Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona bezorgt Koeman nog meer mooie herinneringen aan Valladolid

Laatste update:

Barcelona heeft ten koste van Real Valladolid pas de tweede uitzege van het seizoen in LaLiga geboekt. Het team van Ronald Koeman won in de Champions League alle duels op verplaatsing, maar tot dinsdag was de 0-3 zege op Celta de Vigo de enige uitzege in competitieverband. Barcelona was met 0-3 te sterk in Valladolid, waar Koeman op 2 september 1989 zijn debuut als speler van de Catalanen maakte. In zijn debuut ging de Nederlander weliswaar met 2-0 onderuit, maar daarna verloor hij niet één van de negen duels en ook als trainer van Valencia verloor hij niet van Pucela.

Barcelona werkte een uitstekende eerste helft af: het team van Koeman domineerde van begin tot eind, terwijl Lionel Messi en Pedri, beiden zeer gedreven, elkaar in alle facetten van het spel begrepen. De clubtopscorer aller tijden van los Azulgrana maakte eindelijk een einde aan een zorgelijke reeks: hij gaf zijn eerste assist in LaLiga sinds 11 juli. Na iets meer dan twintig minuten spelen bezorgde Messi de bal in het strafschopgebied en kopte Clément Lenglet de bal achter Jordi Masip. De doelman van Valladolid had even daarvoor op fraaie wijze een poging van Messi, na voorbereidend werk van Pedri, gekeerd.

Barcelona, waar de klachtenvrije Frenkie de Jong weer in de basis stond opgesteld, kwam dik een kwartier later op 0-2. Messi was niet van de bal af te krijgen en gaf het leer op rechts mee aan Sergiño Dest, die Martin Braithwaite een niet te missen kans bood. Niet onbelangrijk: Dest bracht Braithwaite in de tien voorafgaande minuten aan de 0-2 al tot tweemaal toe in stelling. De Deen kon de eerste bal niet verzilveren en zijn tweede mogelijkheid, een hakbal, belandde in de handen van Masip.

In de tweede helft liet Valladolid zich niet onbetuigd, al was Barcelona ook enkele keren dicht bij de 0-3. Een vrije trap van Pablo Hervias zorgde voor de nodige onrust in het strafschopgebied van de Catalanen, net als het feit dat Toni Villa net tekortkwam bij de tweede paal. Aan de andere kant van het veld kon Braithwaite een voorzet van Jordi Alba niet verzilveren en blonk Masip uit met een formidabele redding op Messi. En ook na iets meer dan een uur spelen deed Braithwaite niets met goed voorbereidend werk van Dest.

Barcelona kwam na 65 minuten spelen op 0-3 en daar had Pedri een groot aandeel in. Met de rug naar het doel gaf het talent de bal met een heerlijke hakbal mee aan Messi, die vervolgens Masip passeerde. Het was doelpunt nummer 644 voor de Argentijn, die daarmee het wereldrecord van Pelé (643 doelpunten voor één club, Santos) definitief brak. Koeman greep de laatste twintig minuten van de gelopen wedstrijd aan om De Jong, Jordi Alba en Ronald Araujo rust te geven en Samuel Umtiti, Junior Firpo en Sergio Busquets speeltijd te gunnen. Het was aan Marc-André ter Stegen te danken dat Barcelona het bezoek aan Valladolid zonder tegendoelpunten afsloot. De doelman had in het restant enkele fraaie reddingen in huis en was daarmee ook verantwoordelijk voor de 0-3 zege.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi om messi weer blij te zien. Ik snap de kritiek op koeman zeer zeker, maar vind wel dat sommige mensen wel heel negatief zijn. Eerst over de 5-3-2 en dan weer geen puig en alena. Ik begrijp ook niet dat ze geen kans krijgen (al zal daar toch vast iets achter zitten?) en het lange aanhouden aan de 4-2-3-1 snap ik ook niet, maar na een 0-3 vind ik het wel raar om te zeggen dat hij zsm weg moet. Ookal is het een mindere tegenstander.

22 december 2020 om 23:56

Eens, de selectie is gewoon totaal uit balans, dus het is en blijft puzzelen. De verdediging moet versterkt worden en Koeman doet dat terecht op deze manier. Puig en Alena hebben hem nuet overtuigd, kan gebeuren, hij heeft er echt geen problemen mee om jonge spelers op te stellen, zie ook Pedri en Fati. Het zal dus wel zo zijn dat Koeman het nog niet met zo'n jong en licht middenveld aandurft. Helemaal niet raar als de verdediging al zo zwak is. Realisme is echter ver te zoeken bij verschillende supporters....en dan roepen om Umtiti, terwijl die in 15 minuten liet zuen waarom hij niet meer speelt.

23 december 2020 om 00:01

Maar je had nu toch Puig kunnen wisselen voor Pedri? En de reden dat we constant om Puig en Alena vragen, is omdat ze telkens de beste middenvelders zijn wanneer ze spelen. Vervolgens zie je Coutinho erin komen voor Pedri, terwijl hij telkens als een natte krant speelt.

23 december 2020 om 00:04

Daar ben ik het ook zeker mee eens (geef ik ook aan). Vraag me dan wel af of er iets achterzit. Bij oranje gaf hij zulke spelers dan wel minuten. Vind alleen niet dat je dan alsnog moet roepen dat hij wegmoet als je 0-3 voor staat. Op andere momenten zou ik het eerder begrijpen. Snap ook niet dat puig bijv niet speelfe na juve en hij dan wel vasthoud aan de 4231 met frenkie en busquets tegelijk.

23 december 2020 om 00:07

Jeroen ik weet niet hoeveel wedstrijden jij van Barca hebt gezien maar ik wil je toch op een ding wijzen. Ik heb dit seizoen 1 wedstrijd gemist en dat was tegen Getafe. Voor de rest heb ik elke wedstrijd gezien waarin spelers als Couthino, Pjanic, Lenglet en Busquets dramatisch spelen. Niet 1 wedstrijd maar gewoon week in week uit waarin het duo lenglet en Busquets ons zelfs punten heeft gekost waardoor de titel zo vroeg uit het oog is. Toch mogen deze spelers elke keer maar blijven opdraven. Hoe kan et toch zijn dat een Couthino die sinds zijn liverpool tijd niet constant 3 wedstrijden goed kan spelen mag blijven opdraven. En nee ook bij Bayeren was hij zwak, genoeg bayeren fans die dit kunnen bevestigen. Ook heb ik gezien hoe Alena en Puig die, in de kleine minuten die ze maken, vaak de beste op het veld zijn. Puig en Alena die meer meters maken en voetballend vaak beter zijn dan Pjanic en Couthino. Hoe kan het dan toch dat die jeugd spelers met een hart voor de club minder overtuigen ondanks hun sterke minuten en de spelers die geen inzet tonen (Couthino en Pjanic) wel Koeman overtuigen. Enige wat ik kan bedenken is dat Koeman iets persoonlijks heeft tegen de 2 jeugd spelers.

23 december 2020 om 12:53

Alena heb ik ook meermaals dramatisch in zien vallen. Het zijn beide grote talenten maar Koeman toont met Pedri wel aan dat hij naar kwaliteit kijkt en niet naar leeftijd, dat geldt ook voor deze twee, ze hebben de laatste tijd te weinig kwaliteit laten zien anders stonden ze er echt wel

23 december 2020 om 00:03

Tegen de slordig en 18e met 5 verdedigers en 2 zessen spelen is geen kunst, dat is juist schande.

23 december 2020 om 00:07

Je hebt 0-3 gewonnen en speelde relatief goed voetbal? Accepteer dat de verdediging gewoon geen barca niveau is. Kan je wel naief blijven, maar vandaag was toch niet super verdedigend? Dest en alba speelde vaak ook gewoon als middenvelders. Een 352 of 532 of 3412 hoeft niet verdedigend te zijn. Zie atalanta

23 december 2020 om 00:07

Je moet je niet blind staren op een opstelling. Dat is vloeibaar. Een 532, is net zo goed een 352 of zelfs een 334 (met Dest en Alba als vleugelaanvallers). Koeman laat meer en meer doorschemeren dat Griezmann en Coutinho geen toekomst meer hebben. En dat is goed nieuws.

23 december 2020 om 00:16

Als jij wil beweren dat Barca vandaag met 5 verdedigers en 2 controleurs speelde heb je simpelweg niet naar de wedstrijd gekeken Bahman. Mening al klaar bij het zien van de opstelling maar kijken ho maar.. Ik zou je aanraden om de heat maps van F. de Jong en Pjanic eens te bekijken (dan zie je dat dit zeker niet louter controlerend is), en met name die van Dest en Alba. Laatstgenoemden waren vandaag aanvallers, zijn amper op eigen helft geweest. De effectieve veldbezetting leek nog het meest op 3-2-4-1. Je kunt allerlei dingen verwijten maar Barca speelde echt niet behoudend, geen idee waarom dit een schande zou zijn ook want het was een vrij prima wedstrijd mijns inziens.

23 december 2020 om 00:17

Zeker in het begin lag er wel heel veel ruimte voor Valladolid. Later werd dat wat beter, maar daarvoor had Barcelona toch een beetje geluk dat die van Valladolid letterlijk niets goed konden doen vandaag.

23 december 2020 om 00:20

Valladolid staat niets voor niets zo laag. Maar Barcelona was tot nu toe te kloppen door bijna elk team in uitwedstrijden. Er is wat voortuitgang geboekt. Koeman heeft zijn kaarten laten zien. Ik hoop dat Coutinho en Griezmann het signaal begrepen hebben.

23 december 2020 om 00:04

Koeman snoert toch even wat monden hier, wat zogenaamde experts die het allemaal wel beter weten. Toch een prima keuze geweest. Koeman ziet in dat het defensief zwak is maar vooral dat er aanvallend heel wat mist. Als je dan moeilijk scoort dan kan er enig onzekerheid ontstaan. Je gaat onzorgvuldiger zijn voorin en de tegenstander meer kansen weg geven en dan moet je defensief meer solide zijn.

23 december 2020 om 00:10

Duidelijk dat de Staf en dus ook Koeman op schema zitten met hun transitie. 2e seizoenshelft gaat Barca haar stabiliteit uitbreiden. Volgend seizoen moeten de eerste prijzen vallen.Die titel is dan een absolute must. Nu nog niet.

23 december 2020 om 00:14

Volgend jaar is Messi weer een jaartje ouder, er is geen cent te besteden komende zomer, ik zou me niet blind staren op het feit dat het volgend jaar allemaal goed gaat komen.

23 december 2020 om 00:15

Je wint een pot van de nummer 18, je staat ondertussen op een kansloze positie voor de titel. Dat is onacceptabel voor een club als Barca.

23 december 2020 om 00:13

Het lijkt me inderdaad overdreven om te pleiten voor een vroegtijdig vertrek van Ronald Koeman. Er zijn genoeg redenen om kritiek te leveren op zijn functioneren (waaronder tactisch geblunder en wisselbeleid), maar hij heeft als mens en als speler het krediet verdiend om langer te blijven zitten. Natuurlijk wint Barcelona vandaag met 0-3 van een degradatiekandidaat, maar de wedstrijd was eigenlijk nooit volledig onder controle en in de omschakeling werd het middenveld compleet overlopen door tactische keuzes van Ronald Koeman. Pleiten voor ontslag gaat te ver, maar zelfs met deze selectie moet hij in staat zijn om dit soort wedstrijd te controleren. Real Valladolid kreeg in de omschakeling enorm veel ruimte om kansen te creëren en dat is simpelweg het gevolg van de tactische keuzes van Ronald Koeman. Bij een club als Barcelona is het niet genoeg om te winnen, het vertoonde spel is ook belangrijk. Ook bij een 0-3 winst. Maar nogmaals. pleiten voor zijn ontslag is overdreven.

23 december 2020 om 00:18

Dat zeker guaporta. Vind koeman ook vaak rare keuzes maken en kritiek is prima, maar ook accepteren dat barca met dit materiaal niet vergeleken kan worden met vorige jaren. Alsnog moet je wel kritisch zijn als je tegen de nr 18 soms zo kwetsbaar bent. Doelde vooral op het ontslag vanwege de 5321 en geen puig (los van dat ik hem ook liever zie) terwijl je 0-3 voor staat

23 december 2020 om 00:25

Anderzijds is het niveau in La Liga ook echt bedroevend dit seizoen hoor. Veel teams zijn echt gewoon slecht en de teams die normaal een beetje goed zijn, zitten bijna allemaal in een zwakke periode.

23 december 2020 om 00:31

Volgens mij verwacht de achterban ook niet dat Ronald Koeman met deze selectie op alle fronten meestrijdt om de prijzen. Iedereen begrijp wel dat het nagenoeg onmogelijk is om met het huidige materiaal en het blessureleed dat soort doelstellingen te bereiken. Denk dat de frustratie voornamelijk voortkomt uit het feit dat het middenveld nauwelijks een wedstrijd kan controleren terwijl we allemaal weten dat een speler als Riqui Puig enorm kan helpen om dat te bereiken. En Koeman weigert om hem in te zetten om redenen die eigenlijk moeilijk te verantwoorden zijn. Tsja, dan begrijp ik de frustratie wel. En ja, vasthouden een 4-2-3-1 terwijl dat duidelijk geen oplossing is lijkt me een reden voor nog meer frustratie. En dan tegen een degradatiekandidaat met een extra verdediger spelen slaat nergens op. Maar nogmaals, pleiten voor zijn ontslag gaat me te ver.

23 december 2020 om 00:34

Als er genoeg redenen zijn om kritiek te leveren op zijn functioneren en als de resultaten behoorlijk tegen vallen en als het vertoonde spel en het niveau zo slecht en laag is, is er geen enkele reden om aan een tweederangscoach vast te houden. Toch? Of moeten nu blij zijn met winnen van een slordig 18e team?

23 december 2020 om 00:35

Volledig met je eens, Lierse1997. Real Madrid en Barcelona halen de afgelopen twee seizoenen echt een bedroevend niveau en moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben dat Atletico Madrid beter lijkt te draaien. Natuurlijk blijf ik (tegen beter weten in) hopen op een kampioenschap voor Barcelona, maar zou ze het van harte gunnen.

23 december 2020 om 00:42

Atletico is denk ik ook eerder een eenoog in het land der blinden. Ze kunnen goed verdedigen en weten meestal wel een goal te maken, maar dat alles komt toch ook door de matige tegenstand. Tegen een dit seizoen wisselvallig real maakten ze nooit echt aanspraak op de winst, tegen Bayern B (al is C misschien meer op zijn plek) wisten ze 1-1 gelijk te spelen, tegen Barcelona winnen ze met 1-0 door een godsgruwelijke fout van ter stegen, tegen lokomotiv Moskou weten ze twee keer niet te winnen en in het begin van het seizoen kregen ze een 4-0 pandoering van de A ploeg van Bayern. Ik verwacht wel dat ze kampioen worden dit jaar. Real zakt als een kaartenhuis in elkaar vanaf ze een tegengoal krijgen en heeft alleen in Benzema een speler die regelmatig een doelpunt kan maken en Barcelona is door blessures en tactische keuzes ook allerminst overtuigend. Maar door de matigheid van de rest zullen ze wel alle drie in de top 4 eindigen, alles minder dan dat zou ook werkelijk een grandioze blamage zijn.

23 december 2020 om 00:53

Bahman, maar wat ik mis zijn de suggesties. Net als een lenglet opstellen, wie zie je liever? Daar wordt dan niet op gereageerd. Welke eersterangscoach zou dit project aannemen? Nee je hoeft niet blij te zijn van een 18e team maar compleet afbranden? Doe dat dan op andere momenten en niet vooraf omdat je 532/352 speelt of puig niet inbrengt terwijl je 0-3 voorstaat

23 december 2020 om 01:33

@guaporta Puig moet denk ik eerst het krachthonk in. hij heeft een goede techniek maar op het moment dat je de bal niet hebt dan heb je helemaal niks aan zo een speler want die gaat geen fysieke duels voor je winnen. als je dan ook weet dat Messi niet veel doet bij balverlies dan speel je op die momenten met 9 man

23 december 2020 om 01:52

@hangover, interessante suggestie maar zou wss ook 532/352 met dit elftal spelen. Na utd helaas ook een smet opgelopen. Ben ook wel heel benieuwd hoe hij momenteel met messi om zal gaan.

23 december 2020 om 10:30

Diezelfde Riqui Puig die zich moeiteloos staande hield tijdens fysieke duels met Thomas Partey? Japie_krekel, als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt is het misschien beter om je mening niet zo stellig te verkondigen.

23 december 2020 om 10:41

@Guaporte ik heb Puig een aantal keer zien spelen maar ik heb hem nooit tegenstanders van de bal zien zetten op het moment dat Barca moest verdedigen op het middenveld, ook Party niet. Welke wedstrijd tegen Atletico was dat dan?

23 december 2020 om 10:58

De wedstrijd die op 30 juni 2020 gespeeld werd, eindigde in 2-2. Riqui Puig kreeg een vrije rol op het middenveld en was niet van de bal te krijgen.

23 december 2020 om 11:25

Ja dat zal best maar daar had ik het niet over. Ik had het over op het moment dat Barca de bal niet heeft en er verdedigd moet worden. Op dat moment heb je niks aan techniek en dan gaat het om fysieke kracht en dan zie ik Puig met zijn 68 kg niet iemand als een Party van de bal afzetten

23 december 2020 om 14:31

Volgens mij begrijp je dan niet wat voor type speler Riqui Puig is. Dit is equivalent aan klagen over Andrés Iniesta dat hij niet genoeg luchtduels wint.

23 december 2020 om 15:00

Nee, dat snap ik heel goed maar Iniesta speelde meestal vanaf de flank en niet vanaf de as op het middenveld omdat daar ook mannen moeten lopen die bij balverlies verdedigend wat kunnen brengen

23 december 2020 om 22:55

Andrés Iniesta speelde meer dan zes keer zoveel wedstrijden in een centrale rol op het middenveld dan op de flanken. Werkelijk, soms vraag ik me af of je überhaupt wel naar voetbal hebt gekeken... Misschien is het maar goed dat we je opmerking van 'riqui moet het krachthonk in' niet al te serieus nemen.

23 december 2020 om 00:57

Ik snap het ook niet. Koeman wil punten. Meer punten = meer vertrouwen en dat resulteert uiteindelijk doorgaans ook in beter veldspel. Hij weet ook wel dat dit Barcelona geen geweldig team is, dus dan ga je proberen om toch iets neer te zetten wat enigszins stabiel is. CL halen met dit team is in mijn ogen prima, meer zit er echt niet in.

644 goals voor 1club, wat een legende die messi

23 december 2020 om 00:03

Hij was een grotere legende geweest als ie het ook buiten z’n comfort zone had geprobeerd

23 december 2020 om 00:07

Dat is jouw mening. De beste man heeft het tegen alle topclubs laten zien en heeft zowel voorin samengestaan met Henry, Eto'o, Suarez, Neymar, Ronaldinho als Cuenca, Tello, Paulinho en Braithwaite.

23 december 2020 om 00:08

Ja stel je toch voor dat hij als kleine jongen huis en haard had verlaten om ergens ver weg te gaan voetballen in een ander continent. Dan had hij wel mentale weerbaarheid getoond.

23 december 2020 om 00:13

De grootste ben je als je loyaal bent.

23 december 2020 om 00:13

Lekker provoceren, Basje? Messi kan niets doen aan zijn lengte, anders had hij zelfs op doel kunnen staan. Is dat genoeg buiten zijn comfort zone? Benieuwd of je deze uiterst cynische opmerking snapt ;-).... mooi dat jij de maatstaven bepaald wanneer er iemand een grotere legende genoemd kan worden. Haha...

23 december 2020 om 00:14

Suarez7 Je vergeet nog iets en dat is dat die tegen alle topkeepers heeft gescoord.

23 december 2020 om 00:24

@basje, is toch juist mooi dat spelers bij 1 club blijven. Ik vind totti nog steeds geweldig daarom. Vind c ronaldo ook fantastisch maar gaat erom dat je het jaar in en jaar uit last zien tegen topploegen. Dat hebben beiden gedaan en ik hoop dat we het weer gaan meemaken

23 december 2020 om 00:27

Het is mooi behalve als je de beste speler bent dan moet je opeens van het publiek andere dingen doen. Loyaliteit telt dan niet meer. Gezeik altijd om Messi

Goede wedstrijd van Barca, hoewel Valladolid wel erg slordig met de kansen omging en verdedigend ook niet erg georganiseerd leek.. Messi lijkt er zoals hij zelf al aangaf echt weer zin in te hebben, MOTM voor mij. En wat is het fijn om Pedri te zien voetballen zeg. Vandaag wat minder in de passing maar zowel verdedigend als aanvallend zo sterk en dat op zijn 18e. Als hij dit niveau vast weet te houden is hij met afstand de beste aankoop in jaren en een wereldtopper in wording.

23 december 2020 om 00:10

Pedri nam iets teveel risico soms. Maar voor de risicoloze breedtepassjes hebben we Pjanic al ter compensatie.

23 december 2020 om 00:19

Vreselijk gewoon. En het ergste van alles is dat als hij dan wel eens een risicopas gaf dat dat meteen tot een tempoversnelling leidde. Hij kan het dus wel, maar doet het amper...

Het grootste onderdeel van Barca-trainer zijn is het managen van Messi. Je kan praten over opstellingen, systemen en tactische foefjes, maar als Messi er zin in heeft, drukzet en het spel naar zich toetrekt dan win je als Barca zijnde gewoon. Betrokken bij alle goals. Als hij in de afronding nog scherper wordt schiet hij er gewoon weer 25 in.

Het wereldrecord doelpunten voor 1 club eindelijk gebroken. Die Pelé moet er ook wat van gekund hebben als je bedenkt hoe vaak Messi meer dan 30, 40 en 50 goals per seizoen heeft gemaakt. Het beste is er helaas af, maar ik ben blij om Messi, wellicht de beste ooit, zovaak te hebben mogen aanschouwen.

23 december 2020 om 00:03

Je mag niets aan de prestatie van Pele afdoen natuurlijk, maar de beste man heeft niet in Europa gespeeld. Ja, de verhoudingen lagen toen anders, maar alsnog. Het blijft knap hoor, maar de machine Messi is ongekend.

23 december 2020 om 00:08

Had je in die tijd ook geen buitenspel?

23 december 2020 om 00:16

Klopt, ook geen keepers en doelen waren groter. Meisjes mochten ook meespelen ;-)

23 december 2020 om 00:20

Ja dat wel @barcalover123. De buitenspelregel was toen exact hetzelfde als vandaag de dag. Is al vanaf ergens in de jaren '20 zo als ik me niet vergis. Edit: typo.

23 december 2020 om 00:25

Beiden grootheden in hun tijdperk. Wissel ze om en ze zijn allebei nog steeds de beste.

23 december 2020 om 00:27

Aah oke Sander bedankt voor je normale antwoord.

23 december 2020 om 00:38

Je hebt gelijk, je mag niets aan de prestatie van Pele afdoen.

Zakelijke overwinning zou je kunnen zeggen tegen een super slechte Valladolid team die volgens mij op 2 grote kansen na niet veel te zeggen had vandaag. Ik was positief verrast door hoe goed Pjanic vandaag speelde en met name zijn combinaties met Messi waren erg verfrissend om te zien. Hopelijk speelt hij hierdoor overtuigender komende wedstrijden.

Enige jammere aan de wedstrijd was geen invalbeurt voor Puig, want ik denk echt dat hij Koeman's leven veel makkelijker kan maken als hij eenmaal spelminuten krijgt. Hij is net als Fati en Pedri een grote talent die het team beter kan laten spelen.

23 december 2020 om 00:09

Ik was zeker grote fan van hem bij Juventus en met name zijn vrije trap techniek vond ik van hoge niveau. Ik hoopte eigenlijk dat hij ze vaker zou nemen bij Barcelona nu dat tegenstanders vaker antwoord hebben op vrije trappen van Messi. Alleen is zijn spelstijl in begin echt 3x niets geweest voor Barcelona. Dit was duidelijk zijn beste wedstrijd voor Barcelona, maar de tegenstander was ook 3x niets en dat zegt een hoop. Ik hoop echter wel dat ook hij zijn plekje in de team gauw zal vinden net zoals spelers als Pedri en de Jong momenteel.

23 december 2020 om 00:10

Pjanic speelt vaak voor Busquets en niet voor Frenkie. Voor de rest heb boeit zowel Frenkie als Pjanic mij niet maar ik wil gewoon dat mijn club wedstrijden wint en goed speelt. Zowel Pjanic als Busquets zijn dit seizoen gewoon matig. Bij Pjanic valt zelfs op dat hij gewoon schijt heeft en er bij loopt alsof ie 20 goude ballen heeft gewonnen. Niks te maken met Frenkie dus die vandaag drama was

23 december 2020 om 00:31

@hangpover96

Van de 3 middenvelders is Frenkie toch op dit moment met afstand de beste middenvelder. Busquets en Pjanic moeten vechten om die 2e plek. Vind Busquets soms echt te onnauwkeurig in zijn passing iets wat normaal gesproken ziojn sterkste punt was. Zal misschien ook te maken hebben met de spelers die om hem heen lopen, vroeger had je Xavi, Iniesta, Fabregas naast hem lopen, Pedro die goed was aan de bal of een Thiago maargoed ik vind Pjanic niks speciaals, is een nuttige speler maar heeft ook momenten erbij zitten dat hij verdedigend gezien vaak zijn man gewoon uit zijn rug laat lopen.

23 december 2020 om 03:35

@hangover96

Het feit dat je probeert met een label op te plakken door te stellen dat ik door een Oranje bril kijk is echt belachelijk, hij is gewoon met afstand de beste middenvelder op die positie, vind persoonlijk Pedri een geweldig talent die heel veel potentie heeft, vind Frenkie gewoon de beste zeker als je ziet wat voor een meters hij aflegt op het veld, hij is net als Busuets soms wat onnauwkeurig en niet helemaal geconcentreerd maar alsnog is hij de enige op die positie die ook nog wat dynamiek in zijn spel heeft. Hij moet zich nog door ontwikkelen maar Pjanic en Busquets moeten uitvechten wie er naast hem komt te spelen, ik zou altijd voor Busquets kiezen ondanks dat hij niet meer het niveau heeft van vroeger.

Pedri, Messi en de Jong combineren heerlijk met elkaar. Die drie begrijpen elkaar wel. Je zag na de wissels ook dat Busquets en Coutinho niet de dynamiek brengen die De Jong en Pedri wel brengen.

niet so sprankelend spel zoals gehoopt maar wel een fitte messi gezien, Pedri is voor mij echt dé revelatie van dit seizoen bij Barcelona. bewijst hij weer eventjes met zo’n assist..

ligt het aan mij of durft Dest niet meer vooruit de voetballen (ondanks zijn assist) ?

verder stoorde ik me heel erg aan pjanic eerste helft, maar tweede helft speelde hij heel sterk! op naar de volgende wedstrijd! #visca barca

De comments zullen wel weer vol staan met ‘geen Puig en Aleña’, maar ik vond het vandaag goed staan. 5-3-2 (of 3-5-2 eerder) is onorthodox wat betreft Barca, maar je ziet dat Alba en Dest dan wel echt in hun kracht kunnen spelen. Beiden zijn in staat de hele vleugel te bestrijken en het geeft ze meer defensieve vrijheid. Frenkie, Messi, Alba en Pedri waren geweldig. Vooral Messi, Pedri en Alba spelen heerlijk samen. Van mij mag Koeman dit vaker doen, heerlijk. Braitwaithe prikt ook weer raak, leuk voor die jongen.

23 december 2020 om 00:12

Zolang Fati en Dembele afwezig zijn is dit de enige manier om breedte te krijgen in het spel. Coutinho en Griezmann lopen in een wijde rol alles dicht. Messi is gewoon het beste als Pedri erin staat en als Griezmann lekker op de bank zit.

23 december 2020 om 00:22

Voor te weten of het goed staat moet er een betere tegenstander zijn. Met momenten lagen er echte enorme boulevards aan ruimte op het middenveld. Zeker in het begin leek het niet geweldig te staan. Maar het hielp ook wel dat die mannen van Valladolid niet eens een bal konden aannemen en dan de schuld gaven aan de kunstverlichting (gebeurde gewoon twee keer in de eerste helft. Pedri vind ik trouwens echt iets hebben. Zijn passingpercentage was vrij slecht in de eerste helft, maar er gebeurt tenminste iets als hij speelt.

23 december 2020 om 00:41

De ontbrekende speler is een fysiek sterke verdedigende middenvelder. Een soort Fernandinho. Vind die maar eens als je geen geld te besteden hebt.

23 december 2020 om 00:48

Ja dat vind je niet zomaar inderdaad, zeker niet met een lege beurs. Persoonlijk denk ik trouwens dat je met een middenveld met genoeg loopvermogen en een goed tactisch plan om druk te zetten niet eens zo iemand nodig hebt. Een middenveld met Frenkie-Puig en dan een derde man zou wel kunnen werken. Pedri heeft er wel het talent voor, maar die komt defensief toch wat tekort. Alena kan een optie zijn als meest verdedigende man lijkt en er is ook nog Pjanic, maar dan moet die maar eens wat verticaler gaan spelen. Anders kan misschien ook Moriba eens een kans gegeven worden? Geen idee hoe hij het doet bij Barca B, maar recent hebben jonge jongens als Fati en Pedri aangetoond dat leeftijd geen belemmering moet zijn. Alleen denk ik niet dat Koeman het zou aandurven, wat natuurlijk te begrijpen is.

23 december 2020 om 15:36

Klopt. Ik ben echter blij dat Koeman van Frenkie-Busquets lijkt te zijn afgestapt. Dat kon namelijk echt niet. Ik vind het niet zo erg dat er ruimte lag, want het was de eerste keer voor deze formatie. Wat ik wel belangrijk vind, is dat er hierin meer spelers tot hun recht komen én we ein-de-lijk diepgang hebben. We moeten zien of het te finetunen is en het echt stand houdt, maar het begin is er.

Goede overwinning tegen een zeer zwakke ploeg, Messi speelde heerlijk was bij alle goals betrokken en zorgde ervoor dat Barcelona nooit in de problemen is gekomen. Al irriteerde Messi zich wel een aantal keer op Desrt en Braithway die het overzicht een aantal keer volledig kwijt waren.

Trouwens ook weer een geweldig record van Messi bij Barcelona die nu op eenzame hoogte staat als het gaat om goals gescoord voor een club, hopen dat Barcelona in de transferperiode Memphis kan aantrekken want die Braithway ondanks dat die regelmatig scoort is natuurlijk 2 klasses minder dan Memphis.

Als ik Messi en Pedri zo zien combineren is het soms alsof je Messi en Iniesta ziet combineren in de goede oude tijd. Twee rasvoetballers die elkaar blindelings aanvoelen. Messi lijkt hem echt als zijn oogappel te beschouwen. Messi heeft er weer zin in.

Tja wat moet ik zeggen. Aan de ene kant een mooie overwinning, aan de andere kant een paar teleurstellende zaken. Om positief te beginnen: Messi! Genoten van hem weer. Speelde een sterke wedstrijd en wat was het fijn om hem weer zo blij te zien. Ik was het niet echt eens met de commentator en analisten van Ziggo dat dat vandaag vanuit het niets voor het eerst was. Het zat er al een of twee weken aan te komen. Maar wat blijft hij waanzinnig zeg. Ook het samenspel met Pedri gaat goed en daar word ik ook erg gelukkig van. Heerlijke voetballer is dat ook. Heeft een geweldig overzicht en een goede techniek. Kan daardoor altijd het spel versnellen. Wat een verschil is dat met Coutinho. Die mist toch wel handelingssnelheid in de kleine ruimte. Ook vandaag zag je hem vaak terugdraaien en even temporiseren in het laatste deel van het veld. Dat is bij Pedri zelden nodig. Nog niet alles gaat perfect natuurlijk maar hij komt er wel. Ook Pjanic vond ik best aardig vandaag. Het was nog steeds geen geweldige wedstrijd maar hij bracht wel wat rust op het middenveld en dat was prettig want er waren er maar twee. Frenkie vond ik wat tegenvallen, en Busquets deed het dan weer goed toen hij inviel. Met hem en Pjanic was er heel erg veel rust op het middenveld. Soms bijna te veel (toen ze met kortje tikjes in de 16 uit wilden verdedigen), maar dat straalt wel uit dat ze vertrouwen hebben. Om nog extra kritisch te eindigen: het wisselbeleid van Koeman is schandalig. Iedere keer krijgen jongens als Firpo, Umtiti, Pjanic (doorgaans), Trincao en Coutinho minuten en ze brengen werkelijk he-le-maal niets. Vandaag sta je met 3-0 voor in een wedstrijd die al lang gewonnen is, het is bijna kerst, geef dan een keer speeltijd aan jongens als Puig. Het plan is om Coutinho in januari te verkopen, hij gaat toch een waardeloze pot spelen, waarom zou je dan in godsnaam zo'n jongen minuten geven als er een groot talent die minuten hard kan gebruiken. Ik haak op dat vlak echt af bij Koeman zijn logica. Ik vind niet dat hij het helemaal waardeloos doet. Hij heeft Messi weer aan de praat gekregen en Griezmann voetbalt iets beter dan vorig seizoen, Pedri en Dest ontwikkelen zich fantastisch en Jordi Alba perst er nog een prima seizoen uit. Maar dat de eerder genoemde vaste invallers zoveel minuten krijgen is beschamend.

23 december 2020 om 00:24

Coutinho laten invallen was een onnodig risico inderdaad. Er staat veel geld op het spel. Als hij toch geblesseerd was geraakt... Liverpool krijgt ook 20 miljoen als hij nog een x aantal wedstrijden speelt. Umtiti is een ex-speler. Zo zonde dat hij zijn knie heeft verspest met dat WK. Het goede nieuws is wel dat Araujo weer een puike wedstrijd speelde.

23 december 2020 om 00:27

We kunnen altijd nog die tape van de 8-2 opsturen naar geinteresseerden.

23 december 2020 om 04:52

@ViscaCatalunya Zijn beste wedstrijd sinds zijn vertrek bij Liverpool inderdaad haha!

Goede overwinning tegen Valladolid dat het Barcelona niet echt moeilijk maakte. Het stond redelijk tot goed bij Barca vandaag. Er was meer balans in het elftal door verdedigend meer zekerheid in te bouwen en Frenkie op het middenveld de enige spelmaker te laten zijn. Dus en
eindelijk geen 3×nr10 op het veld. Griezmann die kansen blijft missen. Braithwait het is behelpen met hem maar er is in iedergeval wel iemand die in de spits loopt wanneer dat nodig is zie zijn goal. Misschien heeft Messi goed nieuws gekregen over Ney waardoor hij er weer zin in heeft. Verder vond ik Pjanic teveel aan alibi verdediging doen want hij liet Dest het vuile werk doen zodra dat maar even kon. Verder voegt hij vrij weinig toe . Als Barca zijn inhaalwedstrijden weet te winnen komen ze in de top 3. Kampioen gaan ze niet worden maar Champignons leage moeten ze kunnen halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren