Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ED: Geschrokken clubleiding PSV laat zich niet wegjagen door fans

Laatste update:

De clubleiding van PSV piekert er niet over om op te stappen, zo meldt het Eindhovens Dagblad. Algemeen directeur Toon Gerbrands en technisch directeur John de Jong liggen onder vuur bij een deel van de achterban, maar dat is voor het duo geen reden om de deur van het Philips Stadion achter zich dicht te trekken. De club is echter wel geschrokken van de manier waarop sommige supporters hun onvrede hebben geuit. Na afloop van het 1-1 gelijkspel tegen FC Twente was het onrustig rond het stadion en probeerde circa vijftig fans de hoofdingang te bestormen.

Volgens het regionale dagblad vindt de clubleiding het geweld van de betrokkenen onacceptabel. Met name De Jong moest het ontgelden bij de supporters. “Hij en algemeen directeur Toon Gerbrands piekeren er niet over om aan de wens van enkele tientallen boze supporters te voldoen. Ze vinden het onverantwoord om op dit moment op te stappen en de club stuurloos achter te laten”, zo klinkt het. “Dat er forse kritiek is op het aankoopbeleid van De Jong is voor PSV geen verrassing en de klachten daarover worden ook onderschreven.”

De Jong volgde de naar Everton vertrokken Marcel Brands op en de nieuwe technisch directeur is met zijn aankopen tot dusver weinig succesvol gebleken. PSV zal hem niet zomaar aan de kant zetten, daar hij is aangesteld voor de langere termijn. De club laat zijn oren dan ook niet hangen naar een aantal boze fans. De relschoppers die zondag geweld hebben gebruikt, mogen rekenen op een stadionverbod. Fans zijn boos over het aankoopbeleid, de tegenvallende resultaten en het ontslag van Mark van Bommel. Laatstgenoemde werd ontslagen vanwege de magere prestaties van het eerste elftal. De club hoopte het tij te keren, maar dat is niet gelukt.

Onder Faber zijn de resultaten niet beter. Afgelopen donderdag werd PSV uitgeschakeld in de TOTO KNVB Beker. Op bezoek bij NAC Breda gingen de Eindhovenaren met 2-0 onderuit. Zondag werd een 1-0 voorsprong uit handen gegeven tegen FC Twente (1-1) en komend weekend staat de uitwedstrijd tegen Ajax op het programma. In Amsterdam moet PSV het doen zonder Steven Bergwijn. Hij staat op het punt een transfer naar Tottenham Hotspur af te ronden.

Vind jij van de clubleiding van PSV moet opstappen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja de clubleiding zou op moeten stappen, maar niet onder druk van een groepje "supporters" bij het stadion.

28 januari 2020 om 12:10

Waarom de clubleiding? Als Gerbrands nou eens leiderschap toont door na van Bommel ook de Jong te ontslaan, en daar een ervaren kracht voor in de plaats te zetten? Waarom durft hij niet aan te kloppen bij van Geel. Die heeft het bij alle clubs tot nu toe prima gedaan, met de middelen die hij op dat moment tot zijn beschikking had. Willem II is echt niet zomaar aan deze spelers gekomen.

28 januari 2020 om 12:13

Van Geel is algemeen directeur bii Willem II, Joris Mathijssen is de technisch directeur en gaat dus over het komen en gaan van spelers binnen de club.

28 januari 2020 om 12:38

Hoe kun je nou stellen dat PSV van Geel aan moet stellen, echt lachwekkend. Kijk wat voor een zooitje die er bij Feyenoord weer van heeft gemaakt na het kampioenschap. Die heeft toen ook weer een hoop spelers gehaald die de verwachtingen niet waar konden maken. Knap dat Feyenoord zo is opgestaan en weer kampioen werd maar dat komt echt niet door zijn uitstekende beleid, hij had geluk dat matige spelers als Jones, Toornstra, Jorgensen en Elia in de vorm van hun leven waren, hij mag de hoofd jeugdopleiding bedanken want die jongens hebben uiteindelijk het geld opgeleverd en speelde ook erg goed in het kampioensjaar.

28 januari 2020 om 12:57

@nicomitea "die heeft het bij alle clubs tot nu toe prima gedaan" Hahah jij haat PSV kan gewoon niet anders! Een MvG wens je alleen je ergste vijanden toe als TD. Wil je dat PSV definitief afhaakt als concurrent?

28 januari 2020 om 13:40

Als je moet kiezen tussen John de Jong of van Geel, doe mij dan 100x liever van Geel.....

28 januari 2020 om 22:09

Je zou verwachten dat iemand met de naam van Mitea wel zou weten dat van Geel Ajax in een diep dal had gestort. Dat hij bij Feyenoord ook veel geld verspeelde. ..

Wat hij wél kan in besparen in tijd van nood en met weinig middelen iets doen.
Maar zodra het geld er is, gaat het direct over de balk de prullebak in..

29 januari 2020 om 13:49

@mrkrillin Ik was al bang dat ik het uit zou moeten leggen haha

28 januari 2020 om 20:03

Toen v Bommel daar nog trainer was had ik sterk het indruk dat Baumgartl op zijn advies / aandringen naar PSV is gekomen. Dat Ramselaar en Luckassen zijn vertrokken ligt niet aan de Jong maar aan v Bommel. Want hij stelde deze niet op maar koos voor Baumgartl. Om alle miskopen op conto van de Jong te schrijven vind ik echt te kort door de bocht. Bovendien heb je altijd te maken met een risico als je spelers aantrekt. Brands was ook niet altijd succesvol en momenteel heeft Ajax ook miljoenen uitgegeven aan miskopen, denk aan Bande, Marin, Alvarez, Schuurs, Alleen hun prestaties op het veld verbloemen de miskopen... Voor mij heeft de Jong nog krediet maar het is duidelijk dat hij onder een vergrootglas ligt. Ben dus benieuwd waar de Bergwijn miljoenen aan worden besteed. V Aanholt is een prima kandidaat en wat dat betreft een stap in de goede richting !

28 januari 2020 om 22:14

Serieus? Bandé, die bijna 1,5 jaar eruit lag met een blessure en net aan het opbouwen is een miskoop noemen? Schuurs die een groot talent is en via jong Ajax aan het doorbreken is in het eerste en veel progressie maakt een miskoop noemen? Alvarez, een uitstekende 12e man, speelt immers naar behoren in zowel verdediging en middenveld, is alleen geen topspeler een miskoop noemen?
Alleen Marin werkt niet. En zelfs die heeft onmiskenbare kwaliteiten. Is wel verleerd gescout. Goede techniek maar voor het spel van Ajax te langzame handelingssnelheid..

Echt, die mensen zonder verstand van voetbal die elkaar napraten omdat het leuk klinkt ...

Gebrands heeft bij mij nog wel krediet want hij heeft PSV uit de financiele schulden gebracht en daarnaast was PSV sportief ook succesvol in zijn tijd. De Jong is wel een verkeerde persoon op de verkeerde plek gebleken. Hij bleek als scout wel indrukwekkend te zijn dus zet hem maar terug op die functie en zoek een ervaren TD die wel spelers kan kopen die iets toevoegen aan het elftal.

28 januari 2020 om 11:38

Dat valt wel mee hoor, PSV heeft haar onroerende goederen omgezet naar cash. Dat maakt een club niet gezonder maar geeft een club financiele armslag. Maar in de jaarrekening 2018/2019 staan toch echt hele dikke schulden vermeldt. Daar tegenover staan praktisch alleen nog maar de waarde van de spelers. Daar is op zich niets mis mee maar PSV heeft nog een aardige weg te gaan om haar financiele doelstellingen te bereiken.

28 januari 2020 om 11:46

Faber zei zondag letterlijk dat er voor evt versterkingen eerst verkocht moet worden. Dat klinkt toch vrij armoedig.

28 januari 2020 om 11:51

Valt wel mee, ik vind het niet armoedig. PSV heeft een hele grote selectie met veel spelers die buiten de boot vallen. Dan moet men echt eens gaan opruimen. Dus dat de RvC of de directie dan stelt, eerst een speler verkopen voor je er eentje aantrekt is dan wel logisch.

28 januari 2020 om 11:52

@blackpool. niks armoedigs aan, gewoon logisch. Niet iedereen heeft zo veel geld als Ajax. Daarbij komt kijken dat het nog maar de vraag is of PSV europees voetbal gaat spelen komend jaar en daar is wel gebudgetteerd dus als ze slim zijn gaan ze niet als een gek geld uitgeven zonder dat er spelers verkocht worden. Daarnaast heb je nog zo iets als een begroting. Ook jou Ajax wacht soms tot er spelers verkocht worden voordat er nieuwe gehaald worden, dat heet gewoon gezond beleid. Transfersom is een ding maar salaris is een volgende. Ook al is je eigen vermogen nog zo groot, je maakt niet voor niks een begroting met budgetten.

28 januari 2020 om 12:02

In de jaarrekeningen worden telkens kleine winsten of verliezen gemaakt dus dat is niet zo spannend als je weet dat PSV een eigen vermogen heeft van ongeveer 30 miljoen. Gebrands heeft zelf ook aangegeven dat het sportieve belang altijd voor het financiele belang gaat en dat PSV kapitaal op het veld wil hebben staan. Dan is het ook niet meer dan logisch dat er geen grote winsten worden gemaakt, maar er wordt geen financiele puinhoop gemaakt.

28 januari 2020 om 12:11

Kan jij vertellen hoeveel schulden dit betreft? Ben benieuwd.

28 januari 2020 om 12:13

Geen puinhoop maar er staan wel behoorlijke schulden in het jaarverslag namelijk 57,4 mio aan langlopende schulden en 58,7 mio aan kortlopende schulden. De langlopende schulden zijn gestegen met 14 mio tov een jaar eerder. Dit zal weer verminderd zijn door de uitgaande transfers maar dat betekend wel dat er minder transfergeld beschikbaar is dan vele denken.

28 januari 2020 om 11:50

Ja mooi verhaal, toon gebrands heeft dat helemaal niet gedaan. Tiny Sanders die heeft PSV uit de schulden getrokken. Qua dat betreft gaat daar alle eer naar toe. Gebrands kwam toen Sanders het vuile werk had opgeknapt (dat was overigens ook zijn taak). Gebrands kwam precies in de periode dat PSV weer wat kon gaan spenderen.

28 januari 2020 om 15:23

Dat heeft toon gerbrands gedaan? Afgelopen jaar wat uitgaande transfers gehad en niet te vergeten CL die ons al 30 miljoen heeft opgeleverd dat heefy ons een netto winst van maarliefst 4,5 miljoen opgeleverd. Ik ben benieuwd wat de winst volgend jaar zal zijn. Topper onzen toon, cynism off.

28 januari 2020 om 17:49

Tiny Sanders heeft PSV uit de financiele schulden gebracht, dat was zijn taak. Gerbrands werd aangesteld om voor sportief succes te zorgen

Je moet je ook niet weg laten jagen door een hoopje tuig die je probeert aan te vallen. Juiste beslissing i.m.o.

28 januari 2020 om 11:41

Helemaal mee eens. Gerbrands heeft het altijd goed gedaan. Nu gaat het even wat minder en zou hij gelijk weg moeten. Maar als voetbalclub win je niet 10 jaar achter elkaar het kampioenschap. Tenminste niet in Nederland. John de Jong is nog wat ongelukkig, maar vorig jaar was er geen kritiek op hem. Daarnaast begon ook Brands niet geweldig bij Psv, en heeft het daarna toch goed gedaan. Ook Overmars kreeg in zijn beginperiode veel kritiek en wordt nu op handen gedragen.

Ik zou ook gewoon lekker blijven zitten. Waarom zou je ook opstappen. John de Jong ontvangt ongetwijfeld een heel goed salaris en kan ondertussen lekker verder gaan met sportief wanbeleid uitvoeren. Bij feyenoord zit inmiddels wel een technisch directeur met een goede visie. Dus laat het bij PSV vooral zoals het is dan gaan wij met Feyenoord de komende jaren PSV in sportief opzicht voorbij

28 januari 2020 om 13:21

Het verschil is dat de Jong wel gewoon een groot netwerk heeft, aangezien die hiervoor hoofdscout was. Hij blijkt alleen te onervaren om in het diepe te worden gegooid. Aan de andere kant had brands het op het begin ook niet makkelijk en is die beter geworden met de tijd

28 januari 2020 om 13:46

Lekker laten zitten, hij heeft gewoon de tijd nodig om de kneepjes van het vak te leren. Overmars werd ook weggehoond in het begin. De Jong betaald wel erg goed bij transfers, Baumgartl en Bruma hebben hun torenhoge transfersom nog niet waar kunnen maken. Spelers waar meer dan 10 miljoen voor wordt betaald moeten er in de eredivisie wel gelijk staan en dat is bij deze heren zeker niet het geval.

28 januari 2020 om 13:59

Dit is wel een hele andere situatie. John de Jong kwam min of meer in een gespreid bedje, terwijl Overmars moest saneren. Bovendien werd Ajax direct aan aantal keren kampioen onder het technische bewind van Overmars. Als je in 2 seizoenen en 4 transferperiodes niet 1 speler kunt halen die meerwaarde heeft, ben je gewoon niet capabel als technisch directeur. Als je hem laat zitten en hij doet dit nog twee jaar, zak je ver weg en dat kan een club als PSV flink in moeilijkheden brengen.

28 januari 2020 om 14:13

@Sirius, klopt deels, maar om al zijn aankopen nu al definitief te bestempelen als miskopen... Dat gaat echt te ver, veel te ver. Wat mij betreft heeft zo'n Baumgartl een vergelijkbaar eerste halfjaar als Neres bijvoorbeeld had bij Ajax; je ziet dat het een prima speler is, maar hij is soms nog wat onwennig en het komt er nog niet helemaal perfect uit. Zo'n jongen hoef je nu echt nog niet af te schrijven. Het niet slagen van Lato zou ik veel eerder op het conto van Van Bommel zetten, want je gaat mij niet vertellen dat Lato minder was dan een constant falende Sadilek op linksback. Op het middenveld hebben we Afellay die langer nodig had om wedstrijdfit te worden, kan gebeuren en ondanks dat Van Bommel hem aanvoerder maakte kan ik mij niet voorstellen dat ze hem echt als steunpilaar hadden meegerekend de eerste seizoenshelft. Alleen Bruma lijkt mij tot nu toe een miskoop, want die heeft op een paar leuke acties in het begin na echt niks klaargespeeld. Mitroglou kunnen we ook nog weinig van zeggen, maar vaak valt het mij op dat hij (net als bijna alles spelers bij PSV) niet in zijn kracht wordt gebruikt. Ik heb het al vaak gezegd, maar over het aankoopbeleid van De Jong is nog verschrikkelijk weinig te zeggen. Wel kunnen we constateren dat het totaal niet loopt en dat zijn keuze voor Faber gewoon heel erg slecht is geweest.

28 januari 2020 om 13:54

Als supporters zich in die mate tegen je gaan keren, is dat gewoon het begin van het einde. Het is onvermijdelijk dat sowieso John de Jong opstapt of ontslagen word.

De supporters van PSV laten zich wel kennen zeg. Als je ziet door wat voor een ellende supporters van andere clubs gegaan zijn (kijk even naar Feyenoord of mijn club Rkc), en hoe die daar destijds mee omgegaan zijn, dan is het behoorlijk treurig dat zij nu zo in de aandacht willen staan na een matig half jaar. PSV is in de afgelopen 5 jaar 3 keer kampioen geworden, vorig jaar net niet kampioen door een stomme tackle van Schwaab, van wat ik zo van insiders hoor zijn de schulden teruggebracht en is de omzet gestegen, Nu zit het even tegen, en dan misdraag je je zo. Heel treurig.

28 januari 2020 om 11:40

Niet alle supporters, wel degene met de grootste mond. Niet iedereen is het hier mee eens, zoals sommige supporters zondag ik het stadion ook lieten blijken.

28 januari 2020 om 11:43

Klopt, dat is ook erg netjes van je. Ik had mijn post beter kunnen starten met "deze supporters" in plaats van "de supporters". Nu komt het te generaliserend over.

28 januari 2020 om 12:13

"de supporters van Psv?" Niet allemaal over één kam scheren, a.u.b.. Er zaten 35.000 supporters in het stadion en daarvan hebben 30-40 man zich misdragen.

28 januari 2020 om 12:37

Bestorming Maasgebouw vergeten? Elke club heeft wel een clubje idioten bij zitten. Die ergens een uitlaatklep in moeten vinden.

28 januari 2020 om 14:04

Dit gebeurt bij elke club in een crisis. Ben je gemakshalve even vergeten dat Feyenoord-supporters nog niet zolang geleden de spelersbus stonden op te wachten en ook acties hadden om te laten zien dat er voor Van Geel geen plek meer was? Gewoon selectieve verontwaardiging als je serieus denkt dat jouw club(s) op dat gebied anders is/zijn. Elke club heeft zo z'n "supporters" die zich misdragen.

29 januari 2020 om 09:20

Oneens, mijn punt is juist de vergelijking tussen een club waar het sportief en bestuurlijk gezien al jarenlang niet loopt ten opzichte van een stabiele club die nu een lastige periode kent.

29 januari 2020 om 14:55

Dat maakt toch helemaal niets uit?! Een crisis is een crisis. De omstandigheden zijn dan misschien totaal anders, maar als er crisis is, zijn er altijd "supporters" die 1,2 of 3 stappen te ver gaan. Geen enkele club is daarin een uitzondering, want dat soort hooligans heb je overal wonen.

Gewoon allebei tot zomer blijven. Gerbrands mag van mij sowieso daarna ook blijven. Levert gewoon goed werk af. Eventueel een keer een verkeerde TD aanstellen kan gebeuren. De Jong mag in zomer kritisch naar gekeken worden.
Nu weggaan heeft niemand wat aan. Ik vind reacties van supporters veel te ver gaan. Er zitten ook weleens mindere jaren tussen.

28 januari 2020 om 11:48

Nu een nieuwe TD aanstellen geeft je natuurlijk wel de kans om een plan op te stellen voor de komende zomer, voordat je weer met een achterstand het volgende seizoen in gaat.

28 januari 2020 om 12:16

Los van de huidige situatie, waar ik onvoldoende van weet, is het juist goed om een TD nu te ontslaan ipv te wachten tot de zomer. Je moet je selectie voor volgend seizoen in april/mei al klaar hebben. Of in ieder geval voor ogen. Sluit er in de zomer pas een nieuwe TD aan, dan moet ie éérst nog de club goed leren kennen voordat hij/zij de juiste spelers weet aan te trekken. Dat betekent paniekaankopen of nóg een jaar uitstel.

28 januari 2020 om 14:17

Natuurlijk niet heel netjes of gebruikelijk, maar je kan De Jong ook aanhouden tot de zomer en zijn potentiële opvolger al opdracht geven zijn huiswerk te doen. Die nieuwe TD kan dan al een trainer benaderen, samen de selectie doornemen, vaststellen wat er nodig is en zaken voorbereiden. De Jong kan de lopende zaken dan regelen.

28 januari 2020 om 14:06

Het maakt eigenlijk niet uit. PSV heeft gewoon een scouting en dus een netwerk. Als je 'm nu ontslaat, kun je rustig op zoek naar een ander. Als je hem in de zomer ontslaat, moet je haastig op zoek naar een nieuwe technisch directeur en loop je achter de feiten aan.

Het is ook niet makkelijk om iemand als Brands op te volgen. Iemand die zelfs de grootste miskopen nog break-even of zelfs met winst wist te verkopen. Denk aan een Marcelo, die totaal niet voldeed op het moment dat hij bij PSV speelde, maar waar geen verlies op werd gedraaid. Als er dan een nieuwe TD komt die direct meerdere miskopen doet, dan is dat verschil wel heel erg groot.

Diezelfde lui riep dat van Bommel weg moest. Dergelijke supporterssentimenten leiden zelden tot succes op langere termijn. Hoe klote ook, de rest van het seizoen roeien met de riemen die je hebt en vooral de focus op verbetering voor volgend seizoen. Nieuwe trainer, nieuwe spelers en doorselecteren waar mogelijk. Eigen identiteit terugzoeken en dit tot uiting laten komen in samenstellen van de nieuwe selectie. Met dit team en een speelwijze á la Dickie bij Feyenoord en PSV haalt gewoon Europees voetbal.

28 januari 2020 om 11:53

Niemand van de harde kern riep dat van Bommel weg moest. Je bent duidelijk niet goed geinformeerd.

28 januari 2020 om 11:58

Kan me nog helder voor de geest halen dat de supporters de druk toch wel hebben opgevoerd om van Bommel de laan uit te sturen. Bij mij is inderdaad geen informatie bekend dat de harde kern hier wel/niet aan deel heeft genomen. Los daarvan vind ik dat je als club in z'n algemeenheid voorzichtig moet zijn met luisteren naar supporters, harde kern of niet.

28 januari 2020 om 13:18

Er zijn zeker mensen geweest die dat geroepen (dat heb je altijd bij supporters, niet iedereen heeft dezelfde mening) maar dat was niet de harde kern die van Bommel weg wilde. Van Bommel is een icoon van de club en had/heeft enorm veel krediet bij de harde kern. Daarnaast is het volgens mij wel duidelijk dat de malaise waar PSV nu in verkeerd niet echt aan een trainer te wijten is maar meer aan het falen van de aankopen en dus John de Jong. Vandaar dat de harde kern die nu weg wil hebben. Toon Gerbrands heeft ook nog krediet vandaar dat ie vooralsnog ook buiten schot wordt gelaten.

28 januari 2020 om 14:30

@Panerai, wat een onzin man. De malaise is niet te wijten aan Van Bommel? Hij is begonnen met een ingespeeld team en heeft dat een halfjaar door kunnen trekken, vervolgens werd het spel minder en langzaam ook steeds meer de resultaten. Het is vanaf begin af aan een neerwaartse spiraal geweest onder Van Bommel die zijn ploeg uiteindelijk achterliet als een ploeg die onherkenbaar, onsamenhangend, ideeloos voetbal speelde. Hij heeft gewoon nagelaten om er ook maar enige vorm van een tactisch strijdplan in te slijpen, individuele spelers kwamen allemaal in een vormdip (zelfs zeer talentvolle spelers met een band met de club en trainer) en door zijn vele wisselingen raakte vooral buitenlandse spelers hun vertrouwen kwijt. En dan heb ik het niet eens over het gedoe met Zoet of zijn gebrek aan zelfreflectie in de analyses na de wedstrijden. Ik heb het niet eens over zijn keuzes om constant falende spelers op te blijven stellen. Ik heb het puur over de basis van het trainerschap; je ploeg herkenbaar laten spelen, met een duidelijk plan het veld in sturen. Dat lijkt mij echt de kern van dat vak. Een trainer moet een spelfilosofie hebben en zorgen dat zijn spelers dat leren uit te voeren, zodat er automatismen/structuur in het spel komen waar spelers houvast aan hebben. Nu was dat er niet, die houvast, en moeten spelers dat maar zelf regelen in het veld. Dat kan met erg goede spelers, maar mindere goden hebben die structuur hard nodig. En die mindere goden spelen in de Eredivisie, ook bij Ajax en ook bij PSV. Natuurlijk is het veel makkelijker om trainer te zijn met een TD die alleen maar geweldige spelers binnenhaalt, maar er is echt wel voldoende kwaliteit om herkenbaar te spelen en dat is totaal niet gebeurd.

28 januari 2020 om 14:08

Mensen riepen ook al eerder dat John de Jong weg moest. Zelfs toen PSV het seizoen zo voortvarend begon, was er al kritiek op John de Jong.

Als de Jong ontslagen wordt, zal Gerbrands ook ontslagen worden omdat hij zowel van Bommel als de Jong aangesteld heeft. Ik vind dat Gerbrands echt wel wat meer krediet mag ontvangen voor bewezen diensten( kampioenschappen, wegwerken schulden etc). Dat de Jong miskopen heeft gedaan is helder. Dat hij een extra iemand nodig heeft ook, maar tot op heden zie ik hier niks van terug. Afgezien van dat hoop ik dat zowel Pereiro als Bergwijn vandaag rond komt zodat we nog iets met de selectie kunnen. Voorkeur gaat uit naar van Aanholt (7/8 mil) en een ervaren middenvelder. Verder zou ik met dat geld niet teveel doen omdat er aankomende zomer een grote schoonmaak gehouden gaat worden. Ben heel benieuwd welke trainer ze op het oog hebben. Het is aan de andere kant straks wel ideaal om in te stappen. Slechter dan hoe het nu gaat zou eigenlijk niet kunnen. Ofja, dat zeg ik al maanden. Ik val iedere week van verbazing in verbazing.

Gerbrands lijkt me capabel genoeg om het tij te keren als hij leert van zijn beslissingen om eigenwijze lichtgewichten aan het roer te zetten. Maar opnieuw tientallen miljoenen toevertrouwen aan John de Jong is alsof je autosleutels aan een 9-jarige geeft. Zonder dat het in hem op komt een behoorlijke centrale verdediger van formaat aan te trekken – nog noodzakelijker dan een linksback, waar je het verloren seizoen met Viergever ook wel uitzingt – besluit hij nu voor 10 miljoen een geblesseerde back van 29 zonder restwaarde aan te trekken. Niet direct inzetbaar en wanneer hij ook nog eens tegenvalt is dat de zoveelste nagel aan zijn doodskist. Na Dumfries, Thomas, Behich, Sainsbury, Gutierrez, Lato, Boscagli, Baumgartl, Bruma, Afellay, Dimitroglou en Schwaab zou dat nummer 13 uit de rijke historie van ‘spelers die niets of onvoldoende toevoegen aan het niveau dat PSV nastreeft of op zijn minst in stand wil houden,’ met De Jongs handtekening eronder. Slechts Angelino is een voltreffer die hij daar tegenover kan zetten. Dan kunnen Gerbrands en hij stoer lullen dat ze van geen wijken weten en met De Jong de lange termijn willen bewaken, maar de waarheid is dat komende zomer John de Jong niets meer in de weg staat om PSV in een Feyenoordeske nachtmerrie te brengen waar je op lange termijn aan vast blijft zitten en die je allesbehalve wil bewaken. Onbegrijpelijk dat Gerbrands hier zijn lot aan verbindt, want nu hij besluit De Jong in het zadel te laten zitten is zijn lot ook onomkeerbaar als het klapt. Dat zou zijn reputatie als topbestuurder schaden en zal de boekverkoop zeker stokken.

28 januari 2020 om 13:26

Kan me vergissen maar dumfries, guti, Thomas en schwaab komen toch nog van brands? Verder waren sainsbury en behich spelers uit de koker van v bommel zelf.

28 januari 2020 om 22:48

Gutierrez en Dumfries werden weliswaar al langer gevolgd (door de scouting van John de Jong), maar kwamen net als Thomas binnen nadat De Jong was aangesteld. En inderdaad was het Brands die Schwaab als eerste haalde. Als breedtekracht niet eens onlogisch gezien het financieel lage risico. Maar je bent wel een enorme dwaas als je in drie maanden na het vertrek van de Duitser zo weinig geschikte en haalbare opvolgers in kaart weet te brengen dat je hem ook nog terughaalt, want Schwaab heeft in zijn eerste termijn ruim aangetoond vooral niet de kwaliteit te hebben om PSV aan zijn ambities te helpen. En ja, Behich en Sainsbury kwamen op voorspraak van Van Bommel, maar als eindverantwoordelijke van het technisch beleid is het ook De Jongs taak om Van Bommel zijn bevooroordeelde bril van zijn neus te trekken als hij en elke andere leek mijlenver kan zien dat die gasten zwaar tekort komen voor een Nederlandse topclub. Doe je dat niet, dan stem je in met hun komst en is het als TD dus jouw beslissing!

Er wordt weer veels te emotioneel gereageerd: ja de aankopen renderen niet en ja de selectie is niet in balans, maar je kunt scouten en analyseren wat je wilt het kan altijd verkeerd uitpakken. Kijk naar Monchi die werd de hemel ingeprezen bij Sevilla, ging naar Roma en kon er toen geen flikker meer van als TD. Ik wil De Jong nog wel een kans geven. Kijken of hij van zijn fouten heeft geleerd en nu de zwakke plekken in de selectie gaat versterken (vooral het middenveld en een linksback). Als het dan fout gaat dan De Jong OUT Gerbrands hoeft sowieso niet weg. Die leidt de club gewoon goed.

28 januari 2020 om 12:02

Dat Gerbrandts de club goed leidt is aantoonbaar onjuist. Met de aanstelling van van Bommel heeft hij, in zijn eigen ogen, een grote fout gemaakt. Die fout heeft hij gecorrigeerd door van Bommel te ontslaan. Het lijkt erop dat hij bij het ontslag geen alternatief voor ogen had, met alle respect maar van Faber kon je toch geen betere prestaties verwachten dan met van Bommel? Ook het aanstellen van een onervaren TD en een onervaren trainer op hetzelfde moment kunnen we als een grote fout betitelen. Een van de twee had gepokt en gemazzeld moeten zijn. Dat had veel problemen kunnen voorkomen.

28 januari 2020 om 12:10

Achteraf is altijd makkelijk lullen. Die eerste seizoenshelft werd er over Van Bommel gesproken alsof hij binnen 2 jaar bij Bayern Munchen zou zitten. Achteraf bleek Van Bommel te onervaren, maar bijvoorbeeld met Cocu pakte het wel erg succesvol uit. Ook de spelers zijn nog steeds laaiend enthousiast over hem, dat zegt ook wel wat. Dat ze nu Faber als trainer hebben vind ik niet zo erg, beter dat ze de tijd nemen en een echt goede trainer voor volgend seizoen vinden. Gerbrands heeft PSV uit het slop getrokken en als Algemeen Directeur heb je meer taken dan alleen het eerste elftal. Het eerste elftal is wel het meest zichtbare aspect van een club voor de buitenwereld, maar er zijn zoveel meer zaken die belangrijk zijn voor een club en PSV doet het op alle gebied gewoon heel er goed, behalve het eerste elftal. In de afgelopen jaren zijn er genoeg kampioenschappen gevierd, dus het is ook wel logisch dat het ook een keer minder gaat. Belangrijk is hoe PSV zich hieruit gaat knokken. Dat De Jong tegenvalt is waar, maar ze hebben die man jaren aan het werk gezien en zijn voorganger (brands) heeft hem naar voren geschoven als geschikte kandidaat. Dat is in het bedrijfsleven geen rare gang van zaken om op deze manier iemand aan te stellen in een bepaalde functie. Op Overmars was ook veel kritiek zijn eerste 2 jaar en nu is hij de verlosser van ajax. Begrijp me niet verkeerd: ik erger me als supporter elke week helemaal kapot als ik PSV zie spelen, maar als ik een beetje afstand neem van de situatie en rustig nadenk dan is dit gewoon een slecht seizoen wat altijd kan gebeuren. Als zich dit volgend jaar herhaalt dan mogen er inderdaad koppen rollen.

28 januari 2020 om 12:18

Uit het slop getrokken vind ik echt overdreven. De gronddeal is niet door hem gemaakt. Die deal heeft PSV financiele lucht gegeven echter besef wel het heeft de schuldenlast vermeerderd. En die is PSV nu aan het aflossen. Daar is men minimaal tot 2021 nog mee bezig. Doelstelling is alleen nog schulden aan het partner fonds (45 mio) te hebben na 2021. Dat betekend dat men sinds de zomer dus 24 mio aan transferschulden en 23 mio aan derde geldverstrekkers moet wegwerken. Met de uitgaande transfers dit jaar zal PSV behoorlijk op weg zijn om dit te realiseren, echter dan is er weinig over om te investeren in de spelersgroep.

28 januari 2020 om 12:52

Niet zozeer de aanstelling van Mark van Bommel was een fout (vorig seizoen was gewoon erg goed, maar ja ze moesten het opnemen tegen het beste Ajax van de laatste 20 jaar). Ze hadden die rat van een Bert van Marwijk natuurlijk nooit een officiele rol moeten geven bij Psv. Die zou zijn schoonzoon zoiezo wel van advies dienen waar nodig. Nu was het opeens Mark en Bert tegen de rest... Een hele slechte inschatting geweest van Gerbrands. Temeer je het karakter van Van Bommel kent: dat is geen verbinder, meer van het conflictmodel. Dat was geen verrassing natuurlijk.

28 januari 2020 om 13:00

Maar het karakter van van Bommel was voor zijn aanstelling al bekend. Ja het is een conflict model maar in de sport leid dat ook vaak tot prestaties, Mourhino doet niet anders. Toon wist dat hij dit conflict model binnenhaalde bij Psv, in het begin leek het ook goed te werken, veel speler liepen en lopen nog steeds, weg met van Bommel. Waarom is dat na anderhalf jaar dan ineens een groot probleem? Begrijp me goed, ik vind het ontslag van van Bommel op basis van sportieve prestaties goed te begrijpen maar teveel conflicten vind ik een drogreden, dat wist je van te voren. Die conflicten moesten PSV juist naar grote hoogte stuwen.

28 januari 2020 om 13:24

Ik vind het ontslag van Mark van Bommel juist helemaal niet zo slim. Tenzij er echt sprake was van een onwerkbare situatie begrijp ik die keuze niet. Zoals je zegt: vorig seizoen goed. Ja zelfs begin dit seizoen goed. Tot (een externe factor) 2 blessures bij de twee belangrijkste spelers. Toen donderde alles als een kaartenhuis in elkaar. Is dat Mark van Bommel aan te rekenen? Ik kan me niet voorstellen dat het ontslag van Mark van Bommel op sportieve gronden is gemaakt. Blijkbaar was er inmiddels al sprake van een compleet onwerkbare situatie bij Psv. En naast de officiele aanstelling van Bert van Marwijk, is ook dat Toon Gebrands aan te rekenen. Die moet in zijn functie toch partijen bij elkaar kunnen houden. En dat is hem niet gelukt.

28 januari 2020 om 15:09

Wat bedoel je precies met transferschulden speedy? En het klopt dat Gerbrands niet verantwoordelijk is voor de gronddeal, maar hij is wel verantwoordelijk voor wat erna gebeurd is. Hij heeft een organisatie neergezet waardoor we niet meer zo in de problemen kunnen komen dat we zoiets als een gronddeal nodig hebben. Dat vind noem ik echt wel uit het slop trekken: een niet rendabele organisatie omtoveren tot een rendabele organisatie.

28 januari 2020 om 15:28

In het laatste jaarverslag van PSV stond er nog voor 24 mio open aan te betalen transfersommen. Dit is inclusief de te betalen 12 mio voor Bruma.

28 januari 2020 om 15:49

@speedy Ah zo. Ik dacht dat dat normaal was dat clubs de transfersommen in termijnen betalen? Dus die schuld is er natuurlijk wel en moet ook betaald worden, maar dit geldt natuurlijk ook voor inkomende transfers. Dus op papier is die schuld er maar het lijkt me (of dat hoop ik in ieder geval) dat PSV alleen geld uitgeeft wat ze hebben, dus die schuld is er alleen omdat in termijnen betalen gunstiger is dan in één keer zo'n bedrag op te hoesten.

28 januari 2020 om 16:21

Klopt helemaal, je betaald termijnen. Er moet bij PSV ook nog 6 mio binnenkomen van verkopen en het is de situatie per afgelopen zomer. Dus er zal vast al afgelost op zijn. Maar vandaar PSV wel wat van de Bergwijn transfer wil gebruiken ter dekking van dit bedrag.

28 januari 2020 om 14:11

"maar je kunt scouten en analyseren wat je wilt het kan altijd verkeerd uitpakken." - Maar dat gaat natuurlijk niet op als niet een paar, maar elke aankoop niets toevoegt. In de voorgaande transferperiodes was het niets en nu in de winter hebben ze nog steeds niets na 28 dagen.

28 januari 2020 om 15:17

En nog steeds zegt dat niks. Boscagli (goedkoop gokje en is niet voor de basis gehaald), Bruma (vind ik inderdaad een domme aankoop), Baumgartl (zie ik nog steeds potentie in), Thomas (goedkoop gokje en niet verkeerd voor de breedte), Doan (snapte ik ook niet helemaal, maar is nog erg jong, dus wie weet), Mitroglu (noodgreep omdat Lammers zwaar geblesseerd raakte), Lato (was alleen gehuurd), Ruiter (3de/2de keeper, valt niet veel over te zeggen) zijn er aan het begin van het seizoen bijgekomen. John de Jong werkt al ik weet niet hoeveel jaren als scout en hoofdscout voor Psv. Dit zijn maar 7 spelers die niet renderen van de ik weet niet hoeveel transfers hij wel niet bij betrokken is. Het is gewoon lullig voor hem dat ze allemaal tegelijk niet renderen. En dat ze niet renderen wilt niet zeggen dat ze slecht gescout zijn. Het zijn allemaal nieuwe jonge jongens en voor bijv. een Baumgartl is het de eerste keer dat hij in het buitenland woont, nieuwe omgeving nieuwe club. Die jongen zou het veel beter gedaan hebben in een goed draaiend elftal, maar nu wordt hij meegetrokken in het lage niveau. het enige wat je De Jong echt kwalijk kan nemen is dat hij de zwakke plekken van het team (linksback, controlerende middenvelder) niet heeft versterkt. Dus daarom wil ik De Jong nog het voordeel van de twijfel geven. Maar als het bij het begin van het volgend seizoen niet op orde is dan mag die vertrekken of in ieder geval niet meer de TD zijn.

28 januari 2020 om 15:29

Maar kun je dat echt wijten aan pure toeval? Een hoofdscout is verantwoordelijk voor de gehele afdeling binnen het scoutingsapparaat. Een technisch directeur is er verantwoordelijk voor om uit die adviezen en rapporten de juiste spelers naar de club te halen. Hij mag dan goed werk hebben verricht als hoofd scouting, maar als technisch directeur is het vooralsnog niets. Dan is het naar mijn mening wel heel makkelijk om aankopen af te doen als een goedkoop gokje enzovoort. PSV mist inmiddels al twee seizoenen kwaliteit en voetballend vermogen op het middenveld. Dan is het sowieso niet slim om met namen als Doan, Gutierrez en Thomas op de proppen te komen. Wat heb je aan breedteaankopen als de basis nog niet eens naar behoren is? Die zogenaamde breedteaankopen die nu niet spelen, hebben namelijk gezamenlijk wel 16 miljoen euro gekost en dan heb ik het alleen maar over het middenveld. Er zit naar mijn mening totaal geen logica in zijn aankopen.

28 januari 2020 om 15:55

Op papier vond ik Guti een topaankoop. 6 miljoen voor een Mexicaans international en iemand waar ze in Mexico helemaal wild van zijn. Dat het er dan niet uitkomt is jammer. Thomas had ik geen verwachtingen bij en scheurt daarna zijn kruisband. Die staat nu pas weer te spelen vind ik ook moeilijk om daar wat over te zeggen (ik denk dat hij uiteindelijk te kort komt voor Psv). Doan snapte ik niet als aankoop, maar is erg jong en we hebben op hem na geen enkele linksbenige aanvaller (behalve die jongen van 17 maar daar kun je niet op bouwen). En over de TD: zo'n keuze over het wel of niet aantrekken van een speler wordt echt niet alleen door De Jong gedaan, daar zijn meerdere personen bij betrokken. Uiteindelijk moet een TD ook op zijn scouts vertrouwen, welke aanbevelingen zij doen. Ik wil het nog wel een seizoen afwachten. Maar begrijp me niet verkeerd: ik erger me ook elke keer als ik PSV zie spelen.

28 januari 2020 om 23:00

Mexicaans international hoeft ook lang niet alles te zeggen. Ik meende een poosje geleden gelezen te hebben dat hij toch vaak op de bank zit en bovendien heeft Mexico individueel helemaal niet zo'n hele sterke ploeg. Dat is vaak toch vooral een collectief. Uiteindelijk gaat het erom wat spelers laten zien en vooralsnog maakt Gutierrez totaal geen indruk. Natuurlijk moet een TD ook op z'n scouts vertrouwen, maar uiteindelijk draagt de TD de eindverantwoordelijkheid als het een flop wordt. Een hoofdcoach is vaak ook niet de enigste schuldige bij slechte prestaties, maar dat is wel altijd de persoon die eruit vliegt.

Juist omdat ik geen PSV ' er ben kan ik deze houding waarderen. Ook ik als Ajacied ben ongeduldig, vaak opportunistisch. Soms vergeten we dat we gewoon even tot tien moeten tellen. John de Jong heeft fouten gemaakt, maar zelfs zou PSV hem nu de laan uit sturen zal dat het seizoen redden? Op een gegeven moment kon ook Marc Overmars niks goed doen. En kijk naar vorig seizoen...Ik zeg niet dat de Jong de aangewezen man is voor deze functie, maar de clubleiding kan hem ook in februari of maart ontslaan. De boosheid van de fans is te begrijpen, maar elke supporter moet wel eens op de blaren zitten. Dat gebeurt in Amsterdam, Rotterdam en nu in Eindhoven. Soms is geduld een schone zaak, en aangezien de Jong nog amper deze taak heeft zal de leiding hem nu zeker niet ontslaan.

28 januari 2020 om 12:20

Maar als je de Jong wil houden, stel dan tenminste zo snel mogelijk een zeer ervaren trainer aan. Dan kan die gaan werken en bouwen aanhet elftal van volgend jaar. Stel je die pas in de zomer aan, dan moet die het doen met de erfenis van Faber en de Jong.

28 januari 2020 om 12:57

Daar heb je gelijk in, maar we weten niet wat er achter de schermen gebeurt. Ik kan me niet voorstellen dat Faber en de Jong beide volgend jaar actief zullen zijn. Toch denk ik dat de PSV fans iets meer geduld moeten hebben en ik kan me voorstellen dat dit precies is wat ze niet willen horen. Speedy, jij weet ook wat het is om soms op de blaren te zitten

28 januari 2020 om 14:15

Maar wat heb je aan een ervaren trainer als de selectie totaal niet in balans is? Hier maken Ten Hag of Advocaat ook weinig van. Laten we ook eerlijk zijn: We hebben het hier wel over een technisch directeur die in 4 transferperiodes nog geen enkele meerwaarde naar de club heeft gehaald. Dat is je reinste kapitaalvernietiging en je hebt geen enkele zekerheid dat John de Jong van z'n fouten gaat leren. Niet elke technisch directeur wordt beter met de jaren. Sommigen blijken gewoon niet capabel of niet capabel voor een club met een bepaald verwachtingspatroon.

28 januari 2020 om 14:56

Iemand moet de komnde maandne het werk voor komende zomer gaan verrichten namelijk via aan en verkopen de slecite in balans brengen. Wil je de Jong behouden, dan heb je een ervaren trainer met netwerk nodig om dat werk te verrichten. Van de combi Faber de Jong verwacht ik geen wonderen. Verder weet een ervaren trainer alles uit de spelers te halen, zie Advocaat bij Feyenoord. Ze kunen dar beter voetballen als menigeen dacht. Ook dat inzicht heb je nodig voordat je spelers afschrijft.

28 januari 2020 om 15:38

Het verschil is wel dat veel spelers bij Feyenoord al hebben laten zien dat ze wel kunnen voetballen. Die spelen toch al wat jaren met een vaste kern, aangevuld met aankopen en wellicht nu 1 of 2 jeugdtalenten. Bij PSV komt het momenteel enkel van de jeugdtalenten en niets komt van de aankopen. Dat is gewoon heel erg pover. Een ander verschil is dat er bij Feyenoord erg weinig geld is in relatieve zin. John de Jong mocht zo'n 50 miljoen euro uitgeven in twee jaar tijd.

Gerbrands is een kanjer in zijn vak. Die moet gewoon blijven. De Jong is een lichtgewicht en duidelijk ongeschikt voor de functie van TD. Alles wat die jongen doet gaat mis. Ik denk dat hij zelf ook gelukkig is als hij uit zijn lijden wordt verlost en wordt teruggezet naar de scouting. Ontslaan hoeft voor mij nu ook weer niet maar zet in ieder geval de poppetjes op de juiste plaats binnen de organisatie. Jammer dat Arnesen naar Feijenoord is gegaan. Dat was geen verkeerde geweest als opvolger voor de Jong.

Ik ben supporter van PSV en ik weet zeker dat iedereen het minstens net zo slecht gedaan had als John de Jong. Kijk naar wat Ajax tussen de 8 en 20 miljoen gehaald heeft. Allemaal mislukt. Je koopt gewoon geen echte toppers, want een goede jeugdspeler is ook gewoon onhaalbaar geworden. Gaan gewoon op hun 17e voor 30 miljoen naar Madrid. Op uitzonderingen kan je geen beleid maken, dus er zal heus wel een speler zijn die goed genoeg is, maar Neres haalde het bijna ook niet bij Ajax. Dus de echte uitzondering is wat mij betreft Tagliafico. Van de Beek, De ligt, Zyech en Frenkie de Jong komen gewoon uit Nederland, terwijl Promes, Blind en Tadic terugkomen uit een mislukt buitenlands avontuur. Heb k nog niet eens iedereen genoemd. Maar de vervangers van De ligt en de Jong komen uit Argentinië en Mexico en ook gewoon mislukt. Overmars heeft ook al miljoenen weggegooid. Kan hij niks aan doen, want je gaat toch niet als je heel goed bent op kunstgrasvelden spelen bij Emmen, Vvv, Heracles... etc terwijl je in competities als Spanje, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Italië vijf keer zoveel kan verdienen, niet op kunstgras en in mooiere stadions speelt en ook nog verzekerd bent van Championsleaque. Ook bij Ajax wordt het aankoopbeleid verbloemd, vanwege doorstroming van uitstekende jeugd overigens. Malen, Bergwijn, Gapko, Ihattaren stonden voor zover dat gaat op, anders was het nog een grotere ramp. Gewoon, Jeugdopleiding, jeugd, jeugd en nog eens jeugd. en hopen dat als Madrid, Juventus.... een keer een slechte dag hebben en jij in een flow zit dat het eens in de twintig jaar lukt om ver te komen. Stoppen met het maken van een aankoopbeleid. Alles gooien op een goede jeugdopleiding. Nee, het zal je baantje maar zijn. De supporter eistaankopen, maar onder de dertig miljoen haal je gewoon niks meer. En die enen van dertig miljoen komt niet naar Nederland. Over een paar jaar heb je een goede steward voor 15 miljoen. Az hetzelfde. Ze hebben volgend jaar enorm veel geld ( nu eigenlijk al ) maar je hebt er nijks aan. Psv en /- of Ajax zijn niet eens meer een promotie straks. Als het moet bezwijken ze allemaal,. Bij Psv hopen ze maar bij Ajax moet je er nog meer gelijk staan. Jong Ajax staat bovenaan en Jong PSV onderaan. I uit je winst in Eindhoven. 35 miljoen weg,is bij Ajax ook al gebeurd.

28 januari 2020 om 12:18

Ben het met je eens dat voor Nederlandse clubs de jeugdopleiding de levensader is, maar er zijn genoeg topaankopen gedaan de laatste jaren door zowel ajax als Psv. Bij ajax naast Tagliafico vind ik Martinez echt een topper (zeker voor die prijs), Tadic is een topper voor ajax, Blind ook, Promes voegt ook veel toe. Dat waren geen toppers in het buitenland maar hebben het ook daar niet verkeerd gedaan en wat nog belangrijker is: hier spelen ze de pannen van het dak. PSV heeft ook genoeg toppers gehaald de afgelopen jaren: Moreno, Guardado, De Jong teruggehaald, Angelino, Propper, Wijnaldum, Arias. Dat waren allemaal topaankopen. Nu renderen de aankopen niet, maar bijvoorbeeld een Baumgartl zie ik wel potentie in. Die jonge heeft het ook niet makkelijk: eerste keer in het buitenland in een slechtdraaiend team. 2 prutsers voor je op het middenveld waar je de bal nooit aan kwijt kunt. Rechts van je staat niemand want Dumfries staat altijd als een kip zonder kop rechtsbuiten. Naast je staat Schwaab die gewoon degelijk is maar daarmee is ook alles gezegd, die gaat niks extras doen. Een linkback van niveau is er niet. Ga er maar aan staan als jonge jongen.

28 januari 2020 om 14:21

Blind, Tadic, Martinez, Ziyech, Neres, Promes, Alvarez. Stuk voor stuk basisspelers en tevens de kern van dit Ajax. Om dus te stellen dat dergelijke aankopen bij Ajax allemaal zijn mislukt, is werkelijk nergens op gebaseerd. Waar ze dan vandaan komen, maakt totaal niets uit. Het is totale onzin dat je niets haalt voor onder de dertig miljoen euro. Er kan er altijd 1 mislukken, maar als elke aankoop die je doet niets toevoegt, kun je gerust stellen dat je als technisch directeur aan het falen bent. Drie aankopen van 5 miljoen euro die niets toevoegen, is ook gewoon 15 miljoen euro door het toilet spoelen...

Dat supporters John de Jong weg willen hebben snap ik wel. Hij heeft afgelopen zomer voor 31,5 miljoen spelers gekocht, daarvan heeft er tot dusver nog geen één weten te overtuigen, bovendien was hij even "vergeten" om ook een redelijke linksback te halen. Maar ik snap de haat richting Toon Gerbrands niet zo. Natuurlijk, hij is eindverantwoordelijke, maar hij is inmiddels bijna zes jaar directeur van PSV en tot afgelopen oktober heb ik eigenlijk nagenoeg nooit kritiek op hem gehoord of gelezen. En dan zou hij er nu ineens niets meer van kunnen?

28 januari 2020 om 12:38

Heeft er ook een beetje mee te maken dat Toon zich een nogal heilig opstelde. Zelf was hij zogenaamd onfeilbaar maar andere clubs (ajax) moesten het regelmatig ontgelden in de media. Toon wist het allemaal zo goed. Met zijn topsportmentaliteit en goede manieren. Als je jezelf zo opstelt en er gaan opeens dingen mis waar ook jij debet aan bent, dan kan de kritiek wat harder komen natuurlijk.

28 januari 2020 om 14:27

Wat heeft dat te maken met de eigen supporters die hem nu ineens willen zien vertrekken? Dat jij het niet leuk vind als Ajax-supporter dat Gerbrands weleens een sneer naar jouw club heeft uitgedeeld, heeft werkelijk niets met de huidige situatie te maken. Het is eigenlijk heel simpel: John de Jong presteert niet, de supporters eisen z'n vertrek en vinden Gerbrands verantwoordelijk voor het aanstellen van John de Jong. Daar komen die geluiden vandaan en niet vanwege een paar uitspraken die hij wel of niet deed over Ajax. Om verder in te haken op het betoog van cabinessence: Gerbrands hoeft in mijn ogen ook niet weg. Hij heeft veel meer goede dingen dan slechte dingen gedaan voor Psv. Dat je een technisch directeur aanstelt die het niet aankan, dat kan een keer gebeuren. Het is alleen wel zaak dat Gerbrands het nu goed oplost zodat de schade niet groter wordt.

28 januari 2020 om 15:17

Volgens mij heeft cabinessence het over kritiek op Gerbrands in zijn algemeenheid. En als er bijvoorbeeld veel kritiek is in de pers dan sijpelt dit ook door naar de supporters. Zoiets heet beeldvorming. En de pers is nu behoorlijk kritisch richting het beleid van PSV en dus ook over Gebrands. Dat Gebrands zich zo heilig opstelt en tegelijkertijd sneren uitdeelt aan collega bestuurders en clubs gaat zich nu tegen hem werken. Zo werkt het.

Ja, maar het is allemaal een gevolg van hetgeen waar je al jaren bang voor bent. De prijskaartjes van Moreno, Guardado, Pröpper, Wijnaldum, Arias waren toen anders dan nu. Het begon ooit met 17 miljoen gulden voor ruud Gullit en we zitten nu met een prijskaartje van 30 miljoen euro voor een Braziliaan van 17 jaar die naar Madrid gaat. In Nederland zitten we met prijskaartjes tot 20 miljoen al te vissen in de b- en c keuzes. Nee, we zij blijven een uitstekende springplank voor het echte grote geld. Kijk naar Guus Til, Jahanbaksh, Daily Blind en Tadic. Allemaal mislukt in het buitenland. Echt goede reclame. Maar ze bliven ze maar halen uit Nederland voor 20-25 miljoen. Is ook voor hun al b-keus, terwijl wij heel overspannen doen van een dergelijk bedrag, vinden ze het in het buitenland gewoon normaal dat je met dit bedrag om je nek gewoon op de bank zit. Wij schreeuwen moord en brand om Baumgrtl, Bruma, Martinez, ….. Maar wat kan Bruma er nou aan doen dat hij twaalf miljoen kost. Is trouwens uitstekende speler voor een counterploeg.

Kijk, dat gelul over dat Van Bommel er niet uit moest slaat ook nergens op. In de eerste helft van het vorig seizoen heeft PSV inderdaad veelal in blessure tijd nog de winnende gemaakt. Is geen geluk, maar een kwaliteit. Maar het slechte voetbal werd daardoor verbloemd, terwijl tegenstanders zich nog meer gaan ingraven tegen het eind van de wedstrijd. Het is gewoon geen beleid om in de blessuretijd te winnen. Dat lukt je gewoon niet alle wedstrijden, dus was het ook heel logisch dat psv na de winterstop vorig jaar te weinig punten haalde. Je zat gewoon te kijken naar een elftal waar geen één speler beter werd. Eerder slechter. Deze lijn werd dit seizoen doorgetrokken. Is iedereen die blik al vergeten naar Gerbrands en De Jong een aantal maanden geleden. Zo van, zie je wel. Gerbrands verdient de credits om hem op straat te zetten. Het kapitaal stond op het veld en die presteerde gewoon niet vanaf winterstop verleden jaar. Neem Bergwijn, gewoon een momenten voetballer. Mogen ze toch blij mee zijn dat ie voor 30 miljoen weg is. Komt gewoon op de bank bij Tottenham. Voor de goede orde. Ik ben psv- supporter, maar vorig jaar begon hij leuk en verder is het af- en toe wat. Van de Beek moet ook gewoon lekker in Amsterdam blijven. Wordt niks buiten Ajax. Is systeemspeler. Moet op de plek van Zyech, want die is volgend jaar chagrijnig als ie nog bij Ajax zit, terwijl Tadis al een half jaar niet meer thuis geeft en met de week wordt het minder. De flow is er gewoon uit bij Ajax, dus er komt te veel druk op de ploeg en gaan ze nadenken, wat weer ten koste gaat van secob=ndes en je systeem uit elkaar valt. Als je Zyech houdt met nog meer salaris, heb je een probleem. Hij komt nooit meer weg, maar heeft het ook niet meer naar zijn zin. Ajax, PSV en in mindere mate Az, bestaan gewoon uit spelers die weg willen vanwege het grote geld. Pas daarna zijn die oprijzen belangrijk. Prijzen worden dus voor Zyech ook belangrijk, maar wie neemt zijn salaris over. Ajax is zijn plafond. Hier is hij de beste en daar haalt hij volgens mij heel veel energie uit. Dat weet hijzelf ook. Wat mij betreft heeft hij daarom ook niet voor het Nederlands elftal gekozen., Hij weet gewoon dat hij de beste moet zijn, omdat hij vaak voor zichzelf speelt.

Is Toon dan beter als hij het niet over topsportmentaliteit heeft en geen goede manieren heeft.hij heeft het goed beoordeeld. Ze spelen bij psv al een jaar klote en natuurlijk is Bergwijn voor PSV een goede speler, maar ik vond nou niet echt dat hij veel beter werd, maar meer zo nu en dan zijn klasse laat zien. Er zal heus wel meer potentie in een bijvoorbeeld een Baumgartl, Bruma en een Doan zitten en die moet de trainer er wel uithalen. Ze stonden wel achter hem, maar gingen ook niet beter voetballen. Ik weet zeker dat Gerbrands hierover heeft gesproken met Van Bommmel, alleen gaat winnaar Van Bommel de strijd met je aan en alles waar psv voor stond brokkelde af. De neuzen dezelfde kant op!ik denk dat Van Bommel gewoon kut voetbal speelde en zijn status hielden hem op de been. Ik ben psv supporter, maar besturen is ook bijsturen en dat heeft Gerbrands goed gedaan. Van Bommel voelt zich te groot en is minachtend geweest naar DE Jong en Gerbrands. De colomn van Waterreus is een bevestiging van wat er daadwerkelijk aan de hand is. De Jong zal wellicht een lichgewicht zijn, maar wie is dat niet met zo weinig geld. Je moet natuurlijk ook een netwerk hebben, maar noem maar is een naam. Van Geel lees ik nu. Is iedereen vergeten dat hij de kampioenspremie en championsleaque centen verprutst heeft. ( kon ie niks aan doen ) zelfde probleem als alle andere bestuurders.

Wat een gemoedelijke club is PSV toch he. Dit zou volgens de meeste PSV supporters bij hun warme club toch niet gebeuren. Dat fabeltje is ook de wereld uit.

Daar ben ik het helemaal mee eens.in jaren dat PSV een abbo had op de titel was Toon de beste die er was, dat is ie nu nog steeds.de Jong ben ik minder zeker van, maar dat komt meer omdat hij net pas is begonnen, dat is toch lastig oordelen.miskopen heb je bij alle Td's. Ook bij Marcel Brands.mocht PSV toch iemand anders willen lijkt mij Ted van Leeuwen wel een aardige, al weet je bij hem ook niet hoe goed hij is bij een topclub.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren