Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten: ‘Het is schandalig, verplicht geld teruggeven aan het publiek’

Laatste update:

Marco van Basten heeft geen goed woord over voor het optreden van arbiter Ruddy Buquet in de wedstrijd tussen Getafe en Ajax in de Europa League. Volgens de analist van FOX Sports had de scheidsrechter harder moeten ingrijpen om het spelbederf van Getafe te bestraffen. De thuisploeg probeerde het spel voortdurend te ontregelen, tot ergernis van Van Basten.

De zuivere speeltijd bedroeg 42 minuten en 36 seconden in het Coliseum Alfonso Pérez. In de geschiedenis van de Europa League, sinds 2009, was de bal in slechts één wedstrijd nog korter op het veld. "Het is bloedirritant", foetert Van Basten kort na het laatste fluitsignaal. Het spel kwam nooit echt op gang, voegt de oud-topvoetballer eraan toe. "Iedere keer wordt er afgefloten en heeft Getafe weer het voordeel. Je ergert je rot. Die scheidsrechter begrijpt er geen moer van. Het zijn allemaal spelers die trucs uithalen, vallen en komedie maken. Als scheidsrechter kun je een belangrijke rol spelen om die wedstrijd van beide kanten een beetje acceptabel te houden. Daar faalt hij volledig in."

"Het is toch ongelooflijk dat je van de 90 minuten, 42 minuten hebt gevoetbald. Dat is toch een achterlijke regel?", voegt Van Basten, een fervent pleitbezorger van de invoering van negentig minuten zuivere speeltijd, toe aan zijn relaas. De scheidsrechter noemt hij een 'oelewapper'. "Die gaat maar door in die komedie, hij ging er maar in mee. In plaats van dat hij er wat aan doet... Die scheidsrechter is echt een koekenbakker. Plus het feit dat je maar 42 minuten gespeeld hebt van de 90, dat is gewoon schandalig. Je moet geld teruggeven aan het publiek, verplicht."

Het was een frustrerende avond voor Ajax, waarop de ergernissen duidelijk merkbaar waren. Zo ontving Nicolás Tagliafico een gele kaart voor een stevige overtreding op Marc Cucurella, waardoor de linksback de return in Amsterdam van volgende week moet missen. Bovendien ging Ryan Babel op de bon na contact met Allan Nyom. Volgens Babel stelde Nyom zich aan: de aanvaller rolde opzichtig over het gras en hinkte naast Nyom, om de spot te drijven met zijn opponent. Eerder in de wedstrijd had Edson Álvarez al een gele prent gekregen.

"Het was wel grappig om te zien hoe Babel die speler nadeed. Maar het geeft ook wel aan hoezeer Ajax ermee bezig is geweest tijdens de wedstrijd", geeft analist Kenneth Perez tot slot aan. Over een week wacht voor Ajax de return in de Johan Cruijff ArenA. De ploeg van Erik ten Hag verloor door een treffer van Deyverson in minuut 38 en een van richting veranderde inzet van Kenedy in de derde minuut van de blessuretijd, na balverlies van Perr Schuurs.

Ben je het eens met de kritiek van Marco van Basten op Ruddy Buquet?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'Frontale aanval'.. dat viel nog wel mee. Maar hij heeft een punt. Arbiters zijn er om de eerlijkheid te waarborgen en de regels handhaven.. dat lukte vandaag niet zo. Acteren werd beloond.

20 februari 2020 om 21:28

Precies. Mensen zullen sentimenteel voor of tegen Ajax zijn en vinden dat Getafe irritant was of Ajax dom. Maar een goede scheidsrechter straft dit af. Er worden geregeld regels aangepast om het spel aantrekkelijker te maken en scheidsrechters hebben hun rol daarin. Maar dan moet je het wel aanvoelen en deze man heeft gewoon geen overzicht. Ajax heeft de nederlaag aan het eigen slechte spel te danken natuurlijk. Maar niemand met enig voetbalverstand, ongeacht voor- of afkeur van Ajax, kan enthousiast worden van deze manier van fluiten.

20 februari 2020 om 21:38

Dit is de eerste wedstrijd waarvan het als Ajacied gunstig was geweest als Nijhuis de scheidsrechter was.

20 februari 2020 om 21:40

Misschien zou je vaker Nijhuis moeten willen. Dan zouden ze zich niet zo uit de tent laten lokken.

20 februari 2020 om 21:41

Dan vlieg ik persoonlijk nog liever uit Europa eerlijk gezegd. Ben wel klaar met die verzonnen regels van een mediageile man die denkt dat er 55.000 man een kaartje koopt om naar zijn fluitje te komen kijken.

20 februari 2020 om 21:45

Mv010. Die logica snap ik niet 😅 Als je vaker een scheids hebt die alles laat doorgaan raak je alleen maar gefrustreerder van theatergedrag en een scheids die alles affluit toch?

21 februari 2020 om 07:43

Als het spel doorgaat heb je simpelweg geen tijd om je aan te stellen. Je hebt alleen maar jezelf en je team ermee als je blijft liggen

20 februari 2020 om 21:39

Juist, hij heeft gewoon helemaal gelijk. Het is ook goed dat iemand dit benoemt want ik denk dat de meeste Ajacieden vandaag weinig zin hebben om het over de scheids te hebben. Dit was niet zoals de wedstrijden in de CL. Vandaag verloren we omdat we collectief gefaald hebben. Van de spelers tot die klojo in het uitvak die die aansteker tegen die dramaqueen van Getafe gooide.

21 februari 2020 om 08:51

"juist, hij heeft gewoon helemaal gelijk. Het is ook goed dat iemand dit benoemt want ik denk dat de meeste Ajacieden vandaag weinig zin hebben om het over de scheids te hebben. Dit was niet zoals de wedstrijden in de CL. Vandaag verloren we omdat we collectief gefaald hebben ". Denk je niet dat het een met het ander te maken heeft en het gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg is?

21 februari 2020 om 11:40

Ik denk niet dat Ajax door de scheids zo ver door de ondergrens is gezakt. Je mag toch verwachten dat je opendraaien of een pass over 8 meter ook lukt wanneer de scheids een mindere dag heeft. Dat het invloed heeft gehad is wel duidelijk als je naar Bollywood ster Babel kijkt. We moeten gewoon in de spiegel kijken en alle dingen die we zelf fout hebben gedaan erkennen en verbeteren.

20 februari 2020 om 22:01

Ploegen zoals Getafe spelen met de grens die de scheidsrechter trekt. Een pietluttige Franse scheidsrechter laat zich graag in de val lokken door overal voor te fluiten. In dat geval laten ze zich maar al te graag vallen. Bij een scheidsrechter die veel toelaat maken ze juist veel harde overtredingen om je uit het spel te halen. Heel vervelend om tegen te spelen, maar dat we ons zo makkelijk uit de tent laten lokken en op geen enkel moment gaan voetballen hebben we aan ons zelf te danken.

Erg lastig voetballen. Als kijker vond ik het een doodsaaie wedstrijd. Ik heb amper voetbal gezien. Hoop dat het in de JC Arena een leukere wedstrijd wordt. Dit was absoluut geen reclame voor het voetbal. De scheidsrechter was totaal ongeschikt. De Uefa mag wel meer moeite steken om dit soort zaad wedstrijden te voorkomen.

20 februari 2020 om 21:31

Het enige wat gaat werken is zuivere speeltijd. Dan kun je rollen en zuigen wat je wilt, wisselen in de laatste minuut etc. Maar dan staat het klokje gewoon stil. Dat is het enige wat deze ongein gaat oplossen. Ajax moet overigens de fout bij zichzelf zoeken. Er lag zoveel ruimte maar als iedereen zijn kop verliest wordt het een lastig verhaal.

20 februari 2020 om 21:35

Hopelijk komt het er snel van. Dit soort wedstrijden zijn er gewoon te veel. Ajax was inderdaad matig, tempo lag laag en veel te slordig.

20 februari 2020 om 21:47

@mario; je houdt dan wel zuivere speeltijd over inderdaad, maar teams als getafe kunnen dan nog steeds om de haverklap liggen rollebollen om ajax uit het spel te halen.
Ik ben ook voorstander van zuivere speeltijd maar verwacht niet dat de ongein daarmee is opgelost

21 februari 2020 om 01:03

Maar IJsmuts, nu is het extra frustrerend als de scheids er constant in trapt en geen extra tijd er voor geeft. Na die eerste goal heeft de wedstrijd alleen al 6 minuten stil gelegen. 6 minuten. En hij gaf totaal maar 3 extra.

21 februari 2020 om 07:34

Het is maar goed dat hij niet zoveel extra tijd gaf, anders was het straks nog 3-0 geworden.

21 februari 2020 om 09:20

Zuiver of zuiverdere speeltijd zou m.i. ook meer bekeken moeten worden want dit ging natuurlijk nergens meer over. Dit vind ik al jaren maar hoe dat goed in te vullen is erg lastig.

Vond het geen leuke wedstrijd om naar te kijken, maar wilde voorzichtig zijn met naar de scheidsrechter wijzen, maar als de zuivere speeltijd uiteindelijk echt maar 42 minuten was mag hij zich toch wel even achter z'n oren krabben vind ik.

20 februari 2020 om 21:34

Ja maar je doet er zo weinig aan als scheids.. Volgens mij is de zuivere speeltijd bij wedstrijden van Getafe gemiddeld 55 minuten. Elke scheids heeft dus diezelfde problemen en wat doet je er aan? Met gele kaarten strooien? Dan duurt het allemaal alleen maar langer. Het is heel slim wat Getafe doet, de scheids wordt buitenspel gezet. Je moet er dan als tegenstander voor zorgen dat jij je niet buitenspel laat zetten, maar Ajax liet zich gewillig buitenspel zetten met als dieptepunt Babel die als een clown over het veld rolt. Dan heeft Getafe je precies waar ze je hebben willen. Het is gênant dat een ervaren man als Babel zich dan zo laat meevoeren.

20 februari 2020 om 21:41

Als die scheidsrechters nou eerst eens beginnen met gele kaarten uitdelen voor dat eeuwige acteerwerk en voor het om kaarten vragen met die handjes, dan is dat snel afgelopen denk ik...

20 februari 2020 om 21:41

Je zou als scheids niet kunnen fluiten voor iedere windvlaag. Of geel geven voor een optelsom van kleine overtredingen. Je zag het een of twee keer dat de scheids zowaar liet doorspelen na een duel waarin uiteraard niets aan de hand was en dat die gasten van Getafe wonder boven wonder opstanden na hun dramatische hoofdblessure. Laat je het nog vijf keer doorgaan dan snappen zij hopelijk ook een keer dat het niet werkt. Maar deze scheids floot letterlijk iedere keer als er een Ajacied het duel aanging met iemand van Getafe. Tja, daar kun je dan ook weinig tegenover stellen als speler. Vond dat Blind het wel goed verwoordde na de wedstrijd. Ajax was gewaarschuwd, maar de scheids ook. Ajax heeft het zeker aan zichzelf te danken, maar de scheids was minstens net zo dramatisch in het zich laten opnaaien door Getafe.

20 februari 2020 om 21:42

Dan vallen er elke wedstrijd 20 gele kaarten dat werkt ook niet.

20 februari 2020 om 21:46

@arsenal890, dat is juist het idee.. Als scheidsrechters dat consequent doen, ben ik ervan overtuigd dat die spelers niet zo makkelijk meer naar de grond gaan of om kaarten durven te vragen..

20 februari 2020 om 22:43

Waarom zou dat niet werken? Is het probleem toch snel opgelost lijkt me.

Ongelooflijk, zit je bijna 97 minuten naar een wedstrijd te kijken, en maar 42 daarvan is de bal ook echt in het spel. Echt een van de slechtste wedstrijden die ik ooit heb gezien, had niets met voetbal te maken.

20 februari 2020 om 21:37

Inderdaad een onwerkelijke statistiek. Kan het me bijna ook niet voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn voor Ajax(-supporters).

20 februari 2020 om 22:34

Het is zwaar frustrerend maar helaas lag het echt niet daaraan. Het ging voorin voor geen meter vandaag, geen enkele echte kans. En dan neemt geen van de ervaren spelers de pleog bij de hand en maakt ze duidelijk, vandaag wil het niet, opak die 1-0 nederlaag en richt je op de thuis wedstrijd. maar nee, allemaal na voren. Balverlies en achterin heeft Getafe meteen een overtal. Nauwelijks verschillend als in die wedstrijd tegen Tottenham. op een gegeven moment is het geneog en mag je de wedstirjd doodmaken, neem je geen risico's meer.

21 februari 2020 om 07:37

Frustrerend voor Ajax? Ajax maakte er een nog slechtere wedstrijd van dan Getafe... een pass op 5meter lukte al nauwelijks.

Ben het eens met van Basten!
Het is toch ongelooflijk dat we dit hebben moeten kijken met ze alle.
Die man had alles de kop in kunnen duwen en er een voetbalwedstrijd van kunnen maken.
Tevens de extra tijd was ook verbazingwekkend kort bijde helften.

20 februari 2020 om 21:36

En hoe had hij het in de kop moeten drukken dan? Wat een simpele reactie zeg. Doe jij het zelf even dan, een ploeg die gedrillt is op deze manier van spelen en precies weet wat wel en niet binnen de regeltjes valt. Dus oprechte vraag: wat had de scheids kunnen doen?

20 februari 2020 om 21:41

Heel simpel spelbederf is geel dat is al jaren zo.
En je klokje stil vragen om kaarten geel laat ze maar gewoon voetballen en niet janken.

20 februari 2020 om 21:42

Deze ploeg vraagt erom om 5 keer op rij geen overtreding mee te krijgen waar het er wel een is. Je geeft een speler die bij een kleine overtreding ligt te rollen direct geel. Je hebt er schijt aan als je er dan als scheids per ongeluk een keer naast zit, want door al het simuleren willen ze dat nou eenmaal. Je geeft als scheids 10 minuten extra tijd na beide speelhelften. Genoeg opties?

20 februari 2020 om 21:42

Schwalbe? Geel. 3 keer tijdrekken als ploeg? Geel. Net dat ene tikje te vaak doen? Geel. Publiek provoceren? Geel. Shirtje trekken? 2 keer waarschuwen, dan geel.

Och wat mis ik collina soms...

20 februari 2020 om 21:56

Om kaarten vragen, geel. En idd gewoon niet meer fluiten als er n speler van Getafe valt, tenzij je n enorme trap ziet

21 februari 2020 om 01:04

Zelfs de coach van Getafe was constant om vrije trappen en kaarten aan t vragen. Echt te super sneu voor woorden. Zou echt trots zijn als club op dit soort wantoestanden

Kom op zeg . Ik had Ajax nog 3 uur laten spelen voor 1 doelpunt te scoren . Sorry maar Ajax was vanavond bedroevend zwak .

20 februari 2020 om 21:34

Daar gaat dit niet over.
Dit gaat over regels.
Stel Ajax zou er met 6-0 afgaan is het wat het is maar dan wel op een eerlijke manier.
42min is wel erg weinig voetbal vind je niet?

20 februari 2020 om 21:39

Het gaat niet alleen om de totale speeltijd, maar ook om het feit dat door het constant onderbreken van de wedstrijd er geen vaart in het spel kan komen. Bovendien kan een tegenstander zo even uitrusten en hergroeperen. Mag hopen dat je dat dan wel snapt.

20 februari 2020 om 21:44

Wie moest er hergroeperen? Ajax dat geen kans gecreëerd heeft? Als de spelers van Ajax de bal eens naar degene met hetzelfde shirt zouden spelen en niet zoals Blind als maar naar voren schieten, dan had je recht van spreken. Het was gewoon dramatisch vanavond

20 februari 2020 om 22:34

@MV je hebt gelijk wat betreft het vertoonde spel van Ajax. Los daarvan zou je als scheids Getafe kunnen aanpakken op spelbederf en schwalbe. Die 2 zaken staan echt los van elkaar. Maar Ajax had vanavond zeker geen recht op enig resultaat.

Ajax speelde dramatisch, maar dat neemt niet weg datje niets mag zeggen van de net zo dramatische arbitrage. Die man moet zich toch voorbereiden op een wedstrijd, kijken hoe een team speelt en wat hun spelopvatting is. Dan weet je dat Ajax wil voetballen en Getafe alleen maar theater wil maken. Het is best triest dat een scheidsrechter zo mee kan gaan in het theater. En tijdrekken hoefden ze niet te doen, dat deed de scheidsrechter zelf wel. Na het doelpunt het spel 6 minuten stil laten liggen, zonder reden, en vervolgens 3 minuten blessuretijd toevoegen. Nogmaals, Ajax was dramatisch, maar de scheidsrechter was niet veel minder. Getafe is gewoon een trieste ploeg, als je thuis gewoon je niveau haalt is het zeker nog mogelijk om door te gaan.

Een scheidsrechter moet zich toch voor de wedstrijd zich een beetje in de ploegen te verdiepen. Deze man was zoals vaker van amateur nivo. Trouwens als Nijhuis of andere Nederlandse scheidsrechters veel laten doorgaan zeggen ze dat ze Europees fluiten, weerstand en tempo verhogen. Nou in geen enkele Europese wedstrijd wordt zo gefloten, waardoor Nederlandse clubs het lastig hebben.

We gaan het allemaal normaal vinden. Regels zijn verziekt. Arrogantie van het voetbal. Bij vrijwel alle andere bal-sporten speelt dit niet en is er respect voor elkaar en scheidsrechter. Overigens geheel los hiervan, overschatten we het Nederlandse voetbal.

Ik denk dat er gewoon aanscherping van de regels nodig zijn als het gaat om spelbederf. Het hele succes rondom bepaalde clubs die onsportiviteit tot de norm hebben verheven is wat mij betreft aanleiding om de hele regelgeving eens kritisch onder de loep te nemen. Deze ploegen komen er of mee weg omdat scheidsrechters niet handhaven of omdat de regels het toelaten. Overigens is dit een discussie die verder los staat van het resultaat vanavond, want Getafe verdiende het wel te winnen op basis van wat ze lieten zien. Of beter gezegd, Ajax was nog slechter en verdiende het daarom om te verliezen.

Van Basten heeft een punt. Echter moet in dit geval Ajax voor naar zichzelf kijken. Op de momenten dat er wel gespeeld werd, leek het nergens op. Ook weet je precies hoe deze ploeg is en toch trap je erin en ga je mee in de provocaties. Dat moment van Babel was tekenend. Is ze niet gezegd dit te moeten negeren?

20 februari 2020 om 21:46

Precies. We hebben het over de scheids na echt een baggerpartij van Ajax. 1 doelpoging in vredesnaam. En zij hadden er over de 10.

20 februari 2020 om 21:46

Eigenlijk had Babel direct gewisseld moeten worden na die kansloze actie. Je bent een van de meer ervaren mannen op het veld en dan laat je je zo kennen. Terwijl je zelf een dramatische wedstrijd speelt.

Tja als Ajax gewoon zijn niveau haalt en onder het vroeg druk zetten van Getafe uitspeelt is er niets aan de hand. Ajax gaf door hun eigen slechte spel de gelegenheid aan Getafe om hun provocatieve spel te spelen. Babel speelde als een dweil en dan kan hij wel als een clown reageren maar ik vond het een schandalige reactie van een speler die vooral gefrustreerd was dat hij slecht speelde. En er kan wel afgegeven worden op de scheidsrechter maar hij spaarde Tagliafico ook want die had zo maar zijn tweede gele kaart kunnen krijgen.ten Hag is er gewoon niet in geslaagd zijn ploeg te wapenen tegen dit Getafe en Ajax zet hun slechte spel na de winterstop gewoon door.

20 februari 2020 om 21:50

Je heb helemaal gelijk maar dit gaat over dat een scheids de wedstrijd niet onder controle heb.
Ookal zou Ajax 2dagen voetballen hadden ze nog niet gescoord.
Maar 42min van de 90 is echt niet normaal.
Heb zelf nog nooit zo wedstrijd gezien dat de bal zo weinig rolt.

Tja. Franse scheidsrechters is vaak ellende. Maar laten we wel wezen, een Duitse club had zich nooit zo laten intimideren. Tegen Valencia was het hetzelfde laken een pak.

Scheidsrechter was matig, maar Ajax was nog veel matiger. Lieten zich weer veel te makkelijk uit hun spel halen door een irritante tegenstander. Tadic, Ziyech en Babel voorop, die niet geheel ontoevallig alle drie dramatisch speelden.

20 februari 2020 om 22:07

Precies. Een aantal keer kwam Ajax er prima voetballend doorheen maar dan ging het voorin gruwelijk mis. Ballen die meters van de voet springen in de aanname, Teveel jongens zitten in hun hoofd bij de zomer transfer carrousel. Dit Ajax was geen schim van het Ajax in de CL verleden jaar.

Getafe was kwa toneel echt verschrikkelijk irritant en die scheid trapte er non stop in. Echter ging het van de week over dat Getafe moet een scheids die snel fluit in het nadeel zou zijn omdat ze dan niet zo konden schoppen, is het ironisch (maar zuur) dat ze dat juist nu de kop kost en beter zo'n Spaanse hadden kunnen hebben.

21 februari 2020 om 01:11

De Scheidsrechters in Spanje fluiten ook voor alles hoor. In een gemiddelde La Liga wedstrijd zie je niks anders dan spelers die voor alles gaan liggen en scheidsrechters die er vervolgens voor fluiten.

Zet die tijd dan gewoon stil als het spel stil ligt, dan heb je dat gezeik met te weinig extra tijd ook niet en worden tenminste 90 minuten gevoetbald

21 februari 2020 om 12:27

Als zuivere speeltijd wordt ingevoerd is 90 minuten echt veel te lang, dan duurt een helft een uur. Heb het ooit een keer een helft bij gehouden met de stopwatch. Elke keer als de bal niet rolde op pauze en dan weer door. Kwam op 30 minuten uit. 60 minuten zuivere speeltijd lijkt me in ieder geval het proberen waard.

Je mag eerder blij zijn met 42 minuten zuivere speeltijd, je moet er toch niet aan denken om deze ellende nog langer aan te zien. Ajax was met vanalles bezig behalve met voetballen.

Ach Onana rekte goed en wel 4.46 minuut tegen Psv. Dus ze doen daar zelf aan mee. Dit gebeurd overal en is behoorlijk ergerlijk. Er is maar één oplossing, tijd stoppen als het spel stilligt. Kan de var prima doen, we kunnen notabene de gelopen afstand per speler bijhouden dus tijd zou een eitje moeten zijn.

Wat een slechte wedstrijd en wat een slecht Ajax. Verdiend verloren. Eerste goal begrijp ik niet waarom ze zover van het doel verdedigen en gokken op buitenspel. Dat was vragen om problemen. Tweede goal waar is schuurs in hemelsnaam mee bezig. Amateurisme ten top. Tadic, Ziyech, vd beek en blind gaven allen niet thuis en dan blijft er weinig over. Babel nooit neer opstellen. Wordt diep gestuurd neemt hij de bal zeer slecht mee. Was anders 100% kans geworden. En met die kopbal weet ik niet wat hij wou maar hij zelf waarschijnlijk ook niet. Had er gewoon in gemoeten. En ja getafe is een irritante ploeg en ja de scheidsrechter was belabberd en ja er is slechts 43 minuten gevoetbald. Maar dat is allemaal geen excuus. Ajax speelde gewoon bagger!

Blijft leuk dat veel Ajacieden blijven klagen over zuivere speeltijd, terwijl hun keeper er vandaag niet bij was vanwege een gele kaart voor tijdrekken.. in de 61ste minuut... maar dat is natuurlijk heeeeel iets anders.

Daarnaast, iedereen weet dat het Spaanse voetbal om acteren draait. Altijd al zo geweest. Valencia was zo, en verrassing: Getafe is ook 2 wedstrijden zo. Zullen we vast 8 artikelen schrijven hoe het daar aan ligt en vooral niet aan het verschrikkelijke spel van Ajax. 42 minuten zou toch genoeg moeten zijn om op z’n minst naar je teamgenoot te kunnen passen ?

Hoezo heeft Blind, ik steek liever mn hand op voor buitenspel dan dat ik mijn verdedigende taak uitvoer, zo'n hoge score?

Wat loopt iedereen maar te zanikken over Getafe die gaan hoogswaarschijnlijk naar de volgende ronde dat levert mooie punten op en geld is binnen. Voetbal wordt niet meer gespeeld om wij het publiek te vermaken dat weten we onderhand toch wel.. Maar alles doen om te winnen en dat hebben ploegen als Getafe, Atletico om maar een voorbeeld te noemen wel door. Misschien moeten wij als Nederland zijnde maar eens van afstappen om altijd maar het liefste jongen van de klas te willen zijn, mentaliteit moet worden veranderd. Ja en dan hoor ik de grote ‘heren’ aan tafel altijd zeggen ja maar wij zijn Nederland wij spelen verzorgd en mooi voetbal dat is onze filosofie en daar stappen we niet vanaf precies zo blijven we eeuwig 2e.

21 februari 2020 om 00:57

Hier ben ik het dus echt volledig mee oneens. Je hoeft inderdaad niet altijd ‘het braafste jongetje van de klas’ te zijn, maar als Ajax zo zou gaan spelen als getafe zou het voor mij persoonlijk snel afgelopen zijn met wedstrijden kijken. Ik ben in de eerste plaats supporter en voetbalfan om mooi voetbal te zien en niet om een stelletje bloedzuigers te zien. Dan liever een paar overwinningen minder elk seizoen.

Het verbaasd me dat zoveel mensen hier verbaasd om zijn. In een gemiddelde La Liga wedstrijd gebeurt niks anders. Continu vallende spelers, scheidsrechters die voor alles fluiten, tijdrekken... De Spaanse competitie staat dankzij het Tiki Taka van Barca van een paar jaar geleden bekend als een competitie waarin mooi voetbal wordt gespeeld, maar in de werkelijkheid is dat op een paar uitzonderingen na niet het geval. Veel teams spelen dan ook behoudend 4-4-2 en er vallen relatief weinig goals.

Ik ben voor 5 en 10 minuten straffen zoals in hockey. Dan kun je regelmatig een speler 5 minuten geven voor herhaaldelijk kleine overtredingen. Je zult Maar fan van Getafe zijn zeg. Ik zou me echt kapot sxhamen , ondanks dat de resultaten prima zijn. Daar zou ik echt nooit een seizoenskaart nemen als ik daar zou women. Het is natuurlijk typisch spaans \ Portugees en het was van te voren bekens, maar zo een verzameling anti voetballers heb ik nog nooit gezien

Volgens mij had het publiek daar een prima avond en is voldaan naar huis gegaan. Dus waar doelt van Basten op?

21 februari 2020 om 11:27

Reis plus kaarten vergoeden van de mee gereisde Ajacieden lijkt mij.

Beetje gechargeerd van geld retour doen uiteraard maar wat kan je als scheidsrechter veel fout doen, super slecht, je trapt er echt met volle ogen in beste man, een kind ziet dit nog. Uiteraard kijk ik gekleurd, maar als ik zeg dat vele Ajax spelers niet slim vinden om je zo te laten opnaaien kan ik daar een klein beetje mee eens zijn maar als je ook zo genaaid wordt door scheids dan is zo moeilijk om je sterk en er boven te blijven staan.
Je weet dat dit scenario je te wachten staat en hoopt dat de scheids dat uiteraard ook weet maar die speelde gewoo n het Getafe spel blind mee.

Waarschijnlijk een gefrustreerde mening dit maar ik zou als Uefa dit soort teams die overduidelijk zoveel toneel spelen proberen aan te pakken want het heeft weinig met voetbal te maken meer.

Ja Ajax was niet best wat ook al in beetje in het vat zat maar zo'n wedstrijd als dit maakt me pissed off!
42 minuten werkelijk gespeeld, record?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren