Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Flinke salarisverbetering bij AC Milan moet Tadic over de streep trekken’

Laatste update:

AC Milan geeft niet op in de strijd om de handtekening van Dusan Tadic, zo weet Corriere dello Sport maandagochtend te melden. De Italiaanse grootmacht ziet de aanvoerder van Ajax nog steeds als een ideale versterking voor de voorhoede van trainer Stefano Pioli. Directeur voetbalzaken Marc Overmars benadrukte zondagmiddag nog dat Tadic onder geen beding tussentijds mag vertrekken bij Ajax.

AC Milan hoopt volgens bovengenoemde krant dat het salaris de doorslag kan geven. Tadic kan in het San Siro vier miljoen euro per jaar opstrijken, terwijl hij als speler van Ajax elk jaar 2,3 miljoen euro kan bijschrijven. Er ligt voor hem naar verluidt een driejarig contract klaar. Men verwacht dat het management van de 32-jarige aanvaller in gesprek zal gaan met de Ajax-leiding om over de concrete interesse vanuit Milaan te praten. De nummer twee in de Serie A van afgelopen seizoen wil zo snel mogelijk een akkoord zien te bereiken voor Tadic, zo klinkt het vanuit Italië.

Ajax laat Dusan Tadic niet naar AC Milan vertrekken

De aanvaller mag van directeur voetbalzaken Marc Overmars niet vertrekken.Lees artikel

De Italiaanse journalist Nicolò Schira wist zaterdagavond te melden dat Tadic inzet op een driejarige verbintenis bij AC Milan, met een jaarsalaris van vier miljoen euro. Men keert komend seizoen terug in de groepsfase van de Champions League, waardoor i Rossoneri ook iets meer te besteden hebben op de transfermarkt. ESPN meldde eerder deze week al dat AC Milan op het punt stond om tien miljoen euro naar Everton over te maken voor James Rodríguez, die de opvolger moet worden van de transfervrij naar Internazionale vertrokken Hakan Çalhanoglu.

Overmars wil echter niets weten van een tussentijdse verkoop van Tadic, zo werd zondag duidelijk in een reactie aan De Telegraaf. "Het is kansloos dat ze nu onze captain weghalen. Onze aanvoerder zal dit jaar niet vertrekken. Hij is zo belangrijk voor de club, in meerdere facetten. Hij is het cement tussen de stenen. Het is dus een duidelijke 'nee' van onze kant, hij is niet te koop", zo gaf de Ajax-directeur te kennen. Tadic ligt in Amsterdam vast tot 2026, met de bedoeling dat hij zich vanaf 2023 richt op een loopbaan als coach. Ajax haalde hem in 2018 voor 13,7 miljoen euro op bij Southampton.

Zie jij Dusan Tadic bij AC Milan tekenen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik lees juist op andere sites over dat James Rodriquez bijna zeker komt en ook lees ik redelijk wat berichten over Coutinho. Ajax laat Tadic sowieso niet gaan

5 juli 2021 om 10:35

Iedereen is te koop. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Tadic aangeeft dat hij deze stap wil gaan maken.

5 juli 2021 om 10:37

Dat is waar. Maar toch denk ik dat dit meer voor de wandelgangen is. Er komt een heel artikel over wat het serieuzer doet lijken dan het is puur omdat het om Tadic gaat. We zullen zien inderdaad, Ben benieuwd

5 juli 2021 om 11:15

Voor 30 miljoen zou ik er een mooie strik omheen doen.

5 juli 2021 om 11:17

Natuurlijk is ieder contract af te kopen, maar ik lees niets over een flinke transfersom, wat nodig is om een contract van 5 jaar af te kopen. Om Overmars te bewegen staat daar een for bedrag tegenover en ik vraag mij af of Milan dat kan veroorloven. Sowieso heeft Tadic bij Ajax getekend met het ook op zijn toekomst. Het staat in de planning dat hij over 2 seizoenen als trainer aan de slag gaat.

5 juli 2021 om 12:12

Maar wellicht denkt Tadic ook wel na over "pak Scudetto".

7 juli 2021 om 12:44

Klopt, iedereen en alles is te koop. Maar Tadic heeft al meermaals aangegeven dat hij Ajax als zijn droomclub ziet en dat hij die niet wil verlaten. Gesterkt door die woorden kan Ajax heel veel biedingen op Tadic gewoon van tafel schuiven.

5 juli 2021 om 10:36

Sowieso niet laten gaan kan ook een probleem vormen hè. Bij een arbitrage zaak kan het nasty worden. Dat zie ik Tadic niet snel / zeker niet aanspannen, maar onder druk van een hoop geld gebeuren wel vaker rare dingen

5 juli 2021 om 10:46

Een arbitrage zaak zou geen kans maken op basis van alleen een beter salaris na het tekenen van een 7 jarig contract die meer gaat over voetballen en juist over de jaren erna.

Maar je hebt geijk als er toch iets vreemds zou gebeuren.

5 juli 2021 om 11:34

Arbitrage zal wellicht kansloos zijn inderdaad, maar als meneer zelf écht wil (wat me betwijfelt als ik iedereen moet geloven die zegt dat Tadic alleen maar aan Ajax denkt) is hij moeilijk tegen te houden..

5 juli 2021 om 12:24

Thucan

Arbitrage kansloos? Dat weet ik niet zo zeker, maar dat is een lastige inschatting. Hangt toch vaak af van de persoonlijke opvattingen op dat vlak van de arbiters die op die bewuste dag moeten oordelen.

Maar persoonlijk denk ikd at Tadic het helemaal niet op een arbitragezaak aan moet laten komen. Als hij echt zijn zinnen heeft gezet op een transfer, dan kan hij die echt persoonlijk helemaal afdwingen door gebruik te maken van het zogeheten Webster arrest. Dat is een arrest van het Europese Hof, ruim tien jaar na het Bosman arrest. Komt erop neer dat Tadic gewoon zijn contract bij Ajax kan opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn en een vergoeding voor het resterende contract, en dan is hij gewoon vrij om te gaan en staan waar hij wil.

Dus als Tadic kwaad zou willen, dan heeft hij daartoe dus het perfecte instrument tot zijn beschikking.

5 juli 2021 om 13:01

Dat zou in geval Tadic inderdaad deze zomer kunnen. Hoe worden restwaardes dan bepaald? Of zijn dat ‘contractuele’ lineaire afschrijvingen of zo?

5 juli 2021 om 14:55

Er zijn geen vaste regels over hoe je die compensatie voor het nog resterende contract moet vaststellen, maar volgens Fifa's transferarbitrage-tribunaal, gaat het om een bedrag gebaseerd op het resterende loon over de contractperiode, zijn verdienpotentieel en de juridische kosten.

In geval van tadic is dat dan nog steeds een behoorljik bedrag, maar dat staat in geen enkele verhouding tot de bedragen die ik hier langs zie komen (30 miljoen en meer).

Maar, nogmaals, de sleutel ligt volledig bij Tadic, of hij dit middel in zou willen zetten als Ajax hem niet zou willen laten gaan én hij zelf persé naar Milan zou willen. Of dat ook gebeurd dat weet ik niet, ik denk dat het niet zover gaat komen allemaal. Maar deze optie ligt dus gewoon wel op tafel. En de Ajacieden die nu zo vol van vertrouwen zijn dat Tadic 'zo niet is en gewoon de draad oppakt bij Ajax' als zijn gewenste transfer niet door zou gaan, check nog even hoe Tadic is weggegaan bij FC Groningen. Dat zegt iets over hoe je in elkaar zit als speler. En laat ik eerlijk zijn, ik heb geen problemen met een dergelijke houding van spelers. Als Ihatteren zou kiezen zijn contract uit te dienen en PSV volgend seizoen te verlaten, dan is dat zijn keuze. Zoals ik ook de keuze van Labyad destijds voor Sporting Lissabon gewoon begreep. Er was die jongen een berg goud beloofd.

5 juli 2021 om 16:04

Helder!
En ja, die houding snap ik ook prima, de sentimenten als supporter snap ik ook goed, maar een speler heeft meerdere en andere belangen.
Tadic zal het ook vast niet laten afhangen van wat ik er van vind ;-)
Als psv-er zie ik Tadic graag van de Nederlandse velden vertrekken, heb helemaal niets met zijn ‘trekjes’.
Dat meneer een absolute winnaar is, is me helder, al heb ik hem kwalitatief een stuk minder hoog zitten dan veel reageerders hier.

5 juli 2021 om 10:36

De aankoop van James, zou los staan van de aankoop van Tadic stond gisteren vermeld in een ander artikel.

5 juli 2021 om 10:40

Lijkt me dan een onjuist artikel. Milan gaat geen 3 spelers aantrekken voor die positie en op de flanken passen ze beiden niet.

5 juli 2021 om 10:44

Tadic is het beste op linksbuiten en James kan ook nog op rechts.

5 juli 2021 om 10:47

lijkt mij dat James voor de 10 positie word gehaald en Tadic voor de linksbuiten aangezien hij hier vrijwel alle wedstrijden speelt bij Ajax met een enkele wedstrijd in de spits.

5 juli 2021 om 10:48

Niet bij Milan, past niet in het systeem. De buitenspelers maken veel meters en spelen directer en sneller.

Is die 4 miljoen bij AC Milan dan netto? Volgens mij was Tadic immers al grootverdiener bij Ajax met een bruto salaris van meer dan 3,5 miljoen. Qua salarisverschillen lijkt het mij mee te vallen, tenzij je bij AC Milan dus niet met belasting zit.

5 juli 2021 om 10:35

Ja in Italië gaat de berichtgeving altijd om netto salaris.

5 juli 2021 om 10:54

Hij heeft al eerder 42 miljoen uit china... geslagen.

5 juli 2021 om 11:00

De helft van het inkomen van een voetballer in Italie is belastingvrij en over de andere helft betalen ze 43%.

Overall dus 21.5 %.

5 juli 2021 om 11:42

Ah en over een paar jaar weer een steunpakket voor de Italianen? Fijn zo'n belastingstelsel. Ik zou het wel weten als voetballer. Lekker in Italië gaan ballen.

5 juli 2021 om 12:01

Ik ben niet zo bekend met de (Europese) politiek, in ieder geval niet genoeg om daar een uitgesproken mening over te hebben maar toen ik over deze regeling las schoot mij die gedachte ook door mijne hersenen 🤔

5 juli 2021 om 12:14

Ducktaildo. Zo kunnen ze ook weer duurdere spelers halen en betere prijzen, waar dus weer belasting over betaald moet worden. Zo zal het berekend zijn. Wie is er dan dom?

5 juli 2021 om 13:01

Wat bedoel je precies met 'betere prijzen?'. Maar als wij zo gaan denken dat zij daardoor beter spelers kunnen halen, waar ook weer belasting moet worden over betaald (ken de regels daar niet van), dan kan je net zo goed belasting gaan afschaffen? Maar de Italianen zijn inderdaad niet dom, aangezien hun financiële tekortkomingen toch telkens weer worden gecompenseerd. Dan zou ik ook niks veranderen en vooral zo blijven doorgaan.

Tadic zal wel pissed zijn als deze kans wordt afgenomen. 4 miljoen, 3 seizoenen lekker hoor. Al heeft die natuurlijk met z’n volle verstand getekend tot 2026

5 juli 2021 om 10:34

Tadic heeft met zijn volle verstand getekend tot 2026, dus dat lijkt me niet.

5 juli 2021 om 10:36

Dat zeg ik toch

5 juli 2021 om 10:39

Dan kan hij toch niet pissed zijn omdat een kans wordt afgenomen? Hij heeft juist voor de kansen bij Ajax gekozen. En daar wordt op het moment wel even iets beter voetbal gespeeld dan bij Milan.

5 juli 2021 om 10:39

Dat snap ik maar dat is bij vele spelers dus nu ook.

Ajax flikt dit bij kleinere clubs ook steeds dus niks mis mee.

5 juli 2021 om 10:44

@myvision: In de eredivisie eens, in Europa valt het wel allemaal mee met ajax hun budget. Eruit tegen roma en getafe matig gewoon

5 juli 2021 om 10:45

'ajax flikt dit bij kleinere clubs ook dus niks mis mee'. Wat voor statement is dit? Natuurlijk is er niets mis mee, dit is letterlijk hoe het transfersysteem werkt. Je doet een aanbod en probeert spelers te verleiden met betere voorwaarden. Elke profclub ooit doet dit, je kunt AC Milan niets verwijten en volgens mij doet niemand dat ook.

5 juli 2021 om 10:45

Myvision

Voetbal hoeft niet altijd de basis te zijn om weg te willen.
Kunnen toch meerdere factoren zijn?
Zoals andere competitie die wat meer voorstelt.
En idd een beter salaris.

Elke voetballer tekent met volle verstand een contract. Ik heb op mijn werk ook een contract voor onbepaalde tijd maar als ik weg wil ben ik weg....
Ik vermoed trouwens niet dat Tadic een speler is als Ajax hem niet laat gaan dat hij dwars gaat doen.

Maar laten we wel wezen elke speler is te koop.

5 juli 2021 om 10:46

Zeker waar Lerfr12, ondanks dat dingen niet meezaten zijn daar geen excuses voor. Maar ik heb ook weer weinig clubs het Bayern, Real, Juventus, Spurs en Benfica in één seizoen zo lastig zien maken. Althans, Milan in ieder geval niet :D

5 juli 2021 om 10:47

Dus jij krijgt bij je nieuwe baas 4k per maand bruto, werkt er drie jaar en werkt je het apenzuur, ontwikkelt je nog een keer en komt er een bedrijf dat jou een bedrag van 7k netto wil geven. Vervolgens zeg je "nee dankje, ik heb met m'n volle verstand getekend bij dit bedrijf". Tuurlijk teken je met je volle verstand op een op dat moment perfecte stap.. Dat neemt niet weg dat als jij je ontwikkelt en je binnen een paar jaar een verdubbeling kan ontvangen je het dan maar niet moet doen. Vind dat echt een rare opmerking. Of had hij destijds de keuze tussen Milan 4 miljoen netto en Ajax 2.3 bruto en koos voor Ajax? Want dan snap ik de uitspraak wel.

5 juli 2021 om 10:47

@bliek: Eens. Maar als je op je 30e voor 7 jaar tekent dan is daar vanuit zowel Ajax als Tadic natuurlijk een uitzonderlijk vertrouwen dat je met elkaar eindigt "tot de dood ons scheidt". Dat was niet zomaar een standaard voetbal contractje. Dan moet er met een exorbitant bedrag over de brug worden gekomen om een Tadic alsnog te verkopen.

5 juli 2021 om 10:49

@isco24: alles is uiteindelijk te koop, maar volgens mij moet Tadic/ Milan ook even iets verantwoorden naar Ajax. Je kan niet zomaar zo'n megacontract afkopen voor 10-15 miljoen euro. Eerder per contractjaar gaat hij dat kosten gezien de waarde van Tadic voor Ajax.

5 juli 2021 om 10:57

@myvision eens hoor.
Als je 30 ben en je speelt bij Ajax verwacht ook misschien niet meer een club als Milan.
Met alle respect stel dat gaat hij wel spelen met Zlatan. Dat zegt weer meer dan een Haller.
Ben met je eens hoor als je voor 7 jaar teken je dat niet voor niks doet.
Maar ik kijk inmiddels nergens meer van op in de voetballerij.

Ik hoop dat hij gaat

5 juli 2021 om 11:06

Waha, dat laatste begrijp ik Bliek. Mooi dat je zo eerlijk bent. En inderdaad Zlatan. Ik vind tadic op een ander niveau natuurlijk, eigenlijk te vergelijken met Zlatan. Zo ontzettend sterk en goed met hun lichaam zijn ze bezig. Eigenlijk sterkt dat mijn punt over het lange contract van Tadic gezien ik ook Tadic nog wel in zijn late dertiger jaren op het veld zie staan.

5 juli 2021 om 11:23

Zijn lichaam ziet er altijd afgetraind en fit uit.
Je weet nooit wat voor blessures hij op gaat lopen maar ja sommige mensen kunnen eenmaal langer mee dan de ander.
Al denk ik dat de spits wel makkelijker is dan Lb.

Ik zie hem om meerdere redenen dolgraag gaan.
1 hij is natuurlijk super goed.
2 Ik heb echt een hekel aan zijn maniertjes. Een beetje dat Italiaanse van de week. Wat immobile deed had Tadic kunnen zijn zeg maar.
Ik geloof wel als hij onderdeel is van het team dat je support je er minder last van heb.

5 juli 2021 om 11:37

Ajax zou ook wel even tweede worden in de serie A?? Milan is op de weg terug en is in Europa toch wel een aardige naam dacht ik

5 juli 2021 om 11:45

Milan is een hele mooie naam in Europa, Ajax trouwens ook. Of Milan op de weg terug is zal moeten blijken, dat hoor ik al een jaar of 10. Ik hoop helemaal dat dit ene seizoen het begin is van een nieuwe opmars in Italie, maar het kan ook een incidenteel succesje zijn zoals de CL campagne van Ajax. Dat zal moeten blijken. Ajax wordt absoluut niet even 2e in Italie, maar Milan dus ook niet als je de afgelopen jaren bekijkt. Ik vind het ook wel apart dat iedereen het een absolute schande vindt dat Ajax er uit vliegt tegen AS Roma, maar dat een Milan (dat niet beter presteert dan Roma de afgelopen jaren) ineens een flinke stap omhoog zou moeten zijn. Dat klopt toch niet?

5 juli 2021 om 12:27

Sorry.. dit zijn zulke domme reacties!! Met zijn volle verstand...ja omdat het OP dat moment zo was.. hiinkon toch niet weten dat hij verbetering kon krijgen..toekomst perspectief heet dat..jij verdiend toch ook niet zelfde salaris als waar je ooit mee begon bij je huidige werkgever??!! Moet je baas dan ook zeggen je hebt met volle verstand getekend..owja...ookal heb je met volle verstand getekend je kan en mag altijd opstappen...dat mag je ook bij je baas.

5 juli 2021 om 12:31

@bliek, alleen al voor je eerlijke opmerking dat je hoopt dat hij gaat, heb ik je een duimpje gegeven. ;-)).

Wat zijn afgetrainde lichaam betreft: het is ongelooflijk hoe goed hij eruit ziet! Ik las een keer ook dat hij als eerste op de training is en als laatste weggaat. Als ik naar hem kijk, geloof ik dat direct. Net als Zlatan zou hij best nog een paar jaar kunnen spelen.

5 juli 2021 om 10:41

@lerfr12, bij Ajax krijgt hij die vier miljoen ook hoor.

5 juli 2021 om 10:46

Bruto wel ja.

5 juli 2021 om 10:48

Netto? Dat lijkt me niet

Ze zoeken het maar uit. Vervallen topclub, Tadic moet lekker blijven

5 juli 2021 om 10:38

Toch is AC Milan nu wel stap vooruit. Zowel sportief als financieel.

5 juli 2021 om 10:40

Financieel zit het er bij Ajax dicht tegenaan, gezien de bonussen die Tadic bij Ajax verdient. Sportief kan ik me indenken dat de competitie een stukje beter is ja, maar Milan speelt toch echt niet beter voetbal?

5 juli 2021 om 10:55

4 miljoen wat hij bij Milan zou kunnen verdienen is netto hé en de 2,3 miljoen bonussen bij Ajax is bruto. Daar zit wel een aardig verschil in. Ik vond ze de eerste seizoenshelft echt sterk spelen, 2e seizoenshelft waren ze een stuk minder en moesten ze nog bikkelen om CL te halen. Dat ze minder waren had ook te maken met blessure van o.a. Ibra. Tadic zou voor Milan echt een goede aankoop zijn en hij kan er ook gelijk staan.

5 juli 2021 om 11:04

Ja het zal elkaar ook zeker sportief weinig ontlopen, stel ze komen elkaar tegen in de CL dan vrees ik Milan ten zeerste. Punt is alleen dat Tadic een behoorlijk lang contract bij Ajax heeft en niet bij Milan :D

5 juli 2021 om 12:12

Die 2.3 is ook netto Soccerino en zã³nder bonussen. Verder is het salaris allemaal leuk en aardig, maar ze moeten die 5 jaar contract ook nog zien af te kopen, dat gaat ze echt niet lukken onder de 10 milj per contractjaar.

5 juli 2021 om 12:21

trodat

"maar ze moeten die 5 jaar contract ook nog zien af te kopen, dat gaat ze echt niet lukken onder de 10 milj per contractjaar."

Maar Tadic zelf heeft daar uiteraard een hele grote rol in. Als die zijn zinnen zou zetten op de overgang naar Milan, dan drukt dat de onderhandelingsruimte voor Ajax enorm. Daarnaast, dit gaat over twee seizoenen als voetballer (met bijbehorende mega salaris), die andere seizoenen gaat hij als beginnend jeugdtrainer uiteraard geen vier miljoen bruto per seizoen verdienen. Maar veel minder. Dus waar jij dan tien miljoen per contractjaar op baseert, is mij een groot raadsel.

Overigens, wat ik zeg geldt alleen als Tadic kwaad zou willen. Als hij het standpunt van Ajax dat hij onder geen beding weg mag zou accepteren, ja dan houdt het verder wel op voor Milan. Maar als dat niet zo is, dan heeft Tadic zelf wel degelijk grote invloed op de hoogte van de afkoopsom die Milan zou moeten betalen.

5 juli 2021 om 10:40

Met alle respect maar nog altijd een slag beter als Ajax hoor want die heeft buiten kampioen worden in een land met geen tegenstand niks gepresteerd op Europees niveau.

5 juli 2021 om 10:41

AC Milan wel dan? 🙈

5 juli 2021 om 10:41

Seizoennetje CL gemist waarbij Tadic met Ajax op 10 seconden na in de finale stond?

5 juli 2021 om 10:51

Op 10 seconden na zelfs?

Afgelopen seizoen was het niks.

Behaalde resultaten uit het verleden bieden garantie voor de toekomst en dat was vorig seizoen ook zo.

5 juli 2021 om 10:53

Laatste keer CL voor AC was in 2013-14 volgens mij. Nee dat is idd een prestatie op zich thegreenwave.

5 juli 2021 om 10:54

Ja, 10 seconden. Je hebt het echt niet gezien he? Het weerlegt gewoon je statement dat Tadic met Ajax niks gepresteerd heeft op Europees niveau. Zelfs individueel klopt daar geen hout van gezien hij als éã©n van de weinige spelers ooit een 10 heeft gescoord in een belangrijke CL wedstrijd. Afgelopen seizoen was het matig maar niet niets hoor. Ajax speelde gewoon de kampioen van Frankrijk van de mat. Ik ben een positivo maar je glas is behoorlijk halfleeg als je met alleen de negatieve uitslagen gaat komen.

5 juli 2021 om 11:14

Ik zeg niet dat Tadic niks is want anders willen ze hem niet.

Je leest dingen die er niet zijn.

Maar het is nog steeds dat Ajax in Europa niet presteerde afgelopen seizoen daar kun je niet omheen.

Uiteindelijk heb je niks hé.

5 juli 2021 om 11:26

@myvision Wat Ajax toen gedaan heeft was natuurlijk ook erg bijzonder en mooi om te zien, maar er word hier vaak gedaan alsof dat de normaalste gang van zaken is dat een Nederlandse ploeg zover komt. Er kan toch niet de hele tijd geteerd worden nu op wat Ajax toen geflikt heeft in de CL. Al met al is Serie A toch een leukere competitie ook om te spelen (denk ik) dan de Eredivisie, dus zou het best begrijpen mocht hij willen vertrekken. Maar zoals je zegt, met volle verstand contract getekend.

5 juli 2021 om 12:37

Ja volgens mij net zo veel successen als Ajax Europese

5 juli 2021 om 13:27

Afgelopen seizoen was het nix


Ugh , kwartfinale el met heel veel pech (keeper , blind,) anders hadden we die halve finale gewoon gehaald.

5 juli 2021 om 15:06

Thamike

Weet niet zo goed wat je punt is, maar dat Milan veel mer Euripese prijzen heeft gewonnen, dat staat gewoon vast. Ajax won vier keer de Europa Cup 1, Milan deed dat zeven keer.

En sowieso, waarom is dat een punt van discussie? Wordt de suggestie gewekt hier dat een stap naar Milan een stap naar achteren zou zijn? Op grond van de 'successen' in Europa van de laatste drie seizoenen??

Tadic zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om in 3 jaar tijd 12 miljoen bij Milan op te halen, hij zou er ook voor zijn toekomst kunnen kiezen en zijn nog 5 jarige contract met ajax uit te dienen waar hij zo'n 12 miljoen mee verdiend, om vervolgens zoals gepland is daarna een andere functie binnen Ajax op te pakken.

Daarnaast moet Milan het eerst nog eens worden met Ajax, en laat Overmars nou net een taaie onderhandelaar zijn, Tadic ligt nog tot 2026 vast Milan zal dus aardig de portomonee moeten open trekken.

5 juli 2021 om 10:38

Maldini is net zo'n taaie dus het zal er wel niet van komen. Portemonnee gaat in ieder geval niet open getrokken worden.

5 juli 2021 om 10:43

Dan zal Tadic ook niet komen… Tadic heeft nog een langdurig contract en is bij meer dan 50% van de doelpunten betrokken.

Het mag dan wel Corona crisis zijn, maar ook dan moet je hem lekker afkopen als AC Milan zijnde.

5 juli 2021 om 10:48

Dan lijkt het erop dat het een korte onderhandeling zal worden haha

5 juli 2021 om 10:50

Zeg ik toch....

onder geen enkele omstandigheden moet je hem laten gaan. Zonder Tadic zie ik de titel zomaar naar PSV gaan. Mét Tadic ben ik ervan overtuigd dat wij kampioen worden. Die man is een garantie voor 20+ goals en assists, bovendien de absolute leider van het elftal.

5 juli 2021 om 11:48

@acmilanajax Dus als Tadic slim is gaat hij maar AC Milaan maar wordt Ajax geen kampioen. Goed versteld dat het dan aan een speler zou liggen. Weet niet waar je dit dwaas verhaal vandaan haalt maar ook zonder Tadic worden ze kampioen. AC Milaan met Tadic die ze bij Ajax weg halen en Ajax kampioen met die Feyenoord speler die ze daar weg hebben gehaald met een beter salaris.

Als het verschil over drie jaar zo'n zes miljoen salaris is dan gaat Tadic dat op het einde van zijn carrière natuurlijk gewoon doen. Dat kan Overmars misschien niet willen maar een speler die eenmaal zijn zinnen op een transfer heeft gezet is niet te houden.

Duidelijk standpunt van Overmars lijkt mij. En natuurlijk volkomen terecht. Voor Ajax is Tadic van onschatbare waarde, terwijl Milan gezien de leeftijd van Tadic hoogstwaarschijnlijk niet veel gaat betalen.

5 juli 2021 om 11:43

maar is het voor Ajax niet een mooie kans op nog wat over te houden aan Tadic, je krijgt er nu nog een transfersom voor en er valt een groot stuk salaris weg. Met de aankoop van Berghuis haal je ook iemand in huis die veel assist kan geven. Het stukje leiderschap kan dan worden overgedragen aan Blind en Klaassen.

5 juli 2021 om 12:36

Tenzij je een absurd bedrag voor Tadic krijgt kan je alleen maar verliezen met een vertrek. Hij is niet alleen de MVP maar hij neemt met zijn inzet ook het team op sleeptouw. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid, helpt de jongere spelers, gaat voorop in de strijd en scoort zelfs als hij slecht speelt. Hij heeft zijn salaris al volledig terugbetaald.

5 juli 2021 om 12:47

Klopt helemaal, maar met de komende jaren wordt het natuurlijk wel minder, ik durf er geen geld op in te zetten dat hij over 2a 3 jaar deze cijfers nog weet te behalen. In de NL competitie zal het allemaal geen probleem zijn, maar in EL of CL is het een ander verhaal. Ik zou zeggen voor een bedrag vanaf 8 Miljoen moet Ajax dit wel in overweging nemen.

Ik vraag mezelf af om wat voor transfersom het dan gaat. Want hij is 32, maar ligt nog 5 seizoenen vast. Met zijn fysieke gesteldheid is hij net zo fit als een 26 jarige.

5 juli 2021 om 10:53

Marktwaarde wordt momenteel op 18 miljoen geschat, maar ik geloof dat Ajax - zeker met Overmars aan de onderhandelingstafel - hier makkelijk 25 miljoen uit kan slepen. Hij is ontzettend fit en kan cijfers overleggen waar je van gaat watertanden. Maar goed, dat moeten ze niet willen, want Tadic is te belangrijk.

5 juli 2021 om 12:26

Daar hoeft Marc helemaal niet over na te denken. Niet te koop, dus hoef je ook niet te denken over een bedrag, lekker makkelijk!

Onmogelijk dat ie vertrekt. Overmars gaat die Italianen gewoon treiteren met absurde afkoopprijzen.

Wat begrijpen die Italianen niet aan "dusan Tadic is niet te koop"? De man heeft een contract van 7 jaar getekend, waarvan als speler nog in ieder geval tot medio 2023. Milan kan wel met een mooi salaris aankomen, maar dan moeten ze toch echt ook zijn contract voor een bedrag per contractjaar afkopen. De waarde die Tadic voor Ajax heeft is onbetaalbaar, als ze dat toch in een bepaalde financiele constructie willen ontvangen ga je volgens mij richting Frenkie de Jong achtige bedragen en dat kunnen de vrienden uit Milan helemaal niet betalen.

5 juli 2021 om 10:40

Ja hoor, dus 75 miljoen voor Tadic. Ik weet niet wat jij snuift deze ochtend

5 juli 2021 om 10:43

Ik zeg nergens dat het betaald gaat worden want zoals overal gezegd is Tadic niet te koop en wordt er dus gewoon aan zijn 7-jarig contract gehouden. Tenzij je dus met een exorbitant bedrag aan gaat komen. Want waar zat jij aan te denken Lerfr12? Ik denk sowieso aan een bedrag waar Ajax vrij weinig aan heeft en wat niet gelijk staat aan de waarde van Tadic voor Ajax op het veld en straks naast het veld als trainer.

5 juli 2021 om 10:43

Hij heeft gewoon gelijk. Dat is ie bij lange na niet waard, maar daar gaat het niet om. Ajax wil hem niet verkopen en de enige manier waarop Milan dat wel voor elkaar kan krijgen is door dat soort bedragen te bieden.

5 juli 2021 om 10:46

Waarschijnlijk hetzelfde wat die Italianen snuiven. Want nee is nee. En dat willen ze blijkbaar maar niet begrijpen.

5 juli 2021 om 10:50

Lerfr12.....volgens mij snap jij niet dat het niet gaat om wat hij als voetballer waard is maar wat hij voor ajax waard is. Nog een 5 jarig contract en de belangrijkste speler. Wil je hem echt hebben dan betaal je maar 3 dubbel .....zo werkt het.

5 juli 2021 om 10:43

Voor een 32-jarige 85 miljoen, tuurlijk. De man is volgens transfermarkt 18 mil. waard. Laat die Italianen eens heel gek doen en 25 miljoen willen geven, dan is het al heel veel voor een 32-jarige naar mijn mening. Het lijkt me dus ook niet dat Milan dat zal doen.

Naast de transfersom ligt de bal voor een groot deel bij Tadic zelf naar mijn mening. Ja, uiteraard heeft hij met zijn volle verstand een nog 7 jaar lopend contract getekend bij Ajax en te pas en te onpas verkondigd dat het zijn droomclub is maar nu mag -ie dat ook echt gaan bewijzen. Als hij met de kont tegen de krib gaat om naar Milan te gaan krijg je een hele nare situatie waar niemand op zit te wachten. Ik verwacht en hoop het ook niet maar uitsluiten kan je het helaas nooit...

5 juli 2021 om 10:52

Nee natuurlijk gaan ze het ook niet betalen, want hij is het ook niet waard gezien zijn leeftijd. Maar voor Ajax is hij eigenlijk onbetaalbaar belangrijk, dus dan moet je gewoon (veel te) hoog in de boom gaan zitten. Als een Milan hem echt zo graag wil, dan gaan ze wel zulke bedragen betalen. Want met alle respect, voor 20 miljoen verkochten we ook bankzitters als Kluivert en Dolberg. En ja; die waren veel jonger maar ook veel minder belangrijk (geworden).

5 juli 2021 om 11:05

Als hij 7 jaar als voetballer vast zou liggen zou je enigszins gelijk kunnen hebben. Maar de waarde van tadic na zijn voetbalcarrière is natuurlijk een stuk lager. Als ze 30 miljoen zouden bieden, wat al veel is voor zijn leeftijd, gaat Ajax sowieso akkoord. 100%

5 juli 2021 om 11:06

Het hele punt is dat Tadic wel wilt, en Maldini denkt waarschijnlijk;”Tadic zal wel ff hommeles maken of Ajax wilt geen onwillige spelers hebben”. Al denk ik niet dat beide zal gebeuren, Ajax wilt niet en Tadic is te veel man van eer om nu ruzie te gaan maken, zeker omdat hij het bij Ajax verre van slecht heeft. Dit kan haast niet rondkomen. Zie voorlopig nog eerder Messi naar AC Milan komen

5 juli 2021 om 11:31

Je weet niet eens of Tadic wilt. Het zijn nog allemaal speculaties. Het enige wat een feit is, is dat Milan het wilde proberen om hem te halen. Tadic zelf, noch zijn zaakwaarnemer, heeft direct gereageerd op deze situatie. Voor de rest heb je gelijk. Voor Ajax zelf, heeft Tadic een ongekende waarde. En dat is een waarde die voor een andere voetbalclub, zoals Milan in dit geval, misschien wel onrealistisch is. Ik heb het idee dat Overmars/ajax Tadic pas echt wil verkopen als er een bedrag op tafel komt van boven de 25 miljoen. En dat gaat Milan nooit betalen, en dus blijft Tadic gewoon in Amsterdam.

5 juli 2021 om 11:38

Tadic heeft zijn eisen neergelegd bij Milan volgens Di Marzio, en die zit er niet vaak naast en erg goed ingelicht als het gaat om Milan. En direct naar buiten treden doet haast geen enkele speler of zakenwaarnemer, pas wanneer het rond is en toch zijn heel groot gedeelte al goed gedeeld door bronnen als Romano en Di Marzio. Dus die vlieger gaat echt bijna nooit op, behalve als de speler 100% weg wil, en dat is niet zo bij Tadic, Tadic wil wel, maar vind het ook dikke prima om te blijven gok ik, dus houd kamp Tadic wijselijk zijn mond, en wacht het af

5 juli 2021 om 14:35

Mwa, er zijn toch genoeg spelers die het publiekelijk aangeven wanneer ze weg willen. Harry Kane onlangs nog bij Tottenham, maar ook van een Tagliafico is het bekend dat hij weg is als er een leuke club komt. En dat heeft Tadic nu juist nooit geroepen, dus ja ik geloof gewoon niet echt dat hij naar Milan zou willen.

5 juli 2021 om 17:24

Dat zeg net; Harry Kane heeft dus duidelijk aangeven niet te willen blijven, dan kan je dat roepen, als je op een 50/50 geval zit, hou je je wijselijk stil

5 juli 2021 om 11:39

Myvision

"wat begrijpen die Italianen niet aan "dusan Tadic is niet te koop"?"
Ik denk dat zdie Italianen het zelfde horen als wat wij met zijn allen (dus ook jij en ik) destijds hebben gehoord op 30 augustus 2016 toen Overmars ons vertelde dat "ajax zeker geen interesse had in Ziyech". Waarna op 31 augustus alsnog de deal rond kwam. Dat zegt dus echt nagenoeg niets wat een bestuurder in de media roept aangaande transfergeruchten. Overmars is net als alle andere bestuurders wat dat betreft ook gewoon een professionele leugenaar. En logisch ook. Overmars heeft in deze geen enkel belang om de waarheid te vertellen. Steker nog, hij heeft álle belang om juist niet de waarheid te spreken.

Dus het is heel logisch en heel begrijpelijk dat die Italianen zich geen moer aantrekken van wat er geroepen wordt voor de bühne. Want stel dat Overmars daadwerkelijk zou menen wat hij zei, dan had hij dat die Italianen direct duidelijk gemaakt, was er niet meer gesproken met Tadic, waren hem geen aanbiedingen gedaan en was dit gerucht allang dood en begraven geweest.

Het gaat nu echt maar om twee dingen. Hoe aantrekkelijk kan Milan het aanbod voor Tadic maken. Het gaat, volgens mij maar kan me vergissen, om minstens verdubbeling van zijn al zeer vorstelijke salaris. BIj Ajax vangt hij rond de vier miljoen bruto. Milan praat over bedragen van rond de vier miljoen netto. Tel uit je winst! Daarnaast, bekend is dat Tadic, ook toen hij naar Ajax kwam, wel degelijk nog ambitie heeft om nog één keer in een grote competitie te spelen. Dit is zijn kans. En het klopt dat hij een langdurig contract tekende bij Ajax, wat uitgaat van een scenario waarin hij bij de club betrokken wordt als trainer of iets dergelijks. Maar wat is dan jouw stelling Myvision? Contracten zijn opeens heilig in de voetballerij? Sinds wanneer dan? Oftewel, dat stelt in de voetbalwereld dus echt geen fuck meer voor. En sinds wanneer schrijden inzichten niet meer voort? Je kan toch van mening veranderen? Gebeurd namelijk gewoon dageljiks. Overal. Waarom zou dat hier dan niet kunnen?

En ja, ik snap het allemaal best wel, jij oordeelt als Ajaxsupporter. In jouw beleving is er maar één club waar hij hoort. En uiteraard is in jouw beleving het niet mogeljik dat Tadic, ondanks dat hij ooit een contract tekende, zelfs maar de gedachte zou krijgen om nog één keer in een grote competitie te spelen. Maar dat kan dus wel degelijk. Sterker, deze soap is daarvoor het beste bewijs. Als zou kloppen wat jij stelt, dan lijkt het mij logosch dat Tadic ze direct heeft bedankt voor de aandacht, maar dat ze voor niet waren gekomen omdat hij onder geen beding naar Milan gaat. En dat heeft hij dus overduideljik niet gedaan. Geeft dat niet te denken?

Tenslotte is er dan alleen nog de afkoopsom. Op zich begrijp ik ook nog wel dat er nu wordt geroepen om absurde bedragen die ook mijlenver boven de marktwaarde van Tadic liggen, met als rechtvaardiging dat hij 'voor Ajax goud waard is'. Dat laatste klopt, maar er is natuurlijk een grens aan wat Ajax kan vragen. Want wat Tadic zelf wil, dat heeft daar uiteraard een grote invloed op. mocht het zo zijn dat Tadic ineens toch heel graag naar Italië wil, dan heeft dat invloed op zijn waarde. En Tadic, anders dan sommige anderen, is niet het type dat zich bij een mislukte transfer die hij grag wilde eventjes over zijn gevoel heen zet en gewoon vrolijk doorgaat in Amsterdam. Dat gaat dan zeker zijn weerslag hebben. En, zeker in het geval van deze jongen die we hebben leren kennen als een enorm emotionele jongen, zo'n geval wil je echt niet in je selectie hebben. Hij is geen De Ligt of De Jong, die op dat vlak een nuchter professionalisme aan de dag leggen. Dat weet Overmars ook wel.

Enfin, we gaan het de komende weken wel zien allemaal hoe dit zch ontwikkelt. Maar dat het echt geen simpel 'hij is niet te koop' is, dat spreekt behoorlijk voor zich.



5 juli 2021 om 13:51

Iedereen weet toch waarom Overmars zegt niet te koop? Of geloof jij dat echt? Iedereen is te koop voor het juiste bedrag. Alleen denk ik wel dat Ajax hem niet voor 20 miljoen wil laten gaan en denk ik ook niet dat Ac Milan dat ervoor over heeft. Ik denk dat ze denken dat ze hem voor een vriendenprijsje over kunnen nemen.

Ik zou hem laten gaan, Tadic wordt steeds ouder en je krijgt weer een nieuwe dynamiek.
Of het het eerste jaar beter gaat zijn dat weet ik niet, maar op de lange termijn is dit weer een mooie doorontwikkeling.
Als Tadic wilt blijven graag, maar deze optie mag je hem best laten

5 juli 2021 om 10:45

Hangt ervan af voor hoeveel, je moet wel een vervanger hebben. Die heb je in feite met Berghuis natuurlijk wel qua voetbal, maar niet qua inzet, aanvoerdersschap en dergelijke. Het risico voor Ajax is natuurlijk dat ze te oud worden, er zitten teveel dertigers in met Berghuis en eventueel Alderweireld en Eriksen, daar moet je echt voor oppassen. De groep eind twintigers is zeer zwak vertegenwoordigd met slechts Klaassen, Haller en Tagliafico op het moment, waarbij Tagliafico ook weg gaat. Maarja, ga je je aanvoerder op en buiten het veld, de grote motivator voor de vele jonge jongens, je assist koning en (bijna) elk jaar topscorer verkopen voor 10 miljoen? Dat lijkt me toch niet. Zijn waarde voor het team ligt minstens op 30 miljoen Euro, en dat gaat Milan nooit betalen.

5 juli 2021 om 10:50

Ik zou tevreden zijn met een transfersom van 15-20 miljoen. Op je begroting bespaar je ineens 7 a 8 mln per jaar (afschrijving salaris), je boekt een netto winst van ongeveer 10 miljoen (boekwaarde rond de 5 mln) en je maakt Ajax minder afhankelijk van Tadic wat ik persoonlijk een plus vind. Zijn wel nieuwe mensen die de kar moeten gaan trekken, met Klaassen en Haller heb je wel iets en dan geef je dus terecht aan dat er iemand bij mag van ongeveer die leeftijd, een inspirator. Ik mis op zo'n moment Noa Lang, dat zou een prima speler zijn om het vertrek van Tadic (in goals en assists, niet in leiderschap) nu op te vangen. Maar als je Kuladeem en Berghuis binnen haalt dan zijn de vleugels ook prima bezet. Welke eindtwintiger zou er moeten komen? Ik heb echt even geen naam

5 juli 2021 om 11:54

Met die Kuladeem ben je danwel ineens al je inkomsten van Tadic kwijt, je leider, je aanvoerder, je assists en je doelpunten. Heel fijn dat iedereen hem een talent vind, maar als dat talent echt zoo groot was speelde hij niet bij Nordsjalland, hetzelfde laken een pak Kudus, waarbij je gelijk zag dat het enorme tempo en krachtsverschil zijn spieren overbelaste. Je ziet ook met Neres en Antony dat talenten gewoon veel tijd nodig hebben om aan te passen. Het probleem is dat Ajax geld nodig heeft om de begroting rond te krijgen voor het volgend seizoen en er te weinig los komt op het moment. Tagliafico mag weg, Gravenberch moet weg als hij niet bijtekent anders heeft hij volgend jaar zomer nog maar 1 jaar, Mazraoui moet weg, Alvarez hetzelfde, Onana, Neres, er moet echt grondig worden schoongemaakt want dat salarishuis is zo gigantisch op het moment, dat is echt eng.

5 juli 2021 om 12:30

Piranha

"er moet echt grondig worden schoongemaakt want dat salarishuis is zo gigantisch op het moment, dat is echt eng."

Ah! Goed dat je dat inmiddels ook door hebt. Sommige Ajaxsupporters denken dat het een gezond verhaal is om een salarisgebouw van rum 90 miljoen op jaarbasis te onderhouden met een omzet van 135 miljoen per jaar, maar dat is dus inderdaad zoals jij ook zegt best eng.

Dus wat dat betreft zou het voor Ajax ook wel goed zijn, zeker met het binnenhalen van Berghuis die een salaris op het niveau Tadic aangeboden heeft gekregen, om Tadic van de hand te doen.

5 juli 2021 om 13:54

Ik zit een beetje met mixed feelings. Aan de ene kant wil je hem niet kwijt omdat hij zo belangrijk is. Aan de andere kant is dit misschien het moment om er nog wat aan over te houden en idd ruimte te maken in het salarishuis. Al gaan er waarschijnlijk nog wel een paar met grote salarissen. Tagliafico,Onana,Neres scheelt ook al een hoop. Dus ja... moeilijk! Ik ben alleen bang dat je het kampioenschap vergooid als je dit doet.Al denk ik wel dat Overmars het goed kan maken met een hoop supporters als hij Sulejmana weet te halen.

5 juli 2021 om 14:32

Daar ga je 1 stapje te snel volgens mij.
Je pakt de liquiditeit die Tadic opbrengt en noemt dat inkomsten kwijt.
Je hebt gewoon te dealen met een begroting waar Tadic voor een bepaald bedrag per jaar op staat (afschrijving vergoedingssommen), dat moet rondkomen. Tadic en Kuladeem zullen ongeveer hetzelfde gewaardeerd worden. Dat betekent bedrijfseconomisch gewoon een ruil.
Tadic nu verkopen geeft denk ik wel wat ruimte in het salarishuis en je bent de neergang voor. Ajax leidt de sterren van morgen op, dat is de visie. Dan moet je dus ook durven afscheid te nemen van sterren, Tadic is dat, als hij wilt mag hij gaan. Hij heeft waarde gehad voor Ajax en Ajax vooruit geholpen, nu is het aan de volgende om Ajax vooruit te helpen.
Dat salarishuis is mijns inziens inderdaad wat groot. Te groot blijkt wat mij betreft uit het feit dat een Pasveer liever reservekeeper bij Ajax is dan keeper bij Vitesse, dan betaal je wel echt heel veel meer.

5 juli 2021 om 12:02

Natuurlijk wordt hij ouder, maar ik heb bij Tadic niet het idee dat hij fysiek minder aan het worden is. Een speler met dezelfde kwaliteiten terug halen is lastig en het geld heeft Ajax niet nodig.
Het lijkt me juist dat als je richting de lange termijn een keer echt stappen wil maken richting de europese top je de beste spelers moet behouden. Als je aan de huidige voorhoede Berghuis en Sulemana toe kan voegen zou dat kunnen. Als je Tadic laat vertrekken begin je eigenlijk weer op nieuw.
Als je kijkt naar de clubs die Europees jaarlijks goed preseteren dat zijn dit vrijwel altijd clubs waar de kern al langere tijd bij elkaar is.

Uiteindelijk is iedereen te koop maar ik denk niet dat AC Milan hem wil/kan betalen. Gezien hoe belangrijk Tadic voor Ajax is moeten ze wel minimaal 30-40 miljoen betalen.

Zou als Ajax zijnde 35/40 miljoen vragen en kijken wat er bij AC Milan rondloopt en een ruil er bij bedwingen. Tadic is en was belangrijk maar ook vaak genoeg onzichtbaar en daar doen statistieken niets aan af want die winnen geen wedstrijd en leveren geen punten op.

5 juli 2021 om 10:55

Nee mooie passeeracties leveren punten op wil je zeggen.....

Dat salaris wordt Tadic niet warmer van hoor. Die heeft hogere bedragen afgeslagen om bij ajax te blijven. Maar wat begrijpen die clubs niet aan het feit dat Ajax en Tadic een afspraak hebben gemaakt en daar een heel duidelijk contract van hebben gemaakt. Hij gaat nog een paar jaar voetballen en dan bij ajax zn carriere na het voetbal opstarten. Moet hij het op zn voorhoofd zetten?

5 juli 2021 om 11:42

Soccerfan

Ja, in China ja. Neem aan dat jij toch ook wel ziet dat een verdubbeling van salaris om dan in een grote competitie te spelen iets heel anders is? En dat speler en club afspraken hebben gemaakt in een contract, wat bedoel je daar precies mee? Want élke speler en élke club maken afspraken met elkaar. Die afspraken bij elkaar noem je namelijk: arbeidsovereenkomst. En zoals jij ook weet betekenen contracten in het voetbal tegenwoordig evenveel als beloftes van politici in verkiezingstijd.

5 juli 2021 om 12:23

Ik merk dat je heel makkelijk over de transfersom heenstapt, in zowel deze comment als je vorige comment hierboven. Tadic heeft een langlopend contract getekend en Ajax kan dus in principe vragen wat het wil. Dan kun je wel zeggen: maar als Ajax de transfer blokkeert wordt Tadic boos en aan een ontevreden speler heb je niks, maar Tadic is al seizoenen de MVP bij Ajax. En ook nog eens aanvoerder én buiten het veld erg belangrijk. Wat heeft Ajax eraan om hem te laten gaan? Je haalt niet zo snel iemand terug met al die kwaliteiten die in Nederland wil spelen en zijn ervaring heeft. Uiteindelijk zal Tadic over die teleurstelling heenstappen, hij blijft een professional. En Ajax kan hem op sportief vlak niet zo makkelijk vervangen, dus ik verwacht dat Overmars zijn poot stijf houdt tenzij AC Milan met een extreem bedrag (meer dan 30 miljoen) over de brug komt.

5 juli 2021 om 12:40

"ik merk dat je heel makkelijk over de transfersom heenstapt"

Heel makkelijk? Neuh, dat niet, ik heb daar gewoon een hele andere visie en kijk op. Ik ben het namelijk fundamenteel oneens met de stelling dat Ajax 'in principe kan vragen wat het wil'. Dat ligt een stuk genuanceerder.

En je hebt echt wel een punt als je puur vanuit Ajax kijkt inderdaad. Wat heeft Ajax eraan? Klein bedrag vangen, zie maar eens een speler van zijn kaliber en waarde terug te halen. Gaat je niet lukken natuurlijk. Dat snap ik best wel. Dus tuurlijk zeg jij dan: Ajax houdt hem altijd!

Maar wellicht zou jij ook kunnen proberen in te zien dat dit niet alleen maar over de visie en het belang van Ajax gaat. Hoe zit het met dat belang van Tadic zelf dan? Wat wil hij? Dat hij kennelijk niet 100% bij Ajax wil bijven, is al bewezen omdat dit nu al dagen speelt en duidelijk is dat Tadic Milan niet de deur heeft gewezen. Want dan hadden we hier niet eens iets over gehoord. Dus dat zegt ook wel iets. Ondanks dat hij een contract voor het leven, ongeveer, heeft getekend bij Ajax.
Overigens heb ik geen aanwijzing dat Tadic hier de kont tegen de krib gaat gooien. Dat moet nog duidelijk worden de komende dagen hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Maar jouw inschatting dat Tadic over zijn teleurstelling heen gaat stappen lijkt mij gelijk aan mijn inschatting dat hij, als het zover zou komen, dat niet zou kunnen. Yep, hij is professional, maar hij is ook gevoelsmens, emotioneel. Dat zie je aan al zijn optredens, zowel op het veld als in de media. Hij is niet het type dat zich zomaar ergens bij neerlegt. Maar misschien zie ik dat verkeerd en heb jij hierin gelijk, we zullen dat snel weten denk ik.

Overigens ook voor jou, ik zeg het maar even, Tadic heeft als hij het echt hard zou willen spelen (dus ik zeg niet dat hij dat gaat doen of zou moeten doen) altijd de optie om zijn contract met Ajax op te zeggen en transfervrij naar Milan te gaan. Je snapt dat ook die omstandigheid invloed heeft op de te betalen afkoopsom.

5 juli 2021 om 15:40

Oh ik begrijp heel goed dat dit voor Tadic een prachtige kans is om nog even bij een grote club in een van de grote competities mee te spelen voor het dubbele van zijn huidige salaris. Zowel qua ambitie, leefstijl als financiën een fijn vooruitzicht. Ben benieuwd of hij echt moeilijk zou gaan doen met arbitragezaak en werkweigering, etc. Het zou mij verbazen.

Vooralsnog zijn het hardnekkige geruchten. Misschien heeft AC Milan zich nog niet officieel bij Ajax gemeld. Zo lang ze dat niet doen hoeven Ajax en Tadic zich er ook nog niet druk om te maken.

Wat bedoel je trouwens met het stukje over dat Tadic zijn contract kan opzeggen? Dat kan volgens mij niet eenzijdig toch? Of bedoel je dat hij zelf zijn contract afkoopt?

5 juli 2021 om 23:41

Nee, ik doel op het Webster arrest. Volgens die uitspraak van het zelffde hof dat de Bosman uitspraak deed in 1995 kan een speler onder bepaalde voorwaarden eenzijdig zijn contract opzeggen en dan een compensatie betalen, waarna hij transfervrij kan tekenen waar hij wil. Er zijn wat beperkingen over na hoeveel jaar van het contract je precies mag opzeggen, hoe hoog de compensatie voor het resterende deel moet zijn (nooit 'marktconform' maar een soort rekensom over het resterende salaris, verdienmogelijkheid, juridische kosten) en dit mag alleen één keer per seizoen en alleen bij internationale overschrijvingen, dus je mag deze mogelijkheid niet gebruiken om bijvoorbeeld van PSV naar Ajax over te stappen.

Ik meende altijd dat Tadic zo ook rond de 4 miljoen zat aan salaris, net als Ziyech destijds.
Misschien wordt dit nieuws over Tadic hier in Nederland wel uitvergroot, ik weet het niet. Ik zie hem niet vertrekken en Ajax werkt hier gelukkig ook niet aan mee. Uiteindelijk is Tadic de ‘sleutel’ naar de titel en zo ook de CL.

Ik geloof nooit dat hij weg gaat, hij heeft met zijn volle verstand destijds voor 7 jaar getekend met in het verschiet een carrière bij ajax daarna.
Komt bij de aantal goals en assist bij ajax tot nu toe is inmens groot dat gaat hij bij Milan nog geen 1/10 van halen.

5 juli 2021 om 12:55

Wederom..verdien jij zelfde als 7 jaar geleden bij je baas??! Je tekende toen de ik met verstand... Moment opname. De domste reacties ooit zijn dit.. positie verbetering .... 7;jaar geleden koste brood 1 EUR en nu 2,5 moet dan speel ok ah aan die 1 EUR houden?? Tijden veranderen momenten veranderen, het gaat er om dat het op dat moment de beste keuze was, nu is er een andere optie.. zo simpel kan is de wet. Volle verstand getekend JA, met de informatie van OP dat moment..toekomst kan noemen voorspellen hé, stel Ajax degradeert moet hij dan ook blijven?? Want volle verstand getekend?? Als als als teld niet.. perspectief en toekomst kan je niet bepalen.. alleen de huidige markt.

Voor alle mensen die zeggen dat Tadic voor meer salaris wel weg wil...

Tadic weigerde megabod uit China: ‘Ik voel me rijk van binnen’
Dusan Tadic kreeg afgelopen zomer een zeer lucratieve aanbieding om in China te gaan voetballen, maar legde die naast zich neer. Dalian Yifang wilde 42 miljoen euro betalen aan Tadic voor drie seizoenen. ,,het was een 'crazy' bod, maar geld is niet alles. Geluk kan je niet kopen, ik voel me rijk van binnen", zegt de Servische aanvaller van Ajax in een interview met The Guardian. ,Ik luister altijd naar mijn hart en wilde altijd voor Ajax voetballen. Na een droomjaar ga ik dit niet zomaar opgeven", legt Tadic uit. Hij kreeg in de zomer aanbiedingen vanuit China maar ook Premier League-clubs waren geïnteresseerd. ,,ik voel me thuis bij Ajax en heb een speciale band met de club. Ik denk dat zij mij nodig hadden en ik hen. We hebben elkaar echt gevonden."

Tadic kon elders veel meer verdienen maar koos voor Ajax. Niet zonder succes. Hij won de nationale dubbel en bereikte de halve finale van de Champions League. ,,dat hadden we nooit gedacht." Het resulteerde al snel in een contractverlenging tot 2026. Tadic hoopt in die periode zijn spelersloopbaan bij Ajax af te sluiten en zijn trainersloopbaan te beginnen in Amsterdam.

Dit gezeik moeten we niet hebben , doe hem desnoods een verhoging van 1 miljoen bruto per jaar , dat is met het oog op cl wedstrijden belangrijker dan dit besparen en weer "terug in de tijd" vallen met onze club.

Geld is geen speelgoed, absoluut maar soms moet je ingrijpen.

Vind het ook een klassiek smerige Italiaanse club-actie om zo het salaris en contract gegevens op straat te gooien in de hoop dat hij persoonlijk gaat breken met Ajax. Hoop serieus niet dat het zover komt want er stond echt iets moois te gebeuren tussen Tadic en Ajax met het oog op de trainerschap dat daarna volgt.

Berghuis als vervangende aanvoerder terug halen. Wat wilt een Ajacied nog meer?

5 juli 2021 om 11:10

Wij hoeven geen Berghuis op links te zien hoor.

Tja, tegenwoordig is clubliefde te koop. Benieuwd of Tadic ook echt daadwerkelijk gaat.. Persoonlijk denk ik dat hij blijft.

Vind het een geweldenaar en misschien wel de beste aankoop die ik me kan herinneren. Een eventueel bod van 25-30m is moeilijk te weigeren voor een 32 jarige speler, zeker in de huidige situatie. Anderzijds je geeft wel een slecht signaal af richting de spelersgroep en fans als je nu je aanvoerder en MVP verkoopt. Als Tadic blijft dan hoop ik dat Berghuis niet komt, te weinig diepte op de vleugels gaat je opbreken in Europa en dan ook een te trage Haller in de spits. Een extra spits met snelheid/diepte is nodig als back-up en een vleugelspeler die op beide flanken kan spelen wanneer Neres weggaat.

5 juli 2021 om 11:30

En jij denkt dat een Club als Milan 30 miljoen gaat betalen voor een 32 jarige speler plus nog een miljoenensalaris....waar ze helemaal niks meer van terug gaan zien. Kom op. Iedereen weet toch dat dit never nooit gaat gebeuren. Ajax zou helemaal geen 30 miljoen accepteren. Tadic kan je kampioen maken. Kan je CL opleveren. Dan heb je dat geld al binnen. Dag milan en alle andere clubs. Tadic gaat lekker trainertje spelen bij Ajax nadat hij zn carriere hier heeft afgesloten.

Ik wou zeggen dat Tadic een Berghuisje ging doen, altijd dwepen met je liefde voor de club en er dan ineens vandoor gaan. Maar die vergelijking is niet helemaal goed. Wat Berghuis doet is nog paar tandjes viezer.

5 juli 2021 om 11:46

En waarop was dat dan gebasseerd? Heeft tadic aangegeven weg te willen? Nee.
Berghuis wel.

5 juli 2021 om 12:05

Hij heeft blijkbaar al met ze gesproken. Dat doe je niet omdat je geen interesse heb.

5 juli 2021 om 12:13

Blijkbaar....omdat ze dat in Italie zeggen geloof je dat?

5 juli 2021 om 12:16

Ja,waarom niet? Jij gelooft het toch ook over Berghuis zonder dat daar iets over gezegd is?

5 juli 2021 om 12:41

Daar is dus wel wat over gezegd...ff opletten

5 juli 2021 om 12:41

Bij Berghuis zijn er wel meer signalen: hij is uit de Whatsappgroep gestapt, heeft meerdere keren aangegeven dat hij weg wil en er is een vast bedrag afgesproken. Bij Tadic is geen sprake van een van die signalen.

5 juli 2021 om 13:20

Berghuis heeft helemaal niets aangegeven. Hij is nog op vakantie en zwijgt in alle talen. De enige die het roepen zijn driessen, krabby en woerts die een trackrecord hebben van zo ongeveer 99% fout. Er zal heus wel wat spelen, maar dat duurt dan wel lang ondanks al die groene lichten waar zij het over hadden. Daar hoor je al niet meer over, ze beginnen zelfs terug te krabbelen. Het zal best gedeeltelijk waar zijn, maar het werd weer flink overdreven.

Ruilen voor Leao, Kessie of Hernandez, anders lekker aan zijn contract houden. Ajax heeft het geld niet nodig.

Zou wel erg zuur zijn mocht Tadic gaan. Als Ac Milan hem echt wil hebben kon ik me ook niet voorstellen dat ze na het antwoord van Overmars zouden afhaken. Ik ben wel benieuwd wat ze er voor willen betalen eerlijk gezegd...

Heel eerlijk gezegd mag Tadic van mij wel vertrekken. Ja hij is ontzettend belangrijk als aanvoerder en leider van het elftal, maar deze rol kan Blind of Klaassen ook op zich nemen. Als aanvaller wordt het toch met de jaren minder en met de aankoop van Berghuis hebben we genoeg flank spelers. Berghuis zijn cijfers zijn niet veel minder dan die van tadic, en dat bij feyenoord.

5 juli 2021 om 11:56

Heb jij wel is gekeken hoeveel goals en assist deze man heeft, dat evenaart niemand anders.
Tadic weg zou een gemis zijn voor ajax, leider en winnaar pur sang.
Geloof trouwens ook niet dat hij weg gaat.

5 juli 2021 om 12:05

Tadic seizoen 2021: 2609 minuten gespeeld, 14 goals, 18 assists. Berghuis: 2648 Minuten gespeeld, 18 goals, 14 assists. dus precies dezelfde statistieken in een minder elftal... Wie kijkt er nu niet naar de statistieken.

5 juli 2021 om 12:20

Je zegt het al minder elftal.
1 tadic heeft deze statistieken al bereikt en gaat er gewoon mee door bij ajax en 2 Berguis is er nog niet en 3 als berghuis wel zou komen moet ik nog maar zien of hij zijn statistiekendue hij bij feyenoord had bij ajax kan evenaren en 4 berghuis zal nooit tadic verdringen van zijn plek, wordt eerder rouleren met Anthony

De vraag is natuurlijk wat Tadic zelf wil. Mocht hij inderdaad graag naar Milan willen dan is het de vraag of Ajax hem dan ten koste van alles moet willen behouden. Tadic heeft veel voor Ajax betekent. Je kunt hem als Ajax zijnde ook deze transfer gunnen (mits de juiste prijs wordt betaald uiteraard).

5 juli 2021 om 11:59

Ja kan... maar Ajax hoeft niet altijd alles te gunnen. Ajax heeft zich vaak genoeg schappelijk opgesteld. Kijk bijvoorbeeld naar de situatie met Onana. waarbij ze zijn salaris doorbetalen. Brobbey die nog volop kansen kreeg terwijl Ajax al wist dat hij wegging. Vermeer die weg mocht voor een schappelijk prijsje en besluit naar de concurrent te gaan. Wat krijg je ervoor terug als je een speler iets gunt? Juist ja, vaak een mes in je rug!

Kan mij ook voorstellen dat Tadic een keer wat anders wilt dan Nec uit. De serie A is natuurlijk een veel interessante competitie. Dat blijft toch het grootste probleem voor Ajax. De aantrekkingskracht van Ajax blijft enorm. Maar de eredivisie is gewoon niet aantrekkelijk voor heel veel spelers. Dat is hetzelfde met Zyech. Alle Ajaxieden vinden dat hij maar terug moet komen. Als hij niet speelt. Maar die jongen heeft nu in een top competitie gespeeld. Dan ga je toch niet meer terug naar de Eredivisie. Dan is Italië,Spanje en Duitsland toch veel interessanter.

5 juli 2021 om 12:12

Als je wat anders wil dan NEC uit dan teken je geen 7 jarig contract. Koekoek.

Volgens mij is stap 1 dat je een bedrag betaald aan Ajax om zijn contract af te kopen...
Daarna kun je met miljoenen gooien om hem een contract aan te bieden.

Tadic is erg belangrijk voor Ajax, maar vergeet niet dat hij 32 is en ook in een afrondende carriere fase komt.

Wie weet kan Ajax een poging wagen om Eriksen te halen.
Hij mag namelijk niet meer voetballen in Italie.

Stekelenburg
Rench
Timber
Blind
Tagliafico
Klaassen
Eriksen
Gravenbergh
Berghuis
Haller
Antony
5 juli 2021 om 14:14

Gewoon Tadic houden en Eriksen halen. Tadic is dusdanig fit van nature dat hij net als Chiellini, Huntelaar en Ronaldo gewoon nog jaren door kan. 3 jaar minstens en misschien plakt hij er dan nog wel een paar jaar aan vast richting zijn 38ste.

Zijn kwaliteiten zijn ook niet zo leeftijd gebonden, snelheid bijvoorbeeld is nooit zijn kracht geweest.

5 juli 2021 om 15:16

Eriksen halen? En dan Klaassen en Kudus bij het grof vuil zetten? Het geld groeit ze niet op de rug? Eriksen is helemaal niet nodig.

Ik hoop niet dat hij weggaat, maar als hij zelf wilt, dan komen de clubs toch wel tot een akkoord, zo werkt het nu eenmaal in de voetballerij

Ik denk niet dat Ac milan de middelen heeft. Overmars zal al snel 30/35 miljoen willen ontvangen.

5 juli 2021 om 13:42

Voor een 33 jarige? Hou hem dan maar...

5 juli 2021 om 14:12

Heel graag, Tadic is dit voor ons waard en wat mij betreft eerder 50-60 miljoen. Meest waardevolle speler samen met Blind bij Ajax.

Topfit die Tadic, die gaat nog wel minstens 3 jaar op hoog niveau door.

Laat Milan lekker opdonderen. Ajax is duidelijk, Tadic ook want heeft een mega lang contract getekend met daaraan een plan gekoppeld en is erg duidelijk over z’n liefde voor Ajax. Dus ga lekker ergens anders onrust creëren Milan.

5 juli 2021 om 22:52

Houd hem lekker in Amsterdam. Met Theo hebben we al genoeg theater😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren