Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong wekt verbazing tegen ‘preuts’ Napoli: ‘De verkeerde film’

Laatste update:

Barcelona en Frenkie de Jong moesten dinsdagavond in de achtste finales van de Champions League tegen Napoli genoegen nemen met een gelijkspel: 1-1. De Nederlander verscheen in het Stadio San Paolo op links aan het startsignaal; het middenveld van het team van trainer Quique Setién werd verder gecompleteerd door Sergio Busquets en Ivan Rakitic. Het ontbrak, niet voor de eerste keer dit seizoen én ondanks het vele balbezit, aan dreiging in de diepte én via de zijkanten.

Net als in het competitieduel met Eibar, een 5-0 zege die vrijwel in zijn geheel op het conto van Lionel Messi kon worden geschreven, nam Arturo Vidal op papier als rechtsbuiten plaats, maar hij was uiteindelijk net als Messi en Antoine Griezmann veelal in de as te vinden. Tegen Eibar werd voor de zoveelste keer duidelijk hoe belangrijk Messi voor Barcelona is en in Napels kwam juist de problematiek van Barcelona aan het licht: er werd verdedigend te veel weggegeven en in aanvallend opzicht was er te weinig variatie. Hoewel De Jong recent in een interview met de NOS benadrukte dat het Nederlands elftal en Ajax met twee controlerende middenvelders en één diepe nummer tien speelde en Barcelona juist met één controlerende middenvelder, Busquets, én De Jong zelf aangaf dat hij zich gewoon moet aanpassen op welke positie dan ook op het middenveld, blijven de media in Spanje hameren op ‘de Frenkie de Jong van weleer’.

De Jong krijgt van Sport een vier voor zijn optreden tegen Napoli en ontvangt niet eens de allerlaagste beoordeling. “Verdwenen”, zo wordt zijn wedstrijd in het Stadio San Paolo samengevat. “Napoli gaf De Jong geen ruimte tussen de linies en hij had amper een aandeel in de opbouw van het spel. Niemand kan zeggen dat hij niet gedreven was, maar alleen gedrevenheid is in dit soort wedstrijden niet voldoende.” De allerlaatste beoordeling is voor Ivan Rakitic, een drie. “Hij kreeg een kans als basiskracht in een belangrijk duel en hij stelde compleet teleur. Hij vertraagde het spel, hij gaf niet één verticale bal en zijn aanwezigheid was uiteindelijk nietszeggend. Toen hij gewisseld werd voor Arthur, viel de gelijkmaker.” Voor Sergio Busquets een zes: “Hij speelde niet goed. Hij verborg zich in ieder geval niet, al leidde dat tot enkele fouten. Inclusief een gele kaart die hem de return kost. Juiste beslissingen of fouten, hij liet zich in ieder geval zien.”

Sport publiceert naast de gebruikelijke beoordelingen na een wedstrijd ook een artikel waarin het spel van De Jong in Napels en zijn positie in het algemeen nader wordt toegelicht. “Frenkie de Jong speelt nooit slecht. Dat is een garantie”, zo schrijft Toni Freiros. “Een voetballer die vrijwel altijd juiste beslissingen neemt. Weinig fouten maakt. Het punt is dat ze ons de verkeerde film hebben verkocht. We dachten dat hij de voetballer zou zijn waar we smoorverliefd op werden toen hij voor Ajax speelde. Een voetballer die als dirigent zou kunnen optreden. En die De Jong is niet de De Jong van Barcelona. Het is een ander.”

“Het is vrijwel zeker niet zijn schuld omdat zijn trainers, eerst Ernesto Valverde en nu Setién, blijven denken dat de ideale positie voor De Jong aan de zijkant is en niet als ‘6’”, vervolgt Freiros. “En daar, beschut, kan hij niet uitblinken. En al helemaal niet als hij geen ruimte heeft of krijgt én hij altijd moet wachten om de bal in zijn bezit te krijgen. Daardoor maakt hij geen onderdeel uit van het collectieve spel, ofschoon De Jong met passes en loopacties probeerde om linies te doorbreken. Het klopt dat hij vaak de combinatie opzocht, maar altijd in zones zonder gevaar en het waren trage en horizontale passes die Napoli geen pijn deden.”

“In de tweede helft, met hier en daar vermoeidheid in de benen, was er meer ruimte op het veld en op dat moment kon De Jong zich laten zien”, stelt de journalist. “Samenvattend: De Jong kan zich maar niet aanpassen aan de rol die hij vrijwel altijd heeft moeten vervullen sinds hij voor Barcelona speelt. Het makkelijkste zou zijn om de trainers de schuld te geven, maar er moet ook meer van De Jong worden geëist. Vooral in grote wedstrijden in de Champions League tegen goede tegenstanders zoals Napoli.” ESPN Deportes noemt de verrichtingen van De Jong zelfs ‘een drama’. “Hij probeerde de combinatie aan te gaan, maar vaak zaten er geen offensieve intenties bij. De Jong was nergens te bekennen.” Ook Rakitic moet het ontgelden. “Hij bleef maar rennen, maar vaak zonder een doel voor ogen. Hij wilde de link tussen het middenveld en de aanval zijn. Maar dat kon hij niet.” En daar ondervond Busquets het nadeel van, zo concludeert men. “Busquets werd omsingeld. Hij kon het spel van Barcelona geen snelheid geven, daar zijn teamgenoten niet voor snelheid zorgden en zich niet aanboden. Hij leed te veel.”

Bij Marca, dat nooit cijfers uitdeelt, geen spectaculaire uitspraken over het spel van De Jong, Busquets of Rakitic. “Hij probeerde rondom het strafschopgebied met Lionel Messi te combineren, maar hij slaagde er niet in om een manier te vinden om gevaarlijke ballen te geven. De Jong ging beter spelen naarmate de wedstrijd vorderde”, zo schrijft de sportkrant uit Madrid. Ook bij Mundo Deportivo denkt met weemoed terug aan de speler die De Jong was bij Ajax. “De gebruikelijke doorsneewedstrijd van De Jong, met het uitduel met Real Betis als uitzondering. Ver, heel ver, verwijderd van de actieve en vitale voetballer die hij bij Ajax was.” De Catalanen vinden Busquets ‘waarschijnlijk’ de beste middenvelder van Barcelona in Napels. “Hoewel hij met zijn balverlies bijna de 2-1 inleidde, gaf hij intelligente passes, zoals voorafgaand aan de 1-1.” Rakitic daarentegen haalde geen wit voetje bij de sportkrant. “Zijn ervaring was waarschijnlijk de reden dat hij in de basis stond. Daar was niets van te merken, integendeel. Hij werd al snel door Setién geslachtofferd. Een wissel die van mijlenver te zien was én ook noodzakelijk.”

ElDesmarque deelt van alle basiskrachten van Barcelona alleen een voldoende uit aan Marc-André ter Stegen, Antoine Griezmann (beiden een zeven), Nélson Semedo, Gerard Piqué en Lionel Messi (allen een zes). Voor De Jong niet meer en niet minder dan een vier. “Hij nam slechte beslissingen”, zo klinkt het. “Hij kreeg vrijheid van Setién, maar de Nederlander benutte de kans niet om diep te gaan en linies te doorbreken.” Rakitic krijgt een vijf. “Hij was vrijwel onzichtbaar. Hij gaf enigszins ritme aan de balcirculatie, maar was verder niet efficiënt voor het team.” Busquets ontvangt eveneens een vijf. “Ver onder zijn niveau, maar dat is al een tijdje het geval. Hij was zeer onzorgvuldig in de passing en zeer traag als de bal verplaatst moest worden.”

Bij El Pais wordt weliswaar niet de naam van De Jong in de mond genomen, maar de kwaliteitskrant zet desalniettemin vraagtekens bij de speelwijze van Setién. Het was immers geen wedstrijd voor de fijnproevers. “Barcelona was een slechte imitatie van zichzelf. Vooral omdat Setién zichzelf tegensprak en het duel liever fysiek dan voetballend wilde aangaan. Hij koos voor de kracht, voor spieren en dat was geen succes omdat Napoli uiteindelijk preuts was, verblind door de opdracht om op eigen helft te verdedigen en in de counter toe te slaan. Het gelijke spel is het meest positieve voor Barcelona, een elftal dat dinsdagavond een grijze en ruwe wedstrijd speelde, zonder creativiteit en gedrevenheid. Setién, tot nu toe leider van het Cruijffismo, verbaasde met een verrassende opstelling, met eerder Arturo Vidal en Rakitic dan Ansu Fati en Arthur. Hoe ondubbelzinnig, maar wellicht in de wetenschap dat het over 180 minuten beslist gaat worden. Het was echter ook een beslissing die ertoe leidde dat Barcelona niet zijn gebruikelijke voetbal kon spelen. Het kostte de ploeg ontzettend veel moeite om voor gevaar te zorgen, vooral in de laatste meters. Het leek wel of deze wedstrijd in chloroform was gedoopt, het was slaapverwekkend.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

je gaat een controlerende middenvelder neerzetten op een aanvallende positie en dan vind je het raar dat hij niet goed presteert. zet Frenkie gewoon waar hij hoort te spelen of zet hem op de bank want op deze manier heb je niks aan hem

26 februari 2020 om 02:06

Aangezien de speeltijd die frenkie krijgt denk ik dat de trainer gewoon tevreden is met hem. Die vind helemaal niks raar. Het zijn de mensen op voetbalzone die het raar vinden. Dat je niks aan hem hebt is niet waar overigens want het alternatief is rakitic.

26 februari 2020 om 02:11

Helemaal tevreden is setien natuurlijk ook niet. Hij valt niet door de mand, maar is niks vergeleken met zijn ajax periode. Zijn specifieke kwaliteiten worden op deze manier totaal niet benut. Beter dan rakitic is het wel inderdaad, maarja dat is niet zo moeilijk helaas.

26 februari 2020 om 02:17

Barca speelt ook anders dan ajax, dat is altijd zo geweest. Ajax speelde enorm veel de diepte in. Terwijl bij barca het spel altijd zo rondgetikt werd. Alleen waren toen de spelers veel beter dus kreeg je ook meer kansen. Het enige wat ajax en barca gelijk hebben is dat ze allebei graag de bal hebben. Daar houdt het op. Kortom ajax speelde veel directer en aanvallender dan barca ooit deed. Barca speelde altijd vanuit balbezit langzaam naar voren toe en dan de tegenstander kapot tikken met de wedstrijd steeds te kantelen van links naar rechts totdat ergens een gat viel.

26 februari 2020 om 02:23

@bf1994 natuurlijk vinden we het raar. we hebben Frenkie bij Ajax fenomenaal zien spelen op de nummer 6 positie en nu word hij opeens als aanvallende middenvelder opgesteld waar hij totaal niet uit de verf komt en niks toevoegt aan Barca. dit is hetzelfde als dat je Ziyech als controleur gaat neerzetten en het dan raar gaat vinden dat hij niet goed speelt

26 februari 2020 om 07:54

Ja maar op die positie staat met Busquets een speler die dat nog beter invult. Maar goed die is er de volgende wedstrijd niet bij, dus mag de Jong het laten zien. Dan gelden er geen excuses meer , bijna aandoenlijk hoe mensen bij Frenkie altijd op zoek zijn naar verklaringen waarom hij matig speelt. Ligt never nooit aan de Jong zelf.....

26 februari 2020 om 08:01

Baradona, Frenkie heeft specifieke kwaliteiten en die moet je goed gebruiken. Je kan niet verwachten dat hij als hangende linksbuiten opeens heel LaLiga en de CL aan flarden voetbalt. Zielig dat je dat niet inziet.

26 februari 2020 om 08:55

Rakitic die overigens op een paar niveau's hoger kan spelen dan Frenkie (all round gewoon een betere speler) Kan er zelf ook niets aan doen dat hij op de bank belandde door dat ''beleid'' van Barcelona. Als ik iemand totaal out of place vind in dat elftal is het wel Frenkie de Jong. Heeft nog een lange weg te gaan voordat Frenkie beter kan worden geacht dan Rakitic.

26 februari 2020 om 09:02

Fenomenaal pfff laat me niet lachen , hij speelde redelijk goed, speelde verdienstelijk, Fenomenaal? Bewaar ik liever voor de echten. Wat kan hij nou wat een goede voetballer kan ? Hij kan geen bal schieten, hij kan geen bal paasen over langere afstanden, hij kan alleen maar korte tikjes en risicoloze paasjes maken. En iedereen ziet hem als de nieuwe messiah , mensen gaan nog bedrogen uitkomen dat ze frenkie hoger inschatten dan een jongen zoals wesley sneijder toen hij debuteerde. kijk hoe hij speelde en presteerde als debutant (bij welke club dan ook) dat soort karakter heeft frenkie niet. hij is een nette, aardige jongen die zo goed als hij dat kan meedoet maar iets extra's brengen waarvan ik opsta uit mijn stoel dat moet ik nog meemaken.

26 februari 2020 om 09:57

Als je niet gezien hebt dat Frenkie bij Ajax fenomenaal was dan snap je niet heel veel van het spelletje. Ik ben niet eens voor Ajax, maar hoe hij daar op 6 speelde was echt wel heel bijzonder.

26 februari 2020 om 10:15

Hij was goed (voor die positie) maar niet fenomenaal. Fenomenaal waren jongens zoals Ziyech, Tadic & Neres.

26 februari 2020 om 10:34

Aha ik snap je redenatie, voor jou bestaat voetbal alleen uit aanvallen en kunnen alleen aanvallende spelers fenomenaal zijn.

26 februari 2020 om 10:57

Ja, wij wel japie maar onze mening telt voor 0,0. Ik doelde te zeggen dat ze blijkbaar toch tevreden zijn met frenkie in barca vandaar dat ie ook zoveel speelt

26 februari 2020 om 12:01

@baradona ik vind niet dat dit met Frenkie beschermen te maken heeft maar niet elke speler ter wereld is multifunctioneel. sommige spelers horen gewoon te spelen op een bepaalde positie en bij Frenkie is dat niet op de positie van aanvallende middenvelder maar als controleur

26 februari 2020 om 12:03

@bf1994 dat zou wel kunnen inderdaad. misschien vinden hun dit genoeg maar ik heb gezien wat Frenkie kan als hij op zijn natuurlijke positie speelt en dan heeft hij echt veel meer in huis. bij Barca waren ze ook tevreden over Griezmann als linksbuiten maar ik vond hem op die positie niet goed renderen

26 februari 2020 om 12:04

@mimoon13 dan heb je Frenkie niet zien spelen tegen bv Real vorig jaar denk ik

26 februari 2020 om 12:28

Leuke aannames , maar dan heb jij je wellicht wat blind gestaart naar Frenkie, ik keek naar de andere fenomenale acties van Ziyech, Neres, Tadic. Zij waren degene verantwoordelijk voor die oorwassing van RM.

26 februari 2020 om 16:17

"Altijd"??? Onder cruijf was dat ook veel directer naar voren.

26 februari 2020 om 17:11

Onder cruyf...... heb het over de periode guardiola tot nu toe natuurlijk.

26 februari 2020 om 18:20

Onder Guardiola en ook onder luis Enrique werd veel directer gespeeld. Maar dat heeft vooral te maken met de spelers voorin die veel meer diepgang hadden. Tevens speelde Messi ook veel dieper. Maar die is zo eigenwijs dat hij niet in wilt zien dat hij een ander de ballen moet laten geven en zelf de diepte moet zoeken wanneer er niemand anders is die het kan.

26 februari 2020 om 20:09

Nou, bij guardiola deden ze toch echt enorm veel balletje breed hoor. Er zat wel meer diepgang in dan dat er nu is. Dat is zeker waar.

26 februari 2020 om 08:35

Geluk bij een ongeluk dat busquets en vidal er niet bij zijn in de return voor frenkie.

26 februari 2020 om 11:02

Ben ik de enige die ziet dat Busquets Frenkie expres niet aan speelt en de andere kant op draait als dat kan? Natuurlijk is Busquets een geweldenaar, al was ie vroeger nog beter, en komt Frenkie niet zomaar vast op 6 te spelen. Maar ik zie Busquets, in tegenstelling tot vele anderen best wat ballen verspelen in tegenstelling tot een aantal jaar geleden. Ik wil het nog weleens zien als Frenkie vast in dit elftal op 6 komt te spelen, een tijd het vertrouwen krijgt en in zijn beste vorm is. Zijn kwaliteit om het spel te versnellen en een man uit te spelen kunnen zomaar een van de sleutels zijn om dit barca weer te laten draaien. Hoe Frenkie op deze manier misbruikt wordt is natuurlijk abnormaal, hij loopt er totaal verloren bij en doet eigenlijk bijna voor spek en bonen mee. Doet pijn om dat te zien aangezien hij vorig seizoen een van de beste middenvelders van Europa was. Misschien Busquets is op cv proberen en Pique vervangen. Heeft weinig snelheid dat weet ik wel, maar dat heeft Pique ook niet.

26 februari 2020 om 17:24

Ik ben het met je eens , ik denk dat Barca erop vooruit gaat als Frenkie op die positie speelt .. busquets is gewoon oud geworden het word tijd om door te selecteren .. ik hoop echt dat barca met 2 controleurs gaat spelen .. Frenkie en Arthur en een nr 10 bv countinho als hij terug komt .. zou perfect zijn maar te mooi om waar te zijn ben ik bang

Nogal logisch dat hij geen deelnam aan de opbouw wanneer hij zo diep opgesteld staat. Staat vaak dieper dan messi terwijl zijn kracht juist de opbouw is. Los van de positie kan hij wel beter dan dit natuurlijk. Lijkt vooral op safe te spelen en speelt met weinig zelfvertrouwen. Verder blijft het me toch verbazen dat rakitic steeds een basisplek krijgt ipv arthur. Was best fan van rakitic, maar speelt al langere tijd belabberd en anoniem.

Persoonlijk vind ik dat frenkie eerst een tussenstap had moeten nemen, hij kan maar op 1 positie uitblinken en dat is die van busquets maar die gaat die sowieso het komende seizoen niet afpakken en laten we hopen dat het volgend jaar lukt maar dat weet ik nog niet zo zeker. Jammer dat er dan 1/2 jaar van ons Nederlandse trots ‘verpest’ word. Maar goed is nog jong en zn tijd zal wel komen, ff door bikkelen

26 februari 2020 om 02:14

Voor die prijs was een tussenstap niet mogelijk natuurlijk (net als een vincent janssen al is het een ander niveau). Qua korte termijn had hij beter naar een city kunnen gaan qua busquets, al zou frenkie hier vast ook veel van leren aangezien het een verstandige jongen is.

26 februari 2020 om 03:22

Ackaka, geef ik je groot gelijk in. Mensen kunnen alles zeggen over Guardiola maar hij weet wie die koopt en wat die ermee moet, ben er ook van overtuigd dat Guardiola de manager is die frenkie een van de beste middenvelders op aarde had kunnen maken. Moet je alleen al zien wat voor spelers de beste man van Sterling en de Bruyne heeft gemaakt. En dan noem ik nog niet eens de spelers bij de andere clubs waar hij een Lahm op het middenveld beter liet functioneren als spelers die hun hele leven al op het middenveld speelden. Zie op het moment geen mooi jaar tegemoet voor frenkie

26 februari 2020 om 03:14

Nu begrijp ik eigenlijk wat Louis van Gaal een jaar geleden bedoelde omtrent de transfer van FdJ naar Barça. Van Gaal had dit al voorspeld, wat de media en (wij) als nederlanders nu aan het klagen zijn.Van Gaal gaf al aan dat het moeilijk gaat zijn met Busquets en Frenkie.

26 februari 2020 om 03:27

Klopt, wij Nederlanders wijzen er wel steeds op dat busquets weg moet omdat frenkie er moet staan maar beseffen niet wat busquets betekend voor barca. Veel te ondergewaardeerde speler. Frenkie komt pas net kijken en heeft 0,0% recht op zijn plek. Busquets zal zijn plekje nog wel een tijdje behouden. Daarnaast is frenkie nog relatief jong en kan een trainer hem nog laten functioneren op een andere positie, waar die ook zeker de kwaliteiten voor heeft imo alleen begrijp ik niet waarom het er niet uit komt, de beste man heeft inzicht, een goede dribbel, een goede versnelling maar het komt er maar niet uit. Busquets zit in de herfst van zn carrière die kan je niet meer ombouwen naar een andere positie

26 februari 2020 om 07:13

@Marcel: Je kan veel zeggen van Busquets, maar niet dat hij ondergewaardeerd wordt denk ik toch. Ik (en vele anderen met mij) vind hem een van de beste nummers 6 die die ik ooit heb zien spelen. Dat haast simplistische voetbal op die positie is juist wat hem zó goed maakt. Soms geeft hij wel een fantastische steekbal, zoals gisteren. Maar meestal valt hij op door niet op te vallen maar het team te laten draaien. Een van de mooiste quotes binnen het voetbal die ik heb gezien gaat over hem (ik meen dat Del Bosque dat zei): “If you watch the game, you don’t see Busquets. But if you watch Busquets, you see the whole game.” Voor de rest ben ik het geheel eens met je reactie en ik ben er van overtuigd dat Frenkie het nog gaat waarmaken bij Barca, hij zal beter en beter worden op CM en op den duur Busi opvolgen op 6! Volgende week (edit: dat is niet volgende week, maar volgend CL duel althans) tegen Napoli thuis een voorproefje

Het vreemde is dat Rakitic wel een iet wat meer controlerende rol speelde, die mocht vaak veel eerder inzakken om aan het spel deel te nemen. Zet Frenkie dan op die plek neer, Vidal als meest aanvallende middenvelder en Fati op de flank om voor diepte te zorgen. Met het gemis van een echte centrum spits heeft Barcelona sws middenvelders nodig die de ruimte in de 16 bespelen, dat kan Vidal beter dan die veredelde rechtsbuiten positie die hij vandaag invulde.

Ik snap de ophef over zijn positie niet. Busquets is blijkbaar beter op 6 dus kan de Jong daar niet spelen en krijgt hij een andere rol op het middenveld. Het is een beetje hetzelfde verhaal als de Ligt die als linker cv 'verkeerd gebruikt' werd. Natuurlijk is een nieuwe rol voor een speler wennen. Maar als je beperkt bent tot 1 specifieke positie ben je in mijn ogen geen topspeler.

26 februari 2020 om 07:45

Met je eens dat het logisch is dat Frenkie nog moet wijken voor Busquets hoor en ik zie hem ook wel stappen maken en groeien op CM op den duur. Maar je stelling "als je beperkt bent tot 1 positie ben je geen topspeler" daar ben ik het niet mee eens, die zijn er namelijk wel degelijk: waaronder ook de speler die je nota bene zelf aanhaalt: Busquets. Verder ook vrijwel alle topkeepers, -spitsen en ook nog redelijk veel CV's.

26 februari 2020 om 12:29

Ik bedoel rol in plaats van positie. En dan nog zijn er uitzonderingen inderdaad.

26 februari 2020 om 08:14

Ja, precies. Chiellii, Pique en Van Dijk zijn net als Oblak, De Gea en Neuer geen topspelers. Busquets, Zlatan, Lewandowski, Pirlo en nota bene de speler waar je jezelf naar hebt vernoemt Benzrma. Die beperken zich ook maar tot een specifieke positie. Wat ze volgens jou redenatie geen topspelers maakt. Lul toch niet zo slap.

26 februari 2020 om 09:53

Meerdere van de genoemde spelers kunnen op meer dan 1 vaste positie uit de voeten of hebben dat vroeger gedaan. Chiellini speelde op Euro 2012 bvb wedstrijden centraal, maar ook op linksback. Sowieso is het meenemen van keepers niet echt sterk bij het maken van een argument.

26 februari 2020 om 10:01

Mag je vinden. Het is veelzeggend dat Benzema niet reageert. Gebeurd met de regelmaat van de klok als je mensen aanspreekt op een lachwekkend statement. Daarnaast speelt Frenkie ook op meerdere posities.

26 februari 2020 om 10:03

Ja maar dat is toch gewoon precies het punt? Een Vertonghen heeft ook meerdere wedstrijden bij België op linksback gespeeld, maar het is duidelijk dat daar de kwaliteiten van een bepaalde speler niet liggen. Zo zal Chiellini ook een stuk minder presteren op linksback, net zoals dat Frenkie in een aanvallendere rol op het middenveld ook veel minder zijn ei kwijt kan.

26 februari 2020 om 11:04

Zlatan, Lewandovski kunnen beide in een 1 en in 2 spitse systeem spelen. Pirlo kon ook LCM, Busquets weet ik niet. Keepers ga ik verder niet op in, maar de verdedigers die je opnoemt konden zowel in een 2 als 3 CV systeem spelen en Benzema kan zelfs linksvoor spelen. Dat frenkie letterlijk maar op 1 exacte positie kan spelen is gewoon super matig.

26 februari 2020 om 11:17

Tsja. Als we zo gaan redeneren. Frenkie kan ook op 6 in een punt naar voren en daarnaast als een van de twee middenvelders in een punt naar achter systeem. Zo kunnen wij alles wel dood relativeren. Zo kan Frenkie ook op meerdere posities. Hij zou zelfs in een 442 met ruit de verdedigde man kunnen zijn. Of in een 532.

26 februari 2020 om 12:26

Is het echt zo moeilijk om te snappen wat ik bedoel? Een top cv moet zowel links als rechts centraal kunnen spelen. Een top verdedigende middenvelder moet ook iets hoger op het veld kunnen spelen als dat noodzakelijk is. Ik noemde dan wel positie maar ik doel duidelijk op een rol in het veld.

26 februari 2020 om 13:16

De opstellingen die jij noemt veranderen niks aan de letterlijke positie van Frenkie, dat je met zo'n reactie komt toont wel aan dat je je ongelijk beseft.

26 februari 2020 om 13:56

Dan moet je dat zeggen in plaats van iets anders zeggen dan je bedoeld.@papabeer. Uhhm. What? Lewandowski verandert ook niets van positie in een 2 spitsensusteem of als enkele man in de punt in een 433. Dar verandert ook niets aan zijn letterlijke positie. Dat voorbeeld haal jezelf nota bene van stal.

26 februari 2020 om 10:17

Juist de meeste absolute topspelers zijn beperkt tot 1 positie mede doordat zij over zulke specifieke kwaliteiten beschikken

Het zag er allemaal.plixhtmatig uit wat de Jong deed. Hij deed wat hij moest doen en niks meer of minder. Stond vaak al.naast de aanvallers , terwijl dat niet zijn sterkste positie is . Als.jij aan de.bal.wws.leverde hij deze snel.en risicoloos weer in ..

Zet Busquets eens aanvallend en dan heb je helemaal niets. Ze moeten wel gaan begrijpen dat dit gewoon geen rol voor Frenkie is. Eerlijk gezegd met die schijt defensieve speelwijze van Napoli was het juist goed om ze naast elkaar te zetten en 1 aanvallende middenvelder te gebruiken.

Dit is toch niet gek? Zet Frenkie toch eens op zijn vertrouwde positie en hij betaalt dit gegarandeerd terug! Frenkie doet zijn stinkende best om zijn rol als aanvallende middenvelder in te vullen, maar je ziet zo nu en dat het onnatuurlijk en geforceerd oogt. Het pakt gewoon niet goed uit. Hij haalt ook totaal niet zijn volledige rendement op deze posities. Jammer.

Nu Busquets geschorst is voor de return kan Frenkie het laten zien op zijn beste positie. En dan hoop ik dat het een leukere wedstrijd wordt dan gister.

Er is bij Barcelona genoeg mis. Het technische beleid van de club is gewoon slecht, waardoor je nu met een selectie zit die met de absolute top niet echt meer mee kan. Te laat door geselecteerd en willen blijven teren op de magie van Messi. Daarnaast is het systeem daar zo heilig, zelfs als het totaal niet loopt worden spelers maar overal neergezet, zelfs waar ze totaal niet uit de voeten kunnen. Tot slot heb je ook te maken met aankopen die totaal niet renderen waar je ze ook neerzet. Pique, Busquets, Rakitic, Griezmann en zelfs Alba vind ik niet meer wat het was. Pique is klaar, kan goed opbouwen maar als je zo ver van je eigen doel speelt heb je snelheid nodig. Busquets werd gister bewierookt en geprezen om die ene pass, maar zien mensen dan niet hoeveel ballen hij op risicovolle plekken zomaar inlevert? Hij deed dit nooit, dit seizoen betrap ik hem elke wedstrijd hierop. Rakitic zegt genoeg is over en uit. Griezmann is een speler zonder pit, snelheid , diepgang echt niks vind ik die gast. Zet dan maar Fati erin. Robertson, Davies, Mendy dat zijn de moderne backs. Alba is aanvallend goed, maar verdedigend zo zwak in fysieke duels. Ik heb liever Tagliafico dan Alba serieus. Firpo is categorie Rakitic. Kan elke bal terugkaatsen een actie om buitenom te gaan of een voorzet geven zie ik hem zelden doen. Frenkie heeft gewoon de verkeerde keuze gemaakt. Dit Barcelona kan pas onder een nieuw bewind weer een weg inslaan. Wat er nu rondloopt is gewoon zielig eigenlijk. Vooral voor Messi vind ik het treurig. Frenkie had lekker naar City moeten gaan punt naar achter als controleur, met de Bruyne iets voor hem aan de rechterkant en links 1 van de 2 Silva’s.

Wat mij vooral opviel was dat De Jong nauwelijks de bal togespeeld kreeg, omdat Rakitic en Busquets de blik voornamelijk naar de rechterkant gericht hielden. Alles ging de kant van Vidal op of door het midden waar Messi liep. En op de spaarzame ogenblikken waar de bal naar links ging, trok Griezmann naar binnen waarbij hij De Jong onderhoud naar de links buiten positie drong. De Jong probeerde dat een aantal keren aan te passen door zich te laten zakken, maar dan liep de linksachter weer in de weg. En Napoli ging er natuurlijk ook gewoon goed tussen staan, waardoor De Jong nagenoeg onbereikbaar was. Maar dat gold voor Messi eigenlijk ook.

Frenkie heeft geluk gehad dat hij bij een goed Ajax speelde met Zyech, Tadic, de Ligt, Schöne. Verder is het een goede meevoetballer 13 in een dozijn

Napoli thuis wordt begin van het einde van Busquets bij Barcelona. Gister een goede dieptepass geteld,rest breed.

Je leest hele conclussies van die kranten, gebasseert op 1 a 2 acties. Je ziet de jong tevelmatig wandelen. Alsof hij zich niet in MAG laten zakken. Verloren en verdwaald. Je maakt geen gebruik van zn opbouwende en verdedigende kwaliteiten op deze manier. Dan kan hij nog beter op 4 gaan spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren