Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brian Brobbey bevestigt: ‘Toen zei ik: 'Ja, ik blijf, ik teken’’

Laatste update:

Brian Brobbey vertrekt na dit seizoen bij Ajax ondanks dat hij vorige maand nog tegen directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft gezegd dat hij wilde blijven. Tegenover het Algemeen Dagblad laat de toekomstige spits van RB Leipzig weten dat hij na de wedstrijd tegen Lille OSC, waarin hij het winnende doelpunt maakte, tegen Overmars heeft gezegd dat hij zijn contract wilde verlengen.

Ajax probeerde geruime tijd het aflopende contract van Brobbey op te waarderen en te verlengen. Begin februari meldden de Amsterdammers dat het niet tot een akkoord was gekomen en dat Brobbey aan het einde van dit seizoen zou vertrekken. Twee weken later maakte de spits als invaller het winnende doelpunt in de zestiende finales van de Europa League tegen Lille OSC (1-2).

“Na die wedstrijd tegen Lille kwam directeur voetbalzaken Marc Overmars nog een keer naar me toe en gingen we weer rond de tafel zitten. Toen zei ik: ‘Ja, ik blijf, ik teken’”, laat Brobbey maandag weten aan het Algemeen Dagblad. Ondanks zijn wens om te blijven kwam het niet tot een akkoord met Ajax. “Daarna liep er volgens mij iets niet zo goed in de onderhandelingen”, aldus Brobbey.

Vorige week werd bekend dat Brobbey transfervrij vertrekt naar RB Leipzig, waar hij een vierjarig contract heeft getekend. “Natuurlijk was het een heel lastig besluit om Ajax te verlaten. Ik sta achter mijn keuze. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Ik vind dat ik hard train bij Ajax. En ik laat het ook zien.” Zondagavond startte Brobbey in de Eredivisie voor het eerst vanuit de basis bij Ajax tegen ADO Den Haag. In de wedstrijd tegen de hekkensluiter van de Eredivisie (5-0) scoorde hij een keer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Het is jammer dat hij weg gaat maar het is niet dat de wereld vergaat. Vrij om te gaan en staan waar hij wilt.

Hoop voor hem dat hij het gaat redden ..

22 maart 2021 om 15:14

Klopt,
Ik denk dat jij ook gewoon bij je werkgever blijft, terwijl je bij een concurrent 3 x zo veel kan verdienen. Hij verdient in 4 jaar, 12 miljoen euro. Hiervoor had hij nog 12 jaar bij Ajax moeten voetballen. (als hij al ging voetballen, heb niet t gevoel dat ze een speler van 20+ miljoen er uit halen voor hem). Die dikke Italiaan heeft er dus voor gezorgd dat Brobbey helemaal financieel onafhankelijk word.

22 maart 2021 om 15:26

En wat wil je daar mee zeggen? Dat het de juiste keuze is??? Tja als je niet verder kijkt dan je neus lang is zie je het idd zo. Als je wat verder kijkt zie je dat deze keuze op de korte termijn qua financiën een goede keus is maar of dat op de lange termijn ook zo is kan niemand zeggen. Wel kunnen we zeggen dat vele Nederlandse spelers die jong naar het buitenland vertrokken het uiteindelijk niet gehaald hebben. En dus sportief en financieel niet zo goed terecht zijn gekomen als had gekund. En dan is dit dus een slechte keuze. Kortom: Niemand weet of hij een goede/slechte keuze heeft gemaakt. Een beetje gereserveerder reageren zou dus verstandiger zijn.

22 maart 2021 om 15:29

Arnino, Brobbey is dus volgens jou een ordinaire geldwolf dus. Kan hoor, maar de vergelijking trekken met Jan met de Pet die modaal verdient is wat krom natuurlijk, heel ander soort bedragen en niet vergelijkbaar.

22 maart 2021 om 15:38

Over een paar jaar zien we wel of het de juiste keuze is. Daar is nu toch nog niks zinnigs over te zeggen. Past hij in het systeem? Kan hij zich zelf aanpassen? Groeit hij of krijgt hij nog een gigantische dip wellicht...

22 maart 2021 om 15:39

Ja en als hij bij ajax geen pepernoot meer raakt speelt hij straks voor 20k in de maand bij Rkc voor de rest van zijn leven. Je moet keuzes maken. Ik had hetzelfde gedaan en toekomst zo vroeg mogelijk veilig stellen. Rekik, Ake zijn uiteindelijk vanaf topclubs ook teruggevallen naar leuke clubs. Niks mis mee

22 maart 2021 om 16:05

Als bij bij ajax geen papernoot raakt heeft hij alsnog 5 miljoen verdiend dus dat is ook niet zo verkeerd. Dat wordt nu 15 miljoen dusja, het verschil is ook wel groot. Gewoon heel jammer dat ajax hier niet tegenop kan.

22 maart 2021 om 16:08

Ik vraag me altijd af hoeveel sommige mensen denken nodig te hebben om financieel onafhankelijk te zijn. De gemiddelde Nederlander verdient nog geen 2 miljoen in zn leven. Dat betekent dat Brobbey dat binnen 2 jaar Ajax al kan klaarspelen, op zijn 21e!

22 maart 2021 om 16:31

Hij heeft tocg gewoon gelijk? Hij speelt zo nu en dan bij Ajax, geen volle wedstrijden en hier en daar een invalbeurt. Hij gaat wellicht hetzelfde doen maar voor 4 mil per jaar.

groot gelijk toch? Ik heb er geen probleem mee dat hij die keuze maakt, ik denk dat vele die keuze net zo hadden gemaakt. Als ik bij een ander bedrijf 3 keer meer zou kunnen verdienen had ik het ook gedaan.

leuk allemaal die loyaliteit maar het is gewoon een contract tussen werkgever en werknemer. Het is niet alsof Brobbey een ster speler is met een status waar we niet omheen kunnen.

success en ik hoop dat hij het gaat maken! goede spitsen voor Oranje kunnen we goed gebruiken.

22 maart 2021 om 16:37

@armino, Als ik bij mijn werkgever veel werkvreugde heb, lekker dichtbij mijn familie en vrienden woon, goed verdien, vele mogelijkheden om mijn te ontwikkelen heb en een heel reel uitzicht heb om mijn salaris binnen 3 jaar tijd misschien wel te vervijfvoudigen dan zou ik dat zeer zeker overwegen.

22 maart 2021 om 16:47

Als je als 19 jarige een contract van 12 miljoen voorgeschoteld krijgt, zeg dan maar eens nee. En natuurlijk, als je echt een internationale topper bent, dan zul je later nog meer verdienen. Maar dat blijft een gok. Hij blijft zich inzetten voor Ajax, ik had hem graag zien blijven, maar ik wens hem het beste.

22 maart 2021 om 16:53

@arseneal. Hangt van je levensstijl af natuurlijk. Mooi huis en een jacht en het weer op. Denk namelijk niet dat hij in een flat gaat wonen.

22 maart 2021 om 16:58

Jeronsaik, zou goed kunnen dat het merendeel het had gedaan hoor, maar vind het deels appels en peren.
Als ik van (stel) 20 euro p/u naar 60 euro p/u kan, dan ga ik van iets boven modaal naar de top van Nederland qua salaris. Met andere woorden: van een stabiel inkomen naar rijkdom.
Van 1 miljoen naar 3 of 4 miljoen is van heel rijk naar heel erg rijk.

22 maart 2021 om 17:00

Moridin, (iets boven) modaal woont vaak niet in een standaard flat.
Daarnaast, zo kan je redeneren tot het punt waar je 100 miljoen per jaar verdient. Want tja, als je 99.9% daarvan weer uitgeeft.
Ik heb het over een leven leiden wat de 'normale' burger doet. Oftewel: goed kunnen leven met een huis, vakantie etc.

22 maart 2021 om 17:06

@arsenal, tja met 1 miljoen ben je al doorheen na belastingen als je een leuk appartement in Amsterdam koopt. Met 4 miljoen kan je een appartement voor jezelf kopen, eentje voor je ouders, nog een leuke auto en dan heb je nog over

22 maart 2021 om 17:27

Nou ja, 1 ding staat vast. Financieel is het sowieso een goede keuze. Maar goed ik kan denk ik minimaal net zo veel voorbeelden geven van spelers die bijvoorbeeld bij Ajax bleven en die het uiteindelijk ook niet hebben gemaakt.. dan heb je op z’n minst nog de geweldige financiële voorwaarden die je nu binnen haalt bij Leipzig. Daarnaast focussen zij ook gewoon op het ontwikkelen van jonge spelers en hebben zij een van de meest getalenteerde trainers van Europa.. als het nou een man city of Chelsea had gekozen dan was het een ander verhaal. Maar ook vanuit sportief oogpunt valt hier gewoon een goede onderbouwing te geven..

22 maart 2021 om 17:31

@arsen(e)al

Lekker kortzichtig. En na de voetbal cariere dan? Hoe gaat Brobbery zijn geld vredienen dan, ten op zichte van de normale nederlander?

22 maart 2021 om 17:37

Badhabbit, mijn reactie niet gelezen? Ik zei letterlijk: de gemiddelde Nederlander verdient minder dan 2 miljoen in zn hele leven. Brobbey kan dat in 2 jaar verdienen. Als je leeft zoals de gemiddelde Nederlander hoef je dus nooit meer te werken. Iets met sparen enzo

22 maart 2021 om 17:42

" die dikke Italiaan" is voor jouw rekening en heeft niets te maken met de Nederlander met Italiaanse roots die we continu bashen omdat we het niet kunnen verkroppen dat hij miljoenen verdient,terwijl wij het hier moeten doen met punten en duimpjes. We kunnen enorm veel leren van onze landgenoot Mino Raiola.

22 maart 2021 om 18:17

messibarca, weet je, ik heb een heerlijk leven, waarin ik een prima salaris verdien, heerlijk geniet, punten en duimpjes scoor en streef naar een stijl die bij mijn normen en waarden past, naar eer en geweten. Dat wil ik ook graag doorgeven aan mijn kinderen. Hard willen werken voor je geld is geen probleem en geld is fijn, maar niet ten koste van anderen en met hard spel en een te groot ego. Loyaliteit staat heel hoog in het vaandel bij me. Nou, ik hoef echt niks van Raiola te leren. Ok, 1 ding: ik word alleen maar bevestigd dat ik het goed doe en goed heb. Heerlijk is dat joh!

22 maart 2021 om 19:34

@arsen(e)al Je gaat uit van het feit dat iemand leeft naar wat hij verdiend modaal, (of in dit geval Brobbery). En wat je dus zegt is dat als Brobbery zijn levens standaard naar beneden brengt, hij kan leven als jan modaal. Ja, en als jan modaal zijn levens standaard naar beneden brengt, kan hij leven als beneden modaal. Iets met kant noch wal. Wat een onzin kan je wel niet uitkramen...

Als Brobby echt had willen blijven dat had hij toch gebleven? Hij kon er niets aan doen?? Raar verhaal..

22 maart 2021 om 14:58

“daarna liep er volgens mij iets niet zo goed in de onderhandelingen”. Hij wou gewoon knaken zien. Die krijgt hij nu bij Leipzig. In Leipzig zie ik ook nog niet eens zo een hele slechte stap, al is het balen natuurlijk dat die gaat. Een van de betere clubs van de Bundesliga, geven jonge spelers de kans en hebben momenteel geen echte spits.

22 maart 2021 om 15:23

Vraag mij af waarom Ajax de portemonnee niet trekt voor wat extra salaris.

Transfersommen uitgeven is geen issue, een salaris blijkbaar wel. Ook al moet je rekening houden met je salarishuis enzovoort maar je hebt de speler al... Of denken ze zelf ''we gaan geen 3 miljoen betalen voor een bankspeler''. Tja, waarom probeer je hem dan te houden voor 1 miljoen?

22 maart 2021 om 15:28

Denk dat het vooral te maken heeft met de hiërarchie in de kleedkamer. Als Brobbey, laten we zeggen, 2 miljoen krijgt. Wat moeten Gravenberch, Timber en Rensch dan wel niet denken? Die zijn basisspeler, oké Rensch doordat Mazraoui geblesseerd is, en krijgen een stuk minder betaald dan de 3de spits die een heel stuk minder minuten heeft gemaakt. Ik snap wel dat ze daar niet aan zouden willen. Dat doet een heel stuk meer schade dan die paar miljoen die je nu misloopt doordat Brobbey vertrekt. Het is jammer, maar ergens vind ik de beslissing wel te billijken.

22 maart 2021 om 15:29

Als je Brobbey nog meer salaris gaat bieden, dan is het hek van de dam en gaan alle toekomstige talenten lekker hoog in de boom zitten tot ze 2 of meer miljoen vangen bij Ajax. Ik hoop toch wel dat je het met deze uitleg logisch vindt van Ajax' zijde.

22 maart 2021 om 15:31

Brobbey wilt uitzicht op speelminuten. Ik geef hem geen ongelijk.

22 maart 2021 om 15:37

Het is 3 miljoen netto, dat is 6 bruto en daarmee zou hij de best betaalde speler in de selectie worden. Blind, Tadic en Haller verdienen 4-5 miljoen, dan ga je toch geen 6 betalen voor een jong talent die nog geen basis plaats heeft.
De 1 tot 1.5 is voor bederlandse begrippen al een top salaris. Dat is al meer dan de meeste basis spelers bij PSV of Feyenoord verdienen.
Om het toch ook verder in perspectief te plaatsen, die jongen gaat meer verdienen dan vd Beek bij United, daar kan Ajax toch (nog) niet in mee...?

22 maart 2021 om 15:50

Omdat het te belachelijk voor woorden is om een speler als Brobbey 2 miljoen salaris te geven. Hij is jeugd, hij is nog een talent. Hij heeft alles nog te bewijzen. Maar met Raiola als zaakwaarnemer weet je natuurlijk genoeg. Van mij apart had hij Messi geheten, als je op deze leeftijd er zo in staat dan is Ajax gewoon niet de club voor je. Als je Brobbey namelijk wel zo'n achterlijk salaris gaat geven, weet je natuurlijk dat alle overige talenten ook hun handjes op komen houden. Ik neem aan dat een beetje jeugd bij Ajax wel weet waar het plafond ongeveer ligt. Ik hoop voor Brobbey dat hij het goed gaat doen in Leipzig. Mijn inziens is het jammer maar er lopen nog duizenden andere spelers rond.

22 maart 2021 om 17:49

Mose-ajax die minuten gaat hij straks wel krijgen? Dit spitsen die er nu zijn zijn ook geen koekenbakkers.

22 maart 2021 om 19:48

@london

Zie nu pas dat het 3 miljoen netto is.

Die 1.5 miljoen dat Ajax gaf, is ook netto? Dacht nl. dat Ajax steed Bruto bedragen gaf.

22 maart 2021 om 15:11

Gewoon een logische stap. Concurrentie bij Leipzig is veel en veel minder dan bij Ajax en de competitie is een stuk beter. Denk dat als de ploegen 10x tegen elkaar spelen, het 50/50 is.

22 maart 2021 om 15:28

Ik vraag me door dit soort acties wel af hoe veel macht zaakwaarnemers hebben.
Het is duidelijk dat voetballers uit angst om te moeten onderhandelen dat niet zelf doen. Hij zegt hier eigenlijk dat hij had willen blijven. Maar dat zijn zaakwaarnemer het bod van Ajax niet goedkeurde. Het is pure assumptie van mijn kant natuurlijk. Maar ik vraag me echt af of Raiola Brobbey niet een beetje gepusht heeft om voor Leipzig te kiezen. Is natuurlijk voor Raiola ook van belang om een vinger in de rijkgevulde Red Bull pap te krijgen

22 maart 2021 om 15:30

Dit soort verhalen hoor je wel vaker van spelers die hun zaken laten behartigen door Raiola. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik het gevoel heb dat Raiola financieel meer baat heeft bij een overstap van Brobbey naar RB Leipzig. Vraag me serieus af of hij het sportieve belang van de speler op de eerste plaats zet.

22 maart 2021 om 16:25

Raiola heeft er baat bij om zijn spelers zo vaak mogelijk van club te laten veranderen, daar verdient hij het meest aan. Niet aan spelers bij een club te laten. Het liefst shopt hij ze elk jaar naar een andere club als dat zou kunnen. Zakelijk gezien heel erg slim, maar voor de spelers vaak niet. Maar zoals sommigen hier zeggen, ze zijn wel financieel onafhankelijk, dat dan weer wel.

22 maart 2021 om 16:26

@PaulR_1982 beste Paul ik zal je helpen: Sterkere competitie, meer loon plus tekengeld, club die jeugd minded is, twee spitsen systeem waardoor de kans op speelminuten toeneemt, club die structureel overwintert in de CL. Zie je al genoeg belangen voor Brobbey? Ik verneem het graag van je. Mét vriendelijke groet,

22 maart 2021 om 17:08

Savano, dit gesprek hebben we al eerder gehad, maar RBL heeft welgeteld 1 keer vaker de afgelopen jaren in de CL overwinterd (dit jaar hakken over de sloot). Maar ze liggen er nu ook al weer uit, kansloos tegen Liverpool. Dat is dus geen overtuigend argument. Ajax heeft notabene 1x vaker Europees overwinterd de laatste jaren, want RBL lag er na de EL poulefase al uit twee jaar geleden. Maar, waar het om draait, en wat er weer niet duidelijk wordt, is wat er gebeurde in de onderhandelingen. Waarom wordt dit niet verteld? Dat ie gaat, ok. De manier waarop is natuurlijk raar nadat ie in november in de pers zei dat ie wilde blijven (zelfs na Lille dus nog) en later zijn gevoel veranderd is. Waarom dan? Vast iets met geld. En dat kan jij ok vinden, prima, maar ik heb iets meer met loyaliteit en eer (een man een man, een woord een woord) dan een Brobbey lijkt te hebben. Maar misschien zit ik mis en heeft Ajax hem genaaid. Maar iets zegt me dat Brobbey, een cliënt van Raiola, het niet helemaal fair heeft gespeeld. Gebeurt bij Raiola iets vaker namelijk.

22 maart 2021 om 17:53

@touro Mee eens. Snap niet dat jonge spelers dat niet door hebben. Vond het een wonder dat Gravenberch bijtekende bij Ajax.

22 maart 2021 om 17:59

@savano: Bedankt voor je poging tot hulp, maar helaas kansloos mislukt. Dat RB Leipzig jeugd minded is is een voordeel ten opzichte van Ajax? En 2 spitsen systeem klopt, maar denk je niet dat er dan ook meer spelers voor die positie in het team aanwezig zijn? Dus mee concurrentie. Een club met 2 spitsensysteem zal minimaal 4 spelers voor die 2 plekken hebben. Bij Ajax is hij volgend jaar nr 2 op die positie. Bij slecht presteren van een spits zou hij bij Ajax spelen, bij RB Leipzig heeft hij nog steeds een andere concurrent.

Blijft over sterkere competitie en meer loon. Sterkere competitie heb je niks aan als je op de bank zit. En dat meer loon houdt ook wel op als je je niet door kunt ontwikkelen. Laten we meer loon veranderen in sneller geld. Als je het daar voor doet, ga dan lekker in de zandbak spelen.

Zijn mondelinge afspraken niet rechtsgeldig in Nederland?

22 maart 2021 om 14:57

Hij heeft niets gezegd over de voorwaarden. Als hij had gezegd ja ik blijf, ik wil tekenen voor 4 jaar vanaf die en die datum met die en deze voorwaarden etc dan misschien wel.

22 maart 2021 om 14:59

Nee dan zou het ook niet geldig zijn. Hij handelt hier namelijk niet als rechtspersoon

22 maart 2021 om 15:53

Ook niet, want ze moeten beiden akkoord zijn.

22 maart 2021 om 15:12

Zeggen dat je graag bij wil tekenen is niet hetzelfde als een mondeling akkoord. Dan zou je even de hele onderhandelingsfase overslaan.

Dat zou wat zijn, zeg. Dan had Ajax bij wijze van spreken kunnen zeggen, "je hebt al beloofd dat je gaat tekenen, dus bij deze bieden we je een OV-kaart en twee paar voetbalschoenen per seizoen".

22 maart 2021 om 17:14

Daar weten wij met Lammers alles vanaf. Daar was ook een mondeling akkoord. Als een speler dan terugtrekt, kun je maar beter verkopen, dan een juridisch gevecht aangaan. Ongemotiveerde spelers heb je zelden wat aan.

Lastig om te zeggen hoeveel hier van waar is. Wat zou er dan zijn misgelopen tijdens de onderhandelingen? Dan moet dat toch puur een geldkwestie zijn geweest. Ik kan me wel voorstellen dat Ajax geen 3 miljoen per jaar wilde betalen zoals RBL. Misschien dat Brobbey dat er uit probeerde te halen bij Ajax.

22 maart 2021 om 15:00

Zijn zaakwaarnemer, daar is het misgegaan. Op sportief vlak heb ik het idee dat hij zich zeer goed voelt binnen dit Ajax team en daardoor in een opwelling die uitspraak ook heeft gedaan. Denk dat dat (terecht of onterecht) door raiola weer uit zijn hoofd is gepraat.

22 maart 2021 om 18:26

Dat zegt hij toch zelf. Na een paar goede gesprekken met zijn zaakwaarnemer dacht hij er anders over. Het positieve voor Brobbey is dat hij veel meer gaat verdienen. Maar ik denk nog steeds dat Leipzig nog een andere spits en misschien twee zal aantrekken....

22 maart 2021 om 15:01

Brobbey doet de onderhandelingen niet. Dat is Raiola met zn graaiende handen.

22 maart 2021 om 15:26

Ja dat kan ik ook wel bedenken. Maar ondanks dat Raiola een geldbeluste zaakwaarnemer is, heeft Brobbey toch het laatste woord. Of mis ik iets in de relatie tussen zaakwaarnemer en speler? Als Brobbey wilt blijven dan kan hij toch zelf beslissen en tegen Raiola zeggen dat hij genoegen neemt met minder salaris. Ik snap er niks van.

22 maart 2021 om 16:11

@guarca

ik denk dat heel veel mensen niet realiseren hoe slim Raiola werkelijk is. velen noemen hem een geldbeluste zaakwaarnemer. maar hij is veel slimmer dan sommige van ons denken. Ik weet zeker dat Raiola wel ziet hoe goed een speler is en hoe ver hij kan komen mbt het talent van de speler. sommige spelers leveren Raiola geld op zonder dat hij er heel veel voor hoeft te doen. bijvoorbeeld Zlatan of Paul. daar hoeft Raiola niet zoveel voor te doen, die spelers komen toch wel goed terecht. echter zijn er voldoende spelers die niet zoveel talent hebben en die pik je er doorgaans redelijk makkelijk uit als je er kijk op hebt.

Raiola weet goed welke spelers dat zijn en hoe hij op hun moet inspelen. vooral de jongere spelers waarvan Raiola ziet dat die niet de absolute top gaan halen, zal die sneller ergens anders onder willen brengen zodat die nog zijn commissie kan meepikken voordat de speler niet goed genoeg wordt bevonden.

de twijfelgevallen zal Raiola ten alle tijden bij een club onderbrengen waar die op zijn minst perspectief heeft tot spelen. Ik denk dat we Brobbey onder deze categorie moeten scharen voor nu.

22 maart 2021 om 16:47

@henny jr, Pogba is serieus een van de misschien net 5 spelers die onder Raiola al op 16 jarige leeftijd zijn vertrokken. Spelers van Raiola vertrekken meestal wel als ze meerderjarig zijn maar minderjarige echt amper. Malen, Simons en Pherai zijn de enige andere die ik kan bedenken.

22 maart 2021 om 17:35

@primetime dat klopt, echter heb ik het in dit geval over zijn talent en het feit dat Raiola zich well realiseert dat die speler het ver gaat schoppen. maar zo zijn er heel veel waarvan Raiola wel ziet die het niet gaan halen op diezelfde leeftijd. Voor Raiola (en financieel voor die speler) is het dan het beste hem ergens anders onder te brengen voordat die speler het red of niet om nog een commissie op te strijken. of denk je werkelijk dat Raiola tegen zijn cliënten gaat zeggen dat ze het nooit gaan redden op top niveau?

22 maart 2021 om 17:36

@guarca, precies.

Dus naar aanleiding van dit interview, Verteld hij of niet helemaal de waarheid over het verloop van de onderhandelingen en waarom het stuk liep, of hij heeft het niet voor het zeggen.

Ik hoop dat Ajax het verder gewoon laat gaan en hier ook niet op reageert. Laat deze soap lekker voor wat het is en we zien wel hoe het gaat lopen. Succes Brobbey.

22 maart 2021 om 18:28

Om een voorbeeld te noemen: zou Bouy hier zo over denken? Er zullen wel meer spelers zijn die spijt van bepaalde door Raiola aangegeven stappen hebben. Zelfs Pogba denk ik: die is helemaal niet gelukkig bij Manchester United! Schiet me nog te binnen dat Vilhena ooit ook klant van Raiola was. Die had hem bij Feyenoord vandaan al naar het buitenland verkocht voordat Vilhena zelf iets kon zeggen. Gelukkig heeft Vilhena toen Raiola eruit geknikkerd....

Iets zegt me dat ene Raiola hier wil een stokje tussen gestoken heeft... erg jammer voor Ajax en Brobbey

22 maart 2021 om 15:01

Je mag de beste man of niet, maar de spelers onder hem klagen niet voor niets nauwelijks over hem. Zijn werk is om het uiterste voor zijn spelers er uit te halen en je kan hem niet kwalijk nemen dat hij zijn werk goed doet.

22 maart 2021 om 15:18

Hij moet in het belang van zijn cliënt handelen. Maar als die cliënt zegt dat hij bij Ajax wil blijven.... moet hij dat dan niet regelen? Oftewel, Brobby zou wel bij Ajax willen blijven en voelt zich goed, waarom gaat hij dan weg? Kennelijk omdat Riola andere plannen heeft. Dat mag, maar dat is dan dus duidelijk Riola’s keuze. En niet die van zijn cliënt. Die heeft alleen Riola niet tegen gesproken.

22 maart 2021 om 15:25

@tipptopp, niet per se. Brobbey kan wel na Lille willen blijven maar als Raiola dat met Leipzig communiceert en zij gooien er nog 1 miljoen salaris pj bovenop dan kan Brobbey aangeven opeens toch niet meer bij Ajax willen blijven als Raiola met de mededeling komt dat de optie voor Leipzig ineens nog veel hoger is geworden

22 maart 2021 om 15:30

Ik snap niet hoe sommigen hier op VZ denken dat het in zijn werking gaat maar jullie beseffen toch wel dat zaakwaarnemer een plan kan opstellen maar dat de speler uiteindelijk beslist en niet tekent als hij het plan niet ziet zitten?

Ja hij wilde vast bij Ajax blijven, maar waarschijnlijk onder voorbehoud dat hij nog een betere deal krijgt of meer speelminuten (weten we allemaal niet). Vervolgens wilt/ kan Ajax het niet waarmaken en dan kijkt zo'n jongen elders. Velen die roepen dat hij Ajax de rug keert etc, wanneer de club het andersom doet is er niets aan de hand. Laten we allemaal even voor het gemak 3 mil per jaar weigeren en tekenen voor 1 mil per jaar omdat je natuurlijk de garantie hebt datje bijvoorbeeld geen vervelende blessures oploopt.

De beste man is na die 4 jaar of hij het beste uit zijn carrière gehaald heeft ofniet in één klap binnen en dan gaan we doen alsof alleen bij Ajax blijven een optie is of dat het Raiola's schuld is.

22 maart 2021 om 15:36

Tja dat valt te betwijfelen en tuurlijk klagen zijn spelers niet, omdat er eigenlijk nooit een slechte weg is in deze situatie (of een extra dik salaris of verder ontwikkelen bij Ajax). Je mag je echter afvragen of het altijd de juiste stap is, want hij kan altijd nog cashen en statistisch gezien zijn vroege stappen naar het buitenland vaak geen succes. Een verlenging bij Ajax daar verdiend Raiola natuurlijk veel minder aan. Dat hij daarom eerst aan zichzelf denkt ipv de speler dat is zijn goed recht, maar ik vraag mij af of het de juiste stap is.... Je moet ook begrijpen dat zo'n jongen 18 jaar is en vaart op de koers van zijn zaakwaarnemer. Zijn hoofd wordt op hol gebracht door de naam Leipzig, spelen in Bundesliga met een pracht salaris. Uiteraard is het zijn eigen verantwoordelijkheid, maar de zaakwaarnemer heeft ook zeker wel een morele plicht om te kijken naar wat het beste is voor zijn eigen ontwikkeling. Die spelers staan op die leeftijd nou eenmaal mentaal nog niet zo sterk in de schoenen.

22 maart 2021 om 15:46

@callee5 Jij denkt alleen maar hoe het er in theorie aan toe gaat, zonder te kijken naar de praktijk situatie en hoe een zaakwaarnemer daarin een sturende rol kan spelen. Wij weten niet hoe het is gegaan en welk plan Raiola hem heeft voorgespiegeld. Wij moeten het met dit interview doen en daaruit blijkt dat Brobbey ook niet weet waar het is misgegaan. Als hij een voorstel onder ogen heeft gehad die hij geweigerd heeft vanwege te laag salaris of vanwege te weinig zicht op speelminuten, dan weet hij toch precies waar het is misgegaan? Brobbey wilde tot 2x toe blijven en dat is schijnbaar uit zijn hoofd gepraat. Zeker bij die 2e keer in februari is gewoon bij hem al bekend aan welke richting Ajax bij hem denkt qua salaris en rol in de selectie. Daar ziet hij brood in, waarna er 'iets misgaat'. Als het doel en de wens is bijtekenen vanuit de speler, hoezo komt die 3 miljoen per jaar van Leipzig dan op tafel? Een zaakwaarnemer (en zeker Raiola) heeft meer macht dan alleen onderhandelingen, die kan ook gewoon een speler verleiden een andere stap te maken dan die speler oorsponkelijk wenste. Kwestie mooie plaatjes schetsen en opperen dat je ergens het 3 dubbele kunt krijgen. Natuurlijk kan het ook een vrije keuze zijn van de speler om te vertrekken en dat fantastische aanbod van Leipzig te accepteren. Echter staan de woorden van de speler in schril contrast met zijn handelen. Iets klopt er dan niet. Of de speler liegt dat hij wil blijven, of hij is gemanipuleerd om toch een andere keuze te maken.

22 maart 2021 om 17:38

Ach, misschien heeft Raiola die lopende "onderhandelingen" juist weer gebruikt om RB onder druk te zetten en er 3 miljoen en een flinke restzak poen uit te pulken, om daarna Brobbey daar weer mee te overtuigen.

Als je wilt blijven, dan is het niet zo moeilijk om te onderhandelen uitgaande van dat het waar is dat je een miljoen op jaarbasis kon verdienen. Leipzig deed een veel beter bod, en Raiola zette Ajax daardoor meteen in de ijskast. Het zou me niet eens verbazen als Raiola Brobbey niet eens op de hoogte stelt van wat het aanbod daadwerkelijk is en alleen zegt: Ajax is geen optie meer.

22 maart 2021 om 18:29

Plus dat Raiola zelf er ook wel eens een extra centje van Leipzig voor heeft kunnen vangen....

Dit zal nog wel een paar keer terugkomen, maar laten we die jongen steunen en hem succes wensen. Hopen dat hij het goed gaat doen en we hebben weer nieuwe spits voor het NL elftal!

Kortom, Mino Raiola heeft het verknald. Die jongen gaat spijt krijgen als haren op zijn hoofd.

22 maart 2021 om 19:47

Of niet.

Het is Ajax zijn eigen schuld dat hij vertrekt want ipv hem vertrouwen geven doen ze een grote aankoop op zijn positie.

Daarbij de harde kern met zijn grote mond dat ging ik ook en zeker naar een mooie club in duitsland wat ook nog eens een betere competitie is.

22 maart 2021 om 21:07

Er is al 100 keer gezegd dat Haller pas gekomen is mede omdat Brobbey niet wou verlengen.

"Daarna liep er volgens mij iets niet zo goed in de onderhandelingen". Volgens mij? Dat weet je zelf toch ook, het gaat tenslotte om jouw carrière! Ik heb toch wel echt het gevoel dat Mino weer uit was op geld en Brobbey daarom weg wilde hebben bij Ajax. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen na dit interview dat het Brobbey zijn volledig eigen keuze is.

Toch zonde dat Mino zijn volgende cliënt naar het geld heeft gebracht, in plaats van aan de carrière van een speler te denken!

Dit is toch wel heel debiel?!? Brobbey zegt ja ik wil blijven, dan gaan Raiola en overmars weer zitten en dan kunnen ze het niet uit onderhandelen en dan tekent hij bij Leipzig. Zeggen jullie maar dat Raiola geen macht heeft hoor. Pfff

22 maart 2021 om 15:00

Blijkbaar is die jongen heel gemakkelijk te beinvloeden. Laat dat maar aan Raiola over. Die heeft dat al vaker geflikt bij dat soort jonge jongens. Zogenaamd vechten voor zn client, nee voor eigen bankrekening.

22 maart 2021 om 16:31

Waarom heeft Gravenberch dan wel bijgetekend? Hij heeft namelijk ook Raiola.

22 maart 2021 om 16:40

Omdat Gravenberch blijkbaar niet zo makkelijk te beïnvloeden is.

22 maart 2021 om 17:43

@765 Twee verschillende mensen, twee verschillende situaties. Misschien dat de familie van Gravenberch er wat anders/beter in zit dan de mensen om Brobbey heen. Broer van Gravenberch voetbalt ook al wat jaren en heeft aardig wat clubs gehad, ookal is het op een ander niveau. Zal vast wel schelen.

22 maart 2021 om 18:20

@joecartoon, Brobbey heeft 2 profvoetballende broers.

22 maart 2021 om 18:31

Nee, zelfs drie! Een er van is Lukassen, die vast spijt heeft van zijn overgang naar Psv!!!

22 maart 2021 om 18:33

@primetime
Je hebt helemaal gelijk. 2 wist ik niet, maar dat de Luckassen van PSV een broer van hem was heb ik inderdaad voorbij horen komen.

22 maart 2021 om 18:41

@mayarood, Samuel Brobbey heeft nooit een wedstrijd hoger dan 2e divisie gespeeld en is nu clubloos. Die tel ik dus niet mee

22 maart 2021 om 19:48

Nou die is gewoonweg niet goed genoeg en had bij iedere topploeg gefaald hoor.

Als dat zo is was je echt wel gebleven want jij bepaalt uit eindelijk waar en bij wie je wilt voetballen niet die Maffioos.

Heel sneu dat je bij Raiola dus geen eigen baas over je leven bent. Raiola hoor ik altijd zeggen dat hij voor z'n cliënten vecht en het beste voor zij er uit haalt. Maar dat is dan wel financieel. Hij kijkt niet naar sociaal welzijn dus blijkbaar. Dit zou voor een voetballer iets kunnen zijn om mee te wegen..

Wel blijven, niet blijven.. Gewoon je best blijven doen en hoewel het jammer is dat Brobbey gaat zal ik 'm blijven volgen! Dit gaat een hele grote worden!

Wel raar dat de speler zegt ja ik blijf ik teken en dat het dan toch niet rondkomt. Heeft ajax dan het contract toch nog gewijzigd of had Raiola ineens aanvullende eisen? Blijf het jammer vinden dat hij gaat. Ajax heeft inderdaad een grote som geld neergelegd voor Haller, maar ik denk dat Brobbey wel gewoon zijn wedstrijden had gespeeld, vooral als hij zich zo blijft door ontwikkelen. Dat was natuurlijk wel altijd de twijfel aangezien hij fysiek zo sterk is, en je daar op de jeugd nu eenmaal meer van kan profiteren dan op het hoogste niveau.

22 maart 2021 om 15:10

Het kan natuurlijk ook zijn dat Leipzig daarna het aanbod flink heeft verhoogd waardoor het verschil in aanbod veel groter is geworden.

Het is jammer dat hij is weggegaan.
Maar ik snap die stap heel goed. De financiën en het toekomstperspectief spelen daarin ook een rol.
Ik hoop dat hij slaagt bij Leipzig.
Ten Hag moet hem gewoon blijven opstellen zodat 'The Brobbeast' Ajax misschien nog naar EL succes gaan schieten. Het zou een heel mooi afscheid zijn.

Het ga je goed Bryan!

Klinkt als iemand die makkelijk te beinvloeden is (in euforie dingen roept) of niet weet wat hij wil. In oktober/november roepen dat het goed gaat komen met bijtekenen, waarna het niet gebeurd. Daarna is een vertrek begin februari een zekerheid. Vervolgens na een goede invalbeurt tegen Lille weer roepen dat je wil blijven en tekenen om weer 3 weken later toch ergens anders te tekenen omdat er iets in de onderhandelingen met Ajax niet goed liep. Ik begrijp het niet wat hij nou wil, wat er nou misgaat en wie nou de touwtjes in handen heeft als je wens om bij te tekenen zowel in oktober als februari duidelijk is.

22 maart 2021 om 18:32

Toch duidelijk? Raiola!!!

ik denk dat ajax gewoon niet genoeg geld op die onderhandel tafel heeft gelegd in de ogen van brobbey en hij daarom snel voor het lucratieve aanbod van red bull ging

22 maart 2021 om 14:58

In de ogen van Brobbey of Raiola? Brobbey heeft blijkbaar aangegeven te willen blijven.

22 maart 2021 om 15:01

Ik denk dat Brobbey zelf uberhaupt niet weet wat Ajax wilde betalen. Alles gaat via Raiola, en die zegt simpelweg tegen Brobbey: Ajax heeft een genant aanbod gedaan, teken maar bij Leipzig.

22 maart 2021 om 15:17

@oortap, Wat een onzin, ze hebben zelf in de media aangegeven dat het een goede aanbieding was. Denk je dan daadwerkelijk dat Brobbey geen idee heeft wat ze hebben geboden maar dit wel in de media gaan verkondigen? Ajax had een goede aanbieding maar Leipzig kwam met een uitstekend salarisaanbod. Zoals de vader van Gravenberch zei, Raiola geeft je opties en voor Brobbey had Raiola dus een optie voor 3 miljoen per jaar bij Leipzig liggen

22 maart 2021 om 15:51

@primetime Ze hebben in de media inderdaad aangegeven dat het een goed bod was, maar dat het gevoel niet goed was. Dat gevoel was 3 weken later schijnbaar weer wel goed toen Brobbey bij Overmars aangaf toch te willen bijtekenen. Ervan uitgaande dat de aanbieding van Ajax daarna nog steeds goed was en wellicht zelfs beter is het heel vreemd dat het dan niet rond komt. Dan is er op de speler (die wilde blijven) ingepraat en aangezien de speler niet weet waar dat 'iets' in de onderhandelingen is misgegaan durf ik niet zo maar te zeggen dat Brobbey volledig op de hoogte is van wat er daadwerkelijk is geboden.

22 maart 2021 om 16:01

@master d, zo vreemd is het niet. Leipzig kan het bod natuurlijk ook (extreem) verbeteren. Als het gevoel niet goed is kies je voor de club die wat beter betaald. Is het gevoel wel goed dan kan je met minder genoegen nemen. Bied Leipzig dan opeens veel meer, dan kan dat gevoel weer meer naar de achtergrond verschuiven.

22 maart 2021 om 16:08

Zo vreemd is het dus wel. Raiola kreeg namelijk eind februari niet de opdracht van de speler 'onderhandel een beter bod voor mij bij Leipzig', hij kreeg de opdracht om met Ajax een deal te sluiten omdat zijn client wilde bijtekenen. Het is ook geen verklaring waarom Brobbey niet weet waarom er 'iets' tijdens de onderhandelingen is misgegaan. Als hij aangeeft dat Leipzig met een niet te weigeren voorstel is gekomen, is dat namelijk ook een goede reden die te begrijpen is. Echter is dat niet wat Brobbey zegt. Aan het eind van het liedje is het heel simpel dat eind februari het gevoel goed was, het aanbod goed was en het toch niet rond is gekomen.

22 maart 2021 om 16:37

Natuurlijk moet hij opnieuw met Ajax om tafel als Brobbey zoiets zegt maar als Leipzig tegen Raiola dan aangeeft dat ze het bod met bv 1 miljoen willen verhogen of 2 miljoen extra tekengeld of zelfs allebei. Dan is het ook Raiola's plicht om dit als optie aan Brobbey te presenteren.

Voor jou is een niet te weigeren voorstel misschien te begrijpen maar je leest in de reacties dat het gros van de mensen niet begrijpt waarom 1 miljoen niet genoeg is

Brobby succes gap! Laat je niet gek maken, wat mij betreft kom je ooit weer terug naar je thuisbasis.
X
X
X

Brobby succes gap! Laat je niet gek maken, wat mij betreft kom je ooit weer terug naar je thuisbasis.
X
X
X

En dan toch niet tevreden zijn met een miljoen aan salaris op die leeftijd. Dat komt natuurlijk mede door de zaakwaarnemer maar hij kan zelf ook zeggen nee ik wil toch blijven. Blijkbaar toch op hem ingesproken dat hij 3 keer zoveel kon verdienen bij Leipzig.

Wat ik hieruit begrijp is dat hij waarschijnlijk zijn zaakwaarnemer heeft verzocht het met Ajax te regelen en dat er toen "iets is misgegaan in de onderhandelingen"... Dus is raiola waarschijnlijk weer met allerlei onzinnige eisen gekomen. Jammer voor deze getalenteerde speler.

Brobbey doet er goed aan zijn mond te houden, want hij zal zichzelf steeds verder het moeras in praten.
Eerst blijven toen weg, toen weer blijven en nu toch weg.
En dat terwijl je een zaakwaarnemer hebt. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig

We waren er natuurlijk niet bij en weten dus niet precies wat Brobbey na die wedstrijd tegen Lille heeft gezegd, we weten niet of hij nu vrijuit spreekt en mag spreken (van zichzelf, van Ajax en/of van Raiola), we weten ook niet of hij inderdaad impulsief is en dus dingen belooft waar hij dan op terug moet komen. Maar dit gezegd hebbende, kan ik mij toch echt niet aan de indruk onttrekken dat Mino Raiola de beslissende factor is geweest, aangezien Brobbey zijn zakelijke belangen door hem laat behartigen en nu stelt dat er in dat verband "iets mis gegaan" is. Uitgaande van de op dat moment bestaande wens van Brobbey om te blijven, was dát immers de opdracht waarmee Raiola aan tafel moest schuiven bij Overmars: regel dat ik bij kan tekenen.

Oftewel het is niet de keuze van Brobbey, maar van Raiola. Waar zijn je ballen? Je laat je toch niet gebruiken!?

Ik vraag me oprecht af of die jongen weet hoeveel hij nu verdient en hoeveel hij gaat verdienen bij Leipzig. Hij lijkt zich totaal niet met dat soort dingen bezig te houden, anders weet je toch wel hoe het kan dat er geen overeenkomst is bereikt met Ajax? Hij heeft meerdere keren geroepen bij Ajax te willen blijven, hoe kan het dan dat hij niet weet waarom dat niet rond is gekomen? Erg apart.

Dat lijkt me dan tevens het juiste signaal dat Ajax gewoon geen zaken meer moet doen met Raiola, talent of niet. De speler wil graag, maar toch ketst het af - dat kan dan alleen maar betekenen dat de voorwaarden niet acceptabel zijn voor Ajax qua salaris, speeltijd of wat dan ook. Wel extra pijnlijk nu blijkt dat de speler toch wel graag wilde blijven.

22 maart 2021 om 18:36

Dus je wil niet onderhandelen met een makelaar die de belangen van zijn client voorop stelt. Tijden veranderen. Dan blijven er weinig over. Of denk je dat tadic voor een zak drop in amsterdam is komen voetballlen?

Tja... als je naar de onderhandelingstafel gaat met bij RB Leipzig kan ik €3.000.000 verdienen exclusief tekengeld en als je dat bod evenaart blijf ik, dan snap ik dat Ajax vriendelijk bedankt.
Dat zijn bedragen voor Ajax die een dragende kracht ontvangt en niet een veelbelovend talent. Had je toegahpt als Ajax, had je een precedent geschaft voor iedere talent dat 19 jaar is. Rensch op 2 miljoen, Timber op 2,5 miljoen, Ekkelenkamp op 1,5 miljoen. Zie het al voor me

“daarna liep er volgens mij iets niet zo goed in de onderhandelingen”, aldus Brobbey.
Als je niet weet wat er fout gaat in de onderhandelingen ben je mijns inziens niet heel betrokken bij je eigen carrière, dus ik geloof dat niet zo. Ik snap dat je zegt dat je sommige zaken door je zaakwaarnemer wil laten regelen, maar dit zijn wel essentiële dingen als je zelf zou willen blijven. Dan vraag je toch, he Mino waarom zijn jullie er niet uitgekomen en ga die plooien alsnog rechtstrijken, want ik wil blijven.
Heel veel mensen zullen afgeven op Raiola, maar die doet wat de client hem vraagt. Als Brobbey wilde blijven, dan was hij wel gebleven. Raiola doet dat heel goed voor zijn clienten. Hij speelt de boeman en de spelers wijzen naar hem als het foutloopt in de onderhandelingen en de speler lijkt hierin de onnozele jongen. Terwijl die ook goed weet wat er speelt.
Ik geef hem trouwens geen ongelijk, lekker 2x zoveel verdienen, maar vind het jammer dat hij niet blijft.

Snap niet dat iedereen zo verontwaardigd is datie weg gaat. Haller kwam (of dat nou te maken had met de onderhandelingen ja of nee buiten beschouwing gelaten), hij gaat daar 3x zoveel verdienen in een mooiere competitie en hij heeft daar geen 'echte' spits voor zich. Prima keuze en prima onderhandeld van Raiola. Tuurlijk wel jammer voor Ajax, maar zo werkt het nou eenmaal.

22 maart 2021 om 15:20

Het gaat mij over het feit dat Raiola de onderhandelingen een anderhalf jaar rekt zo dat Brobbey nu transfervrij de deur uit loopt. Achterbaks en ondankbaar.

Jammer dat ze er niet zijn uitgekomen . Het is een goede spits met potentie. Liet tijdens de wedstrijden meer zien dan Troare

Dit lijkt gewoon een manier om z'n eigen straatje schoon te vegen. Zo van: "Ik wilde blijven, maar Ajax werkt niet mee". Sorry, maar wanneer je anderhalf jaar bezig bent om tot een nieuw contract te komen en dan gratis de deur uit loopt ga ik niet achter de speler staan. Hij heeft zelf toegegeven dat Ajax hem een mooi en eerlijk bod heeft gedaan. Het is zijn recht om te vertrekken, maar ga niet van Ajax de boeman maken. Leuke tactiek van Raiola, maar het werkt niet bij mij.

Hij had er gisteren na de wedstrijd ook met Ricardo Kishna over kunnen praten (mosterd na de maaltijd nu). Ook een voetballer van Ajax die door Raiola naar Lazio Roma werd gebracht. Lekker veel geld verdienen, maar dan wel op de reservebank om dan uit armoede een aantal jaar geleden proberen zijn carrière nieuw leven in te blazen bij ADO Den Haag. Helaas voor hem kwam er ook nog een ernstige blessure tussendoor toen hij net op stoom kwam bij ADO Den Haag. En nu is het een middelmatige voetballer bij een degradatie kandidaat. En kijk naar Justin Kluivert ook een jongen die het zou gaan maken uit de stal Raiola, die gaat van verhuur naar verhuur.
Aan de ene kant begrijp ik die jongens ook wel, Raiola zorgt ervoor dat je je hele leven geen geldzorgen hoeft te maken (als je er verstandig mee omgaat...), maar op het sportieve vlak kom je van de hemel in de hel. Er staan in ieder geval wel genoeg muntjes op je bankrekening. Het is maar hoe je het bekijkt. Natuurlijk hebben de jongens uit de Raiola stal geen klachten over hem. Raiola doet wat goed is voor Raiola en ook ........ voor de spelers. Er zal geen voetballer van die leeftijd zijn die dat toe zal geven: ik verkies het geld boven het sportieve. Het is en blijft jammer dat ze die weg hebben gekozen.

22 maart 2021 om 15:36

Die zware blessure had Kishna wss wel ingecalculeerd. Het was geen pech dat hij die blessure kreeg, hij heeft gewoon ontzettend slechte knieã«n en het was maar de vraag in de jeugd of hij profvoetbal kon spelen. Bij Ajax was het ook ongetwijfeld fout gegaan. Hij is 26 en heeft alleen aan knieblessures zo'n volle 4 jaar gemist. Kishna mag blij zijn met elke minuut die hij kan spelen in het profvoetbal, welk niveau dat ook moge zijn. Ik hoop dat Raiola hem nog ergens flink kan laten cashen, dat gun ik hem wel echt na al die revalidatie periodes waarin hij zich heeft teruggeknokt

22 maart 2021 om 16:20

En dan de mooiste nog Ouasim Bouy. Enorm talent en hup naar Italie gebracht door Raiola en is daarna meerdere keren verhuurd geweest en zn hele ontwikkeling naar zn grootje

Jammer,nu gewoon doorgaan.

Wees nou eens gewoon een man en geef toe dat je niet van plan was te blijven maar ergens anders heen wilde. Kijkend naar veel reacties snappen de meeste fans het ook nog wel; veel zouden hetzelfde doen als ze zoveel meer konden verdienen. Door eerst meerdere keren te roepen dat je gaat bijtekenen en wilt blijven terwijl je toch al weet dat je elders wilt ballen voor meer geld en kansen, maak je jezelf niet populair. Ik wens hem het allerbeste, maar ik houd gewoon niet van mensen die de boel bewust voorliegen.

Nogmaals iederen die constant Raiola verdedigd. Het is klinklare onzin. Brobby woud blijven maar laat de zaken over aan die pizzabuik. Zeg dan wel indd wat er mis is gegaan. Ik denk dat Leipzig nog wat extra's er boven op deed voor Mino die daar door nog moeilijker ging doen. Ik vind het diep diep jammer dat deze jongen bij Leipzig speelt volgend seizoen. Hij doet het goed, maar mensen onderschatten hoe belangrijk een omgeving is voor zo'n jongen. Heeft al z'n matties hier, en kan makkelijk mee in t spel, vind het dood zonde dat hij gratis de deur uit loopt.

22 maart 2021 om 15:45

Waarom iedereen nu allen Raiola de schuld geeft is mij een raadsel, de speler brobbey zet zijn handtekening en bepaald uiteindelijk waar hij gaat voetballen niet de zaakwaarnemer! Tuurlijk heeft Raiola een gesprek met zijn clienten, maar Brobbey beslist uiteindelijk zelf wat die doet en zal dit ook thuis vast met zijn ouders bespreken. Als een speler een aanbod van 1 miljoen per jaar te weinig vindt dan gaat die maar weg, Ajax heeft hierin goed gehandeld!

22 maart 2021 om 16:03

Ajax heeft een top voorstel neer gelegd en Brobbey zelf geeft aan het wel willen doen. Als een tiener dan hoort van zijn zaakwaarnemer dat er iets niet goed gaat en je 3 uur later officieel naar Leipzig gaat, dan gaat er iets goed mis. Brobbey is Brobbey, maar het blijft ook maar een jong ventje. Het is een talentvolle spits, maar ik denk dat mensen te makkelijk doen als of hij zomaar de plek van Poulsen/sorloth/chang in neemt. Er zijn genoeg talentvolle spelers bij Leipzig die niet vaak genoeg spelen omdat er andere jongens voor hem staan. Jongens als Haidara en Mukiele spelen ook niet altijd, niet dat hij dat in Amsterdam wel doet, maar je komt opeens enorm in aanmerking n in Amsterdam spelen de beste gewoon. Ik neem het Raiola wel degelijk kwalijk want er zijn genoeg voorbeelden die het geld achterna gaan en niet het sportieve. Dat is prima hoor, maar bij vele van die jongens hadden zij zich veel meer en rustiger kunnen laten zien. Misschien is Ousaim Bouy wel helemaal niet zo goed, maar dat was een gigantisch talent die zich in z'n eentje helemaal stuk is gegaan in Italie.

Iedereen gaat er hier vanuit dat het puur over de centen gaat. Maar Ajax kan hem genoeg bieden als ze hem echt willen houden. Ik vind het echt jammer dat hij gaat, want denk dat dit een goede spits gaat worden, volg hem ook al jaren. Maar zou het niet gewoon zo kunnen zijn(wat logisch klinkt voor mij) dat hij bijvoorbeeld 1000 speelminuten op jaarbasis eiste, en Marc dit niet kon beloven omdat we Haller & Tadic ook hebben die op die positie staan ?! Hij is nu op een leeftijd dat hij minuten moet gaan maken om zijn talent eruit te halen. En met de concurrentie bij Ajax is dit moeilijk om zwart op wit te geven.

22 maart 2021 om 15:41

Natuurlijk gaat het om de centen, met een zaakwaarnemer als Raiola gaat het om niets anders.

Of dacht je dat ze bij Leipzig meer speelminuten kunnen bieden? Daar hebben ze ook wel andere aanvallers dan Brobbey.

Mino Raiola he, dan krijg je dat. Die gozer is boven alles geinteresseerd in de knaken. Hoort erbij, en je went eraan, maar het blijft bizar hoeveel invloed die pannenkoek heeft.

Snap Ajacieden niet zo goed hierin. Hoezo haal je Haller voor een recordbedrag als je wilt dat Brobbey je eerste spits wordt? Die jongen ziet nu toch ook, ondanks zijn goede prestaties bij de jongajax etc, dat hij in de nabije toekomst niet de eerste keus gaat worden? Ik snap het opzich wel iig.

22 maart 2021 om 15:50

Haller werd gehaald nadat duidelijk was geworden dat Brobbey niet ging bijtekenen. Ajax had allang vernomen dat de deal met RB Leipzig rond was. Alleen probeert Brobbey nu een spelletje te spelen, zoals hij dat al een jaar speelde. Ik ga echt bijtekenen zei hij nog in November. Maar geen handtekening. Zoals hij al maandenlang niet wilde tekenen.

22 maart 2021 om 16:24

Haller is mede gehaald omdat alle spitsen geblesseerd waren en Brobbey nog steeds weigerde bij te tekenen. Ajax kan moeilijk de deadline laten passeren en dan zonder spits zitten en horen dat Brobbey definitief nee zegt. Bovendien is Brobbey op een leeftijd dat hij toen nog niet eens mocht denken aan 1e spits zijn. Kon een paar maanden geleden nog niet eens hele wedstrijden bij Jong Ajax aan.

Dit is gewoon grote onzin. Er lag al een aanbieding bij Brobbey. Voor de wedstrijd tegen Lille noemde kamp Brobbey het een fantastische aanbieding. Na de wedstrijd tegen Lille zou Brobbey alleen deze fantastische aanbieding te hoeven ondertekenen. Maar er lag toen allang een akkoord met Leipzig. Hij kon helemaal niet meer tekenen.
Maar ja, supporters zijn boos dus gaat Brobbey een beetje raar doen. "ik wilde alsnog wel blijven maar we kwamen er niet uit". Gewoon de grootste onzin.

Ik heb niets tegen en ook niets met Raiola, maar krijgt hij in deze niet heel veel onterechte kritiek? Hij is toch helemaal niet degene de de zaken behartigt in deze. Dat is toch Fortes Rodriguez...?

Ajax stelt zich in deze prima op. Dit is het maximale bedrag dat we voor jou in gedachten hebben, take it or leave it. Dan is het jammer dat ie gaat, maar volgens je boekhouding heb je er dan alles aan gedaan. Je moet geen scheefgroei hebben in de kleedkamer, zeker niet als het iemand betreft die normaliter geen basisplek heeft en nog niet eens 90 minuten vol kan/kon spelen in t 1e...

Geef Traore de laatste 7a8 wedstrijden een kans met regelmaat invalbeurten en kijken hoe t loopt ( en aub niet samen met Labyad en /- Idrissi...allebei ego's) en hopen dat hij extra gemotiveerd is en in elk wedstrijd scoort..

22 maart 2021 om 16:26

Ajax is verdorie geen liefdadigheidsinstelling. Het gaat nu om de prijzen dus de beste speelt. En voor nu is dat Brobbey. Dus geen enkele reden om Traore daar weer boven te zetten. En omdat Labyad en Idrissi gister 1 ego moment hadden wil niet zeggen dat ze altijd ego zijn he.

Ging het toch om het geld en niet om de nieuwe spits?

Toch pijnlijk om te zien hoe er met die jonge jongens wordt omgegaan tegenwoordig. Hij heeft dus letterlijk gezegd te willen tekenen en dat maakt dus blijkbaar niet uit. Het gevoel van de speler is bijzaak. Dan kunnen mensen zeggen 'als hij echt zou willen, dan bleef hij wel', maar ik geef het je te doen om op die leeftijd al zo sterk in je schoenen te staan. Dit is jammer genoeg het moderne voetbal.

Ik heb ook het idee dat ik wel eens slimmere spelers heb gezien dan Brobbey. Niet dat dat erg is hoor, hij heeft weer heel andere kwaliteiten. Maar ik vrees wel dat je dan sneller een prooi bent voor het gewiekste spel van mensen met allerlei belangen. Het voetbal is een keiharde wereld en spelers zijn voor de omgeving een directe route naar veel geld. Het interesseert niemand of Brobbey over 5 jaar bij Top Oss speelt of niet, zo lang ze nu maar aan hem kunnen verdienen. In die wereld is het dan wel handig als je zelf goed kunt meedenken.
Hoe dan ook, Brobbeast, jongen, het ga je goed daar!

Ik kan hem geen ongelijk geven. RB Leipzig is een goede club met een goede trainer. Hj gaat daar lekket verdienen en zal gerust daat zijn speelminuten krijgen. Op Bayern Munchen na de beste club van de BL! Dat is echt geen verkeerde keuze.

Raiola heeft hier gewoon slim gehandeld verkoopt hem aan een top 5 club uit Duitsland. Kwa potentie kan hij denk daar van uit weer een stap maken. Liever 2 keer zakken vullen dan dat brobbey in 1 keer naar een top club gaat slim gehandeld Hier word vooral over salaris gesproken maar denk dat de lengte van het contract en de voorwaarden ervan een groter struikelblok waren. Als Ajacied baal ik enorm hoop dat ie het goed doet in Duitsland. Maar eigenlijk mag hij voor mij wel een trede naar beneden en Traore om hoog. Al vind ik Traore de mindere voetballer! Ik begrijp ten hag volkomen dat hij hem blijft opstellen maar ik denk als we stranden in de halve finale EL dan is dat ook gelijk einde seizoen brobbey.

22 maart 2021 om 19:20

In dat laatste zou je zomaar eens gelijk kunnen hebben. Bij een exit EL heb je hem niet meer nodig lijkt me. Het is overigens Ajacied zonder X👍.

Je hebt beide de intentie om eruit te komen en laat dan de advocaten en zaakwaarnemer de details uitwerken. Helaas zijn ze er toen niet uitgekomen. Natuurlijk had hij zo zijn handtekening kunnen zetten en aan de andere kant had overmars zo het dubbele kunnen bieden. Zo klappen er continue deals die beklonken zijn. Lastig om een schuldige aan te wijzen als je de details niet kent.

Bij zal wel eerste spits willen zijn. Dat kan Ajax niet bieden, dus gaat hij weg. Zoiets denk ik. En drie miljoen bij Leipzig helpt natuurlijk ook wel wat.

Er liep iets niet zo goed in de onderhandelingen? Hij laat in ieder geval niet echt merken dat hij bij Ajax wou blijven. Helemaal prima natuurlijk, het is zijn goed recht, maar dit is niet zo’n sterke uitleg en hij had net zo goed niets kunnen zeggen.

Dit is toch wel apart.
Als je zelf er met de directeur van Ajax uit bent om te blijven en bij te tekenen en vervolgens gaat je zaakwaarnemer Mino Raiola met Ajax praten en ineens komen ze er niet uit en nog geen twee weken later zit je zaakwaarnemer het contract rond te breien bij RB Leipzich.
Wie durft er hier dan nog te beweren dat de invloed van de zaakwaarnemer niet aanwezig is ???

Oh wacht .. hij heet Mino Raiola ... dat verklaart alles .....

Er is ook nog sprake van een zaakwaarnemer die de nodige knaken op wil strijken. Het blijft wel vreemd eerst aangeven dat je wil blijven, vervolgens in de week na het sluiten van de transferperiode aangeven dat je niet bijtekenen zodat Ajax het nakijken heeft en geen transfersom voor je kan ontvangen

Het is mosterd na de maaltijd.
Ik vind het oprecht jammer dat hij gaat en dat het stuk gelopen is. Maar het zij zo. Daar kun je niks meer aan veranderen. En daar heeft Ajax niks aan en wij als supporters ook niet.
We kunnen nu alleen maar genieten van z'n toekomstige doelpunten.
Nu de knop om en alles geven. We zijn op koers voor drie prijzen, maar we hebben nog niks.
Ik wens hem in ieder geval het beste na dit seizoen.

Wat moet je als liefhebber nog met dit gelul achteraf ? Brobbey heeft eerder al aangegeven dat Ajax er alles aan heeft gedaan om hem te behouden. Er lag een duidelijk sportief plaatje waar hij best trekin had. Maar ook duidelijk was dat Ajax maximaal rond de miljoen bood, een logisch bedrag omdat vergelijkbare spelers qua ontwikkeling zoals Gravenberch rond hetzelfde bedrag zijn ingeschaald en Ajax voelde terecht niets voor een uitzondering. En dus koos Brobbey/raiola voor de 4 x 3 miljoen van Leipzig. Allemaal logisch en klaar met het verhaal. Ajax is onderussen nagenoeg zeker van het startkapitaal van 40 miljoen voor het komende Champios League seizoen dus er zal best een andere goede concurrent voor Haller worden gehaald.

Kan het zijn dat hij uiteindelijk wil blijven,maar er al een mondeling akkoord met RBL lag.zijn zaakwaarnemer zal hem daarop attenderen enwat de financiële consequenties zijn.
Kan ook zijn dat zij AJAX vragen om de afkoop som aan RBL te betalen en zegt Marc dat doe ik niet.
Wie zal het zeggen.

Ik had hem graag gehouden, en hij zal vast de waarheid spreken. Maar je hebt anderhalf jaar lang bij kunnen tekenen jongen. Je hebt er, samen met je zaakwaarnemer, voor gekozen om weg te gaan. Dat vind ik oprecht voor beide partijen heel jammer, maar zo is het wel gegaan. Is niet anders. Zet m op bij Leipzig en op t EK voor onder 21!

22 maart 2021 om 20:03

Ja, wat een lulverhaal van Brobbey. Na 1,5 jaar niet tekenen, laat je 1 wedstrijd bepalen dat je het wel opeens wilt. En dan een paar dagen erna toch weer niet....
Volgens mij is dit gewoon zijn PR praatje richting RB Leipzig, aangezien ze die waarschijnlijk nog wat extra geld uit de broekzak hebben zitten kloppen samen met Raiola.
"zie je wel RB Leipzig, anders had ik toch bij Ajax getekend".

Deze jongen is beïnvloed door zijn zakenwaarnemer en/ of familie, dat kan bijna niet anders. Hij gaat daar 3 miljoen verdienen, dat gaat bij Ajax voorlopig niet gebeuren en groot gelijk. Die jongen verzorgt straks zijn familie.

Wat een kut verhaal.. zeer jammer dat we het stadion niet in kunnen om hem een welverdiend fluitconcert te geven!! Wat mij part speelt die geen minuut meer in het mooie Ajax shirt

Doet ie slim, nog even RBL extra onder druk zetten voor een paar ton extra!
Die Raiola is een sluwe vos!

Brobbey mag zelf beslissen wat hij doet volgens mij. Het zou wat zijn zeg, als Overmars met een paar kleerkasten achter hem die jongen zou mogen dwingen tot het tekenen van een verlenging. Jammer dan voor Ajax. En wat een minachting naar Leipzig zeg, alsof zij geen goeie organisatie daar hebben staan. Geweldige club hoor, Ajax, maar heel veel doorgeslagen typetjes zoemen er als 'supporters' om heen. Wat ik gisteren allemaal niet hoorde van een paar snotapen in de metro was misselijkmakend gewoon. Die riepen de meest walgelijke verwensingen over Brobbey uit. Bah.

Sommige mensen hier.. Waarom iemand een geldwolf noemen als die ergens anders drie keer zoveel kan verdienen. Dan zeggen dat 1 miljoen per jaar al wel genoeg. Als je die logica gaat volgen dan zou Ajax voortaan 5 miljoen minder moeten vragen voor een transfer. Want 20 miljoen is dan wel veel meer dan 15 miljoen, maar 15 miljoen is ook genoeg toch? Nee zo, werkt dat dus niet. Hoe meer geld je hebt, hoe meer je kan kopen. Kapitalisme noemen we dat. Dus ik snap Brobbey wel.

Jammer dat hij vertrekt; maar ik denk dat de meeste Ajacieden, misschien zelfs de meeste Nederlanders, zijn verder ontwikkeling in Leipzig met veel interesse gaan volgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren