Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferdinand tipt vijftal voor Newcastle United: ‘Onrealistisch tot je het vraagt'

Laatste update:

Rio Ferdinand vindt dat Newcastle United er goed aan doet om zich te versterken met een kern van Engelse spelers. De huidige nummer negentien van de Premier League behoort sinds de overname door drie Saudische investeringsmaatschappijen tot de rijkste clubs ter wereld en kan in januari naar verluidt 220 miljoen euro uitgeven. Ferdinand zou wel weten welke spelers hij zou willen verleiden om de overstap te maken naar the Magpies.

De nieuwe eigenaren van Newcastle United vertegenwoordigen een gezamenlijke waarde van circa 350 miljard euro. Naar verwachting staat de club voor veel veranderingen. Zo kan manager Steve Bruce naar verluidt rekenen op zijn ontslag en is Frank Lampard volgens Engelse media topkandidaat om het stokje over te nemen. De tabloids speculeren volop over mogelijke versterkingen in de komende transferperiode en Ferdinand doet daar graag aan mee.

De oud-verdediger van onder meer Manchester United zou naar eigen zeggen hoog inzetten: “Ik zou proberen om een paar enorme aankopen, echt gigantisch, waarvan ik denk dat ze haalbaar zijn. Ik kijk dan naar een speler als Raheem Sterling. Hij speelt niet op regelmatige basis en zou hem vragen. En ik zou me richten tot Declan Rice”, aldus Ferdinand op zijn YouTube-kanaal FIVE. “Die twee zouden bovenaan mijn lijst staan. Daarna zou ik het proberen bij iemand als Jesse Lingard, die niet zeker is van een basisplaats bij Manchester United.”

Ferdinand denkt dat het niet onmogelijk is om de genoemde Engelse internationals aan te trekken. “Het is onrealistisch tot je de vraag stelt. Ik zou gewoon een antwoord proberen te krijgen van deze type spelers en daarna werk je je lijst verder af”, aldus Ferdinand, die het aantrekken van Paris Saint-Germain-aanvaller Kylian Mbappé wel onrealistisch acht. “Mbappé is een utopie”, stelt hij. “Maar er zijn genoeg spelers die aan de rand van de selectie staan bij Manchester United, Chelsea en City. Ik zou vol voor dat soort spelers gaan. En dan zou ik kijken naar talenten van over de hele wereld. Ik zou nu gewoon vol inzetten op jonge Engelse talenten. De beste Engelse talenten.”

Volgens de voormalig Engels international doet Newcastle United er goed aan om de talentvolle rechtsback Max Aarons van Norwich City en Crystal Palace-middenvelder Conor Gallagher aan te trekken. Beide Engelse jeugdinternationals zijn 21 jaar. “Dat zijn twee namen die ik gelijk zou halen. Het zijn jonge Engelse talenten. Newcastle is een Engelse club. Ik zou dan een jonge kern van Engelse spelers willen”, aldus Ferdinand.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een zielloos computerspel is deze voetbalwereld op deze manier. Bah. Hoopte dat we genoeg Manchester Citys en PSGs hadden... Dat FFP brokkelt inderdaad lekker veel in de melk onderaan de streep; dat redt traditieclubs als Lyon of Celtic inderdaad prachtig

13 oktober 2021 om 07:58

Je kunt je er maar beter bij neerleggen. Er zal toch weinig veranderen. Elke harde kern is tegen modern football tot het moment dat hun eigen club wordt gered door de volgende sjeik en de club ineens in de CL belandt.

13 oktober 2021 om 08:00

Je kan het zo denken er komen hiermee meer "top" clubs te bestaan. Ik vind het prima als een club gekocht zolang het maar wordt geinvisteerd in de jeugd en er een team wordt neergezet met een bepaalde visie. Tenzij je natuurlijk wilt dat alleen een united of liverpool kampioen wordt omdat ze traditioneel zijn, dus meer geld hebben dan andere en hiermee Premier Leugue niet zo spannend meer maken.

13 oktober 2021 om 08:23

Het zal nog wel even gaan duren voor Newcastle. Zonder enorme omzet kan je niet direct concurreren vanwege de FFP. Sponsordeals die niet marktconform zijn worden door de FFP aangepakt. Het zal in stapjes moeten gaan. Ik lees dat ze 220m kunnen uitgeven, maar zover mijn FFP kennis gaat, zou dat nog niet meteen mogelijk moeten zijn tegenwoordig. Overigens noem je Lyon als traditieclub, terwijl die club pas is gaan domineren nadat ze door een ambitieuze suikeroom zijn overgenomen rond de jaren 00 die van Lyon met investeringen van Lyon een super club wilde maken.

13 oktober 2021 om 09:49

Als je naar PSG kijkt, dan lijkt het omzeilen van de FFP mij nu ook weer niet zo heel moeilijk. PSG speelt in een derderangs competitie en kan alsnog Neymar en Mbappe voor 300 miljoen halen? Om nog maar te zwijgen over de salarissen die daar worden uitgedeeld en met als kers op de taart hun infiltratie in de UEFA. In de PL kan volgens mij de nummer laatst al minimaal 100 miljoen aan TV geld uitgeven. Ik denk dus dat de FFP niet meteen een probleem zal opleveren voor een club uit de PL.

13 oktober 2021 om 10:08

Ajax

Neymar via dubieuze omweg via sponserdeal en Mbappe was natuurlijk eerste jaar gehuurd.

Dus ja NCU kan ook een speler bijv eerst 3 jaar huren met verplichte hoge koopoptie.

13 oktober 2021 om 10:19

Waarom zou dat niet mogelijk kunnen zijn? Als hun FFP-balans van de afgelopen drie seizoenen 220 miljoen in de plus staat dan is dat gewoon perfect mogelijk.

13 oktober 2021 om 11:05

Touché wat betreft Lyon, excuus. Al is de mate waarin het de rest daarmee overschaduwt van een andere orde. Maar slecht voorbeeld van me

Onana, Mazraoui, Lingard, een goede centrale verdediger en Sterling. Dan degradeer je niet en heb je van de zomer genoeg budget over om andere plekken te vesterken.

13 oktober 2021 om 08:09

Waarom zou Mazraoui momenteel naar Newcastle gaan? Leuk project, maar duurt nog wel enkele jaren voor er een selectie staat die meedoet om de prijzen! Daarnaast vind ik mazraoui meer een speler voor een dominant team!

13 oktober 2021 om 08:37

Centjes Sociomasia, centjes. Zou het ook jammer vinden hoor, thr e Maz in een Newcastle shirt.

13 oktober 2021 om 08:46

Omdat hij daar gaat spelen, bij een ander team wellicht niet. En hij kan daar heerijk meegroeien naar de top. Plus centjes zoals sociomasia zegt.

13 oktober 2021 om 12:05

Donny eventueel? of een ben yedder, koulibaly, delany. Eigenlijk is er best een grote vijver maar goed geen idee wat ze willen met hun project. jong, oud, mix. Engelsen, buitenlanders.

13 oktober 2021 om 09:28

@little

Zou ook Callum Hudson-Odoi toevoegen aan het lijstje. Jongen voor komende jaren daar basis.
Jammer voor Abraham net te laat gekomen, was ook goede Engelse optie.

13 oktober 2021 om 09:37

Ik tip iig Vlahovic en Milenkovic Savic. Die spelen nog niet bij een Europese topclub en dat zijn twee geweldige spelers

Sorry hoor maar als ze al in januari 220 miljoen kunnen uitgeven dan leg je de lat toch wel hoger lijkt mij. Newcastle United moet toch echt voor de top gaan en niet minder vind ik. Ze zouden met clubs als Manchester City, Liverpool en al die andere rijke zooi moeten concurreren en niet met clubs die subtop zijn met alle respect.

13 oktober 2021 om 08:04

Ja maar je komt er niet in 1 seizoen opeens bij zitten. Het zal wel een paar jaar duren omdat ze nog niet zo aantrekkelijk zijn voor de top spelers en 220 miljoen is echt niet veel voor de premier leugue deze tijden

13 oktober 2021 om 08:05

Ik snap je gedachtegang maar we hebben het over Newcastle, hè? PSG, City en Chelsea kochten ook eerst mindere goden maar spelers die wel het team versterkte voor ze begonnen aan grotere namen, simpelweg doordat die grotere namen toen nog niet kwamen. Ik zou ook beginnen jongens van het niveau Lingard, VD Beek en Aarons. Je zult toch eerst spelers moet overtuigen van je project voordat de echt grote vissen in je vijver willen zwemmen.

13 oktober 2021 om 08:36

Het probleem voor Newcastle is dat ze topspelers op het moment nog geen topteam en Europees voetbal kunnen bieden. Die 220 miljoen is natuurlijk wel veel maar lang niet genoeg om uit het niets een topteam te kopen. Ik denk dat de spelers die Ferdinand oppert opzich prima zijn. Ze moeten langzaam bouwen aan een team en stapje voor stapje beter worden.

13 oktober 2021 om 10:50

@zinedin je kunt Mbappe of Haaland wel bellen, maar die stappen niet in aan het begin van zo'n project, maar pas als de top bijna bereikt is.

Daarnaast zijn transfers in januari meestal extra duur.
Ik heb veel rare namen langs zien komen, maar ik vind dit juist een vrij logisch lijstje van Ferdinand.
De spelers zijn relatief goed te betalen, ze kunnen allemaal een goede reden bedenken om de stap te maken, ze voegen wat toe en ze kunnen nog lang mee.

Voor Sterling zou het de moeilijkste keuze zijn, die speelt nu al zo lang in de top, maar hij is niet meer zo onomstreden als 2 seizoenen terug, dus hij moet toch iets.

Zal je hier als supporter nu echt warm van worden? Ik probeer me echt voor te stellen dat ik fan zou zijn van een PSG. De club was weinig meer waard tot er een rijke man kwam die de beste spelers ter wereld bij mekaar bracht en dan win je daar de champions league mee. Je zal vast blij zijn en een mooi feest er van maken, maar trots? Zo lang het niet op eigen kracht is, is het toch veel minder waard.

13 oktober 2021 om 08:04

Natuurlijk ben je hier als supporter blij om. Dat zie je ook duidelijk aan de reacties van Newcastle fans. Je gaat van een grijze middenmoter/degradatiekandidaat naar een club die mee kan doen om de prijzen. Lekker boeiend op wat voor manier dat gaat.

13 oktober 2021 om 08:19

Nee, ik ben al sinds ‘95/‘96 supporter en ik ben hier niet blij mee. Ik ben het met Pablino eens. Op eigen kracht en met goed (jeugd)beleid, dat is wat waard.

13 oktober 2021 om 08:31

Het zal vast een stuk leuker zijn. Je ziet veel betere voetballers. Maar dat komt niet doordat de club iets opgebouwd heeft maar omdat toevallig een rijke man jouw club uitkoos. Een kampioenschap vieren is nog altijd leuker dan geen kampioenschap vieren, maar veel waarde heeft het verder niet.

13 oktober 2021 om 08:56

Mja maar het (recente) verleden heeft denk ik wel aangetoond dat Newcastle er op ‘eigen kracht’ nooit zou geraken.

Tel daarbij op dat je ook kan overgenomen worden door een eigenaar zonder enige ambitie ( zie Arsenal).

Vandaag de dag is dit nu eenmaal de enige manier voor ‘kleinere’ clubs, zoals Newcastle, om een structurele stap omhoog te zetten. Je kan uiteraard discussiëren over van waar het geld om dat te realiseren vandaan komt…

13 oktober 2021 om 08:59

Jij bent 1 van de uitzonderingen..Iedereen ziet liever hun club met de top meedoen ipv degraderen. Maakt niet uit hoe. Je kunt hoog of laag springen, maar echte supporters huilen als hun club degraderen.
Zie de fans van PSG en City. Denk je echt dat hun fans er nu van balen van hun huidige positie?
Ook wereld wijd aan merchandise is gigantisch gestegen. Zelfs mensen die niet eens van voetbal houden, kopen trainingspakken van die clubs.

Wat jij doet is op emotie spelen. Neem bv Feyenoord. Een echte traditieclub. Zij (supporters) zouden er zwaar op tegen zijn als een rijke suikeroom uit Rusland de club zou overnemen.
Maar op het moment dat ze in de CL successen zouden boeken zouden dezelfde klagers hun mond houden.
Stel dat Feyenoord dan bv Ronaldo zouden kunnen kopen, zou het een gekkenhuis zijn en zouden de supporters van hem houden alsof Michael Jackson in het land zou zijn.

13 oktober 2021 om 09:28

@thenry_228 Het is in de Premier League ook wel erg lastig maar dan is het wat het is. Ik weet verder ook niet of de clubs daar nog echt geleid worden door mensen met hart voor de club, dan zou het misschien nog een ander verhaal zijn. Maar winnen vanwege een rijke eigenaar zal leuk zijn maar voor mijn gevoel lever je een bepaalde trots in die je niet meer terug krijgt.

13 oktober 2021 om 09:32

@mvbfan ik ben zelf voor Feyenoord en moet er niet aan denken. Als Feyenoord met Ronaldo kampioen word en het goed doet in de CL, het zal echt heel leuk zijn. Maar het is geen prestatie van mijn club. Het is een prestatie van een eigenaar die mijn club daarvoor gebruikt. Echt trots kan je er dan niet op zijn.

13 oktober 2021 om 09:39

Ik zou gewoon stoppen met aannames doen. De dag dat feyenoord wordt overgenomen en spelers zoals Ronaldo haalt, gooi ik mijn sk in de prullenbak.

13 oktober 2021 om 09:47

@MarcD, dat zou voor mij juist een reden zijn om wel een seizoenkaart aan te schaffen. Laat die oliesjeik of gasboer maar komen.

13 oktober 2021 om 10:50

Tot de eigenaar zijn speeltje zat is en geen geld meer wenst te pompen in het project. Kijk naar Malaga dat ineens als een pudding in mekaar zakte, want die gingen ook wel even de top aanvallen .. Dit blijft toch altijd link en persoonlijk denk ik wel dat Newcastle over een aantal een van de grootmachten is in het Europese voetbal gezien het enorme vermogen van deze mensen, maar overname / instap van rijke suikeroom is niet altijd garantie tot succes (zie ook op kleine schaal bij Roda en ADO. Ik zou als Feyenoord supporter dan liever met gezond beleid tevreden zijn met af en toe CL ipv weer zo groot te denken, want daar is de club al eens bijna door failliet gegaan. Neemt niet weg dat iedere supporter wel droomt van een type Ronaldo of Messi in zijn ploeg.

13 oktober 2021 om 10:52

@pablonino tot ze straks met de FA cup in hun handen staan en zich voor het eerst sinds 20 jaar plaatsen voor de CL.

13 oktober 2021 om 11:10

Ik vind het persoonlijk juist leuk als een speler past in de identiteit van de club, dat maakt oprechtheid in de passie. De Wolf bij Feyenoord, Cocu bij PSV, van der vaart bij Ajax. Neymar geeft toch geen flikker om PSG of Sterling om city. Dan kijk je toch als supporter naar iets neps voor je gevoel? Maar goed, ieder z'n ding

13 oktober 2021 om 11:27

@nederland79 en dan? Wat ik zeg, zal vast leuk zijn maar trots niet echt toch? Dat heb je bereikt omdat iemand zijn portemonnee trok. Als Feyenoord nu weer gaat bouwen en uiteindelijk halen we een keer champions league, dat zou echt een mooie prestatie zijn, daar kan je trots op zijn. Mochten de investeerders alsnog komen en we mogen 80 miljoen in de selectie stoppen. Tja knap hoor dat we de champions league gehaald hebben.

13 oktober 2021 om 14:17

Dus ik begrijp dat je nu geen seizoenkaart hebt? Dan ben je meer fan dan supporter. Dus nee, de supporters die nu in het stadion zitten zullen dit grotendeels niet willen.

13 oktober 2021 om 16:43

Spreek voor jezelf, ik vind het redelijk zielloos als je zo successen koopt. Helaas worden veel stadions tegenwoordig vooral bezocht door mensen die eerder toerist of consument zijn dan werkelijk voor supporter kunnen doorgaan. Je holt toch totaal de ziel van zo'n club uit als je voor 300 miljoen een titel en een CL-finale 'koopt?' Manchester City was een rechterrijtjesclub waar de sympathie vanaf droop, maar nu? Gewoon een shirt dat elk jaar vervangen wordt, met een miljonair erin die evengoed voor de concurrent had willen spelen, toegejuicht door fans die slechts kijken naar winst en verlies en zaken als cult, historie en ook de pijn die er af en toe bijhoort totaal niet waarderen.

Ter vergelijking: ik wed dat fans van Feyenoord regelrecht zouden rellen als hun club in handen van een Saoedische kroonprins of om het even welke woestijnmiljardair ook zou vallen. Als geen ander hebben de Rotterdammers oog voor en gevoel bij wat Feyenoord hun club maakt. Men weet daar precies wat je wel en (eigenlijk) niet mag verwachten en viert ook de menselijke lelijkheid, de imperfectie en de imperfectie van een club. Waar maak je alleen al zo'n felle weerstand tegen een nieuw en groter stadion, waarvan ook die tegenstanders zullen erkennen dat het meer geld en dus titelmogelijkheden oplevert, mee als bij Feyenoord. Los van dit laatste en vooral de misdaden die rondom dat thema worden gepleegd, vind ik de houding om de waarden die een club maken tot wat-ie is tot in de diepste vezels prijzenswaardig. En daarmee een voorbeeld voor supporters van andere clubs en wel in het bijzonder die van de happy few die op wel meer fronten het voetbal vergallen.

13 oktober 2021 om 08:49

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zou voelen als mijn club opeens overgenomen wordt en met de Europese top mee kan doen. Puur het succes is leuk maar achter sport moet toch ook een verhaal zitten. Denk niet dat ik heel vrolijk zou worden van het verhaal dat PSV de CL wint met een oliesheik aan het roer. Zou denk ik liever heb en dat PSV met goed beleid, jeugd en een paar aansprekende aankomen een keer de halve finale haalt ofzo. Dat verhaal is veel meer iets om trots op te zijn dan je lot in de handen leggen van iemand met net teveel geld.

13 oktober 2021 om 09:25

PSV is toch ook begonnen met geld van een Suikeroom? Philips.

13 oktober 2021 om 09:27

En in 88 kampioen geworden met bijna allemaal ex Ajacieden die ze weggekocht hadden bij buitenlandse ‘top’clubs.

13 oktober 2021 om 13:40

Was dat destijds ook zo onevenredig veel geld waardoor ze zichzelf gelijk naar de top van Europa konden kopen?

13 oktober 2021 om 16:57

Is dit ter provocatie of wil je hier echt iets mee duidelijk maken? Ik hoop het laatste, dus ga ik er maar met die bril op in: dat topclubs meer investeren dan de clubs eronder en dit hun weerslag heeft op de sportieve slagkracht is van alle tijden. En op zich helemaal niet erg, maar wat er nu in Engeland gebeurd is buiten alle proporties toch? Sterker nog, met sportieve belangen of het belang van de voetbalsport in het algemeen heeft deze ontwikkeling niets te maken. Zes elftallen jeugdspelers die voor een habbekrats, een scooter en een overbetaalde baan voor pa naar Engeland zijn gelokt, onvoldoende kwaliteitswedstrijden spelen in hun vormingsjaren en het gros - nadat er slechts twee doorbreken in het eerste en de totaalinvestering weer is terugverdiend - zichzelf op bedenkelijke niveaus terugvindt in de krochten van het Europees voetbal. Reserve-elftallen die per club meer verdienen dan het bedrag dat hoger ligt dan pakweg de jaarbegroting van Liberia en lachend kampioen zouden worden in om het even welk ander land, maar zich niet ten volle doorontwikkelen omdat ze wekelijks voor de prijs van een Amsterdams grachtenpand op zijn best het laatste kwartier mogen invallen!

Nee, voor het voetbal doet dit totale gebrek aan zelfrespect en ethiek bij de FA de totale sport echt geen goed. En het laat ook zien hoe hypocriet en egoistisch veel Engelse fans zijn. Keihard liggen janken als een Super League dreigt, bleren dat alles om geld draait en de eigenaren van hun clubs - clubs die zelf toestonden dat hun lot in vreemde handen kwamen te liggen - geen oog hebben voor cult en historie, geen gevoel bij de fans. Maar stroomt het geld hun kant uit, dan staan ze met handdoeken op hun hoofd in een carnavalspak te juichen alsof ze de CL al gewonnen hebben.

14 oktober 2021 om 13:36

@bonz, om er toch maar serieus op in te gaan. Ik weet niet meer zo goed hoe ik me toen voelde. Ik was min 10 jaar oud en kan me er weinig van herinneren.
Daarnaast is het verhaal van PSV natuurlijk anders dan dat van Newcastle nu. Uiteindelijk bestaat bijna iedere plofclub door bedrijven uit de regio geld over hebben voor voetbal. Bij PSV was de band destijds zelfs nog groter omdat de sponsor ook de oprichter is. Je hebt dus het verhaal van het bedrijf Philips dat iets terug wil doen voor de stad en besluit PSV succes te brengen. Dat vind ik nog altijd een beter verhaal dan een suikeroom uit een oliestaat die al 800 paleizen heeft en nu een keer een Newcastle wil.

Dat word een hele rare transfer window met Newcastle United erbij in de winterstop , ze moeten aannkopen doen voor het lange termijn, maar met het oog op degradatie moeten ze aankopen doen voor het korte termijn. Geen Europees voetbal de komende twee transfer Windows dus echte toppers gaan daar niet direct heen , ik zie daar wel een paar semi over de top spelers heen gaan nu . James Rodriguez falcao dat soort spelers

13 oktober 2021 om 08:58

Mja dat is dus wat Newcastle niet moet doen, dat soort spelers halen want dan blijf je voor de degradatie spelen.

Er is voldoende kwaliteit beschikbaar met het transferbudget dat Newcastle heeft. Namen als Rice en Sterling lijken me nu nog niet haalbaar maar zo een Lingard, Max Aarons zeker wel.

13 oktober 2021 om 09:30

@mr Madrid

"james Rodriguez falcao dat soort spelers"

Zou eerder gaan voor Engelse talenten die geen basis zijn bij hun clubs, zoals Callum Hudson-Odoi.

Heb je op lange termijn meer aan, dan James, Falcao etc.

Heel de wereld weet dat ze immens veel geld te spenderen hebben. De Engelse ploegen zijn allemaal tegen de overname. Engelse spelers zijn voor Engelse ploegen altijd al duur. Deze aankopen lijken daarom zeer moeilijk. Beter in Spanje gaan shoppen waar de helft van de ploegen in geldnood zitten.

13 oktober 2021 om 09:19

Ik vind Lingard en Sterling niet eens zulke gekke suggesties. Ik verwacht dat die bij het juiste bod gewoon mogen vertrekken en dan heb je toch twee uitstekende spelers. Rice lijkt me ambitieuzer en is nog jong, verwacht dat hij deze zomer naar een Engelse topclub vertrekt.

Ja Newcastle zal voor al zijn nieuwe spelers moeten overbetalen maar als je een investeerdersgroep met 200 miljard (!!!) achter je hebt staan, is die 10 of 20 mil meer of minder geen probleem.

13 oktober 2021 om 09:29

Maar zowel Lingaard als Sterling spelen bij clubs die zelf aardig in de slappe was zitten, en fel tegen de overname van Newcastle United door de Saudi's zijn. Denk je niet dat die 'juiste prijs' daardoor voor Newcastle 10-15 miljoen hoger uitvalt dan voor andere clubs?

Zul je zien dat ze nu toch weer met 18 miljoen bij Jorgenson uitkomen!

Daar gaat me toch een partij middelmaat voor veel te veel geld binnenkomen in Januari.

Ben heel erg benieuwd wat Newcastle gaat doen. De toppers willen er nog niet heen en andere spelers gaan waarschijnlijk heel duur worden. Als er ooit een team met een oliesheik gaat degraderen dan is het Newcastle dit seizoen. Normaal zou je als club zeggen dat je niet meegaat met clubs die veel te veel geld willen voor een speler maar Newcastle mag niet degraderen dus die moeten aankomende winter wel iets doen. Dit kan nog weleens een heerlijke soap gaan worden met meerdere nieuwsberichten per dag.

13 oktober 2021 om 09:36

Ja, inderdaad zeg! Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel buitenlandse toppers er gekeken gaat worden. De Engelse grootmachten waren allemaal fel tegen deze overname, dus die zullen wel extra hoog in de boom gaan zitten als Newcastle voor een degelijke speler komt. Maar daarbuiten? Ik zie die Saudische eigenaren er wel voor aan om in ieder geval één grote naam proberen te halen, als statement om hun intenties duidelijk te maken. Of het ze lukt is een tweede, maar zie ze wel aankloppen voor een Haaland.

Gewoon in elke linie een versterking. Onana, gun je Ajax ook nog een paar miljoen. Skriniar voor centraal achterin. Van de Beek voor het middenveld. Sterling voor in de voorhoede.
Als je dan nog wat over houdt kan je altijd nog verder kijken, een goede back is misschien ook nog handig, Aarons is wel een goeie voor de toekomst inderdaad.

13 oktober 2021 om 10:11

Afc:

"gun je Ajax ook nog een paar miljoen'

In dat geval gun ik Ajax:

Onana 5 miljoen
Klaiber 5 miljoen
Magallan 5 miljoen
Taglifico 12 miljoen
Labyad 5 miljoen
Neres 18 miljoen
Pasveer 2 miljoen
En als Mazzroui niet wil tekenen, Mazz voor 12 miljoen

Dus kom op Ncu!!!!!! Make us happy

13 oktober 2021 om 11:47

Op basis van wat is labyad 5mil waard? En voor magallan geldt hetzelfde, al is hij voor een hoger bedrag aangetrokken. En opa pasveer 2 miljoen, dat is al helemaal van de zotte. Klaiber ook trouwens

13 oktober 2021 om 12:24

Op basis van gunnen....Staat toch duidelijk in mijn eerste regel...Ik gun Ajax

Ferdinand zit ook met zijn hoofd in de wolken lijkt het..

Silvacity hierboven legt het o.a. goed uit. Ze kunnen niet zomaar gelijk alles maximaal verhogen qua transfers en inkomsten. Dat moet deels geleidelijk. Nou kun je daarin natuurlijk een stuk sneller gaan dan de gemiddelde club, maar het is niet zo dat je die hele weg in één keer kunt skippen. Zo'n Sterling zullen ze qua transfersom en salaris simpelweg niet kunnen betalen. Daar moeten dan namelijk ook structurele inkomsten tegenover staan. En die heeft Newcastle nog niet op zo'n niveau.

Dat gezegd hebbende denk ik ook dat Newcastle gewoon een goed voorbeeld moet nemen aan City. Velen lijken hier te zijn vergeten dat City ook niet begon met direct Aguëro, Yaya Toure, David Silva etc. Dat hebben zij stapsgewijs uitgebouwd. En dat hebben ze gedaan door te doen wat Ferdinand zegt: de spelers die buiten de boot vallen bij de topclubs op te halen/spelers wiens contract afloopt te verleiden met een relatief hoger salaris.

Toen City opkwam was Arsenal nog een goede ploeg bijvoorbeeld. Daar hebben ze Adebayor, Clichy, Nasri en uiteindelijk Sagna weggeplukt. Tevez bij United. Ga zo maar door. Kompany was er als één van de eersten en die hebben ze als het ware goed gescout. En zo zijn ze dat gaan uitbreiden tot de selectie die er nu staat. Zo'n route moet Newcastle dus ook gaan bewandelen in mijn optiek.

Ga bij United, City, Chelsea, Liverpool kijken wie daar 'fringe-players' zijn en kijk of je die kunt verleiden. Lingard is bijvoorbeeld zo iemand. Bailly bijvoorbeeld. Kijk bij Chelsea eens naar Engelse jongens die vaak verhuurd zijn. En vul dat dan aan met inderdaad bijvoorbeeld een Aarons van Norwich. Misschien Ward-Prowse van Southampton.

Spelers als Sterling zijn simpelweg niet realistisch. En Declan Rice acht ik ook niet realistisch, omdat West Ham gewoon belachelijk veel geld vraagt.

13 oktober 2021 om 11:02

Waarom zouden ze dat nu eigenlijk niet kunnen betalen? Want jullie zeggen dat wel maar er volgt geen enkele onderbouwing. Als het verhaal waar is dat hun huidige FFP-stand 220 miljoen in de plus staat dan kunnen ze echt veel geld uitgeven en Sterling zijn contract loopt af na volgend seizoen.

Daarnaast ben ik het totaal niet eens met het oppikken van brandhout bij de topteams. Dat zijn spelers die wel wat moeten kosten en vaak een hoog salaris hebben. Net het goed scouten van spelers die niet in de top zitten lijkt me een veel betere tactiek dan spelers met een krasje. Ga kijken in La Liga, de Bundesliga, Ligue 1, serie A, championship, Eredivisie, Portugese eerste klasse en de pro league. Daar kost kwaliteit allemaal veel minder dan in de PL.

13 oktober 2021 om 14:25

Ik refereerde aan het verhaal van Silvacity. Daarnaast, hoezo zou hun FFP-stand 220 miljoen in de plus zijn? Die 220 miljoen komt namelijk pas nu naar voren sinds de overname. Het lijkt mij dan sterk dat ze dat hiervoor ook al beschikbaar hadden. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Maar ik doelde ook vooral op de structurele kosten he. Daar zul je toch sponsorinkomsten e.d. tegenover moeten zetten.

Sterling is transfervrij, maar die verdient nu bij City 350k per week in euro's. Die zal niet bij Newcastle voor 100k willen gaan voetballen lijkt mij, aangezien het qua club al een fikse stap omlaag is. Dus je structurele loonkosten stijgen enorm als je dat soort spelers gaat halen. En om structurele loonkosten te dekken, zal je ook structurele inkomsten moeten genereren. En dat is niet iets dat je in 1x kunt doen. Vandaar dat ik het zei.

Daarnaast ga je volgens mij een beetje voorbij aan mijn punt, dat ik zeg dat ze dat moeten combineren. Ik zeg nergens dat ze niet ''goed moeten scouten''. Niet dat je hem nog heel erg moet scouten, maar Aarons is juist precies daar een voorbeeld van.

Daarnaast heb ik het nergens over ''brandhout bij de topteams''. Ik heb het over spelers onder de 30 die het niveau van de PL aankunnen maar bij hun huidige club te weinig spelen. Dat is dus een Lingard, die bij West Ham bijna wekelijks een uitblinker was. Een Ward-Prowse die al jaren Southampton draagt. Een Bailly die echt niet slecht is, maar gewoon niet goed genoeg voor top 4. Het is niet dat Newcastle dat stap van top 8 naar top 4 wil zetten he. Ze moeten eerst de stap van rechterrijtje naar structureel linkerrijtje zetten. Daar zijn al deze spelers meer dan goed genoeg voor.

Bovendien sluit het één het ander niet uit. Ik zeg niet dat ze niet in die andere competities moeten kijken. Maar als je het traject wil versnellen, moet je een basis maken van spelers die PL proven zijn en direct van waarde kunnen zijn. En die basis vul je dan aan met talent, zowel homegrown als buitenlands. Bovendien heeft Newcastle ook al een aantal spelers die echt wel prima zijn.

13 oktober 2021 om 15:21

Ashley wilde gewoon niets in de club investeren. Het is perfect mogelijk dat hij enkele kosten die niet binnen de FFP vallen (bijvoorbeeld werken aan de infrastructuur) betaalde met inkomsten van de club. Dat geld is dan wel uitgegeven maar binnen de FFP niet. Idem met geld dat hij uit de club haalt, dat valt ook niet binnen de FFP volgens mij. Daarnaast hebben ze de afgelopen drie seizoenen 'slechts' 115 miljoen uitgegeven aan transfers, zeker niet weinig maar voor een PL-club van die grootte ook niet belachelijk veel. Maar het belangrijkste van de FFP is dat je dat geld mag uitgeven, het hoeft niet per se te betekenen dat je dat geld ook hebt om uit te geven.

Verder vind ik niet dat Bailly een slechte speler is, maar het is wel een speler die het salaris van bij Man U gewoon is. Ik zou me als club eerder richten op jongens zoals Ward-Prowse en Aarons, en niet op de Lingards en Bailly's van deze wereld.

Buiten Lingard, kan ik me wel vinden in de spelers die Ferdinand voorstelt. Hij denkt ook aan de langere termijn, door jongens te halen die nu al behoorlijk presteren, nog jong zijn en dus nog beter kunnen worden. Helemaal geen rare namen om over na te denken als je op langere termijn gaat kijken. Bijv. een Kessie van Milan is binnenkort ook transfervrij, mits een goed salaris, zou deze ook zomaar kunnen komen. Dit soort spelers ga je op langere termijn veel plezier aan beleven, dus ik snap de gedachtegang van Ferdinand. Want daarnaast denkt hij ook aan een Sterling, voor wat meer ervaring, er zullen vast nog meer opgenoemd kunnen worden. Ik betwijfel alleen of de eigenaren er ook zo naar kijken.

Diverse namen zullen de komende maanden door de wandelgangen gaan. Ik ben het eens met Ferdinand dat zeker naar de Engelse markt gekeken moet worden. Ik zou proberen om met Marcus Rashford de knuppel in het hoenderhok te gooien. En verder zijn talenten als Max Aarons en Connor Gallacher zeker aanbevelingswaardig, die kunnen meegroeien met Nufc. Declan Rice lijkt me gezien prijs/kwaliteit niet interessant. En van buitenaf zou ik proberen Terstegen als nieuwe keeper te halen. Zo moeten we ergens beginnen !

13 oktober 2021 om 11:42

Ter stegen en Rashford zou ik nu niet als “ergens” beginnen bestempelen eerlijk gezegd.

13 oktober 2021 om 12:05

Daar heb je wel gelijk in, haha. Maar de intentie was om liever 2 toppers binnen te hengelen en wat talenten dan 6 middelmatige aankopen. En Rashford is al een uitdaging voldoende!

13 oktober 2021 om 14:44

Haha, een uitdaging is het zeker! Maar realistisch verre van toch . Rashford is ook nog eens een local Manchester boy, dus die is hoogstwaarschijnlijk niet genegen om bij de eerste de beste tegenslag al direct te vertrekken bij United.

Middelmatige spelers zijn zeker niet de bedoeling, dat snap ik. Maar als je eerlijk kijkt, dan moet je volgens mij nu van plek 19 gaan klimmen. Dan is het 1e doel toch het linkerrijtje structureel halen? Dat zul je dan toch op redelijk korte termijn moeten verbeteren. En dat doe je wel het beste met een combinatie van types als Lingard en het scouten van talenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren