Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitblinker van Ajax lacht: ‘Ik werd gehaald om de groepsfase te halen’

Laatste update:

Daley Blind speelde dinsdag misschien wel zijn beste wedstrijd ooit voor Ajax. De verdediger behoorde tot de absolute uitblinkers tegen Juventus: hij liet zich nimmer passeren, was een plaag voor spelers als Cristiano Ronaldo en Federico Bernardeschi en werd door Voetbalzone benoemd tot man van de wedstrijd. In gesprek met De Telegraaf zegt Blind blij te zijn met zijn optreden.

"Ik ben blij dat ik net wat extra kan geven aan het team", vertelt de mandekker. "Misschien laat ik het meer zo zien dan verbaal. Ik voel me heel prettig en op mijn plek." Afgelopen zomer telde Ajax een bedrag van minstens zestien miljoen euro neer om de verloren zoon terug te halen. "Bij de gesprekken werd duidelijk dat ik gehaald werd om de Champions League te halen", lacht hij. "Daarna kijk je verder. Als je kijkt hoe we spelen denk ik dat het verdiend is dat we hier staan."

L'Équipe diep onder de indruk van één Ajacied: 'Keizerlijk in de duels'

Volgens L'Équipe was niet Daley Blind, maar Matthijs de Ligt de man van de wedstrijd. 'Het Laatste Nieuws' koos echter weer voor een andere Ajacied. Lees artikel

"Mensen zeiden dat Real Madrid niet in vorm was, maar dat kun je over Juventus niet zeggen", maakt hij duidelijk. Volgens Blind werkt de mix van ervaren spelers en jonge talenten uitstekend bij Ajax. "Er zijn meerdere jongens die aanvoelen wat er in zo'n wedstrijd gevraagd wordt. Frenkie (de Jong, red.) was in het begin zoekende, maar daarna pakte hij het goed op en begon hij te dribbelen, te passen, et cetera. Dat is mooi om te zien. En Matthijs (de Ligt) verzaakt nauwelijks."

Joël Veltman kan voor de camera van VTBL nog nauwelijks geloven wat Ajax heeft gepresteerd. "Er is één woord voor: bizar. Wie had dat gedacht? Zeker op basis van de tweede helft staan we verdiend in de halve finale", vindt hij. "Natuurlijk heb je af en toe een beetje geluk nodig, maar dat moet je ook afdwingen. Maar laten we maar even rustig doen: de komende tegenstander is Tottenham Hotspur of Manchester City. We moeten normaal blijven doen, al is dit zeker niet normaal. We moeten hier even van genieten, we gaan een drankje doen, maar FC Groningen staat ook weer voor de deur."

Vond je Daley Blind de man van de wedstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De man die ook veel roem verdiend is Veltman, met zo weinig ritme, toch zo presteren. Is een prima interne vervanger voor de Ligt als je het mij vraagt. Zijn timing in de duels is meesterlijk. Als je elders een toptalent kan halen, ook prima.

17 april 2019 om 07:29

Ik vind dat Veltman het echt heel goed opgepakt heeft! Hij heeft twee geweldige potjes gespeeld tegen Juventus en voelde bijna als een nieuwe aankoop.

17 april 2019 om 07:36

Eens! Staat echt heel vaak op de goede plek en het was geen toeval dat Ronaldo de frustratie op hem uitte !

17 april 2019 om 08:31

Veltman heeft Ronaldo gewoon 90 minuten lang het bloed onder de nagels weg gehaald haha

17 april 2019 om 07:40

@ajaxcunian; de Ligt toont toch elke clwedstrijd dat fysiek en lengte een grote toegevoegde waarde hebben in het centrum van de verdediging? Dan kan Veltman mss prima positioneren, maar je moet dat gewoon niet willen als club zijnde. Lamprou is ook te klein voor de top he?

17 april 2019 om 07:43

Veltman heeft anders menig duels gewonnen van Ronaldo. Hij is inderdaad niet zo fysiek als de Ligt, maar heeft ontzettend goede timing en sprongkracht. Op De Ligt ga je sowieso niet vooruit, je moet compenseren. Desnoods schuif je met Magallan/aankoop in de CL.

17 april 2019 om 08:15

Veltman is verdedigend altijd al één van de betere koppers in de selectie, dat was hij al onder De Boer, die hem destijds zelfs de beste kopper uit de selectie noemde. Zijn kopkracht wordt, net als zijn algemene duelkracht, al seizoenen niet onderkent door het grote publiek. Ik bij blij dat Joël de afgelopen tweeluik tegen Juve aan iedereen heeft kunnen tonen een geweldige allround verdediger en een sterke teamspeler te zijn.

17 april 2019 om 08:53

Prima dat Veltman die duels van Ronaldo won, laat hem dat dan ook lekker in de toekomst aan de zijlijn doen. Veltman is echt te klein om op niveau halve finale champions league structureel een toegevoegde waarde te zijn, zoals een de Ligt dat wel kan.

17 april 2019 om 09:03

Waar wil jij een tweede de Ligt halen? En denk jij dat Ajax structureel halve finales gaat halen binnenkort. Het zal zo'n 3- 5 jaar duren voordat er weer zo een heerlijke combinatie met jeugdspelers en goede scouting is. Ga nu maar eerst structureel richting niveau Benfica-Porto.

17 april 2019 om 09:32

Daar zitten we echt al hoor, als we niet al verder zijn. In 3 jaar el finale en halve finale cl he? Dan ben je gewoon pure subtop.

17 april 2019 om 10:00

@cunian: ik zeg niet dat een 2e de Ligt haalbaar is, ik zeg dat Veltman te klein is om Europees op subtop niveau in het centrum te spelen.
Ajax heeft tientallen miljoenen te besteden. Er is vast wel iemand te vinden met een behoorlijke lengte. Kies je voor Veltman daar, dan zit je in de Eredivisie goed, maar neem je genoegen met 2 stappen achteruit op Europees niveau.

17 april 2019 om 10:09

de Ligt wordt verkocht, dan is Veltman een prima alternatief. De Danny Blind van deze generatie moet je koesteren niet uitkotsen.

17 april 2019 om 10:40

Koesteren is prima... al werd deze jongen niet lang geleden nog uitgekotst door een behoorlijk deel van het Ajax-publiek. Nu hij net weer fit is en een prima pot speelt wordt hij genoemd als de ideale opvolger van de Ligt. Ik kan er alleen maar om lachen.

17 april 2019 om 11:49

Nee dat is gewoon een aanname van je en geen feit. Net als Blind niet te klein is voor dat niveau. Het gaat niet om je lengte, maar win je het gros van je luchtduels. Wat Veltman prima doet en voorheen ook gedaan heeft.

Vind een lange verdediger, die goed is aan de bal en verdedigend sterk, en dat is prima, zoals ik zei in de originele post. Als je een Upamecano, Konate kan vinden, perfect. Zo niet, is Veltman een prima vervanger (geen ideale vervanger). Je legt me wel een aantal dingen in de mond zeg.

17 april 2019 om 12:34

@cunian: ja het is inderdaad een aanname. Op basis van logisch rondkijken wat er op het hoogste niveau gevraagd wordt. Centraal achterin is dat o.a. lengte en fysiek.
Kun je me uitleggen wat ik in je mond leg? Behalve dat ik ten onrechte jouw woord 'prima' heb vervangen door 'ideale' zie ik niets geks terug.

17 april 2019 om 14:11

@ajaxcunian

ik ben het wel met @ijsmuts eens. Blind en Veltman hebben beiden geen lengte en zijn fysiek ook niet de allersterksten. een van de 2 kan sowieso in het centrum spelen zolang er een lange sterke vent naast staat zoals je dat overal ziet in de Europese top.

2 van zulke spelers in je centrum gaat je problemen opleveren, ook al kan je hoog springen. kom je dan tegen een redelijk lange spits te staan die ook hoog kan springen verlies je namelijk ieder luchtduel. je moet altijd minimaal 1 iemand met lengte en fysieke kracht in je centrum hebben staan in Europees verband

17 april 2019 om 07:49

Veltman deed het goed, maar vergeet Sinkgraven niet! Nog minder ritme dan Veltman en moet onverwachts invallen. Begon wat onwennig, maar daarna geen fout gemaakt.

17 april 2019 om 08:22

Ik ben ook echt blij voor Sinkgraven, zoveel blesurreleed achter de rug en door het gros van de meute al onterecht bestempeld als miskoop, terrijl hij in de lappenmand lag een het tegendeel niet kon bewijzen. Top gespeeld Daley!

17 april 2019 om 07:55

Ik vind Veltman een hele goede back. Daar blijft hij wat mij betreft staan. Daar heeft hij grote waarde!
Ik hoop toch zo dat Blind blijft. Hij is heel belangrijk en als hij daar staat, dan kan je ook een jongere verdediger inschuiven.

17 april 2019 om 08:01

Is van nature gewoon een centrale back, heeft daar ook een aantal van zijn beste wedstrijden gespeeld. Doet me enorm denken aan Azpilicueta die even de beste verdediger in de PL was.

17 april 2019 om 08:23

Zo zie je maar dat je als speler altijd in teamverband moet denken. Nu dit team zo goed draait is ineens iedere speler goed en gewild. Zelfs Veltman dus, wat eigenlijk gewoon een doorsnee voetballer is. Als het straks weer minder gaat is hij de eerste waar men overheen valt.

Les voor jonge voetballers: Denk in team verband, dat is vooral van individueel belang.

17 april 2019 om 08:29

Dat is precies wat Cruijff wilde. De jeugdopleiding moet gericht zijn op het voortbrengen van de beste individuen. En in het eerste moeten de beste individuen tot het beste team gesmeed worden.

17 april 2019 om 08:34

Mja die opstelling staat hier eigenlijk haaks op. Die jochies leren dus in de jeugd alleen maar individueel te denken. Als ze dan 18 zijn, moeten ze ineens leren denken in teamverband. Dan zijn ze inmiddels al volwassen en voor een groot deel "gevormd". Twijfel of dat gaat werken eerlijk gezegd.

Techniek en fysiek is de basis, maar ik ben ervan overtuigd dat voetbalclubs in de opleiding veel meer de nadruk moeten leggen op het vlak van persoonlijkheid en intelligentie.

17 april 2019 om 08:40

Voor Ajax is Veltman helemaal geen doorsnee speler. Is een hele goede speler met precies de eigenschappen die gewaardeerd worden bij Ajax. Dat een United met hem niks zou kunnen doet daar niets van af.

17 april 2019 om 08:48

Ik weet het nog niet. Dit was zo'n wedstrijd dat het hele team uit lijkt te blinken en zelfs Sinkgraven op adrenaline een goede back blijkt te zijn. Ik denk niet dat Veltman op zijn normale niveau een speler is waar je heel blij van wordt. Ik zou hem zeker houden en de kans geven als rechtsback oid maar centraal zou ik niet doen als ik ajax was. Ik zou een lange verdediger ergens vandaan scouten aangezien Blind, Pierie en Magalin al niet al te lang zijn.

17 april 2019 om 09:04

Veltman is voor Ajax al jarenlang een dragende speler. Maar vind maar een lange verdediger die sterk aan de bal is.

17 april 2019 om 09:01

Hetzelfde geldt voor Sinkgraven. Ondanks dat hij er weer uit moest, stond hij prima te verdedigen. De passing was niets, maar z'n primaire taak had hij op orde!

17 april 2019 om 10:00

Ja een zeer ongewaardeerde speler die Veltman, prima kandidaat om de plek van de Ligt op te vangen dan zul je nog een goede LCV met snelheid erbij moeten halen en Blind op VM moeten zetten en dan staat het wederom prima. Fosu-Mensah op RB erbij en het staat aardig.

Als ik heel eerlijk ben, vond ik het bedrag dat betaald is voor Blind veel te hoog maar wat is deze man belangrijk voor dit elftal. Goed gezien door Overmars.

17 april 2019 om 08:03

Dat wordt vaker gezegd en dat vind ik dus een beetje onzin. Vroeger haalde je je topspelers voor tussen de 5 en 10 miljoen, maar ontving je ook max 27 miljoen voor speler als je een megaklapper maakte. Dat bedrag is opgeschroefd naar boven de 40 miljoen, dus dan word je aankoop van spelers ook duurder. United haalt op deze manier zijn bonussen en dat is prima natuurlijk, maar je hebt geld zat en dan is het logisch dat je niet meer vasthoud aan 10 miljoen voor een speler, dan kan je dus dit soort transfers binnenhalen.

17 april 2019 om 11:40

@arnavut1 ach ja...voor 16 miljoen gehaald om de CL poulefase te halen en inmiddels al 100 miljoen verdiend in de Cl.
Anderen worden voor 100 miljoen gehaald om de CL te winnen, maar die liggen er 2 rondes eerder uit dan anders

Volgens mij heeft Daley ze gewoon verkeerd begrepen toen hij werd gevraagd om "de champions league te halen"

17 april 2019 om 07:37

Had Juve hem moeten halen in plaats van CR7😅

17 april 2019 om 08:56

Peer, geweldige opmerking. Mogen we al dromen?

17 april 2019 om 14:08

Tja, als er een jaar is waarop we kans maken op de champions league winst, dan is het dit jaar.

Ik heb zelf alle wedstrijden gezien vanaf de 1e voorronde tegen Sturm Graz, wat zou het toch mooi zijn als ze na die lange weg toch de eindzege weten te pakken.

Toch wel goed geweest dat Ajax ervaring heeft gehaald. Dat zeg je in 95 ook. En blind heeft gewoon top gespeeld net zoals de rest van Ajax.

Ook wel belangrijk dat er geen verlengen was en dat ze geen kaarten werden gepakt.

Die man snoert criticasters keer op keer de mond. In München, in Madrid, in Turijn. De 17 miljoen is een prima bedrag voor deze held. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat zoveel mensen Blind onderschatten, was gisteren ook weer uitstekend.

17 april 2019 om 07:36

Die 17 miljoen is achteraf gezien uiteraard een prima bedrag voor Blind. Maar wie had begin seizoen kunnen verwachten dat hij Ajax de halve finale in zou leiden door Ronaldo uit te schakelen? Ook ik was kritisch vooraf.

17 april 2019 om 07:41

Maar het was duidelijk dat hij defensief prima is, en aan de bal een van de beste centrale verdedigers is. Hoe vaak hij de bal tussen de linies legt, is grandioos.

17 april 2019 om 07:45

Ik was ook kritisch, maar hij heeft mijn mond al lang gesnoerd, net Le Ten Hag trouwens. Maar op een of andere manier krijgt Blind nooit de
credits, maar altijd de hoon. Je hoort nog steeds regelmatig dat wij het halen ondanks Blind, niet dankzij.

17 april 2019 om 08:21

Blind is zn speler die zich aanpast aan het niveau van de wedstrijd, zelden op een fout te betrappen en tijdens deze wedstrijden zie je zijn plafond. Dit niveau weet hij echter nooit te halen tegen Excelsior uit bijv. maar dat hij belangrijk ging zijn hoopte ik al op tijdens zijn komst. Hoewel deze prestaties eigenlijk niet eens in me dromen meer voorkomen.

17 april 2019 om 08:35

Blind, Veltman, Sinkgraven, alledrie hebben ze gisteren voor het oog van de gehele wereld de criticasters de mond gesnoerd met ieder een geweldig individueel aandeel in deze historische voetbalavond.

Hoeveel hoon en onbegrip deze jongens wel niet kregen was buitenproportioneel en zovaak onterecht op de man gericht.

Hoelang werden ze alledrie niet afgerekend op dingen die ze niet zouden beheersen en werden enkel gemaakte foutjes overbelicht om ze te bestempelen als nitwits?

Daley, Daley en Joël, gefeliciteerd mannen, jullie hebben laten zien, naast voetballende en defensieve kwaliteiten, ook nog een mentaal ijzersterk te zijn!

17 april 2019 om 07:40

Mario,

Blij dat jij t zegt..
Hij blijft toch vaak t mikpunt van spot. Net zoals Veltman. Maar bewijst iedere keer t tegendeel.
Mooi om te zien. Super blij met Blind

Ben erg blij met Blind. Speelt heel dit seizoen gewoon goed, met uitzondering van een korte periode na de winterstop. Met name de laatste weken vind ik Blind echt heel goed spelen, zowel in de Eredivisie als in de CL.

Allereerst, gefeliciteerd alle Ajax fans! Dik verdiende overwinning! Het is een hele knappe prestatie om te winnen van Juventus met spelers, met alle respect als sinkgraven, Veltman en schone. Nogmaals een hele knappe prestatie. Ik ben benieuwd hoe ze het doen tegen city. Want ik ga er vanuit dat city wel wint van spurs.

Ik ben niet, en zal ook nooit, overtuigd raken van Blindjes en Veltmannetjes. Moet ook bekennen dat het komt omdat ik liever kijk naar een speler die ergens bizar goed in is, dan een speler die in overall oke is. We kunnen niet ontkennen dat Veltman en Blind nu zo presteren omdat de rest zo goed in vel steekt, zij hobbelen daarin mee.Waar De Ligt en Tadic zich zouden kunnen ontrekken aan sportieve malaise, kunnen Veltman en Blind dit niet. Ik ben ook van mening dat De ligt heel veel zekerheid en rust meebrengt, zou ik ook hebben als ik met hem in de defensie sta.Begrijp me niet verkeerd. Ze zijn niet slecht, maar goed vind ik ze ook niet.
Prijs De Ligt de hemel in, Tadic, VD Beek, maar veltman en Blind? Dat is alsof Juve Bentacur naast Ronldo zou zetten, ze horen niet op het zelfde voetstuk, zelfde als Blind Veltman tegenover de rest van het basiselftal van Aja wacht,, noem ik hun nou de slechtste spelers van basiself van Ajax? Yes inderdaad..

Maar goed,de winnende coach heeft altijd gelijk, dus proficiat.

Ik weet dat ik hier een schop geef tegen het pijnlijke been, dus zeg ik alvast dit is een MENING, verkondig nergens dat dit de absolute waarheid is

17 april 2019 om 08:16

Dit is dus iemand die er weinig van begrijp, Blind zijn positionering, timing, voetballend vermogen behoren echt bij de top. Mist soms wel concentratie, lengte, snelheid en fysiek. Dat maakt dat hij niet bij een Barcelona speelt. Maar er zijn echt weinig slimmere verdedigers.

17 april 2019 om 08:26

Te simpel om te zeggen, als wat jij beschrijft, echt zo goed was, zat hij nu nog steeds bij MANU,Dortmund ect. Geen wereldtop maar subtop, maar daar zit hij OOK niet, hij zit dus waar ik hem ook acht; middenmoot/tegensubtop aan; ajax.

17 april 2019 om 08:29

En om nou te zeggen dat er weinig slimmere verdedigers zijn dan Blind, kom op he, hij is wel slimme verdediger zeker, maar genoeg slimmere verdedigers. Ook daarin is hij niet speciaal genoeg.

17 april 2019 om 08:33

Hij heeft gisteren een wereld wedstrijd gespeeld in de kwart finale van CL tegen Juventus... Hij is het hele seizoen erg goed in de CL. Wat zou een speler nog meer moeten kunnen om jou te overtuigen? Daarbij zit hij bij een van de vier beste clubs van Europa. Hij zit dus bij de Europese top.

17 april 2019 om 08:37

@johannes. Te simpel om te zeggen, dat is alleen dit seizoen. Ajax is niet de standaard europese top

17 april 2019 om 08:43

Omdat hij dus juist de beperkingen heeft die ik noemde. Maar hij heeft wel punten waarin hij uitblinkt terwijl jij hem overall goed noemde. Ik vind niet dat er veel slimmere verdedigers rondlopen. Hield zich knap staande in de PL puur op intelligentie, timing en positionering. Totdat Mourinho hem weer op linksback zette wat gewoon niet zijn positie was. Of als CV wanneer je de bus parkeert. Als je hem 100 kopduels gaat laten uitvechten dan gaat hij wel een liability worden. Maar hij is beter dan alle verdedigers die er staan bij United, mits correct gebruikt. Ook dan die van Dortmund (wellicht op Akanji na).

17 april 2019 om 09:57

Je hebt alleen niks aan een elftal (het woord zegt het al) die alleen maar ballerinas heeft. Veltman en Blind zijn spelers die meer in dienst van het elftal spelen en zijn keihard nodig om tot resultaat te komen. Ik kan wel van enkele functionele spelers genieten en daar zouden we veel meer waardering voor moeten hebben.

17 april 2019 om 14:19

@maurootje

ze speelden beiden gisteren geweldig, je mist met Veltman alleen wel het voetballend vermogen dat een Mazraoui wel brengt aan de rechterkant en wat in de Champions League toch wel een paar keer van extreem grote waarde is geweest voor Ajax. Veltman is verdedigend weer wat sterker alleen brengt hij aanvallend niks. Veltman speelde gisteren ook wel echt de wedstrijd van zijn leven, ik heb hem nog nooit zo goed gezien. de vraag is dus of hij structureel dit niveau kan halen of dat hij gisteren boven zichzelf uitsteeg.

dat Mazraoui deze CL echt een paar keer van onschatbare waarde is geweest met goals en assists vergeten mensen ook vaak snel. die jongen is vaak nog zwaarder verguisd als een Veltman terwijl hij in de Champions League echt een paar keer fenomenaal heeft gespeeld ook in de grote wedstrijden zoals tegen Benfica en Bayern waarin hij Ajax aan de punten hielp

Blind doet het dit seizoen uitstekend als CV maar als De Ligt vertrekt moet er wel een lange, fysiek sterke verdediger naast hem staan. zet je Veltman, Magallan of Pierie naast hem in het centrum dan heeft Ajax wel een probleem in Europa

Mooi om te zien hoe Blind bijna een kopie van z'n vader is geworden. Enige verschil dat ik zie is de voorkeur voor een ander been xd

Die jongen heeft gedurende z'n carriã¨re zo veel shit over zich heen gekregen en kijk waar hij staat. Voorbeeld voor heel veel mensen.

17 april 2019 om 08:31

Hij is verder gekomen, dan iedereen dacht, dus dat is zeker bewonderingswaardig. Ajax is wel zn plafond gebleken. Waar niets mis mee is

17 april 2019 om 08:44

En dit Ajax is dan ook een stuk beter dan menig clubs, wat ook gebleken is. Of denk jij dat dit een gelukje is?

17 april 2019 om 09:09

Tuurlijk, dude, ajax is dit jaar beter dan menig anderen ja, maar komt door het uitzonderlijke elftal.denk jij dat dit ajax er altijd al was? Waar was ajax voorgaande jaren dan? Kom op man, zet die bril af, als Ziyech,De Ligt,Frenkie, Tiaglicafigo weg zijn, dan staat er weer het "normale ajax"

Nogmaals, Ajax verdient terecht alle lof, maar als er mensen denken dat ajax al, of, voortaan, wereld top is, dan ben je echt niet helemaal 100%.
Of bedoel je iets anders?

17 april 2019 om 09:57

Nee, maar dit seizoen horen ze er toch wel echt bij. En Blind is een van de sterkhouders. Dat het volgend seizoen weer terug bij af is, weet ik ook wel. Hopelijk alleen niet meer zelfs de voorronde EL niet halen.

@maurootje,

Blind heeft het laten zien, dat kunnen we niet ontkennen. Hij speelt het hele seizoen al erg sterk, met uitzondering van een een kleine fase waarin het minder liep. Ja, tegen Excelsior uit speelt hij niet zo goed als in de CL, maar dat geldt voor alle spelers van welke club ook.

Als je Blind op de juiste positie zet (dus niet op de backpositie) dan is het een zeer goede speler, voor zowat ieder team. Zuivere passing, rustig en intelligent. Zet hem op de verkeerde plek en hij is middelmatig.

Grappig dat je Ajax middenmoot/subtop noemt. In Europa zien ze Ajax niet als middenmoot. 2 jaar geleden finale EL en nu in de halve finale van de CL, Real en Juve verslagen en wie weet wat er nog meer in het vat zit.

De Ligt is van een ander niveau, dat ziet iedereen. Maar dan heb je het over een van de beste (jonge) verdedigers ter wereld. Blind verdient heel veel lof en ook dankzij hem staat Ajax in de halve finale. Zeker niet ondanks hem.

17 april 2019 om 09:12

Tuurlijk, dude, ajax is dit jaar beter dan menig anderen ja, maar komt door het uitzonderlijke elftal.denk jij dat dit ajax er altijd al was? Waar was ajax voorgaande jaren dan? Kom op man, zet die bril af, als Ziyech,De Ligt,Frenkie, Tiaglicafigo weg zijn, dan staat er weer het "normale ajax" Nogmaals, Ajax verdient terecht alle lof, maar als er mensen denken dat ajax al, of, voortaan, wereld top is, dan ben je echt niet helemaal 100%.

De rest vam europa ziet ajax echt niet, buiten dit jaar, hoger dan subtop, als dat echt denkt, heb je een bord voor je op.

17 april 2019 om 09:50

@maurootje,

Ik noem Ajax nergens standaard wereldtop. Ik zeg dat ze op dit moment wereldtop zijn. Als je van een elftal 5 a 6 spelers van de buitencategorie weghaalt, blijft er van geen enkel team meer dan de middenmoot over. Wat is nu je punt? Daarbij vergeet je Neres en Tadic. Dat zijn 6! Spelers van de buitencategorie. Dan hebben we nog Onana die we daar ook toe mogen rekenen ondertussen toch?

Op dit moment spelen die allemaal bij Ajax, dus mag ik wel stellen dat Ajax momenteel geen middenmoot is. In het voetbal gaat het om vandaag, om het nu. 2 jaar geleden stonden ze in de EL finale en nu in de halve finale van de CL en hebben ze Real Madrid en Juventus in hun eigen stadion verslagen (met goed voetbal). Dan doe je het goed en behoor je (in elk geval voor nu) tot de Europese top. Dat Ajax volgend jaar die buitencategorie spelers niet meer heeft doet er op dit moment niet toe.

Blind speelt nu in een team dat wereldtop is, op het hoogste niveau dat er is. En houdt zich daarin met staande… Sterker nog, hij valt zelfs positief op in een elftal met spelers als Frenkie, De Ligt en Neres.

Veltman heeft zich tegenover Ronaldo (een van de 2 beste spelers ter wereld en qua statistiek zelfs de beste speler die ooit op een voetbalveld heeft gestaan) staande gehouden, in beide wedstrijden. Dan kun je wel roeptoeteren dat hij er niets van kan, maar als je er niets van kan dan hou je je niet staande in zulke wedstrijden. Zonder werkpaarden die een bepaalde agressie brengen, kunnen uitzonderlijke voetballers als Frenkie niet excelleren en hun ding doen.

Ik hou mijn Ajax bril nog even op goed? Dan kun jij doorgaan met het niveau van Ajax te bagatelliseren.

17 april 2019 om 09:55

@maurootje

Ach, niet al te lang geleden werden we uitgelachen als we zeiden dat we tot de subtop van Europa behoorde. Volgens mij is dat inmiddels wel uit de wereld, als we dat zijn en soms bij de top Europa behoren zoals nu dan is het prima voor mij.

Tja als die weg zijn staan anderen weer op, Ajax heeft niet voor niets een goede opleiding en ook goed aankoopbeleid. Uiteraard als je halve elftal wordt weggekocht dan ga je er op achteruit, maar wie zegt dat we er niet snel weer kunnen staan?

Gister was Blind vooral verdedigend bizar sterk, maar zijn passing is ook van een heel hoog niveau.
Met een De Ligt achter hem is het gewoon een zeer sterke CV. Heerlijk koppel die 2, die moet je dit seizoen niet meer uit elkaar halen.

Owja en Blind aub nooit meer op de back, daar mist hij toch echt snelheid voor.

Prachtig, echt genoten van Blind! Ik blijf erbij dat VM zijn beste positie is maar als je aanvallend speelt kan hij ook prima als LCV spelen, ik hoop dat hij volgend jaar op de positie van Frenkie komt te spelen en we een top LCV erbij kunnen halen met wat meer snelheid, want dat is en blijft een zwakte bij Ajax achterin.

De waan van de dag regeert weer eens. Veel mensen zijn nog overladen van blijdschap en dan zijn Veltman en Sinkgraven ineens weer top spelers. Hebben allebei een erg goede prestatie geleverd, maar trekken zich op aan het team. Uiteindelijk komen ze tekort voor dit niveau.

@duifmeneer,

Die dag duurt wel erg lang dit seizoen, is het niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren