Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax begint furieus voor eigen publiek en geeft PSV eerste tik

Laatste update:

Ajax heeft zaterdagavond beslag gelegd op de Johan Cruijff Schaal. De titelverdediger en bekerhouder won in de Johan Cruijff ArenA met 2-0 van PSV en deelde daarmee een eerste tik uit aan de nummer twee van vorig seizoen. Kasper Dolberg opende al na 35 seconden voetballen de score voor de ploeg van trainer Erik ten Hag, het snelste doelpunt ooit in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, waarna Daley Blind vlak na de onderbreking de eindstand bepaalde. PSV verloor Sam Lammers in de tweede helft met een blessure en speelde het laatste halfuur met een man minder, doordat Mark van Bommel op dat moment al driemaal gewisseld had.

De basisopstellingen van beide elftallen telden enkele verrassingen. Zo speelde bij Ajax Blind op het middenveld, waardoor Perr Schuurs en debutant Lisandro Martínez samen het hart van de verdediging vormden. Afrika Cup-gangers Hakim Ziyech en Noussair Mazraoui begonnen op de reservebank, maar André Onana was wel fit genoeg bevonden om het doel van de Amsterdammers te verdedigen. Bij PSV spaarde Mark van Bommel Nick Viergever, Érick Gutiérrez, Donyell Malen en Hirving Lozano met het oog op de return van aanstaande dinsdag tegen FC Basel in de tweede voorronde van de Champions League. Daardoor maakte Olivier Boscagli centraal achterin zijn debuut voor de Eindhovenaren.

Boscagli kende een onwennig begin, want hij zag er niet goed uit bij de openingstreffer van Dolberg. De Franse verdediger trok weg uit het centrum, waardoor Donny van de Beek richting het doel gestoken kon worden door Joël Veltman. Van de Beek werd opgevangen door Derrick Luckassen, waardoor Dolberg geheel vrij kwam te staan in het strafschopgebied en van dichtbij eenvoudig kon scoren: 1-0. Ajax liep in de openingsfase over PSV heen en was vrijwel onmiddellijk na de openingstreffer dicht bij een tweede doelpunt. Dolberg kwam alleen voor doelman Jeroen Zoet te staan, maar schoot vervolgens naast.

Na een klein kwartier voetballen ging de storm van Ajax liggen en kwam PSV iets beter in de wedstrijd. Sam Lammers kopte naast, terwijl Cody Gakpo Onana aan het werk zette. Het duel kwam zo steeds meer balans. Grote kansen vielen er in het restant van de eerste helft niet meer te noteren, een discutabele arbitrale beslissing wél. Jorrit Hendrix beging op slag van rust met al een gele kaart op zak in korte tijd twee overtredingen, maar Higler besloot de middenvelder van PSV te sparen, tot grote woede bij Ajax. Van Bommel realiseerde zich dat Hendrix met vuur speelde en besloot de middenvelder in de rust te wisselen ten faveure van Gutiérrez. Ook Bruma bleef bij PSV achter in de kleedkamer: de Portugese zomeraanwinst werd afgelost door Malen.

Malen leek vrijwel onmiddellijk een goede kans te krijgen, maar de spits schoot voorlangs én werd uiteindelijk teruggefloten vanwege buitenspel. In de 53ste minuut sloeg Ajax aan de overzijde op schitterende wijze toe. Van de Beek miste in eerste instantie nog een opgelegde kans, maar de aanval liep verder, waarna Blind vanaf een meter of twintig fraai de bovenhoek vond: 2-0. Higler raadpleegde nog wel de videoscheidsrechter (VAR) omdat Dusan Tadic luttele seconden voor het doelpunt Boscagli in het gezicht raakte, maar het contact was uiteindelijk onvoldoende om de treffer af te keuren. Kort erna bracht Ten Hag Ziyech en Lasse Schöne voor Quincy Promes en Lisandro Martínez, terwijl Van Bommel met het inbrengen van Lozano voor de vrijwel onzichtbare Steven Bergwijn direct zijn laatste wissel doorvoerde.

Dat bleek na ruim een uur een ongelukkige keuze van Van Bommel: Lammers moest de strijd geblesseerd staken, waardoor PSV het laatste halfuur moest doorkomen met een man minder. Met tien man waren de Eindhovenaren twintig minuten voor tijd wel dicht bij de aansluitingstreffer. Malen kon vrij uithalen na een combinatie met Lozano, maar hij schoot uiteindelijk wild over. Even later trof Ajax-debutant Sergiño Dest na een fraaie individuele actie de buitenkant van de paal. De wedstrijd bloedde in de slotfase enigszins dood, waardoor het scorebord uiteindelijk niet meer in beweging kwam.

Ajax is de verdiende winnaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Nou fijn dat deze pot ook weer achter de rug is, felicitaties aan Ajax. Niemand weet echt wat hij nou met deze supercup aanmoet. Beide partijen startte niet in de beste formatie, met name PSV (Wat logisch is). Vond Ajax sterk starten, daarna had PSV een fase waarbij het eigenlijk verprust de laatste bal goed te geven. Na die blessure van Lammers is het natuurlijk geen eerlijke strijd  meer in de laatste 30 minuten met 10 man voor PSV. Vond het van beide partijen niet heel sterk en best slordig, jammer dat ze niet beide op volle sterkte konden aantreden. Daarnaast was ook Higler nog niet in vorm, heel inconsistent. Nu hopen dat PSV volgende week weer de Europese punten pakt.

27 juli 2019 om 20:03

Beide kanten niet heel sterk inderdaad, maar je kunt toch een paar dingen zien. Schuurs beloftevol, Martinez ook goed, maar 15 miljoen voor Bruma... Ik moet het nog maar zien.

27 juli 2019 om 20:04

Vond Bruma tegen basel echt heel goed spelen.

27 juli 2019 om 20:12

Klopt, maar wel met veel ruimte voor zich. Ik voorspel dat ie t moeilijk krijgt tegen ploegen die iets verder achteruit staan, en dat was bij Ajax niet eens het geval vandaag. Maar ik laat me graag verrassen!

27 juli 2019 om 20:19

Je bent zeker voor Ajax?

27 juli 2019 om 20:19

Bruma gaat, net zoals Promes, de backs van Vvv, Rkc, Twente eenvoudig voorbij komen. Alleen in de beslissende wedstrijden geven ze niet thuis, maar dan staan er wel andere spelers op. (ziyech,tadic/lozano,bergwijn)

27 juli 2019 om 20:27

Bruma is een blinde paard. Dat was hij bij Leipzig en bij Gala. Vond zijn aankoop zwz onbegrijpelijk. Hij moet nog veel leren. Is een behendige speler als hij ruimte voor zich heeft maar positie spel kan hij niet.

27 juli 2019 om 20:44

15 miljoen voor promes of hoeveel het ook was...dat moeten we ook nog maar zien. Onzichtbaar net als Bruma

27 juli 2019 om 21:04

Mee eens. Vind promes en bruma in deze vergelijkbaar. Beide hebben specifieke kwaliteiten als snelheid en een goede dribbel, maar missen naar mijn mening ook een beetje voetbalintelligentie en verfijndheid. We zullen zien!

27 juli 2019 om 23:05

Waarom deze reactie, hij kan toch los van of hij Ajacied is, verwachten, want dat zegt hij dat een speler nognmiwt fantastisch is. Hoe weer jij nou een handjevol wedstrijden dat Bruna een superster is?

27 juli 2019 om 20:05

‘Fijn dat deze pot ook weer achter de rug is’ ‘niemand weet wat hij met deze supercup aanmoet’ typische reacties wanneer je club verliest. In elk land spelen ze aan het begin van het seizoen om een waardeloze supercup. Als sportman is t niet je hoofddoel maar wanneer je m kan pakken wil je m pakken. Als Feyenoord de JC schaal pakt, de beker en 2e wordt in de competitie hebben ze dat jaar 3 huldigingen.

27 juli 2019 om 20:12

Je zal je tijdens Ajax-psv maar druk maken over feyenoord zeg.

27 juli 2019 om 20:15

Wat heeft Feyenoord hier nou weer mee te maken?

27 juli 2019 om 20:21

''maar Feyenoorders houden zich altijd met Ajax bezig..''

27 juli 2019 om 20:31

Mooi dat je het toch weer niet kunt laten om naar Feyenoord te sneren. Uiteindelijk zegt dat alleen maar wat over jou.

27 juli 2019 om 20:33

Nee hoor. Ik ben ajacied en denk er precies zo over.

27 juli 2019 om 20:36

Als je de JC schaal pakt, de beker en 2e word in een seizoen dan pak je de JC schaal echt in een ander jaar dan de rest, dus raar om dan in het zelfde jaar te huldigen. Verder echt een ongekend zure reactie die nergens voor nodig is. Kan me trouwens ook een club herinneren die in Doetinchem al een bus gestickerd hadden toen ze tweede werden, iedereen viert het wel is als ze blij zijn met een prestatie zullen we maar zeggen

Wees blij met de eerste prijs van het seizoen en kijk naar welke spelers er in het komende seizoen van valt te genieten in deze pot.

Hopelijk valt de blessure van Lammers mee, hoop dat we ook doordeweeks weer van Nederlandse clubs kunnen genieten dit jaar!

27 juli 2019 om 21:11

Als Feyenoord dat wil vieren, dan moeten ze dat doen. Feyenoord staat verder helemaal los van dit artikel.

27 juli 2019 om 20:17

Prima reactie! Merkte bij mijn club dat het nog niet zover is dat we alleen de puntjes op de i moeten zetten. Helemaal lastig de balans op de maken als geen enkele verdediger in de beoogde sterkste 11 basis zou staan. Hopelijk vertellen de komende weken meer over de stand van zaken.

27 juli 2019 om 20:23

Ik vond deze niets zeggende pot anders behoorlijk veelzeggend. Er stond echt een hele behoorlijke verdediging bij Ajax, terwijl het overwegend b keus is. Die weten op de een of andere manier toch pareltjes te regelen die makkelijk aanhaken. Magallan lijkt een mispeer en Kristensen was ook niet veel. Maar nu ook weer. Die Martinez is echt een hele behoorlijke verdediger. Grijpt in, durft mee te voetballen en trekt ook aan de noodrem als het moet. Terwijl die redelijk low profile is aangetrokken. Marin gaat ook wel een spelertje worden. Super fel, goede aannames, durft ballen te vragen, alleen zijn pass moet nog wat zuiverder. En niet te vergeten Schuurs. Wat is daarmee gebeurd. Lijkt in niets meer op de verdediger van een jaar geleden. Goede inspeelpass, sterk verdedigen. Blijkt toch echt een talentje te zijn.

28 juli 2019 om 09:21

@ninjakai

"en niet te vergeten Schuurs. Wat is daarmee gebeurd. Lijkt in niets meer op de verdediger van een jaar geleden. Goede inspeelpass, sterk verdedigen. Blijkt toch echt een talentje te zijn. "

Wat er met Schuurs is gebeurd, is niets bijzonders, die heeft veel talent en daar zijn ze bij Ajax gericht mee aan de gang gegaan. Vorig jaar riep men hetzelfde over Schuurs als nu over Pirie en ik zou die roeptoeters adviseren om ook Pirie een jaar het voordeel van de twijfel te geven en hem de kans te geven om zich te ontwikkelen. Dan komt het ook hem waarschijnlijk wel goed. Een speler die uit de Provincie naar Ajax komt, moet je gewoon de kans gunnen om zich aan te passen, helemaal als ze nog zo jong zijn. Zelfs voor een volwassen speler is die stap al gigantisch groot, zo groot zelfs dat de meesten hem niet aankunnen. Ook Scherpen wordt door menigeen bij de enkels afgezaagd, terwijl bij Ajax natuurlijk geen koekebakkers rondlopen, maar mensen met bewezen kennis van zaken. Natuurlijk zit men er ook wel eens naast (kristensen), maar scouting is nu eenmaal geen exacte wetenschap. In de meeste gevallen, komt het allemaal goed als je de spelers even de tijd geeft om te wennen. Als je bolletjes in de grond stopt, komen er ook niet altijd meteen gewassen uit, maar kost dat soms even tijd.

27 juli 2019 om 20:23

Ik zie het al gebeuren dat eredivisie zoals Bundesliga gaat worden Ajax op eenzame hoogte. Als dit zo doorgaat gebeurt dat wel.

27 juli 2019 om 20:29

Goed weergegeven deze wedstrijd meer hier liet Ajax ook zien dat door het vele Europese voetbal fysiek al verder is dan PSV en zij hebben de grootste blunder begaan door Luuk te verkopen waardoor ze hun aanspeelpunt en leider kwijt zijn.

27 juli 2019 om 20:39

Janta - Grootste blunder? Na al die jaren moet je zo’n speler die stap gunnen. Dat heeft niks met geblunder te maken maar met het beste gunnen aan zo’n speler.

28 juli 2019 om 10:04

Gunnen? Ben je een professionele organisatie of een vriendenclub?

28 juli 2019 om 14:40

FCRRR - Ik dacht iets te lezen over een goude handdruk voor Veltman..

27 juli 2019 om 22:20

Het is een veredelde oefenpot, maar Ajax - PSV is nooit een saaie wedstrijd. Goede nieuws is dat Schuurs en Martinez het achterin aardig onder controle leken te hebben. Dit biedt opties voor Blind op zes, waar ik hem liever zie dan Schöne (die, helaas, qua snelheid toch wel te kort komt tegenwoordig...). Dest speelde ook aardig, goede backup voor Nico.

28 juli 2019 om 00:51

Hou toch op man met de supercup downplayen. Voor PSV is dit juist een goede graadmeter om voor Basel te laten zien dat ze beter kunnen. Ik heb Van Bommel als een kleuter langs te lijn zien staan. Ik heb Hendrix als een kleuter zien spelen. Ik snap heel goed dat je de Supercup niet serieus neemt met zulke mensen bij de club. Ik wens je veel plezier en succes dit seizoen. Ik hoop ook dat PSV Europees de punten pakt, maar hiermee ga je het niet redden.

28 juli 2019 om 02:36

Er is niks te downplayen aan de Supercup; voor subtoppers als Vitesse is het een echte prijs, voor PSV Ajax en Feyenoord een troostprijs. Een seizoensouverture met een symbolische prijs. Je wint hem natuurlijk liever dan dat je hem verliest, maar het gaat niet het verschil maken tussen een geslaagd of een mislukt seizoen van Ajax, PSV of Feyenoord

wat heerlijk dat het seizoen weer van start is en de eerste prijs alweer binnen is. met vlagen zagen we toch echt wel goed spel aan ajax kant, soms toch ook matig en slordig, maar wat wil je zo aan het begin van 't seizoen. vond blind de man of the match, hij speelde echt goed. martinez, van de beek en marin speelden goed. schuurs stond ook gewoon z'n mannetje. dest zag ik ook goede dingen doen, promes viel een beetje tegen. lekker voor dolberg om die goal te maken, maar toch vrijwel onzichtbaar. wat fijn dat ziyech er nog is, fingers crossed dat hij blijft. ik ben erg benieuwd naar hoe de opstelling gaat zijn als iedereen terug is en benieuwd naar alvarez. mede ajacieden, gefeliciteerd! op naar zaterdag ❌❌❌

28 juli 2019 om 08:51

De eerste prijs alweer binnen is.. Alsof ze de laatste 5 jaar niks anders gedaan hebben. Maar he, Johan Cruijff schaal was toch nooit een prijs, of geld dat niet als jullie m winnen?

28 juli 2019 om 09:53

Voor mij is het ook een troostprijs. Niets bijzonders. Maar als je hem speelt, wil je hem ook winnen, zeker van PSV. Dat gezegd hebbende, ik zou niet wakker hebben gelegen als Ajax had verloren. Voor mij was het vooral de kans om te kijken hoe sommige spelers zich zouden houden.

Matige pot. Ajax matig, PSV matig. Hendrikx die eraf had gekund in de eerste helft met twee keer geel en een in mijn ogen onterechte 2-0 van Blind. Tadic houdt af, wat niet erg is, maar raakt wel de kin van Boscagli. Het ergste is dan nog dat de VAR dan alleen het beeld van achter laat zien en van ver af ipv het beeld wat wij zien op onze tv van dichtbij. Beide hebben me niet kunnen imponeren vandaag. Lisandro Martinez is een uitstekende aankoop bij Ajax en Dest kan zo blijven staan. PSV lijkt z'n verdedigers probleem nog niet de baas met het aantrekken van Boscagli (veel foute passes) en Zoet die de 2-0 ook wel mocht hebben.

27 juli 2019 om 19:59

Dest blijven staan, waar ga je Nico zetten dan?

27 juli 2019 om 20:01

Op de transferlijst

27 juli 2019 om 20:02

Op het vliegtuig naar Atletico. Nee hoor, gewoon Dest af en toe laten invallen en volgend seizoen mag die er staan.

27 juli 2019 om 20:04

Dest zou zo kunnen blijven staan ja. Mijn complimenten voor die jongen hoor. Speelt echt sterk. Dan kan je Tagliafico verkopen als er een dik bod binnen komt of je houdt Dest als backup voor zowel de links als rechtsback positie. Dat laatste zal waarschijnlijk gebeuren.

27 juli 2019 om 21:14

Dest moet eerst 10 klasses beter worden als hij Nico wil vervangen. Is verdedigend nog absoluut niet op het gewenste niveau.

27 juli 2019 om 20:02

Die elleboog van Tadic vond ik wel meevallen. Hij wordt wel in het gezicht geraakt, maar als Boscagli gewoon was opgestaan had de goal misschien wel voorkomen kunnen worden. Had overigens sws gemogen door Zoet. Die bal moet hij gewoon hebben. Daarnaast vond ik Dest vooral op het laatst heel zwak. Boscagli vond ik best degelijk eigenlijk. Hendrix had er idd afgekund, matige wedstrijd van hem.

27 juli 2019 om 20:10

Elleboog van Tadic?!?!?! Hou toch op man, scheids faalde hier dat hij geen geel voor een schwalbe gaf. Wat een jankmuilen bij PSV.

27 juli 2019 om 20:17

Die enigste die zaten te janken waren Blind en van de Beek. Ze beginnen steeds meer op Lozano te lijken

27 juli 2019 om 20:20

Dat vind ik ook echt een van de ergste kwaaltjes. Ik dacht dat heel vragen, geel krijgen was. Helaas wordt dat nooit uitgevoerd.

27 juli 2019 om 20:20

Dat vind ik ook echt een van de ergste kwaaltjes. Ik dacht dat geel vragen, geel krijgen was. Helaas wordt dat nooit uitgevoerd.

27 juli 2019 om 20:21

KingB, lees zijn reactie nou eens even rustig. Is niks mis mee. Vond Tadic vorig seizoen echt het sterkst in de spits. Zou hem er graag het hele seizoen zien. Op naar Paok!

27 juli 2019 om 20:21

Jaja, die lagen telkens op de grond te janken. Andere wedstrijd gezien. Bizar dat een Hendrix mag blijven staan. Daar zou ik ook verhaal gaan halen bij de scheids

27 juli 2019 om 20:23

FunkeeE, als je je betoog begint met “ de elleboog van Tadic “ ben ik al klaar. Niets maar dan ook niets dat op een elleboog leek, waarom zo noemen dan?

27 juli 2019 om 20:23

FunkeeE, als je je betoog begint met “ de elleboog van Tadic “ ben ik al klaar. Niets maar dan ook niets dat op een elleboog leek, waarom zo noemen dan?

27 juli 2019 om 20:23

FunkeeE, als je je betoog begint met “ de elleboog van Tadic “ ben ik al klaar. Niets maar dan ook niets dat op een elleboog leek, waarom zo noemen dan?

27 juli 2019 om 20:28

Het was toch een elleboog? De term 'elleboog' impliceert niet direct opzet hoor. Hou je rustig joh.

27 juli 2019 om 20:38

Jaja, prima, dit was een elleboog. Weet niet waar jouw elleboog zit.

27 juli 2019 om 20:41

Haha ‘sommige’ Ajacieden zijn niet serieus te nemen. En vooral die KingB.

27 juli 2019 om 20:47

Zwaaiende arm dan, wat jij wil. Helemaal opgewonden haha, rustig maar. Ik vond het een situatie die had afgefloten kunnen worden, maar van mij niet had gehoeven. Wel op basis van een hoofdblessure. Volgens mij moet daar altijd voor gefloten worden. Denk niet dat Tadic hem bewust raakt.

27 juli 2019 om 21:33

Dit is duidelijk geen hoofdblessure. Hij kon ook prima doorvoetballen. Had hooguit geel moeten krijgen voor een schwalbe en ik
Mag hopen dat v Bommel hem duidelijk maakt dat het zijn schuld was dat de goal viel. Als hij gewoon was blijven staan had hij de verdediging nog kunnen helpen

27 juli 2019 om 23:41

Hou toch op man en leer lezen. Hij zegt niets verkeerd. En als er al geel gegeven moest worden is het om het gejank van Tadic, Blind en Vd Beek. Leer eens incasseren.

27 juli 2019 om 20:02

Dat 2e doelpunt vond ik zeker geen overtreding maar breed maken zoals in alle duels gebeurt. Dan kun je vragen om te fluiten voor een hoofd blessure, maar als je hier als scheids echt niks in ziet en denkt dat de speler in kwestie zich aanstelt kun je natuurlijk ook niet steeds het spel stil leggen zodra iemand naar zijn hoofd grijpt. Al met al had ik met beide keuzes van de scheids vrede gehad (stil leggen voor het schot vanwege een hoofd blessure of doelpunt). Ik snap eigenlijk vooral niet dat een speler die zich duidelijk aanstelt op een gegeven moment niet op staat om de bal tegen te houden.

27 juli 2019 om 20:03

Ik snap er ook niks van dat rosario aanvoerder is. Wat een slappe zak is dat zeg. Bijna elke keer als hij de bal had werd hij simpel afgetroefd door Van de Beek op basis van duelkracht. Juist je aanvoerder moet die gifkikker zijn en een signaal geven, maar die rosario heeft dat echt totaal niet en zo'n goede voetballer vind ik het ook niet.

27 juli 2019 om 20:20

Wat wil je ? Een talent volle speler die op de training de kantjes er van af loopt, totaal geen inzet heeft en uit zijn neus ligt te eten.

Rosario is gewoon een stille introverte speler, die de ballen haalt, het meeste loopt op de training en een harde werker in de wedstrijd, veel balverlies, is natuurlijk niet goed te praten maar om rustig aan de bal te blijven is een kwaliteit die je moet ontwikkelen in je hoofd en niet zo zeer lichamelijke.

27 juli 2019 om 20:50

Volgens mij moet je aanvoerder eerder een van je betere spelers zijn. Maar dat is Rosario bij lange na niet. Wat heeft die veel overtredingen nodig zeg. Gewoon een nieuwe Hendrix lijkt het, niets bijzonders...

27 juli 2019 om 21:14

weet ik niet of dat perse een van je beste spelers moet zijn kwa voetballend vermogen, er spelen ook andere zaken een rol als aanvoerder, iedere trainer kiest een aanvoerder die denkt dat de speler die hij aanvoerder maakt de juist keuze voor hem is.ik denk dat iedere trainer op zijn eigen manier een aanvoerder kiest en wat hij ook zoekt in een aanvoerder.

27 juli 2019 om 23:59

(een van) de beste zijn is juist geen benodigde eigenschap van een aanvoerder imo. Dat hoort iemand te zijn die goed leiding kan geven, goed in de groep ligt en respect / acceptatie afdwingt bij die groep, een verlengstuk van de trainer is en de ploeg op de juiste momenten weet op te peppen. Zelfs je slechtste speler zou mogelijk je beste aanvoerder kunnen zijn. Neem nou bijvoorbeeld Messi. Ik zou hem nooit geen eerste aanvoerder maken, maar eigenlijk kan je er met zijn status niet omheen (lees: gebruik Messi alleen als voorbeeld omdat ie by far de beste van zijn ploeg is, maar imo niet de juiste aanvoerder).

27 juli 2019 om 20:27

Jeminee, als je die 2-0 al wil afkeuren, ben ik blij dat jij geen scheidsrechter bent. Het is een contactsport. En waarom gaat die verdediger meteen liggen? Onbegrijpelijk vind ik dat.

28 juli 2019 om 09:52

@wazza

"matige pot. Ajax matig, PSV matig. Hendrikx die eraf had gekund in de eerste helft met twee keer geel en een in mijn ogen onterechte 2-0 van Blind. Tadic houdt af, wat niet erg is, maar raakt wel de kin van Boscagli. Het ergste is dan nog dat de VAR dan alleen het beeld van achter laat zien en van ver af ipv het beeld wat wij zien op onze tv van dichtbij. Beide hebben me niet kunnen imponeren vandaag. Lisandro Martinez is een uitstekende aankoop bij Ajax en Dest kan zo blijven staan. PSV lijkt z'n verdedigers probleem nog niet de baas met het aantrekken van Boscagli (veel foute passes) en Zoet die de 2-0 ook wel mocht hebben."

Opportunistische reactie met opportunistische conclusies. Ajax heeft geen matige pot gespeeld, maar een uitstekende wedstrijd, aangezien het de eerste wedstrijd is waarin iets te winnen valt en de voorbereiding ook dit keer weer gebrekkig is verlopen. Er moesten 6 nieuwe spelers worden ingepast, eigenlijk meer als je bijv. ook Schuurs meerekent en de meeste spelers zijn amper een maand in training soms zelfs nog maar twee weken. Terwijl 5 basisspelers deze week zijn terug gekomen van vakantie. Als je zoiets niet meeneemt in je beoordeling, krijg je vanzelf een opportunistische reactie die inhoudelijk niets toevoegt en louter is ontsproten aan de waan van de dag ipv dat er over is nagedacht.

Dat geldt in het kwadraat voor je opmerking dat “psv z’n verdedigende probleem nog niet de baas lijkt”, terwijl de LCV amper een week geleden is aangetrokken en zijn eerste wedstrijd speelde, en de beoogde RCV zelfs nog maar een paar dagen geleden en helemaal nog niet beschikbaar was. Tel dat op bij de linksback die ook van origine middenvelder is en op een voor hem vreemde positie speelde en de conclusie is dat PSV speelde met een verdiging die op 3 van de 5 plaatsen afweek van die van vorig jaar en nauwelijks met elkaar gespeeld heeft. Dan denk ik eerlijk gezegd, wat verwacht je nu eigenlijk? Dat voetballers van die Duraceel konijntjes zijn waar je alleen maar een paar batterijen in hoeft te doen om ze te doen gaan als de brandweer?

Ajax speelde gezien de omstandigheden een uitstekende wedstrijd en PSV iets minder. Dat is volkomen logisch logisch omdat PSV belangen heeft die veel verder reiken dan de Jcschaal. Voor Ajax is het een prima oefenwedstrijd en voor beide clubs niet meer dan een graadmeter waar men staat en waar nog aan gesleuteld dient te worden. Het is een prijs en als je voor een prijs speelt, wil je die graag winnen, maar het belang van de wedstrijden die voor de komende weken op het programma zijn vele malen belangrijker, niet alleen voor PSV maar ook voor Ajax. Als de selecties definitief vorm hebben gekregen en iedereen volledig inzetbaar is, kan je pas een echte objectieve inschatting maken hoe de clubs er voorstaan en in hoeverre de selecties er op zijn vooruit gegaan dan wel aan kwaliteit hebben ingeboet. Vanwege de gebrekkige voorbereiding van zowel Ajax als Psv, is iedere conclusie die je daar nu al aan verbind, niet alleen een voorbarige, maar vooral een opportunistische. Mijn verwachting is dat PSV achterin met Zoet, Lato, Boscagli, Baumgartl en Dumphfries gaat spelen. Die hebben in deze samenstelling nog nooit samengespeeld, dus hoe kan je dan concluderen dat “psv z’n verdedigende probleem nog niet de baas lijkt”. ? Dat is hetzelfde alsof je in de lente zou concluderen dat het zwaar tegenvalt met het zomerweer, terwijl de zomer nog moet beginnen.

Voor mij was het hoogtepunt al vrij snel, wat was ik blij met die snelle goal maar natuurlijk vooral voor onze verketterde Dolberg. Ik hoop dat dit het start schot is, van een sterk en veel belovend seizoen van onze jonge Deen.

We hadden misschien wat mazzel met de tweede goal, al leek er niet veel aan de hand die desbetreffende Psv speler deed wel erg theatraal. Maar Luckassen vond ik wel onsportief en wat veel overtredingen maken (Hendrix zeg ik maar niks over), desondanks wens ik hem het beste bij Psv.

Psv supporters veel succes dinsdag en veeg dat Basel van de mat! Wij hebben twee sterke ploegen nodig in de CL, helaas kan ik de match niet zien want ik zit dan in het vliegtuig terug naar Nederland. Van Bommel Rosario en Hendrix kan echt niet meer samen, gewoon niet meer doen man. 😬

Gefeliciteerd Ajacieden de eerste prijs is binnen, hopelijk volgen er meer dit seizoen. Thanks Ten Hag en spelers.. 🍻

27 juli 2019 om 20:04

Gefeliciteerd sulejmanii met de eerste prijs. Over de hele wedstrijd denk ik wel verdiend. Maar wat was het matig zeg van beiden kanten. Ondanks dat het 't begin van het seizoen is verwacht je meer van ploegen als Ajax en PSV.

27 juli 2019 om 20:57

Orgullo dankjewel kerel, super sportief van je! Dat is waar, van beide kanten is het niveau erg matig geweest. Wij zijn nog niet in vorm en compleet, en Psv kan je eigenlijk helemaal niks kwalijk nemen die spelen as dinsdag een finale tegen Basel.

28 juli 2019 om 10:05

@orgullo

"gefeliciteerd sulejmanii met de eerste prijs. Over de hele wedstrijd denk ik wel verdiend. Maar wat was het matig zeg van beiden kanten. Ondanks dat het 't begin van het seizoen is verwacht je meer van ploegen als Ajax en Psv."

En dat is nu exact waar de schoen wringt omdat die verwachtingen helemaal nergens op gebaseerd en volstrekt onrealistisch zijn. Vijf van de beoogde 11 basisspelers van Ajax zijn begin deze week terug gekeerd van vakantie terwijl een profvoetballer normaliter een voorbereidingstijd van 6 weken nodig heeft om weer in optimale conditie te komen en wedstrijdfit te worden. Het is dus volstrekt logisch dat Ajax en PSV nog niet op het niveau van vorig jaar zitten, terwijl ook nieuwe spelers moeten worden ingepast en ook dat tijd kost en je natuurlijk terug ziet in de prestatie. Tegen de tijd dat Ajax en PSV weer helemaal terug op niveau zijn, is het september en zijn de eerste belangrijke beslissingen al gevallen. Dat is waarom coaches zo te hoop gaan tegen de speelkalender, waarin het ene seizoen feitelijk naadloos overgaat in het volgende. 15 tot 20 jaar geleden had een profclub minimaal 6 weken om zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen, terwijl nu spelers moeten worden ingepast die net terug komen van vakantie en amper hebben meegetraind. Dat zie je natuurlijk terug in de prestatie en als je dat meeneemt in je oordeel, heeft in ieder geval Ajax gewoon prima gespeeld.

27 juli 2019 om 20:19

Sorry vriend, maar deze goal had mn moeder nog wel gemaakt. Rest van de wedstrijd was hij weer als hoe we Dolberg kennen. We willen streven naar een hoger niveau, de credits voor onze vriend zijn gewoon op. Tadic of Huntelaar moet onze eerste spits zijn.

27 juli 2019 om 21:01

KingB ik snap, dat het een makkelijke goal was! Maar dat was mijn hele punt niet, als je zo een seizoen achter de rug hebt als Dolberg helpt iedere goal. En in tegenstelling tot jou, geef ik Dolberg dit seizoen nog de laatste kans. Ik geloof niet in die opportunistische zooi, Neres was ook afgeschreven door de meesten. Maar als een van de weinigen hield ik vertrouwen, en kijk hoe hij dat terug betaald heeft. Natuurlijk houd het op bij een punt, maar ik blijf nog even hoop houden dat Dolberg zich herpakt. Zoniet pech, en hebben we er alles aan gedaan.

27 juli 2019 om 21:18

Dolberg speelde helemaal geen slechte 1e helft. Iets meer gelum en hij had 3x gescoord. Dolberg 100% 1e spits.

28 juli 2019 om 10:20

@kingb

"sorry vriend, maar deze goal had mn moeder nog wel gemaakt. Rest van de wedstrijd was hij weer als hoe we Dolberg kennen. We willen streven naar een hoger niveau, de credits voor onze vriend zijn gewoon op. Tadic of Huntelaar moet onze eerste spits zijn".

Als je iemand maar zo weinig credits geeft als jij, zijn ze natuurlijk ook heel snel op. Echter zit jij niet aan de knoppen, maar Ten Hag en zijn staf en die hebben laten weten dat ze nog wel het volste vertrouwen in Dolberg hebben. Zij zullen Dolberg wel de tijd geven die nodig is om zijn oude vorm weer te benaderen en er begrip voor hebben dat hem dat natuurlijk niet in een paar oefenwedstrijdjes gaat lukken of in 1 veredelde oefenwedstrijd. Ajax heeft vorig jaar niet zoveel succes gehad om dat er is gehandeld naar de waan van de dag, maar omdat er over is nagedacht hoe dat kan worden bewerkstelligd. En het ligt dan ook niet voor de hand dat men daar nu weer van afstapt en zich te buiten gaat aan opportunisme. Dolberg is de hele voorbereiding eerste spits geweest en zal dat voorlopig blijven. Hoelang dat zal zijn, heeft hij helemaal zelf in de hand.

Hopen dat Hendrix snel verkocht wordt. Rosario weer met afstand de slechtste van het veld. Wat bezield van Bommel toch om hem telkens op te stellen en zelfs aanvoerder te maken!! Moeten we als supporters niet eens in opstand komen? Ik haat het om uit te fluiten, maar dit kan toch niet meer.....
Ik weet niet in wie ik meer teleurgesteld moet zijn. In de speler in kwestie, of op diegene die hem opstelt. Verder alwéér met het "oude" blok begonnen. Pffff
Ook Sadilek bewijst geen linksback te zijn, maar daar kan hij ook niks aan doen.
Tot slot: hoelang gaan we nog doormodderen met Zoet? Alweer een schot uit de tweede lijn erin. Hoeveel reddingen heeft hij nu eigenlijk verricht? Elk serieus schot betekent vissen......

27 juli 2019 om 19:59

Je snapt wel dat dinsdag de wedstrijd is waar het om gaat? En dat afzeiken van Rosario is me ook een raadsel. Komt gewoon goed dit seizoen, vooral aanvallend word ik er wel blij van. Duitse aanwinst zorgt hopelijk voor stabiliteit achterin.

27 juli 2019 om 19:59

Ik vond Sadilek nog wel een van de betere vandaag.

27 juli 2019 om 20:03

Op zijn inzet heb ik ook niks aan te merken, maar lb is gewoon zijn positie niet.

27 juli 2019 om 20:28

Ook op die positie vond ik hem een van de betere. Lammers, malen en bergwijn brengen natuurlijk iets, hij speelde prima mee.

27 juli 2019 om 19:59

Rosario? Hendrix, Gakpo en Dumfries allen veel slechter

27 juli 2019 om 20:02

Die waren ook slecht maar Rosario was niks beter. Het frustrerende met Rosario is dat hij week in week uit bij de slechtsten op het veld behoort maar Van Bommel dit totaal niet in lijkt te zien en hem zelfs (reserve)aanvoerder maakt. Rosario is een van de voornaamste redenen waarom PSV zelden tot goed positiespel komt.

27 juli 2019 om 20:01

Onbegrijpelijk he. Loopt erbij alsof hij alles kan laten lopen. Sadilek doet zijn best en vond ik ongelukkig. Werkt ontiegelijk hard en heeft het als linksback nog niet verkeerd gedaan

27 juli 2019 om 20:03

Ik heb zo zitten denken en ben tot de conclusie gekomen dat we het voorlopig met zo een verdedigend blok op het middenveld moeten doen. Een Guti zou pas een basisplaats krijgen als hij verdedigend goed zal zijn. Waarom ik tot die conclusie kom? Want Van Bommel is opgegroeid met 4-5-1 (4-3-3) waarin twee brekers op het middenveld staan. Een beetje hoe Van Marwijk er ook over denkt. Nigel de Jong en Van Bommel was lange tijd een blok op het Nederlands Elftal en voor Van Bommel lijkt zo een middenveld heilig. Met de punt naar achter spelen zie ik voorlopig echt niet gebeuren.

27 juli 2019 om 20:03

Volkomen mee eens. De gehele rechterkant leek er helemaal niks van te kunnen. Rosario, Dumfries en Gakpo stelde zwaar teleur. Bij Gakpo wil ik het nog op een ongelukje gooien, maar bij die andere twee is het puur talent en het gebrek daaraan.

27 juli 2019 om 20:05

Inderdaad. Die rosario is echt de meest overschatte voetballer van psv. Een en al slappe hap.

Saaie pot niks bijzonders gezien

Tifosi Amsterdam! Kan nog veel gebeuren maar dit PSV gaat echt geen kampioen worden!

27 juli 2019 om 20:02

Je weet dat PSV ook niet op volle kracht was vandaag?

27 juli 2019 om 20:11

Inderdaad er gaan nog (hopelijk) 7 veranderingen komen in de basis elf. Unnerstal voor zoet, baumgartl voor luckassen, Viergever voor boscagli, lato voor sadilek, guti voor Hendrix, Berghuis voor bergwijn, Lozano op volle sterkte vanaf het begin. Ik zie het probleem niet, nutteloze wedstrijd die niks over het seizoen zegt en ons nu waarschijnlijk Lammers heeft gekost. Zeer jammer.

27 juli 2019 om 20:19

Zie liever Boscagli dan Lato op linksback. Daarnaast hoeft Berghuis van mij niet echt te komen. Zie liever dan PSV dan een echte nummer 10 koopt.

27 juli 2019 om 21:15

Die hebben ze al 2 in huis met Afellay en Ihattharen

27 juli 2019 om 21:15

Je gaat er dan wel van uit dat Lozano op volle sterkte is vanaf het begin. Ik heb in 2019 nog niets van hem gezien dat deze bewering kracht bijzet.

27 juli 2019 om 21:21

Heeft unnerstal een beetje in de voorbereiding gespeeld? Die had vorig jaar echt een goed seizoen. Ik heb echter het vermoeden dat v bommel 100% voor zoet kiest tot hij niet meer anders kan.

27 juli 2019 om 21:27

@inti het is maar afwachten of Afellay nog het niveau aankan en veel kan spelen. Ihatarren is nog maar 17 dus van hem kun je ook niet verwachten dat hij alles maar kan doen op die positie.

27 juli 2019 om 21:14

Acepluto man man, wat een domme reactie meer kan er niet van maken. Overigens ook als een Psv-er het gezegd had, er is nog geen bal getrapt en er zijn 34 matches te spelen. Wellicht in de tweede seizoenshelft, is er een zinnig woord te zeggen over wie er het beste voor staat.

Na een slaperig begin voldoende kansen gehad om te scoren, maar als je hem niet maakt wordt het lastig. Zoet kan echt niet meer. Ieder schot op goal is raak bij hem. Die bal van Blind is gewoon binnen zijn bereik. Ook Rosario weer erg matig. Verdedigend sterk, maar aanvallend zo ontzettend zwak. Boscagli vond ik een goede indruk maken, Lammers ook. Er zit veel potentie in het elftal, dat biedt hoop. Deze uitslag hadden de meeste wel verwacht denk ik. Koppie omhoog en op naar Basel!

27 juli 2019 om 20:01

Wordt tijd dat Unnerstahl onder de lat komt te staan.

27 juli 2019 om 20:06

Wat verlang ik naar hem.. Boscagli, Baumgartl en Unnerstal lijkt me een heerlijk verdedigend hart samen.

27 juli 2019 om 22:13

En als PSV verliest met hem op doel loop je weer te schreeuwen om Zoet. Visie jonguh. Zoet heeft zich al jaren bewezen. Kom op zeg.

27 juli 2019 om 20:12

Klopt helemaal. Deze was nog de moeilijkste, maar bij die goals tegen Basel zag Zoet er ook allesbehalve solide uit. Bij elk schot uit de tweede lijn houd ik mijn hart vast.

27 juli 2019 om 20:40

Maar 1 op 1 is hij een van de betere. Daarnaast weet je nooit of unerstall zich gaat aanpassen aan het niveau van PSV.

27 juli 2019 om 20:02

Er bestaan geen oefenwedstrijden tussen Ajax, PSV en Feyenoord. En ja, dat had ik ook gezegd wanneer Ajax verloren had.

27 juli 2019 om 20:12

Ik moet ook wel lachen om de socials met titels als 'Ajax dendert over PSV heen' en 'Hendrix had nooit meer op het veld mogen staan' maar dan met caps lock. Wat een rustige, evenwichtige en onpartijdige berichtgeving.

27 juli 2019 om 20:13

Je weet waar het kantoor van VZ ligt toch? Wsl zat de helft van de redactie in het stadion

27 juli 2019 om 21:29

Toch hebben beide trainers aangegeven deze prijs graag te winnen..

Interessante wedstrijd waarbij vooral de nieuwelingen leuk waren om te bekijken. Naar mijn mening is het kwaliteitsverschil nu wel erg groot, ook weer met de nieuwe jongens bij Ajax. Zo lang PSV het nog moet hebben van spelers als Hendrix en Rosario, verwacht ik een moeilijk seizoen voor hen. Blind vult de rol van Frenkie meer dan prima in en is aanvallend echt een stuk sterker. Ook Marin en Martinez hebben echt goede kwaliteiten. Promes valt me tot noch toe erg tegen, wat naar mijn mening ook de meest overschatte aankoop is.

Bij PSV missen ze creativiteit, al vond ik de voorhoede vorige wedstrijd wel erg goed. Deze wedstrijd Bruma vrij onzichtbaar.

Ik wil graag afsluiten met van Bommel. Wat een ongelofelijke jankbal is dat. Als speler al zeer irritant en vermoeiend, maar als coach minimaal net zo. Wanneer gaat iemand hem op het matje roepen?

Ik mag hopen dat Van Bommel die LCV eens even goed gaat aanspreken. lichtjes contact en dan blijven liggen is zo dom. de VAR check komt sowieso wel en als die niet was blijven liggen, had die de bal nog kunnen blokken. Zijn eerste indruk is die van een slappe zak.

Kan nog heel veel beter aan het veldspel, omschakeling achteruit ook nog niet heel best. Maar dit is een prima begin.

Onbegrijpelijk dat van Bommel Rosario als tweede aanvoerder heeft gemaakt. Loopt er echt bij alsof hij vedette is. Echt verreweg de slechtste PSV’er na Hendrix. Boscagli viel mij ondanks eerste goal positief op. Nu hopen dat we Basel dinsdag gaan pakken.

27 juli 2019 om 20:01

Eerste goal waa hendrix zijn fout. Die moet gewoon met van beek mee lopen.

27 juli 2019 om 22:11

Dat klopt, Hendrix stond verkeerd en Boscagli dekte door waar het helemaal niet kon. Maar Hendrix klapte erop, misschien op een verkeerde manier, maar beter dan Rosario die zich al vedette voelt...

27 juli 2019 om 20:02

Boscagli was bij beide goals ongelukkig maar in balbezit was hij best okay en zijn tackles waren ook niet verkeerd. Ik zou hem nog wel even wat vaker willen zien.

Joehoe. Gefeliciteerd Ajax.
Ik vond PSV toch beter spelen dan Ajax.
Maar boeie, we hebben de 1e prijs te pakken.

27 juli 2019 om 19:59

PSV beter? Wat heb jij gezien?

27 juli 2019 om 20:14

Vond PSV veel meer drive in de ploeg hebben. Veel gevaarlijker over de hele wedstrijd heen.

27 juli 2019 om 20:00

Psv beter?? Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? Ajax verdient gewonnen.

27 juli 2019 om 20:12

verdienende ja. Maar PSV had met 10 man toch veel meer druk naar voren, zat meer drive in de ploeg etc. Ajax was te statisch.

27 juli 2019 om 20:13

Ze waren allebei niet best. Ajax iets minder slecht.

27 juli 2019 om 20:29

Zo gek is die opmerking toch niet? Vond PSV niet overduidelijk beter maar ook zeker niet de mindere. Was een leuke wedstrijd waarbij beide ploegen fases van de wedstrijden de betere waren. Dat je dan als conclusie hebt dat PSV over het algemeen de betere was is op basis van deze wedstrijd toch niet zo raar?

27 juli 2019 om 22:16

Typisch Nederlands. PSV had veel de bal, maar was echt grote delen van de wedstrijd tandloos. Ajax had minder de bal, maar wel veel doortastender. Met malen erbij werd PSV gevaarlijker. Vraag me alleen af of dat door malen of door schone komt. Terwijl Ajax van countervoetbal over ging op opbouwen met hoog baltempo. Maar vooral het counteren van Ajax was echt veel gevaarlijker dan het counteren van PSV. Maar PSV was echt verre van de betere. Ja meeste balbezit dat dan weer wel.

27 juli 2019 om 20:02

Stond er een classic match ergens op?

Ik vond het maar een matig, nietszeggend potje. Dest leuk, martinez maakte een goede indruk en die boscali vond ik helemaal niks.

27 juli 2019 om 20:11

ok bedankt voor je mening en slaap lekker

Ingecaculeerde nederlaag. Maak me er verder ook niet druk om. Al na minuut 1, speelde je een verloren wedstrijd. Hoe kan je zo ontzettend slap verdedigen? Bij de 2-0, gaat er natuurlijk weer een afstandsschot erin bij Zoetje. Hoelang nog Bommeltje met Zoetje? Wat mij betreft, staat die Ruiter de volgende wedstrijd erin. Klaar ermee.

Wat mij ook stoort is wat er vooraf gebeurt bij de 2-0. Duidelijke elleboog van Tadic bij onze centrale verdediger. En ik dacht dat je bij een hoofdblessure direct moest afluiten? Voor een vergelijkbare elleboog, kreeg Lozano van dezelfde Higler een rode kaart thuis tegen Heerenveen, en kreeg die 5 wedstrijden schorsing om zijn broek. Maar goed, het zal wel een pure goedmaker zijn omdat die Hendrix niet met een tweede gele kaart van het veld afstuurde in de eerste helft. Dus ik kan er wel mee leven. Tweede helft speelde je een kansloze wedstrijd, helemaal met 10 man.

Gefeliciteerd Ajax met de Super Cup. Dinsdag is vele male belangrijker voor Psv. 0 uit 2 voor Bommel qua Super Cups. Vraag me af of we wel uberhaupt prijzen gaan winnen onder Bommel.

27 juli 2019 om 20:05

Je kan beargumenteren dat tadic zich te breed maakt / zn arm te ver wijd doet, maar een elleboog is het echt never nooit. Kwam niks van een elleboog aan te pas. En kijk maar een terug hoe laat boscali gaat liggen.. duurt ruim een seconde voordat boscali lijkt te beseffen beter te kunnen gaan liggen.

27 juli 2019 om 20:28

Inderdaad, en dat besef bleek ook nog niet juist, hij had namelijk beter op zijn benen kunnen blijven, dan had hij namelijk nog een goede kans gehad om Blind's schot later te blocken.

Terechte winnaar, geen bijzondere pot. Die Busquali of hoe die ook heet, nondeju die was ongelukkig

Promes en Marin vond ik tegenvallen, Martinez en Schuurs erg positief over

27 juli 2019 om 20:36

Ik vond Marin juist een positieve verrassing. Inspelen, doorbewegen en met balverlies zeer fel erop. Als donny nog vertrekt lijkt hij een prima vervanger.

27 juli 2019 om 21:32

Ja ik denk dat Marin meer invloed kan hebben op de positie van Donny, dan op die van nu

Gefeliciteerd Ajax! Verdiend gewonnen. Meer kwaliteit, mooier voetbal en prima ingekocht! Toppers zijn vertrokken maar het voetbal heeft niet onder gedaan. Ik zie jullie makkelijk kampioen worden.

27 juli 2019 om 20:00

Hé??? Ajax speelde helemaal niet goed en missen in ieder geval de Jong behoorlijk. Achterin degelijk, maar er is op het middenveld nog een hoop werk. En die Promes zit in hetzelfde schuitje als Lozano, nog niet goed genoeg.

27 juli 2019 om 20:09

Heb je niet gezien met welk gemak en met hoeveel karakter Ajax voetbalt? Prima in balbezit, mooie looplijnen, georganiseerd staan, positiewisselingen en gewoon slim voetbal. En Promes niet goed? Dan kan die toch makkelijk op de bank met Dolberg in de spits, Tadic op links‭ en Neres/Ziyech op rechts. Qua breedte en kwaliteit ver boven de rest in Nederland en qua manier van voetballen zijn ze nog verder. Bij PSV is het wachten op bevliegingen en zit er heel weinig idee achter.

27 juli 2019 om 20:25

Hahaha welke wedstrijd heb jij gezien? Ajax was echt heel heel matig.

27 juli 2019 om 20:24

Voetbal heeft niet onder gedaan? Nou als ze het hele seizoen het niveau van vandaag halen worden ze geen kampioen hoor.

Wedstrijd met meerdere gezichten. Beide nog volop in opbouw. Allebei ziet het er degelijk uit, maar is de vraag wat er nog gebeurt in de transfer periode. Vandaag had Ajax iets meer kansen en wint terecht, maar ik ben hoopvol over PSV! Dinsdag maar eerst een goede stap zetten!

Higler. Goed fluiten kan hij niet. Hendrix had 2e geel moeten hebben in de eerste helft. 2e goal had afgekeurd moeten worden aangezien dat gewoon een overtreding is. Maar vooral het is een gezichtsblessure en het schot van Blind kwam pas 30 seconden nadat Boscagli naar de grond ging. Dan moet je als scheids affluiten. Al super lang de regel.

27 juli 2019 om 20:00

Die regel wordt dan ook flink misbruikt. Higler had er goed zicht op en trok zijn conclusie dat het niks was. In de herhaling zie je ook dat het niks is en hij maar gewoon gaat liggen. Goed gehandeld van Higler.

27 juli 2019 om 20:04

Vandaar dat de var hem het advies gaven om te kijoen, hun vonden het dus wel een overtreding. En higler moest ook bijna 2 minute kijken. Bij nog minder contact gaf hij lozano wel rood tegen heereveen. Maarja scheidsrechter zal ook nog wel in de voorbereiding zitten.

27 juli 2019 om 20:06

De VAR vindt het wel een overtreding anders roept hij hem niet naar de kant.. Dus dubieus is het zeker. Maar goed de VAR gaat door waarmee het vorig jaar al goed in was 😉.

Ajax wel terechte winnaar al is het alleen maar dat PSV nog niet in 3 uur een goal had gemaakt. Kan er niet 1 fatsoenlijk op goal schieten.

27 juli 2019 om 20:10

Ja een advies dat het een overtreding kan zijn, dat heeft niks met de regel te maken omtrent het hoofd. Als jij een bal keihard tegen je paasei krijgt is het toch ook geen overtreding, maar wordt het spel weer neergelegd. Nu zag higler goed dat er licht contact was en dan tegen zijn kin. Hij kreeg geen elleboog op zijn slaap hé. Dus ik blijf erbij dat er gewoon goed gehandeld is.

27 juli 2019 om 20:13

Nee hij roept hem omdat hij het een overtreding vindt. Niet anders.

27 juli 2019 om 20:22

Dus moet spel worden neergelegd? Het gaat om een hoofdblessure en niet om een overtreding op het hoofd. Nou van die blessure was geen spraken en van een overtreding ook niet. Gewoon een slapjanus die probeert door zich aan te stellen, dus het spel stil te laten leggen of een vrije trap te versieren. Of te wel misbruik te maken van de regel. Dit soort dingen moeten niet beloond worden, anders komen we nooit van dit soort watjes af.

Gefeliciteerd, Ajax. Jarenlang waren wij als PSV zijnde de (redelijk) dominante factor in de Eredivisie. Nu is de tijd van Ajax aangebroken. Wat ze (vooral Europees) neerzetten is gewoonweg voor elk voetbalhart prachtig om te zien.

27 juli 2019 om 22:10

Petje af voor Ajax ja. Jammer dat de wedstrijden tegen de kleintjes steeds meer formaliteit worden. Vorig seizoen toch minder verrassingen gezien dan gewoonlijk..

Furieus? Toe maar VZ, de pot was niet heel spannend. Er werd slordig met het balbezit omgegaan, het leek wel een oefen pot (zo wordt deze wedstrijd vaak benadert).

27 juli 2019 om 20:04

De start was vrij furieus ja, daar is toch niks aan gelogen? Na 40 seconden stond het 1-0 en in de 3e minuut lag er bijna weer een in. Dat noem ik wel fel uit de startblokken komen.

27 juli 2019 om 20:06

En de 87 minute erna waren bijna niveautje vrouwenvoetbal. Maar goed titels worden altijd overdreven bij VZ en vooral als het om ajax gaat

28 juli 2019 om 00:40

“Ajax begint furieus”... Wat is er fout met deze titel dan? De eerste 20 minuten was PSV alleen maar lucht aan het happen omdat Ajax er bovenop zat. Daarna nam PSV het initiatief over. 2 helft was niet heel goed, maar t begin van Ajax kun je zeker “furieus” noemen.

27 juli 2019 om 20:06

En doelpunt in de eerste minuut kun je naar mijn mening best furieus noemen. Gebeurt niet elke wedstrijd toch?

Mooi, de kers op de dubbel van vorig seizoen, niet meer dan dat. Vrij matige wedstrijd zover ik kon zien, wifi is matig hier op vakantie dus niet alles even best gezien. Higler niet best, verzuimd om Hendrix zijn tweede gele te geven, tot 2 keer toe. Dat moment voorafgaand aan de goal van Blind heb ik nog steeds niet terug kunnen kijken maar ook daar is weer veel discussie over. Gezien de statistieken wel een terechte overwinning voor Ajax. Op naar de seizoensopening tegen Vitesse en heren PSV'ers veel succes woensdag in Basel!

27 juli 2019 om 20:16

PSV speelt in ieder geval dinsdag, over het vooraf bij 2-0 die discussie blijf je toch houden. Ik vond dus gewoon terecht goedgekeurd doelpunt.

27 juli 2019 om 20:31

Oh ja dinsdag inderdaad al, excuus! Anyway, stel die volgende ronde tegen LASK Linz veilig PSV, vol gas geven en hopelijk weer met 2 ploegen naar de CL!

Haha wat is dit nou toch weer voor titel?! Matige wedstrijd van beide teams, waarbij Ajax wat scherper was. Overduidelijk dat voor beide teams beter was geweest als deze wedstrijd later had gevallen.

Verder wederom een ontluisterend slecht arbitraal optreden. Higler komend seizoen lekker de kleintjes laten fluiten.

27 juli 2019 om 20:02

Ach joh dat is voetbalzone...werken in verlengde van de telegraaf...wijden zelfs een heel artikel nav een twitter post van Valentijn Driessen omdat Ajax boos is nav Hendriks. 30 Posts over Ajax op een dag blijken nog niet genoeg

27 juli 2019 om 20:03

Correcte titels, dat is Voetbalzone? Vriendelijk compliment van je!

27 juli 2019 om 20:02

Ajax heeft toch een furieus begin gehad deze wedstrijd? Titel klopt dan toch gewoon?

50/50 waar Ajax wat pech had met evt wegsturen van Hendriks maar PSV met die tweede goal en Lammers. Gaandeweg de eerste helft nam PSV het over van Ajax maar verzuimde het in de eindpass. Helaas heeft de scheids, wederom Higler, weer een allesbepalende rol. Komisch om te zien dat het VAR scherm nog net niet middenin een Ajax vak stond. Had me meer van deze wedstrijd voorgesteld van beide kanten, vrij matig.

Heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar bah wat een haat en neid in live meepraten. Jongens, doe nou gewoon niet en voor normale discussies. Dit sloeg werkelijk waar nergens op.

Vond het van beiden kanten echt heel matig. Weinig echte goede aanvallen gezien, veel balverlies aan beiden kanten.

We need to win te skeel!!! What? The Skeel!!!!

27 juli 2019 om 20:05

Haha

27 juli 2019 om 20:06

Hans his Engels is not zo greet

Ondanks de belangen richting Basel heb ik toch bij vlagen een getergd en vechtend PSV gezien. Ajax was een tikkie beter, zo eerlijk moet ik wel zijn. Boscagli erg onzeker de eerste minuten, maar heeft verder niet slecht staan ballen.. Gakpo in de basis vond ik het ook niet verkeerd doen.. Var discutabel, maar al met al verdiend verloren, mooie oefenpot richting Basel zeg ik maar dan ;-)

27 juli 2019 om 20:04

Amen!

27 juli 2019 om 20:08

Var niet discutable maar higler. Var adviezeerd om te kijken dus zijn ze het niet met zijn beslissing eens

“furieus” “eerste tik” haha, overdrijven is ook een vak met die nepschaal. Gefeliciteerd met deze internationaal zéér hoog aangeschreven prestigieuze prijs.

27 juli 2019 om 20:08

Het komt bij jou anders wel hard aan heb ik het gevoel...

27 juli 2019 om 20:15

Laat je niet zo kennen, het is gewoon een tik, PSV verdiend verloren. Verder mogen we over een aantal dingen gewoon ook tevreden zijn. De credits naar wie ze toekomen.. De competitie mag beginnen!

Wellicht kan PSV ook eens investeren in een goede doelman.

27 juli 2019 om 20:08

Hebben we met unnerstall maar helaas gebleseerd

27 juli 2019 om 20:11

Die hebben we al... alleen geblesseerd op het moment. Maar die gaat Zoet eruit keepen dit seizoen. Afgelopen dinsdag twee ballen op goal, twee goals. Vandaag 3 schoten op goal (1 rolletje van Dest van 35 meter had ie) en wederom twee goals.... en Had ie nog geluk een bal op de paal want die had ie ook nooit gehad en ook nog eens in de korte hoek die voor hem is.

27 juli 2019 om 20:13

Unnerstall is sowieso beter als Zoet maar ik verwacht niet dat hij een basisplaats krijgt. Zoet zit al zo lang bij PSV en komt uit de jeugdopleiding. Die zetten ze er niet zomaar naast. Het is te hopen dat er deze zomer eindelijk een club wat miljoenen op hem weet te bieden maar die zijn ook niet dom. Zoet is degelijk maar pakt zelden punten. Karakter of persoonlijkheid heeft hij ook niet echt. Ik zie liever Unnerstall.

27 juli 2019 om 20:21

Goed maar als je reddingspercentage nagenoeg 0 is.... dat houdt je een paar wedstrijden vol. Dit waren er al twee en we zijn er al twee ver 😂.

Leuke wedstrijd gezien, gelukkig. Had wat meer van ajax verwacht eigenlijk. PSV speelde prima, alleen voor de goal niet goed genoeg. Sadilek prima, Boscagli aan de bal uitstekend, met Baumgartl ernaast kan dat een goed duo worden. Lammers en Malen ook positief. 2-0 had wellicht afgekeurd moeten worden maar met de niet gegeven tweede gele kaart voor Hendrix mag PSV niet klagen. Higler sowieso weer ouderwets matig. Wat een vreemde scheids. Op naar Basel!

Ik ben verrast dat zo'n lange slungel als Lammers zo behendig aan de bal is, en de bal zo goed bij zich kan houden. Een bruikbare, veelzijdige spits. Dit ziet er belovend uit.

28 juli 2019 om 00:43

Prima speler die Lammers. Beweeglijk, tweebenig, doelgericht. Balen voor PSV dat ie r dinsdag niet bij is.

Ajax verdient gewonnen. Hendrix had er in de eerste helft toch wel af gemogen, ongelooflijk dat die slappe zal mocht blijven staan. Verder beide niet in de sterkste opstelling, dat was op veel momenten ook terug te zien op het veld, wat ging er toch veel mis. Al met al, de eerste “prijs” van het seizoen is binnen!

27 juli 2019 om 20:16

Hendrickx had er 100% af gemoeten, geen twijfel. Was een leuke pot met strijd, allerminst oogstrelend voetbal, maar we zijn ook pas net begonnen!

27 juli 2019 om 21:45

Klopt, alhoewel van de Beek constant loopt te zeuren bij werkelijk elke beslissing van de scheids die nadelig is voor Ajax. De overtreding van Hendriks op van de Beek is gewoon een regelrechte schwalbe van van de Beek, tel daarbij het constant zeuren op, kun je ook gewoon douchen. Higler herstelde zijn fout echter snel door de goal toe te kennen, arm in het gezicht en blessure aan hoofd is altijd stilleggen, met opzet of niet.

27 juli 2019 om 22:15

Was discutabel, absoluut

Eerste wedstrijd, eerste prijs.
❌❌❌

Proficiat Ajax. Verdiende zege! Zonde dat PSV niet wat scherper was voor de goal en dat we na 60 minuten met een man minder staan. Wel blij met Gakpo aan onze zijde..

Spel op het middenveld was van beide kanten matig. De Jong had zich vandaag in een speeltuin gewaand.

27 juli 2019 om 20:14

Haha ja daar zat ik ook aan te denken. Die steekt hier toch met kop en schouders bovenuit.

Al vind ik Blind een verademing op het middenveld.

Nou nou nou!
Wat een slecht pot! Ik heb zo veel dingen fout zien gaan😩 Om te beginnen middenveld van PSV is toe aan renovatie. 2 gasten die niet eens de bal over 1 meter naar de zelfde kleur kunnen spelen. Zo gaat PSV niet bereiken dit jaar. PSV misg ook een echte spits, en meneer van Bommel moet echt wakker worden met zijn tactiek want dat is bar en bar slecht.

Ajax is bij mij inziens ook niet echt geweldig.. voor beide teams is we veel werk aan de winkel.

Succes want dit belooft niet veel binnen Europa.

Ajax begint furieus voor eigen publiek en geeft PSV eerste tik

vrij vertaald. PSV kwam met een B ploeg en had er weinig tot geen zin in,waardoor het wellicht furieus over kwam.en die tik was niet meer dan een zuchtje verkoelende wind. Anyway,symphatiek gebaar dat Mark Ajax thuis die schaal gunde. Was het de Romarioschaal,dan had het een compleet ander verhaal geweest.

27 juli 2019 om 20:13

Tuurlijk... Makkelijk lullen, na terecht verloren te hebben stellen dat Bommeltje de schaal "gunde"...dat "b ploeg" slaat ook nergens op, op Hebrukx en Lammers ns stonden de beoogde basiself op het veld.

Het is voor PSV te hopen dat het tegen Basel beter voor de dag komt, die 2 tegengoals kunnen hen nog opbreken...

27 juli 2019 om 20:18

Was toch geen B-ploeg man en het ‘er geen zin in hebben’ vind ik grote onzin, heb echt te veel strijd gezien van PSV om het af te doen met geen zin hebben..

27 juli 2019 om 20:52

Jou vrije vertaling;

Je verstopt je. PSV speelde wellicht niet met de beoogde sterkste 11. Maar , Ajax ook niet met Ziyech die laat 2e helft komt. Neres nog niet.. Nico nog niet. En een aantal nieuwelingen in het veld.
En.. van Bommel die iemand iets gunt dat hij zelf kan winnen? Heb je dat onderonsje met die Guti gezien? Dat zag er allerminst uit als een Bommeltje die iets gunt. Die baalt. En das te beamen.
Want PSV en Ajax deden njet veel voor elkaar onder alleen was PSV (ook) matig in de afronding. Middenveld met vooral Hendrikx win je de oorlog niet mee.

Gewoon realistisch.. beide ploegen best matig. Maar hey... we zijn net begonnen.

27 juli 2019 om 21:13

klopt allemaal wat je zegt. hoop op een fantastisch seizoen. voor alle teams,maar Psv het meest !

27 juli 2019 om 23:20

Ajax kwam met een C ploeg, dus dat argument kan de prullenbak in.

Schuurs stond prima zijn man net als martinez.

Dest kwam steeds beter in de wedstrijd.

27 juli 2019 om 21:46

Gelijk in oranje die 2 😉

Titel had beter kunnen zijn: PSV komt vroege tik niet te boven.
Slechte wedstrijd van beide teams, maar Ajax oogde net iets stabieler.
Ik hoop wel dat PSV wat versterkingen gaat halen voor het middenveld en dat Lato, Boscagli en Baumgartl goed gaan klikken.

28 juli 2019 om 08:44

Het middenveld alleen? Oke daar loopt niet 1 speler die 5 schamele doelpunten kan maken in een seizoen, maar de achterhoede is ook wel erg zwak. En tot overmaat van ramp heeft PSV geen spits! Lammers ook nog geblesseerd nu...het wordt nog een hele kluif in Basel.

28 juli 2019 om 14:13

Boscagli en Lato moeten zich nog aanpassen net als Baumgartl.
PSV is daarin gewoon veels te laat geweest om de achterhoede op orde te krijgen.
En van Bommel moet gewoon kiezen wie de eerste spits word en daar zou ik altijd Lammers voor kiezen.

28 juli 2019 om 15:33

Ik vraag me af of Boscagli of Lato wel het gewenste niveau hebben..als je in Nederland niet naar Ajax kunt komen is er bijna iets mis met je of het is wonderbaarlijk goed gescout.
Lammers zou mijn voorkeur ook hebben, extra zuur dat hij nu geblesseerd geraakt is. Daarbij is het nog maar afwachten of hij nog verdere stappen gaat zetten die nodig zijn om bij PSV te slagen.

Er is maar 1 de beste, en dat is Ajax. Ook in dit nietszeggende finale, PSV gaat het zwaar krijgen naar mijn mening

Zoet by far de beste man van het veld. Hield de ene bal na de andere bal eruit. Niet normaal.
Tenminste dat zou eigenlijk wel moeten aangezien Ajax furieus speelde. Maar eerlijk gezegd kan ik niet een redding herinneren.

27 juli 2019 om 20:09

Ik denk dat daar mee de start van de wedstrijd wordt bedoelt met gelijk de 1-0.

27 juli 2019 om 20:15

AH dat kan ook. Maar denk dat beide teams nog heel veel werk te verzetten hebben.
Hopelijk halen we beiden de CL.

Prima start Ajax! En meteen een prijs aan het begin van het seizoen. De derde alweer onder leiding van Ten Hag. Verder een matige wedstrijd natuurlijk. Maar wat verwacht je beide ploegen zij net pas begonnen.
Al kan je wel stellen dat Ajax al wat verder is dan PSV.

Gewoon lekker dat je vroeg scoort en dat je wint. Nu op naar Arnhem en zorgen dat je daar mooi de drie punten mee naar huis neemt!
Prima start ook van Schuurs, Martinez en Dest zeer tevreden over.

Succes Eindhoven voor dinsdag! Jullie zullen alle krachten nodig hebben, die vandaag gespaard zijn.

Lekker sympathiek van de ajax supporters het fluitconcert.

Ze stellen weer niet teleur

27 juli 2019 om 20:10

Gebeurt overal zo was er vorig jaar tijdens de JC nog een supporter in elkaar geslagen.

28 juli 2019 om 00:48

Jij denkt dat dat andersom niet gebeurt? Dit zal echt niet typisch iets voor Ajax-supporters zijn denk ik zo...

Eigenlijk een beetje oneerlijk deze wedstrijd goed te beoordelen. PSV zit midden tussen een bijzonder belangrijk tweeluik met Basel. Het resultaat daarvan is natuurlijk vele malen belangrijker dan van deze wedstrijd. En het lijkt er op dat PSV niet ongeschonden uit deze wedstrijd is gekomen. Laten we hopen dat alles meevalt...

Ik heb het idee dat PSV de aanval deze transferperiode het belangrijkste vond. Dit begrijp ik dus echt niet. De verdediging was zowel tegen Basel als tegen Ajax echt niet geweldig. Ik kan mij niet voorstellen dat een Baumgartl het verschil gaat maken. Ajax was technisch ook een niveau hoger dan PSV. Waarom kijkt PSV niet naar een nieuwe rechtsback? Ik vind Dumfries echt waardeloos. Het is en blijft een blind paard en is 3 niveaus minder dan Arias die wel kon voetballen. Het verschil tussen Ajax en PSV is gewoon dat Ajax op Europees niveau denkt en PSV op nationaal niveau.

27 juli 2019 om 20:53

Ze halen 3 verdedigers waarvan er zoals het er uit ziet in ieder geval 2 basis gaan staan. Valt wel mee toch?

Als PSV op volle sterkte is en van Bommel geen rare fratsen haalt heb ik alle vertrouwen in dat het goed zal komen. Aanval van PSV is om van te smullen maar achterin en het middenveld is om te huilen. Hoop nog altijd op een versterking op het middenveld en achterin. En Zoet zsm vervangen door Unnerstal.

27 juli 2019 om 21:49

Niet echt gezien die aanval van PSV vandaag, voelde zelfs wat onmachtig. Bergwijn op 10 lijkt mij niet de meest ideale plek voor hem. Bruma voetbalt beter met ruimte voor zich. Gakpo en Lammers speelden op zich redelijk.

Leuk dat de schaal naar Ajax gaat,de eerste keer dat de JC schaal in de JC arena naar het cluppie van JC gaat....

En wat zullen ze bij Sevilla in hun vuistje lachen zeg dat ze nog 16 miljoen voor die prutser van een Promes hebben ontvangen.

27 juli 2019 om 20:48

Die heeft werkelijk waar niets laten zien...miskoop. Net als Bruma aan PSV zijde. Beperkt zeg voor dat geld.

27 juli 2019 om 20:55

Fct je bent nu te laat met het benoemen van een miskoop. Hoop van harte dat hij jouw ongelijk bewijst.

27 juli 2019 om 21:10

Hoop het ook voor jou ...16 milj is behoorlijk wat monetten. Hij heeft mij bij Twente, in Moskou, in Oranje nooit echt kunnen overtuigen. Ook vanavond wederom een slappe pot.

28 juli 2019 om 09:51

Wie kan jou dan wel overtuigen als wat Promes in Moskou deed, niet goed genoeg is? Is daar speler van het jaar ook geworden. Niet alleen van Spartak, maar de gehele competitie.

Zei ik al van te voren 3-1 voor ajax oke zit er toch Naast maar verschil is toch 2 doelpunten PSV is minder als Nederlands 11 tal van vrouwen

Ziyech heeft in 1 helft meer gelachen dan de gehele Afrika Cup...zegt genoeg.

Snel vroeg druk voor uit zetten meer diepte gang in het spel
Ruimtes moeten gemaakt worden door het middenveld zodat een cv kan indrubbelen als de 2 back diep en hoog staan zak de cvm terug zodat je nog 3 man achter hebt staan

Tagg van Bommel aub
Onder Cocu was het voetbal ook saai
Maar die pakte wel prijzen dat is het verschil tussen van Bommel en cocu

nog even over Hendrix, die had voor die tackle al niet op t veld moeten staan. Voor de aftrap al niet. Niet eens voor de warming up.

Ik vond Ajax eigen best matig, ze vielen me meer tegen dan Psv. Ik had nauwelijks verwachtingen van PSV puur omdat Dinsdag veel belangrijker is. Dat zag je ook wel terug aan de opstelling. Maar goed vond Ajax laf en mat spelen. PSV was lui en ongeïnspireerd.
Hendriks was de minste, nieuwe fransman ongelukkig en ik hoop toch dat de nieuwe duitser misschien met Viergever of deze fransman leiding aan de defensie kan geven. Want soms leek het toch een stuurloos schip.

Heb er wel hoop voor dinsdag.
moet toch goed komen, denk de volgende namen,

Zoet
Dumfries
Lukassen
4gever
Lato/Boscagl
Guti
Bruma
Rosario
Lozano
Malen
Bergwijn

Ajax had geen zin om meer gas te geven en PSV kan momenteel simpelweg niet beter. Zowel de defensie als het middenveld van PSV is echt niet beter dan dat van een middenmoter. Schuurs bij Ajax viel me heel positief op. Hendrikx daarentegen was echt het toppunt van drama. Heb het altijd een 13 in een dozijn speler gevonden en als PSV een leuk centje kan krijgen voor hem zou ik geen seconde twijfelen.

Laat ze maar denken dat ze de beste zijn, zo goed speelde ajax niet danzij het snelle doelpunt winnen ze. Maar ik vond psv helemaal niet zo slecht. Het komt wel goed met ons.

28 juli 2019 om 15:36

Tja, het grappige is, Ajax is simpelweg ook de beste! En wat nog vervelender is voor de rest; als het even geen goede aankoop lijkt, trekken ze in de winter de portemonnee en halen ze voor 20 miljoen een aanvaller of een verdediger. Daar kunnen Feyenoord en PSV alleen maar van dromen.

De beste zullen niet altijd de eerste zijn. maar ajax kan idd kopen wie ze willen en daar moet wij tegen opboksen.goeie uitdaging !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren