Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oussama Idrissi wil weg bij AZ: ‘In Nederland ontbreekt dat podium’

Laatste update:

Oussama Idrissi wil weg bij AZ. De Marokkaanse buitenspeler laat in een interview met De Telegraaf weten dat hij uit is op een transfer. De 24-jarige aanvaller zegt uitgeleerd te zijn in Alkmaar en vertelt dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Nadat hij het afgebroken Eredivisie-seizoen goed was voor dertien doelpunten en drie assists, hoopt hij op een volgende stap. “Zo staat iedere voetballer erin die zich lekker voelt en dat is voor mij op dit moment niet anders.”

“Als je ergens bent uitgeleerd, heb je een nieuwe uitdaging nodig”, zegt Idrissi tegen de krant. Waar hij een jaar eerder nog te maken kreeg met een vormdip, presteerde hij het afgelopen seizoen stabiel. “Dat was voor mij dé uitdaging van het seizoen: om zo stabiel mogelijk te zijn. Ik heb laten zien dat ik te allen tijde betrouwbaar was voor het team, zowel qua uitvoering van mijn taken als het niveau dat ik voor ogen had.”

Vorig seizoen was er al veel interesse in Idrissi. Het Russische Krasnodar en meerdere Italiaanse clubs wilden hem graag inlijven. Waar het destijds niet van een transfer kwam, hoopt hij nu wel op de volgende stap. “Je weet dat als je iedere dag op een hoger niveau en met een grotere intensiteit traint en speelt, de prikkels zullen toenemen. Daar word je een betere voetballer van”, aldus Idrissi. “Hoe het met mijn prikkels is gesteld? Prima. Ik heb mijn seizoen geanalyseerd en daardoor heb ik nog meer de ambitie om de volgende stap te maken. Dat AZ niet mijn eindstation zou zijn, was al duidelijk toen ik hier binnenkwam. Het zou gek zijn als ik die ambitie niet zou hebben.”

Idrissi mikt op een transfer naar het buitenland. “Goede voetballers willen uiteindelijk altijd op een zo hoog mogelijk podium acteren. In Nederland ontbreekt dat podium”, stelt hij. “De Eredivisie heeft niet de intensiteit en de clubs om op topniveau te kunnen meedoen. Daardoor komen nauwelijks topspelers naar Nederland, de topspelers die er wél zijn blijven hier meestal niet heel erg lang.” De voormalig jeugdspeler van NAC Breda en Feyenoord brak door bij FC Groningen en maakte naam bij AZ. Na zes jaar in de Eredivisie gespeeld te hebben wil hij de stap naar een Europese topcompetitie maken.

Aan zijn zaakwaarnemer Annas El Ghouche heeft hij verteld dat hij de wens heeft om naar Spanje, Engeland, Italië of Duitsland te verkassen. “Ik kijk omhoog”, legt Idrissi uit. “Die vier landen trekken mij heel erg aan. Omdat daar het beste voetbal wordt gespeeld, met de perfecte intensiteit. Daar wil ik mij verder ontwikkelen.” Hoewel hij een nadrukkelijke wens heeft om een transfer te maken, vindt Idrissi het jammer dat de AZ-selectie niet intact blijft. “Het is écht zonde dat de ploeg waarschijnlijk niet bij elkaar blijft, we hadden met deze groep zo graag een prijs willen pakken. Maar je weet: als het seizoen klaar is, zullen er transfers plaatsvinden. In binnen- en buitenland. Dat hoort er gewoon bij.”

Oussama Idrissi is klaar voor de stap naar een Europese topcompetitie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dit echt de volgende AZ speler die de eerste twee westrijden slecht speelt, dan een mwa wedstrijd, daarna weer een slechte om uiteindelijk op de bank te belanden. Maar laat mij aangenaam verrassen.

9 juli 2020 om 21:10

Hoezo? De jongen heeft samen met Midtjo Az stabieler gemaakt. Waar Stengs en Boadu goede wedstrijden met slechte afwisselen, heeft hij laten zien veel betrouwbaarder te zijn.

9 juli 2020 om 21:12

Eens je vergeet alleen Koopmeiners te noemen de meest constante van allemaal ....Stengs is by Far de meest wisselvallige, maar word het meest gehypte op basis van helemaal niks.

9 juli 2020 om 21:16

Voeg ik daar die keeper Bizot nog aan toe.

9 juli 2020 om 21:17

Die (lees: Koopmeiners) gaat keihard door de mand vallen in het buitenland. Die heb ik een tijdje geanalyseerd (in de zin of zijn grootste minpunt beter zou worden), maar die heeft echt een (te) trage handelingssnelheid. In Nederland kom je daar bij een voetballende ploeg -zonder druk tegenstander- mee weg. In het buitenland moet ie aan de zuurstof.

9 juli 2020 om 21:24

@baradona niet op basis van helemaal niets. ik zag Stengs twee geweldige steekpasses geven in Oranje bv die ik andere Oranje internationals nog nooit heb zien geven. ook bij AZ heb ik hem vaak genoeg mooie dingen zien doen. hij is idd wat wisselvallig maar hij heeft zeker wel veel talent imo

9 juli 2020 om 21:27

@Japie, Stengs speelde die wedstrijd anders echt dramatisch. Gaf een goeie assist volgens mij op Boadu? maar die moet nog wel echt enorme stappen zetten hoor. Kiest altijd voor de moeilijkste oplossing, terwijl dat lang niet altijd nodig is.

9 juli 2020 om 22:36

De assists waren beiden op Wijnaldum, waarvan 1 erg lekker was, maar verder speelde hij beroerd. Telkens balverlies. Maar goed, hij durfde wel gelijk met lef te spelen. Die assist op Boadu was overigens ook heerlijk, maar die kwam van Strootman.

9 juli 2020 om 22:43

@azchelsea, hij speelde juist supernerveus. Daarom ook zo slecht, denk ik. Hierboven wijt men het aan handelingssnelheid, maar voor mij leek het meer alsof die gozer onder stroom stond. Het vergelijk met Boadu kwam toen na de wedstrijd meteen, omdat die wel onbevangen de wedstrijd inging.

9 juli 2020 om 23:26

Hij moet ook niet de pl in maar boadu en Stengs worden gehyped omdat ze Nederlands zijn wat taxidriver123 al zegt boadu en Stengs hebben mindere wedstrijden en daar kan je niet elke dag op bouwen bizot en koopmijnders dat zijn mannen Waar je wel op kunt bouwen. En van de drie namen Stengs boadu en idrissi is de laatste degene die het beste gepresteerd heeft... Ik zou zeggen als PSV hem voor een goed bedrag kan binnenhalen zeker doen

10 juli 2020 om 00:46

@baradona - Momenteel worden ze allemaal ontzettend gehyped. Geen van hen weet wat het is om te moeten. Daar gaan ze de komende jaren achter komen, waarvan Koopmeiners en Midtsjo eigenlijk het meest volwassen ogen.

10 juli 2020 om 02:38

Boadu en stangs worden het meest gehyped omdat ze het grootste potentieel hebben denk ik.

10 juli 2020 om 14:21

projo. Idrissi naar Psv? Why? PSV zit dik zat in de buitenspelers en als de stelling is dat Idrissi veel beter is dan een Gakpo, dan stel ik die stelling ter discussie. Zoveel beter is hij niet. En met de prijzen die AZ vraagt zie ik niet in dat PSV daar ooit beter van kan worden. Idrissi prima linksbuiten van AZ maar echt constant op topniveau presteren, zoals bij PSV moet, dat zie ik niet in hem. Als PSV een Az'er moet halen op dit moment, dan is dat Mitsdjo en eventueel Koopmeiners. Boadu en Stengs zijn zeker al te duur voor PSV en Idrissi dus niet nodig.

9 juli 2020 om 21:12

Inderdaad. Daar ben ik ook bang voor. Voetballen kan hij wel, maar bij slagen in het buitenland komt zoveel meer kijken. Daarover heb ik mijn twijfels. Bij Groningen was er meen ik ook al gedoe rond hem.

9 juli 2020 om 21:37

Ben ik niet met je eens. Juist op mentaal gebied is Idrissi echt een op en top prof. Na dat gedoe met Groningen (waar geloof ik nog steeds niet bekend is wat precies is voorgevallen) was ik ook sceptisch, maar hij heeft het tegendeel bewezen. Hij traint en werkt altijd keihard, is altijd fit en hij blijft altijd ontzettend nuchter en realistisch. Hoe goed hij ook speelt, hij heeft altijd verbeterpunten die hij voor zichzelf benoemt. Dan blijkt dus toch hoe vervelend zo’n incident kan zijn voor de beeldvorming.

9 juli 2020 om 22:01

Ik heb hem alleen het afgelopen seizoen al 2 keer gewoon overduidelijk zien natrappen. Had ook zomaar 8 wedstrijden geschorst kunnen zijn. Lijkt in het veld niet met tegenslag om te kunnen gaan. Ook een mentaal aspect waar hij Heel zwak in is.

9 juli 2020 om 22:38

Daar heb je gelijk in. Dat is een nare eigenschap die hij echt kwijt moet raken. Hij is daarmee zeker gespaard door de scheidsrechters. Maar goed, dat is wel iets wat me redelijk makkelijk te veranderen lijkt.

9 juli 2020 om 21:13

Idrissi is juist de meest constante aanvaller van AZ vind ik. Er is veel te doen om Boadu en Stengs, logisch ook vanwege hun leeftijd, maar ik vind Idrissi persoonlijk misschien wel de meest stabiele.

9 juli 2020 om 21:49

Opvallend daarom ook dat hij helemaal niet gelinkt word aan Ajax of PSV, misschien omdat die al dik in de buitenspelers zitten

De beste aanvaller van AZ, heeft weinig slechte wedstrijden gespeeld. Vraag me wel af bij wat voor clubs hij terecht kan, bij een Everton/west ham is het heel lastig om te slagen als buitenspeler. Subtop in Duitsland zou mooi zijn, mocht er een plekje vrijkomen.

9 juli 2020 om 21:24

Ik denk dat clubs als Hertha BSC, Freiburg, Real Betis of Celta een mooie stap voor hem zijn. Hoger zie ik hem niet slagen op het moment.

9 juli 2020 om 22:27

Een goede club vinden zal idd lastig zijn. Hij is niet goed genoeg voor de top, maar ook bij de subtoppers denk ik dat hij buiten de boot zal vallen. Komt hij bij een middenmotor of laagvlieger dan wordt daar waarschijnlijk niet het voetbal gespeeld wat bij hem past. Ik denk dat een topclub in een subtop competitie beter bij hem past. Nederland dus, of Oostenrijk, Zwitserland, Turkije, Griekenland en misschien zelfs Portugal. In de 5 topcompetitie zie ik hem niet slagen. Maar goed, ook financiën zullen een rol spelen in de keuze + wie kan en wil de transfersom voor hem betalen die az wil ontvangen?

10 juli 2020 om 01:13

West Ham staat wel erg laag natuurlijk. Maar als je dan beseft dat daar spelers als Yarmolenko, Anderson, Antonio, Bowen op de vleugels spelen dan weet je toch eigenlijk al dat Idrissi waarschijnlijk niet naar de Premier League moet gaan. Ik zie hem voorlopig niet uitgroeien tot meer dan een leuke aanvulling bij een promovendus in één van de grote competities.

10 juli 2020 om 03:50

Denk dat Engeland geen goede keuze is voor hem en Everton is toch echt te hoog gegrepen ben ik bang. Duitsland en de bundesliga zullen hem goed liggen. Zo'n Rashica doet het daar ook goed. Ik denk dat een Wolfsburg of Schalke wel een leuke club is voor hem.

10 juli 2020 om 08:49

Dit is dus ook precies wat ik denk. Zal naar alle waarschijnlijkheid ondersneeuwen in het geweld van de PL. Duitsland lijkt me een goede tussenstap.

10 juli 2020 om 09:42

Ik denk dat Idrissi jullie nog (maals) gaat verrassen. Deze jongen is vanaf het begin af aan verkeerd beoordeeld. Was 1 vd uitblinkers in de feyenoord jeugd en vaste oranje jeugd international. Toen kwam Makaay, de slechtste jeugdtrainer ooit, en dat liep verkeerd voor hem (en vele andere talenten destijds) af. Bij Groningen brak hij binnen een halfjaar door en werd daar 1 vd smaakmakers, maar iedereen viel over een akkefietje op de training, en hij werd gelijk die moeilijke jongen. Bij AZ ging het alleen maar over Stengs en Boadu terwijl hij al lang liet zien dat hij uitzonderlijke kwaliteiten had. Wat hij liet zien tegen Ajax liet hij in de jeugd elke (jeugd)klassieker zien. Celta, freiburg.. laat me niet lachen. Deze jongen had door Koeman opgeroepen moeten worden ipv Justin K, Danjuma en Dilrosun... en deze jongen gaat gewoon in de subtop van de top 4 competities uitblinken. Mark my words.

Zeer verstandig van hem. Bijleren in het buitenland en behoorlijk meer gaan verdienen

Heeft een goed jaar gehad met wat geweldige goals is ook constanter geweest dan het seizoen daarvoor. Vind het voor AZ echt een topper maar zie hem niet zo gauw succesvol zijn bij de mindere clubs van de top competities die wat vaker achter de feiten aanlopen. Z'n grootste minpunt vind ik toch wel de rare en harde overtredingen die hij maakt uit irritatie en ondanks dat hij niet altijd word bestraft komen ze wel degelijk vaak voor.

Ai dat is een tegenvaller, al is het wel begrijpelijk. Idrissi is een van de beste spelers uit het team en is toch ‘al’ 24. Hij werd toch wel wat onderschat vond ik. de aandacht ging vooral uit naar Stengs en Boadu, terwijl Idrissi relatief gezien de beste statistieken aflegt. Hij is zoals hij zegt ook veel constanter geworden. Waar voorheen hij 2 goede wedstrijden afwisselde met 1 dramatische, is het nu eigenlijk vrijwel het hele seizoen prima geweest. Een speler als Idrissi vind ik altijd cruciaal in een team. Als het niet loopt kan hij nog steeds met 1 actie een verdediging weg slalommen, scoren en de wedstrijd open breken. Ik ben benieuwd hoeveel az ervoor zou kunnen vragen, maar ik hoop toch wel minimaal 15-20 miljoen. Ergens in de middenmoot/subtop van Spanje of Duitsland lijkt me een goede zet voor hem.

9 juli 2020 om 21:29

Is 15 tot 20 miljoen realistisch voor een 24 jarige speler van AZ denk je? Jahanbakhsh en Janssen zijn nou niet echt een succes gebleken. Ik denk dat clubs wel 2 keer nadenken voor ze veel geld uitgeven aan een AZ speler.

9 juli 2020 om 21:35

Aan dat rijtje kan je Guus Til ook toevoegen. Ik denk dat tussen de 15 a 20 miljoen te hoog gegrepen is, maar tussen de 10 a 15 miljoen zou goed kunnen. Uiteindelijk zullen clubs vooral kijken naar de speler zelf. Ik denk dat AZ nog te weinig van dit soort transfers gemaakt heeft dat die historie zwaar meeweegt voor geïnteresseerde clubs. Al zal er wel een keer eentje moeten slagen, want als het structureel wordt dan gaat dat zeker meewegen.

9 juli 2020 om 21:53

Prima toch, als er niet wordt betaald dan blijft ie tot einde contract.

Vrij simpel, AZ bepaalt de prijs, niet een transfer van 5 jaar geleden. De markt is totaal anders. Als men het teveel vindt zoeken ze maar een ander of leiden ze zelf op. Wij gaan geen spelers verkopen waarbij de koper de prijs bepaalt.

9 juli 2020 om 21:55

Wellicht niet, maar AZ is wel in de positie om het te vragen. Het is een international die al 3 seizoenen goed presteert. En ja, clubs kunnen kijken naar spelers uit het verleden, maar daar schieten ze zichzelf denk ik alleen maar in de voet. Ik weet namelijk niet wat de kwaliteiten van Idrissi te maken hebben met die van de voorgangers. Bovendien, zouden ze dan ook kijken naar Weghorst? Een speler van 10 miljoen die na 2 goede BL seizoenen in verband gebracht wordt met Arsenal. En dan te bedenken dat Weghorst zo indrukwekkend nog niet eens was bij AZ.

9 juli 2020 om 22:10

Weghorst is inderdaad een goed voorbeeld. Maar ik denk dat er meer spelers mislukt zijn dan geslaagd. Dat die spelers er niks mee te maken hebben vind ik makkelijk scoren, geef het toch aan als voorbeeld waarom ik denk dat clubs niet zomaar die 15 tot 20 miljoen gaan betalen.

9 juli 2020 om 22:12

3 seizoenen goed presteert is natuurlijk niet helemaal waar, dit is pas zijn eerste seizoen dat die echt stabiel presteert en goeie cijfers kan overleggen. Vorig seizoen begon die goed maar zakte die daarna echt een stuk weg en daarvoor kwam die over van Groningen en mocht die mondjesmaat wat minuten maken. Hij heeft nog een contract voor 2 seizoenen en wil zelf weg, dat drukt de prijs enorm en ik denk daarom ook dat tussen de 10 a 15 miljoen een mooi bedrag zal zijn zeker in deze tijd.

9 juli 2020 om 22:50

Ik schat zo tegen de 20 miljoen. Het is toch een aanvaller en ook nog eens een international die een erg goed seizoen achter de rug heeft. De tijd dat AZ dit soort spelers voor 10 miljoen verkoopt is echt voorbij. Dat een aantal vervolgens niet naar wens presteert wordt al jaren aangehaald als prijsdrukkend voor toekomstige transfers maar ik heb tot nu toe de bedragen waarvoor AZ spelers verkoopt alleen maar heel hard zien stijgen. In de opportunistische voetbalwereld is men dat gauw weer vergeten. Zo werd er gewoon weer blij 18 miljoen voor bijv. Guus Til neergelegd. Wellicht dat de Corona de algehele transferprijzen wat drukt maar ook dat is afwachten.

9 juli 2020 om 22:52

Die voorbeelden gebruiken is juist makkelijk scoren haha! Idrissi heeft toch niks met die gasten te maken? Zou wel een hele rare situatie opleveren

10 juli 2020 om 11:19

inderdaad, en ik snap het sentiment, maar dat telt totaal niet. Denk je dat zon club zegt 'goh max, je hebt goed verkocht de laatste jaren maar het is allemaal niet zo goed gelukt met die spelers. Ik stel voor dat je nu voor de helft gaat verkopen daarom'. Dat max zegt' Ja begrijp ik, doen we?de club bepaalt en als het bedrag niet wordt betaald dan is het jammer maar helaas. Idrissi wilde vorig jaar ook al weg dus dit is niets nieeuws. Alle spelers hebben een droom om nog naar een grotere competitie te gaan en dat snap ik ook. De club heeft een droom om structureel top-3 te spelen en daarom willen ze zelf de prijs bepalen waarvoor de spelers vertrekken. En dat snap ik ook/

9 juli 2020 om 22:29

Relatief betere statistieken? Die begrijp ik niet helemaal. Zijn statistieken zijn beter dan Stengs, maar minder dan Boadu. Zeker het aantal assists is vrij laag voor een buitenspeler. Aantal doelpunten is wel meer dan prima.

9 juli 2020 om 22:53

Met relatief bedoel ik dat je positie moet meewegen. Ik vind het logisch dat een spits een stuk meer doelpunten/assists heeft dan een linksbuiten. Echter is het verschil maar 1 goal en 3 assists. Meestal is het verschil een stuk meer en daarom vind ik Idrissi van de voorhoede de beste statistieken hebben.

Logisch. Hij wordt nog weleens vergeten bij de dragende spelers van AZ, terwijl hij gewoon een zeer constant seizoen gespeeld heeft. Ik denk dat hij wel toe is aan een volgende stap. Ik ben benieuwd welke club in een topcompetitie hem gaat pakken.

Absoluut toe aan een volgende stap. Maar dan moeten die clubs wel met de nodige centen over de brug komen. En niet met corona dumpprijzen. Financieel is het voor hem misschien wel beter om een jaar te wachten. Clubs zullen corona als excuus gebruiken om een lagere aanbieding te doen in zowel salaris als tekengeld.

9 juli 2020 om 21:48

Er zijn heus nog wel clubs die 10 miljoen hebben liggen.

10 juli 2020 om 00:14

Met 10 mio kom je niet toe. Doe maar maal twee.

10 juli 2020 om 14:23

MIj lijkt dat AZ wel meer vraagt dan tien miljoen.

3 assists voor een linksbuiten van een topclub vind ik wel heel weinig. Op dit gebied moet hij nog veel leren. Dit terwijl hij zelf denkt uitgeleerd te zijn.

9 juli 2020 om 21:44

En hoeveel heeft hij gescoord. Of is dat niet relevant voor een aanvaller.

9 juli 2020 om 22:02

Dat valt grotendeels ook te verklaren door de vaste methode van dit seizoen: Idrissi aan de bal op links, geeft de bal mee aan Wijndal die eroverheen gaat op links en de voorzet geeft. Als Wijndal niet kwam schoot Idrissi zelf (zie de 13 goals) en als hij wel kwam, betekende dat 6 keer een assist van Wijndal.

9 juli 2020 om 23:32

Dit is dus inderdaad waar statistieken echt niet alles zeggen. Fijn dat jij daar wat kleur aan kan geven!

Nog een talent uit nederland die overal en nergens uitgehuurd gaat worden en dan op zijn retour terug komt naar de eredivisie. Jammer dit.

Mensen die Nee stemmen hebben duidelijk geen Eredivisie gekeken afgelopen seizoen of hebben iets persoonlijks met Idrissi.

Bij verre de beste linksbuiten vorig seizoen, dus als je dan vind dat hij niet goed genoeg is voor de top 4 competities dan zeg je in principe, de Eredivisie is de slechtste competitie ter wereld.

Samen met Midtsjo de beste spelers van AZ, zou een aderlating zijn voor de aanvallende kwaliteiten van AZ.

9 juli 2020 om 22:01

Zou het niet erg vinden als hij geen andere club vind, maar ik gun hem z'n stap hoger.
Ben benieuwd wat Az gaat vragen en uiteindelijk gaat vangen voor hem aangezien ze ook voor zo'n beetje alles en iedereen de " hoofdprijs" krijgen.

10 juli 2020 om 11:41

Ik ben dan ook benieuwd hoe dit weer geinvesteerd gaat worden of zijn er spelers vanuit de jeugd die ingepast kunnen worden?

10 juli 2020 om 12:09

Er zal een aankoop volgen omdat die positie niet direct met een jeugdspeler is op te vangen.wellicht had Felix Correira daar kunnen spelen, maar die speelt niet meer voor Az.uiteraard kunnen ze wat gaan goochelen met Sugawara of Evjen, maar het liefst hebben we natuurlijk een echte vleugelaanvaller ervoor terug.ben zoals eerder gezegd benieuwd.

Heeft absoluut een erg goed jaar gehad (imo zelfs beste AZ-aanvaller dit jaar) en zou een stap zeker kunnen maken. Maar aan de andere kant, ik denk niet dat hij nog 'echt' uitgeleerd is en denk dat hij hier echt nog wel een jaar kan blijven om 'echt' tot de grote man uit te groeien en daarna een stap te maken.

9 juli 2020 om 21:48

Tuurlijk is hij niet uitgeleerd. Hij heeft nog nooit onder druk moeten voetballen.

9 juli 2020 om 21:58

Ja zou goed zijn als ze met z’n allen nog 1 jaartje volle bak er voor gaan. ze kunnen ook (voorronde) CL in, dus tja als je zo’n verhaal afgeeft in de Telegraaf, kan je ook vinden dat je eigen sportieve lat hoger legt. Nu was dat ‘ stabiel’ zijn maar is misschien wat magertjes voor de in zijn eigen kleine competitie. In Europa vond ik Idrissi minder dan in de ED, dus volgens mij kan ie sportief ook bij AZ nog wel wat metertjes maken inderdaad. Daar deel ik je mening. Ws beïnvloed door het grote geld van buitenland (logisch maar jammer). Aan de andere kant klopt het ook wat Idrissi zegt dat ze allemaal nog wel een stap willen zetten, behalve Vlaar. Dus voordat er 1-2 weg zijn.. dat gebeurd niet zo snel (15-20 mio)

3 assists? Dan wel veel voorassists! Voor mijn gevoel was hij veel vaker aangever. Beter Duitsland. Italië moet ie verdedigen als een gek. Geen idee of ie daar toe in staat is. Misschien leuke club in Frankrijk?

10 juli 2020 om 01:04

Lens

Daar gaan de kansen op het kampioensschap. Az kan nooit zo eem sterke linksbuiten 1 op 1 teughalen.

9 juli 2020 om 22:33

Onzin van je en dat weet je hopelijk zelf ook wel. In jouw redenatie wordt Ajax ook geen kampioen, want Ziyech is ook niet een op één te vervangen.

10 juli 2020 om 05:22

Jawel want ajax heeft wel de financiele middelen om een vervanger te halen en heeft dat al gedaan met Anthony.

10 juli 2020 om 07:14

Idrissi wandelt natuurlijk gratis de deur uit bij AZ. En ik vraag me af of Anthony in staat is om Ziyech te vervangen.

10 juli 2020 om 08:47

Wie? Alsof als je iemand koopt, het direct een vervanger is van dezelfde kwaliteit vanwege een bedrag? Eerst zien, dan geloven.

Voor AZ een goede speler maar ik ben benieuwd of hij het ook in een grotere competitie kan. Hij is er zelf in ieder geval goed van overtuigd.
De clubkeuze zal de doorslag gaan geven.

Vond hem geweldig dit seizoen. Ook tegen Ajax in de arena speelde hij samba. Staat 3de op de topscorerslijst. Voor mij was hij de beste aanvaller van afgelopen seizoen. Staat ook in het elftal van het seizoen. Vorig jaar was hij op een haar na naar Torino gegaan. Az vroeg toen 12 miljoen dacht ik. Ik heb de afgelopen weken meerdere keren gelezen op andere internationale voetbalpaginas dat napoli serieuze interesse heeft en lozano wil verkopen om vervolgens idrissi te halen.

Ik vind niet dat Idrissi is uitgeleerd bij Az. Dat niveau is hij niet ontstegen toch? Ik moet wel bekennen dat hij voor een buitenspeler bijzonder constant is. Vaak krijgen buitenspelers een 8je óf een 4tje terwijl hij eigenlijk altijd minimaal een 7 krijgt.
Buitenspelers uit de Nederlandse competitie slagen zelden in het buitenland. Vaak natuurlijk omdat ze een heel andere rol krijgen. Zie bv Jahanbakhsh en Berghuis. Ook een talent als Kluivert heeft het heel moeilijk.
Als ik hem was zou ik (in ieder geval nog een jaar) lekker bij Az blijven. Maar als hij voor het geld gaat dan zijn er vast betere opties.

Heeft net 1 leuk seizoen gespeeld en dan nu al weg willen. Waarom heb ik het idee dat meneer het n beetje hoog in z’n bol heeft. Wellicht kan hij het wel aan, maar dan nog na 1 leuk seizoen al er op aansturen vind ik best apart.

Flink overschatte speler. Heeft het geluk dat hij veel kansen krijgt om acties te maken doordat AZ heel aanvallend speelt. Zijn rendement is echt enorm laag. Zie hem niet slagen in het buitenland

Ik zie Idrissi het heel goed doen in Duitsland en gek genoeg ook in Italiie.na Midtsjo de meest belangrijke speler in Alkmaar.

Ik verbaas me echt over zulke arrogante uitspraken als je nog geen prijs hebt gewonnen en ook niet aantoonbaar de beste in de competitie. Hij weet helemaal niet of hij een andere competitie aankan dus beter zou hij een beetje bescheiden blijven alvorens we hem over twee jaar met hangende pootjes terug zien komen bij een club als met alle respect PEC. Ik zie aan alles dat hij qua mentaliteit absoluut niet toe is aan de absolute top. Bij Ajax zou hij zelfs niet slagen. Dergelijke gasten zouden meer naar Ziyech moeten kijken. Humble.

10 juli 2020 om 00:44

Nou ja, Ziyech is enkel bescheiden geweest bij Ajax. Verder overigens wel met je eens, al denk ik niet dat zo'n jongen terug zou komen bij een PEC Zwolle. Ik heb echter wel het gevoel dat zo'n jongen het verschil tussen 'mogen' en 'moeten' onderschat.

Komkommertijd. Tuurlijk nagenoeg iedereen in elk elftal wil hogerop. Beetje druk zetten via media denk ik omdat transfer vorig jaar niet gelukt is. Ik denk dat nog 1 seizoen AZ goed voor hem zou zijn. Alleen ‘ stabiel’ is een lage lat voor iemand die ‘ meer’ wilt. In Europa was meneer niet zo sterk, in de ED wel aardig. Laat hem eerst maar zien in (voorronde) CL dat is een mooie sportieve uitdaging voor hem. Hij heeft het goed gedaan in ED maar uiteindelijk te traag en te weinig rendement en veel balverlies. Maar zeker mooie en belangrijke goals. Kan nog stuk stabieler

Altijd lastig om zo'n jongen te plaatsen. Hij is het meest consistent bij AZ, maar je speelt natuurlijk wel redelijk in de luwte. Dan is het altijd maar afwachten hoe zo'n jongen rendeert als men echt iets van hem verwacht. Ik heb namelijk altijd wel vrij snel het idee dat spelers bij de subtop (of althans qua omvang, sfeer en beleving) de stap omhoog onderschatten. Als ik dan naar zo'n Idrissi kijk, zie ik ook niet zo snel wat hij zou toevoegen aan bijvoorbeeld een Ajax, PSV of Feyenoord. Bij AZ kon zo'n jongen gerust twee wedstrijden waardeloos spelen. Bij de drie grootste clubs zit je dan al snel op de bank. Je krijgt zo langzamerhand wel het gevoel dat spelers zo'n overgang onderschatten. Het mag dan goed gaan met AZ, maar spelen voor AZ lijkt in alles nog zoveel makkelijker dan spelen voor Feyenoord, laat staan PSV en Ajax.

Dat is wel even een aderlating voor AZ zeg! Idrissi vervang je niet zomaar even en AZ moest het grotendeels toch van die 3 voorin hebben. Hoop dat ze een goede vervanger kunnen strikken want je levert een hoop goals weg met zijn vertrek. Misschien is Kerk wel een leuke speler?

Goed dat hij zo open en eerlijk is: hij heeft het gevoel vooral uitgeleerd te zijn. Dat is zijn goed recht. Lekker naar het buitenland nu en kijken of je stapje hogerop kan. Zo niet, dan ben je financieel waarschijnlijk wel een stapje hogerop gegaan en kan je altijd nog terug: zie Klaassen, Jahanbakhsh, van Ginkel, Till zometeen, etc.

Hij heeft zich in Nederland helemaal nog niet kunnen onderscheiden, bepalend zijn. In een topcompetitie zie ik hem alleen maar in een ploeg in het rechter rijtje.

Persoonlijk lijkt mij Feyenoord voor hem een prima stap. Inderdaad het zelfde podium maar meer druk, en dat moet je ipv mag je.

Ik ben benieuwd waar hij op mikt, het is geen exeptionele voetballer.

De reden dat "top" spelers niet naar de eredivisie komen heeft voornamelijk met het financiële plaatje te maken.

10 juli 2020 om 08:00

Feyenoord gaat geen 15 miljoen betalen en heeft Linssen net binnen voor dezelfde positie

10 juli 2020 om 08:18

Denk niet dat er bij Feyenoord meer druk is. Zeker in een half volle Kuip niet. Bij Feyenoord weten ze intern ook wel dat ze niet meer bij de absolute top van Nederland horen. AZ is er gewoon aan het bij komen, dus zijn ze gewoon een gelijkwaardige club.

10 juli 2020 om 08:50

Flamengo? Tuurlijk ligt er meer druk bij een Feyenoord ajax of Psv. AZ heeft een topseizoen gedraaid maar qua druk is dat daar toch wel heel anders dan bij de traditionele top 3. Niet alleen vanwege het publiek.

10 juli 2020 om 11:22

normaliter ligt er meer stadiondruk in de Kuip dan bij AZ, dan ben ik zeker met je eens en zal iedereen vinden. In het geval van Idrissi is hij wel eens voorzichtig uitgefloten bij AZ omdat hij echt veel dom en kostbaar balverlies had. Daar reageert hij op zijn manier op, maar niet echt dat je denkt, die kan de druk van de Kuip aan. Maar het is natuurlijk niet zo dat AZ minder druk heeft dan Feijenoord. Bij Feijenoord breken ze de bestuurskamer de laatste 10 jaar pas af toen ze in het rechterrijtje kwamen en geloof me, bij AZ kan je ook simpelweg niet meer 6e of lager staan, dan komt de boel ook echt in opstand. Het is niet 1 topseizoen he, de laatste 10 jaren zijn we zeker niet structureel lager dan Feijenoord geeindigd.

10 juli 2020 om 11:25

daarmee bedoel ik te zeggen, dat het huidige publiek bij AZ echt wel anders is dan in de tijd van de Hout. We moeten echt wel in die top-4/5 spelen anders gaat ook de trainer eruit en wordt er gefloten. Als Feijneoord momenteel 4e staat gaat de trainer er niet meteen uit. De overall prestatie van AZ en Feijenoord in NL ontlopen elkaar niet, dus vandaar dat ik denk dat de druk weinig verschilt. Het zal wel kunnen zijn dat je in een thuiswedstrijd een paar potjes meer spanning voelt omdat er meer mensen zitten maar geloof niet dat je daar een heel seizoen meer prestatiedruk van ervaart

10 juli 2020 om 08:49

Feyenoord? Die hebben net Conteh en Linssen gehaald. Daarnaast hebben ze Sinisterra en als groot talent Summerville. Hoeveel linksbuiten spelers wil je nog hebben? Voor dat bedrag kan je er overigens ook geen winst meer op maken.

Dat gaat niks worden in het buitenland. Prima speler voor AZ, maar niet meer dan dat. Eventueel dat hij het bij een Duitse middenmoter zou redden.

Vind hem echt een hele sierlijker buitenspeler. De man dribbelt en passeert zo eenvoudig, bewaard het overzicht en heeft een bizar goede geplaatst schot. Vreemd dat Ajax en PSV slapen. Maar zie hem wel in Spanje spelen bij een Sevilla, Valencia etc. Of een Leverkusen.

Nou ik weet niet hoor maar Ajax, PSV en normaliter ook Feyenoord zijn toch echt een stap hogerop vanaf AZ. Maar oké zijn woorden, zijn eigen keuze in de vervolgstap..

Om hogerop te willen wanneer je uitgeleerd zou zijn is niet altijd lovenswaardig. Kijk, ik weet natuurlijk niet hoe de financiële situatie bij AZ is, maar wanneer de club voor minimaal het volgende seizoen het financiëel voor elkaar zou krijgen om het team bijeen te houden ben je als Idrissi zeker niet uitgeleerd. Je hebt een goed team dat meedoet om de prijzen en Europees ook behoorlijk zou kunnen presteren. Om die kans op overwinningen te laten gaan is toch ook wel een beetje een zwaktebod. Je bent niet uitgeleerd als je net even een van de besten bent in een team met potentie. Dat kan je zeggen met een CL deelname en kampioenschap op +-27 jarige leeftijd. Maar AZ heeft hoogstwaarschijnlijk het geld nodig en al die toekomstige (sub)toppers zullen vast niet lang blijven. Tsja, dan kan je ook nu al weg. Maar om het te doen onder de noemer van "uitgeleerd zijn" vind ik kul.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren