Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NOS verzekert: Donny van de Beek heeft transferkeuze gemaakt

Laatste update:

Donny van de Beek gaat zijn loopbaan vrijwel zeker vervolgen bij Manchester United, zo verzekert de NOS vanavond. De keus van de middenvelder Ajax is volgens de publieke omroep gevallen op de Engelse grootmacht. De verwachting is dat de transfer snel wordt afgerond, zo klinkt het.

Van de Beek heeft zijn laatste wedstrijd voor Ajax naar alle waarschijnlijkheid al gespeeld. De 23-jarige werd afgelopen zaterdag al met het oog op een transfer bewust aan de kant gehouden tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Eintracht Frankfurt (2-1). Volgens onder meer De Telegraaf ging de race tussen Manchester United en Barcelona, maar de NOS meldt een dag later dat de Oranje-international inmiddels al zelf de knoop heeft doorgehakt.

Van de Beek kiest vooralsnog voor Manchester United, al wordt benadrukt dat de middenvelder nog wel tot een persoonlijk akkoord moet komen met de Engelse grootmacht. Ook zouden de twee clubs er nog niet uit zijn over een transfersom; de Daily Mail meldde zaterdagavond dat een transfer van 45 miljoen euro in de pijplijn zit. Transferspecialist Fabrizio Romano van The Guardian en Sky Italia herhaalt zondagavond opnieuw dat Ajax nog geen officieel bod heeft ontvangen vanuit Engeland.

Mocht Van de Beek Ajax daadwerkelijk verlaten voor Manchester United, dan is interessant op welke positie hij moet gaan spelen. Manager Ole Gunnar Solskjaer opteerde afgelopen seizoen in verreweg de meeste wedstrijden immers voor een 4-2-3-1-systeem, met Bruno Fernandes als nummer tien, de rol die Van de Beek het beste past. Een linie lager is Paul Pogba als box-to-box-speler zeker van zijn plekje, terwijl Van de Beek voor de controlerende rol naast de Fransman geen optie lijkt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel erg balen, maar het is hem gegund! Hopen dat hij gaat vlammen samen met Ziyech en Veltman daar in de PL!

30 augustus 2020 om 19:22

Ik begrijp eerlijk gezegd totaal niet wat iedereen ziet in vdBeek. Speelt op 10 veel te diep en op 8 speelt hij aardig maar daar staat al een hele goede speler. Zal aardig wat minuten gaan maken aangezien Pogba toch altijd wel geblesseerd is. Ben alleen bang dit hij een gevalletje Davy Klaassen gaat worden. Kon heel goed mee komen in het niveau van 2019 maar vond hem afgelopen seizoen wel tegenvallen.

30 augustus 2020 om 19:27

Weer 45mio voor Ajax. Dat worden weer fraaie cijfertjes

30 augustus 2020 om 20:00

Ik snap deze transfer van manchesters kant niet helemaal. Van der Beek is een goede voetballer, daar ligt het niet aan. Maar het is geen absolute topper die Manchester weer naar de top gaat brengen. Van der beek blinkt uit in loonacties, heeft een prima pass in huis en is een box to box middenvelder. Maar daar lopen er nog een hele boel van in Engeland.

30 augustus 2020 om 20:14

@elninoo "maar daar lopen er nog een hele boel van in Engeland" Zoals wie en ook haalbaar qua prijsklasse. Man is heel technisch, scorend vermogen. Ik vind persoonlijk stap nog te vroeg. Had liever dat hij nog een stap zou zetten bij Ajax door dit seizoen de absolute leider te worden. Dat hij team bij hand neemt en kampioen maakt. Zie hem ook nu geen basisplek daar pakken. Maar doen alsof er heel boel v Beekjes rond lopen klopt ook niet

30 augustus 2020 om 20:25

Die bovendien nog maar 23 jaar zijn...

30 augustus 2020 om 20:40

Heel technisch? Hij heeft een goede basistechniek maar we moeten het nu ook niet gaan overdrijven. Als ik zie dat z’n Tonali voor 20/30 mio naar AC Milan gaat zijn er vast meer spelers van die prijsklasse die ze hadden kunnen halen. Met moeite hadden ze daar misschien zelfs Thiago van kunnen halen, Saul heeft een lage clausule, Partey had een lage clause. Allemaal spelers die meer toevoegen dan met alle respect een Donny doet. Ik vind hem net als Klaassen sterk in de 16 maar in balbezit heb je verder weinig aan hem qua creativiteit.

30 augustus 2020 om 20:54

MrKrillinIk heb dat heel technische aspect bij van der Beek nooit zo gezien. Appie was technisch, Unuvar heeft dat nu maar Dat is niet het sterke punt van Donny van der Beek. Verder een prima functionele techniek voor een middenvelder maar het is niet zo dat hij zich op zijn techniek hoog houdt. Frenkie de jong blijft door zijn techniek uit de duels. Van der beek doet dat gewoon door hard te werken. En de vraag wie en haalbare prijsklasse is niet bepaald relevant omdat dit in mijn ogen niet het type speler is dat United weer naar de top brengt en united maar mijn mening helemaal niet maar dit soort jongens op zoek moet. Donny blinkt uit in de aspecten die ze in Engeland graag zien. Hard werken en veel lopen, sleuren in de duels en een goed schot/pass. Maar dat is niet datgene waar united zich mee gaat onderscheiden van de rest. En daarom mijn reactie. Niets ten nadele van Donny van der Beek. Maar ik snap niet dat United bij hem is uitgekomen. United had meer baat gehad bij een specialist als Ziyech of Frenkie de Jong. Eventueel Nabil Fekir.

31 augustus 2020 om 10:11

Maar dat gaat nooit gebeuren. Zo'n type speler is hij ook niet. Ik denk dat die jongen wel uitgeleerd is in Nederland. Nu weet ik niet of Manchester United zo'n goede stap is, maar de toekomst zal het uitwijzen.

Mooie uitdaging. Ben benieuwd hoe ze willen spelen dan. Pogba, Bruno en Vd Beek teveel van het goede. Of Pogba moet opeens als CVM gaan spelen maar heeft ook wel scorend vermogen dus zou zonde zijn.

30 augustus 2020 om 19:12

Ik vind Pogba toch wel het meest renderen in een minder opvallende rol. Je ziet na de komst van Bruno ook dat dit hem goed ligt. Wellicht dat dit weleens kan gaan lopen..

30 augustus 2020 om 19:12

Donny wordt de backup van Bruno.

30 augustus 2020 om 19:19

Bankje dus?

30 augustus 2020 om 19:44

Bij zo’n club is bankje geen schande voor een 23 jarige. Denk dat hij hiermee een club kiest waar de kans bestaat dat de weg naar boven wordt ingeslagen en zijn prestaties en het aankoopbedrag zijn dermate substantieel dat hij kansen zal gaan krijgen, het is aan hem om die te pakken. Waar het bij Barcelona vrij zeker lijkt dat hij zou binnen stappen op het slechtst denkbare moment. Nee hij zal niet zomaar de grote ster zijn, maar hij komt wel bij een van de grootste clubs ter wereld onder contract en mag het gaan waarmaken. Denk dat hij veel mensen kan gaan verrassen.

30 augustus 2020 om 19:21

Gewoon lekker rouleren met Bruno en Pogba. Daarnaast was Pogba vorig seizoen vrij vaak niet inzetbaar. Al denk ik dat dat eenmalig was.

Mooie stap naar een team dat weer op gang lijkt te komen in een topcompetitie. Denk dat hij het nog wel eens zou kunnen maken daar, mocht hij daadwerkelijk naar united gaan.

Mooie club voor VDB, ben wel benieuwd waar hij komt te staan in het elftal. Misschien net als bij ajax op 8 naast Pogba en dan Pogba op 6. En zou Ajax nog een vervanger halen of Promes/Gravenberch of Kudus daar gaan spelen?

30 augustus 2020 om 19:14

Vond Gravenberch en Kudus best veelbelovend tegen Frankfurt. Kudus heeft ook echt wel overzicht en kan het spel snel verleggen als het moet, liet hij een keer zien. Een keer kort aangespeeld worden, onder druk van twee man in één keer geopend naar de andere kant. Gravenberch ben ik erg van gecharmeerd, maar het lijkt allemaal nog iets te nonchalant.

30 augustus 2020 om 19:58

Tegen Frankfurt was Kudus veelbelovend, vandaag daarentegen was hij niet heel sterk, maar dat er wat in zit is duidelijk..

Benieuwd of dit dan betekent dat Pogba vertrekt, want een middenveld met Pogba, Bruno en vd Beek zie ik weinig heil in voor Utd. De beste transfer voor Utd zou zijn als ze Ole vervangen, maar dat terzijde.

30 augustus 2020 om 19:13

Waarom wordt Ole zo onderschat? Hij heeft prima gepresteerd met het materiaal dat hij heeft. Boven Lampard geëindigd die een betere elftal had die wel iedereen looft. Na Liverpool meeste punten gepakt tegen top 6 en 3 halve finales in zijn eerste volledig seizoen. Van de Beek past perfect in het spel van huidig United, al vermoed ik dat hij voor de breedte gehaald is en dat is zeker nodig als je naar de bank van de concurrenten kijkt.

30 augustus 2020 om 19:14

Lampard verdient die credits ook nog niet. Laat hem nu maar eens tonen hoe goed hij is nu er 200m tegenaan gegooid is. Arteta staat nu al boven bieden. PS. Utd is alleen op doelsaldo boven Chelsea geëindigd wat niet gek is als je in een seizoen net zoveel pingels krijgt als andere clubs in jaren.

30 augustus 2020 om 19:23

Waarom zou Arteta boven beiden staan?

30 augustus 2020 om 19:25

Omdat die samen met Taylor een FA cup gewonnen heeft en er gister een fenomenale community shield bij mocht, Arsenal is nu weer helemaal terug in de gloriejaren waarin ze de prijzen aaneen rijgen en het is een kwestie van tijd voordat ze weer kampioen worden. Ahum.

30 augustus 2020 om 19:29

Wat heeft arteta dan precies bewezen dat hij boven hun staat volgens jou? Niet dat hij de beste spelers heeft maar presteert nou ook weer niet boven verwachting. Vind ole de laatste maanden meer indruk maken.

30 augustus 2020 om 19:31

Sorry maar ik snap heel die hype rond Arteta niet. Arsenal won ook zonder hem FA cups. Hij heeft nog niets bewezen om hem nu boven Ole en Lampard te zetten of zoals Arsenal fans hem bijna naast Pep zetten. Sowieso zullen we pas na dit seizoen een oordeel over kunnen geven.

30 augustus 2020 om 20:14

Elke keer komt die FA cup finale in jouw reacties naar boven, maar elke keer vergeet je dat Azpi er gewoon af had gemoeten. Maar goed, 20 jaar lang betekende top 4 zonder prijzen niets, want wogen prijzen zwaarder dan top 4. Nu Arsenal prijzen (lees: kleinere prijzen) wint en geen top 4 wordt, is top 4 ineens beter.Edit: reactie op john terry

30 augustus 2020 om 20:15

Maar waarom zou Arteta er niet boven staan dan? Hij wint toch prijzen? Dat is wat werd geroepen toen Arsenal 20+ jaren top 4 haalde maar geen prijzen pakte. En nu is het ineens andersom? Begint bijna triest te worden deze hetze tegen Arsenal.Edit: reactie op lierse

30 augustus 2020 om 20:16

Dus wat hebben Lampard/Ole bewezen dat zij boven Arteta staan?Edit: reactie op busby

30 augustus 2020 om 20:21

Daar zijn ze tegenwoordig bij Arsenal erg blij mee. Als je ziet hoe ze die prijzen ook vieren. Ze vergeten gewoon weer op welke plaatst ze geëindigd zijn in de competitie. Dat zegt alles.

30 augustus 2020 om 20:42

John, Arteta heeft met een selectie die rijp was voor degradatievoetbal (volgens velen hier) in een half jaar 1 finale gehaald, 2 prijzen gepakt, overwinningen geboekt op Liverpool 2x, City en Chelsea. Onder hem zijn meerdere spelers ontzettend beter gaan spelen, we zijn defensief veel stabieler en er is groeiend vertrouwen binnen de club en spelersgroep. Nee, we zijn nog lang niet terug waar we willen zijn maar als je wilt ontkennen dat we de weg omhoog ingeslagen zijn weet ik niet waar je dat vandaan haalt.

30 augustus 2020 om 20:45

Busby, niemand plaatst hem bijna naast Pep, dat zijn jouw woorden nu. Wat hebben Ole en Lampard bewezen dat ze beter zijn dan Arteta? Eindklasseringen bij ploegen die al ver voor Arsenal stonden toen Arteta instapte? Het is geen hype rond Arteta, het is zichtbare verbetering. Ole mag credits krijgen voor 3 verloren halve finales? Arteta haalt in een half jaar een finale en wint die. En pakt tegen een Liverpool op volle sterkte (op 1 speler na) met zelf een halve basiself ook een resultaat. AlsOle prima gepresteerd heeft met het materiaal dat hij heeft, wat heeft Arteta dan gedaan?

30 augustus 2020 om 21:21

Dat Arsenal aan het groeien is zien we denk ik allemaal wel, maar het is toch van de zotte om nu overal te gaan pronken met wat FA cups en community shields? Lampard heeft top 4 gehaald nadat de sterspeler net vertrok en er niks bij mocht, had Aubameyang weggehaald zonder vervanger en het was allemaal nog een stuk erger geworden dan 8e. Daarbij, hij heeft er mede voor gezorgd dat spelers als Werner, Ziyech en Thiago Silva voor Chelsea kiezen terwijl dat soort spelers overal wel aanwinsten zouden zijn. Hij is er altijd duidelijk in geweest dat top 4 spelen niet genoeg is voor Chelsea, maar door het nu gehaald te hebben zet hij stappen naar een team dat voor de grote competities en finales mee kan spelen. En de laatste grote finale die Arsenal speelde voor zo’n prijs, net iets meer dan een jaartje geleden, werden ze uiteindelijk levend begraven. Door nota bene Chelsea. Staat Sarri nu dan ook boven Wenger? Die heeft immers nooit iets Europees gewonnen met Arsenal. Ik zie ook wel in waarom je optimistisch zou zijn met de laatste overwinningen op grote clubs, maar om direct zo van de toren te gaan blazen terwijl je afgelopen competitie over een heel jaar gewoon niets hebt klaargespeeld vind ik nogal overdreven. Maar als ze dit seizoen wel degelijk in staat blijken om het de grote jongens weer lastig te maken zal ik ook de eerste zijn om te erkennen dat er weer rekening met Arsenal gehouden moet worden.

30 augustus 2020 om 21:31

Zoals ik al, heeft Arsenal ook voor hem al FA cups gewonnen en daarnaast ook top 4 gehaald. Nu was FA cup laatste kans op EL terwijl United met B-ploeg aantrad en duidelijk FA cup liet schieten. Ik snap dat het voor Arsenal een immense prestatie is om van Liverpool of City te winnen maar voor United en Chelsea is dat geen uitzondering. Zoals ik al zei zullen we hem na dit jaar beoordelen maar voorlopig creëeren Arsenal fans een hype rond hem die niet terecht is en ook bij Arsenal fans blijft.

30 augustus 2020 om 19:19

Hoezo moeten ze een andere trainer? Heeft ze sinds de komt van Bruno toch aardig aan het voetballen gekregen, geeft de jeugd de kans, wat wil je nog meer? Zit niet veel meer in dan wat hij er op dit moment uit haalt imo.

30 augustus 2020 om 19:28

Drie spelers voor twee posities, lijkt me geen overbodige luxe voor een club als United. En voor een goed transferadvies hoeven ze vast niet bij jou aan te kloppen, nadat je jarenlang riep wat een overschatte speler Bruno is en hij nooit het niveau van de PL zou aankunnen. Maar dat terzijde.

30 augustus 2020 om 19:51

Ben benieuwd naar je onderbouwing waarom Ole zou moeten vertrekken, Samcro.

30 augustus 2020 om 20:40

Ik zeg niet direct dat Ole moet vertrekken omdat ie slecht presteert, ik zeg dat Utd een betere trainer moet halen omdat ze onderpresteren gekeken naar de mogelijkheden die ze hebben.

31 augustus 2020 om 01:12

@samcro En dan? Moeten ze weer opnieuw beginnen? Iedereen ziet dat het geleidelijk beter gaat en ze staan nu aardig goed. Nu Ole weghalen voor een ander zou een dom besluit zijn.

30 augustus 2020 om 20:24

Pogba blijft. En er komen gesprekken om zijn contract te verlengen. Breedte in de selctie is ook wat waard. Daar waar, dit seizoen, de bankspelers bij United niet goed genoeg waren om in te vallen. Daarin tegen zijn e selectie van Liverpool en City beter bezet. Met DVDB heeft United daarin wel weer een speler. En die gaat genoeg wedstrijden spelen.

Zou een hele leuke tranfer voor hem zijn.
Ik weet dat niet iedereen overtuigd is in dvb. Maar geef hem de kans.
Hij is zeker een speler die van meerwaarde kan zijn voor dit United

30 augustus 2020 om 19:06

Donny is een topspeler maar toch niet wat United nodig heeft? Op zijn favoriete plekken staan Pogba en Bruno. Als 6 is hij te aanvallend ingesteld...

30 augustus 2020 om 19:08

Klopt, Donny is op zijn best op 10

30 augustus 2020 om 19:35

Ideaal moment om in te stappen in het project van United en niet alle druk op zich krijgen. Rustig inkomen en zijn matchen meepikken en wie weet kan hij zijn niveau opkrikken. Ik heb ook liever VdB dan Grelish voor 80mil. Als United erin slaagt om ook Thiago te halen dan doen wij goude zaken voor relatief weinig goed.

Waar gaat hij spelen bij United??? Bruno speelt op zijn favoriete positie en die schat ik hoger in. Op de flank kan Donny niet spelen en als 8 of 6 is hij veel te aanvallend. Pogba en Bruno zijn Sws verzekerd van hun plek. Matic zorgt voor balans evenals Mctominay en Fred, alle drie verdedigende middenvelders waarvan je 1 nodig hebt. Hij gaat dus concurreren met Pogba en Bruno.

Lijkt mij ook gewoon een prachtige vervolgstap voor van de Beek en een goede keuze voor alle partijen. Want voor clubs als Real Madrid en FC Barcelona (ja, ook hun ondanks dat het een chaos is) komt van de Beek (nog) tekort, Manchester United kan nog wel een type speler als van de Beek gebruiken en Ajax krijgt er gewoon een heel mooi en goed bedrag voor. Van de Beek heeft met o.a. Pogba en Fernandes natuurlijk forse concurrentie en ik verwacht niet dat van de Beek, Pogba en Fernandes met z'n drieën in de basis zullen staan en het middenveld zullen vormen, omdat dat te aanvallend is maar ik verwacht wel dat van de Beek genoeg wedstrijden zal spelen.

30 augustus 2020 om 19:39

Iedereen lijkt een beetje te vergeten dat Fred een fantastisch seizoen heeft gedraaid bij United. Matic, Pogba en Bruno lijkt mij het beste met daarnaast dan McTominay, Fred en Donny (die duidelijk is gehaald ipv Pereira). Ook is dit voor United gewoon een betere optie als Grealish die 80 miljoen moet kosten.

Was te verwachten natuurlijk. Ik garandeer jullie dat Zidane ook interesse in Vdbeek had maar dat covid (of wat er nog van over is) roet in het eten heeft gegooid. Manutd is ook een prachtige club, veel mensen vragen zich af wat hij daar gaat doen en dat hij Pogba en Bruno er nooit uit gaat spelen, maar je speelt zoveel wedstrijden in Engeland, Donny gaan we vaak genoeg aan het werk zien, en het is toch wel mooi om weer twee Nederlandse voetballers in de squad van Manutd te zien. Donny is een ster en Manutd mag blij zijn met zo een speler!

30 augustus 2020 om 19:21

Leuk om eens een enthousiaste reactie te lezen. Die zijn er niet zo heel veel. Ik denk ook dat Donny met zijn specifieke kwaliteiten en drive om beter te worden van waarde gaat zijn voor hen. Kennelijk het type waar veel mensen graag eindeloos aan twijfelen. Hij is hartstikke jong nog, een ster is misschien nog wat voorbarig, maar ik voorzie voor hem wel een fantastische carrière. Ajax zal hem erg missen, maar Ajax is gewend dat sterkhouders vertrekken en er zal altijd weer iemand anders opstaan.

30 augustus 2020 om 19:40

Maar hoe zit het dan met al die geruchten dat Zidane helemaal niet op Van de Beek zat te wachten end ie transfer zo lang in de ijskast is gezet door Zidane in de hoop dat Pogba gehaald zou worden?

30 augustus 2020 om 20:01

Airbags / Die geruchten kloppen en ik snap je vraag maar het is zo een lang verhaal met zo een lange timeline, ik ga proberen het verkapt te vertellen. In de zomer van 2019 wilde Zidane dus Pogba hebben, maar Florentino had net al voor 320 miljoen euro spelers gekocht maar je raadt het al, geen van die 5 aankopen was een middenvelder. Dus toen zei Florentino Perez sorry tegen Zidane maar dat er wel een plan-B aanwezig is, genaamd Donny Vd Beek, daar wilde Real Madrid vol voor gaan, maar op 1 of andere manier kon James niet verkocht worden waardoor ook Donny niet gekocht kon worden, toen bleek Fede Valverde een heel sterk seizoen te spelen en nu komt ook Odegaard terug. Real heeft om 1 of andere reden nooit volledig doorgedrukt en zal of al een ander plan hebebn voor in 2021 (want deze zomer gaan zij niet kopen) of ze willen gewoon afwachten en kijken wie een goed seizoen draait en echt aan de deur klopt voor een transfer naar Los Blancos. Voor nu is het gewoon crisis, je hoeft de club niet zo intensief als ik te volgen om te weten dat wanneer Real het Bernabeu niet meer kan uitverkopen er gewoon een groot probleem is, dat zijn inkomsten waar je gewoon jaarlijks op kan rekenen en waar al op gerekend is... wordt vervolgd

30 augustus 2020 om 19:55

Wat een onzin weer vanuit jouw kant. Zidane heeft helemaal geen interesse in vd Beek gehad, anders had hij hem in tegenstelling tot bijvoorbeeld Pogba wel genoemd tijdens z'n persmomenten. Als Real Madrid hem echt zo graag had willen hebben als beweerd werd in de media hadden ze hem al lang en breed voor corona vastgelegd, dat ze dit niet hebben gedaan zegt lijkt mij voldoende.

30 augustus 2020 om 20:05

Joshua / Je komt best wel fel en agressief over voor een moderator, gaat alles verder goed in huize Joshua? On : je weet zelf ook dat James om 1 of andere miraculeuze reden niet verkocht kon worden, anders hadden we zeker al een nieuwe middenvelder aan de squad toegevoegd, en het is bekend dat Manutd dwars ging liggen en teveel geld vroeg, plan B was Donny geweest maar alsnog werd James niet verkocht en kon Real Madrid dus niets doen. Je kan moeilijk een middenvelder kopen en dan tegen James zeggen dat hij zich bij Castilla mag melden, dat weet jij zelf ook Joshua. En nu speelt Fede Valverde een uitstekend seizoen waardoor Zidane meer opties heeft en nu wordt Odegaard teruggehaald, dus is er minder nood om een middenvelder te kopen, dat komt in 2021 wel weer als Modric vertrokken is.

30 augustus 2020 om 20:14

Haha serieus? Ben dolblij dat Real vd Beek niet heeft gehaald. Er zijn veel en veel betere alternatieven.

30 augustus 2020 om 20:20

Cees / Real kan zeker uit een hele brede vijver vissen, maar voor mij zou het toch wel exciting zijn als een Nederlander weer het Real Madrid shirt zou dragen, dat zou mij echt heel erg blij maken, en Donny is een jonge middenvelder die weet hoe hij een doelpunt moet maken en prima een ruimte op kan vullen die door een bewegelijke Benzema wordt achtergelaten. Ik zag het zeker zitten, maar zat andere opties idd.

Ik begrijp Solsjaer wel, je krijgt met Donny op het middenveld nog meer lopend vermogen. Donny en Pogba centraal en Bruno er voor... Ben benieuwd hoe dat gaat draaien

Waar gaat VD beek dan spelen? Beste opstelling van MANu is met Pogba,Matic en Fernandes in mijn ogen. Vd beek gaat echt niet mee kunnen komen in het veel sneller en fysiekere BPL. Maar ik laat me graag verassen. Wel beter dat hij voor Manu kiest ipv Barca(mits ze interesse hadden) dat was al helemaal kansloos.

30 augustus 2020 om 19:09

Ik hoorde van Joeri Mulder gisteren dat Pogba op het punt staat te vertrekken naar Real Madrid. De vraag is alleen... is dit waar?

30 augustus 2020 om 19:11

Denk het niet, want Real heeft aangegeven geen vuurwerk af te steken deze transferperiode. Of ze moeten Pogba voor een miljoen of 30 kunnen krijgen, maar dat lijkt me sterk.

30 augustus 2020 om 19:14

Tja, ik zie het misschien wel gebeuren. Pogba heeft in Italie en nu in Engeland gespeeld. Misschien is het voor hem tijd om is in een andere grote competitie te bekijken... wie weet is dat wel Real Madrid.

30 augustus 2020 om 19:15

Aja/ Niets lijkt erop dat Pogba naar Real Madrid komt dit seizoen, zelfs zijn zaakwaarnemer heeft gezegd dat Pogba blijft en Real Madrid is met hele andere zaken bezig dan spelers kopen, de club is vooral gericht op spelers verkopen en verhuren nu. En by the way Aja/ac , als Pogba echt zo graag naar ons wil, dan moet hij nog 1 jaar bij Manutd blijven zitten en ondertussen niet bijtekenen, dan pikken we hem volgend seizoen samen met Mbappe op :P

30 augustus 2020 om 19:19

Klopt Insidermadrid@, maar waarom wordt Donny Van de Beek dan gehaald voor zoveel geld (zie 45 miljoen euro) van Ajax over?

30 augustus 2020 om 19:23

Denk je dat 45 miljoen veel geld is voor een club als Manutd? Die gaan ook binnen twee weken nog de transfer van Sancho aankondigen , VdBeek is een perfecte aanvulling op de selectie en zal het begrijpen als hij er een keer naast staat

30 augustus 2020 om 19:11

Van de Beek excelleert juist in snel spel, kan enorm snel handelen. Moet niet degene zijn die het spel moet verdelen, maar als eindstation of snelle combinaties in de drukte is het juist een erg goede middenvelder.

30 augustus 2020 om 19:14

Precies. Het waren juist de PL clubs die de afgelopen 2 seizoen in de CL zoveel moeite hadden met het snelle spel van Ajax.

30 augustus 2020 om 19:13

Sneller spel? Ajax speelt en speelde in 2019 in een tempo dat zo'n beetje het hoogst lag van Europa. En dat werd mede bepaald door Van de Beek. Ik denk ook dat hij het fysiek vrij makkelijk gaat trekken, de PL wordt in die zin vaak overschat. Eriksen, Blind en Suarez zouden het ook totaal niet aankunnen.

30 augustus 2020 om 19:17

Myvision, die comments over het ‘tempo’ zijn echt hilarisch. Ajax speelde in de CL al die tegenstanders helemaal stuk op een gestoord hoog tempo en wie was daarin cruciaal? Van de Beek. Het tempo zal voor Donny geen probleem zijn, extreem goede basistechniek en inzicht voor ruimtes.

30 augustus 2020 om 19:24

Precies. Donny scoorde in de uitwedstrijden tegen Juventus, Tottenham en Valencia in de Champions League. Hij kan in mijn ogen het niveau van Manchester United wel aan. Wat jij zegt over Eriksen, Blind en Suarez.. dat werd ook gezegd over Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen enzovoorts.

30 augustus 2020 om 19:25

Ja, ik snap dat ook niet zo goed. Ik kan me die wedstrijd tegen Bayern nog zo goed herinneren omdat het toen nog een beetje nieuw voor ons was dat Ajax weer het tempo bepaalde. Bayern liep best vaak achter de feiten aan. Achteraf bleek dat het gewoon de nieuwe norm was. Maar dan gaan we weer beginnen dat het incidenteel was en dat de tegenstanders uit vorm waren, terwijl ze het toch ook echt weer afgelopen CL seizoen deden.

30 augustus 2020 om 19:29

Ja, en dan kwamen Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen nog wel uit een minder goede periode bij Ajax vandaan. Het zijn de standaardargumenten die eigenlijk keer op keer worden weerlegt door de prestaties van de spelers zelf.

Ik ga Donny ontzettend missen. Hij was de opvolger toen van Davy Klaassen. Ik kan zijn debuut in de Europa League tegen Celtic nog goed herinneren. Hij maakte die avond een goal (eindstand 2-2). Hij heeft een Europa League finale mee mogen maken en een halve finale Champions League. Daarnaast kampioen geworden en de Knvb beker gepakt met ons aller Ajax. Het ga je goed Donny! Veel Succes Bij Man U!

30 augustus 2020 om 19:46

Schone en Milik scoorden toen de goals. Van de Beek debuteerde uit bij Celtic samen met Cerny toen laatstgenoemde als zeventienjarige de winnende maakte op Celtic Park. Een paar weken later scoorde Van de Beek met een prachtige kopbal de 1-0 tegen Molde, hij moest deze goal bekopen met een bebloed gezicht. Een van de weinige lichtpuntjes in een verder inkzwart Europees seizoen.

Het bestuur van Manchester kan beter de inkoop afdeling van Chelsea overnemen. Die trekken wel spelers aan die het team sterker maken. Persoonlijk denk ik niet dat van Beek gaat slagen bij United. Het zal ongetwijfeld een goede back-up zijn op het middenveld, maar een basisplek zie ik hem niet afdwingen. Ik ben wel blij dat die naar de Premier League gaat en niet naar La Liga.

Mooie vervolg stap voor Donny. Veel succes in Manchester

Goede stap. Overhypte speler die het niveau niet heeft om voor Real of Barcelona te spelen. Geen absolute wereldtop, maar wel een hele goede middenvelder voor een club als United. Zal wel met Pogba en Bruno Fernandes moeten concureren (wordt veel banken en rouleren).

Wauw als het 45 miljoen is is dat een prachtig bedrag in deze markt.

Hopen dat DvdB zich kan door blijven ontwikkelen, dat zou ook voor het NL elftal mooi wezen! Samen met Frenkie en Ihattaren een middenveld vormen is wel lekker dan, toch?

Volgens de kenners krijgt man united met vd Beek 3 middenvelders voor 2 posities. En die heb je niet nodig in een seizoen?????

30 augustus 2020 om 19:33

😅 je slaat de spijker op z’n kop

Als ze Sancho gaan laten voor volgend seizoen en als Pogba blijft dan kan het ook zo zijn dat DVB samen met Bruno pogba en Matic op het middenveld gaat spelen. Met Rashford en Martial als 2 spitsen en Greenwood als back up kan hij ook genoeg minuten maken. En dan heb je nog Fred en Mctominay die af en toe kunnen spelen. Enige wat United nog moet doen is een topper centraal achterin kopen en laten concurreren met lindelof. In de winter Sancho kopen die dan waarschijnlijk 60 miljoen zal kosten en je bent al een stuk verder.

31 augustus 2020 om 11:54

60 miljoen voor Sancho? Maak er maar 140 miljoen euro van. Zeker met het contract dat hij heeft tot 2023.

Ajax moet van de Beek deze zomer niet verkopen tenzij ze er 100 miljoen voor krijgen. Van de Beek is een hele belangrijke speler voor dit Ajax en Ajax heeft hem dit seizoen zeker nodig op het middenveld dus ik zou het gek vinden als Ajax hem deze zomer voor minder dan 100 miljoen verkoopt.

30 augustus 2020 om 19:40

Klinkt heldhaftig maar Ajax heeft ook te maken met gemaakte beloftes en de wensen van spelers. Hoewel ik hem graag zou zien blijven en het met je eens ben dat Ajax hem nodig heeft, is dit hoe de wereld ronddraait. Zolang Ajax niet tot de top van we topcompetitie behoort zullen de beste spelers altijd een keer hogerop willen, niets mee mis. Het is aan Ajax om erop voorbereid te zijn. Ze lijken dit jaar sterk te hebben ingekocht met Kudus en Antony en het maakt wat ruimte voor het geweldige talent dat staat te trappelen. We moeten ook realistisch blijven, Donny het beste wensen, de waardering geven die hij eigenhandig verdient heeft en hem met een goed gevoel laten vertrekken. Ajax kan zich helaas niet veroorloven om iedereen tot in den treuren aan zijn contract te houden. Maar ze kunnen wel goede dingen doen met het geld dat ze verdienen met zo’n transfer en blijven bouwen aan de goede naam de ze recent herstelden. 45 miljoen is en blijft veel geld, des te meer voor een zelf opgeleide speler. 100 vragen zou een sterk en ambitieus signaal zijn, maar ook behoorlijk van de pot gerukt.

Volgens mij zijn 3 middenvelders hier heilig ofzo? Iemand ooit gedacht aan

Matic/fred
Pogba vdb
Bruno
Martial rashford

Veel loopvermogen en scorend vermogen.

Wel mooi om weer een Nederlands international naar een roemruchte club te zien vertrekken, goede ontwikkelingen voor Oranje. Hopelijk slaat Manchester United de weg naar boven weer in ook.

Precies zoals in het artikel al staat, waar gaat hij spelen dan? Ik kan me niet voorstellen dat Solskjaer Bruno van hhet middenveld gaat halen en Hij gaat Bruno of Pogba echt niet uit het elftal spelen, dus waar moet hij staan? Ik ben bang voor een Klaassentje

Gun het hem natuurlijk van harte, maar waar ik me wel zorgen om maak is hoe hij zich op dat middenveld gaat vechten. Pogba heeft een verdedigende middenvelder naast zich nodig zodat hij de vrijheid krijgt, Donny is dat van nature niet. Donny kan ook de nummer 10 positie invullen, maar daar hebben ze ook al een potentiële wereldtopper staan. Maar goed, aan de andere kant kan ik het ook zeer waarderen als een speler de uitdaging aangaat met minder kans op een basisplaats zoals je bij vele talenten het omgekeerde ziet. Het ga je goed Donny!

Gun Donny een mooie stap. Hij heeft dat wel verdiend. Maar pas op Nos, straks komt Jantje Joost van Gangelen weer met ander nieuws

Wel leuk om te zien dat al die Ajacieden toptransfers maken. Hebben we weer een paar landgenoten bij mooie clubs

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren