Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik spreek Van der Sar en Overmars niet, er zijn dingen gebeurd in het verleden’

Laatste update:

Wim Jonk vertrok eind 2015 bij Ajax, nadat er onenigheid was ontstaan in het zogeheten Technisch Hart over de te volgen koers in de Johan Cruijff ArenA. Het vertrok van de huidige coach van FC Volendam heeft duidelijk zijn sporen nagelaten. Jonk verklaart zondagochtend bij FOX Sports dat hij geen enkel contact meer heeft met de directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars, voormalig ploeggenoten met wie hij bij Ajax intensief samenwerkte.

"Hoe is jouw relatie met Edwin van der Sar en Marc Overmars?", vraagt presentator Milan van Dongen in Goedemorgen Eredivisie. Een duidelijk antwoord van Jonk volgt al snel: "Die spreek ik niet", aldus de voormalig international van Oranje. "Daar heb je ook geen behoefte aan ook?", vraagt analist Hans Kraay junior. "Daar heb ik geen behoefte aan, nee", zegt Jonk vervolgens op stellige wijze. "Er zijn wel dingen gebeurd in het verleden, daar hadden wij (wijst naar Marciano Vink, red.) het straks ook over, dingen die gebeuren in je leven als trainer of een andere rol die je hebt."

Schuurs gaat in op transfergerucht: 'Vergelijking met De Ligt is onterecht'

"Dan kom je dingen tegen en dan gebeurt er van alles in de jungle van het voetbal", blikt Jonk terug op zijn dienstverband als onder meer hoofd jeugdopleiding bij Ajax. "Met allerlei politieke spelletjes, er is al van alles over gezegd. Maar het gebeurt je wel en vaak is het onrecht en wat je er allemaal van vindt. Maar het zijn wel de dingen die gebeuren in het voetbal." Kraay junior vraagt vervolgens wat Jonk het meeste pijn doet wat betreft zijn periode bij Ajax, maar Jonk blijft daarover op de vlakte. "Ik heb dat achter me gelaten, Hans. Ja, want ik kan daar niks meer mee. Ik heb nu dagelijks plezier op het veld bij FC Volendam in een prachtige rol als trainer die ik ben aangegaan. En daar haal ik nu mijn energie uit."

Kraay junior wil vervolgens weten wat Jonk doet als hij Van der Sar of Overmars toevallig tegenkomt. "Ik kom die mensen niet tegen", is het duidelijke antwoord van de Volendam-coach. "Als we bij Jong Ajax spelen zie ik ze niet. Vorig jaar was wel even spannend, dat was de eerste keer dat ik bij Ajax terugkwam, na jaren. Dit jaar heb ik daar helemaal niet aan gedacht ook", verwijst Jonk naar het uitduel van FC Volendam met Jong Ajax van vorige week maandag, een wedstrijd die in een 1-1 gelijkspel eindigde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Er zullen altijd mensen in dit huidige voetbal zijn die het niet eens zijn met het beleid, technische keuzes of andere onderwerpen. Het is altijd een gedoe, maar eerlijk is eerlijk, Jonk en Bergkamp zijn weggegaan en sindsdien is de weg omhoog flink ingeslagen. (EL finale, CL halve finale, dikke winst omzet) Er zullen altijd keuzes gemaakt moeten worden die in het belang van de club zijn, want geen enkele persoon is groter dan de club zelf. Jammer voor Jonk, maar wij als Ajacieden zijn enorm blij mee hoe goed ajax het nu doet zowel sportief als financieel.

29 november 2020 om 11:37

Allemaal leuk en aardig, maar Jonk was voor de jeugdopleiding geweldig. Daar leverde hij super werk af en in dat opzicht is zijn vertrek gewoon een gemis. Ajax had beter af geweest met hem als hoofd jeugdopleiding en het is heel jammer dat het zo gelopen is tussen de heren. Het had beter geweest als Van der Sar, Overmars én Jonk nu met elkaar het gezicht waren geweest van de wederopstanding van Ajax.

29 november 2020 om 11:41

Ja maar je kan ook zeggen dat Jonk juist de schakel was die eruit moest om dit te bereiken. Hij komt bij mij in ieder geval erg hoog emotioneel en gekrenkt over.

29 november 2020 om 12:11

Uiteindelijk is het zo gelopen dat het beter was dat Jonk de club verliet, omdat er een onwerkbare situatie was ontstaan. Een situatie waar geen van de betrokkenen op uit was. Een vertrek was onvermijdelijk, maar dan nog voelt het als een gemis. Zijn visie met betrekking tot opleiden en voetballen is waar onze club voor staat. Hij wist de filosofie van Cruijff in de opleiding te verankeren en het resultaat van zijn werkwijze was duidelijk zichtbaar. Het niveau van jeugdspelers ging jaar in jaar uit omhoog. Van spelers als Donald, Castillion, Ebecillio naar jongens als Tete, Riedewald, El Ghazi naar jongens als Kluivert, De Ligt, Van de Beek. Je zag gewoon dat zijn manier van opleiden grote talenten opleverde die makkelijker aansluiting vonden bij het eerste elftal. Ik ben ervan overtuigd dat je het effect van opleiden pas na enkele jaren ziet, dus simpel gezegd dat de groep die er nu aankomt pas de eerste groep is "na Jonk". En die groep is talentvol, maar ze komen minder "klaar" aan bij het eerste elftal. Iemand als Kluivert paste zich makkelijker aan dan Hansen, terwijl Hansen in mijn ogen een groter talent is dan Kluivert was op die leeftijd. Unuvar blijft achter. Gravenberch is redelijk vergelijkbaar met Frenkie, maar heeft meer tijd nodig om echt zijn stempel te drukken. Rensch is het grootste talent van de opleiding, maar zit eigenlijk nog niet dicht tegen de basis aan. Die heeft jongens als Martinez, Alvarez, Klaiber en soms ook Timber nog voor zich...

29 november 2020 om 13:29

@De Toekomst,
Gravenberch heeft nu op 3 jaar jongere leeftijd dan Frenkie destijds een basisplaats te veroveren en laat daar ondertussen geweldige dingen zien. Rensch is vorige week tot talent van de toekomst verkozen en maakt een week later gelijk zijn debuut als 17 jarige. je moet ook niet vergeten dat het niveau wat het eerste nu aantikt een heel stuk hoger is dan een aantal jaar geleden en dat jeugdspelers dus misschien wel een jaartje langer moeten wachten voordat ze echt minuten maken en dat vind ik na de periode met spelers als Ebecillio, Lukoki en Ozbilliz helemaal geen slechte ontwikkeling.

29 november 2020 om 14:34

De Toekomst.
Het is niet alleen het werk bij de jeugdopleiding van Jonk op zichzelf waar het hier om gaat. Jonk was dé man van Cruijff. Die het gedachtengoed van Cruijff na de fluwelen revolutie moest bewaken. En die filosofie ging ervan uit dat binnen Ajax de jeugd altijd voorop moet staan. Met het wegpesten van Jonk is dus ook de filosfie van Cruijff bij Ajax de deur uit gezet. Dát is wel significant.
Want als je ziet wat er sindsdien is gebeurd, dan zie je dat Ajax gewoon een koopclub is geworden. En met het kopen (en daarna goed verkopen) van spelers is PSV ook groot geworden, dus daar is op zich niets mis mee. Maar het is wel de ziel van Ajax, in de vorm van Cruijff en dus Jonk als diens vertegenwoordiger, die dus geweld aan gedaan wordt.
En ik snap best dat veel Ajaxfans nu denken 'wat een gezever, Ajax wint nu en doet het nu goed, dus waarom dan kritiek'? Maar dat is echt puur korte termijn denken. Want vooralsnog staan de financiën in geen enkele verhouding tot de ambities (aanhaken bij de Europese top én daar blijven).
Dus het zou zeker beter zijn geweest als de heren die nota bene nog samen gevoetbald hebben inderdad wel hadden samen gewerkt. Maar mij valt wel op hoe negatief velen hier zijn over Jonk en zelfs suggereren dat hij moest verdwijnen zodat Ajax weer kon opbloeien. Daarme zeg je namelijk gewoon dat je schijt hebt aan Cruijff, omdat je nu per direct resultaat wilt zien en dus kennelijk alleen in het nu leeft. Niet verstandig. Los hiervan is Jonk echt een geweldige jeugdtrainer. Had hem heel graag bij PSV gezien.

29 november 2020 om 14:53

Niet helemaal mee eens, Constant Kante, om eigenlijk 1 hele simpele reden: de wereld is niet zwart-wit. Ajax leidt nog steeds goed op, geeft nog steeds de jeugd de kans, de doorstroom is goed, maar enkel en alleen maar jeugd is niet goed genoeg om bij de top aan te haken. En daar liep het mis tussen Jonk en Ajax. Als het aan Jonk had gelegen, waren spelers als Tadic en Neres niet gehaald en waren spelers als Blind en Klaassen niet teruggehaald, want hij vond dat dit jeugdspelers in de weg stond. Maar als je ziet wat voor successen Ajax behaalt met dit soort spelers en hoe deze spelers de jeugd juist coachen en op een hoger niveau helpen te komen, dan draait het om balans en moet je oppassen niet teveel door te slaan in eigen jeugd of kopen, maar iedere keer weer kritisch zijn in waar je in moet investeren. Dat maakt Jonk natuurlijk geen slechtere jeugdtrainer en daarmee zet Ajax ook plan Cruyff niet overboord.

29 november 2020 om 16:11

En daarnaast. Basis is nog steeds jeugd en jonge talenten via jong en jeugdteams opleiden en laten doorstromen naar Ajax 1.

Nu bijv vanuit jeugd/jong:
Onana, mazraoui, blind, klaassen, Schuurs, timber, rensch, gravenberch, traore, ekkelenkamp (en eigenlijk ook Promes) En dan zijn er daarnaast nog spelers heeeel recent geweest uit de jeugd/jong als; Lang, Botman, Frenkie, vd Beek, de Ligt, dest, kluivert, dolberg, etc

En er komen de komende tijd veel talenten aan. Unuvar, taylor, danilo, giovanni, scherpen, etc

Wat niet basismateriaal al is wordt aangevuld met een aankoop.
Allemaal heel logisch.

Verschil vroeger is enkel dat het niveau van de aankopen beter is geworden.

29 november 2020 om 18:13

Én dat de speelminuten die voorheen beschikbaar waren voor de jeugdspelers om zich te ontwikkelen nu vooral worden ingenomen door die aankopen die een hoger niveau dan de jeugd hebben. Leuke lijst maar vooralsnog is er maar eentje die recentelijk de basis heeft bereikt en dat is Gravenbergh. Dat kan je deels wijten aan een gebrek aan niveau. Al is dan de vraag wat die spelers dan überhaupt bij Ajax deden, als ze niet het niveau van Magallan, Alvarez, Marin en weet ik wie allemaal blijken te hebben. Maar feit is dat er voor al die talenten waarvan jij zegt dat ze eraan komen (ooit kwamen Eiting, Clement, Matusiwa en Sierhuis 'eraan' gewoon veel minder speeltijd is dan voorheen. En yep, Ajax wint, dus wat maakt het uit he? En vergeet dan ook nog eens niet dat er dit seizoen ook nog veel meer gewisseld mag worden dan voorheen. Kun je nagaan hoeveel minder speeltijd er dan was voor de jeugd...?!

Ik vind dat Ajax sinds het vertrek van Jonk en Bergkamp een uitstekend beleid heeft. Goede mix binnen de selectie. Je moet het zelf verdienen en werken om bij de selectie te zijn. Onder Bergkamp hield hij echt alles tegen en wil alleen maar de jeugd kans geven terwijl ie nog lang niet klaar voor was. Jonk is denk ik meer voor de Bergkamp-aanpak. Bij Jonk en Bergkamp zag ik Ajax beetje als school. Dat is nu al lang niet meer.

29 november 2020 om 11:41

Klopt helemaal. Het Technisch Hart was daarom ook niet een goed orgaan om samenwerking binnen de organisatie te realiseren, omdat Jonk hierdoor ook inspraak kreeg in het aankoopbeleid. Als men dat nooit zover had laten komen en Jonk zich alleen bezig had gehouden met het opleiden.

29 november 2020 om 11:28

Inderdaad. Onder Jonk en Bergkamp zag ik Ajax als leerschool, dat is nu al lang niet meer.

29 november 2020 om 14:38

Tja, kan best dat Jonk hoog in de emotie zit (vond hem persoonlijk op TV een rustige en bedeesde indruk maken, eerder dat hij hoog in de concentratie zat, maar dat terzijde). Maar feit is en blijft dat je de man die namens Cruijff de lange termijn bewaakt en uitdroeg dus hebt vervangen als beleidsmaker door een passant met Ten Hag.

29 november 2020 om 13:07

Dat is te makkelijk om te roepen. Er zijn situaties waar ze heel professioneel uit elkaar kan gaan bij een bedrijf waar je niet goed past en dan zijn er situaties waar je van alle kanten wordt genaaid door verschillende mensen. Bergkamp had de lef om dat te doen waar Jonk er bijstond. Marc en Van der Sar hadden dat lef niet, dus deden ze dat achter zijn rug om.

29 november 2020 om 13:46

Lekker kritiek hebben op bereta maar zelf jonk en Bergkamp gekrenkte tieners noemen zonder te weten wat er is voorgevallen. Ik wordt kriegelig van dat soort aannames. Hij doet aannames en jij ook. Stop met oordelen en hou je bij de feiten.

Ik denk dat Wim Jonk een goede opvolger van Ten Hag kan zijn mocht Ten Hag volgend jaar vertrekken. Jonk speelt met Volendam goed aanvallend voetbal en ik vind dat Jonk als coach wel bij Ajax past.

29 november 2020 om 11:29

Dan moet hij ook met ervaren en buitenlandse spelers kunnen werken. Goede mix binnen de selectie is heel belangrijk. Of hij onder de druk kan werken, denk ik niet.

29 november 2020 om 11:42

Gaat dus niet gebeuren aangezien Jonk blijkbaar geen controle over zijn emoties heeft als hij bij VD Sar en Overmars in de buurt zou komen.

29 november 2020 om 11:53

Je kan het ook omdraaien. Jonk komt als trainer van Volendam 2x bij Jong Ajax op bezoek en Overmars en vd Sar lijken hem te ontlopen. Wat er gebeurd is en wie daar aan ook schuldig is, ze lijken niet meer met elkaar te willen praten. Grote mensen zijn soms net kleine kinderen.

29 november 2020 om 11:56

Ja of Overmars en vd sar hebben gewoon wat beters te doen. Het is ook niet zo dat ze bij elke wedstrijd aanwezig zijn behalve die tegen Volendam.

29 november 2020 om 12:40

Nouja wij weten er allemaal niets vanaf natuurlijk. En ik heb vooral het idee gezien jouw vele reacties op dit artikel dat Van der Sar en Overmars weinig fout kunnen doen bij jou.

29 november 2020 om 13:16

@Buakaw, als Ajax-supporter heb je natuurlijk weinig reden om ontevreden te zijn over Overmars en Van de Sar, kijkend naar hun werk en de resultaten.

29 november 2020 om 13:41

Kyle dat de Ajax supporters zeer tevreden zijn over (vooral) Overmars en vd Sar is logisch. Objectief gezien doen ze uitstekend werk.
Dat wil niet zeggen dat je ze soms kritisch mag bekijken, maar sommigen hier verkopen een scheet van Overmars nog als Chanel no. 5. Je mag best kritisch kijken naar wat je lief hebt of volle waardering voor hebt.

29 november 2020 om 12:53

Vind Jonk eerder een goede opvolger van Advocaat. Heeft een goede klik met Arnesen, kan straks gaan bouwen aan een nieuw Feyenoord. Met Ajax zit er te veel oud zeer merk je wel.

29 november 2020 om 13:14

Als we puur naar hun werk bij Ajax kijken, hebben Ajax-supporters ook weinig reden om boos te zijn op Overmars en Van de Sar. Edit: mijn post is een reactie op Buakaw. Is iets misgegaan bij het plaatsen. Ik denk trouwens ook dat Jonk beter naar Feyenoord kan gaan dan naar Ajax.

Het vertrek van Jonk vind ik nog altijd zonde. In mijn ogen was hij de perfecte persoon om Cruijff's gedachtegoed met betrekking tot het opleiden van spelers in de club verankerd te krijgen en houden. Hij was perfect in die rol. Echter was er geen balans in de samenwerking in het Technisch Hart, waardoor dit gedoemd was te mislukken. Nogmaals, zo zonde. Heb ook het idee dat de jeugdopleiding er sinds zijn vertrek niet beter/slechter op is geworden. Op korte termijn lijkt alleen Gravenberch uit te kunnen groeien tot sterspeler. Daarnaast worden de basisplaatsen en invalbeurten voornamelijk ingevuld door aankopen. Alleen Ekkelenkamp valt dan nog geregeld in, maar daar zie ik ook geen toekomstige sterspeler in. Brobbey, Unuvar, Hansen, Rensch, Timber, Taylor, Regeer zijn nu nog erg wisselvallig of hebben nog duidelijke tekortkomingen. En voor mensen beginnen over dat dit spelers zijn die nu pas op het punt staan om door te breken en Jonk al jaren weg is; ik ben ervan overtuigd dat je het effect van wijzigingen in de opleiding pas na enkele jaren terugziet in de kwaliteit van jeugdspelers, zowel in positief als negatief opzicht.

29 november 2020 om 13:20

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het over het niveau van jeugdspelers van de laatste 1 a 2 jaar en niet over het aantal zelfopgeleide spelers in de basis. Ik heb het niet over het aantal debutanten. Ik heb het niet over het aantal oud-jeugdspelers dat nu prof is. Kwantitatief is alles prima in orde en daar heb ik geen kritiek op. Ik heb het over kwaliteit en hoe makkelijk spelers de stap naar het eerste elftal kunnen zetten. Ondanks dat er nu juist een hele goede lichting klaarstaat stokt het bij de doorstroming en ontwikkeling van die spelers. Verder heb je een heel verhaal waar ik echt weinig mee kan, als jij dat zo ziet u het prima, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Jij hebt het over Ebecillio, Lukoki en dat was de lichting waar Jonk nog geen invloed op had. Pas na minimaal 3 jaar kan je het effect van een hoofd opleiding zien. En in die periode zag je het niveau van jeugdspelers en hun aansluiting bij het eerste structureel omhoog gaan met als hoogtepunt De Ligt, Van de Beek, Kluivert. Maar daarvoor zag je ook al de stijgende lijn met jongens als Riedewald, Tete. Nu is Jonk een tijdje weg en beginnen we langzaam het effect te zien van zijn vertrek, althans, daar lijkt het op. Jeugdspelers zakken weer weg, aansluiting met het eerste verloopt stroever etc. En ja, dan kan je beginnen over andere jeugdtrainers en dat klopt, er zijn toen ook veel jeugdtrainers en andere mensen binnen de opleiding vertrokken, goede mensen. Jonk had de organisatie van de jeugdopleiding perfect staan en daar zagen we de resultaten van.

29 november 2020 om 14:02

@de toekomst "jeugdspelers zakken weer weg" Gast je snapt toch wel dat het niveau nu veel hoger ligt. Een jeugdspeler moet nu veel beter zijn dan Tadic, Blind, Klaassen, Nico, Promes en Neres etc. Tuurlijk is de stap nu groter. Maar als ze stap zetten, krijgen ze kansen. Vorig seizoen mochten oa Schuurs, Traore en Gravenberch wat matches spelen. Nu basisspelers. Spelers als Alvarez, Promes en Martinez op de bank omdat talenten kans gepakt hebben. Dit seizoen krijgen andere spelers kans. Hoop dat Rensch bijv genoeg minuten krijgt om volgend seizoen vast in eerste te spelen.

Wat zou ik deze man graag hebben als opvolger van ten Hag. Geweldige visie.

29 november 2020 om 14:01

Hou op zeg. Dan is het gedaan met aankopen als neres en Antony. Dan staat er een middelmatig jeugdspelertje die het niveau niet aankan maar moet spelen van ja eigen jeugd gaat altijd voor. Wegwezen met die gast. Als hij was gebleven dan had Ajax er nu niet zo voor gestaan

29 november 2020 om 14:05

@soccerfan Jonk is niet tegen aankopen. Heeft zelf vaak gezegd, directe versterking ja. Hij is tegen aankopen als Klaiber (terwijl oa Timber goede back up kan zijn), Magallan, Marin. Met geluk raak je zulke spelers kwijt met klein verlies. Als je talenten die plekken gaf dan leveren ze vaak meer miljoenen op. Spelers als Tete, Ghazi, Riedewald hebben veel geld opgeleverd.
Over aankopen als Martinez, Nico, Alvarez, Promes geen idee wat hij zou vinden

Als het aan Jonk lag waren spelers als Tadic, Blind, Neres, Anthony en Klaassen nooit gekomen. Wilde alles oplossen met eigen jeugd. Sinds hij en Bergkamp zijn vetrokken heeft Ajax eindelijk de weg omhoog kunnen inzetten.

Dat besluit was puur in het belang van Ajax, maar meneer Jonk voelt zich gekrenkt in zijn ego en zorgt er zelfs voor dat hij Overmars en van der Sar niet eens meer toevallig tegenkomt. Hoe klein ben je dan.

Lekker bij Volendam blijven Wimpie, dat is meer jouw plek.

29 november 2020 om 12:14

Het ging al fout toen het Technisch Hart werd opgericht. In dat orgaan ging men zich veel te veel met elkaars takenpakket bemoeien en dan krijg je zulke onwerkbare situaties. Zonder Technisch Hart had Jonk waarschijnlijk ook zijn mening gehad, maar wist hij wat zijn plek/rol was in het geheel. Jonk zelf is een man met fantastische visie op voetbal en had nog veel toe kunnen toevoegen aan de club.

29 november 2020 om 13:25

Je verward nu twee dingen. Het opleiden van jeugdspelers/klaarstomen voor het eerste elftal en de begeleiding in het eerste elftal. Jonk is heel erg goed in dat eerste deel en hij nam het in zijn functie ook terecht op voor zijn jeugdspelers als er over aankopen werd gesproken. Dat was ook het doel van het Technisch Hart, maar op zo'n manier samenwerken zou altijd hebben geleid tot scheve gezichten... Als dat Technische Hart er nooit was geweest en Jonk zich alleen bezig had gehouden met opleiden, had het perfect gelopen.

29 november 2020 om 14:08

@linksbuiten volgens mij klopt dat niet. Hij was zeker voor aankopen als die gelijk versterkingen kunnen zijn. Jonk is tegen aankopen als Marin, Magallan en Klaiber terwijl je spelers als Taylor, Timber, Rensch etc hebt rondlopen. Ook al zouden ze geen topspelers worden, ze leveren miljoenen meer op dan zulke breedteaankopen waar je misschien verlies gaat oppakken.

Dit is een vreemde situatie. Jonk en Bergkamp waren de pure Cruijff aanhangers. Opleiden, opleiden en nog eens opleiden. Het gedachte goed van Cruijff moest in de genen van de club ingevoerd worden. Dat werd breedgedragen onder de Ajax supporters. Elk andere gedachte was verraad aan Cruijff en een Ajax. Zo werd van Gaal niet gepruimd omdat hij een andere gedachte had. Echter na al die jaren blijkt de JC gedachte toch niet de goede weg. Bergkamp en Jonk (en meer JC adepten) zijn op een zij spoor gezet. En de gematigde lijn (vd Sar en Overmars) lieten de pure jc lijn varen. En worden nu op handen gedragen. Het kan verkeren in het Amsterdamse.

29 november 2020 om 12:24

Opleiden staat nog steeds centraal, alleen is er de toevoeging dat je de laatste stappen het snelste leert op een hoog niveau en van ervaren spelers. Jonk vond het onzin om spelers als Tagliafico, Martines en Alvares te halen. Maar van dit soort spelers gaat het niveau op de training omhoog, leer je een andere mentaliteit kennen en nog zoveel meer. Heb je geen Tadic, Huntelaar, Blind en Klaassen in je selectie verlies je af en toe punten omdat je niet scherp bent.

29 november 2020 om 14:48

Maar Magallan, Alvarez, Gudelj, Kristensen, Orajuela, Marin en nog en heleboel had je als Ajax zijnde ook gewoon op moeten en makkelijk kunnen leiden. Want met deze namen is de kwaliteit op de trainingen echt niet omhoog gegaan. Laat staan in de wedstrijden.

29 november 2020 om 13:30

Omdat de weg van Overmars en vd Sar de juiste is gebleken. Niet zo gek, toch?

29 november 2020 om 14:04

De huidige lijn is toch de van Gaal lijn? Dit is hetzelfde als wat van Gaal deed in 95. Paar oude rotten aanvullen met je grootste talenten. Als die er niet zijn kijk je in het buitenland.
De george, kanu en Litmanen van toen zijn kudus, Anthony en neres nu.
Ik geniet er wel van hoor. Vind dat Ajax heerlijk aan t werk is.

Elke club zal het liefst met eigen jeugd willen spelen maar de harden werkelijkheid is dat je dan niet kan aansluiten bij Europese top ook sub top worden het max haalbare. Ook over sommige aankopen kun je vraag tekens zetten . Maar de cijfers en presentaties liegen er niet om. Uitstekend beleid is dat!

Wel jammer dat hij niet zegt welke spelletjes er gespeeld zijn dan want daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
Nu blijft het gissen kijk Jonk was qua jeugd wel top natuurlijk en Overmars is echt een zakenmannetje (heeft veel geld verdient- met de Jonk talenten) maar daar win je ook geen hoofdprijzen mee.
Vd Sar voegt weinig toe vind ik die hangt er wat bij

29 november 2020 om 13:19

Van de Sar is echt gegroeid in zijn functie. Daarnaast schijnt hij marketingtechnisch heel goed te zijn.

29 november 2020 om 14:56

Ja precies dat bedoel ik. VdSar is nuttig vanwege zijn sportieve verleden maar voor de functie die hij heeft is dat wel magertjes.
Maar goed er is geld zat en Overmars zal de lastige beslissingen wel nemen - vdSar houdt ook nog mooi een beetje Overmars uit beeld.
Nu maar hopen dat vdSar niet doorkrijgt dat hij een stropoppetje is maar gezien zijn 50 jaar verjaardagfilmpje is de kans daarop niet zo groot schat ik in 😂.
Daarnaast Ajax draait als een tierelier dus laat lekker gaan - mocht de jeugdopleiding weer opdrogen dan moet men ineens weer terug naar het model Jonk/Cruijff maar dat zien ze dan wel weer

Jonk is ook niet een echte Ajacied. Die heeft ook nog bij psv gespeeld. Dat zouden overmars en van der Sar nooit hebben gedaan

29 november 2020 om 13:20

Dat is onzin. Zelfs Cruijff heeft, weliswaar uit wrok en boosheid, bij Feyenoord gespeeld. En die was een echte Ajacied.

29 november 2020 om 17:14

Er zijn ajax supporters die het hierom met je oneens zijn

29 november 2020 om 18:14

ja, klopt ja, vooral diegenen die nu staan te klappen omdat Jonk er bij Ajax uit gewerkt is.

Vind het jammer dat Jonk weg is gegaan omdat het toch wel echt een vakman is die weet hoe je spelers moet opleiden, maar na zijn vertrek hebben Overmars en VD Sar toch meer vrijheid gekregen in de aankopen en het is dan natuurlijk wel zo dat Ajax sindsdien geweldige dingen heeft laten zien.

29 november 2020 om 13:58

Precies en anders bleven ze maar steken in het opsteken van te veel eigen jeugd en goedkope snert spelers halen. Dan waren ze Europees nu ook niet zo ver

Als jonk zijn zin kreeg dan hadden we er nu niet zo voor gestaan. Die was tegen het halen van dure spelers. Ben blij dat overmars en vd sar het hebben doorgetrokken. Ajax is nu zoveel leuker om naar te kijken en heeft Europees weer naam gemaakt de afgelopen jaren. Voor jonk was het alleen maar eigen jeugd eigen jeugd eigen jeugd. Daarmee alleen win je de oorlog niet Wim, dat weet iedereen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren