Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steven Berghuis uit irritatie over uitlating Dick Advocaat in gesprek

Laatste update:

Dick Advocaat blijft aan als trainer van Feyenoord. Vrijdag voerde Advocaat een gesprek met aanvoerder Steven Berghuis en technisch directeur Frank Arnesen. Hij kreeg van Berghuis te horen dat de spelersgroep volledig achter hem staat. Na de nederlaag tegen sc Heerenveen (3-0) van woensdag kondigde Advocaat aan dat er een gesprek zou volgen om eventuele irritaties te bespreken, maar van een gebrek aan steun lijkt geen sprake. Wel was er irritatie bij de spelersgroep over een uitspraak die Advocaat zondag deed na de 2-3 nederlaag tegen AZ.

Advocaat koos ervoor om alleen met Berghuis in gesprek te gaan en niet met andere spelers. "Ja, Steven vertegenwoordigt de groep en praatte namens de groep. Het leek ons verstandig om het eerst met de aanvoerder te bespreken", legt hij uit op de wekelijkse persconferentie. "Daarna vertelt hij het aan de spelers." Volgens Advocaat is er altijd vertrouwen geweest van de spelers in de technische staf. "De laatste week hadden ze wat problemen met een aantal opmerkingen die ik had gemaakt op de televisie of de radio over de kwaliteit van de ploeg. Dat vonden ze vervelend."

De uitspraak van Advocaat komt overeen met het bericht in De Telegraaf van vrijdagochtend dat de spelers zich ergerden aan enkele publiekelijke uitingen van de trainer. Na de 2-3 nederlaag tegen AZ van zondag zei Advocaat dat de Alkmaarders meer kwaliteit hebben. Hij bedoelde dat AZ de eigen kwaliteiten beter toepaste in de wedstrijd, geeft hij aan. Advocaat heeft het met Berghuis gehad over de irritaties. "Ik heb die opmerkingen volgens mij op een andere manier gemaakt, maar zij namen het anders over. Daar zat de irritatie. Het ging niet over vertrouwen. Zoals hij het vertelde, is er nooit enig wantrouwen geweest richting de staf."

Vrijdagochtend schreef De Telegraaf dat een ‘verstoorde relatie’ tussen Advocaat en een aantal basisspelers voor een ‘explosieve situatie’ heeft gezorgd bij Feyenoord. De ontevredenheid zou intern zijn geuit door Berghuis. Voor de camera van ESPN geeft Berghuis echter aan dat hij Advocaat steunt. “Ik werd op een gegeven moment naar boven geroepen, als aanvoerder namens de spelersgroep. Dick vroeg hoe de spelers erin stonden en daarbij heb ik aangegeven dat de spelersgroep honderd procent achter de trainer staat. De rest blijft intern, denk ik.” Het irriteerde Berghuis wel om na de nederlaag tegen AZ te horen van zijn trainer dat de tegenstander meer kwaliteit heeft.

"Dat is iets waarvan wij als trainersgroep hebben aangegeven dat wij dat niet vinden en ook niet zo voelen. Daar waren we wel duidelijk over. De trainer legde uit dat hij specifiek die wedstrijd bedoelde. Daarmee is dat geaccepteerd en ga je door. Het is nooit persoonlijk." Advocaat legt uit dat AZ zijn kwaliteiten in de wedstrijd beter gebruikte dan Feyenoord. Als hij wordt gevraagd of AZ kwalitatief een betere ploeg heeft dan Feyenoord, twijfelt hij. "Moeilijk om daar antwoord op te geven. Ze hebben meer kwaliteit om ons op de countermanier uit te spelen. Ik hoorde wel dat er onvrede was over die uitspraak." Feyenoord leed tegen Heerenveen de derde nederlaag op rij in de Eredivisie. Zondag wacht de thuiswedstrijd tegen PSV, dat als nummer twee acht punten meer verzamelde dan Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Advocaat had gewoon gelijk met die uitspraken. Dat je daar geïrriteerd over doet zegt veel over de gebrekkige mentaliteit van sommige spelers binnen Feyenoord. En dat in combinatie met een gebrekkige kwaliteit is nogal killing.

29 januari 2021 om 14:18

Als je als spelersgroep niet eens bent met een uitspraak dat andere teams betere spelers hebben, lijkt me juist niet dat er een gebrekkige mentaliteit heerst toch?

29 januari 2021 om 14:25

Vind trouwens dat Advocaat vaak iets zegt voor de camera wat ie achteraf toch anders bedoelde. Laatst ook al met dat Feyenoord wereldwijd een grotere club is dan Ajax. Nu weer dat AZ meer kwaliteit heeft dan Feyenoord. Dat zou ik ook letterlijk zo interpreteren (en dan geen oordeel of ie gelijk heeft of niet).

29 januari 2021 om 14:26

Als ze mentaliteit hadden en zich er zo aan gestoord hadden, dan hadden ze tegen Heerenveen niet als makke schapen rondgelopen, maar met het mes tussen de tanden eventjes laten zien hoe goed ze kunnen voetballen. Maar nee hoor, ze kiezen er voor om een slappe pot te spelen en de aanvoerder een gesprek te laten voeren. Dat zou ik inderdaad een gebrekkige mentaliteit noemen.

29 januari 2021 om 14:32

Dat is wel een fraai staaltje psychologie van de koude grond. "Als je jezelf beter vindt dan dat de trainer zegt, hoe kun je dan nog slechte wedstrijden spelen?" Alsof dat een keuze is haha. Dat Feyenoord niet zo goed draait betekent niet dat de spelers dus maar moeten accepteren dat iemand zegt dat andere clubs betere spelers hebben. Of dat nou wel of niet waar is (lastig objectief vast te stellen): het feit dat spelers het daar niet mee eens zijn zegt niks over een gebrek aan mentaliteit.

29 januari 2021 om 14:34

Mentaliteit en gebrek aan realisme net als de meeste supporters.

29 januari 2021 om 14:37

O zucht, gaan we het nu generaliseren op de supporters? Ben de laatste jaren blij met plek 3, hoop natuurlijk altijd op meer, maar zit er vaak niet in.

Ze hebben nu het seizoen in 10 dagen vergooid. Geen wonder dat er zulke verregaande uitspraken komen...

29 januari 2021 om 14:39

Nee klopt, het is meer een gebrek aan zelfkennis.
Echter is het ook de mentaliteit die Feyenoord dan in zulke wedstrijden er door heen kan helpen, dat was in dit geval niet zo.

29 januari 2021 om 14:42

Of er heerst een gebrek aan zelfreflectie. Dat hoeft niet zozeer te betekenen dat er geen gebreken zijn op mentaal gebied. Voetballers staan nou niet bepaald bekend om hun zelfreflectie.

29 januari 2021 om 16:04

Inderdaad Skede, lijkt me eerder een gebrek aan zelfkennis dan mentaliteit. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik de selectie van Feyenoord op dit moment kwalitatief minder vind dan die van AZ.

29 januari 2021 om 16:49

Als je tactisch wordt afgetroefd door AZ en de trainer na de wedstrijd alleen maar zegt dat de tegenstander 'gewoon meer kwaliteit heeft', vind ik eerder dat Advocaat (zoals iemand van de NOS ook zei) zijn eigen straatje schoonveegt. Als het niet goed gaat, praat hij de selectie naar beneden. Daarnaast pakt hij ook regelmatig een individu aan, overdreven erg ook. Dat kun je eerlijk en direct vinden, maar ik vind het vooral onterecht en averechts werken

29 januari 2021 om 17:48

Advocaat gaf in de interviews ook aan dat ze op tactisch vlak afgetroefd waren. Dat ze geen antwoord hadden op de iets terugvallende J.Veerman.

30 januari 2021 om 06:36

Je maakt alleen één fout Skede. De selectie zegt niet dat ze het er niet mee eens zijn maar dat de trainer het niet moet zeggen. Dat is niet hetzelfde.

29 januari 2021 om 14:19

Dat is ook wat je in huis haalt met Advocaat. Meestal zijn de spelers niet goed genoeg of heeft hij meer spelers nodig. Of hij gelijk heeft laat ik in het midden maar om dit soort teksten uit te spreken midden in het seizoen vind ik niet verstandig en een slecht signaal naar je ploeg.

29 januari 2021 om 14:23

Los van de kwaliteiten van de spelersgroep mag Advocaat het zichzelf natuurlijk ook aanrekenen dat hij het gedurende 45 minuten tactisch niet wist om te zetten. Als de spelers het zelf niet kunnen, moet dat, zeker in een leeg stadion, toch makkelijk te doen zijn voor een coach?

29 januari 2021 om 14:26

Maar tactisch iets aanpassen heeft toch ook te maken met kwaliteit? Je moet het ook nog kunnen uitvoeren namelijk

29 januari 2021 om 14:28

Helemaal met je eens. Maar als de groep daar blijkbaar de kwaliteiten niet voor heeft, mag je toch verwachten dat de technische staf wél het probleem ziet en daarop de wijzigingen aan de groep kan overbrengen?

29 januari 2021 om 14:28

Japie
Tactisch (jij gaat op de positie van Pietje spelen, Pietje op linksvoor en ik wissel Klaas, zorg dat je aanvoer naar hun spits afsnijdt) is wat anders dan technisch he. Techniek heb je of heb je niet. Maar een tactische opdracht of speelwijze kan iedere dombo uitvoeren.

29 januari 2021 om 14:29

Maar goede spelers weten zelf wel de oplossing te vinden in het veld. Die hebben daar een trainer niet voor nodig maar blijkbaar lukt dat ze niet

29 januari 2021 om 14:45

Maar op hoeveel manieren denk je dat dit Feyenoord kan spelen? De verdediging is te traag om verder naar voren te spelen en het middenveld is technisch te beperkt om het anders te doen. Feyenoord moet eens spelers aan gaan trekken vanuit een speelwijze en een visie. Daar is ook Arnesen vooralsnog absoluut niet in geslaagd.

29 januari 2021 om 14:46

@constant kante - Daar ben ik het niet zo mee eens. Bij opdrachten komen bepaalde kwaliteiten om de hoek kijken. Als die kwaliteiten gering of zelfs niet aanwezig zijn, worden die tactische opdrachten niet goed (genoeg) uitgevoerd en wordt de speelwijze ineffectief.

29 januari 2021 om 14:53

Het is toch veelzeggend dat Advocaat tijdens de wedstrijd tegen Heerenveen geen aanwijzingen aan zijn spelers gaf. Nu dat ze zonder publiek spelen , kan een trainer mooi zijn spelers aanwijzingen geven als hij ziet wat er mis gaat. Of was he t niet mogelijk om anders te spelen ?

29 januari 2021 om 14:56

Bossie , exact daar irriteer ik me ook vaak aan.
Wanneer trekt ie een keer zn bek open als Diemers voor de zo veelste keer balverlies lijdt?
Wanneer trekt zn bek open wanneer Jorgensen/linssen voor de zoveelste keer een kans missen.
Wanneer trekt ie zn bek open wanneer Senesi weer nonchalant een bal weggeeft?
Dat zijn momenten waarop je je spelers scherp moet houden tijdens de wedstrijd, maar dat doet ie niet.
Ik heb het gevoel dat Advocaat al een tijdje de handdoek in de ring heeft gegooid.

29 januari 2021 om 15:14

Sirius. Fey is kampioen geworden met het langzaamste centrale duo van de eredivisie. De backs deden dat corrigeren. Ook nu heeft Feyenoord snelle backs, dus Fey kan prima hoger gaan staan. Het is aan alles te zien wat de opdracht is van Dick. Het is ook duidelijk.te zien dat bepaalde spelers wel druk willen zetten.

29 januari 2021 om 15:19

@bossie Wat bedoel je met geen aanwijzingen geven? Ik heb na ongeveer een kwartier Jens Toornstra een blessure zien simuleren zodat Dick Advocaat onder andere met Fer in gesprek ging. Het zag eruit alsof daar aanwijzingen gegeven werden. Ze hadden geen invloed op het spelbeeld. Dat is wat anders. Maar dat Dick tegen Heerenveen geen aanwijzingen heeft gegeven is feitelijk onjuist.

29 januari 2021 om 15:54

Japie
"maar goede spelers weten zelf wel de oplossing te vinden in het veld. "

Definieer 'goede spelers' dan eens. Bedoel je technisch vaardige spelers? Want de algemene stelling dat 'goede spelers de oplossing wel weten' is te algemeen en te breed geformuleerd. Ik ken zat goede spelers die niet de oplossing weten of die tactisch helemaal niet sterk zijn.

Sowieso is de opmerking 'goede spelers hebben de trainer niet nodig, maar het lukt ze niet' innnerlijk tegenstrijdig. Als ze de trainer niet nodig hebben, dan vinden ze die oplossing dus wél. Want je zegt net dat goede spelers 'de oplossing in het veld wel vinden'.

29 januari 2021 om 15:59

Sirius
Ik denk dat je teveel uitgaat van moeilijke opdrachten. Want bij de meeste opdrachten in het veld komen helemaal geen bepaalde kwaliteiten kijken. Ja, als je Daley Blind steeds de opdracht geeft om links voorin buitenom te gaan op snelheid, ja dán wordt het inderdaad ineffectief en werkt het niet. Maar een vleugelspeler van Ajax de opdracht geven om diepte te maken, daar kan weinig mis mee.
Japie heeft het over tactische dingen. In feite gaat dat over hoe je als team speelt, in welke formatie en met welke acenten. Dat vraagt echt een flink pak minder 'kwaliteit' dan de opdracht om de linskback steeds op te zoelen en uit te spelen. Want dan werkt het alleen als je een rechterspits hebt met snelheid en een actie. Maar iedere willekeurige speler kan echt wel volgen dat hij bij het doorschuiven van de centrale middenvelder moet doordekken op de man die dan vrij komt daardoor.

29 januari 2021 om 16:04

Ze kunnen het tegen Ajax toch ook? Daar zag je dat ze van iedereen kunnen winnen als ze maar de juiste mentaliteit op de mat leggen. Tegen Heerenveen zag je weer gebrek aan scherpte en een slappe instelling. Ze moeten accepteren dat ze moeten vechten om iedere meter en tuurlijk heeft dat ook met kwaliteit te maken, maar ze kunnen 100% beter dan dit. Daarnaast mag Advocaat ook best wat minder behoudend spelen tegen ploegen anders dan Ajax, PSV, AZ en Vitesse. Daar moet je wat meer lef tonen en dat verwijt ik de trainer. Je zult zien dan ze zondag weer een geweldige pot op de mat leggen en daarna tegen Groningen verzaken. Je kunt het bijna uittekenen de prestaties van Feyenoord, zo voorspelbaar is het.

29 januari 2021 om 16:52

Sirius, dat met de verdediging wordt ook een beetje overdreven. Met Botteghin en Van der Heijden ging het een paar jaar geleden ook, en die waren aanzienlijk langzamer dan Spajic en Senesi

29 januari 2021 om 17:44

@masterd
Als je als trainer ziet dat het niet goed uitpakt of dat ze de opdrachten niet goed uitvoeren , is het tegenwoordig een kleine moeite om die gasten even op het juiste spoor te helpen. Volgens mij wordt Advocaat ook geprezen om dat hij zo fanatiek is , maar daar zie ik weinig van .

29 januari 2021 om 14:21

Ik denk dat deze groep echt alleen functioneert met goed teamwork en daar is Advocaat gewoon het beste is ik denk serieus dat Dick dit bedoelde als motivatie voor ze team maar idd zoals jij zegt moet de mentaliteit veel hoger want dit artikel bestaat alleen uit irritatie van de groep geheel onterecht als je ziet hoe Dick dit geflikt heeft als deze gasten wat meer voor elkaar over hebben is het samen met Dick nog steeds naar mijn mening kampioenskandidaat

29 januari 2021 om 14:23

Kon mij ook wel vinden in de woorden van Dick, echter kun je deze vorm van eerlijkheid je schijnbaar niet permitteren als trainer. Al had ik gerekend op een reactie op het veld in de vorm van gedrevenheid om het ongelijk aan te tonen en niet dat de aanvoerder in woord een boodschap van onvrede zou moeten overbrengen.

29 januari 2021 om 14:26

Master D
Dit soort eerlijkheid wordt in de voetallerij slechts gewaardeerd als dat gebeurd zonder dat jij en ik ervan mee kunnen genieten. Dus, binnenskamers of op het trainingsveld. Maar niet tegen journalisten of buitenstaanders. Het gaat toch ook om een soort eergevoel. Dus in die in snap ik ook wel dat het in het betaalde voetbal een soort code is om dat soort kritiek echt zouver binnenskamers te houden en niet om dat te doen waarbij de hele wereld ervan weet.

29 januari 2021 om 14:52

Hij verwacht van z'n spelers dat zij daar goed mee om kunnen gaan en het is wel duidelijk dat ze dat niet kunnen. Uiteindelijk kun je dit op twee manieren bekijken. Je kunt de spelers pamperen en zeggen wat ze willen horen of je kunt ze gewoon met de neus op de feiten drukken. Ik denk namelijk dat de aanpak (los van de mening van de spelersgroep daarover) er in ieder geval voor zorgt dat ze blijven werken. Je bent een Nederlandse topclub en je speelt al een paar jaar als een subtopper. Hoe kun je dan als speler niet met diezelfde kritische blik naar jezelf kijken? Dat geldt zeker voor de jongens die er al een tijdje spelen.

29 januari 2021 om 14:59

Master D , welke woorden? Dat Az betere kwaliteiten heeft om te counteren? Ja.
Maar Advocaat heeft zich ook wel eens uitgesproken over spelers individueel.
Dat vind ik dan weer niet oke.
Dat soort dingen hoor je in de kleedkamer te houden.

29 januari 2021 om 14:25

Of hij gelijk had of niet, ik denk dat het vertrek van Advocaat aanstaande is. Niet zondag al, want ik ga uit van een zege van Feyenoord om eerlijk te zijn. Daar kan je de klok op gelijk zetten. PSV speelt meestal als een drol in Rotterdam, Feyenoord zwoegt en beukt en PSV verlaat met beurze plekken, een bloedneus en een blauw oog de Kuip zonder punten. Zo zal dat Zondag ook wel weer gaan.

Maar daarna zakt Feyenoord verder weg en dan begint het gezeik en gemor. En dan duurt het nog een dag of 7-10 en dan levert Advocaat zijn contract in. Zo ging dat voorheen heel vaak en zie ik nu weer gebeuren.

29 januari 2021 om 14:28

Niet mee eens. Ik vind de het altijd tennenkrommend dat bijv Ten Hag altijd zo positief is over het spel terwijl Ajax echt een aantal flinke zaadpotten heeft gespeeld en het ligt dan nooit aan Ten Hag zelf of de speler; MAAR toen Advocaat deze uitspraken over Feyenoord deed vond ik het ook weer beetje on-respectvol voelen ofzo. Advocaat doet soms alsof Feyenoord niets voorstelt, vaak wijzen naar Ajax en AZ bijv. Daar is een club als Feyenoord te groot voor. Mijn ideale trainer ligt in het midden; eentje die durft harde woorden uit te spreken, maar niet zn eigen ploeg te kort doet en/of de tegenstander te veel prijst. Pioli (trainer van Milan) is ook zo iemand die de tegenstander de veel prijst. Soms lijkt het alsof we elke week tegen de wereldtop spelen in Italië...

29 januari 2021 om 14:38

Mee eens! Eerst was het zogenaamd Gio zijn schuld dat Feyenoord geen aanvallend dominant voetbal speelt, daarna was dat de schuld van Stam en nu is het weer de schuld van Advocaat. Snappen mensen dan niet dat het probleem gewoon in het spelersmateriaal zit. Volgend jaar wordt er straks weer geklaagd dat het voetbal onder Slot saai is

29 januari 2021 om 14:57

Daar ben ik het mee eens. Het is ook niet zo dat er een gebrek aan kwaliteit is, maar er is wel een gebrek aan kwaliteit in bepaalde aspecten. Dit Feyenoord leent zich maar voor 1 manier van voetballen. Dat is gewoon hard werken en hopen dat bepaalde individuele kwaliteiten de doorslag geven. De verdediging is te langzaam om ver van het eigen doel te spelen en het middenveld heeft 0 creativiteit en alleen maar fysieke kracht. De aanval bestaat eigenlijk uit Berghuis en de rest. De komende zomer gaan we zien hoe goed of hoe slecht Arnesen is. Berghuis vertrekt bijna zeker en Senesi zal ook wel verkocht gaan worden. Dan moet Arnesen laten zien dat hij Slot de spelers kan geven om zijn voetbal te kunnen spelen. Lukt dat niet, gaat Slot een vreselijke tijd tegemoet die dan weleens van korte duur zou kunnen zijn. Vooralsnog zit er namelijk geen visie of speelwijze achter de aankopen van Arnesen.

29 januari 2021 om 15:18

Japie. Dan nog klopt de tactiek niet. Wanneer je op de counter wil spelen, zoals Advocaat, ga je uiteraard 4-4-2 spelen. Met snelle buitenspelers zoals Sini. Feyenoord had in Heerenveen of er op moeten klappen of 4-4-2 moeten gaan spelen. Was het een compleet andere pot geworden.

29 januari 2021 om 15:10

Wanneer Advocaat er voor kiest om tegen Heerenveen, dat 11 wedstrijden niet heeft kunnen winnen, geen druk te zetten?

Mooie clickbait, dit is een klein dingetje. Waar het om draait is dat ze vertrouwen in elkaar hebben uitgesproken, zondag vlammen tegen Psv!

Snap de frustratie vanuit de spelersgroep wellicht, maar ik vind dat Advocaat hier gewoon recht van spreken heeft. Is ook niet raar, maar snap dat je dat als speler liever niet wil horen.

29 januari 2021 om 15:33

Ik ben benieuwd wat Advocaat had gezegd als Berghuis na de wedstrijd zegt, Ja jammer verloren maar goed hun hebben ook een betere trainer. Die weet het tactisch toch beter neer te zetten. Dat zal Advocaat ook niet leuk vinden om te horen.

Met een beetje zelfkennis moeten ze toch ook inzien dat AZ gewoon meer kwaliteit heeft? Een pijnlijke constatering door Advocaat, maar wel eerlijk.

29 januari 2021 om 15:01

AZ heeft vooral meer kwaliteit op bepaalde aspecten. Het is niet zozeer dat AZ kwalitatief betere spelers hebben, maar ze hebben een breder spectrum aan kwaliteiten en kunnen dus veel gevarieerder spelen. Als team is AZ gewoon beter.

29 januari 2021 om 15:27

Vind ze ook op vrijwel elke positie haast een betere speler hebben hoor, behalve wellicht centraal achterin. En Berghuis is in vorm natuurlijk eentje die erbovenuit steekt.

29 januari 2021 om 16:45

Hij komt er nu ook niet volledig op terug lijkt het. Aanvankelijk zegt hij, om Berghuis en de rest van de spelers tevreden te houden, dat hij alleen die wedstrijd bedoelde. Maar vervolgens lees je: "als hij wordt gevraagd of AZ kwalitatief een betere ploeg heeft dan Feyenoord, twijfelt hij. "moeilijk om daar antwoord op te geven. Ze hebben meer kwaliteit om ons op de countermanier uit te spelen."" Hier draait hij er omheen; hij heeft net gezegd tegen Berghuis dat hij alleen die wedstrijd bedoelde, dus kan hij nu niet volmondig 'ja' zeggen, dus kiest hij de middenweg "om ons op de countermanier uit te spelen". Dat is een 3/4 'ja' wat mij betreft.

Ik zie het nu al weer helemaal voor me. Feyenoord 3x op rij verloren, tegen Heerenveen was het slecht, nu een gesprek gehad en dan zondag klappen ze er opeens volle bak op tegen PSV en is Jã¶rgensen uit het niets weer in vorm. Staan ze bij rust 2-0 voor en winnen ze uiteindelijk de wedstrijd. Na de wedstrijd hoor je dan weer de 'zie, we we kunnen het wel' geluiden. Daarna de uitwedstrijd tegen Groningen spelen ze weer een bagger partij, wordt het gelijk of verliezen en begint het riedeltje weer van voor af aan. Zo gaat het nu echt al jaren en het zou me niets verbazen als het hier weer gebeurt. Over de uitspraken die Advocaat heeft gedaan: twijfelachtig. Ene kant denk ik dat Feyenoord echt wel meer in zijn mars heeft dan dit, aan de andere kant denk ik dat het materiaal inderdaad gewoon matig is (en de aankopen van Frank Arnesen voegen al helemaal weinig toe, hoewel Spajic redelijk begon is hij nu ook wel een drama)

29 januari 2021 om 14:22

Hahaha, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Heb exact hetzelfde gevoel. Tegen PSV gaan ze straks vreselijk tekeer en spelen ze PSV helemaal kapot en daarna zakt het weer helemaal in. Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen.

29 januari 2021 om 14:53

Klopt, we hebben eigenlijk een bloedhekel aan PSV en dan laden we ons helemaal op ....

29 januari 2021 om 15:05

Eigenlijk sinds die 10-0 ook he. Daarom wint PSV ook nooit meer met 10-0, puur uit angst voor de toekomst. Ajax gaat het nu ook jaren lastig krijgen in Venlo haha.

29 januari 2021 om 16:06

"eigenlijk sinds die 10-0 ook he. "
Haha, ja die zie ik heel vaak ja. 'eigen schuld, hadden jullie maar niet met 10-0, etc. etc. "
Is echter onzin. Dit was al ver vóór 2010 ook al het geval. PSV heeft bijna met Feyenoord wat PSV zelf met Ajax heeft. En, omgekeerd, Ajax dan ook weer met Feyenoord.


29 januari 2021 om 16:07

Njfromvol
Haha, tja, ik stel voor dat jullie je dan ook een keer opladen voor een pot tegen Ajax! Of wilde je beweren dat ze bij jullie daar geen hekel aan Ajax hebben?

29 januari 2021 om 17:11

Ik zou het graag zien, maar zoals je zelf zegt: Ajax is (blijkbaar) onze angstgegner zoals Feyenoord dat weer voor PSV is (zo erg zelfs dat sommige keepers de bal zelf over de doellijn trekken )

29 januari 2021 om 15:06

Terwijl Groningen op dit moment gewoon 1 van je directe concurrenten is en PSV 8 punten voor staat.

29 januari 2021 om 15:50

Ik ga er wel voor zitten hoor, FEY-PSV en daarna AJA-AZA! Heerijk!

Terecht ook. Hij benadrukt wel erg vaak dat de spelers veel dingen niet kunnen, de talenten er niet klaar voor zijn en hij zeurt altijd over het gebrek aan mogelijkheden om spelers te halen. Hiermee maskeert hij dat hij zelf ook gewoon vaak zat tactische fouten maakt en er op Geertruida en malacia na, geen speler echt stappen heeft gemaakt onder zijn leiding.

Dat advocaat zegt dat hij de kwaliteiten van het elftal te laag vindt is sowieso een ding, maar de reactie van de spelers vind ik echt logisch. Zij hebben wel vertrouwen in advocaat maar door die uitspraken lijkt het net alsof advocaat geen vertrouwen meer heeft in hen. En dat zorgt voor reuring. Er moet vertrouwen zijn vanuit beide kanten en dat moet geuit worden. Door een groep spelers naar beneden te praten moet je niet verwachten dat ze ineens top gaan presteren als je eigen trainer dat zegt. Zegt een analist het? Dan maakt het niet uit, maar als de trainer geen vertrouwen toont, ja met wat voor vertrouwen ga jij de wedstrijd dan in?

Nou mooi dat het is uitgesproken, zand er over en verder gaan met de orde van de dag! Er lopen op dit moment zoveel ergere dingen, waar we ons écht druk om zouden moeten maken.

Beetje sneu verhaal zo. Tegen Heerenveen hadden ze het ongelijk van de trainer kunnen bewijzen, maar dat is niet gebeurd. Misschien had er een spiegeltje in het kerstpakket moeten zitten. Pappen en nathouden, daar hebben ze in Rotterdam niks aan. Berghuis lijkt me dan wel weer bij uitstek iemand met weinig zelfreflectie die over dit soort dingen gaat lopen zeuren. Je moet ook je verantwoordelijkheid nemen als het minder gaat, Steven, niet gaan lopen zeuren dat je coach de vinger op de zere plek legt.

29 januari 2021 om 15:04

Yelle , heb jij wel eens interviews gezien van Berghuis? Als er iemand zelfreflectie heeft dan is het Berghuis wel.
Wel vind ik dat hij niet aanvoerderwaardig is, geef de band maar aan Senesi wat mij betreft. Hem zie je tenminste nog vaak coachen , als enige volgens mij.
Ik zie geen echte leider in de ploeg eerlijk gezegd , niemand de de ploeg bij de hand houdt a la Kuyt of Van Persie bijvoorbeeld.

29 januari 2021 om 15:10

Als ik Berghuis voor een camera zie staan hoor ik vooral holle woorden. Hij praat veel maar zegt weinig. Kan ook dat ik me laat verblinden doordat ik hem een kwal vind hoor, maar ik heb niet het idee dat hij echt zegt waar het op staat (of dat überhaupt weet). Als Advocaat dat dan wel doet, is het gelijk gemekker.

29 januari 2021 om 16:30

Ik denk dat je je er iets te veel van aantrekt.
In het veld kan het idd een kwal zijn , ik irriteer me er ook mateloos aan als ie weer een rare onnodige overtreding maakt.
Ik irriteer me er nog meer aan dat hij als aanvoerder vaak met zn koppie omlaag loopt en niemand motiveert.
Maar op zijn interviews is weinig aan te merken.

Ik denk dat dit een beetje het probleem is wat Advocaat zelf het gecreëerd door het gros van het seizoen te veronderstellen dat ze prima speelden wanneer het voetbal niet om aan te zien was. Maar zolang de resultaten maar goed zijn he, daar draait alles om. Het doet me heel erg denken aan de periode van Vitesse onder Slutskiy (naast het feit dat ik Slutskiy persoonlijk wel altijd heel sympathiek en eerlijk vond overkomen in interviews), waar de resultaten altijd prima waren maar elke Vitesse supporter niet snapte hoe er altijd winst op het scorebord kwam te staan want het voetbal zag er niet uit. Je wist van tevoren al dat op een gegeven moment alle geluksmomenten op zijn en dan alles de verkeerde kant op valt en het hele zooitje in elkaar dondert. Het verschil hierin vind ik een beetje dat Advocaat vaak vanuit de journalisten de antwoorden aangereikt kreeg omdat hij er nogal veel vrienden heeft zitten (en natuurlijk een reputatie/palmares heeft waar je ook wel respect voor hebt), maar dat dan bij het minste of geringste beetje kritiek er meteen tegengeluid komt vanuit de groep vind ik nogal kinderlijk. De reeks waar men maar naar terug bleef refereren was echt een godswonder, gezien het spel in die periode ook echt de tegenovergestelde reeks had kunnen betekenen.

29 januari 2021 om 15:39

Advocaat is een trainer die alleen naar het resultaat kijkt. Je moet daarom niet iets anders van hem verwachten. Hij maakt geen spelers beter, hij wilt liever iemand met ervaring die de overwinning over de streep voor hem trekt. Helaas voor hem wordt er bij slechte resultaten direct naar het spel gekeken en daar wordt hij vervolgens op beoordeeld.

Het grootste probleem bij Feyenoord zit in het beleid. Dan komt Arnesen en dank je nu gaat het beleid beter worden maar die komt dat aanzetten met spelers als Linssen, Diemers, Texeira, Cinteh, Bernardo Silva, Spajic etc. en weg is de goede hoop weer

29 januari 2021 om 14:54

Bernardo Silva... die zou wel een toevoeging zijn bij Feyenoord

29 januari 2021 om 14:56

Japie, dit terugkerende gehuil van je kennen we inmiddels wel. Dit zijn inderdaad niet de spelers die Feyenoord sterker maken, maar zich veelal wel bewezen hebben op subtop ED niveau. Voetbal speel je namelijk met minstens 20 man. Het alternatieve scenario is namelijk dat -op het moment dat je deze mannen niet haalt- en je een blessuregolf krijgt zoals in het eerste halfjaar moet terugvallen op jeugd die nog minder in kwaliteit is.
Dat zou je nu ergens rond plek 10 staan en dan loop je daar weer over te zeuren.

29 januari 2021 om 15:11

@njfromvol - Hij heeft toch gewoon gelijk? Er valt gewoon wat aan te merken op het aankoopbeleid. Je moet bij spelers als Linssen niet kijken naar wat hij kan, maar naar wat hij niet kan. Die jongen is de grote meneer bij Vitesse en dan gaan de ballen naar hem. Bij Feyenoord gebeurt dat niet. Dan moet je iets kunnen creeeren en dat kan Linssen niet goed genoeg. Dan zie je toch weer dat het gewoon een subtop speler is als hij op zichzelf is aangewezen. Dat soort spelers haalt Feyenoord gewoon te vaak. Ze halen vaak spelers op basis van rendement en niet op basis van de kwaliteiten die ze met zich meebrengen. Wat heeft zo'n Diemers verder laten zien? Die jongen speelde z'n beste seizoen bij Fortuna, met alle respect een club uit het rechter rijtje. Dit is natuurlijk niet alleen iets van afgelopen zomer, want zo gaat het al jaren en ook op de momenten dat er budget was. Ik bedoel; je kunt ook niet met droge ogen gaan beweren dat er ook maar enigszins een lijn, visie of plan achter de aankopen zit. Wat in het voordeel van Arnesen spreekt is dat hij nog maar weinig te besteden heeft gehad, dus hoeveel kun je dan verwachten? Als Berghuis en Senesi deze zomer vertrekken, is het echter wel zaak dat hij sturing geeft aan een nieuw Feyenoord. Als deze zomer namelijk een slechte transferzomer wordt, heeft Feyenoord de komende jaren wel een groot probleem.

29 januari 2021 om 16:10

Sirius, ik geef Japie ook deels gelijk in mijn reactie, maar als je maar een beperkt budget, salaris- als transferbudget. hebt voor aankopen en je wilt toch een brede redelijk sterke selectie samenstellen, heb je weinig alternatieven.
Stel, je haalt Linssen, Diemers, Texeira, etc niet, dan heb nog steeds je een zeer beperkt transferbudget over en een iets ruimer salarisbudget.
Maar wie stel je dan op als opeens de helft van je basisspelers door blessures wegvalt. Ga je dan op Vente e.d. bouwen?

29 januari 2021 om 15:12

Texeira is zeker Feyenoord waardig, maar geblesseerd. Spajic ging tegen Heerenveel gruwelijk de fout in, maar brengt normaal juist de nodige rust en ervaring. Cinteh en Bernardo Silva zijn niet gehaald om er meteen te staan. Linssen en Diemers zijn inderdaad 13 in een dozijn bullshit aankopen als ze voor de basis zijn gehaald, prima voor in de breedte.

Waar zijn de assistent trainers die dit horen te weten alvorens zon gesprek plaatsvind. Als een speler ergens mee zit hoort een assistent trainer met die speler te praten en dit ook te rapporteren aan dick zodat hij twijfels kan wegnemen. Dit heeft dus een kansloze nederlaag opgeleverd

Moet niet gekker worden. Als trainer kan je tegenwoordig niet zeggen dat de tegenstanders kwalitatief beter is of zelfs beter zijn kwaliteiten benut??
Als feyenoord speler ben je volgens mij de realiteit volledig kwijt als je dit opvat als kritiek en onterecht vindt?

Tjah, beetje slap dat Advocaat zijn woorden nu gaat verdraaien. Centraal achterin is het niet al te best maar sowieso op het middenveld en in de aanval mag je toch wel zeggen dat AZ gemiddeld genomen wat meer kwaliteit heeft? Vergelijk Koopmeiners en Midtsjo eens met houthakkers als Toornstra en Diemers. Berghuis moet gewoon wat harder werken in het veld, dan kun je het gebrek aan kwaliteit compenseren. Zag hem zondag een bal over de zijlijn spelen, 15 seconden later had hij nog geen stap gezet terwijl AZ in de tegenaanval ging.

29 januari 2021 om 15:16

Maar waarom noem je Leroy Fer niet? Het is niet zo dat het elkaar kwalitatief veel ontloopt, maar AZ heeft een selectie die samengesteld is naar het collectief en daardoor renderen spelers ook gewoon goed. De selectie van Feyenoord is samengesteld naar het individu waardoor het los zand is. Dan komen gebreken ook veel sneller naar boven. Jij noemt de middenvelders, maar Feyenoord heeft met Berghuis bijvoorbeeld een aanvaller waar de aanvallers van AZ niet eens in de buurt van komen. Hij heeft 4 doelpunten en 1 assist meer dan hun beste aanvaller (karlsson) en hij heeft meer rendement dan Stengs en Boadu samen. Dan is alles wat de overige aanvallers van Feyenoord doen al een bonus. AZ heeft absoluut een beter team, maar kwalitatief ontloopt het elkaar niet zo heel erg veel. Echter heeft Feyenoord alleen individuele kwaliteit en fysieke kracht, terwijl AZ fysieke kracht, technisch vermogen, een speelwijze en creativiteit hebben.

29 januari 2021 om 15:34

Ik denk dat je dit seizoen de inbreng van Berghuis ook niet moet overschatten. Enkel kijken naar de doelpunten is immers ook een beetje scorebodjournalistiek namelijk. Er zitten 6 penalty's bij, terwijl de aanvallers van AZ de penalty's niet nemen. (gezien het aantal penalty's die AZ gehad heeft had Karlsson er nog wel 4 bij kunnen maken vanaf de stip) Ook heeft Berghuis 9 van zijn 10 treffers in de eerste 9 speelrondes gemaakt. In de 10 speelrondes er na (hij was er 1 geblesseerd) vloog er nog maar eentje in. Kortom als je het een beetje afpelt komen de aanvallers van AZ echt wel in de buurt van Berghuis en zeker de laatste 10 speelrondes presteren ze gewoon beter.

29 januari 2021 om 15:48

Even vergeten, maar Fer is helemaal een houthakker. Kokcu is wel iemand met technisch vermogen maar dat hebben we ook al een jaar gezien. Berghuis wordt hieronder al genoemd, maar iemand als Geertruida (!!!!!) heeft als ik het het goed heb begrepen meer velddoelpunten gemaakt dan Berghuis. Dus dat rendement van Berghuis valt eigenlijk best tegen, assists zijn ook vaak corners/vrije trappen. Bovendien is bij Feyenoord alles afgestemd op Berghuis dus krijgen de andere aanvallers van Feyenoord ook veel minder ballen/kansen. Bij AZ zijn er meerdere aanvallers met kwaliteiten dus hoeft niet alles via 1 speler te lopen.

Laten we heel eerlijk zijn. Feyenoord is geen absolute top meer in Nederland. Ze zitten boven de subtop, maar onder de top. Twee maal landskampioen geworden in de afgelopen 20 jaar en sinds de laatste 10 jaar eindigen ze steevast in de top 4 of 3. Echter, zijn ze zelden continu bezig als titelkandidaat. Sommige spelers als Berghuis, keeper en Senesi zouden niet misstaan bij een Ajax of Psv. Andere spelers tikken dat niveau net net aan. Weer anderen zouden misschien bij AZ niet eens aan de bak komen.

Dat team is zo erg matig heel erg matig.
Advocaat is realistisch, je kan met dit team niet vol druk zetten. Ook niet tegen VVV of tegen Heracles.

Naast de fans hebben ook de spelers het gevoel dat het een topploeg is.
Het is geen topploeg maar n topclub (door een geweldige history en geweldig legioen).

Maar de spelers!.man man man.

29 januari 2021 om 15:27

Dat we geen topploeg hebben, prima. Maar zo verdedigend heb ik het nog nooit mee gemaakt. Zelfs in de periode dat we diep in het rood stonden speelde we niet zo verdedigend. Als we nu bovenin meededen, dan kan je zeggen blijf zo doorgaan, ga niet denken dat je dit met aanvallender spel ook zou bereiken. Maar we hebben nu van de 19 wedstrijden maar 10 wedstrijden gewonnen. Hadden we dat ook niet bereikt met wel iets meer aanvallend spel? Dan win je soms toch ook wel een potje?

Ik kan me de irritaties eerlijk gezegd wel voorstellen. Nog voordat het seizoen begonnen was liep Advocaat al van alle torens te roepen dat de selectie ondermaats was, dat de spitsen er geen zak van konden, dat Feyenoord geen topclub was, dat er allemaal niks van klopte.Volgens mij slaat zoiets over op spelersgroep en niet op een goede manier. Nog voor de eerste aftrap deelt je baas naar de buitenwereld mee dat je als spelersgroep tekort komt. Lijkt me niet prettig voor de werksfeer. Ook na de wedstrijd tegen Heerenveen maakte hij mijns inziens weer een vreemde opmerking. Toen zei hij letterlijk: 'Als de spelers het niet kunnen brengen neem ik de verantwoordelijkheid.'Hoezo verantwoordelijkheid? Je legt het daarmee alsnog bij de spelers, je zegt namelijk alsnog dat het puur aan hen ligt. Maar dat is ook typisch Advocaat, dat doetie zijn hele carrière al. Als de resultaten tegenvallen wijstie altijd eerst naar de kwaliteit van de spelersgroep.

ach gossie de heren primadonna's zijn op hun pik getrapt omdat hun trainer ze even de waarheid heeft verteld,
Zorg dat hij zijn woorden terug moet nemen, luister eens naar het lied van feyenoord, geen woorden maar daden!
Als je goed presteert zal de trainer nooit zoiets zeggen, maar als je er met de pet naar gooit, tja!

29 januari 2021 om 23:30

Dit gaat natuurlijk niet alleen over AZ en Heerenveen. Advocaat is al het hele seizoen voor de camera aan het zeuren over de kwaliteit van de selectie en zo z’n eigen elftal de put in aan het praten.
Het gaat nooit over de tactiek, nooit over de speelwijze, het gaat alleen over kwaliteit.
Eigen straatje schoonvegen noemen we dat.
Dat zijn de spelers gewoon zat. Ik begrijp het wel.

Advocaat is gewoon een man die geen blad voor de mond neemt. Zo moet je hem ook accepteren en begrijpen. Kan me nog herinneren dat hij tijdens zijn periode bij Fenerbahce na een wedstrijd in de media ook zoiets naar buiten bracht. Hij gaf aan dat er een heleboel spelers waren die het niveau van de club niet aan konden tikken, hij had gelijk ook. In Turkije werd hij gewaardeerd met zo'n uitspraak.

Maar is er iemand verbaasd ? ik kan mij Advocaat niet anders herinneren dam klagen over de selectie en de tekort komingen. Daarnaast kiest Advocaat vooral voor de zekerheid / voorzichtigheid en hoe langer hij bij een team is, hoe slechter dit elftal presteerd. Hij is niet van het mooie voetbal en ingestudeerde patronen. Dus het Advocaat effect houdt dan gewoon op.

29 januari 2021 om 15:42

Juist. Voor korte termijn (jaar of anderhalf) beter dan Stam, veel beter. Maar het kan best heel fout gaan, en dat is dan meteen minder voor Slot, bijv. geen Uefa league.

Lijkt prima opgelost zo. Begrijp dat het voor de spelers niet tof is te horen van je eigen coach. Ik denk ook niet dat AZ per se meer kwaliteit in huis heeft dan Feyenoord. Mocht Fey van PSV winnen dan hebben ze hun gelijk gehaald en is de kou al helemaal uit de lucht.

Uhm, AZ heeft toch meer kwaliteit dan Feijenoord. Dan kun je dat als spelersgroep wel aantrekken maar de waarheid is hard.

Splers moeten niet zeuren, Advocaat doet niet alles goed maar gaat altijd door het vuur voor z'n spelers of je moet hem in de steek laten.

Journalisten hebben overal voelsprieten en spelers die wel tegen hen, anoniem, durven te zeiken maar alks er dan een gesprek komt is er van echt gespannen situatie helemaal geen sprake en zijn de irritatietjes die er waren uitgesproken. Ga voetballen! Werk je uit de naad en kijk wat er aan het eind van de competitie voor resultaat staat.....!

Ik mag Advocaat wel. Ik denk alleen dat ie af en toe wat teveel maling heeft aan wat andere mensen denken. Hij zegt letterlijk alles wat hij denkt voor de camera's. Tuurlijk is het meeste wat hij zegt wel waar, maar ik denk dat hij soms teveel deelt met de aanwezige media. Soms is het handiger om dingen voor jezelf te houden en vervolgens rechtstreeks met je spelers te bespreken. Neemt overigens niet weg dat die spelers gewoon moeten werken voor hun geld in plaats van miepen over een uitspraak van hun trainer. Die wedstrijd tegen Heerenveen, daar werden op een gegeven moment passes over 10 meter, hoog over de zijlijn geschoten. Dan heb je weinig argumentatie als spelersgroep, dan moet je gewoon je mond houden en harder gaan werken voor elkaar.

Ik vind de kleine generaal een verademing in de media. Die laat zich niet alles welgevallen. Bij andere trainers heb ik weleens het gevoel dat ze een bandje laten afspelen. Nogmaals heel prettig. Hij klapt er geregeld op als hem iets niet zint. Advocaat doet het prima bij Feyenoord als je kijkt naar het materiaal. Niets meer en niets minder.

Berghuis daarentegen......... Vervelend mannetje en niet geschikt als aanvoerder.

29 januari 2021 om 23:22

Leuk voor de kijkers misschien maar wat hebben de spelers eraan als je trainer wekelijks in de media zeurt over de kwaliteit van het elftal?
Helemaal niks.
Als Dick iedere week wil zeuren schuift ie maar aan bij Derksen.

AZ staat boven Feyenoord op dit moment. Dan zijn er 2 opties. AZ heeft een betere selectie dan Feyenoord of de spelers van Feyenoord presteren ondermaats. Wat heb je liever als speler zijnde dat je trainer zegt.

Wat een gedraai om hier een beetje netjes uit te komen. Advocaat heeft toch al meermaals zijn mening over de kwaliteit van de selectie uitgesproken. En ik kon daar niet uit concluderen dat hij vond dat Feijenoord minimaal gelijkwaardig spelersmateriaal had dan AZ. Op zich niet zo vreemd, want AZ heeft een paar exceptionele, jonge spelers, terwijl Feijenoord de resultaten vaak haalt d.m.v. een compacte speelstijl, uitstekende teamgeest en werklust. Niks mis mee, maar er steekt, op een Berghuis na, nu niet direct een speler bovenuit. Al is Senesi, om verschillende reden, dan weer wel zeer gewild in het buitenland. Maar hij is ook niet altijd foutloos in de Eredivisie.

We moeten nou niet gaan doen dat het direct crisis is bij Feyenoord. Ze hebben nu 3x achter elkaar verloren maar van AZ en Ajax die meer voetballende kwaliteiten hebben kan je gewoon verliezen waarbij ze tegen Ajax goed speelde en meer hadden verdiend. Tegen Heerenveen was het niet best maarja dat kan eens gebeuren voor een club als Feyenoord. Tuurlijk is het spel van Feyenoord vaker niet best maar de kracht is vaak wel dat ze weinig weg geven en die wedstrijden toch over de streep kunnen trekken. Als Feyenoord zondag weet te winnen (heel graag zelfs ) dan is het ook weer hosanna in Rotterdam Zuid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren