Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen begrijpt niets van PSV: ‘Dan wordt afstand met Ajax wéér groter’

Laatste update:

Valentijn Driessen haalt dinsdagmiddag in een video-item van De Telegraaf uit naar de technische leiding van PSV. De chef sport van de ochtendkrant vindt het onbegrijpelijk hoe er door de Eindhovense club wordt omgesprongen met Denzel Dumfries en Donyell Malen, die PSV op korte termijn lijken te verlaten. Driessen zet grote vraagtekens bij de beslissing om het duo pas op 22 juli terug te laten keren, zodat ze de eerste ontmoeting met Galatasaray in de tweede voorronde van de Champions League missen.

"Daar begrijp ik helemaal niks van", zo opent de verbaasde Driessen dinsdagmiddag zijn analyse over de transferperikelen rondom het PSV-tweetal. "PSV wil graag aanhaken bij Ajax en de subtop van Europa en Champions League spelen. Je twee beste spelers Denzel Dumfries en Donyell Malen, want dat zijn je twee beste spelers omdat zij in het Nederlands elftal gespeeld hebben, die zijn er gewoon niet bij. Cody Gakpo heeft ook met Oranje meegedaan aan het EK, die is er wél gewoon bij. Die wordt wel opgetraind om eventueel een rol te spelen. Dat hadden deze jongens (Dumfries en Malen, red.) ook gewoon moeten doen", zo oordeelt Driessen.

PSV verwacht spoedig serieus bod van Borussia Dortmund op Malen

In Eindhoven verwacht men niet dat Borussia Dortmund voortijdig afhaakt voor de aanvaller.Lees artikel

"Ik begrijp PSV niet dat ze niet gewoon zeggen: 'Wij zijn hier in charge, jullie hebben nog een contract en mogen weg. Maar wat er ook gebeurt, als jullie niet op tijd weg zijn, dan spelen jullie gewoon met ons tegen Galatasaray'. Als je nou wordt uitgeschakeld door Galatasaray, dan kom je wéér in de Europa League. Dan wordt de afstand tussen Ajax en PSV wéér groter", waarschuwt Driessen PSV voor de gevolgen van vroegtijdige uitschakeling in de Champions League. Mochten de Eindhovenaren daadwerkelijk niet opgewassen zijn tegen de Turkse topclub, dan volgt een ontmoeting met het Schotse St. Johnstone in de derde voorronde van de Europa League.

Driessen zet daarnaast vraagtekens bij de werkwijze van trainer Roger Schmidt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. "Ik vind het een zwaktebod van Schmidt. Hij laat allemaal spelers maar 45 minuten spelen, bijna niemand heeft nog 90 minuten gespeeld. Volgens mij in officiële wedstrijden zelfs niemand. Ibrahim Sangaré haalde het bijna, maar die werd kort voor het einde toch naar de kant gehaald. Het kan optrainen zijn, maar je moet tegen Galatasaray negentig minuten spelen en niet alleen met je keeper die wél negentig minuten heeft gespeeld."

Ben jij het eens met Valentijn Driessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja joh lekker laten spelen en de kans op blessures vergroten voor beide, zodat je op financieel gebied alsnog verder van Ajax af bent!

20 juli 2021 om 14:31

Of gewoon opstellen in plaats van 2 mindere spelers. Leuk die interesse, maar zo lang er geen bod binnenkomt kun je wel blijven hopen. Alleen kun je ze in mijn ogen beter gebruiken, want PSV is met Malen en Dumfries een stuk sterker en vooral met Dumfries. Dus hoe vaak ik het niet eens ben met Valentijn kan ik me er enigszins in vinden hoor.

20 juli 2021 om 14:39

Malen en Dumfries hebben nog geen training in de benen. Lijkt mij erg onverantwoord om ze dan minuten te geven tegen Galatasaray

20 juli 2021 om 14:43

In het geval van Dumfries kan ik je nog wel volgen, maar bij Malen is het toch al vrij wel duidelijk dat het om details gaat.. die laat je dan uiteraard nu niet spelen. Verder zou PSV met het team van nu, wat ook het team zal zijn waarschijnlijk voor de rest van het jaar, gewoon deze wedstrijden kunnen winnen, anders is het alleen maar uitstel van executie.

20 juli 2021 om 14:51

665

Ook jij mist net als Valentijn Driessen totaal de essentie. Als PSV Malen en Dumfries had willen gebruiken tegen Galatasaray, dan hadden zij effectief na de nederlaag tegen Tjsechië meteen het vliegtuig moeten pakken en hadden zij kunnen aansluiten bij de groep die op dat moment al drie dagen was begonnen met de trainingen. Oftewel, geen vakantie. Jij zult vast het type zijn dat dan zegt 'prima het zijn jonge gasten ze moeten niet zeuren' maar de professionals weten dat zoiets niet kan. Ze hebben hun rust nodig. Dus dat de internationals waarschijnlijk niet de eerste ronde kwalificatie zouden halen, dat was voor aanvang van het seizoen al bekend.

En Zó simpel is het gewoon. Jij mag er trouwens vanuit gaan dat als PSV Gala zou verslaan Malen en Dumfries gewoon weer aan de selectie toegevoegd gaan worden.

En dat je het normaal oneens bent met Valentijn en nu het over PSV gaat wél, dat lijkt mij ook een veeg teken.

20 juli 2021 om 15:00

@Constant, dat hebben ze toch wel gedaan bij Gakpo?

20 juli 2021 om 15:16

Gakpo is één keer een kwartiertje ingevallen. Voor de rest niet gespeeld.

20 juli 2021 om 15:32

Dus Gakpo heeft dan niet recht op vakantie? Ze hebben dadelijk 4 weken vakantie gehad. De meeste voetballers zonder interland verplichtingen 3. Je had best kunnen zeggen Donderdag terug komen. Hadden ze 3,5 week vakantie gehad. Hadden ze nog een kleine week kunnen trainen voor Galatasaray. Ze waren dan misschien niet fit voor een hele wedstrijd, maar wel voor de return. Je gaat nu hetzelfde probleem krijgen bij de return dat ze nog steeds weinig trainings minuten hebben gemaakt. Ajax wou Anthony al behouden voor de Johan Cruijff schaal. Sorry hoor maar ik als PSV fan vindt hier weinig topsport van af stralen. Je wilt toch koste wat kost door in de CL, maar je bent nog steeds niet op complete oorlogssterkte voor een belangrijke wedstrijd.

20 juli 2021 om 15:52

"dus Gakpo heeft dan niet recht op vakantie?"

Huh, wat? Waar héb je het over? Gakpo mag niet weg van Psv. Malen en Dumfries wél. Dus hoezo je vraag?

"ze hebben dadelijk 4 weken vakantie gehad. De meeste voetballers zonder interland verplichtingen 3."

Eh, de meeste voetballers zonder interlandverplichtingen hebben meer dan zes weken gehad.

"ajax wou Anthony al behouden voor de Johan Cruijff schaal. Sorry hoor maar ik als PSV fan vindt hier weinig topsport van af stralen. "

Yep, maar Ajax heeft Anthony in Amsterdam gehouden? Nee toch?

Dus wat je nou precies wilt beweren met je 'weinig topsport', dat kan ik niet volgen. Ik vind het een uiting van topsport dat je met twee spelers waar transfers rond spelen voorzichtig en zorgvuldig omgaat. Wat heeft het met topsport te maken als je een half fitte Malen een hamstringblessure laat oplopen en je 30 miljoen verspeeld?

Nee, jij zoekt dezelfde spijkers op laag water die Valentijn heeft gevonden. En ik heb van Ajaxsupporters geleerd dat álles wat Valentij zegt per definitie totale onzin is. Dus daar houd ik me dan maar aan vast. Jij bent PSV fan? Dan zou ik hetzelfde doen.

20 juli 2021 om 15:53

klopt Lierse. Gakpo mag niet weg. Malen en Dumfries wél. Dat is ook al maanden bekend hoor. Dat mensen dan nu opeens moeilijk doen, tja.

20 juli 2021 om 16:05

Exact. Zou volstrekt onverantwoord zijn, onvoldoende getrainde spelers lopen een verhoogd risico om geblesseerd te raken en er is geen enkele garantie dat ze beter zullen presteren dan de spelers die wel goed getraind zijn. Ik denk niet dat een Malen met een paar trainingsuren in zijn benen beter is dan een Mudueke die al weken in training is. Bovendien krijgen Malen en Dumfries natuurlijk niet voor niets extra privileges dat is omdat PSV hun transfergelden nodig heeft om de Coronaverliezen mee af te dekken en de selectie verder te versterken. Het zou de club een enorme schadepost opleveren als betreffende spelers geblesseerd raken en niet getransfereerd zouden kunnen worden.

20 juli 2021 om 16:12

@constant, hij heeft wel echt een punt. Ajax haalt ijskoud een concurrent voor Antony in de vorm van Berghuis. Ajax heeft keihard geleerd van dat pappen en nathouden om voorrondes. Dat ging telkens fout totdat ze echt doorpakte. PSV lijkt nu diezelfde fout te maken. Of malen gaat weg en zijn vervanger is reeds binnen en speelt tegen Gala. Of Malen is nog niet weg en hij speelt tegen gala. Zelfde bij Dumfries. Nu is het helemaal in het geval van malen beide niet. Vervanger is er niet en Malen speelt niet......

20 juli 2021 om 16:49

Ninja

"@constant, hij heeft wel echt een punt."

Nee, heeft ie niet. Ik heb ik dit topic al diverse malen aangegeven dat de afweging die bij PSV is gemaakt deugt en zorgvuldigheid en inzicht laat zien. Dit was onder deze omstandigheden de beste oplossing. Driessen en jij konden in mei ook niet weten of Malen nu al verkocht zou zijn. Of niet. Dat je het allerbeste dan maar gewoon Malen had moeten dwingen om ruim een week geleden de training te hervatten is gewoon geen feit of vaststaand gegeven. Dat is een mening. En ik deel de mening van Driessen niet in dit geval. Ik moet ook zeggen dat ik de meningen die Driessen heeft over AJx ook veel sterker en juister vind dan die over Psv. Zijn meningen over PSv deugen eigen zelden. Hij verzint alles ter plekke uit zijn duim, verkondigt alleen maar onzin en leugens. Nu ook weer. Maar moet zeggen dat hij over Ajax eigenlijk altijd hele rake en ware dingen zegt en ook bijna altijd eenpunt heeft. Herken je dat Ninja?

"vervanger is er niet en Malen speelt niet"

Even zorgen dat ij je goed begrijp.
Dus jij stelt in feite dat PSV met Zahavi, Götze, Madueke, Gakpo, Ihatteren, Van Ginkel, Propper en Boscagli niet van Galatasaray kan winnen over twee wedstrijden?

"dat ging telkens fout totdat ze echt doorpakte. "
Het ging bij Ajax draaien op het moment dat ze tientallen miljoenen uitgaven én een groot financieel risico hebben genomen door de inkomsten uit de CL al direct in de begroting op te nemen. Als dat het business midel is dat jij PSV aanraad, dan snap ik maar al te goed dat PSV die kant nog even niet op gaat. Ook jij realisert je kenneljik nog steeds niet in welk wankel evenwicht en spagaat Ajax zit met hun financiën. Toevallig heeft Driessen daar pas geleden nog wat over geschreven. Toen vielen alle Ajaxfans over hem heen. Maar kennelijk bevalt het ze beter als het dit keer over PSV gaat.

20 juli 2021 om 17:05

@Ahmed-psv en @665: precies jullie verschillende standpunten schetsen hoe lastig dit dilemma is. Dumfries en Malen vertegenwoordigen een inkomstenbron van 45 miljoen (excl. de 9 miljoen die dan nog naar Raiola gaat). Maar anderzijds wil de club ook weer in de CL terechtkomen, wat spelers op dat podium nadrukkelijker in de kijker zet voor een doorverkoop tegen hogere prijzen dan vanuit de EL. En niet te vergeten het meer aan inkomsten uit recettes en premies. Voor beide valt wat te zeggen, wat de keuze van PSV om het zo aan te pakken al een stuk begrijpelijker maakt en dat maakt duidelijk hoe belachelijk Driessens chargering hier is.

Overigens vind ik het 'verlies' van Malen en Dumfries verwaarloosbaar hoor. Ondanks zijn dadendrang is Denzel 'harde voeten' Dumfries natuurlijk een vervangbare back, op wiens positie Teze eveneens een energieke optie is en zelfs de nieuwe Mwene in de oefenwedstrijd een goede indruk maakt. Intussen is de leegte die Malen zogenaamd ook niet overdreven groot: Malen bleef onder de 20 goals in de Eredivisie, scoorde zelden in topwedstrijden, is - zo hebben we ook tijdens het EK gezien - geen echte killer en al helemaal geen dragende speler of leider voor Psv.

20 juli 2021 om 17:17

"overigens vind ik het 'verlies' van Malen en Dumfries verwaarloosbaar hoor."

Dit onderschrijf ik.
Malen prima spits, maar mist net effe dat beetje extra, Dumfries prima rechtsback, scorend vermogen, tiran voor de linksbuiten, maar toch geen onvervangbare speler??

20 juli 2021 om 19:06

@contstant kante ik begrijp je punt. Psv zal gewoon weloverwegen beslissing genomen hebben. Als beiden mee spelen heb je nog steeds geen 100% garantie dat je de CL haalt. In worst case scenario haalt PSV CL niet en raakt Malen en/of Dumfries ook geblesseerd. Weg 45 mil aan transferinkomsten.

20 juli 2021 om 19:57

Yep, dat dus. En daarnaast, je had dan de vakantie van die spelers drastisch moeten kortwieken, als je ze echt topfit en speelklaar had willen hebben vandaag. Er is echt wel over nagedacht en al voor het seizoen begon is hierover een duidelijk besluit genomen.

Ook overigens, als ik zie hoe laat de selectie van PSV normaal gesproken rond is voor het seizoen (meestal pas eind augustus), dan heeftjdj het dit seizoen al vele malen beter voor elkaar. In feite is de groep wel rond op vervangers voor Malen en Dumfries na. En tja, mogelijk krijg ik deze al binnen een paar maanden weer terug als een boomerang (als PSV in November alweer dik achter ligt op Ajax en Europees is uitgeschakeld) als ik nu zeg dat de voortekenen van deze PSV selectie gewoon heel goed zijn en het er gewoon prima uitziet voor Psv. Zeker als die Mexicaan waar ze het over hebben ook nog gehaald wordt.

20 juli 2021 om 14:40

Volgens mij moet je gewoon altijd je beste 11 opstellen.. CL inkomsten zijn 30 miljoen minimaal. Straks worden ze niet verkocht en loop je gewoon CL mis. Dat kun je niet meer permitteren hoor in deze tijd. PSV gaat flinke rode cijfers schrijven over afgelopen seizoen.

20 juli 2021 om 14:57

Johan

Aangezien PSV liefst drie voorrondes door moet zien te komen en de tegenstanders daarin stevig zijn snap ik niet zo goed dat er zoveel vanuit gaan dat PSV de CL gaat halen. De kans daarop acht ik nameljk echt zeer minimaal.

Maar daarnaast moet ik je teleurstellen. Dat PSV 'flinke rode cijfers' gaat schrijven over 'afgelopen seizoen', dat volg ik niet zo? Wat heeft dat met de huidige Eruopese campagne te maken? Die valt boekhoudkundig niet in afgelopen seizoen. En als je denkt dat PSV rode cijfers gaat schrijven als ze de CL niet halen maar in de EL moeten uitkomen, dan zit je daar ook stevig naast. Ajax zou dat probleem wel hebben trouwens, omdat die de inkomsten uit de groepasfase CL in hun exploitatie opnemen. Dat doet PSV niet. Die begroten op EL. Dus als PSV de CL mist, dan missen ze dus niet die 40 miljoen in de begroting, omdat die niet meegenomen wordt. Snap je?

Het zou moo zijn voor PSV als ze CL groepsfase halen, maar het is niet zo dramatisch als jij hier lijkt voor te spiegelen.

20 juli 2021 om 14:58

Als je CL misloopt door het ontbreken van deze twee, wordt het ook niks als je de groepsfase wél haalt, want dan heb je ze ook niet.. Trainer kiest ervoor met
team op te trainen dat er is en er staat, snap ik best. Ik zie ook liever deze twee meedoen, maar ze gaan ons toch verlaten, dan zal de rest het moeten doen.

20 juli 2021 om 14:59

"als je CL misloopt door het ontbreken van deze twee, wordt het ook niks als je de groepsfase wél haalt, want dan heb je ze ook niet."

Tegen die tijd hebje wel de vervangers binnen, toch? Neem nog steeds aan dat PSV met het geld van Malen een stevige vervanger haalt voor in de spits.

20 juli 2021 om 16:12

@ Constant kante: ik lees enkele onjuistheden in je berichten

Ten eerste: er wordt aangegeven dat PSV over het afgelopen seizoen rode cijfers schrijft. Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Jij haalt er even voor het gemak komend seizoen bij en het feit dat er op EL niveau begroot wordt. Afgelopen seizoen is er ook op EL niveau begroot. Die EL heeft PSV gespeeld, maar wel in lege stadions. Dat zorgt er voor dat inkomsten van ticketing en horeca in en rond het stadion 0,0 geweest zijn (negatieve impact volgens het jaarverslag 2019-2020 was 7 miljoen terwijl er "slechts" vijf thuiswedstrijden gemist werden. Die impact is in 2020-2021 vele malen groter geweest). Bovendien is er behoorlijk ingekocht (sangaré, Max) terwijl alleen Sam Lammers tegen een redelijke vergoeding verkocht is (en Jeroen Zoet voor een fooi). Naast het negatieve operationele resultaat, zal er dus ook qua transferbalans over het afgelopen seizoen een negatief resultaat te zien zijn.

Dan over komend seizoen. Er is een fonds van EUR 50m beschikbaar voor Psv. Dat is er natuurlijk niet gekomen om de auto's van de selectie iedere week te kunnen wassen: dat geld is er om transfers nu al mogelijk te maken in afwachting van wat PSV gaat verkopen. Verkoop je Malen en Dumfries niet (dat is het punt dat Johan166 maakt), dan heb je de inkomsten uit de CL dus wel degelijk nodig om je verlies uit het afgelopen seizoen en de negatieve transferbalans over dit seizoen (drommel, Ramalho, Propper) te kunnen dekken.

Verder helemaal eens dat Valentijn Driessen weer een heel populistisch stukje schrijft dat kant noch wal raakt: je gaat Malen en Dumfries waarschijnlijk gewoon verkopen en deze gasten hebben vakantie nodig. Logisch dus dat ze er niet bij zijn. Jouw reacties zijn wel erg emotioneel en lijken me qua financiën een stukje te rooskleurig..

20 juli 2021 om 17:05

"jouw reacties zijn wel erg emotioneel en lijken me qua financiën een stukje te rooskleurig.."

Okay, zou zomaar kunnen. Ben namelijk geen econoom noch financieel expert. Al zijn sommige cijfers en onderliggende stukken en onderbouwing gewoon te vinden in de jaarrekeningen van de clubs die gewoon openbaar zijn. En dan is het kinderlijk eenvoudig om mensen die verschillende termen door elkaar heen gebruiken

Daarnaast lijkt het erop alsof de suggestie wordt gewekt dat het voor PSV van levensbelang zou zijn om de CL te halen. Dat is dus niet zo, omdat PSV op het behalen van die groepsfase simpelweg niet begroot.

Maar dan even concreet. Je hebt het dus over het Corona effect. Okay, daarin heb je natuurlijk een punt. Dat verlies moet je ergens goed maken. Maar hoe groot is dat verlies dan? En wat betekent dit voor het bedrijfsresultaat, na belasting, over het afgelopen en huidige boekjaar?
Daarnaast, jij hebt het over de transferbalans, maar je weet dat PSV het seizoen ervoor in totaal voor bijna 90 miljoen heeft verkocht? (lozano, Bergwijn, De Jong, Angelino, Pereiro)

Dus dan is mijm wedervraag, hoe groot was dan het exploitatieverlies en wat het saldo transfers?

Verder heeft PSV dit seizoen nog niet heel veel geld uitgegeven aan transfer en jij stelt wel dat PSV die CL miljoenen nodig gaat hebben als Malen en Dumfries niet verkocht gaan worden, maar ik denk dat die twee wél verkocht gaan worden. Hoe staat het dan met het transferresultaat en het bedrijfsresultat na belastingen??

Ik denk dus wel degelijk dat het met die 'flinke rode cijfers' die Johan noemt allemaal best wel mee gaat vallen. Daarnaast, met een landstitel en de garantie van die 40 miljoen is PSV er ook zo weer helemaal bij natuurlijk. Dat is ook een kant van een medaile.

20 juli 2021 om 14:59

Je wil die CL toch halen? Zijn wel ontzettend belangrijke spelers die je daar bij kunnen helpen

20 juli 2021 om 15:46

Tuurlijk wil PSV dat. Maar je moet realistisch zijn, de kans daarop is door de lange weg en de pittige tegenstand niet heel groot.
Dat PSV in de eerste ronde niet kan winnen van Gala zonder Malen en Dumfries gaat mij wat ver. Daarnaast, dan had je de vakantie van die EK gangers moeten laten schieten.

Gewoon een logisch en begrijpelijk besluit dat al voor aanvang seizoen was gevallen.

20 juli 2021 om 19:24

Ik hoop niet dat dit de algemene gedachtegang is bij PSV dat de kans niet groot is. Ik neem aan dat PSV ambities heeft .

21 juli 2021 om 23:07

Ik weet wel zeker dat 'bij Psv' de gedachte leeft dat de kans wel groot is. En dat 'psv' op dat vlak heel veel ambitie leeft.

Maar tussen ambitie, die ik ook heb, en realisme zit nu eenmaal heel veel lucht. Dit gaat niet om het overleven van één ronde, zoals in 2018, maar om drie voorrondes én een niet geplaatste staus.

20 juli 2021 om 16:04

En wat te denken over duels. Malen zal die halfslachtig aangaan, bang als hij is om geblesseerd te raken. Je moet alleen spelers laten spelen die 100% van hun gedachten bij PSV zitten.

Die jongens verdienen gewoon vakantie. Als je ze morgen had willen laten meespelen, dan hadden ze al een week terug moeten anders zijn ze echt niet beter dan de spelers die wel getraind hebben.

20 juli 2021 om 14:49

Datzelfde geldt toch ook voor Gakpo?

20 juli 2021 om 14:58

Rond Gakpo spelen geen transfergeruchten en Gakpo mag niet weg. Malen en Dumfries wel. Vind het allemaal heel logisch, PSV moest vroeg beginnen ivm met die ellendige voorrondes en de deelname daaraan door de EK gangers was altijd lastig.

20 juli 2021 om 15:03

Dan gaat het wel niet meer over belasting. Dan gaat het over een transfer maken en dan blijft dat een vreemde keuze naar mijn idee. Bij Genk speelt Onuachu ook gewoon nog mee en die zal ook wel vertrekken.

20 juli 2021 om 15:49

misschien moet je even de minuten kijken die malen en dumfries vorig jaar hebben gemaakt en gakpo door zijn blessure.die jongens hebben harstikke veel wedstrijden gespeeld en verdienen gewoon een vakantie na het wk.als psv deze ronde doorkomt en ze zijn nog niet verkocht doen ze gewoon mee de volgende ronde.het zijn nog steeds mensen.

20 juli 2021 om 15:54

Nee gaat uiteraard over beide. Vandaar dat Gakpo wel bij de selectie zit en het duo niet. Vreemd vind jij? Ik niet, ik vind het logosch en begrijpelijk.

Wat een droeftoeter zeg. Als ze wel spelen maar als een natte krant zegt ie: ja dit had PSV kunnen weten want die zijn met een hoofd bij een transfer.

20 juli 2021 om 14:31

Precies, tis nooit goed bij Valentijn.

20 juli 2021 om 19:11

@kenada wens dat hij een droeftoeter is, maar heeft m.i. wel een punt mbt het trainen. Vorig seizoen waren de spelers van PSV snel doorheen en totaal niet fit. Nu ook steeds 45 min en dus niet klaar om wedstrijd op hoog niveau 90 min te knallen.

Als ze Europees voor PSV gaan spelen kan dat niet meer bij de kopende club en worden ze minder waard deze transferwindow. Of geld die regel pas later in de voorrondes?

20 juli 2021 om 15:32

Dat geldt enkel voor de voorrondes. De clubs die geinteresseerd zijn in Dumfries & Malen(top 5 competities) spelen geen voorrondes, waardoor het mee spelen dus geen consequenties heeft. Voorrondes staan namelijk los van het eindtoernooi.

En als Malen geblesseerd raakt, wordt er dertig miljoen euro door je neus geboord. Makkelijk, eenzijdig verhaal van Driessen. Maar dat zijn we van hem gewend.

20 juli 2021 om 14:44

Als je met hem de CL haalt verdien je zowiezo al 30 miljoen.

20 juli 2021 om 14:57

Dat is de afweging die je maakt.
Feit is dat PSV met deze selectie ook van Galatasaray moet winnen, mochten Malen en Dumfries dan alsnog bij PSV zitten dan kunnen ze altijd in de tweede voorronde (of dat CL of EL is) aansluiten.

20 juli 2021 om 14:58

Dan zal je wel eerst tot eind augustus alle voorrondes moeten overleven. Als de berichten kloppen dat Malen al heel dicht bij een transfer is, en Dumfries al heeft aangegeven een stap te willen maken en clubs interesse in hem tonen, vind ik het niet zo gek om ze nu niet mee te laten spelen.

20 juli 2021 om 15:04

Ja, want als Malen geblesseerd raakt ga je er nooit meer een stuiver voor krijgen natuurlijk en ben je voor altijd die 30 miljoen kwijt.

20 juli 2021 om 15:27

En als hij PSV naar de CL schiet, dan is PSV sowieso miljoenen rijker en komen er meer clubs die wellicht meer willen betalen.

20 juli 2021 om 15:51

als als het gaat hier over de eerste twee wedstrijden tegen galatasaray dat ze niet meedoen.daarna moeten ze nog 4 europese wedstrijden om zich te kwalificeren voor cl waar zij wel gewoon zullen spelen als ze niet verkocht zijn tegen die tijd.die jongens hebben een vakantie verdiend en zijn pas net begonnen met trainen die zijn gewoon nog niet fit genoeg.

20 juli 2021 om 15:09

Ach ja, hij doet ook alsof Dumfries ineens zo fenomenaal is. Die speelt even drie aardige wedstrijden in Oranje en ineens wordt hij op een voetstuk geplaatst.

20 juli 2021 om 15:56

Sirius

Nou nee, hij is al eerder op een voetstuk geplaatst. Toen hij twee jaar geledenook al excelleerde in oranje tegen Dutsland en Frankrijk. Daarna kreeg hij heel veel kritiek in oranje, net als de rest.
Dus dat hij na weer drie uitstekende duels opnieuw op het schild wordt geheven, ach, wie anders? Het zegt alles over dit oranje dat je rechtsback de uitblinker was. Waar waren de vedetten?

Je kunt ze toch niet 1/2/3 dagen van te voren in komen laten vliegen om vervolgens te spelen. Die hebben niet een keer meegetraind en missen afgezien van het conditionele ook de manier van spelen die in de voorbereiding ingeslepen is.

Met al het respect voor Malen en Dumfries die heel veel voor PSV hebben betekend, maar we zijn vernieuwd en gaan een hoofdstuk zonder hen tegemoet (ze willen naar het buitenland). Of te wel op hen valt niet meer te bouwen.

Elke Nederlandse club moet het hebben van opleiden en verkopen. PSV heeft imo volkomen gelijk dat ze geen risico nemen nu ze veel geld kunnen verdienen aan Malen en Dumfries

20 juli 2021 om 15:05

Ja en dan Ajax nog verder weg laten lopen zeker , die twee erbij heb je meer kansen om de CL te halen ik hoop ook dat ze dat halen want we moeten zoveel mogelijk punten scoren om weer eens 2 ploegen te mogen inschrijven , als je steeds maar je beste spelers wegdoet wordt het nooit wat imo , bij Ajax is nog niemand weg hooguit zal Neres weggaan die zijn alleen maar sterker geworden zo moet PSV het ook doen zeker Malen behouden en Dumfries ach daar ben ik niet zo kapot van .

20 juli 2021 om 15:51

Dat is niet uit weelden. Ajax zou graag een mooie transfer maken deze zomer, hoor. Het is alleen vrij stil. Malen en Dumfries willen ook weg. Heeft geen enkele zin die aan hun contract te houden, mits er interesse is.

20 juli 2021 om 15:53

Zo gaat dat altijd. Ajax is de laatste twee jaar ook genoeg spelers kwijt geraakt aan buitenlandse clubs. De kunst is om een goed schaduwlijstje te hebben liggen

20 juli 2021 om 15:53

Ik weet niet of Ajax graag transfers zou willen maken met echt belangrijke basisspelers. Op Alvarez is al geboden en dat bod is geweigerd.

20 juli 2021 om 16:02

Ajax zal transfers moeten maken. Dat is onvermijdelijk. We weten inmiddels allemaal dat Ajax ieder seizoen voor 55 miljoen aan spelers moet verkopen om de begroting sluitend te houden. Dus dat Ajax het zoals sloep01 stelt wel lekker vindt dat alle spelers binnenboord blijven, dat is gewoon onzin. Tagliafico, Onana, Neres (voorheen samen geraamd op meer dan 100 miljoen) moeten echt van de hand gedaan worden. Sowieso, wat wil je met Neres als je net Berghuis hebt gehaald? Achter de hand houden? Die jongen wil nóg een seizoen lekker banken dus waar die al bijna twee jaar zit? Niet waarschijnlijk. En de jeugd dan?? Dan houdt Neres de plek voor de doorstroming van je aanvallende jeugd in bezet.

Los van het voorgaande, als Ajax echt 18 miljoen geboden heeft gekregen voor Alvarez, dan moet je dat gisteren doen natuurlijk. Dat is een breker zonder enige voetballende inbreng of waarde. Haal voor die 18 miljoen gewoon een voetballer die ook ballen af kan pakken! Enorme non-voetballer die Alvarez.

20 juli 2021 om 17:27

normaal kan ik me goed vinden in jou onderbouwingen kante maar mbt alvarez vind ik dat je de plank goed misslaat.alverez is een hele nuttige defensieve speler en gewoon nodig in elk team het spel is tegenwoordig zo dynamisch dat een goede breker op het middenveld gewoon nodig is.hij is geen geweldenaar maar zeker heel nuttig en brengt ook de nodige kracht en venijnigheid. voor dat geld ga je zeker geen betere verdedigende middenvelder vinden dus waarom zou je hem verkopen aangezien je hem ook voor 15m hebt aangeschaft.zou dat een erg onbegrijpelijke verkoop vinden.25 dan wel maar 18 is niet de moeite waard voor ajax.

20 juli 2021 om 17:50

".alverez is een hele nuttige defensieve speler en gewoon nodig in elk team het spel is tegenwoordig zo dynamisch dat een goede breker op het middenveld gewoon nodig is."

Maar waar 'sla ik de plank mis' volgens jou dan? Ik vind het ook een nuttige speler. Maar jij maakt mij niet wijs dat je voor 15 miljoen (dat heeft hij gekost) nergens een breker met exact dezelfde kwaliteiten maar dan eentje die ook gewoon kan voetballen kunt halen. Kijk eens naar een Guardado. Dat was de perfecte combinatie van een sloper en een uitstekende voetballer die een geweldig overzicht had, een uitstekende pass en die ook het spel kon regisseren en bepalen. Vergeleken met hem is Alvarez echt een houten klaas. En vind je hem dan echt niet Ajax onwaardig, wat dat betreft? Sinds wanneer worden bij Ajax dit soort brekers gewaardeerd eigenlijk? Voetballend is het toch een ramp, dat zie jij toch ook?

Dus vandaar mijn oproep: doe deze van de hand voor dat bedrag. Want dat je voor dat bedrag niet een betere verdedigende middenvelder zou kunnen halen, dat ben ik totaal oneens met jou.

Dat het bod voor Ajax niet de moeite waard zou zijn, dat kan ik niet volgen. Ajax heeft omzet nodig, 55 miljoen per seizoen, aan verkopen. En het is echt wel de moeite waard dat er op die plek een voetballer komt te staan. Kijk even hoe Ajax de afgelopen twee seizoenen in de CL presteerde. Ze kwamen tekort!

20 juli 2021 om 18:01

Ik ben het met Constant Kante eens. Nuttige spelers met de kwaliteiten van Alvarez kan je ook goedkoper oppikken. Ik vind het daarom zonde dat Ajax die 18 miljoen laat liggen

21 juli 2021 om 23:11

Nou ja, als Ajax alsnog 20 miljoen eruit haalt is het nog beter natuurlijk. Maar als Overmars hem voor 20 niet zou laten gaan dan is hij echt heel dom bezig. Wat jij ook zegt, 'nuttige spelers' en dan ook nog die kunnen voetballen, kun je veel goedkoper halen.

De rest laat ik even voor wat het is met Valentijn maar het is toch gek dat er nog niemand 90 minuten heeft gespeeld. Straks krijg je weer een hele goede eerste helft en dan een dramatische tweede.

A) je wilt niet dat ze geblesseerd raken waardoor je een fortuin verliest en niet kunt bouwen aan een nieuw team.
B) je wilt al zo vroeg mogelijk in het seizoen weten hoe je spelers het doen waarmee je de rest van het seizoen gaat spelen zodat je eventueel nog gerichte versterkingen kunt halen.

Als psv fan ben ik helemaal niet zo rauwig om dat ze er niet zijn.. psv moet zonder hun ook gewoon vam galatasaray winnen. Voor malen zijn er zat opties en ook de rb positie is bezet..

Je kunt de spelers ook in een glazen kast zetten. Dan kunnen ze nooi geblesseerd raken.

Als Malen er tegen Gala 3 in legt, dan brengt ie misschien wel meer op.

Die jongens willen niet alleen weg. PSV heeft dat geld ook nodig. Kans op blessures (na korte voorbereiding) is te riskant. Dumfries kan prima vervangen worden. Alleen de goals van Malen zijn jammer.

het is ook nooit goed he valentijn? wat een baantje heeft die man toch. gewoon standaard tegen zijn wat er gezegd wordt, ongeacht wat er gezegd wordt. Moet toch lekker zijn.

ON Topic: Psv moet met de huidige selectie ook van galatasaray kunnen winnen. Als malen en dumfries erbij zijn kan het 2 kanten op gaan. of ze spelen de sterren van de hemel of je houden constant in om niet geblesseerd te raken. Nee het is prima zo wat PSV doet.

Ik snap niet hoe de Uefa een het EK plant en dan een paar weken later alweer met de voorrondes van de CL aankomt zetten. Die houden ook echt nul rekening met de spelers en alleen maar met hun eigen portemonnee.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat Cody Gakpo niet ook vakantie mocht houden, maar dat hij zelf de keuze heeft gemaakt om zich wel direct te melden tijdens de voorbereiding. Heeft ook op het ek niet de intensiteit en belasting gehaald die Malen en vooral Dumfries wel hebben gehaald, dus qua fysieke gesteldheid heeft hij waarschijnlijk minder rust nodig.

Ik ben hier wel blij mee. Valentijntje zit er zo vaak naast dat dit eigenlijk een soort goedkeuring is voor Psv. Bovendien zijn er met Madueke, Teze of een van de aankopen genoeg vervangers in huis voor Malen en Dumfries. Valentijn wint altijd. Nu ze niet spelen kan ie dit zeggen, spelen ze wel dan neemt PSV onverantwoorde risico’s. Achteraf gezien had ik beter sportjournalist kunnen worden. Makkie.

Ik snap niets van de werkwijze van de Telegraaf. Dat ze zo’n droevig figuur als Valentijn die alleen maar onzin loopt uit te kramen , nog ruimte geven in die krant. Maar ook hier op vz besteden ze veel aandacht aan al die onzin

Als ik de reactie van de PSV fans zo lees dan zeggen ze vrijwel allemaal begrip te hebben voor de situatie. Dat er nou eenmaal verkocht moet worden door de omstandigheden en dat je dat risico maar beter niet kunt nemen. Terwijl PSV fans dolgraag Dumfries en Malen nogmaals in het PSV shirt in actie zien komen en ze allemaal ook weten dat ze de kwaliteit van beide goed kunnen gebruiken. Kortom, de supporters van PSV steunen de afweging die de club en trainer maken. Valentijn maakt een andere afweging, met wat meer risico. We gaan wel zien hoe dit uitpakt. Vooral interessant als de verschillen dicht bij elkaar liggen.

20 juli 2021 om 17:13

" Dat er nou eenmaal verkocht moet worden door de omstandigheden en dat je dat risico maar beter niet kunt nemen. "

En moet niet nu eenmaal verkocht worden door 'de omstandigheden' he. Er moet verkocht worden omdat het business model van Nederlandse topclubs er eentje is waarin je spelers ofwel opleid danwel ergens vandaan haalt, meer waard laat worden en dan verkoopt naar een grote competitie. Dat is al twee decennia zo.

"terwijl PSV fans dolgraag Dumfries en Malen nogmaals in het PSV shirt in actie zien komen en ze allemaal ook weten dat ze de kwaliteit van beide goed kunnen gebruiken. "

Om heel eerlijk te zijn, ik vind het vooral van Malen wel fijn dat die verkocht wordt. Is een prima spits voor Psv, heeft zich uitstekend ontwikkelt, maar ik vind niet dat PSV van hem afhankelijk is of dat hij zo goed is dat hij echt onmisbaar is. Ik ga er ook nog steeds vanuit dat PSV met het geld dat ze voor hem vangen een vervanger halen met een scorende trackrecord die er meteen staat. Sowieso ben ik altijd voor een frisse wind in een nieuw seizoen. Je moet altijd door selecteren. En met Van Ginkel en Propper als nieuwe leiders, Boscagli, Madueke, Gakpo en Vertessen als jonge potentials en met Ramalho en Gotze (hoewel diens speeltijd gelimiteerd zal zijn) als routiniers heeft PSV in mijn ogen weer een frisse wind.

Dus inderdaad, we gaan het zien. Ik schat in dat PSV ook zonder Malen wel van Gala kan winnen over twee duels, maar ik denk dat PSV het hoofdtoernooi niet gaat halen. Ook met Malen was dat niet anders geweest, is mijn inschatting. ...

20 juli 2021 om 17:59

Nou ja, er zijn zomers geweest waarin PSV zijn sterkhouders wist te behouden. Misschien was het zonder coronacrisis (maar wel met de financiele injectie in je achterhoofd) wel mogelijk geweest. Typisch verhaal van ''wat als''. Tegelijk heb je volkomen gelijk dat dit erbij hoort. Je calculeert dit soort dingen zowel als supporter als club in, je weet hoe dit soort dingen lopen. Je daar druk over maken heeft weinig effect.

Ik schat PSV zelf ook wat hoger in dan Galataseray, plus het feit dat die toch een rommelige aanloop hebben gehad en een forser aantal mutaties. Vorig seizoen waren ze ook niet echt stabiel in eigen land. Ik weet niet of het hoofdtoernooi echt ver ligt, als je deze ronde doorkomt dan gaat de volgende ronde waarschijnlijk ook wel lukken, Celtic is ook niet meer zo sterk en die Denen heb ik vorig jaar tegen Ajax gezien, dat is voor PSV ook wel te doen. Het is meer de angst voor een echt zware loting, dat je Shakthar, Benfica (hoewel ook niet geweldig vorig seizoen) of Monaco tegen gaat komen.

Maar goed, eerst eens kijken hoe PSV er voorstaat. Ik begreep dat ze een behoorlijke generale repetitie hadden tegen Paok. Die overige duels (osnabruck, die andere Duitse ploeg en RWD ) leken me niet echte indicatoren.

20 juli 2021 om 19:52

Ja, eens. Gala en mogelijk Celtic geef ik PSV nog best kans, maar in die laatste voorronde gaat het gewoon heel, heel lastig worden. Als PSV die ronde al haalt hoor.

Maar het zag er inderdaad tegen Paok echt wel prima uit, zeker de eerste helft. Dat is gewoon het voetbal dat ik PSV wil zien spelen. Al houd ik ook daar een grote slag om de arm. Ik vond dat Paok echt een heel armoedig team, en ik vind principieel dat je maar heel weinig conclusies kunt trekken aan de hand van oefenpotjes. Sowieso tegen die amateurploegjes en die Duitse ploeg, maar ook dat vele wisselen, soms bijna het gehele team, maakt dat je niks definitiefs kunt zeggen.

Kan er niet omheen, het word gewoon een black box vanavond wat mij betreft.
En hopen dat we vanavond al een basis kunnen leggen.

Als hij geblesseerd raakt blijft ie toch n jaar wat is dan t punt

Driessen heeft een keer gelijk. Spelers staan onder contract van PSV en moeten gewoon spelen. De kans dat ze geblesseerd raken is relatief klein en anders loop je miljoenen mis, door mislopen CL en ontwikkeling spelers en in de etalage zetten spelers (hogere verkoopwaarde). En als ze geblesseerd raken, lekker boeiend, dan verkoop je ze volgend jaar maar, kan je ze nog wel een extra jaar gebruiken. En nog geen vervanging gehaald, erg passief van de directie hoor! Wil ke nou CL halen of niet? Heeft ajax ook van geleerd afgelopen jaren, die verkochten ook steeds belangrijkste spelers net voor belangrijkste duels... en dan zielig doen als het niet wordt gehaald... Support boos met seizoenkaart!

Aan PSV om vanavond met het mes erop te spelen en ervoor te zorgen dat deze discussie overbodig is. Hoog tijd dat we weer met twee clubs meedoen in de CL.

Snap Valentijn deze keer wel. CL is super belangrijk en dan laat je jou beste spelers niet mee doen. Kans op blessures is er altijd. Nou snap ik wel dat ze dan geen vakantie zouden hebben maar je kon ze altijd een aangepast programma laten afwerken en geen 90 minuten laten spelen (wissel en later inbrengen indien nodig of laten starten en ergens in wedstrijd wisselen).

Ja, Diessen. Dasr heb je je grote bekkie gewoon weer eens te vroeg open getrokken blijkbaar. Zonder hen ging het beter. Dus Schmidt had gewoon gelijk deze keer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren