Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Griezmann schittert in eerste thuiswedstrijd voor Barcelona in LaLiga

Laatste update:

De eerste overwinning van het nieuwe seizoen is een feit voor Barcelona. Met Frenkie de Jong negentig minuten binnen de lijnen won de regerend kampioen zondagavond met 5-2 van Real Betis. Antoine Griezmann maakte indruk met twee knappe doelpunten en een assist. Hij werd de eerste speler sinds Rivaldo in augustus 1997 die een dubbelslag produceerde tijdens zijn eerste thuiswedstrijd in competitieverband voor Barcelona. De Jong stond als linkshalf opgesteld en kon zijn kwaliteiten op die positie niet makkelijk etaleren.

Vorig seizoen greep Real Betis na twintig minuten de leiding in het Camp Nou; ditmaal hadden los Verdiblancos een kwartier nodig. Een pass van Sergio Busquets belandde tussen De Jong en Rafinha, maar niemand ontfermde zich over de bal. De Jong vond dat Rafinha dat moest doen, maar het was Sergio Canales die regie overnam en profiteerde van het misverstand. Hij bereikte Loren Morón, die Nabil Fekir lanceerde met een steekbal achter Gerard Piqué. Fekir vond vervolgens de verre hoek: 0-1. Barcelona had moeite om met een goed antwoord te komen. De ploeg speelde de bal veelal rond op het middenveld en slaagde er zelden in om een opening te vinden.

Enkele minuten voor rust lukte het toch om de defensie van Real Betis te slechten. Na een fraai wippertje van Sergi Roberto dook Antoine Griezmann op achter de defensie en gleed hij de bal binnen. Barcelona miste Lionel Messi, Luis Suárez en Ousmane Dembélé duidelijk: men hanteerde een laag tempo en aan de flanken was weinig diepgang. Het samenspel verliep over het geheel soepel, maar resulteerde te weinig in serieuze kansen. Zodoende was 1-1 een vrij logische ruststand. In de tweede helft tapte Barcelona duidelijk uit een ander vaatje. Men baande zich veel makkelijker een weg door de defensie van Real Betis en liep daardoor uit naar een ruime overwinning.

Griezmann bracht Barça met een prachtig schot op voorsprong. Vanaf de rand van het strafschopgebied krulde hij de bal met het linkerbeen in de verre hoek: 2-1. Carles Pérez, de vervanger van Messi, nam de 3-1 voor zijn rekening. Hij nam de bal handig mee het strafschopgebied in en plaatste het leer in dezelfde hoek als Griezmann. Na een klein uur voerde de opgestoomde Jordi Alba de score op naar 4-1 op aangeven van Busquets. Het vijfde Catalaanse doelpunt kwam op naam van Arturo Vidal, die na voorbereidend werk van Griezmann hard de kruising vond. Kort nadat Anssumane Fati als invaller de op een na jongste speler ooit werd van Barcelona, met zijn 16 jaar en 298 dagen, bepaalde Loren de eindstand met een zondagsschot. De Jong werd verrast door een pass van Griezmann die achter hem belandde, waarna Loren de bal overnam en venijnig raak schoot van aanzienlijke afstand.

Wordt Barcelona dit seizoen kampioen van LaLiga?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Sergio "gloor" canales heeft wel een aardige potje gespeeld. P.s. was die ene fati die joch die door Barã§a als groter talent werd beschouwd dan xavi simons, speelde wel veelbelovend.

25 augustus 2019 om 23:00

Samen met iliax inderdaad gezien als de grotere talenten. Volgensmij had het ook te maken met de fysieke gesteldheid van Xavi Simons, die in vergelijking met de bovengenoemde spelers veel onder doet. Dat liet Ansu vandaag duidelijk zien. Hopelijk krijgt hij in de beker ook nog minuten dit seizoen.

25 augustus 2019 om 22:56

Conclusie: Busquets en Frenkie samen loopt voor geen meter en Neymar is totaal onnodig met al die talenten voorin en al helemaal niet voor 200+miljoen.

25 augustus 2019 om 23:08

Daarom zoals sierd zei, met een fitte dembele en suarez terwijl je nog griezmann en messi hebt is neymar totaal overbodig.

25 augustus 2019 om 23:20

Vind het zeer lachwekkend dat mensen zeggen dat Neymar onnodig is.. Een speler van het kaliber Neymar is altijd nodig, maar mensen laten zich blind leiden door de haat op hem als persoon... Nu gaat het goed tegen betis thuis, maar je hebt gewoon nog iemand van wereldklasse nodig een wedstrijd kan openbreken.

26 augustus 2019 om 00:06

busquets en frenkie kan alleen als je met een dubbele 6 speelt. Dat is iets wat barcelona eigenlijk nooit doet en ik verwacht niet dat ze dat snel zulleb veranderen. mocht neymar ook nog komen dan is enige optie die ik zie om messi of griezmann vanaf 10 te laten spelen.

26 augustus 2019 om 10:47

Snelle conclusie trek je hieruit zeg. We hebben het met alle respect over Real Betis. Een thuiswedstrijd van Barcelona. Heb je de eerste wedstrijd tegen een lastige tegenstander als A. Bilbao gekeken? Nee zeker, want dan zal je je conclusie bijstellen en aangeven dat Neymar broodnodig is.

Tegen een tegenstander van formaat loopt alles vast en is het enkel Messi die de ban kan breken. Met Neymar erbij heb je 2 spelers die een verdediging kapot kunnen spelen. In de CL ga je het echt niet redden met al die talenten. La Liga kennen we inmiddels, daar zit de uitdaging niet. Barca moet de CL pakken en daar komen ze dan tekort.

Twee dingen lijken mij heel duidelijk na deze wedstrijd. Griezmann MOET de voorkeur krijgen boven Suarez in de spits. Wat-een-spits. Moet je voorstellen als hij aangevoerd word door Messi & Neymar. Oneerlijk voor de tegenstander gewoon. Tweede is Valverde het is Busquets of Frenkie. Dus niet Busi en Frenkie. Maar Frenkie op 6 graag. Opzich zou ik Frenkie, Artur & Vidal samen op het middenveld willen zien. Controle & diepte.

25 augustus 2019 om 22:56

Ook wat ons nu duidelijk lijkt dankzij sierd, dat griezmann een duitse naam is die word uitgesproken met een franse vleugje.

25 augustus 2019 om 23:00

Dus gewoon lekker op zn Duits uitspreken Siers, zoals het hoort.

25 augustus 2019 om 23:04

Gast stop met dat neymar gegeil! We hebben die slang niet nodig. Denk operecht dat ik ga juigen als deze transfermarkt voorbij is en hij blijft in psg. Is toch zonde dat straks een speler als Perez geen kansen meer krijgt.

25 augustus 2019 om 23:10

NeyNey, keert terug in Barcelona en zal zijn tegenstanders in La Liga & CL dol draaien samen met Messi & Griezmann, om vervolgens de Champions League te winnen. Hij komt of je het nou leuk vind of niet.

25 augustus 2019 om 23:17

We wachten het af..

25 augustus 2019 om 23:25

Ben je voorstander van de komst van de blessuregevoelige arrogante Neymar voor +-250 miljoen?? Ps: Zijn voetbalkwaliteiten staan hier buiten kijf.

25 augustus 2019 om 23:32

Hij komt echt niet meer hoor, nog maar 6 dagen en er gaan meer geruchten dat hij blijft dan dathij komt.

25 augustus 2019 om 23:21

Denk niet dat het zo simpel is hoor.
Frenkie had wel moeite tegen athletic bilbao als er een speler strak in zijn rug zat.
Dat zijn dingen die busquets al wel beheerst.

En vaker zie je juist dat spelers niet druk durven te zetten op busquets omdat ze weten dat ze waarschijnlijk zwaar op het verkeerde been gezet worden

26 augustus 2019 om 07:27

Ik denk dat je nog 1 ding vergeet: Rafinha. Toont absoluut strijdkracht, daar niet van. Maar die jongen is echt niet van het niveau wat Barcelona hoort na te streven. Wat was dat pijnlijk om naar te kijken zeg.

26 augustus 2019 om 21:22

Neymar? Gast praat een keer niet over spelers die niet bij jouw club spelen.

top aanwinst die frenkie joh.. balletje breed, balletje terug, om ziek van te worden.

is serieus de weg kwijt op het veld.. lijkt net Dembele maar dan op het middenveld. . nou kappen met hypen! dit seizoen gewoon lekker banken en volgend jaar overnemen van de 'oude garde' .

Rafinha zalige acties gezien totaal niet verwacht.

Perez ook mooie doelpunt en zeker verdiend voor zijn harde werken.

Griezmann deed het best aardig en heeft zich goed herpakt verwacht nog wel iets meer van hem maar goed.. Messi moet nog komen dan gaat alles nog beter.

Nu hopen dat Neymar nog wordt gehaald en makkelijk de treble winnen.

25 augustus 2019 om 22:58

Trieste reactie, Frenkie werd misbruikt op linksbuiten
nadenken en dan praten.

25 augustus 2019 om 23:03

Linksbuiten? Hij stond gewoon controlerend op links. 0 diepging. 0 intentie om vooruit te spelen.

25 augustus 2019 om 23:09

Dan zul jij een andere kijk hebben op spel en posities dan menig ander hier op vz....

25 augustus 2019 om 23:13

Controlerend op links? Ik weet niet welke pot jij hebt gezien maar voordat Busquets naar de kant ging stond Frenkie super hoog op het middenveld, zeer zeker niet controlerend. Moest vaak uitwijken naar linksbuiten en bakte daar inderdaad zeer weinig van, niet zo gek ook overigens natuurlijk. Was een matige pot van Frenkie helaas, de onwennigheid spatte eraf. Hopelijk zet Valverde hem niet te vaak in zo'n rol, zeker in de combinatie met Rafinha (samen met De Jong de 2 minste spelers vandaag aan Barca zijde) liep het totaal niet. Frenkie komt er wel, don't worry.

25 augustus 2019 om 23:15

Frenkie speelde links midden en speelde als een krant . Die denkt veel te makkelijk . Zie het gebeuren dat hij op de bank beland .

25 augustus 2019 om 23:20

Sander

Dat je er nog serieus op in gaat. Iedereen heeft toch gezien hoe hoog hij stond en dat daar totaal zijn kracht van spel en voortzetting niet ligt. Hij werd zodoende op een gegeven moment gewoon overgeslagen omdat hij niet bij machte is op lv / lh...

25 augustus 2019 om 23:25

Altijd aanspeelbaar, trekt ruimte voor acties andere spelers en heeft altijd de controle. Zie Jordi Alba met schouderklopje Frenkie voor zijn loopactie, waardoor Alba vrij komt voorafgaand aan de goal.

25 augustus 2019 om 23:26

Is dit schokkend dan? Dit deed hij continu bij Ajax maar dat werd toen opgehemeld om 1 of andere reden. Hij zal ook niet zoveel met de bal kunnen lopen bij Barca, iets wat hij continu deed in het slakken tempo van de Eredivisie.

25 augustus 2019 om 23:28

Ja daarom mag hij ook alweer 90 minuten maken. Die jongen is nu al de spil op het middenveld. Toen Busquets eruitgehaald werd zag je het meteen en wanneer Messi terug is gaat het echt beginnen. Frenkie zijn passzuiverheid verticaal is wereldklasse en Messi loopt altijd vrij tussen de linies cq aanspeelbaar kleine ruimte.

25 augustus 2019 om 23:31

@stagiaire
Dat jij denkt dat Frenkie controlerend speelde vandaag, geeft eigenlijk perfect weer wat een tactisch blunder het was om Frenkie op hoog op linkshalf neer te zetten met Rafinha voor zich. Zoals ik al aangaf in live meepraten; het is of de Jong of Busquets. Je kan echt niet met beide spelen. Daar speelt Barca immers te dominant en aanvallend voor.

25 augustus 2019 om 23:39

@Stagiaire: Check even de heatmap van Frenkie die net gepost is in het andere topic 'Frenkie de Jong overgeslagen' en trek dan je conclusie. Vind je dat een heatmap die bij een speler hoor die controlerend op links stond? Nee. Als iemand je deze afbeelding zonder info had gegeven had je gezegd dat het de heatmap van een linksbuiten was, honderd procent.

26 augustus 2019 om 00:32

Oh ja. Hij deed het natuurlijk alleen in het slakkentempo van de Eredivisie. Wist niet dat o.a. Modric in de Eredivisie speelde toen Frenkie hem zijn hielen liet zien...

25 augustus 2019 om 22:58

Frenkie is geen hype, Frenkie is een begrip. Love it or hate it.

Speelde geen beste wedstrijd, maar werd natuurlijk ook compleet verkeerd gebruikt.

25 augustus 2019 om 23:14

Frenkie is een begrip?

Doe normaal man. Frankie is gewoon een voetballer en toevallig een hele goede, maar daarmee niet feilloos of 'untouchable'

25 augustus 2019 om 23:00

Het lijkt wel of je Frenkie graag wil afzeiken, net ook al bij het Live meepraten.

Hij stond vanavond in balbezit op linksbuiten, iedereen ziet dat zijn krachten daar niet liggen. Wat een grap.

25 augustus 2019 om 23:07

tuurlijk joh.. vorige wedstrijd niet gekeken? en wat dacht je van de wissel van de heer busquet? ik heb niks speciaals gezien van frenkie.

voor zo'n transfer bedrag verwacht je als een neutrale toeschouwer toch wel wat meer van Fdj.

zeker ajax fan?

afbranden van sergi roberto was wel toepasselijk maar nu we het over een ex ajax speler hebben is het direct bespottelijk .

25 augustus 2019 om 23:13

Nee, Feyenoord...

Frenkie is vanavond misbruikt. Het gaat dan ook over deze wedstrijd. En voor zo'n bedrag verwacht je van een trainer dat hij je in je kracht gebruikt en niet laat spelen waar je totaal niet kan renderen.

25 augustus 2019 om 23:16

Natuurlijk mag je iets verwachten met deze transfersom, maar je kunt niet verwachten dat hij kan toveren. Bij Ajax speelde hij toch ook niet 3 verdedigers uit met een dubbele schaar? Hij is een verbindingsspeler, geen aanvaller.

25 augustus 2019 om 23:31

Een 6 hoeft niet spectaculair te spelen, maar zuiver, snel en doelgericht. Hoe beter de spelers voor je, hoe beter de afspeelmogelijkheden. Frenkie speelde vanavond gewoon solide.

25 augustus 2019 om 23:02

Werd verkeerd gebruikt. Tegen Bilbao een van de weinige met een voldoende.

25 augustus 2019 om 23:24

@lebuffon tegen bilbao vond ik frenkie echt niet zo goed hoor. en een voldoende?
denk het niet.

Hij had duidelijk moeite met de druk die er op hem werd gezet door raul garcia was het volgens mij.

25 augustus 2019 om 23:02

Jongens niet teveel op ingaan. Zat net ook al kinderachtig op Frenkie te reageren bij live meepraten. Figuren als hem kunnen het op een of andere manier niet hebben dat we weer een topspeler hebben rondlopen bij een wereldclub. Dan gaan ze helaas bij elke scheetje en verkeerde balcontact zo een speler de grond inboren.

25 augustus 2019 om 23:16

@headie-one

dat geld natuurlijk ook voor een speler als Justin Kluivert die elke keer word afgezeken als hij niet bepalend is bij AS Roma en ook voor een Depay bij Olympique Lyon. nu is het een keer Frenkie De Jong na een mindere prestatie bij Barca. omdat mensen hem dan misschien een sympathiekere gozer vinden wil dat niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn op zijn sportieve prestaties als hij niet goed speelt natuurlijk

25 augustus 2019 om 23:25

@Japie_Krekel eens, maar dan moet dat wel gefundeerde kritiek zijn. Je ziet nu vooral reacties van mensen die er als de kippen erbij willen zijn om te zeggen dat het eens klaar moet zijn met de Frenkie hype blablabla. Terwijl iedereen met een heel klein beetje kijk op het spel kon zien dat het nergens op sloeg hoe Frenkie werd gebruikt. Hij lijkt qua spel enorm op Busquets. Die zet je toch ook niet op linkshalf, waarbij er acties en diepgang worden verwacht? Frenkie speelde niet goed, maar dat was niet echt de schuld van Frenkie. Hij moest namelijk dingen doen die hij simpelweg niet geweldig kan op dit niveau.

25 augustus 2019 om 23:33

Hij speelde vanavond gewoon een prima pot op een niet natuurlijke positie. Niet realistisch om daar dan over kritisch op te zijn denk ik

25 augustus 2019 om 23:35

@martijnnr12

maar de vorige wedstrijd was Frenkie ook niet best en toen speelde hij wel in zijn Ajax rol. dat hij vandaag totaal verkeerd gebruikt werd dat is zeker zo. of je stelt Frenkie op als controleur of je zet hem op de bank maar een rol zoals vandaag dat werkt niet

dit laat me een beetje denken aan Sarri die Kante totaal verkeerd gebruikte waardoor dat ook opeens een matige speler leek

25 augustus 2019 om 23:03

Ga lekker janken man, verwacht je dat die jongen al meteen uit gaat blinken bij het grote barcelona?? Na 2 wedstrijden hem al afbranden terwijl hij vandaag gewoon deed wat hij kon...

25 augustus 2019 om 23:06

Griezmann was prima.. je verwacht meer? En dat na 2 goals en een assist. Wat wil je dan? Man man man wat een lachwekkende reactie

25 augustus 2019 om 23:06

Dit is alsof je een Ferrari koopt en dan gaat lopen janken dat je weinig kofferbak ruimte hebt. Daar koop je hem immers niet voor! Iedereen die een beetje verstand heeft van voetbal (Balenummer1 niet dus) ziet dat Frenkie volledig verkeerd gebruikt wordt door Valverde die van mij de Kerst niet hoeft te halen..

25 augustus 2019 om 23:11

Haha en we horen je niet als ie schittert, wat ie vaak genoeg doet en gaan doen. Hier wacht je op. Even je gram halen. Goedkoop scoren noemen we dat. Triest en kinderachtig.

25 augustus 2019 om 23:36

“Makkelijk de treble winnen” zoiets is nooit makkelijk hoe goed je team ook is. Een mindere dag of resultaat tegen de verhoudingen in en je ligt eruit.
en “hopen dat Neymar wordt gehaald”. Schei toch uit. Neymar halen is onrealistisch/niet mogelijk. Zeker aangezien Coutinho nu ook al weg is op huurbasis in plaats van koop. Dembele Suarez Messi en Griezmann en je wil Neymar er nog bij. Nergens voor nodig. Dan heb je ook nog Rafinha (die verrassend goed speelde) en Perez(eveneens een lekkere wedstrijd gespeeld).

26 augustus 2019 om 00:29

@Balenummer1 , wat je zegt klopt voor geen meter over Dembele 9 van de 10 wedstrijden die hij speelde kwam er continue dreiging van hem. Dembele is een talent die het overal heeft laten zien. Bij Rennes , Dortmund , Frankrijk en Barcelona. Hij wordt opgeghypt en dat is terrecht , hij wordt daarnaast ook wel kapot gemaakt door de media.

Ik mag hopen dat De Jong en Busquets niet in elkaars weg gaan lopen. Dit heb je hetzelfde bij Rakitic en Busquets. Daarnaast, hoe dat Valverde De jong in sommige gevallen als linksbuiten speelde in de 1ste helft is me raadsel.

Arthur en De jong, daar wacht iedereen op. Rafinha uiteraard de slechtste man op het veld. Dembele mag echt beginnen vrezen voor zijn plek want Carlos Perez is me een talentje.

25 augustus 2019 om 22:57

Frenkie heeft te veel moeite met de iniesta rol

25 augustus 2019 om 23:01

Frenkie hoort ook geen Iniesta rol te hebben. Maarja, met Valverde als coach zal het wel even duren voordat dat kwartje zal vallen in Catalonië

25 augustus 2019 om 23:07

Zoals Sergeant zegt. We moet niet met ze alle verbaasd gaan reageren op het feit dat Frenkie wat minder speelt op 8 terwijl daar duidelijk zijn kwaliteiten niet liggen. Hij moet degene zijn die het spel regisseert en de bal bij een speler in de laatste speelhelft bezorgt. Hij moet daar niet al staan, zoals vandaag het geval was.

25 augustus 2019 om 23:04

Ik zie in Perez geen toekomstige topper itt tot Abel Ruiz die al jaren bij de Spaanse jeugdelftallen laat zien wat hij in mars heeft. Ik ben wel van mening dat Perez een ideale 4 man kan worden achter de aanvallers

Ik vond barca met vlagen echt heerlijk spelen en wat ben ik blij met Griezman. Wat een baas is dat toch. Griezman hoort in de as van het veld, niet op de flanken! Ik verwacht dat Valverde Suarez hoe dan gaat opstellen wanneer die weer fit is. In dat geval zou ik 442 of 343 gaan spelen met Griezman net achter Suarez. Met deze spelers en snelle backs gaat mijn voorkeur uit naar een aanvallende 343 opstelling.


Als bij al echt genoten van de wedstrijd. Er is nog genoeg werk te verrichten en te verbeteren, maar de potentie die het elftal heeft is echt ongekend.

25 augustus 2019 om 22:57

Waar is messi in je verhaal?

25 augustus 2019 om 22:59

343, Messi speelt uiteraard als die weer fris en fruitig is. Dat lijkt me toch niet heel erg moeilijk om te begrijpen?

Het schijnt dat valverde volgende pot ter stegen op de bank zet zodat frenkie op doel kan.

Zat bij Live Meepraten te zeiken op Griezmann, maar hij had het niet beter kunnen doen deze wedstrijd. Heeft Barcelona letterlijk op sleeptouw genomen. Lekkere doelpuntrijke wedstrijd, we zijn weer eens vanouds verwend. Ik hoop trouwens over het hele seizoen op meer speeltijd voor de jeugdspelers. Perez en Fati in het eerste zien maken mij enorm blij als Barca fan.

25 augustus 2019 om 23:03

Je geeft het tenminste toe en speelt geen verstoppertje, dus proficiat. Vooral bij die Fati spat het talent ervan af, ik hoop op veel speelminuten voor de jonkies. Bij Chelsea is dat ook het geval en ben daar voorstander van ipv met miljoenen smijten voor middelmaat.

25 augustus 2019 om 23:08

Daarom zou je toch neymar gewoon lekker in psg moeten laten. Is toch zonde dat je de jeugd minder speeltijd moet geven vanwege de slang die voor het geld naar psg is gegaan. Nee laat neymar maar lekker bij psg

Wat een heerlijke tweede helft. Griezmann met een masterclass. Rafinha en perez speelden ook lekker. Ansu fati leek heel zelfverzekerd en maakte een goede indruk. Op naar het kampioenschap!!!!

Wat een schande die Valverde zeg. Frenkie kan prima als linkshalf uit de voeten, maar hoe het vandaag stond vermoord je hem echt. Heb je ook nog zo'n blinde ala Rafinha bij je staan. Verder vrij gezapige pot, geen slecht Barca, maar goed was het ook niet.

26 augustus 2019 om 10:50

Precies. Het was alles behalve goed. Ze spelen thuis tegen met alle respect Betis. Tegen een topteam ga je er gewoon keihard af. Busquets hoort te spelen in mijn ogen. Ik zie het liefst een middenveld met Frenkie, Arthur en Busquets.

Als ik dan zie hoe zo'n jongen als Perez het doet, vraag ik me toch af wat Barça nou met Neymar wil. Is hij echt nodig? Volgens mij loopt er genoeg kwaliteit rond.

25 augustus 2019 om 23:01

Met alle respect Perez is een leuke/goede speler maar is geen Neymar en zal dat ook nooit worden. Bij Real Madrid hebben ze er ook zo een rond lopen genaamd Vazquez.

25 augustus 2019 om 23:09

Hij hoeft toch ook geen neymar te worden? Beter van niet nee. Als het een type pedro wordt dan ga je al veel plezier aan beleven. Een jongen die voor het team speelt/vecht in plaats van one man show neymar. Nee ik kan niet wachten tot het einde van de transfermarkt en ik hoop dat het bestuur van barca die jongen daar laat

25 augustus 2019 om 23:19

Maar waarom de spelers die er nu lopen niet het vertrouwen geven? Is Neymar nou écht nodig? Of is het omdat het kan? Als ik bijvoorbeeld Juventus zie met Higuain, dan snap ik dat Juve geïnteresseerd is. Maar Barça heeft Griezmann al gehaald. Ik zou overigens maar wat graag Barça willen zien spelen tegen Liverpool of City. Heerlijke CL wedstrijden zouden dat zijn!

Frenkie de Jong was vandaag wel de minste van Barcelona. Moet zich echt meer gaan laten zien. Ik weet dat dit niet zijn positie is, echter was het wel erg karig wat ik van hem heb gezien.

25 augustus 2019 om 22:59

Hij stond praktisch heel de wedstrijd linksvoor, soms zelfs in de spits. Als dit de positie is waarvoor hij gehaald is, had Barca hem nooit moeten kopen. Het is gewoon een 6, dus ofwel Busquets, of Frenkie.

25 augustus 2019 om 23:12

Busquets is niet onbetwist, dat zag je in de voorbereiding en tegen Athletic. Ik zie Frenkie liever dan hem voetballen op die positie. Busquets is traag en vaak onzuiver in de passing. Dat klinkt alsof hij er niks van bakt, maar ik heb het idee dat Busquets’ beste jaren er een beetje opzitten. Middenveld met Vidal(of Rakitic)-Frenkie-Arthur lijkt mij het sterkst.

25 augustus 2019 om 23:35

Dat is een beetje een overblijfsel van zijn beste jaren, die nagenoeg 100% passing nauwkeurigheid. Vandaag levert hij ook 2 ballen in, en is die bal waar de 0-1 uit komt ook niet geweldig gegeven met een tegenstander in de rug van Rafinha. Ook een aantal keer de bal afgesnoept door zijn getreuzel en trage handelingssnelheid. In de voorbereiding tegen Napoli passte hij ook kinderlijk eenvoudig een bal in de voeten van de tegenstander waaruit gescoord wordt. Hij begint steeds vaker foutjes te maken.

Frenkie was echt slecht, maakt nog geen indruk in het elftal van Barcelona.

25 augustus 2019 om 23:06

Hij stond nog net niet linksbuiten. Je zet ziyech toch ook niet als verdedigende middenvelder in het veld? Nogal logisch dat frenkie op die positie niets kan laten zien. Die coach moet snel kappen met die rare fratsen.

Goede wedstrijd van Barca, ik krijg alleen van frenkie een soort kante onder sarri gevoel. Het is gewoon niet zijn beste positie, terwijl de verwachting niet worden aangepast. Frenkie heeft gewoon tijd nodig om te wennen.

Frenkie veruit de minste aan Barca’s zijde. Hij werd weliswaar niet op zijn positie gezet, maar was best onzichtbaar voor een wedstrijd waar de mogelijkheid er was om je kwaliteiten te laten zien. In verdedigend opzicht werd bij hem ook alles op een simpel drafje gedaan..

Lekkere tweede helft hoor! Eerste was niet veel soeps. Ook weer hartelijk gelachen om Sierd met z'n restaurant tips..

Je ziet gewoon een veel frisvoller Griezmann wanneer hij in een meer aanvallender team speelt. Dat is mooi om te zien en ik hoop dat dit hem meer vertrouwen geeft. Als Messi en Suarez terug zijn kunnen we helemaal genieten van dit team.

Echter moet ik wel zeggen dat Barcelona langzaam te afhankelijk wordt van thuiswedstrijden om een show zoals dit te geven. Ze zijn nog niet helemaal wakker bij uitwedstrijden en daar moeten ze in zowel La Liga als CL aan werken willen we volledig voor de Treble strijden tot het eind.

Mooiste vind ik dat de fans Griezmann nu al toejuichen. Ik had een awkward begin verwacht, maar je merkt amper dat Griezmann moeite heeft met de druk. Hopelijk wordt het een grotere speler!

25 augustus 2019 om 23:52

@moyashi

ik vond Griezmann bij Real Sociedad en later bij Atletico ook al een fenomeen hoor. geweldige balbehandeling, koelbloedig voor de goal en destijds ook gewoon al een van de beste spitsen ter wereld bij Atletico. die prestaties lijkt hij nu bij Barca door te trekken waardoor je ziet dat het gelijk een absolute versterking is

26 augustus 2019 om 00:43

Yep, hij was inderdaad al geweldig en de beste man bij vorige twee clubs. Ik vond alleen dat Atletico niet aanvallend genoeg speelde voor zijn spelstijl.

Wat mij betreft betaalt barca gewoon die 80 miljoen extra voor griezman.
Suarez heeft gezien dat ie waardige concurrentie gaat krijgen. Alleen zie je het verschil tussen de twee wel al meteen en dat is dat griezman voetballend veel beter is. Wie er boven uit gaat komen dit seizoen durf ik niet te zeggen.

Carlez perez verraste erg aangenaam. En wat mij betreft mag hij van dembele overnemen hoor. overtuigd gelijk in zijn debuut hier.

Busquets vond ik goed spelen. Die eerste tegengoal is jammer maar ook niet echt de fout van Busquets rafinha ligt te slapen als die bal komt.

Frenkie komt er wel. Of die nou aan de linkerkant in de as of aan de rechterkant gaat spelen. Hij moet zijn plekje vinden.

25 augustus 2019 om 23:05

Perez doet me echt denken aan Pedro in zijn jongere dagen. Leuk om erbij te hebben.

25 augustus 2019 om 23:06

Suarez gaat de concurrentiestrijd met Griezmann winnen om het plekje in de punt van de aanval. Griezzou gaat dan verdreven worden naar de linksbuiten, waar die niet tot zijn recht komt.

En dat is niet omdat Suarez de betere van de twee is. Verre van. Hij is al op zijn retour. Suarez zal spelen simpelweg omdat hij het maatje van Messi is en Valverde nog steeds barca-coach is dankzij Messi. 1+1=2. Hoop dat ik ongelijk ga krijgen man. Maar vrees ervoor.

25 augustus 2019 om 23:12

Wagwan jongen.
Ik neem je al tijden niet serieus.
Mede door uitspraken als deze.

Je zoekt te veel drama in het team.
Dit is voetbal.
Dit is geen MTV teen moms.

Ook wat je allemaal zat te roepen tijdens de live mee praten.
En de taal die jij gebruikt............ kan gewoon niet. ziet er niet uit

25 augustus 2019 om 23:14

Ik zie je alleen maar negatief praten! Krijg het gevoel dat je gewoon wilt dat het zo gaat.

25 augustus 2019 om 23:19

Helemaal mee eens bf1994. Wagwan doet zich voor als een barcafan maar noemt wel messi ziekte van de club. Beseft even niet dat we door messi 4 cl hebben gehaald en voor messi maar 1 cl hebben gewonnen. Zoekt altijd drama ookal is er niks aan de hand. Ook elke verlied partij maar roepen dat messi verkocht moet worden..

Het was tegen Betis. Ik wil ze in de cl1 zien dan pas gaan we zien wat ze waard zijn

Eerste helft was drie keer niks, maar toen dankzij Griezman de ban gebroken was had betis er geen zin meer in. Betis liet het echt schandalig lopen, naast dat die reservekeeper er geen moer van bakte.

Frenkie moet duidelijk wennen aan zijn nieuwe rol, positief uitgedrukt, pas toen busquets van het veld ging begon het een heel klein beetje ergens op te lijken, verder ontbrak de chemie met zijn ploeggenoten echt nog volledig. Veel onbegrepen passes, zowel naar hem als van hem. Hij liep vaak gewoon te zwemmen, vooral daar aan de linkerkant. Jammer.

Mijn hemel zeg wat wil die coach bereiken met de jong op die positie neer te zetten. Zo verknal je zn hele beginperiode bij barca. Nooit maar dan ook nooit meer daar neerzetten. Je kon zien toen ie weer op zn normale positie ging spelen dat dat voor hem fijner voelde.

Echt een leuke tweede helft gezien, zat met verbazing te kijken. Ook omdat ik erg weinig verwachtte van de wedstrijd mede omdat Barca vaak niet goed speelt zonder Messi. Griezmann begon matig maar speelde later erg goed en belangrijk met twee goede goals. Rafinha, Perez en Ansu Fati hebben prima gespeeld. Ben benieuwd of we Ansu Fati over een aantal jaren gaan zien in de basis, wat die liet zien belooft wel wat. Frenkie erg matig, stond ook op de verkeerde plek.

Lekkere tweede helft van barca. Kon ook niet anders als dit je eerste thuiswedstrijd van het seizoen is. Griezmann speelde geweldig maar waar ik meer enthousiast over ben is dat perez en fati de kans kregen om te spelen. Eindelijk weer wat jeugd op het veld. Frenkie helaas ontzichrbaar maar zoals meerdere al zeggen wordt hij gewoon verkeerd gebruikt. Hopelijk kan barca deze lijn doorzetten want het was toch wel genieten.

Suarez gaat het heel moeilijk krijgen. Kom lekker terug naar Amsterdam ! Griezmann moet eerste spits worden klaar.

FDJ werd totaal verkeerd gebruikt. Desalniettemin.... hij speelt echt met de handrem, maar dan ook echt. Tuurlijke de PD is pas net begonnen, maar hij durfde echt niets. Jammer!

uiteindelijk wint Barca met goed spel in de tweede helft maar je kan je toch afvragen of Barca geen creatieve nummer 10 nodig heeft. er is veel te weinig aanvallende kwaliteit op het middenveld

Frenkie moet gewoon als controleur opgesteld worden. de rol die hij vandaag had daar liggen zijn kwaliteiten helemaal niet en dan hoef je hem net zo goed helemaal niet op te stellen. leuk dat Frenkie dat wel kon in de Jupiler League bij Jong Ajax tegen een veel mindere weerstand maar we hebben het nu over Europees topniveau en op dit niveau komt hij veel beter uit de verf als controleur

25 augustus 2019 om 23:28

Hij had op die positie nu ook al een fenomeen kunnen zijn. Is misbruikt en elke vorm van creativiteit verloren. Als nummer 6 bij Barca is heel anders dan Ajax. Hier staat hij alleen en mag niet mee naar voren. Plus daar nooit gespeeld. Bij Ajax altijd met iemand naast hem. Busquets speelt hij er ook niet uit

26 augustus 2019 om 00:08

Artur is toch wel de creatieve middenvelder bij heb. Iemand een idee waarom die niet speelt?

Laat ik vooropstellen dat het fletse spel van Frenkie niets te maken heeft met de coach Valverde. Dit is zijn eigen schuld. Op de positie van Busquets komt hij niet te spelen. Kon hij zelf ook wel weten. Nu mocht hij als linkshalf spelen. Iets wat hij zelf ook veel liever wilt aangezien hij het nooit eens was met Streppel die in hem een nummer 6 zag. Bij Jong Ajax heeft hij altijd op die linkshalf gespeeld met een nummer 6 achter hem (mahdiaoui en Eiting). Precies zoals vandaag bij Barca. Hij was fenomenaal met fantastische dribbels en onverwachtse steekballen. Nu in het eerste kwam er ene idioot Keizer die hem opeens centraal achterin zet. Een hele andere manier van spelen met veel ruimte aan de bal en een spits opvreten. Vervolgens op het middenveld bij Ten Hag als dubbele 6 met Schone naast hem. Kwam zelden tot nooit in echt kleine ruimte te spelen op de helft van de tegenstander, omdat hij redelijk als verdedigende mid stond. Vandaag zie je dat hij het gevoel als linkshalf helemaal kwijt is. Hier moet je als linkshalf de spitsen voeden en creatief zijn in de kleine ruimte net als Iniesta die daar speelde. Hij durft echter in de kleine ruimte geen initiatief te nemen, bang om de steekbal te geven en alles simpel breed. Alsof hij nog steeds als 6 stond. Het meest schrikbarende vind ik zijn ruimtelijk inzicht om vrij te lopen tussen de linies. Lijkt niet te zien wnnr hij een stap naar voren moet doen of juist moet uitzakken. De reden wrm hij steeds op de linksbuiten positie stond is omdat hij niet op het juiste moment als half vrij komt. Je ziet de rest van team als een orkest door elkaar heen bewegen zodat ze op het juiste moment de bal krijgen. Hij doet dit niet en word overgeslagen. Harde wetten van het voetbal. Moet nu echt gaan oppassen want Arthur wacht, Vidal scoort en Roberto gaf een assist. Kan zomaar weken op de bank terecht komen en geen ritme hebben voor de belangrijke wedstrijden van Oranje

Frenkie werd vandaag misbruikt door valverde.
Hij zakt niet door het ijs paste zich aan en deed het gewoon voldoende dat is het hoogst haalbare in mijn ogen en hierom is Frenkie Motm.

Barcelona heeft het na rust goed uitgespeeld. Ze hebben voldoende kansen gehad, weinig weggegeven en jeugd de kans gegeven. Dit is de manier om kampioen te worden. Als ze de CL willen winnen moet er alleen nog een hoop verbeteren. Als je Manchester City soms bezig ziet en vergelijkt met dit Barcelona dan valt het toch op dat Barcelona veel minder vastigheden in de opbouw en de aanval heeft. Dit Barcelona drijft op individuele kwaliteit en niet op goed teamspel.

26 augustus 2019 om 13:59

Barcelona heeft daarentegen een veel betere verdediging dan Man City. Bij Man City is eigenlijk alleen Laporte van goed niveau in de achterste linie. Ik zie Man City niet snel als favoriet in CL hoor. Vooral vanwege de zwakke verdediging bij Man City.

26 augustus 2019 om 15:33

Veel beter weet ik niet. Lenglet is een stuk beter dan Otamendi maar voor de rest vind ik ze redelijk gelijkwaardig op papier. De tactiek van Manchester City maakt ze alleen wel heel kwetsbaar vergeleken met het controlerende spel van Valverde. Mijn punt was ook vooral dat Barcelona nog een hoop kan winnen als niet vertrouwen op bevliegingen van de aanvallers maar echt met een duidelijk idee gaan spelen. Dat doen ze sinds het vertrek van Guardiola veel te weinig. Ze hebben sinds die tijd maar 1 keer de CL gewonnen en dat was door bevliegingen van Messi Suarez en Neymar. Er zit nu ook totaal geen lijn in de aankopen. Barcelona had veel beter kunnen zijn als ze net zoals Manchester City een duidelijke manier van spelen hadden en op basis van dat idee gerichte aankopen zouden doen.

Ik lees veel dat Frenkie op de verkeerde plek stomd en daardoor minder speelde. Hij speelt niet meer in de Eredivisie, waar dit soort redeneringen opgaan. Als speler van Barcelona moet je op alle drie de plekken op het middenveld het kunnen laten zien met tenminste wat voetbalgogme, slimmigheidjes of techniek. Geen van allen gezien bij De Jong. Ja, hij kan heus goed voetballen, maar we moeten ook accepteren dat hij ook gewoon een slechte wedstrijd kan spelen zonder allerlei drogredenen als excuus.

Mensen klagen over het spel van Frenkie, maar wat kreeg die toch ook slechte gevaarlijke paasjes van oa Busquets en Griezmann. Frenkie is goed, maar hij kan niet teleporteren.

Speelde gewoon prima, maar niet uitzonderlijk. Hij moet ook niet teveel naar voren spelen lijkt me aangezien die iemand is die het spel doet verdelen.

Beetje raar dat er hier zo gehaat wordt op een goede Nederlandse speler als die 1 wedstrijd niet super speelt. Verwachten ze teveel of is dit afgunst?

25 augustus 2019 om 23:41

Je mag toch gewoon constateren dat hij een slechte wedstrijd heeft gespeeld? Het is juist dat hijgerige gedoe met allerlei redenen dat het allemaal niet zijn schuld die veel mensen tegenstaat.

25 augustus 2019 om 23:53

Hij speelde veel teveel naar voren. Als je Ronaldo als linksback opstelt dan zal die ook niet zo goed spelen als normaal. Slechte wedstrijd was het niet, maar dat ligt dus aan je verwachtingen.

Busquets was een van de beste dit spel, zo niet de beste.
Zeker na gelijkmaker tot het einde.
Perfecte positionering, meeste ballen afgepakt en meeste nauwkeurige passen.
Grizzy heeft ook schitterend gespeeld.
Barca hup naar de volgende

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren