Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hirving Lozano rondt recordtransfer van PSV naar Napoli af

Laatste update:

Hirving Lozano maakt definitief de overstap van PSV naar Napoli. Na een lange periode van geruchten en onderhandelingen zijn de clubs het eens geworden over de transfersom. Naar verluidt telt de Italiaanse topclub veertig miljoen euro, waarmee de 24-jarige Mexicaanse aanvaller zich de duurst verkochte PSV’er aller tijden mag noemen. Lozano kwam eerder al tot een persoonlijk akkoord met de club uit de Serie A en tekent voor vijf jaar in het Stadio San Paolo.

Sinds de zomer van 2015 was Memphis Depay de speler die PSV de hoogste transfersom opleverde. De Oranje-international werd destijds voor 34 miljoen euro verkocht aan Manchester United. Volgens het Eindhovens Dagblad houdt de Eredivsie-club ongeveer 35 miljoen euro over aan de transfer van Lozano. PSV is namelijk een percentage van de transfersom verschuldigd aan Pachuca CF, de oude club van de 35-voudig international, wiens contract in het Philips Stadion nog doorliep tot medio 2023.

PSV haalde Lozano in 2017 voor een bedrag van circa elf miljoen euro naar Eindhoven. Hij maakte direct grote indruk in de Eredivisie en het duurde niet lang voordat de Europese topclubs het vizier op Chucky hadden gericht. Zowel in het seizoen 2017/18 als 2018/19 kwam hij tot 17 competitietreffers. Vorig seizoen was hij vier keer trefzeker in de Champions League. Napoli bleek lange tijd de belangrijkste kandidaat voor Lozano, al leek de club volgens Spaanse en Italiaanse media de voorkeur te geven aan James Rodríguez. Toen de Colombiaan van Real Madrid niet haalbaar bleek, ging Napoli definitief voor Lozano.

Volgens De Telegraaf staat Ritsu Doan bovenaan het wensenlijstje van PSV nu Lozano vertrokken is. FC Groningen is bij een goed bod bereid om mee te werken aan een vertrek van de Japans international. De Eindhovenaren zullen echter wel diep in de buidel moeten tasten. Vorig jaar vond Groningen een bod van CSKA Moskou van ruim tien miljoen euro niet genoeg. Ook de namen van Nicolás González (VfB Stuttgart) en Alireza Jahanbakhsh (Brighton & Hove Albion) worden genoemd in de wandelgangen.

Goede deal voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou goed zijn vd Nederlandse competitie als psv 14 miljoen aftikt voor Doan. Wel beetje boven de prijs maar de rijkste clubs helpen zo de armere wat kapitaalkrachtiger te worden. Dat is dan weer goed vd competitie.

23 augustus 2019 om 11:04

Ja en daarvan wordt psv weer zwakker asjeblieft niet zeg.

23 augustus 2019 om 11:08

PSV is er niet voor de competitie maar voor PSV zelf. Die gaan niet meer betalen zodat het geld in de Eredivisie blijft. Doan is een rechtsbuiten en geen 10 wat ze nodig hebben, daarnaast vind ik Doan helemaal niet goed genoeg voor de top 2. Dat het goed voor de competitie zou zijn, is wel zo. Maar nogmaals, daar heeft PSV niks mee te schaften.

23 augustus 2019 om 12:00

PSV zal inderdaad niet bewust meer willen betalen aan competitiegenoten, maar op lange termijn hebben topclubs wel degelijk baat bij een sterkere competitie. Dit leidt namelijk tot meer kijkers, hogere TV-gelden, meer inkomsten, etc.

23 augustus 2019 om 15:39

Maar dan gaan ze toch niet een beetje extra betalen?

23 augustus 2019 om 11:08

Als het aan mij ligt mogen ze hem voor negen of tien en Ramselaar ook wel hoor!

23 augustus 2019 om 11:10

Dan kunnen ze beter naar Koopmeiners kijken als ze geld in NL willen uitgeven.

23 augustus 2019 om 11:14

Hoezo Koopmeiners? Die komt op het middenveld tekort. Mitsjø is een betere keuze.

23 augustus 2019 om 11:35

Daar denk ik anders over. Maar imo is er niemand in NL die PSV echt beter maakt op het middenveld die ook haalbaar is. PSV zal dus wel naar het buitenland moeten kijken. Waar speelt Van Ginkel eigenlijk tegenwoordig?

23 augustus 2019 om 11:42

Van Ginkel speelt nog bij Chelsea en ligt nog een tijd uit de roulatie door een blessure. Hoop zelf dat PSV een nieuwe middenvelder aantrekt, maar iets zegt mij dat ze zelf wel tevreden zijn omdat er al veel rondlopen. Straks zijn Thomas en Afellay ook weer fit.

23 augustus 2019 om 11:58

Afellay ben ik heel erg benieuwd naar. Afellay en die Griek kunnen beide geweldig zijn voor Psv, maar kunnen ook tegenvallen. Beide zijn ze echter de gok meer dan waard.

23 augustus 2019 om 12:23

PSV heeft geen versterkingen meer nodig denk ik, misschien die talentvolle rechtsbuiten van Stuttgart. Het middenveld is al goed bezet en het is een kwestie van tijd dat het team op elkaar ingespeeld raakt.

23 augustus 2019 om 11:13

Het is geen liefdadigheidsinstelling. PSV kan 14 miljoen veel beter besteden.

23 augustus 2019 om 11:13

Er is maar 1 rijke club en dat is Ajax... Laat hen maar cadeautjes weggeven. Psv heeft het geld hard nodig en moet dat zorgvuldig investeren.... Dat betekend aub geen 14 milj. Voor Doan.
Wat mij betreft koopt psv niet meer en investeert het elders of zet het geld opzij. Selectie is op kracht, moet nog I gespeeld raken maar wanneer dat gebeurd kunnen ze denk ik mee doen om de titel en EL.

23 augustus 2019 om 11:31

Ajax wilde best cadeautjes weggeven maar vraagt daar ook wat voor terug(kunstgras afschaffen)
Niet alleen maar weggeven zoals je het nu brengt want dat lijkt meer op bedelen.

23 augustus 2019 om 12:24

Daar stond Ajax niet alleen in.

23 augustus 2019 om 11:14

"zou goed zijn vd Nederlandse competitie als psv 14 miljoen aftikt voor Doan. Wel beetje boven de prijs maar de rijkste clubs helpen zo de armere wat kapitaalkrachtiger te worden."

Dat PSV ook eens een echt mooie transfersom opstrijkt, wil natuurlijk niet zeggen dat de club meteen aan liefdadigheid moet gaan doen richting de andere Nederlandse clubs... 14 Miljoen is echt een absurde prijs voor Doan. Natuurlijk, Groningen mag het zeker vragen, maar PSV gaat dat echt niet betalen.

23 augustus 2019 om 11:29

In Doan zie ik niks speciaals. Psv moet voor een wat meer ervaren speler gaan en niet teveel betalen. Met Malen, Bergwijn, Bruma en Lammers heb je in potentie genoeg goede jonge voorhoede spelers. Moeten proberen om een Shaqiri ofzo te halen.

23 augustus 2019 om 11:32

Alsof Shaqiri naar PSV wilt... Zelfs als jij mag vertrekken gaat hij +25 miljoen opleveren en hij verdient zeker 4/5 miljoen per jaar dus gewoon totaal onhaalbaar

23 augustus 2019 om 11:47

Dacht dat hij niet zoveel had gekost voor Liverpool en lijkt me idd sterk dat hij haalbaar is nu ik er zo over na denk. Ben zelf erg gecharmeerd van die rechtsbuiten van dynamo Kiev. Weet niet of hij haalbaar is voor een bedrag van 15-20m maar zou wel een heerlijke vervanger zijn.

Edit: Viktor Tsygankov

23 augustus 2019 om 11:56

Jij was zeker iemand die Van Dijk niks vond toen hij nog bij Groningen speelde. Hoorde je precies dezelfde commentaren van supporters van de topclubs, terwijl iedereen bij Groningen ervan overtuigd was dat hij heel ver zou komen (belangrijkste speler bij de CL winnaar had ik ook niet zien aankomen). Doan gaat dezelfde kant op, CL materiaal op z'n minst.

23 augustus 2019 om 11:59

Ik was een van de weinigen die altijd riep dat V.Dijk moest worden opgeroepen voor het nederlandse elftal toen hij nog bij Celtic zat. En nee ik had toen niet kunnen voorspellen dat hij tot de beste verdediger van de wereld zou uitgroeien, ook jij had dit niet voorspelt.

23 augustus 2019 om 13:08

@crazyone,

Nu overdrijf je schromelijk. Ik heb van Dijk destijds wekelijks zien spelen en hij was destijds erg goed. Ik was ook erg verrast dat de Nederlandse top hem niet wilde hebben. Doan heeft talent en potentie maar is zeker niet van hetzelfde niveau nu als van Dijk toen. Imo is Doan ook zeker nog geen 14 miljoen waard. Maximaal 8 of 9 met een 10% doorverkooppercentage.

23 augustus 2019 om 11:36

Hoezo is het goed wanneer heel de competitie afdaalt naar een bedenkelijk niveau in plaats van dat we een paar clubs hebben die nog enigszins iets kunnen betekenen in Europa? Ik lees dit soort reacties als de jouwe heel vaak, maar ik snap het vrijwel nooit. Met die 14 miljoen gaat Groningen niet ineens stappen maken naar Europees voetbal en PSV wordt er zeker ook niet beter van. Ik vind het altijd erg simpel zieltjes winnen door te zeggen dat de grotere clubs hun geld maar door moeten sluizen naar de mindere clubs. Een Ajax of PSV mag wat mij betreft best 2 miljoen meer dan nodig betalen voor een speler als Suarez was bij Groningen, maar ze hoeven echt niet ineens voor alles te overbetalen puur omdat de kleinere clubs dan een paar miljoen meer hebben om hun wanbeleid in stand te houden.

23 augustus 2019 om 11:37

Ja het zo ook goed zijn als de families Heineken mij even een miljoen geeft om bij hun de afwas te doen. Dat is ook goed voor de Nederlandse economie namelijk...

23 augustus 2019 om 11:48

Je geeft niets om de Nederlandse competitie maar wilt vooral dat de grote concurrent flink overbetaalt aan een compleet overbodige speler.

23 augustus 2019 om 12:11

Het zou ook beter zijn als jij 150 euro betaald voor Hema hotdog. Zo help je een Nederlandse onderneming aan meer winst en een grotere kans op bestaansrecht. Dat is dan weer goed voor de Nederlandse economie.

23 augustus 2019 om 14:18

@onelovechris ja, want zo werkt het nou eenmaal in de maatschappij! De rijken betalen de armen extra, zodat zij het beter krijgen. Daarom zijn er op dit moment op 40000 ipv 20000 dak en thuislozen in Nederland. Daarom hebben de 'kleintjes' in de maatshappij het steeds moeilijker.
Nee, zo werkt het niet! Laat PSV het geld besteden aan goede spelers, zodat wij daar weer van kunnen genieten. Wat hebben we met z'n allen aan weer een extra middelmatige scandinavier bij Groningen of Heerenveen?

Uiteindelijk een prima bedrag voor Lozano. Heeft absoluut een goede inbreng gehad, maar het laatste half jaar was matig. De kwaliteiten heeft hij zeker om het te maken met Napoli. Of het er daadwerkelijk uitkomt is nog maar de vraag, maar ik heb er wel vertrouwen in eigenlijk.

Je zou denken... met Younes, Mertens, Insigne, etc, dat ze al aardig wat van dit soort types rond hebben lopen in Napels... Belachelijk beleid daar.

23 augustus 2019 om 11:07

Callejon en Mertens zijn al 32+ dus die hebben vervanging nodig.

23 augustus 2019 om 11:07

@FC Exclusief

al deze spelers lijken totaal niet op Lozano. dit zijn allemaal dribbelaars die opkomen met de bal aan de voet waar Lozano een heel ander type speler is die diepgang brengt en de ruimtes induikt

23 augustus 2019 om 11:15

Of je zou denken dat ze behoorlijk wat succes boeken met kleinere, snellere, handige en/of dribbelvaardige aanvallers en nu (een jonge) Lozano er aan willen toevoegen. Zoals Modric hierboven ook zegt; sommige zijn ook de jongste niet meer..

23 augustus 2019 om 11:20

Lozano gaan ze echt wel lol van hebben maar ik blijf overtuigd dat ze vooooooooool gas op James hadden moeten inzetten. Die had daar goed op zijn plek geweest en volledig op kunnen leven denk ik, misschien op termijn de club eens voorbij Juve kunnen tillen. Want dat moment komt ooit.

23 augustus 2019 om 11:28

Dat moment zal ooit komen maar voor komend seizoen zal Juventus nog steeds veel te sterk zijn. Denk dat Napoli veel concurrentie zal krijgen van Inter. Die hebben heel goed ingekocht deze zomer.

23 augustus 2019 om 11:59

@manodedios, ik vrees dat dat moment nooit zal komen. Er zijn andere clubs die wel die mogelijkheid hebben, maar voor Napoli zie ik dat niet gebeuren. Ten eerste is het sponsorlandschap van Napoli te klein om de financiele stap naar Juventus te overbruggen. Dan zie ik Roma en de Milanese clubs eerder als kandidaten om de achterstand te overbruggen. Napoli moet het hebben van goed beleid en transfers. De andere clubs hebben meer mogelijkheden om kapitaal aan te trekken en daarmee de kloof te overbruggen.

23 augustus 2019 om 11:42

Lozano lijkt helemaal niet op die spelers die jij noemt. Lijkt meer op Callejon en die is al op leeftijd.

Perfecte deal. Een mooi bedrag gekregen en nu bouwen aan een nieuw team voor dit seizoen! Wellicht ergens nog een snoepje op de laatste transferdag binnenharken.

Mooi bedrag! Bedankt en succes Lozano!

Benieuwd wat voor kettingreactie dit gaat geven… PSV zal nog wel een of twee spelers willen halen.

23 augustus 2019 om 11:09

2 denk je? Alleen een 10 is genoeg toch? Alle posities zijn zowat dubbel bezet. Schwaab, Lammers en Afellay komen er nog aan hé. Verwacht weer een mooie strijd tussen PSV en Ajax.

23 augustus 2019 om 11:15

Thomas ook nog.

23 augustus 2019 om 11:30

Een 10 zou ik zeker niet binnen halen. Jahanbaksh is natuurlijk een topper voor eredivisie begrippen dat lijkt mij duidelijk maar het gaat wel ten koste van andere spelers. Dus ik zou hem niet halen want jongens als Gakpo, Malen en Ihatarren gaan steeds beter spelen. Het is belangrijk om zo snel mogelijk een nieuwe middenvelder te kopen want Rosario speelt gewoon zwak. Vervang hem voor iemand die voor PSV begrippen een topper is. Wanneer dat gebeurt zie ik geen reden waarom PSV niet mee kan doen voor het kampioenschap.

23 augustus 2019 om 12:07

De 10 positie kan idd geen kwaad. Ik snap dat er jongens aan zitten te komen, maar die zijn nog te wisselvallig en wil je in de Eredivisie en op Europees vlak een rol spelen, dan moet daar wat voor komen. Daar zijn we momenteel te kwetsbaar.

En wellicht een leuke speler met verdedigende kwaliteiten? Ook in die linie zijn we in mijn optiek nog erg kwetsbaar. Met spelers die momenteel rond hun top spelen, ga je het ook hier niet redden.
Wellicht een aankoop voor de toekomst?

Mooie deal voor PSV en Lozano. Snap niet goed waarom PSV nog een aanvallende versterking zoekt? Met Bergwijn, Malen, Bruma, Mitroglu, Lammers, Gakpo en Ihattaren heb je 7 spelers voor 3 posities. Ik zou eerder een creatieve middenvelder zoeken.

Persoonlijk ben ik trouwens blij dat we deze jankende etterbak niet meer zullen zien in Nederland. PSV straalt met spelers als Ihattaren, Gakpo, Malen en Bergwijn veel meer positiviteit uit.

23 augustus 2019 om 11:16

"met Bergwijn, Malen, Bruma, Mitroglu, Lammers, Gakpo en Ihattaren heb je 7 spelers voor 3 posities."

Lammers is langdurig geblesseerd en één van die spelers zal op 10 moeten. 6 Spelers voor 4 posities, dus.

23 augustus 2019 om 11:21

Je hebt gelijk 4 posities. Aan de andere kant vergeet ik Gaston Perreiro nog. In principe dus 8 spelers voor 4 posities. Dat is dus volledig dubbel bezet als Lammers terug is. Daarnaast kun je (op Mitroglu na) vrijwel alle spelers op meerdere plekken inzetten. Ik heb het niet voor het zeggen bij PSV maar ik zou een speler zoeken die op de positie van Gutierez of Rosario kan spelen met meer voetballende kwaliteiten.

23 augustus 2019 om 11:21

‘6 spelers voor 4 posities dus’ Voor de aanval heb je 7 spelers voor 3 posities. Voor de ‘10’ heb je toch ook nog Pereiro, Afellay en Thomas? Dat Bergwijn daar staat zegt niet dat er geen andere opties meer zijn toch..

23 augustus 2019 om 11:26

Tja Afellay en Thomas. Ik zou daar niet van afhankelijk willen zijn. Die hebben allebei al meer dan een jaar geen wedstrijd meer gespeeld.

23 augustus 2019 om 11:36

Op zich vind ik dat PSV ook niet per se nog een aanvaller nodig heeft. Als de club het moet doen met de aanvallers die het nu heeft, dan heb ik daar wel vrede mee.

Maar nu er financiële ruimte is voor wat extra luxe, kan dat natuurlijk ook geen kwaad. Bruma en Mitroglu zijn toch een beetje gokjes, Lammers, Gakpo, Ihattaren en Malen zijn jonkies die zich nog niet een heel seizoen hebben bewezen op dit niveau en Afellay en Thomas komen terug van langdurige blessures. Dat zijn dus weinig echte zekerheidjes en dan is nog een extra optie toch prettig.

23 augustus 2019 om 15:18

Jankende etterbak? Je kunt Lozano moeilijk vergelijken met spelers als Tadic, Huntelaar of Veltman. Dat zijn pas jankende etterbakken.

Lozano is een topspeler met heel veel snelheid en door die snelheid kwamen veel verdedigers (zoals Tagliafico, kamioenswedstrijd PSV-ajax) te laat. Het is doodzonde dat hij weg gaat maar PSV houdt er een heel mooi bedrag aan over.

23 augustus 2019 om 15:35

Veltman is inderdaad ook geen lieverdje maar Tadic en Huntelaar? Dat zijn gewoon winnaars net zoals Luuk de Jong dat ook was bij Psv. Lozano probeerde mensen kaarten aan te naaien en maakte schwalbes. Niet bepaald sportief.

23 augustus 2019 om 15:41

Als je vindt dat Lozano een kaartennaaier is dan is Tadic dat zeker. Bij ieder tikje of vermoeden van een tikje gaat hij tegen de grond met maar 1 doel: andere spelers kaarten aan naaien. Het zelfde geldt voor Huntelaar dat is Koning schwalbe himself met zijn versierde penalty's.

Het is een beetje of de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet i.m.o.

Als je Huntelaar en Tadic als winnaars ziet dan is Lozano dat zeker.

23 augustus 2019 om 16:42

Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Lozano en Veltman wel veel op elkaar lijken. Doen alles om te winnen en schromen een beetje onsportiviteit niet. Maar Tadic kan ik daarop zeker niet betrappen. Huntelaar is heel sterk in het gebruiken van z'n lichaam hij komt vaak in duel en gebruikt het duwen en trekken van z'n tegenstander vaak om een penalty te versieren. Misschien wat onsportief maar dat hoort ook wel bij een slimme spits.

Genoeg geld om de vraagprijs voor Doan af te tikken dus. Kom maar door

23 augustus 2019 om 12:07

Nee, niet doen. Te duur, niet goed genoeg. Geeft 0 garantie dat die het beter zal doen dan Ihattaren, die op dezelfde posities uit de voeten kan en bovendien veel meer krediet heeft dan een dure binnenlandse aankoop.

Hirving, bedankt wat je voor ons betekend hebt. Ik zal aan je terugdenken als speler met een enorm rendement. Een speler die altijd en overal wilde scoren. Een speler met doorzettingsvermogen en temperament. Als ik de afgelopen weken terugkijk op wat ik allemaal op voetbalzone lees, en dan met name de zogenaamde ‘psv supporter’ dan schaam ik me soms diep. Is het zo typisch Nederlands dat wij altijd maar het negatieve van een speler in kunnen zien? Wat Lozano de afgelopen twee jaar voor PSV heeft betekend is zo fenomenaal en dat zelfs voor een speler die uit een ander continent komt met een totaal andere cultuur en zelfs de meeste wedstrijden op rechtsbuiten gestaan heeft. Oke, ik ben het er ook mee eens dat Lozano soms een irritante speler is en nare trekjes heeft, maar als ik zie wat hij vervolgens op het veld laat zien, dan vergeten mensen wel eens dat hij een zeldzaam talent heeft. Een kans/doelpunt creëren uit het niets. Als PSV muurvast zat, had je altijd Lozano nog die iets creëerde. Denk even terug aan VVV uit vorig jaar. En ja natuurlijk was Lozano ook wel eens ontiegelijk slecht, maar dat heeft iedere speler. Verwachten wij nederlanders dat hij er in 70 wedstrijden 140 inschiet? Zo lijkt het de afgelopen weken wel. Napoli gaat een topspeler aantrekken die goed past in het voetbal wat ze spelen. Ik ga er daarom ook vanuit dat hij dezelfde lijn doortrekt als hij bij PSV begonnen is. nogmaals, als je in 79 officiële wedstrijden betrokken bent bij 63 doelpunten ( 40 goals/23 assist) dan vraag ik me af wie dit in 2 jaar tijd hem nadoet. Hirving, bedankt en veel succes bij Napoli.

23 augustus 2019 om 11:14

Nou het is eredvisie he dus er zijn best wat spelers die hem dat na kunnen doen. Tadic had vorig jaar 28 goals en 14 assists en staat nu ook alweer op 5 goals en 2 assists. Ja hij neemt ook de penalties, maar hij zal echt een veel minder jaar moeten draaien om niet aan hetzelfde moyenne als Lozano te komen. Ook spelers als Bergwijn en Berghuis zouden hierbij in de buurt moeten kunnen komen als ze 1 topseizoen draaien.

Maar voor PSV een hele goede deal, ik vind dat ze er meer dan het maximale uit hebben gehaald.

23 augustus 2019 om 11:42

Ik denk zelfs dat ze er nog meer uit hadden kunnen halen, maar doordat het een beetje op was met Lozano is het geen 50 miljoen geworden.

Tadic heeft afgelopen jaar volgens mij 9 penalty's mogen nemen die erin zijn gegaan. Dan heb je natuurlijk ook nog een prima statistiek. Daarbij komend dat Ajax vorig seizoen ook el fenomenaal was en echt enorm veel doelpunten gemaakt heeft. Maar nogmaals, zoveel spelers zijn er niet die dit moyenne aan kunnen houden. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zich in Napels gaat lopen.

23 augustus 2019 om 11:20

Je hebt uiteraard helemaal gelijk.
Ik had alleen gehoopt dat hij PSV een beetje uit het dal had kunnen trekken, maar zover was hij blijkbaar nog niet.
Qua cijfers een prima speler voor ons, de docu op Fox was ook erg leuk, relaxete gast.
En die nare trekjes vond ik ook wel meevallen. Bij andere spelers vindt men het prettig als ze alles doen om te winnen, bij Chucky niet. Nou nou, zo zo, niet wakker van liggen lijkt mij.
Die reaguurders hadden hem maar wat graag bij hun club gehad.

23 augustus 2019 om 11:39

Qua nare trekjes vind ik het sowieso wel tegenvallen. Die rode kaarten vond ik misschien ook overdreven en totaal niet bewust. Maar mensen vergeten soms ook wel eens wat voor aanslagen hij gehad heeft de afgelopen jaren. We hadden er misschien iets meer uit kunnen halen, maar dan hadden we vorig seizoen kampioen moeten worden. Dat is jammer genoeg niet gebeurt. Voor iedereen is dit denk ik het beste.

23 augustus 2019 om 12:35

Als je zoveel duels ingaat als Chucky, dan krijg je ook veel overtredingen net als met zijn enorme snelheid, een verdediger kan dan soms niet anders dan een overtreding maken. En dus ligt geel en rood op de loer.
Het lijkt zo logisch, maar de negativiteit en club voor en vooral afkeuren krijgen te vaak de overhand.
Heb ik zelf ooit ook gehad met Suarez.

23 augustus 2019 om 15:36

Ik precies hetzelfde. En nog steeds hoor, want die trekjes heeft hij alleen nog maar meer gehad. Ik vind alleen het kaarten naaien veel erger dan het doorrollen. Vragen om een kaart vind ik echt oncollegiaal en laf.

23 augustus 2019 om 11:38

Ik denk dat de meeste supporters gewoon een hekel hebben aan spelers die enkel en alleen voor zichzelf voetballen. Bij Lozano was het wel heel opzichtig dat hij er vooral op uit was om zo snel mogelijk een transfer te krijgen door vanuit allerlei onmogelijke hoeken te gaan schieten.

23 augustus 2019 om 11:44

Dat wat je zegt is zeker niet altijd zo geweest. Als je eenmaal daarin gaat geloven ga je ook niks anders zien. Iedere actie is dan voor zichzelf. En tuurlijk heeft hij doelpogingen gehad dat ik dacht van: 'speel die bal nou af man', maatgoed dat zie ik bij PSV nu ook regelmatig voorkomen. Dus het is maar net hoe je erover denkt. Ik heb zo nooit gedacht en dan zie je dat soort dingen ook niet.

Voor PSV een mooie transfer met een heel mooi bedrag. Naar mijn mening kunnen ze daar de selectie van een mooie kwaliteits inpuls mee voorzien. Verwacht dan ook niet dat ze hem in Eindhoven zo erg gaan missen

23 augustus 2019 om 11:13

Mertens redt het daar ook aardig op de training.

Bedankt Lozano! Ondanks de vele negatieve reacties ben ik wel blij geweest met Lozano. Ontzettend gevaarlijke speler die graag wilt spelen en het verschil wilt maken. Dat hij daardoor af en toe chagrijnig lijkt als hij niet speelt of het minder loopt neem ik dan maar voor lief. Ook wat betreft de opmerkingen "schwalbekoning" mag er ook wat eerlijker gekeken worden naar de vele harde tackles die hij te verduren krijgt. Het is geen lieverdje, en ik zou ook niet weten waarom een lieverdje beter zou zijn, maar vanwege zijn directe spel richting doel en bizarre snelheid wordt hij wel echt absurd vaak onreglementair onderuit gehaald. Zijn vertrek gaat een hoop gele kaarten schelen in de Eredivisie.

Ik ben benieuwd hoe hij gaat presteren bij Napoli, ik heb er wel vertrouwen in dat dat een succes gaat worden. Voor PSV verder uiteindelijk ook gewoon goed; veel geld en veel talent voorin om het op te vangen die hierdoor wat meer vertrouwen krijgen om zich te bewijzen. Gakpo en Mo komen al vaker aan spelen bij blessures van Bruma etc. bijvoorbeeld, en die laten zich al goed zien.

40 miljoen voor een speler die de laatste jaar echt dramatisch was vergelijken met zijn eerste seizoen bij Psv. Hopelijk geeft een nieuwe omgeving hem nieuwe prikkels en energie. Een beetje hetzelfde verhaal als Vilhena. Napoli is overigens wel een ideale vervolgstap voor Hirving. Niet de absolute top maar een wel mooie club die ervaring heeft met kleine snelle aanvallers zoals Mertens en Insigne.

23 augustus 2019 om 11:19

"40 miljoen voor een speler die de laatste jaar echt dramatisch was vergelijken met zijn eerste seizoen bij Psv."

En toch in beide seizoenen exact dezelfde cijfers: 17 goals, 11 assists.

23 augustus 2019 om 11:35

Los van de cijfers, je gaat me toch niet vertellen dat je Lozano geweldig vond spelen de laatste tijd? Dat hij die cijfers haalt is knap ondanks matig spel.

23 augustus 2019 om 11:37

"los van de cijfers, je gaat me toch niet vertellen dat je Lozano geweldig vond spelen de laatste tijd?"

Nee, maar slecht spelen en toch een goed rendement halen is ook een prettige kwaliteit op zich.

23 augustus 2019 om 13:43

Exact dezelfde cijfers op papier, maar niet als je in detail kijkt. Sinds de winterstop zijn er 20 eredivisie wedstrijden geweest (17 vorig seizoen en 3 dit seizoen), waarin hij 6 keer heeft gescoord. En in 16 wedstrijden niet heeft gescoord.

Dat zijn toch wat andere statistieken dan voor januari 2019, dus ook qua rendement is hij sinds de winterstop toch een stuk(je) minder.

Uiteraard een prima voetballer, maar we hoeven niet te ontkennen dat zijn eerste anderhalf jaar spectaculairder waren dan nu.

35 Miljoen voor Psv, 4,5 miljoen voor Pachuca. Dat komt niet echt in die buurt van dat doorverkooppercentage van 40 procent dat hier zo vaak genoemd is, wel?

23 augustus 2019 om 11:49

"Ja maar dat komt omdat PSV niet open is geweest over de bedragen, dan gaan mensen zelf wat verzinnen"....

23 augustus 2019 om 14:02

Haha, dan krijg je dat inderdaad. Maar waarom zou je mensen wijzer maken dan strikt noodzakelijk? Dan krijg je bij je volgende aankoop wellicht te horen: "zeg, ik zag dat doorverkooppercentage dat Pachuca van jullie krijgt voor Lozano. Dat leek ons eigenlijk ook wel wat".

23 augustus 2019 om 18:32

NOS meldt dat er 10miljoen naar Pachuca gaat. Dat komt in de buurt van 25%

23 augustus 2019 om 19:03

Rik Elfrink's reactie daarop:
"ik weet niet wat hun bronnen zijn en praat in principe nooit over andere media. Ik heb zelf meer dan een bron en ze melden me zonder blikken of blozen dat het 4,5 miljoen is."

En Elfrink is doorgaans echt wel de meest betrouwbare bron als het om PSV-nieuws gaat.

Onbegrijpelijke aankoop van Napoli. Met Callejon, Mertens en Insigne hebben ze al veel betere flankspelers in huis waardoor Lozano al op de bank terecht komt en we hebben bij Psv gezien dat Lozano een pure egoist is en weinig geeft om het teambelang.

23 augustus 2019 om 11:56

Nee inderdaad. Pure egoïst. Geeft niks om teambelang... 23 assist in de afgelopen 2 jaar. Dat is natuurlijk ook niet genoeg voor een buitenspeler. Zo onbegrijpelijk wij nederlanders. Altijd maar het negatieve zien in spelers. Wordt vanavond weer een lekkere fles azijn zeker?

23 augustus 2019 om 12:02

Zijn stats geven niet weer wat voor gedrag en egoistische speelstijl hij had in deze seizoenen. Ook zijn schwalbes, kaarten aannaaien, smerige overtredingen zie je niet terug in die stats.

23 augustus 2019 om 12:22

Smerige overtredingen? Noem er eens een paar? En kaarten aannaaien? Als je bijna 100 aanslagen te verwerken krijgt heb jij het over kaarten aannaaien. Volgens mij heeft hij geen enkele keer een speler om een kaart gevraagd. Goed weekend in ieder geval. Ik hoop dat je van de azijn af kunt blijven. man man man.

23 augustus 2019 om 12:56

Heb je afgelopen seizoenen zijn rode kaarten gemist? Heb hem meermaals om kaarten zien vragen voor tegenspelers.

23 augustus 2019 om 13:43

Zeker niet netjes nee, maar vind wel hypocriet af en toe. Donny vd Beek heb ik (o.a. tegen Psv) ook meerdere malen om kaarten zien vragen, waarom hoor ik daar niemand over? Ideale schoonzoon zeker?

23 augustus 2019 om 15:32

Afgelopen jaar heeft hij er geen gekregen en dat jaar ervoor heeft hij er twee tegen Heerenveen gekregen( eentje vanwege die blijkbaar opzettelijke elleboog, die bij mijn weten tot de dag van vandaag niet opzettelijk was. En de eerste keer was hij te laat. Ook daar vond ik niks smerigs aan. Maargoed als jij graag het negatieve in hem ziet, prima. En nee hij heeft weinig om gele kaarten gevraagd. Dit omdat het enige negatieve wat ik in hem zag het doorrollen na een overtreding is. Hij staat dan ook niet zomaar op om iemand een kaart aan te naaien...

Bedankt Chucky voor het beslissen van vele wedstrijden. Al was het een jaar lang niet veel maar je hebt je diensten bewezen. En daarnaast nog veel geld in het la gebracht. Was in alle opzichte een top aankoop.

En dan zijn er ook nog PSV'ers die hier blij mee zijn. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die blij waren toen Luuk de Jong vertrok, omdat PSV dan zogenaamd eindelijk eens een ander type voetbal kon spelen. Houd toch op zeg.

23 augustus 2019 om 11:35

Wat had jij dan verwacht dat de PSV supporters zouden balen? Kom op zeg! PSV heeft voldoende buitenspelers achter de hand met meer potentie dan Lozano. Lozano heeft natuurlijk scorend vermogen en was een belangrijke speler maar hij lijkt mij niet onvervangbaar. Ook luuk de Jong is niet onvervangbaar, het probleem was alleen dat PSV een totaal ander systeem moest gaan spelen, wat nou eenmaal tijd kost om dat er in te slijpen.

23 augustus 2019 om 11:43

@memphisdepay, dat is inderdaad de reactie die ik verwacht op het moment dat er een speler vertrekt die er de afgelopen 2 seizoenen 34 in heeft geschoten. Ik zie Gakpo, Malen en Bergwijn dit rendement voorlopig nog niet halen over een langere periode.

23 augustus 2019 om 11:53

Het rendement van Bergwijn was niet heel veel minder vorig seizoen. Volgens mij nam Lozano ook nog is bijna alle penaltys. Daarnaast zijn Gakpo en Malen echt wel in staat om een keer of 15 te scoren en een asisst of 10 te geven. Die jongens hebben overduidelijk talent. Lozano heeft het goed gedaan hoor maar hij heeft ook veel wedstrijden als een natte krant gespeeld. Zijn snelheid en scorend vermogen is een wapen maar technisch is hij geen exceptionele buitenspeler.

23 augustus 2019 om 12:34

Van die 34 doelpunten zaten er slechts 4 penalty's tussen, die hij bijna allemaal zelf versierd heeft. Bergwijn kan qua rendement nog enigszins in de buurt komen, maar zeker bij Gakpo, Malen en Bruma heb je hier geen enkele garantie toe.

23 augustus 2019 om 12:43

Malen heeft vorig seizoen als wissel bijvoorbeeld al 10 goals gemaakt vorig seizoen. Gakpo en Bruma heb ik vooralsnog in het begin van dit seizoen toch wel een aantal goals zien maken. Er zijn geen garanties dat ze zoveel goals gaan maken maar er zijn naar mijn mening ook geen signalen dat ze het niet kunnen halen. We gaan het zien maar ik heb vertrouwen in dat ze het gaat lukken.

23 augustus 2019 om 11:39

"en dan zijn er ook nog Psv'ers die hier blij mee zijn."

Ik denk dat niemand er echt blij mee is, maar elke realistische supporter had dit natuurlijk al ingecalculeerd. En wat PSV gisteren in de tweede helft liet zien in aanvallend opzicht, zonder Lozano, was toch best hoopgevend.

Duurste aankoop van PSV ooi met 18 Miljoen en ook de grootste transfer meteen van 42 Miljoen

Onderaan de streep in 2 jaar 24 miljoen verdiend los van salarissen en bonussen

23 augustus 2019 om 11:41

"duurste aankoop van PSV ooi met 18 Miljoen"

18 Miljoen? Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad heeft PSV twee jaar geleden 8 miljoen voor hem betaald en daar komt nu 4,5 miljoen bij. Totaal 12,5 miljoen dus.

23 augustus 2019 om 11:55

Was het niet dat Psv in totaal 12 miljoen (8 miljoen aan het begin, 4 miljoen na een bepaalde periode) moest betalen voor Lozano en dat er nu nog 4,5 miljoen bijkomt aan doorverkooppercentage en nog een opleidingsvergoeding?Dan gaat het wel naar de 18 miljoen namelijk.

23 augustus 2019 om 23:14

Maar nu is de vraag wie we moeten geloven. De 38 mil 40 of 42? De 11 of 8 die PSV al aan pachuca betaald heeft of de 4,5 of 7 of 10 miljoen die betaald moet worden. Er zijn veel onzekerheden. Ik ben dus uitgegaan van wat het meeste in de media naar voren kwam en dat was 42 waarvan 7 naar pachuca en 11 al eerder betaald.

Maar als Rik dat heeft gezegd dan is hij bijna de duurste aankoop, dacht dat kežman het duurste was. Val me hier ook niet op aan aangezien ik het niet zeker weet.

23 augustus 2019 om 11:54

8 miljoen + 4.5 miljoen = 12.5 miljoen. En in de tekst staat dat die voor 40 is verkocht. Zelfs nu nog, nadat de cijfers bekend zijn, kunnen mensen niet gewoon toegeven dat die 30 - 40% doorverkooppercentage onzin was. Het staat gewoon in de tekst jongen. Houd op met je eigen verhaaltjes verzinnen.

23 augustus 2019 om 11:58

Afkoopsom was toch 12 miljoen in totaal? Dan komt er dus nog een doorverkooppercentage en een opleidingsvergoeding bij.

23 augustus 2019 om 12:51

Op transfermarkt staat 12.5 maar er wordt niet gespecificeerd of dit inclusief het doorverkooppercentage is. Verschillende bronnen noemen verschillende prijzen: soms wordt 8 miljoen genoemd. Soms wordt 10 miljoen genoemd (exclusief bonussen).

Wat nu wel overal gemeld wordt is dat PSV er netto 35 miljoen aan overhoudt. Ook in dit artikel wordt een bedrag van 4.5 miljoen genoemd als bonus voor Puchuca.

Over die 4 miljoen die na een bepaalde periode betaald moest worden is mij niet bekend. Voor mij is het volgende bekend: transfersom, doorverkooppercentage en een opleidingsvergoeding.

23 augustus 2019 om 18:30

Op NOS staat anders dat er 10miljoen naar Pachuca gaat. Zo erg verzonnen is het dus niet

23 augustus 2019 om 23:20

In het ED staat 40 miljoen. 35 houdt PSV over. Dus die 4,5 is goed. Maar ze hadden 11 betaald aan pachuca dus 11+4,5 is 15,5 dus duurste speler ooit
Dus hou jij ook even op met je fabeltje:
https://www.ed.nl/psv/lozano-verbreekt-record-depay-bij-psv-duurste-uitgaande-transfer-ooit~a2ba8c60/

Slechte aankoop van Napoli. Verwacht niet veel van Lozano.
Ik denk dat hij op de bank beland.

Op NOS lees ik dat PSV meer dan 10 miljoen naar Mexico moet overmaken. Hoe zit dit nu?

Ik ben benieuwd of PSV nu nog iets gaat investeren in de selectie. Ik denk dat de selectie nog een linksback nodig heeft. Die 2 linksbacks die er nu zijn, zijn echt niet goed genoeg. En misschien nog een nummer 10 al heeft PSV met Bergwijn en Ihattaren wel voldoende opties. Wellicht nog een talent die kan concurreren met Viergever. Voorin zit het i.m.o wel goed

Zoet
Dumfries
Baumtargl
Viergever
Aankoop
Rosario
Bergwijn
Guiterez
Bruma
Mitroglu
Malen
23 augustus 2019 om 13:21

Ik hoop dat Bergwijn een keer van de 10 positie af wordt gehaald. Is veel gevaarlijker vanaf de linkerflank. In mijn optiek is Viergever een beetje een zorgenkindje, en in grotere mate Rosario. Daarnaast ben ik benieuwd of Unnerstal op de trainingen kan overtuigen om een kans te krijgen in het eerste. De voorhoede kan veel van positie wisselen, omdat zowel Malen, Bergwijn als Bruma op alle drie de posities voorin wel uit de voeten kunnen.

Als reserves heb je dan Schwaab, Viergever, Lato, Boscagli, Sadilek, Rosario, Hendrix, Gakpo en Aboukhlal. Na de blessures komen Pereiro (mits niet verkocht), Thomas, Affelay en Lammers weer terug. Hendrix mag van mij verkocht worden en Sadilek verhuurd.

Zoet
Dumfries
Baumgartl
Aankoop
Aankoop
Aankoop
Ihatarran
Gutierrez
Bruma
Malen
Bergwijn

Hij was een egoïst, Top trade van PSV om hem weg te doen.

40 Miljoen verkoop min 11 miljoen - percentage oude club. Hoe kan psv dan 34 miljoen overhouden? Trouwens goede verkoop psv. Ik denk echter geen goede aankoop Napoli, maar misschien kan hij daar wel in teamverband spelen ipv alleen voor zichzelf.

Een absoluut koopje voor Napoli. Gaat me niets verbazen als hij daar een geweldige speler wordt. Als je 34 krijgt voor Depay en 35 voor Lozano, in tijden dat de transfermarkt gekke prijzen vraagt dan onderhandel je niet zo goed.

23 augustus 2019 om 15:04

Depay is verkocht in 2015, toen was de markt nog iets minder op hol geslagen dan nu. En 40 miljoen voor Lozano (= inclusief het doorverkooppercentage dat Pachuca krijgt) is gewoon marktconform.

Wtf dan betalen ze 40 miljoen voor lozano en iedereen is tevreden? Wat slecht onderhandeld van PSV of wil een ze van hem af omdat ze meer zien in de jeugd. Of moesten ze verkopen om 1 of andere reden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren