Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Media kritisch op PSV: ‘Een irreële gedachte van Mark van Bommel’

Laatste update:

Het Champions League-avontuur voor PSV zit er alweer op na de tweede voorronde. De ploeg van trainer Mark van Bommel verloor dinsdagavond met 2-1 op bezoek bij FC Basel en dat was niet genoeg na de 3-2 overwinning van vorige week in Eindhoven. Voor PSV rest nu, na verlies op uitdoelpunten, een vervolg in de derde voorronde van de Europa League.

“Nee, een jeugdig elftal met nog te veel kanttekeningen kan nooit ongehinderd de weg naar de groepsfase van de Champions League bewandelen. PSV werd daar mee geconfronteerd in het St. Jacob-Park te Basel”, zo schrijft Trouw, dat het als ‘een pijnlijke en confronterende nederlaag’ beschouwt. “De vraag vooraf was of PSV had geleerd van de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen Ajax (2-0) zaterdag. PSV werd daarin afgetroefd op inzet en bereidheid, vond Van Bommel.”

“Zijn spelers moesten grote kerels konden worden, meende hij. Of dat kon in drie dagen tijd? Van Bommel vond van wel. Dat was natuurlijk een irreële gedachte van Van Bommel”, stelt het dagblad. “Zijn elftal, gestart in dezelfde formatie als vorige week, is nog volop in opbouw en bovendien jeugdig van geest. Bij elke linie vallen wel kanttekeningen te plaatsen.” De scribent zet verder vraagtekens bij Steven Bergwijn als ‘nummer tien’. “Een experiment dat toch de nodige bedenkingen oproept. Bergwijn is een sierlijke, snelle dribbelaar, maar in Zwitserland werden op zijn positie toch andere kwaliteiten gevraagd. Kwaliteiten die Erick Gutierrez (in plaats van Jorrit Hendrix) toch eerder tot zijn arsenaal rekent.”

In Basel werd duidelijk dat ‘Van Bommel bouwt aan een team zonder fundament’, zo concludeert de Volkskrant. “De achilleshiel ligt in de achterhoede waar met het vertrek van Daniel Schwaab en Angeliño alle automatismen zijn verdwenen. Van Bommel predikt onverstoorbaarheid binnen zijn selectie. Toch moet hij zich zorgen maken. Hij wil verder zijn dan PSV in werkelijkheid is.” Het Algemeen Dagblad heeft woensdag Zwitse Zeperd als kop en geeft aan dat het ‘de tweede dreun in vier dagen tijd’ is, na de nederlaag tegen Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.

“De Eredivisie moet nog van start gaan, maar nu al is een gapend gat geslagen in de internationale ambities van de club”, zo stelt het dagblad. Kerels maar geen killers, zo luidt de kop van De Telegraaf. “PSV liet tegen FC Basel zien de kerels te kunnen zijn waar Van Bommel om vroeg. Maar kerels zijn iets anders dan killers. De Eindhovenaren misten zoveel kansen en kregen daarvoor de rekening gepresenteerd.” Het dagblad wijst erop dat de absentie van Sam Lammers zorgwekkend is, als de spits voor langere tijd afwezig is. “Net na de blessure van de in Basel afwezige Sam Lammers, werd direct duidelijk hoe cruciaal zijn wegvallen kan zijn als dit voor langere tijd is.”

“Waar Lammers in het thuisduel met zijn kopgoal (de 2-2) het verschil kon maken als invaller, daar had Van Bommel aanvallend nu alleen Cody Gakpo nog als optie (voor Hirving Lozano). Het maakte dat PSV in de eindfase alleen nog kon blaffen, maar niet meer kon bijten. Een narrow escape als in Eindhoven zat er niet meer in. De Europa League, hoe cru, wacht”, zo besluit De Telegraaf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijkt me ook een goed moment om de alarmbellen te laten rinkelen ja in Eindhoven. De selectie is volledig uit balans, de verdedigibg is lachwekkend, het vertrek van LdJ is een gigantische aderlating nu al en er staat een trainer voor de groep die nu al bijna door niemand meer serieus genomen wordt door zijn gedrag langs de lijn en rare beslissingen. Ben benieuwd hoe PSV hier spoedig overheen kan komen..

31 juli 2019 om 06:59

Robben had dit ook niet op kunnen lossen. Alles begint bij de verdediging, het klopt niet. Veel te wild en weinig creativiteit, met Affelay heb je dat een beetje maar die zal hoogstens 7 wedstrijden spelen. Ik adviseer een nieuwe 10

31 juli 2019 om 07:09

De trainer is ook wel door de directie in zijn hemd gezet. Het was al in maart duidelijk dat de verdediging versterkt moet worden. Pas op het laatste moment zijn en er een paar jonge jongens toegevoegd. Er is totaal geen balans en dat komt niet zozeer door Van Bommel.

31 juli 2019 om 08:15

@100%meijer: Dat is ook zo. Moet wel zeggen dat Van Bommel het met zijn gedrag vooral na de wedstrijd (voor de camera) het er niet beter op maakt. Hij is zwaar bezig een karikatuur van zichzelf te maken. Zolang je wint neemt iedereen dat voor lief, maar zoals het nu na de winterstop gaat tot nu, wordt het eerder clownesk. Ook kan je zoals hierboven staat beschreven, vraagtekens zetten bij tactische beslissingen van hem. Natuurlijk, daar hoor je nooit iemand over als je wint, maar je kan de vragen verwachten van de media als dat niet lukt.

31 juli 2019 om 09:16

Mensen denken makkelijk,je haalt effe goeie versterkingen voor relatief weinig geld,
en je hebt in Juli 2019 een goede basis waarmee je van Zwitsers kunt winnen.

Helaas werkt het zo niet. relatief goede spelers kunnen kiezen uit plus 100 clubs die meer te bieden hebben dan Psv. Van Rusland tot China, van Amerika tot Dubai,en dan praten we niet eens over Europa.

Probeer zelf maar eens met een beperkte zak geld de juiste aankopen te doen,erop vertrouwend dat de speler die je in het vizier hebt uiteindelijk al die andere clubs laat liggen,kiest voor jou EN er ook meteen staat. Voor PSV in een kleine competitie echt geen makkelijke zaak.

en Luuk de topscorer is ook nog eens pleitte.

31 juli 2019 om 09:28

Vorig seizoen had je wel een goed team, als je toen beter je best deed dat je een grotere zak geld..

31 juli 2019 om 09:53

Ik zeg niet dat versterkingen niks kosten, maar om het geld nu wel aan Bruna uit te geven om daarna pas na te gaan denk over een centrale verdediger vind ik gewoon wanbeleid.

31 juli 2019 om 10:16

Je bedoelt dat Luuk er toen bij was,die er 30 in legde.

31 juli 2019 om 10:17

Ik vind het wel heerlijk dat de tweede Bruma van PSV ook gewoon consequent Bruna wordt genoemd haha

31 juli 2019 om 10:35

@psvromario, maar er is wel 15 miljoen uitgegeven aan een aanvaller terwijl de hele aanval er nog is. Voor dat geld had PSV ook een verdediger (Alvarez) kunnen halen.

31 juli 2019 om 13:21

@ psvromario

Mensen denken heus niet dat het makkelijk is, maar wanneer je zo gaat redeneren kun je alles wel relativeren. Het is een van die clichã© matige dooddoeners waarvan je als club van het formaat PSV je niet achter kunt verschuilen. We hebben het hier over een topclub die top sport bedrijft. PSV mag dan wel niet de Champions League begroten, maar zowel voor Ajax als PSV is het behalen van Champions League voetbal behoorlijk essentieel.

Buiten het prestige, de ontwikkeling van spelers, de financiã«le waarde van spelers, deelname en commerciã«le club inkomsten; en niet te vergeten de aantrekkingskracht op (jonge) spelers om naar Eindhoven te komen essentieel is. Tot nu slaagde PSV er steeds niet in om succesvol commercieel internationaal te opereren, en met het onlangs geopende kantoor in Mexico zou het een extra boost voor PSV zijn geweest om Champions League voetbal te spelen en daarin goed voor de dag te komen.

Er word terecht vaak geklaagd over het feit dat de "kleinere" Nederlandse clubs zelden tot nooit hun selecties rond hebben voor de voorrondes, terwijl we al jaren weten dat er vroege voorrondes gespeeld moeten worden. Je moet het er maar mee doen en een manier vinden om er voor te zorgen dat je selectie er klaar voor is. In dat licht gezien is het echt onbegrijpelijk dat de Jong spelers haalde in de verkeerde volgorde van wat de ploeg nodig had met alle gevolgen van dien. Overigens hebben ook de meeste tegenstanders te maken met dezelfde uitdagingen van het gedwongen vroeg moeten beginnen te maken, maar hebben zij vaak wel die "over mijn lijk" mentaliteit in de voorrondes.

PSV heeft voor Psv/nederlandse begrippen voor aardige bedragen geã¯nvesteerd en men was nog niet klaar op de transfermarkt. De vroege uitschakeling kan ook gevolgen hebben voor de transfers die men nog wilde doen. Ook in de directe financiã«le strijd tussen Ajax en PSV was het ontzettend belangrijk dat PSV de miljoenen van de Champions League zou binnen slepen. Op alle fronten is de vroege uitschakeling van PSV dramatisch te noemen voor de club en het algemene Nederlandse voetbal belang. Wat betreft had PSV kunnen/moeten leren voor de door PSV en Ajax gemaakte fouten in het verleden in vroege seizoen starten.

31 juli 2019 om 07:17

Qua LdJ ben ik het helemaal met je eens. PSV mist een spits zoals LdJ. Er is geen aanspeelpunt voorin. Geen breekijzer. Van Bommel heeft iets teveel van hetzelfde op de bank zitten. Als er tijdens de wedstrijd geswitcht moet worden van speelstijl, heeft hij de spelers niet om dat te doen. Waarom niet een spits halen zoals Dost? Die moet vertrekken bij Sporting. Lijkt me ideaal voor PSV. In plaats daarvan is men bezig met Berghuis die niets toevoegd aan deze selectie.

Of Van Bommel door niemand meer serieus genomen wordt, betwijfel ik. Hij is een beginnend trainer (nog steeds) en zal echt wel doorgroeien en beter worden. PSV wist waar ze aan begon toen ze Van Bommel aanstelden. Dus dat zal heus goed komen.

31 juli 2019 om 10:16

Day is toch niet het niveau dat PSV nastreeft, hoop ik? Hoop voor de competitie dat PSV een sterkere selectie krijgt en behoud dan dat ze nu hebben. Wil dat Ajax kampioen word maar PSV heeft toch de meeste kans om Europees wat te bewerkstelligen van alle andere clubs. Dus heb liever dat zij voorrondes CL spelen dan pak ‘m beet AZ of Utrecht. Ondanks dit resultaat tegen Basel.

31 juli 2019 om 07:58

Geen goed moment! Ze hebben zitten slapen deze zomer en de 'versterkingen' kwamen te laat bij de groep als je zo vroeg al belangrijke kwalificatie wedstrijden moet spelen.
Waar Ajax in juni zo goed als alle versterkingen al binnen had, heeft PSV pas deze maand zijn versterkingen gehaald.
Ze zijn er nog lang niet en het PSV van vorig jaar had dit Basel en Linz over de knie gelegd.
Nu moet je nog aan de bak met twee Europa League voorrondes ipv nog twee in de Champions league.
Met Basel uitschakelen was je tenminste al minimaal zeker van de Europa League Groepfase.
Voor Ajax straks misschien financieel beter, maar die 4 bonus punten als PSV de CL haalde waren echt nodig geweest.
Hopelijk halen alle teams de Groepfase en Ajax die van de Champions League.

31 juli 2019 om 08:56

@ajax4xcl

Tja, pure arrogantie. Daar kan je het gewoon aan ophangen. Heel voetbalzone stond vol met reacties, waarom de eerste focus op Bruma, terwijl je daar genoeg hebt, en niet op de verdediging waar de bittere noodzaak lag.

En zie hier, de rekening is inmiddels gepresenteerd en het is wel een erg dure les.

Ook de aanwinsten zelf zijn van bedenkelijk niveau. Promes bij Ajax wordt heel lacherig over gedaan en wat voegt die nou toe. De grote Bruma is echt niet zo veel beter. Ja hij scoort 2 keer, maar heeft ook ontzettend veel balverlies, doet alles vooral op snelheid en fysieke kracht en laat weinig gogme zien. Iets wat juist Malen, Bergwijn en Gakpo wel laten zien. Inmiddels hebben we ook 2 van de 3 verdedigende aanwinsten aan het werk mogen zien en die hebben vrij weinig reden tot juichen gegeven. Afschrijven is te vroeg, maar het lijkt er niet op dat die spelers er gelijk staan (getuige onder andere Sadilek als gelegenheid back).

31 juli 2019 om 09:56

Volledig met je eens dat ze hebbeñ zitten slapen en ook eens dat Ajax het dit jaar voor elkaar lijkt te hebben. Maar juist bij Ajax was dit het grote probleem tot afgelopen jaar. Het kost dus blijkbaar wat tijd voordat de Nederlandse teams het leren.

31 juli 2019 om 22:26

Typisch koppige Hollanders. Eerst 10x op je plaat gaan voordat je het roer wilt omgooien. Met Tadic en Blind ontstond er eigenlijk een soort revolutie bij Ajax.
Afgekeken van Guardado en Moreno die PSV wist te contracteren.
Maar PSV is beetje naïef geworden en uit de jeugd komen ook geen goede verdedigers. Paal is van niveau Zwolle gebleken.

31 juli 2019 om 09:05

Het is mij een raadsel dat je 3 verdedigers koopt en dan start met 2 middenvelders achterin. Gepaard met een keeper die geen bal tegen houdt is dat vragen om problemen.

31 juli 2019 om 09:18

Van de 3 verdedigers is er 1 die aan de wedstrijd had kunnen beginnen. Baumgartl mocht nog niet spelen omdat die pas na de eerste wedstrijd kwam. Lato is nog niet fit. Alleen Boscagli had kunnen spelen. Ook nog als links back waar nu een middenvelder stond. Luckassen heeft bij AZ ook vaak genoeg als CV gespeeld. Maar juist dat is ook een probleem. Met Dumfries en Luckassen heb je twee wilde paarden aan de rechterkant van de verdediging. Twee spelers die erin vliegen zonder na te denken, zonder overzicht. De spelers die PSV achterin heeft zijn ook gewoon niet goed genoeg. Vraag me ook af of ze wel beter zijn dan Feyenoord.

31 juli 2019 om 09:58

Zijn nog niet fit is zo'n onzin. Die gasten hebben net zoveel voorbeiding gehad als ieder ander. Tuurlijk conditioneel nog niet top maar dat is niemand nog bij psv. Daarnaast kan die Fransman ook prima centraal hoor.

31 juli 2019 om 09:37

De alarmbellen laten rinkelen? Volgens mij is er niet veel meer aan te doen toch. De aankopen zijn al gedaan en het 'fundament' (als dat er al is) is al gelegd voor het nieuwe seizoen.

De selectie ben ik het volledig mee eens. Die verdediging wat er gisteren stond kan gewoon simpelweg echt niet. Viergever, die als bankzitter van Ajax kwam en gewoon structureel in alle facetten van het top voetbal te kort komt. Sadilek, een veredelde bikkelaar op het middenveld, die als linksback met zijn 1,68 werkelijk waar totaal niet was opgewassen tegen het mannenvoetbal van Basel. En dan de twee druistige renpaarden; ze zijn wel snel, maar geconcentreerd verdedigen en een goede inspeelpass wordt toch al veel gevraagd. Dumfries was een oké back als je als trainer hem in het gareel houdt en hij een constante verdediger naast zich heeft. Waarom verschijnt mijnheer constant overal voorin met zijn beperkte traptechniek?!

Dan de zo gevraagde wissel van Guti. De Mexicaan speelde prima, maar in verdedigend opzicht soms ook zeer kwetsbaar. 'aanvoerder' Rosario heeft de meeste moeite met zichzelf tegenwoordig en zijn spel wordt er niet beter op. Met dit type 12 in een dozijn spelers moet je ook helemaal geen CL overwinter aspiraties hebben. Dan misschien wel het meeste aparte; je speelt zonder 10? De stylist waar menig team omheen wordt gebouwd en die de nodige spelers alleen voor de keeper zet. Daar posteren ze in Eindhoven Bergwijn? Dat kan als je de hele wedstrijd lekker achteruit gaat hangen en alleen maar wil omschakelen, maar toen het spel gemaakt moest worden, was PSV een chihuahua zonder tandjes..

Voorin heb ik mij gisteren al over uitgelaten, je hebt doelpunten nodig en zeker als je target man vertrekt. Alle 4 voorin maken ze geen 25-30 doelpunten en zonder een combinatievoetballer als de Jong renderen dit type spelers ook niet. Conclusie; ik ben het met je eens totaal geen balans in de selectie en dit is te wijten aan de TD! CL is voor een club als PSV funest en dan moet je je zaakjes op orde hebben...

31 juli 2019 om 10:02

Het doet me een beetje denken aan het Ajax van een paar jaar geleden. Steeds maar weer niet de selectie op orde hebben voor de belangrijkste wedstrijden van het jaar. (het gaat immers om tientallen miljoenen) Psv heeft voorin zoveel kwaliteit rondlopen, dat het toch wel jammer is dat ze komend seizoen geen CL voetbal hebben om zichzelf (malen, Bergwijn, Gakpo, Lammers, Guti) te etaleren. Overigens vind ik dat Psv met Pereiro de nummer 10 al in huis heeft, die in grote wedstrijden altijd zijn doelpuntje of assist meepikt. Maar in hemelsnaam, hoe kun je een beperkte voetballer als Rosario de captain van je elftal maken. Waarom wissel je Lozano 10 minuten voor het einde, je weet wel, de fase waarin je iets moet creëren en de ruimtes normaliter groter worden. Boscagli wordt helemaal niks en Lato hadden ze al terug moeten sturen naar Spanje. Baumgartl had een maand geleden hier moeten zijn en ze hadden dat talentje van Barcelona moeten huren voor op links. Dan was je selectie al op order geweest. Zot mag trouwens ook wel een keertje gepasseerd worden, man wat een drama is dat.

31 juli 2019 om 09:46

Het vermoeden was er al, maar je moet iemand het voordeel van de twijfel geven, doch John de Jong is kompleet door de mand gevallen. Sinds de winterstop wist hij al dat Schwaab zou vertrekken, hij was ook heel snel op de hoogte dat City de terugkoopoptie op Angelino zou lichten en hij heeft sinds de winterstop kunnen zien dat het middenveld een broodnodig facelift nodig had. En het enige wat hij t/m juni daadwerkelijk gedaan heeft, is een vleugelaanvaller aantrekken die geen prioriteit had. John de Jong is verantwoordelijk voor deze onuitgebalanceerde selectie en de twee aangekochte backs hebben in de voorbereiding een erbarmelijk niveau laten zien.

Van Bommel kun je verwijten dat hij Pereiro niet gebruikt heeft, want het was tijdens de voorbeiding al duidelijk dat Bergwijn geen 10 is. Pereiro mag dan te wisselvallig zijn, hij is de beste 10 in de selectie van Psv en hij heeft topwedstrijden gespeeld waarin hij de absolue uitblinker was, dus hij heeft het in zich. Ik snap dat PSV met Bruma dan een hele dure wisselspeler heeft aangekocht, maar daar heb je als hoofdtrainer geen boodschap aan.

Misschien is het maar goed ook dat PSV de EL ingaat, want dan is de kans op overwinteren in Europa veel groter, wat allerlei voordelen heeft, waaronder meer punten voor de Europese ranglijst. De PSV selectie als geheel heeft geen CL kwaliteit, zo eerlijk moeten wij zijn.

31 juli 2019 om 10:17

In elke linie heb je ervaring nodig. Ajax liet verleden jaar zien wat je kan bereiken als je ervaren spelers aantrekt, ze kunnen de jonkies op sleeptouw nemen en hun groeicurve versnellen.

Had PSV gisteren een ervaren verdediger gehad en een ervaren aanvaller, denk dat ze gewoon doorgegaan waren want het was nu al behoorlijk close, uitgeschakeld op de uitgoals regel.

Uiteindelijk is het gokken, er ligt 20 miljoen euro klaar als je de kwalificatie CL weet te overleven. Plus de opbrengst en recettes uit de poule fase. Kan makkelijk over de 30 miljoen euro opleveren. Met dat geld heb je de ervaren aankopen er alweer uit maar ja, lukt het niet dan zit je met dure spelers zoals Feyenoord overkwam rond haar honderd jarige bestaan.

31 juli 2019 om 11:10

PSV heeft de selectie gewoon te laat op orde. De fout die Ajax ook jaren heeft gemaakt, maar vanaf vorig seizoen niet meer. Een verdediging met Dumfries, Lacassen en Sadilek is vragen om problemen. Baumgartl is een prima aankoop voor het centrum. De rest is afwachten. Verder vind ik Rosario ook niet overtuigen.

31 juli 2019 om 11:19

Waarom je Ajax noemt mag Joost weten, want dit gaat over PSV in de CL, maar het is appels en peren vergelijken. Ajax zat tot 2016 in een snoeiharde saneringsperiode, en had dus nauwelijks iets te besteden, en PSV heeft vorig seizoen 50 miljoen binnengeharkt in de CL.

Van Bommel zou zijn biezen mogen pakken. Het is en blijft een eigenwijze vent. Het is jammer dat hij niet vaker Hiddink op de koffie heeft geroepen.

31 juli 2019 om 07:19

Wel grappig dat ze nu meteen afvallen op van Bommel en vorig seizoen werd alles goed gepraat. Hij heeft hetzelfde gedrag als vorig seizoen alleen omdat het nu slecht gaat moet van Bommel wijken?

Ik denk dat de schuldige de directie is en dan met name de TD, je weet dat je voorrondes moet spelen vroeg aan het begin dan moet je de selectie toch dan al op orde hebben en niet nu nog komen we missen dat en dat. Ze hebben de aankopen nu te laat gedaan en daardoor nu de boot gemist. Plus het feit dat een van Bommel tactisch geen meester brein is heeft het je de nek omgedraaid tegen Basel. Wie zet nu Bergwijn op 10 wat hij totaal niet is en wisselt Lozano op het moment als je doelpunten nodig hebt?

31 juli 2019 om 07:34

Hiddink? Hij had almighty bert toch aan zn zijde, zou genoeg moeten zijn toch? Iets minder dan een jaar geleden was het nog een topcoach, nu kan ie ineens niks. Dat klopt natuurlijk niet. Vind t een eikel van een vent zoals hij zich soms op tv gedraagt, maar is nu toch gewoon echt in de steek gelaten door o.a. John de Jong door met zo een fragiele selectie te moeten werken

31 juli 2019 om 08:36

Ik ben ook geen fan van Van Bommel, maar ga ik nadenken over de opties die hij nu momenteel heeft en wat hij eventueel beter of anders had kunnen doen dan kom ik er eigenlijk ook niet echt uit. Als ik met niet vergis zijn er voor de achterste linie wat aankopen gedaan, maar die zijn er nog maar zo kort dat ik me kan voorstellen dat je ze in zo'n wedstrijd nog niet meteen de voorkeur geeft boven jongens die in ieder geval al wat langer meedraaien in de voorbereiding, dan wel langer bij de club zitten en weten wat jij als trainer tactisch voor ogen hebt. Op het middenveld heb je gewoon veel te veel van dezelfde types. Tenminste, als je kijkt naar de spelers die enigszins nog de ervaring hebben. En daar valt een coach logischerwijs in dit soort wedstrijden toch vaak op terug. Tenzij er nog een paar geweldige slagen worden gemaakt op de transfermarkt wordt het gewoon een heel zwaar seizoen. In dat geval hoop ik dat er bij de achterban enige berusting is en Van Bommel jongens uit de jeugd veel speeltijd gaat geven. Zo'n Ihattaren bijvoorbeeld. Bij Ajax was er ook onder Jol ooit crisis door een onevenwichtige selectie. Toen werd Eriksen ook op de bank gehouden. Toen Jol werd ontslagen en De Boer kwam legde iedereen zich er wel een beetje bij neer dat er opnieuw gebouwd moest worden en kregen veel jonkies de kans. Toch werd Ajax toen prompt kampioen en heeft die lijn ze op de lange termijn veel goeds gebracht. Lozano en Bergwijn verkopen, voor dat geld een ervaren middenvelder kopen en met jongens als Ihattaren, Gakpo, Lammers en Malen bouwen aan de toekomst. Vanuit dat oogpunt ook doodzonde dat dat verdedigende talent aan Vitesse is verhuurd.

31 juli 2019 om 08:53

Mocht Hendrixk niet verkocht worden, dan zie ik straks het duo Rosario en Hendrickx weer samen spelen op het middenveld. Het lijkt wel alsof Van Bommel van alles aan het uitproberen is en als dat niet lukt, staan deze 2 heren weer op het veld.

31 juli 2019 om 09:38

Dat zou wel heel stom zijn. Gewoon Guti (die wel weer even op scherp moet worden gezet) naast Rosario houden en dan Ihattaren of Malen ervoor. Hoop trouwens wel dat er gauw duidelijkheid komt omtrent de toekomst van Lozano en Bergwijn, want dit is niet lekker voetballen zo. Viel me trouwens vorig seizoen ook op dat Ihattaren en Bergwijn samen nooit echt lekker liep. Zijn beide twee spelers die voorin het gevoel moeten hebben ‘het’ creatieve brein te zijn volgens mij. Verder blijft het echt balen van Lammers, die brengt juist dat beetje nieuwe elan wat je nu zo hard nodig hebt. Zal toch een oplossing voor moeten worden gevonden.

31 juli 2019 om 09:58

Ik vraag me wel nog steeds af wat met je met zo'n Guti moet. Dat lijkt me gewoon geen speler die je vóór de verdediging kunt plaatsen a la Frenkie de Jong/schöne, terwijl dat nu wel met hem wordt geprobeerd. Maar ik dicht hem dan ook weer niet de creatieve capaciteiten toe om hem op 10 te zetten, al kun je dat allicht eens gaan proberen. Malen op 10 geeft je dezelfde problemen als Bergwijn. Da's gewoon een aanvaller en dan komen je linies veel te ver uit elkaar te staan. Die doet het op 9 nu bovendien fantastisch. Lekker laten staan. Daar heb je een potentiële topper mee in huis. Als PSV zijnde zou ik eerder nog op zoek gaan naar een goede nummer '6' die vlak voor de verdediging wat meer voetbal in de ploeg brengt. Met de punt naar achteren spelen, dan komt een Rosario en eventueel een Guti of Ihattaren denk ik ook beter tot z'n recht.

31 juli 2019 om 10:24

Guti moet dat denk gewoon kunnen op 6. Of anders iets verder naar voren geschoven als box to box, dan rendeert hij op zn best. Vorig jaar was hij echt beest. Echt zonde daarom om hem nu af te schrijven, dat is echt kapitaalvernietiging.
Mja ik zou altijd kiezen voor Ihattaren op 10 en dan Malen idd in de spits. Maar Donyell viel vorig jaar een paar keer in op 10 en deed het toen beter dan Pereiro, dus wat dat betreft was dat al een vooruitgang 😉 En denk dat hij het ook beter doet op die positie dan Bergwijn. Zou verder tegen Twente met Steven spelen op rechts en Lozano laten banken. En dan aankijken hoe het gaat met Ihattaren en Bergwijn en indien nodig Gakpo brengen.

31 juli 2019 om 10:38

Ik denk dat Guti die rol wél kan invullen. Een beetje ala Guardado. Hij mist alleen het gif omdat hij een jaar geen wedstrijden heeft gevoetbald en dat duurt even voordat dat terug is. Je ziet alleen wel dat hij met lange ballen de 3 voorwaartsen probeert weg te sturen en met crossballen het spel probeert te verleggen. Iets wat ik Rosario en Hendrix zelden heb zien doen afgelopen seizoen, dus daarmee scoort hij al aanzienlijk wat pluspunten. Rosario brengt helemaal niks, zowel in aanvallend als verdedigend opzicht. Daar zou ik Sadilek weleens willen zien, als stofzuiger naast Guti. Ik denk dat het spel dan automatisch veel beter gaat lopen. Pereiro o p 10 en mocht het gaat naar Ajax straks groot worden, dan Ihattaren daar opstellen.

31 juli 2019 om 10:42

Gewoon ieder jaar een trainer proberen en ontslaan als het niet meezit? Ik weet zeker dat je dit niet riep toen PSV vorig jaar Ajax met 3-0 versloeg. Geef die man de kans, hij heeft toch gewoon alles in zich om een toptrainer te zijn?

31 juli 2019 om 11:43

Wat heeft hij in zich dan? Ja , slap lullen met zijn wasmachines en auto's , zich vreselijk gedragen langs de kant , doen alsof hij het spelletje heeft uitgevonden, onverstoorbaarheid pretenderen op een lachwekkende manier , tactisch door de mand vallen. Mooie toptrainer in spé!

31 juli 2019 om 11:49

Ja mits hij zijn arrogante houding, eigenwijsheid, toneelstukjes, nonchalante , kijk mij eens alles onder controle hebben, ik denk dat ik Louis van Gaal ben houding aan de kant zet.

Ja het is gewoon dood zonde. Niet alleen voor PSV ook voor het NL voetbal. Van deze ploeg mag je gewoon niet verliezen. PSV heeft een meer dan prima aanval. Middenveld is heel matig evenals de defensie. Gezien de tegenstander in de volgende ronde, is het heel jammer

31 juli 2019 om 07:11

Wat er precies zonde aan? PSV haalt de puntjes nu in de El. Dat levert waarschijnlijk meer puntjes op, afgezien van de startpunten die de CL met zich meebrengt. Voor het Nederlandse voetbal lijkt mij dit helemaal niet zo nadelig. Voot PSV is dit financieel uiteraard een aderlating maar ik vind dit op geen enkele manier een nadeel voor het Nederlandse voetbal.

31 juli 2019 om 07:20

Dus jouw redenatie volgend, zou het ook beter zijn dat Ajax naar de EL gaat?
Financieel voor Nederlandse clubs is CL spelen heel prettig en ook via de CL kan je later de EL instromen. Dus CL missen is gewoon zonde ja

31 juli 2019 om 07:20

Tuurlijk wel nu gaat de geld pot volledig naar Ajax en hoeft er niet gedeeld te worden wat betekend dat Ajax zoveel extra miljoenen krijgt uit de CL waardoor ze dit seizoen zonder goed te presteren in de CL al heel veel geld binnenharken. Hiermee verstevigen ze de voorsprong nog sneller en krijg je echt PSG/Juventus praktijken in Nederland.

31 juli 2019 om 07:23

@Sebasjuh, ik ben ajacied. Een spannende competitie zal mij echt mijn reet roesten. Ajax heeft dit zelf gedaan. Het is aan PSV en Feyenoord om zo te presteren dat ze bijblijven. Dat is niet aan Ajax.

31 juli 2019 om 07:23

Dat is pure speculatie van jouw kant. Je gaat er maar vanuit dat PSV in de EL meer punten bij elkaar sprokkelt dan de startpunten van de CL. Daar is geen enkele garantie voor.

Ook kan je in de CL prima doorstromen naar de EL als je maar geen laatste in de poule wordt. Dan zou je alsnog veel meer punten kunnen vergaren.

Het is op dit moment dan ook in alle opzichten nadelig dat PSV de EL ingaat.

31 juli 2019 om 07:25

@Hansje, wanneer een Nederlandse club niet presteert in de CL, zeg ik niet mee dat PSV dat niet doet, is de EL inderdaad beter voor het Nederlandse voetbal. Daarmee haal je punten binnen. Laten er wel zijn. De El is nou eenmaal het niveau van het Nederlandse voetbal. Kun je je wel net als vorig seizoen 6 keer van het kastje laten sturen maar je kunt ook puntjes binnenharken in de EL.

31 juli 2019 om 07:26

Eerst maar eens plaatsen voor die EL...
Was sowieso beter geweest om deze voorronde te winnen. Zowel qua ‘punten’ als qua zekerheid voor Europees voetbal tot de winter

31 juli 2019 om 07:26

@Woel, ik speculeer niets. Ik stel enkel dat PSV meer kans heeft om punten te pakken in de EL. Dat lijkt mij geen hogere wiskunde. Doorstromen zou kunnen, je kunt ook weer kansloos vierde worden, de complimentjes krijgen en ik december klaar zijn in Europa. Dat levert helemaal niets op.

31 juli 2019 om 08:15

@sebas wij moeten ons eerst ook nog maar zien te plaatsen. 4 potjes te gaan

31 juli 2019 om 09:12

@hansje1969

Ligt eraan, denk jij dat Ajax kon overwinteren in de CL of niet? Denk je van wel dan is CL een goede optie omdat elke ronde die je verder komt direct bonuspunten oplevert. Denk je van niet dan is EL de betere route.

Ik denk dat Ajax in tegenstelling tot PSV wel goed ingekocht heeft en ondanks het verlies van twee absolute toptalenten er in de breedte zelfs sterker op geworden is. Ook hebben ze dankzij die breedte de mogelijkheid om met verschillende spelopvattingen de tegenstander te bestrijden.

Ben jij echter een andere mening toegedaan, dan is de EL misschien wel de betere optie.

Financieel heel prettig doet er nu niet toe. Punten harken dat is het devies. Dan komen die centen op de midden tot lange termijn vanzelf ook weer. Immers met het behalen van genoeg punten ben je dadelijk ook weer af van het spelen van voorrondes voor de CL van de kampioen en nog belangrijker je heb ook directe startbewijzen voor de EL. En dat is voor de hele eredivisie zowel sportief al financieel beter. Momenteel is niemand verzekerd van Europees voetbal. Als je straks weer 2 a 3 teams hebt die sowieso verzekerd zijn van Europees voetbal is dat financieel zeer prettig voor die clubs en voor de uitstraling van je competitie veel beter.

31 juli 2019 om 10:02

@woel hoeveel punten verzamelde psv vorig jaar in de CL? Met dit elftal ga je absoluut geen 3e worden in de CL poule...

31 juli 2019 om 10:02

Moet er als Ajacied wel even bij zeggen, we moeten het ook nog zien te halen. Op papier verwacht je dat AJAX het wel haalt, net als vorig jaar. Maar in de praktijk moeten ze het wel nog doen. Krijg het gevoel alsof iedereen denkt dat AJAX de Cl al gehaald heeft. Daar moeten de club en de spelers wel voor waken.

31 juli 2019 om 10:03

Ik vraag me af of ze op deze manier wel de punten in de EL gaan halen. Je moet je daar ook nog maar eens voor plaatsen. Het overkwam Ajax een paar jaar geleden vlak nadat ze nog de EL-finale hadden gehaald ook. Na de uitschakeling voor de CL was de gedachte ook dat 'ze dan maar weer in de punten in de El' zouden halen, maar toen vlogen ze er tegen Kopenhangen uit. De selectie van PSV is momenteel daarbij totaal uit balans. Zeker op het middenveld. Daar moet echt snel iets gebeuren.

31 juli 2019 om 09:08

Ik was gisteren vanzelfsprekend ook voor PSV maar ik denk dat dit op de lange termijn alleen maar beter is voor de Nederlandse punten. Met zo'n matige defensie worden ze in de Champions league alleen maar verslagen joh..

Met Unnerstall Baumgartl en die Bascagli, al was hij tegen Ajax dramatisch, is het verdedigende in ieder geval opgelost. Ik zou mij als PSVer eerder druk maken aan het hetgeen Ajax ook jaren had, het gebrek aan plan B. Wanneer PSV kan counteren is er geen Nederlandse ploeg gevaarlijker, ook Ajax niet. Maar wanneer dit niet werkt, de tegenstander zich terugtrekt en er geen ruimte ontstaan is het matig, heel erg matig. PSV mist creativiteit om iets te creëeren en kan na het vertrek van LDJ ook geen hoge ballen meer pompen, iets dat ze de afgelopen jaren veelvuldig succesvol deden. Ik heb Gakpo gisteren vier ballen de 16 in zien pompen, maar op wie in vredesnaam? Nee, ik voorzie dat PSV meer punten gaat verspelen dan vorig seizoen als er niets mee bijkomt. In de eredivisie gaan ploegen zich ingraven en dit PSV lijkt mij niet genoeg om daar structureel een antwoord op te vinden.

31 juli 2019 om 07:37

Plan B zat geblesseerd thuis denk ik, gisteren 😂

31 juli 2019 om 07:43

Plan B is in principe Lammers, maar die heb je nu niet. Plan C? Dat was schijnbaar om tijdens het slotoffensief alleen maar alles door de lucht te spelen op kleine aanvallers.🤦🏼‍♂️ En degene die voorzetten gaf? Dat was Gakpo, die met bijna 1,90 juist degene is die ze in moet koppe ..

31 juli 2019 om 08:04

Ik snap niet dat Van Bommel Luckassen en Dumfries niet in de 16 posteerde samen met Malen. Gakpo vanaf links en een Bergwijn vanaf rechts de ballen erin liet pompen. Lekker met 3 man achterin en kijken wat het je brengt. Maar nu was er helemaal geen drang naar voren. 2-1 of 3-1 maakt dan ook niet meer uit. Het is gewoon jammer, want PSV had wat punten kunne sprokkelen en zich al kunnen voorzien van Europees voetbal tot in december. Erg jammer dit. Zo blijven we als NL het kleinste jongetje van de klas.

31 juli 2019 om 08:32

Ja precies, stuur gewoon Viergever mee naar voren joh. Was dat bij Ajax niet regelmatig een nuttige zet? Van mijn part stuur je Sadilek door naar het midden, Guti naar 10 en Bergwijn in een vrije rol. Dan speel je maar even 3-3-4, als je geen Lammers hebt om in te brengen moet je wat..

31 juli 2019 om 08:50

Ja, dit was inderdaad niets. Ballen pompen op Malen, Bergwijn en Bruma. Hoe bedenk je het. Gooi dan inderdaad Viergever de vijandelijke 16 in en hoop dat hij de bal op zijn kop krijgt. Snap best dat Lammers en niet bij was, maar dat laatste kwartier was echt bedroevend. Geen slotoffensief, niets. Stel dan zoveel mogelijk spellers ronde 16 op en schiet van afstand in de hoop op een zondagsschot of keeper die de bal niet goed verwerkt. Dat leek mij een betere taktiek dan hoge ballen op Bergwijn.

31 juli 2019 om 09:24

Ja, Viergever kon ook. En dan net zo'n "wonderschoon" doelpunt als uit tegen Schalke. Man man man, wat een goal was dat. Je moet het alleen wel afdwingen. Als je er niet staat kan het je ook niet gebeuren. Van Bommel kan terug naar de trainerscursus.

31 juli 2019 om 10:06

@ Valceryn, slechte zaak als je plan b van 1 speler afhangt....

31 juli 2019 om 10:05

Grappig, want dat was vorig jaar eigenlijk net zo. Op het moment dat je achteruit zakt en PSV het spel laat maken hebben ze vaak net te weinig creativiteit en precisie... Van Bommel zou er goed aan doen om meer verzorgd voetbal proberen te spelen in plaats van het reactievoetbal van het afgelopen jaar.

Het is allemaal koffiedik kijken natuurlijk maar het lijkt me toch dat Psv nu al alles op alles moet gaan zetten op dat ene doel: Kampioen van de eredivisie. Lukt dat niet en zou Ajax het worden dan is het gedaan met Psv, directe plaatsing is een must nu. Stel dat Ajax zich wel plaatst dit seizoen en daarbij ook nog eens kampioen wordt en zo direct geplaatst is voor de CL volgend seizoen, dan is het gat ook voor PSV niet meer te overbruggen zo lijkt me. PSV kan zich op dat gebied geen tussenjaren veroorloven.

31 juli 2019 om 07:14

Dat kampioenschap kan PSV onder van Bommel wel uit het hoofd zetten. Alhoewel de spelersgroep in kwaliteit onvoldoende balans heeft mag de rol die van Bommel speelt niet onderbelicht blijven. Zijn tactische keuzes zijn niet te volgen en zorgen voor een gebrek aan zelfvertrouwen bij spelers. PSV doet er goed aan deze onervaren trainer de deur te wijzen.

31 juli 2019 om 07:17

Wellicht is het een oplossing om zijn schoonvader in een adviserende rol naast hem te zetten?

31 juli 2019 om 10:06

Voor zover ik het weet, is Bert op dit moment zelf weer aan het werk.

Ik voel me eerlijk waar verslagen. Slecht geslapen en continu malend. Hoe heeft PSV dit kunnen laten gebeuren? Een wedstrijd verliezen kan, maar het mag niet zo zijn dat je de selectie dusdanig niet op orde hebt dat je met deze basiself aan de start verschijnt. Als ik denk aan PSV, dan zag ik altijd een club die goed beleid voerde. Ik zie het momenteel niet meer. Het zal wel een golfbeweging zijn, maar deze ploeg mist karakter en volwassenheid. Wat ben ik momenteel jaloers op Ajax, met onder meer de ervaring van Blind, Tadic, Schøne en Huntelaar in de groep. Het kon wel eens een heel lang seizoen worden voor PSV.

31 juli 2019 om 07:27

Dat is het grote verschil vind ik, namelijk de ervarenheid bij Ajax en de jeugdigheid bij PSV. Normaliter is het andersom. Met blind, schone, tagliafico, kjh, tadic en Ziyech heeft Ajax voldoende mensen in huis waarvan je wekelijks goed spel kunt verwachten. Bij PSV zijn dat ibi en misschien ook lozano. De rest is te jeugdig of te min. Al die talenten vooorin hebben behoefte aan een soort van ervaren kapstok lijkt het wel. Kwaliteiten zat namelijk

31 juli 2019 om 07:31

En dan is het nog maar de vraag wat je dan echt van Ibi kunt verwachten..

31 juli 2019 om 07:57

Ik voel als Ajacied met je mee. Dit hebben wij ook jarenlang meegemaakt. Ik denk dat

31 juli 2019 om 08:05

Dat was ik in de tijd dat jullie Moreno en Guardado hadden en overwinterde in de Champions league wat Ajax steeds net niet lukte.
Ajax had vaak het jongste team van de Eredivisie en zijn gelukkig een andere koers ingegaan omdat ze er pas na jaren achter kwamen dat je met enkel jeugd spelers in je elftal structureel wat te kort gaat komen.
Het is echt doodzonde dit. Normaal gesproken had PSV tegen Basel en Linz door moeten stoten.
Had dit ook echt niet meer verwacht. Eerder dat PSV nog zou winnen in Basel.
Eerlijk is eerlijk, Basel was beter dan in die eerste wedstrijd, maar PSV heeft het echt laten liggen..

31 juli 2019 om 08:05

Sterkte man. Wat vind je van van Bommel? Hoe kijken PSV'ers nog tegen de coach aan?

31 juli 2019 om 08:28

Het probleem ligt niet bij van Bommel. Het spelersmateriaal is niet beter. Dat is John de Jong, van Bommel én Gerbrands aan te rekenen. Het dubbele is wel dat, mits de aangetrokken verdedigers een meerwaarde zijn, je voor Eredivisie begrippen een prima selectie hebt staan.

Verder juich ik het wel toe dat van Bommel aanvallender probeert te spelen. Het heeft alleen blijkbaar tijd nodig om de patronen er in te krijgen.

31 juli 2019 om 09:12

Het ligt wel degelijk aan van Bommel. Hij blijft maar wisselen, maar zijn lievelingetjes laat hij staan. Sadilek, Rosario en Zoet zijn op dit moment zo waardeloos dat ze wel eens mogen banken. Snsp sowieso ook niet dat je twee linksback haalt en dan een middenvelder daar neer zet.

31 juli 2019 om 08:25

@diegelbereds

"een wedstrijd verliezen kan, maar het mag niet zo zijn dat je de selectie dusdanig niet op orde hebt dat je met deze basiself aan de start verschijnt. Als ik denk aan Psv, dan zag ik altijd een club die goed beleid voerde. Ik zie het momenteel niet meer. "

Zo vreemd is dat niet. Bij een cultuuromslag zoals PSV die heeft gemaakt of feitelijk nog bezig is te maken, gaat de kost altijd voor de baat uit. Het is logisch dat niet meteen alle neuzen dezelfde kans op gaan en dat iedereen er nog aan moet wennen. PSV is natuurlijk niet zomaar van het beleid afgestapt, terwijl dat vele successen heeft opgeleverd, dat is niet uit weelde maar uit pure noodzaak omdat dat beleid door de prijsexplosie op de transfermarkt niet langer houdbaar is voor een bescheiden club als PSV met een bescheiden begroting. En de club bijna aan de rand van de afgrond heeft gebracht. Dat jij niet ziet dat PSV ook nu een goed beleid voert, komt waarschijnlijk omdat je er geen oog voor hebt hoe moeilijk het is om een cultuuromslag te weeg te brengen en een beleid dat veel succes heeft gebracht, aan de kant te schuiven. Het is logisch dat er mensen zijn die daarvan de noodzaak niet zien en de hakken in het zand zetten omdat ze alles bij het oude willen laten.

PSV heeft een uitstekende jeugdlichting en het beste dat de club nu zou kunnen doen, is niet langer naar Ajax kijken en gewoon een eigen plan trekken en de jeugd voorrang verlenen. Ik vraag me af of de club sterk genoeg is omdat ook daadwerkelijk te doen ipv op twee gedachten te hinken. Als PSV Ajax zou willen kunnen blijven bijbenen, zou de club daarvoor ook een potje moeten hebben waarmee het financiele tegenvallers kan opvangen en meer risicos kan nemen door bijvoorbeeld voorinvesteringen te doen. Dat gaat natuurlijk niet lukken als het geld dat daar voor nodig is in transfers wordt geinvesteerd om Ajax te kunnen bijbenen. Nu is dat volstrekt onmogelijk omdat de club bij een miljoenenverlies direct in de problemen zou komen en het risico zou lopen om jaren te worden terug geworpen omdat er schulden moeten worden afgelost. Dat PSV de tering naar de nering zet en niet de onverantwoorde uitgaven doet die veel supporters eisen, is volgens mij een duidelijk bewijs dat PSV wel degelijk een goed beleid voert. Het werpt alleen nog geen vruchten af, maar bij goed beleid is dat vrijwel altijd een kwestie van tijd.

31 juli 2019 om 08:31

Ik ben het met je eens Scepticus. In een andere post heb ik ook aangegeven dat je dit seizoen misschien moet zien als een overgangsjaar. Dat houdt wat mij betreft dan wel in dat Lozano verkocht moet worden en dat onder meer Gakpo en Ihattaren structureel kansen moeten gaan krijgen als basisspeler.

In de emotie zei ik inderdaad dat ik het niet meer zie. Deels is dat zo, maar ik onderken ook dat de hele speelwijze veranderd is door het vertrek van de Jong. In alle eerlijkheid, ik verwacht ontzettend veel van Malen.

Wat cultuuromslag heb je ook gelijk. Wat me alleen steekt is dat het bij Ajax momenteel gewoon allemaal zo goed gaat. Let wel, het is geen misgunnen of afgunst maar meer een soort jaloezie. Volgend jaar kan het weer helemaal anders zijn natuurlijk.

Ik vind overigens wel dat PSV echt te laat heeft geacteerd op het vertrek van Schwaab. Maar goed, niemand hier kent waarschijnlijk alle details.

31 juli 2019 om 09:40

Dat nieuwe beleid waar je het over hebt strookt totaal niet met het feit dat ze Bruma halen voor heel veel geld terwijl op die positie de noodzaak er totaal niet was. Nu lijkt er weinig geld over om de linie te versterken die duidelijk wel verzwakt is. Daarbij is Gakpo een talent dat nu door deze Bruma voor de voeten wordt gelopen. Verdedigend staat er geen eigen talent klaar dus juist daar had je flink moeten investeren. De leiding faalt gewoon, er was wel degelijk geld, dit is verkeerd uitgegeven deze transfer periode. Of in ieder geval veel te laat.

31 juli 2019 om 09:42

@scepticus

Ik kan me vaak vinden in je posts, echter:

"dat jij niet ziet dat PSV ook nu een goed beleid voert, komt waarschijnlijk omdat je er geen oog voor hebt hoe moeilijk het is om een cultuuromslag te weeg te brengen en een beleid dat veel succes heeft gebracht, aan de kant te schuiven."

In welke wereld is 15 miljoen uitgeven aan een aanvaller, terwijl je daar meer dan voldoende talent hebt lopen goed beleid. En geen mwa mwa talentjes he. Malen, Lammers, Gakpo (en echt in die volgorde) zijn zeer grote, tot grote talenten. Die Bruma heb je echt niet nodig zolang je Lozano en Bergwijn nog niet hebt verkocht (ja en niet of). In principe is Bruma gewoon een voorinvestering. iets wat PSV volgens jou, juist niet moet doen.

Dat krijg je ook nog de vreemde situatie dat je flink wat ervaring hebt verkocht en je zeker in de verdediging alleen maar talent ervoor terug haalt (ja ook Baumgartl) en het talent wat je in de verdediging hebt reeds hebt verhuurd voordat je versterking binnen hebt voor die laatste linie. Dat is echt verre van goed en verstandig beleid.

Ik meen het serieus als ik zeg dat de manier waarop het nu gaat bij PSV het een kwestie van tijd is voordat je, je kroonjuwelen ver onder de marktprijs kwijt gaat raken en in een vicieuze cirkel terecht komt. PSV heeft namelijk helemaal geen talenten nodig, zoals je immers zelf al zegt ze hebben een verdomd goede lichting. Het is dan de kunst om er juist ervaring tussen te zetten zodat niet alles op die jonge schouders terecht komt. Nu lijkt het eerder het tegenovergestelde. Wie moesten vorige week en gisteren de club redden. Gakpo, Lammers, Malen.

31 juli 2019 om 10:11

@ninjakai

" In welke wereld is 15 miljoen uitgeven aan een aanvaller, terwijl je daar meer dan voldoende talent hebt lopen goed beleid. En geen mwa mwa talentjes he. Malen, Lammers, Gakpo (en echt in die volgorde) zijn zeer grote, tot grote talenten. Die Bruma heb je echt niet nodig zolang je Lozano en Bergwijn nog niet hebt verkocht (ja en niet of). In principe is Bruma gewoon een voorinvestering. iets wat PSV volgens jou, juist niet moet doen.."

Ik moet je even corrigeren, ik heb nergens gezegd dat PSV geen voorinvesteringen moet doen, maar niet kan doen. Dat is iets anders. Als het kan, is het juist goed om dat te doen, vooral als het buitenlanders betreft omdat die meestal de tijd nodig hebben om zich aan te passen en niet direct inzetbaar zijn. Vanuit het perspectief dat jij schetst, zou je de aankoop van Bruma inderdaad kunnen zien als een voorinvestering. Het is echter maar zeer de vraag of men het bij PSV ook zo ziet. Je kunt Bruma nl. ook gewoon zien als vervanger van Luuk de Jong. Doordat Luuk de Jong is vetrokken, is er een plaats vrij gekomen in de punt van de aanval en lijkt Malen daarvoor de eerste gegadigde. Bovendien lijkt het er ook op dat Van Bommel Bergwijn wil gaan inzetten op de 10 en dan komen er, los wat je van die keuzes vind, ineens twee plaatsen vrij op de vleugels en is de aankoop van Bruma ineens geen voorinvestering meer, maar een gerichte aankoop.

Met Malen heeft PSV het zelfde probleem als Ajax destijds met Kluivert jr, die heeft al maanden geleden een nieuw contract aangeboden gekregen, maar dat nog steeds niet getekend. Waardoor het zeer aannemelijk dat hij dat ook niet gaan doen, anders had hij dat wel eerder gedaan. Van Bergwijn en Lozano wordt nog steeds verwacht dat ze worden weg gekocht. Als die drie inderdaad nog zouden vertrekken, iets dat een zeer reeel scenario is, al helemaal na het mislopen van de CL, en PSV daar niet op had geanticipeerd door Bruma aan te trekken en de interesse in Berghuis kenbaar te maken, had PSV van dezelfde mensen die nu roepen dat Bruma en Berghuis overbodige aankopen zijn, ongetwijfeld dezelfde verwijten naar het hoofd geslingerd gekregen, die de club nu krijgt mbt het aantrekken van verdedigers, nl dat er niet voldoende op hun vertrek is geanticipeerd. Zo opportunistisch zit de voetbalwereld nl in elkaar. Als je het goed doet, vindt men dat normaal en als het even tegen zit het tijd vergt om het probleem op te lossen, ben je ineens een minkukel. In de voetbalwereld eisen de bewoners biefstuk bij de maaltijd, zelfs als de hele veestapel dood is.

Benieuwd wanneer Mark eens de hand in eigen boezem gaat steken. Wat frustrerend moet het als supporter zijn om hem te zien klungelen en dan met een partij onverstoorbare arrogantie weer voor de camera te zien prediken. Hoop dat PSV veel punten in de EL weet te pakken, we hebben het nodig met zn alle.

Ik lees dit met een verbazing . Wat een verschil tussen Ajax em PSV. Als Ajax dit zou overkomen, “directie gefaald, tijd om op te stappen” en een telegraaf die gelijk aan de stoelpoten van EtH aan het zagen is.

En bij PSV is het gewoon onschuldig en wat onderschatting van selectie

PSV ervaart nu wat Ajax een aantal jaar geleden ervaren heeft: veel talenten missen de ervaring om dit soort wedstrijden naar zich toe te trekken. Het technische beleid doet de rest.
Om te beginnen zo veel geld voor Bruma terwijl je om verdedigers zit te springen. Ik snap dat men er van uit ging dat Lozano en/of Bergwijn verkocht zouden worden en waren er bij Bruma kapers op de kust. Maar goede verdedigers en een goede aanvallende middenvelder hadden PSV meer opgeleverd.
Luuk de Jong had wel vervangen moeten worden door een speler die minstens de concurrentie aan kan gaan met Lammers.
De jonge aanvallers zijn leuk in het passeren, maar het rendement is laag. Dit is al jaren zo: 2 jaar geleden hebben ze alle wedstrijden na het kampioenschap gespeeld en er geen een gewonnen. Ook in de wedstrijd tegen AZ waar het kampioenschap verspeeld werd, kwam het ook door het lage rendement. De afgelopen jaren heeft de Jong dat verbloemd.
De spelers van PSV lijken allemaal hetzelfde te zijn: Hendrix-Rosario-Sadilek op het middenveld en in de voorhoede zijn het allemaal snelle jongens die goed kunnen passeren, maar die het ontbreekt aan rendement.
Als klap op de vuurpijl heeft niemand ook maar gedacht dat een goede voorbereiding extra belangrijk is. Te weinig oefenwedstrijden, te laat ingepland. Ajax speelde zijn eerste oefenwedstrijd ruim voor de eerste van Psv, dat vond ik vreemd....

31 juli 2019 om 08:37

mayarood

"om te beginnen zo veel geld voor Bruma terwijl je om verdedigers zit te springen. Ik snap dat men er van uit ging dat Lozano en/of Bergwijn verkocht zouden worden en waren er bij Bruma kapers op de kust. Maar goede verdedigers en een goede aanvallende middenvelder hadden PSV meer opgeleverd."

Dat is niet meer dan een aanname en ook nog een die vaker niet dan wel op gaat. Mensen gaan er maar vanuit dat als een aankoop uit het buitenland wordt gehaald, die er binnen een paar weken staat, terwijl de geschiedenis heeft geleerd dat dat vaker niet zo is, dan wel. Guti loopt bij PSV nog steeds met zijn ziel onder zijn arm en heeft zich de kwaliteiten die in het Nederlandse voetbal worden gevraagd, na een jaar nog steeds niet eigen gemaakt. De ene speler heeft daar nu eenmaal meer tijd voor nodig dan de ander. En als bijv. Baumgartl achteraf tijd nodig blijkt te hebben om zich aan te kunnen passen, zou het natuurlijk helemaal niets uit hebben gemaakt als hij eerder was gehaald. In dat geval had PSV het net als nu ook gewoon met Luckassen en Viergever moeten doen. PSV met Ajax vergelijken, is appels met peren vergelijken omdat Ajax zich vanwege het enorme eigen vermogen risicos kan permitteren die voor PSV niet zijn weggelegd en nieuwe spelers kan kopen terwijl de oude nog niet verkocht zijn en het zich zelfs kan veroorloven om alvast spelers te kopen om ze te laten wennen. Mensen onderschatten zwaar wat een enorm voordeel dat is.

Psv heeft nu een hele snelle voorhoede die op momenten fantastisch kunnen voetballen. Het mist echter een vast aanspeelpunt, die ballen bij zich kan houden . Met Luuk de Jong zou Psv niet verloren zijn. Het schort Psv aan een spelverdeler en aan een betrouwbare centrale verdediger. Die laatste komt er nu aan, maar dat blijkt nu te laat te zijn. Ontzettend jammer omdat Nederland gebaat is bij zo veel mogelijk ploegen in de CL. Overigens moet Ajax zich daar eerst nog maar eens voor plaatsen. Dat zal ook niet zo gemakkelijk zijn. Psv moet of Lozana of Bergwijn verkopen. Alternatieven genoeg. Met de opbrengst moet die spelverdeler gehaald worden. Dan komt het wel goed, maar het niet behalen van de CL is natuurlijk zwaar klote.

31 juli 2019 om 09:21

Spettersson

"het schort Psv aan een spelverdeler en aan een betrouwbare centrale verdediger. Die laatste komt er nu aan, maar dat blijkt nu te laat te zijn. "

Je zou er goed aan hebben gedaan om even af te wachten hoeveel tijd Baumgartl nodig heeft om zich aan te passen. Als dat straks een half jaar of wellicht zelfs een jaar blijkt te zijn net als Guti, zou het dus helemaal niets uit hebben gemaakt als hij een paar weken eerder was gehaald. Nog eerder kon niet, de transfermarkt is immers net een maand open. Bovendien is PSV met verdedigers bezig geweest (alvarez en die Braziliaan wiens naam ik even niet paraat heb), maar wilden of konden die om uiteenlopende redenen niet komen. Om spelers te kunnen aantrekken, moet onderhandelingen worden gevoerd, die soms heel lang kunnen duren. Brands is naar eigen zeggen destijds meer dan een jaar met de komst van Lozano bezig geweest. Er zijn helaas mensen die daar achteloos aan voorbij gaan en net doen of er een voetbalsupermarkt bestaat waar je de topverdedigers alleen maar in je mandje behoeft te gooien enze af te rekenen bij de kassa. En zo werkt het natuurlijk alleen in de Efteling en in niet in de echte mensenwereld. Helaas zijn er mensen die moeite hebben om realiteit en fictie van elkaar te onderscheiden en daardoor keer op keer teleurgesteld worden als de praktijk weer eens weerbarstiger blijkt dan de theorie. Sommige van die mensen hebben als bijkomend nadeel dat ze niet in staat zijn om de teleurstellingen en frustraties die dat oplevert, te verwerken zonder dat iemand de oorzaak van die teleurstelling in zijn schoenen geschoven krijgt. Ze hebben een zondebok nodig en kunnen niet functioneren als het even tegen zit en er niemand is die ze daar de schuld van kunnen geven. Dat is bij PSV niet anders dan bij Ajax of Feyenoord. Voor die personen die PSV een warm hart toedragen, is het te hopen dat PSV snel John de Jong aan de kant schuift en Harry Potter aanstelt als Technische Directeur. Ze willen iemand die uit steen goud kan maken en dat is natuurlijk teveel gevraagd voor een aardse sterveling. Daar is iemand met superpowers voor nodig.

PSV heeft met Iitharen een spelverdeler waar iedere zelfverklaarde deskundige lyrisch over is en had die dus gewoon kunnen inzetten als dat het probleem was geweest. Voor een eventuele aankoop op die positie geldt hetzelfde als voor Baumgartl, het had nog maar worden afgewacht of en wanneer hij inzetbaar was geweest als hij was aangetrokken.

31 juli 2019 om 10:12

@scepticus

Je bent langzaam ten onder aan het gaan met je eigen argumenten.

Onderhandelingen duren lang, soms zelfs een jaar. Ja ok en dus? Was het een verassing dat Schwaab weg zou gaan? Nee dat was al tijden bekend. Dus was er voor PSV ook de mogelijkheid om veel eerder de onderhandelingen in te gaan. Dat de transfermarkt pas een maand open is, betekend niet dat je clubs en spelers niet veel eerder had kunnen benaderen en aantrekken. Dan worden ze overgeschreven in de periode dat de transfermarkt open is.

Aanpassingstijd kun je rekening mee houden bij de scouting. Dus als een speler veel aanpassingstijd nodig heeft, heb je verkeerd gescout. Immers dat is dan niet de speler die PSV op dat moment nodig heeft.

Als we het dan toch hebben over inzetbaarheid en aanpassingstijd. Waarom verhuurt PSV Obispo dan reeds voordat de versterkingen binnen zijn. Misschien nog niet goed genoeg, maar altijd beter dan een speler die de spelopvatting nog onder de knie moet krijgen.

Dit zijn geen argumenten die uit frustratie aangevoerd worden, dit zijn gewoon steekhoudende argumenten.

Zelfde met het Bruma argument. Dat is echt een steekhoudend argument. Linksom of rechtsom was er geen bittere noodzaak om Bruma te halen. Laat staan voor 15 miljoen. Je zwakste linie gooi je vol met talenten en voor je sterkste linie haal je een meer ervaren speler die blijkbaar wel direct in te zetten is.

Jij lijkt het probleem te hebben dat je echt stekenblind bent voor de fouten die je geliefde club maakt. Hebben genoeg Ajax fans ook last van. Die liefde zorgt ervoor dat je dingen die krom zijn met argumentatie probeert recht te breien. Zeer begrijpelijk, dat doen de meeste supporters namelijk.

31 juli 2019 om 10:41

@ninjakai

"je bent langzaam ten onder aan het gaan met je eigen argumenten. Onderhandelingen duren lang, soms zelfs een jaar. Ja ok en dus? Was het een verassing dat Schwaab weg zou gaan? Nee dat was al tijden bekend. Dus was er voor PSV ook de mogelijkheid om veel eerder de onderhandelingen in te gaan."

Nee hoor. Jij komt tot die conclusie op basis van de aannames die niet kloppen. Je schrijft dat PSV al eerder de mogelijkheid had gehad om in onderhandeling te gaan met potentiele opvolgers. Die opmerking is volkomen terecht, alleen doe jij het zo voorkomen als PSV dat niet zou hebben gedaan, terwijl er de media legio berichten zijn verschenen dat PSV met meerdere kandidaten heeft onderhandeld, zoals Edson Alvarez en Lyanco Vojnovic en Chris Gloster. Die onderhandelingen zijn door uiteenlopende reden op niets uitgelopen, maar dat is iets heel anders dan jij beweert. Bovendien heeft PSV inmiddels drie nieuwe verdedigers gecontracteerd en ook die onderhandelingen zullen tijd gevergd hebben. Het is dus niet zo dat ik ten onder zou gaan aan mijn eigen argumenten, maar dat jij tot conclusies komt op aannames die niet kloppen en die je op geen enkele manier kunt hard maken. Jij haalt je informatie uit dezelfde bron als iedereen op VZ, de media en weet natuurlijk niet wat er bij PSV allemaal achter de schermen gebeurd. Je kunt dus op geen enkele manier hard maken dat men bij PSV met de handen over elkaar heeft zitten wachten tot dat Schwaab daadwerkelijk was vertrokken ipv meteen in actie te komen. Dat lijkt me ook niet heel erg logisch bij een professionele club als Psv.

"jij lijkt het probleem te hebben dat je echt stekenblind bent voor de fouten die je geliefde club maakt. Hebben genoeg Ajax fans ook last van. Die liefde zorgt ervoor dat je dingen die krom zijn met argumentatie probeert recht te breien. Zeer begrijpelijk, dat doen de meeste supporters namelijk."

Ik heb helemaal geen enkel motief om dingen recht te praten die krom zijn, vanwege het simpele feit dat PSV allesbehalve "mijn geliefde club is", aangezien ik al 50 jaar lid ben van Ajax. De liefde voor de ene club is voor mij echter geen belemmering om respect te hebben voor een andere club en in staat te zijn om een objectief oordeel te geven over de situatie bij die andere club. Bij jou is duidelijk het tegenovergestelde het geval.

31 juli 2019 om 12:03

@ninjakai:
Ik moest toch even glimlachen toen je Scepticus als PSV-fan wegzette, want het is mij allang duidelijk dat Ajax de club is waar hij van houdt. Ik kan het juist wel waarderen dat hij met respect spreekt over de concurrentie...

Ik denk dat wat jullie discussie betreft de waarheid ergens in het midden ligt. Scepticus geeft terecht aan dat het allemaal wat gecompliceerder ligt om een goede selectie bij elkaar te krijgen dan wanneer je Fifa speelt en dat de voetbalwereld wel érg opportunistisch is. Dat gezegd hebbende ben ik met je eens dat het als buitenstaander moeilijk te verkroppen of begrijpen is hoe PSV nu op de transfermarkt heeft geopereerd.

Topscorer De Jong vertrekt en met hem grotendeels het plan A/B van PSV om opportunistisch te kunnen spelen met voorzetten die hij er in kopt. Daar komt Bruma voor terug die toch meer een snelle pingelaar is zoals ook Lozano en Bergwijn die er nog zijn. Dan is het vol voorin en wordt Bergwijn op 10 misbruikt, terwijl iedereen ziet dat het niet zijn beste positie is.

Tegelijkertijd heb je achterin het vertrek van de oerdegelijk Schwaab dat er al lang aan zat te komen. Gezien de terugkoopclausule op Angelino kon je er ook vanuit gaan dat die weg zou zijn. En hoe je het ook wend of keert, als je dan voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen nog moet aantreden met Sadilek als gelegenheidslinksback of Lucassen die bij PSV al niet voldeed en vorig jaar in zijn verhuurperiode minder minuten maakte dan hij tot nu toe heeft gedraaid dit seizoen, dan gaat er iets mis. Hoe moeilijk het ook is om als TD precies op het goede moment je selectie op orde te hebben, dit is gewoon topclub onwaardig.

Psv is gewoon matig, er zijn weinig spelers die opstaan als het gevraagd wordt. Malen is een van de weinige lichtpuntjes in Eindhoven. Van Bommel is geen topcoach, blinkt uit in tactisch onvermogen en weet door zijn irritante gedrag hiervan de aandacht af te leiden.

31 juli 2019 om 08:51

rickylate

"van Bommel is geen topcoach, blinkt uit in tactisch onvermogen en weet door zijn irritante gedrag hiervan de aandacht af te leiden. "

Ik denk eerlijk gezegd dat je een vreselijke grote mond hebt, maar niet over de kwaliteiten beschikt die nodig zijn omdat te kunnen beoordelen. Dat blijkt wel uit het feit dat je niet in staat bent om je uitspraak zelfs maar met iets dat op een argument blijkt, te kunnen onderbouwen. Van Bommel heeft gereedschappen nodig om zijn werkzaamheden naar behoren te kunnen uitvoeren en hoewel hij de beste gereedschappen die tot zijn beschikking staan, heeft ingezet, blijken die niet goed genoeg te zijn om het gewenste resultaat te behalen. En dan houdt het dus gewoon op. Mark van Bommel lijkt in geen enkel opzicht op Harry Potter en is dat ook gewoon niet, terwijl dat kennelijk wel van hem wordt verwacht. En dan is het bijna onvermijdelijk dat die verwachtingen frustraties op leveren op het moment dat ze worden gelogenstraft.

31 juli 2019 om 09:14

Ooh dus van Bommel kan er niks aan doen? Want meer kwaliteit heeft hij niet?? Als je dit zei na een wedstrijd tegen Barcelona , geef k je een duimpje! Maar dit zeggen na Basel?!?!?!?!? Basel was kwalitatief zoveel minder dan PSV , dat werkelijk heel jou verhaal van geen kanten klopt. Dus voordat je andere beoordeeld op hun kwaliteiten , denk zelf even na

31 juli 2019 om 10:41

Basel overleeft de laatste 10 jaren regelmatig de groepsfase van de CL . Waarom zouden die minder zijn dan PSV ? Zeker als je pas eind juli nieuwe verdedigers haalt . 1 weekje inspeeltijd en jij denkt dat PSV even de kampioen van Zwitserland oprolt . Yeah right , dream on. Sterker nog, ik hoop dat die 2 echt een versterking zijn, want met deze verdediging gaat PSV ook van Salzburg verliezen voor de EL.

31 juli 2019 om 11:32

Basel is een straat lengte achterstand geëindigd op de nummer 1. Daarnaast zijn behaalden resultaten in het verleden geeen garantie voor nu en dat blijkt. Wat was Basel slecht Pff, sorry vriend ik kijk naar het nu en het Basel van nu is van het niveau Utrecht. Dus schaam je dat je zo denkt

Waar zijn al die leden nu die de gang van zaken rond het niet aantrekken van een vervanger voor Schwaab normaal vonden? Je kon niet naar de supermarkt om zomaar even een speler op te pikken en alles zou goedkomen. We hebben het gezien gisteren en in de heenwedstrijd. Luckassen is een drama, maar vanwege het faalbeleid van John de Jong was er geen alternatief speelgerechtigd. Hoe durf je het risico te nemen om met een duo Luckassen-Viergever dit risico aan te gaan en aan de voorronde CL deel te nemen? Hij had maar ruim 3 maanden om een vervanger voor Schwaab te vinden, maar vond het belangrijker om 15 miljoen aan een extra vleugelspeler te spenderen. Bergwijn en/of Lozano zouden namelijk vertrekken. Nou we zien het. Ze zijn er nog en je ligt uit de CL omdat je verdediging een ramp is. Dit is geen achteraf praten, dit riep ik 3 weken geleden al.

31 juli 2019 om 08:12

Hear, hear. En door die matige verdediging stelt van Bommel zoveel controleurs op. Om maar niet omver gelopen te worden. Gevolg; weinig voetbal in je elftal. Echt een faalbeleid als je niet weet te anticiperen op het vertrek (van een al niet heel bijzondere) speler.

Ik snap niet zo goed dat Mark van Bommel hier de wind van voren krijgt.

Vorig seizoen had hij al niet een (in mijn ogen) bijzondere selectie. Een hele matige centrale verdediging en daarom ging hij erg veel controleurs op het middenveld opstellen. Om de verdediging maar te ontlasten.

Nu is je al matige verdediging minder geworden deze zomer en de directie doet niks. Wat moet van Bommel doen dan? 6 controleurs voor de verdediging zetten? Hij heeft een matige selectie met hier en daar positieve uitschieters (lozano was zo'n speler, Bergwijn is een aardige counter speler). Echter omdat hij het verdedigend probeert dicht te bouwen zit er helemaal geen voetbal meer in dat elftal. Volgens mij hebben ze in Eindhoven vooral last van een matige TD. Brandts wist met kunst en vliegwerk wel goede selecties neer te zetten. Ik heb de Jong nog niet goede dingen zien doen.

Jammer. voor het Nederlandse voetbal was het mooi geweest als PSV ook CL had gespeeld en voor de competitie is het ook beter dat ze een kwalitatief goede selectie hebben.

31 juli 2019 om 08:30

Mark heeft wat kleine fouten gemaakt gisteren, bijvoorbeeld door maar 1x te wisselen en Pereiro niet te brengen. Wellicht dat die met zijn creativiteit of met een spelhervatting nog iets had kunnen uitrichten.

Voor de rest was de opstelling van Mark van Bommel gisteren volstrekt logisch. Ik had niet zo snel een betere. Wellicht is de al afgeschreven Ramselaar de beste 10 die er momenteel rondloopt, maar ja dat had in de oefenwedstrijden moeten blijken. Echt veel beter materiaal dan dit heeft Mark niet. Hij moet zijn verdediging ontlasten en speelt daarom inderdaad met dat blok. Puur een kwaliteitskwestie.

Overigens ben ik wel benieuwd of dit het is met Bruma of dat ie fysieke problemen heeft. Die is nu voor de 2e keer compleet onzichtbaar na rust. Alsof ie conditioneel op is na een uur en niet in staat is om nog een actie te maken. Dat viel mij in de heenwedstrijd ook al op.

31 juli 2019 om 09:16

PSV is kwalitatief toch beter dan Basel? Niks jammer, onkunde ten top. Als ze van Arsenal hadden verloren, ja je verhaal klopt. Maar van Basel, word wakker aub. Wat een zwak team was dat onvoorstelbaar .
Dus als Ajax verliest van Paok , oh dan zij het zo.. jammer voor NL voetbal.

Man man man wat een instelling, zo werkt topsport niet grote vriend

31 juli 2019 om 09:16

Filip, precies. Mark speelt met 2 controleurs puur en alleen om dat de verdediging zo lek als een mandje is. Ik zou ook niet met maar 1 cvm gaan spelen want je ziet het; over 2 wedstrijden krijg je er tegen deze matige ploeg 4(!) tegen. 4!

Probleem zit hem voor een groot deel in de verdediging. PSV zal in veel wedstrijden een keer of drie moeten scoren om de pot over de streep te trekken. Dit is vragen om problemen, zeker nu iemand als De Jong weg is.

Je denkt toch niet serieus dat je met een verdediging zoet - dunfries - Viergever - Lucassen - safilek ook maar enige kans maakt . Basel is een team dat regelmatig de groepsfase in de CL overleeft , echt geen koekenbakkers. Een slechte keeper , een blinde dolle Dries op RB , 2 houten klazen als CVs en wat die sadiek moet voorstellen is helemaal een raadsel . Die 2 nieuwe , ik hoop voor PSV dat die stukken beter zijn , zijn echt veels te laat gehaald , ondanks dat Je al in de winterstop wist dat schwaab en angelino zouden gaan en Viergever en zoet gewoonweg veel te zwak zijn . Hopelijk kan PSV nog punten pakken in de EL, hoewel ik de kwalllificatie ronde tegen sturm graz ook heel zwaar inzie

Wat een matige pot was dat zeg! We kunnen wel roepen dat de selectie niet op orde was, dat de spelers te jong zijn en ga zo maar door. Maar van Bommel is tactisch natuurlijk echt een onbenul. Lange ballen laten geven door de enige speler die boven de 1.80 is……geen verdedigers mee naar voren. Lozano wisselen…. Nee, dit had PSV niet hoeven te verliezen. Dumfries is trouwens echt ruk, die kan alleen maar boos kijken. En Zoet. De ene na de andere mispeer, ballen uitschieten en dan schreeuwen tegen je verdedigers terwijl je gewoon alle tijd hebt om de bal gewoon aan een van je eigen spelers te geven. Nee hoor… Geen vormcrisis. Hoe kom je erbij.

En dat ophemelen van Ajax, en praten alsof zij al in de CL staan…. Laten ze zich eerst maar eens kwalificeren. Paok is volgens mij helemaal niet zo slecht en Ajax is echt nog lange niet van het niveau van eind vorig seizoen. Ik ben Ajacied, maar ik ben er echt niet gerust op. Het spel van Ajax is bij vlagen leuk in de voorbereiding, maar die Grieken gaan er als een gek tegenaan natuurlijk. Hopelijk kunnen ze ook weer knokken als het voetballend even niet gaat. En ik denk dat het voetballend niet heel gemakkelijk gaat worden.

31 juli 2019 om 10:23

@cyrax77

Laten we wel wezen. Het ophemelen van Ajax heeft alles te maken met het wel op tijd op orde hebben van je selectie en niet zozeer met wat ze al dan niet gaan presteren. EtH kan namelijk nooit het excuus aanvoeren dat de wedstrijd te vroeg komt omdat de selectie nog niet rond is. En dat klopt toch gewoon. Hij hoeft toch geen spelers op rare posities op te stellen of nog erger spelers die eigenlijk al afgeschreven zijn op te stellen.

Stelt Eric Magallan op dan vraagt iedereen zich af waarom hij dat in hemelsnaam doet en niet waarom er geen andere opties beschikbaar zijn (tenzij de gehele achterhoede getroffen wordt door een griepvirus).

Haalt Ajax het niet dat heeft dat alles te maken met de instelling van de selectie en de keuzes van de trainer en niets met de TD aangezien die zijn werk gedaan heeft en gelet op de gespeelde wedstrijden nog verdomd goed ook.

Zoals ik ertegen aankijk is er maar één probleem en dat is van Bommel. Hij id trainer van PSV geworden op basis van zijn reputatie als voetballer. Zijn probleem is dat hij een te groot ego heeft, onzeker is en een rol speelt. Te druk met de omgeving, het trainersvak totaal nog niet in de vingers.

Er is nog 1 min 34 te spelen. Je krijgt een vrije trap en je moet scoren. Er gaat 2 man achter de bal staan. Lijkt me toch dat in deze situatie 1 genoeg is. Je laat de langste man in je team de bal nemen.

Ik snap dat niet

Het is gewoon schandalig hoe PSV voor de dag komt. Net als tegen Ajax, lopen er een paar als kip zonder kop rond.
Zoet houd bijna niets meer regen, Dumfries heeft alleen maar harde voeten. Wat Rosario als aanvoerder toevoegd mag Joost weten.
Het enige lichtpuntje vind ik Bruma.
Mark van Bommel word ik ook heel erg moe van.. Zeiken en zeuren maar zijn team fatsoenlijk laten spelen.. Ho maar..
Het was gisteren heel vermoeiend om naar te kijken, en die smoesjes ben ik persoonlijk wel beu.

Ik vind dit verlies voor 100% schuld van TD. Als je weet dat je zo vroeg in het seizoen zulke belangrijke wedstrijden hebt dan zorgt je dat je team klaar is. Maar bij PSV is verdediging echt om te JANKEN. Middenveld is zwaar uit balans, alleen aanval is goed bezet. Iedereen moet geforceerd spelen. Teveel aanvallers in de aanval. Kom op, Bergwijn is GEEN 10. Kan hij niks aan doen maar hij is het niet. Bruma word echt Narsing 2.0 ergens heb ik totaal geen geloof in die kerel. Hard rennen maar zo blind als een mol. Lozano moet gewoon banken voor Gakpo. Aanval moet Gakpo Malen Bergwijn zijn.
Dit verlies is zuur en onnodig en duur.

Ik vind dit verlies voor 100% schuld van TD. Als je weet dat je zo vroeg in het seizoen zulke belangrijke wedstrijden hebt dan zorgt je dat je team klaar is. Maar bij PSV is verdediging echt om te JANKEN. Middenveld is zwaar uit balans, alleen aanval is goed bezet. Iedereen moet geforceerd spelen. Teveel aanvallers in de aanval. Kom op, Bergwijn is GEEN 10. Kan hij niks aan doen maar hij is het niet. Bruma word echt Narsing 2.0 ergens heb ik totaal geen geloof in die kerel. Hard rennen maar zo blind als een mol. Lozano moet gewoon banken voor Gakpo. Aanval moet Gakpo Malen Bergwijn zijn.
Dit verlies is zuur en onnodig en duur.

31 juli 2019 om 11:46

Ja maar word je beter met berghuis ? Denk het niet. Selectie is uit balans. Hoezo haal je voor 15mln een aanvaller terwijl je een verdediger nodig hebt?

Beter dat PSV punten pakt in de Europa League dan laatste eindigen in een 'prachtige' CL poule.

Naieviteit van al die NL ploegen ook. Leer eens verdedigen en met mes tussen tanden te spelen. NL clubs gaan heel weinig door en vliegen eruit tegen de minste counterploegen, echt een lachertje. Hoe moeilijk is t nu om paar normale verdedigers op te stellen. Ik hoef voorlopig ook ff niks uit Eindhoven te horen.

Ik denk niet het het zo rampzalig is als iedereen hier aangeeft. PSV heeft veel talent en veel voetballend vermogen. De problemen voor afgelopen wedstrijd waren is dat de verdediging nog niet op orde was voor deze wedstrijd, door het wegvallen van Luuk de Jong er een nieuw systeem moet worden gehanteerd en dat PSV 3 a 4 grote kansen gemist heeft afgelopen wedstrijd. Dat eerste is waarschijnlijk opgelost als Lato en Baumgartl ingepast en ingespeeld zijn, probleem 2 is ook een kwestie van inspelen en een paar kansen missen heeft ieder team weleens. Natuurlijk is het doodzonde en oerstom dat PSV gisteren de CL mist omdat ze met een halve verdediging en een team zonder vastigheid speelde maar we moeten ook niet overdrijven. Van Bommel is geen rampzalige trainer en de situatie bij PSV is niet uitzichtloos slecht.

31 juli 2019 om 13:49

@ Arnout108

Allemaal leuk en aardig, maar gisteren ging het erom en moest de ploeg er staan. Dan kun je wel speculeren dat de verdedigende problemen wellicht opgelost worden als ze de twee spelers kunnen inpassen die niet speel gerechtigd waren. Het gaat hier om een topclub dito ambities, en daarin heeft de club keihard gefaald. Net zoals Ajax begroot PSV ook niet meer op de Champions League, maar voor beide clubs is het behalen van Champions League voetbal op alle fronten in wezen toch van "levensbelang".

PSV heeft voor eigen en Nederlandse begrippen toch al aardig wat uitgegeven, en men was nog niet uit gewinkeld. Het is niet zo dat de financiële bomen in Eindhoven tot in de hemel groeien, dus het missen van Champions League voetbal is sportief en financieel echt wel een enorme aderlating van jewelste. Het missen zou ook weleens van invloed kunnen zij over budget wat PSV nu nog bereid is te besteden aan de nog broodnodige versterkingen. Mocht Ajax wel de Champions League bereiken om vervolgens daarin weer goed voor de dag te komen zal dat de financiële verschillen tussen beide club (die al behoorlijk zijn) nog verder oplopen. Mijn inziens denk jij er veel te luchtig over.

31 juli 2019 om 17:14

Dat is inderdaad allemaal waar en erg nadelig voor de lange termijn. Ik ga alleen niet mee in de reacties dat alles kut is aan Psv. PSV heeft inderdaad gefaald door de verdediging niet op orde te hebben maar een hele hoop analisten en reaguurders zijn nu wel heel negatief. Daar wil ik niet in mee gaan. Niet alles is kut aan de selectie die er nu staat.

Dramatische prestatie van PSV. Het probleem ligt niet alleen centraal achterin maar ook bij de backs, de keeper en de nummer 10 positie.
Zoet lijkt zijn vorm totaal kwijt, dat is al sinds dit kalenderjaar. Zie als meest recente voorbeelden de oefenwedstrijd tegen wolfsburg en de thuiswedstrijd tegen basel.
Dumfries heeft veel power en voegt aanvallend zeker wel wat toe, echter is hij verdedigend kwetsbaar en lijkt hij een stukje voetbalintelligentie (juiste momenten instappen, positie kiezen etc) te missen.
Sadilek op linksback is verdedigend oke maar voegt totaal geen voetbal toe. Hoe kan dat nou? Er zijn 2 spelers gekocht die op die positie zouden moeten kunnen spelen (lato en boscagli). Beiden hebben in de wedstrijd die ze speelden het verschrikkelijk slecht gedaan.
Viergever is enigzins degelijk, daar ben ik al blij mee. Luckassen mist net als dumfries, voetbalintelligentie en blijft domme fouten maken. Zonde, qua fysiek is die erg geschikt voor een CV.
Daarnaast is bergwijn geen 10. Aangezien pereiro afvalt hebben we gewoon geen 10. Ihattaren is te jong om altijd te spelen, ibi geblesseerd, lammers en bergwijn ongeschikt en guti hebben we naast rosario (ook een drama) nodig.

Het samenstellen van deze selectie is PSV onwaardig. We missen leiders en mensen met ervaring. Daarnaast missen we gewoon spelers met de juiste kwaliteiten op de juiste plek. Dit word een heel moeilijk seizoen voor PSV.

Die Unerstall is toch ook van Psv? Waarom staat die er niet gewoon in. Zoet laat iedere wedstrijd wel een houdbare bal door. In beide wedstrijden tegen Basel en ook tegen Ajax. Zo wordt het moeilijk om wedstrijden te winnen.

Hoe staat PSV er door dit debacle financieel eigenlijk voor? Wat was het resultaat afgelopen jaar? Er is volgens mij winst genaakt maar wel met 35 miljoen CL inkomsten en die vallen nu weg. Gaat PSV dan de min in? Zo ja dan gaat het gat met Ajax wel heel groot worden. Ze zullen nu wel moeten verkopen lijkt mij. En de onderhandelingspositie is natuurlijk wel stukje minder na gisteren. Kampioenschap zou enige optie zijn om gat te verkleinen met Ajax maar dat lijkt ver weg op dit moment. Ajax doet het simpelweg op alle fronten beter. Het gat is al groot maar kan enorm worden waardoor het bijna niet in het halen is. Als jeugdspeler zou ik het ook wel weten. Ajax lijkt de rode loper naar de echte top. Dan hebben ze dus alles: jeugd wil naar Ajax, spelers die je wil halen willen liever naar Ajax, veel geld , ervaring , top talenten en eigen jeugd, oud gedienden die graag terug komen, en nu zelfs ook nog een heel goed beleid en goede sfeer. ( daar lag nog wel eens een bom die kon ontploffen maar die lijkt na het vertrek van jonk en bergkamp ook onschadelijk gemaakt) . Voor PSV supporters moet het heel frustrerend zijn deze conclusies te moeten trekken.

PSV heeft de wedstrijd verloren toen het 1-1 stond. Op dat moment ging men vertragen en tijd rekken ipv doordrukken. De tijd die men verspeelt heeft in die fase kwam men in de eindfase dus tekort om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen. Vertragen heeft wellicht alleen zin als het een paar minuten voor tijd is.

Waarom niet de broer van Luuk, Karel de Jong gecontracteerd? Hij zat zonder contract, dus geen kosten. Hij is nu echter al vastgelegd door Svdpw.
Of de kleinzoon van Willy van der Kerkhof, Billy van der Kerkhof? Ook helemaal niet duur. Ik snap het niet hoor.
Viergever was een goede aankoop. Een Twee- of een Driegever haalt het niveau van de Eredivisie niet, en een Vijf- of een Zesgever is financieel niet haalbaar in Nederland. Zeven- of Achtgevers tref je op deze planeet niet aan denk ik.

Als Psv'er in hart en nieren hoop ik echt voor Sam Lammers en Bergwijn dat ze naar een andere club gaan. Van Bommel gaat die twee spelers compleet verpesten. Bergwijn als 10....sam Lammers als 10.... Die gast gaat echt de cariere van die twee spelers compleet verpesten. Lammers is een top spits in wording, maar Van Bommel wilt hem zo graag " opnieuw uitvinden ". Die twee moeten echt zorgen dat ze naar een andere club gaan zodat ze zich op hun posities kunnen verder ontwikkelen.

Vind het grapigste nog dat PSV Malen, Lozano, Bergwijn, Gakpo, en Lammers heeft en dan Bruma voor 15 miljoen haalt terwijl het middenveld en de verdediging overduidelijk versterking nodig heeft. Wat een management.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren