Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer bevestigt 5-3-2-systeem Oranje en verklapt basisplaats

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt woensdagavond in een 5-3-2-systeem tegen Schotland, zo heeft bondscoach Frank de Boer dinsdagmiddag bevestigd op een persconferentie. Hoewel hij zijn basisteam nog niet wilde prijsgeven, liet hij weten dat Marten de Roon een basisplaats heeft. De Atalanta-middenvelder nam in Portugal plaats naast de bondscoach tijdens het persmoment en legde uit wat volgens hem de voordelen zijn van het 5-3-2-systeem.

Bij afwezigheid van Jasper Cillessen is het volgens De Boer een mogelijkheid dat Tim Krul en Maarten Stekelenburg in aanloop naar het EK allebei een kans krijgen in een oefenwedstrijd. Wie woensdag keept is nog niet bekend, maar wat De Boer al wel wilde bevestigen is dat hij Oranje laat starten in het 5-3-2-systeem. “En hij speelt”, doelde de keuzeheer op De Roon. “Omdat het een hele goede speler is. Dat zijn ze alle 26, maar hij ook zeer zeker. Hij weet als geen ander hoe dit systeem werkt. Dat neem je ook mee. En bij zijn club heeft hij fantastisch gespeeld.”

De Roon wordt door De Boer beloond voor zijn goede seizoen bij Atalanta en de manier waarop hij zichzelf de afgelopen dagen heeft laten zien op de trainingen bij Oranje. “Ik hoor de afgelopen drie jaar al dat er vraagtekens en twijfels zijn rond mijn positie”, reageerde De Roon. “Ik krijg een ontzettend goed gevoel van de staf, dat ik gewaardeerd word. Ik word gezien als één van de spelers en heb altijd kans om te spelen. Voor mij is het zaak om het te blijven laten zien. Ik denk dat ik een rol in het team heb; ik durf dingen te zeggen en ben iemand die heel veel observeert. In die rol word ik gewaardeerd door mijn teamgenoten.”

De Boer beschikt over een fitte selectie. Daley Blind, die de afgelopen maanden buitenspel stond met een enkelblessure, traint volop mee en lijkt klaar voor zijn rentree. “Iedereen is honderd procent fit op dit moment”, aldus de trainer, die niet wilde bevestigen of Blind tegen Schotland in actie komt. “Of hij inzetbaar is morgen? Dat zullen we zien, maar op dit moment gaat het hartstikke goed. Hij heeft gisteren drie keer tien minuten gespeeld. Dat heeft hij gewoon allemaal meegedaan. Hij heeft geen enkele training hoeven missen, dus het ziet er gewoon hartstikke goed uit. We zullen overleggen met de staf: misschien is het beter om tegen Georgië te starten”, aldus De Boer.

De Boer werd tijdens de persconferentie door verschillende journalisten gevraagd waarom hij kiest voor een 5-3-2-systeem. “Dat heeft met Schotland te maken en ook wat je ziet op trainingen”, aldus de bondscoach. “Uiteindelijk maak je een afweging en we hebben nu besloten om zo te beginnen. We willen domineren, ook tegen Schotland. Maar je hebt ook vaak niet de bal. Dat hebben we bijvoorbeeld tegen Italië heel goed gedaan. We hopen morgen meer aan de bal te zijn, maar met dit systeem komen ook veel spelers in hun kracht”, zo is hij overtuigd. “Ik vind dat je moet kijken naar waar je een tegenstander pijn mee kunt doen. Natuurlijk moet je ook naar je eigen selectie kijken, op welke manier je beste spelers in hun kracht komen. Met 3-5-2 kun je heel dominant zijn. Dat willen we graag en ik denk dat we daar de spelers voor hebben."

De Roon is bekend met het systeem. Hij speelt bij Atalanta al jaren in een 5-3-2-opstelling. Wat volgens hem de voordelen zijn? “Voor een middenvelder geeft het je meer dekking en zekerheid, omdat je een extra speler in je rug hebt. Het is moeilijker doorkomen voor een tegenstander. Dus daarin voel je je wat zekerder, waardoor je sneller en agressiever kunt uitstappen. Maar ik denk ook dat er in aanvallend opzicht veel ruimtes kunnen vallen en dat spelers in hun kracht kunnen komen. Omdat je de tegenstander wat meer lokt, zullen er in aanvallend opzicht heel veel ruimtes vallen.” De vriendschappelijke interland van Oranje tegen Schotland begint woensdagavond om 20.45 uur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 juni 2021 om 15:30

Hoezo? Chelsea heeft hier ook mee de Cl gewonnen. En qua materiaal ook het beste voor Oranje omdat onze voorhoede wat magertjes is en onze verdediging is prima met Blind, De Ligt en De Vrij.

1 juni 2021 om 15:40

Je laat 2 backs thuis die het beste in dit systeem passen. Dan heb je als coach toch niet nagedacht wat je wil.
Ik krijg steeds minder vertrouwen in deze bondscoach. Hij vergeet mensen af te bellen. Hij weet de speelminuten niet dus selecteert hij maar gewoon.
Dan neemt hij 2 echte centrumspitsen mee en gaat hij 5-3-2 spelen. Schiet mij maar lek.

1 juni 2021 om 16:04

Juist andersom toch? als je defensief zwak bent en aanvallend sterk dan stel je dus extra verdedigers op om dat op te vangen zoals je in 2014 deedt. Nu hebben we de beste verdedigers sinds tijden lopen maar alleen ook de slechtste aanvallers, dan zou je toch juist aanvallender kunnen spelen en meer risico nemen om de aanvallers te ondersteunen om toch een goal te kunnen maken? Helemaal tegen de zwakke tegenstanders waar we tegen moeten, dan gaan we toch geen 532 spelen straks spelen we nog gelijk of scoren ze met geluk toch een goaltje en heb je jezelf genaaid door niks te creeeren. Tegen toplanden als Frankrijk en Portugal moet je in de finales inderdaad misschien 532 gaan spelen en hopen op een gelukje maar dat moet je niet doen tegen die kleine anders graaf je je eigen graf.

1 juni 2021 om 16:36

Zijn aanstelling was al een fout van de eerste orde. En zijn smoes om nu Bizot mee te nemen en niet Bijlow...sorry, Frank je gaat gigantisch af door alleen maar Ajax en ex Ajax spelers te selecteren.

Dit is top, maar wel raar dat je dan Karsdorp en Hateboer thuis laat (lees net dat ie geblesseerd is, sorry). Hateboer is toch de enige speler die wekelijks hierin speelt. Mijn opstelling: Stekelenburg, Dumfries, De Vrij, De Ligt, Blind/Timber, Wijndal, De Roon, Wijnaldum, Frenkie, Depay, Weghorst Edit: zou Promes niet op de rechterkant kunnen? Heeft daar toch wel geregeld gespeeld bij Sevilla.

1 juni 2021 om 15:28

Hateboer is geblesseerd

1 juni 2021 om 15:28

Hateboer was geblesseerd. Edit: Promes moet je niet willen op rechts. Gewoon Dumfries. Verder zou ik Ake of Blind zetten en geen Timber. Ik zou Timber wel graag willen zien in oefenwedstrijden, wat hij allemaal in huis heeft met nog betere spelers om zich heen. Verder ben ik het met je eens met de opstelling. De keeper is even om het even zelf heb ik liever Krul, maar of je nu Maarten hebt of Krul dat is het verschil niet.

1 juni 2021 om 15:28

Hateboer alsjeblieft niet zeg, die kijkt precies zo uit z'n ogen als Bakker. Maakt de knulligste fouten man

1 juni 2021 om 15:49

Haha! Nou....bakker kijkt uit z'n ogen of ie met een helmpje op naast de buschauffeur mag zitten hoor. Hateboer mag zonder helm maar wel de gordel om.

1 juni 2021 om 15:29

Hateboer is geblesseerd, kiest er zelf voor om niet mee te gaan.

1 juni 2021 om 15:29

Maar hij heeft wel elke keer dramatisch gespeeld in dit systeem. En ondanks dat ik Dumfries ook waardeloos vind denk ikdat hij in dit systeem wel kan uitblinken. Dumfries is denk ik wel beter dan Hateboer.

1 juni 2021 om 15:29

En Karsdorp. Maar die is er ook niet bij. Wel met je eens dat Hateboer een nog betere mogelijkheid was geweest. Vormt bij Atalanta ook samen met De Roon een tandem op de rechterkant en die weten qua afstanden en ruimtes precies hoe ze dat samen kunnen oplossen.Edit: oh hij is blijkbaar geblesseerd. Dat verklaart een hoop natuurlijk. Overigens moet Dumfries of Promes die rol ook wel ik kunnen vullen.

1 juni 2021 om 15:29

Haterboer is geblesseerd. Karsdorp had hier ook prima kunnen spelen, aangezien die ook veel in een 532 speelt. Zeker omdat je nu drie defensieve backs hebt die niet aanvallend zijn. Onbegrijpelijk, maar geen verassing met De Boer. Als je achter staat of tegen een mindere tegenstander speelt, dan kun je prima met Karsdorp spelen. Tegen gelijkwaardige of betere tegenstanders lijkt Dumfries dan de beste optie.

1 juni 2021 om 15:30

Ja en karsdorp. Enige echte rechtback die nu hiervoor mee is nu Dumfries.. Aangezien timber en veltman normaal gesproken cv zijn

1 juni 2021 om 15:32

En als timber/veltman rechtsback spelen passen ze sowieso beter bij een 4-3-3. Dat zijn geen echte wingbacks.

1 juni 2021 om 15:37

De Boer heeft eerder al aangegeven dat ook Promes een optie is als wingback. Bij Sevilla deed hij het op die positie niet heel slecht volgens mij

1 juni 2021 om 15:56

En veltman heeft bij Brighton ook vaak als wingback gespeeld. Met dumfries en evt promes heb je op rechts 2 opties. Voldoende lijkt me zo. Dumfries komt daar ook goed tot zijn recht verwacht ik. Lekker veel opstomen. Nog beetje werken aan zijn eindpass maar op verschillende vlakken is hij gewoon stukken beter dan karsdorp en hateboer

1 juni 2021 om 15:59

Promes deed het daar incidenteel niet slecht. Karsdorp doet het daar echter structureel goed bij Roma en is een specialist. Ik vind het onvoorstelbaar dat De Boer hem dan niet oproept

1 juni 2021 om 16:05

Veltman heeft bij Brighton een paar keer als wingback gespeeld ja, maar dat is bij een degradatiekandidaat. Dan heb je als wingback alsnog een vooral verdedigende rol en niet de rol van iemand die de flank bestrijkt, of zie je dat Veltman al doen? Ik niet namelijk

1 juni 2021 om 16:13

Ik zie Nederland met deze selectie ook geen aanvallend voetbal spelen, maar eerder degradatie / countervoetbal.

1 juni 2021 om 17:38

@Arends. Tegen landen als Noord-Macedonië, Oostenrijk en Oekraïne verwacht ik toch wel enigszins aanvallend voetbal. Ik verwacht in ieder geval dat ze veel balbezit hebben tegen deze landen en over het algemeen de bovenliggende partij zullen zijn. Als je dan wellicht 5-3-2 gaat spelen is het in mijn ogen onbegrijpelijk dat je een speler als Timber meeneemt (wat sowieso al helemaal niet te begrijpen was, maar nu nóg minder).

Had je net zo goed karsdorp of hatenboer op kunnen roepen! Die zijn gewend in dat systeem te spelen. De rest van deze rechtsbacks allemaal 4-3-3 of 4-4-2

1 juni 2021 om 15:31

Veltman speelt ook vrijwel heel het jaar al als rechter wingback in een 5-3-2 opstelling hoor in de Premier League. En Hateboer is geblesseerd. Maar was logisch geweest om Karsdorp ook mee te nemen inderdaad, dat wel.

1 juni 2021 om 15:33

Veltman speelt daar ook al. Maar als je juist met 3 verdedigers gaat spelen kun je beter een aanvallendere speler daar neer zetten zoals karsdorp of hateboer als die niet geblesseerd was.

1 juni 2021 om 15:53

Ik volg Veltman niet bij Brighton, maar dan ga ik er vanuit dat hij daarbij gebrek aan beter in staat. We hebben toch met zijn allen in de Eredivisie wel kunnen zien dat hij verdedigend prima tot goed is, maar verder over een zeer matige techniek en voortzetting beschikt. Kan me ook maar een keer herinneren dat hij een mannetje voorbij ging en dat moest zelfs nog met vals spel gebeuren haha. Stiekem hoop ik dat Promes om te turnen is tot winger en dat zijn oproeping ook verklaart. Als Dumfries, Veltman of Timber daar gaat staan is het inderdaad onbegrijpelijk dat Karsdorp niet is opgeroepen.

1 juni 2021 om 16:18

Heb Veltman een keer of 5 zien spelen en ik was best positief verrast. Is voetballend gewoon goed, zeker in vergelijking met zijn collega's bij BHA. Staat er gewoon in de Premier League, dus vind zijn selectie wel logisch.

1 juni 2021 om 16:20

Probleem is dat de voortzetting bij Dumfries ook ontzettend matig is. Dan gooi Timber er maar direct in. Veel slechter dan Veltman, Dumfries, Hateboer en Tete zal hij het niet doen. Linksback Wijndal en als je dan toch met 3 verdedigers gaat spelen dan zet Blind maar Lcv. Wijnaldum / Frenkie / Klaassen(of De Roon), Depay en Weghorst staat denk ik wel vast.

1 juni 2021 om 16:23

Hij speelt omdat hij de beste is. Niet mbt gebrek aan beter.

1 juni 2021 om 16:24

Veltman en Timber erbij wordt juist logischer als je met 3 CVs gaat spelen, maar des te onbegrijpelijker dat Karsdorp er niet bij zit en Promes wel. Als Wingback is Karsdorp sowieso veel beter en met twee aanvallers is de kans dat Promes er één van die twee is vrijwel nul.

1 juni 2021 om 16:32

"maar dan ga ik er vanuit dat hij daarbij gebrek aan beter in staat." Hahah, ja zo ken ik er nog wel een paar.. Veltman heeft gewoon een uitstekend seizoen in de PL achter de rug, een van de betere spelers van Brighton dit jaar. Tuurlijk blijft hij verdedigend beter dan aanvallend (daarom had ik Karsdorp ook meegenomen als meer aanvallende optie) maar kan gewoon prima mee aan de bal in de Premier League, ik vind zijn selectie absoluut terecht.

1 juni 2021 om 16:52

Gewoon even eerlijk zijn mannen. Veltman speelde daar alleen omdat Lamptey een zware blessure op had gelopen.

1 juni 2021 om 16:58

Natuurlijk is iedereen die speelt op dat moment de beste maar dat is Bakker dus ook regelmatig bij Psg? Dat bedoel ik met gebrek aan beter. Of Tete bij Lyon, ook een jaar basis en een paar keer Neymar eruit gespeeld, maar niemand die nou echt overtuigd is. Dan ben ik na al die jaren ook niet van Veltman, ondanks zijn minuten in de PL. Vergeet niet dat hij daar speelt in een team dat 16e van de 20 is geworden. Speelt dus ongetwijfeld meer verdedigend dan dat we sowieso de eerste vier wedstrijden van plan zijn met Oranje. Van mij mag hij ook mee, daar niet van, maar niet als winger. Daar had echt Karsdorp voor mee gemoeten.

1 juni 2021 om 15:33

Voor een back maakt het toch allemaal niet zoveel uit.. ik heb liever een back die gewend is met 4 te spelen met 5 achterin, dan een back die gewend is met 5 te spelen met 4 achterin.
Het is voor die plek toch niet zo bijzonder allemaal, je kan verder naar voren, hebt meer zekerheid achterin. Stel je laat die 433 en 442 jongens thuis en je moet op het ek zelf met 4 gaan spelen achterin, dan heeft zo'n hateboer bij oranje toch al paar keer goed aangetoond dat absoluut niet te kunnen. Echter hebben de 433/442 backs minder moeite om te schakelen naar een 5 mans verdediging.

1 juni 2021 om 18:13

Karsdorp heb altijd 433 gespeeld tot dit seizoen.. voor ze blessure was die gewoon goed in 433 systeem, en dan kan die dat nu opeens niet meer? Vorig jaar kwam karsdorp na de winterstop in vorm in een 433 systeem bij feyenoord totdat corona het seizoen stopte

1 juni 2021 om 15:44

Hateboer heeft zichzelf to afgemeld met een blessure?

1 juni 2021 om 16:36

Dat zijn geen Ajax spelers. Timber zit nog in de luiers en mag wel mee

Maar als je 532 wilt gaan spelen, of dat definitief wordt of niet had je toch beter karsdorp mee kunnen nemen? Die spelen al het hele seizoen(en) in zo’ systeem.

1 juni 2021 om 16:18

Precies, je valt met deze bondscoach echt van de ene in de andere verbazing. Ik kan me amper voorstellen dat we de poule gaan overleven, zelfs niet als beste nr3.

Aah top, goed dat je dan iig karsdorp thuis hebt gelaten! En helemaal goed dat je er op tijd mee begint. Man man man wat is de boer een prutser zeg, ongekend!!

Dit systeem past denk ik ook het beste bij deze spelersgroep. Krul - Dumfries - De Ligt - De Vrij - Blind - Wijndal - De Roon - Frenkie - Wijnaldum - Depay - Weghorst. Zoiets zal het wel worden, krijg langzamerhand wel wat zin in het EK.

1 juni 2021 om 15:29

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen 😅 Hopelijk dat de spelers snel wennen aan het systeem.

1 juni 2021 om 15:32

Heerlijk team toch. Enige wat ik zou aanpassen is De Roon vervangen voor Gravenberch. Iknow, redelijk aanvallend middenveld, maar dat is het fijne aan Blind die kan doorschuiven waardoor je 4-4-2 speelt.

1 juni 2021 om 15:33

Waarom Krul ipv Stekelenburg? Vind Krul bij hoge ballen toch vaak erg onzeker en over all gewoon een 'wildere' keeper dan Stekelenburg, die met zijn schat aan ervaring en prima seizoen bij Ajax, voor mij de nummer één is.

1 juni 2021 om 15:34

Omdat ik als Ajax supporter dan weer niet objectief ben 😅

1 juni 2021 om 15:52

Omdat Krul in de grove Championship ook gepromoveerd is en in het Team of the Season zat.
Daarnaast is Krul een penaltykiller en heeft hij, in tegenstelling tot Maarten, wel een heel seizoen gekeept.

Ja, Krul had een matige pot tegen Turkije, maar dat gebeurd iedereen wel eens...

Steek heeft het prima gedaan, maar we moeten nu niet doen alsof hij werelds gekeept heeft. In de Eredivisie heeft hij volgens mij amper ballen op doel gehad van enige dreiging...

1 juni 2021 om 16:35

Ja, Krul heeft inderdaad het hele seizoen niet op het hoogste niveau gekeept. Wat dat betreft een prima reden om hem geen eerste doelman te maken. Laten we het niveau daar ook niet overschatten. Daarnaast is het een fabeltje dat Krul een penaltykiller is. Ja, hij is beter dan Cillissen voor zo ver dat een verdienste is. Echter heeft Krul er in zijn carriere 9 gestopt en 48 doorgelaten. Een Stekelenburg heeft er 10 gestopt en 40 doorgelaten. De statistieken van Stekelenburg zijn dus gewoon beter.

Grappig om bij Stekelenburg te roepen dat we niet moeten doen alsof hij werelds gekeept heeft, terwijl je precies hetzelfde nietszeggende riedeltje over Krul kunt optekenen. Op het 2e niveau van Engeland het leuk gedaan, ook geen wereldprestatie natuurlijk. Je kunt ook redeneren dat het een kracht is om weinig ballen van dreiging op doel te krijgen omdat je je verdediging goed neerzet. We hebben bij Ajax met Lamprou, Varela en Scherpen kunnen zien dat het geen vanzelfsprekendheid is dat een reserve doelman het daar goed doet en amper ballen van dreiging te verwerken krijgen.

1 juni 2021 om 16:46

Als Bijlow gewoon structureel fit was geweest en vanaf bijvoorbeeld januari alle wedstrijden had gekeept had hij er gewoon bijgezeten en wellicht zelfs nummer 1 geweest. Maar ja dan zou je objectief moeten kijken.

1 juni 2021 om 17:42

@ masterD, hij heeft 100 minuten minder dan Stekelenburg...

1 juni 2021 om 18:19

Ter verdediging van Krul, hij moet penalties stoppen van Premier League spelers vergeleken met de beunhazen in de Eredivisie. Beetje appels met peren.
Verder lijkt het mij niet dat Stekelenburg er veel heeft gestopt de laatste paar jaren aangezien hij maar een handjevol wedstrijden heeft gekeept de laatste 10 jaar.

1 juni 2021 om 15:37

Als je weet dat je 5-3-2 gaat spelen en je laat hatenboer en Karsdorp thuis dat worden mijn twijfels steeds groter aan deze bondscoach.
Dit zijn de 2 backs die het meeste met dit systeem vertrouwd zijn.

Daarnaast hebben we een prima selectie om 4-3-3 te spelen. we hebben maar 1 spits die thuishoort in een 5-3-2 en dat depay.

1 juni 2021 om 15:40

Hateboer heeft zich zelf afgemeld. Karsdorp had ik ook mee genomen inderdaad.

1 juni 2021 om 15:46

De Boer maakt bijzondere keuzes en dat maakt dat mijn vertrouwen met de dag minder word.
Als je in gedachten heb een 5-3-2 te spelen laat je of Veltman of Timber thuis.
Daarnaast heb je in een 5-3-2 weinig aan de Jong en Weghorst.
En zo zijn er nog wel meer dingen waar hij de mist mee in gaat.

Maar ik laat me vreselijk verassen

1 juni 2021 om 15:53

Waarom zou je Veltman thuis laten? Die speelt een heel seizoen 5-3-2 in de Premier League (met name als rechter wingback maar heeft ook aangetoond op de centrale posities mee te kunnen in de PL, ideaal voor de bondscoach). Weghorst kan ook prima in een 5-3-2 spelen lijkt me en Luuk is een pinchhitter die er in komt als je geen 5-3-2 (meer) speelt. Timber had ik persoonlijk met Jong Oranje mee laten gaan en dan Karsdorp mee met Oranje. Maar mensen overdrijven echt hard met de 'rare keuzes' van De Boer. Hij maakt ook zat logische keuzes en ook voorgaande bondscoaches (ja, ook Koeman) maakte ook weleens een rare keuze.

1 juni 2021 om 16:11

Sander eens dat Koeman ook rare keuzes maakte echter was dat wel een winnend bondscoach.
Als de Boer straks een prima EK heeft gespeeld dan ben ik de eerste die mijn woorden terug zal nemen. Maar voor nu gaat de voorbereiding nog niet van harte.
En vooral de dingen die de Boer moet doen.
Zoals dus de speelminuten. Het liegen over afbellen en toch niet.

Maar wat ik eerder zei ik laat me verassen. Een winnend coach heeft altijd gelijk...

1 juni 2021 om 16:25

Liegen over het afbellen maar ook liegen over dat ie geen panna kreeg in een rondo terwijl het overduidelijk een panna was.
Zit op de grens van net wel net niet pathalogische leugenaar

1 juni 2021 om 16:26

De boer heeft duidelijk gezegd dat hij meerdere systemen wil gebruiken en voor schotland 532.

1 juni 2021 om 16:28

@vegi Misschien was hij het vergeten gebeurd vaker in het land.

1 juni 2021 om 15:39

Prima opstelling al verwacht ik niet dat Frank daadwerkelijk Weghorst de kans gaat geven. Al hoort die in mijn optiek sowieso te spelen.

1 juni 2021 om 16:09

Wat mij betreft inderdaad het beste elftal. De Roon vind ik juist enorm belangrijk voor dit team. Hij zorgt er voor dat wijnaldum meer naar voren kan (wat hij in het NLse elftal goed heeft gedaan). Ook Krul vind ik beter dan Stekelenburg. Heeft een heel goed seizoen gehad en is daarbij ook nog een penaltykiller.

532... Dan vind ik het toch wel heel erg jammer dat Karsdorp en Hateboer beide zijn afgevallen. Beide spelers zijn echt gemaakt voor dit systeem en laten dat wekelijks zien bij hun clubs op hoog niveau.

1 juni 2021 om 15:29

Hateboer is geblesseerd.

1 juni 2021 om 15:32

Oke Karsdorp dan

1 juni 2021 om 15:42

Dumfries kan het toch ook ?

1 juni 2021 om 15:46

Dumfries kan aanvallend totaal niet tippen aan die andere twee.

1 juni 2021 om 16:29

Afgelopen 3 seizoenen betrokken bij 9 doelpunten gemiddeld, weet niet of die andere twee dat beter hadden gedaan. Door zijn zeer matige techniek is het helaas bij 9 gebleven.

1 juni 2021 om 17:01

@el fenomeno aanvallend is Dumfries beter dan Karsdorp, 4 goals 9 assists in 41 wedstrijden voor Dumfries tegenover 1 goal en 6 assists in 45 wedstrijden voor Karsdorp, gekeken naar het afgelopen seizoen. Karsdorp is technisch misschien wat verfijnder, maar de statistieken laten niet zien dat Karsdorp beter is dan Dumfries aanvallend.

1 juni 2021 om 17:09

Dumfries kon gratis doorlopen de 16 in van de tegenstander. Denk je dat daar ruimte voor is als je tegen een Italiaanse verdediging speelt? Het is toch duidelijk dat als je een beuker wilt dat je voor dumfries kiest en voor iets meer verfijning dat je dan Karsdorp pakt.

1 juni 2021 om 18:17

Je gaat serieus statistieken vergelijken met de nlse competitite en de italiaanse competitite?

1 juni 2021 om 18:46

Qua scorend vermogen wel, maar Karsdorp is verfijnder en voetballend sterker, op dat punt bedoel ik dan aanvallend. Ook een betere dribbel bijvoorbeeld, allemaal aanvallende kwaliteiten.

1 juni 2021 om 21:27

Klopt Rubentje13, maar jij haalt dan het hele verschil in competitie eruit? Ik weet niet hoeveel in de ED of beker zijn van Dumfries versus EL? Maar als dat zo is, dan zijn de statistieken redelijk vergelijkbaar. In Italië is het namelijk toch echt wel wat lastiger dan in Nederland.

Mocht Oranje op het EK ook 5-3-2 spelen wordt de keuze om Karsdorp niet mee te nemen alleen maar gekker.

En dan met deze logica Hateboer thuis laten

1 juni 2021 om 15:29

Hateboer is geblesseerd en heeft zelf afgebeld.

1 juni 2021 om 16:16

Oh dat wist ik niet. Dat verklaart dan waarom hij er niet bij is 😅

1 juni 2021 om 15:35

En St Juste, die dit systeem ook gewend is. Dit is niet in alle opzichten heel logisch, maar onze selectie is er wel perfect voor.

Prima om hem even de kans te geven maar tegen Oekraïne zie ik toch liever dat hij met Gravenberch naast Frenkie start met Wijnaldum daarvoor. Wel vrij logisch dat hij kiest voor een 532 gezien het materiaal, hopelijk is Blind op tijd fit genoeg te starten links in het centrum tegen Oekraïne. Dat zou echt opbouwend een enorme meerwaarde zijn natuurlijk.

Leuk! Hier ben ik echt heel benieuwd naar. Dit kan nog wel eens heel mooi uitpakken

5-3-2 spelen en dan Karsdorp thuis laten.. Tja.. Hateboer is dan weliswaar geblesseerd maar dan kijk je toch naar een ander die daar kan spelen op een vrije vleugel? Naast Dumfries heb je die nu niet.

5-3-2 ....en dan ook nog eens Marten de Roon zonder creativiteit als 1 vd 3 middenvelders? En wie komen daarnaast? Frenkie de Jong en Wijnaldum? Ik vind het een bijzondere taktiek tegen een team die kwalitatief minder is.

1 juni 2021 om 15:54

Deze pot gaat dan ook puur om het systeem. Ik denk dat Oranje alle wedstrijden in deze opstelling gaat spelen in de voorbereiding naar het EK. Zo veel mogelijk automatisme erin krijgen.

Deze opstelling gok ik. Eventueel kan van Aanholt nog ipv Wijndal en een Klaassen ipv De Roon als je dan Wijnaldum op 6 zet en Klaassen op 10.

Verder kan je in de punt nog wisselen tussen Weghorst & Malen. Als je meer op de counter/diepgang/snelheid dan kan je Malen nog laten starten ipv Weghorst

Krul
De Ligt
De Vrij
Blind
De Roon
Frenkie
Dumfries
Wijnaldum
Wijndal
Weghorst
Depay

532 tegen zo land haha slaat natuurlijk nergens op.. gewoon 433 spelen gekkie

1 juni 2021 om 16:01

Het gaat natuurlijk om het oefenen van dit systeem. Dus ik snap wel dat hij dat nu doen gaat

1 juni 2021 om 16:23

Dan had ik persoonlijk een betere oefenpartner gekozen, want ik denk niet dat je tegen de Schotten veel wijzer gaat worden als je ook nog eens met de Roon gaat spelen. Prima speler hoor, maar niet op een middenveld van 5 personen als je 70 procent balbezit hebt.

1 juni 2021 om 16:52

Hoezo niet? Noord-Macedonië en in mindere mate Oekraïne gaan ook defensief spelen. Dan is Schotland juist een goed team om tegen te oefenen. Staat tussen Oekraïne en Noord-Macedonië in op de Fifa ranglijst.

1 juni 2021 om 16:02

Waarom? Een systeem zegt niet alles he... Spelers met andere opdrachten tegen verschillende landen. 5-3-2 Betekent niet meteen dat het niet aanvallend gespeeld kan worden.

De Roon? Als tegenstander een mannetje op Frenkie zetten, dan leg je het middenveld
al plat. Je kan toch prima met Gravenberch in plaats van De Roon spelen?

1 juni 2021 om 22:51

De Roon is vrij matig aan de bal, helemaal in vergelijking met Gravenberch. Het is fijn dat De Roon meer ervaring heeft, maar dat maakt niet dat hij opeens kan opbouwen of een goede pass kan geven. De Roon is voornamelijk fijn als je zelf onder druk staat. Moet je De Roon onschadelijk maken? In de opbouw zou ik hem graag aan de bal laten, zolang Frenkie maar niet aan de bal komt.

De Roon ? Oke, daar zou mijn voorkeur niet naar uit gaan. Wijnaldum / De jong en 3 verdedigers erachter is genoeg. Vooral tegen een land als Schotland.

Krul
De Vrij
Ake
De Ligt
Blind
De Jong
Wijnaldum
Van Aanholt
Berghuis
Depay
Weghorst
1 juni 2021 om 15:56

Wat is dit voor een opstelling dan? Blind op rechtsback? Aké in de basis? Berghuis op ''10''?
ik denk dat dit allemaal niet gaat gebeuren.

Tevens geeft de Boer ook aan dat het handig is dat De Roon al jaren in dit systeem uitblinkt. Men doet net of De Roon niet kan voetballen. Is gewoon in dit systeem 2e geworden in de Serie A en speelt een voortreffelijk seizoen!

1 juni 2021 om 16:01

Hieronder wordt het precies uitgelegd : " 532 met De Roon is te veel van het goede. Zie dan liever een Gakpo of Berghuis op het middenveld die a la Sneijder in 2014 de aanvoer naar de twee spitsen kunnen verzorgen en een goed afstandsschot in huis hebben "

1 juni 2021 om 16:51

Een opstelling als deze valt niet uit te leggen.

2 juni 2021 om 09:46

Berghuis is geen 10. De enige die op 10 gaan spelen zijn Wijnaldum, Klaassen of Van de Beek. Bij hele hoge nood denk ik pas aan een Promes of Berghuis op 10, maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Verder denk ik dat een duo Weghorst - Depay of Malen - Depay met daarachter een 10 als Klaassen of Wijnaldum prima is. Als je dan wingbacks hebt met een voorzet en je hebt daarachter opbouwende kwaliteiten van Frenkie en de breker kwaliteiten van een de Roon, is het prima.

De Roon kan tegen minderen eventueel ook op de bank ten faveure van een Klaassen, van de Beek of Gravenberch.

Sorry hoor maar het niveau van de reacties hierboven, alles maar dan ook alles is goed om De Boer met de grond gelijk te maken. En het mooiste voor alle schreeuwers, Hateboer heeft zichzelf afgemeld met een blessure. Iets beter je inlezen voordat we Frank weer van alle kanten gaan afmaken.

1 juni 2021 om 15:46

Je kan toch niet ontkennen dat het apart is? Je kiest 532 en juist spelers die daar bekend mee zijn roep je niet op. Best merkwaardig toch? Hateboer is geblesseerd oké, dan heb je toch nog karsdorp?

1 juni 2021 om 15:53

En iedereen focust maar op Hateboer terwijl hij overduidelijk Karsdorp mee had moeten nemen voor Veltman of Timber.

1 juni 2021 om 18:02

Helemaal mee eens.
Kritiek mag, alleen slaat het bij een hoop mensen wel een beetje door.
Hij heeft pas 2 selectie periodes gehad waarin hij voortborduurde op de selecties van Koeman, alleen bij FdB werder er allemaal redenen bij bedacht waarom hij deze spelers opriep.
Iedereen lijkt te vergeten dat het spel en de resultaten onder Koeman na de nationsleague finale al niet meer top waren (o.a. met de hakken over de sloot winnen en vervolgens gelijk spelen tegen noord ierland).
Over 20 of 22 van de 26 spelers is iedereen het eens, dit is niet anders dan wat onder alle bondscoaches in het verleden het geval is geweest, net zoals er in het verleden altijd wel 1 of 2 onverwachte afvallers waren.
Op die keuzes mag je best kritiek hebben, en een andere mening hebben (ik had denk ik ook een paar andere spelers gekozen). Alleen worden er bij FdB allemaal randzaken bijgezocht, bijvoorbeeld dat de spelers een Ajax achtergrond hebben, familie zijn, lastige jongens zijn, e.d. terwijl dit voor een groot deel dezelfde spelers waren die door Koeman ook al wel, of juist niet werden opgeroepen. Dat deel van de kritiek vind ik niet terecht.

Wel een beetje raar dat je dan karsdorp thuis laat, maar goed we gaan t zien.

Ach ja als veltman en timber maar mee kunnen met z'n ajax vrienden... Bah bah onbegrijpelijk dat hij karsdorp niet heeft opgeroepen voor een van die twee!

Wel zonde voor berghuis dit systeem was laatste wedstrijden belangrijk en goed voor oranje

Had hij beter wat meer verdedigers kunnen selecteren, al de middenvelders en aanvallers lijken zo overbodig

1 juni 2021 om 16:53

Valt ook wel mee. Promes kan als wingback spelen. Malen en Gakpo zouden als één van de twee spitsen uit de voeten kunnen. Berghuis is alleen wat 'ongemakkelijk' in dit systeem.

Ik snap best dat je een stofzuiger op het middenveld wilt zetten. Maar dan zal hij zich in het voetballende tot het minimale moeten beperken want daar ligt niet zijn kracht. Maar dit betekend wel dat je aanvallende backs en de rest van je middenveld wel comfortabel aan de bal moeten zijn. Op het moment dat daar ook nog spelers lopen die liever alleen maar willen rennen en niet goed in de combinatie zijn zal het voetbal totaal niet van de grond komen.

Afgelopen interlands zag je vaak tegen mindere tegenstanders dat je pas ging voetballen nadat de verdedigende middenvelder er afgehaald werd en er een voetballende middenvelder voor in de plaats kwam. Ik denk persoonlijk dat je meer aan de Roon hebt tegen een betere tegenstander. En op het moment dat je het spel moet maken dat je meer aan een speler hebt die beter is in balbezit en dan het spel versneld ipv vertraagd.

Al een jaar geleden riepen velen, waaronder ook ik, dat Babel en Strootman er uit moesten. Dat 5-3-2 het beste past bij dit team. En uiteindelijk ziet het er toch naar uit dat de Boer eindelijk bij zinnen is gekomen. Tegen Noord-Macedonië uiteraard gewoon 4-3-3, maar tegen de toplanden is 5-3-2 gewoonweg beter. Kies een tactiek die bij je materiaal past. Hopelijk pakt het goed uit en kunnen we voor een verrassing zorgen.

Niks tegen De Roon maar je hoopt toch op iemand met meer voetbal; als De Roon speelt en Frankie is een zekerheid, dan zal het dus gaan tussen Wijnaldum en Klaassen. Zelf vraag ik me af of De Roon nog wel nodig is met 5 verdedigers. Persoonlijk zie liever Gravenberch die gewoon meer voetbal in zich heeft. Experimenteer lekker daarmee :-) En anders een middenveld van Frenkie, Wijnaldum én Klaassen… moet toch kunnen? Als we er vanuit gaan dat De Vrij, De Ligt en Blind de 3 verdedigers zijn waarbij Blind kan doorschuiven… dan heb je die al als verdedigende pion. Juist dat De Roon nu een “zekerheidje” lijkt te zijn… jammer…

Logisch besluit van de Boer. Hij ziet op tijd in dat we dit ek alleen kunnen verrassen vanuit een 532 opstelling. Onze selectie is daar uitermate goed voor geschikt.
Heel logisch verhaal deze keer waar ik het volledig mee eens ben.

1 juni 2021 om 15:54

Als je 5-3-2 speelt en je wilt dominant zijn moet je vooral De Roon opstellen. Want die kan het spel zo lekker versnellen. Je kunt in een 5-3-2 alleen dominant zijn als er van de 5 Cv/cm er minstens 4 echt goed kunnen voetballen. Met De Vrij en De Roon mis je er dan al 2. De Ligt is het ook niet helemaal in balbezit (alhoewel goed genoeg voor een Cv). Stel dan altijd Gravenberch op. Of zet De Jong op de plek van De Vrij. En stel alsnog Gravenberch op.

"hij weet als geen ander hoe dit systeem werkt. Dat neem je ook mee. En bij zijn club heeft hij fantastisch gespeeld.” haha ik ben geen fan van Karsdorp. Maar als dit je reden is om De Roon in t veld te zetten....dan had je hem ook mee kunnen nemen

532 met De Roon is te veel van het goede. Zie dan liever een Gakpo of Berghuis op het middenveld die a la Sneijder in 2014 de aanvoer naar de twee spitsen kunnen verzorgen en een goed afstandsschot in huis hebben

Jammer, ik zie liever een 4-4-2 opstelling, dan heb je een steviger middenveld met meer voetballend vermogen. De Roon kan dan prima als stofzuiger fungeren voor de verdediging en het voetballen overlaten aan de Jong, Klaasen en Wijnaldum. Weghorst diep in de spits met een vrije rol voor Depay.

Ik ben bang dat wanneer Nederland onder druk komt te staan die 5 verdedigers positioneel steken laten vallen en elkaar in de weg lopen. Het overgrote deel van de selectie is immers geen 5-3-2- gewend te spelen, en eerdere experimenten hiermee liepen ook niet lekker.

Stekelenburg - Dumfries - de Vrij - de Ligt - Wijndal - de Roon - de Jong - Klaassen - Wijnaldum - Depay - Weghorst

1 juni 2021 om 16:43

Ik denk dat de selectie wat snelheid op de flanken mist voor een 442 formatie. Als je de de middenvelder in het centrum houdt komt er wel veel druk op de backs te liggen. Ik zou graag de Chelsea variant een keer willen zien bij Oranje. Stekelenburg; de Vrij - de Ligt - Blind; Dumfries - de Roon - de Jong - Wijndal; Klaassen - Wijnaldum;
Depay. Eventueel Depay ipv Klaassen en dan Malen of Weghorst in de spits.

De Boer won bij Ajax de CL met een middenvelder en ubertrage verdediger centraal achterin. Helaas is de les (met goede voetballers op die plek hoef je niet zoveel te verdedigen) niet geleerd.

Wat een onzin weer van Frank met zijn “dat heeft met Schotland te maken en ook wat je ziet op trainingen” en “uiteindelijk maak je een afweging en we hebben nu besloten om zo te beginnen. We willen domineren, ook tegen Schotland. Maar je hebt ook vaak niet de bal. Dat hebben we bijvoorbeeld tegen Italië heel goed gedaan. We hopen morgen meer aan de bal te zijn, maar met dit systeem komen ook veel spelers in hun kracht.”

Je speelt tegen de Schotten die heel weinig met een bal kunnen. Daar heb je geen 3 centrale verdedigers voor nodig hoor. Als er dan toch een ploeg is waartegen je 4-3-3 kan spelen dan is het Schotland wel, met dat systeem domineer je ook tegen ze. Sowieso onzin om je aan de Schotten aan te passen als je daar al niet van eigen kracht kunt uitgaan. Ook heeft hij wellicht zijn beste back in 5-3-2 systeem thuisgelaten, hoe komen in dit systeem dan veel spelers in hun kracht? Dat je tegen de sterkere landen je aanpast snap ik. Maar kom op zeg, dit is Schotland.

De Roon een vaste basisplaats? Tja, van Frank de Boer kunnen we de meest vreemde beslissingen verwachten. Als we er dan toch snel uitvliegen, hij er ook direct uit. Kan hij weer een mislukking op zijn lijstje bijschrijven. Al is het godgeklaagd dat de Knvb juist bij hem terecht is gekomen. Maar ook dat kon je verwachten van een organisatie die grotendeels wordt bemand door een stelletje nitwits.

Ach op zo'n manier ga je de poulefase niet eens doorkomen

Er wordt gedaan alsof 5-3-2 een vies woord is; ik denk juist dat het Nederland, zoals in 2014, heel ver kan gaan brengen. We denken met vijf aan uiterst defensieve opstelling, maar als je drie verdedigers zegt, wat feitelijk ook klopt, klinkt het al een stuk leuker. Bovendien hebben Blind, Wijnaldum, De Vrij en Depay dit al eerder meegemaakt tijdens het WK 2014 en toen kwam Nederland ook vrij ver: het oogde niet mooi, maar het was wel effectief. Die vier zijn, mits fit, met Frenkie erbij zekerheidjes voor mij.

De Steek
S de Vrij
M de Ligt
N Aké
D Dumfries
F de Jong
G Wijnaldum
D Blind
M Depay
S Berghuis
D Malen

Gaap, waarom test je een verdedigend systeem tegen een tegenstander die zelf al erg verdedigend is ingesteld. Heeft natuurlijk totaal geen zin omdat je het spel moet gaan maken met Marten fucking de Roon op het middenveld. Oefen dan in een 4-3-3 en benader Schotland op dezelfde manier als Noord-Macedonië.

Vreemd. Wat heb je aan De Roon als je al 5 verdedigers opstelt? Overigens moet ik nog maar zien hoe dit 5-3-2 systeem het doet. Ik heb er niet meer vertrouwen in dan het 4-3-3 systeem. Bovendien vind ik Schotland wel een hele vreemde tegenstander om dat systeem te testen...

Ik vind het opvallend, dat velen hier onze pouletegenstanders als makkelijke landen inschatten. Won Noord-Macedonië niet onlangs in Duitsland? Oekraïne is gewoon een sterk voetballand en als ik aan de Nederlands-Oostenrijkse confrontaties van de laatste jaren in de Europese toernooien denk (Ajax-Salzburg, PSV-Linz en Feyenoord-Wolfsberger) denk ik zeker niet, dat Oostenrijk een walk-over is.

Eeuwige lafbek, gadverdamme. leert ook niks.

5 verdedigers, een centraal duo van topkwaliteit, en dan ook nog De Roon erin, terwijl je Frenkie, Wijnaldum en Graveberch hebt. Ook Klaassen brengt veel meer.

Dat wordt dus sowieso geen goed spel via de as, en daardoor worden de backs aanvallend zó belangrijk, en dan ben je dus afhankelijk van Wijndal en Dumfries...

Die ga je dan enorm belangrijk maken, terwijl je je beste spelers juist veel aan de bal moet zien te krijgen.

Echt ongelooflijk...

De Boer verpestte al mijn kijkplezier bij Ajax, nu ook weer bij Oranje.

Het is logisch dat de Boer voor het 3-5-2 systeem kiest als basis. In dit systeem kunnen we onze beste spelers op hun favoriete positie zetten en dus in hun kracht laten spelen. Desondanks blijft het afwachten hoe de spelers dit als team gaan invullen maar op voorhand vind ik dit een logische keuze. Ik ben benieuwd of we morgen een Nederlands elftal gaan zien wat er degelijk georganiseerd bij loopt.

Krul
De Vrij
Blind
De Ligt
Dumphries
De Roon
F. De Jong
Wijndal
Wijnaldem
Weghorst
Depay

Er zijn hier mensen die menen dat het niveau van oranje vrouwen laag is bv bij Nederland vs Australie. Wat is uw argument voor deze stelling?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren