Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV zonder Madueke tegen Ajax: ‘Met Cody moeten we afwachten’

Laatste update:

PSV moet het zondag in de topper tegen Ajax stellen zonder Noni Madueke, terwijl Cody Gakpo een groot vraagteken is. De aanvallers vielen donderdagavond geblesseerd uit in het Europa League-duel met AS Monaco (1-2 verlies). Trainer Roger Schmidt heeft na afloop zijn verwachting uitgesproken dat Madueke niet op tijd hersteld zal zijn voor de kraker in de Johan Cruijff ArenA, die voor zondag om 16.45 uur op het programma staat.

Madueke greep in de tweede helft naar zijn hamstring en ging tien minuten na de rust geblesseerd naar de kant, Gakpo volgde enkele minuten later. “Het is nog maar twee dagen tot aan zondag”, zo sprak Schmidt zijn zorgen uit in gesprek met ESPN. “Noni heeft een spierblessure dus ik verwacht niet dat hij zondag kan spelen. Met Cody moeten we het afwachten, ik weet niet hoe slecht het is.” De blessures van de twee aanvallers bezorgen PSV een extra domper, dat voor eigen publiek vlak voor tijd de 1-2 om de oren kreeg en zonder punten van het veld stapte.

Gakpo kampt met een enkelblessure. De Oranje-international ging op eigen helft een kopduel aan en kwam daarbij ongelukkig terecht. "Ik landde verkeerd met mijn enkel", aldus de 22-jarige aanvaller van PSV. "Ik hield er wel pijn aan over. Het ging niet echt weg. Ik probeerde het er nog uit te lopen, maar dat lukte niet echt. Dan moet je naar de kant." De vraag is daarmee of Gakpo tijdig hersteld is voor de Eredivisie-kraker van zondag tegen Ajax. "Ik kan daar nog niks over zeggen. We moeten het nog behandelen en beoordelen", zei de vleugelspits, die het enige doelpunt van PSV maakte. "Hopelijk valt het allemaal wel mee."

Jan Joost van Gangelen trok in de studio van ESPN vervolgens zijn eigen conclusie: "Ik zeg: het valt allemaal wel mee. Komende zondag doet hij gewoon mee", aldus de presentator. Ajax kwam dinsdag al in actie in de Champions League tegen Borussia Dortmund (4-0 winst) en heeft daardoor twee dagen langer dan PSV om te herstellen richting het duel van zondag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kun je nagaan hoeveel gewonden er waren gevallen zonder Schmidt zijn wisselbeleid!

22 oktober 2021 om 07:23

Zou dat komen door zijn trainingsbeleid? Ik kan niet begrijpen dat psv zo vermoeid is. Spelers krijgen rust en worden vaak toch nog voortijdig gewisseld en bovendien spelen ze toch niet het soort pressingvoetbal dat veel energie kan kosten (ik zie er namelijk niks van). Als hun wedstrijden zo vermoeiend zijn dan denk ik dat het komt door de aanpak, want er wordt dan veel energie gestoken in duels waar ze nauwelijks kansen mee afdwingen maar verdedigend wel kwetsbaar zijn.

22 oktober 2021 om 08:04

Of hij traint te zwaar, of juist te licht. Dat ze de wedstrijd intentie niet aan kunnen. Maar het is toch een groot bizar raadsel, als je even 2/3 maanden terug gaat. Top en top fit speelden ze in de VCL. Maar sinds de JCS bakken ze er niks meer van.

22 oktober 2021 om 10:34

"ik kan niet begrijpen dat psv zo vermoeid is."

Om maar een speler te noemen: Cody Gakpo heeft dit seizoen, in exact drie maanden tijd, al 22 officiele wedstrijden gespeeld (gemiddeld 74,5 minuten per wedstrijd), tegen best een aantal pittige tegenstanders (real Sociedad, Monaco, 2x Galatasay, 2x Benfica, Ajax, Feyenoord, AZ). Vind je het dan heel gek als hij vermoeid is?

22 oktober 2021 om 10:44

Is geen excuus, in Engeland kunnen ze niet anders... en ajax speelt toch ook C.L. tussendoor.
Probleem is dat psv geen vast wedstrijd ritme krijgt door al die standaard wissels.
En vervolgens laat je je slechtste man gisteren (v. Ginkel) maat aan modderen.

22 oktober 2021 om 10:51

@ricottofc:

In Engeland hebben ze bredere selecties en kunnen ze meer rouleren. Ajax heeft geen zes voorrondewedstrijden hoeven spelen.

En dat van die wissels is echt onzin. Spelers moeten in drie maanden 22 wedstrijden afwerken, maar omdat ze soms in de tweede helft gewisseld worden, krijgen ze geen wedstrijdritme? En wisselen doen volgens mij alle clubs...

22 oktober 2021 om 11:55

Cabinessence, psv is hier toch niet uniek in? Maken de spelers van psv nou echt zoveel meer minuten dan de teams waar ze tegen spelen? Er zijn meer teams die een vracht aan duels hebben gespeeld, die internationals zagen uitvliegen etc. Ze hebben ook een ambitie uitgesproken dat ze in Nederland en in Europa zo lang mogelijk willen blijven meedoen. Dan zit er ook niks anders op dan veel duels spelen. Als dat fysiek onmogelijk is om te doen (het combineren van veel wedstrijden spelen EN de ambitie mee te blijven doen) dan moet je het ook echt anders aanpakken. Dan zet heel je B keus er in tegen Monaco en ga voor volle 100 procent voor de competitie. Nu is t halfbakken en wordt het als excuses aaangedragen. psv speelt pak m weg sinds Benfica geen fatsoenlijke wedstrijd meer en hebben daar tussendoor ook echt clubs tegen gehad uitvoeren onderkant van de eredivisie. Dat wordt nog wat met Utrecht uit, Twente uit, Heerenveen uit etc.

22 oktober 2021 om 12:19

@cabinsence

"ajax heeft geen zes voorrondewedstrijden hoeven spelen."

Laten we seizoen kijken van Ajax toen zij Cl halve finale haalden. Speelden toen vlak na het WK ook 3 rondes, dus 6 voorrondewedstrijden.

Hadden toen ook geen brede selectie.

Erik kreeg onwijs veel kritiek dat hij amper wisselde en als hij wisselde pas erg laat (rond de 84e minuut) en maar 1 of 2 wissels. Ajax voetbalde toen tegen veel zwaardere tegenstanders. Spelers waren heel fit. Ook onwijs veel internationals en reizen.

Waarom zoeken jullie steeds excuses?

het is toch duidelljk dat er of te hard getraind wordt (denk niet, want lichamen moeten wel wennen) of niet goed.
Vorig seizoen ook al excuses met corona, terwijl hij record wissels doorvoerde en toch in Eredivisie minst fitte elftal had.

Nu weer jaar verder mag je toch contstateren dat er iets niet klopt in de aanpak.

22 oktober 2021 om 13:06

"maken de spelers van psv nou echt zoveel meer minuten dan de teams waar ze tegen spelen?"

PSV heeft dit seizoen 19 officiele wedstrijden gespeeld. De clubs die niet Europees spelen pas 8 of 9.

22 oktober 2021 om 13:15



En Monaco 17. Feijenoord 17 en Ajax 13. Die teams die pas 8,9 duels hebben gespeeld worden door Ajax doorgaans helemaal overhoop gespeeld. Maar volgens jouw theorie kunnen we binnenkort van Ajax ook zulk uitgeblust voetbal verwachten. En dat is wat ik aangeef, je hebt de ambitie mee te doen dus moet je veel spelen. Gezien het spel (dus niet de huidige standen in de competities) is psv hier helemaal niet tegen opgewassen.

22 oktober 2021 om 16:54

Psv heeft dus gemiddeld 1,5 wedstrijden per week gespeeld. Als dat nu al een probleem is dan kunnen ze net zo goed stoppen want het seizoen is nog heel lang.

22 oktober 2021 om 08:04

Klopt, als je kijkt naar Ajax Dortmund waar de spelers elke wedstrijd bijna spelen zagen ze er heel vermoeid uit. Elke wedstrijd 70 tot 90 minuten voetballen zorgt ervoor dat je conditioneel achteruit gaat ipv vooruit

22 oktober 2021 om 10:27

Ligt er aan Afca0cbs, als je maar 45 minuten aan komt omdat je geen ritme hebt, dan ga je er niet conditioneel op achteruit. Als je echter 3x 90 minuten in een week maakt, dan kan het voorkomen dat je conditioneel vermoeid raakt. Plus het is ook nog eens afhankelijk van de speler. Sommige spelers spelen liever 3x 90 minuten dan 1x 75 en 2x 60 bijvoorbeeld.

22 oktober 2021 om 12:20

#afca

"elke wedstrijd 70 tot 90 minuten voetballen zorgt ervoor dat je conditioneel achteruit gaat ipv vooruit"

Erik doet dit toch ook...met Anthony en Berghuis bijv. voor Neres en Klaassen.

Waarom werkt het bij Ajax niet door in blessueres en slechter voetballen en bij PSV wel met oa Madueke?

22 oktober 2021 om 13:51



Mijn punt was meer sarcastisch. Je moet juist veel wedstrijden spelen en zoveel mogelijk 90 minuten zodat je lichaam wend aan deze intensiteit. Daarbij is het uiteraard van belang hoe je traint en de hoeveel rust tussen de wedstrijden, eetpatroon, herstel etc. Als je gaat gewicht heffen moet je ook elke keer paar kilo's extra zodat je lichaam aan de nieuwe intensiteit gewend kan raken. Als je dan daarna paar kilo's eraf haalt zul je zien dat je dat veel langer kan volhouden. Bijvoorbeeld de intensiteit van Ajax tegen Dortmund zullen ze niet 5 wedstrijden achter elkaar kunnen opbrengen, maar 90 van deze intensiteit kunnen ze wel. Dit breide ze steeds verder uit. Maar op de manier hoe Schmit het doet krijgen de meeste spelers niet de kans om hun wedstrijd conditie naar een bepaalde intensiteit te brengen

22 oktober 2021 om 08:04

Vind het prima. Laat Ajax maar winnen en kampioen worden. Loopt Feyenoord wellicht weer in op PSV. 2e plek zou geweldig zijn.

Die Jan joost moet niet zo snel conclusies trekken! Weet er helemaal niks van af. Triest mannetje!

22 oktober 2021 om 07:09

Gelukkig is jouw reactie volwassen en verstandig.... Enerzijds heb je gelijk, anderzijds mogen andere mensen ook gewoon een verwachting hebben en een inschatting maken.

22 oktober 2021 om 07:48

Je hebt een inschatting maken, of een mening verkondigen die nergens op gebaseerd is. Jan Joost heeft geen idee waar die over praat als het op blessures aankomt (waar die wel vaker last van heeft met voetbalzaken, maar dat terzijde) dus laat hem lekker zijn snavel houden ipv halve conspiracy theorieën te opperen

22 oktober 2021 om 08:11

Al die mensen die hier reageren dat hij erbij zal zijn hebben er ook geen verstand van. Als je daar allemaal zo triest op moet reageren dan wordt het nog een drukke dag

22 oktober 2021 om 08:51

Ach, Van Gangelen is imo de grootste engnek op tv. Zuigen, provoceren, meningen als feiten brengen..... Hier doelt ie vast op t feit dat Gakpo twee x afmeldde voor NL, maar de wedstrijd erop wel speelde.

22 oktober 2021 om 08:52

Precies dit, altijd dat populaire toontje ook bij Jan Joost alsof er iemand op zijn mening zit te wachten.
On: Voor Psv hopen dat Gakpo mee kan doen anders hou je wel heel weinig over voorin

22 oktober 2021 om 08:59

Maar even los van de mening van Jan Joost, hoe kan het dat PSV spelers structureel geblesseerd zijn sinds de komst van Schmidt? Ik ben heel benieuwd naar die oorzaak

22 oktober 2021 om 09:00

Inschatting of mening.. Wat is het verschil en waar ligt de grens?

22 oktober 2021 om 09:06

Kijk naar hoe Psv speelt, alleen maar ren je rot als een kip zonder kop voetbal, als ze zo ook elke dag trainen dan is het niet gek dat de ene na de andere speler geblesseerd raakt. Plus je gaat al het seizoen in met een middenveld waarvan 3 van je 4 belangrijkste spelers constant problemen met blessures hebben. Hoe wil je dan in godsnaam een heel seizoen kunnen presteren?

Madueke mis je niks aan die is al maandenlang in een vormcrisis, sinds hij werd opgehemeld na die voorbereiding raakt hij geen pepernoot meer. Gakpo missen zou echt dramatisch zijn.
Vervanger Madueke zal wel vertessen zijn, maar die had tegen zowel Benfica als Monaco de winnende moeten maken, en dat laat hij steeds na. Je loopt vele miljoenen mis vanwege deze jongen...

22 oktober 2021 om 07:08

Toch mag Schmidt wel even te rade bij zichzelf gaan of dat wisselbeleid niet van grote invloed is op het spel van zijn grote talenten waar ik Madueke zeker onder schaar. Ja Gakpo doet het goed maar die staat ook standaard om de basis en daarmee is veel minder gerouleerd. Dat constante gewissel kan toch nooit goed zijn voor het ritme en de vorm van je spelers?

22 oktober 2021 om 07:46

Dat krijg je als je blind op data af gaat, maar het zal allemaal wel niet aan Schmidt liggen maar aan pech. Dat de tank snel leeg is is ook ongelukkig en toeval dat het exact als vorig seizoen gaat. Concurrenten zijn zoveel fitter

22 oktober 2021 om 07:55

Conclusies trekken zónder data is natuurlijk veel beter.. OT: Jammer voor Noni, qua voetbal mis je op dit moment weinig, Bruma dan maar.

22 oktober 2021 om 07:59

Afgaan op data is prima, maar je kan er natuurlijk ook in doorslaan. Aks je na twee of drie wedstrijden vers in het seizoen al gaat rouleten is dat natuurlijk wel een beetje de overtreffende trap

22 oktober 2021 om 08:06

@JK-Ajax ik ben hier niet om Schmidt te verdedigen hoor, maar wat bedoel je precies met dat de tank snel leeg is? Is PSV juist niet een team die vaak in de laatste minuten het verschil maakt en vaak genoeg niet met wisselspelers? Wat er met Madueke aan de hand is, is me echt een raadsel qua vorm. Maar qua blessures kan het toch zijn dat hij blessure gevoelig is, snap niet waarom daar een hele logica qua wisselbeleid achter gezocht wordt. Medische staf is wellicht gewoon niet zo goed, kijk een Barcelona dit jaar vergeleken met andere la liga teams, hoor je niemand over het wisselbeleid.

22 oktober 2021 om 08:21

Daarvan was gisteren geen spoor, ze leken afgemat.

22 oktober 2021 om 08:35

Tegen Feyenoord leken ze ook sneller vermoeid te zijn.

22 oktober 2021 om 08:38

Wat een cynische reactie JKajax. Lekker zout in de wonden strooien en afgeven op PSV. Klasse. Ik ben ook kritisch op Schmidt maar pech speelt zeker een rol. Als je 1 punt achterstaat op dit Ajax doe je het gewoon prima. Er is nog geen man overboord.

22 oktober 2021 om 09:32

Nattekano, het is niet het een of het ander, dat snap je toch zelf ook wel?
@vijfmeterlijn, ik geen terechte kritiek volgens mij,.ik snap echt niet dat je vindt dat PSV het prima doet, ja als je enkel naar de ranglijst in de eredivisie kijkt wel. Feyenoord ging je er af, 10 man van Benfica voor de knaken ging je er af. In de EL sta je er niet goed voor. Wedstrijden tegen degradatiekandidaten moeten in de slotminuten pas rechtgetrokken worden en PSV oogt helemaal niet fit. Wat is het precies dat Schmidt doet waar je zo tevreden over bent?

22 oktober 2021 om 09:47

Japie,
Ik denk dat dat ook het probleem is. Je moet een grens doorbreken qua fitheid door elke week 2 keer te kunnen spelen. Volledig. Als je elke wedstrijd in de competitie weer gewisseld wordt doorbreek je die grens niet. Automatismen raken er niet helemaal in waarin iedereen meer gaat rennen en vliegen..
Wedstrijd verloop is regelmatig dat je aan het eind vd wedstrijd nog moet strijden om een punt(en). Brengt ook geen rust. Sta je vroeg in de westrijd al 2/3-0 voor kan je lucht nemen, spel heersen en kan je je beste spelers af en toe vroeger wisselen. Nu is dat niet en moet vaak tot min 93 nog alles op alles gezet worden. Dus geen rust, geen duidelijkheid. Tuurlijk een westrijd duurt 90 min scoor je laat telt t ook. Maar geeft je team.minder rust dan anders.
Ach zo zie ik t maar. Maar dat spelers van psv het niet trekken 2 keer pw te spelen zonder te verliezen in moeheid, al vanaf september is zorgwekkend.

22 oktober 2021 om 10:12

Dus het ligt ook aan Koeman dat half Barcelona geblesseerd is Japie? Of is er dan plots wel ruimte voor nuance?

22 oktober 2021 om 11:37

Lijkt mij wel Lierse

22 oktober 2021 om 12:24

@japie, ,

"of dat wisselbeleid niet van grote invloed is op het spel van zijn grote talenten waar ik Madueke zeker onder schaar. "

JK-Ajax
"dat krijg je als je blind op data af gaat,"

@kush
Ik denk dat dat ook het probleem is. Je moet een grens doorbreken qua fitheid door elke week 2 keer te kunnen spelen. Volledig. Als je elke wedstrijd in de competitie weer gewisseld wordt doorbreek je die grens niet.

Klinkt allemaal logisch, maar waarom speelt dit probleem niet bij Anthony en Berghuis die ook vaak rond 65e min gewisseld worden voor Neres en Klaassen?

22 oktober 2021 om 13:11

JKajax. Omdat het hier verdomme nooit goed is. Psv speelt jaren countervoetbal en dat werd hier hevig bekritiseerd. Nu wordt er meer op balbezit en schoten op goal getracht te spelen, en dan is het weer kritiek troef. Het ontbreekt in de aanval aan accuraat zijn, maar met vinicius, doan, bruma en zahavi is dat nou eenmaal zo. Het is gewoon altijd kritiek en gedonder. Ze moeten kijken naar het aankoopbeleid of scoutbeleid want daar liggen meer problemen. Wat er nu staat is mijlenver van Ajax verwijderd.

22 oktober 2021 om 13:33

Het is ook al een hele tijd niet goed dus dat lijkt me logisch. Ik zie een elftal dat niet als team strijd en vooral afhankelijk is van een individuele bevlieging van Madueke maar voornamelijk Gakpo. Het volgas voetbal zie ik niet terug en eigenlijk helemaal geen tactisch idee. Wat is eigenlijk de spelwijze van PSV die zo kenmerkend is volgens de hand van Schmidt? Alle ballen op Gakpo?

22 oktober 2021 om 13:38

@ Krillin,
Berghuis speelt meer wedstrijden, maakt meer minuten en speelt veel regelmatiger omdat hij ook interlands speelt en dat in een veel korter tijdsbestek want hij heeft geen voorrondes hoeven te spelen in de CL.

22 oktober 2021 om 08:03

Of Madueke is momenteel gewoon zo goed als hij daadwerkelijk is

22 oktober 2021 om 08:19

Ik denk ook dat hij momenteel zo goed is, als hij daadwerkelijk is.

22 oktober 2021 om 08:36

Dat denk ik niet, ik denk dat hij daadwerkelijk zo goed is als ie is momenteel.

22 oktober 2021 om 08:17

Madueke is wel een speler die het Ajax enorm moeilijk kan maken, helemaal doordat hij tegen Blind staat. Blind stond tegen Heerenveen ook een aantal keer 1-op-1 tegen Musaba en hij moest zelfs een aantal keer Martinez naar back laten snijden om het gat dicht te lopen. Nu speelt waarschijnlijk Vertessen. Wat Schmidt daarin ziet is mij echt een raadsel. Daar zie ik echt helemaal niks in. Die kan enkel hard rennen. En, o ja. Kansen missen. Dat kan-ie ook nog. Maar dat lijkt mij nou juist niet de bedoeling.

22 oktober 2021 om 08:48

In mijn ogen had hij de winnende niet moeten maken, maar wel de assist moeten geven voor de winnende. Dat was een hele slechte keuze om voor eigen succes te gaan. Naast hem stond iemand vrij voor doel en die zou echt een 100% kans krijgen. Dat was zijn kans zeker niet.

Jammer voor psv, speelde eerder dit jaar in Amsterdam een heerlijke wedstrijd. Een gemis.

22 oktober 2021 om 08:23

Onvergelijkbaar natuurlijk. Psv toen in een flow, Ajax nog aan het optrainen. Nu liggen de zaken andersom, we gaan het beleven zondag.

22 oktober 2021 om 08:50

Helemaal waar. Echter Madueke of Vertessen? Ik zou het wel weten...

22 oktober 2021 om 09:49

Vertessen op de counter 🤪

22 oktober 2021 om 12:18

Vertessen is een type die je erin brengt om een nipte voorsprong uit te breiden, niet wanneer je in een fase zit om de wedstrijd open te breken of de aansluitingstreffer te vinden.

Ik reken zondag wel op Gakpo. Die herstelt snel, de vorige keer ook na een hersenschudding. En gelukkig maar, dat is ook beter voor het niveau van dit topduel.

22 oktober 2021 om 07:06

Dat van Gakpo zag er ook niet heel ernstig uit, het verbaasde mij eigenlijk dat hij zo snel het veld af wou.
Madueke was wel al snel duidelijk dat het een vervelende blessure (lijkt) op het eerste oog.

22 oktober 2021 om 10:01

Het viel mij ook op dat hij van het veld af rende in plaats van dat hij van het veld af strompelde. Misschien moest ie nodig naar het toilet?

22 oktober 2021 om 07:23

Je kan niet stoppen met het wiizen op die hersenschudding en hoe snel hij hersteld is... je impliceert of hij het faked. Terwijl al lang duidelijk isndat gakpo wilde blijven maar de regels nu eenmaal zo zijn dat hij naar huis moest.

22 oktober 2021 om 08:38

Nee, dat impliceert bogarde totaal niet maar dat maak je er zelf van. Hij geeft Gakpo enkel een compliment dat hij zo snel herstelt.

Moet zeggen dat Madueke er gisteren ook nog niet helemaal lekker in zat, jammer voor PSV want met Gakpo en Madueke op de vleugels houd je wel altijd 1 of 2 man bezig.

22 oktober 2021 om 08:51

Weer valt wel mee. Madueke in deze vorm of Vertessen is lood om oud ijzer. In potentie is Madueke veel beter.. Daarnaast is het PSV in de competitie al een paar keer goed gegaan in de 80+ minuut. En ja, ik weet dat die overwinningen verdiend waren, maar Ajax was ook beter dan Utrecht, alleen heb je er niets aan als je zoveel grote kansen mist.

Waarom doet Jan Joost uitspraken over blessures waar die 0,0 verstand van heeft? Deze kerel vindt zichzelf echt te interessant. Hoop overigens dat PSV zo sterk mogelijk aan kan treden tegen Ajax, is toch de enige wedstrijd in de Eredivisie waar Ajax op papier echt een test tegen zou hebben. (Op het veld natuurlijk wel vaker )

22 oktober 2021 om 08:02

Hoezo PSV heeft nog een rekening open staan. Kan me nog een JC schaal herinneren waar Ajax aantrad zonder Antony, Alvarez en volgens mij Martinez. Dat mocht zogenaamd niets uitmaken. Mag PSV het eens proberen zonder Gakpo en Madueke. Wel zo eerlijk lijkt me.

22 oktober 2021 om 08:13

@ninjakai Martinez speelde gewoon. Berghuis en Blind speelden voor die andere twee. Ajax krijgt terecht allelof voor zo een brede selectie en als je toen ook de basis zag, snap je waarom. Dat mag absoluut geen excuus zijn. Dat Ajax toen hun draai nog moest vinden is wel duidelijk, waar PSV toen in topvorm was. Nu is het juist andersom, zo simpel is het. Want die wedstrijd speelde Ajax tot die rode kaart gewoon een prima wedstrijd, niks aan te merken dat ze niet ingespeeld waren. Maar Madueke liet Martinez en Tagliafico twee keer vreselijk de hielen zien, pure momentopnamen.

22 oktober 2021 om 08:14

Ajax heeft natuurlijk wel een kwalitatief bredere selectie dan PSV. Spelers als een Thomas en Vertessen hadden daar waarschijnlijk nooit bij de selectie gezeten

22 oktober 2021 om 08:19

@PSVlld,

Alvarez is enorm belangrijk voor Ajax, hetzelfde geldt voor Sangare bij PSV. Die houden alles bij elkaar. Met Alvarez is Ajax een stuk stabieler.

22 oktober 2021 om 08:34

Ninjakai toen het vorig jaar 1-1 werd in Eindhoven miste PSV Sangare, Gakpo en Madueke tegen Ajax. Heb geen enkele PSV'er dat na afloop zo aan zien halen als argument voor het puntverlies. Neem daar een voorbeeld aan zou ik zeggen.

22 oktober 2021 om 08:40



@davilla,

Je doelt op Madueke, die Madueke die vorig jaar geen basisspeler was en zodoende inderdaad amper werd gemist? Je doelt op Sangare? De Sangare die pas sinds dit jaar laat zien dat hij echt een toegevoegde waarde is nu zijn rol is veranderd en die dus vorig jaar amper opviel? Wij bedoelen dezelfde spelers toch?

22 oktober 2021 om 08:52

Sangare was vorig jaar gewoon een van onze bepalende spelers hoor, die werd altijd al gigantisch onderschat door alles en iedereen. Madueke zat tegen de basis aan en had ook vorig seizoen gewoon al een prima rendement. In plaats van hem stond uiteindelijk Thomas aan de aftrap als halve 10, dus je kunt wel zeggen dat Madueke gemist werd die wedstrijd

22 oktober 2021 om 08:56

Precies @DR.MARIO, je kan niet spelers aanhalen die het nu goed doen, terwijl deze vorig jaar een stuk minder waren.

22 oktober 2021 om 09:01

@TomGr, noem dan eens 3 PSV'ers die vorig seizoen een hoger niveau haalden dan Sangare? Die zijn er simpelweg niet. Sangare krijgt nu pas media-aandacht maar houdt de boel al ruim een jaar bij elkaar op het middenveld

22 oktober 2021 om 09:01

@DrMario klopt, dat merk je bij beide ploegen ook meteen.

22 oktober 2021 om 09:51

@davilla,

Eens hoor, ik ben fan van dit type spelers. Sangare wordt vaak verweten dat-ie niet zo goed kan voetballen. Kijk simpelweg wat filmpje van Sangere vanuit zijn Toulouse tijd en je ziet dat die man een prima trap heeft, vooral zijn langere trappen zijn vrij onderschat. Bedoelde meer dat hij vorig jaar amper werd gezien en redelijk werd onderschat, dan hoor je ook weinig mensen dat hij wordt gemist. Simpelweg doordat ze hem onderschatten en zodoende niet missen.

22 oktober 2021 om 10:03

Ah op die manier, dan ben ik het inderdaad wel met je eens

22 oktober 2021 om 08:04

Omdat dat is wat analisten en presentatoren van een sportprogramma doen en voor worden betaald. Net zoals iedereen (ook hier!) een mening had over Blind en op een ander gebied Promes.

2 dagen minder rust dan een tegenstander die in mijn ogen veel fitter oogt, Madueke geblesseerd, Gakpo wellicht en indien die speelt iig niet okselfris. Ik vrees voor PSV dat het aan de honger van Ajax zal liggen hoe hoog de uitslag zal uitvallen...

22 oktober 2021 om 08:06

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar Ajax zal echt wel ene hoger niveau moeten aantikken dan tegen bijvoorbeeld een Heerenveen, anders kan het zomaar puntverlies opleveren. Het niveau wat Ajax heeft gehaald tegen Dortmund was belachelijk hoog. Dat ging gewoon nergens over. Helaas ligt de mediaan bij Ajax een stuk lager. Zakken ze daar nog doorheen en weet PSV zich te motiveren (en daar is weinig voor nodig lijkt mij) dan kan het zomaar fout gaan. Ik ben lang niet zo overtuigd als de gemiddelde Ajax / PSV supporter hier.

22 oktober 2021 om 08:26

Met alle respect, maar zoveel hoger is nu ook weer niet nodig. Gewoon hun ding doen moet genoeg zijn.

22 oktober 2021 om 08:38

Wat voor PSV sws niet in hun voordeel werkt is de uitslag van de JC-schaal. Want dat geeft toch een extra motivatie. Die zullen willen laten zien dat het een incidentje was.

22 oktober 2021 om 09:11

Rochus als PSVer weiger ik mn hoofd op het hakblok te leggen voor zondag. Ben t geheel met je eens.

22 oktober 2021 om 12:31

@superjast

"2 dagen minder rust dan een tegenstander die in mijn ogen veel fitter oogt,"

Over heel seizoen gezien heb je altijd geluk en pech.

PSV had geluk tegen een AZ te spelen die uit vorm was, erg slecht en 17e stond. Dus geluk.
Ajax moet nog tegen AZ, maar zijn inmiddels stukken sterker en beter geworden. Dus pech.

Ach het toneelstukje Schmidt is weer begonnen..
Die spelen echt wel ..

Maar goed, als Ajax een beetje bij de les blijft dan komt het goed. Er staat nog een rekeningetje open van begin van dit seizoen.

Gakpo is er zondag bij vermoed ik. Hopelijk Propper voor Ginkel en gelukkig Sangare weer terug. Verder zou ik Vertessen in de spits gooien en hopen dat Bruma zn dag heeft. En hopen op een wondertje. Hoop ik.

Doet me denken aan de jaren dat de topspeler van PSV voor de wedstrijd tegen Ajax altijd geblesseerd was om toch aan de aftrap te verschijnen. Medische staf van PSV is heeft wel vaker wonderen verricht dus we zien het zondag wel.

NIET WAAR. Gakpo kwam tijdens het juichen verkeerd terecht en daardoor komt die enkel blessure. Sprong te enthousiast de lucht in en landde verkeerd.. kijk maar na

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren