Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schmidt wijzigt basiself mogelijk op twee plekken tegen gehavend FC Midtjylland

Laatste update:

FC Midtjylland vormt voor PSV de tweede horde op weg naar de groepsfase van de Champions League. De nummer twee van het afgelopen Superligaen-seizoen komt dinsdagavond eerst naar het Philips Stadion, waarna een week later in Herning de return op het programma staat. PSV-trainer Roger Schmidt moet een oplossing vinden voor de afwezigheid van de geschorste Olivier Boscagli, maar zijn collega Bo Henriksen kampt met een stuk grotere personele problemen.

PSV overleefde het tweeluik met Galatasaray in de tweede voorronde soeverein: 5-1 zege in Eindhoven, 1-2 overwinning in Istanbul. In de return kreeg Boscagli echter een tweede gele kaart, waardoor hij voortijdig het veld moest verlaten en geschorst is voor de heenwedstrijd tegen FC Midtjylland. “Daarvoor hebben we geschikte alternatieven, met Nick Viergever en Armando Obispo. Ze verdienen het allebei om te spelen”, zei Schmidt maandag op de persconferentie in aanloop naar het treffen met FC Midtjylland.

Het Eindhovens Dagblad schuift Nick Viergever naar voren als de meest logische vervanger voor Boscagli. De 32-jarige centrumverdediger kan in dat geval een record pakken, want hij streeft Willy van de Kerkhof en Danny Blind dan voorbij als speler met de meeste Europese wedstrijden voor Nederlandse clubs. Viergever werd vorige week in Istanbul een kwartier voor het einde als invaller binnen de lijnen gebracht nadat Boscagli van het veld was gestuurd. Het Eindhovens Dagblad suggereert nog een mogelijke wisseling in de basiself van PSV.

Phillipp Mwene kreeg in het tweeluik met Galatasaray de voorkeur als rechtsback, maar Jordan Teze traint inmiddels weer volop mee met de A-selectie en krijgt volgens de krant spoedig een kans. Overigens is Ryan Thomas niet van de partij als er dinsdagavond om 20.00 uur wordt afgetrapt in Eindhoven. De middenvelder uit Nieuw-Zeeland kampt met een lichte blessure, zo liet Schmidt op de persconferentie weten. Schmidt hoopt weer over Thomas te kunnen beschikken tijdens de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax, die komende zaterdag op het programma staat. Daar zal Denzel Dumfries overigens normaliter ook niet bij zijn. Hij traint na overleg met Schmidt en technisch manager John de Jong individueel op De Herdgang, omdat hij de huidige hiërarchie en groepsdynamiek niet verstoren.

Mogelijke opstelling van PSV volgens het Eindhovens Dagblad: Drommel; Teze, Ramalho, Viergever, Max; Van Ginkel, Sangaré; Madueke, Götze, Gakpo; Zahavi.

Personele problemen bij FC Midtjylland
FC Midtjylland - dat vorig seizoen als nummer twee achter kampioen Bröndby IF eindigde in Denemarken - rekende in de tweede voorronde af met Celtic. Na een 1-1 gelijkspel in Glasgow, stond er in Denemarken na negentig minuten dezelfde stand op het scorebord. Uiteindelijk slaagde FC Midtjylland erin om in de verlenging de winnende treffer te produceren, waardoor het duel met 2-1 gewonnen werd. Trainer Henriksen moet in Eindhoven echter een drietal spelers missen, want Nicolas Madsen, Henrik Dalsgaard en Pione Sisto werden positief getest op het coronavirus.

Ook Jens Cajuste is niet van de partij, al stond dat van tevoren al min of meer vast. De middenvelder annex Zweeds international heeft de ruimte gekregen om een transfer te maken en Aftonbladet meldt dinsdag dat FC Midtjylland een bod van Brentford geaccepteerd heeft. Het bedrag dat de Premier League-promovendus wil betalen is onbekend, maar Stade Rennes ving recent voor de derde keer bot in Denemarken met een aanbieding van twaalf miljoen euro.

Televisie
Het duel tussen PSV en FC Midtjylland is dinsdagavond live te volgen op RTL7. De voorbeschouwing begint om 19.25 uur, de aftrap volgt om 20.00 uur. Sergey Karasev zal het duel dan in gang brengen. De Russische arbiter had vorig seizoen de wedstrijd tussen Ajax en FC Midtjylland in de groepsfase van de Champions League onder zijn hoede, terwijl hij op het EK ook de verloren achtste finale van Oranje tegen Tsjechië floot. De winnaar van het tweeluik tussen PSV en FC Midtjylland neemt het in de laatste voorronde van de Champions League op tegen Spartak Moskou of Benfica. De verliezer is reeds zeker van deelname aan het hoofdtoernooi van de Europa League.

Wie overleeft dit tweeluik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel de keuze voor Ramalho tot dusver volledig te rechtvaardigen is, vind ik het toch jammer dat dit ten koste gaat van Teze die vorig jaar uitstekend heeft gespeeld. Fout ligt ook wel deels bij Teze zelf door aan te geven dat hij zich wilde focussen op de rechtsbackpositie, terwijl hij daar helemaal niet zo uitblinkt als centraal in de verdediging. Hopelijk pakt hij alsnog z'n kans op rechtsback, want Mwene overtuigd in de twee prille potjes nog niet.

3 augustus 2021 om 11:14

Ramalho is dan ook een betere verdediger dan Teze. Teze moet zichzelf ook focussen op de RB positie als hij een basisplaats wilt dit jaar. In mijn ogen is dat mogelijk als de enige concurrent Mwene is.

3 augustus 2021 om 11:18

Focussen op de rechtsback positie? Teze moet zich daar helemaal niet op gaan focussen van want speelt die over een paar jaar bij een Nederlandse middenmotor. Heeft niks van een back, maar dan ook gewoon echt niks. Perfect centraal, maar als back echt te matig.

3 augustus 2021 om 11:25

Niks vind ik overdreven. Hij is vrij snel en is verdedigend gewoon goed. Wat hij aanvallend kan brengen is voor mij wel een beetje een vraagteken. Hij heeft ook wel een aardige pass. Ik moet het toch nog een paar wedstrijden zien of hij het echt niet kan als rechtsback, bij jong oranje was hij ook helemaal niet zo slecht. Centraal achterin komt hij in ieder geval op sommige belangrijke onderdelen naar mijn mening wel tekort.

3 augustus 2021 om 11:58

Teze doet mij als back een beetje denken aan Tete. Verdedigend erg sterk, snel, maar weinig drang naar voren. Zou naar mijn mening moeten focussen op de CV positie. Vond hem vorig jaar, in een toch vrij matig seizoen van PSV, één van de meest constant presterende spelers. Wat toch knap is in een niet goed draaiend elftal, op zo'n jonge leeftijd en op zo'n belangrijke positie in het elftal

3 augustus 2021 om 12:12

Hij deed het inderdaad vrij aardig en maakte weinig echt grote fouten. Maar ik vind toch dat hij wel bepaalde dingen mist. Het is geen speler die echt goed is in de lucht want in kopduels is hij bijvoorbeeld veel minder dan Boscagli. Verdedigend en voetballend vind ik hem ook minder dan Boscagli.

3 augustus 2021 om 12:49

In toppers was psv toch vaak een gatenkaas achterin afgelopen seizoen, dus zo constant was het zeker niet.

3 augustus 2021 om 11:19

Ik vind Teze persoonlijk als CV veel beter dan als rechtsback. Sterker nog, als rechtsback is hij in mijn ogen niet goed genoeg om bij PSV in de basis te spelen. Als ik PSV was zou ik bij Feyenoord een bod voor Geertruida neerleggen die nog maar een contract tot 2022 heeft.

3 augustus 2021 om 11:29

Geertruida ruilen tegen Ihattaren?

3 augustus 2021 om 11:30

Ja, een leuke talentvolle Nederlandse speler. Maar PSV gaat natuurlijk nooit 1.8 miljoen aan salaris betalen en zeker niet voor Geertruida. Zonde, want ook voor die jongen is dat een mooie vervolgstap.

3 augustus 2021 om 11:45

Ik denk niet dat Geertruida bij PSV voor 1.8 miljoen gaat en ik denk juist dat hij graag de stap hogerop wil.

3 augustus 2021 om 11:53

Geertruida met zijn salariseis van 1,8 miljoen? Laat die dan maar lekker in Rotterdam blijven. Geef ik nog liever Sambo de kans. Al lijkt herr Schmidt er niet echt van gecharmeerd.

3 augustus 2021 om 12:21

Volgens mij heeft Feyenoord hem niks in de buurt van dat bedrag geboden, dus misschien zou hij een bod van laten we zeggen 1,4 miljoen ook wel overwegen en dat kan PSV echt wel ophoesten. Bovendien verwacht ik dat hij dankzij dat eenjarige contract voor +- 7 miljoen wel op te halen zal zijn.

3 augustus 2021 om 14:11

7 miljoen en dan ook nog een salaris van 1,4 miljoen erbij? Nog een tekenbonus van twee miljoen erbij ook nog????

Vind het een beetje veel voor wat een prima speler is maar niet meer dan momenteel, voor PSV, een optie als rechtsback eerlijk gezegd.
Nee, te duur allemaal, niet aan beginnen.

3 augustus 2021 om 15:06

Ik gok natuurlijk maar wat, maar ik zie het hele probleem ook weer niet, want Dumfries gaat straks voor het dubbele weg en bovendien zal die ook echt wel meer verdienen, dus dan wat is er dan mis met wat extra betalen voor een jonge, getalenteerde vervanger?

3 augustus 2021 om 11:34

Ik vind het Europees toch wel levensgevaarlijk om met twee centrumverdedigers van 1.81 meter te spelen. Dat is echt een Madurodam centrum en dat zie je bijna nergens. In de Europese top staat er altijd minimaal 1 CV van rond de 1.90 meter in voor als je tegen een kopsterke speler met lengte staat

3 augustus 2021 om 11:36

Eens, maar qua lengte zijn de drie basiswaardige centrale verdedigers van PSV alle drie te klein. Ramalho is ook maar 1.82 en Boscagli ook.

3 augustus 2021 om 11:55

Japie

Ramalho speelt dus voor Madurodam. Maar heb jij PSV - Galatasaray (2x) gezien? Is jou echt volledig ontgaan dat die druemes van Madurodam wel ongeveer álle kopduels won van zijn directe tegenstander? Dieper liggende vraag: jij bent je ervan bewust dat je bij luchtduels niet alleen uit moet gaan van de lengte van de speler maar vooral veel meer vanuit de sprongkracht van die speler?? Ken jij Hans Gilhaus nog? Onderdeurtje maar mooi dat hij ongeveer de beste aanvallende kopper van Nederland was, die sprong iedereen eruit.

Het is een beetje net als die '16 punten' fetisj van je. Je zit wel heel erg vastgeroest in denkbeelden. Ga gewoon eens kijken! En beoordeel dan of Ramalho te klein is of niet.

3 augustus 2021 om 12:24

Zowel Ramalho als Boscagli zijn zeer kopsterke spelers, ondanks hun lengte. Alleen in een corner situatie waar je vanuit stilstand verdedigd is dit lastig alleen dan is het prima om lengte bij lengte te kunnen spelen.
Vind het ook een beetje een kul argument. Kijk naar Ajax.
- Blind 1.80
- Timer 1.79
- Martinez 1.78

alleen Schuurs is van lengte maar heeft nou toch ook niet kunnen overtuigen daar of wel?

3 augustus 2021 om 13:17

Japie die romalho springt echt bizar hoog die maakt die centimeters zo goed. Die wint echt bijna elk kopduel

3 augustus 2021 om 14:16

Sjasp

"alleen Schuurs is van lengte maar heeft nou toch ook niet kunnen overtuigen daar of wel?"

En laat Schuurs nou net degenen zin die op de bank zit, terwijl die andere drie genoemden alle speeltijd ongeveer opeisen.

Kijk, persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor Cv's die iets groter zijn dan 1.85 meter, maar je ziet gewoon dat je niet iedere verdediger van onder de 1 meter 84 standaard kunt afsereveren omdat die 'te klein' zou zijn. Hector Moreno was ook een 'kleintje', met 1,82 meter. Maar mooi dat hij de beste CV is die in Eindhoven heeft rondgelopen sinds de periode Ooijer, Alex en Bouma.

3 augustus 2021 om 21:49

@constant Kante wat was de lengte van zijn tegenstander en kan die tegenstander koppen? dus alle Europese topclubs hebben ook een fetisj voor lange verdedigers omdat ze allemaal minimaal 1 verdedidger van rond de 1.90 meter standaard in de basis zetten? of je denkt niet dat er stiekem toch een hele goede reden is waarom ze die altijd perse in de basis willen hebben staan? verder serveert niemand een verdediger van 1.81 meter af. alleen moet er dan wel een lange kopsterke verdediger naast staan. ik wil een Ramalho en Boscagli wel eens zien tegen een type Van Dijk in de luchtduels en kijken hoe ver ze dan nog komen met die sprongkracht van ze

3 augustus 2021 om 21:51

@sjasper1 Blind gezien tegen Llorente van de Spurs twee jaar terug in de luchtduels?

3 augustus 2021 om 11:39

Veel mensen vergeten dat Teze van nature gewoon rechtsback ís. Hoewel hij ook op die positie nog niet uitgeleerd is, denk ik dat hij genoeg potentie heeft om daar uit te groeien tot een tweede Dumfries. Fysiek is Dumfries iets steviger gebouwd, maar Teze is eveneens krachtig, kan hard zijn in duels, is snel en hoewel hij natuurlijk niet bepaald een Romario is, vind ik zijn balgevoel wat sterker dan dat van Dumfries. In hem heb ik als RB dan ook meer vertrouwen dan Mwene, die volgens mij ook gewoon als flexibele stand-in voor RB en LB is gehaald.

Ramalho maakt boven verwachting indruk als centrumverdediger en toont gelijk al zijn leiderscapaciteiten. Op basis van de optredens van de Braziliaan denk ik dat alleen met Blind een vergelijkbare speler rondloopt die een hoog niveau van verdedigen, opbouw en leiderschap weet te combineren.

3 augustus 2021 om 11:48

O ik dacht dat hij een centrale verdediger was, vindt hem trouwens ook beter als centrale verdediger ipv rechtsback

3 augustus 2021 om 11:53

Ja dat is vorig jaar bij PSV ontstaan bij gebrek aan beter, waar Teze het zeker verdienstelijk heeft gedaan. Ik zie er ook meer een CV in maar laat me graag verrassen.

3 augustus 2021 om 11:58

Veel mensen vergeten ook dat Teze nooit een groot talent was en als rechtsback in de jeugd weinig indruk maakte.

3 augustus 2021 om 11:58

Een tweede Dumfries nou daar heb ik echt geen vertrouwen in. Sorry hoor maar Teze kan er als rechtsback helemaal niets van, dat bleek ook maar weer bij Jong Oranje. Als CV daarentegen zag ik hem doorontwikkelen naar de Europese subtop.

3 augustus 2021 om 11:58

"veel mensen vergeten dat Teze van nature gewoon rechtsback ís. "

Ik snap er ook allemaal niks meer van. Dat Jordan Teze geen rechtsback zou kunnen spelen slaat toch nergens op? Tuurlijk kan hij dat wél. Hij heeft ook zijn debuut gemaakt bij PSV als rechtsback. Maar als je tegenwoordig één keertje, nota bene in jong oranje en niet eens bij je eigen club, een matige wedstrijd speelt, dan ben je opeens niet geschikt meer om rechtsback te spelen? Onzin. Hij kan daar prima spelen.

3 augustus 2021 om 13:44

Tsja, en Andre Ooijer was van nature gewoon een spits. Soms sta je gewoon op de verkeerde plek en kan je uitblinden ergens anders. Ik denk dat het potentieel voor Teze centraal hoger is dan de rechtsback positie.

3 augustus 2021 om 14:18

"ik denk dat het potentieel voor Teze centraal hoger is dan de rechtsback positie."

Maar dat is wel iets totaal anders dan wat ik ineens overal lees en hoor: dat Teze 'niet goed genoeg is voor Psv' op de rechtsback positie. Totale flauwekul natuurlijk. Hij kan prima op rechtsback spelen. Maar hij is mogelijk, zoals jij zegt, beter als CV. Dat is een vlag die de lading veel beter dekt dan 'teze op rechtsback is PSV onwaardig' en meer van die rare opmerkingen.

3 augustus 2021 om 14:21

Niet goed genoeg voor PSV is een beetje de trend van het moment om spelers vooral lekker af te katten. Hij kan daar ook prima spelen, maar ik denk dat hij centraal nog beter tot zijn recht komt. Zeker bij een zwaar gehavend Denemarken. Overigens zou ik gewoon Dumfries gebruiken als hij fit genoeg is.

3 augustus 2021 om 11:52

@lincoln

" Fout ligt ook wel deels bij Teze zelf door aan te geven dat hij zich wilde focussen op de rechtsbackpositie, terwijl hij daar helemaal niet zo uitblinkt als centraal in de verdediging. '

Ook al geeft een speler aan dat hij liever op een andere plek speelt, dat betekent niet dat je gelijk niet meer op andere plek in aanmerking komt. Mij lijkt het dat je beste optie kiest. Van rijtje Teze, Viergever en Obisipo vind ik Teze beste optie. Vooral Europees met zijn snelheid en fysiek. Dan stel je hem toch gewoon op.

3 augustus 2021 om 12:15

Eens. Maar ik vind het ook logisch dat Schmidt naar zijn spelers luistert. Vorig jaar begon Schmidt met een schone lei, observeerde de eerste trainingen en heeft hij gevraagd aan Teze waar zijn voorkeur lag. Laatstgenoemde gaf toen aan "waar je me nodig hebt". Als later in het seizoen Teze met zijn zaakwaarnemer zegt dat hij zich wil focussen op de rechtsbackpositie omdat Dumfries gaat vertrekken en hij zich daar sinds de jeugd het fijnst bij voelt, moet je als trainer doorschakelen. Wellicht had Schmidt meer moeten doen om hem te overtuigen, maar je wil ook luisteren naar waar je spelers zich het beste bij voelen.

3 augustus 2021 om 15:02

Teze heeft de pech dat niemand van de spelers die vorig jaar in de as speelde echt de leiding nam. Sangare, Boscagli en Teze vond ik inidvidueel allemaal goede spelers die echt hele goede momenten hadden maar het probleem was dat ze het vaak niet 90 minuten lang konden. Vaak werden na een minuut of 60 de gaten te groot en niemand nam de verantwoordelijkheid om het goed neer te zetten. Dat zorgde ervoor dat PSV niet stabiel kon presteren en daar is Teze nu de dupe van. Als Teze was doorgebroken in een team dat al stabiel presteerde dan ben ik er van overtuigd dat hij geen moment zou denken aan een vervanger. Waarschijnlijk kan hij ook dit seizoen nog meer dan genoeg minuten maken. Als rechtsback vind ik hem beter dan Mwene en ook centraal gaan er nog kansen komen.

Kan niet anders dan dat dit een relatief makkelijke, ruime overwinning voor PSV gaat worden. Benieuwd wel naar de vorm van de voorhoede en middenveld, zeker met in het achterhoofd de wedstrijd tegen Ajax (zondag) en Benfica als waarschijnlijke volgende tegenstander in laatste voorronde champions League

3 augustus 2021 om 11:04

Een makkelijke en ruime overwinning op basis van? Hoop erop, maar denk een kleine overwinning en zal daar al blij mee zijn

3 augustus 2021 om 11:09

Wat voor een rol van betekenis heeft PSV gespeeld in Europa om een grote overwinning te verwachten. Het is al sinds de periode 05-07 waardeloos. Dat is bijna 20 jaar geleden.. Doe dit jezelf nou niet aan. Iedere wedstrijd is voor PSV en in mindere mate Ajax in de (voorbereiding)Champions League een finale.

3 augustus 2021 om 11:19

Jackie, op basis van het verleden zeker waar. Maar de wedstrijden tegen gala geven de burger moed. Ik zit Europees bij PSV altijd met geknepen billen te kijken, maar een overwinning moet natuurlijk kunnen. Verwachten dat een club dik wint in Europees verband moet je nooit doen. Ook niet bij de beste ploegen ter wereld

3 augustus 2021 om 11:22

In 2015-2016 nog overwinterd in de CL en op een randje de kwartfinale gemist. Zo lang geleden is het dus niet. Met een dosis geluk en een goede loting kun je als NL-club iets betekenen in de CL

3 augustus 2021 om 11:30

@Andres13 - 6 seizoenen geleden een eenmalige uitschieter, waarbij we even moeten vermelden dat PSV door veranderende regels plots in pot 1 kwam en geluk had met de loting.

Als je 1x per 10 jaar een goede prestatie levert dan mag je inderdaad de stelling neerzetten dat PSV geen rol van betekenis speelde in Europa.

3 augustus 2021 om 11:33

Ik had het alleen over CL deelname en daar heeft PSV niet elk seizoen in gespeeld. Ajax heeft ook maar 1x overwinterd in de afgelopen 10 jaar. Dus ik snap die sneer van jou niet echt.

3 augustus 2021 om 11:49

Maar hierboven hebben we het over Europees voetbal en niet louter over CL. En we hebben het ook niet over de vergelijking met Ajax.Dat kun je sowieso beter laten als je stelling is dat Ajax en PSV niet voor elkaar onder doen in Europees opzicht. Want werkelijk iedereen weet dat er van gelijkwaardigheid op dat punt geen enkele sprake is.

3 augustus 2021 om 11:51

"waarbij we even moeten vermelden dat PSV door veranderende regels plots in pot 1 kwam en geluk had met de loting."

Maar dan moet je er ook even bij vermelden dat PSV, de laatste keer dat ze in de groepsfase CL speelden, een hele zware loting had en Barca, Spurs en Inter trof. Want je weet het he, tegenwoordig, je mag pas kritische dingen zeggen (PSV had mazzel met de loting in 2015) als je dan ook erkent dat PSV daarná ook een zware loting heeft gehad he. Want anders dan ben je hypocriet, toch?

Daarnaast kunnen we vraagtekens zetten bij de term 'rol van betekenis spelen in Europa'. Dus als je in 2005 nog de halve finale van de CL haalde (op een haar na de finale), daarna in 2006 en 2007 nog de kwartfinales CL en in 2008 de kwartfinales UEFA cup en vervolgens tussen 2009 en 2015 nog een keer kwartfinales (2011) en een keer de groepsfase CL overleeft (en maar net verloor van Atletico op pingels) dan 'stel je niets voor in Europa'???

Even een beetje perspectief. De UEFA raking kent 428 clubs. Als je die lijst beziet en dan bedenkt dat als je op die lijst staat in het bovenste deel en tot de beste 50 clubs behoort, je kennelijk al niets voorstelt, ben je dan niet gewoon vooral heel erg negatief en elitair bezig. Want laten we anders even vergelijken tussen, pak hem beet, Ajax en Bayern. Bayern won deze eeuw de CL in 2001, 2013 en 2020. Daarnaast nog wat wereldbekers en super cups. Hoeveel Europese bekers pakte Ajax in die periode? Nul! Dus als je het dan van die kant bekijkt, stelt Ajax Europees ook niet zo heel veel voor eigenlijk. Keertje finale EL gehaald, kansloos verloren. En één keer een incidenteel uitschietertje naar boven gehad. Maar prijzen? Geen.

Dus ik vind het nogal wat om de prestaties van PSV af te doen met 'ze spelen geen rol van betekenis'. Want welke clubs spelen dan wél een 'rol van betekenis'? Bayern dus, Real, Barca, Juve. Maar daarna houd het dan snel op met het spelen van die rol van betekenis, wat mij betreft. Denk dat het vooral beeldvorming is als je dergelijke stellingen poneert.

3 augustus 2021 om 14:36

De laatste uitschakeling van PSV in de CL was er eentje waar PSV werkelijk niks aan kon doen. Dat was een absurde loting, geen enkele blaam als je dan 4de in je poule wordt met 2 punten. Dus hierbij de kanttekening, dat je zo’n jaar ertussen hebt kan gewoon.

Over de periode van 2005 - 2008 heb ik het niet. Dat behoort voor mij tot het tijdperk 2000 - 2008 waarin PSV een gouden periode kende. We weten allemaal dat dit na 2008 is afgelopen en dat PSV vervolgens een moeizame 6 seizoenen kende, zowel sportief als financieel. Vanaf dat moment is het nationaal weer beter gegaan (muv 19/20), alleen blijft het internationaal gezien wel wat achter.

Die top 428 is natuurlijk een beetje vertekend voor het werkelijke krachtsverhoudingen omdat topcompetities natuurlijk beperkte Europese plekken hebben. Maar waar het om gaat is de vraag in hoeverre je een rol van betekenis speelt. Voor mij begint die rol van relevantie in de CL en na de winter in de EL. En dan moet ik concluderen dat het afgezien van 2015/16 (dat deed PSV heel goed, voordat we ons puur blindstaren op loting) gewoon tegen valt.

Wat betreft de vergelijking Ajax - Bayern : je legt daar eigenlijk precies uit waarom Ajax geen Europese topclub is. Het is incidenteel subtop, maar meestal de bovenkant van middenmoot van Europa.

3 augustus 2021 om 11:10

Waarom zou dit ‘even’ een relatief makkelijke en ruime overwinning moeten worden?!
Als we nu al de tegenstanders gaan onderschatten, komen we helemaal nergens.

3 augustus 2021 om 11:26

Laten we nou eerst maar gewoon eens focussen op Midtjylland voordat we verder kijken. Dit wordt echt moeilijk zat hoor, ondanks dat ze een paar spelers missen. Het zou typisch PSV zijn om hier weer te lichtzinnig over te denken en tegen een nederlaag of gelijkspel aan te lopen. Ik schat ze hoger in dan Galatasaray, ook omdat ze al een stuk eerder begonnen zijn met de voorbereiding en al competitiewedstrijden in de benen hebben.

3 augustus 2021 om 11:34

Hoop echt dat psv wint en uiteindelijk CL gaat spelen maar laten ze eerst maar is zien te winnen ipv zeggen dat het een relatief makkelijke overwinning wordt, daarna tref je misschien Benfica en Nederlandse clubs hebben het altijd zwaar tegen Portugezen op 1 of andere manier maar verder succes psv

Teze in de basis toch wel benieuwd hoe hij het gaat doen nu op de Rb van Mwene was ik nog niet echt van onder de indruk. Snap ook wel dat Schmidt Viergever boven Obispo kiest, Viergever is toch altijd wel degelijk in de wedstrijden die hij speelt en heeft ook Europese ervaring, en Obispo niet logisch dus.

Zelf zie ik vanavond het liefst een centrum met Teze en Ramalho, maar Schmidt kennende wil hij een linkspoot naast Ramalho hebben. Viergever zal het dan wel worden. Tegen die Denen kan dat nog, maar bij een sterkere tegenstander kun je echt niet met Viergever spelen.

3 augustus 2021 om 11:07

Misschien een idee om tegen een sterkere tegenstander met Sangare naast Ramalho te spelen?, heb altijd het idee dat hij wel eens een goeie centrale verdediger kan zijn.

3 augustus 2021 om 11:31

Als centrale verdediger haal je een van zijn grootste kwaliteiten weg. Zijn loopvermogen is toch wel erg hoog en dat zal hij als centrale verdediger gewoon goed kunnen gebruiken. Natuurlijk kan hij misschien wel als centrale verdediger spelen als je naar zijn fysiek en verdedigende kwaliteiten kijkt. Het blijft natuurlijk de vraag of hij daar ook rendeert. Verder heeft PSV momenteel niet echt een vervanger voor hem, dus zie ik niet in waarom ze hem als centrale verdediger zouden gebruiken.

3 augustus 2021 om 11:59

Dat lijkt me geen goed idee. In ieder geval niet voordat je dat eens uit probeert in oefenwedstrijden.

Hopelijk zet PSV vanavond de goede lijn door. Gelijk knallen en volle bak gas geven. Dit Midtjylland moet te pakken zijn. Forza PSV vanavond

PSV gaat vanavond winnen, verkeren in prima vorm en hebben simpelweg meer kwaliteit. Ik denk dat die Denen ook gewoon komen om de schade te beperken.

psv gaat winnen vanavond, ze zijn goed in vorm en hebben veel meer kwaliteit

Een ruime en makkelijke overwinning omdat PSV in eigen huis speelt en kwalitatief veel sterker is dan deze Deense ploeg, en bovendien missen de Denen door corona een aantal spelers.
Ik verwacht 4-0 met opnieuw een hoofdrol voor Zahavi.

Midtjylland won in extremis van een armetierig Celtic, dus zal een gehavend Midtjylland geen enkel probleem vormen voor het huidige PSV. Ik zet in op PSV -2. Levert nog wat centjes op!

Ik zie dit Midtjylland voornamelijk als vervelende ploeg waar veel fitte en loopgrage spelers spelen. in combinatie met hun 5-3-2 systeem kan dat een vervelende ploeg zijn om tegen te spelen. Toch hoop ik op een Galatasaray scenario waarin we na 1 wedstrijd al door zijn, heb er alleen een hard hoofd in.

Mag hopen dat hij Teze inzet ipv Viergever. De laatste zorgt voor zoveel onrust, let vooral op de aanvaller ipv de bal.

3 augustus 2021 om 13:47

Dan zal Ramalho naar de linkerkant centraal moeten verhuizen, dat zie ik Schmidt niet doen. Het wordt Obispo of Viergever ipv Boscagli.

Ik wens alle PSV supporters veel succes vanavond, hopelijk kunnen zij haar goede vorm van de afgelopen weken doorzetten in deze wedstrijd. Staat ook vanavond weer een prima elftal, ik verwacht weinig moeite met deze tegenstander.

Hoop dat Psv de goede lijn door kan trekken!
En ik zou Teze ook als Cv gebruiken en persoonlijk had ik alles erop gezet om Zeefuik als vervanger te halen voor Dumfries.

Die gaat natuurlijk voor Viergever kiezen. Zonde van Obispo, maar die zal z'n conclusies nu ook wel gaan trekken. Had m graag eens de kans zien krijgen bij zijn PSV. Verder ziet het er weer goed uit, gaan er vanavond weer voor zitten. Lang geleden dat je echt zin hebt om een wedstrijd van PSV te gaan kijken, er staat echt een heel erg leuk elftal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren