Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij kan zich in zijn tweede interland al meer veroorloven dan Berghuis’

Laatste update:

Het krediet van Steven Berghuis en dat van het 4-3-3-systeem is uiterst mager bij Louis van Gaal, zo concludeert Valentijn Driessen na de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Noorwegen en Nederland (1-1). Volgens de chef voetbal van De Telegraaf valt het te bezien of de bondscoach het systeem over een reeks van interlands een serieuze kans geeft. Van Gaal benadrukte na afloop immers creativiteit op de flanken te hebben gemist en had op zijn eerste persconferentie al zijn zorgen geuit over de kwalitatieve vleugelbezetting.

Steven Berghuis, volgens Driessen ‘de meest creatieve speler van Van Gaal’, mocht in de rust in de kleedkamer achterblijven. “Omdat hij verzaakte bij de uitvoering van zijn taken en opdrachten. Maar zonder goed te spelen stond de Ajacied aan de basis van de gelijkmaker en gaf hij enkele acceptabele voorzetten vanaf rechts. Met Donyell Malen en later Gakpo op de rechterflank werd Oranje niet beter, niet gevaarlijker en zeker niet creatiever”, somt Driessen vrijdag op in zijn column in De Telegraaf.

Driessen constateert dan ook dat ‘Cody Gakpo zich in zijn tweede interland al meer kan veroorloven dan Berghuis’. “Na een sterk begin viel de jonge PSV’er ver terug. Hij stond te snurken waardoor Haaland de score opende. Terwijl Gakpo halverwege de tweede helft rijp was voor vervanging door Bergwijn, liet Van Gaal hem de wedstrijd uitspelen. Omdat de bondscoach het niet eerlijk vond om Gakpo te slachtofferen, nadat hij vanaf rechts moest spelen. Want daar ligt zijn kracht niet. Leuk, dergelijke loyaliteit, maar zulke sentimenten mogen geen rol spelen bij de zeventigjarige bondscoach.”

“Van Gaal had Gakpo dan juist moeten wisselen. Dit gaat om het Nederlands elftal, om kwalificatie voor het WK 2022 in Qatar en dan neem je geen onverantwoorde risico’s. Hoeveel potentie Gakpo ook heeft.” Driessen wijst erop dat ‘de uitgebreide lofzang op het spel van de ’fantastisch’ spelende Stefan de Vrij’ de tweede hint is voor ‘een uiteindelijk onvermijdelijke systeemwissel’. “Dankzij de tijd, voorkeur en beschikbaarheid van internationals en het niveau van de tegenstanders lijkt het 4-3-3-systeem nog een kans te krijgen", voorziet Driessen.

“Zodra Van Gaal echter kans ziet en langer de tijd krijgt met zijn spelers te werken, dan zal hij in aanloop naar het WK de Hollandse School ongetwijfeld overboord gooien en inwisselen voor 5-3-2. Hoewel die keus op het afgelopen EK faliekant verkeerd uitpakte. Zonder zelfs een Erling Braut Haaland in de buurt”, benadrukt Driessen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kijk niet door een roze bril maar ben gewoon neutraal maar ik vond dat hij beter Berghuis erin had kunnen laten en Gapko eruit want die maakte veel fouten en ging vaak voor eigen succes

3 september 2021 om 07:47

Eens Berghuis speelde natuurlijk niet goed , maar was toch nog beter dan Gakpo en Malen die ook echt dramatisch inviel. Ik begrijp sowieso niet waar de onaantastbare status van Malen vandaan komt, die heeft helemaal niet de creativiteit om op de flank te spelen.

3 september 2021 om 07:51

Malen is toch helemaal niet onaantastbaar? Daarom begon hij op de bank?

3 september 2021 om 07:56

Zeg ik dat ergens? Vreemde opmerking. Berghuis was ook slecht op 1 pass na,
Zo goed?

3 september 2021 om 08:04

Inderdaad. Veel mensen zien het juist niet zo in Malen zitten inclusief ik. Berghuis bakte er overigens weinig van, maar begon eind van de eerste helft inene beter te spelen met de gelijkmaker als gevolg. Ik had hem dan ook laten staan net als Gakpo. Wat ik hoop is dat Dumfries gaat spelen ipv Timber, want die voegt aanvallend veel meer toe.

3 september 2021 om 08:13

Met Dumfries achter hem had het beter gegaan. Timber was zeer zwak

3 september 2021 om 08:17

Met je eens maar dumpfries moet eerst wat aan zijn balcontrole doen want dat is abnormaal slecht

3 september 2021 om 08:36

@mitchajax Lekker boeien. Rennen draven beuken stoempen scoren. Je wordt er gek van als hij tegen je staat.
In 1 minuut dat ie meedeed meer gevaar dan beide andere backs in 90 minuten. En reken maar dat dat voor je rechtsbuiten ook lekker is als de LB ook constant moet denken aan die grote sterke donkere man die nonstop oprukt.

3 september 2021 om 08:42

Heeft nog geen goede minuut gespeeld bij Dortmund, maar krijgt zijn selectie gewoon cadeau dat bedoel ik ermee.

3 september 2021 om 09:07

@PieterPrins773 het gaat er mij om dat hij een prof is al jaren, elke dag op het veld staat, mag hij dan een behoorlijke balcontrole, wat boeit het mij dat hij alleen maar draaft als een paard, balcontrole is op te trainen, draven kan iedereen

3 september 2021 om 09:29

Nee dat kan dus niet iedereen! Anders was iedere RB wel zo extreem gevaarlijk als hem.toch. Het zou mooi zijn als hij ook.nog eens een fluwelen techniek zou hebben ja, maar dan had ie.ak voor 200 miljoen bij PSG gespeeld. We moeten eens stoppen naar kijken wat iemand niet kan, maar naar wat hij WEL kan.

3 september 2021 om 09:41

@pieterprins773,
Dat is het, wij kijken juist naar wat hij wel kan. En dat is rennen en kut voorzetten geven, en af en toe met geluk de bal op zijn voet krijgen waardoor iets leuk uitvalt.
En trouwens, dikke kans missen kan hij ook zag ik.

Waarom moet je niet kijken naar wat iemand niet kan? Leg dat eens uit.
Hij is een verdediger, laat dat nou net hetgeen zijn dat hij niet kan.
Als we Dumfries voortaan zo aanvallend laten spelen, dan kunnen we daar net zo goed Gravenberch of Bergwijn neerzetten. Komt veel meer voetbal vanaf. En als ze toch niet hoeven te verdedigen....

3 september 2021 om 10:07

PieterPrins773 sorry hoor maar jou redenatie slaat nergens op.
Hij hoeft geen fluwelen trap te hebben maar het is net wat j3ro3ntj33__ zegt, voorzetten kan hij niet, voor open goal een kans missen lukt ook al niet.
Ja op een klein beetje balgevoel is te trainen

3 september 2021 om 10:10

Hij kan wel verdedigen en is daarnaast aanvallend zeer gevaarlijk. Zo een speler kun je prima gebruiken in je team. Dat negatieve gedoe over zijn harde voeten was misschien in zijn beginperiode een leuk itempje voor mensen die liefst 11 techneuten in het team zien. De realist weet dat je zulke spelers nodig hebt en ondertussen heeft de man dusdanig veel bewezen en speelt hij nij de kampioen van Italië, dat die kritiek wat lachwekkend begint te worden.

3 september 2021 om 10:15

Ja kan iedereen draven? Misschien kan je dat ff aan Daley Blind vertellen.

3 september 2021 om 10:36

ik had liever gezien dat Bergwijn voor Berghuis erin kwam. En Gakpo laten staan op zijn eigenlijke positie.
Malen had er niet in gehoeven..

3 september 2021 om 11:37

Was misschien wel bij uitstek een wedstrijd voor Dumfries. Hotsknotsbegoniavoetbalwedstrijd was het. Vechtvoetbal. Zaak is thuis tegen Noorwegen snel voor te komen. Moeten hun komen, krijgen wij ruimte om te voetballen. Dat was jl woensdag haast onmogelijk .

3 september 2021 om 13:32

@Migi, nee hoor. Kuijt rechtsback is het toppunt van iedereen kan draven. Heeft hij toch echt gestaan bij het Nederlands elftal, met exact dezelfde argumentatie die nu gebruikt worden voor Dumfries. Verschil met toendertijd, iedereen vond het belachelijk.

3 september 2021 om 07:58

Ach ik vind het allemaal lood om oud ijzer die buitenspelers. Doen niet veel voor elkaar onder. Tegen zo’n verdedigend ingesteld team kan ik me wel voorstellen dat een Gakpo of überhaupt elke buitenspelet het moeilijk heeft. Dan heb je hulp nodig van een back die erover heen kan komen. Laat nou net Blind 1 van de zwakste van de wedstrijd zijn. Dat helpt natuurlijk ook niet. Gakpo gewoon lekker het vertrouwen blijven geven.

3 september 2021 om 08:50

Jeetje, wat is Blind uit vorm zeg, niet normaal. Maar natuurlijk geschorst straks. Hoop zelf op een frisse wind. Bergwijn voor Berghuis, Gravenberch voor Wijnaldum, Rensch voor Blind. Dumfries of Timber maakt me niet uit. Vind Timber een veel betere voetballer, maar Dumfries heeft een goede drang voor een rechtsback.

3 september 2021 om 09:30

Waarom Rensch voor Blind dan en niet Malacia? Die past veel beter op die positie namelijk. En Timber is wel een goede voetballer, maar gewoon echt geen rechtsback als je wil dat je backs naar voren gaan. Bovendien stond hij tegen Noorwegen echt continu uit positie..

3 september 2021 om 09:42

Ja, maar we hebben maar 1 buitenspeler die geen kan uitspelen, Berghuis.

Tegenwoordig moet ik gewoon een beetje gniffelen als hij 1 op 1 staat. Beetje dreigen, maar uiteindelijk gaat ie toch schieten of combineren.

3 september 2021 om 10:25

Mee eens Timber is meer een type Tete. Verdedigend solide, maar aanvallend beperkt. Daarnaast zag je ook dat hij kramp kreeg en het eigenlijk niet kon belopen ala Dumfries. Timber op CB met een grote poetser naast hem os perfect, maar daar is de concurrentie groter. Ik hoop overigens ook dat Lang, Ghazi en Danjuma een kans krijgen komende periode!

3 september 2021 om 08:07

Op basis van de eerste helft had ik zelf ook gekozen voor Berghuis om er uit te halen. Gakpo begon gedreven aan de wedstrijd en was een paar keer gevaarlijk met twee kopballen en wat schoten op doel. Ik vond Berghuis niet slecht spelen, maar er kwam weinig gevaar van af. Ik vond het dan ook logisch dat Van Gaal hem wisselde in plaats van Gakpo.

De tweede helft was er alleen niets meer over van Gakpo. Hij was totaal onzichtbaar (zoals de gehele rechtervlak eigenlijk met Timber en Wijnaldum). Het spel ging kwam ineens veelal van links.

3 september 2021 om 09:55

Berhyis heeft geen goede bal geraakt. Gakpo was stukken beter. Ook Depay heeft niks goed gedaan. Met 8 tegen 11 was dit nig niet zo'n slechte uitslag.

3 september 2021 om 10:14

Vond Gakpo echt heel slecht spelen en continu precies de verkeerde keuze maken. Van mij mocht Berghuis blijven staan want die was de minst slechtste in de voorhoede.

Hoe speelt Bergwijn eigenlijk momenteel bij Spurs ? Kijk haast nooit Spurs dus kan er niet over oordelen of dit een betere optie is voor links buiten.

Vond de backs ook wel extreem ver vooruit staan deze wedstrijd. Zeker met blind die niet al te snel is ben je enorm kwetsbaar voor de counter.

3 september 2021 om 11:28

Gakpo was eerste helft redelijk, 2e helft minder. Maar wie was er wel goed? Klaassen , Frenkie misschien de Vrij enige voldoendes imo.

3 september 2021 om 13:40

Bergwijn rent en vliegt maar doet zelden wat beslissends

3 september 2021 om 17:29

Check even zn statistieken dan. Jij hebt misschien een bepaald beeld van hem maar dat is dus feitelijk onjuist

Makkelijk en simpel gelul. Driessen is de grootste schreeuwer om 433. Want het straalt wat uit naar de buitenwereld en heeft nostalgie, enzo. Wordt er 433 gespeeld met een Depay die in de bal komt en dan is het weer niet goed. Ik snapte de keuze voor de Berghuis wissel wel. Depay in de bal Klaasen, Wijnaldum, Gakpo en Malen die er constant overheen komen om op die manier tot kansen te komen zonder enige vorm van creativiteit in dit elftal.

3 september 2021 om 08:00

Ik vind 4-3-3 ook het mooiste, maar dan wel met een echte spits. Een aanspeelpunt of afmaker. De beste die wij op dit moment hebben is wat mij betreft Weghorst. Laat die maar eens spelen met twee flankspelers. Depay is natuurlijk een van onze beste spelers maar mag dan wat mij betreft van links of eventueel op de 10 spelen.

3 september 2021 om 08:06

Ik vind het vasthouden aan een speelsysteem puur doordat er in voorgaande periodes succes mee is geboekt nostalgisch gelul en helaas blijkt het Nederlands voetbal journaille vooral te bestaan uit oude mannen met een vooral nostalgische blik. 433 is een geweldig systeem maar we hebben simpelweg de buitenspelers op het moment niet. Berghuis, Malen, Lang, El Ghazi, Danjuma en Gakpo zijn eredivisieniveau. En op tien is het vaak Wijnaldum, die dat niet speelt bij zijn club, en Klaassen die niet verder komt dan EL niveau. Dan blijft alleen Depay over. Maar die is in oranje de laatste tijd ook niet veel meer dan een eredvisiespeler. Het is dat er Barcelona achter zijn naam staat, want met zijn spel verraad hij zijn klasse helaas toch echt niet.

3 september 2021 om 08:14

DR Mario. Maar kan je op dit moment niet het beste een formatie spelen dat elke speler kent? Het is niet dat je een lange aanlooptijd hebt? De komende wedstrijden zijn van cruciaal belang, en wij hebben gezien op het EK dat dat 5-3-2 nogal zorgde voor veel onduidelijkheid in het veld. Dat ga je er echt niet binnen 2 extra dagen inslijpen hoor. En onze buitenspelers zijn echt niet zo heel bedroevend hoor. Ja, het is geen wereldtop, maar eredivisieniveau vind ik ook wel weer meevallen. Depay op links en je hebt gewoon al een buitenspeler van Europese (sub)top staan en rechtsbuiten een Berghuis voor wat creativiteit en het ziet er al een stuk anders uit naar mijn mening. Dan niet met Wijnaldum en Klaassen spelen, want dan heb je 2 spelers die in de weglopen en eigenlijk bijna niks toevoegen. Er moet gewoon 1 speler op het middenveld staan die de bal ook echt wil hebben, dan komt het spel tenminste in beweging.

3 september 2021 om 08:16

Toch hebben wij de laatste jaren veel beter gespeeld in een 4-3-3 formatie dan een 5-3-2 formatie. Bijna elke bondscoach sinds Van Gaal's vorige periode hebben het geprobeerd, maar ze zijn er ook allemaal razend snel weer vanaf gestapt. Koeman, Hiddink, Blind en Frank de Boer hebben allemaal geen succes gehad met het systeem.

Zelfs onder Van Gaal tijdens het WK van 2014 was het een vervelend systeem wat zich resulteerde in verschrikkelijk voetbal. We hebben op dat WK volledig geteerd op een Robben in vorm, niet op een goed werkend systeem.

Als de spelers zelf ook al aangeven beter en liever in een 4-3-3 systeem te spelen, dan zou ik er ook gewoon voor gaan. Koeman bereikte met dezelfde spelers nog de finale van de Nations League, en dat met spelers zoals Babel en Bergwijn op de vleugels.

3 september 2021 om 08:44

4-3-3 was mooi in 1970. Nu is het totaal outdated. En als je ook nog eens geen buitenspelers hebt en een spits opstelt die niet kan koppen....Dan is het gewoon echt totaal debiel om dit systeem te spelen. Laten we gewoon weer teruggaan naar de 4_2_3_1 van Bert...dat was de meest succesvolle periode van oranje ooit.

3 september 2021 om 08:51

@Miccoli,

Dan kijken we anders naar 2014. Natuurlijk maakte Robben een enorm verschil maar je kunt mijns inziens niet zo ver in een toernooi reiken als het systeem niet goed werkt. Dat is wel aan beide kanten wat mij betreft. Ik ben ook geen tegenstander van 433 maar wel als we het zo uitvoeren als de afgelopen jaren. Wij missen simpelweg de creativiteit met deze basis 11. Het is te voorspelbaar en er is niemand die met een individuele actie het verschil maakt. Ik zou nog liever met Frenkie naast Wijnaldum spelen en Depay naar 10 halen. Die kan vanuit daar wellicht iets creëren. Maar daar creëer je dan weer mee dat Frenkie zijn kracht er juist weer uit wordt gehaald doordat hij dan maar moeizaam het spel kan verdelen. Teveel belangrijke spelers lopen elkaar in de weg en de missende kwaliteiten worden maar moeilijk opgevangen. Wij missen simpelweg de creativiteit voor een 433 mijns inziens en dan is een omschakelsysteem wellicht beter passend bij het materiaal.

@Ducktaildo,

Volledig eens hoor. Ik had ook voor 433 gekozen. Je kunt met twee dagen voorbereiding wel je eigen zin doordrijven maar met zo'n korte tijd kun je beter de spelers maar tevreden maken / houden en er het beste van maken. Dat is Van Gaal gelukt. Depay naar de 10 c.q. zijkant is zeker een optie, maar wie zie je dan in de spits. Weghorst?

3 september 2021 om 09:40

@Dr.mario.

Maar dan ga je zelf wel deels voorbij aan het feit dat op dat WK in 2014 Van Gaal in wedstrijden zelf vaak switchte naar de 433, omdat het in de 532 niet super liep. Dus dan was het voornamelijk de combinatie van Robben in vorm (met Sneijder en Van Persie), plus beide systemen dus.

M.i. ligt het meer aan de keuzes die voor bepaalde spelers voor bepaalde posities gemaakt worden. Vooral op het middenveld moet je keuzes gaan maken. Frenkie is wat mij betreft onbetwist, maar daarbuiten moet je kijken welke spelers erbij passen. Wijnaldum EN Klaassen werkt niet want die lopen elkaar in de weg. Dus dat is al 1 keuze. En dan moet je nog spelers vinden die complementair daaraan zijn. Of zelfs zonder Wijnaldum spelen, aangezien hij in mijn optiek echt heel zwak speelt het laatste jaar in Oranje.

Depay in de spits kan nog best wat mij betreft, mits je backs als Dumfries op links en rechts hebt (Malacia misschien?). Weghorst in de spits zou kunnen met Depay op links. Je hebt in ieder geval mogelijkheden.

3 september 2021 om 11:11

@Jackie,

Klopt ook wel. Maar statistisch gezien scoorde Oranje in 2014 meer goals per minuut in een 532 systeem dan de overige systemen. Toegegeven, daar zat de 5-1 tegen Spanje ook bij. Maar in 433 kwam er ook vrij weinig gevaar van Oranje af. Tegen Australië met meer geluk dan wijsheid door die afstandsknal van Depay, tegen Mexico lukte het dan wel en tegen Costa Rica werd in een 343 gespeeld, al zou je dat ook prima een 433 kunnen noemen en daar werd niet gescoord. Dat was sowieso een matig toernooi met een bovenverwacht resultaat. Voor de rest eens. Ik zou graag Frenkie, Wijnaldum en Depay als tien zien en dan een spits erbij om maar wat te creëren. Zo doorgaan wordt hem ook niet.

3 september 2021 om 11:31

Pieter Oranje werd europees kampioen in een 442 of 4411 opstelling. 1998 ook dacht ik hetzelfde systeem.

3 september 2021 om 11:49

@dr.mario.

Klopt, daar heb je gelijk in . 2014 was ook meer geluk dan wijsheid eigenlijk. Maar goed, dat is toernooi voetbal vaak in mijn optiek. In de voorbereiding is kwaliteit en tactiek wel wat meer van belang. Ik vond persoonlijk 2010 onder Van Marwijk qua spel wel een stuk beter dan 2014 overigens. Daarin was het niet flitsend, maar het voetbal was wel verzorgd en er liepen vloeiende aanvallen.

Ja precies, dat zou ik ook best eens willen zien! Het enige waar ik dan een beetje bang voor ben is het verdedigende gedeelte. Depay werkt de laatste tijd niet meer zo hard en ook Wijnaldum heeft te veel ''slapende'' momenten in mijn optiek. Dan komt dus alles van Frenkie af te hangen, die zelf ook nog wel eens zijn mannetje de 16 in laat duiken.

Overigens is het misschien ook wel een idee om meer 433 op één lijn te spelen in plaats van met een 10. Dan kan Depay wat uitzakken en kan Wijnaldum meer in het gat duiken in plaats van daar al te staan. En dan misschien eens kijken hoe het gaat met iemand als Propper, Van Ginkel of Koopmeijners als 3e middenvelder.

3 september 2021 om 10:18

Elk systeem dat de bondscoach nu kiest zal stuiten op kritiek, simpelweg omdat er onvoldoende kwaliteit is in de voorhoede. Wellicht individueel maar zo spelen ze ook en dat is het manco op dit moment. Teveel voetballers voor eigen roem. Depay kan echt schitteren maar bij de 1-0 ook weer teveel de bal op de mooiste manier aannemen. Wees gewoon robuust en kijk hoe Noorwegen staat, als je op dat moment de bal verliest heb je een gevaarlijke aanval tegen met balverlies op eigen helft. Het spel is toen niet goed gelezen door Depay, simpelweg omdat hij bezig is met hem zelf. Maar ook Gakpo speelt zo, kijk al naar de laatste kansen (en het torenhoog overschieten). Als je met 4-3-3 wilt spelen moet je je beste spits opstellen en Depay daarachter/ omheen. Louis heeft natuurlijk nog niet veel tijd gehad, maar ik hoop dat hij echt weer een eigen draai geeft aan een systeem zoals op het WK.

3 september 2021 om 18:08

Hetgeen wat fout gaat is niet de 4-3-3, maar de uitvoering. Het heeft geen enkele zin om Depay in de bal te laten komen zodat anderen er overheen kunnen komen bij tegenstanders als Noorwegen. Die verdedigers blijven staan en de middenvelders pakken Memphis aan. Tegen dat soort ploegen die weigeren om eruit te komen moet je directer en opportunistischer spelen. Het liefst met een afmaker voorin en jongens met een voorzet. Eventueel kun je Memphis vanaf de flank laten komen. Het terugtrekken van Memphis werkt alleen bij ploegen waar de verdediging opschuift. Tegenstanders die achterin geen ruimte willen laten, laten zich niet zo in de maling nemen. Ik hoop dat Van Gaal dat ook gezien heeft.

Ik snap sowieso niet, dat spelers als Berghuis, Gakpo en Malen wel opgeroepen worden en bijv. een Noa Lang niet. Die het misschien wel beter doet en ook vrijwel alles speelt bij Brugge. Daarnaast ook nog in mindere maten spelers als El Ghazi en Danjuma, al heeft de laatste pas een transfer gemaakt, dus die kan ik nog begrijpen. Maar ik hoop dat deze jongens ook snel een kans krijgen om te laten zien wat ze kunnen. Sorry maar Berghuis en Malen hebben nu al vaker laten zien het niet te lukken in Oranje. Gakpo komt er net bij, dus die in minder maten. Maar het wordt zo onderhand wel tijd dat andere de kans krijgen. Als trainer ga je toch iets anders doen als je ziet dat het met bepaalde spelers niet werkt of zie ik dat verkeerd?. Het is ook niet zo dat we op die posities weinig alternatieven hebben, net als op de LB-positie. Nee wat mij betreft krijgen andere de kans ook.

3 september 2021 om 08:02

Aub zeg. Als of El Ghazi en Lang wel wereldtop zijn. Het probleem is gewoon dat je teveel net niet spelers hebt. Kluivert, Stengs, Boadu, Bergwijn, Berghuis, El Ghazi, Lang etc het is allemaal net niet. Snap trouwens ook niet waarom Weghorst niet gewoon speelt. Die heeft zich allang bewezen in een top competitie. En Depay speelt bij Barca ook prima vanaf links. En dan zal je Bergwijn met de huidige vorm op rechts kunnen zetten.

3 september 2021 om 08:07

Er is natuurlijk een tussenstap tussen wereldtop en gewoon goed. El Ghazi doet het meer dan verdienstelijk bij zijn club in een betere competitie dan onze huidige buitenspelers. Laten we het vooral met Gakpo en Berghuis blijven doen terwijl er betere opties zijn

3 september 2021 om 08:49

El Ghazi is geen goede voetballer. Wel een goede afmaker, maar wat betreft voetbal gaat hij helemaal niets toevoegen. Lang en Danjuma vind ik daarentegen wél goede voetballers. Die zouden niet misstaan i.p.v. bijvoorbeeld Berghuis.

3 september 2021 om 09:43

Danjuma en lang staan allebei bij hun club niet vaak in de startopstelling op de rechterflank. Ik heb t idee dat mensen hier het liefst alleen maar debutanten in het NL elftal zien op een wk kwalificatie! Is geen tijd om spelertjes uit te proberen.

3 september 2021 om 08:22

Volgens mij heeft Van Gaal het wel duidelijk gemaakt dat de huidige selectie is samengesteld op basis van Frank de Boer's laatste selectie. Van Gaal wou niet te veel veranderen in de spelersgroep omdat hij maar een paar dagen voorbereiding had. Dan heb je liever een ingespeeld elftal dan dat je teveel nieuwe spelers in één keer toevoegd.

Ik denk dat Van Gaal tijdens de volgend interland periode veel meer nieuwe spelers een kans zal geven zoals dus een Lang of eventueel El Ghazi (mits ze veel spelen natuurlijk).

3 september 2021 om 08:46

Op basis van wat moet Lang opgeroepen worden? Een paar goeie wedstrijden gespeeld, maar de afgelopen weken was het alweer een stuk minder

3 september 2021 om 08:47

Ach dat is lood om oud ijzer. Dat is toch ook allemaal bij lange na niet het gewenste niveau. Als je geen buitenspelers hebt moet je gewoon een ander systeem spelen.

3 september 2021 om 13:42

Noa Lang past niet in het systeem want hij praat met een accentje

Berghuis speelde geen gelukkige wedstrijd tegen de Noren maar na de inbreng van Gakpo werd het er alleen maar nog minder op helaas
over een tijdje na nog een jaar PSV zal Gakpo wel groeien en Berghuis voorbij streven
maar op dit moment is Berghuis beter
alleen denk ik wel dat Gakpo qua club verband meer minuten gaat maken dan Berghuis

Typisch weer, Berghuis speelt nu bij Ajax en is opeens het lievelingetje van Valentijn Driessen. Die vent is echt niet meer serieus te nemen...

3 september 2021 om 08:56

Grote onzin natuurlijk. Als Driessen ergens niet positief over is, is dat over Ajax. Driessen zoekt altijd een manier om Ajax af te branden.

3 september 2021 om 12:52

Hahaha das n goeie. Straks zeg je nog dat Van Hanegem super pro-Ajax is.. Driessen is gewoon anti-alles. De enige reden waarom hij ooit iemand omhoog praat (zoals nu berghuis) is om iemand anders naar beneden te halen (zoals nu v gaal). Valentijn Driessen is een virus.

Berghuis is een super goede voetballer, maar we kunnen wel constateren dat hij sinds zijn transfer echt zijn Mojo kwijt is... Hopelijk voor hem komt het snel teruh, maar ik twijfel er aan.. Van superster in Rotterdam, naar invaller of snel gewisseld worden in Amsterdam, gaat hem niet in de koude kleren zitten.,

“Stond te snurken, waardoor Haaland kon scoren” is onzin. Wat Gakpo daar deed was heel vreemd, maar Haaland heeft hem niet eens gezien. Die was bezig met de verdedigers en bleef precies achter Timber en stond sowieso niet buitenspel.

3 september 2021 om 09:41

Ja, omdat Timber ook stond te slapen. Dat is het hele probleem. Gakpo en Timber sliepen allebei. Van Dijk en De Vrij stonden perfect (volgens mij Blind ook). Maar dat het van Timber slecht is, betekent niet dat Gakpo daar niet dramatisch bezig was he.. Gewoon 2 debiele acties.

3 september 2021 om 10:31

Ik vond wat Gakpo deed bizar. Dit had ik nog nooit gezien. Maar Haaland is niet met hem bezig, anders ging ie wel achter de verdedigers staan. Het is gewoon een goeie loopactie, op precies het juiste moment, van Haaland. Vind dat je Timber hier te hard aanpakt.

3 september 2021 om 11:42

Natuurlijk is het een goede loopactie van Haaland, maar die wordt dus mogelijk gemaakt door Timber en Gakpo. Dat is een beetje mijn probleem erbij. Van Dijk kreeg bijvoorbeeld zeer veel kritiek, maar hij en De Vrij stonden vaker goed dan niet goed. Alleen in die situaties verprutsten anderen of de buitenspelval of liepen ze niet mee met anderen.

Ik vind niet dat ik te hard ben op Timber. Hij staat erin omdat hij verdedigend goed is als back. Dan dien je ook goed te zijn in het houden van een lijn bij het zetten van de buitenspelval. Nu komt er minder aandacht op omdat Gakpo nog een schepje er bovenop deed, maar Timber deed het niet 1x in die pot he. De andere kans van Haaland hief Timber ook buitenspel op door 1,5-2 meter achter de lijn van De Vrij en Van Dijk te staan. En Timber stond continu uit positie, waarbij hij in de 1e helft zelfs geregeld haast op de 10 positie te vinden was, waardoor de rechterflank continu open lag. Daardoor moesten de centrale jongens ook continu kiezen, waardoor Haaland weer extra ruimte kreeg.

Nee, een goede pot was het absoluut niet .

3 september 2021 om 16:54

Hij stond te snurken terwijl ze de buitenspel val gebruikten. Hij had snel terug moeten lopen.. Ze hadden op 1 lijn moeten staan.

Je kan prima 4-3-3 spelen hoor. Zet Memphis op links en Malen of Weghorst in de spits. Op rechts kan je dan de keuze maken tussen een van de andere flank spelers. Het is mij een raadsel waarom Memphis elke keer als spits mag spelen. Zijn laastste acceptabele wedstrijd in de spits was onder Koeman. We zijn inmiddels 2 coaches verder. Klaassen mag er ook uit voor De Roon van mij.

3 september 2021 om 08:50

De Roon. Laat die Houten Klaas maar lekker in Atalanta.

6 september 2021 om 14:14

mooie onderbouwing. thanks.

Vond Berghuis niet goed maar hij was beter dan Depay, Malen en Gakpo, In ieder gevaarlijker en de combinatie zoekende. Toch hier op voetbalzone al allerslechtste beoordeeld, Berghuis. Net voor Blind Die behoudens slecht spel aan het eind het helemaal niet zo slecht deed. Hoe zou dat toch komen? Ik vond trouwens vooral de Noren het de tweede helft beter doen, vroeg storen, daar kon Oranje moeilijk mee omgaan.

Vond berghuis wel redelijk OK spelen eigenlijk in tegenstelling tot malen. Desalniettemin kunnen we wel concluderen dat we in welk systeem we ook gaan spelen het allemaal erg matig is. De flanken blinken niet uit, de spitspositie is zeer matig bezet, het middenveld leid veel balverlies en kan z'n stempel niet drukken en de verdiging is vooral op de zijkanten toch erg beperkt.

Berghuis is geen topspeler, maar wel de enige met creativiteit. Dat zie je ook bij de 1-0. Verder steekt niemand de bal zo weg. 2e helft niets meer gecreëerd behalve die kluts al in blessuretijd. Gakpo is een veel groter talent en gaat vast beter worden dan Berghuis, maar bracht niets woensdag.

Zelf vond ik Berghuis niet slechter dan de overige aanvallers/middenvelders. Daarnaast vind ik Malen ook totaal niet tot zijn recht komen als vleugelspeler dus wat dat betreft was de wissel wat vreemd. Het blijkt gewoon als je naar pure kwaliteit kijkt dat goede aanvallers/aanvallende middenvelders dun gezaaid zijn in Nederland op dit moment.

Berghuis meest creatieve speler? Laat me niet lachen man! Kijk eens naar De Jong en Depay. En ook van Gakpo ging meer dreiging uit, Berghuis staat alleen hoog en draait dan naar zijn linker. Hij heeft geen actie en komt één op één sowieso geen man voorbij.

3 september 2021 om 16:53

Kijk dat passje waar uiteindelijk de goal uit komt nog eens terug. Als je dat niet creatief vindt? Sorry hoor.

Berghuis kwam geen man voorbij, wat een belangrijke kwaliteit is voor een vleugelspeler. Gakpo was ook niet best, ik zie links liever Danjuma die heeft zich imo meer bewezen, vooral zijn stats indrukwekkend.

3 september 2021 om 16:52

Dat is het spel van van Gaal niet. Hij moet juist naar binnen trekken zodat de rechtsback erover heen gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren