Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen: ‘Hij heeft hele enge trekjes, echt een griezeltje’

Laatste update:

Johan Derksen is niet gecharmeerd van de persoonlijkheid van Noa Lang. De analist haalt in Veronica Inside uit naar de aanvaller van Club Brugge, die zich voor het eerst mag melden bij het Nederlands elftal. "Die heeft hele enge trekjes, Noa Lang", aldus Derksen.

"Hij vindt zichzelf ook heel erg goed. Echt een griezeltje. Jawel, dat was in Nederland al. Hij heeft toen bij Ajax heel goed gespeeld tegen Twente en daarna is hij zich zo gaan gedragen. Bij Twente heeft hij helemaal niks gepresteerd en hij doet het nu inderdaad goed", aldus Derksen. Lang maakte in 2020 voor Twente één doelpunt in zeven wedstrijden, waarna het seizoen werd afgebroken vanwege de coronacrisis.

"Maar waar moet je hem opstellen in het Nederlands elftal?", vraagt Derksen zich af. Louis van Gaal gaf daar maandag op de persconferentie een mogelijk antwoord op. "Er is maar één positie die niet dubbel bezet is, dat is de rechterspitspositie", aldus Van Gaal. "Daar speelt Arnaut Danjuma al jaren niet meer. Noa Lang heeft gezegd in een gesprek dat hij daar heel goed uit de voeten kan. Maar hij speelt bij Brugge ook aan de linkerkant."

"Je kan niet ontkennen dat hij heel goed bij dat Club Brugge", vindt Wim Kieft. "Maar het zit een beetje in die jongen om af en toe vervelend te doen. Het is een beetje een houdinkje. Je hoopt dat dat een beetje over gaat, op een gegeven ogenblik. Hij heeft zich toch wel redelijk gedragen bij dat Brugge? Nou ja, ook weer met die supporters toen...", doelt hij op het antisemitisch liedje ('nog liever dood dan een Sporting-jood') dat Lang zong bij het kampioensfeest van Club Brugge in mei. "Het ligt in ieder geval niet aan zijn talent", besluit Kieft.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is niet de makkelijkste jongen maar er wordt ook wel overdreven. Hij komt niet in het nieuws met niet-voetbalgerelateerde dingen (zelfs dat Anderlecht liedje was voetbalgerelateerd) en ook bij club Brugge intern is het geen moeilijke jongen. Dat hij op een veld zichzelf te snel laat afleiden valt wel eens voor inderdaad en die verhaaltjes in de media zijn ook niet nodig (al zit er zeker wel een grond van waarheid in). Maar sommigen doen echt alsof hij een mengsel is van Assaiti (edit: moet dus Labyad zijn), Elia, Tannane, Bakkali en Lamkel Zé.

5 oktober 2021 om 00:04

Is sowieso een beetje zielig om als 70 jarige zo tekeer te gaan over een gastje van 22. Treurig. Alsof hij een aanslag heeft gepleegd ofzo

5 oktober 2021 om 08:08

Als hij een aanslag zou hebben gepleegd worden er geheel terecht andere termen gebruikt voor zulke mensen. Het is een bijzonder mannetje en denkt dat de hele wereld tegen hem is. Ik vind het niet zo'n vreemde uitspraak van Derksen, daarnaast heeft de leeftijd van Derksen hier weinig mee te maken.

5 oktober 2021 om 09:51

Teesboer, jij hebt Noa Lang toch ook bij Twente meegemaakt? Moet je dan niet tot de conclusie komen dat het allemaal reuze meevalt qua kapsones? Ik vond het echt een geweldig leuk ventje en hoop dat hij het goed gaat doen in Oranje.

5 oktober 2021 om 10:20

Hij geeft dit weekend een paar onnodige hakjes, en het is direct een griezeltje met hele enge trekjes. Speelt al 1 jaar lang heel België in de vernieling maar daar hoor je Derksen nooit over.Namen als Lang, Depay, Wijnaldum, Ten Hag staan op de Johan zijn afschuw lijst, en namen als Nijhuis, en Advocaat staan op zijn vrienden lijst. Doe mij dat afschuw lijstje maar.

5 oktober 2021 om 11:07

Baradona. Wel grappig dat jij op dat punt wel heel erg veel op Johan lijkt. In jouw ogen kunnen sommige alles goed doen en sommigen helemaal niks.

5 oktober 2021 om 11:20

Onzin ik noem nooit iemand een gruwel of een eng ventje. Ik vind alleen Donny niet zo een goede voetballer , wat dat betreft lijk ik meer op Ole ….

5 oktober 2021 om 18:33

Nogal overdreven om in de woorden van Johan te denken dat dat toepasbaar is op iemand die een aanslag pleegt. Dan heb je wel een heel erg teer zieltje. Noa is gewoon een "stoer mannetje". Beetje zo'n onopgevoed paupertje bij wie het meer schijn is dan iets anders. Dat merk en zie je aan alles. Zegt niks over zijn voetballende kwaliteiten. Maar denk dat die verloederde houding past bij de huidige jongere generatie, want zie je bij veel meer terug.

5 oktober 2021 om 20:59

Tja, als Derksen eenmaal de pik op iemand heeft, laat hij geen moment onberoerd om te vertellen hoe slecht/naar/eng/moeilijk/griezelig hij iemand vindt. Die zoekt gewoon argumenten op om voor wat opschudding te zorgen. Vaak best vermakelijk omdat hij zelf niet doorheeft hoe dom hij staat te kwekken, maar totaal niet serieus te nemen.

5 oktober 2021 om 00:12

Is die Lamkel Ze niet die speler die in z'n Antwerp periode een tenue van een andere club aantrok ?

5 oktober 2021 om 00:14

Wat ik van Assaidi weet is dat het een hele beschaafde jongen was en zich altijd netjes opstelde bij Heerenveen , Livepool en Stoke City heb nog nooit iets over die jongen gelezen weet niet hoe je bij die jongen zijn naam komt.

5 oktober 2021 om 00:19

Lierse haalt er denk ik twee door elkaar: Assaidi en Aissati. Weet niet welke hij bedoelt, maar ze hebben geen van beiden alles uit hun talenten gehaald.

5 oktober 2021 om 00:22

Dat was nog het braafste van Lamkel Ze, en dan zal ik me inderdaad vergist hebben over Assaiti. Ik noemde gewoon de eerste namen op die in me opkwamen.

5 oktober 2021 om 00:28

@lierse1997, met Assaiti is toch ook niets mis? Kan me buiten een straftraining van Jol echt niks bedenken.

5 oktober 2021 om 00:37

Daarom dat ik zeg dat ik me waarschijnlijk vergist heb, lijkt me?

5 oktober 2021 om 00:38

@Lierse bedoel je nou Assaidi of Aissati, want zover ik weet waren het geen lastige jongens in de groep

5 oktober 2021 om 00:45

Ze zijn allebei Marokkaans, dus bij voorbaat lastige jongens, tenzij ze aantonen dat ze geen lastige jongens zijn, en dan alsnog worden ze aan het eind van hun carrière lastig genoemd door sommige mensen 😂 triest hoe sommige mensen meegaan in een bepaalde sentiment over Marokkaanse voetballers.

5 oktober 2021 om 00:50

Lastige Marokkaanse voetballers waren en zijn El Hamdaoui, Kali, Bakkali en Tannane. Er zijn denk ik meer dan 200 Marokkaanse voetballers actief geweest in de Eredivisie, maar deze 4 randdebielen zijn blijkbaar een soort uithangbord voor Marokkaanse voetballers.

5 oktober 2021 om 00:56

Aissati. Ik dacht dat die op een moeilijke manier vertrokken was bij PSV, maar dat was Labyad. En om God weet welke reden heb ik dan ook nog eens van “Aissati” “Assaiti” gemaakt. Foutjes gebeuren en daar moeten geen hele theorieën achter gezocht worden.

5 oktober 2021 om 01:01



@lierse1997, ahh oke, Was beetje onduidelijk omdat Bocajuniors het ineens over Assaidi had. Daarom dacht ik dat je het eerst over Assaidi had en dat je daarna zei dat je je vergist had met Aissati

5 oktober 2021 om 10:26

Wat is er mis met labyad, die jongen komt altijd heel normaal beschaafd en goedgebekt over op de camera ondanks dat hij vaste tribune klant bij Ajax is? en Als hij invalt geeft ie altijd 100

5 oktober 2021 om 10:35

Over zijn manier bij vertrekken bij PSV was toch heel wat te doen indertijd.

5 oktober 2021 om 12:06

Dus dan is het voor altijd een lastig mannetje?

5 oktober 2021 om 12:14

Ja, maar dan kan je toch heel wat mensen opnoemen? Je vergelijkt nu een speler die wordt beoordeeld op zijn gedrag bij een club met een speler die wilt vertrekken. Pak anders ook Ronald en Frank de Boer erbij. Goh wat waren die lastig!

5 oktober 2021 om 12:22

Waar zeg ik dat het altijd een lastig mannetje is? Op jonge leeftijd was er heel wat rond hem te doen. Hetzelfde bij Lang, daarom maak ik de vergelijking van een paar namen die meteen in me opkwamen. Mijn excuses dat ik niet alle moeilijke spelers uit het verleden van de voetballerij heb opgenoemd!

5 oktober 2021 om 12:36

Je noemt Labyad, op basis van 1 voorval van jaren terug. Het is nu 2021 en je noemt Labyad zijn vertrek zijn psv en maakt de vergelijking met moeilijke jongens.

Dus nogmaals de vraag, blijft het dan voor altijd een lastig mannetje en verdiend zo iemand uberhaupt die stempel? Want vandaag noem je nog steeds zijn naam als voorbeeld, dus ik mag aannemen dat je hem sinds toen lastig vind? Niet?

5 oktober 2021 om 12:47

Nee. Waarom maak je trouwens niet dezelfde opmerking over Bakkali? Die ging ook moeilijk weg bij PSV op jonge leeftijd en heeft daarna zijn potentieel niet waargemaakt. Maar een moeilijke jongen was het ook niet meer daarna, gewoon vergooid talent. Het waren gewoon voorbeelden. Sommigen doen echt alsof ik allerlei ideeën over die spelers in kwestie heb. Het zijn gewoon jongens die vroeger of vandaag de dag een moeilijke stempel hebben. Want zoals je aangeeft, is het niet zo dat Bakkali en Labyad vandaag de dag nog als lastige jongens in het nieuws komen.

Maar het waren gewoon de eerste namen die in me opkwamen om 1u in de nacht. Verder zitten er geen diepe psychologische redenen en gevoelens achter.

5 oktober 2021 om 14:41

haha laten we het er op houden dat het per ongeluk een slecht voorbeeld was, kan gebeuren. Lets go on with the day.

5 oktober 2021 om 16:28

Dat lijkt me inderdaad het beste 😅.

5 oktober 2021 om 21:59

Dan waren volgens jouw theorie de twee de Boertjes ook enorm lastige gasten. Maar daar hoor ik nooit iemand over.

5 oktober 2021 om 10:18

En Johan Derksen moet even in een spiegel kijken daar ziet hij ook een griezelige mannetje ook over paard getilde persoon .ene keer de speler hemel in prijzen andere keer de grond in

5 oktober 2021 om 10:50

Daarnaast is hij open over hulp bij mentale problemen. Dat op zich zegt voor mij veel meer dan een accent of een houding.

Ach, laten we hem pas beoordelen na een paar wedstrijden in Oranje. Het is misschien niet de ideale schoonzoon, maar Van Gaal zet hem wel op zijn plek, mocht dat nodig zijn. Ben wel erg benieuwd naar hem in Oranje, denk persoonlijk dat hij wel wat (met name creativiteit) aan dit Nederlands Elftal kan toevoegen.

5 oktober 2021 om 00:16

Ik denk het ook, echter was die quote in d'r Telegraaf weer daar: "Ik heb er harder voor moeten werken dan de rest". Man, mensen die dat van zichzelf vinden is 1 ding, die dat dan ook weer uit moeten spreken is best wel weer dommig. Ik denk nl dat een Weghorst veel harder heeft moeten werken, dus die stempel die Lang had komt imo niet in de buurt van het non-talent wat Weghorst heeft. De nederigheid is ie al weer kwijt met zijn selectie.

5 oktober 2021 om 00:24

Hij had wel gewoon gelijk vind ik eerlijk gezegd. Heel veel eredivisiespelers hebben veel minder moeten doen voor een oproep. Denk aan een Gakpo, Stengs of meer recent Til. Om het dan ook echt op die manier uit te spreken zorgt natuurlijk wel voor een bepaald Calimerogehalte. Maar als hij uit die instelling zijn motivatie kan vinden om steeds beter te worden dan moet hij dat maar lekker zelf weten.

5 oktober 2021 om 07:15

Het klopt dat hij te lang genegeerd is door de bondscoaches, maar is dat ook niet gewoon het risico als je naar het buitenland vertrekt en dan vooral naar een competitie dat geen top 6 is?

5 oktober 2021 om 09:43

Maar Lierse, hij kan toch ook gewoon blij zijn met zijn selectie en zeggen: Hard werken loont. En Stengs was goed dat corona jaar, maar is stil blijven staan. Lang speelde bagger bij Twente. En, nogmaals, hij zegt: Harder dan de rest. Zeg dan evt "harder dan veel anderen". Het is gewoon weer een domme uitspraak imo. Hij klopt namelijk niet, is namelijk super subjectief. En dat is het erge, hij vindt het echt. Denkt dus totaal weer niet verder dan aan zin eigen ik. Nog een vb: Marten de Roon. Die heeft er ook heel hard voor moeten werken. Lang heeft t geluk dat ie veel talent heeft.

5 oktober 2021 om 10:04

Hij speelde echt niet bagger bij Twente. En het is natuurlijk zo dat Nederlanders neerkijken op de Belgische competitie, maar een bondscoach zou objectief moeten zijn.

5 oktober 2021 om 10:41

Formus eens met je bericht hoor, hij moet niet gaan huilen en vooral blij zijn. En je voorbeeld omtrent De Roon vind ik ook treffend. Maar bij Twente heeft hij het wel goed gedaan, alleen te kort door corona. Twents publiek liep weg met hem en dat zegt wel wat.

6 oktober 2021 om 11:43

Ok, bagger is wat overdreven, maar hij werkte vooral hard, maar speelde niet heel goed. Maar dat harde werken wordt zeker gewaardeerd en dat heeft ie goed opgepikt daar. Maar dit lijkt me dan weer een verval in oude patronen.

6 oktober 2021 om 11:49

Lierse, zeg nergens dat we neerkijken oid. Ik niet iig. Maar hij jaagt weer velen tegen zich in het harnas met dit soort woorden en het is dommig imo en vooral onjuist (want subjectief). Je kan dit gewoon niet vinden, ;laat staan zeggen. Maar hij vindt zichzelf wel vrij uniek klaarblijkelijk, getuige dit ook weer. Ik hoop toch echt dat er iemand in het team op staat die even een Van Hanegempje doet

5 oktober 2021 om 09:33

Met alleen ideale schoonzonen win je ook de oorlog niet. Prima als je een paar wat lastigere jongens erbij hebt. Die tonen meestal wel karakter in het veld en zijn voor niemand bang

5 oktober 2021 om 09:44

Exact. Wat maakt mij dat accent nou uit. Kunnen niet allemaal brainiacs zijn, ook helemaal oke. Topspelers als van Bommel, Suarez en Zlatan zijn ook eikels in het veld, zolang je maar anderen hebt die tegengas geven als het nodig is. Bij Ajax kreeg Lang dat en werd hij onhoudbaar, Zlatan ook bijna, maar anderen leren wel bij ondanks wat explosieve karakters. Tijd zal het leren, maar in het veld is Lang gewoon toptalent

5 oktober 2021 om 10:37

Iedereen ziet en hoort dat Lang niet de slimste jonge van de klas was, maar kom op iedereen ziet toch dat het ook geen tannane is of iemand die gekke dingen doet in de wedstrijd waar je rood voor krijgt of wat dan ook. Hij is alleen ontzettend dom maar prima, hij is toevallig ook ontzettend goed dus laten we hem daar op oordelen en niet op de rest tenzij het echt in de weg zit voor de prestaties van het team. Ik weet zeker dat niemand uit het huidige oranje noa een vervelende gast vindt. Je moet ook niet vergeten dat die gasten aan die tafel zelf allemaal een beetje oude lullen aan het worden zijn en je weet hoe dat gaat met die oudjes, die zijn helemaal niet meer bijtijds en vinden alles wat nieuw is en niet zoals hun of hun gewend zijn kut en niet ''normaal''. Ik bedoel ik voetbal zelf ook nog en 60 van de voetballers van de laatste 3 clubs waar ik zat zijn gasten zoals Noa lang. Niemand uit deze tijd lurkt meer aan een sigaar, luistert naar rock en roll of praat nog met u tegenwoordig johan wake up.

5 oktober 2021 om 12:09

Die jongen heeft een accentje en is direct dan ook niet de slimste jongen van de klas.

Waar haal je dat vandaag behalve zijn accent.

5 oktober 2021 om 14:46

Als jouw conclusie is dat ik dat denk door zn accentje... kom op. Ik heb genoeg universitair afgestudeerde vrienden die nog steeds een accentje hebben. Maar aan alles in Noa zn doen, laten en zeggen kan je zelf toch ook wel oordelen dat hij niet heel slim is, veel algemene kennis bevat of goed gestudeerd heeft.

Ik heb het al eerder aangegeven. Noa Lang gaat bij het Nederlands elftal echt niet moeilijk doen. Die bedenkt zich wel twee keer met van Gaal als bondscoach. En reken maar dat van Dijk hem in zijn nekvel grijpt als het nodig is. Er zit genoeg leiderschap in de selectie om hem in het gareel te houden mocht dat nodig zijn.

5 oktober 2021 om 00:08

Dat laatste gaat niet eens nodig zijn. Bij Brugge was hij in het begin ook gewoon nederig en heel ijverig in het begin (dat ijverige nog steeds trouwens). Nu heeft hij natuurlijk een andere status en verloor hij wat meer show, maar dat is volledig terecht door zijn prestaties.

5 oktober 2021 om 10:33

Mijn broertje kent Noa Lang vrij goed (hij zit in begeleiding jong oranje) en is paar keer bij hem thuis geweest. Die vond voor hij Lang lang kende hem ook een griezel. Maar volgens mijn broertje is het echt een symphatieke en grappige gast. Buiten het veld. En oh ja: Mitchel Bakker schijnt echt een iq te hebben van onder de 80.

Denk dat t eerder een dom kereltje is dan eng, maar dat je de schijn tegen heeft komt zeker deels door zichzelf. Dat hij zo nadrukkelijk de haat richting Anderlecht overneemt in Brugge oogt me bijzonder kunstmatig en de manier waarop vind ik ook van weinig klasse getuigen. Maar wat hem bezielt om een Hitlersnor te laten staan is me helemaal een raadsel, ik moest echt even twee keer knipperen…

5 oktober 2021 om 08:32

Welke Hitlersnor heb jij het over?

5 oktober 2021 om 08:42

Die van Lang. Heb je die foto van Lang op de training niet gezien?

5 oktober 2021 om 09:03

Nee, waar kan ik die vinden?

5 oktober 2021 om 10:27

AD. Ik vond het een merkwaardig vlasje wat hij onder zijn neus heeft groeien...

5 oktober 2021 om 11:11

Dat is meer het gebrek aan haargroei (Of blond) dan iets anders haha

5 oktober 2021 om 09:52

Enige wat ik zie is van zijn aankomst bij het hotel. Daar (en bij andere foto's op zijn insta) is gewoon te zien dat hij een blonde snor heeft, die in het midden wat donkerder is.

5 oktober 2021 om 12:11

Dom? Hitlersnor?

Je kan doen alsof je redenen hebt om die jongen zo af te zeiken, maar het lijkt erop alsof je dit sowieso al zou denken zonder alle voorvallen.

5 oktober 2021 om 12:15

Ik vind zijn laatste voorvallen inderdaad een bevestiging van de indruk die ik in Nederland al van hem had. In interviews maakte hij niet bepaald een snuggere indruk.

5 oktober 2021 om 12:25

Wat heeft hij dan zo erg gedaan? En waarom maak jij er een hitlersnor van? Roep je dat tegen iedereen met zo een streepje boven ze lip? Ik zie zat mensen met een dun streepje boven hun lip, maar hoe kom jij erbij om die van Lang een hitlersnor te noemen?

Wat een gezeur, altijd weer zo’n vergroot glas op alles wat die jongen verkeerd doet, als ze nou is net zo vee tijd hadden voor zijn positieve kwaliteiten...Als Derksen bondscoach was, zou Noa Lang Ihattaren worden en had je met Derksen een Schmidt. Louis weet wel om te gaan met dit soort jongens, over een paar wedstrijden zal iedereen hem een held vinden mark my words. Je hebt heel vee spelers die op het randje spelen of een beetje loco zijn, daar moet je niet teveel over zeuren, zeker niet met jonge jongens, die hebben het hardst begeleiding nodig maar ze kunnen het nog steeds maken ook al passen ze niet in jou straat, zie Gattuso, Cantona, Ibrahimovic, Vidal, Ramos, Pépé, Davids etc

5 oktober 2021 om 00:34

Hahaha echt totaal niet. Als er toch iemand het niet mee eens is hoe het tussen Schmidt en Ihattaren is gegaan dan is het Derksen wel.

Ik denk dat het een beetje een dom iemand is met alle respect. Zijn aangeleerde accent wat die enkel spreekt omdat die denkt dat het stoer is helpt hem ook niet mee. Desondanks denk ik niet dat het perse een eng iemand is.

5 oktober 2021 om 06:32

Weer zo’n waardeloze reactie.. eerst zeggen “ik denk dat het een beetje een dom iemand is” om vervolgens met zo’n uitspraak te komen.. iedereen weet dat Noa Lang veel met buitenlandse mensen om gaat en dan neem je dat automatisch over. Ik als buitenlander kan dit bevestigen, aangezien dit ook om mij heen gebeurd. Als ik een aantal jaar in Limburg ga wonen zal mijn accent ook anders klinken dan nu. Stop eens met het haten van 20 jarige voetballertjes van achter je schermpje.

5 oktober 2021 om 08:20

Helemaal met Blaise eens. Accenten neem je zo over. Rvp had dat vroeger ook. Intelligentie aflezen van een accent is eigenlijk vrij dom

5 oktober 2021 om 09:21

@FR010, ik ben het niet eens met Blaise. Je kan een hele provincie niet vergelijken met een paar vrienden. Bij de provincie praat iedereen zo. Als je in Noord-Holland woont zal je niet snel Limburgs gaan praten als een paar vrienden zo praten.


Via mijn studentenzoon zie ik regelmatig jongeren en het komt meer doordat iemand stoer wil doen door zo'n accent over te nemen. Je zou namelijk ook kunnen zeggen dat die jongeren in een land wonen waar het gros van de mensen met een Nederlands accent praat. Waarom nemen ze dat niet over? Je wordt hier geboren maar om de een of andere onverklaarbare reden meet je jezelf een ander accent aan?

5 oktober 2021 om 09:36

Tukkers wonen ook in een land waar de meeste mensen met een Nederlands accent praten. Toch praten ze anders als de gemiddelde Nederlander maar dat zullen ze wel doen om stoer te doen dan

5 oktober 2021 om 10:09

Zucht. Japie. Ik zeg toch net dat het in een provincie anders is? We hebben het over een jongen die zowel in principe alleen maar met Nederlandse jongeren in contact is geweest. Waarom heeft hij zijn eigen accent niet gehouden?

5 oktober 2021 om 10:37

@Kyle, misschien had hij veel Marokkaanse vrienden? Wie zal het zeggen. Het is een accent, wat maakt dat nu weer uit.

5 oktober 2021 om 12:07

Niemand heeft een accent om stoer te doen. Het is serieus komisch dat mensen dit als 'stoerdoenerij' zien. Dat is net zo onzin als zeggen dat mensen net een Brabants accent zo spreken om aardig over te komen.Zijn vader is Surinaams en hij heeft dus Suri familie en vrienden van allerlei afkomsten. Ik wist niet dat het tegenwoordig zelfs als 'stoerdoenerij' wordt gezien om een buitenlandse link te hebben.

5 oktober 2021 om 12:08

@Kyle.

Hoe weet je dat hij in principe alleen met Nederlandse jongeren in contact is gekomen?

Achtervolg je hem sinds jonge leeftijd met afluisterapparatuur?

5 oktober 2021 om 12:14

Kyle66 aannames om je eigen verzonnen logica in stand te houden.

5 oktober 2021 om 12:32

@Herosennin44, hij is toch in Nederland geboren? Dan is hij toch met Nederlandse jongeren omgegaan? En ja, ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat je hier wordt geboren en dan tot je dood met een buitenlands accent praat.

5 oktober 2021 om 12:38

Kyle66 beredenering van iemand die niet anders kent dat omgaan met Nederlandse jongeren. Prima.

Maar hoe kan jij nou praten over iets waar je niks van weet. Of denk je dat elke wijk en cultuur in Nederland hetzelfde is?

5 oktober 2021 om 18:40

@herosennin44 wat een onzin. Legio, al dan niet alle jonge jongens, doen vanalles om stoerder over te komen of zijn. Dit past bij de leeftijd. Daar hoort ook het "straattaaltje of aangemeten accent bij". Ik heb 15 jaar lang gewerkt met pubers en de veranderingen, en vocabulair die ik voorbij hoorde komen had niks te maken met hun, soms roomwitte, omgeving. Het is bij ontzettend veel, ook bij hun van buitenlandse afkomst, een manier om stoerder te zijn. Afzetten tegen datgene wat "heurt".

5 oktober 2021 om 19:49

Zat mensen meten een manier van praten aan om stoer te doen. Zat je op een 1 persoons school ofzo. Kindjes doen echt alles om stoer te doen. Naja, de wat dommere kindjes vooral natuurlijk.

5 oktober 2021 om 10:20

Zijn “aangeleerde accent” komt van zijn stiefvader Nourdin Boukhari en zijn vader is Surinaams. Know your facts.

On: Noa Lang you love him our hate him maar bij Club is hij inmiddels publiekslieveling omdat hij juist met ze voeten spreekt. Daar zouden we in Nederland meer naar moeten kijken inplaats van hem afkraken hoe hij overkomt in interviews..

5 oktober 2021 om 13:33

Zijn stiefvader Boukhari spreekt keurig Nederlands zonder enig accent, dus dat argument kan de prullebak in.

Ik heb nog nooit een goeie "houdinkje" een goal zien maken, maar Noa Lang wel. Derksen heeft wat mij betreft ook een enge trekjes met z'n bezemsnor! Denkt dat hij heel wat is en alles maar kan roepen. Maar zodra er kritiek op zijn adres komt gaat hij gelijk op zn achterste poten staan. Huilen overal dat ie overal maar stopt en dat geld hem niks uitmaakt. En dat ie nooit meer met Wilfrid Genee aan tafel gaat zitten. Maar dan uiteindelijk toch met de staart tussen de benen terug komt. Zolang Noa Lang gewoon goed presteert en de pers gewoon normaal te woord staat. Vind ik die oh zo domme discussie over z'n accentje nergens op slaan.

El Fenomeno . Wees blij dat jezelf heel intelligent bent . Niet iedereen wordt met een goed stel
hersenen geboren . Mensen die zich beter voelen dan een ander omdat ze denken slimmer te zijn
zijn vaak enge mensen . Laat iedereen lekker in zijn waarde . Daar ga je je echt beter door voelen .

5 oktober 2021 om 08:47

Je kan toch ook gewoon slimmer of dommer zijn zonder je beter te voelen als mens? Ik vind Lang een topgozer, kan er wel om grinniken en kan zijn gedrag prima plaatsen maar het is geen slimme jongen. De meeste voetballers blinken niet echt uit in intellect, een van Gaal die beweert dat Jonker eenzelfde 'hoge intelligentie' heeft als hijzelf is ook gewoon lachwekkend. Dat gezegd hebbende hebben ze wel een bepaalde set skills waarmee ze andere mensen vermaken door goed te voetballen.

5 oktober 2021 om 12:11

En de meesten die hier reageren zijn ook voetballers of ex-voetballers. Dus in principe ben jij ook dom en de rest die hier is.

Logica.

5 oktober 2021 om 12:16

Waarom is het geen slimme jongen en wat is nou precies slim?

Is een loodgieter bij voorbaat dommer dan een chefkok? Ze kunnen beiden elkaars werk niet doen op een hoog niveau, maar welke van de twee is dan precies dom?

5 oktober 2021 om 12:58

'bij voorbaat' is altijd zo makkelijk, je weet nooit of iemand al z'n kronkels gebruikt voor zoiets als een 'negen-tot-vijf'-baantje. Ik denk echter dat als je IQ-tests zou doen dat chefkoks slimmer zijn gemiddeld.

5 oktober 2021 om 13:10

Aanname zonder onderbouwing met conclusie gebaseerd op de aanname die niet onderbouwd is

De meeste hier zijn geen voetballers of ex-voetballers, de meeste hebben gevoetbald maar zullen zich vast niet identificeren als zijnde voetballer zoals professionals dat doen. De meeste suggereert eveneens dat het niet iedereen is dus het zou kunnen dat ik er niet bij hoor. Dus de conclusie dat ik en de rest hier dom zijn is gebaseerd op een aanname die niet te staven is en dus onlogisch is.

Logica.

5 oktober 2021 om 13:12

Onder de assumptie dat een hoger IQ slim is en een lager IQ minder slim is.
Chefkok en loodgieter zijn allebei niet echt beroepen waarvoor je een hoog IQ nodig hebt. Dus zelfs als ze allebei dom zijn is er nog steeds niks mis met dom zijn.
Ik denk dat er veel 'domme' mensen zijn die gelukkiger zijn, leuker zijn en een beter betaalde baan hebben dan ik.

De classificatie slim/dom is wat mij betreft meer een constatering dan dat het ook daadwerkelijk iets zegt over succes in het leven.

5 oktober 2021 om 15:04

Het zijn beide niet echt banen voor ''slimme' beide vallen ook onder mbo (2) banen. Wel is het Loodgieters vak over het algemeen qua ''kennis'' een moeilijker vak maar dat is ook weer afhankelijk hoe ver je er in doorgeleerd hebt. Maar als je dit op hbo niveau doorleert ga je eigenlijk meer de kantoor kant op voor werkvoorbereiding etc dus ben je eigenlijk geen ''loodgieter'' meer. Eigenlijk moet je het dus ook niet mer elkaar vergelijken omdat het beide dus niet ''slimme'' banen zijn. Als je praat over een Astronaut bijvoorbeeld noem je dat een baan voor de ''slimme''. Hier moet je luchtvaart en Ruimtevaarttechnologie voor studeren. Wat het een dus ''slim'' maakt en de ander ''dom''? dit ligt dus in de moeilijkheidsgraad van de kennis die je moet verkrijgen voor het vak. De kennis van een Chef is veel makkelijker te leren dan de kennis van een Astronaut. Wiskunde/natuurkunde staan dan ook te boeken als ''moeilijke'' vakken En word dus meer op waarde geschat dan theorie kennis. Die onzin van die linkse 'goeroe's'' dat je die banen niet laag geschoolde banen mag noemen is dan echt de grootste onzin ooit. Wel zijn beide mensen gewoon hartstikke belangrijk. (vooral de loodgieters want daar is momenteel een zwaar te kort aan)

5 oktober 2021 om 13:35

Ik zeg nergens dat ik wel intelligent ben en dat ik mij beter dan iemand voel. Maar je mag iemand toch wel beoordelen op zijn gesteldheid? Niets mis mee volgens mij.



Wat een heksenjacht tegen een jongen dat een keer de fout is ingegaan, je hebt ook oude spelers als Tadic die zich misdragen daar zeg niemand wat over, dan is het opeens winnaars mentaliteit.

5 oktober 2021 om 12:18

Of een Perez die zich het ergst van iedereen heeft misdragen, maar iedereen aan ze lippen heeft hangen. Hoe dom moet hij dan wel niet zijn, want Noa ze streken komen daar niet in de buurt hoor.

Bij Derksen is het slecht of goed , zwart of wit. Dan zijn spelers weer te braaf dan weer hebben ze een houdinkje. Als iedereen zegt zwart dan zegt Derksen Wit , je kan het van te voren wel voorspellen. Maar ja het verkoopt en zo lang het verkoppt zal Derksen en co deze formule hanteren.

Dit zijn dezelfde mensen die riepen die gaat nergens slagen. Dit doet Derksen ongelofelijk veel pijn dat die jongen zichzelf goed vind en dat mag dat zeker jezelf goed vinden. Wat doet die jongen verkeerd? Hoezo hem weer afkraken omdat hij mondjes gesnoerd heeft en zal dat nog zeker blijven doen ook. Noa lang is een geweldige speler en zij tijd terug doet me denken aan Neymar maar toen werd ik uitgelachen. Met Neymar bedoel ik hetzelfde manier van voetballen en niet dat hij even goed is als Neymar. Het is een jongen die niet over zich heen laat lopen en de meeste mensen hebben toch liever dat je als een hond volgt dan pas ben je 100% in orde.

Dit is wel erg makkelijk scoren.. Met name met de zin: 'bij twente heeft hij helemaal niks gepresteerd' heb ik wat moeite. Lang kwam in de winterstop naar Twente en je kon eigenlijk meteen zien dat hij voetballend boven de rest uitstak. Hij deed het een x aantal wedstrijden erg leuk en goed.. en toen kwam corona en werd het seizoen afgebroken... dus deze conclussie is eigenlijk compleet oneerlijk.

Ach joh hij is gewoon jong en heeft waarschijnlijk vriendjes die ook stoer en onverschillig doen. Gaat wel over als je haar op je ballen krijgt. Voetballen kan ie wel en daar gaat et om.

Derksen is een engnek. Zit al jaren zijn zakken te vullen met onzin.
Doet op tv voorkomen alsof hij een man van moraal en principes is maar ventileert enkel zijn 'mening' als middel om zijn zakken te vullen over de rug van anderen.

Noa Lang heeft gewoon zelfvertrouwen en dat zint Derksen niet.
Niets zint Derksen. Als je te braaf en volgzaam bent dan maakt hij je ook af.
Het ligt bewust dwars 'ik heb een mening'.
Gebruikt zijn 'mening' enkel om zijn zakken te vullen.

Derksen roept al jaren dat het WK in Qatar geboycot moet worden.
Laten we even afwachten of hij dagelijks aan tafel schuift bij de veronica versie 'vi oranje' om over het WK in Qatar te praten. Dan zul je zien wat voor een hyocriet het is.

5 oktober 2021 om 08:49

Er komt op vele gebieden meer zinnigs uit de mond van Derksen dan uit vele anderen in praatprogramma's. Noa Lang is een heel bijzonder mannetje, dat zie je aan alles. Leuk dat hij zelfvertrouwen heeft, maar dat betekent niet dat de hele wereld tegen je is.

Het is een wereld van verschil als je als voetbalbond of spelers naar Qatar gaat, of je gaat in een studio in eigen land de wedstrijden analyseren. Als voetbalbond kun je een statement maken, als voetbalanalist heeft dat echt totaal geen toegevoegde waarde.

5 oktober 2021 om 13:20

Dat mag jij vinden, je verkondigt het als een vaststaand iets. Ik vind dat Derksen zijn mening mag geven tijdens het WK, ondanks dat hij vindt dat het door de KNVB geboycot moet worden.

5 oktober 2021 om 19:49

@Teesboer
Hij vindt dat het WK geboycot moet worden om het land Qatar niet te promoten. Wat doet de zakkenvuller zelf? hij gaat straks lekker hypocriet het WK promoten in zijn praatprogramma. Hij draagt bij aan de promotie van het WK.
hij gaat geld voor Veronica genereren door het WK en Oranje te promoten.
Het is gewoon een hyocriet.
hij kan ook eem signaal geven. Of bepaalt hij wat wel en geen goed 'signaal' is?

Johan kan het weten, hij heeft zelf ook wel hele nare trekjes. Het is geen objectief commentaar geven wat hij doet, maar bewust mensen afkraken door alleen de slechte dingen te laten zien.

5 oktober 2021 om 12:00

Jansen zou dat ook niet wat zeggen over de aard vd trouwste kijkers?

5 oktober 2021 om 12:56

Het zou kunnen. Ik ben afgehaakt toen hij bewust elke wedstrijd van PSV de momenten van Manolev opzocht om daar de foute ballen uit te halen. Manolev had zeker zijn beperkingen, maar mede door zijn inzet had hij ook vele goede kanten. En ja, je mag best wel eens iemand wijzen op fouten of wat dan ook, maar het zo neer sabelen van enkele voetballers wat Johan en vrienden doet vind ik nergens op slaan.

Ach daar hebben we onze Angela de Jong van het voetbal en vroegere beperkte kneus van Cambuur, die een jong talent meteen de grond inboort. Natuurlijk heeft Lang veel bravoure en is hij overtuigt van zichzelf, maar dat past goed bij creatieve spelers. Je kan niet met 11 De Roon's, Blind's, De Vrij's spelen. Ik den dat Van Gaal hem redelijk in het gareel kan houden. Ik ben blij dat hij eindelijk eens is opgeroepen voor Oranje !

Noa Lang komt op mij over als een jongen met het hart op de goede plek, maar die af en toe iets niet zo pienters doet en daarnaast zijn uitstraling een beetje tegen heeft. Lekker jeugdig nonchalant en beetje stoer doen, althans zo komt het op mij over. Voor de rest is het volgens mij echt geen kwade jongen die ,met de juiste dosis vertrouwen van coach en medespelers, echt nog wel een leuk niveau kan halen in een van de Europese topcompetities.

Derksen lijkt dit soort types niet uit te kunnen staan en dan moet hij ze weer overbodig extra negatieve media aandacht geven.

De zogenaamde voetbalfans die hier dingen gaan roepen als “domme jongen”, “aangeleerd accent”, “ dom persoon”; zeggen dit puur uit frustratie omdat ze het die jongen niet gunnen. Wie zijn jullie om in te schatten dat hij zijn accent heeft “aangeleerd” heeft. Die jongen komt uit de randstad heeft Nederlandse, Surinaams en Marokkaanse (stief) ouders, dus laat hem in zijn waarde. Wat denk je dat er met jullie gebeurt als je een paar maanden bij je oom op de boerderie gaat wonen, denk je dat je hetzelfde blijft praten? Of heb je minder respect voor mensen met een accent? Hij is jong en heeft bepaalde manieren die hij nog af zou kunnen leren, maar als mens leert men. Als je als persoon negatief reageert op zijn selectie ben je gewoon een misgunner; waarschijnlijk omdat je de frustratie van je af wil schrijven over je eigen tekortkomingen. Ga er maar vast aan wennen, want van zulke “mannetjes met accent” zullen er in de toekomst meer komen. Of ben je dan Oranje fan af? Grow up…

5 oktober 2021 om 11:57

Precies, hij praat zo omdat ie in een bepaalde buurt/omgeving opgroeide. Een deel vd mensen die hem daar op af rekenen zijn denk ik vaker bevooroordeeld.

5 oktober 2021 om 12:22

Ja het is moeilijk te accepteren als mensen waar je op neerkijkt het ver schoppen.

Vroeger werd tegen jongen met dit soort accentjes gezegd dat ze het niet zouden maken in de maatschappij. Nu staan ze in Oranje, dat vinden de 'normale' Nederlanders eng, want dat soort gasten 'horen' het niet te maken in het leven.

5 oktober 2021 om 14:43

Dus dat. Dat zijn precies de mensen die zelf stilstaan, ambitieloos volk. Alsof je zo hard werkt om hetzelfde te blijven. Ik zou tegen diegenen die zich aangesproken voelen: maak wat van je leven, ipv af te geven op mensen die een doel in het leven hebben.

Ik vind Johan Derksen iemand met enge trekjes. Het morele failliet van de Nederlandse televisie. Negatieve invloed op veel mensen. 90 procent van zijn humor gaat ten koste van een ander. Hopelijk heeft Lang toegevoegde waarde. Naar Louis zal ie wel luisteren.

Het blijft toch boeiend hoe Derksen zijn frustratie over zijn eigen voetbalcarriere blijft botvieren op talenten van 20. Een beperkte, boerse en onderbetaalde voetballer van cambuur die nooit ook maar het niveau van fc groningen had kunnen halen nu. Maar oh wat weten we toch veel over het karakter van voetballers die we persoonlijk niet kennen, wat een intelligent commentaar.

Iedereen die niet op de Ligt of de Jong lijkt qua gedrag is Derksen geen fan van. Wellicht zou Derksen gewoon lekker van de buis af moeten. Tijden veranderen, Derksen is echter in de jaren 50/60 blijven hangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren