Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax nadert akkoord: Kjell Scherpen levert miljoenenbedrag op

Laatste update:

Brighton & Hove Albion nadert een akkoord met Ajax over de komst van Kjell Scherpen, zo meldt De Telegraaf donderdagmiddag. Naar verluidt ligt de beoogde transfersom rond de vijf miljoen euro. De aanstaande transfer is opvallend te noemen, daar PEC Zwolle al een akkoord had bereikt met Ajax over het huren van Scherpen voor een seizoen. Brighton meldde zich later, waarna Ajax besloot medewerking te verlenen aan een definitieve transfer.

Alles leek in kannen en kruiken: Scherpen zou verhuurd worden aan PEC en als opvolger dienen voor Xavier Mous, wiens contract niet werd verlengd. Totdat het Algemeen Dagblad meldde dat Brighton & Hove Albion bereid was om Scherpen definitief over te nemen van Ajax en al met de Amsterdammers in onderhandeling zou zijn. Technisch manager Mike Willems van PEC ontkende donderdag tegenover De Stentor dat er iets mis is gegaan in de onderhandelingen met Ajax. "Daar ging niks mis. De kans is nog steeds aanwezig dat hij komt. De bal ligt bij Ajax."

Dat Ajax bereid is om Scherpen definitief van de hand te doen kan niet los worden gezien van de ontwikkelingen rond Jay Gorter. De Amsterdammers willen hem overnemen van Go Ahead Eagles, maar hebben de onderhandelingen voorlopig gestaakt vanwege een hoge vraagprijs. Ajax wil Gorter, die een recordaantal van 25 keer de nul hield in de Keuken Kampioen Divisie, in eerste instantie aantrekken als doelman voor Jong Ajax. Daar wordt hij de vervanger van Scherpen. Bij de A-selectie moeten Remko Pasveer en Maarten Stekelenburg het uitvechten. Ook André Onana staat onder contract bij Ajax, maar hij zit een schorsing van twaalf maanden uit voor het gebruik van het verboden middel furosemide.

Scherpen ondertekende in 2019 een contract tot medio 2023 bij Ajax. In zijn eerste seizoen verdedigde hij het doel van Jong Ajax. Het seizoen erop eveneens, maar op 16 december 2020, in het bekerduel met FC Utrecht, maakte hij zijn debuut in het eerste. Vorige maand volgde zijn debuut voor Ajax in de Eredivisie tegen sc Heerenveen en enkele dagen later debuteerde Scherpen in de Europa League tegen AS Roma door de schorsing van Onana en een blessure van Stekelenburg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, daar heeft Ajax toch op het eerste oog een goede deal te pakken!

27 mei 2021 om 16:51

Haha, 5 miljoen voor scherpen is natuurlijk geweldig werk van overmars! Zeer matige keeper imo

27 mei 2021 om 17:24

Brighton weet ook echt niet wat ze met hun geld moeten doen, 5 miljoen is veel te veel. Weet iemand of Marc Overmars ook een makelaarskantoor heeft ik zou graag willen dat hij mijn huis verkoopt.

27 mei 2021 om 17:43

Toch zie ik hem met wat speelminuten wel uitgroeien tot een goeie keeper in de PL, waardoor ze hem daarna weer aan een wolves voor 25mil verkopen. Of hij speelt over 2 jaar bij VVV, dat zijn de 2 scenario’s haha

27 mei 2021 om 17:57

Geweldig werk? Je koopt een keeper die twee seizoenen niet brengt wat je verwacht waarom je vervolgens een andere keeper moet contracteren. De vraag is wat dat netto oplevert ervan uitgaande dat je als doel hebt om sportief te presteren. Ik denk dat Ajax weer terug is bij af wat betreft keepers en dat komt door die geweldige Overmars van jou.

27 mei 2021 om 18:03

Voor een PL club is 5 miljoen wisselgeld, als Scherpen daar een leuk seizoen keept is hij daar voor het dubbele weg. Brighton wint hier

27 mei 2021 om 18:11

Ik weet niet of hij aan veel speelminuten komt, zijn concurrent is Spaans international, en zolang hij fit is, speelt hij alles. Hoop voor Scherpen dat hij wat kansen krijgt.

27 mei 2021 om 18:26

De huidige keeper van Brighton gaat verkocht worden.

27 mei 2021 om 18:30

Scherpen is,als ie ietsje scherper wordt gewoon de toekomstige basiskeeper van Manunited.

27 mei 2021 om 18:37

Nou nuanceman, je doet je naam geen eer aan en slaat net als je avatar een klein beetje door in je mening.

Scherpen is niet gehaald om de afgelopen seizoenen voor Ajax 1 te spelen dus ze hebben er helemaal niets aan gemist. Afgelopen zomer zelfs steek teruggehaald zodat Scherpen derde keeper was.

Wellicht bezorgd die Overmars van ons jou flink wat frustraties. Anders kan ik niet verklaren waarom jij het slecht werk vind om een talent dat het lastig heeft door te verkopen voor meer dan drie keer het aankoopbedrag.

27 mei 2021 om 19:30

@665, dan heb je echt slecht onderhoudend huis. Je geeft het net niet toe haha. Je veraad je zelf. Als een kopende club bij Scherpen komt dan zegt het al genoeg hoe drama je huis wel niet is. Als een gek je huis voor zes keer je huidige waarde bied zeg je natuurlijk niet nee!🤪

27 mei 2021 om 19:50

Bme12,

Is te hopen dat hij intern Engeland voor een groot bedrag doorverkocht wordt.

Geeft je als Ajax zijnde nog meer mogelijkheden om jonge keepers tegen een mooie prijs te slijten.

Denk dat ze op Gorter ook geen verlies gaan maken, trouwens op Onana zullen ze ook winst maken maar helaas niet zoveel als eerst gedacht.

27 mei 2021 om 16:52

Tja, als er echt 5 miljoen geboden is, dan begrijp ik wel dat Ajax de stekker uit die deal met Zwolle heeft getrokken.

27 mei 2021 om 17:00

Nog even voor mij mede-ajacieden, ik las net dat ze in de Duitse media zeggen dat Ajax beet heeft en Sulemana voor +- 15 miljoen gaat overnemen.

Als alles volgens plan verloopt wordt hij binnen niet al te lange tijd gepresenteerd.

27 mei 2021 om 17:14

@peer
Dat klopt. Sport1 meldt het dat het 15 mio+ bonussen is.
@topic, 5 mio voor jonge keeper die mega onzeker is goed gedaan door Ajax

27 mei 2021 om 17:15

Ajax zet lager in. 15+ zie ik op korte termijn nog niet gebeuren. Hoogstens als Man U of Leverkusen 15 zou bieden en Ajax bereid is om te matchen.

27 mei 2021 om 17:49

Dat zou best kunnen, maar Sport1 heeft zoals edvin aangeeft zojuist aangegeven dat Ajax hem lijkt te gaan overnemen voor +- 15 miljoen.

27 mei 2021 om 17:55

zou lekker zijn als we mogen gelovem hoe amdere over deze jongen praten

27 mei 2021 om 18:05

En Verweij, Telegraaf, zegt dat het nog lang niet rond is en 15 teveel is op dit moment maar dat Ajax wel alles op alles wilt zetten. 15 miljoen is al boven de vraagprijs als we Deense media mogen geloven. Dan is 15+add ons in zo'n vroeg stadium gewaagd.

27 mei 2021 om 18:25

Nou ja gut, mega onzekere keeper? Die jongen komt van Emmen en je verwacht dat er een tweede Onana staat?

27 mei 2021 om 17:53

die engelsen hebben geld als water en een nog meer beroerde scouting dan feyenoord over het algemeen dus sta er niet eens van te kijken haha

27 mei 2021 om 18:01

Het gaat over een keeper van Ajax die misschien naar Brighton gaat. Hoe kom je dan in vredesnaam bij Feyenoord uit?

27 mei 2021 om 18:24

Omdat hij aankaart dat de scouting van Brighton nog droeviger is dan die bij Feyenoord, dat is toch gewoon een prima vergelijking. Wanneer je 5miljoen voor scherpen neertelt, dan ben je niet goed bij je pan

28 mei 2021 om 07:56

Met die 5 miljoen zou Marc Berghuis en Gorter moeten kunnen halen.

Marc zal nu wel onderzoeken of hij Magellan voor 15 miljoen kwijt kan, want dan kan hij Senesi ook halen.

Het kan niet op in Engeland.

Nog 45 te gaan dus 😜. Prima deal. Deze jongen gaat het helaas niet worden ben ik bang. Nog winst op gemaakt ook (verassend zeg met Overmars 😅). Succes Kjel!

27 mei 2021 om 16:53

Er wordt ook nog 6 voor Lang en 10 voor Marin afgetikt, dus maak daar maar rustig 29 van😜

27 mei 2021 om 17:00

Precies dit. Die 50 miljoen is al voor 1/3 binnen. Met de scherpen deal zelfs 40%. Nog een leuk bedragje voor Labyad en Danilo en wat grijpstuivers voor Onana en je bent een heel eind.

27 mei 2021 om 17:13

Dat wist vd Sar natuurlijk ook dat die gelden nog zouden binnenkomen. Die zullen dus daar niet in meegeteld kunnen worden.

27 mei 2021 om 17:34

Volgens mij doet Ajax gewoon expres alsof ze niet te veel kunnen betalen de vraagprijs van spelers als Sulemana te verlagen.

27 mei 2021 om 18:27

Ja de 6 miljoen vor lang, faar lacht Brugge echt keihard om...

27 mei 2021 om 18:33

Ik ga er van uit dat ze die al hebben meegenomen. De transfer som van Dest zit bijvoorbeeld ook nog in de cijfers voor dit jaar dus dan zouden ze helemala niemand moeten verkopen met die logica.
Ze hebben overigens nergens geroepen dat ze ook voor 50 miljoen gaan verkopen alleen dat ze dit zouden moeten doen om breakeven te draaien en niet in te hoeven teren op het eigen vermogen.

27 mei 2021 om 19:01

Dus als ik het goed begrijp gaat van die 50 miljoen die verkocht moeten worden 6 miljoen af van Lang, 10 van Marin, 8 van Promes en nu 5 van Scherpen? Of zal Van der Sar dat al in de berekening meegenomen hebben, omdat hij dit natuurlijk al wist. Het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijke overigens.

27 mei 2021 om 17:01

Denk dat hij er best gaat komen, hij is nog superjong, heeft wel talent en heeft eindelijk eens wat lengte. Natuurlijk speelde hij tegen Roma geen sterke pot, maar je zal maar vanuit Jong Ajax ineens een Europese kwartfinale spelen met alle druk die erbij komt kijken. Jammer dat hij vertrekt.

27 mei 2021 om 17:05

Naja het was niet alleen raak tegen Roma he, hij heeft in die enkele wedstrijden dat hij mocht spelen toch wel meerdere fouten gemaakt. Roma was de grootste fout, maar het is hem vergeven. Fouten maken hoort erbij, alleen maakte Kjell er gewoon net iets teveel om bij Ajax door te groeien.

27 mei 2021 om 18:40

We zullen het zien. Het kan ook nog steeds de beste keeper sinds van der Sar worden als het een laatbloeier is. Gorter is ook maar afwachten... wie zegt mij dat scherpen over 3 jaar een betere keeper is dan Gorter.

27 mei 2021 om 17:41

Ik heb wat gemist. Vanwaar die 50 miljoen?

27 mei 2021 om 17:48

Als het ik het me goed herinner heeft of Van der Sar of Overmars een tijdje geleden aangegeven dat Ajax voor minimaal 50 miljoen moet verkopen om het corona verlies op te vangen.

27 mei 2021 om 17:58

Allebei hebben aangegeven dat verkocht moet worden. Die 50 miljoen is hoogstwaarschijnlijk de 52.5 miljoen afschrijvingen op spelersgroep. Dat is geen factor die Ajax op transfermarkt tegen zal gaan houden gezien spelers die verhuurd zijn met verplichte koop zoals Lang, Promes en Marin. Kan wel resulteren in aansnijden van potje om transfers te doen als ze ploeg voor grootste deel willen behouden maar dat kan na zoveel goede jaren. Alleen moet je echt hopen dat supporters weer erbij zijn komend seizoen en je sportief je ding doet. Als ergste geweest is dan is Ajax er heel goed uitgekomen nog. Onderzoek van KPMG van recent plaatst Ajax op plek 21 van duurste clubs en als club in de top 32 die minste waardevermindering op heeft gelopen (3% slechts).

27 mei 2021 om 18:06

Het is enkel schijn gebrabbel om doen overkomen dat ze het super lastig hebben. Ja ze halen minder binnen maar zo erg is dat niet maar laten schijnen dat ze het even lastig hebben als de rest. Maar ondertussen wel 22 mil uitgeven voor Haller. En nu ook voor Sulemaana voor 15 mil plus. Tsja!

27 mei 2021 om 17:45

50 mil verlies geleden?

Geweldig nieuws. Daar zijn wij ook vanaf.

Scherpen, Traore, Labyad, Eiting, Magallan en Danilo voor vijf miljoen weg. Dan ben je al aardig op weg.

27 mei 2021 om 16:54

Marin is als ik me niet vergis ook verkocht voor 10?

27 mei 2021 om 16:56

Marin is volgens mij van vorig jaar. Maar als hij en Lang meetellen heb je er nog 16 miljoen bij. Plus deze 30 miljoen ben je dan al bijna binnen.

27 mei 2021 om 16:59

Marin is verhuurd met verplichte optie tot koop deze zomer.

27 mei 2021 om 17:14

Mooi bedrag inderdaad. Het is natuurlijk niet zo dat de club dit netto vangt. Gaat vaak nog belasting, makelaars kosten vanaf. Marcel Brands heeft eens een inkijkje daarin gegeven. Van een transfer van 10 miljoen houdt de club er wellicht 6,5 over.

27 mei 2021 om 17:42

Marin is officieel nog niet verkocht toch? Verplichte optie tot koop deze zomer. Promes en Lang ook nog geld wat binnen gaat komen. Dan heb je al meer dan de helft van je afschrijvingen op spelersgroep gehad.

27 mei 2021 om 16:54

Ik verwacht niet dat Eiting en Magallan 5 miljoen gaan opleveren, maar die andere 3 zullen wel in de buurt komen ja.

27 mei 2021 om 16:57

Ik denk eigenlijk dat Traore ietsje meer oplevert. Magallan kan op basis van zijn Boca-tijd om de nabij 5 opleveren en Eiting heeft indruk gemaakt.

27 mei 2021 om 16:58

Daar staat tegenover dat Traore wellicht voor meer verkocht kan worden. Jong, sterk en toch nog best wat goals gemaakt. Daar kan je in Frankrijk of Engeland nog best richting the 10 voor krijgen. Ik vind hem persoonlijk echt niks, maar er is wel markt voor.

27 mei 2021 om 17:01

Bovendien kan je er een mooie montage van maken door die goals in de 13-0 overwinning. Lijkt hij ineens de nieuwe Drogba😉.

27 mei 2021 om 17:02

Eens, maar ik denk dat we met 25 miljoen voor die 6 spelers ook hartstikke tevreden mogen zijn. Eventueel nog een klein bedragje er bovenop als Ekkelenkamp ook vertrekt en dat staan we er heel mooi voor.

27 mei 2021 om 17:02

Ik denk zelfs meer dan 10 miljoen. Zeker in Engeland betalen ze graag voor dat soort spelers. Voor hetzelfde geldt heeft een ploeg als Aston Villa of Newcatle gewoon de nieuwe Benteke in huis.

27 mei 2021 om 17:24

Ik begrijp wat je bedoelt maar Benteke is geen heel goed voorbeeld. Die heeft het in Engeland alleen bij Villa laten zien.

Ajax mag echt snel een standbeeld voor Marc Overmars gaan bouwen. Wat een bedrag voor een keeper die alleen maar heeft geblunderd.

27 mei 2021 om 17:48

Inhoudende reactie zeg. Chapeaux! Goed onderbouwd ook gebaseerd op 3 wedstrijden in het eerste. Maar die 100 wedstrijden in Jong Oranje, emmen en Jong Ajax worden niet beoordeeld

27 mei 2021 om 18:02

Nou, bij Emmen blunderde hij ook regelmatig hoor, daar was hij echt niet veel beter.

27 mei 2021 om 18:06

@diehalvemalle Er is toch geen enkele reden dat Scherpen na zijn transfer naar Ajax meer waard is geworden? Sindsdien heeft hij echt niks, maar dan ook niks laten zien. Vorig jaar was Scherpen blijkbaar 1.5 miljoen waard, en nu opeens 5 miljoen? Kom jij dan maar met een inhoudelijke verklaring voor het feit dat Scherpen na een jaar bankzitten/blunderen drie keer zo veel waard moet zijn.

27 mei 2021 om 18:22

5 miljoen is veel. Klopt. Dat heeft ons Marcie goed gedaan. 3 was max denk ik. Maar hij heeft, net als Gorter, bewezen op een lager niveau het goed te doen. Deed het ook goed in de nationale jeugdelftallen. Daar zal zijn waarde op gebaseerd zijn. Dus niet op die 2 eredivisie wedstrijden en die ene bekermatch. Als je daar op af rekent, had Onana en van der Sar in het verleden ook afgeschreven moeten worden.
Gun Kjell het beste, liefste bij Ajax, maar op dit moment net niet goed genoeg.

27 mei 2021 om 20:31

Met anonieme wedstrijden in Jong Oranje, Emmen en Jong Ajax bouw je geen transferwaarde van 5 miljoen euro op. Dit is puur vanwege het merk Ajax, maar vooral vanwege de financiele power van de Engelse clubs. Talenten van PEC verkassen al voor 2,5 miljoen euro naar Engeland, dus in dat opzicht verklaart de naam Ajax die overige 2,5 miljoen euro.

5 miljoen niet normaal, Marc levert weer geweldig werk

Absolute hoofdprijs voor deze waardeloze keeper. Hem zien we over 4-5 jaar weer opduiken bij een clubje als Heracles ofzo.

27 mei 2021 om 16:59

In het 1ste heeft hij idd geen goede indruk achtergelaten. Echter in de wedstrijden van jong ajax die ik heb gezien heeft scherpen het gewoon heel goed gedaan. Had uiteraard niet verwacht dat je er op het moment 5 miljoen voor kan krijgen.

27 mei 2021 om 17:39

Tja, dat heeft met het niveauverschil te maken hè😉 Dat je bij Jong Ajax in de KKD presteert zegt echt geen fluit natuurlijk.

27 mei 2021 om 17:56

Niveauverschil denk ook enigszins idd, maar voornamelijk het omgaan met de druk.

De directie van Brighton zit al vroeg aan de vrijdagmiddagborrel. Vijf miljoen voor Kjell Scherpen, wat een grap!

27 mei 2021 om 17:03

Voor de Engelse clubs is vijf miljoen euro gewoon peanuts. Stelt volgens mij weinig voor. Als Scherpen een miskoop zou zijn dan merken ze dat amper.

27 mei 2021 om 17:27

Laat ze dan die peanuts maar in Rotterdam uitgeven.

27 mei 2021 om 17:44

Maar dan ben je Bijlow kwijt, dat moet je ook niet willen.

27 mei 2021 om 19:34

Douwe volgens mij had het niet ook transfers, maar puur gulle donaties.. 😉

27 mei 2021 om 20:34

Dat is het 'm ook. Een Sandler vertrok voor 2,5 miljoen euro naar City, terwijl een Mbuyamba zelfs al voor 3 ton van MVV -19 naar Barcelona -19 vertrok. Het is gewoon dat en de naam Ajax zorgt voor die overige 2 tot 2,5 miljoen. Tja, dan kom je snel op 5 miljoen euro uit, hoe vreemd dat eigenlijk ook is gezien z'n gebrek aan relevantie.

28 mei 2021 om 09:52

Ah ok in dat geval, die peanuts lust ik ook,wel

Niet gek zo'n slechte keeper voor 5 miljoen te verkopen

Niet erg netjes maar wel begrijpelijk dat Ajax deze kans pakt hem voor zo veel geld van de hand te doen. Ben er als PEC supporter ook wel blij mee eerlijk gezegd, totaal niet overtuigd van zijn meerwaarde of kwaliteiten.

27 mei 2021 om 18:09

Hoezo is dit niet erg netjes? Ajax krijgt een beter aanbod en gaat hierop in. Het zou wat zijn als je verplicht bent om elke keer dat je gaat onderhandelen ook de transfer door te zetten. Dat zou nergens op slaan.

27 mei 2021 om 18:24

Ajax en PEC hadden al een akkoord bereikt over een verhuurperiode, er was dus geen sprake meer van onderhandelen aangezien dat al afgerond was. Daarom is het dus niet zo netjes, maar goed het zal me verder een zorg zijn. Veel succes aan Scherpen gewenst in de PL.

27 mei 2021 om 20:36

Ik denk dat een club als PEC sowieso gebaat is bij een meer ervaren doelman. Als een Scherpen een valse start heeft, kan dat erg schadelijk zijn voor PEC en zo'n jonge doelman komt daar moeilijk bovenop. Een ervaren keeper is daarin veel stabieler en dat heb je nodig als je aan doelstellingen wilt voldoen.

Nou hebben ze toch het geld teruggemaakt wat ze uit hebben gegeven aan Scherpen. Ben alsnog verbaasd hoe Brighton 5 miljoen euro uitgeeft aan de derde keeper van Ajax die in het tweede team speelt. Goeie zaken gedaan Overmars zoals altijd. Ik trek een gok en ga ervan uit dat ze Scherpen voor een paar jaar gaan uitlenen aan clubs met het hoop dat hij meer waard word en ze nog meer winst op hem kunnen maken, doet Watford ook met hun Zuid-Amerikanen.

27 mei 2021 om 16:56

Misschien hebben ze toevallig net de laatste paar wedstrijden van Scherpen in jong Oranje bekeken, toen deed hij het wel aardig.

27 mei 2021 om 16:59

Hij is voor ongeveer 1,5 miljoen gekocht dus er is zelfs flink wat winst gepakt. Was zelf erg benieuwd naar een jaartje eredivisie maar ik snap wel dat Overmars voor 5 miljoen doorschakelt naar een volgend talent. Is die Gorter echt zo'n uitzonderlijk talent?

27 mei 2021 om 17:17

Lastig te zeggen over Gorter, bedoel als je zo sterk keept en zo vaak de 0 houdt dan verdien je sowieso een kans op een hoger niveau en dan is het altijd afwachten hoe iemand aanhaakt dan.

Persoonlijk denk ik niet dat hij nog veel gaat leren van een jaar KKD bij Jong Ajax, dan kan je als derde doelman wel meetrainen met het eerste maar je zal echt het meeste leren door iedere week in de Eredivisie te spelen. Het Ajax spel is als keeper ook geen hogere wiskunde want je bent er om een bal tegen te houden en het op een goede manier te hervatten. Dat is bij elke club hetzelfde.

27 mei 2021 om 17:27

Ik hoop dat ze geleerd hebben van Scherpen en dat ze Gorter niet bij J.A stallen maar direct verhuren aan G.A.

Overmars, je mag nu echt een standbeeld krijgen!

Blijft toch een goed spelletje wat Overmars speelt. 5 miljoen vangen voor deze keeper, die 0 heeft gepresteerd en 2 jaar stil heeft gestaan. Daarnaast zelf voor Gorter proberen het minimale te betalen en deze ook uiteindelijk voor winst door te verkopen.

27 mei 2021 om 16:57

Tja. Minimale voor Gorter. Voor een redelijke prijs zou Ajax er wel wat water bij de wijn doen, maar 3x meer betalen dan een Vitesse slaat gewoon nergens op.

27 mei 2021 om 17:05

Mwa als het klopt dat die prijs voor Vitesse van maanden geleden was dan snap ik het wel. Zo'n titel keeper van het jaar en recordje wedstrijden zonder tegendoelpunt staat gewoon goed op een cv. Bovendien word de pers wel vaker gebruikt voor een spelletje poker dus wie weet komen ze er samen nog uit.

27 mei 2021 om 17:15

Hoezo slaat dat nergens op? Ajax kan deze spelers ook voor 3x meer verkopen dan vitesse, vanwege het label ajax. Wanneer Scherpen naar Vitesse was gegaan, daar 2 jaar op de bank had gezeten was er misschien wel niet eens een club gekomen voor hem.

27 mei 2021 om 17:25

Ja. Of Scherpen had bij Vitesse misschien 2 seizoenen basis gestaan en fantastisch gekeept, waardoor hij meer interesse opwekt en je de prijs kan opdrijven. Weet jij veel. Het slaat gewoon nergens op dat je opeens 3x meer vraagt als een grotere club interesse heeft, terwijl je voor andere geïnteresseerden een lagere prijs hanteert.

27 mei 2021 om 17:35

Ja. Dat zijn mooie statistieken en staat goed op een CV. Maar om dan maar €2,2 miljoen te verlangen wat 3x meer is dan een paar maanden geleden is gewoon onredelijk voor een KKD keeper die het vooralsnog op dat niveau heeft laten zien.

27 mei 2021 om 17:45

Tsja wij hebben zelf een TD die op de noordpool nog ijs zou kunnen verkopen dus vind niet dat het aan ons is om van andere clubs te verwachten dat ze uitverkoop houden.

Als ze straks op ongeveer 1,5 miljoen uitkomen kan iedereen toch tevreden zijn lijkt me.

27 mei 2021 om 18:32

Tja, maar GAE is gepromoveerd en Gorter is uitgeroepen tot beste keeper van de KKD. GAE weet nu ook dat Scherpen voor de absolute hoofdprijs wordt verkocht, dus waarom zou GAE Gorter nu niet aan Ajax verkopen voor de hoofdprijs? Als ik GAE was zou ik mn poot stijf houden en zeggen 2,2 en anders niet. Als je Scherpen en Gorter naas elkaar houd is 2,2 miljoen een prima bedrag.

27 mei 2021 om 18:41

En anders niet werkt niet bij een club die ook ieder jaar hard moet werken om de begroting rond te krijgen. Ik verwacht zelf dat ze rond de 1,5 uit zullen komen maar mocht Overmars echt overstag gaan met 2,2 dan moeten we GAE feliciteren met een geweldige deal. Zijn niet veel mensen die met Overmars onderhandelen en er zo goed uitkomen.

27 mei 2021 om 18:49

Exact, als het om uitgaande transfers gaat zit Ajax altijd hoog in de boom en vragen ze gigantische bedragen. Ze hebben een dikke portemonnee, daar krijgt Overmars een hoop credits voor en vervolgens gaat elke Ajacied verongelijkt zitten doen als zij een keer flink moeten dokken. Hypocrisie ten top.

27 mei 2021 om 18:53

Wat is er hypocriet aan? Ajax vraagt een prijs en dan is het aan de geïnteresseerde clubs om aan dat bedrag te voldoen. Ajax gaat niet eerst 10 miljoen vragen aan een club om vervolgens bij een andere club 30 miljoen te gaan vragen. Heel andere situatie.

27 mei 2021 om 18:56

Ik zeg toch ook dat Ajax water bij de wijn zal doen als het een redelijk bedrag is? Maar 3x meer moeten betalen dan een andere club slaat gewoon nergens op.

27 mei 2021 om 16:59

Dat hoopt Ajax niet perse. Ze kopen jongens als Pierrie en Scherpen echt wel met de hoop dat ze Ajax 1 gaan halen. Dat het niet lukt is jammer, dat je hem vervolgens voor meer dan het dubbele weet te verkopen is fantastisch.

27 mei 2021 om 17:07

Persoonlijk hoop ik met Gorter dat hij daadwerkelijk goed genoeg is om Onana op te volgen en dat Ajax daar vele jaren plezier van heeft.

Ik ben benieuwd hoe Scherpen hier zelf in staat? Ik kan mij v/d Meyde nog herinneren, die werd buiten zijn medeweten om en tegen zijn zin in verkocht aan Inter.
Ik ga er vanuit dat hier met Scherpen over gesproken is. Zwolle-Emmen is goed te doen met de trein, een klein uurtje. Engeland is stukkie verder.

Ik zie in Scherpen wel een goede doelman in de toekomst. Misschien geen wereldtop, maar gewoon een verdienstelijke carrière in de Europese middenmoot en mogelijk subtop.

Meteen verkopen als Ajax zijnde, komt toch tekort in mijn ogen. Als ik Jay Gorter was zou ik lekker bij de eagles blijven en minuten maken in de eredivisie.

Die Overmars is toch sterk bezig niet te geloven. Dit soort mislukte transfers met winst verkopen is toch iets bijzonders. Natuurlijk is het makkelijk om met het meeste geld de beste spelers te halen maar dit is toch ook knap staaltje werk. Dat hij nog lang bij Ajax mag blijven.

28 mei 2021 om 08:24

Volgens mij is er 1 miljoen voor Veltman betaald. Dat stond tenminste in het artikel over Veltman enkele weken geleden hier op VZ.

Beste voor beide partijen, Wellicht dat hij bij een andere club kan werken aan zijn vertrouwen maar bij Ajax is de koek gewoon op denk ik en brighton is gewoon een mooie club op zijn leeftijd.

Onbegrijpelijk dat er een club is die dat bedrag voor hem wilt ophoesten. Is gehaald voor 1,5 miljoen als ik me niet vergis, en gaat nu voor rond de 5 miljoen weg en heeft zich totaal niet (kunnen) laten zien bij Ajax. Kreeg Feyenoord zulke bedragen maar voor hun reserve spelers..

Dat zou een mooi bedrag zijn voor iemand die ze alleen maar geld en punten heeft gekost. Maar ze zullen daar toch wel slimmer zijn en voor de keeper van de Eagels gaan voor vele euro's minder. Of kijken ze geen Voetbalzone in England?

Een keeper die voor 1.5 miljoen gekocht, al 3 jaar stil staat in zijn ontwikkeling en zijn potjes bij Jong Ajax keept. En dan denkt Brighton, daar gaan we eens even lekker 5 miljoen voor neerleggen. Moet toch lekker zijn om keer op keer te veel te vangen voor matige spelers puur omdat je als club een grote naam hebt.

Overmars verdient geen standbeeld meer....maar een museum waar we al die beelden van hem kunnen bekijken.
5 miljoen voor een zwake jonge keeper die nog niks bijzonders heeft laten zien.

Geweldige deal, keeper die in alle opzichten te kort kwam. Benieuwd wat Brighton met hem van plan is, wellicht eerst verhuren aan een NL club?

Gewogen en te licht bevonden. Gegokt en verloren, dat hoort er nu eenmaal bij. Hopelijk herpakt hij zich in Engeland. Al moet ik dat nog maar bezien. Fijn dat we er wel een mooi bedrag voor gaan vangen.

27 mei 2021 om 17:40

Ik vind niet dat je het "gegokt en verloren" moet noemen als ze hem voor 5 miljoen slijten terwijl hij voor 1.5 miljoen gehaald was. Wat een bijzondere onderhandelaar is die Overmars toch

Mooi en wat gaan wij hier aan verdienen als Emmen zijnde???

Jeugd compensatie en hopelijk doorverkoop

27 mei 2021 om 17:07

Sowieso een opleidingsvergoeding, een beetje afhankelijk van hoeveel jaren hij in de jeugd heeft gespeeld. Ik geloof dat het zo'n 2 procent kan bedragen, dus dan praat je toch nog ongeveer een ton voor FC Emmen.

27 mei 2021 om 18:11

Van pup afaan...
Hopelijk nog wat clausules en richting de 3 a 4 ton

Doen ze goed weer, als je Botman al kan verkopen voor 9 miljoen.. Overmars verkoopt de koffiejuffrouw nog voor 3 miljoen.

Op deze manier wordt de benodigde 50 miljoen geen probleem! Overmars back at it again, paar miljoen winst op een speler die maar 3x in het eerste heeft gespeeld, grote klasse. Scherpen kan een goede keeper worden, maar niet bij Ajax, gewoon niet de juiste plek voor hem. 5 miljoen kan op termijn goedkoop lijken maar voorlopig vind ik het in corona tijd een geweldig bedrag! Op deze manier kunnen we slechts met doorselecteren van selectiespelers al bijna 50 miljoen binnenhalen. Marin zijn som komt binnen (9m), wellicht Ekkelenkamp, Danilo, Eiting, Magallan, Labyad kwijt. Daar komen we al een heel eind mee!

Een keeper die zeker wel potentie heeft. Wordt afgemaakt omdat hij als 3de keeper niet op europees niveau was. Wordt nu gedaan alsof ie Jeroen Verhoeven is. Hopelijk kan hij iedereens ongelijk bewijzen.

We kunnen niet anders dan concluderen dat Overmars hier een geweldige deal heeft gesloten. Voor een niet- Ajax waardige doelman een gods vermogen.

Bedankt Kjell. Misschien waren de verwachtingen te hoog, misschien was de druk net iets teveel, of Kjell kon niet veel beter. Zijn blunder tegen Roma is toch wel de meest pijnlijke, maar ik blijf erbij dat het gewoonweg kan gebeuren. Echter kan ik een enkel foutje nog wel vergeten, maar niet wanneer je bij ruim de helft van je optredens grote fouten maakt. Ik hoop voor Kjell dat hij zich kan herpakken en kan uitgroeien tot een betrouwbare keeper, wie weet zien we hem dan op een dag terug. Overigens onthouden we de blunders maar vergeten we nu de knappe reddingen die hij wel gemaakt heeft. Tuurlijk, daar staat hij voor. Maar hij pakte tegen Roma ook een bal die zeer goed ingeschoten was. Lekker cashen en op een dag ergens eerste keeper worden, op welk niveau dan ook. Hij heeft wel Ajax 1 op zijn CV staan.

27 mei 2021 om 17:14

Ik ben het eens met je verhaal behalve dat ik hem niet afreken op die blunder. Ik ben van mening dat Tadic die penal moet benutten.

27 mei 2021 om 17:25

Ach, het is lood om oud ijzer. De keeper kan een keer een foutje maken en dan krijg je dus zo'n Roma-goal uit het niets, maar Tadic kan ook eens een penalty missen. Het is alleen zo typisch dat wanneer je een grote kans mist je meteen de deksel op je neus krijgt, en dan ook nog door een hele grote blunder. Die penalty moest erin, op dat moment en op dat niveau, maar ook dat kan een keer fout gaan. Tadic is vrijwel altijd een zekerheidje vanaf de stip, maar het kan een keer mislopen. Die gemiste penalty en blunder zijn beide vervelend, ik ben van mening dat Ajax mét die blunder en mét die gemiste penalty alsnog voldoende kansen heeft gehad om te scoren. Ik schuif de schuld niet in Kjell's of Dusan's schoenen, maar het heeft er wel mee te maken. Als ik dan toch moet kiezen, vind ik een blunder erger dan een gemiste penalty. Maargoed, het is gebeurd. Op naar komend seizoen.

Serieus, er is een club bereid 5 miljoen te betalen voor een 4e keeper van Ajax, die niet goed genoeg is? Wow...

Wel jammer dat uitgerekend hij ons de nek heeft gekost in Europa , heeft ook miljoenen gekost

Aan de ene kant begrijpelijk als je ziet wat voor bedrag er binnenkomt. Aan de andere kant snap ik dan niet waarom je hem haalt. Het lijkt mij dat ze toch een plan met Scherpen hebben. Maar goed, in ieder geval heeft Overmars dat weer goed geregeld. Die 50 miljoen komt langzaam maar zeker wel binnen.

Prima voor Ajax. Als ik Scherpen was zou ik dit toch niet gaan doen. Bij Pec gaat die minuten maken, bij Brighton gaat die niet aan spelen toe komen.

Krijgen ze er twee enorme jachten bij? Vijf miljoen voor Scherpen, bij Ajax hebben ze de onderhandelingen vast tijdelijk stop gezet omdat ze met buikpijn klachten van t lachen thuis zitten.

27 mei 2021 om 17:44

Snap wat je bedoeld maar een jacht kost veel meer dan jij nu denkt maatje

28 mei 2021 om 08:07

Dat ligt eraan van welk kaliber je hem koopt. Net als bij auto's.

Het bedrag dat ze zijn misgelopen door de ketser tegen Roma nu toch maar weer mooi meer dan terugverdiend
Wat een bedrag zeg. Verder voor hemzelf te hopen dat hij daar ook minuten zal gaan maken en een stabiele keeper gaat worden.

Niet netjes. Je hebt een akkoord met PEC Zwolle houdt je daar dan ook aan. Slechte beurt voor Overmars.

27 mei 2021 om 17:39

Er was nog geen getekend akkoord. Want anders kan Ajax PEC niet in de wachtkamer zetten...

27 mei 2021 om 17:39

Slechte beurt als je niet voor ajax bent zeker😂, interesseert ze bij ajax niks. Daarnaast smeekt de halve eredivisie straks gewoon weer om de afdankers van ajax

mooi bedrag, maar nu mag Overmars zeker niet meer klagen over de vraagprijs van GAE inzake van Jay Gorter... Scherpen heeft laten zien een groot talent te zijn, met wat vertrouwen komt dat er wel uit ! Als ik Scherpen was zou ik me niet teveel aantrekken van de kritiek, want menig Ajax supporter heeft Blind ook al 30x afgeschreven en is nu gewoon international en een dragende speler!

Vijf miljoen voor een keeper die zo veel heeft geblunderd en zijn potentie zelden heeft laten zien? Ongekend zeg. Ik weet niet wat ze bij dat Brighton doen qua scouting, maar dit ziet er niet veelbelovend uit.

27 mei 2021 om 18:22

Ik ben geen Scherpen fan, maar zo veel heeft geblunderd valt ook wel mee. Heeft een redelijk seizoen in de KKD gekeept, liet zich bij jong oranje prima zien maar ging inderdaad gruwelijk in de fout tegen Roma. Ik mis vooral de potentie bij Scherpen, dat hij een keer een fout maakt is jammer, zeker het moment waarop, maar heel veel heb ik hem er bij jong ajax niet zien maken.
Dat werd hem hier in Engeland op TV voor mijn gevoel minder aangerekend als in Nederland, het verhaal was hier toch vooral tadic die een penalty mist en dat een jonge talentvolle derde keeper een fout maakts kan gebeuren.

Als je een contract hebt bij Ajax stijg je sowieso in waarde, Ik ga Sar vragen om een contract. Daarna verkoopt hij mij en delen we de poet.
Alle gekheid op een stokje, je moet als voetballer dus eerst naar Ajax proberen te komen daarna verdien je veel en veel meer dan wanneer je direct de overstap naar het buitenland maakt.

Toch mooi om te zien wat een naam als ajax alleen al met je marktwaarde doet.

Hoe krijgt die Overmars dat voor elkaar? 5 miljoen voor een blunderaar. Een standbeeld voor de Arena is het minste wat ze voor hem kunnen doen

Jammer, dat deze jongen niet meer tijd is gegund. Ik denk nl, dat hij wel een goede keeper kan worden. Hij is nog jong, alle jonge keepers hebben het moeilijk. Onana heeft ook domme blunders gemaakt en Dudek ook vroeger bij Feyenoord. Als een keeper een fout maakt, kan het gelijk een kapitale fout zijn, die harder kan aankomen, dan een misser van een kans. Dat Tadic nu een penalty mist bij een 1-0 stand en dat Scherpen een blunder maakt , die de wedstrijd kost en een goed perspectief. In de uitwedstrijd heeft Ajax het ook niet laten zien, dus verdiend uitgeschakeld op dat moment. Iedereen denkt dat Ajax zo goed is, maar ze doen het behoorlijk, maar Europees gezien dit seizoen was niet super, kritisch gezien en dat komt niet door 1 fout van een keeper. Wel mooi, natuurlijk, dat er er weer talenten zijn doorgebroken. Ik zou zeggen Scherpen laat ze een poepie ruiken in Amsterdam. Ik heb trouwens 7 jaar geleden vd Sar meegemaakt in een seminar en die zei, dat Ajax een opleidings club was en zo moest handelen, om zich langzaam hogerop te werken, wat ze aardig gelukt is. Geen schulden meer, een leuke selectie en leuke resultaten gekend, weliswaar zonder Europese prijzen, maar ze hebben zich wel laten zien.

Wauw Overmars kan echt alles en iedereen slijten voor de hoofdprijs. Soms mis ik Brands bij ons

De bal ligt niet bij Ajax de bal ligt bij Scherpen zelf. Wat wil hij. Dat is het belangrijkste en blijkbaar wil hij liever naar Engeland. Wat ik volkomen begrijp.

Zou die het redden of niet, die jongen was vanaf min 1 gedoemd te mislukken in de ogen van de “fans”. Hopen dat die het gewoon waar kan maken daar nu als die gaat.

Ik zou hem niet zomaar verkopen. Hij wordt door vooral de 'supporters' veel te snel afgeschreven. Deze jongen is nog zo jong en heeft alles in zich om uit te groeien tot eerste keeper van Ajax. Op die leeftijd maakt elke keeper de nodige fouten. Als v/d Sar door ajax op deze leeftijd was afgeschreven dan was hij waarschijnlijk nooit de keeper geworden die hij uiteindelijk is geworden. Bij keepers duurt het immers langer dan bij een veldspeler voordat je op je top bent. Zelfde verhaal eigenlijk bij Onana. Hij stapelde in het begin fout op fout en oogde zeer onzeker. Dus ik hoop dat ajax vertrouwen in deze jongen houdt.

27 mei 2021 om 18:36

Vd Sar groeide pas op latere leeftijd uit tot een absolute top keeper. Stekelenburg is echt overal mislukt behalve bij Ajax. Cillissen heeft het ook moeilijk bij Valencia... Wat is het toch met die nederlandse keepers...

Hoge ballen daar,haha....

Drommel was toch een logischere keuze geweest dan.. en goedkoper. Bizar veel geld voor Scherpen..

Leuk bedrag. alks je al hebt gezien dat het niet helemaal wat wordt, kan je beter je conclusies trekken. Als je dan de kans krijgt hem weg te zetten in Engeland. Veel winst is het niet maar in deze tijden moet je waarschijnlijk meer kleinere deals maken om tot het gewenste transferresultaat te komen en verliezen goed te maken. Wel oppassen dat je het team niet teveel veranderd.

Als je de moeite neemt om de laatste wedstrijden van Jong Oranje terug te kijken dan zal je zien dat het te danken is aan Scherpen dat Jong Oranje komende week tegen Frankrijk mag spelen en dus zeker 5.000.000 waard is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren