Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax gaat transfermarkt niet op: ‘Dat is niet direct de bedoeling’

Laatste update:

Erik ten Hag verbindt geen harde conclusies aan de tegenvallende prestaties van Ajax in december. De trainer is niet van plan om directeur voetbalzaken Marc Overmars om nieuwe spelers te vragen. In plaats daarvan richt Ten Hag het vizier op de terugkeer van geblesseerde speler als Mohammed Kudus, Lassina Traoré, Brian Brobbey, Noussair Mazraoui en David Neres: als de selectie weer fit is, is Ten Hag tevreden over zijn materiaal.

Woensdagavond liet Ajax punten liggen op bezoek bij Willem II (1-1). Daardoor bedraagt de voorsprong van Ajax op PSV nog maar een punt. "We beginnen goed aan de wedstrijd. Daarna liggen zij op het hakblok en dan moeten we doorbijten. Daar hebben we ook de kansen voor gehad, maar we doen het niet. Zodoende laten we Willem II in de wedstrijd komen, we houden hen in leven", concludeerde Ten Hag bij FOX Sports. Ondanks het mindere spel vindt hij dat Ajax de wedstrijd alsnog had moeten winnen.

"In de slotfase kregen we echt wel hele grote kansen", doelde hij op pogingen van Dusan Tadic, Quicy Promes, Daley Blind en Klaas-Jan Huntelaar. "Daar moet er eigenlijk wel eentje van in. Positief is in ieder geval dat we in die slotfase rustig blijven en op die manier zo vier of vijf kansen creëren. We missen in de eindfase echter net de scherpte en het overzicht. Als we andere keuzes hadden gemaakt, hadden we zeker een goal gemaakt. Maar dat we het zover laten komen is wel kwalijk."

Toen Ten Hag werd gevraagd of Ajax nieuwe spelers gaat kopen in januari, reageerde hij ontkennend. "Dat is niet direct de bedoeling. We houden natuurlijk onze ogen en oren open. Waar we vooral op moeten inzetten, is de groep weer fit te maken", benadrukte de oefenmeester. "We missen op dit moment vier à vijf goede spelers. Hopelijk kunnen ze aansluiten richting de eerste week van januari. Dan is de selectie op kracht en hebben we ook offensief meer keuzes."

Een van de spelers die een teleurstellend optreden beleefde in Tilburg, is Ryan Gravenberch. De middenvelder werd na afloop van de remise bekritiseerd door analist Marciano Vink en beaamde dat hij niet goed speelde. "We waren slordig, ikzelf ook. We maken onze kansen niet af", treurde Gravenberch. "Natuurlijk heb ik vandaag ook goede dingen gedaan, maar ook mindere dingen." Hij is er desondanks van overtuigd dat Ajax bij de hervatting van de competitie, op 10 januari tegen PSV, fit voor de dag zal komen. "We hebben veel wedstrijden gespeeld, maar we krijgen nu een kleine winterstop en kunnen ons opladen."

Heeft Ajax in jouw ogen behoefte aan minstens één grote aankoop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft eigenlijk twee goede CV's en een goede spits nodig en misschien ook nog wel een goede controleur imo

23 december 2020 om 21:57

Sanchez en vertonghen terughalen. Voor de spits kunnen we malen weghalen bij psv. Het middenveld zit goed in elkaar als kudus terug is. Dit Ajax hoort de eredivisie op zijn sloffen te winnen. Als dat niet gebeurt moet Ten Hag wegwezen. Dit is niet goed genoeg.

23 december 2020 om 22:00

Sanchez zou top zijn. Vertonghen is erg traag geworden. Een lange verdediger naast Sanchez is idd wel belangrijk. Misschien die Servische jongen die onlangs aan Ajax werd gelinkt en wat een groot talent schijnt te zijn

23 december 2020 om 22:03

Malen gaat ook echt naar Ajax ja.. Zijn volgende stap is het buitenland na dit seizoen.

23 december 2020 om 22:06

Van psv naar Ajax is in alles een stap vooruit. Je hebt in amsterdam veel meer druk om te presteren en malen past beter in het ajax-voetbal dan in dat counterspelletje wat ze in eindhoven spelen. Wij spelen ook ieder jaar CL, dat kunnen ze bij psv ook niet zeggen. Malen komt ook bij ajax weg is een ajacied. Dus hij is gewoon haalbaar voor Ajax. psv heeft de centjes ook nodig door corona.

23 december 2020 om 22:12

En als PSV dit jaar gewoon de titel pakt? Wat een onzin waarom zou Malen naar Ajax gaan. Die kans is even groot als dat Onana naar PSV gaat. Zie ik ook niet heel snel gebeuren. Titelrace zal tussen Ajax en PSV gaan normaal gesproken. Maar Ajax staat kwa niveau zeker niet boven PSV lijkt me Edit: Zie de verdediging. Zie de aanval. Wie heeft het dan beter voor elkaar op het moment? Dan is Ajax even echt niet een stap vooruit

23 december 2020 om 22:30

@hansje: het enige verschil tussen Ajax en PSV is dat PSV die al weken zulke wedstrijden als vanavond speelt, wel gewoon wint. Ze hebben het daar absoluut niet veel beter voor elkaar.

23 december 2020 om 22:40

Counterspelletje in Eindhoven? Kijk jij überhaupt wel eens naar PSV? Maar oke, leg 65 miljoen neer en Malen gaat naar Ajax. Blijkbaar heeft Ajax geen last van corona 😅

23 december 2020 om 22:50

Ik schat PSV hoger in op dit moment. Ik las ergens dat ten Hag zei dat het Ek voor jjonkies tijdens het lopend seizoen plaatsvindt. Hij vond dat heel heel raar. Wie niet
Maar wie heeft er meer last van PSV of Ajax. Feyenoord niet, want Advocaat heeft schijt en stelt alleen oudjes op. Weet jij dit

23 december 2020 om 22:56

Even nagekeken: de poulewedstrijden van het EK onder 21 zijn van 24 tot 31 maart, tijdens een interlandperiode. Vervolgens beginnen de knock out rondes op 31 mei, vrij ruim na de Eredivisie. Opzich niet veel anders dan normaal, alleen wel een hinderlijke onderbreking in maart voor jongens die belangrijk zijn bij hun clubs.

23 december 2020 om 23:03

Kan me ook niet voorstellen. Een toernooi dat totaal niet belangrijk is

24 december 2020 om 06:57

@maarten
De slag om Malen heeft Ajax al gemist. Ze hebben hem niet terug gehaald toen PSV het wel deed. En toen Malen nog niet zijn contract had verlengd bij PSV , toen was voor Ajax nog een moment om hem proberen te strikken. Dat was in die tijd dat Bergwijn aan Ajax werd gelinkt.
@japie
Sanchez zou zeker een optie zijn , alleen denk ik dat Spurs er aardig wat geld voor wilt vangen. Dan zou hij naast Schuurs kunnen staan.
Een spits zou ook geen overbodige luxe zijn. KJH is de laatste tijd ook niet echt scherp , heeft toch ook veel kansen nodig

24 december 2020 om 10:26

Ik gok dat Maarten van Ro meer verstand heeft van stucadoren...

24 december 2020 om 12:29

Beetje arrogant, Malen zou niet naar Ajax gaan. Het is een stap op zij en daarnaast moet Ajax veelte veel dokken.

23 december 2020 om 22:02

Nee Ajax heeft 1 hele goede cv nodig voor naast Blind. Moet weer een sterke / harde verdedigende speler zijn. Beetje type De Ligt terug, ook al ga je die kwaliteit natuurlijk niet kunnen kopen, maar wel weer meer in de buurt dan de Schuursjes en Alvarezzen van deze wereld. Goede spits zou mogen, maar zijn op t moment ook wel gewoon erg veel blessuregevallen voorin.

23 december 2020 om 22:05

Ik weet het niet. Blind kan leuk opbouwen maar ik zie hem al 1,5 jaar schijn verdedigen. Dan moet degene naast hem straks alles in zijn eentje zien op te lossen

23 december 2020 om 22:08

Tsja Blind is normaal gesproken in de opbouw nog steeds fantastisch en van levensbelang voor positiespel van Ajax . Ik denk echt dat 'ie met een sterke zekere verdediger ook zelf weer veel zekerder staat. Hij moet het nu ook al anderhalfjaar met middelmaat naast hem doen natuurlijk.

23 december 2020 om 22:12

Ja Schuurs is ook een onzekere factor idd. Misschien Alvarez maar weer een keer neerzetten daar en kijken hoe de samenwerking tussen hem en Blind is of anders gewoon een hele nieuwe RCV halen

23 december 2020 om 22:51

Vanavond deed hij weer die rare beweging die Ajax en of het Nederlands elftal heeft genekt. Ik doe ook zoiets op de training "ouwe lullen"
Zoooooooooooooo slap

23 december 2020 om 22:02

Huntelaar, Tadic, Traore, Brobbey, en Hansen maakt de spitspositie natuurlijk niet goed bezet. En een goede controleur? Klaassen, Gravenberch en Martinez zijn prima op die positie imo. Centrale verdediger moet er natuurlijk wel bij. Timber kan zich dan in de schaduw ontwikkelen en dan kan Schuurs zo gauw mogelijk verkocht worden. Veel te lief en veel te lomp. Maar wel lastig want Ajax gaat natuurlijk niet toegeven dat aankopen Schuurs en Pierie, die de toekomst van Ajax hadden moeten zijn, compleet zijn mislukt wat je met een aankoop in de winter wel een beetje doet. En met een betere verdediger naast zich zie ik Blind wel weer opbloeien. Zijn gebreken worden niet opgelost omdat Schuurs zijn eigen problemen niet eens weet op te lossen.

23 december 2020 om 22:08

Nee geen dwerg als CV, laat Timber zich maar richten op de rechtsback positie. Laten we niet weer een Veltman experiment doen

23 december 2020 om 22:16

Want wat was er mis met Veltman? Echt een onzin argument. Is gewoon jarenlang een betrouwbare factor geweest in de Ajax verdediging. Als back niet je van het, maar centraal gewoon prima. Had alleen de pech dat veel mensen elkaar napraten en dat zijn blunders, die hij de laatste jaren al niet meer maakte, zo werden uitvergroot. En Timber, ja nog weinig van gezien dus kunnen we ook niet gelijk afserveren. Het enige wat ik me steeds afvraag is waarom hij niet een keer de kans krijgt, hoeveel mag Schuurs nog blijven klooien?

23 december 2020 om 22:27

Veltman stapelde fout op fout. Liet zich als een pupil wegzetten af en toe. Kijk hoeveel kaarten die ook pakte. Domme, maar ook omdat hij af en toe iemand liet glippen en aan de noodrem moest trekken. Spreekt boekdelen. dat het zo lang duurde voor er een club hem wilde kopen. Veltman had wel ieder geval inzet. Dat heb ik wel zeer gewaardeerd. Maar in het centrum van de verdediging kwam hij te kort Edit: Als rechtsback vond ik Veltman beter. Daar was die minder kwetsbaar als in het centrum

23 december 2020 om 22:50

Hij kon al eerder weg, maar Ajax liet hem niet gaan. Concreet voorbeeld; Ajax kon geen opvolger vinden voor de Ligt, dus moest Veltman het worden. Weg transfer naar West Ham. En de Veltman die jij beschrijft is de jonge, grillige Veltman. Niet die van zijn laatste Ajax jaren hoor. En domme kaarten, aan de noodrem trekken is soms nodig, maar ook een gele kaart ja. En je kan ook kaarten krijgen zoals tegen Chelsea toen. Maar hij kon een fout tenminste oplossen en had wat snelheid. Kon ondanks postuur/lengte goed meekomen in (kop)duels, ook Europees.

23 december 2020 om 23:20

Europees toch wel vier keer rood gepakt. Die tegen Chelsea was natuurlijk niet zijn schuld. Maar dan blijven er toch wel 3 over nog. Dat is toch veel

23 december 2020 om 23:45

Mwa een Ramos (4) en Pique (2) bijvoorbeeld pakken ook wel eens een rode kaart. Gewoon ter vegelijking, Veltman is een ander niveau natuurlijk. Het is misschien wel wat veel, maar lang niet zo dramatisch als jij wil laten blijken.

24 december 2020 om 00:17

Nou ook in de eredivisie herinner ik me momenten dat hij zich eenvoudig op zij laat zetten door Jean Paul de Jong bijvoorbeeld of door Dirk Kuyt in een beker wedstrijd wat gewoon niet mag. Verloor kopduels van Mike van Duinen waarbij je denkt....pfffff

Het was best voor de eredivisie een aardige verdediger. Maar erg kwetsbaar. Ook in zijn laatste jaar maakte hij in de zestien gewoon vreemde overtredingen. Die sliding tegen Chelsea uit na drie minuten, ging helemaal nergens over. Direct penalty tegen. Datzelfde deed hij ook in die periode tegen Feyenoord waar hij weg komt met niks. Maar dit zijn voorbeelden van de rare acties die hij ook vaak had.

En zeker hij was niet dramatisch. Dat wil ik niet zeggen. Vind hem in alle opzichten beter dan Schuurs. Maar top was het zeer zeker niet

23 december 2020 om 22:04

Absoluut met je eens Japie. Kan er eigenlijk weinig aan toevoegen. Over Botman waren we het in de zomer al eens. We Werden een beetje uitgelachen daarom.

Wat denk je om eens Alvarez op de plek van Schuurs te zetten?

Tja het seizoen ingaan met Traoré als spits is ook genoeg over gezegd.

By the way, dat je vanavond punten verliest komt door dezelfde instelling als tegen Twente. Ten Hag kan de ploeg dit motiveren. Dat het één keer zo fout ging tegen Twente is kwalijk. Maar dit kan gewoon echt niet

23 december 2020 om 22:09

Ik kan me idd niet voorstellen dat Alvarez het slechter gaat doen als Schuurs. Dat Botman geen kans heeft gekregen is eeuwig zonde idd, zeker nu Blind over de hill lijkt te zijn

23 december 2020 om 22:19

Blind heeft iemand nodig die zijn gebreken oplost, zoals een Veltman of een de Ligt. Dan ziet het er allemaal veel beter uit. En dat Botman verkocht werd is achteraf wel jammer ja, maar dat is achteraf praten he. Viel bij Heerenveen niet super op en Ajax kreeg er 8 miljoen voor hè. Logisch dat je dat niet laat lopen.

23 december 2020 om 22:21

Blind was op zijn 23-ste al over de hill als verdediger. Kwam altijd snelheid te kort en fysiek ook niet heel sterk. Daar moet gewoon een goede CV naast staan. Blind is in zijn eerste periode bij Ajax (de periode dat hij uitgefloten werd) ook vaak op het middenveld neergezet en als links back. Net als Heitinga die in zijn laatste half jaar ook uit het centrum werd weggehaald.
Maar Blind wordt steeds zorgwekkender. Dus ja over the hill mag je dan wel zeggen inderdaad,

Weet je wat Ajax echt nodig heeft? Een goede TD die dit wel ziet en dar naar had gehandeld in de zomer. Overmars haalt spelers, maar bouwt niet aan een evenwichtige selectie vind ik - het feit dat je Botman weg doet in dit geval

23 december 2020 om 22:26

@Poeheeej! Het duo Blind-Veltman werkte ook voor geen meter vorig jaar in de CL. Beiden kunnen niet met ruimte in hun rug spelen omdat ze traag zijn, beiden zijn niet lang of fysiek sterk en beiden zijn niet wendbaar. Er moet een complementair centrum staan

23 december 2020 om 22:29

Ach Hansje. Ga je serieus de man die jaarlijks honderd miljoen voor club verdient en daarbij ook nog allemaal nieuwe goudmijntjes binnenhaalt weg wensen?? Het probleem is dat een Klaiber gewoon een basisplek krijgt, maar verder staan er tegenover zo'n miskoop steeds 3-4 topaankopen. En in principe zou dat prima andersom mogen zijn.

23 december 2020 om 22:36

Toch zijn het best veel miskopen. Promes, Bande, Marin, Pierie, die keeper van Emmen, Klaiber, Schuurs, Alvarez, Martinez, Magallan en Marin zijn geen aankopen die Ajax echt beter hebben gemaakt ondanks hun fikse prijskaartje en Klaassen is ook ver terug gevallen na een goed begin. Het is te hopen dat dit niet zijn standaard niveau blijkt te zijn

23 december 2020 om 22:39

Nee, niet weg, maar naast hem. Overmars is een goede onderhandelaar geworden. Dat doet die allemaal echt prima. Maar ik zie hen spelers kopen, succes of miskoop. Maar laat steken vallen in het bouwen van een selectie.
Bijvoorbeeld vorig jaar met een klein reserve keepertje. En dan in januari wakker worden dat je een reserve keeper nodig hebt.
Nu bijvoorbeeld is er niemand op Tagliafico en Huntelaar na die kan koppen. Zie al die debiele corners en spelhervattingen die geen enkel gevaar opleveren. Dit zijn fouten die je op voorhand toch moet zien en waar je op moet anticiperen?

Nu ook dat je weer gaat proberen een dwerg op te leiden als CV (timber)

23 december 2020 om 22:47

Inderdaad Hans er wordt te weinig naar snelheid en lengte gekeken. Het is teveel van hetzelfde allemaal.

Achterin maar één echte verdediger, op middenveld geen creativiteit en in de aanval geen afmaker.

23 december 2020 om 22:57

Ajax heeft ook totaal geen plan B.
Ik weet niet of Klaiber geblesseerd was, maar waar slaat de wissel op dat Rensch invalt een minuut of 8 voor tijd? Wat dacht Ten Hag....gouden wissel?

Maar Wat je zegt Tommie te veel van hetzelfde. Zo van bakt Labyad er niks van, zetten we Promes erin. Bakt Promes er nies van, wisselen we hem voor Labyad. Maar geen plan B. Eens overschakelen en waar nodig eens op de counter te spelen....hoe dan?

23 december 2020 om 23:01

Ajax Europees vorig seizoen was echt niet slecht alleen de laatste tegen Valencia en alles tegen Getafe was gewoon ruk en dat blijft logischerwijs het meeste bij. Maar het duo Veltman Blind was tegen Valencia uit en 2x Lille gewoon goed. Niet werelds, wat de Ligt wel was en wat daarom de verwachtingen veel te hoog maakte, maar wel goed. Iedereen vergeet nog wel eens dat de Ligt ook niet perse de snelste is, maar als je dat kan compenseren is dat dus niet erg. En dat kon Veltman op zich wel.

23 december 2020 om 23:01

Ajax Europees vorig seizoen was echt niet slecht alleen de laatste tegen Valencia en alles tegen Getafe was gewoon ruk en dat blijft logischerwijs het meeste bij. Maar het duo Veltman Blind was tegen Valencia uit en 2x Lille gewoon goed. Niet werelds, wat de Ligt wel was en wat daarom de verwachtingen veel te hoog maakte, maar wel goed. Iedereen vergeet nog wel eens dat de Ligt ook niet perse de snelste is, maar als je dat kan compenseren is dat dus niet erg. En dat kon Veltman op zich wel.

23 december 2020 om 23:06

Was niet slecht nee, maar weet je nog wat Ajax weg gaf aan kansen in twee wedstrijden tegen Lille en in die uitwedstrijd tegen Valencia? Het is een wonder dat zoveel kansen van beide er niet in gingen. Zo eerlijk moet je ook zijn

23 december 2020 om 23:10

Promes is een countervoetballer, daarom presteert ie niet bij Ajax en Oranje. Labyad is niveau Utrecht en heeft ook teveel ruimte nodig. Ekkelenkamp is slechte variant van Toornstra. Klaiber kan niet voetballen, Blind en Schuurs kunnen niet verdedigen.

Alvarez is gehaald omdat PSV interesse had. Geloof niet dat ze die zelf aan het werk gezien hebben.

Je hebt te weinig toppers in de selectie. Onana, Tagliafico, Tadic en misschien Klaassen. Blind valt tegen zonder "beest" ernaast. Gravenberg, Anthony en Kudus grote talenten. Neres is in principe top, maar altijd geblesseerd en de rest is zeer matig.

23 december 2020 om 23:19

@Japie. Niet helemaal met je eens. Bande is een rottig voorbeeld. Zulke transfers zullen er altijd wel tussen zitten eens in de zoveel tijd, waarbij pech door blessures de boventoon voert. Promes was vorig jaar topscorer dus waarom je dat een miskoop noemt snap ik niet. Marin was een redelijk duur gokje, maar wel een van de betere in België toen. Alvarez en Martinez waren misschien prijzig, maar hebben wel al hun waarde bewezen. Of ze gaan nog veel spelen, of ze gaan een leuk transferbedrag opleveren, maar één van de twee zal een rede zijn voor beide dat het niet echt miskopen zullen zijn. En Klaassen speelt gewoon goed. Viel op toen hij terugkwam door zijn goede spel, maar dat is men wat gaan normaliseren. Is eigenlijk gewoon nog steeds onmisbaar. Klaiber is gewoon als back up gehaald. Niets meer. En als je eerste back niet kan spelen, ja dan speelt je back up. En als back up voldoet hij wel. En daarbij zocht Ajax toen Dest vertrok specifiek naar een Nederlander (geen idee waarom). Noem jij maar eens een betere Nederlandse rechtsback die als back up wil dienen. Over Pieirie, Schuurs, Magallan en 'die keeper van Emmen' ben ik het vooralsnog met je eens. Scherpen krijgt nog wel een kansje want hij heeft natuurlijk nog maar 1 wedstrijd gespeeld. Maar dat lijkt wel een beetje zijn laatste te worden, want op trainingen en in Jong overtuigt hij tot op heden zeker niet.

23 december 2020 om 23:24

Ik vroeg me laatst zelfs af, zou Klaiber een bal kunnen hooghouden?
Ik zit zoals eigenlijk altijd wel erg op een lijn met jou Tommie. Mooie samenvatting. Maar het antwoord op bovenstaande vraag is denk ik Nee.

Maar waarom werd Klaiber vervangen door Rensch eigenlijk?

23 december 2020 om 23:29

@poeheeej
Kan je me uitleggen wat je in Martinez ziet? Middenvelder, CV, Linksback? Ik vind hem eigenlijk nergens een toegevoegde waarde. Zou je niet liever die 9 miljoen terug krijgen als je mocht kiezen?

24 december 2020 om 00:55

Ik snap niet waarom iedereen Martinez zo slecht vindt. Vorig seizoen als verdedigende middenvelder een goed seizoen gespeeld. Heeft net als Tagliafico een vorm dipje door waarschijnlijk ook de corona maatregelen waarbij die ook nog eens ver van familie en vrienden zit. Ondanks dat dit seizoen ook erg degelijke wedstrijden gespeeld in de verdediging. Alleen niet veel kans gehad om er langer in te blijven staan. Werd ook niet voor niks de Argentijnse slager genoemd.

24 december 2020 om 10:59

Nou zo degelijk was hij vorig seizoen niet. PSV uit en Groningen uit (tegen Sierhuis) was gewoon echt slecht en veel te slap.
Opbouwend vind ik het eerlijk gezegd ook weinig

24 december 2020 om 11:50

Milik, Onana, Sanchez, Neres, Tagliafico, Tadic, Anthony, Kudus. En voor de meeste spelers die het niet gered hebben, heeft Overmars toch aardig wat geld teug gekregen.

24 december 2020 om 09:45

Ik vind het ook wel makkelijk om nu te zeggen dat ze nu maar weer de portemonnee moeten trekken. Het materiaal is echt niet slecht en dus ligt de bal nu bij Ten Hag, die er in mijn ogen een heel slecht kalenderjaar op heeft zitten. Schuurs/blind kan gewoon niet als je ver vooruit wil spelen zoals ajax wil. En hij heeft de alternatieven amper gebruikt. Alvarez is in helemaal niets een middenvelder, want je ziet dat hij niet snapt wanneer exact druk te zetten e.d., maar zijn sterke momenten waren allemaal 1-op-1 duels (uitgerekend iets waar een cv in moet uitblinken). Blind kan naast een beest van een verdediger prima de opbouw verzorgen, maar zolang die er niet is vind ik Martinez een beter alternatief. Iedere keer dat hij achterin stond was hij de beste van de 4. Het is misschien vloeken in de kerk, maar ik zou eerlijk gezegd 4-4-2 spelen met dit team. Blind is een perfecte opbouwer, maar kan niet op een 3-mans middenveld. Dus als cvm achter gravenberch en klaassen, die dan meer naar voren kunnen schuiven, en nummer 10 kudus lijkt me de beste optie. Verder heb je gewoon weinig echt goede vleugelspelers. Tadic is op zijn best als hij meer vrijheid om naar binnen kan komen en hij zou in 4-4-2 op zowel 10 (dankzij de extra zekerheid met blind) als in de spits kunnen. Anthony is erg doelgericht, maar is nu vaak te ver naar de zijlijn en zou in een centralere rol meer goals maken. Promes kan op de bank zolang hij deze vorm heeft. Neres kan je met anthony afwisselen als hij eens een langere periode fit is. Traoré en Brobbey zijn prima talenten, maar zouden er imo baat bij hebben als ze niet 90 minuten tegen twee man spelen, want dat kunnen ze nog niet aan.

23 december 2020 om 21:57

Wie heeft het verzonnen die Kleiber te halen? Die vond ik bij Utrecht al niet uitblinken

23 december 2020 om 22:47

@groninger_hop
Ik vind Martinez ook een miskoop. Denk je dat als Ajax nu mag kiezen of het Geld terug, of Martinez houden dat ze dan voor het tweede zouden kiezen?

24 december 2020 om 01:05

Tuurlijk kiezen ze dan Martinez want die verkopen ze voor meer dan aankoopbedrag.

24 december 2020 om 12:39

Martinez vertegenwoordigd een marktwaarde van 20 miljoen, terwijl hij voor 7 miljoen gekocht is. Ajax zal dus echt nooit anders dan voor Martinez kiezen.

23 december 2020 om 22:01

Onzin Groninger Hopp. Ten eerst heeft Ajax 40 miljoen geã¯nvesteerd en 100 miljoen verdiend. Minder dan de helft van de verdiensten is gebruikt om aankopen te doen. Van die 40 miljoen ging een kwart naar de aankoop van Kudus. Nou, die heeft geen gelukkig half jaar gehad met zijn blessure. 15,75 miljoen ging naar Antony, die is nog erg grillig maar is 20 en gaat zolang Ajax CL haalt gewoon minstens het dubbele weer opleveren. 11 miljoen ging naar Klaassen, die die 11 miljoen ook gewoon prima waard is en onderaan de streep meer opgeleverd heeft dan dat Ajax nu voor hem betaald heeft. En 4,25miljoen ging naar Klaiber, wat totaal Ajax-onwaardig materiaal is maar als ze daar achter zijn bij Ajax misschien dat ook gewoon weer gaat opleveren als hij richting Club Brugge ofzo gaat. Daarbij heeft Ajax jaar na jaar zijn allerbeste spelers moeten verkopen die ook jaar na jaar gewoon bij de absolute top presteren. Met andere woorden: er gaan geen koppen rollen. Geld moet rollen bij Ajax.

23 december 2020 om 22:18

Nou, Ajax mist al hun verkopen hoor. Als je Dest niet had verkocht, had je vandaag gewoon een rechtsback gehad die gevaarlijk is op de positie waar hij wordt opgesteld. Klaiber loopt alleen maar in de weg en draagt dat Ajaxshirt zoals ik dat deed toen ik 8 was op een voetbalveldje naast school. Als Donny niet had verkocht, had je nu veel meer dynamiek en diepte gehad. Juist zo'n wedstrijd als vanavond. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarbij hoe kom je er bij dat Antony de duurste aankoop ooit was? Antony was nog goedkoper dan Sulejmani. Neres is de duurste aankoop ooit van Ajax. Dit alles neemt niet weg dat Ajax met al deze feiten, blessures en 'pech' gewoon ten alle tijden van dit Willem II dient te winnen.

23 december 2020 om 22:44

Ik noem de bedragen zelf hierboven toch in euro's? 40 miljoen, daar waar je een waarde van 100 miljoen hebt laten gaan. Dan is het toch duidelijk dat Ajax kwaliteit inlevert? Ik snap je rijtje niet. de miskopen die je noemt zijn of nog aanwezig bij Ajax, of voor bijna het aankoopbedrag weer verkocht. Klaassen is met winst teruggehaald, Kudus en Antony gaan naar alle waarschijnlijkheid het meervoudige van hun aankoopbedrag opleveren. Promes heeft zichzelf vorig seizoen al terugverdiend. Blind en Tadic dat seizoen ervoor. Marin is volgens mij bijna quitte de deur weer uit gegaan. En de rest zijn bedragen die Ajax met gemak al gecovered heeft met die megaverkopen. Dit rijtje wat je weergeeft is met een verkoop van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt alleen al gedekt. Daarbij moet kapitaal gewoon op het veld staan, je moet ook 11 man kunnen opstellen he. Ik zoek nergens excuses, kap zelf met je onzinverhaal over hoeveel andere clubs hebben uitgegeven. Want je kan appels niet tegen peren wegstrepen. Feyenoord maakt jaar op jaar verlies. Als Ajax steeds maar een kwart tot een helft herinvesteerd als dat het verdient, en toch steeds meedoet in Europa en om het kampioenschap, dan ben je een modelclub. En dat is iets waar jij niet zo goed tegen kan is wel duidelijk in je laatste zin. Want excusses?? Ik zeg toch dat Ajax ten alle tijde van Willem II dient te winnen. Op papier verloopt een wedstrijd nou eenmaal niet zoals op het veld.

23 december 2020 om 22:58

Wanbeleid ook echt? Enig idee waarom Ajax dat budget steeds heeft? Dat komt door het geweldige beleid. De Boer mocht niets investeren na jaren wanbeleid. En nu wordt er jaar na jaar alleen maar winst gemaakt en staat er toch steeds een elftal dat nooit in Europa afgaat en al jaren Nederlands' eer hoog moet houden in de CL. Wat mij totaaaaaaaaaaaal niet interesseert is dat rijtje 'miskopen' die gewoon hun aankoopbedrag vaak weer hebben opgeleverd dan wel gecovered zijn met een topverkoop. Je kan met aankopen van 4-5 jaar terug blijven komen, maar in de tussentijd hebben andere aankopen/opgeleide spelers die misperen in het veelvoud al opgevangen. Ajax is in Europa een modelclub. Op een creatieve manier toch altijd weer met een kwalitatief zeer waardig elftal komen. Jij bent echt te makkelijk bezig om nu een beetje het beleid te kraken, waar de Europese top jaloers op zou zijn. Ik zou me toch maar meer met Groningen bezig gaan houden.

23 december 2020 om 23:01

Scouting is inderdaad waardeloos. Alle grote verkopen zijn eigen jeugd of heel jong aangekocht. Ziyech niet, maar die kochten ze pas toen heel Nederland riep dat ze die moesten halen en uitgeschakeld werden in de CL.

Er zijn maar enkele topaankopen: Neres, Sanchez, Tadic, Ziyech. Anthony en Kudus heb ik nog wel vertrouwen in en tonen wel potentie.

Maar je haalt spelers als Klaiber, Alvarez, Marin en Magallan en laat Zeefuik, Botman en Lang gaan. Dat is miljoenen weggooien voor spelers met dezelfde of misschien wel mindere kwaliteit dan je al in huis hebt. De topverkopen verbloemen het hele slechte aankoopbeleid.

23 december 2020 om 23:04

Groningen heeft deze zomer 5x zoveel uitgegeven als Heracles en kan daar ook niet van winnen. Dat is het niveau waar jij op dit moment op zit te discussiã«ren. Zolang jij in je rijtje Blind en Tadic opnoemt, waar we een supersuccesvol CL seizoen aan hebben te danken en daarmee het veelvoudige van hun aankoopbedrag hebben opgeleverd, kan ik je betoog over dat Ajax slecht beleid voert niet heel serieus nemen.

23 december 2020 om 23:21

Milik, Frenkie, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Suarez, Ibrahimovic en in mindere mate ook Dolberg of zelfs Traore en Martinez die flink in waarde zijn gestegen vergeet je nog. Met sommige van deze ga ik vrij ver terug, maar dat zijn toch weer 10 extra namen.

Bovendien is 6 miljoen voor Lang geen heel gek bedrag, aangezien deze niet bij leek te tekenen en 7 miljoen voor Botman was ook gewoon een heel hoog bod voor een speler die niet in de Ajax speelstijl pastte.

Verder met je eens dat er ook een hoop geld uitgegeven is aan miskopen (Orejuela, Kristenssen, Wober, Magallan, Marin, Labyad en een hoop anderen), maar nou moeten we ook niet doen alsof die spelers vervolgens meteen weer gratis de uitlopen, want in veel gevallen brengen ze gewoon weer een groot deel van de aankoopsom op (Wober 12 miljoen, Kristenssen 5 Miljoen).

Onder de streep doet Ajax het met aankopen en zeker verkopen gewoon enorm goed en als ze deze trend blijven doorzetten, dan gaat het niveau langzaam maar zeker toch omhoog.

24 december 2020 om 00:09

Kan je mij uitleggen waarom Botman niet in de zogenaamde speelstijl van Ajax past? Vorig jaar stonden daar Blind en Veltman die te traag zijn om met ruimte in hun rug te spelen en waar er maar 1 van een goede inspeelpass heeft

24 december 2020 om 00:47

Met ruimte in de rug verdedigen heeft niet alleen met snelheid te maken. Het heeft te maken met achteruit lopen, maar toch nog je man goed in de gaten houden om vervolgens om het juiste moment in te stappen. Piqué en Ramos zijn bijvoorbeeld ook niet de snelste verdedigers, maar die kunnen uitstekend met ruimte in de rug verdedigen. Bij Jong Ajax viel elke wedstrijd op dat Botman dat aspect van "het Ajax spel" hem niet lekker lag. Juist bij het counter voetbal van Heerenveen en Lille, waar men laag verdedigd kwam hij vervolgens wel goed uit de verf.

Ik denk dan ook niet dat Botman het half zo goed had gedaan bij Ajax als dat hij het nu bij Lille doet. Wel ben ik het met je eens dat Schuurs en Alvarez echt flinke stappen moeten maken om RCV van Ajax te zijn en anders zal er toch een nieuwe speler gehaald moeten worden.

24 december 2020 om 01:14

"Kan je mij uitleggen waarom Botman niet in de zogenaamde speelstijl van Ajax past?" Ik denk gebaseerd op de jaren die hij bij Ajax in jeugd heeft gespeeld. Goede doelverdediger, matige opbouwer en vaak ronduit slecht met ruimte in rug. Klinkt een beetje als Magallan qua omschrijving maar bedoel echt Botman hier. De kwaliteiten van Botman zouden bij Ajax amper gebruikt worden en hij zou aan het zwemmen raken, zoals alle voorgaande jaren, om erna afgemaakt te worden om wat hij niet kan. Zelfs een CV als Sanchez die beter bij Ajax past dan Botman liet in zijn jaar hier zien dat je als voetballende ploeg een CV met goede inspeelpass nodig hebt anders krijg je zoiets als in EL finale waar Mourinho Sanchez vrij liet in opbouw en we geen seconde aan voetbal toe kwamen en verloren wedstrijd speelde.

24 december 2020 om 12:56

Mooi dat je de cijfers hebt staan, maar je doet het nu wel lekker makkelijk voorkomen alsof deze spelers allemaal niks toevoegen en/of gratis vertrekken.

Antony, Kudus, Klaassen, Tadic, Blind, Tagliafico en in mindere mate Promes en Martinez zijn voor Ajax gewoon hele goede voetballers (geweest).

Verder zij Wober en Kristenssen voor een vergelijkbaar bedrag weer verkocht en kan eind van dit seizoen door middel van een verplichte koopoptie ook Marin aan die lijst worden toegevoegd.

Bovendien vergeet je dan ook de spelers te noemen die een schot in de roos zijn geweest en wel veel geld opleveren. (Sanchez 40 miljoen, Ziyech 40 miljoen, Dolberg 20 miljoen, De Jong 75 miljoen en Milik 30 miljoen. Dat is 205 miljoen euro aan goed aangekochte spelers tegenover 40 miljoen pond "verlies" aan miskopen (S. De jong, Cassie's, Klaiber, Alvarez, Labyad, Magallan en Bande). Overigens verwacht ik ook dat Magallan, Alvarez en Labyad niet compleet gratis zullen vertrekken, maar voor nu doen we even alsof dat wel het geval is.

Al met al doet Ajax dus ook echt wel wat goede aankopen, maar ik ben het met je eens dat dit nog beter moet. Toch vind ik dat we nou ook niet moeten gaan doen alsof Overmars het slecht doet en je met zoveel uitgaven ieder jaar kampioen moet worden, want dan vergeet je gewoonweg maar de verkopen te kijken.

23 december 2020 om 23:08

Lekker makkelijk dit weer. Ajax spendeert 40 miljoen (Antony, Kudus, Klaassen en Klaiber) en verdient dik 100 miljoen (Van de Beek, Ziyech, Dest, Botman en Veltman). PSV daarentegen spendeert 20 miljoen (Max, Sangare, Gotze en Zahavi) en verdient 10,5 miljoen (Lammers en Zoet). Toch moet Ajax blijkbaar "makkelijk" kampioen worden, omdat ze meer hebben gespendeerd...

23 december 2020 om 23:13

Precies dat. Hopp ziet het grotere plaatje niet. Zolang je jaarlijks meespeelt om het kampioenschap terwijl je 2x zoveel geld verdiend als dat je uitgeeft, doe je het echt wel goed.

23 december 2020 om 23:26

Bovendien vergeten deze mensen dat spelers als Frenkie, Milik en Dolberg ook gewoon zijn gescout voor bedragen van 1 euro, 270.000 euro en 2,8 miljoen euro, terwijl ze gezamenlijk 125 miljoen hebben opgeleverd.

Ff serieus. Hoe bedoel je niet de bedoeling. Kijk ik snap dat het moeilijk is als ajax om een redelijk sterke speler te halen zo midden in het seizoen en dat kost namelijk redelijk wat geld. Maar een goede spits is echt, maar dan ook echt, nodig. Traore,Brobbey,Huntelaar komen alle te kort in de EL. En een goede verdediger kan geen kwaad. Koop die 2, en er staat een redelijk sterk(voor een eredivisieclub zijnde) ploeg. Nu mis je dat soort spelers

23 december 2020 om 21:54

Die twee achterin dat kan ook niet meer. Blind heeft zijn beste tijd gehad en Schuurs is een garantie op tegengoals. Martinez is te klein voor een CV en Alvarez komt gewoon tekort qua niveau

23 december 2020 om 22:05

Ach, Blind heeft gewoon een veel betere CV naast zich nodig. Hij strooide namelijk ook vandaag weer met weergaloze passjes en als een Promes gewoon zo'n prachtige streep afmaakt, dan is Blind de gevierde man. Maar het is nu meer dat die gasten voorin ook allemaal niet lekker in vorm zijn.

23 december 2020 om 22:07

Maar hoe goed Blind passend is zo slecht is hij verdedigend. Je moet als CV alles in je eentje oplossen als Blind naast je staat want hij staat alleen maar te schijnverdedigen

23 december 2020 om 23:34

Hij speelde zich op het laatst trouwens wel mooi vrij. Alleen kwam er niet meer dan een rollertje op het doel. Echt ongelofelijk hoe je als voetballer zo'n losse flodder kunt produceren. Maar vooruit het zei hem vergeven.

24 december 2020 om 01:16

Dat was geen losse flodder maar een bekeken schot, gaat die op doel ben je als doelman praktisch kansloos. Zo scoorde B. Traore ze geregeld (Dit weekend toevallig nog in PL) en ook Messi heeft daar vaker een handje van.

24 december 2020 om 11:30

Heeft geen zin wolterx, dat zijn mensen die nooit op een voetbalveld hebben gestaan. Hetzelfde met Japie hierboven: "die twee achterin dat kan ook niet meer. Blind heeft zijn beste tijd gehad en Schuurs is een garantie op tegengoals" Ajax heeft de minst gepasseerde verdediging van Nederland en staat bovenaan de competitie. Zo slecht zal het dus niet zijn.

24 december 2020 om 13:02

@nl_modric in de Eredivisie wel ja maar Ajax heeft ook Europese ambities en dan zie je dit seizoen gewoon dat Schuurs en Blindop dat niveau tekort komen in verdedigend opzicht en vorig jaar kwamen Blind en Veltman dat ook in de CL. als je wil overwinteren moet je achterin wat beters hebben staan

Tevreden? Wat dacht je van de verdediging Erik? En iemand voorin die er 20-25 inschiet per seizoen.

23 december 2020 om 22:00

Ten Hag is tenenkrommend in de manier waarop hij altijd alles wat slecht is in een positief daglicht te zetten, alsof de kijker blind is. De zoveelste dramatisch slappe wedstrijd van Promes? “Hij heeft weer een uitstekende wedstrijd gespeeld.” Ajax na een draak van een wedstrijd met puntverlies: “Een uitstekende wedstrijd”. Het onvermogen aan zelfkritiek is bij Ten Hag gewoon lachwekkend.

23 december 2020 om 22:09

20-25 goals? Tadic dus? Die staat op 9 na 14 wedstrijden. Een snelle berekening leert ons dat hij in deze lijn 22 goals gaat maken. Daarbij zou ik wel Danilo gewoon terughalen inderdaad. Een CV heeft veel meer voorkeur boven een spits verder.

Man man man. Hemeltergend zeg hoe Ajax voetbalde. Zelfs mijn schoonmoeder die totaal geen verstand van voetbal heeft zei tijdens de wedstrijd: Als ze zo doorgaan dan krijgen ze vast een doelpunt tegen.
Altijd weer December waarin het mis gaat...

23 december 2020 om 21:55

Niet om lullig te doen, maar het is al een hele tijd niks. Dat begon vorig jaar in december, echter eindigde het daar helaas niet. We zullen het nooit weten, toch ben ik zelf van mening dat ten Hag destijds is gered door corona, want het spel en de resultaten waren destijds al verschrikkelijk. Gewoon tijd voor een frisse wind, want dit gaat op deze manier echt in tranen eindigen. Pak maar eens een lijstje van de laatste 30-40 wedstrijden erbij, dan schrik je best.

Een nieuwe trainer mag er ook bij. Zet Dick Advocaat voor dit gezelschap en eens kijken of dat labbekakkerige gedrag doorzet...

Het ligt niet altijd aan de kwalitteit van de spelers. Meestal ligt het aan de mentaliteit van de speler, en hoe hard ze zich willen inzetten, ook het moraal speelt een rol. Een paar keer winnen en plots kan de mentalitiet veranderen en is het spel veel beter

23 december 2020 om 21:56

Het ligt zeker niet altijd aan de kwaliteit van de spelers, maar als je zoals in de tweede helft speelt met spelers als Promes en Ekkelenkamp maak je het jezelf gewoon wel heel erg moeilijk. Dat zijn gewoon parodieën op een professionele voetballer. Ook ligt het aan de wijze waarop Ten Hag zijn poppetjes neerzet, want ongeacht de kwaliteit van de spelers, ze moeten gewoon op de goede plek zijn. Vooral schrijnend is hoe Ten Hag blijft vasthouden aan Promes op 10, terwijl hij helemaal niets heeft wat een speler op die positie hoort te hebben. Hij is gewoon een linksbuiten, punt uit. Wel een dramatisch slechte overigens die zo spoedig mogelijk doorgeselecteerd moet worden.

Haal aub een rechtsback die weet wat die positie inhoud n.l. in eerste instantie verdedigen en indien mogelijk mee op komen en niet ergen op de rand van de 16 van de tegenstander lopen om vervolgens rustig terug te wandelen .ook een echte spits ven 24/25 jaar die het spelletje van Ajax speelt en niet met Brobbey aankomen want die is te jong om 90 minuten vol te gaan.

23 december 2020 om 21:54

Ajax heeft met Mazraoui een rechtsback die mij dit jaar eindelijk begint te overtuigen. Hij begint zijn rol steeds beter te begrijpen. Vind Klaiber als back-up op zich wel ik. Geen topper, maar ook geen drama.

23 december 2020 om 22:10

Eigenlijk vond ik Mazraoui uitstekend in 18/19. Zijn niveau werd ook wel omhoog getild door de rest van het team, maar toch. Verdedigend stabiel en aanvallend best gevaarlijk. Scoort ook nog wel eens en dan is het niet perse de 7-0 tegen VVV ofzo.

23 december 2020 om 22:24

Was nooit zo kapot van hem, maar zag er altijd wel enigszins wat in. Wel een stuk minder dan iedereen om me heen. Lijkt erop dat zij gelijk gaan krijgen, ik hoop het. Vond hem vaak juist verdedigend af en toe vrij incapabel ogen, maar juist daarin maakt hij dit seizoen in mijn ogen reuzensprongen.

Slechte keuze, want de selectie is compleet uit balans. Ik zou heel snel een vervanger halen voor Promes die als linksbuiten niks presteert, maar al helemáál niks als nummer 10 aangezien hij daadwerkelijk helemaal níéts heeft wat een nummer 10 nodig heeft. Ook moet een rcv worden aangekocht omdat Schuurs helaas aantoont niks te leren van zijn fouten op CL-niveau. Je hoopt dat hij deze ontwikkeling meeneemt naar de Eredivisie, maar ook tegen het rechterrijtje komt hij te vaak in de problemen. Er moet gewoon keihard worden doorgeselecteerd. Exit Promes, Ekkelenkamp, Labyad, Schuurs en Alvarez.

Blind-Schuurs kan gewoon niet. Al heel lang niet. Alvarez, Martinez en timber is prima. Heb je in ieder geval mannen achterin staan ipv van truttebollen oude wijven.Middenveld is te statisch met Klaassen en labyad. Zit totaal geen versnellingen in. Tja dan wordt het allemaal heel moeilijk en voor de tegenstander makkelijker om te counteren. Zie je nu bij elke tegenstander.Ten Hag op functioneringsgesprek en die eigenwijze opstellingen overboord kieperen. Verandert ie niet dan is het meteen na de winterstop opgelost voor Ten Hag tegen de betere tegenstanders.

Ik heb nog steeds het idee dat Ajax afgelopen zomer te weinig heeft gedaan om de selectie te versterken. Ik heb zo het idee dat de verwachtingen rondom Schuurs hooggespannen waren, maar hij valt tegen. Ze hebben verzuimd een goede nummer 9 te halen en met spelers als Labyad, Klaiber en Ekkelenkamp ga je het echt niet redden. Alvarez en Martinez krijgen geen kans of zijn in de ogen van ten Hag niet goed genoeg, maar dan blijft er weinig meer over. Neres blijft sukkelen en Promes brengt het ook niet. Ajax moet gaan oppassen, anders volgt er na een eventueel tussenjaar (mits ze de titel en CL missen) nóg minstens een tussenjaar.

24 december 2020 om 01:33

We hadden vorig jaar al een 6 nodig omdat zowel Alvarez als Martinez geen goede 6 zijn als je de bal wilt hebben. Dan ga je voor Hojbjerg (eigenlijk perfect qua profiel) en dat lukt niet omdat hij naar een grotere club in PL stap kan maken, dat is fair. Maar dat je erna bij Klaassen uitkomt is dan bizar. Totaal ander profiel en kan totaal niet brengen wat we missen op middenveld. Hij is alleen een serieuze optie als 10 met 2 goede voetballers erachter en minimaal 1 creatieve speler op de flank die beetje naar binnen staat. Met Ekkelenkamp (niet kapot van) hadden we een soortgelijke speler al maar toch betalen we een groot bedrag voor Klaassen. Ik denk dat met Antony, Kudus en Klaiber er prima versterkt is. Eerste 2 voegen iets toe en laatstgenoemde vult gat in selectie na vertrek van Dest redelijk goedkoop in. Logischerwijs is selectie minder geworden want je verliest pure kwaliteiten met Ziyech, vd Beek en Dest maar ik stoor mij meer aan het makkelijk laten gaan van Lang. Zo'n speler missen we nu en was perfecte speler om ipv Promes bij selectie te zitten waar je in zomer nog prima bedrag voor had kunnen vangen. Spelers als Labyad, Klaiber, Martinez en imo Klaassen zijn perfecte 12-16e mannen. Wanneer iedereen fit is zouden die niet hoeven te spelen, nu moeten ze vaker aantreden dan gewenst maar zijn voor Eredivisie prima als je kwaliteit eromheen hebt. Momenteel zijn we te afhankelijk van Tadic en Antony om kans te creëren en van Gravenberch en Blind om bal in juiste posities te brengen. Dat is makkelijk te verdedigen zelfs voor Eredivisie clubs. Ajax heeft een flink jasje uitgedaan qua kwaliteit laatste 2 jaar (niet gek aangezien we gewoon belachelijk goede selectie hadden) en zoveel kwaliteit koop je niet zomaar terug. Zeker gezien mate waarin Ajax doet herinvesteren is dat een utopie. Voor Ajax is Antony een gigantische investering maar op het niveau waar je naartoe wilt betalen ze die bedragen voor rotatiespelers. Persoonlijk denk ik dat een spits halen geen prioriteit moet zijn. Wanneer iedereen fit is heb je Tadic, Traore en Huntelaar met Brobbey in Jong Ajax. Dat is voor Eredivisie dik in orde. Dat spitsentrio zou in 34 wedstrijden er echt wel 25 in kunnen leggen, meer kan je niet verwachten want 30 goals per jaar spitsen betaal je gewoon veel te veel geld voor.

Erik wegwezen. Tijd om Bosz terug te halen uit Duitsland en grote namen te halen die Ajax echt beter maken. Sanchez kun je nu weghalen bij spurs en koop nou eens een goede spits. Marc moet nu direct naar eindhoven rijden om malen op te halen. Tijd voor een coup in de eredivisie want dit ajax moet de eredivisie op zijn sloffen winnen.

23 december 2020 om 22:30

Jij bent echt niet van deze wereld of wel? Malen of Ihattaren oppikken bij PSV? Bosz even terug halen uit Leverkusen? Sanchez even oppikken bij Spurs. Ik denk dat jij beter even langs de dokter kunt rijden om jezelf te laten nakijken hahah, zelden zulke onrealistische opties voorbij zien komen. Zelfs in Fifa kan dit niet...

23 december 2020 om 23:09

De eerste regel klopt helemaal. De andere regels zijn hartstikke overdreven en onrealiseerbaar. Een andere coach zou al wonderen doen. Niet breien, niet heen en weer schuiven. Nee, bewegen en doorbewegen, snelheid, diepgang ! Voorheen hadden we de 5-seconde regel het is nu plichtmatig naar de tegenstander lopen. Verschrikkelijk !

Het was ook niet de bedoeling dat we tegen Willem II 2 punten lieten liggen, eruit vlogen in de CL, dat we verloren van Groningen en Twente. Dat zoveel spelers geblesseerd raakte was ook niet de bedoeling en dat we in 2021 waarschijnlijk zonder publiek moeten spelen was ook niet gewenst. De werkelijkheid achterhaalt de planning of de wensen wel eens. Dus moet je anticiperen, en als de transfermarkt een uitkomst bied een potentiã«le ontsporing te voorkomen dan moet het maar. Of Ten Hag moet in tegenstelling tot mij als supporter het gevoel hebben dat hij het verschil kan maken door aan de knoppen te draaien. Maar die illusie heb ik niet, dus gaan we gokken dat het allemaal plots op zijn plek gaat vallen of gaat er actie ondernomen worden door Ajax?

23 december 2020 om 23:06

Waarschijnlijk gaan we eerst de titel verspelen en dan komen we in actie. Dit stroperige spel gaat je in januari niets brengen, dan wordt je (terecht) op alle fronten afgestraft !

Het lijkt me wel de bedoeling. Klaiber is totaal Ajax-onwaardig materiaal. Daarnaast heeft Schuurs meer concurrentie nodig, vertrekt Tagliafico misschien wel dus aankloppen voor Wijndal en zou ik ook Veerman toch al richting Amsterdam proberen te loodsen.

23 december 2020 om 22:08

Wijndal inderdaad gelijk ophalen. Veerman zie ik nog niet het niveau hebben om gelijk te presteren. Dan zou ik eerder voor ihatarren gaan.

23 december 2020 om 22:35

Ik denk dat je Ihatarren niet moet willen. Theoretisch kan het hoor, maar PSV gaat altijd meer vragen aan Ajax dan de rest van de wereld (terecht) en ik vind ook dat je de eer aan PSV moet laten om hem daar lekker te laten opbloeien om een toptransfer naar het buitenland te kunnen maken. Nee, liever van Veerman een absolute topper maken of lekker in Zuid-Amerika scouten.

23 december 2020 om 22:19

Vond Klaiber vandaag op zich nog wel ok. Is ook natuurlijk ‘slechts’ de back up van Nous, ben wel erg blij dat Mazraoui dit seizoen eindelijk écht overtuigend begint te ballen. Zou Tagliafico laten opvolgen door Martinez. Het geld dat je daarmee bespaart zou je moeten steken in een vervanger voor Promes, die zowel als linksbuiten als op nummer 10 aantoont wedstrijd na wedstrijd aantoont volkomen onbekwaam te zijn voor het Ajax-niveau. Zou Veerman alleen in Friesland oppikken als Gravenberch dreigt te vertrekken. Met Kudus, Gravenberch en Klaassen (en Taylor die op de deur klopt, alhoewel hij recent helaas speelt als een dweil) lijkt het middenveld wel prima te staan straks. Of je zou erin moeten slagen om Veerman relatief goedkoop op te pikken met Ekkelenkamp als prijsdrukker in de deal, maar denk niet dat Heerenveen daarin trapt aangezien het nu toch wel voor iedereen duidelijk is dat Ekkelenkamp echt niets is.

23 december 2020 om 22:25

Klaiber doet echt maar wat. Ik heb het idee dat doordat hij het Ajaxshirt mag dragen hij zelf denkt dat hij ook echt iets kan, maar hij snapt er niets van joh. Hij loop continu op plekken waar hij niet moet zijn. Hij trekt bijvoorbeeld veel te veel naar binnen. Als hij moet verdedigen, dekt hij lucht. Als hij moet aanvallen, staat hij rond de penaltystip!! Hij moet eens naar Dest kijken, die liep over de hele rechterflank. Klaiber in je basis en speelt gewoon met 10 man.

23 december 2020 om 22:29

Ik wil niet teveel aan Dest denken. Was altijd al fan van hem en ik vind het zo jammer dat hij weg is. Was imo ook beter dan Maz, die gelukkig wel reuzensprongen maakt dit seizoen. Vind Klaiber ook vaak slecht maar vond m vandaag misschien ok omdat ik niet met mn volle aandacht kon kijken. Het bedrag dat we ervoor hebben betaald is natuurlijk al helemaal lachwekkend.

23 december 2020 om 22:33

Nee, ik ben ook nog steeds niet over het te makkelijk verkopen van Dest heen. Maar als je sec kijkt is Klaiber de vervanger voor Dest. En dat is niet best. Ajax heeft geld zat, dus gewoon lekker doorinvesteren, maar iedere wedstrijd dat die Klaiber speelt is voor mij een verloren wedstrjid. Altijd 90 minuten lang ergeren.

23 december 2020 om 22:34

Snap niet dat je je pijlen richt op hem. Degene die echt faalt is Schuurs. Kaliber doet wat je van hem mag verwachten, doet geen domme dingen. Maar Schuurs maakt wekelijks fouten waar doelpunten uit komen

23 december 2020 om 22:37

Schuurs is zeker niet best maar in de topwedstrijden in de CL vond ik hem wel sterk. Daarbij zie je dat Schuurs het Ajaxspel wel snapt. Perr is nog altijd slechts 21, Klaiber gaat niet meer beter worden. Overigens zeg ik in dit topic ook wel dat Ajax moet kijken naar een CV die de concurrentie met Schuurs aan kan gaan.

24 december 2020 om 12:46

Het probleem ligt niet aan een rechtsback. Klaiber kan niet voetballen, maar is wel aanwezig. Het probleem ligt aan het gebrek aan (handelings)snelheid en creativiteit op het middenveld. We schakelen zo traag om, dat de tegenstander op het gemak weer 10 man achter de bal kan krijgen. En sorry, Klaassen komt overal te laat. En die speelt wel een op cruciale positie. Dan middenveld moet echt beter! Dan gaat de rest makkelijk meevoetballen.

Er is 1 man in Nederland die blij is dat er covid is uitgebroken en dat is Ten Hag. Hij zou wel twintig keer keihard en keihard zijn uitgefloten en aangepakt door 50.000 supporters. Wat een slappe slappe slappe hap. Indekken met de EL, indekken dat december altijd moeilijk is. Maar even in de spiegel kijken naar zijn eigen functioneren lukt die eigenwijze gladjakker niet. 2020 was gewoon ruk. Elke wedstrijd andere opstellingen, ander middenveld, andere spitsen etc etc gelul op niks af je begint achterin eerst met mannen. Echte mannen. Geen juf schuurs en nette blind.

23 december 2020 om 22:33

Twintig keer ja? Volgens mij is er thuis liefst 1x kansloos verloren (van Twente), dus zo vaak zou er geen 50.000 man zitten fluiten hoor. Ajax wint verdorie 11 van de 14 potten en scoort meer dan 50 goals in de (korte) eerste seizoenshelft. Mensen als jij zitten doen alsof je naar een G-team zit te kijken ofzo.. Vandaag was het erg slecht hoor, helemaal mee eens. Maar overdrijven is ook een vak.

Ik zou ook geen vervanger halen voor Schuurs. Lekker laten ballen dat jochie. Ajax 1 is immers een opleidingsinstituut dus hij mag gewoon lekker nog een beetje aanrommelen. Dat doet hij nu toch al zo ongeveer een jaar. En dat het wekelijks er een beetje amateuristisch uitziet nemen we maar op de koop toe.

23 december 2020 om 22:31

Ben je nou serieus ? Mag hopen van niet

23 december 2020 om 23:24

Nee ben sarcastisch. Dit is namelijk wat ik van een groot gedeelte van VZ heb moeten aanhoren toen ik zei dat Per geen Ajax materiaal is. Gelukkig zijn er na vandaag weer een aantal ogen geopend. En dat zal met de week meer worden als onze Per zo doorgaat.

Snap ergens de logica van Ten Hag, maar dan moet de ploeg wel fit zijn. Wil ik ook graag zien of Schuurs eens op de bank mag zitten. We leven nog in het corona tijdperk en ook Ajax moet op de centjes letten. Misschien is Overmars achter de schermen wel bezig met een of twee spelers, maar de trainer zal nu ook weten dat januari een zeer beslissende maand kan worden....

23 december 2020 om 23:04

Wat snap jij aan die logica ? Het is schuif-voetbal met veel balbezit en dus een schijnoverwicht. Er is geen diepte, geen snelheid, geen creativiteit. En wanneer wordt Ajax eens een keer gevaarlijk uit een corner ?

24 december 2020 om 02:31

Ik snap aan die logica dat met een fitte ploeg Ajax beter kan voetballen dan tegen Willem ll. Ik heb Ajax goed zien voetballen het laatste half jaar. Niet te vaak, maar iedereen is gewoon te opportunistisch zoals altijd. Niet alles is zo negatief. Ja, we zijn te wisselvallig, en dat is juist het probleem. De pieken en dalen zijn te groot. Kijk naar de wedstrijd tegen ADO. Het moet absoluut beter, maar Ajax gaat nu geen halve basis kopen omdat wij dat willen....Te veel fans denken dat Overmars met een toverstok nieuwe spelers gaat aantrekken. Dat gaat niet gebeuren. We leven in een tijd waarin de club elke dag geld verliest. Tien januari zal de ploeg aantreden tegen PSV in een lege JC ArenA. Moeten we nu die mooie buffer weggooien omdat wij de fans ontevreden zijn? Hopelijk komen er één of twee spelers bij, maar reken daar maar niet op. Echt, ik wil ook een swingend en goed Ajax zien, maar de realiteit is lastig. Dit zijn echt moeilijke tijden. Ook financieel.

24 december 2020 om 09:10

Ik heb het helemaal niet over een halve basis kopen of laat staan dat er 1 speler gekocht moet worden. We hebben een trainer die graag de control freak speelt. En zo speelt Ajax ook, heen en weer schuiven en langzaam opbouwen en wachten op een gaatje. We hebben de duurste selectie en kunnen voor Nederlandse begrippen de mooiste aankopen doen (daar veel clubs veelal in het goedkope materiaal moet zoeken of naar transfervrije spelers). Dan mag je ook met wat geblesseerden beter spel en resultaten verwachten. De vriendjes van Ten Hag presteren zeer ondermaats en horen niet thuis in Ajax-1.

Met deze begroting kan Ajax zich niet permitteren dat ze geen kampioen worden. Dat zou een ramp zijn. Dus dan moet je deze selectie wel gaan versterken. Het is te zwak

Als je als trainer zijnde niet inziet dat het centraal achterin niet goed zit bovendien niet door hebt dat Klaiber, Labyad en Promes middelmaat is en spelers niet met de juiste instelling het veld op kan laten gaan, wordt het toch tijd dat je op zoek gaat naar een andere trainer. Dit gaat net als vorig seizoen in januari bergafwaarts alleen had men toe mazzel dat de competitie stilgelegd werd

Blij dat het winterstop is. Kunnen we de balans opmaken. Het eerdere niveau, rol (basisspeler/wisselspeler) en/of talent in ogenschouw nemend. Niet te beoordelen te weinig gespeeld: Neres, Kudus Slecht:Promes Onvoldoende: Onana, Nico, Blind, Schuurs, Klaassen, Huntelaar Voldoende: Martinez, Klaiber, Alvarez, Labyad, Ekkelenkamp, Anthony, Traore, Tadic. Goed: Gravenberch, Mazzroui. Het is gewoon te weinig op dit moment. De sterkhouders presteren over het algemeen onvoldoende. De spelers die wel hun niveau halen zijn precies de spelers die leuk kunnen meetvoetballen maar het verschil niet maken. Ook lijkt het team in de omschakeling structureel niet goed te staan. Tegenstanders kunnen geregeld 30/40 meter het middenveld oversteken zonder iemand tegen te komen. Een hoop werk aan de winkel voor ten hag en zijn staf maar ben bang voor een verloren seizoen.

Is Morelos (van Rangers) geen goede optie als spits? Iemand een idee hoeveel die zou moeten kosten?

Zag dat hij vanavond bij de rangers wissel stond, volg de competitie verder niet echt, maar is dan wel misschien een spits waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen?

Wat is het toch genieten als je Matthijs bij Juventus ziet. Die gozer springt er werkelijk bij ieder duel in. Een sliding, een luchtduel en een snelle draaicirkel. En hij gebruikt zijn fysiek maximaal. Nu weer terug naar Perr...

De selectie puilt al uit. Laten we eerst maar eens afscheid nemen van Ten Hag. Wat een waardeloos voetbal schotelt hij ons voor. Vorig seizoen gered door het corona virus want de dalende lijn was na de uitschakeling tegen die Spaanse stierenvechters al ingezet. Als er niet ingegrepen wordt, dan wordt het dry-january ! Dus Ten Hag out !

Ten Hag krijgt gewoon niks meer uit deze groep. Zolang je de andere clubs laat zien dat er op deze manier van voetballen iets te halen is tegen Ajax, moet je niet zeuren dat de clubs dit ook doen.

Opvallend is dat niemand het heeft over Schuurs. Bij de 1-1 zag het er weer niet goed uit. Hij heeft zich zichtbaar beter ontwikkeld, maar het is nog niet van het niveau dat bij Ajax moet staan. Het heeft Ajax kostbare punten gekost zowel in de Eredivisie en CL.

24 december 2020 om 12:40

Het probleem ligt niet bij Schuurs, hoewel hij er inderdaad niet goed uitzag. Het probleem ligt op het middenveld. Daar hoor ik niemand over, maar dat is het grootste probleem van Ajax. Het middenveld is zo slap, zo traag, dat er geen fatsoenlijke aanval wordt opgezet. Alles is tikkie breed en breien maar en die tegenstander heeft alle tijd om weer met 10 man achter de bal te komen. Een handelingssnelheid van een oud omaatje. Veel balverlies, geen creativiteit, er wordt geen 2e bal gewonnen, geen snelheid. Labyad speelt te ver naar voren en heeft eigenlijk het niveau niet, Klaassen heeft niet niveau helemaal niet meer en komt echt overal te laat en Gravenberch kan het niet alleen en heeft bovendien de creativiteit niet om echt iets te forceren.

Was na de wedstrijd tegen Atalanta ook duidelijk dat er aankopen nodig zijn. Een cv, een spits is voldoende en bij vertrekkende spelers (onana, Tagliafico) eventueel ook een keeper en een linksback. Is Botman voor de cv positie niet over te halen voor een overstap? Anders even proberen bij Eric Garcia (wilt weg, Barcelona heeft het geld niet), Ozan Kabak (schalke gaat toch degraderen) of Senesi (ajax is een stap hogerop). Voor de spits positie vol voor Depay gaan.

Ajax moet achterin sowieso een goede verdediger halen want Schuurs blijft maar het vertrouwen krijgen die hij niet waar kan maken bij Ajax. Hij kan totaal niet verdedigen!! Het is voor persoonlijk dat ik nu zelf Veltman mis.. Nou dat zegt al een hele hoop.. Want ook van Veltman ben ik totaal geen fan. Ze moeten echt een sterke cv halen die de fouten van Blind kan herstellen.. Want ook Blind kan niet verdedigen.. Goed aan de bal maar verdedigend en aanvallend zwak. Dus misschien wel twee nieuwe centrale halen.. Dat is mijn mening hoor er zal wel weer commentaar komen dat het totaal niet nodig is volgens sommige hier..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren