Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax denkt aan nieuwe deal met terugkoopclausule met Juventus’

Laatste update:

Ajax en Juventus zijn zo goed als akkoord over Matthijs de Ligt, die na maanden van geruchten voor een bedrag van 75 miljoen euro de overstap lijkt te gaan maken naar de Italiaanse grootmacht. De twee clubs treffen elkaar mogelijk binnenkort echter opnieuw aan de onderhandelingstafel, aangezien de Amsterdammers nadrukkelijk in de markt zouden zijn voor Moise Kean.

De negentienjarige aanvaller geldt al jaren als een van de parels in de jeugdopleiding van La Vecchia Signora en rammelde in het afgelopen seizoen nadrukkelijk aan de poort bij de hoofdmacht. Luca Bianchin, Juventus-volger namens La Gazzetta dello Sport, vertelt in gesprek met de NOS echter dat de club uit Turijn overweegt om deze zomer afscheid te nemen van Kean.

De miljoenen die de jongeling op zal brengen moeten daarna, samen met de transfersom die betaald zal worden voor Gonzalo Higuaín, gebruikt worden om Mauro Icardi los te weken bij Internazionale. De kans is daarom aanwezig dat Kean volgend seizoen in de Eredivisie speelt, aangezien Ajax volgens Bianchin op dit moment de ‘belangrijkste kandidaat’ is om hem over te nemen.

Welk transferbedrag Juventus voor Kean in gedachten heeft is niet helemaal duidelijk, maar volgens berichten uit Engeland heeft Everton zich onlangs tevergeefs met een kleine 35 miljoen euro in het Allianz Stadium gemeld. De kans is echter aanwezig dat die prijs wat omlaag zou kunnen gaan als er aan de eisen van Juventus voldaan wordt. De Italianen willen namelijk dat er in een deal voor Kean een terugkoopclausule wordt opgenomen, waardoor er normaal gesproken een minder hoog bedrag voor de jongeling betaald zal moeten worden.

Denk jij dat Moise Kean volgend seizoen voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou ik niet snappen tenzij dolberg verkocht wordt. Kean is echt heel goed maar we hebben 3 spelers die in de spits kunnen en traore die er aan komt.

13 juli 2019 om 11:00

Ajax moet natuurlijk Dolberg direct verkopen als ze Moise Kean kunnen inlijven. Dolberg heeft het al twee jaar totaal niet meer. En Huntelaar loopt op zijn laatste benen met zijn 35 jaar. Die kan echt niet meer elke wedstrijd 90 minuten spelen. En Lassina Traore moet zich eerst nog een jaartje doorontwikkelen bij Jong Ajax. Is nog te onervaren, nog niet goed genoeg en nog te wisselvallig.
Kean moet Ajax altijd willen hebben. Hij is 1 van de grootste talenten in zijn leeftijdscategorie vergelijkbaar met De Ligt.
Een doelpuntenmachine, fysiek enorm sterk, echt een beest.
Voor 20-25 miljoen deze Moise Kean binnenhalen en dat Juventus hem dan na 3 seizoenen terugkoopt met de terugkoopclausule voor zo'n 50 miljoen.
Geweldige aanval krijgt Ajax dan met Neres, Moise Kean en Tadic. Alvarez en Propper dan nog binnenhalen en Vd.Beek, Ziyech en Neres nog een jaartje binnenboord zien te houden. Dan is de basisselectie wel klaar:

Onana
Mazraoui/Promes Alvarez Blind Tagliafico
Vd.Beek Propper Ziyech
Neres Kean Tadic

13 juli 2019 om 11:41

Dolberg verhuren is veel slimmer. Niemand gaat nu nog 10 mln neertellen voor Dolberg nav vorig seizoen. Als Kean komt dan zou dat de reden kunnen zijn dat Isak niet is gehaald, wat anders een blunder is als je geen Ajax waardige spits van onder de dertig hebt rondlopen. Huntelaar loopt op zijn laatste benen? Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien Dominiquethiem, maar was het niet juist dat als Huntelaar er vorig seizoen in kwam dat er veel meer energie in de wedstrijd kwam. Dat steevast wijzen naar zijn leeftijd is veel te kortzichtig. Bij de vrouwen 5 km heeft vorig jaar nog een 35 jarige Nederlandse vrouw gewonnen van Sablikova. Federer verslaat gisteren Nadal nog op zijn 38ste. etc etc. Op Traore gaan hopen die net een half jaar in Amsterdam is, lijkt me nu ook niet echt onderbouwd en weloverwogen beleid van een club die op 5 seconde na in de champions league finale stond. Al bij al is het natuurlijk een zeer raar besluit dat als je Isak voor 8 mln op kan halen, je dat niet gelijk deed, nav bijv. een Dolberg, die het niet in zich heeft.

13 juli 2019 om 12:28

@Dominique, je zegt wel vaker dat Promes als back moet spelen. Je weet dat hij dat niet meer wil? Hij wilde onder andere een transfer omdat hij het zat was om op een positie te spelen die niet zijn natuurlijke positie is.

13 juli 2019 om 12:35

Dat weet ik. Maar hij zal toch basis willen spelen lijkt mij. En met een eventuele komst van Kean en het behoud van Ziyech en Neres lijkt er alleen een basisplek voor hem in te zitten als wing back als Ajax al zo wilt gaan spelen. Maar een plek op de bank is in dat geval waarschijnlijker. Vertrekt Ziyech of Neres of Kean komt niet dan zal Promes wel basis spelen als rechtsbuiten.

13 juli 2019 om 12:49

Hahaha...dat gaat natuurlijk nooit gebeuren,je denkt dat ze bij Juve niet tot 3 kunnen tellen?
20 tot 25 miljoen kopen en met een terugkoopclausule van 75 miljoen en ook nog de garantie dat Kean 3 jaar bij Ajax gaat spelen.
Spijt me heel erg dat ik je wakker maak uit een natte droom,maar dit gaat natuurlijk never nooit gebeuren.
.
Waarschijnlijk mocht dit allemaal doorgaan kan Ajax een 10 miljoen winst op maken,wanneer Juve Kean weer terug wil hebben.

13 juli 2019 om 12:55

Desnoods 20-25 miljoen winst en 2-3 seizoenen bij Ajax spelen vind ik ook prima .
Heeft Ajax nog mooi even de tijd om Lassina Traore en Brobbey verder te laten ontwikkelen en hebben ze een paar seizoenen de beschikking over een Europees toptalent in de spits.
Met Neres, Kean en Tadic heeft Ajax dan gewoon een aanval van Europees topniveau.

13 juli 2019 om 16:50

Ja leuk dat Marin is gehaald maar Propper is wel een klasse beter schat ik in vooralsnog. Dus Marin mag dan inderdaad voorlopig op de bank samen met Schone.
Promes is gehaald als flankspeler maar mocht het te druk voorin worden kan hij misschien toch weer als wing back gebruikt worden. Zo niet mag ook Promes op de bank. Ajax heeft geld genoeg nu dus kunnen ze het zich zelfs veroorloven om dit soort spelers op de bank te zetten als dat moet. Als Propper kwalitatief de beste is moet hij gewoon basis spelen. Idem dito met Neres en Tadic. Zij zijn de beste flankspelers kwalitatief gezien.

13 juli 2019 om 11:02

Gedeeltelijk eens, aan de andere kant is Huntelaar volgend seizoen wellicht geen speler meer en het is maar afwachten of Dolberg het ooit nog wordt. In dat geval heb je enkel Traore (waar ik hoge verwachtingen van heb) en wellicht Brobbey. Als je Kean kan krijgen moet je dat altijd doen lijkt me

13 juli 2019 om 11:15

Op basis van wat heeft iedereen zoveel verwachtingen van Traore?

13 juli 2019 om 11:17

Nou Briiian, de wedstrijden die ik van Traore zag bij Jong Ajax en de oefenpot tegen Anderlecht ziet het er allemaal prima uit bij die jongen.

13 juli 2019 om 11:19

Op basis van de wedstrijden die we van hem hebben gezien. Die jongen komt er wel. Maar voor nu nog te vroeg

13 juli 2019 om 12:26

Obv zijn kwaliteiten lijkt me? Is een gigantische atleet, heeft veel power in alles en is fysiek ijzersterk met een goede techniek. Eerste half jaar bij Jong Ajax was zeer goed, zeker voor een speler die net vanuit andere kant van de wereld kwam en pas voor het eerst profwedstrijden speelt. Ook de woorden van ten Hag eind vorig seizoen waarin hij aangaf dat hij in de plannen voorkomt dit seizoen zijn interessant, is al gedebuteerd in Ajax 1 (als eerste speler uit 2001) en lijkt goed aan te haken momenteel. Zelfs al international van Burkina Faso trouwens.

13 juli 2019 om 11:09

Kean is veel beter dan de opties van Ajax.

13 juli 2019 om 11:18

@LucasAndersen : Ik zou het juist heel goed snappen als je als Ajax zijnde Moise Kean binnen kan harken!
3 spelers heb je inderdaad momenteel lopen, maar Klaas gaat ook geen jaren meer mee, en als Dolberg weer zoon seizoen draait zal dit ook zijn laatste worden.
Als je kan kiezen tussen die opties, zou ik het wrl weten!

13 juli 2019 om 11:19

Ajax wil weer knallen in de CL. Dolberg is geen zekerheid is wel gebleken. Huntelaar is niet tegen elke tegenstander een handige spits en die traore is nog niet op het juiste niveau. Kean zou een topaanwinst zijn maar voor nu neem ik dit bericht met een korreltje zout.

13 juli 2019 om 11:32

Het enige dat Ajax nog mist is een echt goede spits. Dolberg zou ik een jaartje verhuren en kijken of hij zonder enorme druk en verwachtingen wel weer gaat presteren. Huntelaar is de ideale stand-in, en Traore heeft nog een lange weg te gaan. Ajax moet absoluut een topspits erbij halen.

13 juli 2019 om 11:36

Een spits van 36 en een overhypte Dolberg die geen knikker raakt...

Als je dan Kean tegen gunstige voorwaarden kan binnen halen is de keuze snel gemaakt, denk ik zo.
Traore zou ik lekker verhuren, aan bijvoorbeeld een Utrecht. Kan die zich mooi in de EL laten gelden.

13 juli 2019 om 11:43

Volgens mij vergeet je Tadic nog.

13 juli 2019 om 12:13

Tadic speelt meestal linksbuiten. Af en toe in de spits.

13 juli 2019 om 12:15

Denk je dat clubs als Utrecht zitten te wachten op een huurspeler die alleen bij een middenmoter in de KKD heeft gespeeld. Hebben net Dalmau binnen gehaald en die mikken ook wel hoger dan huurspelers van dat niveau. Zou eerder aan een PEC, VVV of Fortuna denken en ga je daar je jeugdspelers naartoe sturen? Om even terug te komen op dit onderwerp. Als je Kean kan binnenhalen moet je dat natuurlijk gelijk doen, leuk dat je Traore in de jeugd hebt maar die komt nergens in de buurt van Kean en Dolberg is ook maar een overschatte speler.

13 juli 2019 om 12:32

Sporadisch is ook weer overdreven weinig. 19 wedstrijden dit seizoen als spits gespeeld vanaf het begin. Daarnaast heeft hij gewoon gelijk, wordt het niet een beetje te druk voorin met Tadic, Ziyech, Promes, Bande, Dolberg, Huntelaar, Neres en dan wellicht ook nog Kean. Dan heb je ook nog jeugdspelers die hierdoor sowieso niet gaan doorbreken..

13 juli 2019 om 12:42

Het wordt druk inderdaad. Maar er kan nog van alles gebeuren. Ziyech en Dolberg kunnen nog verkocht worden bijvoorbeeld. Bande zal zich eerst via Jong Ajax in de basis moeten knokken. Heeft lang niet meer gespeeld. Promes kan eventueel ook als wing back spelen of als reserve worden gebruikt. Niet ideaal maar het zou zo kunnen uitkomen. In ieder geval zie ik Kean ook graag komen zelfs al is het druk voorin.

13 juli 2019 om 16:45

Dat van Bande snap ik maar die is toch op termijn ook gehaald als speler voor het 1ste? Die heeft ook 8/9 miljoen gekost. Dolberg zie ik niet verkocht worden eerlijk gezegd en Ziyech misschien nog wel maar daar is amper interesse voor tot nu toe. Als Promes als wingback moet spelen dan is het wel noodzakelijk dat je überhaupt met wingbacks speelt en dat doen Ajax niet haha..

13 juli 2019 om 11:45

Dolberg is gewoon matig, ze hadden hem moeten verkopen toen ze in de finale stonden van de Uefa cup. Sierhuis, Lang en nog paar andere talenten konden dat makkelijk opvangen. Frenkie de Jong, Blind, Ziyech en De Ligt dat zijn andere spelers die nauwelijks te vervangen zijn.

13 juli 2019 om 12:53

Lucasandersen

"dat zou ik niet snappen tenzij dolberg verkocht wordt. Kean is echt heel goed maar we hebben 3 spelers die in de spits kunnen en traore die er aan komt."

Logisch dat je dat niet zou snappen omdat dat niets meer met beleid voeren te maken zou hebben, maar met opportunisme in zijn meest pure vorm. Dolberg verkopen is e reinste vorm van kapitaalvernietiging nu zijn transferwaarde naar een dieptepunt is gezakt. Ajax heeft al 5 spitsen onder contract en Brobbey komt er ook nog eens aan. Als er een speler overbodig is, is het Moise Kean en bovendien heeft Ajax met Promes en Bande al twee gelijksoortige spelers onder contract staan. En dan heb ik het nog niet eens over de waanzinnige transfersom die hij zal moeten opbrengen, aangezien Juve vorige week nog een aanbieding van 35 miljoen geweigerd heeft. En als laatste heeft hij Raiola als zaakwaarnemer en het laatste waar Ajax aan zou moeten beginnen, is nog een paard van Troje binnenhalen.

13 juli 2019 om 12:58

Dolberg kapitaalsvernietiging? Hij is voor 1,5 miljoen gekocht toch? Hij zal sowieso winst opleveren.
Traore en Brobbey moeten zich eerst nog verder doorontwikkelen. Bande komt net terug van een zware blessure. Laat hem eerst weer speelritme opdoen bij JA.
Kean is zeker welkom als eerste spits.

13 juli 2019 om 13:59

@dominiquethiem

"dolberg kapitaalsvernietiging? Hij is voor 1,5 miljoen gekocht toch? Hij zal sowieso winst opleveren."

Kapitaal heeft helemaal niets met de aankoopprijs te maken. Dolberg vertegenwoordigde 2 jaar geleden nog de een waarde van 30 tot 50 miljoen. Door blessures en vormverlies is die waarde sterk gedaald waardoor het oliedom en kapitaalvernietiging zou zijn om hem nu te verkopen terwijl dat niet nodig is omdat hij nog drie jaar onder contract staat. Het zou het toppunt van opportunisme zijn om hem weg te doen voor iemand van wie je nog maar moet afwachten of hij kan aarden bij Ajax en die bovendien een zaakwaarnemer heeft met wie Ajax tot nu toe louter problemen heeft ondervinden. En het zou nog veel dommer zijn om in te stemmen met een veredelde huurconstructie waardoor hij op ieder moment kan worden terug gehaald. Als hij werkelijk zo goed is, is hij binnen een jaar weer vertrokken en levert het alleen maar financieel voordeel op. Als Kean komt, zal hij voor 5 jaar moeten tekenen en gaat hij de ontwikkeling van Danillo, Traore en Brobbey in de weg zitten omdat die er de komende jaren ook nog gewoon zijn. En bestaat de mogelijkheid dat zij wegens een gebrek aan perspectief vertrekken en als Kean dan ook besluit te vertrekken, zit Ajax volstrekt onnodig met een spitsenprobleem. Dus gewoon lekker in Turijn laten, dat zal ook gebeuren omdat Overmars nooit bereid zal zijn om het bedrag op tafel te leggen dat Juve zal wiilen ontvangen en het salaris dat Kean zelf zal willen ontvangen en de commissie die Raiola zal eisen. Ook dat is allemaal kaptaalvernietiging omdat het om een volstrekt overbodige speler gaat

13 juli 2019 om 14:06

Niet snappen? Deze jongen is echt een mega talent, zie ik echt veel liever dan nog een seizoen Dolberg zien stuntelen

Lijkt me sterk dat Ajax 25,30 mln uit gaat geven

13 juli 2019 om 11:06

Omdat? Geld is er, exceptioneel talent. Huntelaar nog een jaartje en kean en dolberg om spitspositie. Kean kan ook op de flank

13 juli 2019 om 14:04

Alleen zijn de flanken met Tadic, Ziyecg, Neres, Promes, Bande en eventueel Lang ook al druk bezet.
Ik denk niet dat 25 miljoen een probleem is, meer dat de selectie aan alle kanten uitpuilt op dit moment en dat Ajax op een nieuwe verdediger na niemand meer gaat halen tenzij er nog een bepalende speler vertrekt.

13 juli 2019 om 11:29

25 miljoen is een prima bedrag, met een terugkoopclausule van 75 miljoen na het derde jaar.

Als Kean zich geweldig manifesteert zal hij voor Juve veel meer opbrengen en bij Ajax hebben de jeugdige spitsen de tijd om zich verder te ontwikkelen.

Mogelijk Dolberg dan in de verkoop.

13 juli 2019 om 11:35

Een terugkoopclausule is normaal gesproken bedoeld om als verkopende club een speler na verloop van tijd relatief goedkoop weer terug te kunnen kopen. Een clausule van 75 miljoen zou natuurlijk nergens op slaan. Dat zou dan zo'n 45-50 miljoen zijn.

13 juli 2019 om 11:42

Normaal gesproken wel, maar de spelers worden gedurende een seizoen steeds duurder.

Zie het maar als een stukje inflatie waar rekening mee wordt gehouden.

Goede spelers gaan steeds meer geld kosten, kijk maar naar de Ligt heeft bij Juve al een minimale verkoopprijs van 150 miljoen.

13 juli 2019 om 12:01

Nah je kunt het ook overdrijven hoor haha. Leuke idyllische gedachte vanuit Amsterdams perspectief misschien maar waarom zou Juve in hemelsnaam meewerken aan zo'n opzet. Voor (slechts) 25 miljoen een van de grootste spitstalenten ter wereld laten vertrekken en dan, na 3 jaar pas nota bene (?), een terugkoopoptie voor het drievoudige. Dat is gewoon erg onrealistisch en zal never nooit gaan gebeuren. Ik heb Overmars hoog zitten maar hij is geen tovenaar he hahah!

13 juli 2019 om 12:05

Een terugkoopclausule is juist ook bedoeld om die inflatie te omzeilen haha. Een clausule zo hoog maken omdat geld minder waard wordt in de voetballerij schiet voorbij aan het doel van zo'n clausule.

13 juli 2019 om 12:14

Sanderk91, Skede,

Zei het ook met een glimlach, maar als je al een verdubbeling van de aankoopprijs( Mathijs) doet, mag ook Ajax wel een duit in het zakje doen.

Als Kean niet de belofte blijkt te zijn die men denkt dat hij is, hoeft Juve hem niet terug te kopen en heeft Ajax 25 miljoen weggegooid.

Speelt Kean daar in tegen de sterren van de hemel, lacht Juve weer voor de tweede keer.

13 juli 2019 om 12:58

@leeuw087

"25 miljoen is een prima bedrag, met een terugkoopclausule van 75 miljoen na het derde jaar."

Misschien goed om wat minder vaak naar de Efteling te gaan, volgens mij begin je echt in sprookjes te geloven. Ajax heeft weken moeten steggelen met Juve om 75 miljoen voor De Ligt te kunnen ontvangen en dan zou die zelfde club volgens jou vervolgens bereid zijn om eenzelfde bedrag voor een speler op tafel te leggen die men al onder contract heeft. Hilarisch! Juve is met Kean in gesprek over een contract tot 2024 en dan ligt het volgens mij toch veel meer voor de hand om hem 1 of 2 jaar uit te lenen ipv hem te verkopen en vervolgens voor het driedubbele bedrag terug te kopen.

13 juli 2019 om 14:08

Scepticus38,

Zou wel wat vaker naar de Efteling willen, ben er al heel lang niet geweest.

Maar geloof ook niet dat Kean onze kant op gaat komen, zal het wel gebeuren dan hooguit met een terugkoopclausule waarbij ik denk dat Ajax dan nog wel 35 miljoen er aan wil overhouden.

Als Kean daadwerkelijk zo goed is, zie ik Marc nog wel wat water bij de wijn doen maar niet teveel.

13 juli 2019 om 15:06

@leeuw087

"zou wel wat vaker naar de Efteling willen, ben er al heel lang niet geweest.

Maar geloof ook niet dat Kean onze kant op gaat komen, zal het wel gebeuren dan hooguit met een terugkoopclausule waarbij ik denk dat Ajax dan nog wel 35 miljoen er aan wil overhouden."

Schitterend! Je hebt in ieder geval humor en zelfspot, dat weet ik wel te waarderen. Wat die terugkoopclausule betreft, denk ik dat Ajax niet het probleem is, maar vrees ik dat Juve er niet voor te porren zal zijn om de hoofdprijs te betalen voor iets dat de club al in bezit heeft.

13 juli 2019 om 13:54

Het geld is er, aan transfers en de CL is er in een jaar tijd meer dan 250 miljoen binnen gekomen, en er is oas "40" uitgegeven.
Als ajax deze transfer periode de 20 miljoen niet aantikt (ze gaan met een aantal transfers toch al flink die kant op) dan in de volgende wel.

13 juli 2019 om 14:51

@wilfriedbony9

"lijkt me sterk dat Ajax 25,30 mln uit gaat geven"

Volgens Freek Jansen die meestal goed is geinformeerd, is de selectie na de komst van Alvarez rond. Ajax gaat volgens hem geen pogingen ondernemen op Bergwijn bij PSV los te weken en de komst van Moise Kean wordt hoogst onwaarschijnlijk geacht gezien de uitstekende bezetting van de spitspositie. Het belangrijkste argument om dat niet te doen, is echter dat men nog steeds het volste vertrouwen heeft in Dolberg en er alles aan gaat doen om hem weer op het niveau van 2 seizoenen terug te krijgen nu hij voor het eerst in 2 jaar helemaal blessurevrij is. Mogelijk komt er nog iemand bij voor de vleugels als Zyech of Neres vertrekt, maar laatstgenoemde gaat hoogstwaarschijnlijk opnieuw een verbeterd contract ondertekenen bij Ajax en zou zich aan de club hebben gecommitteerd. Mooi om te horen dat Ajax gewoon beleid blijft maken maakt en het opportunisme en het handelen naar de waan van de dag tot de successupporters beperkt blijft. Daar word ik altijd blij van.

Als juventus de ligt voor een uitverkoop prijs mag halen neem ik aan dat ajax in de deal heeft besproken moise kean voor een uitverkoop prijs mag ophalen hoop ik?

13 juli 2019 om 11:02

75 miljoen uitverkoopprijs? Man man man...

13 juli 2019 om 11:09

Eens, behalve met dat man, man, man.....die 'gevleugelde' uitspraak mag wel eens oneervol ten grave gedragen worden

75 miljoen is een bedrag waarvan nagenoeg alle Ajacieden en voetballiefhebbers zo'n negen maanden geleden zeiden: volstrekt belachelijk, ondenkbaar, onmogelijk.
Nu is het opeens wisselgeld. Het kan verkeren, laten we het er op houden dat de kenners een groot aanpassingsvermogen hebben....

13 juli 2019 om 11:16

Gezien de huidige transfermarkt is 75 miljoen gewoon een koopje voor De Ligt. 19 jaar nog maar pas en nu al zoveel indruk gemaakt internationaal en nationaal.

13 juli 2019 om 11:25

Mazzeltje dat de 50 miljoen afspraak niet met Raiola gemaakt is dan?

75 miljoen is helemaal geen koopje, zelfs niet in deze op hol geslagen markt. Ik weet, het doet pijn aan de ogen om zoiets te lezen maar de vertroebelde blik die een aantal mensen hebben op geld is tenenkrommend.

13 juli 2019 om 11:46

Fr_jc,

Denk dat Raiola die 50 miljoen wel aan Juve heeft verteld, maar niet aan de andere clubs die interesse hadden.

Had daardoor mogelijkheid om veel meer geld voor zichzelf en de Ligt te vragen, helaas voor hem is Marc ook standvastig en daarom heeft Raiola nu genoegen genomen met een bescheiden commissiebedrag van 8 miljoen.

13 juli 2019 om 11:55

Voor Ajax ook hoor want hoevaak heeft Ajax er 1 verkocht voor zulke bedragen. Ja precies alleen Frenkie en De Ligt..
De hoogste hiervoor was gewoon Sanchez. De markt is gewoon weer flink gestegen in een paar jaartjes.

13 juli 2019 om 12:02

@dominiquethiem

Gaat helemaal niet of ik dat als Feyenoorder ondenkbaar vind... Zet die bril even af, dank alvast.

De Ligt is inderdaad een zeer groot talent, aanvoerder op 19 jarige leeftijd, op zijn 17e al een EL finale onder de riem en een halve CL finale alsook een finale Nations league. Maar dat betekent dan automatisch dat er bedragen uit moeten worden betaald die een willekeurige supporter uit zijn duimpje zuigt? Velen noemen hier 'markt conforme' bedragen. 75 miljoen is overeengekomen en dus is dat bedrag markt conform.

Felix voor 126 miljoen kun je gewoon wegschrappen uit je reactie, is niet markt conform maar een clausule die gelicht is en is dus een dooddoener met 0 inhoud.

13 juli 2019 om 12:04

@ronalddebier

Clausule... Hoef ik verder niets aan toe te voegen want over Felix heeft geen onderhandeling plaatsgevonden.

13 juli 2019 om 12:07

@leeuw087

Dat is ook een gedachte die er wel in me opgekomen is
Alleen had Raiola daar nog niets mee te maken, was voor zijn tijd schijnbaar gemaakt

Het is verschrikkelijk voor Raiola om 'maar' 8 miljoen te verdienen, slapeloze nachten is zo maar een inschatting

13 juli 2019 om 13:01

Nick Danninga

"75 miljoen is een bedrag waarvan nagenoeg alle Ajacieden en voetballiefhebbers zo'n negen maanden geleden zeiden: volstrekt belachelijk, ondenkbaar, onmogelijk."

Volgens mij er in de tussentijd ook iets gebeurd waar nagenoeg alle Ajacieden en voetballiefhebbers aan het begin van het seizoen van zouden hebben gezegd: volstrekt belachelijk, ondenkbaar, onmogelijk."

13 juli 2019 om 11:11

We moeten nu niet gaan overdrijven met de transfersommen na Frenkie 86 miljoen max en 75 voor De Ligt. Er word gewoon minder betaald voor verdedigers en we zitten in de top 3 grootste transfer voor verdedigers. Wees eens tevreden, als Overmars en co inderdaad 50 miljoen hadden gezegd heeft ie het nog echt knap gedaan.

13 juli 2019 om 11:22

Minder betaald voor verdedigers. Maar de ligt is een verdediger waar de wereldtop achteraan zat. Het grootste verdedigende talent ter wereld. Dan mag je wel hoog in de boom gaan zitten en is 75 miljoen in deze tijd gewoon een koopje voor welke club dan ook. Net als frenkie

13 juli 2019 om 11:35

75 miljoen is een geweldig bedrag natuurlijk. Maar het is niet de absolute hoofdprijs. Iets wat Overmars meestal wel voor elkaar krijgt met het verkopen van spelers. Daarom de ietwat teleurgestelde reacties.
Er werd meer gehoopt op een bedrag van 85-90 miljoen. 75 miljoen is voor De Ligt gewoon een koopje want over een paar seizoenen is hij alweer 150 miljoen waard. Dus ook de prijzen van de beste verdedigers gaan fors stijgen de komende jaren.
In dat beeld gezien heeft Overmars niet het onderste uit de kan weten te halen en lijkt het er meer op dat De Ligt zijn transfer wordt gegund.

13 juli 2019 om 11:38

Ja maar soccerfan, we weten helemaal niet over gemaakte afspraken met beide partijen, we weten niet het fijne waar de speler zelf naar toe wilt, De Ligt wou vorig jaar al weg volgens berichtgeving, zijn er toezeggingen gedaan door Ajax en/of De Ligt. Het is geen FM of FIFA. We moeten wel realistisch blijven. Frenkie en De Ligt hebben alle records verbroken in NL.

13 juli 2019 om 11:38

Had Ajax de CL gewonnen, was NL op het WK actief geweest en daar minimaal halve finale of finale gehaald, had NL ook nog de Nations League gewonnen en dat allemaal met de Ligt als de grote regisseur dan was een Mbappe-achtige prijs niet ondenkbaar geweest.

Maar dat is niet het geval dus 75 miljoen is meer dan netjes. Daarmee behoort hij in 1 klap tot de duurste verdedigers ever en staat hij in de bovenste regionen van de duurste transfers ever.

13 juli 2019 om 11:40

Uhu nee gewoon prima bedragen voor een Nederlandse club. De tijd zal het leren of het een koopje was.

13 juli 2019 om 11:42

En als ze 90 hadden gekregen hadden er hier weer een paar geroepen dat het 100 / 110 had moeten zijn. Zo blijf je bezig! Dat is gewoon stoere blabla praat.

13 juli 2019 om 12:04

Met 90 a 100 miljoen voor De Ligt waren de meesten gewoon tevreden mee geweest.

13 juli 2019 om 11:47

75 miljoen uitverkoopprijs? Sommige slaan echt helemaal door zeg. Heeft nu een jaar bewezen mee te kunnen op het hoogste niveau maar ook heel veel wedstrijden gehad dat hij liet zien nog zijn foutjes te maken. En dat mag ook op die leeftijd, maar sommige hebben het er al over dat hij over een jaar het niveau van Dijk heeft, dan snap je het echt niet hoor. Als je even kijkt, in de nations league tegen Engeland maakt hij twee grote fouten, tegen Juventus heeft hij 1 taak (Ronaldo niet laten scoren) en die is hij twee keer volledig kwijt, tegen Tottenham is hij helemaal de weg kwijt als een matige voetballer als Llorrrente erin komt. Mensen vergeten dit soort dingen vaak als hij er vervolgens 1 binnenkopt. In de absolute top interesseert ze dat echter weinig, daar gaat het erom dat je die paar foutjes per wedstrijd tot het minimum beperkt, en hij heeft laten zien dat nog te hebben op het hoogste niveau.

13 juli 2019 om 11:55

En waar speelde Van Dijk toen hij nog maar 19 jaar was? De Ligt is veel verder in zijn ontwikkeling op deze leeftijd dan Van Dijk was op deze leeftijd.
75 miljoen is een koopje voor een uitzonderlijk groot talent als De Ligt.
Zeker in de huidige transfermarkt.
Over 2 jaar is hij alweer het dubbele waard, 150 miljoen. En dat voor slechts een centrale verdediger. Ajax had er dus zeker meer voor kunnen krijgen.

13 juli 2019 om 12:13

Ik ben het met je eens dat 75 miljoem absoluut geen uitverkoopprijs is hoor, dat is gewoon keurig martkconform (geschatte transferwaarde is ook 70 miljoen). En ja, De Ligt maakt af en toe nog zijn foutjes. Desalniettemin vind ik je stukje over "in de absolute top interesseert dat ze weinig" wat overtrokken. Was het ook niet de taak van Pique of Liverpool niet 4 keer te laten scoren? Was het ook niet de taak van de Madrid defensie om Ajax niet 4 keer te laten scoren? Etc. Dat hele verhaal van in de top gebeurt zoiets niet is een wassen neus. Tuurlijk gebeurt het minder, maar niemand is foutloos, ook niet bij Real, Liverpool of Bayern. Nu kwam Van Dijk dit jaar angstvallig dichtbij perfectie, en ook Bonucci, Ramos of Godin hebben zulke bijna foutloze seizoenen gekend, maar wel toen ze 25+ waren. De Ligt heeft gewoon een zeer stabiel seizoen gespeeld afgelopen jaar, met af en toe een foutje maar nog veel vaker cruciale bijdrages, in zowel verdedigend als aanvallend opzicht. Als je alles tegen elkaar wegstreept kun je slechts 1 ding concluderen: er is wereldwijd, betreft jonge CV's, gewoon niets beters dan Matthijs de Ligt. Ik denk dat Juve de volgende van vele wereldklasse centrale verdedigers hier heeft binnengehaald. En die laatste foutjes zover mogelijk afleren, dat leer je enkel door meer ervaren. Nou met Chiellini en Bonucci als leermeesters kan je eigenlijk amper beter zitten.

13 juli 2019 om 13:15

Klopt, Ajax mag Keane ook voor een uitverkoop prijs kopen. Een van de talentvolste jonge spitsen ter wereld, international, ik zeg 60 miljoen als vriendenprijs.

Dit moet je als Ajax zijnde niet willen. Er zijn al een aantal spitsen. Daarbij komt dat met een terugkoopsom de speler zich eigenlijk ontwikkelt voor Juventus tot zij hem rijp achten voor hun selectie.

Er zijn vast nog wel andere opties voor Ajax om te halen.

13 juli 2019 om 11:02

Natuurlijk moet Ajax dit wel willen.
Dolberg is al twee seizoenen hopeloos uit vorm en moet Ajax afscheid van nemen. Huntelaar is al oud en versleten met zijn 35 jaar. En Lassina Traore is nog te onervaren en nog niet goed genoeg om de eerste spits van Ajax te zijn.
Daarnaast is een aanval met Neres, Moise Kean en Tadic gewoon van Europees topniveau en dat kun je niet zeggen met Dolberg, met Huntelaar of met Lassina Traore erbij als eerste spits.

13 juli 2019 om 11:35

Op basis van wat is Kean Europese top dan? 41 profwedstrijden, 12 doelpunten. Tegen Ajax in de CL kon hij ook geen potten breken. Daar was hij niet veel beter dan diezelfde Dolberg tegen Spurs. Ik denk dat mensen Kean hier zwaar overschatten. Zou het oprecht een domme aankoop vinden.

13 juli 2019 om 11:46

Tegen Ajax kon hij geen potten breken? Serieus hij heeft 1 helft gespeeld. Domme aankoop? Kean is potentiële top. Veel beter dan een dolberg uit vorm, een 36 jarige en wat jeugdspelers die alleen in jong Ajax hebben gespeeld.

13 juli 2019 om 11:48

Dolberg heeft toch ook maar 1 helft gespeeld tegen Spurs? Daar wordt hij door sommige hier nog steeds op afgebrand.... Dolberg is ook gewoon potentiele top. Dolberg in vorm is ook beter dan een Kean uit vorm, Huntelaar en wat jeugdspelers....

13 juli 2019 om 11:51

Heeft enorme potentie net als De Ligt. Qua talent, qua potentie en qua mentaliteit veel beter dan Dolberg.

13 juli 2019 om 11:53

1 op 4 met vooral invalbeurten voor een 19 jarige is gewoon heel goed hoor Zytto, Kean is allesbehalve overschat, en ik kijk al langer naar die jongen zijn wedstrijden dan al degene die hem hier afbrekenen tesamen. Dit seizoen 9 goals in 600 minuten, dat is één goal om de 66 minuten, vaak nog winnende of beslissende goals ook.

13 juli 2019 om 12:09

Alex Ik geloof ook zeker dat het een goede spits is, maar mensen doen net of hij al Europese top is terwijl hij nog niet veel meer bewezen heeft dan Dolberg. Begrijp me niet verkeerd, maar met Promes, Tadic, Ziyech, Neres, Huntelaar en Dolberg heeft Ajax nu al 6 hele goede aanvallers waarvan ze op Ziyech na vrijwel allemaal zeker blijven. Ik zie het nut persoonlijk niet in van deze transfer. Ajax is geen club die 7 spelers tevreden kan houden voor 3 posities. Bij Juventus of Bayern kan je dat wel aangezien je altijd riant voor staat op de concurrentie en tegen topclubs speelt in de competitie. Ajax heeft altijd wel een uitdager, dus rouleren gebeurt minder snel en ook al zouden we die niet hebben dan nemen Promes en Kean echt niet genoegen met 14 duels tegen emmen, utrecht en vvv, omdat Ten Hag de voorkeur aan Ziyech, Neres en Tadic geeft. Dolberg is misschien wat minder, geef ik ook toe, maar liever zo'n jongen weer terug op zijn niveau te krijgen dan een overvolle selectie waarbij zo'n jongen helemaal ondersneeuwt en een speler als Neres ook minder minuten gaat maken. Als de voorste 6 allemaal blijven en Kean ook nog komt dan is dat in mijn optiek niet goed voor de groepsdynamiek en Huntelaar legt ze er ook nog steeds met de ogen dicht in in de Eredivisie.

13 juli 2019 om 12:19

Perfecte uitlet wat mij betreft inderdaad Zytto. Kean is echt wel een heerlijke speler, maar ik vind eerlijk gezegd ook dat Ajax, zonder een spits te verkopen, geen plek heeft in de selectie hiervoor. Ik hoop zo dat Dolberg weer kan laten zien wat hij kan, maar dat is echt nog afwachten. Al denk ik dat Ten Hag ook volgend jaar weer vaak met Tadic in de punt zal spelen, dat is toch een aardige succesformule gebleken.

13 juli 2019 om 12:28

Europese top is ie niet, wel een Europees toptalent, zo praten de meesten hier ook over hem. De rest ben ik wel met je eens, ben echter niet helemaal op de hoogte van de situatie bij Ajax dus kan er eigenlijk ook niet over oordelen, maar ik neem je woord voor waar in deze.

13 juli 2019 om 11:24

Cyrus91....wat is je punt. Zowat elke speler van Ajax ontwikkeld zich voor een andere grotere club. Of je ze nu zelf koopt of huurt of een terugkoop clausule erin gooit, het blijft allemaal hetzelfde.

Pfoe mensen die roepen dat Ajax dit niet moet willen ivm terugkoopclausule realiseren zich niet helemaal hoe goed Kean is! Dit zou een super aanwinst zijn waarmee Ajax echt enorm vooruit gaat

13 juli 2019 om 11:10

Klopt, echt een wonder als zo’n speler in de eredivisie wil spelen. Sommige zeggen dat ze het niet willen omdat dolberg er nog speelt. Ook zo’n onzin reden.

13 juli 2019 om 14:25

Sparta_praag

"pfoe mensen die roepen dat Ajax dit niet moet willen ivm terugkoopclausule realiseren zich niet helemaal hoe goed Kean is! Dit zou een super aanwinst zijn waarmee Ajax echt enorm vooruit gaat".

Als hij werkelijk zo goed is als jij veronderstelt, hoe groot denk je dan dat de kans is dat Juve en Raiola over een jaar zeggen: "bedankt dat hij zich bij jullie in de kijker heeft mogen spelen, maar wij nemen hem weer mee terug naar Turijn". En hoeveel is Ajax er dan mee opgeschoten volgens jou? Helemaal als Dolberg onder de prijs is verkocht en nu hij blessurevrij is, weer laat zien wat hij allemaal in zijn mars heeft?

En Kean wil naar Ajax? Denk niet dat hij daarop zit te wachten

13 juli 2019 om 11:11

En waarom niet, hij zal nagenoeg 100% een basis plaats hebben. De kans is vrij groot dat hij CL speelt. Zou voor zijn carrière een goede stap kunnen zijn. Zeker gezien welke spelers de laatste 2 jaar vanuit Ajax bij hele mooie clubs terecht zijn gekomen.

13 juli 2019 om 11:20

Een goede stap voor zijn carrière zou ik zeker niet zeggen. Spelen in de eredivisie is veel te laag niveau. 6 of 8 wedstrijdjes in de CL verandert daar niks aan. Kun je beter naar Everton.

13 juli 2019 om 11:37

arsenal890,

Is inderdaad een verschrikkelijk slechte stap geweest voor de Jong en de Ligt om in de eredivisie te spelen.

Als die jongen hier doorbreekt is dat voor zowel Ajax als ook voor Juve een zege.

13 juli 2019 om 11:47

@arsenal met uitzondering van een paar spelers zoals Eriksen, zijn er maar weinig spelers die echt beter zijn geworden in de PL en al helemaal niet bij Everton

13 juli 2019 om 11:47

Wauw, dus omdat de kon en de ligt een goede transfer hebben gepakt wil dat zeggen dat elke speler dat zou gebeuren?

13 juli 2019 om 11:57

Ik vind de kans helemaal nog niet zo groot dat ze CL gaan spelen.

Dat wordt nog een heel karwei

13 juli 2019 om 11:27

Niet wachten op de ploeg die bayern weg speelt. Die real weg speelt en vernederd, die zn eigen ploeg weg speelt. Alleen in Nederland kijken we zo denigrerend naar Ajax. In het buitenland hebben ze Veel meer respect.

13 juli 2019 om 11:52

Ja maar jij denkt zeker dat dat nu de normaalste zaak van de wereld is? Je zit iets teveel in de wolkjes heb ik het idee. De kans dat Ajax Real Madrid weer op zo'n manier vernederd lijkt me behoorlijk klein hoor. Kom op man doe is een beetje realistisch. We hebben een geweldig seizoen gehad maar ga nou niet doen alsof dat nu ineens normaal is. Ook niet als de hele selectie in tact was gebleven dan was het geen zekerheid dat we weer tot de halve finale zouden komen.

13 juli 2019 om 11:27

En waarom ongeveer precies niet, als ik vragen mag? Ik ken de beste man verder niet maar waarom zou Keane dit niet als een mooie kans zien om zich verder te ontwikkelen? Ajax, mooie club met een soortgelijke historische statuur als Juve.

Of is het omdat het 'maar' Eredivisie is? Diezelfde "mickey Mouse-competitie" die een halve finalist CL voortbracht die vervolgens ternauwernood kampioen van Nederland werd? Dezelfde lullige, nietszeggende competitie die traditiegetrouw de grootste talenten voortbrengt, waar jonge spelers alle kansen krijgen zich te ontwikkelen en bijgeschoold worden in facetten van het spelletje waar elders geen od nauwelijks aandacht aan wordt besteed?

Het enige waar je kritiek op kunt hebben is dat er geen land ter wereld is waarvan de inwoners er zoveel genoegen in scheppen om in hun eigen nest te pissen. En o ja, waar de meetlat van FC Emmen gehanteerd wordt om het niveau te bepalen.

Als Ajax Keane speeltijd kan garanderen waar Juve dat nog niet kan of wil dan is Ajax momenteel een prima tussenstop voor Keane.

Ben benieuwd, want heeft nog een contract voor 1 jaar; Helaas wel Mino als zijn zaakwaarnemer en weet dus niet of Ajax dit wel moet willen.

Ik hoef Icardi niet te zien bij Juventus, nu niet, nooit niet. Verkoop liever Higuain en Mandzukic dan Moise Kean.

Ronaldo en Kean voor in de spits, zijn veel sneller, bewegelijker, en de handeling zijn sneller dan Icardi en al dat gezeik met die Wanda van hem, hoef ik niet te zien bij Juve.

Hopelijk komt Chiesa er nog bij en een middenvelder ala Pogba, Milinkovic-Savic maar dat verwacht ik niet meer, Chiesa zien ik nog wel komen.

Verkoop: Khedira, Higuain, Perin, Mandzukic, Matuidi al hoop ik dat de Fransman blijft net als Bonucci of Leo + geld betrekken in een deal met Verratti🤤

Aankoop, Rabiot, Ramsey, Demiral, Pellegrini, Buffon, De Ligt, Chiesa?

Doel: Szczesny, Buffon, Pinsoglio

Verdediging: Alex Sandro, Pellegrini, Chiellini, Bonucci, De Ligt, Rugani, Demiral, Cancelo ( blijft hopelijk ) De Sciglio ( wordt hopelijk verkocht )

Middenveld, Pjanic, Emre Can, Rabiot, Ramsey, Bentancur, Matuidi

Aanval: C.Ronaldo, Douglas Costa, Bernardeschi, Kean, Cuadrado, Chiesa?

Er van uit gaan dat Mandzukic en Higuain vertrekken? Mochten ze blijven is ook geen ramp👀

13 juli 2019 om 11:37

Chiesa zal dit jaar zo wie zo niet komen. Al ben ik wel met je eens dat je aan Icardi niks hebt en dan beter Mois kean kan behouden.

Cancelo kan helaas niet zo goed verdedigen dus als City hem echt voor 60 mil zou ik hem weg doen en Hysai halen.

Alex Sandro zou ik dan wel weer vervangen voor Alex telles vind hem niet zo goed en te wisselvallig.

Als er een extra middenvelder bij moet is het alleen Verrati of Saul Niguez en anders geen extra middenvelder aantrekken. Pogba en Savic komen allebei te kort zijn te duur en staan beide stil in hun ontwikkeling die zou ik beide absoluut niet aantrekken.

hetzelfde geld voor Icardi daar heb je niks aan gewoon laten.

rare keuze van Kean imo als hij deze stap gaat maken. wat moet je in de Eredivisie doen als je ook in een topcompetitie kan spelen? naar mijn mening is dat echt een stap achteruit in je ontwikkeling

13 juli 2019 om 11:46

Naar mijn mening niet. Als hij er hier een aantal inschiet en in de cl zich kan laten zien staan er genoeg clubs voor hem op de stoep. Nu speelt hij maar weinig terwijl hij gewoon hier 50/60 wedstrijden kan spelen. Het lijkt mij een hele slimme keuze van die jongen maar ik snap natuurlijk dat jij al zit te bibberen op je stoeltje en zit te hopen dat hij niet komt.

13 juli 2019 om 12:31

@hippowdon

ik snap best dat als je uit Brazilie of Schotland komt de Eredivisie een stap vooruit is en misschien ook voor een speler die echt nooit minuten maakt bij een Europese topclub maar Mois Kean heeft afgelopen seizoen 16 wedstrijden voor Juve gespeeld en 7 keer gescoord. dan vind ik het gewoon een stap achteruit als je van een van de sterkste competities van Europa naar een van de zwakste competties van Europa gaat

die jongen kan ook makkelijk in de Premier League terecht bv. Everton schijnt ook interesse te hebben. dan speel je wekelijks tegen zware weerstand en kom je geen FC Groningen of FC Emmen tegen dus dan ontwikkel je je veel sneller dan hier in Nederland lijkt mij

13 juli 2019 om 11:49

Er is geen land ter wereld op misschien Brazilie na dat zo'n tamelijk constante stroom grote spelers voortbracht en brengt als Nederland. Bovendien breken spelers uit de Eredivisie veel sneller door dan de 'supertalenten' die op jonge leeftijd naar de zogenaamde topcompetities verkassen. Zo kut is onze Eredivisie dus.

Misschien moet je FC Emmen en kunstgras niet als meetlat gebruiken.

13 juli 2019 om 12:39

@nick Daddinga

dat weet ik niet. spelers als Pogba, Mbappe, Hazard, De Bruyne, Courtois, Aguero, Lukaku, Griezmann, Marquinhos, Gabriel Jesus, Cristiano Ronaldo en zo kan ik er nog tientallen opnoemen waren talenten zonder Eredivisie verleden die op jonge leeftijd doorbraken en ook allemaal aardig terecht zijn gekomen in de Europese top. als je goed genoeg bent red je het overal wel

de Eredivisie is idd een prima springplank voor spelers die uit mindere competities komen of voor spelers die geen speelminuten maken bij grote clubs maar Mois Kean heeft in een topcompetitie met regelmaat al laten zien dat hij dat niveau aankan. dan vind ik het persoonlijk een domme stap om naar een van de zwakste competities van Europa te gaan

Wat ik niet snap; iedereen heeft het over de opties Dolberg, Huntelaar en traore in de spits. We hebben echter neres, Ziyech, promes en bande voor de flanken. We hebben gezien dat we alleen tadic als spits hebben die in de top(wedstrijden) meekan, waar ik hem ook een stuk sterker vind dan op de flank en hij is te statisch voor “10”. Ik kan de aankoop van promes en verbeterd contract van neres dan ook niet los zien van het idee dat ten hag vast met tadic in de spits gaat spelen.....

Het is een jonge jongen, die met de komst van mogelijk Icardi weer een seizoen op de bank mag plaats nemen. Lijkt me ook niet goed voor zijn ontwikkeling. Die jongen moet wekelijks spelen. Hij is groot en sterk en wat ik van hem zag ook makkelijk scorend (behalve tegen Ajax viel hij me tegen).
Klaas Jan ook niet meer de jongste, Traore er nog niet aan toe en Dolberg met vraagtekens. Ik kan me vanuit zowel Ajax als Kean voorstellen dat er interesse is in een overgang.

Dat zal alleen gebeuren als Neres vertrekt, maar dat lijkt niet te gaan gebeuren. Met Ziyech, Neres, Tadic, Promes, Lang, Huntelaar, Dolberg en dan ook nog Kean kom je echt in moeilijkheden als je ze tevreden wilt houden. Ik zie dit niet gebeuren.

13 juli 2019 om 12:19

Ziyech dan weer op het middenveld waar Frenkie speelde, Neres rechtsbuiten, Tadic linksbuiten, Promes wing back rechterkant of anders op de bank, Lang bank, Huntelaar bank, Dolberg verkopen, Kean eerste spits.

Waarom zou je nu ineens roekeloos geld gaan uitgeven? Het zal best een groot talent zijn, maar 35 miljoen voor iemand die zich nog nauwelijks bewezen heeft, vind ik heel veel geld. Bovendien: Er zijn eerder hele grote talenten bij Ajax neergestreken zoals Cuenca en Bojan, maar die pasten toch niet bij Ajax. Of het nou het systeem was of de omgeving... geen idee. Maar bij Ajax moet je wel goed positiespel kunnen spelen. Ibrahimovic begon het ook pas in z'n laatste seizoen bij Ajax pas echt goed te doen.
Ik denk dat Ajax echt Dolberg het vertrouwen moet geven. Dat hij wat kan, hebben we allemaal gezien.

13 juli 2019 om 12:14

We weten nog niet wat de vraagprijs wordt met terugkoop clausule.

13 juli 2019 om 12:20

Ik vind dat je jonge spelers altijd vertrouwen moet geven. Dat Dolberg wat kon hebben we allemaal gezien. Alleen is dat twee jaar geleden.
Fischer kon ook wat, ik vond Andersen in eerste instantie een waanzinnige belofte maar er komt een moment dat afscheid nemen voor alle partijen een bevrijding is. Daar zit Dolberg dicht tegenaan als je het mij vraagt.

13 juli 2019 om 12:20

Cuenca werd die niet gehuurd net als Bojan? Wat is roekeloos als je net 300 miljoen binnen hebt gekregen mag je je toch ook wel versterken. Ik vind juist dat Ajax verstandig omgaat met het geld. Marin hebben ze snel gehaald nadat Frenkie verkocht werd en de contacten met Alvares waren al een tijdje geleden gemaakt en die jongen schijnt ook graag te willen. Deze Kean gaat dus als die terugkoopoptie erin komt te staan ook niet mega veel kosten. Zo heeft Ajax wel direct een goede spits en kunnen Traore en Brobbey nog even verder ontwikkelen. Voor de rest zijn er talenten gehaald.

13 juli 2019 om 12:20

Vraagprijs wordt fors minder met een terugkoopclausule. Eerder richting de 20 miljoen.

Sorry voor de andere spitsen maar dit zou ik altijd doen. Klaas back-up, Dolberg jaartje Heerenveen. Traore jong Ajax.

13 juli 2019 om 12:22

Kan ook inderdaad best snel gaan ineens met KjH al zag hij er vorig jaar nog messcherp uit. Wel wat meer kansen nodig dan vroeger maar hij prikt ze er nog steeds in.

Ik denk niet dat Ajax dat bod van Everton kan evenaren of overtreffen.. Die wouden 35 miljoen euro betalen maar daar zat geen terugkoopclausule in.. Dat verandert natuurlijk de zaak.. Juventus zou bv met oog op die terugkoopclausule Ajax hem relatief goedkoop kunnen verkopen om ook zo de terugkoopprijs wat te laten zakken.

Ik zou het niet onverstandig vinden om hem bv voor 20-25 miljoen te verkopen aan Ajax om hem vervolgens na twee seizoenen terug te halen voor pakweg 40 miljoen euro. (als hij dan wel de te verwachtte ontwikkeling en potentie kan waarmaken uiteraard).

13 juli 2019 om 12:50

Dat zou top zijn. Het liefste dan nog voor 3 seizoenen bij Ajax. Ik zou er direct voor tekenen.
Dan kan Dolberg verkocht worden.

Ik ben er geen voorstander van dat Ajax een speler koopt maar die, als het een succes wordt, voor een gelimiteerde som weer door Juventus kan worden opgeeist. Dan is Ajax dus een speler aan het ontwikkelen en gaat Juventus er met de winst vandoor. Ik zou als Ajax maar proberen wat er aan tijd kan worden gegeven aan Dolberg, Traoré en Brobbey. En tot die niet doorbreken met Huntelaar en Tadic als spitsen blijven spelen.

13 juli 2019 om 12:45

Het is niet alleen opleiden in deze. Ajax houdt er kwalitatief een zeer goede spits aan over voor 2-3 seizoenen en zal nog steeds een aardige winst overhouden na het terugverkopen. Ik zie dit wel zitten.

Icardi naar Juventus zie ik niet gebeuren dus dit scenario lijkt me broodje aap tenzij Juve Dybala wil ruilen en ook dat zal niet gebeuren.

13 juli 2019 om 12:54

Een voetballer met een makkelijk karakter ga je toch niet inruilen voor een non voetballer die denkt dat de wereld aan zn voeten ligt. Juventus zou wel heel achterlijk zijn om Dybala en Icardi te ruilen. Dan mogen ze per direct heel dat technisch bestuur ontslaan, inclusief Nedved.

30 verkopen en terugkoop voor 35 mil lijkt me een goeie deal. Zo een spits zou je altijd willen hebben. De topschutter in de eredivisie is dan al bekend. Jaartje speelminuten maken zou hem goed doen al was een hoger niveau toch beter zoals Everton.

Ik zou geen Kean en geen Bergwijn halen, maar ik zou proberen Malen aan te trekken van PSV en dan Dolberg verhuren.

13 juli 2019 om 15:02

Ja daar gaat Juve niet mee akkoord gaan. Zelfs niet voor 75 miljoen.

Denk inderdaad dat zo iemand staat te springen om zijn kunstjes in de eredivisie te vertonen.
Spelers vertrekken eerder vanuit Nederland naar de grote buitenlandse clubs dan andersom, zeker op deze leeftijd.

@hoogindeconcen

"die Juve volger bij de Gazzetta heeft het over 35 miljoen, heb jij betere info? "

De Dailey Mail heeft het ook over 35 miljoen, maar dan in combinatie met een terugkoop optie van 45 miljoen. Ik kan me niet voorstellen dat Marcel Brands daarmee akkoord gat omdat je het dan feitelijk over een veredelde huurconstructie hebt en daar natuurlijk geen beleid op kan bouwen. Ajax gaat sowieso geen 35 miljoen op tafel leggen al helemaal niet in combinatie met een terugkoop optie. Daar schiet je hoegenaamd helemaal niet mee op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren