Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eén speler valt ernstig uit de toon bij het toch al zwakke Oranje

Laatste update:

Nederland is de voorbereidingscampagne op het EK begonnen met een gelijkspel tegen Schotland (2-2). Oranje speelde een zwakke wedstrijd, maar werd gered door twee knappe doelpunten van uitblinker Memphis Depay. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Schotland




SPELER CIJFER
Tim Krul 5,5
Denzel Dumfries 5
Jurriën Timber 6,5
Stefan de Vrij 6,5
Matthijs de Ligt 3,5
Owen Wijndal 5
Marten de Roon 5,5
Georginio Wijnaldum -
Frenkie de Jong -
Memphis Depay 7
Wout Weghorst 5,5
Davy Klaassen 4,5
Ryan Gravenberch 5

Cijfers Oranje

Tim Krul: 5,5
Vroeg in de wedstrijd liet Krul zich kloppen door een laag schot van Jack Hendry. De doelman leek niet geheel vrijuit te gaan, al werd het hem lastig gemaakt doordat de bal door de benen van De Vrij ging. Daarna greep Krul goed in op een schot rechtdoor van Lyndon Dykes en pakte hij een voorzet van Andy Robertson klemvast. De tweede tegengoal was hem niet aan te rekenen. Verder hoefde hij geen noemenswaardige reddingen te verrichten.

Denzel Dumfries: 5
Dumfries dook als diepgaande rechtervleugelverdediger enkele keren gevaarlijk op. Eerst raakte hij na een passje van Weghorst vanaf de achterlijn de paal, daarna liep hij zich dood door de bal te ver voor zich uit te spelen. In verdedigend opzicht liet hij Stuart Armstrong na rust glippen langs de zijlijn en had hij een overtreding nodig om dat te voorkomen bij Kieran Tierney. Dumfries sprintte niet alert genoeg mee terug om te voorkomen dat Andy Robertson in 64ste minuut de beslissende voorzet kon geven bij de 1-2.

Jurriën Timber: 6,5
Van plankenkoorts had Timber bij zijn debuut in Oranje totaal geen last. De centrumverdediger viel vooral op door zijn rustige spel in de opbouw. Hij leidde met een perfecte lange pass op Wijnaldum de gelijkmaker van Depay in. Wel stond Timber ogenschijnlijk diep opgesteld bij het tweede Schotse doelpunt, waardoor hij geen bijdrage kon leveren aan het voorkomen daarvan.

Stefan de Vrij: 6,5
Opvallend waren de lange ballen van De Vrij op Wijndal, die keer op keer op maat waren. De centrumverdediger toonde zich ook in de lucht ijzersterk. Zo kopte hij alert een voorzet van James Forrest uit de doelmond aan het einde van de eerste helft, en de aansluitende hoekschop óók. Bij lange ballen klopte hij zijn directe tegenstander Dykes telkens simpel in de lucht. Hij kon een voorzet van Robertson bij het doelpunt van Nisbet niet blokken. Dat lag echter meer aan de slechte organisatie achterin dan aan De Vrij.

Matthijs de Ligt: 3,5
De Ligt leek zich niet happy te voelen aan de linkerkant van de driemansverdediging. Het ging in de openingsfase mis toen hij met zijn zwakkere linker een slechte lange pass op Depay leverde, hetgeen het tegendoelpunt inleidde. Ook daarna waren de voorzettingen van De Ligt niet bijster sterk. Na rust ging hij ernstig in de fout bij de tweede Schotse goal, door zijn tegenstander Kevin Nisbet onnodig te laten lopen. Daarmee was hij betrokken bij beide tegentreffers.

Owen Wijndal: 5
Wijndal staat bij AZ bekend om het opstomen over de linkerflank, maar kon zich daar nu niet in onderscheiden. In de eerste helft liet hij slechts één voorzet noteren, die net niet in de loop was bij Depay. Na rust werd zijn eerste voorzet geblokt en werd de tweede verkeerd begrepen door Depay. In verdedigend opzicht stond Wijndal wél zijn mannetje.

Marten de Roon: 5,5
De Roon mocht zich de vroege tegentreffer van Schotland zeker aanrekenen. De middenvelder had de kans om het gevaar af te wenden, maar greep slap in en zag Jack Hendry scoren. Daarna was De Roon wel enkele keren nuttig in het veroveren van de bal, bijvoorbeeld door Ryan Christie af te stoppen in de eigen zestien. De Roon was daarmee nuttig als slot op de deur, maar onderscheidde zich in de opbouw niet.

Georginio Wijnaldum: -
Wijnaldum werd na een half uur gewisseld en krijgt daarom geen beoordeling. De middenvelder leverde in de dertig minuten die hij mocht spelen een beslissende bijdrage door na een goede loopactie terug te koppen op Depay, die met een volley scoorde.

Frenkie de Jong: -
De Jong was net als Wijnaldum slechts een half uur gegeven en komt daarom niet in aanmerking voor een beoordeling. De middenvelder zette in de achtste minuut met een voor hem kenmerkende versnelling een aanval op, maar kwam verder nauwelijks in het stuk voor.

Memphis Depay: 7
Zoals wel vaker bij Oranje leek de creativiteit van Depay te moeten kopen. De spits liet zich veelvuldig uitzakken om de opbouw te verzorgen. In de beginfase ging dat mis, toen hij na een lastige pass van De Ligt de bal verloor en Nederland op achterstand kwam. Depay herstelde zich daarna en schoot zijn eerste kans direct knap binnen met links. Hij had na een fraaie slalom een lage voorzet op Klaassen in huis, die niet alert reageerde. Depay wendde een nederlaag af door een vrije trap schitterend in de verre hoek te plaatsen.

Wout Weghorst: 5,5
Weghorst diende als diepste aanspeelpunt en deed dat naar behoren. Hij legde de bal twee keer perfect klaar voor Dumfries, die daardoor dreigend doorbrak. Zelf kreeg Weghorst in de eerste helft geen enkele kans, ook omdat er nauwelijks voorzetten van de zijkanten kwamen. Ook na rust had Weghorst enkele keren een goede voorzetting richting de opgekomen Wijndal in huis, maar een echte mogelijkheid bleef uit.

Davy Klaassen: 4,5
Invaller Klaassen leek de taak te hebben om als diepste middenvelder in het strafschopgebied te komen, want in de opbouw speelde hij nauwelijks een rol. Eenmaal leek Klaassen te kunnen scoren na een kopbal van Depay, maar raakte hij de bal totaal verkeerd en floot de scheidsrechter bovendien voor buitenspel. Al met al had hij daarmee nauwelijks een rol.

Ryan Gravenberch: 5
Gravenberch kwam net als Klaassen na een half uur binnen de lijnen. De middenvelder liet zich net als bij Ajax veelal uitzakken aan de linkerkant, maar wist de oplossing vooruit zelden te vinden en kon Oranje daardoor niet helpen bij creëren van kansen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja logisch dat hij misschien niet goed speelde aangezien hij links in het centrum moest spelen. Liet bij Juventus ook al zien daar gewoon iets minder te zijn.

2 juni 2021 om 22:46

Als Blind fit is komt die daar gewoon te spelen toch? Ik maak hier niet al te veel zorgen om.

2 juni 2021 om 22:48

Aké is ook een goede optie voor die positite. Zal wel ten koste gaan van Timber.

2 juni 2021 om 22:51

Wat ook wel logisch, maar ergens ook wel zonde is. Want juist timber vond ik prima spelen voor zijn debuut

2 juni 2021 om 23:13

Wat is dat toch met Ake. Die gozer heeft nog nooit een fatsoenlijke interland gespeeld. Is opbouwend slecht, verdedigend slecht en pakt altijd meteen onnodige kaarten. Zwaar overschat!

2 juni 2021 om 23:24

Timber en Blind kunnen de rechtsback en Linksback vervangen bij bal verlies en denk dat Frenkie dan moet zakken tot naast de Ligt en dan daar zsm die bal veroveren en naar voren gaan. Waar Dan wijndal en Dumfries nog staan.

2 juni 2021 om 23:42

Klopt LaPaloma, die zal gewoon daar gaan spelen. Zie Blind in een 433 ook wel graag als CVM met Frenkie en Wijnaldum ervoor als aanvallende middenvelders. Misschien een beetje te aanvallend maar waarom niet eens proberen?

3 juni 2021 om 11:26

Blind voor Wijndal en Ake links naast de Ligt en de Vrij aan de rechter kant. In een aanvallende variant zou Frenkie de Jong ook nog centraal achterin kunnen gaan spelen.

2 juni 2021 om 22:47

Het kan toch niet alleen daar aan liggen? Met Sanchez haalde hij als linker CV de finale van de EL.

2 juni 2021 om 23:40

Dat is alweer 4 jaar geleden Lierse en indd, de tijd vliegt. Laatste jaren heeft hij gewoon vanuit rechts gespeeld en het daar geweldig gedaan.

3 juni 2021 om 00:51

Denk dat het ook gewoon ongelukkig was. Gewoon een slechte pot, want verder heeft hij in Oranje de laatste tijd gewoon stabiel gespeeld.

3 juni 2021 om 07:06

@Lierse.. Het probleem met 532 is dat de Ligt als een verkapte linksback komt te spelen omdat je linksback Wijndal 9 van de 10 keer weg is, dat is dus totaal niet te vergelijken met zijn tijd bij Ajax waar hij gewoon centraal kon blijven staan.. Dat is ook de reden dat Timber er geen moeite mee heeft, dat is namelijk van origine een rechtsback

3 juni 2021 om 11:59

Timber is niet van origine een back, hij is een cv. Hij heeft wel geregeld back gespeeld en kan het ook wel, maar van origine is hij gewoon een centrale. Niet al het slappe gelul van tv napraten..

2 juni 2021 om 22:51

Snap niet dat de boer hem daar neer zet. Is toch vreemd. De boer is echt een hele slechte trainer. Hoe kan je niet het beste uit deze spelersgroep halen triest hoor

2 juni 2021 om 22:55

Sowieso hebben De Vrij en De Ligt nog nooit goed samen gespeeld altijd drama. Maar mocht de coach 1 van de 2 op de bank zetten wordt hij daarom alsnog afgemaakt.

3 juni 2021 om 10:32

Maar nu maak je het ze ook nog eens extra lastig. In een 3 mans centrale achterhoede, staat de LCV geregeld als "linksback" op het veld, omdat de wingback verder naar voren schuift. Dat is toch ook niks voor De Ligt dan.. Bij Juventus speelt hij ook LCV, maar dan wel echt centraal in een 2 mans centrale verdediging. Daar gaat het gewoon goed. Wat betreft De Vrij, die is sowieso in Oranje niet sterk de laatste jaren. Alles wat je hem in Italië ziet doen, doet hij bij Oranje niet. Overigens denk ik dat het al een stuk beter gaat als De Ligt gewoon RCV staat en Blind dan LCV als ze 532 spelen. Dan zal het voor De Vrij ook weer makkelijker worden.

Hoe krijgt de roon niet het laagste cijfer? Man wat is hij slecht!

2 juni 2021 om 22:45

De Ligt was niks beter hoor

2 juni 2021 om 22:46

Ik had de ligt, wijndal en de roon maximaal een 3 gegeven. Pas toen de laatste 2 genoemden er uit waren vond ik het nog een beetje om aan te zien.

2 juni 2021 om 23:17

Depay ook max . een 3 oorzaak van 2 tegen goals hij maakt er dan ook perongeluk 2 dus dan mag het een 3 zijn.

2 juni 2021 om 23:45

Absolute onzin. Speelde niet geweldig maar scoort twee goede goals. Eerste doelpunt was vooral een dramatische pass van de Ligt.
Erg jammer dat hij zo slecht speelde maar ik verwacht beter. Is mentaal een sterke gast.

3 juni 2021 om 08:15

Als je niet kunt zien dat Depay zoveel onrust veroorzaakt met zijn balverlies en domweg zwakke technische en tactische bagage dan houdt het op. Depay was veruit de zwakste man van het veld.

3 juni 2021 om 08:21

@afca74 De oorzaak van de twee tegengoals was eerder de Ligt dan Depay. Depay was juist een van de weinige lichtpuntjes gisteren. Niet van de Ligt gewend, maar misschien was het de onwennige positie in dit systeem. Agh liever nu dan op het EK zelf.

On: Het is wat Depay al zei in het interview na de wedstrijd, ze proberen nog het een en ander uit qua systemen, daar zijn oefenwedstrijden toch voor? Ik mag wel hopen dat Oranje op het EK tegen een relatief klein voetballand gewoon met een aanvallender systeem speelt met drie aanvallers.

3 juni 2021 om 13:29

@ powned_nl

Depay kan toch wel een bal aannemen bij die eerste tegengoal ?
en bij de tweede laat hij spelers lopen waardoor de Ligt er achterblijft hangen om een terugvallende bal te kunnen onderscheppen van 2 aanvallers die in zijn rug zijn vrijgekomen , hier had de Vrij (voorzet) of Van Roon ook beter kunnen ingrijpen . en krul die tegen Turkije al 3 keer werd gepasseerd van buiten de 16 , ziet er wederom niet goed uit . Berghuis die erin komt en maar blind ballen wil voor slingeren zonder te kijken waar hij heen schiet. het leek echt nergens naar al met al , ik zag Gravenberg een vuurpijl versturen, in dat schot zat zo weinig gevoel . maar ja na een zwaar seizoen is zo'n potje natuurlijk ook niet interessant . ook nog voor lege tribunes . snel vergeten

2 juni 2021 om 22:46

Eens, schuldig aan beide tegendoelpunten!

2 juni 2021 om 22:52

En hoe komt Depay aan een 7?????

2 juni 2021 om 22:59

Misschien door 2 doelpunten, iets waar een spits op word afgerekend

2 juni 2021 om 23:18

En de oorzaak van de tegen goals dus hoezo een 7

2 juni 2021 om 23:26

Hoe noemde Adriaanse dat ook alweer? En als je uit alle hoeken de vrije ballen opeist gaat er van de 24 mislukkingen altijd wel 1 op doel. Als de transfer naar Barcelona doorgaat mag hij eerst wel in een afkickkliniek, want daar gaat hij er geen 1 nemen!

2 juni 2021 om 23:52

Hahah, brilletje afdoen gast. De Ligt was juist schuldig aan beide tegengoals.

3 juni 2021 om 00:07

Ik denk dat Depay belangrijker is dan Van Dijk voor Oranje. Hij is de enige die een doelpunt kan maken en uit het niets een wedstrijd kan beslissen. Zonder hem, scoren we denk ik 80% minder. Terecht cijfer wat mij betreft, gewoon motm met 2 goals.

3 juni 2021 om 10:47

Dat denk ik eigenlijk niet rubentje13, zeker niet zoals het elftal nu is. Ja hij is de enige die een doelpunt kan maken of een wedstrijd kan beslissen, maar dit elftal mist een echte leider. Depay staat first and foremost voor zichzelf op het veld. Terwijl op dit moment het elftal leiderschap en sturing mist. Depay is aanvoerder, maar niet vanwege leiderschapskwaliteiten. En dat mis je in mijn optiek heel erg. Daarom vind ik Van Dijk belangrijker. Niemand roept elkaar tot de orde nu, niemand houdt de organisatie, niemand stuurt het team aan. Als je dan met FdB een coach hebt die dat blijkbaar niet doet/kan, dan heb je iemand op het veld nodig. Die mis je nu.

Ik had persoonlijk hem een 6 gegeven en de rest 5 of lager overigens. Depay is motm met 2 goals, maar ik heb mij ook verschrikkelijk aan hem geërgerd.. Depay deed mij heel erg denken aan Alexis Sanchez in zijn laatste half jaar bij Arsenal. Alles opeisen en koste wat kost beslissend willen zijn door middel van steekpasses/goals. Dat is zeker te prijzen qua wil om te winnen enz, maar heeft uiteindelijk een nadelige invloed op het team. Zeker wanneer Depay/alexis dan niet scoort. Want door geforceerd op zoek te zijn naar beslissende momenten, worden juist heel veel mogelijkheden verprutst.

Dat zag je gisteren met Depay ook. A la Ronaldo elke vrije trap opeisen, terwijl hij ze allemaal verprutste. Toegegeven, hij scoort dan wel de laatste. Dat is zeker een kwaliteit. Maar dat maakt de 6 waar hij daarvoor echt compleet niks nuttigs mee doet gewoon erg frustrerend. Idem met zijn passing gisteren en zijn aannames. Mislukte combinaties. Geen communicatie met Weghorst bij de voorzet van Wijndal, waar Depay tot op de laatste seconde vol voor de bal gaat en hem dan toch maar laat lopen, waarna Weghorst gewoon 0,0 tijd heeft om te anticiperen daarop.

Dat soort dingen frustreren mij dan echt, omdat ik weet dat Depay onze beste speler is voorin en dat allemaal beter kan.

3 juni 2021 om 12:19

En laat ons vooral eens kijken wat Depay doet tegen een ploeg van formaat want tegen dit Schotland 2x scoren... tja... in de Franse competitie lult het hem ook prima tegen Angers, Reims, Nantes,... maar niet tegen de topploegen. Maar goed, neem hem weg bij dit Oranje en ze blijft niets meer over.

3 juni 2021 om 14:43

@jackie wat betreft leiderschap ben ik t met je eens, Virgil is onze echte leider en degene die de ploeg kan opzwepen en bij elkaar kan houden. Ik vind de statistische invloed van Depay op het team echter veel groter en daarom is hij denk ik belangrijker. Virgil is goed, maar met De Ligt of De Vrij als vervanger ga je niet eens achteruit in verdedigend opzicht. Achter Depay komt niets qua inbreng, hij maakt de goals, de kansen en geeft de assists. Dat Depay soms iets te egoïstisch is, ben ik met je eens en qua communicatie moet het beter, maar hij zei gisteren zelf ook dat het de eerste x was dat hij met Weghorst speelde en dat ze daaraan moeten werken. Ik denk dat als Depay betere spelers om zich heen heeft voorin, hij ook minder de druk voelt om het alleen te moeten doen. Hij is statistisch namelijk gewoon de beste en hij voelt zich daarom denk ik verantwoordelijk voor de aanvallende productie. Dat gevoel zou hij iets los moeten laten, want met aanvallers als Malen, Berghuis, Gakpo heb je ook nog zat andere spelers die een doelpunt kunnen maken en een kans kunnen creëren (moet Frank ze wel opstellen).

3 juni 2021 om 14:45

@thenry Depay heeft in topwedstrijden van het Nederlands elftal ook zijn elftal bij de hand genomen, o.a. tegen Duitsland en Frankrijk afgelopen wedstrijden dat we tegen hen speelden. Het is een moeilijk te bespelen voetballer omdat hij nooit stilstaat, hij nooit op zn positie staat, hij is enorm sterk en heeft een goede individuele actie en schot. Ik zou hem dus ook altijd alle vrijheid geven om in balbezit te doen wat hij wilt.

Depay een 7 op basis van zijn doelpunten? En balverlies wordt zeker niet nagekeken. En waarom is hij reserve aanvoerder? Walgelijk!!!

2 juni 2021 om 22:47

Ik heb ook helemaal niks met Depay, maar je kan ook blijven zeiken hoor. Hij was vandaag niet geweldig in z’n spel maar hij is wel onze enige aanvaller die weet hoe je moet scoren en assists moet geven. Een 7 meer dan terecht. Aanvoerder zal komen doordat spelers naar hem opkijken

2 juni 2021 om 22:53

Berghuis kan ook wat creeeren maar die zit het grootste deel van de wedstrijd op de bank

2 juni 2021 om 23:09

Maar dat kun je Depay toch niet aanrekenen?

2 juni 2021 om 22:47

Vond hem ook dramatisch maar uiteindelijk draait het toch om doelpunten hé. Alles ingeleverd maar toch 2 knappe goals.

2 juni 2021 om 22:48

Niet zo overdrijven. Depay is serieus de enige die gevaar en doelpunten brengt.

2 juni 2021 om 22:51

Nou maar als je met twee flank spelers gaat spelen kan hij netjes achter de spits spelen en nog belangrijker worden. We zullen het zien en 433 lijkt me een beter plan

2 juni 2021 om 23:03

Eens, in de vorige wedstrijd speelde hij een tijd op 10. Dat deed hij prima

2 juni 2021 om 23:15

Depay zorgt ook direct voor gevaar Voorde eigen goal. Hij zorgt er mede met zijn ego show, gedraal en stom balverlies voor, dat het hele team totaal niet in het spel komt!

3 juni 2021 om 08:04

Iets van 50 doelpunten en assists vanuit de spits, maar jij wilt opnieuw het wiel uitvinden.

3 juni 2021 om 12:46

@arsenal890

Ga spelen joh, Depay brengt verdomd weinig en zeker geen gevaar. Eerste doelpunt is hij echt alleen de afmaker. Dat doelpunt gaat voor zeker 40% op conto van Timber met het zien van de loopactie van wijnaldum en goede pass, 40% wijnaldum met zijn goede loopactie en behouden van overzicht en slechts 20% conto depay, door het werk van de anderen heeft hij echt alle tijd en ruimte om die bal op doel te rossen. Goed dat hij de situatie erkend en de techniek heeft om het af te ronden, maar het echte zware werk is daarvoor al verricht.

2 juni 2021 om 22:49

Zonder depay heeft nederland niets te zoeken op het ek. Wees blij dat hij doet wat hij moet doen en dat is scoren.

Iedere keer dat gejank op depay. Je kan zo 4 spelers openoemen die veel slechter waren.

2 juni 2021 om 22:51

Memphis, meest belangrijke speler van dit matige Oranje en nog word hij uitgekotst door veel mensen met (edit: o.a) AFC in hun naam, blijft iets frapants. Stop nou eens met dat spelers afzeiken van andere clubs joh, kinderachtig. Niemand speelde goed, maar Memphis scoorde wel 2 goals en juist op Memphis ga je zitten hameren. Walgelijk.

2 juni 2021 om 22:53

Ik ben helemaal niet anti Depay maar denk dat hij meer kan brengen op een andere positie. En als je een 7 krijgt op basis van goals dan is het toch vreemd 🙌

2 juni 2021 om 22:58

Ik vind het vooral vrij apart dat er meteen gekeken wordt naar iemands naam, om daar maar een opmerking over te kunnen maken, laten we dat gewoon achterwege laten en gewoon kijken naar de reactie zelf, deal?

2 juni 2021 om 23:00

Hoezo, dat is toch een hele belangrijke taak? Een verdediger kan een hele goede wedstrijd spelen; maar als hij twee tegendoelpunten veroorzaakt krijgt hij echt geen voldoende. Dit is m.i. niet anders.

2 juni 2021 om 23:13

@aguero Ik heb geen AFC in mijn naam, maar vind het ook maar een naar mannetje. Heeft zich vaak genoeg vreemd gedragen toch? Heeft helemaal niks te maken bij welke club hij speelt. Dus vind hem ook geen aanvoerder. Kijk nauwelijks NL elftal dus wist het niet eens

2 juni 2021 om 23:37

Man, Depay is de enige aanvaller met enige klasse , creativiteit en scorend vermogen.

2 juni 2021 om 23:44

Aguerooo, buiten clubvoorkeur om, is Depay niet mijn type speler. Veel te ego, vind dat alle om hem moet draaien, loopt zich veel te vaak vast, echter is ie ook de enige die dreigend is, doelpunten maakt. Maar vandaag waren de twee goals ook mede zijn schuld. Dus geen 7 waard imo. Oh, en als ie gewoon een keer weer keihard gaat werken, voor het team, strijdend als die leeuw op zijn rug, dan ben ik helemaal blij. Maar.... Het zal me ontzettend verrassen.

3 juni 2021 om 08:55

Lastig. Aanvallend is hij de enige die iets brengt en uit het niets kan scoren. Dat is wel erg prettig bij een spits. Maar zijn kappen en draaien en vastlopen maakt ook dat de snelheid van een aanval vaak onderbroken wordt en sorry, bij die eerste tegengoal, zo ontzettend lastig was die inspeelbal nou ook weer niet. Als Memphis zijn talent kon koppelen aan teamspel, dan zou hij naar de absolute top kunnen.

3 juni 2021 om 10:39

@dnsdkr - precies, helemaal mee eens. Vooropgesteld: ik vind dat Memphis ontzettend goed kan voetballen en gun hem alle succes. Maar in Oranje kan en mag het niet allemaal om hem draaien én van hem afhangen. De pass van De Ligt was misschien lastig in de zin dat Memphis in de dekking stond, maar hij kreeg de bal wel in de voet. Jammer dat De Ligt dan aangekeken wordt op die tegengoal, waar De Roon nauwelijks ingreep. Maar goed, over Memphis gesproken, hij laat zich steeds zakken om de bal op te komen halen en gaat dan dribbelen en draaien op het middenveld, waar iedereen naar staat te kijken en waardoor er niks gebeurt, behalve uiteindelijk balverlies. Dat werkt niet. Frank de Boer zal met Memphis goed moeten praten over zijn rol en taak. Kijk naar het teamgevoel in Jong Oranje, waar niemand de grote jongen is en waar het team de prestatie als collectief neerzet. Frank heeft flink wat werk te verrichten om dat te bereiken.

3 juni 2021 om 10:57

Goed gezegd Dnsdkr!

Ik vind dat gewijs naar clubvoorkeur, zoals Aguerooo doet, ook niet geheel terecht eigenlijk. Als je kritiek hebt op Depay, ben je automatisch een zure Ajax fan schijnbaar.. In mijn optiek ligt het er bij velen gewoon veel meer aan dat Depay vaak een frustrerende speler is om naar te kijken, juist omdat velen weten dat hij heel goed kan zijn. Mensen hebben juist hogere verwachtingen van Depay, omdat hij ook hogere kwaliteiten heeft. Dat is niet raar in mijn optiek.

Jouw laatste zin onderstreept eigenlijk precies hoe ik erover denk. En is ook precies het verschil met Depay onder Koeman en Depay onder FdB in mijn optiek. Onder Koeman werkte Depay veel harder voor het team dan nu. Die 2e tegengoal is daar een perfect voorbeeld van in mijn optiek. Depay verliest daar namelijk de bal door een domme pass, loopt 5 meter mee terug en laat het dan gaan. Daarmee creëert hij een overtalsituatie voor de Schotten. Onder Koeman had hij mee terug gesprint met die tegenstander, in ieder geval tot een verdediger het kon overnemen.

Daarin merk je ook wel het gemis van Virgil van Dijk vind ik. Depay is namelijk simpelweg geen captain. FdB moet het in mijn optiek voor elkaar zien te krijgen, dat juist nu niemand the main man status heeft, maar iedereen voor elkaar vecht. Dat is namelijk de enige manier waarop dit Oranje iets gaat presteren, omdat het gewoon aan absolute kwaliteit ontbeert om in gedeeltes van wedstrijden laks te kunnen zijn...

2 juni 2021 om 23:08

Ja. Vreselijk man. Een spits die 2 x scoort. Getverderrie. Wat verwacht jij nog meer van een spits?
Het voetbal cliche wil toch dat een spits wordt afgerekend op zijn goals?

3 juni 2021 om 08:02

Hmmm het belangrijkste in een wedstrijd, scoren. Als Depay het enige doelpunt maakt in de finale ga je dan ook klagen....

Gelukkig is dit de eerste wedstrijd. Je zou zeggen dat het niet slechter kan. De tegenstanders die we krijgen zullen niet voor leukere wedstrijden zorgen. We hebben ook teveel net niet spelers. Maar zelfs dan mis je de fighting spirit die je bij jong oranje bijvoorbeeld wel zag.

2 juni 2021 om 22:48

Tegen dit soort landen gewoon 4-3-3 met Gakpo - weghorst - Berghuis in de voorhoede. Daar achter met wijnaldum - Gravenberch - de Jong en in de verdediging wijndal - de vrij - de ligt - Dumfries

2 juni 2021 om 22:49

Lekker zonder onze bij verre beste aanvaller spelen. Goed plan!

2 juni 2021 om 22:49

Waarom zonder Depay?

2 juni 2021 om 22:52

Je moet toch ook een speler op de bank hebben die het verschil kan maken? Nee grapje, hij was mij even ontschoten.

3 juni 2021 om 08:20

Top opstelling en ik denk dat zonder Depay het ineens veel beter loopt. Eindelijk niet iemand die 1 vd 10 ballen iets van klasse laat zien, maar de andere 9 ballen verliest. Dat geeft zoveel onrust bij de andere spelers. En misschien dan ook iemand die wel corners etc kan nemen.

3 juni 2021 om 08:48

Het slechtste dode spelmoment van de wedstrijd was juist de corner die hij niet nam. Die kwam namelijk van S. Berghuis. De verschillende bondscoaches stellen Depay steeds weer op, lijkt me een valse hoop dat alles een stuk beter zou gaan draaien zonder Depay

3 juni 2021 om 13:15

078 - En de overige aanvallers gaan het beter doen? Je weet wel, die jongens die enkel de Eredivisie kennen? Alsof een Gakpo of een Berghuis het ook maar enigszins beter gaan doen.

2 juni 2021 om 22:48

Oekraïne speelt toch prima voetbal. En als die hun niveau halen tegen dit Nederland, gaat Oranje er gewoon af de 1e wedstrijd en moeten ze hun 2 wedstrijden daarna tegen Oostenrijk (taaie ploeg) en Macedonië winnen met het belabberde zeikvoetbal.

2 juni 2021 om 22:51

Als Nederland zijn niveau haalt (wat lastig is met Frank aan het roer) gaat Oekraïne er gewoon af de eerste wedstrijd

2 juni 2021 om 22:54

Ik denk dat de match tegen Oekraïne gelijk wordt. Macedonië een hele moeizame overwinning en Oostenrijk kan alle kanten op. Je moet echter wel de wil hebben om te winnen, te vechten voor elke meter. Als je dan domme fouten gaat maken en een coach hebt die niets uitstraalt dan kan het wel verkeerd uitpakken.

2 juni 2021 om 23:03

Wat moet De Boer precies uitstralen om een goede coach te zijn in jouw ogen.

Ot: Ik was even de wedstrijd vergeten, maar zo te lezen heb ik niet echt iets gemist. Dat is dan wel weer fijn.

2 juni 2021 om 23:10

Iemand die zijn spelers kan motiveren. Hij komt over alsof hij er zelf geen zin in heeft, maar misschien motiveert hij die jongens wel maar laten ze het totaal niet zien. Tactisch is het niet zoveel, een people manager ook niet..

2 juni 2021 om 23:11

Iig professionaliteit uitstralen. Dat gedoe met Cilissen en vandaag met Krul en Stekelenburg en zijn uitspraak over die speelminuten van Vd Beek komen best knullig over

3 juni 2021 om 13:17

@sempros - Ik denk dat er op zich weinig aan de hand is als we maar gewoon 4-3-3 gaan spelen. Daar hebben we de spelers voor en dat zijn de spelers gewend. 5-3-2 was gedoemd te mislukken en het is wel grappig dat velen hier die het al maanden opperden, nu ineens het tegenovergestelde verkondigen. Daarmee bedoel ik logischerwijs niet jou, maar ik vond het 't vermelden waard. Die formatie zou je misschien kunnen proberen tegen een topland, maar zeker niet tegen laagvliegers met minder kwaliteiten. Ook zagen we dat het achterin nog steeds een gatenkaas was, ondanks 3 centrale verdedigers en een stofzuiger.

De Roon een 5,5? Ik heb een andere wedstrijd zitten kijken zeker? Bij de rest mag er ook wel minimaal een punt af.

In het live topic werd Timber helemaal afgeslacht, gelukkig zijn er nog mensen ( Affelay en de maker van dit artikel ) die er wel verstand van hebben en zijn goede spel erkennen

2 juni 2021 om 22:49

Beetje overdreven. Ik vind hem bijv echt niet sterk spelen. Maar dat was het halve elftal. Je kunt een 19 jarige niet meteen op zo’n wedstrijd afslachten. Was niet sterk maar ook niet zwak, beetje zoals het hele elftal op paar spelers na.

2 juni 2021 om 23:06

Gaf nog een mooie voorassist. Als je echt voetballend wilt spelen is timber een hele goede. Speelt vaak vooruit en geeft de ballen ook op tijd. Hij ziet het en speelt meteen ipv te wachten en het spel te vertragen.

Memphis is altijd de kop van Jut maar zoals wel vaker onze meest belangrijke international vandaag. De Ligt valt vooralsnog zwaar tegen in Oranje. Die is te vaak betrokken bij cruciale fouten in het Nederlands elftal

2 juni 2021 om 22:50

Eens over het gedeelte van depay. Die heeft misschien wel veel balverlies maar is de enige die echt voor veel gevaar en doelpunten zorgt. De enige aanvaller waar echt op gerekend kan worden.

2 juni 2021 om 22:58

Hij moet af en toe ook wel erg lang de bal vast houden omdat zijn medespelers zich ook vaak niet goed aanbieden. Dit Oranje speelt nog niet als een geoliede machine

2 juni 2021 om 22:59

Cruciale fouten weer Japie. Het is de speler van Schotland die de bal panklaar legt op de doelpuntenmaker. Al had je daar Maldini neergezet, dan nog was die 1-2 erin gegaan. Gewoon een mooie goal van de Schotten.

2 juni 2021 om 23:06

Ik vind De Ligt een geweldige verdediger maar vandaag vond ik hem af en toe niet scherp. Ik zie in Oranje nog niet de De Ligt die we kennen van Ajax en Juventus

2 juni 2021 om 23:10

Nee hij was inderdaad niet goed vandaag, maar ik ben toch blij dat we de tijd met Vlaar, Mathijssen en Heitinga achter ons hebben liggen. Frankie maakt de verdediging slap door met 5 man achterin te starten. (Tegenover 2/3 schotten) Dan nog het gebrei achterin en mensen zonder voorzet op de zijkanten en je krijgt wat je vandaag gezien hebt. Gewoon slappe hap zonder enig risico.

2 juni 2021 om 23:13

Natuurlijk ben ik daar blij mee maar Depay, De Ligt, Frenkie, Wijnaldum en De vrij moeten het voor ons gaan doen. De rest van de selectie is niet meer dan opvulling. Die gaan het verschil niet maken

2 juni 2021 om 23:14

Gewoon wachten tot Blind weer fit is, dan kan hij als LCV spelen, de Ligt komt duidelijk gewoon veel te kort voor die positie en dat is helemaal niet erg want we weten wat hij kan als hij wel op z'n plaats staat. Denk dat Frank vandaag beter voor Ake had kunnen kiezen ipv Timber (niks tegenover Timber overigens), Ake kan namelijk wel LCV spelen, had heel wat gescheelt denk ik maarja, dat is allemaal weer achteraf gepraat.

3 juni 2021 om 07:25

Ake was er niet bij, die is er zondag pas bij omdat hij pas later was aangesloten.

3 juni 2021 om 08:08

Leuk en aardig, maar zo goed als Mathijssen, Vlaar en Heitinga heeft de Ligt nog niet gespeeld bij Oranje. Al die gasten hebben minimaal een halve finale op een WK gespeeld.

3 juni 2021 om 17:57

Dat lag meer aan de big 4 en tactische keuzes dan aan Mathijssen en Heitinga. Vlaar was in zijn prime een prima verdediger, maar geen wereldtop. Ik denk alleen dat De Ligt het verder gaat schoppen dan Vlaar. (of is dat niet al het geval?)

Aké op lcv met de vrij centraal en dan de Ligt op rcv lijkt me de beste oplossing! Niks ten nadele van Timber die een prima pot speelde, maar ik denk niet dat Aké minder is en op deze manier spelen je 2 beste cv's (zonder Virgil) op hun beste plek!

2 juni 2021 om 22:49

Denk vanaf volgende wedstrijd weer Blind lcv.

3 juni 2021 om 11:31

Opzich eens met dat drietal, zou alleen de Ligt centraal zetten omdat die het sterkst is aan de bal normaal gesproken, maargoed, is prima af te wisselen met de Vrij.

Ik denk met deze opstelling dat Blind voor Wijndal veel kan brengen. Die heeft een diepe voorzet, kan in principe net over de middellijn al een goede voorzet geven richting onze kopsterke spits. Ook met druk zetten en voetballende vermogen kan hij het middenveld goed ondersteunen.

Zijn grote zwakte, snelheid is op die plek niet zo van belang, Ake kan hem daarnaast ook ondersteunen.

Verder zonder de Roon spelen, met zulke goede CVs zou een extra slot op de deur niet hoeven, tenzij je echt achteruit moet. Je moet eerder zorgen voor een creatiever type zoals van de Beek, Gravenberch of Klaassen naast Wijnaldum en Frenkie de Jong.

Ik weet niet of het aan de opstelling lag, misschien wel gezien een extra collega CV achterin, maar als je zag hoe het tot stand kwam, ballen in leveren, lucht dekken, dat ligt echt aan jezelf. laten we er vanuit gaan dat het een off-day was, maar drama was het zeker...

2 juni 2021 om 22:48

Als je Depay zijn interview hoorde dan is het wel duidelijk dat De Boer deze interlandperiode die 5-3-2 er nog in wilt slijpen. Succes met dat in twee weken te doen...

2 juni 2021 om 23:11

Dan speel je 532, dan zou ke zeggen dat die backs veeel hoger zouden moeten spelen toch en af en toe de achterlijn opzoeken? Wout heeft geen bruikbare bal gehad. Erg pover het Nederlands elftal, ik heb er 0 vertrouwen in....

2 juni 2021 om 23:12

Gaat em inderdaad niet worden. Wel leuk interview gezien met een ontspannen Depay. Was beter dan de wedstrijd zelf. 😝

2 juni 2021 om 23:37

Het is ook gewoon niet de kwaliteit van Dumfries om ballen voor te zetten. Dat kan maar dan moet je niet met Weghorst gaan spelen naar mijn idee.

3 juni 2021 om 11:57

Sowieso was de hele invulling niet goed Lierse. In een 3 mans centrale achterhoede heb je juist noodzaak aan een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links. De middelste maakt dan niet per se uit welke voet hij heeft. De Vrij en De Ligt moeten dus middelste of RCV zijn. Blind en Aké de Lcv. Als dat niet kan, dan moet je geen 532 gaan spelen.

Dan de backs. Wijndal zou het nog wel kunnen in mijn optiek, maar Dumfries rendeert gewoon absoluut niet in zo'n opstelling. Daar maakt FdB dus al de fout om Karsdorp niet mee te nemen. Persoonlijk had ik overigens Van Aanholt in de basis op links gezet, omdat hij juist vaak in zo'n opstelling heeft gespeeld met Palace (dit seizoen dan minder gespeeld dan normaal, maar de voorgaande seizoenen wel).

Dan het middenveld. De Roon opstellen is de doodsteek voor de progressie van de bal in deze opstelling. Waarom doet FdB het dan? Zeker tegen landen als Schotland. Nou denk ik dat het met Frenkie en Wijnaldum er wel anders uit ziet al, maar dan nog. De combinatie De Roon, Klaassen en Gravenberch is gewoon totaal niet geschikt.

En al het voorgaande heeft dan zijn uitwerking op de 2 voorin. Weghorst krijgt geen voorzet van de backs en krijgt nauwelijks een inspeelpass om te kaatsen vanwege het missen van Blind en het middenveld wat er na de 30e minuut stond. En Depay heeft geen opties om mee te combineren/weg te sturen aan de zijkanten, ondanks dat Depay zelf ook wel beter kon gisteren. Plus Depay zal in deze opstelling wel aan zijn egoïsme moeten werken.

Wat zijn deze cijfers. Timber 6,5? Met die belachelijke ballen die constant van zn voet springen. De Roon ook heel slecht. Ook weer typisch Depay wedstrijd. Ontzettend slecht spelen 2x scoren, doordat hij die bal 50 meter van zn voet liet springen viel eerste schots doelpunt

2 juni 2021 om 22:56

Hoe was Timber slecht dan? ik vond hem juist heel goed , vaak goed even uitstellen , goed in balbezit , verdedigend niet veel verkeerd gedaan. Heb sommige mensen stront in hun ogen ? OF heb je nooit hoger gespeeld als het bierteam?

3 juni 2021 om 11:12

Timber was echt niet heel goed hoor. Hij liet geregeld ballen ver van zijn voet springen. Als er opbouw mogelijkheden waren richting Dumfries of iemand anders aan de rechterkant, dan gaf hij vaak de bal terug op de Vrij of de Ligt. Dat werd ook in de rust geloof ik bekritiseerd?

Ook het opstomen naar voren, positioneert hij zich vaak zo vervelend dat hij gaten voor teamgenoten dicht loopt. Waardoor ze of geforceerd worden weer terug te spelen, of er een overtreding op ze gemaakt wordt, of ze balverlies leidde wat o.a. paar keer met dumfries gebeurde (die overigens ook niet best was).
Dit deed/doet hij bij ajax overigens ook veel.

2 juni 2021 om 22:57

Dat was in eerste instantie door een enorme zaadbal van de Ligt

1 speler maar die ernstig uit de toon valt? De 5’en voor de backs en Gravenberch zijn minimaal een punt te hoog.

Ja de Ligt speelde slecht maar ik vind al die voldoendes vreemd. Het liep voor geen meter en op Depay na speelde iedereen ver beneden peil. Maar het was wachten op dit gepruts met de Boer die geen plan meegeeft en spelers maar een beetje laat doen wat ze willen. Ik wist het toen hij werd aangesteld en het werd nog een beetje verbloemd door het fundament van Koeman, maar zo te zien heeft FdB dat fundament al kompleet uitgegraven.

2 juni 2021 om 22:54

Depay speelde toch ook ondermaats ondanks dat ie 2x scoorde , bijna alles was balverlies , en nu zie ik pas de rol ook van de Roon bij die 2e goal. Die doet ook helemaal niks .

De Ligt was inderdaad slecht maar jeetje zeg Klaassen was helemaal om te huilen. Die kan het niveau gewoon echt niet aan. Vond Timber wel leuk debuteren en Van Aanholt viel ook wel positief in. Meer lichtpuntjes kan ik er niet uithalen

Ik ben pro-wout maar waar heeft hij vanavond een 5,5 aan te danken? Gravenberch presteert alleen tegen de kleintjes. Tegen psv / Feyenoord / az was het al drama in Europa vaak minder... met 5-3-2 snap ik er geen reet van wat je met dumfries moet en karsdorp thuis blijft. Timber lichtpuntje en aub Krul niet meer, echt wel een goede keeper, maar alleen binnen zijn reikwijdte. Zijn reach is te kort. Zie je vandaag en tegen Turkije. Heb er nog best vertrouwen in, maar niet in deze formatie zonder blind (die moet vanuit de plek van de ligt de passes gaan geven)

2 juni 2021 om 22:58

Gravenbergh heeft zich juist onderscheidt in de Champions league , hoe komt iedereen bij die onzin die ik hier lees? zoveel waar ik geen kaas van kan maken. Wat een drama heb je in je ogen dan

2 juni 2021 om 23:03

Atalanta uit de 2-2 was zijn fout. Liverpool onzichtbaar. Atalanta thuis kreeg hij deze kritiek voor het eerst en terecht want toen was hij de slechtste van het veld. Rome uit wisselt ten hag alvarez terwijl Gravenberch met afstand de zwakste middenvelder was. Feyenoord thuis hij scoorde de winnende 1-0, maar was erg matig. Het valt gewoon op dus ik praat geen drama en onzin. En ben pro-Ajax, dus tis zeker niet vanuit een tegen gekleurde bril.

3 juni 2021 om 11:17

Tegen Vitesse in de beker was Gravenberch ook matig, maar scoorde hij ook.

Gravenberch heeft letterlijk sinds zijn dubbele schorsing en de toen volgende interland periode geen een goede wedstrijd meer voor ajax of oranje gespeeld (januari/februari). De Gravenberch die het zwakke Ajax (met Labyad en Promes) in de eerste seizoenshelft op sleeptouw nam, daar is werkelijk geen schim meer van over.
Hij beweegt vrijwel niet op het middenveld, enorm veel balverlies, bijna geen duels gewonnen. Niet bij Ajax, en al helemaal niet gisteren.

2 juni 2021 om 23:02

Tja, Weghorst is niet iemand die zelf iets creërt zonder aanvoer. En ik heb zelden iemand minder aanvoer zien krijgen dan Weghorst vanavond.

3 juni 2021 om 08:11

Oehhh, Arsenal en Auba de eerste helft van het afgelopen seizoen niet gezien cker XD

2 juni 2021 om 23:11

Vond Gravenberch slecht invallen, maar Klaassen liet zien waarom Koeman hem jarenlang links liet liggen, die is veel te zwak voor Oranje.

2 juni 2021 om 23:27

Toen Klaassen inviel tegen turkije moest hij vanaf het begin starten omdat hij schwung bracht en nu kan hij er tussen 10 matige medespelers er geen klote meer van... tja en wat is anders jouw alternatief? Strootman Rosario of Toornstra?

2 juni 2021 om 23:49

Wijnaldum op 10, Frenkie op 8, Koopmeiners 6. Laatste twee kun je omruilen

3 juni 2021 om 11:49

Ik had hem persoonlijk een 5 gegeven Shenkie. Ik vond Weghorst namelijk wel goed in de kaatst, vasthouden en doorspelen (bij de ballen die hij kreeg dan). Ik had vooral het idee dat hij gewoon veel te weinig aangespeeld werd. Dat kwam omdat Blind er niet was en er geen middenvelders stonden die een pass durven te geven tussen de linies. Maar ik vond Weghorst beter met ballen omgaan dan Depay die motm was..

Sowieso zijn de keuzes van FdB onbegrijpelijk. Karsdorp is veel geschikter voor de 532 inderdaad. Maar ook waarom De Roon opstellen tegen een land waar je juist zelf de bovenliggende partij bent. Op links had ik ook misschien wel eerder Van Aanholt gezet dan Wijndal, maar ik snap de keuze voor Wijndal wel. Timber vond ik persoonlijk niet zozeer een lichtpuntje, maar gewoon heel safe. Verdedigend niet getest en was vooral bezig geen fouten te maken. Prima debuut dus, maar niet uitzonderlijk.

Bij Krul ligt het denk ik niet zozeer aan zijn reach, want die is in principe 'ver' genoeg. De reach van Cillessen is bijvoorbeeld minder. Dus dat zou vreemd zijn. Ik denk persoonlijk dat het bij Krul ligt aan het vasthouden van zijn concentratie. Bij zijn clubs waar hij goed heeft gepresteerd (newcastle, Norwich), kreeg/krijgt hij elke wedstrijd veel schoten te verwerken. Hij ziet dus veel actie. Dat is bij Oranje niet zo. Ik denk dat hij daarin moeite heeft. Want de reddingen die ik hem bij zijn clubs heb zien maken, wijzen echt niet op een te korte reach.

Alle cijfers zijn toch nog wel erg hoog zeker voor de backs Wijndal en Dumfries. Wat een drama waren die en voegde helemaal niets toe maar wel een 5 scoren?

Deze wedstrij laat vooralz ien dat een 5-3-2 niet werkt met deze backs, want ze kunnen geen voorzet geven. Iets wat de thuis-op-de-bank bondscaoches al lang wisten. Hopelijk stappen we snel over naar een 4-3-2-1 zodat Berghuis voor wat meer creativitet kan zorgen. Laat Berghuis en Depay maar lekker zwerven en Weghorst de balletjes erin schoppen.

Krul
Dumfries
De Vrij
De Ligt
Wijndal
De Roon
Gini
De jong
Berghuis
Depay
Weghorst
2 juni 2021 om 23:02

In jou opstelling staat de Ligt weer als linker centrale verdediger. Na deze wedstrijd gezien te hebben lijkt me dat geen strak plan. Vasthouden aan 532 is geen probleem, ik vind dat er aanvallend veel meer bij mag. Je staat nu met 3 centrale verdedigers, dan is een speler als de Roon toch wel overbodig vind ik zelf. Ik zou zelf zo spelen tegen landen als Schotland;

Krul
De Ligt
de Vrij
Blind / Ake
Dumfries
Gini
Frenkie
Wijndal
Memphis
Weghorst
Malen
2 juni 2021 om 23:32

Alleen vulden Wijndal en Dumfries het totaal niet goed in. En van de 3 middenvelders moet de Jong dan de CVM worden, maar dan mis je weer alle balsnelheid en creativiteit op het middenveld. Misschien Blind of Koopmeiners als CVM ter ondersteuning van Frenkie. En Berghuis/klaassen/wijnaldum op de plek van Dumfries. En van Aanholt op de plek van Wijndal. En Depay maar banken

2 juni 2021 om 23:39

Ik ben absoluut geen fan van Ake, maar toch ga ik hem maar opstellen omdat hij geen concurrent heeft

Krul
De Ligt
De Vrij
Ake
De Roon
Blind
Wijnaldum
De Jong
Depay
Malen
Weghorst
2 juni 2021 om 23:44

Deze opstelling zou defensief totaal overlopen worden, terwijl Wijnaldum consequenties niet presteert als buitenspeler. Die moet je gewoon als box to box of lopende 10 gebruiken, of niet opstellen.

2 juni 2021 om 23:46

MEt deze opstellen kan je er vrij zeker van zijn dat Weghorst, netals vandaag, bijna geen bruikbare ballen krijgt. Met een spits als Weghost kan je het best Berghuis opstellen. Depay kan niet in dienst spelen.

Opzich wel redelijk eens met de cijfers alleen de Roon was ook niet best

De Ligt oogt erg lomp. Hopelijk is dat toeval en ligt het aan mij hoor, want ik kijk nooit naar Juve, maar ik vind hem eigenlijk niet beter dan de De Ligt van Ajax. Verder snap ik gewoone cht niet dat je Karsdorp thuis laat als je dit systeem speelt. Dat is gewoon niet te verklaren. Net als Weghorst opstellen en dan de enige speler die een voorzet kan geven (Berghuis) er niet in zetten.

3 juni 2021 om 11:30

Bij Juventus is dat wel wat ander hoor Migi. Ik denk dat deze wedstrijd ook wel een erg vertekend beeld geeft, want op het veld stond De Ligt gisteren gewoon ontzettend vaak op 'linksback'. Dat krijg je met een 3 mans centrale achterhoede. Dan moet je hem gewoon rechts zetten en een linkspoot links, omdat dat erg belangrijk is in zo'n opstelling. Bij Juventus speelt hij LCV in een 2 mans centrale achterhoede en dat gaat hem prima af. Het is dus niet zo dat hij niet op links kan, maar meer dat het wel centraal moet zijn.

Persoonlijk vind ik De Ligt overall wel gewoon goed in Oranje, alleen heeft hij vaker 'mindere' dagen dan bij zijn clubs. Al is dat bij vele spelers zo in Oranje, wat in mijn optiek gewoon echt met de coach/tactiek te maken heeft.

Het kan bijvoorbeeld gewoon niet zo zijn dat De Vrij bij Inter zo'n beetje de beste verdediger is van de Serie A, maar bij Oranje vaak heel zwak is.

Wat betreft je andere punten, compleet mee eens hoor. De keuzes die gemaakt worden zijn gewoon niet te doorgronden. Ik heb soms het idee dat FdB ook gewoon maar 'wat' doet. Weghorst eruit halen terwijl je Berghuis erin zet en daarmee extra voorzetten brengt, om dan 10 minuten later vanwege die extra voorzetten weer Luuk de Jong erin te zetten.. Dan heb je het toch niet begrepen?

Hoelang gaan we nog door met deze dramatische eredivisie backs! Hoe durf je 532 te spelen met Dumfries en Wijndal op de flanken en laat je Karsdorp, Tete, Van Aanholt allemaal links liggen.

2 juni 2021 om 23:13

Die spelers zijn ook allemaal B kwaliteit. Domme fout van de Boer om 532 te spelen om de Vrij, de Room en Depay te pleasen. Depay is briljant op links als hij in dienst van het team speelt, de enige andere toppers de Ligt en de Jong willen 433.

2 juni 2021 om 23:18

De Ligt een topper noemen, maar de De Vrij niet, lachwekkend. Btw De ligt heeft vaak genoeg met 3 verdedigers gestaan.

2 juni 2021 om 23:25

De Vrij mag bij Inter vrije verdediger spelen, omdat hij niet kan verdedigen. OK dat mag je waarderen maar in NL spelen we aanvallend 433, daar heb je geen de Vrij bij nodig. Zet Blind maar naast de Ligt en twee goede backs, een goede cVM als de Jong en je hebt geen overbodig verdedigend fake talent als de vrij nodig die net doet of hij belangrijk is in het inleveren van ballen.

2 juni 2021 om 23:54

Zelden zo veel onzin in 1 reactie gezien. De Vrij heeft vaak genoeg 1 op 1 gestaan met de spits van de tegen partij bij Inter. Is echt onzin wat hier soms op VZ wordt verteld.Heb je persoonlijke problemen met De Vrij of iets dergelijks. De ligt beter vinden is 1 ding. Maar Blind beter vind is echt bijzonder. Probeer aub ook andere clubs te kijken behalve Ajax.

3 juni 2021 om 00:04

Wat was De Ligt vandaag goed ja.

3 juni 2021 om 11:41

Heb niets tegen de Vrij, vind het een goede speler, maar zie liever een speler die goed kan opbouwen naast een mandekker als de Ligt. Je kan niet ontkennen dat de Vrij groot is geworden met 532, een systeem dat verder alleen de Roon en Depay past. Als je dan een sterke opstelling wilt maken van een team waar je kans mee maakt, dan moet je voor 433 gaan en Blind naast de Ligt zetten die beter kan inschuiven en opbouwen dan de Vrij.

2 juni 2021 om 23:24

Tete? De man die de afgelopen 5 jaar nergens een basisplaats kon bemachtigen?

2 juni 2021 om 23:26

Tete die tenminste een bal normaal kan aannemen en spelers als Neymar in z’n broekzak stopt. Basis plaats bij Fulham!

3 juni 2021 om 07:40

Hebben we het over Kenny Tete? Want dit klinkt als een andere Tete.

3 juni 2021 om 10:20

Basisplaats bij een club die gedegradeerd is. Kun je net zo goed de rechtsback van ADO opstellen.

Best grappig om te zien hoe mensen de negativiteit rond om De Ligt (de ideale schoonzoon) vermeiden, maar wel helemaal afgaan op Depay of De Roon. De Ligt heeft veel zwakke potjes gespeeld bij oranje en ook bij juventus. Hij is niet zo een super speler als men denkt hoor. Gewoon accepteren. Vandaag twee fouten van hem die cruciaal waren. Het gekke is dat hij dit wel vaker heeft.

2 juni 2021 om 23:15

Dit topic haalt hem letterlijk aan als slechtste man van het veld.

2 juni 2021 om 23:22

De Ligt is een goede verdediger, maar hij mist iets. Een stukje verdedigend besef of geluk ik weet niet hoe ik het moet benoemen.

2 juni 2021 om 23:29

Hij is nogal lomp vind ik.

Serieus Depay hoogste cijfer. Alleen vanwege zijn 2 goals zeker. Zijn slechte aanname lijd een grote kans in voor Schotland in de eerste helft. Daarna nog een keer een bal onder de voet door. 90% van de acties mislukt. Ik vind een 7,5 wel to much.

Zo dit is mijn mening

De Ligt was gewoon slecht. Verdedigend en opbouwend Net als Depay. Timber en de Vrij waren niet goed, maar ook niet slecht. Wijnaldum, Wijndal, Dumfries, de Roon, Klaassen, Gravenberch en Weghorst hebben gewoon niets bijgedragen aan het spel. Heli’s allemaal heel sloom en fantasieloos. En iedereen speelt maar breed of terug. Zeker de middenvelders en de backs hadden meer aanvallend moeten brengen!

Sommige mensen hier in de comments verdienen Depay niet. Memphis scoort 2 keer en nog zijn mensen kritisch op hem .

Bij de eerste goal vond ik de pass prima, de aanname van Depay was echt heel slecht, die liet hem ver van zijn voet wegstuiteren en was daarom de bal weer kwijt. Als De Ligt deze bal geeft bij Juventus is er niks aan de hand.

En de bondscoach een 1? Deze man is nog slechter dan Blind als bondscoach en dat is knap. Nederland zo slecht laten spelen is bijna onmogelijk. Eigenlijk zou je hem nu nog moeten ontslaan.

Is al erg lang het probleem van De Ligt, erg goed bij Ajax en Juventus, maar kan het niveau nooit waarmaken bij Oranje. Hopen dat het geen gevalletje Seedorf wordt die door alles en iedereen in Nederland geboycot wordt, terwijl de topclubs met hem weglopen

Tendentieuze cijfertjes.
Dit Oranje gaat al na de pulefase naar huis.
Wijndal is een lachetje als vleugelverdediger, Staat constant aan de buitenkant te dekken.
Timber is een taktisch onbenul. Loopt herhaaldelijk uit zijn zone en bovendien de Vrij en de Ligt voor de voeten.
Klaassen is de verpersoonlijkking van stilstaand voetbal. Totaal geen inbreng.
Gravenberch is doet maar wat en is totaal ongedisciplineerd.
Promes is een aremoedig watje waar tegenstanders alleen maar mee lachen.
Krul is een complete ballenvergiet. met een reactievermogen van 0,0
Weghost stond aan de aftrap maar daarna totaal niet meer gezien.

Het is te hopen dat deze zeven Cillessen achterna gaan, anders wordt Oranje een nachtmerrie.
Misschien dat Oranje nog een paar gelijkspelletjes kan afdwingen in de poule. Maar dan zonder deze zeven en dank zij Memphis en Berghuis.

3 juni 2021 om 11:21

Ik vind Timber ook echt een tactisch onbenul, maar blijkbaar waren een heleboel het daar niet mee eens. Hij loopt ook als hij mee naar voren gaat veel spelers voor de voeten omdat hij niet weet wat hij daar moet doen.
Ook qua opbouw zeer matig, geeft ballen alleen maar terug op de Ligt en de Vrij ipv zelfs als hij de mogelijkheden heeft, naar Dumfries of de Roon of Klaassen opbouwen.

Die eerste goal is een kut bal van De Ligt. Maar een speler als Depay mag die toch op zijn minst bij zich houden met dat sterke lichaam? Hij verliest kinderlijk de bal en vervolgens blijft hij staan.

Verbaasd mij sowieso dat Depay een 7 krijgt. Ja, hij scoort er 2 en speelde ''degelijk''. Maar bij de 1-0 verliest hij de cruciale bal. Daarnaast verloof hij nog een aantal keer de bal en bleef hij gewoon staan. Er moet eens iemand zijn die hem dan op de flikker geeft en de eerste 4 ballen gewoon hard naar voren schiet en zegt: lopen kreng!

Depay moet niet gaan denken dat hij Robben of Van Persie is en geen meter terug hoeft...

3 juni 2021 om 11:21

Precies Glennn. Zo'n kut bal vond ik het zelfs niet eens. Eerder een suboptimale bal. Depay neemt hem echter aan alsof hij in de Kelderklasse speelt. Sowieso waren Depay zijn aannames nagenoeg de hele wedstrijd echt bagger.

Ik zou hem ook nooit een 7 geven, maar een 6. Hij krijgt als enige van het hele team een voldoende, vanwege zijn 2 goals. Maar qua spel verder was hij net zo bedroevend zo niet slechter dan de rest.

Ik denk dat Virgil van Dijk meer gemist wordt dan velen denken. Juist vanwege die leiderschap, nog buiten zijn kwaliteiten op het veld. Depay is nu aanvoerder, terwijl hij dat gewoon echt niet is qua persoon. Persoonlijk zie ik echt de vergelijking met Alexis Sanchez in zijn laatste halfjaar bij Arsenal. Qua kwaliteiten the main man en eigenlijk de enige die beslissend is, maar dat zelf ook te veel gelooft als het ware. Alle ballen opeisen, vanuit onmogelijke hoeken proberen een beslissende steekpass te geven, simpele ballen niet willen geven omdat hij dan niet beslissend kan zijn, alle vrije trappen opeisen, constant balverlies en schoten vanuit onmogelijke posities. Dat laatste doet Depay dan niet echt, maar de rest zie ik bij hem wel. En ondanks dat zulke spelers nog wel beslissend zijn, wat een echte kwaliteit is, is het ook wel iets dat een nadelig effect het op het team op de langere termijn.

Om een wedstrijd te winnen moet je scoren. Dat is geen open deur maar keiharde realiteit. Wil Oranje verder komen dan de poulefase dan is Memphis gewoon onmisbaar. Of hij nu een paar keer balverlies lijdt of een keertje niet mee terugverdegt, doet totaal niet terzake. Gewoon in dienst spelen van hem. Is uiteindelijk ook goed voor hun eigen portemonnee.

Slim van Voetbalzone om de volkomen incapabele commentator te volgen in zijn hetze tegen de Ligt. Als Marten de Roon een véél hoger hoger punt krijgt dan de Ligt, terwijl de Roon bij twee doelpunten direct betrokken is, dan vallen mij de schoenen uit. Bij de 0-1 verloor hij een cruciaal duel vlak voor de goal en bij de 1-2 liet hij gewoon zijn man lopen om lucht te gaan dekken, dan zal ik het wel niet snappen.
De Ligt speelde de bal niet geweldig in bij de 0-1, maar dat ligt wel heel ver van schuld aan het doelpunt. Eerst Depay met zijn aanname en daarna het ingrijpen van mevrouw de Roon. Bij de 1-2 lijkt het alsof de Ligt zijn man laat lopen, maar kijk maar eens terug naar dat doelpunt! De Ligt had zijn man, maar de Roon liet de zijne lopen.

3 juni 2021 om 10:15

Kijk, jij hebt dezelfde wedstrijd als ik gekeken. Ben het volledig eens met je commentaar. Wat was de Roon slecht. Stond idd vooral lucht te dekken.

3 juni 2021 om 11:13

@desteek77

Om heel eerlijk te zijn vind ik deze cijfers allemaal nog veel te positief. De Roon was inderdaad dramatisch. Maar De Ligt was ook slecht. Ik vond De Ligt alleen niet de slechtste. En inderdaad zoals jij zegt, de tegengoals is eigenlijk een cluster**** aan fouten.

De 1e goal vind ik eigenlijk de minste schuld bij De Ligt liggen. Ja hij speelt niet zo'n top bal op Depay, dat klopt. Maar de aanname van Depay was Kelderklasse niveau, het halfslachtig ingrijpen van De Roon echt kinderlijk en de totale onwil van De Vrij om het schot überhaupt proberen te blokken echt slecht.

De 2e goal snap ik wat jij bedoelt, maar toch vind ik wel dat De Ligt daar beter had kunnen ingrijpen. Ja De Roon gaat lucht dekken, maar De Ligt houdt op een gegeven moment in met lopen en laat die man dan eigenlijk 2 stappen zetten. Als De Ligt die 2 stappen mee had gezet, had hij de bal kunnen hebben in mijn optiek.

Overigens vond ik persoonlijk de slechtste man op het veld Dumfries. Die had van mij een 2 mogen krijgen. Al zijn mijn cijfers sowieso minder mild dan dit, want ik zou Depay een 6 geven en de rest een 5 of lager.

Wie dePay goed vond spelen heeft schijnbaar naar een andere wedstrijd zitten kijken. Ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel balverlies hij heeft geleden. Die twee doelpunten waren prachtig, maar door zijn arrogantie konden de Schotten ook twee keer scoren. Met 5-3-2 spelen en dan tegen Schotland twee keer moeten vissen? Je gelooft je ogen niet. Wat was dit slecht. Mijn cijfer voor de Boer? Een dikke vette nul.

Wout krijgt alleen maar positieve commentaar, maar krijgt toch maar een 5,5. Die man werkt keihard en wordt afgerekend omdat zijn assists niet worden afgemaakt en dat er geen voorzetten komen van de zijkant? Had van mij een 6,5 - 7 gekregen. Had ook een paar keer goede verdedigende acties. De Roon had ik een 2 gegeven. Hij had beide tegendoelpunten kunnen voorkomen. Hij had makkelijk de fouten van zijn teamgenoten kunnen herstellen, maar greep bij het eerste doelpunt half in en bij het tweede doelpunt had hij de voorzet er uit kunnen halen, maar liet hij de bal gewoon langs zich heen gaan. Stond ook heel vaak lucht te dekken rond de 16.

Bijzondere cijfers dit eigenlijk. Persoonlijk vind ik ze veel te positief. Depay momt, maar met een 6je in mijn optiek. Ja hij scoort 2x, maar daar staat een negatieve rol in beide tegengoals tegenover, alsmede 15x balverlies, 20 slechte passes, 12 zwakke aannames en 6 verprutste vrije trappen (ja, ik chargeer bewust even want ik heb ze niet allemaal geteld). Daarom verdient hij niet meer dan een 6 in mijn optiek.

De rest van de spelers verdienen een 5 of lager. Niemand van hen speelde goed genoeg om een voldoende te verdienen. Oké, misschien Timber nog een 5,5 dan. Absolute dieptepunten waren voor mij Dumfries, De Roon, Wijndal en De Ligt.

Ik heb Jong Oranje ook gekeken en daar zat ook veel meer intentie in om te winnen en als team te spelen, iets wat ik totaal heb gemist gisteren. De slechtste was F.de.boer. Je gaat nooit goed spelen met alleen maar mandekkers, met een onbekend systeem vlak voor het EK. Dan zie ik nog liever Van de Looi voor de groep.

3 juni 2021 om 11:50

Daarom is het ook een oefenwedstrijd he.

3 juni 2021 om 12:20

Ja maar dan toch, wat we gister zagen was gewoon zo slecht.. ook al was het een oefenwedstrijd. Wat wou hij oefenen dan? Met 5 verdedigers spelen/ Nou dat was dan een totaal falen want ze krijgen er 2 om de oren. Ik had het idee dat de hele selectie gewoon verkeerd stond, van de backs en de centrale verdedigers. Alleen de Vrij speelde op zijn positie.

Ik wordt een beetje misselijk van die de spelers die niet weten dat een spel om naar voren te spelen maar dit is fc knudde en wordt er ook niet vrolijk van dat er spelers zijn die alles op eisen!!!

Frank de Boer laat spelers verzuipen. Ze worden verkeerd gebruikt! Als je iemand als Weghorst in de spits zet moet je er iemand naast zetten die diepgang heeft! Depay loopt overal maar vaak niet in de spits en ook niet achter de verdediging. En dan ook nog De Ligt op links centraal zetten... zoals ik zeg ik vind dat spelers verkeerd gebruikt worden.

Ik kan hier zo slecht tegen hè, Depay scoort er 2 en is de man. Maar buiten de goals was ie gewoon WEER erg matig! Heb niks tegen hem en ik mag eigenlijk niks zeggen, eerste is niet makkelijk en schiet ie uit volley goed in. Vrije trap moet de keeper bij zitten, gaat 9 van de 10 keer strak hard in zijn hoek. Maar oké, raakt ie lekker! Verder alleen maar gestoord aan hem zoals de laatste 10? wedstrijden van oranje ofzo.. alleen maar balverlies, mooi willen doen, slechte aannames, alles opeisen en het meeste verprutsen. Er zullen er veel met een andere mening zijn hier maar van mij mag ie er gewoon uit eigenlijk. Probeer eens wat andere combinaties (oké nu miss niet meer, erg kort dag)

Als je op de manier gaat spelen zoals gisteren dan heb je echt helemaal niets aan een Weghorst. Die moet ballen krijgen van achteruit of de zijkant. Zoals oranje de afgelopen tijd speelt lijkt het wel of echt alles via Depay moet, zo niet dan is meneer boos of teleurgesteld in zijn ploeggenoten. Ik mis in dit elftal echt spelers die de mouwen op kunnen stropen en er vol voor willen gaan.

Het succes van formaties als 3-5-2 of 5-3-2 valt of staat met de kwaliteiten van de wingbacks. Die moeten loopvermogen hebben, snelheid, inzicht om op het juiste moment diep te gaan én hun mannetje niet te verliezen als je niet de balt hebt, de techniek om een goede pass of voorzet te geven en ook nog de conditie om dat een hele wedstrijd vol te houden. Als ik dan kijk wat er beschikbaar is voor Oranje... Wijndal heeft de potentie om aan de meeste criteria te voldoen, maar is er mijns inzien nog niet. Van Aanholt is een degelijke optie, maar is technisch niet geweldig. Dumfries beschikt alleen over de benodigde fysieke aspecten, maar komt technisch zwaar tekort. Blind komt dan weer fysiek tekort en de overige verdedigers hebben naar mijn weten nog nooit als wingback gespeeld. Ik denk dat 5-3-2 prima kan werken, maar als je echt zo wil spelen moet je wel geschikte wingbacks hebben/oproepen. Op rechts kun je beter Karsdorp neerzetten als je per se 5-3-2 wilt spelen, maar dat wordt nu lastig.

Ik hoor net dat onze poule gekoppeld is aan de poule des doods meteen na de groepsfase. We gaan er snel uit...

Je speelt met 11 man,iedereen spleede slecht,maar toch blijven zeiken op Depay die ook nog 2 keer scoort???
En dat arrogante wat hij zou hebben kun je zien als zelfvertrouwen,onze beste speller is het...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren