Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dumfries onthult ‘onsportieve’ actie van Tadic die ruzie veroorzaakte

Laatste update:

Denzel Dumfries en Dusan Tadic kregen het zondagmiddag in de slotfase van het duel tussen PSV en Ajax (1-1) met elkaar aan de stok. Het tweetal gaf na afloop al tekst en uitleg bij ESPN en ruziet bij de NOS nog wat verder. Tadic sneert naar Dumfries dat hij pas mindgames met hem moet spelen als hij vijf of zes jaar ouder is, terwijl de verdediger va PSV vertelt dat een onsportieve actie van de Ajacied de oorzaak was van de ruzie.

Dumfries probeerde de strafschopstip kapot te maken toen Ajax in de absolute slotfase een penalty kreeg toegekend. Nadat Tadic zijn strafschop benutte met een hoog schoot door het midden van het doel, keerde hij zich direct om en liep hij richting Dumfries. De aanvoerders van beide ploegen vervolgden hun ruzie na het laatste fluitsignaal. “Tijdens de wedstrijd probeer je alles te geven voor je team, maar daarna moet je afkoelen”, zo begint Tadic het interview met de NOS. “Ik legde de bal neer om de penalty te nemen, drie PSV’ers trapten daarna op het veld om de stip kapot te maken. Dumfries kwam naar me toe en zei dat ik een pussy was, dat ik geen leider was en dat ik de penalty ging missen.”

Reacties PSV - Ajax | Tadic: 'Als Dumfries mij pussy noemt, kan 'ie wat terug verwachten'

“Als je dan scoort, zeg je lelijke woorden terug. Dat zit in je natuur. Waarschijnlijk zei ik iets in het Servisch. Want in het Servisch hebben we te veel lelijke woorden. We kunnen tweehonderd boeken daarmee vol schrijven”, zo gaat de aanvoerder Ajax met een glimlach verder. “Tijdens de wedstrijd is het normaal. Maar ik kom nooit als eerst naar iemand toe om iets slechts te zeggen. Hij kwam eerst naar mij. Ik heb veel meer ervaring dan dat hij heeft. Het is niet goed voor hem om mindgames met mij te spelen. Ik hoor van de jongens dat hij een geweldige jongen is, maar als hij vijf of zes jaar ouder is, dan kan hij mindgames spelen met mij. Nu denk ik niet dat hij die kan winnen.”

Dumfries wordt vervolgens door NOS-verslaggever Joep Schreuder voorgehouden dat hij ‘stout’ was. “Was ik stout? Nee, kijk weet je wat het is. Jordan Teze speelde de bal uit (vanwege een blessure van Rosario, red.) en ik vroeg aan Tadic om de bal weer terug te geven. Hij zei: nee. Ik zei: weet je het zeker? Dat is onsportief. Daarna kwam hij naar me toe: ‘Sorry, sorry, ik dacht dat je wat anders bedoelde’. Maar hij wist precies wat ik bedoelde. Dat hoort erbij. Als jij zo onsportief bent, ben ik ook onsportief.”

Schreuder confronteert Dumfries tevens met de woorden van Tadic, die stelt dat de aanvoerder van PSV hem pussy noemde. “Wie zei pussy? Ik? Hij zei wat anders, hij weet wat hij heeft gezegd. Mijn moeder uitschelden, daar ben ik niet van gediend. Dan word je een beetje boos. Het is gebeurd, we zijn mannen en we gaan verder. Geen vrienden meer? Dat ligt eraan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was zeer knullig wat dumfries deed. Sloeg nergens op. Kom op man gedraag je.

Tja nu weten we wel genoeg over beide egotjes. Beide gewoon kinderachtig gedrag. Ik snap dan ook niet echt waarom er zo een hele hetze rond gemaakt wordt. Het is nu ook niet dat ze iets ergs doen.

28 februari 2021 om 19:41

Inderdaad. Uitdelen, incasseren, zand erover, door en er niet meer over hebben. Allebei onnodig,maar wel leuk om emotie in de sport te zien.

28 februari 2021 om 19:41

@lierse1997 omdat we in Nl niet snel zulke strijd wedstrijden zien. Spelers die geniepig doen om te winnen.

De media heeft weer een soap te pakken. Kindje A zegt wat vervelends tegen kindje B die weer reageert waarna Kindje A heel boos wordt. Big deal zeg, het is voetbal en in het heetst van de strijd zeg je wel eens wat. Hou dat lekker op het veld zeg en ga niet in de media tot in detail treden.

Als Psv'er word ik een beetje moe van Dumfries. Ik vind het net zo'n kwal als Tadic met zijn duikelingen en 'mind-games', maar Tadic is daarnaast ten minste een echte leider. Verschrikkelijk kansloos dit.

28 februari 2021 om 19:42

@yamiown op zijn kinderlijke actie op lijst, speelde Dumfries wel goed vandaag. Gooide veel strijd.

28 februari 2021 om 19:48

Het kan aan mij liggen, maar bij Dumfries heb ik altijd toch het idee dat hij niet heel slim/volwassen is. Dat hij begint over Tadic en dat hij een bal niet snel genoeg aan PSV gaf bijvoorbeeld. Zoiets doet Dumfries zelf ook tijdens een wedstrijd.... Dumfries is zelf ook heel erg onsportief. En als je iemand uitscheld, kan je daar ook een reactie op verwachten. Wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren. Tadic is ook geregeld een bloedzuiger, maar snapt beter dat incasseren erbij hoort. Ik vind het trouwens wel wat hebben. Jongens als Tagliafico, Dumfries, Berghuis, Tadic die ook vuil kunnen spelen. Ze willen echt ten koste van alles winnen. Oké, ze gaan daarin soms te ver, maar ze gaan er wel vol voor.

28 februari 2021 om 20:01

Ja natuurlijk heeft dat wel wat. Je wilt als supporter toch zien dat ze vechten voor je club. Tuurlijk moet je daarin niet doorslaan en moet je ook oppassen dat je niet teveel dezelfde types hebt maar liever dit dan die ploegen die we vaak hadden dat je bij Nijhuis al meteen wist dat we punten zouden verspelen. Of als het regent of de wind waaide iets te hard etc etc. Voetbal is meer dan tegen een bal aantrappen en dat snapt deze ploeg gelukkig.

28 februari 2021 om 20:44

Juist, dat dus. Ik vind het ook altijd mooi om te kijken naar een ploeg waarbij spelers het bij een akkefietje echt opnemen voor hun teamgenoot en gezamenlijk verhaal gaan halen. Als ik dat zie, zie ik een team dat voor elkaar wil strijden. Ik heb jarenlang een Ajax gezien dat veel te weinig gif had. Waarbij men bij een klein relletje juist direct ging de-escaleren. Dit team is gelukkig volwassen genoeg om zulke situaties goed in te kunnen schatten. Maar het gif van jongens als Tadic, Tagliafico, Alvarez, Martinez en soms ook wel Blind en Klaassen is heerlijk.

28 februari 2021 om 19:49

Het kan aan mij liggen, maar bij Dumfries heb ik altijd toch het idee dat hij niet heel slim/volwassen is. Dat hij begint over Tadic en dat hij een bal niet snel genoeg aan PSV gaf bijvoorbeeld. Zoiets doet Dumfries zelf ook tijdens een wedstrijd.... Dumfries is zelf ook heel erg onsportief. En als je iemand uitscheld, kan je daar ook een reactie op verwachten. Wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren. Tadic is ook geregeld een bloedzuiger, maar snapt beter dat incasseren erbij hoort. Ik vind het trouwens wel wat hebben. Jongens als Tagliafico, Dumfries, Berghuis, Tadic die ook vuil kunnen spelen. Ze willen echt ten koste van alles winnen. Oké, ze gaan daarin soms te ver, maar ze gaan er wel vol voor.

28 februari 2021 om 21:01

Zeg dat wel. Dumfries is aanvoerder gemaakt en Tadic heeft het aanvoerderschap echt opgeeist.

Mooi dat Tadic die bal er inschiet. Toch wel strafschop met heel veel druk in de laatste minuut na een lange wedstrijd. Enorm knap dat hij zo kalm blijft met die onsportieve PSV ers die de strafschop stip verpesten.

28 februari 2021 om 19:23

Tadic gaat helemaal uit zijn bol. Erg beschamend. Wat een heethoord.

En jij legt de schuld bij Psv. Heel appart. Heb je nog meer dingetjes die je wilt verdraaien?

28 februari 2021 om 19:27

Dumfries was de rust hemzelve inderdaad nadat hij hands maakte. Behalve dat hij hem uitscheldt en een carriere als grasmaaier ambieert. Daarna werd hij gelukkig even op zijn plek gezet, van beide niet goed maar als je denkt uit te delen kan je 'm terugkrijgen.

28 februari 2021 om 19:56

Biggles, niet zo kleinzerig. Dumfries was net zo slecht als Tadic, hij leek ook te beginnen, maar Tadic is beschamend?? Dumfries die constant aan het piepen was en huilen om penalty's? Oh, en na de handsbal in zijn eigen penalty gebied naar zijn gezicht grijpt en er zelfs verzorging voor krijgt?! Heel netjes allemaal idd en heel volwassen

28 februari 2021 om 20:15

Als je zo reageert als Tadic dan is dat zeer beschamend. Of vind je zijn reactie normaal dan?

En hoezo kleinzerig?. Wat een onzin.

Het gedrag van Tadic goedpraten door de schuld bij Psv te leggen. Lijkt mij heel vreemd

28 februari 2021 om 20:37

Dus bal terugvragen in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen en niet krijgen en dan dreigen? Dan even in zijn face staan om hem van alles toe te wensen en dan de strafschop stip aan gort schoppen om te zorgen dat hij nog meer geïrriteerd raakt en dan nog naroepen. En dan verrast zijn dat hij geirriteerd reageert en uit zijn plaat gaat en meteen wijzen naar Tadic. Dus dat is het? Dat is niet beschamend?

Tadic moet zich inhouden maar soms ben je zo geprovoceerd dat je je emoties even laat gaan.

28 februari 2021 om 21:58

Biggles, het is hartstikke kleinzerig van je om de schuld alleen maar bij Tadic te zoeken. Zoek hem dan ook, ja ook!!!, bij Dumfries. Maar dat doe je totaal niet en daarom vind ik dat kleinzerig. Net zoals ik beide spelers vanmiddag vond. Niet eens zozeer tijdens de wedstrijd, want dat kan en mag gebeuren in zo'n topper, maar vooral erna. Jankende kleutertjes. Allbei.

1 maart 2021 om 13:24

Thamike , net als velen die de schuld bij Dumfries willen leggen. Zit je er compleet naast. Even in zijn face staan om hem van alles te wensen. Was dat Dumfries?
Bovendien was het erg onsportief om die bal niet terug te geven aan Psv.
Dat Dumfries pussy heeft geroepen, is dat een reden om zo te keer te gaan tegen hem? En dat Tadic te keer ging, nadat hij een penalty er onberispelijk in schoot, had al genoeg antwoord moeten zijn, maar nee. Tadic vond het nodig om onbedaarlijk te keer te gaan en na afloop nog eens. En als hij Dumfries zijn moeder heeft uitgescholden, dan is het nog lager dan laag.

28 februari 2021 om 19:53

Terecht toch dat ie uit z'n bol gaat?

28 februari 2021 om 20:16

Serieus???? Man man man.

28 februari 2021 om 20:32

Onsportief gedrag van Dumfries.

28 februari 2021 om 21:07

Dumfries had rood moeten hebben, bewust hands om een doelpunt te voorkomen.

Mooi dat Tadic die bal er inschiet. Toch wel strafschop met heel veel druk in de laatste minuut na een lange wedstrijd. Enorm knap dat hij zo kalm blijft met die onsportieve PSV ers die de strafschop stip verpesten.

In het artikel van de wedstrijd AZ-Feyenoord werd al even gerefereerd aan de aanvoerders van de klassieke top-3. Dat zijn niet de spelers die motiveren en voorop gaan in de strijd (niet in de positieve zin daarvan). Alledrie zijn in hun gedragingen op zijn minst controversieel.

28 februari 2021 om 19:25

Helemaal mee eens.
Dat gezegd hebbende ben ik enorm onder de indruk van Koopmeiners zowel als speler en als leider.
Ben benieuwd waar die terecht gaat komen.

28 februari 2021 om 19:27

Ja, ben ook erg blij met Koopmeiners als aanvoerder, die is juist wel die leider, ondanks zijn jonge leeftijd (vandaag 23 geworden). Voetballend is het even afwachten, ik denk dat hij nog wel stappen kan maken, maar dat ligt ook sterk aan de volgende stap die hij kan gaan maken. Hij zal moeten spelen en bij voorkeur op het middenveld en in een rol waarin hij goed past.

28 februari 2021 om 19:33

Ik vind dat wel een beetje makkelijk na zo'n incident. Ja Tadic is vaak een miepert en een naaibal, ja Dumfries maakt continu schwalbes en gedraagd zich wel vaker als een uitdagend kind, maar beide heren staan ook vooraan als een teamgenoot wakker geschud moet worden of als er strijd gevraagd wordt in de duels, die vind ik zeker ook wel motiverend in zekere zin. Het is niet zo zwart wit, ze zijn beide niet continu motiverend, maar ook niet continu niet.

28 februari 2021 om 19:37

Ik vind ze beiden niet de meest geschikte speler voor een rol als aanvoerder. Overigens ook omdat ik vind dat de beste plek voor een aanvoerder in de as van het veld is, bij voorkeur op het middenveld.
Maar goed, ze zijn het en de trainer zal dat niet gaan veranderen, tenzij daar duidelijke redenen voor zijn.

28 februari 2021 om 19:46

Ik zie Dumfries niet vaak genoeg om er een heel goed oordeel over te kunnen vellen, maar als Ajacied vind ik Tadic in 90 procent van de wedstrijden echt wel iemand die voorop in de strijd gaat en motiverend voor zijn medespelers is. Dat dit niet altijd op de meest chique manier gebeurd en dat het heel vervelend is voor de tegenstander, dat snap ik wel en ik vind Tadic vanaf dag 1 ook vaak een hele vervelende man in zijn reacties, maar puur op mentaal en voetbaltechnisch gebied is het wel een winnaar en krijgt ie de rest van de spelers ook zover om meer dan 100% inzet te tonen. Daar doen die incidenten niet aan af, het een kan prima naast het andere bestaan. Dat het niet de uitstraling is die je van een ideale aanvoerder wilt, dat ben ik dan wel met je eens, maar doen alsof Tadic geen waarde heeft als aanvoerder, dat gaat mij te ver

28 februari 2021 om 23:29

Het kunnen beiden inderdaad goede oppeppende spelers zijn, maar het is toch ronduit beschamend als je een minuut lang tegengehouden moet worden door je teamgenoten als aanvoerder zijnde. Zij moeten juist degenen zijn om de anderen tegen te houden. Dat hoort niet als leider vind ik. En een Berghuis vind ik al helemaal geen leider. Die heeft al vaker kortsluiting gehad en had na die aanslag op Koopmeiners vorig seizoen nu ook nog Pantelis een zware blessure aan kunnen brengen.

Hij begon, hij begon... dumfries moet stoppen met janken! Hij maakte voor rust al een trieste schwalbe bij alvarez om zo een strafschop te versieren... evenals tegen Volendam in de beker! Dus als tadic hem een keer naait moet ie niet zo huilen en ook een man zijn.

28 februari 2021 om 19:27

Het was dan ook heel normaal hoe Tadic uit zijn pan ging. Draai het maar weer om. Lekker makkelijk.

28 februari 2021 om 19:41

Uiteindelijk was het allemaal niet gebeurt als Dumfries zich had gedragen vanaf het begin. Lekker makkelijk om het weer op Tadic te pinnen.

28 februari 2021 om 19:49

Was zeker normaal. Hij werd eerst uit zijn concentratie gehaald doordat Dumfries 3 minuten doorrolt en naar zijn hoofd grijpt terwijl hij op zijn arm geraakt werd. Vervolgens krijgt hij meerdere beledigingen naar z'n hoofd geslingerd terwijl ze met z'n drieën de bal pakken en de stip aanranden.. Als je dan een paar minuten voor het einde de 1-1 onberispelijk binnenschiet dan haal je nog even je gram bij die cheater die je net minuten lang probeerde te piepelen. Iets wat overigens niet gebeurd zou zijn als handballer/provocateur Dumfries voor dat vernielen van de stip zijn tweede gele kaart gewoon had gekregen. Al met al toch gerechtigheid.

28 februari 2021 om 20:16

Was niet normaal hoor, hij had gewoon lekker moeten juichen na de strafschop en een feestje vieren met zijn ploeggenoten. Daar heb je Dumfries denk meer mee, en na de wedstrijd gewoon een hand geven en feliciteren met de tweede plaats en dan glimlachend weglopen.

28 februari 2021 om 21:09

@origineel, zijn arm uitstak om een doelpunt te voorkomen, een essentieel verschil!

28 februari 2021 om 19:40

Dat was geen schwalbe, hij werd duidelijk geraakt op zn voet. Hij speelt nota bene door, als ie echt een schwalbe had gemaakt was ie gaan liggen zonder een poging te doen nog te scoren. Dat Dumfries dit jaar eerder een schwalbe heeft gemaakt betekent niet dat elke valpartij van Dumfries een schwalbe is. Een penalty was t niet, een schwalbe ook niet, er bestaan ook gewoon dingen ertussen in...

28 februari 2021 om 19:52

Ik vond het ook geen schwalbe, had het eerlijk gezegd wel kunnen begrijpen als de bal op de stip was gegaan.

Bij Ajax lopen enge mannetjes rond met Tadic, Anthony en Tagliafico maar bij PSV is Dumfries ook een schoovoorbeeld, gatverdamme.


Schwalbes, gillen als er niets aan de hand is, naar de scheidsrechter stormen om kaarten aan te naaien en ook vandaag was het weer raak.

Bij de penalty net doen alsof zijn gezicht aan gort is geschoten terwijl de bal tegen zijn arm komt, de stip kapot trappen en huilie huilie doen als je tegenstander net zo erg is met dat gekrijs en gescheld.


Na de wedstrijd is het een normaal ventjes maar binnen de lijnen is het gewoon een mafklapper

28 februari 2021 om 19:38

Als de trainers maar enigzins respect hebben voor de sport worden beide heren geschorst en de aanvoerdersband afgepakt. Die hoort gedragen te worden door volwassenen. Maar waarschijnlijk leren ze de kinderen l(spelers als echte kinderen) liever dat je wegkomt met alles als je maar genoeg geld voor je club in de lade brengt.
Maar het zal wel weer goed gepraat worden met dooddoeners als "voetbal is emotie" en het zijn "echte winnaars". Dit soort gedrag hoort alleen bij de laagste van de laagste.

Het is toch ongelooflijk dat het na deze wedstrijd alleen maar gaat over randzaken en het gedrag van spelers in plaats van over het voetbal. Zelfs Ten Hag kon het niet laten om met een beschuldigend vingertje te wijzen naar het zogenaamde acteertalent van Zahavi. Ik had niet gedacht dat ik dit nog zou zeggen maar een van de weinige normale reacties die ik na afloop gehoord is afkomstig van Roger Schmidt die gewoon rustig de wedstrijd analyseert en bijvoorbeeld gewoon aangeeft dat hij zijn mening over de arbitrage voor zich houdt. Keurig en dat is ook wel eens anders geweest.t.

28 februari 2021 om 19:52

Dat verdient idd wel een compliment. Zal toch geleerd hebben van het verleden. De emoties liepen hoog op dus knap van Schmidt (die toch best onder druk staat ) om zijn hoofd koel te houden.

28 februari 2021 om 21:44

Hij werd toch echt tijdens de wedstrijd tot de orde geroepen omdat hij weer aan het zeuren op de arbitrage was...

28 februari 2021 om 21:55

Dat zal best, maar na de wedstrijd was hij blijkbaar kalm terwijl de emoties hoog opliepen. Dat is toch vooruitgang.

28 februari 2021 om 22:23

Maar geleerd heeft hij dus niet.....

Onsportief is ook gaan liggen om niets en om een penalty smeken. Daar heeft Dumfries himself ook een handje van. Iets met pot en ketel verhaal.

Eerst z'n moeder, toen de bal niet teruggeven en waarmee komt hij morgen ? De druk van een mislukt seizoen eind februari al is enorm hoog. Hoe dan ook, kinderachtig gedrag allemaal (en van 2 kanten). Het is gebeurd, niet in blijven hangen en nu weer door !

wat een kinderachtig gedoe...dit gedrag verwacht je in een peuterspeelzaal en niet tussen 2 volwassen kerels die ook nog eens captain zijn...slap geouweneel over 'hij zei dat'dus ik mag dat dan ook' zucht. Verder uitslag terecht...was een droevig slechte wedstrijd zonder winnaars.

"We zijn mannen, we gaan verder" zegt de aanvoerder van PSV, die als er alleen maar naar hem gekeken wordt ter aarde stort alsof hij bij zijn enkel wordt afgezaagd, die iedere beslissing van de scheidsrechter met wilde armgebaren en wild op de arbiter afstormen ter discussie stelt en er altijd bij loopt alsof hem het grootste onrecht is aangedaan. Mijn idee van een echte man is anders en zeker niet iemand die ook nog eens voor de camera de zielepiet gaat uithangen. Bah!

Ik kan me dat moment niet echt voor de geest halen. Was dat net voordat Rosario gewisseld werd? Er is veel commentaar op de heren en dan vanuit clubvoorkeur negatief naar de andere toe. Ik zou zeggen focus je op je eigen club, team en speler. En al bij al...wat is er nou echt gebeurd dat zo ernstig was. Twee voetballers die elkaar verbaal uit het spel willen halen. Moeten we dan echt als makke lammetjes alles ondergaan. Dit is precies wat we nodig hebben in Nederland. De mantaliteit on er alles aan te doen om te winnen. Dan deel je uit en dan incasseert je..dat laatste bleek wat lastiger gisteren

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren