Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Dijk pakt journalist hard aan na gerucht over Van Gaal

Laatste update:

Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum zijn woedend over de plannen van de KNVB om Louis van Gaal aan te stellen als bondscoach van Oranje, zo meldt The Mirror. Volgens de boulevardkrant drongen de twee sterspelers van het Nederlands elftal bij de KNVB aan op de komst van Henk ten Cate. Laatstgenoemde liet via De Telegraaf doorschemeren geen interesse te hebben. Van Dijk heeft de berichtgeving inmiddels op Twitter ontkend.

Naast aanvoerder Van Dijk en vice-aanvoerder Wijnaldum zouden nog enkele Oranje-spelers rebelleren tegen de aanstelling van Van Gaal. Zij wilden dus Ten Cate, die al via de media bedankte. "Ik ben niet beschikbaar", zei de trainer van Al-Wahda. "Nico-Jan Hoogma (directeur topvoetbal bij de KNVB, red.) mag me zeker een keer bellen. Niet voor de functie van bondscoach, maar om namens de KNVB eindelijk een keer excuses te maken voor de karaktermoord, die de voetbalbond in 2017 op me probeerde te plegen." Ten Cate werd toen benaderd als bondscoach, maar de KNVB koos op het laatste moment voor Dick Advocaat.

Het is overigens niet voor het eerst dat de naam van Ten Cate in verband wordt gebracht met de spelersgroep van Oranje. In september vorig jaar was de KNVB op zoek naar een vervanger voor Ronald Koeman. Toen meldde Kees Jansma in de talkshow van Voetbal International dat de spelersraad, die toen bestond uit Virgil van Dijk, Kevin Strootman, Ryan Babel, Matthijs de Ligt en Daley Blind, had gevraagd om Ten Cate. De KNVB besloot uiteindelijk om voor Frank de Boer te gaan, die na het mislukte EK vertrok.

Van Gaal kreeg vorige week bezoek van Nico-Jan Hoogma en Eric Gudde van de KNVB. Aan de aanstelling van de coach zitten wat haken en ogen, zo bracht Valentijn Driessen van De Telegraaf naar buiten. Van Gaal is woonachtig in Portugal en zou bij een aanstelling als bondscoach te maken krijgen met de Nederlandse belastingdienst. Ook zou de KNVB moeite hebben om de stafleden die Van Gaal wil los te weken bij hun werkgevers.

Reactie van Virgil van Dijk
Van Dijk ontkent de berichtgeving van The Mirror stellig. "Dit verhaal is compleet onwaar", aldus de dertigjarige verdediger van Liverpool op Twitter. "Het is nog nooit zo belangrijk geweest voor journalisten om de waarheid te vertellen en niet alleen maar dingen te verzinnen. Ga je schamen, meneer Simon Mullock", zo verwees hij zaterdag naar de journalist achter het verhaal.

Ben je voorstander van Louis van Gaal als bondscoach van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ik opzich wel begrijpen, de “vedettes” in ons Nederlands elftal kunnen niet bepaald tegen kritiek, dus ik snap wel dat ze bang zijn door een trainer als van Gaal op hun plek gezet te worden.

17 juli 2021 om 22:44

Je kan HTC wel willen, maar als hij niet wil houdt het (gelukkig) op. Maar dan ga ik liever met een team dan met 11 individuen in het veld naar het WK.

17 juli 2021 om 22:46

Haha idd. Ze hadden hier niet eens die namen hoeven zetten, die had iedereen kunnen raden. Juist dit is de reden dat ze vGaal wel moeten nemen. Je mening laten horen mag, maar laat ze vooral niet bepalen wie de bondscoach wordt. Stelletje zeurpieten. Ze zijn toch zo goed, laat het ze dan ook onder vGaal bewijzen.

17 juli 2021 om 22:48

Vedetten voor de microfoon, nu nog op het veld. Mogen blij zijn als Louis nog één keer dit zooitje wanpresteerders wil leiden..

17 juli 2021 om 22:57

En ze hebben nu ook even geen recht van spreken nadat ze een wanprestatie hebben geleverd op het EK

17 juli 2021 om 23:24

Van Gaal kan ook niet tegen kritiek dus het zou wel een goede match zijn misschien

17 juli 2021 om 23:39

Aparte reactie dit zeg, echt heel erg kort door de bocht. Daarnaast komt het van the mirror, zoek jij maar even uit wat voor krant dat is. Vind mensen die op deze manier op dit soort berichtje reageren zoals jij altijd heel bijzonder. Niks officieels, gewoon een gerucht. Je zat al te wachten op zoiets om los te kunnen gaan zo te zien.

17 juli 2021 om 23:43

Dit is niet zomaar een gerucht na koeman speelde dit ookal ging dijk en depay moeten zich lekker focussen op voetbal inplaats van al die randzaken. Sterker nog als ik v gaal was had ik ze ook niet geselecteerd hebben op ek niks laten zien en dijk heeft niet eens gespeeld dus wat praat die nou

17 juli 2021 om 23:48

@ Jaday, als Virgil dit echt niet zou willen van V. Gaal, dan had ie zich niet zo uitgesproken op Twitter.

17 juli 2021 om 23:57

Terwijl er gewoon een donkere assistent bij komt. Zal ook niet de eerste donkere assistent zijn die v. Gaal neemt. Maar de rede dat alles nig niet bekend en getekend is; zou zomaar kunnen zijn dat ze Michael Reiziger nog niet lis hebben kunnen weken bij Ajax.

17 juli 2021 om 23:58

Speelde dit of werd ons dat ingefluisterd door mensen wie geld verdienen aan dit soort onzin? Die “de beste bronnen” hebben.

17 juli 2021 om 23:59

Pffff. Echt om ziek van te worden. Zomaar aannemen voor waar terwijl je onder het artikel de tweet van Van Dijk ziet, dat het niet waar is. Geloof eerder van Dijk, dan een journalist van Mirror.
Sinds de diversiteit gebeuren zijn van Dijk, Wijnaldum en Depay wel een beetje de pispaaltjes geworden van hersenloze reaguurders…

18 juli 2021 om 00:33

Je bent het pispaaltje omdat je hoog van de toren blaast ,eerst over blm en later over Qatar en nu over van gaal maar nog niks gepresteerd hebben in het Nederlands elftal.leuk dat je het goed doet bij je club.
In oranje hebben ze hopeloos gefaald.
Dus mond houden en de komende maanden bewijzen dat je het verdiend om voor Nederland uit te komen
Spelen ze net als op het ek dan mogen wijnaldum en depay thuisblijven.
Zo ook de rhoon en de jong ,het zegt al genoeg dat dumpries je beste man was ,iemand die zich wel 200% heeft gegeven.

18 juli 2021 om 10:48

En zelfs wanneer het verhaal ontkracht wordt wil je een punt maken op basis van een leugen.

18 juli 2021 om 02:46

@LinkinPark13 ik kan mij goed voorstellen dat jij dat beeld krijgt als je dit soort onzin voor waarheid aanneemt. Gelukkig werken journalisten graag om mensen als jij te beïnvloeden. Inmiddels heeft Van Dijk alles persoonlijk ontkracht, maar de titel is nog altijd niet aangepast. Gênant.

18 juli 2021 om 10:22

Ik denk dat de spelers best tegen kritiek kunnen maar geen zin hebben in iemand die hen afblaft als een kleine jongen en dat kan ik heel goed begrijpen. Knvb heeft de mond vol van respect maar vervolgens stellen ze een bondscoach aan die het beledigen tot kunst heeft verheven.

18 juli 2021 om 11:18

Van Dijk heeft ondertussen al ontkent dat hij tegen de komst van van Gaal is .

18 juli 2021 om 12:04

Hoezo vedettes, op Depay na is er werkelijk geen enkele speler die vedette neigingen heeft. Verzin zelf eens iets ipv te papgaaien.

18 juli 2021 om 14:35

Wow, als de speler zegt dat het onzin is blijven mensen zeggen dat het wel zo is. Dan krijg je vooral nog meer onzin, dat ze niet tegen kritiek kunnen.

Wat als de journalisten gaan zeggen, dat als van Gaal komt, dat ze gaan stoppen...geloof je het dan ook?

Ik had ooit een sollicitatie bij Ajax, daar werd verteld, dat Ajax zelf met nieuws komt...al het andere nieuws zijn geruchten.

Echt jammer dit. Nu maakt men meteen dat het een donkere jongens probleem is en dat ze op hun plek gezet moeten worden....really...? Het verhaal kopt niet eens en kijk hoe dom men dan als nog wilt reageren....🤦🏾‍♂️

Amrabt zei laats bij veronica inside dat van dijk, van gaal niet wilt omdat hij hem niet had opgeroepen in 2014. Zou dit toch echt een rol spelen?

17 juli 2021 om 22:53

Sloeg ook nergens op dat hij er pas zo laat bij kwam. Als ik goed herinner zat zelfs Van der Hoorn eerder bij de voorselectie dan Van Dijk.
Van Dijk was toen al een klasbak bij Celtic.

17 juli 2021 om 23:05

Celtic van een aantal jaren terug...

17 juli 2021 om 23:22

Daarom hebben meerdere bidscoaches, waaronder Advocaat, Hiddink en van Gaal die toch wel een aardige palmares hebben allemaal andere keuzes gemaakt. Zou het dan ook niet een beetje aan van Dijk zelf gelegen hebben. De laatste 3 jaar top, maar die heeft gewoon de tijd nodig gehad om naar dat niveau toe te groeien. Helemaal niks mis mee. Maar toen al een klasbak is gewoon gelul.

18 juli 2021 om 00:53

Het waren alleen Van Gaal en Hiddink Blind en later Blind en die liet hem debuteren. Geen gelul, hij was niet de Van Dijk van nu maar hij was (zeker in 2015) bij Celtic gewoon rete goed. Meerdere Premier League clubs zaten achter hem aan en Celtic fans waren lyrisch over hem. SPL is misschien niet een sterke competitie maar als je een sterkhouder bent bij Celtic dan ben je geen koekenbakker en verdien je wel wat meer credits dan dat Veltman en Van der Hoorn je voor zijn bij de voorselectie...

18 juli 2021 om 01:29

Die mening mag jij hebben. Ik sla alleen de mening over voetbal van een v. Gaal en Hiddink iets hoger aan.

18 juli 2021 om 06:29

Vd Hoorn was op Jonge leeftijd verder dan v Dijk. V Dijk is echt een ‘laatbloeier. En vd Hoorn bleek niet veel meer te groeien. Laten we niet vergeten dat vd Hoorn gewoon. Of steeds een verdienstelijke carrière re heeft. Op jonge leeftijd was hij het toptalent in de verdediging.

18 juli 2021 om 06:35

@Footy. Nee. V Dijk was toen goed aan het groeien maar had zich nog lang niet zo bewezen als Veltman. Die op jongere leeftijd al een klasbak was. Vd Hoorn was als jongere hét grote talent. Dus logisch dat hij eerst doorschuift.

Bij v dijk is het nu achteraf praten. Vd Hoorn speelde goed bij Utrecht en mocht een transfer maken naar Ajax. Dat liep helaas minder goed. V dijk speelde goed bij Celtic en mocht een stap maken. En speelde daarna goed. Dat weten we nú, achteraf. Op dat moment was van Dijk niet meer dan een leuk jong talent met een goed jaar achter de rug bij een matige club. Hij stond echt al wel in de picture, maar bv bij Groningen had hij nog veel meer fouten in zijn spel en was hij nog niet goed genoeg.

Oh ja het zijn weer the usual suspects die nu worden beschuldigd van allerhand... en let maar op 90% hier gaat het ook klakkeloos geloven

17 juli 2021 om 22:47

En waarom zouden we het niet geloven? Na alles wat die jongens gezegd hebben en hoe ze zich presenteren, waarom zou djt dan ongeloofwaardig zijn?

17 juli 2021 om 22:50

Wat hebben ze allemaal verkeerd gedaan? En hoe presenteren ze zich? Komt zo een twee drie niks in me op. Misschien help me even..?

17 juli 2021 om 22:51

Omdat The Mirror dit meld. Een Engelse tabloid krant dat vaker op zoek is naar sensatie.

17 juli 2021 om 23:05

En nu natuurlijk geen antwoord... typisch. Allemaal zogenaamde 'onderbuikgevoel'. Waar dat nou vandaan zou komen.. hmmmm

17 juli 2021 om 23:09

En waar zou volgens jou dat vermeende onderbuikgevoel vandaan komen dan?

17 juli 2021 om 23:12

Lees de reacties hier dan weet je genoeg

18 juli 2021 om 03:01

Ja vertel hoe presenteren van Dijk en Wijnaldum zich dan? Zijn altijd heel netjes maar buiten uit.

17 juli 2021 om 22:49

Het zijn net de Facebook moeders die alles geloven wat op hun tijdlijn staat. Niemand die kijkt naar de bron. The Mirror is een Engels tabloid dat graag zoveel mogelijk clicks wilt scoren.

17 juli 2021 om 22:53

Maar echt.. horen wat ze willen horen, confirmation bias en al dat. Deze Britse tabloids zijn experts in sensatie en onrust creeren. En kijk hoe het werkt, iedereen trapt er gelijk in. Als buitenlander vind ik het maar triest

18 juli 2021 om 08:39

De reacties onder dit artikel zijn toch het ultieme bewijs dat het volgende kabinet flink mag gaan investeren in het onderwijs. Soms schaam ik me om Nederlander te zijn en landgenoot van zoveel domheid. Gelukkig zijn er nog een paar heldere geesten hier die wel doorhebben wat voor onzinverhaal dit is.

18 juli 2021 om 11:19

Inderdaad ondertussen heeft een van de hoofdrolspelers , van Dijk , het bericht al tegen gesproken.

Ik sta niet echt te springen om Van Gaal, maar als spelers zo steigeren om Van Gaal zou ik het juist doen. Begrijp ook niet waarom Ten Cate het zou moeten worden, als mensen De Boer al te weinig vonden qua prestaties, dan is Ten Cate helemaal een schlemiel. En ja, meerdere oranje spelers hebben al laten zien dat ze absoluut niet tegen kritiek kunnen, dan vinden ze Van Gaal natuurlijk niets….

18 juli 2021 om 12:46

Eerst maar afwachten of er uberhaupt een kern van waarheid in zit. Van Dijk had al op Instagram gepost dat het pure onzin was. Dan ben ik toch geneigd om Van Dijk of Wijnaldum eerder te geloven dan een buitenlandse roddelpers. Het lijkt mij ook heel erg sterk dat Van Dijk en Wijnaldum zich zo fel op zouden stellen. Dan schieten ze zichzelf in de voet. Ik geloof eigenlijk niet veel van dit gerucht. Wellicht hebben ze een mening, maar woest zullen ze echt niet zijn. Die positie hebben ze ook niet echt.

The Mirror. Dat zegt al genoeg volgens mij en sommige geloven het meteen.
Hoe kan een Engelse tabloid dit melden?

17 juli 2021 om 22:48

Die weten natuurlijk wel wat ze moeten schrijven om onrust en sensatie te creeeren. Als ze daar FdJ en de Ligt hadden neergezet had niemand het hier geloofd... nu wordt er weer een trieste hetze ingezet tegen de altijd schuldigen

17 juli 2021 om 23:30

Wat is een trieste hetze. Is het een hetze of leggen mensen gewoon de link naar. Het zijn wel degene die vonden dat het allemaal wel wat losser kon bij het NL elftal en dat ze zelf de verantwoording kinden dragen en dat zelf de dicipline wel hadden. Nou, we hebben gezien waar dat toe leidt. En ja, de andere 24 horen daar ook bij. Maar als je jezelf als leiders van de ploeg ziet en je kan de andere dan niet in de juiste lijn krijgen, dan heb je gewoon niks te vertellen. Dan is het of accepteren hoe de technische staf ingevuld wordt, of als je dat niet ziet zitten........ Dan zet je gewoon een punt achter je interland carrière. En dat geldt voor alle spelers.

18 juli 2021 om 11:24

Het is ondertussen al ontkend door van Dijk

This story is completely false. It’s never been more important for journalists to tell the truth and not just make stuff up. Shame on you Mr. @mullocksmirror

Ik weet niet of dit waar is, durf het te betwijfelen.. maar als het wel zo is dat Virgil en Gini ‘woedend’ zijn heb ik er maar 2 woordjes voor: “Ah, gossie.”

Ten Cate wil bovendien niet en dat is z’n goedrecht nadat de KNVB zo debiel met hem is omgegaan.

17 juli 2021 om 22:44

Hoe ze destijds met hem om zijn gegaan, was echt heel slecht. Maar wat heeft Ten Cate nu laten zien als hoofdcoach? Als mensen De Boer al een te slechte CV vonden hebben, dan is Ten Cate helemaal een slechte kandidaat.

17 juli 2021 om 22:47

Ben het met je eens hoor, ik vind Ten Cate ook geen goede kandidaat. Maar KNVB heeft hem wel schofterig behandeld dus ik begrijp dat hij nu ‘rot op’ heeft gezegd.

18 juli 2021 om 09:27

@Kelvinho: dat begrijp ik ook volkomen. Ik heb ook niets tegen Ten Cate. Volgens mij een goudeerlijke man en kan dat knorrige juist wel waarderen. Alleen vind ik hem niet goed genoeg voor Oranje.

18 juli 2021 om 12:49

Ten Cate moet je ook niet willen. Nooit iets relevants gepresteerd als hoofdtrainer. Dan zou ik Van Bronckhorst, Cocu of Fraser nog betere kandidaten vinden en die hebben ook geen heel indrukwekkend CV, al krijg ik steeds meer het idee dat er wel meer in het vat zit bij Fraser. Hij heeft een bepaalde uitstraling en laat z'n ploegen doorgaans wel aardig spelen. Echter heeft hij meer relevante ervaring nodig.

ik heb het wel gehad met Van dijk en Wijnaldum alles moet tegenwoordig een kleurtje hebben en in elke organisatie willen ze een blanke een zwarte een hetero een Homo een man en een Vrouw, waar is de tijd gebleven waar we niet naar huidskleur of geaardheid keken maar gewoon kozen voor de persoon die het beste was voor de functie, ongeacht hun huidskleur geaardheid of politieke voorkeur. Van Gaal heeft veel meer bereikt dan Ten Cate hij is een zeer strenge maar rechtvaardige trainer en dat is nu nodig bij dit Oranje. Jurgen Klopp zal ook niet de makkelijkste trainer zijn hij verwacht ook veel van zijn spelers

17 juli 2021 om 22:52

Ik heb dus precies hetzelfde: je leest overal maar dat er meer moet worden gekeken naar diversiteit (geslacht, geen geslacht, kleur, geen kleur) in plaats van naar kwaliteit. Wel, ik vind dat onzin. Het maakt me niet uit of er een blanke of donkere man of vrouw wordt gekozen voor een functie, als het maar de beste persoon voor die functie is. Maar nu lijkt het wel alsof daar niet meer naar gekeken moet worden. Van mij mag Van Gaal komen en ze duidelijk maken dat het teambelang voorop staat.

17 juli 2021 om 23:29

Tuurlijk moet kwaliteit leidend zijn, alleen zijn er ook gevallen waarbij het ongeveer gelijk is en dan is het misschien denkbaar om eens iemand anders te nemen.

17 juli 2021 om 23:40

Jij zegt kwaliteit moet leidend zijn, en daarna zeg je dat het misschien denkbaar moet zijn om eens iemand anders te nemen. Wat je dan toch weer niet gebaseerd op kwaliteit doet.

17 juli 2021 om 23:57

@dhrgevuldekoek, nee, ik zeg dat kwaliteit leidend is (het primaire criterium), maar dat als 2 kandidaten gelijkwaardig zijn in kwaliteit dat er dan naar secundaire criteria gekeken kan worden. Stel nu dat zo'n groep graag een zwarte assistent willen hebben (om redenen van diversiteit en rechtvaardigheid) en daardoor beter gaan presteren dan kan je dat mee laten wegen.

18 juli 2021 om 12:52

@koriander - Het grote probleem daarin is wel dat tunnelvisie leidt tot zeer slechte beslissingen. Vergeet niet dat mensen met een migratieachtergrond behoorlijk ondervertegenwoordigd zijn qua aantallen. Heb je bijvoorbeeld 10 kanshebbers voor een functie, zit daar 1 iemand met een niet-westerse migratieachtergrond bij. Tja, dan is het niet vreemd dat ze ook ondervertegenwoordigd zijn bij grote functies. Dat is niet racistisch of discriminerend, maar gewoon logisch gezien de concurrentiestrijd. Dan heb je ook nog allemaal andere factoren die meespelen.

18 juli 2021 om 13:36

Dat moet je nooit mee laten wegen. Dan zijn wij uiteindelijk toch aan het selecteren op ras (wat de reden daarvoor dan ook mag zijn), dat is toch iets heel engs. Rechtvaardigheid brengen is niet afhankelijk van een kleur. Als Matthijs en Frenkie straks opperen voor een blanke staff, dan zien wij dat als iets ergs, andersom moet je ook consequent zijn met die mening.

17 juli 2021 om 23:23

Check de bron toch eens. Je weet toch dat dit onzin is. Als je de namen van Frenkie of de Ligt had staan dan zou je dit zelf ook wel zeggen.

17 juli 2021 om 23:56

Als dit echt waar is gaat van Gaal ze niet selecteren. Die gasten beginnen op leeftijd te raken en met de Vrij, Timber en Gravenberch zijn er prima vervangers. Die gasten drukken te veel hun stempel op die groep. Stelletje verwende kinderen zijn het net.

Mocht het zo zijn dan lekker verder zonder deze heren. Ook een soort van statement, zijn we gek op tegenwoordig.

Wat is het nut nou van zo’n artikel in the Mirror als de reden niet bekend is. Moeilijk mening geven erover zo

Dan ben ik wel heel benieuwd wat de redenen zijn, met name van van Dijk. Is dat persoonlijke wrok door zijn beslissing in 2014 of heeft hij er daadwerkelijk argumenten voor. Ik vind dat de spelers niet moeten zeuren, ze hebben al een stem gekregen bij de vorige bondscoachkeuze en dat liep uit tot niets. Van gaal is een kwaliteitstrainer, gewoon een prima optie. Ook hij wil gewoon dat Oranje het goed doet. Beter zet de KNVB gewoon door.

Als iemand er wat van kan maken komende wk is het Louis wel. Virgil heeft nog niet eens een eindtoernooi gespeeld en meent te weten wat het beste is. Niet dat ik dat weet, maar weet wel dat de spelers op dit moment totaal niet in de positie zijn om zich te verzetten tegen iemand met de status van Van Gaal

Nee hoor laat Van Gaal maar lekker komen het wordt hoog tijd dat deze selectie een trainer krijgt die ze onder de duim kan houden net zoals Koeman dat kon

Dit mag de knvb niet serieus nemen hoop ik, spelers mogen nooit iets te zeggen hebben over een coach want anders krijg je ieder keer weer tegenstand bij een keuze voor een trainer!

Hoe durf je je als Nederlands Elftal-speler nog kritisch uit te spreken over de Knvb, nadat je eerst twee eindrondes hebt gemist en vervolgens in de achtste finale van het EK wordt uitgeschakeld door Tsjechie. Geen idee wat deze twee zogenaamde vedetten gebruikt hebben (ervan uitgaand dat bovenstaand artikel klopt), maar goed is het niet.

De heren hebben niets te willen. Deze groep heeft een harde hand nodig, geen trainer die naar de pijpen van de spelers danst. Wie zich niet geroepen voelt om mee te gaan naar de wensen van van Gaal, die bedankt toch gewoon voor Oranje. Opgeruimd staat netjes, dat geld ook voor van Dijk.

Omdat hun namen geen waarde hebben bij van Gaal willen ze hem niet als bondscoach. De spelers hebben niks te willen. Anders zitten ze weer met de telefoontjes op het veld. Ik hoef ook geen coach die Depay niet durft te wisselen en dus een goed spelende Malen eruit haalt.

Achja, ik neem de mirror met 2 korrels zout, dus betwijfel of het waar is.

En wat is dat nou weer voor gezeur. Wijnaldum kon in 2014 toch ook prima opschieten met van Gaal?

Tja, van Dijk en Wijnaldum zijn twee spelers die zichzelf bij Oranje een vrij dominante rol hebben toegeëigend, maar bij van Gaal is er maar 1 baas: Louis van Gaal. En na het EK vind ik dat een prima verandering!

Had wijnaldum maar beter zn best moeten doen op het ek, en hoezo zijn ze woedend als Ze van gaal krijgen, omdat hij blank is? Was de boer ook, waarschijnlijk zijn ze bang dat hij streng is, van gaal is wel een toptrainer, 1000 keer beter als de boer

Daarom spelen we zo klote en is het geen team omdat onze zogenaamde vedettes niet tegen gegronde kritiek kunnen, nou dan juist moet van Gaal bondscoach worden.
Niemand is meer of minder dan een andere.

Wijnaldum de eerste speler die het laat afweten als het niet loopt, en van dijk die zelfs nog nooit een ek of wk heeft meegemaakt. Dankzij van gaal is wijnaldum een keer 3de geworden op een EK. Het gaat om de tactiek en prestatie, dit is de huidige generatie blijkbaar uit het oog verloren

Als je nou Oranje hoogstpersoonlijk de eindzege bezorgde of er was iets serieus gepresteerd sinds het vertrek van Van Gaal. Dan heb je nog enige invloed, maar als je sterspeler bent in een elftal wat al jaren ondermaats presteert en niks tot stand brengt ... dan past bescheidenheid en dan wacht je rustig af.

17 juli 2021 om 23:25

Dat van Dijk een mening heeft zou ik ergens nog kunnen begrijpen, maar Wijnaldum? Die zakt 9 van de 10 keer door het ijs.

17 juli 2021 om 23:46

Waarom mag van Dijk een mening hebben? Die heeft het druk genoeg met weer fit en op niveau komen. Als dat zover is, dan graag weer een mening zelfs.

17 juli 2021 om 23:49

Ook van Dijk moet zijn mond houden. Hij is maar een speler en wordt opgeroepen om het land te vertegenwoordigen. Dan luister je gewoon en doe je je stinkende beste anders is het mij betreft exit. Spelers horen hier helemaal geen stem in te hebben anders krijg je scheve verhoudingen.

De spelers hebben niks te willen deze keer. Dan hadden ze op het EK beter moeten spelen. En een harde aanpak is nu echt nodig. Het is geen kleuterklas waar het zacht eraan toe gaat

Waarom word de naam van Ten Cate nou steeds weer genoemd en welke ervaring hebben onze internationals met deze man??? Ik snap het oprecht niet. Ze zijn allemaal bang voor Van Gaal omdat hij schijt heeft aan ego's. Nou dat is net wat wij zoeken. Iemand die Memphis, Wijnaldum, Weghorst en co op hun plek zet en een systeem bedenkt op basis van de kwaliteiten in de selectie. Als Van Dijk niet met hem wil samenwerken omdat hij niet werd geselecteerd toen hij bij Southampton speelde, dan is " Virgil" een sneu mannetje met een veel te groot ego.

17 juli 2021 om 23:12

Ik denk omdat ze dan het gevoel hebben dat ze Ten Cate onder de duim kunnen houden, ze weten dondersgoed dat ze bij van Gaal een trap tegen hun reet krijgen als ze shit spelen

Pfff spelers die denken te moeten bepalen wie bondscoach wordt en wie niet. Ken je plaats als speler.... anders niet meer oproepen. Stelletje verwende ego's.

Hett gaat niet om Wijnaldum of van Dijk. Het gaat om het Nederlandse voetbal, ben je dan niet professioneel genoeg om onder deze trainer te werken dan pas je niet in het Nederlandse elftal en dan blijf je maar lekker thuis.

Het gaat toch om teambelang...dat betekent dat iedereen offers moet brengen en zijn ego aan de kant moet zetten...kun je dat niet...jammer blijf dan lekker thuis...ze wilden Frank en kijk wat het heeft gebracht...en diversiteit..lik mijn reet.. de beste moeten voor de groep en in de selectie...ongeacht welke huidskleur...

Tja dan bedanken Wijnaldum en Van Dijk toch lekker. Te gek voor woorden dat spelers inspraak willen hebben in wie hun coach wordt. In een bedrijf laat je de werknemers toch ook niet bepalen wie hun baas wordt. Zou wat zijn zeg. Welk inhoudelijk argument is er uberhaupt om voor Ten Cate te kiezen? Beste man zit al 15 jaar in de zandbak

Ten Cate is een grap. Nog nooit wat gepresteerd. Zou toch niet om zijn achtergrond gaan? Belachelijk.
vGaalnis een verschrikkelijk figuur natuurlijk, hel voor die spelers. Maar goed, ze plaatsten zich waarschijnlijk toch niet.
En vergeet niet, dit is de Telegraaf

Wie niet met van Gaal werken wil, die stopt toch lekker als international.

Exit deze twee egoisten.
Wijnaldum is inmiddels een lachertje geworden en VDijk heeft helemaal niets te zeggen omdat hij al ruim een half jaar geblesseerd is en zich beter op zichzelf kan concentreren.

Gewoon aanstellen, en de zogenaamde "vedettes" maar niet meer oproepen... zijn niet bepaald in de positie om eisen te stellen

People Mensen, even allemaal kijken waar het nieuws vandaan komt ! “ the miror”
En leer ook eens niet blind op nieuws in te gaan.
Zolang de persoon in kwestie zelf niks heeft gezegd. Moet je vooral niet lopen schreeuwen dat ze dan niet geselecteerd moeten worden !
En het punt dat er weinig donkere trainers met kwaliteit zijn, dat is onzin..
hoe vaak krijgt er donkere trainer de kans om zich te bewijzen..?????
De boer heeft het top gedaan bij Ajax.. maar in t buitenland niet goed.. maar kreeg wel kans op kans
Je moet ergens beginnen om te groeien dus het begint allemaal bij iedereen een EERLIJKE kans te geven.

18 juli 2021 om 09:27

Het Nederlands elftal is geen opleidingsinstituut...daar moet voor de groep een trainer met tactisch vernuft staan...eerlijke kansen kunnen ze op lager niveau krijgen...en de Boer heeft nu toch bewezen dat hij ongeschikt is na zoveel kansen.

18 juli 2021 om 10:55

Hoeveel goede donkere coaches ken jij?
Hoeveel oud voetballers van de afgelopen 10 jaar ken jij die nu een opleiding volgen om coach te worden? De reden in het midden latend, is voor mij niet zo belangrijk, is dat blijkbaar iets wat veel donkere jongens niet ambiëren.
Daarnaast, zeg nou eerlijk, waarom komt de naam van ten Cate langs? Dat is echt niet omdat hij zoveel succes heeft gehad als coach de laatste... 15 jaar?

Dan bedanken ze toch voor Oranje? Egootjes die bang zijn dat ze moeten werken.. Kans gehad met hun “profiel Koeman” gezwets. Aanhalen of afvallen, heel simpel. De spelers hebben niks meer te willen. Ik kan m’n baas ook niet uitkiezen. M’n collega’s ook niet. Oftewel; bedankt voor jullie mening daar doet de KNVB helemaal niks mee. Mag ik toch hopen.

IK ben al sinds dit EK klaar met Wijnaldum. Aanvoerder onwaardig. Hoe hij de boel liep te saboteren in die laatste groepswedstijd. Dat was te opzichtig. Lekker vooruitzicht als van Gaal straks wel komt....wijnaldum en van Dijk mogen wat mij betreft beide geen aanvoerder meer zijn. Eigenbelang voor het team plaatsen. Wegwezen.

18 juli 2021 om 09:50

Volgens mij heeft het NL elftal heel veel aan Wijnaldum te danken. Zonder hem waren we in de groepsfase al uitgeschakeld

Ik neem dit sensatiebericht met een flinke korrel zout. Maar toch: ik verbaas me erg over de vele reacties waarin wordt geschreven dat die sterspelers dan maar weg moeten uit het Nederlands Elftal. Dat vind ik de omgekeerde wereld.

Op zich is bondscoach zijn een verschrikkelijk simpel baantje. Je hoeft die jongens niet meer te leren voetballen, je hoeft ze geen nieuwe traptechnieken meer te leren, je hoeft ze niet meer uit te leggen waar ze moeten lopen. Je hebt maar drie simpele taakjes: selecteer de beste spelers, zet ze op de juiste plek en motiveer ze. Punt. Dat is alles.

Als je een bondscoach aanstelt die al bij voorbaat spelers wegjaagt en dus sowieso aan die punten niet kan voldoen, dan heb je de verkeerde bondscoach.

17 juli 2021 om 23:43

Nee hoor, als die bondscoach vervolgens gewoon weet te presteren is daar helemaal niks mis mee. Het is juist de omgekeerde wereld wanneer je spelers laat bepalen wie de bondscoach wordt. Alsof er iemand in het NL elftal zekerheid heeft op een selectie, die moet je toch echt zelf verdienen en dan mag de nieuwe bondscoach dat bepalen. In een normale organisatie bepalen de werknemers toch ook niet wie de manager wordt, zou een mooie boel worden op die manier.

18 juli 2021 om 00:01

@consy:

Dan verschillen wij toch van inzicht. Als ik moet kiezen tussen een hele goede bondscoach die het deels met B-garnituur moet doen omdat de topspeler hem niet willen, of een wat mindere bondscoach waar alle spelers zich wel goed bij voelen, dan ga ik zonder een seconde twijfel voor optie twee.

Ik snap dat Frank de Boer uit de tweede categorie kwam en dat die optie daardoor nu even wat minder populair is. Maar dat is de waan van de dag. Rinus Michels was een trainer die in 1988 door de groep niet heel erg serieus genomen werd, maar iedereen vond hem wel een aardige vent en hij tolereerde het dat de beste spelers stiekem hun eigen plan trokken. Dat bleek uiteindelijk een gouden formule.

18 juli 2021 om 00:13

Alleen neem je met '88 wel de verkeerde vergelijking. Daar speelde echte persoonlijkheden die nog meer gewonnen hebben en de echte sterren bij hun club waren, en bij clubs die toon aangevend waren in europa. Die hebben we nu om precies te zijn geen enkele.

18 juli 2021 om 00:25

@heuvel 1974:

Je maakt hier toch even een denkfout. Spelers als Van Basten, Gullit, Rijkaard en Koeman zien we achteraf als grote sterren, maar dat waren ze destijds nog niet echt. Dat zijn ze juist geworden door dat Ek.

Van Basten was pas 23, had het prima gedaan bij Ajax, maar had door blessures een mislukt eerste seizoen bij Milan achter de rug. Koeman speelde nog in de eredivisie. Rijkaard had een heel raar seizoen achter de rug met maar 19 wedstrijden voor drie verschillende clubs.

Ik durf te beweren dat spelers als Van Dijk, Wijnaldum, De Jong en De Ligt nu grotere sterren zijn dan Gullit, Van Basten, Rijkaard en Koeman waren toen ze in 1988 begonnen aan dat EK.

18 juli 2021 om 02:29

Koeman had al een EC 1 gewonnen met PSV, Van Basten de EC 2 met Ajax, Gullit was de grote man in Italië(toen de meeste toonaangevende voetballand). De enige wie hier een denkfout maakt ben jezelf. Daarbij komt ook nog eens, dat dezelfde groep 1,5 jaar later om een trainer vroegen die ze serieus konden nemen. Ze wilde Cruijff, kregen Beenhakker en je weet wat daar van terecht gekomen is. Maar serieus, Wijnaldum, De Jong, Van Dijk en de Ligt grotere sterren noemen als Gullit, v. Basten, Rijkaard en Koeman op dat moment is echt 1 grote grap. R. Koeman, Rijkaard, Van Basten, Wouters, E. Koeman, Van Breukelen, van t Schip, van Aerle, Bosman, Kieft en dan vergeet ik er nog een paar hadden allemaal al een Europees clubtoernooi gewonnen. Dat waren jaren dat NL clubvoetbal ook nog aardig aan de weg timmerden.

18 juli 2021 om 10:00

"koeman had al een EC 1 gewonnen met Psv, Van Basten de EC 2 met Ajax, Gullit was de grote man in Italië(toen de meeste toonaangevende voetballand)."

Wijnaldum heeft al de CL gewonnen, Blind de EL, De Jong en Van Dijk behoren tot de grootste spelers van de meest toonaangevende voetballanden.

18 juli 2021 om 10:07

Plus, ook met al die namen die jij noemt (het merendeel was al international sinds 1982/1983) wist Nederland zich drie keer op rij niet te kwalificeren voor een eindtoernooi. Dus nogmaals, dat waren aan het begin van dat EK nog lang niet zulke grote sterren als we nu denken. Dat werden ze mede door dat EK.

18 juli 2021 om 00:47

Gewoon een vraagje ,welke sterspelers.heb een sterspeler gezien op het ek en dat was dumfries.
Leuk de titel sterspeler en leuk dat je het bij je eigen club goed doet.nu nog in het Nederlands elftal die 2 toernooien heeft gemist en het laatste ek ,totaal geen team was en het van de zogenaamde steren moest hebben en deze alle drie inclusief de jong niet thuis gaven.
Sterspeler mijn reet eerst presteren voor deze titel.

18 juli 2021 om 10:02

Spelers en Gullit en Van Basten hebben ook wel eens een dramatisch toernooi gespeeld. Zullen we dat dan ook maar geen sterspelers meer noemen?

Alles wat uit The Mirror komt kan je eigenlij per definitie gelijk in de prullenbak gooien. Dat tabloid liegt vaker dan dat ze de waarheid op papier zetten...

Wel apart trouwens dat zoveel mensen gelijk op Van Dijk springen omdat het Nederlands Elftal slecht speelde op het EK, aangezien hij geblesseerd thuis zat.

Is al ontkracht door Virgil himself. Altijd wel geinig als spelers die journalisten ff op hun plaatsje zetten. Jammer dat ze na een week weer verder gaan waar ze waren gebleven.

Mooi, hoeven we die zogenaamde sterspelers niet meer op te roepen ook. Vooral Wijnaldum, die zichzelf behoorlijk wat vind, verpest de algehele sfeer in de selectie.
Die spelers hebben niets meer te willen maar gewoon te luisteren, daar krijgen ze immers voor betaald...

17 juli 2021 om 23:50

Oh je speelt ook nederlands elfta dat je dit nu zegt !!?? Wat doet hij dan dat hij de sfeer verpest

18 juli 2021 om 00:07

Kliekjesvorming bijvoorbeeld...
En zoals hij op het EK Weghorst steevast negeerde, buiten maar ook vooral binnen het veld, dat werkt niet bepaald sfeerverhogend.

Wie zegt dat dit allemaal waar is dan? Nu worden die jongens weer neergezet alsof ze alleen maar een trainer met hun eigen kleur willen. Los van het feit dat we eigenlijk niet moeten willen dat een 3x gepensioneerde, narcistische trainer, zonder enig realiteitsbesef voor de groep komt te staan. Vind sowieso dat we eens over de landsgrenzen mogen kijken, aangezien de beschikbare Nederlandse trainers eigenlijk allemaal te licht zijn.

17 juli 2021 om 23:45

Zodra je kijkt naar buitenlandse trainers word het een geld kwestie want niemand zonder de Nederlandse nationaliteit komt hier trainen als prestige project of omdat ze trots zijn om de baan te krijgen. Weinig buitenlandse (sub)top trainers die hier komen voor het geld dat de Knvb aanbied.

18 juli 2021 om 08:27

Als het de Belgische bond dus wel lukt om een buitenlandse trainer van formaat aan te trekken, waarom lukt het de KNVB niet? Kom me niet zeggen dat zij mee budget beschikbaar hebben gesteld.

Zo dan gelijk maar door selecteren en deze zelf vernoemde vedetten eruit gooien

18 juli 2021 om 00:34

Prima idee, natuurlijk, dat "doorselecteren". We gooien kritische spelers die bij Europese topclubs spelen uit het Nederlands Elftal en zetten volgzame spelers die het aardig doen in de eredivisie op hun posities. Komt helemaal goed volgend jaar op het WK! Toch?

Dan moeten virgil en gini lekker bedanken. Toch absurd dat spelers bepalen wie er wel of niet mag komen.

Zou me niets verbazen, zijn ook de eerste spelers waarvan ik dit verwacht. Met alle respect maar als ze denken dat ze in een positie zitten waarin ze eisen kunnen stellen dan kunnen ze beter bedanken voor Oranje. Niemand die Wijnaldum mist in het NL elftal echt een hele simpele voetballer en tja Van Dijk heeft nog geen relevante pot gespeeld voor NL behalve de oefenwedstrijdjes van de Nations league. Onvervangbaar zijn ze zeker niet.

Dan weet je gelijk wie je niet hoeft op te roepen de eerste paar keer. Hou het simpel vlag en wimpel. Alleen mogen we tevreden houden om te blijven. De rest is geen Messi

Godzijdank speelt Ziyech voor Marokko. Ik hoop dat Ihattaren snel de juiste keuze maakt en zich realiseert dat dit land vol zit met racisten die je zonder enige geldige reden onder de bus willen gooien. Mensen geloven tegenwoordig de Mirror, een Engelse tabloid wanneer het op het Nederlandse elftal aankomt en maken vervolgens zelf de conclusie dat het iets met ras oid te maken heeft. Ik schaam me voor dit land en voor de inwoners. Internationaal het beeld afgeven alsof je een liberaal paradijs bent waar niemand gediscrimineerd wordt en waar iedereen geaccepteerd is om dan vervolgens zulke achterlijke en debiele dingen over je 2 beste spelers te geloven. Ik dank Spanje voor 2010 en Tsjechië voor 2021. Dit land verdient geen EK, WK of wat dan ook. Zielige figuren hier.

18 juli 2021 om 01:24

Vergeleken met het grootste deel van de wereld zijn we ook een liberaal en tolerant paradijs, ook vergeleken met Spanje en Tsjechië. En al helemaal vergeleken met Marokko.

18 juli 2021 om 01:53

En ik heb soms hoofdpijn maar ik mag niet klagen omdat mensen in ziekenhuizen doodgaan. Wat kan ons schelen hoe het aan toegaat in Spanje of Tsjechiã«. We leven hier in Nederland en zien dat bepaalde dingen niet goed gaan. Dan mogen we naar mijn mening kritisch zijn.

18 juli 2021 om 08:20

Ik reageer op iemand die begint over Spanje en Tsjechië.

De 'vedetten' van Oranje zeggen iets terug als Derksen en zijn clubje depressieve zeventigers iets doms over ze zeggen en "kunnen dan niet tegen kritiek" waardoor ze een specifieke bondscoach niet zouden willen zien.
Wat de Fuck gasten, zit iedereen hier nu een verhaaltje in zijn hoofd te breien omdat iemand op televisie iets zei over iemand anders en we dat stiekem allemaal veel interessanter vinden dan wat de mensen waar ze over praten allemaal op het veld doen? Christus te paard

Logisch toch, de keuze voor van Gaal is pure armoede! Zegt toch wat dat Koeman de selectie aan de praat kreeg, deze ook veel vrijheid kregen om samen naar een doel toe te werken, dan nu een dictator aanstellen, die nog geen maand geleden de selectie .. “kleineerde” met weinig opbouwende kritiek.

Er zijn wel heel veel mensen hier boven aan het woord die toch serieus ingaan op de stelling dat van Dijk en Wijnaldum woedend zouden zijn dat Ten Cate niet aangesteld wordt. Het zou complete onzin zijn omdat Ten Cate nadat die mogelijkheid in de pers kwam onmiddellijk heeft laten weten niet beschikbaar te zijn. Dus einde verhaal. Dan kun je de Knvb daarin op dat moment niets meer kwalijk nemen. Bovendien is de reactie van van Dijk onder het verhaal al net zo duidelijk. Het is gewoon geleuter van een om aandacht schreeuwende mislukte journalist.

Ïn en in triest dat die zogenaamde vedettes een andere trainer willen ongeacht de kleur van iemand. Laten we beginnen bij het begin. Hoe kan het dat de groep bepaald welke trainer er voor de groep komt te staan? Dat ze een suggestie doen prima, maar je moet als organisatie kijken waardoor presteren jouw mensen het best, welke trainer haalt het meest uit deze groep? Denk persoonlijk dat de trainer wel uitmaakt maar dat dit nederlands elftal zwz geen succes wordt vanwege de diversiteit. Te veel spelers zijn met politieke gedachtes en dingen bezig in plaats van wat ze moeten doen, namelijk voetballen. Hou het een keer bij je werk, je passie, je sport. Laat de politieke en maatschappelijke aspecten een keer liggen en probeer eerst een prof voetballer te zijn en jezelf te bewijzen, want eerlijk wat hebben jullie gedaan op het ek? Veel te weinig. Memphis was de slechtste speler van het toernooi voor mij maar wel degene die de grootste mond had en overal wel wat van vindt. Focus op je sport, bemoei je niet met politiek, ga anders switchen van beroep. Zelfde als wijnaldum, die vond ik wel wat beter presteren. Maar ook hij zou zoveel meer uit zichzelf en de groep kunnen halen als ze dat kleuren probleem links laten liggen en met de groep als 1 geheel iets uitstralen door ook echt te genieten en te voetballen met ze alle (wit, bruin, paars lekker belangrijk). Verder denk ik dat we het jelemaal niet moeten hebben over blank-zwart-bruin of welke kleur dan ook. Kijk naar de persoon en beoordeel iemand op zijn inhoud, niet de kaft.

18 juli 2021 om 00:32

Een enorme lap tekst en je reageert nadat Van Dijk dit ontkende. Als je een boek leest lees je alleen de titel?

Ik verbaas me echt over de reacties hier. Beseffen jullie wel dat tabloid krant The Mirror dit naar buiten brengt? Wat zijn jullie goed gelovig zeg 🥱.

Louis van Gaal is een Generaal. Die jongens hadden moeten bewijzen dat het zonder hem kan niet achteraf klagen hij is een baas

The Mirror, die spiegelen je altijd wat voor, maar zelden de waarheid.

Wat een stukje in de Mirror wel niet teweeg kan brengen op VZ. Mensen lezen VVD en Wijnaldum en beginnen gelijk te schuimbekken. Ik word er treurig van.

Waar hebben jullie het over!! Van Dijk is heel duidelijk. Hij heeft niets gezegd waaruit iemand zou kunnen opmaken dat hij tegen Van Gaal is. Roddeljournalisten, vooral uit Engeland, liegen altijd. Het zit die Engelsen dwars dat ze de finale verloren hebben, en volgens Engeland vanwege Kuipers.

Dat ze dankzij een andere Nederlandse scheidsrechter ten onrechte de finale haalden, ten koste van het benadeelde Denemarken, vergeten ze natuurlijk gemakshalve. Dus slijpen ze de messen en proberen al op voorhand tweedracht in het Nederlandse team te zaaien. Dat zijn vuile streken van het deels racistische Engeland. Het zijn letterlijk en figuurlijk eilanders die nergens bij willen horen en zichzelf, volkomen ten onrechte, het beste vinden. En Van Gaal moet ook niet al te arrogant van de toren blazen, want hij was zelf een waardeloze voetballer en als coach een veel te kort lontje. Een blaaskaak van het kaliber De Snor. Ook al zo'n gemankeerde prutsvoetballer destijds. Gijp en Kieft zijn de enigen met destijds veel voetbaltalent en -inzicht. Bromsnor of zeiksnor vindt zichzelf heel wat. Dat is hij dus niet, integendeel. Bosman heeft een verstandelijke handicap want hij begrijpt niets. Wat doet zo'n vadsige kamerolifant bij een sportprogramma? En die verrader die de boel leidt, gooit graag rauw vlees in de arena, dus hij is ook een riooljournanist. Net als die Engelsman. Geen greintje vakmanschap. Die 3 eruit, en 3 deskundigen ervoor in de plaats.

Van Gaal krijgt alleen de jonkies klein, de rest laat hem in zijn waan dat hij goed is en doen ondertussen wat volgens bun gedaan moet worden.

Zelfs Huub Stevens zou een betere coach zijn. Die straalt wilskracht uit in plaats van arrogntie en was ook een veel betere speler dan gymnastiekleraar Van Gaal.

Kan het me niet voorstellen. Natuurlijk is Van Gaal extreem veeleisend en irritant autoritair, een regelneef, mierenneuker, en controlfreak, maar bij oranje hoef je daar maar een paar wedstrijden per jaar en de weken van één eindtoernooi mee te leven. Het is niet zo dat je er een heel seizoen mee opgescheept zit, en dat heeft het merendeel van zijn spelers ook gekund. De weg naar presteren is nooit makkelijk, maar winnen... dat verveelt nooit. Dat snappen die gasten ook wel.

Opstappen en direct uit Oranje trappen de spelers, die tegen Van Gaal zijn. Moet niet gekker worden dat spelers gaan bepalen wie de Bondscoach wordt.

Dat was bij de Boer ook al het geval.

Ik word langzaam een beetje moe van Oranje. Het enige land in de wereld waar de spelers blijkbaar bepalen wie er Bondscoach moet worden.

Stel van Gaal aan als hij wil en heel rap wegwezen met de spelers, die niet mee willen.

18 juli 2021 om 01:50

Het beste is gewoon praten met degene die tegen hem zijn. Donker of wit of blauw hoeft niet uit te maken. Het kan uitmaken als je als trainer niet eerlijk bent, daar is iedereen allergisch voor, zeker 'donkere' voetballers. Die laten het voor je neus melden en donkere spelers die doen dat anders. Maar goed, even terug. Waarom ging het mis tegen in de 8ste finale. Niet door de spelers, met 10 man had je het nog steeds kunnen omgooien. Je mag notabele 6 man wisselen. Okay een oplossing. De ligt eraf. 3 verdedigers timber in de man dekking, de vrij laatste man Ake of Dumfries ernaast. Blind naar middenveld en wijnaldum ernaast. 1 controle en een voor de passing ( blind ) had het gekund. Depay naar rechts Malen in de spits en of Klaassen of van Beek brengen. Maar niet promes. Haha. Super speler, maar die heeft andere zorgen. De Boer is veel te lief. Jongens namen een loopje met hem. Maar goed, het is voorbij. Op naar van Gaal en stoppen over zwart en wit. Het is Nederland, in de meeste oranje teams tot onder 14 is het gewoon een mix. Daar moeten we het mee doen. Talent genoeg. Ik koop vast een nieuwe Tv voor tegen Noorwegen.

18 juli 2021 om 10:27

Leuk al deze reacties hier, maar zoals van Dijk al aangeeft klopt er helemaal niks van. Voetbalzone neemt ook maar gewoon wat over. Waardeloze berichtgeving.

Virgil vindt dit ook geen probleem. Je merkt op deze manier pas hoe de roddelpers te werk gaat. Best makkelijk scoren. Een jongen als Virgil vindt het juist een doel om een goed toernooi neer te zetten met Oranje. En als Louis daar de aangewezen persoon voor is, is Virgil niet de persoon die hier een stokje voor steekt.

Ik denk dat Virgil en Wijnaldum professioneel genoeg zijn om zich te schikken in de keuze van de Knvb. Bovendien kan Van Gaal nu echt niet om Virgil heen. Ik geloof het verhaal voor geen meter om twee redenen. Ten eerste is het The Mirror en dat is een boulevardblaadje en ten tweede reageert Virgil wel heel fel. Ik denk dat Van Gaal, Virgil, Wijnaldim (en Memphis) nog zeker met elkaar gaan praten en dan komen ze er wel uit als dit echt waar zou zijn.

Haha geweldig hoe iedereen dit in de reacties blindelings gelooft.En het is niet eens dat ze het geloven maar dat ze het willen geloven voor hun eigen agenda. Als the mirror iets zou plaatsen over hun eigen club schreeuwt iedereen ONZIN. Maar in dit geval spuwt iedereen hun gal uit over deze 2 spelers. Lachwekkend maar niet verrassend deze reacties.

Onzin. Meer vertrouwen in van Dijk dan roddeljournalistiek. Einde discussie.

Er staat al in de eerste zin dat één van de twee spelers dit ontkracht. Lijkt toch bullshit nieuws te zijn.

Als deze spelers zich zo verzetten, is het misschien tijd voor andere spelers! Wel heel typisch dat precies deze 2 spelers dwarsliggen!
Aan alle andere veredelde vedettes, maak je borst maar nat. Zorg dat je tegen kritiek kan!
Stelletje prima donnas!
Altijd een grote bek hebben, tot het er echt op aan komt!

Ook ik vind dat het teambelang boven spelers gaat. Persoonlijk erger ik mij al jaren aan het gedrag van Depay, Wijnaldum en blijkbaar op de achtergrond ook Van Dijk. Wat mij betreft wordt het dus Van Gaal. Sterspelers? Die hebben we eigenlijk niet. Daarom maakt het ook niet uit wie er voor Oranje bedankt. Geloof mij, binnen een jaar staat er een betere klaar. We mogen heel dankbaar zijn dat Van Gaal met deze ikkanniettegenkritiek mannetjes wil werken.

Het zegt veel dat er zoveel hier zich kwaad maken om niks,en vooral als het om bepaalde donkere spelers gaat,gelijk aannemen wat een roddel krant zegt.
Waarom wordt Depay erbij gehaald door sommige hier???

"It's never been more important to tell the truth as journalists".. hehe rustig aan Virgil, het blijft maar voetbal.

18 juli 2021 om 08:51

Hij heeft echter wel een punt, walgelijke vorm van journalistiek en zelfs gevaarlijk voor de samenleving wanneer dit soort mensen alle ruimte krijgen.

Het is wel vrij triest dat we weer terug moeten vallen op Louis van Gaal. Dat is wel een teken aan de wand dat het niet goed gaat met het trainersgilde in nederland. Ik kan zelf ook alleen Ten Hag als geschikte kandidaat opnoemen, maar die komt zeker niet. Peter Bosz had eventueel ook nog gekund

In alle bescheidenheid vind ik vooral dat de tijd dat spelers wat te zeggen hebben voorbij is. Eerst maar eens presteren, onderknuppels.

Het moet niet zo zijn dat de bondscoach in dienst is van een paar veredelde zeikerds! Voor het nederlands elftal zou het perfect zijn wanneer er een grote schoonmaak word gehouden! Een nieuw elftal bouwen, zonder bandjeskeurende en zwakke zieltjes spelers!

Vrij trieste reacties hierboven. Iedereen heeft weer de pik op de deze twee spelers en gelooft liever de daily mirror dan van Dijk (die dit al heeft ontkend en Gini. Reden? Omdat zij zich zogenaamd opstellen als vedettes en niet tegen kritiek kunnen, maar niemand die kan melden welke kritiek zij dan hebben weerlegd of wanneer zij hebben gedaan alsof ze de beste zijn van Nederland en wel even de kar trekken. Wijnaldum is in mijn ogen de bescheidenheid zelf. Jammer om te zien dat mensen een rode lap voor de ogen hebben en niet meer normaal kunnen nadenken.

Tja Van Dijk kan het wel ontkennen op twitter, maar ik heb hem anders nog nooit positief gehoord over van Gaal. Maargoed we gaan het wel zien

18 juli 2021 om 09:59

Ik heb hem überhaupt nooit gehoord over Van Gaal

19 juli 2021 om 10:19

'tja Van Dijk kan het wel ontkennen op twitter, maar ik heb hem anders nog nooit positief gehoord over van Gaal.'

Heb jij wel gehoord dat hij zich negatief over Louis van Gaal heeft uitgelaten dan?

Wat een geouwehoer weer over kleur.
Alle elitespelers moeten weten waar ze staan en daarin Van Gaal een meester.
Verschillende spelers zullen balen dat hij komt omdat hij zich niet druk maakt om wie zich een sterspeler vindt .Hij zegt en vertelt je waar je staat en wat er verwacht wordt van je.
Voldoet je niet dááraan ga je naar de bank .wit ,zwart maak niet uit.
Individuele spelers maken geen team,groepjes spelers maken geen team.
Van Gaal zal er best een team -zoals hij het wilt - van maken ZONDER sterren maar met spelers die voor oranje willen voetballen

Wat een onzin bericht dit. En een groot deel van de mensen gelooft dit ook nog. Daarnaast wordt deze onzin door de meeste hier ook nog een keer gekoppeld aan de spelers van kleur. Van Dijk en Wijnalbum zijn op en top profs. Die willen echt alleen maar winnen hoor. En het liefst met de beste tactiek en de beste coach. En of die nou zwart, wit of paars is maak die jongens echt niets uit. De racisme discusie gaat over heel iets anders. Die jongens zijn het gewoon zat dat iedere keer uitgescholden worden op de tribunes om hun huidskleur. Daar zou ik ook gek van worden. Daar mogen ze best een keer tegen optreden. Zolang de racisme kaart maar niet gebruikt wordt om alleen maar hun zin te krijgen vind ik het prima. En als dat wel zo is. Is dat niet goed.

Sommigen zijn echte idioten...wie zegt dat verhaal waar is? Van Dijk zelf schrijft hoer dat t een leugen is, journalisten liegen echt te vaak mijn inziens. Ken zelf paar voetballers en soms lees ik verhslen die 100% niet kloppen, maar meesten nemen alles voor waar aan wat ze lezen.

Ik snap niet dat die gasten die zo graag diversiteit willen zien maar niet kunnen begrijpen dat je niet alleen maar moet selecteren op kleur of geslacht maar op kwaliteit. Als je nu ziet dat ze liever een ten Cate wilden dan een van Gaal dan zie je toch al dat de spelers dus totaal niet kijken naar wat een trainer kan? Want laten we eerlijk wezen waar bij een topclub heeft ten Cate nu als hoofdtrainer aan het roer gestaan op een beetje niveau? Nee dat diversiteit ben ik helemaal voor maar we alsjeblieft eerst kijken naar kwaliteit en ik ben nog steeds van mening de beste moeten er aangesteld worden. Is dat iemand die vrouw is prima, is dat een donker iemand ook geen probleem. Maar zijn die er niet dan moet het ‘gewoon’ een blank iemand zijn. Die onzin van het moet een donker iemand zijn ben ik echt zo klaar mee. Je ziet het nu echt overal zo gaan echt bizar.

De spelers moeten zich achter van Gaal plaatsen hij is de enige buiten Koeman die de spelers aan het voetballen krijgt .al die andere onzin vergeten en voetballen.

VvD heeft zelf gezegd dat dit allemaal klinklare onzin is. Niet alles geloven wat je leest is soms wel een goeie tip

beide verbannen van de oranje selectie. zelfde hoe Frankrijk dat deed met Benzema
wie denken Van Dijk en Wijnaldum wel niet dat ze zijn?
boycotten,mensen dingen in de mond leggen hoe 'wij' Nederlanders ons moeten gedragen.
Beide hebben 0.0 bijgedragen op het afgelopen Ek door blessure van Van Dijk en belabberde prestaties van Wijnaldum.
dus zonder hun zal het niet veel slechter gaan dan afgelopen Ek want toen deed er een ook niet mee en de andere wel maar niet in positieve zin opgevallen.

18 juli 2021 om 10:07

Dat jij dit klakkeloos zegt meer over jou dan je vermeende beschuldigingen aan vdijk en wijnaldum.

18 juli 2021 om 16:17

Virgil is de beste verdediger van de wereld. Het doel is dat het beter gaat met oranje. Als je ambitie is om het 'niet slechter' te laten zijn dan op het laatste EK, dan is dat een vrij laag ambitieniveau. Met Virgil erbij en een goede trainer is er misschien wel heel wat mogelijk.

En verder; wat Tk87 zegt. Dit is 1 artikel in 1 krant. Niet de waarheid. Van Dijk heeft het ook openlijk glashard ontkend. Dus niet te snel oordelen.

Dus Ten Cate is niet beschikbaar en toch vragen en rebelleren? Klinkt mij als deze te willen vanwege de opgelegde diversiteit en het moedwillig hiervan tonen. Gedver.

18 juli 2021 om 10:17

Dus als een sensatie/Roddelblad een roddel over deze 2 spelers de wereld in slingert wil je het direct geloven maar wanneer Martijn Krabbeman eens wat over Feyenoord verteld is het meteen onzin? Gedver

Voor iedereen die nu loopt te steigeren: dit verhaal kan niet anders dan grote onzin zijn. Het gaat om The Mirror, één van de beruchte tabloids.
Meer serieuze media heb ik hier niet over gehoord,

Wat betreft de diversiteit, zover ik begrijp is Van Gaal zelf al op zoek naar assistent van kleur. Slimme zet,

Geloof dit niet zo. Er is nou eenmaal weinig keus en van Gaal is dan logisch. Zou een mooi verhaal worden als we voortaan de spelers gaan vragen wie de bondscoach moet worden. Dat gezeur om ten Cate moet maar eens afgelopen zijn, de man zit al jaren in de zandbak. Heeft sowieso amper ervaring als hoofdcoach en die zou dan oranje moeten leiden?

Wow wow wow wat een aannames. Ten eerste, dit komt van de f***ing Mirror. Dat hele ding staat vol met verzinsels, dat is gewoon algemeen bekend. Ten tweede; er wordt zelfs nergens gezegd dat het iets met huidskleur te maken heeft, en toch trekt de helft hier alvast de conclusie dat het daarom gaat? Maar goed, nogmaals, dit komt uit The Mirror, als je het dan überhaupt als gelooft...

Als er twee spelers zijn die het niet eens zijn met de komst van van Gaal zijn ze vrij om te bedanken voor het Nederlands elftal, ongeacht wie of wat ze zijn. Sinds wanneer maken de spelers, die tot dusverre internationaal weinig tot niets hebben laten zien, de dienst uit. Met deze selectie is er toch geen eer te behalen domweg omdat er landen zijn met aanzienlijk sterkere selecties.

Ook een huilebalk zeg die Ten Cate om.nou te zeggen karaktermoord. En hoezo moet Hoogma excuses maken voor iets wat zijn voorganger gedaan heeft

Van Dijk,denkt ook dat hij God is,en laat wijnalden lekker met pensioen gaan,presteert zeer matig,dus waar hebben we het over,zulke mietjes heeft Neder lands elftal niwr nodig ,lekker in Liverpool.blijven

Ze kunnen zich beter bezig gaan houden met presteren, want dat doen ze de laatste jaren in oranje niet. Ze zijn meer bezig met hun zakken vullen, blm en bepalen wie er bondscoach. Ze voetballen onder de vlag van de KNVB, dua die bepaalt. Als het ze niet aanstaat bedanken ze toch lekker voor oranje.

De twee vedettes ? vedette zijn ze niet het zijn belangrijke spelers maar verder gewoon spelers van het Nederlands elftal die blij moeten zijn dat ze voor hun land mogen spelen , en verder gewoon blijven doen en uitstralen dat ze graag voor Oranje willen spelen maar zeker niet mogen bepalen wie er trainer wordt anders gewoon opzouten voor jullie staan er andere weer andere op hoor , het moet echt niet gekker gaan worden .

Ik zou zeggen, stop de discussie. Vraag Clarence Seedorf als bondscoach. Veel inzicht en weet een team te smeden.

18 juli 2021 om 15:55

Clarence Seedorf heeft wel erg vaak bewezen een slechte coach te zijn.
Van Gaal is arrogant maar Clarence Seedorf is extreem arrogant..

Ja hoor, de volgende soap rond oranje is weer begonnen daar. Het kon niet uitblijven. De roddelpers hoeft maar een kruimeltje in het hoenderhok te gooien en er is weer voer om tot en met Qatar te gaan knokken.

18 juli 2021 om 14:45

Ik heb de media niet nodig om te zien dat de heren Van Dijk Depay Wijnaldum onder de Boer de kantjes er vanaf liepen. Ik beoordeel met mijn eigen ogen wat ik zie hoe de heren zich presenteren voor de camera. Je ziet toch op het veld dat ze geen meter te vele willen lopen en dat ze sommige media boycotten en zelfs niet te woord willen staan.

18 juli 2021 om 15:21

kweenie, het kan natuurlijk ook zijn dat je de dingen al bekijkt vanuit een bepaald idee, waardoor je zelf de bevestiging ervan ziet. Uiteindelijk kan het net zo goed zijn dat die gasten gewoon niet fit waren. Wanneer Depay met opzet zoveel ballen verkeerd geeft of van z'n voet laat springen, hoort hij eigenlijk een gouden bal te krijgen.

Dit is reeds gerectificeerd door vvd op Twitter. Graag het artikel aanpassen.

18 juli 2021 om 16:01

Jij gelooft van Dijk, ik niet.
Die heeft al vaker laten weten niet op Gaal te zitten wachten..

Ze hebben duidelijk geen zin om strijd te leveren tijdens westrijden waardeloze instelling hebben en daat gaat Van Gaal mooi veranderen .

18 juli 2021 om 14:40

Dat zag je sinds de komst van De Boer gingen ze er met de pet naar gooien kantjes er vanaf lopen, de diva's mag je niet aanpakken zien Oranje als tijd om lekker rustig te chillen..

2 ster spelers ???????,
Ik zou zeggen 1 , namelijk Virgil.
Gini speelt echt hele goede wedstrijden maar is soms ook onzichtbaar.
Begrijp me goed ik heb respect voor de voetballer en ook voor de mens Wijnaldum, maar een ster speler had et gestaan tegen de tjech,.

18 juli 2021 om 15:59

Gini is de beste verstopper, die hobbelt mee.
Enkel voor zijn club wil hij werken, ook niet raar voor 10 miljoen per jaar.

Is toch algemeen bekent dat de heren eren tegen de komst Van Van Gaal zijn de heren Van Dijk Depay Wijnaldum, is niks nieuws , omdat Van Gaal met de harde hand regeert dat kunnen de verwende nesten niet tegen is ook de reden waarom de Boer kwam die gaf de heren wel de vrijheid ook de reden waarom het mis ging op het EK. Is al heel lang bekent dit, snap niet waarom Van Dijkt dit ontkent en met alle respect over liegt.

Ik hoor hem (jammer genoeg) ook niet zeggen dat hij het een goed idee vindt.

18 juli 2021 om 18:27

Ja dat gedeelte miste ik ook al in dit verhaal. De journalistiek is weer van een dramatisch niveau. Eerst een roddel promoten. En dan vervolgens zo'n halve ontkenning van Van Dijk, waar kennelijk geen follow up op komt.

Oh nu is het ineens een vals bericht terwijl vorig jaar de heertjes waaronder van Dijk wel degelijk anti van Gaal waren. Hoezo nu ineens niet meer dan? Bang? Bang voor je positie van Dijk? Maar snel ontkennen....

18 juli 2021 om 17:17

@soccerfan Vertel aangezien jij dit naar voren brengt. Wanneer heeft van Dijk dit aangegeven? Kom maar met een fatsoenlijke bron. Echt ik zie de reacties hier en je ziet echt het racisme en onderbuikgevoel van de meeste leden naar boven komen. Mensen lezen een bericht van the mirror wat gelijk staat aan riooljournalistiek en alle gal wordt gespuwd. Maargoed het verbaasd me niets want het was Wijnaldum zijn schuld dat de ligt hands maakte net als dat het van Dijk zijn schuld is.

Heel tokkie Nederland heeft z’n mening al klaarliggen over deze jongens, maar waar zijn die leden nu (vooral die eerste 2 met bijelkaar meer dan 750 duimpjes omhoog). Dat jullie The Mirror als bron serieus nemen zeg, alsof jullie gehoopt hadden dat het waar zou zijn.

20 juli 2021 om 13:06

Mee eens! De reactie van Virgil had ook een aparte item kunnen zijn, maar ik had al het vermoeden dat VZ dat niet zou doen.

Ee wordt iets geschreven en Van Dijk ontkent het......vervolgens lees ik hier zoveel bagger over zwart, wit, kleurtje, diversiteit, wit privilege en nog meer......Heeft HELEMAAL NIKS met vovenstaande artikel te maken....gaat gewoon over eennof andere baggerjournalist die iets over Van Gaal en Van Dijk zegt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren