Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marten de Roon verlaat trainingskamp Nederlands elftal

Laatste update:

Marten de Roon gaat het trainingskamp van het Nederlands elftal verlaten, zo meldt de KNVB maandag via de officiële kanalen. De middenvelder incasseerde zondagavond een gele kaart tegen Bosnië-Herzegovina en is daardoor geschorst voor de Nations League-ontmoeting met Italië van aankomende woensdag.

Voor De Roon was het zijn tweede gele kaart van deze Nations League-editie, aangezien hij tegen Polen ook al tegen een gele prent aanliep. In het toernooi betekenen twee gele kaarten automatisch een schorsing van een wedstrijd, waardoor de controleur woensdag niet van de partij zal zijn.

Deze schorsing zal als een flinke teleurstelling voelen voor De Roon. Oranje en la Squadra Azzurra ontmoeten elkaar namelijk in het Gewiss Stadium in Bergamo, de thuishaven van zijn club Atalanta. De schorsing van De Roon betekent dat Hans Hateboer de enige overgebleven speler van la Dea in de selectie van bondscoach Frank de Boer is.

De oefenmeester werkt nu met een selectie van 23 spelers toe naar de wedstrijd tegen de Italianen. De ploeg van bondscoach Roberto Mancini gaat momenteel met vijf punten uit drie wedstrijden aan de leiding in Groep 1. Nederland en Polen volgen allebei op een punt achterstand. De aftrap in Bergamo vindt woensdagavond plaats om 20.45 uur.

Wat verwacht jij van Italië - Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me dat blind hem vervangt. Zou niet slim zijn om wijnaldum een linie te laten zakken

12 oktober 2020 om 12:14

Ik mag hopen van niet, de laatste keer dat Blind op het middenveld heeft gespeeld werd Ajax zelfs in de eredivisie overlopen. Blind is gewoon een centrale verdediger en komt op die plek te kort voor het Nederlands elftal gezien de concurrentie

12 oktober 2020 om 12:19

Ik vond Blind op linksback altijd een prima optie. Heeft goede wedstrijden gespeeld. Maar sinds dat gedoe met zijn hart vind ik Daley niet meer dezelfde ook centraal bij Ajax niet meer.

12 oktober 2020 om 12:24

Blind kan zich aardig positioneren en heeft een geweldige pass. Kun je best in een pirlo-achtige rol laten spelen.
Wijnaldum en depay moeten weer met de Koeman dynamiek spelen. Beste positie voor Gini in oranje.

12 oktober 2020 om 12:28

Als ze bij Ajax, United, Oranje en nog eens Ajax hebben geconstateerd dat het geen middenvelder is, zullen we dat gewoon accepteren? De beste man loopt de 100 meter in 3.5 jaar..

12 oktober 2020 om 12:34

Frenkie en gini maken de meters wel. Maar blind en van dijk zijn de enigen die het spel snel kunnen verleggen. Blind heeft een geweldige pass in huis. Als je hem daarvoor opstelt is hij erg nuttig

12 oktober 2020 om 12:41

Tuuelijk heeft hij een goede trap. Probleem is dat hij verder geen enkele kwaliteit heeft die past bij het middenveld. En als je alleen op techniek overeind moet blijven, dan moet je wel heeeel erg goed zijn. En dat vind ik hem nu ook weer niet. Opzich wel eens dat er een middenvelder moet staan met een goede opening. Misschien koopmeiners weer?

12 oktober 2020 om 12:48

Blind speelde volgens mij tegen Frankrijk een tijd terug ook een gedeelte op het middenveld. Toen was ie erg goed in het druk naar voren zetten. Het probleem is denk ik dat Oranje zo ver nog niet is. Lasse Schone kon bij Ajax ook geen grote afstanden belopen, maar doordat het team goed op elkaar was ingespeeld hoefde hij telkens alleen tien meter opzij en naar voren of achteren. Die stonden heel goed qua positie. Als Oranje zo op elkaar imgespeeld raakt dan kun je Blind echt prima op het middenveld zetten en heb je bijna geen betere passer in de selectie. Maar tegen Italie zal het drukzetten neem ik aan nog niet zo soepel gaan. Dan kom je al in de problemen als je 2 controleurs er hebt staan, maar natuurlijk helemaal als Blind met 1 pass ook is uitgespeeld en Frenkie de Jong er in zijn eentje achteraan moet hobbelen. Dat is een beetje het nadeel van Oranje: in potentie is 352 fantastisch. In potentie kun je met Promes en Malen als flankspelers prima diepte in je spel creeren. In potentie kun je Blind prima op het middenveld zetten. Alleen heb je bij Oranje nooit de tijd om zoiets te smeden

12 oktober 2020 om 13:21

@RVP, overdrijven is ook een vak. Blind vind ik aan de bal één de beste in Oranje selectie. Altijd voetballend oplossen en natuurlijk de bal met risico vooruit te spelen met de juiste snelheid. Zijn aanvalsdrang en deel te maken met de aanval is veel meer aanwezig dan zijn zwakke punt 'verdedigend'. Soms gaat dat niet goed en laat hij zijn man lopen, maar dat neem je maar voor lief.

12 oktober 2020 om 14:39

Mua, het spel van Wijnaldum heeft naar mijn mening weinig met de rol te maken en alles met z'n vorm. Ook bij Liverpool is het nog niet goed dit seizoen. De vorm is er gewoon even niet.

13 oktober 2020 om 09:10

Als Frenkie op zoek was betekent dat de andere spelers in de dekking lopen of dat Frenkie zelf niet vrij staat.

12 oktober 2020 om 12:19

Heel raar om Gini een linie naar achteren te laten zakken aangezien hij op die positie bij Liverpool het beste rendeert.

12 oktober 2020 om 12:22

Aké kan ook nog centraal op het middenveld. Lijkt wel eens te worden vergeten, maar heeft daar in het verleden heel verdienstelijk gespeeld.

12 oktober 2020 om 12:28

Laten we dat niet doen. Zie dan liever Koopmeiners. Aké heeft een prima pass maar gaat op het middenveld niet de lijnen uitzetten

12 oktober 2020 om 12:34

Nee, maar dat hoeft toch ook niet? Daar heb je Frenkie voor. Aké zou een zelfde soort rol als De Roon invullen en zorgen voor balans. Dat kan hij prima. Tegelijkertijd denk ik zelfs dat hij aan de bal beter is en qua snelheid en fysiek meer met zich meebrengt dan De Roon.

12 oktober 2020 om 12:53

Ake is verdeging heel slecht wat we gisteren konden zien hij staat met zijn gezicht naar de keeper en gaat dan met de bal draaien waardoor hij heel makkelijk de bsl ksn verliezen waardoor de tegenpartij meteen een op een met de keeper staat terwijl hij die bal aan de keeper kan spelen en weer positie kan kiezen .

Ik vrees met grote vrezen dat de Boer voor Donny van de Beek gaat kiezen ipv Koopmeiners die veel meer bijdraagt met zijn passing en defensieve arbeid.

12 oktober 2020 om 12:10

We moeten gewoon zonder aanvallende middenvelder spelen. Wijnaldum was onzichtbaar, net als Donnie dat was tegen Mexico. Gewoon een extra verdediger of een extra spits erbij gooien.

12 oktober 2020 om 12:20

Waarom niet Depay op 10 proberen en Wijnaldum en de Jong als controleurs. Depay lekker de vrijheid geven.

12 oktober 2020 om 12:34

Depay mist overzicht voor de 10. Liever Berghuis op 10 en laat het middenveld maar gevormd worden door Wijnaldum en Frenkie

12 oktober 2020 om 12:50

Precies dat laatste. Hopelijk probeert De Boer eens Berghuis op 10. Heeft aangetoond mee te willen verdedigen. Dan kun je alsnog je diepte creeren met Malen en Promes aan de zijkant zoals De Boer graag wil. Maar dan heb je iets meer frivoliteit. Van de Beek of Wijnaldum op 10 is superleuk als je een spits hebt die inzakt EN iemand die de bal kan geven. Dat laatste missen we, dus ga dan maar met wat meer bravoure en aanvallers spelen

12 oktober 2020 om 12:20

Ik vraag me wel af hoe je op basis van die faalpartij tegen Mexico kan bepalen dat Koopmeiners veel meer bijdraagt dan Donny, die zeker niet onomstreden is, maar wel even wat meer belangrijke interlands op zijn naam heeft staan.

12 oktober 2020 om 12:22

En welke interlands speelde donny overtuigend om te kunnen stellen dat we hem nodig hebben? Gisteren zat je ook alle spelers die bij Ajax vandaan komen of spelen te verdedigen. Niemand mag aan een Ajax speler komen van jou. Begint enge vormen aan te nemen!

12 oktober 2020 om 12:24

Omdat donny het nog niet heeft laten zien in oranje misschien?

12 oktober 2020 om 12:29

Nee, gisteren ging het mij er om dat je De Roon niet ten koste van alles hoefde op te stellen. Voor dynamiek had ik liever Donny gezien en ik zei dat Donny altijd werd verweten dat hij verstoppertje speelde, maar dat deed nu dus Wijnaldum ook. Van mij mag iedereen aan Ajaxspelers komen, punt is namelijk dat ik het als een Nederlands Elftal zie en dat mensen hier graag de boel polariseren. @feye88: deels eens hoor, ik vind alleen dat Donny veel meer dynamiek brengt en dat hij lekkerder samenspeelt als tandem met Fenkie. Maar dat is zekerrrr ook mijn persoonlijke voorkeur.

12 oktober 2020 om 12:30

@myvision tegen Mexico speelde De Boer met een elftal wat normal gesproken nooit zou spelen. Zou Koopmeinders weleens willen zien met de "normale Basis".misschien is dit wat. Zie opstelling

Cillissen
Hatenboer
de Vrij
Van dijk
Wijndal
Wijnaldem
de jong
Berghuis
Depay
Bergw./ babe
Malen
12 oktober 2020 om 12:32

Omdat Donny het nergens laat zien tot nu toeN bij Oranje niet en Bij MANU niet, terwijl Koopmeiners WEL liet zien dat hij veel kan brengen. Positieve inbreng moet je altijd belonen met speelminuten. Donny inbrengen op basis van dat hij toch al niets liet zien, is vreemd

12 oktober 2020 om 12:37

Wat een nonsens argument. Je baseert dat Koopmeiners iets kan laten zien op basis van 1 oefenpotje? Ik zou hem zelf de kans gunnen, maar hij is net zo een groot risico als vd Beek.

12 oktober 2020 om 12:41

@bliek. Ik hoor meer mensen hem Koopmeinders noemen, maar hij heet gewoon Koopmeiners Ik mis Koopmeiners alleen in je opstelling, ik dacht dat dat jouw idee was. Ik zou Koopmeiners ook nog wel eens willen zien. Enige 'vervelende' is dat Koopmeiners op dezelfde plek als Frenkie speelt. Met Koopmeiners moet Frenkie naar rechts, maar we zullen zien hoe dat uitpakt.

12 oktober 2020 om 12:45

@bliek: Ik zou precies zo tegen Italie beginnen, top opstelling. Helemaal eens. Dan zou je altijd ook nog Wijnaldum die niet echt in vorm is bij Oranje kunnen vervangen voor Koopmeiners of Donny @maurootje: Deels eens, gaat mij bij Donny eigenlijk ook om iets meer dynamiek voorin, zelfs in de slechte wedstrijden komt hij als enige gevaarlijk uit de hoek. Ook bij United dat totaal niet in vorm is. Maar prima om dat achter de hand te houden, hij hoeft geen basis te zijn komende woensdag. Ik had hem alleen gisteren wel basis gezet. @regulator: Zo bedoelde ik het niet. Maar als Koopmeiners credits heeft op basis van ik denk afgelopen seizoen (AZ is nu toch ook niet zo heel best?), dan zou Donny dat ook mogen hebben op basis van afgelopen seizoenen toch??

12 oktober 2020 om 12:51

@myvision Koopmeiners kwam tot 81 passes waarvan er 73 aankwamen, van die passes gingen er 59 naar voren en 17 van die passes kwam aan in de final third. Donny kwam als 10 tot 12 geslaagde passes , waarvan er 9 vooruit ging. Koopmeiners won 16 duels , Donny won 8 duels. Op basis van deze getallen snap jij hopelijk ook wel dat Koopmeiners meer bijdraagt. De vorige interland tegen Italië werd Donny gewisseld na slechts 5 balcontacten in 61 minuten.

12 oktober 2020 om 13:23

Heel Ajax was toen goed, wil je mij nu vertellen dat Veltman ook bij de topvoetballers van de wereld hoort? Die heeft het ook goed gedaan in de CL... als Donny zo goed is is het wel opvallend dat bij United hij duidelijk 2e viool speelt en in oranje nooit heeft overtuigd. Enige houvast wat Ajax supporters hebben is het CL stunt jaar waarin heel Ajax goed was. Shone was daar ook een onderdeel van, gek dat die naar Genoa ging inplaats van Barcelona. Hij heeft het laten zien in de CL...

12 oktober 2020 om 13:28

@siceramo Ik zou hem idd nog weleens willen zien in een oefenduel met de toppers. Maar voor nu acht ik dit de beste opstelling. Zat eens naar de selectie te kijken en toen dacht ik voor nu is dit beter.

12 oktober 2020 om 13:28

Baradona weer met zn statistiekjes, dat Domny procentueel meer duels wint en meer intercepties had dan een verdedigende middenvelder, dat laat hij dan mooi weer even weg. Dat Donny en overigens ook Gini geen bal aangespeeld krijgen omdat de Roon en Koopmeiners liever alles op safe spelen en zo lekker veel veilige passes geven, dat zegt ie er ook maar niet bij. Te simpel voor woorden de wijze waarop jij continu je eenzijdige betoog neerpent. Persoonlijke hetze tegen Donny aan bet voeren?

12 oktober 2020 om 13:31

@bardona: Prachtige cijfers, maar zolang ze niet op dezelfde positie stonden heb je er geen moer aan.

12 oktober 2020 om 13:32

Statistieken van Baradona zijn overigens ook nog eens flink aangedikt in het voordeel van Koopmeiners, haha zelfs getallen overnemen kun je niet correct, laat staan ze interpreteren..

12 oktober 2020 om 13:35

@dneres: Rare vergelijkingen maak jij. Volgens mij gaat het er om dat Nederland lang niet op iedere positie een wereldspeler heeft. Donny droeg alleen samen met Frenkie op het middenveld behoorlijk bij aan dat succes van Ajax 18-19. Je kan dat koningskoppeltje dus gewoon bij Nederland gebruiken, maar dat wordt te weinig mijns inziens aangedurfd. Daarbij vind je het opvallend dat hij bij United tweede viool speelt, maar op dit moment spelen die eerste violen toch ook belabberd? Donny functioneert inderdaad veel beter in een goed uitgebalanceerd team en dat was Ajax 18-19 bij uitstek. Clubs moeten ook bij de speler passen en andersom. Schone is een prachtig voorbeeld daarvan. Genoa is op iedere positie veel minder dan Ajax 18-19, ik begreep die transfer bij voorbaat al niet.

12 oktober 2020 om 13:54

Niemand hier op Voetbalzone (en ver daarbuiten) neemt Baradona nog serieus. Wel vaker gezegd, het is prima als je een bepaalde spelers niet goed vind, maar de manier zoals hij hem (donny vd Beek) altijd neerzet komt over alsof de beste man eigenlijk niet eens zou moeten voetballen. Dus al die jeugdtrainers, Ten Hag, coaches bij andere clubs hebben het allemaal fout gezien, maar ene Baradona weet precies hoe het moet. Zielig en ook wel weer lachwekkend inmiddels. Bij elk draadje over Donny van de Beek kijk al rijkhalzend uit naar de volgende lading stront en onzin die deze knaap de wereld inslingerd.

12 oktober 2020 om 12:43

Teun “tikkie terug, tikkie breed” Koopmeiners vond ik tegen Mexico een van de zwakste schakels. Zakte uit om de bal te halen, maar dribbelde vervolgens niet in om iets te creëren. Ik zou vd Beek de voorkeur geven. Berghuis op 10 zou ook nog een optie kunnen zijn.

12 oktober 2020 om 14:25

Ik ben er ook bang voor. Hopelijk geen Van de Beek. Die heeft echt nog nooit iets positiefs laten zien in Oranje.

12 oktober 2020 om 14:40

We weten nu wel hoe je over Koopmeiners denkt. We hebben het hier niet over 1 of andere topspeler. Natuurlijk is Koopmeiners een goede speler, maar die moet ook eerst nog maar even aanhaken.

Zal wel heel teleurgesteld zijn om niet in Bergamo te spelen. Maar De Roon kan je het beste niet tegen kleine voetballanden spelen, dus ik snapte niet waarom hij uberhaupt speelde tegen Bosnie. Ik denk dat je met Koopmeiners meer voetballend vermogen had. Tuurlijk speelde hij niet heel denderend tegen Mexico, maar toen had je een De Roon moeten laten spelen, mede omdat Mexico voetballend feller was. Bosnie was heel terughoudend en Koopmeiners heeft meer aanvallende intenties, ten opzichte van De Roon die meer controlerende intenties heeft. Tegen Italie had De Roon wel kunnen meespelen, want die zijn voetballend op het middenveld sterker dan ons middenveld.

12 oktober 2020 om 12:43

Ik begrijp de gedachte. Ik vraag me alleen af hoe een middenveld van Koopmeiners en Frenkie er uit zal gaan zien. Bij Oranje komen ze namelijk voor dezelfde positie in aanmerking. Als je Koopmeiners op zijn positie zet, dan haal je Frenkie van zijn favoriete positie.

12 oktober 2020 om 12:53

De Boer speelt 4-3-3 met de punt naar voren. Zelfde als hoe Koeman speelt eigenlijk, alleen neemt De Roon altijd de verdedigende rol, terwijl De Jong dan de controlerende voetballende rol neemt. Wijnaldum speelt dan als aanvallend ingestelde box-to-box middenvelder. Als je Koopmeiners op links zet en De Jong op rechts, dan heb je twee controlerende voetbalende middenvelders in het elftal. Koopmeiners beschikt tevens over verdedigende capaciteiten, want hij wordt vaak bij AZ als centrale man neergezet natuurlijk en heeft bij Jong Oranje ook de nodige interlands daar achterin gespeeld.

12 oktober 2020 om 14:46

Dat klopt inderdaad. Beiden renderen echter het beste aan de linkerkant van het middenveld (voor het gemak linkshalf). Frenkie heeft daar bij Ajax (naast Schone) gespeeld, naast De Roon bij Oranje en speelt daar nu naast Busquets bij Barca. Koopmeiners komt precies voor dezelfde positie in aanmerking (linkshalf). Hem op de plek van De Roon (voor het gemak rechtshalf) zetten, zal dus een andere positie zijn. En datzelfde geldt als je Frenkie op de plek van De Roon (rechtshalf) zet.

Prima toch dat hij vertrekt, hij kan toch niets meer betekenen voor de groep. Kan Depay weer meedoen tegen Italië of is hij er sowieso niet bij?

12 oktober 2020 om 12:17

Is er bij tegen Italië!

12 oktober 2020 om 12:23

Hij woont in Bergamo dus laat hem er gewoon bij voor het groepsproces. Na de wedstrijd kan hij gewoon huiswaarts.

12 oktober 2020 om 12:47

Laat hem lekker naar huis gaan en ook nooit meer oproepen. Wat een slechte speler zeg die De Roon die kan er echt he-le-maal niks van!!!!

12 oktober 2020 om 12:58

Zo, die uitroeptekens geven wel aan dat hij er echt niks van kan. Wel knap van iemand die al de laatste paar seizoenen basis speelt bij een club die al twee seizoenen 3de is geeindigd en nu 1ste staat in Italie. Zal die wel iets kunnen toch?

12 oktober 2020 om 13:56

Hij kan ook wel iets, maar tegen mindere tegenstanders brengt hij gewoon niks. De Roon is ideaal om ballen af te pakken, maar als je tegen tegenstanders speelt die geen spelers hebben die gevaarlijk zijn dan komt de Roon niet in zijn kracht en moet hij meevoetballen en daarmee komt hij in zijn zwakte.

Ik hoop eigenlijk dat frank van het vertrouwde 433 afstapt en overgaat op een 532 opstelling. We hebben daar echt een uitermate geschikte selectie voor.

12 oktober 2020 om 12:19

Inderdaad. Met een hateboer op zijn juiste positie. En een van Aanholt op links. Heb je voldoende loopvermogen. Voorin is het toch te matig. En kun je beter maar 2 spelers hebben.

12 oktober 2020 om 12:55

Alleen is Van Aanholt niet geselecteerd, dus dat wordt lastig. Wijndal kan wel op die positie natuurlijk, want aanvallende intenties heeft hij genoeg als hij zijn zenuwen onder controle kan houden.

12 oktober 2020 om 14:44

Wat hebben we daaraan? Je wilt dus uit de zwakste linie een mannetje weghalen om in de sterkste linie een mannetje toe te voegen? En hoezo hebben we daar een uitermate geschikte selectie voor? Onze backs zijn ook niet bijster goed en we hebben op het middenveld en voorin niet de creativiteit om "een man meer" te creeeren. Vergeet niet dat we vanaf de middellijn totaal geen creativiteit meer hebben. Mensen verwachten volgens mij dat Hateboer en Dumfries dan ineens geweldig gaan spelen, maar dat gaat naar mijn mening niet gebeuren.

12 oktober 2020 om 14:46

Precies. Hateboer en dan maar gewoon Wijndal voor de gehele flanken. Zou dan Frenkie en Gini naast elkaar zetten en Donny ervoor. Zwerven en de vrije ruimte in duiken moet die jongen. Depay en Berhuis in de spits, waarbij Berghuis ook wat meer kan zwerven en creatief kan zijn vanaf bv rechts of achter de spits. Depay moet lekker voorin blijven.

Jammer dat hij geschorst is. Tegen de grotere landen vind ik de Roon juist wel nuttig, alwaar ik hem tegen een Bosnië totaal overbodig vind. Ik ben benieuwd naar wie de Boer gaat kiezen, Wijnaldum-vdBeek-Frenkie heeft namelijk nog nooit gerendeerd.

Tegen Italië kun je toch maar één ding doen en dat is met een strakke 4-5-1 dicht op elkaar spelen en counteren. Pak ze maar met hun eigen eeuwenoude strategie! Frenkie, Gini, vd Beek geflankeerd door Berghuis en een speler naar keuze met snelheid aan de linkerkant en Mephis in de punt in een vrije rol. Zo moeilijk is het allemaal niet, alleen lijkt de Boer her voor alsnog gewoon niet te snappen.

12 oktober 2020 om 14:48

We moeten nou ook niet gelijk doen alsof Italie zo'n geweldige ploeg is. Dat word ook wel heel erg overdreven op dit moment. Natuurlijk hebben ze wel een goede ploeg, maar Oranje was ook wel schrijnend slecht. Dit Oranje heeft gewoon niet genoeg voetballend vermogen om het spel te maken.

Ik ga lekker vissen, heb er geen vertrouwen in met de keuzes die de Boer maakt. Hij heeft meteen zijn stempel op het team gezet, alle passie en creativiteit is er uit. Moeten we die Koeman toch nageven, hij had er wel weer een team van gebouwd en het valt nu alweer als een kaartenhuis in elkaar. Wil niet alle schuld bij de Boer leggen, het is natuurlijk ook aan het team om het nu te laten zien. Ze hebben als team bedankt voor van Gaal, dan moet je nu laten zien dat je bereid bent om diep te gaan voor de Boer. Dat doen ze niet.

Ik zou tegen Italië (en eigenlijk altijd) kiezen voor 1-3-5-2. Keeper: CillissenAchterin: De Vrij - Van Dijk - AkeMidden: Hateboer - Wijnaldum - Frenkie - VD Beek- Blind/WijndalVoorin: Berghuis - Depay

12 oktober 2020 om 14:42

Eens met 3-5-2, maar ik zou wel Veltman opstellen ipv Ake. Veltman presteert constant itt Ake en heeft meer slimmigheid en is ervaren. Zag je ook tegen Mexico, terwijl Ake aan het stuntelen was. Krul zou ik ook opstellen tegen Italië, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur. Ik vind Krul meer power uitstralen. Vd Beek zou ik niet opstellen, maar Wijnaldum op die plek. Hij heeft laten zien heel goed met Depay samen te kunnen werken en met Berghuis kan het alleen maar beter gaan. Koopmeiners zou ik ook laten spelen, meer body, niet te beroerd om te werken en heeft een goeie pass in zijn benen.

Krul
Veltman
De Vrij
Van Dijk
Hateboer
F. de Jong
Koopmeiners
Blind
Wijnaldum
Berghuis
Depay
12 oktober 2020 om 14:47

Zowel Veltman en Aké op de bank, maar Blind centraal.

12 oktober 2020 om 14:52

Maar waarom? Centraal achterin staat het al goed en Hateboer, Dumfries, Blind en Wijndal zijn echt niet goed genoeg om dan ineens geweldig te gaan spelen. We hebben gewoon niet zulke goede backs. Bovendien zorg je voor meer kopzorgen dan voordelen. Ten eerste speel je ineens in een volledig nieuw systeem en je haalt in een al zwakke linie een mannetje weg om op de sterkst bezette posities een mannetje toe te voegen en waarom, om middelmaat als Hateboer in te kunnen passen zonder dat hij verdedigend totaal door het ijs zakt?

Gini linie terug, Donny op 10. Malen linksbuiten, Berghuis rechtsbuiten en Memphis spits. Luuk pinchitter. Kan ook Luuk spits, Malen bank en Memphis linksbuiten.

Had ook nooit moeten spelen gisteren tegen zo'n matige tegenstander. Berghuis en Donny voor meer bezetting voorin. Tegen Italie kun ne hem juist wel gebruiken.

Goed nieuws voor het NL elftal. De Roon is mister tikkie breed aan het worden en stond tegen Bosnie echt een paar keer tussen de laatste linie opgesteld. Wellicht ingefluisterd door de bondscoach, maar de Roon heeft helemaal geen opbouwende kwaliteiten, dus waarom zou je hem laten uitzakken? Het wordt hoog tijd dat we eens gaan spelen met spelers op hun posities die ze echt gewend zijn. Dus als de bondscoach dan zo graag met een 4 mans verdediging wil spelen, zet daar dan in ieder geval De Jong en Wijnaldum voor. Gini speelt bij Liverpool ook niet als 10. Voordeel is dat je op die manier iemand als vd Beek op 10 kunt zetten en anders iemand als Ihatarren (als hij weer gaat spelen) of zelf Berghuis. Zeker de laatste 2 spelers hebben een creatieve inbreng die heel erg gemist wordt in het NL elftal. Zelfde geldt voor de backs, Blind is een goede voetballer...als linker centrale verdediger, niet als back. En zo kan ik nog wel even door gaan. Het wordt in mijn ogen hoog tijd om met een 3-5-2 (en omschekelend naar een 5-3-2) te gaan spelen. We hebben er de juiste verdedigers voor en uiteindelijk begint het daar toch.

12 oktober 2020 om 13:35

Opstelling zoals ik zou spelen tegen Italie: Enige onzekerheid is voor mij Promes, maar weet even niet zo goed wie dat anders zou moeten zijn. Promes is wel iemand die een hele flank kan bestrijken, maar gewoon een echte linkspoot zou ook goed zijn (maar wie?). Hateboer heeft nog geen geweldige indruk achter gelaten, maar dit is wel de manier van spelen zoals hij gewend is en goed doet. Maar goed, je kan daar ook voor Dumfries kiezen. Mooie van deze opstelling is dat zowel Memphis als Berghuis de intelligentie hebben om goed positioneel te spelen, vd Beek mooi kan bijsluiten in de 16 (waar zijn sterkste punt ligt) en ook Gini dat kan doen. Eventueel Blind voor Akã© zou ook nog kunnen, aangezien Blind ook positioneel zeer sterk is en een beter overzicht/inspeelpass heeft dan Ake.

Cillisen
de Vrij
v Dijk
Aké
Hateboer
Wijnaldum
de Jong
Promes
vd Beek
Berghuis
Memphis
12 oktober 2020 om 14:33

Waarom Van de Beeke erin? Die heeft letterlijk nog nooit een positieve bijdrage geleverd aan Oranje. Dus je wilt Wijnaldum, die in Oranje heeft laten zien beter als 10 dan als 8 te renderen, van zijn beste positie halen (hij is na Depay onze meest productieve speler) en daarvoor in de plaats een speler te zetten die er helemaal niets van kan in Oranje?

12 oktober 2020 om 15:08

Het is heel simpel. Wijnaldum speelde voordat Koemand bij het NL elftal kwam ook als een natte krant, maar is pas sinds Koeman daar gaan renderen. Op dit moment is Gini echter niet in bijster goede vorm, dat kunnen we toch wel stellen en daarnaast is het niet zijn wekelijkse positie. Ja, er is absoluut een klik met Memphis, maar vd Beek heeft feitelijk nooit echt een goede kans gekregen bij het NL elftal. Voornamelijk invalbeurten en of basis plaatsen in een team wat dan vaak door elkaar was gegooid. Ik zou dus heel graag gewoon eens zien dat deze 3 middenvelders (gini, vd Beek, de Jong) een echte kans krijgen naast en met elkaar. Overigens, vd Beek kan ook prima af en toe van positie ruilen met Gini. Gaat mij erom dat de Roon gewoon niets toevoegd, ja plichtmatige balletjes breed.

12 oktober 2020 om 18:06

Wat een onzin. Die gast heeft kansen genoeg gekregen. Nederland- Noord ierland op 16-11-2019, opstelling: Cillesen, Blind, Van Dijk, De Ligt, Veltman, De Jong, De Roon Van de Beek, Promes, Babel, Berghuis. Gewoon een sterke opstelling. Alleen Babel en Veltman zouden normaal niet in de basis staan. Van de Beek zijn bijdragenin 90 (!!) minuten: 0 schoten, 21 passes (2 key passes) waarvan er maar 15 aankwamen, 2 keer de bal verloren aan zijn voet, 3 keer buitenspel. Erg pover in 90 minuten Tegen Noord Ierland op 10-10-2019 mocht die in de 66de minuut invallen (dus zo'n 30 minuten) met deze 10 spelers naast hem: Cillesen, Blind, Van Dijk, De Ligt, Dumfries, De Jong, Malen, Wijnaldum, Bergwijn, Depay. Dus ook gewoon het sterkste team. Van De Beek zijn inbreng: 1 geblokt schot, 12 passses (waarvan 11 goed) nul key passes, 1 van de 3 luchtduels gewonnen. Dus, echt heel pover. Tegen Wit-Rusland had die een basisplaats met deze 10 spelers naast hem: Cillesen, Blind, Veltman, De Ligt, Van Dijk, De Jong, Wijnaldum, Malen, Bergwijn, Promes. Alweer de sterkste opstelling, alleen Depay was er niet bij. Werd die na ruim een uur eraf gehaald omdat die tegen viel. Dit waren wat Euro 2020 kwalificatie wedstrijden. Dus om nu te zeggen dat die nooit een kans heeft gekregen is onzin en dat die altijd in een team moet spelen dat door elkaar gehusseld is, is ook onzin. 7/13 keer een basisplaats en maar 4 keer gewisseld. Kansen genoeg. Hij heeft het niveau gewoon niet. AUB die jongen niet meer in Oranje. Oh en over Wijnaldum: die speelde goed sinds Frenkie in de ploeg is gekomen, want daardoor hoeft hij niet meer de opbouw te doen en kan die in zijn kracht spelen. En De Roon niets toevoegd? Die gast blijft tenminste in zijn postie voetballen. Kan me nog tegen Ierland herinneren dat Donny naast Frenkie stond, ofja, op papier. In de praktijk liep die bij Depay en Wijnaldum rond waardoor Frenkie geisoleerd kwam te staan. Pas toen Donny wegging daar en De Roon erbij kwam (of Propper ook goed) ging het weer lopen op het middenveld.

Het is wel grappig dat ookal hebben Blind en Koeman beide 532 geprobeerd en gefaald dat iedereen nu wel weer denkt dat dit moet lukken. Slechts van gaal lukte het inclusief een hele voorbereiding NL zo te laten spelen. Het is buiten de Vrij en Hateboer een speelstijl die niemand speelt en waar heel NL bijna geen opleiding of ervaring mee heeft. Blijf nou maar gewoon trouw aan 433, breng wat accenten aan en zorg tegen Italie voor een ervaren team. taken goed uitvoeren, een buitenspeler blijft altijd breed, andere kan naar binnen komen, Donny achter de spits op 10 en ook max een flankverdediger per keer opkomen waarbij de linkermiddenvelder positie overneemt. Gewoon alles simpel houden, taken uitvoeren en alleen dan heb je als NL kans tegen Italie. Als Depay weer bijdehand gaat doen, gewoon gelijk wisselen. Die jongen heeft nog niet door dat hij niet zo heel denderend goed is als hij denkt. Dat geen club 8 miljoen voor hem wilde neerleggen voor een 1 jarig contract zou genoeg gezegd moeten hebben. Hij is geen van Dijk, hij is geen Frenkie, hij is gewoon een redelijk goede voetballer die zijn taken moet uitvoeren en blij moet zijn dat hij voor NL mag spelen.

Cilssen
Dunfries
van Dijk
de Vrij
Blind
Wijnaldum
vd Beek
F. de Jong
Berghuis
L. de Jong
Depay
12 oktober 2020 om 13:55

Dat Blind het heeft geprobeerd, zegt natuurlijk niks, want die man is de slechtste coach uit de geschiedenis van het voetbal. Koeman heeft overigens de 5-3-2 ‘uitgevonden’ bij Feyenoord, waarna Van Gaal dit voorbeeld volgde. Echt een serieuze kans bij NL heeft Koeman het niet gegeven. En Van De Beek zou ik er absoluut niet inzetten. Die heeft niks gepresteerd de laatste maanden, waardoor die een basisplek verdient.

12 oktober 2020 om 14:56

De Boer zal er met 532 dicht in de buurt komen anders. Koeman gaf het geen serieuze kans omdat we de spelers er niet voor hebben. We zijn gewend aan 433 in allerlei varianten, bij Nl11 kun je dit niet trainen behalve als je tijd hebt. Dat had Koeman niet, Blind niet en dat heeft de Boer ook niet. Met een diepe spits hebben wij geen betere 10 als van de Beek. Misschien niet weergaloos nog maar ik zie geen betere man die goed tussen de linies kan spelen, diepgang heeft en kan scoren.

12 oktober 2020 om 14:58

Mee eens. Iedereen lijkt te denken dat Hateboer dan ineens wel een topback is en dat we dan ineens helemaal geweldig gaan renderen, maar ik zie veel meer kopzorgen dan voordelen. Niet alleen haal je in de al zwakste linie een poppetje weg om de sterkst bezette posities nog extra te versterken, maar je forceert een compleet nieuwe speelstijl op een ploeg en omdat we vanaf de middellijn geen creativiteit hebben, kom je ook constant tegen een flink overtal te voetballen. De aanvallers hebben nu al moeite, laat staan als ze nog minder ruimte en afspeelmogelijkheden krijgen. Waar moet Frenkie De Jong dan de ballen nog kwijt voorin? Hij krijgt nu zo nu en dan al kritiek dat hij tikkie breed, tikkie terug hanteert. Dan kan het middenveld automatisch open gaan draaien richting de verdediging. Overigens ook iets wat je onder Louis van Gaal al zag. Zonder Robben waren we de poule niet eens doorgekomen.

12 oktober 2020 om 15:31

Niet mee eens Sirius. Je zegt het eigenlijk zelf al, we halen in onze zwakste linie (aanval) een poppetje weg en dat is helaas niet anders. We hebben in mijn ogen op dit moment gewoon niet 3 volwaardige top internationals, die als aanvaller iets kunnen creeeren. We hebben juist wel heel veel goede (centrale) verdedigers en als we er daarvan nou eens 3 opstellen, dan kunnen we juist onze zwakte (backs) wat meer laten doen wat ze wel kunnen, namelijk aanvallend spelen. Verdedigend zijn al onze backs gewoon niet geweldig en juist door een 4-3-3 opsteling wordt het dan allemaal heel voorspelbaar en weinig creatief. Met 2 (creatieve) spitsen, middenvelders die in de 16 kunnen komen (beek en Gini) en 2 flankspelers voor de hele zijkant wordt het denk niet alleen stabieler, maar ook creatiever en lastiger te bespelen voor de tegenstander. Moet wel zeggen dat de flankspelers dan een belangrijke rol spelen, maar Hateboer is het gewend in die rol en ik denk dat Promes het op links ook zou moeten kunnen. Al is die linkerkant voor mij wel het grootste vraagteken hoor.

Lekker aanvallend voetballen moet veel dynamiek en positiewisselingen. Mocht het voetballend niet werken dan kan altijd Luuk of Weghorst erin komen. De spelers zijn dit misschien niet gewend maar Hateboer en Blind zullen het wel op kunnen lossen. Voorin mogen de heren het uitzoeken

Cillesen
De Vrij
Van Dijk
Ake
Promes/Hateb
Wijnaldum
Frenkie
Blind
Berghuis
Depay
Malen

Ik begrijp hier echt niks van. Zelfs als klein jochie vond ik 't al heel vreemd als een teamgenoot van mij ging douchen nadat hij gewisseld was. Maar dit zijn zelfs professionals. Je bent toch met elkaar één groep? Dan wil je toch ook met elkaar die wedstrijden beleven en elkaar steunen? Het zal wel. Wat moet hij nu in Atalanta dan? Z'n teamgenoten spelen toch ook interlands? Nou, schiet mij maar lek.

Van mijn part wie er instaat ipv De Roon zolang het maar niet Van de Beek is. Die kan er echt helemaal niets van in Oranje.

De kracht van Nederland zit meer in de counter. Dat zag je tegen ploegen als Duitsland en Frankrijk waar je veel ruimte kreeg wanneer je de bal veroverd en het met de snelheid voorin kon afstraffen. Maar tegen ploegen die erg compact en met 11 man achter de bal spelen is het gewoon 100 procent balbezit hebben maar
niks creëren...

Die de Roon hoort helemaal niet het Nederlands elftal thuis.. Net als Babel, Strootman, Veltman, Hateboer, Bizot, Dumfries.. En de rest is gewoon ver onder hun niveau.. En kan iedereen wel gaan zeiken en zaniken op de Boer maar al had je beste trainer van de wereld er voor gezet dan nog werd het niks. Ga maar eens te raden of van Dijk wel de juiste man is als aanvoerder.. En meneer doet nooit is fout altijd is het de schuld van een ander. En het is een elftal van gebrek aan beter...

Nou hoop ik dat hij niet voor Blind kiest. Voor elke positie komt hij te kort. Niet genoeg inhoud voor LB. Te langzaam voor middenvelder. Te weinig verdediger voor CV. Ook zijn voorzetten komen niet meer aan. Eigenlijk heeft hij deze manco's altijd gehad. Het gebrek aan concurrenten maakte dat hij speeltijd kreeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren