Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech wijst transfer van de hand: ‘Ik vind die club qua niveau gelijk aan Ajax’

Laatste update:

Hakim Ziyech werd de afgelopen maanden volop in verband gebracht met een transfer, maar de middenvelder mag zich voorlopig nog altijd speler van Ajax noemen. Sevilla had Ziyech deze zomer graag losgeweekt bij Ajax, maar de spelmaker geeft zaterdagavond toe dat hij geen heil zag in een transfer naar de Spaanse club.

“Het moet wel gaan om een club waarvoor ik Ajax wil inruilen. Zo'n club is er vooralsnog niet gekomen. Tot die tijd speel ik lekker voor Ajax en doe ik gewoon mijn stinkende best", vertelt Ziyech na afloop van de met 2-0 gewonnen Johan Cruijff Schaal-wedstrijd tegen PSV voor de camera van FOX Sports. "Ik voel me thuis hier, ik speel lekker veel. Ik vind dat (Sevilla, red.) qua niveau soortgelijk aan Ajax."

"Ik denk dat iedereen goed met elkaar kan opschieten, het is een heel leuk team. We hebben plezier. Dat moet je niet zomaar willen inruilen voor niks", vervolgt Ziyech. "Je moet niet gaan vertrekken om te vertrekken; het moet wel iets zijn waar je achterstaat. Zoals ik altijd heb gezegd: het plaatje moet compleet zijn. Alles moet kloppen. Zolang ik dat gevoel niet heb, vertrek ik niet bij Ajax."

Ziyech speelde tegen PSV overigens als invaller ruim een halfuur mee bij Ajax. De middenvelder begon op de bank vanwege zijn verlengde vakantie vanwege de Afrika Cup met Marokko, maar werd in de tweede helft alsnog ingebracht door trainer Erik ten Hag. Op dat moment was de eindstand overigens al bereikt, door doelpunten van Kasper Dolberg en Daley Blind.

Denk jij dat Hakim Ziyech deze zomer alsnog vertrekt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is nog eens een verstandige keuze van een voetballer. Zie je niet vaak. Hoop dat dit seizoen nog geen club voor hem komt, want ik zou hem nog graag 1 seizoen willen bewonderen in de Johan Cruijff Arena

27 juli 2019 om 20:44

Heerlijk gast, blij dat ik er nog een seizoen van kan genieten.

28 juli 2019 om 00:16

Laten we niet te vroeg juichen.het zou fantastisch zijn als hij zou blijven, maar er kan zomaar een transfer komen die de hele boel op gang brengt.

Maar wat zou ik deze geweldenaar nog een seizoen willen zien schitteren. Dat had ik vooraf niet durven dromen.

27 juli 2019 om 20:51

Ik hoop het juist wel, hij wordt ook ouder en voor je het week knappen teams af op zijn leeftijd. En als volgend seizoen Ajax een teleurstellend seizoen draait kan het ook zo zijn dat hij nog een jaartje blijft,

27 juli 2019 om 21:27

Wat zeg jij nou? Hij is net 26 man.. Noemen we dat tegenwoordig al op leeftijd raken?! Hij is over een paar jaar pas op zijn top en wij mogen met z'n allen in onze handen klappen als we hem dan gewoon nog in de JC Arena aan het werk zien. Is al jaren bij de beste spelers van de ED en zal dat (mits hij blijft) ook nog jaren blijven. Ajax verdient genoeg aan jong talent, niet elke speler hoeft een geldkoe te zijn he. Ziyech heeft kwaliteiten die je niet gauw vind, als hij zijn hele carrière voor Ajax zou willen spelen zou ik daar direct voor tekenen. Kwaliteit moeten we hebben, daarmee creëer je automatisch meer geld. Als je structureel in de CL kan spelen hoef je echt geen winst te maken op een speler als Ziyech hoor. Bovendien zitten wij te kijken naar mooi voetbal toch, niet naar een mooie zak geld in Marc's kantoor..?

27 juli 2019 om 21:39

@sander:
Over een paar jaar op zijn top? Met 26 zit je toch over het algemeen wel aan je top. Zie hem niet nog heel veel stappen maken. Zeker niet als hij bij Ajax blijft met zo weinig weerstand

27 juli 2019 om 21:57

@sanderk91, voor een speler uit de eredivisie die naar een grote club wil wel ja. De grote clubs halen zelden een speler van 25+ uit de eredivisie. Vaak zijn het jonge talenten zoals de Ligt en de Jong of wat ervaren spelers uit de subtop van la liga of de Pl.

De enige kleinere competitie waar nog weleens 25+ spelers gehaald worden door de top is de Russische competitie.

27 juli 2019 om 22:27

Lichamelijk zit je normaal gesproken op je 28-29ste jaar op je top. Dus ach ik zie geen probleem. Maar iedereen is anders, er zijn er die eerder en er zijn er die later pieken.

28 juli 2019 om 07:43

Nee hoor, als je een paar maanden 26 bent kun je echt nog wel 2 tot 3 jaar door ontwikkelen, op je 28-29 ben je top. Kijk hoeveel Ziyech afgelopen seizoen nog gegroeid is, met name in zijn intercepties en het nog verder verbeteren van zijn loopvermogen, geen idee waarom dat plots zou stagneren, hij kan echt nog wel wat beter worden en zeer zeker nog jaren op dit hoge niveau blijven acteren. Het slaat nergens op om te doen alsof je Ziyech nu moet verkopen omdat hij zal gaan aftakelen, die kan nog probleemloos 4 a 5 jaar mee bij Ajax als hij de kans krijgt.

27 juli 2019 om 21:02

Hoezo verstandig?
Blijkbaar gaan er geen betere clubs komen. Al 2 jaar lang komen die niet.
Dan toch lekker een vergelijkbaar team maar wel in een sterke competitie! Spelen tegen Ral en Barca inplaats van soms eens lastig tegen PSV en Feyenoord.
Ik noem het niet verstandig eerder op safe spelen

27 juli 2019 om 21:13

@Capis,

Mwa. Kan toch prima dat hij andere dingen in het leven belamgrijker vindt. Familie, vrienden. Hij lijkt mij typisch iemand die het lekker naar zijn zin moet hebben om te presteren. Hij zit lekker in zijn vel, waarom zou hij dan vertrekken naar een club waar hij zich niet prettig bij voelt. Wel weer typisch dat hem direct een gebrek aan ambitie wordt verweten.

27 juli 2019 om 21:13

Dat is jouw mening. Wie zegt dat Ziyech zal spelen bij Sevilla? En waarom zal je gelijkwaardig inruilen? Als je bij de jumbo fijn werkt ga ne toch ook niet voor hetzelfde naar de Vomar? Om opnieuw te beginnen ? Verder denk ik dat Ziyech op een Duitse ploeg wacht. Een Dortmund had hij bijvoorbeeld echt wel voor getekend en ook zij zijn geen absolute top. Hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij dat de mooiste competitie vindt.

27 juli 2019 om 21:17

@dr Mario:
Dat zouden hele mooie redenen zijn zelfs! Maar dan zou het hem sieren dat ook te zeggen. Want Sevilla is dan miss gelijk aan Ajax in zijn ogen. Maar de competitie zeker niet

27 juli 2019 om 21:21

O, absoluut. Natuurlijk is de Primera Division beter dan de eredivisie. Daar is niemand het mee oneens, lijkt mij.

28 juli 2019 om 10:46

Als de kans bestaat dat je via de Vomar eerder naar een grotere betere bedrijf gaat en je bij de Vomar meer weerstand krijgt dan wel...

27 juli 2019 om 21:02

Hoezo zie je dit niet vaak? Ajax betaalt gewoon gelijkwaardige salarissen als Sevilla, de meeste "domme keuzes" worden gemaakt voor het financiële plaatje. Ik zou Sevilla juist een verstandige keuze vinden wanneer hij graag iets anders zou willen, bij een echte topclub zie ik hem niet zo veel minuten maken en zo belangrijk zijn als nu bij Ajax.

28 juli 2019 om 07:13

Los van de vraag of het verstandig is, vind ik het hoopgevend dat Ajax nu omstandigheden kan scheppen waardoor een sterspeler een club als Sevilla om deze redenen kan afwijzen. Daar mag Ajax zelf best een beetje trots op zijn!
Geweldig wat hij opsomt: "Ik voel me thuis hier, ik speel lekker veel. Ik vind dat Sevilla qua niveau soortgelijk aan Ajax."
"Ik denk dat iedereen goed met elkaar kan opschieten, het is een heel leuk team. We hebben plezier”

28 juli 2019 om 07:13

Los van de vraag of het verstandig is, vind ik het hoopgevend dat Ajax nu omstandigheden kan scheppen waardoor een sterspeler een club als Sevilla om deze redenen kan afwijzen. Daar mag Ajax zelf best een beetje trots op zijn!
Geweldig wat hij opsomt: "Ik voel me thuis hier, ik speel lekker veel. Ik vind dat Sevilla qua niveau soortgelijk aan Ajax."
"Ik denk dat iedereen goed met elkaar kan opschieten, het is een heel leuk team. We hebben plezier”

28 juli 2019 om 08:43

Ik snap je reactie wel. Vanuit het perspectief van een Ajax supporter is het verstandig, sportief ja. Altijd basis en een sterkhouder voor de ploeg, maar financieel - egocentrisch bekeken - moet hij gewoon die transfer maken. Dat kan best naar een club van gelijk niveau.

Probleem van Ziyech is dat naar echte top wilt of wat dat daar tegenaan zit zoals Tottenham, Arsenal, Atletico en Dortmund. Daar is of geen plek vrij of ze vinden hem niet consistent/ effectief genoeg.

Nu al naar China, zandbak etcetera daar is hij inderdaad veel te eervol voor op deze leeftijd

Zowzow, een speler die niet puur om het geld voetbalt. Had waarschijnlijk (veel) meer kunnen verdienen bij Sevilla.

Kunnen spelers als de Ligt nog wat van leren.
Zien alleen maar dollartekens in hun ogen

27 juli 2019 om 20:45

Nare, provocerende reactie.

27 juli 2019 om 20:46

Van Ajax naar Juventus is inderdaad puur financieel een vooruitgang?

27 juli 2019 om 20:54

12 miljoen was voor Barca te gortig. De Ligt wilde naar Barca,maar nadat ie bij Juve tekende roept meneer opeens dat dit zn droomclub was,omdat ie daar beter kan worden als verdediger. Had ie net zo goed bij een Serie B club kunnen tekenen die tegen degradatie vecht. Roept ie ook nog dat geld geen rol speelde. Matthijs,hou effe op.

27 juli 2019 om 20:56

Op basis waarvan concludeer jij dat de Ligt naar Barça wilde? Heb het hem nooit horen zeggen. Maar dat ie zoiets ook nooit gezegd heeft komt jou niet uit.

27 juli 2019 om 20:57

@psv:
Oww jij had contact met de Ligt? Dat hij aar Barca wilde heb ik nooit van hem gehoord! Alleen veel artikelen dat Barca hem wilde n de media hier! Nooit van die jonge zelf

27 juli 2019 om 20:46

Naah, zoals ze ook bij FOX dit besproken hebben, wat Ronald de Boer zei, dat het financieel niet meer echt uit maakt of je bij Sevilla zit of Ajax, misschien heel klein verschil. De salarisplafond is er helemaal niet meer he. Tadic, Blind, Ziyech verdienen echt Premier League salarissen

27 juli 2019 om 20:47

Denk jij dat als Juve voor Ziyech komt en hem 10milj per jaar wil betalen, dat ie niet wil gaan?

27 juli 2019 om 20:47

Je beseft dat De Ligt eerst tegen Raiola zei dat hij naar Juve wilde voordat Raiola uberhaupt met de onderhandelingen begon?

27 juli 2019 om 20:48

Promes was schijnbaar grootverdiener bij Sevilla met 4 mil bruto. Mocht Hakim bijtekenen, dan kan ajax daar inclusief tekenbonus redelijk bij in de buurt komen.

27 juli 2019 om 20:48

Maar.. maar... De Ligt zat bij mij in de klas en Juventus was altijd zijn droomclub.

On: Volgens Christian Falk (blijkbaar vertrouwelijke journalist mbt Bayern) heeft Bayern interesse in Ziyech maar hebben zij nog een contact gezocht met Ajax. Verder lijkt Arsenal liever 80 miljoen te willen betalen voor Zaha dan 30 voor Ziyech.

27 juli 2019 om 20:59

Zou als ik Zyech was Ajax ook niet inruilen voor Arsenal. Beleid is daar slecht en het team kent altijd een handvol matige spelers waardoor alle druk op de toppers komt. Dit heeft er voor gezorgd dat onder andere van Persie en Sanchez het zat waren daar.

Ook is er met de huidige selectie en financiële situatie een grote kans dat Arsenal de top 6 in de premier league gaat missen en dan speel je geen Europees voetbal de komende jaren.

Bayern München daarentegen is uiteraard een mooie stap vooruit voor Zyech ondanks het afgelopen seizoen, die club is gewoon groter en verder dan Ajax.

Als dat niks word denk ik trouwens dat Zyech met liefde nog een jaartje championsleague speelt met Ajax en waarschijnlijk nog een eredevisie kampioenschap mee wil pakken. Ook geen straf lijkt me zo, zeker niet als hij er zelf nog steeds plezier heeft en een leuk salaris.

27 juli 2019 om 21:05

Klopt, maar Arsenal is sinds kinds af aan zijn droomclub, dus dan zou het me niet verbazen als hij zijn standaarden iets verlaagt om voor zijn droomclub te spelen.

27 juli 2019 om 21:29

Bayern gaat niet komen.. Arsenal zou prachtig zijn voor hem! Al word je 6de in de PL spelen zou toch al geweldig zijn. Iedere week een top wedstrijd

27 juli 2019 om 20:48

Klein kind... -.-

27 juli 2019 om 20:49

Daarom moet je niet reageren met het IQ van een walnoot... puur provocerende reactie die niet eens klopt aangezien naar mijn mening juve een 10x betere club is dan ajax en in een 10x beter competitie speelt. De uitschakeling tegen Ajax heet een incident.

27 juli 2019 om 20:53

Sevilla is natuurlijk wel een ander kaliber dan clubs als Barcelona en Juventus. Die dollartekens in zijn ogen zijn wel het verschil geweest tussen bijv 10 miljoen per jaar of 13/14 miljoen per jaar. Dat is met een 5 jarig contract toch 15 miljoen minimaal. Voor dat bedrag had ik ook wel even 2 maandjes moeilijk gedaan.

27 juli 2019 om 22:15

Onzin. Denk dat hij bij Ajax ook flink betaald krijg, en bij Sevilla echt niet veel meer gaat krijgen.

27 juli 2019 om 22:50

Wat verdiend Ziyech nu? 2,5 miljoen of iets dergelijks? Bij Sevilla zal die denk ik maar heel weinig meer kunnen verdienen.

28 juli 2019 om 00:44

Hij krijgt bij Ajax “gewoon” een dikke 3M per jaar hoor, dis voor t geld zal ie niet snel weggaan, behalve wanneer de absolute top van Europa zich meldt, maar dat zie ik niet gebeuren.

28 juli 2019 om 10:04

Hij krijgt bij Ajax “gewoon” een dikke 3M per jaar hoor, dis voor t geld zal ie niet snel weggaan, behalve wanneer de absolute top van Europa zich meldt, maar dat zie ik niet gebeuren.

Geen ambitie. Of durft niet. Betere clubs dan Sevilla zullen sws nooit komen. Nee, gewoon lekker tegen Emmen, RKC, Sparta etc etc blijven spelen ipv tegen Madrid, Barca , Atletico etc etc..

27 juli 2019 om 20:46

Hier speelt hij gewoon champions league

27 juli 2019 om 21:18

@jan:
Speelt hij nog helemaal niet..

27 juli 2019 om 20:47

Geen ambitie?? Misschien vind hij z’n famillie erg belangrijk, z’n moeder is echt z’n alles, op Social Media ook alleen maar met vrienden en familie. Die gast is het tegenovergestelde van Depay

27 juli 2019 om 23:07

Altijd weer die sneertjes naar Memphis. Man man man

27 juli 2019 om 23:33

Jij hebt het boek van Memphis duidelijk niet gelezen. Vooroordeel nummer zoveel.

27 juli 2019 om 20:48

@maurice
Er is meer in het leven dan wat je schrijft. Arm is Hakim niet en gaat hij ook niet worden. Hij hecht ook waarde aan de mensen die rond hem lopen. Sevilla speelt zeker in een betere competitie, maar Ziyech hecht dus ook veel waarde aan dingen waar we niet zo lang stil blijven staan. Hij verdient daarvoor respect.

27 juli 2019 om 20:49

Gewoon weer meedoen voor de nationale prijzen en CL zien te halen (i.t.t. Sevilla wat EL speelt). Zo kun je het ook zien. Hij geeft gewoon heldere uitleg, ik vind het juist een verfrissende insteek. Deden meer van zulke toppers het maar zo als Ziyech, werd onze ED een stuk sterker van. Lekker idioot ook dat je 3 laagvliegers van NL noemt en 3 Spaanse topteams.

27 juli 2019 om 20:58

Hij speelt gewoon liever tegen Psv, Feyenoord en AZ dan tegen Valladolid, Leganes en Granada. Bovendien zal hij bij Sevilla nooit tegen Bayern, Juve en Tottenham spelen, bij Ajax kom je dat soort tegenstanders nog wel eens tegen...

27 juli 2019 om 21:06

@linksbuitenadem:
Hahaha de kans dat hij er met Sevilla tegen speelt is net zo groot als met Ajax.
4de worden en het kan al en Ajax eerste worden en is het zelfs nog twijfel! Plus met Sevilla had hij al 3x de EL kunnen winnen!
Het is niet dat Ajax ieder jaar het goed doet in de CL

27 juli 2019 om 21:19

Nooit is overdreven indd, maar in de hele geschiedenis heeft Sevilla slechts 7 seizoenen CL (of Ec1) gespeeld, en komen zelden ver. Bij Ajax is dat toch een ander verhaal.

27 juli 2019 om 21:20

Toen was ziyech 19 of 20 toen ze 3x de EL wonnen, en ajax heeft ook niet iedere seizoen hetzelfde team.

27 juli 2019 om 21:31

Ja zoals het jaar hier voor toen Ajax helemaal geen Europees had. Of de jaren er voor ook geen CL.. doet net alsof ze daar ieder jaar staan en het goed doen.
Afgelopen 5 jaar heeft Sevilla het over het algemeen beter gedaan in europa

27 juli 2019 om 21:34

The3S:
3 jaar geleden nog... is minder dan 3 levensjaren nog dus toen was de beste man 24/23....

27 juli 2019 om 22:56

Je kan wel gaan cherrypicken Capis maar het is toch voor iedereen duidelijk dat je bij Ajax meer Europese wedstrijden speelt dan bij Sevilla? En vaker CL ook nog.

27 juli 2019 om 23:54

Mee dat is dus juist niet duidelijk! Wat jij doet is cherrypicken.... 1 goed jaar pakken. Terwijl Sevilla structureel er meer speelt en het beter doet

28 juli 2019 om 00:55

Ajax heeft bijna twee keer zoveel Europese punten dan Sevilla gehaald in de geschiedenis, hoezo cherrypicken? Ga je nou serieus beweren dat Sevilla Europees meer heeft gepresteerd dan Ajax? We leven in het digitale tijdpek, dit soort informatie is gewoon publiekelijk beschikbaar he?

https://nl.wikipedia.org/wiki/lijst_van_europese_w... https://nl.wikipedia.org/wiki/lijst_van_europese_w...

28 juli 2019 om 07:30

Wat jij doe is wel cherrypicken. Je benoem slechts 1 goed CL jaar van Ajax en vergelijk dat met alle EL jaren van Sevilla, gelijktijdig negeer je compleet dat ajax 2 jaar terug nog in de EL finale stond en dat het daarvoor gewoon stelsematig overwinterde in de EL. En leg je extra nadruk op het jaar zonder Europees voetbal waar een gegronde reden voor de slechte seizoensstart was met het drama rond Nouri.

27 juli 2019 om 22:04

Valladolid, Osasuna, Mallorca etc etc of AZ, Feyenoord, PSV. Verstandige keus vind ik het van Hakim

27 juli 2019 om 23:55

Staar niet zo blind op namen. Een speler wil prijzen winnen. Bij Ajax is die kans veel hoger. Daarnaast hoeft hij voor het geld niet naar Sevilla.

28 juli 2019 om 07:15

Geen onverstandige keuze. Zou ik ook doen. Je kunt beter nog een jaartje oefenen tegen Emmen, RKC en Sparta en dan in de Champions league schitteren tegen Real en Barca dan dat je naar Sevilla vertrekt zodat je dan tegen Barca en Real kunt spelen, maar wel pak slaag krijgt. Als Ziyech zijnde zou ik ook liever met Messi of Hazard spelen i.p.v. tegen hun. En anders gewoon bij Ajax blijven en zo goed mogelijk proberen te presteren en zoveel mogelijk proberen te winnen.

Wat betreft gretigheid zit het wel goed, kleine week eerder terug van vakantie. En ik zag vandaag weer een lachende, plezier hebbende Hakim. Die zie ik op 3 september nog wel op de Toekomst rondlopen.

Leuk interview. Hij ziet er gelukkig uit. Het zou voor Ajax waanzinnig zijn wanneer hij nog een seizoen blijft. Wat een geweldenaar.

Respect voor Hakim. Hij gaat dus alleen weg als een echte grote club zal komen. Van mij mag hij blijven.

Zo te horen blijft hij nog een jaar. Alleen de absolute topclubs zouden een stap omhoog zijn voor hem, en alles daaronder zijn clubs als Sevilla wat hij dus niet zit zitten. Heel misschien gaat hij alsnog als bijv Spurs, Arsenal of een Dortmund zich voor hem meldt. Maar toch had ik gedacht dat hij de uitdaging van een sterkere competitie wel zou waarderen.

28 juli 2019 om 07:34

Zie het verhaal van Tadic. Prachtige speler in een sterkere competitie, maar wel met een zwakker team. Wat heb je aan de uitdaging van een sterkere competitie als je vrijwel zeker zowel uit als thuis ingemaakt wordt door teams uit de top 6? Je kunt als aanvaller nog zoveel kwaliteiten hebben, maar als de rest van je team alleen maar bezig is met verdedigen en niemand zich onder de druk van bv een Manchester City vandaan kan voetballen om samen met jou een goede aanval op te zetten, dan kun je zelf ook bijna niks doen. Bij Ajax werd het pas duidelijk voor de Engelsen hoe goed Tadic werkelijk is omdat hij samen speelt met spelers als Ziyech en Donny van de Beek die wel samen een aanval kunnen opzetten met je. Ik gun het Ziyech niet dat hij naar een team gaat waar hij meer zal moeten verdedigen dan wat anders. In dat geval kun je inderdaad nog beter even bij Ajax blijven.

28 juli 2019 om 09:06

Nu is er wel een verschil tussen een Southampton die knokt voor handhaving en een Sevilla die gewoon speelt voor een 3e-6e plek. Bij Sevilla speel je in een sterke competitie, je mag 2x spelen tegen drie absolute topploegen en van daaruit kom je misschien sneller op de radar van de absolute top.
Maar het is inmiddels bekend dat Ziyech een gevoelsmens is, dus wellicht is hij gewoon hartstikke tevreden bij Ajax en wilt hij dit niet zomaar inruilen een andere club en competitie. Bij Ajax is hij (zeker na afgelopen seizoen) gewoon één van de boegbeelden, en ik denk dat hij zelf ook wel stiekem geniet van deze status.

Mooi nieuws voor de Ajacieden. Dan zie ik hem nog wel z'n hele carriere bij Ajax blijven. Volgende transferperiode is ie 27, en hij is echt niet interessant voor de absolute top. Alleen zijn lange pass is van topkwaliteit, voor de rest is het te mager voor een aanvallende middenvelder/aanvaller.

27 juli 2019 om 20:53

Haha, ja toch. Hij is geen Messi, maar die man heeft vorig jaar in de CL laten zien welke kwaliteiten hij bezit. Als je alleen zijn lange bal van top kwaliteit vindt, zit je er wat mij betreft echt faliekant naast.

27 juli 2019 om 21:11

Dr Mario:
En toch komen er alleen clubs als een Roma en Sevilla voor hem. Dus blijkbaar zien veel clubs het ook zo. Niet alleen die lange bal dan misschien. Maar zien zeker geen top in hem

27 juli 2019 om 21:11

Dr Mario:
En toch komen er alleen clubs als een Roma en Sevilla voor hem. Dus blijkbaar zien veel clubs het ook zo. Niet alleen die lange bal dan misschien. Maar zien zeker geen top in hem

27 juli 2019 om 21:18

Ik zeg toch ook nergens dat hij vn buitencategorie is? Al vind ik dit voor Ajax wel degelijk een speler van buitencategorie. Iedereen heeft recht op zijn mening maar spelers met enkel een goede trap redden het het in het voetbal niet. Ziyech is meer, veel meer.

27 juli 2019 om 21:22

Dat zeker! Ik vind hem ook bijzonder goed zeker voor Ajax!
En zou het ook voor NL comp geweldig vinden.
Maar de top vind hem niet goed genoeg

27 juli 2019 om 20:57

Alleen zijn lange pass is van topkwaliteit ? Steekballen, acties, goals, combinaties en arbeidsethos gemist afgelopen seizoen ?

Baas! Ik kan zijn instelling wel waarderen, waren er maar meer jongens van vergelijkbaar kaliber die zo over hun club in Nederland dachten, zou onze competitie ten goede komen! Ziyech is zeker van veel speelminuten, verdient goed bij Ajax, woont heerlijk in de buurt van zijn vrienden en van zijn moeder (erg belangrijk voor hem) en kan wederom voor de titel/dubbel gaan meedoen en met zijn bijdrage moet Ajax zich ook weer kunnen plaatsen voor de CL. Blijf maar gewoon lekker bij ons Hakim, maestro van Amsterdam!!

Gewoon nog een jaar bij Ajax blijven en dan naar een absolute topclub vertrekken.

27 juli 2019 om 21:13

Die komen niet! Dat is nu toch wel gebleken... eerst alleen Roma en daarna na een top jaar van ajax alleen maar sevilla

27 juli 2019 om 22:03

Heb jij niks beters te doen op deze zaterdagavond dan alleen op vz je frustratie op Ajax en Ziyech uitten?

On: Verstandige keuzen van Ziyech. Bij Ajax zit je goed qua minuten, speel je om prijzen en speel je om de CL. Hij wordt elk jaar beter en verstandiger. Ajax heeft goud in handen met deze man.

27 juli 2019 om 22:26

Net zo veel als jou blijkbaar.......
Wat is er frustratie aan? Omdat ik het niet eens ven met jou? Plus zie ook niet wat er frustratie aan Ajax in zit..
Mooi ook dat je met argumenten komt ow wacht speelt het alleen oo de man zonder argumenten

Dit seizoen zie ik Ziyech wel de overstap maken naar een grotere competitie. Maar paradoxaal genoeg zou het me ook weer niet verbazen als hij nog 1 seizoen zou blijven. Zou mooi zijn voor Ajax, dan heeft het namelijk een harde kern van CL waardige spelers.

Wat betreft Sevilla, ik vind het zeker een mooie club voor haast elke getalenteerde speler uit de Eredivisie. Maar Ziyech heeft het afgelopen jaar toch wel laten zien dat hij nã©t een niveau erboven ook aankan.

Ziyech moet gewoon niet meer zoeken naar zijn ideale club want hij heeft dat al gevonden met Ajax

Heerlijk interview, en ja omdat het Ziyech is. Man met een hart van goud wat vele mensen om hem beweren en vaak in de media afgeknalt als arrogant en soms zelfs respectloos. Hoop dat hij nog op zijn minst een jaar blijft en dat we hem nog een seizoen op de Nederlandse velden kunnen bewonderen.

Deze man gaat nooit weg , hij wilt naar clubs die veels te hoog zijn gegrepen voor hem.
Sevilla is in mijn ogen al te hoog voor hem.

27 juli 2019 om 20:56

Kun je dit ook onderbouwen? Of vind je dat gewoon zomaar. Die man heeft een fantastische trap, is een teamspeler, is mentaal ijzersterk en heeft echt techniek van de buitencategorie. Maar goed, ik hoop met je mee dat mensen hem blijven onderschatten. Laat Ajax nog maar even can hem genieten.

27 juli 2019 om 21:15

Mentaal ijzersterk?
Als het even tegenzit merk je het aan hem als eerste! Zag je nog bij de uitschakeling op de Afrika cup

27 juli 2019 om 21:24

Mwa, dit vind ik geen goede vergelijking. Ook mentaal sterke spelers huilen bij een uitschakeling van hun land. Mentaliteit is wat mij betreft o.a. Hoe je terug komt van een achterstand en tegenslag. Ziyech is daarin ijzersterk.

Wat zou het mooi zijn als Ziyech wederom 1 seizoen bij Ajax blijft.

Persoonlijk juich ik sowieso al toe hoe Ziyech altijd zijn clubs uitkiest. Niet zozeer vanwege het feit dat ik Ziyech als Ajaceid-zijnde graag zie blijven (wat natuurlijk ook wel een voordeel is), maar meer vanuit het oogpunt dat Ziyech wat nieuwe clubs betreft altijd heel kieskeurig is en echt wel een soort stappenplan heeft voor zijn carrière en hedendaags zijn er geen of weinig voetballers die hun carrière zo uitstippelen zoals Ziyech.

De enigste speler die ik zo gauw kan bedenken die echt een soort stappenplan voor zijn carrière had of heeft, is in mijn ogen Georginio Wijnaldum. Zowel Wijnaldum als Ziyech zijn best kieskeurig wat clubs betreft en het totaalplaatje moet wel kloppen, zodat ze zich echt door kunnen ontwikkelen en geld speelt (naar mijn mening) niet direct een rol voor deze twee heren en ze kijken vooral naar het sportieve plaatje en hun plek in het elftal.

De transfermarkt is nog iets meer dan 1 maand open en ik hoop dat Ajax erin slaagt om Ziyech wederom te behouden. Indien Ziyech vertrekt, dan is de selectie van Ajax gewoon rond en als Ziyech wel vertrekt, dan moet er logischerwijs natuurlijk wel een vervanger komen.

Dom dom dom , ga lekker je bewijzen in misschien wel de beste competitie van Spanje. Heerlijke voetbal niveau , heerlijke sfeer bij elke wedstrijd. En daarnaast lekker wonen in Andalusië (wat ook lekker dichtbij Marokko is)
De topclubs gaan Ziyech echt niet in lijven. Lekker jaartje knallen bij Sevilla en dan kan je makkelijk die stap omhoog maken. (Raketic , Dani Alves enz.) kwamen ook van Sevilla.

27 juli 2019 om 20:55

Van de wereld*

28 juli 2019 om 00:19

Wat is dom als je het naar je zin hebt bij je huidige club, in de buurt van familie en vrienden woont, een mooi salaris hebt en (wederom) uitzicht hebt op CL voetbal...?
En wat voor jou de beste competitienvd wereld is, hoeft dat niet te zijn voor iemand anders...

28 juli 2019 om 01:38

Hij wilt zelf een stap omhoog zetten. Jaa wacht op een Bayern , Real Madrid , Liverpool , Spurs. Op zulke clubs wacht hij , en die gaat hem nooit halen.
Dus als een van die club zich zou melden met een bod dan was hij allangal vertrokken.
Gewoon een stap opzij maken in een topcomeptitie met meer weerstand.
Daar 15+ doelpunen 15+ assists geven , kom je zo bij de Europese top uit

28 juli 2019 om 11:09

Maar Sevilla is geen stap omhoog, “opzij” noem je t nu, dus dan blijft ie. Zo simpel is t dan toch?
Jij en ik zouden waarschijnlijk wel gaan, maar ik vind zijn keuze zkr niet dom.

28 juli 2019 om 17:59

Tuurlijk jonguh. Zeg ik ook altijd tegen de spits van onze plaatselijke hoofdklasser. Gewoon 30+ doelpunten en 30+ assists geven en de eredivisietop komt vanzelf langs. Het begin lukt alleen nog effe niet.

Maar vorige jaar wilde Ziyech toch graag naar As Roma? Dat is ook niet echt een stap omhoog

27 juli 2019 om 21:07

Er is veel gebeurt sindsdien. Dat seizoen vloog Ajax er Europees tegen Rosenborg uit. Ajax haalde vorig seizoen natuurlijk halve finale CL.

Ziyech heeft tijdens het interview meer gelachen dan de gehele Afrika Cup...zegt genoeg.

Mooi om te zien. Is ook echt een familieman die van het leven geniet in Amsterdam met zijn vaste groep vrienden. Lijkt me inderdaad niet het type die zomaar weg gaat. De echte top acht ik hem net niet goed genoeg voor, maar man man wat kunnen wij Ajacieden ons in de handjes knijpen met zo'n topper. Dat hij nog jaren in de Arena te bewonderen is!

27 juli 2019 om 21:15

Bizar eigenlijk dat je beste voetballer van afgelopen seizoen nog steeds (lachend) rondloopt op de club.

Ik denk dat hij toch bik Sevilla een hoop bij kan leren. Sevilla zelf is misschien niet heel veel beter , maar de tegenstanders wel. Denk dat Zyech nu beter een wedstijden kan spelen tegen Barca, real , Valencia etcetera dan weer tegen Willem II en Emmen. Maar goed, andere dingen spelen ook mee. Als hij zich gelukkig voelt in Amsterdam is dat ook veel waard

27 juli 2019 om 21:30

En niet spelen om een kampioenschap. Dan liever bij Ajax

27 juli 2019 om 21:39

Spelen om een kampioenschap is leuk maar een club als Ajax is het eigenlijk ook wel verplicht om kampioen te worden in een hele matige competitie. Ik kan Ziyech wel begrijpen maar vind het aan de ene kant ook wel een beetje ambitieloos. De echte topclubs hadden hem allang opgehaald en hij wordt al weer 27. Hij is niet duur dus ik denk dat hij op een gegeven moment gewoon zijn kans moet pakken als hij nog in een sterkere competitie wil spelen.

27 juli 2019 om 22:28

Zou dan lekker in Luxemburg gaan spelen als dat alles is wat telt....

Ajax kan het nu financieel te permitteren. Vandaar de spelers ook (omdat ze nu betere papieren hebben, en betere contracten kunnen aanbieden.

Dan kun je zeggen dat Sevilla in de Europa League speelt (?) en Ajax nu weer wat mag laten zien in de CL.

Hij kan ook gewoon nog een paar jaar bij Ajax blijven voetballen. En dan nog om eens flink zijn zakken te vullen spelen in China of het Midden Oosten

Hadden maar meer voetballers die instelling. Kiezen voor voetbalplezier en niet het geld op 1 zetten.

Ziyech, ik vind jou een topper.

Nou voor alle Ajax fans is dit toch wel Nice om te horen, die blijft tot eind van z'n carrière bij Ajax dan...

28 juli 2019 om 10:10

Yep, misschien over een paar jaar geld harken in het midden oosten of China..

“Werd de afgelopen maanden vollop in verband gebracht”. Nou misschien heb ik dan onder een steen gelegen, maar rond deze man is het zo stil op transfergebied. Het lijkt wel of niemand hem wil kopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren