Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Guardiola is gek van Ajax, het zou me niet verbazen als hij dat nog zou doen’

Laatste update:

Het zou Kenneth Perez niet verbazen als Josep Guardiola er op een dag voor kiest om bij Ajax aan de slag te gaan. De Deense analist kwam de huidige manager van Manchester City weleens tegen op een golftoernooi en merkte daar dat de Spanjaard ‘zijn fascinatie voor Ajax nauwelijks kan verbloemen’. Hans Kraay junior denkt daarentegen dat Guardiola weleens op korte termijn zou kunnen terugkeren naar Barcelona.

Perez noemt Guardiola in het programma Voetbalpraat van ESPN een ‘zeer fascinerende en succesvolle trainer’. “Guardiola is helemaal gek van Ajax. Hij heeft een golftoernooi af en toe en dan mag ik meedoen. Hij kan zijn fascinatie voor Ajax niet verbloemen. Het zou me niks verbazen als hij op een dag zegt: ‘Nou, er is een vacature’. Hij moet nog wel even komen. Het zou mij niet verbazen als Guardiola dat op een dag nog zou doen.”

“Het zou mij niet verbazen als hij Barcelona nog een keer zou doen. En dat hij ‘ja’ zal zeggen als ze nu een visje uitgooien. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als Laporta hem zou bellen. Of hij gelijk ‘nee’ zou zeggen. Ik denk dat hij ervoor open zou staan”, reageert Kraay. Guardiola verloor afgelopen zaterdag de Champions League-finale met Manchester City tegen Chelsea. “Hij gaat ‘m de komende jaren niet meer winnen, hoor. Er zijn twaalf ploegen die kunnen investeren wat ze daar investeren. Real Madrid, Barcelona, Bayern München, Paris Saint-Germain, Chelsea. Je kunt niet zeggen: 'Volgend jaar maar weer'.”

Er was na afloop van de finale van het miljardenbal kritiek op de tactiek van Guardiola. “Ik snap wel het idee dat je beweeglijke mensen tegen die drie statische verdedigers van Chelsea zet”, stelt Perez. “Alleen ik begreep dat het de eerste keer was dat deze elf bij elkaar voetbalden. Guardiola staat voor voetbal, dat ronde ding staat centraal. Dus hij wil zoveel mogelijk goede voetballers op het veld hebben staan. De grote uitblinker was Kanté, dus dan krijg je de vraag: waar was die bij City? Waar was hun breker?”

Toch wordt Perez naar eigen zeggen ook af en toe moe van het voetbal van Manchester City. “Met dat voetbal in de breedte de hele tijd. Echt verschrikkelijk. Tegen Borussia Dortmund (in de kwartfinale van de Champions League, red.) heb ik echt zitten genieten van ze, toen speelden ze naar voren. Ik snap dat de ruimte beperkt is, maar hier werd ik helemaal flauw van.”

Zie jij Josep Guardiola ooit bij Ajax werken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij voldoet qua kapsel wel aan de functie eisen. Ik heb helemaal niets met Pep, maar als hij naar Ajax gaat brengt me dat toch wel weer in een spagaat - grote kans dat hij bij Ajax alsnog kan uitgroeien tot een elite coach dus ik zou hem wel begrijpen.

1 juni 2021 om 09:29

In dat geval ben ik zo goed als zeker de opvolger van Ten Hag, geen haar op mijn hoofd die dat zou weigeren.

1 juni 2021 om 10:51

Ik hoop toch niet dat Guardiola het gaat worden. Winnen we nooit meer de Champions League.... On: dit gaat ie natuurlijk nooit doen, de competitie is echt veel te klein daarvoor en hij kan niet uitgeven wat ie wil om te halen wie hij wil. En ik denk eerlijk gezegd dat ie dan niet op zijn best is. Edit: nvrmind, ik zie dat MessiBazoer me voor was met de opmerking 🙏

1 juni 2021 om 11:44

Ik vraag mij vooral af waar Ajax hem dan van moet betalen. Het salarishuis is weliswaar exorbitant gestegen maar wat een trainer als Guardiola verdient gaat bij Ajax alle boeken te buiten.

1 juni 2021 om 09:34

Alsnog tot elitecoach? Dan vraag ik me af wie je wel onder elitecoaches rekent.

1 juni 2021 om 09:57

Henk Fraser, Fred Grim en Aad de Mos?

1 juni 2021 om 10:06

Aad is toch wel hors categorie.

1 juni 2021 om 10:53

In België geniet ie inderdaad toch nog veel aanzien Lierse?

1 juni 2021 om 11:11

Inderdaad. Het mag dan wel een meme zijn ten heden dage maar hij was echt wel een hele goede coach.

1 juni 2021 om 13:53

Vind ik een terechte vraag, een unieke prestatie wat Zidane heeft gedaan vind ik wel elite coach waardig. Of Del Bosque die een WK en een EK achter elkaar pakte ook wel. Ik denk dat het vrij subjectief is. Pep heeft ook veel nationale prijzen aan elkaar geregen maar ook met clubs waar het van verwacht wordt gezien budget. Daarmee praat ik het niet omlaag maar het blijft internationaal al wel een tijdje uit. Krijgt nog kansen zat om de CL wel te pakken of vaker dus het is een kwestie van tijd totdat hij in mijn elite lijstje mag.

1 juni 2021 om 14:27

Een trainer die telkens overklast wordt in de CL terwijl die 13 jaar lang een top 3 club onder zijn hoede had reken ik niet tot elitecoach.

1 juni 2021 om 16:28

Telkens overklast? Volgens mij werd hij door Dortmund en PSG niet overklast.

1 juni 2021 om 10:14

Ja, na Frank de Boer alleen maar kale mannen geweest, zou een mooie voortzetting van een nieuwe traditie zijn.

Qua uitdaging (in Europa) en manier van denken en spelen zou het een goede match zijn.

Maar denk dat het salaris en het niveau van de Eredivisie realistisch gezien een te grote drempel zou zijn.

1 juni 2021 om 11:19

Ik heb zelf ook niet zo heel veel met Guardiola en zijn selectiekeuze kan mij af en toe enorm verbazen, kijk naar afgelopen zaterdag. Alleen mocht het zo zijn dat Guardiola naar Ajax zou willen komen moet je direct doen, geen twijfel over mogelijk. Als Guardiola komt naar Ajax opent dat echt deuren qua spelers en commerciële contracten. Ik zie het alleen niet zo 1,2,3 gebeuren aangezien hij een salaris heeft waarbij Ajax niet in de buurt van kan/wil komen, maar mochten er concessies gedaan worden en het een reële optie zijn, moet je dit altijd doen.

1 juni 2021 om 11:56

Je kan jezelf inderdaad pas elitecoach noemen als je Ajax getraind hebt.

1 juni 2021 om 12:00

Het is maar een select aantal trainers gegeven inderdaad dus lijkt me niet meer dan logisch die status er aan te verbinden

4 juni 2021 om 07:40

Wouters, de Boer, Jol, Blind, van Basten en Koster (onder andere) zijn echt elitecoaches. Bizar hoe groot het bord voor de kop kan zijn.

Past in de Ajax-tradities. Qua spel en qua kaalheid ;-)

Nee joh, dan winnen we de CL niet meer 😜

1 juni 2021 om 09:54

Toch zijn er maar 2 coaches die vaker dan hij de CL hebben gewonnen.

1 juni 2021 om 10:36

Vrij weinig met het beste Barcelona en Bayern ooit en een City waar miljarden in is gestoken. Maar hij heeft na tien jaar weer een keer de finale weten te halen, dat is voor hem al een prestatie opzich.

1 juni 2021 om 10:46

Dat beste Barcelona is wel mede zijn verdiensten.

1 juni 2021 om 12:13

Zo makkelijk elke keer om dat te roepen. Ten eerste maakt Pep die teams zo goed, door zijn aankopen, tactiek en zijn voorbereidingen. Ten tweede doen we elke keer alsof zijn teams de enige zijn die geld besteden, er geen concurrentie is en het een vanzelfsprekendheid is. Hij was als voetballer fantastisch en als coach heeft hij zich tevens bewezen bij de top te horen. Als hij ooit naar Ajax zou gaan is het voor het voetbal en niet voor het geld, ik denk zelfs dat hij amper aankopen zou doen.

1 juni 2021 om 13:10

Bij Barca wel. Maar bij Bayern presteerde hij gewoon minder dan Heynkess en Flick en draafde die door in Europa. Evenals met City nu.

Ik verwacht van niet. Alleen al omdat Ajax het salaris niet gaat betalen.

1 juni 2021 om 09:31

Qua salaris zal dat zeker een no-go zijn, tenzij Guardiola een enorm loonoffer doet. Dat zou hij alleen doen als hij het echt heel graag zou willen. Ik vraag me dat ten zeerste af. Maar ja, who knows? Hoop doet leven

1 juni 2021 om 10:42

@fr010rdam goh verwacht je niet??? Wat dacht je van helemaaaaaaal niet.

Eerlijk toen ik titel las, dacht ik zo als dit van iemand dchtbij hem komt, zou heeeeeel misschien kunnen, dat Pep ergens einde van zijn carriere zoiets wil doen.

Maar las Perez en stopte gelijk met lezen van het artikel verder.

Die man roept maar wat. Denk dat hij zijn beroep analist verwart met columnist. Laatste mogen wat fantaseren of prikkelen.

Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Los van het feit dat Ajax natuurlijk een voorbeeld club is maar waar ligt de uitdaging voor Guardiola? Met 35 punten voorsprong ongeslagen kampioen worden? Want de CL gaat hij niet winnen bij Ajax.

1 juni 2021 om 09:36

Voorbeeldclub ten opzichte van welke clubs?

1 juni 2021 om 09:54

Barcelona onder guardiola speelde naar het ajax idee, Bayern Munchen speelt naar het Ajax Idee, City speelt naar het Ajax idee. Elke grote club in Europa speelt met Ajax invloeden. het totaal voetbal, namelijk de keeper is de eerste aanvaller en de spits is de eerste verdediger, aanvallende backs, meekomende verdedigers, meevoetballende keepers, komt allemaal uit het brein van Cruijff en Michels. Het werd voor het eerst gedaan bij het Ajax dat 3 x de CL achter elkaar won in de jaren 70. Later bij Oranje in 74. Barcelona onder guardiola, Bayern, City. Spelen allemaal volgens het "Ajax model". En de rest van bijna alle Europese clubs, ook de Elite zoals Real, PSG etc. Speelt met backs die de hele zijkant belopen. Het hedendaagse voetbal haalt veel invloeden uit het totaalvoetbal van Ajax jaren 70. En clubs als Barca en Bayern spelen volledig volgens de Ajax/Cruijff/Michels filosofie.Daarnaast is natuurlijk het beleid dat Ajax voert, jeugd opleiden, inpassen in het eerste en flink verkopen, financieel gezond zijn. De club succesvol runnen met ex clubspelers aan het roer, een voorbeeld voor veel clubs

1 juni 2021 om 09:55

@anfield: je gaat me nu toch niet zeggen dat Ajax geen uitstekend beleid voert? In die zin vind ik Ajax een voorbeeldclub ja. Ze zijn financieel kerngezond, er is een constante doorstroming van eigen jeugdspelers (die vervolgens weer miljoenen opleveren), ze kopen slim in, ze halen goede tot zeer goede sportieve resultaten,... Ik vind zo een beleid persoonlijk veel mooier dan Chelsea, Man City of PSG die maar met wat miljoenen smijten en elk jaar 47 spelers uitlenen.

1 juni 2021 om 10:00

,@THenry_228 Voor Ajax een prima coach toch. Ajax heeft de duurste selectie in de Eredivisie en daar zal niemand kritisch zijn als hij de CL niet wint

1 juni 2021 om 12:23

Net of Guardiola een uitdaging wil. Die speelt gewoon altijd op safe door de beste club of de club met het meeste trasferbudget te nemen.

Zou me inderdaad niet verbazen dat hij ergens een zwak heeft voor Ajax. Ik gok alleen dat hij een groter zwak geeft voor centjes. Zie dit dus in geen 100 jaar gebeuren.

Zou wel wat zijn, maar als dat ooit gebeurd zal dat pas zijn als Guardiola waarschijnlijk een beetje tegen het einde van zijn trainerscarrière zal zijn.

Maar bij Guardiola vind ik het eigenlijk wel lastig om in te schatten hoelang hij nog trainer zal zijn. Hij heeft volgens mij een tijdje geleden zijn contract verlengd bij City tot medio 2023 en dan heeft Guardiola er 7 seizoenen als trainer van City opzitten en dan zie ik hem eigenlijk wel vertrekken en in 2023 is Guardiola 52-jaar en dat is gewoon nog best wel jong voor een trainer.

Dan zie ik hem nog wel een club coachen, maar naar Barcelona teruggaan zie ik eigenlijk niet gebeuren op de een of andere manier, in Duitsland is hij al coach geweest bij Bayern München en misschien zie ik hem dan wel naar een club als Paris Saint Germain vertrekken, want het blijft voor Guardiola nog altijd de ultieme droom om nog minimaal 1x de CL te winnen.

Guardiola zie ik eigenlijk ook niet zo gauw bondscoach worden. Ik denk wel dat hij het kan, maar ik heb altijd het idee dat hij gewoon dagelijks op het veld wilt staan met de spelers en niet een aantal keer per jaar.

Pep naar Ajax lijkt me niet die man is niet gek. Als je gewend bent om in de absolute top van Europa te werken waarom zou je dan naar de eredivisie willen

1 juni 2021 om 09:45

Om een club naar boven te helpen. Is ook wel eens een uitdaging he. Hij is idd gek van Ajax. Ik zie in hem echt een type dat dat nog wel eens zou kunnen doen. Maar ook alleen hij...de rest van de toppers zie ik nooit hier naartoe komen.

1 juni 2021 om 11:49

En hoe gaat hij Ajax naar boven helpen?

1 juni 2021 om 10:12

Tadic kon ook naar de absolute top, maar heeft er bewust voor gekozen om bij Ajax te gaan spelen omdat het voor hem de mooiste club van de wereld is. Dus als Guardiola de zelfde gedachtegang heeft als Tadic zou ik zeggen zeg nooit nooit. Financieel gezien is Guardiola natuurlijk al lang binnen, dus als hij echt zou willen zou hij water bij de wijn moeten doen.

1 juni 2021 om 11:33

Is dat zo? Welke opties had Tadic nog meer dan?

1 juni 2021 om 11:51

Barcelona na het jaar 18/19

1 juni 2021 om 12:16

Echter heeft Guardiola waarschijnlijk wel veel meer opties in de absolute top als hij zou willen. Tadic heeft blijkbaar Barca gehad als optie? Verder kon hij echt nergens terecht in de absolute top, dus niet echt met elkaar te vergelijken.

Als je t als spielerei met een veredelde jeugdliefde beschouwt is t wel een leuke en relaxte baan natuurlijk. Kampioen worden en zoveel mogelijk eigen spelers gebruiken, leuk toch!

Het zou mij wel verbazen, wetende dat Pep alleen bij absolute topclubs in Europa heeft gewerkt waar de financiele mogelijkheden veel groter waren dan bij Ajax. Dan moet hij het echt in een compleet andere categorie spelers gaan zoeken, weer meer met jeugd gaan werken en wennen aan het feit dat zijn spelers een lager niveau hebben en daarom in de uitvoering meer steken laten vallen. Ik zie hem dat risico op gezichtsverlies niet nemen. Dan zal hij eerder nog een keertje Barca gaan doen of wellicht dat hij nog een keer in Italie of bij PSG iets wil gaan neerzetten.

1 juni 2021 om 12:32

@master D

In hoe verre kun je gezichtsverlies lijden? De verwachting met minder middelen is natuurlijk kleiner dan met veel middelen, maar je kunt wel erg verrassen door de top aan te aanvallen met minder middelen.

1 juni 2021 om 13:00

In Nederland moet hij kampioen worden en de beker winnen. Doet hij dat, vinden we dat normaal. Wint hij die prijzen niet faalt hij. In Europa als ie de CL-poule niet doorkomt zal daar toch meer teleurstelling zijn dan als een Erik ten Hag het doet. Verschil in reputatie zullen we maar zeggen. Ook zal er zo maar een bepaalde 'onrealistische' verwachting qua veldspel komen. Pep staat voor een bepaalde standaard met hoe hij zijn ploegen laat voetballen. Daar ligt ook een mogelijkheid tot teleurstelling als het niet zo aantrekkelijk is als verwacht. Een Roger Schmidt heeft ook last van onrealistische verwachtingen qua veldspel.

Leuk voor je Kenneth, dat je met Pep mag golfen. Toch zou het kunnen als hij echt gemotiveerd is om eens Ajax te trainen, qua geld is die al lang gevuld natuurlijk. Zie het niet gebeuren, maar hoog inzetten is altijd goed.

Zou prachtig zijn. Josep zou er perfect ingepast kunnen worden. Een groot Cruijff liefhebber, dus dan kom je feitelijk uit bij Ajax. Ik zie het niet gebeuren, maar ik laat me natuurlijk graag verrassen!

Het lijkt me heel mooi. Ter ere van, en uit liefde voor Johan die zowel de fans als Pep zoveel heeft gegeven. Ik denk dat iedereen die de relatie tussen Ajax, Johan en Pep begrijp dit een prachtige samenkomst zou vinden.

Het zou hem sieren als hij dat zou doen, maar ik zie het niet gebeuren. Daarnaast komen daar zulke enorme verwachtingen bij kijken. Dat het alleen maar tegen zou kunnen vallen.

Pep Guardiola wil alleen bij topclubs werken en daar valt ajax in ieder geval niet onder als je de voorronde van de Champions League nog niet eens kunt overleven.

1 juni 2021 om 12:29

Ajax heeft zich inmiddels structureel in de subtop van Europa genesteld, daar hoef je alleen de coëfficiënten er maar voor bij te halen en het feit dat ze 17de staan op die ranglijst.

En de ambitie blijft om er een stap bij te doen richting de top, we zijn er nog niet, maar we kunnen er wel steeds meer naar toe werken als grote underdog, in tegenstelling tot al die topclubs hebben we geen rijke sjeik, veel TV geld uit de competitie of gunstige belastingregels, we moeten het zoals Bayern doen, maar dan vanuit een mindere competitie.

Oftewel de uitdaging om van Ajax richting de top te komen is misschien wel de meest grote en leukste uitdaging die er ligt in Europa. En Guardiola houdt wel van een uitdaging, nog los van of ik hem graag zie komen.

2 juni 2021 om 09:29

Guardiola heeft niks met subtopclubs

Tja, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Zie Götze die naar PSV ging. Als Guardiola niet meer echt aan de top kan werken, om wat voor reden dan ook, en hij is idd idolaat van Ajax, waarom zou het dan niet kunnen? Ik denk alleen dat hij voorlopig nog wel wat andere europese topclubs aan wat prijzen gaat helpen.

Ik weet niet of ik er heel erg gelukkig van wordt, aan de ene kant trekt een grote naam qua trainer ook spelers aan, die aantrekkingskracht moeten we natuurlijk altijd aan werken. Qua speelstijl past hij natuurlijk wel.

Aan de andere kant, buitenlandse trainer en waarschijnlijk vrij duur, misschien kunnen we dat geld beter anders besteden.

Mocht Guardiola Ajax ooit gaan trainen, hoop ik dat hij zijn tactische fratsen achterwege laat. Want daar is hij al heel vaak de mist mee ingegaan. Zal qua filosofie best bij Ajax passen, maar we moeten ook weer niet overdrijven. Wie zou niet presteren bij clubs waar het geld aan de bomen groeit? Dan heb je de mogelijkheid om de allerbeste spelers binnen te halen. Dan mag je toch ook prijzen verwachten?? Oftewel, bijna iedere willekeurige trainer had onder dezelfde omstandigheden bij zijn clubs waarschijnlijk ook wel resultaten neergezet.

Zeg nooit nooit. Maar dit lijkt me toch hoogstonwaarschijnlijk. Pep smijt graag met miljoenen, iets wat Ajax natuurlijk niet kan bieden. Aan de andere kant is deze vent zo belachelijk bezeten van het spelletje, dat ik het hem ooit nog wel zie doen ook. Als een soort ode aan Johan ofzo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren