Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Tadic: ‘Ik heb liever dat je het doet richting Blind of Ziyech'

Laatste update:

Ajax wist zaterdagavond weer te winnen op bezoek bij sc Heerenveen: 1-3. Naast het resultaat was het opvallende onderonsje tussen Dusan Tadic en Sergiño Dest, die voor rust op het veld een verhitte discussie voerden, na afloop onderwerp van gesprek. Hans Kraay junior is van mening dat Tadic dit eerder richting een van de ‘grote jongens’ had moeten doen.

Tadic gaf in de 41ste minuut een dieptebal op Dest, maar die rekende daar totaal niet op. Een felle discussie ontstond, waarbij de woedende Tadic zijn hoofd tegen dat van zijn Amerikaanse ploeggenoot aandrukte. “Ik stond op twee meter, dat was wel even heftig. Tadic zei volgens mij dat Dest moest blijven staan, alleen hij liep door. Daarop werd Tadic boos. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb gezien op het veld. Hij was heel erg boos”, begint Joey Veerman, middenvelder van sc Heerenveen, bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports. Bram van Polen, eveneens aanwezig in de studio, kan wel begrip opbrengen voor de actie van Tadic.

“Ik ben een tijdje geleden tegen Dennis Johnsen ook wel redelijk uitgevallen. Ik weet niet of dat ook zo was, maar daar zat het wel redelijk bij in de buurt. Voetbal is een emotiesport en dingen die op het veld gebeuren, daar praat je dan later nog een keer over. Ik vind dat het wel moet kunnen. Je kan het wel laten gebeuren, maar dan ga je als team helemaal geen stappen maken”, stelt Van Polen. Presentator Milan van Dongen vond het ‘ook wel iets moois hebben’, omdat het onderonsje al snel werd bijgelegd.

“Ik heb een hele goede uitleg van Marco van Basten gehoord. Een ploeg heeft het weleens nodig, het kan net een zetje geven”, zo haakt Kraay jr. in. “Toen gaf hij een voorbeeld dat Ruud Gullit hem weleens verrot schold en hij deed alsof hij het niet hoorde. Dat vind ik wel iets hebben, Gullit naar Van Basten. Hierbij heb ik zoiets van: ik heb liever dat je het doet richting Huntelaar, Blind of Ziyech. Een beetje de grote jongens.”

“Het is meer het moment dat het zich voordoet. Als dit met Blind was gebeurd, had hij het misschien ook wel gedaan. Nu gebeurt het met Dest omdat die situatie zich voordeed”, reageert Van Polen op Kraay jr., waarna Kees Kwakman verdergaat: “Dest zei natuurlijk ook wat terug, dus dat helpt ook wel.” Veerman knikt bevestigend en beaamt dat de discussie tussen Tadic en Dest in het Engels gevoerd werd.

Ben jij het met Hans Kraay jr. eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahahahaah het is ook nooit goed hè. Als hij dit niet deed was het verkeerd, nu doet ie wel en is het nog steeds verkeerd.

8 maart 2020 om 11:01

Ik vind het maar laf. Openlijk tegen een jonge jongen. Ook eerst tegen Noa Lang. Lijkt alsof hij alleen maar naar beneden durft te trappen.

8 maart 2020 om 11:09

Je kunt het ook omdraaien. Misschien dat de meer ervaren spelers wel geleerd hebben om naar de aanvoerder te luisteren. En als je het er niet mee eens ben kan je dat in de rust nog bespreken met elkaar. Vorig jaar zag je er ook al een aantal die hun taken ineens niet meer uitvoerden omdat het vanzelf leek te gaan. Bleek achteraf dat het alleen werkte omdat iedereen zich volledig inzette. En dat er dan mensen zijn die denken dat Tadic dit niet bij Blind of Ziyech zou durven. Die blaast hij zo omver.

8 maart 2020 om 11:11

Waarom laf? Wat een onzin ook dat het tegen de grote jongens moet worden gedaan. Als de grote jongens de afspraken niet nakomen zou dat vast ook wel gebeuren. Het gaat Tadic er echt niet om dat iemand slecht speeld, maar dat simpele afspraken niet worden nagekomen in situaties. Daarnaast is het juist logisch dat het tegen jongens als Lang en Dest zo wordt gedaan want dat zijn gewoon vreselijke irritante gastjes met een grote bek en bij kritiek krijgt Tadic een keihard weerwoord (dit gebeurde bij zowel Lang als bij Dest). Ik snap volledig dat je daar een keer klaar mee bent als Tadic zijnde. Deze jongens denken dat ze de shit zijn en gedragen zich er naar terwijl een Huntelaar of Blind waarschijnlijk niet zo gedragen ondanks dat ze een kut wedstrijden kunnen hebben gespeeld.

8 maart 2020 om 11:36

@kraanvogel...... als die gasten hun taken niet uitvoeren en je daardoor doelpunten tegen kan krijgen dan moet je ze aanspreken. Punt. Het gaat hier om een kampioenschap. Als je ziet dat Dest gister meerdere malen dingen doet die je punten kunnen kosten dan ga je die jongen aanspreken. Tafic spreekt ze aan maar als ze dan een grote bek terug krijgen ja dan kan je de volle laag krijgen hoor. Mensen moeten niet doen alsof lang en dest kleuters zijn die je met een fluwelen handschoen moet behandelen. Het zijn jochies die zich al heel wat voelen maar moeten leren dat ze in teamverband spelen en dus hun taken uit moeten voeren.

8 maart 2020 om 12:00

Nee tuurlijk durft hij dat niet je moet niet uit je nek lullen ik weet zeker dat ziyech of huntelaar promes die al weken niks presteren hem op zijn plaats zouden hebben gezet want zelf speelt hij ook al weken ondermaats

8 maart 2020 om 12:01

Dit is toch exact de reden waarom er altijd ervaring in de ploeg moet komen. Dit is de reden waarom zulke spelers zijn gehaald. De jonkies moeten tegen dit soort spelers opkijken en luisteren naar hun captain. Doe je dit niet, krijg je de wind van voren of het nou opnjet veld is of buiten het veld. Gewoon voetballen, je taken uitvoeren en geen grote bek.

8 maart 2020 om 12:06

Oliesheik oost; de hele discussie of het wel/niet goed is gaat over het punt: durft hij dat bij iedereen te doen. Het feit dat hij nu 2x is uitgevallen en het beide keren tegen een "nieuweling" was maakt dat ik sterk denk dat dit een poppenkast is en hij het nooit tegen een van de vedetten zou durven. Als 30+ er zo uitvallen tegen een menneke van 19, ik vind het diep triest.

8 maart 2020 om 12:11

" Ik vind het maar laf. Openlijk tegen een jonge jongen. Ook eerst tegen Noa Lang. Lijkt alsof hij alleen maar naar beneden durft te trappen ". Onzin. Ten Hag en Tadic hebben al 45000 keer tegen de backs gezegd dat ze eerst om zich heen moeten kijken voor ze als een Blind paard naar voren rennen en ondanks dat blijft vooral Dest daarin gewoon volharden en heeft als hij opkomt, geen enkel oog voor de veldbezetting. Hij is nog jong en mag dus fouten maken, maar als hij iedere week dezelfde fout blijft maken, moet hij een keer worden gecorrigeerd en desnoods hardhandig zoals nu. Dit was gewoon de druppel die de emmer deed overlopen. Je ziet bij Dest hetzelfde wat je jaren terug ook bij Van Rhijn zag, ook die rende iedere keer als een blind paard naar voren, terwijl de afspraak was dat als de ene back opkomt, de andere de organisatie in de gaten houdt. Blind stond af en toe in zijn eentje tegen 4 aanvallers, terwijl hij al niet de snelste is. Dat is momenteel het aller grootste probleem bij Ajax, dat spelers opzichtig hun taken verwaarlozen. Timber kan ook prima op de backpositie uit de voeten, dus wellicht is het een idee om die daar eens neer te zetten zolang Veldman en Mazraoui nog geblesseerd zijn. Dest is duidelijk hardleers, dus is het misschien geen slecht idee om hem dat eens te laten voelen als blijkt dat Tadic dat nog niet voldoende heeft gedaan.

8 maart 2020 om 12:12

@soccerfan_1 Veltman voerde ook zijn taak niet uit tegen Valencia bij die buitenspelval toen met uitschakeling in de CL als gevolg. waar was Tadic toen met zijn kritiek? dan durft hij niks te zeggen maar als het het zwakste jongetje van de klas is dan opeens wel. ik ben het zeker eens met kraanvogel. als aanvoerder hoor je die jonge jongens bij de hand te nemen, niet de grond in te stampen voor de camera waar heel Nederland ziet hoe je zo een gozer kleineert

8 maart 2020 om 12:37

Jongens als Ziyech, Blind en Veltman weten wat ze fout doen en snappen dit ook. Wat wil je dan nog tegen hun gaan zeggen? Als zo’n Dest of Lang het nu al beter denkt te weten dan is het juist goed dat Tadic daar zo op reageert. Die jongens komen net kijken.

8 maart 2020 om 12:47

@soccerskins ik geloof daar niks van. als Veltman weet wat hij fout doet, waarom heeft dit seizoen dan alweer 6 onnodige tegengoals weg gegeven die hij 8 jaar geleden ook op exact dezelfde manier weg gaf? als Ziyech weet wat hij fout doet waarom heeft dan nog steeds van die wedstrijden dat hij een stuk of 13 keer totaal onnodig de bal bij de tegenstander inlevert? die leren dus ook niet van hun fouten. wees dan ook een man als Tadic zijnde en ga dan ook met zo een woedetirade op hun af ipv alleen op de makkelijke slachtoffers

8 maart 2020 om 12:59

Al maanden is hij geblesseerd, maar jij kan toch Veltman bekritiseren hahaha.

8 maart 2020 om 13:06

Je hoort helemaal niemand bij de hand te nemen het is geen kleuterschool.

8 maart 2020 om 13:20

@bf1994 de reactie van Tadic op Dest leek iig ook de reactie van een gestreste kleuter. zo spreekt iemand met een normaal verstand geen volwassen man aan. het is geen bootcamp of gevangenistraining ofzo. Ajax moet die Tadic echt een keer laten nakijken door de clubpsycholoog als ze die hebben daar

8 maart 2020 om 13:22

Die jongens weten echt wel wat ze fout doen hoor, maar het is gewoon onkunde. Daarom worden die fouten herhaald.

8 maart 2020 om 14:05

Zeker mee eens. Leek wel doorgesnoven met die grote ogen. Dorpsgek eerste klas. Zo'n iemand neem je daarna toch nooit meer serieus?

8 maart 2020 om 14:51

Nu creeert Dest een gevaarlijke situatie door zich niet aan afspraken te houden. Vorige keer was zelfde met Noa Lang die zich niet aan afspraken houdt. Als er dan iets tegen je gezegd wordt, dan moet je gewoon je mond houden en doorlopen. Dit werkt zo hier in de amateurs als je als broekie met de volwassen mannen gaat spelen en dat werkt daar ook zo. Het gaat hier niet om een foute bal of een slechte wedstrijd, want dat kan iedereen hebben.

8 maart 2020 om 14:54

Dat hoort juist. Zo'n jonge jongen moet nog veel dingen leren op het gebied van discipline en bereidheid (inherent aan leeftijd en ervaring). Natuurlijk geef je zo'n jongen dan de wind van voren. Bij Ajax is er nog een hierarchie en zo'n Dest moet wel beseffen dat hij niet bij die grote jongens hoort. Daar hebben de generaties tegenwoordig weleens moeite mee.

8 maart 2020 om 15:53

@sirius, hier sluit ik me
Volledig bij aan. De ervaren mannen zijn er juist om de kleintjes op hun plek te zetten, vooral als het NIET goed gaat moet iedereen keihard werken en aan zijn afspraken houden. Of is iedereen puyol alweer vergeten? Medespelers mochten van hem niet eens een dansje doen bij een doelpunt viering! Niet gek doen en focus erop en doorgaan! Ik vind het geweldig om te zien dat er zon iemand bij ajax rondloopt! Bek dicht en voetballen!

9 maart 2020 om 11:44

De vedetten geven geen grote bek terug. En de vedetten hebben al lang en breed laten zien dat ze in team verband spelen, en hun taken uitvoeren.

8 maart 2020 om 11:04

Ga toch weg man, wat Tadic gisteren open en bloot deed op het veld was lachwekkend en aanvoerder onwaardig om het zo te doen.ook Ten Hag moet gedacht hebben "wat krijgen we nou".hef is een beetje illustratief voor hoe de situatie bij Ajax nu is en dan gazn de "grote volwassen" spelers hef afreageren oo de jongeren.marco v. Basten heeft de laatste tijd trouwens ook weer te vaak zijn Ajax shirt aan, want die vond dit gewoon een prima actie, terwijl dit door de rest van Nederland echt als clownesk word beoordeeld.

8 maart 2020 om 11:11

Lekker belangrijk wat de rest van Nederland ergens wat vind, wel heel gaaf dat jij dat voor paar miljoen mensen weet.. Blijkbaar was dit nodig want Dest speelde de tweede helft ook met meer discipline.

8 maart 2020 om 11:11

Van Basten is vaak kritisch op Ajax en een doodeerlijke analist. Het is erg vreemd om hem te verwijten een Ajax shirt aan te hebben wanneer hij een mening geeft die je niet aanstaat. Klinkt alsof je zelf een klein beetje subjectief ben als het over Ajax gaat.

8 maart 2020 om 11:11

Valt me ook op dat Ten Hag zelden tegen Tadic durft in te gaan. Altijd eens met Tadic en zijn kant kiezen. Zo ontstaat een gevaarlijke situatie waarbij speler meer gezag dreigt te krijgen dan trainer

8 maart 2020 om 11:18

Noem mij eens een trainer die zijn captain afvalt. Het word juist een gevaarlijke situatie wanneer Ten Hag zegt dat onze captain meer rekening moet houden met de gevoelens van de spelers. Want je taken niet uitvoeren kan gewoon gebeuren, dat is geen reden om iemand te kwetsen..

8 maart 2020 om 11:23

Er zijn zat trainers die hun captain afvallen. Emery richting Xhaka bijvoorbeeld, vergelijkbare situatie waarbij Xhaka zichzelf niet meer kon beheersen. Ik vind dat als je jezelf zo laat gaan als Tadic gisteren deed, ben je aanvoerder onwaardig.

8 maart 2020 om 11:31

Ik vond Xhaka al niet aanvoerder waardig toen hij benoemt werd. Verder weet ik de details van die situatie niet maar als het werkelijk een vergelijkbare situatie was dan is het idioot dat ze zijn band hebben afgenomen. Wat voor signaal geef je dan naar je jeugdspelers die denken dat ze het al gemaakt hebben en dat afspraken nakomen bijzaak is.

8 maart 2020 om 11:32

Praat lekker voor jezelf. Was gewoon een goede actie van tadic. Hopelijk is nous gauw weer fit. Dest loopt overal behalve rechtsback en nog een grote waffel ook .als hij daar niet tegen kan moet hij lekker naar de amateurs gaan

8 maart 2020 om 12:08

Dat betekent volgens mij maar 1 ding: ze zitten qua denkwijze op 1 lijn en hebben heel veel respect voor elkaar. Wat we ook wel eens zeggen, twee handen op 1 buik.

8 maart 2020 om 12:09

@Tinus dit was gewoon een goede actie en schijnbaar keihard nodig. Dit zijn de leiders en als jij ooit een team hebt gehad snap je dat dit soms moet en kan. Kraaij roept maar wat en zelf v Peppen en de speler van Heerenveen snapt dit en dat zijn spelers. Je betoog over v Basten is al helemaal niet geloofwaardig aangezien hij de laatste maanden alleen maar terecht
Kritisch is geweest op Ajax. Dest kwam zijn afspraken voor de zoveelste keer niet na bij een 0-0 stand en dat moet je corrigeren en dat doe je op je eigen natuurlijke manier. En praat aub niet voor de rest van Nederland want dat is een zwak argument niet normaal.

8 maart 2020 om 12:16

@origineel als iemand een mening heeft die verschilt van de mening bij Ajax worden ze ook meteen neergezet als hater zoals een Derksen bv dus wat is het verschil?

8 maart 2020 om 12:21

" Ga toch weg man, wat Tadic gisteren open en bloot deed op het veld was lachwekkend en aanvoerder onwaardig om het zo te doen.ook Ten Hag moet gedacht hebben "wat krijgen we nou"". Dat heeft Ten Hag helemaal niet gedacht, die heeft dit prachtig gevonden. Dest lapt al weken opzichtig zijn taken aan zijn laars, waarmee hij zijn collega verdedigers continu in de problemen brengt. Tadic heeft daar de afgelopen weken al meermaals over geklaagd en liet nu duidelijk blijken dat de maat vol was. Zoals een goed aanvoerder betaamt. Krol heeft in het verleden ook Boeve eens een flinke zet gegeven toen die weer eens stond te slapen en ook toen sprak politiek correct NL daar schande van. Spelers van de leeftijd van Dest verdienen in 1 maand meer dan hun leeftijdgenoten in een heel jaar op hun rekening krijgen bijgeschreven en het minste wat je van hen mag verwachten, is dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en hun taken uitvoeren. Als ze dat keer op keer opzichtig nalaten, mogen ze best eens terecht worden gewezen en als het kwartje maar niet bij hen wil vallen, is het prima om dat een keer hardhandig te doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en Ajax is al zo ver terug gevallen dat iedere misstap fataal kan zijn en een schadepost van 60 miljoen kan opleveren. Het doel heiligt op dit moment alle middelen en daarom slaat je reactie de plank volkomen mis.

8 maart 2020 om 12:30

@scepticus38 Ajax is 3 wedstrijden op rij in dezelfde tactiek van de tegenstander getrapt. dat lag zeker ook alleen aan Dest die zogenaamd als enige de gemaakte afspraken niet nakwam of was Tadic toen gewoon te bang om de grote jongens aan te pakken die in die wedstrijden hun afspraken niet na kwamen? denk je dat een Blind of Veltman niet de instructies krijgen om fel de duels in te gaan en geen ballen in te leveren bij de tegenstander? denk je dat Ziyech niet de instructies heeft gekregen niet de bal te verspelen en een risico te nemen in zijn passing op het moment dat er meerdere Ajax spelers met een ruimte van 20 meter in hun rug spelen? dat is dit seizoen toch ook aardig vaak misgegaan. waar was Tadic toen met zijn woedetirades?

8 maart 2020 om 13:32

@Japie snap je nu echt de essentie niet en wat Scepticus duidelijk nogmaals uitlegt. Gaat niet om dat Tadic een medespelers hard aanpakt maar jij blijft er maar op door zuigen. Jij snapt toch wel dat het probleem die Tadic worst maakt de backsnzijn die te hoog staan ipv zich aan te bieden door een stap te laten zakken. Dat gebeurde nu weer en de maat was vol. Snap je wat de maat was vol betekend. Dit heeft niets te maken met de fouten die een ieder maakt willekeurig op los gaan. Jij maakt er altijd een compleet ander verhaal van en ik krijg echt het gevoel dat je dat er om doet. Zelfs v Peppen in de studio zei dat precies tegen de naïeve Hans.

8 maart 2020 om 13:46

@thamike precies! Hans heeft een andere mening waar ik volledig achtersta en wat ik gisteren zelf ook al aangaf en hij is meteen naief. als Berghuis dit had gedaan tegen pakweg een Kokcu dan denk ik persoonlijk dat de Ajax fans opeens een hele andere mening hadden gehad over de situatie als nu in het geval Tadic-Dest. imo meet Tadic met twee maten en pikt hij er alleen de makkelijke slachtoffers zonder status uit om op los te gaan, maar jij mag daar anders over denken

8 maart 2020 om 13:53

Wel heeel toevallig dat hij dacht ik zal de makkelijkste slachtoffer pakken hey is dat toevallig hij maakt weer dezelfde fout en was weer op een gevaarlijk moment en is toevallig een makkelijk slachtoffer dus nu ga ik los. Ja daag. Dan ben je naïef of eigenwijs. Tadic ook die net daarvoor een etentje regelt met de selectie om zaken te bespreken en extra te benadrukken. Eerst was het Nico die jij bericht van een slecht karakter en nu Tadic van een psychopaat. Laten we Veltman maar even niet benoemen maar jij hebt nogal uitspraken voor iemand die nergens bij was de club van een grote afstand volgt.

8 maart 2020 om 13:58

Kom nou, daar heeft Tinus toch ook wel een klein beetje een punt. Vorige week was van de Basten ook zo ongeveer de enige die de actie van Taglifico waarbij ie op die gozer van AZ ging staan geen rood vond.

8 maart 2020 om 14:04

@thamike heel toevallig stond er ook een camera vlak op. op mij kwam het over of Tadic even wilde laten zien wat voor een "winnaar" hij wel niet is voor de camera door als aanvoerder een talentje met nog weinig status even voor lul te zetten voor het oog van heel Nederland, zo van kijk mij eens even gezag hebben als aanvoerder van Ajax. Veltman vind ik gewoon een prima kerel alleen ik vind het een geen beste verdediger en afgezien van zijn sportieve prestaties heb ik op zijn gedrag verder weinig aan te merken. vorig jaar heb ik ook nooit wat negatiefs gezegd over mensen als Tadic, Tagliafico en Ten Hag want toen deden ze nog normaal maar nu ze onder hoogspanning staan door de recente slechte resultaten gedragen ze zich imo opeens als volslagen idioten. dat geld niet voor de rest bij Ajax, ook niet voor een Dest die zich imo wel gewoon volwassen en normaal weet te gedragen terwijl dat nog een jonge gozer van 19 is ook. aan Dest zijn gedrag kunnen een Ten Hag, Tadic en Tagliafico bij Ajax wat mij betreft een voorbeeld nemen

8 maart 2020 om 14:20

Enige waar je om vraagt als je iemand op deze manier aanspreekt waar iedereen het kan zien is een draai om de oren. Als dest niet luistert en slecht speelt zet je hem op de bank voor een x aantal wedstrijden. Dat mensen dit goed keuren is lachwekkend.

8 maart 2020 om 11:17

Snap ook niet dat zoveel mensen hierover vallen. Deze uitbarsting is duidelijk het resultaat van een optelsom. Aan het begin van het seizoen zijn niet functionele no-look passjes en domme hakjes al ergerlijk, maar dan kun je het nog opbrengen om relatief vriendelijk 'hou daar eens mee op' te zeggen. Als er dan niet geluisterd wordt begint zo'n onprofessionele houding te schuren, en dan nu aan het einde van het seizoen is het geduld gewoon helemaal op. Zeker omdat de resultaten tegenvielen. Als zo'n Dest dan ook nog eens een grote bek terug geeft moet ie even hardgrondig wakker geschud worden.

8 maart 2020 om 12:17

@mt87 ja of een optelsom dat Tadic misschien een keer een bezoek aan de psychiater moet gaan brengen. het leek wel iemand op een festival die een pilletje teveel op heeft

8 maart 2020 om 11:19

Serginho had een nieuwe scooter en wilde hem uitproberen en bij de eerste de beste straat gaf hij geen voorrang aan rechts waarop hij vol op de luxe bolide van een temperamentvolle Slaviër stuitte. Hij stapte uit, kreeg een grote mond en al snel stonden zij met hun voorhoofden tegen elkaar. Even later bedaarden de gemoederen, werden de verzekeringspapieren ingevuld en na een klein uurtje was alles weer goed. Zo kwam het allemaal een beetje op mij over.

8 maart 2020 om 12:37

Rare reactie , hij doet alles fout al heel jaar lang.
Heeft geen enkele recht in tegen iemand te schreeuwen behalve zich zelf.

8 maart 2020 om 14:02

Dat ie ze aanspreekt is natuurlijk prima. Dat je het en plain public doet als de lokale dorpsidioot on xtc is dan weer een gevalletje even nadenken...bewaar dat voor de privacy van de kleedkamer. Tadic is gewoon een toefje emotioneel, dat zou ie wat beter in de hand moeten kunnen houden. Zoals hij nu staat te blèren tegen Dest zou ie ontoerekeningsvatbaar verklaard kunnen worden.

8 maart 2020 om 14:30

@roogsfc bij Ajax hebben ze hun emoties niet meer in de hand als het slecht gaat. dat zagen we o.a. met Babel en nog een aantal Ajax spelers tegen Getafe, Ten Hag die wat kritische vragen kreeg in interviews de afgelopen weken, Tagliafico tegen AZ en FC Utrecht en gisteren weer met Tadic

Geloof niet dat Tadic op deze wijze naar Blind, Huntelaar of Ziyech zou reageren.

8 maart 2020 om 10:55

Hoeft ook niet, want deze hebben genoeg ervaring om zelf hun fouten in te zien. In plaats van deze te ontkennen en een weerwoord te geven wanneer ze erop gewezen worden.

8 maart 2020 om 10:59

Het gaat niet alleen om ervaring. Ook Ziyech en Tadic kunnen het over een actie oneens zijn. Gaat erom dat Tadic vaker jongere talenten opzoekt om zijn woede kwijt te kunnen. Waardeloze aanvoerder ben je dan

8 maart 2020 om 11:02

Blind maakt al weken op op fout,past veelvuldig de bal naar naar tegenstanders Taliafico loopt al weken gefrustreerd rond en rent als een kip zonder kop naar voren en verzaakt met z´n verdedigende taken. Ook Promes maakt beginners fouten en Tadic raakt geen skippybal. Ik heb Tadic echter nog geen enkele keer zien uitvallen naar de ervaren spelers die kinderlijke fouten maken....

8 maart 2020 om 11:06

Klopt klopt. Maar ziyech is niet het pas 19 en speelt ook niet net pas 10wedstrijden in het eerste. Hij heeft zijn strepen verdient om een weerwoord te geven. In tegenstelling tot dest

8 maart 2020 om 11:08

@tornado 'Ik heb Tadic echter nog geen enkele keer zien uitvallen naar de ervaren'Ik heb deze ervaren spelers ook nooit een weerwoord zien geven aan tadic, jij wel? Dus we zullen het nooit weten

8 maart 2020 om 11:11

Er is natuurlijk een verschil tussen iemand aanspreken op z'n verantwoordelijkheden en als een totaal malloot tekeer gaan en schedel tegen schedel gaan staan. Tadic had het als ervaren voetballer en aanvoerder anders moeten aanpakken en niet als een door gesnoven randdebiel tekeer moeten gaan.

8 maart 2020 om 11:17

Oké nou andere situatie. Tadic zegt je moet doorlopen. Dest zegt fuck off. Dan moet tadic lachen en hem een knuffel geven? Je weet niet wat er gezegd word door dest. Maar als je naar het gezicht van tadic kijkt net voor hij flipt denk ik niet iets goeds,

8 maart 2020 om 11:43

Oh is het zo erg dat je niets terug mag zeggen tegen de grote meneer Tadic? Tadic mag nog wel wat aan z'n communicatieve vaardigheden werken als hij denkt dat hij een teamgenoot zo moet aanspreken omdat hij iets terug zegt

8 maart 2020 om 11:48

Moet je maar bij je baas probeer, of misschien bij je moeder. Kan je zelf ondervinden hoe een ander reageert in zo'n situatie

8 maart 2020 om 11:54

Waar zitten jullie in godsnaam nou over te huilen? Hij is uitgevallen, heeft z’n ding gezegd en waarschijnlijk hebben ze het later uitgepraat. Zij zitten er niet meer mee, maar jij wel. Dat is grappig.

8 maart 2020 om 11:58

Er is echt helemaal niemand die mij zo gaat aanspreken om dat je misschien een keer iets niet doet zoals afgesproken..kunnen communiceren is ook een onderdeel van leiderschap en dat onderdeel beheerst Tadic duidelijk niet zo goed.

8 maart 2020 om 12:11

Ik zit nergens mee. Alleen zegt de reactie van Tadic wel iets over de verstandhoudingen binnen de selectie. Ik kan me voorstellen dat er mensen bij Ajax zijn die hier niet blij van worden. Als aanvoerder ben je toch het uithangbord van de club..

8 maart 2020 om 12:11

Ah we hebben er een van de rubbertegel generatie. Zolang het arme zieltje maar niet gekrenkt raakt... Nou ik kan je met zekerheid zeggen dat als een dokter tijdens een operatie iets vraagt aan een verpleegster en deze geeft een weerwoord, ze meteen der spullen kan pakken en nergens meer binnen komt.

8 maart 2020 om 12:18

@zlatan6 natuurlijk. daarom maakt iemand als Veltman al 8 jaar op rij exact dezelfde fouten en dan hoor ik Tadic niet. ook niet als Ziyech wel eens zo een wedstrijd heeft waarin hij 13 keer op rij onnodig balverlies lijd. hij pakt er alleen de zwakste jongetjes van de klas uit

8 maart 2020 om 12:21

Tadic speelt dan ook geen 8 jaar bij Ajax. 'hij pakt er alleen de zwakste jongetjes van de klas uit' heb hem zo anders nooit zien reageren op; timber, eiting, gravenberch, traore en ekkelenkamp. Zij zijn toch ook 'zwakker' waarom valt hij alleen uit tegen dest en jouw oppergod lang

8 maart 2020 om 12:35

@zlatan6 omdat hij er de makkelijke slachtoffers uitpakt. die hebben de beeldvorming toch al tegen zich en dat weet Tadic maar al te goed. dan kan hij even voor de camera laten zien dat het een echte "winnaar" is en dat hij flink wat gezag heeft als aanvoerder van Ajax

8 maart 2020 om 12:40

Of misschien klopt er iets niet Bij die gasten? Hij viel niet tegen ze uit alleen maar voor het uitvallen. Maar omdat deze beide het beter denken te weten en dan verdien je een draai om je oren. Want bedoel. Kijk lang nou ieders ongelijk bewijzen bij Twente... Meeste schoten van iedereen en bakt er niks van, maar dan wel beter denken te weten dan een tadic en een ten hag

8 maart 2020 om 12:44

@zlatan6 ik heb daar mijn twijfels bij. je kan wel kritiek hebben op Lang maar die Babel raakt ook geen knikker en Veltman heeft dit jaar alweer 6 totaal onnodige tegengoals weg gegeven. dan klopt er ook iets niet bij die gasten maar dan hoor ik Tadic nooit

8 maart 2020 om 12:51

Japie oude vz huisautist. Het gaat er niet om dat hij geen knikker raakt, haal die ontiegelijke plaat voor je kop vandaan. Het gaat om gedrag, hoe je reageert op een situatie. Of zie jij veltman al 6 jaar lang in het veld lachen na zijn fouten en ruzie zoeken met zijn captain? Fouten maken is menselijk, herhaaldelijke fouten ook. Maar je moet er wel van leren en laten zien open en te staan voor kritiek en niet als een almachtige god in discussie gaan

8 maart 2020 om 12:57

@zlatan6 in die laatste twee zinnen omschrijf je in principe Ten Hag

8 maart 2020 om 12:59

'die hebben de beeldvorming toch al tegen zich en dat weet Tadic maar al te goed.' lang klopt, alhoewel ik dat zelf overdreven vind. Hoor zelf een jonge van Persie in zijn stem. Die sprak ook met een accentje. Maar welke beeldvorming heeft dest da. Volgens jou? Want voor gisteren is er over hem nooit iets negatiefs gezegd. Dus ben wel benieuwd wat dat beeld dan inhoud dat tadic tegen hun dus wel iets durft en tegen de mensen met een ander beeld niet..?

8 maart 2020 om 13:01

Je bedoelt de man die nou voor het tweede jaar op rij kampioen wordt. Ja hij moet echt open gaan staan voor de kritiek van de telegraaf en mva japie_krekel. Hoe durft die starre man het aan om niet naar deze alwetende proleten te luisteren

8 maart 2020 om 13:07

@zlatan6 alles minder dan een kampioenschap zou ook een totale wanprestatie zijn. de selecties van Feyenoord en AZ hebben nog geen 5e gekost van wat de selectie van Ajax heeft gekost

8 maart 2020 om 13:16

Geld zegt niks. Anders was city ook wel kampioen. Stond Barça 10 punten los, juve 20 en bayern was al kampioen. Om maar een van mijn helden te citeren. Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken, jij wel? Jij bent nou je eigen en de mening van Johan derksen als waarheid aan het verkondigen.En daarnaast hebben de spelers van zowel feyenoord als az samen nog geen duizendste opgebracht als die van Ajax. Dat moet je niet vergeten te vermelden in je gebash uitterraard

8 maart 2020 om 13:25

@zlatan6 ok, dan moet ik nu de coaches van PSG maar fenomenale trainers gaan vinden omdat ze elke jaar met veruit de duurste selectie van Frankrijk op een straatlengte van de directe concurrentie eindigen. veel meer geld uitgeven als je directe concurrentie zegt namelijk niet dat je dan ook beter hoor te presteren als je directe concurrentie die veel minder geld uitgeeft volgens jouw theorie. ik heb ook nog nooit een zak geld zien scoren maar ik heb wel genoeg aanvallers die met een flinke zak geld zijn gehaald heel veel zien scoren. met meer geld haal je nu eenmaal een stuk makkelijker kwaliteit in huis en dat hoort terug gezien te worden in de resultaten als je een beetje een normaal beleid voert

8 maart 2020 om 13:38

Zie; pogba, bale, dembele, coutinho, 500milioen aan bankverwarming. Heel veel geld, genoeg kwaliteit, geen prestatie

8 maart 2020 om 13:51

@zlatan6 dat zijn wat miskopen die je opnoemt, maar dat neemt nog steeds iet weg dat de duurste selecties ter wereld wel zowat altijd kampioen worden. Bayern in de Bundesliga, Juventus in de Serie A, Barca in Laliga en PSG in de Ligue1 bv en dat zijn ze ook aan hun stand verplicht gezien de investeringen die ze doen in hun spelersmateriaal

8 maart 2020 om 14:00

En wat is je punt nou precies? Dat Ajax kampioen moet worden? Ja dat moet, vind ik als Ajax supporter ook. Fijn dat supporters van andere teams dit beamen! En dan de volgende stap, open teletekst pagina 819 en vertel me even op welke plek Ajax staat! Dan krijg je zelf misschien ook door dat je dom praat

8 maart 2020 om 14:11

@zlatan6 dat was idd mijn punt maar zorg eerst maar dat je uberhaupt kampioen word. ik geef Ajax zeker de beste kansen op de titel maar AZ zit natuurlijk ook nog steeds volop in de strijd

8 maart 2020 om 14:18

En het zal je vast pijn doen dat Ajax, ondanks veltman en het wegsturen van lang, kampioen wordt.

8 maart 2020 om 14:25

@zlatan6 waarom zou me dat pijn doen? ik heb nergens dit seizoen de illusie gehad dat Feyenoord kampioen zou worden. ik gun de titel wel aan mensen als Overmars, Ziyech, Onana, Martinez, Blind, Promes, Dest, Mazraoui, Veltman en Neres bv. alleen mensen als Ten Hag, Tadic en Tagliafico die zich imo als volslagen idioten gedragen gun ik het minder maar die zijn gelukkig in de minderheid bij Ajax

9 maart 2020 om 11:59

Waar heb jij je verstand zitten om jongens als dest te vergelijken met Ziyech? Dest heeft nog geen ene ruk gedaan voor ajax! Is in elke wedstrijd alleen maar bezig met naar voren rennen als een kip zonder kop en verzaakt zwaar in zijn verdedigende taken! Dus houd a.u.b op met hem te vergelijken met de absolute beste speler van ajax. Wat je zegt over veltman ben ik deels mee eens, ik erger me ook aan zijn fouten maar dat zijn meer fouten in het verdedigen dan fouten van taken niet uitvoeren.

8 maart 2020 om 10:59

Ik zou ook niet weten waarom hij dat zou moeten doen aangezien hun niets bij deze hele aktie iets konden doen.
Dus ik snap het punt van kraay niet.
Nou denk ik zelf dat kraay niet zo gecharmeerd is van het hele gedrag van Tadic.
En dat kan ik nog begrijpen omdat ze qua spelers echt complete tegenpolen zijn.

8 maart 2020 om 11:09

Oeliewapper. Richting Ziyech zou het nog kunnen omdat die ook nog wel eens doet alsof 'ie niks fout kan doen. Maar heb je Blind de afgelopen periode uberbaupt over zichzelf gehoord? Die is zeer zelfkritisch. Mensen doen hier alsof Tadic' ineens' boos werd, terwijl hij boos werd omdat Dest tegen een terecht punt van hem in ging. Dest stond weer eens totaal uit positie te flierenfluiten en gaat er vervolgens tegenin. Meer dan prima om dat op zijn plek te zetten.

8 maart 2020 om 11:13

Je kan boos worden en een medespeler op z'n verantwoordelijkheden wijzen maar je hoeft natuurlijk niet zoals Tadic je als een doorgedraaide coke snuiver te gedragen natuurlijk.

8 maart 2020 om 11:13

Het gaat niet om kritiek, zelfkritiek, fouten of weerwoord, maar ik denk dat Tadic best weet tegen wie hij dit wel en niet kan doen. Hij zou tegen die drie best iets kunnen zeggen over fouten en ze daarop wijzen, maar niet op de manier dat hij dat bij Dest deed.

8 maart 2020 om 11:16

Precies. Ook de uitleg van Tadic was plausibel. Wanneer Tadic daar de bal verliest omdat hij geen afspeelopties heeft staat de tegenstander weer met een overtal tegen onze verdediging. Zeer terecht dat de captain daar pissig van word omdat we op die manier al vele punten verspeeld hebben afgelopen maanden. Als je dat dan analyseert en je spreekt met zijn allen af om het anders te gaan doen is het logisch dat je er iets van zegt. Als je dan nog tegenspraak krijgt (tijdens de wedstrijd) van een broekje dat net komt kijken snap ik wel dat de grens een keer is bereikt.

8 maart 2020 om 11:22

Ik geloof niet dat Tadic dat iets kan schelen. Ik bedoel, wat gaat Ziyech dan doen? Gebaartjes maken wellicht maar ik denk dat Tadic Ziyech als een tandenstoker gebruikt als het erop aankomt. Er worden nu al maanden afspraken niet nagekomen en als je dan ook nog commentaar krijgt wanneer je iemand voor de honderdste keer corrigeert dan kan dit gebeuren. En blijkbaar werkte het want de tweede helft wist hij wel spontaan weer wat zijn taken zijn.

8 maart 2020 om 11:26

Tornado en oeliewapper. Het gaat wel degelijk om het weerwoord. Hij zei het eerst ook op normale toon. Toen Dest hem tegensprak zette hij hem op zijn plek. Tuurlijk kon dat op andere wijze. Maar zoals hij zelf ook zegt het is een emotionele man, en er zit de laatste tijd nogal wat spanning op. Dat kwam eruit. Misschien voor de camera's niet goed, maar dit soort verhitte momenten zijn er heus vaker.

8 maart 2020 om 11:48

@inkemontana,het kan best dat Dest een andere oplossing zag en dat ze elkaar niet begrepen maar om dan als een volledig achterlijke debiel te reageren slaat nergens op. Het is natuurlijk niet zo dat Tadic alles goed doet en nooit wat terug zegt...doe normaal en leer communiceren, gedraag je als een waardig Ajax speler en niet als een door gesnoven hooligan.

8 maart 2020 om 12:28

" Geloof niet dat Tadic op deze wijze naar Blind, Huntelaar of Ziyech zou reageren ". Dat is ook helemaal niet nodig omdat die gewoon hun taak uitvoeren ook als ze niet de vorm hebben. De backs van Ajax rennen voortdurend als blinde paarden naar voren zonder de veldbezetting in de gaten te houden. Daardoor kwam Blind een aantal keer alleen tegen drie verdedigers te staan en het is een wonder dat dat niet fataal is afgelopen. Het is dat Mazraoui en Veldman geblesseerd zijn, Dest solliciteert nl. al een flinke tijd naar een plaatsje op de bank door zijn taken opzichtig te verwaarlozen en daarmee zijn collega verdedigers in de problemen brengen. Als hij daarmee door blijft gaan, gaat hem dat nog een keer flink opbreken als iedereen weer fit is.

8 maart 2020 om 14:33

@scepticus38 je hebt het over de backs van Ajax wat meervoud is. waarom kreeg Tagliafico dan ook niet zo een woedetirade over zich heen van Tadic en Dest als enige wel? dat zal wel te maken hebben met het feit dat Dest voor Tadic een makkelijker slachtoffer is als Tagliafico

9 maart 2020 om 08:31

" je hebt het over de backs van Ajax wat meervoud is. waarom kreeg Tagliafico dan ook niet zo een woedetirade over zich heen van Tadic en Dest als enige wel? dat zal wel te maken hebben met het feit dat Dest voor Tadic een makkelijker slachtoffer is als Tagliafico ". Ik zei backs omdat het me logisch lijkt dat als Tagliafico naar voren gaat en Dest doet hetzelfde het gevolg daarvan is dat beide backs hoog staan. Verder is het natuurlijk baarlijke nonsens wat je zegt omdat Tagliafico itt Dest nooit zijn verdedigende taken verwaarloost. Dat is ook logisch omdat hij ouder en een volwaardig Argentijns international is. Als een jonge speler echter keer op keer dezelfde fout maakt en die fout ook blijft maken als hij daarover is aangesproken, moet hij terecht worden gesproken en als het noodzakelijk is om hem hardhandig met de neus op de feiten te drukken dan zij dat zo. Met politieke correctheid red je het niet in de harde voetbalwereld en moet je niet aarzelen om harde maatregelen nemen als dat noodzakelijk is. Dat politiek correct NL er schande van spreekt, kan je lichtjaren van tevoren zien aankomen, maar daar moet je je gewoon niets van aantrekken. Helemaal niet als het tot gevolg heeft dat Dest de volgende keer wel om zich heen kijkt voordat hij als een blind paard naar voren rent en de veldbezetting in de gaten houdt, iets dat zijn collega aan de linker zijde wel doet. Als Dest echter blijft volharden in het maken van dezelfde fout, kan Ajax hem beter naar Bayern laten gaan al vraag ik me af of Bayern nog wel in hem geinteresseerd is als men hem de laatste weken aan het werk heeft gezien. Dest doet me heel erg denken aan Ricardo van Rhijn dat was ook zo een back die bleef volharden in het verwaarlozen van zijn defensieve taken en als een blind paard naar voren rende zonder om zich heen te kijken. En om zich heen stond te kijken alsof er een Ufo was geland toen zelfs een laagvlieger als PEC Zwolle daar optimaal van wist te profiteren en Ajax in de bekerfinale met 5 - 1 af serveerde, waar het ook 8 - 1 had kunnen worden. Toen heeft men dat bij Ajax wegens een gebrek aan leiderschap over zich heen laten gaan met alle gevolgen van dien. Ik ben blij dat die leiderschap er nu wel is en men niet opnieuw gaat zitten wachten tot de schade zo groot is dat hij onherstelbaar is geworden. Door de blessures van Mazraoui en Veldman is Ten Hag door zijn rechtsbacks heen, anders had hij Dest al lang laten banken. Die begint door zijn onbezonnenheid zo langzamerhand een gevaar voor zijn eigen ploeg te worden zoals Van Rhijn dat voorheen ook was. Timber deed het in Jong Ajax ook als rechtsback heel goed en als Dest geen beterschap toont, steekt Timber hem binnen de kortste keren voorbij in de pikorde. Als Dest geen beterschap toont, is hij natuurlijk nog niet eens de helft van zijn vermeende transferwaarde waard, ook al is hij nog een jonge speler waar nog heel veel rek in zit.

Die grote jongens weten heus wel dat ze iets fout doen in tegenstelling tot deze snotneus. Had tadic tegen az blind moeten volschelden?? Want blind die had zelf zeker niet door dat hij een verkeerde pass gaf?? Heel makkelijk. Dest deed iets fout en luisterde niet naar het commentaar van tadic, maar ging hier juist tegendraads in. Tja dan krijg je een draai om je oren en door gaan. Of ziet Hansje blind vorige week tegen az al zeggen op het veld dat hij niks fout deed en een discussie starten met iemand die anders beweerd...

8 maart 2020 om 11:04

Ik heb niet alles gezien, maar volgens mij maakte Tadic een fout en Dest reageerde hier niet adequaat genoeg op.

Je moet af en toe elkaar, op onderbouwde wijze, van repliek kunnen dienen. Maar zo op het eerste oog ben ik geneigd te zeggen dat Tadic dit niet handig heeft aangepakt.

Waarom noem je Dest een snotneus?
Omdat hij kennelijk een weerwoord op Tadic had?

8 maart 2020 om 11:14

Tadic maakte geen fout maar werd onder druk gezet door 3 man met risico op balverlies en een counter. Het zag er allemaal erg heftig uit maar ik denk wel dat dit het team goed doet.

8 maart 2020 om 11:15

Omdat hij pas 19 is en niet genoeg ervaring heeft om een weerwoord te geven. Er is geen tijd om tijdens een wedstrijd onderbouwende kritiek te geven. Je kan moeilijk tegen ze scheids zeggen, time out, kopje thee inschenken en met dest aardig een gesprekje aan gaan. En het is ook niet iets wat uit het niets komt. Het gaat al weken kut bij Ajax. Afspraken worden niet nagekomen en tadic had zelf ook al aangegeven met ten hag in gesprek te gaan. Nou zullen er waarschijnlijk dingen gezegd zijn en misschien nieuwe afspraken gemaakt zijn. Als je dan weer een wedstrijd speelt en dan heb je een speler, van 19 eerste jaar in het eerste, die dus niet goed op afspraken op volgt mag je hem erop aanspreken. Maar dan is dus iemand van 19 de laatste die een weerwoord mag geven. En al helemaal niet tegen je captain

8 maart 2020 om 11:20

Je snapt het echt niet als je alleen kijkt naar een foute pass van Tadic. Dan snap je het gewoon echt niet. Kortzichtig en veel te simpel gedacht. Het gaat om het grote geheel. De afgelopen wedstrijden hebben we gezien dat Ajax verdedigend te kwetsbaar is als beide backs heel erg diep staan en Ajax balverlies lijdt. Daar is nu dus intern extra de nadruk op gelegd; de backs moeten niet tegelijkertijd blind naar voren rennen. Dest hield zich niet aan die afspraak en dat leverde Heerenveen een grote kans op. Hij toonde te weinig speldiscipline en Tadic wees hem daarop. Dan moet je daar niet op in gaan, je moet dan luisteren en je wel aan de afspraken gaan houden. Tadic is aanvoerder en hoort dit soort dingen te zeggen en, als spelers niet luisteren, het ze nog eens heel duidelijk te maken. Dest is een leuk spelertje, maar qua tactische speldiscipline is het gewoon een naïeve showspeler die liever een leuk, niks toevoegend trucje doet dan zijn taken uitvoert. Het werd tijd dat iemand hem terecht wees.

8 maart 2020 om 11:22

@afcaj,
Ik heb Tadic de afgelopen weken anders niet tekeer zien gaan tegen Blind die meerdere keren persoonlijk verantwoordelijk was voor een tegen goal en ook gisteren een paar keer heel knullig de bal simpel in de voeten van een tegenstander schoof? Waarom zie ik daar Tadic niet op reageren?

8 maart 2020 om 11:28

Ik heb blind ook nog nooit een weerwoord zien geven aan Tadic op het veld. Dus waarom zou Tadic dan moeten uitvallen op blind?

8 maart 2020 om 11:40

@Tornado, weer zo'n kortzichtig reactie.. Tadic zegt niks tegen Blind, omdat die zich wel aan de afspraken houd of direct luistert. Het gaat er niet om dat iemand fouten maakt, het gaat erom dat iedereen de gemaakte afspraken na moet komen.

8 maart 2020 om 11:53

Direct luistert, aan de afspraken houdt? Blind gaat misschien niet de discussie aan maar hij houdt zich zeker niet structureel aan de afspraken of was het als enige meer lopen en buitenspel opheffen een afspraak? Blind maakt fout op fout en speelt weken als neen drol net als Tadic zelf trouwens.tadic mag spelers best op hun verantwoordelijkheid wijzen maar doe een beetje normaal en gedraag je niet als een Bokito met een speed probleem.

8 maart 2020 om 11:55

@AFCJ,Ik las een bericht waarin Tadic zelf aangaf dat hij een bal kwijtraakte op een gevaarlijke plek en Dest op dat moment niet op de juiste positie stond.

8 maart 2020 om 11:59

Eigenlijk werd hij dus boos om de aandacht van zijn eigen falen af te leiden

8 maart 2020 om 12:00

Zlatan6,

‘Omdat hij pas 19 is en niet genoeg ervaring heeft om een weerwoord te geven.’

Ben ik deels met je eens. Als blijkt dat Tadic zelf ook een fout maakte, dan mag daar ook iets van worden gezegd. Leeftijd betekent niet dat iemand het recht niet heeft om een ander een weerwoord te geven.

‘ Er is geen tijd om tijdens een wedstrijd onderbouwende kritiek te geven. Je kan moeilijk tegen ze scheids zeggen, time out, kopje thee inschenken en met dest aardig een gesprekje aan gaan.’

Dat kan uiteraard ook niet op die manier gaan en dat verwacht ik ook niet.

Elkaar aanspreken op fouten is altijd goed. Maar dat kan op een heleboel manieren. De wijze waarop Tadic hiermee omging denk ik; Commandeer je hond en blaf zelf...

8 maart 2020 om 12:17

'Leeftijd betekent niet dat iemand het recht niet heeft om een ander een weerwoord te geven.'

Je mag zeker iets terug zeggen hoe oud je ook bent. Maar ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat een 19jarige en een 30jarige in de zelfde situatie anders zullen reageren. Waar blind zou zeggen; Jezus je hebt gelijk man zal er op letten, gemeend of niet. Zet een tiener sneller een grote mond terug. En dat moet je indammen. Het gaat er niet of hij wel of niet iets terug zegt. Maar meer van je plek kennen en weten hoe je moet reageren. Voor dest is dit dan lesje en geloof me dat hij nooit meer tegen zijn captain in zal gaan, voor welke club hij ook komt te spelen

8 maart 2020 om 12:40

" Ik heb niet alles gezien, maar volgens mij maakte Tadic een fout en Dest reageerde hier niet adequaat genoeg op ". Is niet zo. Als een speler een actie gaat maken, kan hij daarbij altijd de bal verspelen. Een verdediger moet daar op anticiperen door zich zo op te stellen dat hij dat balverlies kan opvangen of in ieder geval voldoende tijd kan winnen om de organisatie weer op orde te krijgen. Emanuelson had daar ook altijd een handje van. Die was tactisch ook niet bijster sterk. Ik kan me nog een wedstrijd tegen Roda herinneren waarbij een buitenspeler van Roda in de hoek door twee spelers van Ajax wordt afgedekt. In plaats van zo positie te kiezen dat hij die speler kan opvangen als hij die andere twee weet uit spelen, gaat hij er bij staan, waardoor de speler van Roda met 1 beweging drie spelers van Ajax op het verkeerde been weet te zetten en alleen voor de keeper komt te staan. Had Emanuelson een of twee meter naar achteren gestaan, had die buitenspeler ook hem voorbij gemoeten en dat had die andere twee weer de tijd gegeven om hun positie in te nemen. Er viel uiteindelijk geen goal uit, maar dat had niet veel gescheeld.

Wie heeft Tadic eigenlijk op zijn kloten gegeven voor de laatste, pak 'm beet, 5 wedstrijden? Leuke show tegen een jong ventje als Dest.

8 maart 2020 om 10:57

Het gaat niet om iets als vorm, het gaat erom dat je niet luistert als je er op gewezen word.

8 maart 2020 om 11:25

En dat je de gemaakte afspraken nakomt. De basis voor goede prestaties is vaak voor 50% speldiscipline. Als 11 spelers consistent hun taken uitvoeren zoals afgesproken, kunnen ze een veel hoger niveau halen. Dest moet dat nog leren en Tadic helpt hem er zo bij.

8 maart 2020 om 11:05

Wie dat heeft gedaan? Tadic zelf. In zijn interviews was hij zeer kritisch op zichzelf de laatste tijd. En gezien zijn spel van gisteren heeft die schop onder zijn kont geholpen.

8 maart 2020 om 11:17

Het is nu eenmaal zo dat jonge spelers van de oudere met ervaring moeten leren dus zo raar is het niet.ik denk ook niet dat het een show was naar het publiek maar misschien wel een voorbeeld ook naar andere spelers dat het echt 5 voor 12 is.az gaat niet veel punten meer verspelen dus ieder puntverlies van Ajax kan nu fataal zijn in de strijd om het kampioenschap.

8 maart 2020 om 12:46

" Wie heeft Tadic eigenlijk op zijn kloten gegeven voor de laatste, pak 'm beet, 5 wedstrijden? Leuke show tegen een jong ventje als Dest ". Complete onzin. Tadic voert ook als hij niet in vorm is gewoon zijn taken uit, waar Dest dat al weken opzichtig nalaat. Als dat een keertje gebeurt, is dat gezien zijn leeftijd niet zo erg, maar als het kwartje maar niet wil vallen bij hem, is het prima om hem op deze manier aan het verstand te brengen dat hij geen pleintjesvoetballer meer is en dat hij met zijn nalatigheid niet alleen zichzelf maar ook zijn collegas benadeelt.

Typisch weer dit, het gaat toch om Dest die de afspraak niet volgt, vervolgens niet luistert en daarom een uitbrander krijgt. Het is geen wedstrijdje wie het verst kan plassen, in de rust al “bijgelegd”. Wat Ajax met name vorig jaar zo goed maakte was de eenheid in het elftal, dan hoeft niemand elkaar uit te schelden. Denk niet dan een Tadic de andere spelers niet bij de les durft te roepen en andersom ook niet.

Het was natuurlijk allemaal frustratie. Tadic deed zelf ook helemaal niets goed, Ajax mag echt van geluk spreken dat het gelijk stond bij rust. Tadic Blind Promes en deze keer ook Taliafico waren dramatisch. Tadic moest even stoom afblazen en dat doe en dat doe je natuurlijk bij een onervaren teamgenoot niety bij een gearriveerde vedette, daarbij stond Dest gewoon het dichtst bij.

8 maart 2020 om 11:26

Het probleem was ook dat Dest zo dichtbij stond ja.

8 maart 2020 om 11:39

Ik vraag me af of hij zich ook zo had afgereageerd op Blind of Ziyech als die zo dichtbij hadden gestaan? Ik denk dat we allebei het antwoord wel weten.....

8 maart 2020 om 11:44

Pff man man man, er zijn afspraken gemaakt dat backs niet meer (tegelijkertijd) blind naar voren rennen, omdat gebleken is dat Ajax dan defensief zeer kwetsbaar is. Dat heeft Ajax al veel punten gekost en daar is intern dus extra aandacht aan besteed. Dest hield zich niet aan die afspraak en dat leverde Heerenveen een kans op. Logisch en zeer terecht dat onze aanvoerder Dest op zijn fout wijst. Als Dest had geluisterd, had het daar ook bij gebleven. Dest ging er echter tegenin en ja, dan moet Tadic wel duidelijk maken hoe de verhoudingen zijn en wat Dest zijn taken zijn. Goed dat dat gebeurd.

8 maart 2020 om 11:44

Ik denk dat er eentje is die pretendeert het antwoord te weten. Om dat zeker te weten zal eerst Ziyech of Blind een keertje zijn verantwoording niet moeten nemen wanneer hij door Tadic gecorrigeerd word.

8 maart 2020 om 13:19

Prima dat je medespelers op hun verantwoordelijkheid wijst maar de manier waarop... Gedraag je als een volwassen vertegenwoordiger van de club Ajax en niet als een doorgedraaide psychopaat met 3 lijntjes speed in de neus...

Ik snap volledig van Tadic dat hij een wat mindere seizoen heeft, heeft geen rust gekregen en het loopt niet met hem team.maar als aanvoeder en de wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb zie ik niet dat hij hard werkt. Meestal is hij onzichtbaar of staat hij gewoon stil.om dan vervolgens af te geven op jongens zoals Lang en Dest. Ik snap dat Ten Hag niet van het ingrijpen is en bang is om Tadic te wisselen maar als dit niet het keerpunt is en Ajax wordt geen kampioen mag Ten Hag van mij vertrekken.

8 maart 2020 om 10:59

Bijna het belangrijkste vergeten. Een Ziyech bijvoorbeeld heeft in het seizoen 2017/2018 wel meerdere slechte wedstrijden gespeeld. Maar aan zijn werkethiek lag het niet.verder heeft Ajax in dit tussenjaar Blind, Tadic, Ziyech, Onana, Tagliafico, Promes als grote spelers in ter vergelijking met het seizoen 2017/2018.

8 maart 2020 om 11:01

En dan is er nog de ethische kwestie/integriteitskwestie. Een conflict hoort op het veld, maar om je eigen speler bijna een kopstoot te willen geven als aanvoerder omdat hij wat terug zegt gaat te ver.tadic kan blijkbaar niet met kritiek omgaan.

8 maart 2020 om 11:07

Dit een tussenjaar voor Ajax? Volgend seizoen vertrekt een groot deel van de huidige sterkhouders hoe gaat dat jaar heten?

8 maart 2020 om 11:08

Alles op de Mickey Mouse League.het kutte is dat er dit seizoen geen talent is opgestaan naast Dest. En zelfs Dest is een een in een dozijn rechtsback van Ajax.

8 maart 2020 om 11:29

@berkel, bijna een kopstoot? Het wordt steeds gekker haha... Was het mishandeling? Poging tot moord? Overdrijven is ook een vak.. Was gewoon een speler die een collega op gemaakte afspraken wees.

8 maart 2020 om 15:00

Als je met je voorhoofd naar iemand anders zijn voorhoofd komt doe je dat niet om te knuffelen.

Gaat denk meer om de houding van Dest en ook dat hij iets terug zei. Waarschijnlijk doet hij wel vaker dingen waarvan zijn teammaten denken waar ben je mee bezig. Dus gewoon een normale actie op een voetbalveld van een aanvoerder. Iets wat Ziyech en Blind ook eens zouden moeten doen richting de jongere jongens. Niet tegen elkaar want zij weten wel wat voor niveau ze kunnen halen.

8 maart 2020 om 11:05

‘Waarschijnlijk doet hij wel vaker dingen waarvan zijn teammaten denken waar ben je mee bezig’.

Waarop is deze aanname gebaseerd?

8 maart 2020 om 11:30

Omdat iedereen dat ook op tv ziet..

8 maart 2020 om 11:41

Wat doet Dest dan precies dat Tadic zo tegen hem tekeer gaat?

8 maart 2020 om 11:45

Ik heb het hier nu meerdere keren gezegd en er was een artikel over op Voetbalzone. Voldoende info om het zelf op te zoeken.

8 maart 2020 om 11:54

Ik zie uiteraard niet alles op Voetbalzone voorbijkomen en ik zie dus ook niet alles wat jij hier achterlaat.

8 maart 2020 om 12:06

Zegt voldoende over jouw niveau. Lekker in een discussie mengen zonder je in te lezen. Chapeau!

8 maart 2020 om 12:42

Daarom stel ik toch ook een vraag. Als jij, en alle anderen, wel van de hoed en de rand weten, praat me bij. Of is dat teveel moeite voor jou?

8 maart 2020 om 15:01

Ik snap ook niet waarom De toekomst niet inhoudelijk op je vraag in gaat. Waarschijnlijk kan hij er inhoudelijk niet op in gaan omdat hij uit zijn nek lult.

8 maart 2020 om 11:05

Dan wordt het gewoon oudjes versus jongeren, en dat is slecht voor ht teamgeest. Iedereen moet elkaar kunnen corrigeren, maar wel op een beschaafde manier. En de ander mag ook iets terug zeggen. Tadic duldt ook geen weerwoord, hij is een soort dictator aan het worden

8 maart 2020 om 11:16

Hahaha een soort dictator. Klopt ik zie hem echt als de nieuwe Mussolini... alle gekheid op een stokkie. Tadic duldt ongetwijfeld weerwoord, maar als er afspraken niet worden nagekomen en je zegt dat het onzin is dan mag er wel wat fel op gegagiteerd worden. Nu is het ook zo dat Ajax niet optimaal draait... 1e helft ging het ook niet vlekkeloos. Maar we vergeten wel dat die gasten allemaal hartslag hoog hebben in de wedstrijd en sorry dat Tadic dan niet even rustig discussieert over wat Dest anders had moeten doen.

8 maart 2020 om 12:24

@denn01 ik heb Veltman en Blind dit seizoen ook meerdere keren de bal in de voet van de tegenstander zien passen. ook fouten die besproken zullen worden om niet meer te maken en toch steeds weer gebeuren. waarom hoor je Tadic dan niet dan?

8 maart 2020 om 12:49

Japie als je het nou écht niet snapt, waarom blijf je dan maar reageren? Het gaat niet om een foutieve pass geven of een individuele fout maken. Dat doet iedereen in elke wedstrijd namelijk wel, daar hoeft Tadic niet lelijk voor te doen. Het gaat om consequent de besproken tactiek en mechanismen aan je laars lappen én vervolgens een grote mond terug geven als je aanvoerder je daarop wijst. Dan, en slechts dan, krijg je een uitbrander om je oren, zoals Dest gisteren. En nee, het was niet bepaald een chique manier van Tadic, ik vond het ook wel lichtjes overdreven. Maar blijkbaar was het wel even nodig want het leek maar niet door te dringen bij Dest dat hij als verdediger verantwoordelijk is voor de juiste veldbezetting bij balverlies. En na dit akkefietje deed hij het wel degelijk beter dus het heeft nog geholpen ook. Oh en PS, stop toch eens met in werkelijk elke post Veltman aanhalen, dat begint ook een beetje clownesk te worden ondertussen hoor..

8 maart 2020 om 12:53

@sanderk91 ok, dus we mogen wel constant kritiek hebben op Dest, Schuurs en Noa Lang maar niet op Veltman wat ik het perfecte voorbeeld vind van iemand die Ajax heel vaak onnodig puntverlies heeft opgeleverd voor Ajax wat natuurlijk niet hoort bij een speler met zijn ervaring. dat hoort een sterkhouder te zijn maar die speelt ook nog als een talentje die vaak dezelfde fouten maakt. ik noemde eerder in dit artikel Tadic zelf, Blind en Ziyech ook al als voorbeelden dus niet alleen Veltman

8 maart 2020 om 13:29

Het feit dat je weer alleen ingaat op het onnodig puntverlies door Veltman (dat hoef je er echt niet meer bij te zeggen hoor, dat weten we ondertussen wel..) maar totaal niet op de inhoud van mijn post zegt wel voldoende. Nogmaals, het gaat niet om foute passes of om een duel verkeerd inschatten. Het gaat om con-ti-nu uit positie lopen waardoor je je team in de problemen brengt én daarna een grote bek geven als je erop aangesproken wordt door je captain. Dat doen al die spelers die jij noemt niet, dus hoeft Tadic ook niet boos te worden. En eveneens nogmaals, ja hij schoot een beetje overdreven hard uit zijn slof misschien, maar de ploeg staat nou eenmaal onder hoogspanning na de recente resultaten. Neemt niet weg dat jouw vergelijkingen volledig mank lopen verder.

8 maart 2020 om 13:55

@sanderk91 ik verander wel van mening zodra ik Tadic een keer een van de grote jongens zie aanpakken die zijn taken niet nakomt. dit kwam voor mij over of hij even voor de camera wilde laten zien wat voor een "winnaar" hij wel niet is als aanvoerder door zo een talentje als Dest voor lul te zetten voor het oog van heel Nederland maar jij mag daar anders over denken. met Noa Lang flikte hij dit ook al terwijl hij nota bene zelf een verkeerde pass gaf waar die Lang helemaal niks mee kon

Ik heb alleen de beelden gezien, dus niet niet meegekregen wat hieraan voorafging, maar als ik dit zo zie, dan vraag ik me afof dit de manier op jonge voetballers te coachen en motiveren? Ik las in een ander artikel dat Tadic op een gevaarlijke plek de bal verloor, maar Dest hier niet goed op anticipeerde. Tadic maakt een fout, Dest reageerde hier kennelijk niet adequaat genoeg op, kennelijk ontstond er een kleine woordenwisseling, en eindstand reageert Tadic zo? Reageerde hij stiekem zijn fout ook niet een beetje af op Dest? Bij mij zou zoiets er nooit ingaan. Op TV had ik me nooit terug laten gaan tegen Tadic, maar in de kleedkamer MOET dit rechtgezet worden.

8 maart 2020 om 11:12

@ Apocalypsdie jongens zijn bezig met hun beroep, voetballen. Ik mag hopen dat ze niet bezig zijn met hoe ze op televisie komen tijdens de wedstrijd. Het gaat om winnen, en niets anders. Dan kunnen de emoties hoog oplopen. Er is helemaal niets mis met de boel even op scherp zetten bij zo'n jong ventje, die gaat daar niet dood van. Verder verloor Tadic de bal niet, hij was boos dat Dest te veel diep ging (wat op dit moment inderdaad hetgene is wat consequent misgaat bij Ajax).

Het is heel simpel; de ervaren jongens weten wat ze moeten doen en ook dat ze kritiek horen te accepteren. Tijdens de wedstrijd wordt er volop gecommuniceerd, soms ook op een harde manier, maar dat krijg je doorgaans niet mee. Dest is een jong broekje dat zich niet aan de afspraken hield. Het is dus niet per se een fout maken, wat iedereen overkomt. Afspraken na komen kun je ook in slechte tijden doen, daar wordt Dest in eerste instantie op aan gesproken. Wanneer Dest dit gewoon had geaccepteerd was het gevolg niet gekomen. Tadic geeft hem een uitbrander omdat hij een weerwoord heeft, niet omdat hij een fout maakt.
Maar nog belangrijker vind ik dat ze elkaar later op zoeken en het goed uit praten. Later is zelfs te zien dat Dest luistert en er van lijkt te willen leren. Waarom wordt daar niks over gezegd? Dat is wellicht nog meer van belang dan een uitbrander.

8 maart 2020 om 11:16

Waarom moet je uit je dak gaan als een jong broekje een weerwoord geeft? Wordt je ego dan gekrenkt? Ga dan gewoon op een fatsoenlijke manier de discussie aan, dat is veel effectiever dan een bijna-kopstoot geven

8 maart 2020 om 11:37

Een bijna kopstoot is zwaar overdreven. Die intentie was er totaal niet. Als hoofden dicht bij elkaar in jouw gedachte een kopstoot is, geef je je oma zeker ook geen 3 zoenen? Verder is er in het veld natuurlijk geen tijd om een diepgaande discussie te voeren en ieders argumenten aan te horen... Tijdens de wedstrijd moet je de gemaakte afspraken nakomen en dat is dus de boodschap van Tadic.

8 maart 2020 om 11:47

Diepgaande discussie is ook overdreven, kan in een paar zinnen. Mijn punt is dat Tadic hier gewoon zijn zelfbeheersing verliest, en dat mag JUIST een aanvoerder nooit overkomen. Verder kan het zijn dat Dest de afspraken verkeerd begrepen heeft. Voetbal is geen (exacte) wetenschap, er zijn wel eens miscommuncaties. Dus probeer dan op een normale manier te communiceren. Bovendien is het ook gevaarlijk voor het imago wat Tadic doet, want dit zou kunnen ontaarden in slaande ruzie, als je ziet hoe hoog de emoties waren bij hem. Dan sta je internationaal wel voor lul

8 maart 2020 om 12:18

Omdat het blijkbaar nodig was. Mannen onder elkaar. Tijdens de wedstrijd is er geen tijd voor discussie. Hij verliest niet zijn zelfbeheersing, maar zet een broekie terug op z'n plek. Iets dat leiders dienen te doen.

8 maart 2020 om 11:18

Dus de fout ligt automatisch bij Dest? Soms kom je in de bal soms ga je diep....Tadic moet ook naar de beweging van Dest kijken voordat hij een kutpass geeft. Weerwoord Dest dus volkomen logisch. Echt een debiele vertoning van Tadic.

8 maart 2020 om 12:15

Het punt is juist dat het niet om een fout gaat, maar om zijn reactie. Was Dest na de wedstrijd naar Tadic gegaan had hij vast open gestaan voor een discussie, maar niet tijdens de wedstrijd.

Zou hij nou tegen Dest net zoveel zeggen als in zijn persconferenties? Het siert hem wel dat hij het in het Nederlands probeert. Maar helemaal prima wat hij doet. Dit is af en toe gewoon nodig. Ik zie het graag die gedrevenheid in plaats van een slappe zak die het maar laat gaan

Belachelijk, laffe Tadic zet ff crazy eyes op tegen een jonkie. Hoofd tegen hoofd. Dest bleef cool, maar een klein, verdedigend kopstootje tegen die gefrustreerde zak zou op zijn plaats zijn. Jammer dat Tadic de mazzel had dat hij daarna, met hulp van Heerenveen, de uitslag beinvloedde. Verdiende hij niet...

Als dat waar is Had Tadic de afgelopen weken het hele team zo kunnen aanpakken, zichzelf voorop, Hij heeft de laatste tijd meer op papier laten horen dan hij op het veld heeft laten zien: Praten met Ter Hag, Denk dat er meer mentaliteit moet komen en dan zelf al weken spelen als een drol.

Zoiets gebeurd sons en is op zich niet verkeerd. Ik denk dat als zyech of blind daar had gestaan dat Tadic er ook wat van had gezegd. Het is heus niet zo dat hij voor de wedstrijd voor de Spiegel staat en denkt vandaag ga ik eens uitvallen tegen een jonge speler.

Wat een ongelofelijke domme reactie van Kraay dit. Tadic heeft op het veld direct te maken met de acties van Dest. Als Dest fouten maakt en zich niet aan de afspraken houd dan moet Tadic hem hierop aanspreken. Als je ziet hoeveel balverlies Dest leidt de laatste wedstrijden dan mag Tadic best een keer boos worden.

Waarom moet tadic dit naar 1 van de ‘grote’ doen als die gewoon hun kanis dicht houden ipv commentaar leveren?

Wat een gelul weer dat Tadic zogenaamd niet tegen ervaren spelers zou uitvallen.Alleen omdat er een camera op hen gericht is,keurt men het af! In het dagelijks gebeurt het ook.Ik kon vroeger ook niet zomaar een grote bek opzette tegen een ervaren iemand die zijn strepen inmiddels heeft verdiend! Zoiezo lijken die Dest en Lang irritante spelers die niet tegen kritiek kunnen.Ondanks dat dat er een camera op hen is gericht,spelen zij voor het echt!.Inclusief emoties. Dat schijnt men weleens te vergeten.

Morgen zullen Driessen en Derksen ook wel tekeer gaan. Het feit dat Tadic na het incident tweemaal rustig met Dest te praten stond was voor mij een goed teken. De captain gaf de tweede helft ook zelf het goede voorbeeld met z'n spel aan dus Tadic heeft misschien ook zichzelf een trap onder z'n kont gegeven. Tenslotte zijn er altijd mensen die alles bekritiseren omdat ze toch een hekel hebben aan Ajax...

Onzin, dit kan je niet doen bij Ziyech of Blind, zo werkt hierarchie niet. Het zag er misschien niet chique uit, maar Ajax speekde ruk en had ff gif nodig. Dat ie daarna ook 2 keer scoort, maakt het helemaal af. Voetbal is oorlog en Tadic moest ff voorop.

Laat ze maar lekker praten, iedereen probeert een psychologisch spelletje te spelen door Ajax in een crisis te praten. Helaas is het in topvoetbal soms zo dat je een dipje hebt, maar gisteren was al stukken beter. Hopen dat Feyenoord en PSV verliezen zodat we ons alleen zorgen hoeven te maken over AZ.

8 maart 2020 om 12:14

Als Ajax 4 keer verliest in korte tijd en uitgeschakeld wordt in 3 competities is er een crisis. Anders ben je geen topclub. Dus aangepraat, ben ik het niet mee eens.

Prima actie van Tadic.Zo hoort een aanvoerder op te staan als het niet goed gaat.En nee dit doe je niet tegen ervaren jongens als blind of ziyech want die weten wanneer ze hun kop dicht moeten houden als ze meerdere fouten achter elkaar maken.Tadic had in de situatie nog volkomen gelijk ook want Dest flikte wat in voorgaande wedstrijden steeds fout ging.Als een kip zonder kop de diepte in rennen zonder te kijken wat er gebeurd.Hiermee had Tadic die zwaar onder druk stond een afspeelmogelijkheid minder en erger nog verloor hij de bal daar dan lag de rechterkant van Ajax compleet open.Dest komt als nieuwkomer ook nog eens met een weerwoord dus als captain ontplof je dan.Prima actie de tijd van duimpjes enz is voorbij het besef is er bij Tadic dat er punten gehaald moeten worden en dan moet je elkaar de waarheid zeggen!

8 maart 2020 om 12:26

@tottinr10 zo hoort een aanvoerder misschien op een house party te staan maar niet op een voetbalveld imo

Alle Ajacieden hier lopen het gedrag van Tadic te verdedigen maar dat heeft alles te maken met zijn twee goals, wanneer Heerenveen had gewonnen hadden ze nu vooraan gestaan om Tadic af te maken. Ook weer typisch dat een aantal Ajacieden Dest hier nu als modale back neerzetten en een aantal maanden geleden baalden dat hij voor Amerika koos ipv Oranje.

Je hoeft niet tegen de ervaren jongens zo te reageren, die hebben dat niet nodig als het goed is. Juist voor die jonge gasten kan zoiets best goed werken. Maar het is ook nooit goed op dit moment. Laat er een speler passie en toewijding zien, is het weer niet goed.

@ramondiaz, je slaat de spijker op zijn kop, Overdreven overspannen gedoe van Tadic die heel goed de Ajax supporters weet te bespelen met zijn gejank , hij zou deze actie niet hebben ondernomen tegen een volwassen speler, zeer zeker niet.

Aanvoerder af maken! Dit hoor je niet te doen met die band om je arm! Kijk naar de grote jongens.. Tadic speelt al weken slecht en deze 2 goals doen dat niet af. (gelukkig wel 3 punten natuurlijk) Je bent ook een verleng stuk van de trainer. Als ik Dest was had ik hem echt een duw gegeven. Is die Tadic gek geworden ofzo. Ramos, Puyol, Maldini, Ronaldo, Messi, Chillinie?, zouden dit niet doen. Ten Hag moet gewoon ballen tonen en de band aan Onana geven. Waarschijnlijk nog belangerijker voor Ajax dan die idioot van een Tadic

8 maart 2020 om 12:52

Hahaha das nou niet echt een lekker voorbeeld.. Puyol zou je aan je nekvel oppakken en je op de juiste positie neerzetten en het enige wat je eraan kunt doen is met traantjes in je ogen ja knikken. Van die andere namen zou je ook gewoon op je flikker krijgen als je structureel de afspraken aan je laars lapt en vervolgens een grote bek terug geeft als je aanvoerder je erop attendeert. Op Messi na misschien, maar die is dan eigenlijk ook veel te timide voor een aanvoerder, die draagt de band enkel door zijn uitzonderlijke klasse, niet vanwege zijn leiderschapskwaliteiten.

8 maart 2020 om 13:04

Inderdaad! kijk naar hoe Tadic heeft gereageerd want dat is een verschil natuurlijk. En ja het klopt ik heb de naam van Messi erbij gezet om deze reden. Hij is inderdaad geen leider maar ook hij zou zijn teamgenoten niet zo aanvallen. Dat is mijn punt. Puyol had daar alle recht toe want dat helpt. Tadic speelt al weken bagger en Eist respect. Niet bij mij vriend want ik zou hem 2x laten nadenken voordat hij zoiets bij mij zou doen.

8 maart 2020 om 13:18

Hahah ja maar jij bent dan ook wel een enorme gangster natuurlijk! Nee, alle gekheid op een stokkie. Dat bagger-spelende Tadic is gewoon met afstand de meest beslissende speler in de ED dit jaar met 11 goals en 14 assists en daarbuiten nog de meeste grote kansen gecreëerd (23, gelijk met Ziyech) en hij geeft na Ziyech de meeste key-passes van de hele competitie. Je kan dus lang of kort lullen maar Tadic is, ondanks zijn vormdip van een paar maanden, dus nog altijd een van de meest beslissende spelers van de competitie. Bovendien is hij de aanvoerder dus Dest heeft gewoon naar hem te luisteren, simple as that. Ik weet wel dat ik als 19-jarig broekie geen grote muil terug zou geven als m'n 31-jarige aanvoerder en MVP met een berg meer ervaring mij zou aanspreken op m'n consequente positionele fouten. Dan hoor je te luisteren i.p.v. te zeggen dat hij op moet rotten. Doe je dat laatste dan kun je weleens een uitbrander krijgen ja, en terecht.

8 maart 2020 om 13:27

Ik heb het niet over kansen of goals. Ik heb het puur over zijn gedrag als aanvoerder waar ik niet tevreden over ben.

Tadic gaf geen dieptebal vz. Hij wilde terugspelen omdat hij de bal niet kwijt kon en drie man in ze nek had. Hij zegt letterlijk in de video: stay back.

Gelooft niet dat Tadic dit hoeft te doen naar ervaren spelers, als die een fout maken hebben die dat meteen door. Dest is een lerende speler die soms rondfladdert als een Speedy Gonzales, die moet het hebben van correcties.. al moet ik zeggen dat ik deze actie wel vrij pittig vond.

De stelling is dus of Tadic alleen dit soort confrontaties aangaat met de jonkies. Dat lijkt er wel op. Blind, Huntelaar en Zyech spelen ook al weken slecht. Die worden niet aangepakt door Tadics. Daarnaast speelt Tadic zelf ook als een natte krant. Als jezelf slecht speelt en je gaat andere spelers kritiek geven dan ben je niet geloofwaardig.

Daarnaast is een coach die geeft hier de eindverantwoordelijkheid. Het is zijn taak om Dest te coachen en te corrigeren. EtH durft volgens mij niet eens zyech, Blind en Tadic te bekritiseren. En daarom rommelt het daar allemaal lekker door.

Zo hoort het. Luisteren naar je aanvoerder, baas. En doen wat er gezegd wordt! Niks verkeerds aan. Precies wat er nodig is tegen dit soort mietjes.

Ik zag alleen opgekropte frustratie, en Dest stond toevallig in de weg, Dit is nu typisch een reactie van iemand die graag wilt maar over de top heen is, en dan als aanvoerder even frustratie kwijt moet.hij is gewoon niet meer op zijn niveau en ik vind dat hij geen aanvoerder moet zijn. Hij is nou niet bepaald de uitblinker van Ajax dit seizoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren