Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf waarschuwt na succes in Istanbul: ‘PSV begeeft zich op glad ijs’

Laatste update:

PSV plaatste zich woensdagavond ten koste van Galatasaray overtuigend voor de derde voorronde van de Champions League. Na de klinkende 5-1 zege van vorige week in Eindhoven won de ploeg van coach Roger Schmidt de return in Istanbul woensdag met 1-2. In de derde voorronde neemt PSV het op tegen het Deense FC Midtjylland. De Telegraaf en het Algemeen Dagblad staan donderdag stil bij het succes van PSV in Europa.

De Telegraaf benadrukt dat Schmidt er steeds meer in slaagt om PSV naar zijn hand te zetten. Spelers die eventueel zouden kunnen vertrekken hadden maar een bescheiden rol bij ‘het nieuwe PSV’ en met André Ramalho, Ibrahim Sangaré, Eran Zahavi, Mario Götze, Philipp Mwene en Philipp Max stonden er in Istanbul zes spelers aan de aftrap die op nadrukkelijk advies van de Duitser zijn gehaald. “Hij heeft zoveel invloed op het aankoopbeleid dat je haast over de Philips Schmidt Verein kunt spreken.”

Bankzitter Yvon Mvogo komt immers ook uit zijn koker en Schmidt heeft met Bergim Berisha van Red Bull Salzburg intern opnieuw een speler naar voren geschoven die heel bekend is met zijn specifieke aanpak. “PSV begeeft zich daarmee op glad ijs”, schrijft het dagblad. “Zolang het kwalificatie voor de groepsfase van de Champions League en tastbare prijzen oplevert, is het allemaal geen probleem. Blijft succes uit, dan komt het grote aantal spelers met een Schmidt-signatuur als een boemerang terug bij de trainer.”

Het Algemeen Dagblad schrijft dat PSV het tweeluik met Galatasaray uiteraard op het veld, maar ook op de transfermarkt heeft gewonnen. “Al ver voor het einde van de vorige competitie is directeur voetbalzaken John de Jong met zijn vertrouwelingen aan de slag gegaan om tijdig versterkingen binnen te hebben.” Het dagblad noemt Drommel, Ramalho, Van Ginkel en Mwene ‘de vruchten van die arbeid’. “Vooral Ramalho en Van Ginkel maakten een uitstekende indruk, terwijl ook op de prestatie van Drommel en Mwene weinig was af te dingen. Mwene moet nog afwachten of hij de concurrentiestrijd met Jordan Teze definitief wint, maar geeft vooralsnog weinig krimpen."

“Voor Teze is de huidige situatie een beetje zuur, omdat hij vorig seizoen in een minder PSV juist goed overeind bleef. De nieuwelingen waren onderdeel van het eerste bescheiden succesje van dit seizoen, dat sportief en financieel een ruggensteuntje geeft.” PSV is nu minimaal verzekerd van de groepsfase van de Europa League en valt deze zomer niet meer door een luik richting de Conference League. “Met een plek in de tweede internationale afdeling van de UEFA is PSV alleen niet tevreden: Champions League-voetbal is het grote doel in dit seizoen en daarvoor moet nu alles aan de kant.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is nou niet zo dat dit allemaal koekenbakkers waren zoals van Bommel die er toen 2 meenam uit Australie . Het is wel zo dat PSV dit seizoen zal moeten presteren. Vorig jaar was al een stuk beter dan onder van Bommel maar als je al vanaf begin maart niet meer mee doet om de titel, uit de beker ligt en Europees tegen een kwalitatief mindere tegenstander eruit vliegt is het toch wat pover. Als er nog zo een seizoen komt denk ik wel dat dit beleid van Schmidt tot irritaties kan gaan leidenm

29 juli 2021 om 07:28

Je overdrijft ook wel weer. Het was al een tijdje terug dat PSV überhaupt overwinterde. Dat je door Baumgartl 4-2 verliest in de uitwedstrijd kun je weinig aan doen. Toen was het al een redelijk verloren zaak, vond ze thuis sterk spelen daarna tegen Olympiakos. Die overigens de wedstrijd daarna Arsenal het heel moeilijk maakte. Dus zo slecht is Olympiakos ook weer niet. Verder verlies je de beker wedstrijd tegen Ajax waar ik ze eigenlijk niet eens slecht vond spelen, maar het is geen schande dat je van Ajax verliest. De competitie moest wel beter natuurlijk en daar verloor je te veel punten in de maand Januari en Februari.

29 juli 2021 om 08:25

Overwinteren in de Europa League is zeker met het budget van PSV geen prestatie maar hoort vanzelfsprekend te zijn. Dat ze alle voorgaande seizoenen hierin verzaakte maakt dat nu natuurlijk geen uitmuntende prestatie.

29 juli 2021 om 08:33

Je kunt ook realistisch blijven. Als de prestatie jarenlang achter blijven, kun je soms ook gewoon blij zijn met bepaalde zaken. Het is een schande dat HSV al jarenlang in de tweede Bundesliga speelt met hun begroting, maar is het dan een mindere prestatie als het ze dit jaar wel lukt om te promoveren? Als supporter moet je soms kunnen relativeren. Tuurlijk baalde ik van vorig jaar. Maar een seizoen eerder was PSV in December voor alle prijzen uitgeschakeld. Was de competitie uitgespeeld werd je gewoon 5e. Als je het jaar erop dan 2e wordt, overwintert in Europa en de beker verliest tegen Ajax en niet RKC. Ben ik niet ontevreden, dit jaar moet het echter weer beter. Van wat ik tot nu toe heb gezien gaat dit wel lukken.

29 juli 2021 om 10:26

PSV heeft een goed team en goede selectie maar heeft maar een matige bank. Vorthessen kan het niveau niet aan die kun je 100 keer alleen op het doel af laten gaan en wellicht dat hij 1 keer scoord. Verder zit op de bank nu Propper maar die komt nog wel in de basis ipv Sangare wat ook geen topper is. Boscagli doet het buitengewoon goed maar als Nick Viergever er in komt is het centrum wel heel erg traag, Ramalho is zeker niet sneller dan Viergever zo niet nog trager al is hij positioneel wel goed. Madueke vind ik wel een topper maar Zahavi gisteren weer niet gezien of deed hij niet mee? Verder is Mwene geen topper verbaast me dat Teze er niet in staat ipv hem. Dumfries zal wel weg gaan. Ook van Ginkel, hij was beter dan vorige wedstrijd, weet ik nog niet of hij wel top is. Had vorige wedstrijd heel veel balverlies, was nu iets beter maar blijft hij fit dat is de grote vraag. In het doel ben ik ook nog niet overtuigd is nog niet getest. Denk wel dat Philips Schmidt Verein mee gaat doen om de titel al zal Ajax zowel kwalitatief als in de breedte nog een maatje te groot zijn. Bekijk het maar eens per linie. Doel houden we dan even op gelijkspel maar in elke linie heeft Ajax meer kwaliteit en ook in de breedte veel meer keus. Sterker nog geen speler van PSV zou bij Ajax in de basis staan durf ik wel te stellen. Wellicht Gakpo als centrumspits dat zou misschien kunnen Madueke vind ik top maar rendement van Berghuis is volgens mij veel hoger en Antony en Neres zijn ook beter dan Madueke

29 juli 2021 om 08:57

Klopt. Het ziet er goed uit maar tegenstanders als Galatasaray en Midtjyland zijn niet echt serieuze graadmeters imo. Aan het eind van het seizoen kan je concluderen of het de juiste keuze was om Schmidt de club naar zijn hand te laten zetten. Ze zullen nu toch minimaal mee moeten strijden om de titel tot het eind van het seizoen

29 juli 2021 om 10:25

Zullen we nog even wachten met midtjylland omlaag praten?

29 juli 2021 om 12:23

Japie "het ziet er goed uit maar tegenstanders als Galatasaray en Midtjyland zijn niet echt serieuze graadmeters imo." Galatasaray en Paok bedoel je denk ik? Tegen Midtyiland moeten ze nog spelen. En die stonden afgelopejn seizoen nog in de CL, weet je nog? Dus dat is afwachten. Maar dat de hosanna stemming ietsje te vroeg losbarst bij PSV, daarin heb je groot gelijk! Want PSv oogt fris en fruitig en ze spelen gewoon uitstekend, dat zie jij ook wel, maar ik vind dat PSV eigenlijk nog totaal niet is getest in die drie wedstrijden. Want dat Madueke, Zahavi, Gakpo en Gã¶tze goed zijn, dat wisten we vooraf ook al wel. En dat Van Ginkel toch richting zijn oude niveau gaat, is ook mooi om te zien. Maar de defensie, met name Mwene en Ramalho, en de doelman zijn nog niet getest. Ik wil dat drietal binnenkort eens zien als ze echt onder druk komen te staan tegen goede tegenstanders. En we hebben toch ook wel weer kunnen zien dat je met Boscagli als LCV gewoon een onzekere factor achterin hebt. Los van die domme rode kaart, goede Lcv's bukken niet in luchtduels om de bal te ontwijken, zeg maar. Daarnaast, Van Ginkel en Gã¶tze daarvan kun je niet zomaar uitgaan dat die alles kunnen gaan spelen (34 duels plus Europees en beker). Dus de basis van PSV is uitstekend, maar je kunt niet met elf spelers een seizoen spelen. Dus PSV moet zich echt ook nog wel versterken, minstens met een spits en eigenlijk ook nog een middenvelder. En inderdaad, we kunnen pas aan het einde oordelen, tenzij PSV al ruim voor het einde op grote achterstand staat van Ajax en Europees snel eruit ligt. Want je hebt gelijk natuurljk, PSV moet sowieso tot het einde meestrijden. En eigenlijk is het tijd om de titel weer te winnen.

29 juli 2021 om 12:35

Galatasaray en Midjyland zijn geen graadmeter? Welke clubs uit welke competitie zijn dan wel een graadmeter voor de ED clubs?
Ajax had ook problemen met de Denen, vliegen er ook wel eens uit tegen Getafe. PSV had geen kans tegen PAOK, Feyenoord wordt overklast door Wolfsberger.....

29 juli 2021 om 13:41

Psv won thuis van paok en ging gewoon door. Tegen olympiakos in de laatste minuut uitgeschakeld helaas, toen waren ze ook niet minder.

29 juli 2021 om 09:01

Behich, wat doet die nog tegenwoordig?
Surftentje runnen in Australië??

29 juli 2021 om 10:18

@diego_forlan eens v Bommel had 2 koekenbakkers gehaald uit Australie (ook advies van schoonpa v Marwijk), maar liet ook Gakpo, Malen, Rosario en Ihattaren doorbreken.

Misschien zijn veel mensen geen fan van Rosario, maar gekocht voor 150.000 en verkocht voor ongeveer 6 miljoen.
Malen 600.000 en voor 30 miljoen verkocht.

Ihattaren is complex verhaal, maar Gakpo gaat ook miljoenen opleveren.

Twijfel nog over Madueke. Had hij ook niet onder v Bommel zijn eerste minuten gemaakt in het eerste?

29 juli 2021 om 10:27

Rosario kreeg al minuten onder Cocu.

29 juli 2021 om 10:51

@tvl11

Dank voor de informatie. Was echt in de veronderstelling dat v Bommel hem liet debuteren.

Madueke wel eerste minuten onder v Bommel toch?

29 juli 2021 om 11:19

Ja onder van bommel gedebuteerd. Onder de Duitser is er maar een jeugdspeler gedebuteerd.

29 juli 2021 om 11:49

Dat is niet waar. Er zijn meer spelers (jeugd) gedebuteerd onder Schmidt. Weet niet hoe je bij een kont? Je zit uit je nek te lullen

29 juli 2021 om 12:28

Special One

Onder Schmidt hebben naast Oppegard onder meer Ledezma, Fofana, Kjolo, Vertessen en Saibari hen debuut gemaakt.

29 juli 2021 om 17:08

@MrKrillin, weer fout 😉 Madueke maakte tegen VVV onder Ernest Faber zijn debuut

29 juli 2021 om 13:57

Vorig jaar was het echt niet beter dan onder van Bommel. Vorig jaar stonden de spelers als los zand op het veld. In de breedte is PSV nog niet heel sterk. Gisteren werd Mauro weer aan de kant gezet als een klein kind. Die maakt echt geen stappen. En zo zijn er te veel zwakke plekken in de back up. Ze kunnen niet van de zelfde kwaliteit als de basisspelers zijn, maar je moet wel gaan door selecteren.

29 juli 2021 om 16:30

De breedte is juist best aardig. Goede 2e keeper. Verdedigend Obispo en Teze als prima opties. Ook Luckassen is er nog, maar die mag mag. Op het middenveld ook nog Guti, Sadilek, Propper. En nog wat spelers. Mauro komt inderdaad te kort en wat mij betreft mogen de 3 genoemde middenvelders ook wel weg. Voorin nog Ihattaren en Doan en Vertessen. Er mag best wel wat worden doorgeselecteerd eigenlijk.

30 juli 2021 om 08:20

Obispo en Viergever zijn beide zeer matig. Teze is prima. Al zou ik die gewoon rechtsback zetten ipv Mwene. Viergever is in de eredivisie nog wel bruikbaar. Mauro komt te kort, Vertessen vind ik niet sterk. Guti komt al 2 jaar te kort en behalve zijn eerste wedstrijd heeft hij eigenlijk nooit laten zien waarom die hype zo groot was. Luckassen hoef je wat mij betreft niet eens te noemen. Ihattaren gaat natuurlijk gewoon weg omdat die niet met deze trainer kan. Doan is wel bruikbaar. Maar al met al is de bank qua kwaliteit vrij smal nog. Maar er zal best nog wel wat bij gaan komen.

Die spelers die uit de koker van Schmidt komen zijn gewoon veel beter dan de spelers die uit de koker van De Jong komen.

Ik vind dat er een heerlijk team staat met zowel kapitaal op het veld als ervaring.

29 juli 2021 om 07:58

Van ginkel en propper komen echt door de jong. Dat zijn echt 2 top aanwinsten.

29 juli 2021 om 08:29

Van Ginkel en Pröpper hadden ook een PSV verleden, dus is dat makkelijker om aan te trekken. Ik denk dat die meer zijn aangetrokken vanwege PSV dan door de Jong. De enigste speler die ik tot nu toe echt te min vind is die RB. Hopelijk weet de Jong of Schmidt (mits Dumfries vertrekt) daar nog een goede speler voor.

29 juli 2021 om 08:30

Ja niks tegen De Jong hoor hij doet het tot nu toe erg goed deze transferperiode. Ik probeerde alleen te zeggen dat het toch wel logisch is dat ze Schmidt meer controle geven over de transfers gezien de spelers die hij binnen kan halen.

29 juli 2021 om 10:29

Sangaré komt ook door de Jong, Sangaré gaat nog een hoop mensen verbazen dit seizoen.

29 juli 2021 om 11:24

Dat zou ik graag willen meemaken. Tot nu toe heeft het mij vooral verbaast dat hier 9 miljoen voor is neergelegd. Ballen afpakken oké. Maar kopduels pakt ie niet zo vaak als ik zou verwachten met zijn lengte en aan de bal is het vaak onzuiver of slordig. Als hij daarvoor elkaar gaat krijgen zou ik al blij zijn, maar nog steeds niet verrast, maar dat komt dus ook vanwege de 9 miljoen die hij gekost heeft. Als psv deze speler met dikke winst kan verkopen, dan zou ik werkelijk verbaast zijn. En dat is wat ik hoop, maar ik heb daar echt geen vertrouwen in nog.

29 juli 2021 om 12:34

Yoda

Zeven miljoen he, voor Sangaré. Nog steeds een groot bedrag voor een speler die vooral ballen afpakt maar aan de bal weinig tot niets laat zien. Maar het beste voor hem is wel dat hij komend seizoen met Van Ginkel en Propper wel naast spelers mag spelen die zélf aan de bal wel heel veel kunnen. En niet naast Rosario. Kan Sangaré zich meer focussen op het controlerende werk, terwijl hij het opbouwen kan overlaten aan diegenen die dat veel beter kunnen.

29 juli 2021 om 12:56

Dat denk ik ook. Qua balafpakker echt een speler die ik nog nooit opdracht Nederlandse velden heb gezien. Voetballend weet die goed wat die wel en niet kan. Onder druk kan die soms even een schijnpass doen en zijn een-Tweetjes lukken bijna altijd. Nu nog een afstandsschot ontwikkelen en hij kan naar de Premier League (geintje hoor, moet nog genoeg leren).

29 juli 2021 om 08:58

Dit doet toch iedere trainer?? : "schmidt heeft met Bergim Berisha van Red Bull Salzburg intern opnieuw een speler naar voren geschoven die heel bekend is met zijn specifieke aanpak."
Zolang deze spelers beter zijn in hun huidige vorm is dat toch geen probleem??

Daarnaast zijn er ook spelers die niet door Schmidt zijn aangedragen en veel minuten gaan krijgen: van Ginkel - Propper - Drommel - Sangare

|En dan heb je nog talenten die gewoon hun minuten krijgen, die uit de PSV jeugd komen: Teze ( nu even iets minder ) - Madueke - Vertessen - Gakpo
Daarnaast heeft Rosario - Malen en Dumfries vorig jaar veel gevoetbald en worden nu gewoon verkocht voor een mooi bedrag. alleen Mo komt niet uit de verf. Hoezo maakt Schmidt PSV kapot.

Zal mij een worst wezen, wie een speler aandraagt. Als de Jong het lukt om deze ook daadwerkelijk binnen te halen is dat gewoon zijn verdiensten.
Welke spelers er voetballen boeijt me ook niet, zolang PSV leuk voetbald met een goede visie en dat ook resultaat oplevert dan zijn de fans allang blij!

Nu een mooie mix van ervaring en jeugd, doet me denken aan de tijd onder Cocu..

29 juli 2021 om 10:19

@PSV-er

Weet niet, maar een Malen, Dumfries, Boscali en Madueke zijn ook toppers.

Off topic: Moeten ze hierna nog een ronde of is dit een laatste ronde?

29 juli 2021 om 07:40

Volgens mij nog 1

29 juli 2021 om 07:41

Hierna nog eentje volgens mij.

29 juli 2021 om 07:44

Hierna nog tegen 1 van de 9 winnaars van de 3e ronde.

29 juli 2021 om 07:45

Loting a.s. maandag.

29 juli 2021 om 09:59

Echter kan PSV maar 4 van die ploegen loten meen ik (vanwege geplaatste/ongeplaatste status) in die 4e ronde: Benfica, Spartak Moskou, Racing Genk of Shakhtar Donetsk.

29 juli 2021 om 10:21

@sander91 interessant. Als PSV Benfica ontloopt, dan maken zij kans tegen de andere ploegen om door te gaan naar de Cl.

Denk Genk meest makkelijke van de 4.

29 juli 2021 om 13:09

Onderschat Sjaktar Donetsk niet. Komen elk jaar verrassend ver in Europa

29 juli 2021 om 07:46

Hierna volgt de derde voorronde tegen FC Midgetland (foute naam ik weet het) en daarna nog de playoffs voor het CL ticket voor de groepsfase.

29 juli 2021 om 09:14

Tegen de winnaar van Benfica - Spartak Moskou of Shakthar Donetsk - Genk. Doe mij die laatste maar...

29 juli 2021 om 10:15

Benfica speelt deze ronde niet mee maar stroomt in en Moskou zit er niet bij. Andere teams zijn Monaco en Sparta Praag, maar die zijn de ronde erop net als psv ongeplaatst, dus daar spelen ze niet tegen. Zijn nu 6 teams over 3 gaan door + Benfica. Psv loot tegen 1 van de 2 geplaatste teams.

29 juli 2021 om 10:26

Moskou zit er niet bij? PSV loot inderdaad tegen de geplaatste teams maar ook mogelijk tegen diens tegenstander (mochten die winnen) in de derde ronde en dat zijn Genk en Spartak Moskou.

29 juli 2021 om 10:44

@rickzwart, exact. Het wordt of de winnaar van Benfica/Spartak Moskou, of de winnaar van Shakthar Donetsk/Genk

29 juli 2021 om 15:50

Kak, je hebt gelijk Benfica speelt wel. Alleen op andere dag, daarom dacht ik dat die waren vrijgeloot. Excuses voor mijn onterechte betweterigheid.

Volgens mij zijn de spelers die onder schmidt gehaald zijn beter dan de spelers die daarvoor gehaald zijn, en nog goedkoper ook. Dus eigenlijk doet deze man het heel goed.

29 juli 2021 om 11:55

Wel op het gebied van transfers. Tactisch vind ik 'm nog steeds niet echt sterk ogen. Maar goed, als er genoeg kwaliteit in de selectie hebt, kom je daar als coach wel mee weg. Het ziet er in ieder geval nu al stukken beter uit dan vorig jaar. Echter moeten we ook weer niet de polonaise gaan lopen. Er is veel geld uitgegeven en ook jongens als Ramalho en Van Ginkel komen ongetwijfeld niet voor koffiepunten bij PSV voetballen. Het is natuurlijk niet zo dat PSV niet aardige risico's neemt. Een extra hypotheek op het stadion en een uitbreiding van het investeringsfonds was nodig om financieel gevaar af te wenden en om spelers aan te kunnen trekken. Gezien de gang van zaken omtrent het coronabeleid is een volgende lockdown zeker niet onwaarschijnlijk en zelfs een erg reeel scenario. Dan is CL-voetbal eigenlijk al een verplichting aan het worden, al ben ik hier een beetje aan het gissen aan de hand van nieuws en voorspellingen.

29 juli 2021 om 12:50

Sirius

"het is natuurlijk niet zo dat PSV niet aardige risico's neemt. Een extra hypotheek op het stadion en een uitbreiding van het investeringsfonds was nodig om financieel gevaar af te wenden en om spelers aan te kunnen trekken."

PSV neemt aardige risico's? Welke dan? Want wat je zegt is betrekkelijk onjuist. Als je dat afzet tegen het risico dat Ajax al drie jaar neemt, dan zijn de risico's van PSV echt heel erg te overzien.

Daarnaast, waar haal jij vandaan dat PSV risico neemt? Ik lees ook voortdurend dat PSV 'hoog spel' speelt, dat ze 'onverantwoorde risico' namen, dat bovendien John de Jong 60 miljoen zou hebben verbrast. .. Enfin, iedereen roept elkaar na.

Maar wist jij dat John de Jong over zijn eerste drie seizoenen bij PSV een positieve transferbalans had van ruim 52 miljoen? Hij heeft voor 122 miljoen verkocht en voor 69 miljoen gehaald. Als je de huidige transferbalans van dit seizoen neemt (voor 6 miljoen spelers gehaald, voor 38 miljoen verkocht), dan zal dat ook positief zijn. Dus waar zijn die verhalen over geld verbranden, financieel bijna failliet, etc. etc. dan op gebaseerd? Niet op de feiten.

29 juli 2021 om 13:54

Ik denk dat je even moet herstellen. "extra hypotheek" is onjuist en suggereert dat PSV al een hypotheek op het stadion had. PSV is als club juist een van de weinige die überhaupt eigenaar was van het stadion.

Nou zo lang dat gladde ijs spelers zoals Gotze oplevert kan het wat mij betreft niet glad genoeg zijn!

29 juli 2021 om 09:00

Spelers zoals Gotze? Welke speler is nog meer van dat niveau?

Ik snap wel wat er bedoeld word. Stel dat het misgaat en PSV staat in december een straatlengte achter op de koploper in de ED en is uitgeschakeld in Europa, zou je wellicht afscheid van Schmidt nemen. Maar wanneer je dat doet, zit je met een hoop spelers die op voorhand van de vorige trainer zijn gehaald omdat ze bij zijn speelstijl passen. Het is nog maar de vraag hoe dat gaat passen bij een nieuwe trainer en zijn nieuwe speelwijze.

En het kan natuurlijk ook zo zijn dat een aantal van die spelers naar PSV is gekomen, juist omdat Schmidt de trainer is.

29 juli 2021 om 09:16

Denk dat het met de nieuwe speelwijze wel meevalt. Ik zie niet in welke speler van s het basiselftal gister, niet in een ander systeem kan spelen. Het lijkt mij dat die spelers ook gewoon in het systeem van Cocu kunnen spelen bijvoorbeeld. Waar ik me eerder druk om maak is een leegloop in de zomer. Waarschijnlijk moet je afscheid nemen van Gotze en Zahavi. Zahavi zal geen grote ramp zijn als je nu een nieuwe spits aantrekt maar voor Gotze heeft PSV weinig alternatieven als Ihatarren vertrekt, omdat Mauro en Doan mij het niveau niet lijken te hebben. Daarnaast als Madueke en Gakpo een goed seizoen draaien zijn ze waarschijnlijk ook weg, ook daar heeft PSV niemand klaar staan of Fofana, Antonisse of Vertessen moeten zich storm achtig ontwikkelen. Naar mijn mening moet er ook nog wel een buitenspeler bij als Ihatarren en Bruma vertrekken.

29 juli 2021 om 09:27

Ik vind dat altijd zó overdreven. Alsof jongens als Max, Götze en Ramalho opeens niet meer weten hoe ze moeten voetballen als er een nieuwe trainer komt die anders gaat spelen. Er wordt door de Telegraaf weer een probleem gecreeërd die er niet is. Zoals gewoonlijk.

29 juli 2021 om 09:41

Het is nog vroeg in het seizoen, maar ik vind Ramalho misschien nog wel een betere aankoop dan Gotze. Voetbaltechnisch niet, maar het lijkt een zeer stabiele verdediger die een team echt rust en vertrouwen kan geven.

29 juli 2021 om 15:49

Hahah, leegloop.. Alsof spelers niet kunnen worden vervangen. Elk jaar vertrekken er wel een paar sleutelspelers, bij elke club in Nederland. Altijd worden die wel door nieuwe spelers of talenten opgevangen.

29 juli 2021 om 15:50

Ja is toch hetgene wat we het meeste mistten. Sangare en Rosario, en daarachter Teze en Boscagli is gewoon te licht. Dan zie je wat vaker gebeurt bij jonge spelers, dat ze allemaal onder hun niveau gaan spelen. Nu zie je Sangare en Boscagli zichzelf optrekken aan Ramalho en Van Ginkel. Is wat voorbarig maar iedereen voelt dat het beter is dan vorig seizoen (behalve dat Dumfries en Malen wegzijn).

Waar waarschuwen ze precies voor bij Telegraaf? Voor een boemerang? Schmidt moet gewoon zorgen dat psv goed speelt en als psv hem in staat stelt de spelers te halen die hij graag wil, dan is dat toch prima. Mocht hij het dan nog niet aan de praat krijgen (die balans maak ik nu nog niet op) dan kan je gewoon zã¢â‚¬â„¢n biezen pakken. Hij heeft inmiddels een heel elftal mogen samenstellen. Wat mij betreft is het een probleem wanneer schmidt vertrekt en blijkt dat deze spelers geen enkel ander systeem kunnen spelen (onrealistisch lijkt me). Beleidstechnisch moet psv oppassen dat de selectie qua ervaring en talent in balans blijft, ook na dit seizoen. Waarde op het veld bedoel ik dan. Maar daar is schmidt niet verantwoordelijk voor, dat is voor de Jong. Als we over twee jaar geen enkel talent meer hebben rondlopen, maar slechts begin 30ers die niet meer verkocht kunnen worden zou dat wanbeleid zijn. Verder lijkt het me voor de scoutingsafdeling niet zo leuk om lijsten te hebben liggen, maar een trainer die t zelf gaat uitkiezen. Maar daar waren ze denk ik met van Bommel al aan gewend, die volgens mij ook zijn stempel drukte op sommige aankopen.

29 juli 2021 om 07:58

Ik zal het je uitleggen; als een trainer spelers meeneemt of haalt, weet de hele groep dat. Als die spelers dan niet presteren in de ogen van andere spelers, maar toch opgesteld worden, krijg je gezeik in de groep. Vroeg of laat geeft dit wrijving.

29 juli 2021 om 08:04

Voelt een beetje als Bolt tijdens de olympische finale waarschuwen dat te hard trainen en blessure op kan leveren. Iedereen weet het en het is een zeer overwogen logisch risico. Spelers als Max, Gotze en zahavi zijn normaal onhaalbaar voor de eredivisie dus neem je dat risico. Maar de Telegraaf moet iets te zeuren hebben. Gewoon een compliment kennen zijn niet, of het nou om psv ajax, az of feyenoord gaat altijd onnodig kritisch.

29 juli 2021 om 08:06

Bedankt voor je uitleg. Maar wat zullen teamgenoten bij psv dan blij zijn met gotze of ramalho. Laatste hebben ze zelfs gekozen in de spelersraad. Elke andere speler die wordt gehaald, of dat nou door de trainer is of via een andere weg, wanneer die niet presteert maar wel wordt opgesteld dan geeft dat wrijving. Als Thomas speelt ipv Mo geeft dat wrijving. Toch? Maar schmidt heeft Thomas niet gehaald.

29 juli 2021 om 09:46

Goed punt, maar ik denk dat er een verschil is; als een gehaalde speler niet presteert, maar wel wordt opgesteld, dan wordt het de trainer minder zwaar aangerekend, dan wanneer hij het bij een "door de trainer gehaalde" speler doet. Als hij dat laatste doet, hangt er altijd het gevoel omheen dat het zijn "lievelingetje" is, en koste wat kost wordt opgesteld.
Daarom vind ik wel dat de telegraaf hier een punt heeft. Het jammere is alleen dat ze altijd iets te zeiken hebben, dus als ze dan wel een punt hebben, begin je er toch aan te twijfelen of het niet gewoon zeiken om het zeiken is.

29 juli 2021 om 11:28

Oké, fair enough. Maar dat zou dan automatisch in mijn categorie vallen: schmidt moet zijn spullen pakken en vertrekken. Je hebt alle ruimte gekregen om het team te vormen. Dan heb je als psv wel twee jaar weg gegooid. Maar als de spelers die er nog zijn (na een fictief vertrek van schmidt) kwaliteiten en waarde hebben, dan is het te overzien. En dat vind ik de taak van de jong.

29 juli 2021 om 11:57

@romario - Max was al in beeld voor Schmidt in beeld kwam. Die is niet door Schmidt binnengehaald.

29 juli 2021 om 12:56

Yoda

"waar waarschuwen ze precies voor bij Telegraaf? Voor een boemerang?"

Mooie vraag! Waar waarschuwen ze eigenlijk voor. Wel, heel eenvoudig, in mijn ogen, in feite waarschuwt Driessen hier PSV ervoor dat als PSV geen titel wint, hij en zijn redactiegenoten dan over Schmidt heen gaan vallen met de kritiek dat het komt omdat 'hij veel teveel van zijn spelers' bij PSV had zitten. Oftewel, Driessen heeft de boemerang gewoon in zijn eigen hand en heeft hem maar alvast geworpen. En als PSV kampioen wordt, dan is Driessen lenig genoeg om de werkwijze van Schmidt te prijzen en die boemerang die nog in de lucht hangt alsnog op het kale hoofd van Erik ten Hag te laten neerdalen.

Driessen waarschuwt voor zichzelf. Dat is op zich best sympatiek van hem, vind ik. Helemaal geen kwaaie jongen hoor.

29 juli 2021 om 21:38

Constant, das een ingewikkelde, maar plausibele theorie Haha.😁

Vind dit totaal geen probleem. Het zijn gewoon goede spelers. Daarnaast komen niet eens al de genoemde spelers uit de koker van Schmidt.

Die Berisha zou maar zo de beste spits van de eredivisie kunnen worden. Ramalho zou zomaar de beste CV vd eredivisie kunnen worden. Elke aankoop is een gok uiteraard maar vertrouw Schmidt wel wat dat aangaande. Uiteraard zal de tijd het leren.

29 juli 2021 om 08:16

Kijk wedstrijd Ajax-Salzburg van afgelopen jaar maar eens. Ramalho vs Labyad , hij werd compleet tuureluurs gespeeld Timber > ramalho

29 juli 2021 om 08:41

Nee ik geloof niet dat Timber completer/beter dan Ramahlo is. Jij wel. Dat mag,tijd zal het leren.

29 juli 2021 om 08:42

Hoezo heeft een Ramalho het dan al lastig tegen Labyad.
Tell mee?
Labyad is een matige spits.

29 juli 2021 om 08:56

De Ligt werd zoek gespeeld in zijn eerste interland, matige verdediger?
Je ziet 1 wedstrijd en daar baseer je je hele verhaal op? Zelfde in positieve zin, Ramalho moet het gewoon gaan laten zien. Vooralsnog zie ik positieve dingen, dat is al meer dan ik bij de vorige CV aankoop heb gezien

29 juli 2021 om 08:59

Waarom moet Ajax weer in elk artikel van PSV aangehaald worden?

29 juli 2021 om 12:01

@fcknudde1988 - Ach, Tagliafico werd in de eerste seizoenshelft stuk gespeeld door Queensy Menig. Als Tagliafico het dan al lastig heeft tegen Menig, dan: Menig > de aanvallers van Juventus, Real Madrid, Chelsea en noem 't maar op. Je snapt toch zelf wel dat het een hele rare manier van redeneren is? Iedere speler kan een keer minder spelen of juist verrassend goed.

29 juli 2021 om 13:00

Daley Blind werd uitgelachen, weggehoond, gepest en getreiterd door de eigen aanhang nota bene en moest met de staart tussen de benen naar Groningen om zich te herpakken. Maar daarna is het best goed gekomen met die jongen. Maar stel nou eens dat we Daley op die periode, dus niet eens één wedstrijd zoals jij doet, zouden beoordelen joh??

29 juli 2021 om 19:24

Was het niet Sean Klaiber die zich twee keer in de luren liet leggen tegen Menig?

De hype van Ramalho snap ik echt totaal niet.
Ja hij speelde zeer goed tegen Galatasaray, maar realiseer wel dat Galatasaray echt in de put zat, 7 spelers mistten , daarnaast vele huurlingen van afgelopen seizoen kwijt is waardoor het gewoon een middenmoter Eredivisie niveau is, niks meer niks minder.
Als je dan bekijkt de voorbereiding van vorige jaar Ajax-Salzburg, toen Ramalho tegen Labyad, ja tegen Labyad speelde, werd hij compleet tuureluurs gespeeld.
Dus ik wacht af totdat hij echt tegenstand krijgt, want zo goed vond ik hem niet tegen Ajax.

29 juli 2021 om 08:35

Knudde88,voorbereiding van vorig jaar neem je wel als serieuze graadmeter en voorronde CL van dit jaar niet. Met donder en geweld flikker je wat argumenten door elkaar die je ook om draaien kan. Misschien kwam Ramahlo net terug van vakantie na 20 dagen op het terras doorgebracht te hebben toen ie tegen Ajax speelde. Misschien was RBS toen ook verre van compleet en stond Ramahlo naast iemand die normaal linksbuiten staat. Je kunt zo dik schillen als je wilt. Feit blijft dat Ramahlo een vrij solide Teze de basis heeft uitgespeeld en zich als een ware leider vd verdediging toont.

29 juli 2021 om 08:46

@Sir Paul

Ajax-Salzburg werd op 22 augustus vorige jaar gespeeld terwijl begin September de competities begonnen.
Dus zowel Ajax als Salzburg waren al ver in hun voorbereiding, dus wat jij stelt zijn aannamens die niet kloppen.

29 juli 2021 om 08:57

Jij baseert je verhaal op 1 wedstrijd. Als je onzin verkondigt, probeer het dan een beetje aantrekkelijk te verpakken. Dit is wat sneu

29 juli 2021 om 12:04

@fcknudde1988 - Gelukkig zijn jouw aannames zo helder als kraanwater... Je uit kritiek op een speler op basis van 1 wedstrijd waarin hij het moeilijk had tegen Labyad. So what, iedere goede speler heeft het wel eens lastig tegen een op papier mindere speler en bovendien is Labyad echt geen pannenkoek. Alleen moet je 'm belangrijk maken en dat gaat bij Ajax niet gebeuren. Die hebben betere spelers rondlopen. Het neigt meer naar een hetze tegen Ramalho dan naar een poging om 'm objectief te beoordelen.

Oje, er is weer iets om over te zeuren.
Typisch Nederlands toch altijd om iets negatiefs boven het positieve te krijgen.
Maarja, positief is geen nieuws meer in de huidige wereld, we willen alleen maar negatieve dingen lezen waarover we dan weer met z'n allen kunnen zeuren.

Ik snap dit soort artikelen nooit.
In Engeland is het meer dan normaal dat een trainer zich bemoeit met het transferbeleid, hij moet namelijk uiteindelijk met die spelers werken. Logisch dan toch, dat hij spelers naar voren schuift, waar hij graag mee zou willen werken.

29 juli 2021 om 08:42

Maar Nederland is geen Engeland. Hier hebben we zoiets als clubcultuur en dat soort zaken. De wereld was ongeveer te klein toen Ajax vorig jaar dreigde 4-4-2 te gaan spelen tegen Liverpool. Dat zijn sentimenten die in Engeland niet leven, maar hier wel. Ik denk dat het vooral daar in zit.

29 juli 2021 om 08:55

In Engeland hebben ze ook meer geld. Heeft een Guardiola geen zin in de spelers van zijn voorganger omdat hij vind dat ze niet in zijn systeem passen mag hij voor 900 miljoen aankopen doen en zo geldt ook voor een Klopp, Tuchel en Solskjaer dat ze veel geld mogen uitgeven. Bij PSV wordt dat lastiger

29 juli 2021 om 09:05

In Nederland hebben ze ook meer geld dan in Polen. Zo kan je oneindig doorgaan. Kortom, dit gebeurt overal in de wereld. Waarom dit bekritiseren bij PSV? Omdat jullie een hekel hebben aan Schmidt. Daarom!

29 juli 2021 om 10:00

Nee hoor, ik ben altijd tegen een beleid geweest waar trainers het aankoopbeleid bepalen. Ik vind dat mensen binnen de club die de lange termijn bewaken dat moeten doen. Een trainer is slechts een passant. Die kan zo weer ontslagen zijn en dan komt er een nieuwe coach die weer hele andere spelers wil. Zo blijf je dan bezig

29 juli 2021 om 10:45

Dan moet je nu ook een hekel hebben aan Slot. Aangezien hij Guus Til en die Iraniër naar Feyenoord heeft gepusht. Kortom, dit gebeurt overal(!). Als je het niet bevalt, dan stel ik een andere sport voor.

29 juli 2021 om 11:50

Til vind ik idd een onbegrijpele aankoop/huurdeal. Daarom ben ik geen voorstander van coaches het aankoopbeleid laten bepalen

29 juli 2021 om 13:04

Japie

"nee hoor, ik ben altijd tegen een beleid geweest waar trainers het aankoopbeleid bepalen."

En daarom wordt het aankoopbeleid bij PSV ook niet door de trainer bepaald, maar door de technisch manager. Dat is John de Jong, mocht je dat nog niet weten.

Dat de trainer met suggesties komt voor nieuwe spelers en als de technische staf het ook ziet zitten, waarom zou je het dan niet doen? Weet niet hoor, maar volgens mij waren de spelers die echt op voorspraak van Schmidt kwamen gewoon prima spelers. Wát is er dan nog mis precies? Hoezo gaan we nou weer ineens achter Valentijn Driessen aan lopen jongens? Als die over Ajax begint staat 99% van het topic vol met 'bullshit, Driessen is gestoord, hij lult uit zijn nek, hij is niet wijs' maar mij valt wel op dat het bij de uitspraken van Driessen over PSV veel minder die teneur heeft. Dat lijkt mij evident waar.

29 juli 2021 om 18:30

Of het prima spelers zijn zal de tijd uitwijzen. PSV eindigde op een straatlengte achterstand van Ajax. Dan gaat er ergens toch iets niet goed

Knudde88,voorbereiding neem je wel als serieuze graadmeter en voorronde CL niet. Met donder en geweld flikker je wat argumenten door elkaar die je ook om draaien kan. Misschien kwam Ramahlo net terug van vakantie na 20 dagen op het terras doorgebracht te hebben toen ie tegen Ajax speelde. Misschien was RBS toen ook verre van compleet en stond Ramahlo naast iemand die normaal linksbuiten staat. Je kunt zo dik schillen als je wilt. Feit blijft dat Ramahlo een vrij solide Teze de basis heeft uitgespeeld en zich als een ware leider vd verdediging toont.

Dat heeft PSV toch ook bewust gedaan? Ze hebben met Schmidt en de volledige staf die is gekomen gekozen voor die weg en dus wordt daar het één en ander voor aangepast. Dat is een keuze en dat is prima. Echter, Schmidt moet dit jaar presteren.

Maar goed, laten we hopen dat PSV de volgende rondes ook overleeft. Het zou mooi zijn om weer twee Nederlandse clubs in de CL te zien.

29 juli 2021 om 08:58

Ik zie PSV liever in de EL, meer kansen wat mij betreft. Ik besef me echter wel dat ik daarin een van de weinigen ben ;-)

29 juli 2021 om 09:00

Liever groepsfase CL - Levert veel geld op, spelers komen in de kijken van grote clubs met veel geld. en dan gewoon 3e worden, coor naar de El

Al zal CL overwinteren gewoon een top prestatie zijn!

29 juli 2021 om 09:05

Wat interesseert mij die poen?? Daar zie ik zelf toch niks van terug.
Ik zie sowieso liever een PSV-NEC dan dat ik naar PSV-Chelsea moet gaan zitten gluren.
Nogmaals, daar sta ik vrij alleen in, maar die Europese onzin kan mij gestolen worden. Wel fijn dat we minimaal 4 mooie potten in de voorbereiding op het seizoen kunnen spelen ;-)

29 juli 2021 om 09:36

Ik ga ook zeker voor een tegenstander na de wedstrijd kijken!
Toch heerlijk als een Barca komt met Messi of een Juventus met Ronaldo, vooral dat het stadion dan vol komt en de sfeer die los breekt Heerlijk!

En dan zie je ook de kwaliteit van een ploeg pas, vooral mentaal!

29 juli 2021 om 09:41

Wat interesseert mij die poen? Die poen is van groot belang. Pak je 30 miljoen van die Champions league en verkoop je voor een miljoen of 70 spelers dan maak je gewoon dikke vette winst. Is gewoon zeer belangrijk zeker na een seizoen waar je miljoenen misloopt.

Uiteindelijk zie je daar dus zeker wel iets van terug, want het zal betekenen dat PSV meer mogelijkheden heeft en dus ook betere spelers aan kan trekken. Waardoor de kans groter is dat je Ajax uit kan dagen.

29 juli 2021 om 10:13

Jij denkt dat Ajax jarenlang aan kop blijft? Het is toch al decennia lang stuivertje wisselen, ik geloof er niet zo in. Geld is altijd welkom uiteraard en snap dat dat voor PSV van levensbelang is, ik vind het echter niet boeiend, aangezien ik supporter ben. Of ze 10e worden of 1e doet er dan minder toe voor mij, al zie ik ze natuurlijk wel graag kampioen worden ;-)

29 juli 2021 om 10:18

Dat is nou juist de reden… 1000 man die bij een hotel staan te kwijlen omdat Messi daar slaapt.. Vond en vind het dieptriest. Die gasten interesseren me echt geen hol als ze niet bij PSV spelen.
Als ik alleen maar dat soort types aan het werk wil zien, neem ik wel een seizoenskaart bij PSG, of Real, of…
Ik ben fan van PSV en in mindere mate van onze prachtcompetitie.
Jammer dat mijn ouders lang geleden niet in Breda zijn blijven wonen, had ik me niet druk hoeven maken om dat Europese knaken voetbal ;-)

29 juli 2021 om 10:26

Nee denk niet dat Ajax jarenlang aan kop blijft. Die zullen vast ook een keer een slecht seizoen hebben. Het feit is wel dat ze financieel ver voor lijken te liggen, dus zie dan maar met minder geld een gelijkwaardig elftal op te stellen als PSV zijnde. Ik denk dat de financiële verschillen in jaren niet zo groot zijn geweest.

Ik ben ook supporter van PSV maar als PSV 10e zou worden dan zou ik toch met minder zin naar de wedstrijden kijken dan wanneer ze 1e zouden worden. Dus als supporter kun je wel zeggen dat geld niet boeit maar uiteindelijk wil iedereen gewoon de beste voetballers zien voor PSV begrippen. Daarbij is CL belangrijk en misschien kan je daar ook wel overwinteren tot in de Europa league als de loting een beetje meezit.

29 juli 2021 om 10:52

Begrijp me niet verkeerd, ik zie graag dat PSV de CL bereikt, maar de competitie an sich vind ik (voor PSV) helemaal niet interessant. Ik ben, nogmaals, slechts supporter, heb dus andere belangen. Ik ga toch wel en juich / schreeuw toch wel..

29 juli 2021 om 13:09

thucan

"jij denkt dat Ajax jarenlang aan kop blijft? Het is toch al decennia lang stuivertje wisselen, ik geloof er niet zo in. "

Ja, er zijn echt heel veel mensen die exact dat denken. Je zou inderdaad denken dat mensen toch ook nog wel weten, of althans weleens hebben gehoord, dat elke hegemonie van de laatste vijftig jaar altijd eindigde en dat het aardig stuivertje wisselen was tussen PSV en Ajax. Maar nee, het schijnt dit keer echt totaal anders te zijn! Iets met onoverbrugbare gaten en niet in te lopen verschillen, en meer van die vage en subjectieve termen, maar uiteraard heeft PSV ook dit seizoen gewoon weer kans op de titel. Ajax staat er beter voor, dat is niet moeilijk, maar PSV doet gewoon weer mee.

29 juli 2021 om 14:09

De tijd zal uitwijzen of die aankopen de juiste waren. Vorig jaar eindigde je op 16 punten van Ajax dus dan kan je niet zeggen dat waren de juiste aankopen. Als PSV dit seizoen wel goed presteert dan wel maar we gaan het zien

29 juli 2021 om 14:20

Okey Thucan, hoor het al jij houdt niet van voetbal.
Tuurlijk, mag je fan zijn van Psv.. Maar je wilt toch ook de beste spelers zien voetballen, een genot om naar te kijken! Dus jij kijkt alleen wedstrijden van PSV en de rest boeijt je niet.

Waarom ben je van PSV fan geworden? Waarom uberhaupt voetbal?
Als je voetbalfan bent wil je toch de beste ter wereld aan het werk zien?

Daarnaast boeijt geld zeer veel en tuurlijk zal PSV weer de koppositie overnemen en gaat Ajax weer een mindere periode tegenmoet. Maar CL en Geld is daar wel belangrijk bij, hierdoor krijg je juist betere spelers in je team. Als PSV de CL haalt, dan komt PSV ook in belangstelling van spelers die anders eventueel voor Ajax of een andere club zouden kiezen.

29 juli 2021 om 14:36

Je kan van voetbal houden en niet geil worden van ‘de beste voetballers’ hè..
Als een voetbal liefhebber, of supporter enkel de beste spelers ter wereld aan het werk wil zien, raad ik ze allen aan nog eens goed na te denken over de Super League, die is dan best geinig.
Verder zijn er veel meer niet dan wel supporter van een club die ‘de besten ter wereld’ aan het werk zien.. Voetbal is mijn passie, PSV is de ‘toevallige’ uitwerking van die passie.

29 juli 2021 om 15:51

Voor mij als kijken was de Superleague zeker een optie! Heerlijk, lekker languit op de bank en hand in het broekje. Oh lekker man Messi aan de bal dat wil je toch als voetballer zien. Daarom wil ik ook dat spelers de bal inleveren bij de beste van hun team, gewoon dat er weer iets geweldigs gebeurt en waarvan ik weer beetje opgewonden wordt.

ach zolang de spelers uit de koker van Schmidt allemaal versterkingen zijn dan is het toch goed. Romalho gotze max heerlijk spelers voor psv.

Nou PSV, als de Telegraaf je gaat waarschuwen dan weet je dat je je meestal geen zorgen hoeft te maken. Wat een suggestieve stemmingmakerij weer zeg. Volgens mij hebben ze het in Eindhoven momenteel steeds beter op de rit. Elke trainer haalt toch spelers binnen die in zijn stijl of filosofie passen, dat lijkt me logisch. Verschrikkelijke journalistiek weer.

Schmidt heeft een duidelijke visie. Vorig jaar moest hij de puinhopen van Bommel en de Jong opruimen. Nu staat er in juli al een zeer goed team. En dat hij daar een flinke vinger in de pap heeft, lijkt me logisch. Van Bommel kwam met Sainsbury en Behich aankakken; Schmidt met Ramalho en Gotze. Ik zou zeggen: zoek de verschillen.

Hartstikke lief van de Telegraaf om PSV te waarschuwen. Alleen, en dat vind ik er ook meteen het domme van, heeft PSV al meer dan een jaar Schmidt rondlopen en was het de bedoeling dat er zo zou gaan worden gespeeld zoals het de laatste weken laat zien. En dat ze daar bepaalde spelers bij willen hebben, namelijk die dat spelletje snappen, is dus ook al meer dan een jaar duidelijk. Nu het eindelijk een beetje zichtbaar gaat worden moet men bij de Telegraaf ineens dat vingertje opsteken. PSV speelde heel volwassen in beide wedstrijden tegen Gala, ook al is bij hen wellicht de vorm er nog niet. Als Boscagli niet eenmalig oerdom had gedaan had Gala wellicht niet eens een fatsoenlijke kans bij elkaar gespeeld. Dat zegt veel over hoe PSV de tegenstander bij het doel heeft weggehouden. En als ik dan toch een vergelijking moet maken: tegen Ten Hag hadden ze bij de Telegraaf ook van alles te zeiken. Maar hij kreeg wel de tijd om iets moois van Ajax te maken. Laat die Schmidt ook nog maar een flinke poos zijn gang gaan.

29 juli 2021 om 10:16

Ten Hag snoerde de Telegraaf de mond met een halve finale CL. Schmidt heeft dus nog wel wat te bewijzen t.o.v. Ten Hag. Een kampioenschap zou daarvoor een mooi begin zijn

29 juli 2021 om 10:50

Hoevaak haalt een Nederlandse club de halve finale van de cl? Het was een uitzondering op de regel. Daarna heeft hij dat toch niet gehaald? Leuk dat je dit benoemd, maar dat is geen maatstaf Japie!

Als de spelers passen bij de visie van de club hoeft dit geen probleem te zijn. Zeker als de spelers niet aleen komen vanwege de trainer.
Het ziet er voorlopig goed uit voor PSV en hopelijk kunnen ze dit jaar Ajax serieus tegenstand bieden, dat zou goed voor de eredivisie zijn. Als daar naast nog een club als Vistesse, AZ of misschien wel Utrecht boven zich zelf kunnen uitstijgen kan dit een mooi en sppannend seizoen worden

Vooropgesteld: als De Telegraaf zich zorgen maakt en dit het advies is, komt PSV de winter wel door. Sterker, het is een aardige indicatie dat PSV op de goede weg is om Ajax dit seizoen te bedreigen.

Maar wat ongelooflijk zielig hoe De Telegraaf hier toch nog weer een opening vindt om Schmidt weer te lasteren. PSV wint uitstekend met cumulatief 7-2 en nu er niets op het spel aan te merken is vindt de krant het tijd om de volgende ochtend zonder aanwijsbare aanleiding het technisch beleid en de rol van Schmidt daarin te bekritiseren. Even treurig als hilarisch is dat in het originele artikel van Wilbert Hack geen moment wordt uitgelegd waarom dit de betrokkenheid van de trainer bij de transferkeuzes ‘glad ijs.’ Sterker nog, de poging hiertoe is zo algemeen als-ie voor elke club geldt: ‘zolang het kwalificatie voor de groepsfase van de Champions League en tastbare prijzen oplevert, is het allemaal geen probleem. Blijft succes uit dan komt het grote aantal spelers met een Schmidt-signatuur als een boemerang terug op de trainer.’

Daarnaast blijkt uit de genoemde spelers dat De Telegraaf zich als gebruikelijk weer slecht is geinformeerd over clubs buiten Amsterdam. Sangaré en Max stonden al vóór de komst van Schmidt bij Psv’s scouting in de boeken, ook al zal de aanwezigheid van Schmidt wel de aantrekkingskracht van PSV hebben vergroot. Maar dat is dan toch juist uitstekend? En dat geldt ook voor spelers die overduidelijk wel op advies van de Duitser zijn gehaald. We moeten Mwene over langere tijd op zijn merites beoordelen – vooralsnog ben ik sceptisch – maar een ervaren verdediger als Ramalho, die zich gelijk al met feilloze optredens én leiderschap onderscheidt, zie ik in Nederland alleen bij Ajax (blind). Intussen is Zahavi een prima spits en Berisha – waar PSV momenteel met RB Salzburg over schijnt te onderhandelen – zeker in potentie waarschijnlijk nog beter. En dat Schmidt op persoonlijke titel een wereldspeler als Gotze naar de Eredivisie krijgt, geeft toch juist aan hoeveel meerwaarde hij op dit vlak kan betekenen? Tuurlijk zit daar met Mvogo ook een misser van middelmaat bij en dat geeft Schmidt ook toe door Drommel voorrang te geven. Maar de man brengt kennis over de Duitse markt en in bijzonder het hele Red Bull-netwerk mee! Hoe is dat een gevaarlijke aanvulling op het ongebalanceerde en aantoonbaar zwakke transferbeleid van John de Jong de afgelopen jaren?

Bovendien, waarom is dit een probleem in het geval Schmidt? Bij Ajax wil Overmars Bergwijn graag halen. Maar behalve dat hij geen toestemming krijgt van de RvC, ziet Ten Hag de toegevoegde waarde daar ook niet van in en heeft zo ook zijn invloed op transferkeuzes. Dat had hij bij het wél halen van spelers overduidelijk ook: Labyad, Klaiber en Haller hebben stuk voor stuk het Ten Hag-signatuur. Bij elke club oefent een trainer zijn invloed uit en krijgt die ook. Zeker omdat Schmidt evenzeer gelooft en investeert in spelers die PSV al had voor zijn komst of daarna overduidelijk uit de koker van De Jong komen - Vertesse, Madueke, Thomas, Mauro, Van Ginkel, Boscagli, Drommel, Dumfries, Malen, Rosario - is het ronduit belachelijk om met ‘philips Schmidt Verein’ (hoe Twitter kun je zijn als krant?) te suggereren dat Schmidt de tent overneemt?

Ik ben bang dat het onder aanvoering van Valentijn Driessen gepropageerde verhaal van De Telegraaf over het onaantasbare ‘bayern van Nederland’ dat eenzijdig de dienst uitmaakt in de Eredivisie een beetje op losse schroeven komt te staan. Daarnaast moet de krant van wakker Nederland net als de meesten van ons even wennen aan de mindfuck over Ihattaren. Waar we met zijn allen verliefd zijn op diens linkerbeen en fluwelen techniek, ziet Schmidt als onbevooroordeelde buitenstaander vooral een verwend jong, dat de discipline niet op kan brengen om aan de eisen voor een basisplaats te voldoen in een team dat valt of staat met de teamsamenwerking en niet het mentale vermogen heeft zijn frustraties om te zetten in geldingsdrang. En zich vervolgens dan maar ziek meld. De mentale vermogens van een speler bepalen de helft van zijn succes; Schmidt weet dat en het feit dat de buitenlandse topclubs er niet bovenop duiken en hij zich straks waarschijnlijk bij een Franse middenmotor terugvindt kan het gelijk van de trainer weleens bevestigen. Wat een onverteerbare pil voor De Telegraaf moet zijn.

29 juli 2021 om 17:00

Inderdaad erg hinderlijk maar de Telegraaf schrijft vaak berichten waar ze na afloop, op basis van meerdere uitkomsten altijd 'hun gelijk' uit kunnen halen.

Hoezeer de auteur van dit artikel ook zijn best doet, je ziet de invloed van Driessen ook hierin weer terug. Precies ditzelfde verhaal wat geschreven wordt, kan je inmiddels ook over deze 'krant' schrijven.

Lekker weer op Schmidt framen van de Telegraaf.Elke trainer probeert bij elke club zijn eigen visie neer te leggen. Daar horen z'n favoriete spelers bij om dit uit te voeren. Dat is niet des PSV, dat is voetbal algemeen.

29 juli 2021 om 13:24

Eens, maar het valt wel op dat de enclave van Schmidt steeds groter wordt.
Mocht het dit jaar weer wat tegenvallen, dan verwacht je dat ze gaan kijken naar een andere trainer. Als dan meer dan de helft van je basis op advies van Schmidt is aangetrokken, dan is de kans aanwezig dat de nieuwe trainer weer een geheel ander elftal wil samenstellen. Ik begrijp de kritiek op het aankoopbeleid van PSV ergens wel, maar het valt of staat met de resultaten.

Wat een gezeur weer, competitie is nog niet eens begonnen of de Telegraaf begint alweer stemming te maken. Angst.... en dan al die mensen die alles beter weten in deze topic en een mening hebben over Schmidt die nergens op gebaseerd is.

Ik heb zoveel meer vertrouwen in de aankopen van Schmidt dan in die van De Jong. Het enige waar PSV /De Jong op moet letten is dat er voldoende kapitaal op het veld blijft staan.

De telegraaf is weer lekker aan het stoken, roddelblad dat het is.

Met het lezen van stukjes uit de Telegraaf begeven we ons allemaal op glad ijs. De geestelijke gezondheidszorg in Nederland zou het effect hiervan eens grondig moeten onderzoeken. Na sigaretten waarschijnlijk het meest schadelijke dat je in de winkel kan vinden.

De Telegraaf heeft toch wat gevonden om over te zeiken. Hou toch op. Hoe komt dat precies als een boemerang terug? In welke situatie ondervindt je hinder van Götze en Ramalho?

Glad ijs? Laat volgens mij zien dat Schmidt zelfs als TD geschikter zou zijn dan De Jong

Wat nou glad ijs? Moet je de aankopen door John de Jong laten doen dan? Die is net zo slecht als Frank Arnesen.en kijk hoe het met Feyenoord is gesteld. Galatasaray - Pschmidt 2-7.

Als Feyenoorder moet ik toegeven dat PSV erg fris overkomt en ontzettend fit. Schmidt doet het naar mijn mening gewoon ontzettend goed en alle aankopen van dit seizoen lijken gewoon hele goede spelers. Ajax gaat niet zomaar die eerste plek halen. Die Madueke ook, knetter man die gaat als Engelsman voor de absolute hoofdprijs weg als hij zo blijft ballen. Hoop dat jullie dit seizoen erg ver komen in Europa!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren