Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waterreus: ‘Een elftal met dat typische Van Bommel-gif wordt gewoon kampioen’

Laatste update:

Door het 3-3 gelijkspel tegen Vitesse verloor PSV afgelopen weekeinde de koppositie in de Eredivisie aan Ajax, dat een beter doelsaldo heeft. Ondanks dat de Eindhovenaren voor het eerst sinds 26 speelrondes de eerste plaats kwijt zijn, denkt Ronald Waterreus dat zijn oude club nog kampioen gaat worden. De oud-doelman schrijft in zijn column in de Limburger dat PSV er bovenop zal komen dankzij trainer Mark van Bommel.

“Van Bommel heeft de mentaliteit die hij als voetballer had onmiskenbaar overgebracht op zijn elftal. Ondanks het puntenverlies kwam dat ook gisteren feilloos tot uitdrukking. Ook in Arnhem zag ik een PSV dat voetbalde in de geest van Van Bommel”, merkt Waterreus op. De oud-doelman stelt dat Van Bommel voor een ‘ongelofelijk zware test’ staat bij PSV. “Zijn eerste echte zelfs. Nog nooit in zijn loopbaan heeft hij het meegemaakt dat zijn elftal níet bovenaan staat. En nu voor het eerst wel.”

“Dan worden opeens managementkwaliteiten van je gevraagd. Teleurstelling, een concurrent die je voorbij streeft; dat doet immers wat met een selectie”, vervolgt de oud-PSV’er. De formatie van Van Bommel heeft nog vijf wedstrijden om Ajax weer te passeren op de ranglijst. PSV neemt het volgende week zondag in eigen stadion op tegen De Graafschap. “Wat ik denk? Van Bommel kennende zal hij ervoor zorgen dat PSV als winnaar uit deze dip komt.”

“Een elftal dat zoveel veerkracht heeft dat het op grootse wijze achterstanden wegpoetst tegen FC Utrecht, sc Heerenveen en Feyenoord, komt puntenverlies tegen Vitesse heus ook wel weer te boven. Sterker: een elftal dat doordrenkt is met dat typische Van Bommel-gif wordt uiteindelijk gewoon kampioen”, besluit Waterreus. Naast de wedstrijd tegen De Graafschap, wachten voor PSV nog ontmoetingen met ADO Den Haag (thuis), Willem II (uit), Heracles Almelo (thuis) en AZ (uit).

Ben jij het met Ronald Waterreus eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, een elftal met de instelling van het PSV in Amsterdam, wordt nooit kampioen.
Angst regeert.

8 april 2019 om 10:27

En Watterreus vergeet 1 ding: PSV heeft het zelf niet meer in eigen hand. Dan kan je nog zoveel gif hebben, als Ajax alles dik wint, wordt PSV hoogstwaarschijnlijk geen kampioen (ik zeg niet dat dit zo maar gaat gebeuren hoor).

8 april 2019 om 10:41

Ik snap ook niet wat ze gerookt hebben bij PSV. Dumfries zei ook al dat ze het niet meer weg gaan geven. Wat niet weggeven dan, de tweede plaats?

8 april 2019 om 10:59

PSV heeft het uiteraard nog in eigen hand, het zal alleen moeilijk worden op doelsaldo, maar niets is onmogelijk, kijk maar terug naar 2007 of 2016.

8 april 2019 om 11:11

PSV-Mark, zelfs toen hadden ze het niet meer in eigen hand, want je speelt tegelijk en als Ajax er nou 10 maakt, moest PSV er 13 maken. Maar ach, eerst maar eens zien of ze gelijk blijven staan tot de laatste speeldag. Kunnen nog genoeg punten verspeeld worden door beide teams, want de punten zijn na de winterstop zeker geen garantie.

8 april 2019 om 11:44

Beide hebben het nog in eigen hand. Ik zie psv, thuis de graafschap wel een pakkie geven en dan is het verschil in doelsaldo alweer wat kleiner. Is en blijft rete spannend.

8 april 2019 om 12:30

Ajax moet zaterdag thuis tegen Excelsior, zie PSV dus qua doelsaldo niet veel dichterbij komen aankomend weekend.

8 april 2019 om 12:31

Torcida020

Misschien dat PSV wint met ruime marge van de Graafschap maar Ajax wint ook en zolang Ajax wint moet PSV iedere wedstrijd met +2 op Ajax inlopen, zie het niet gebeuren.

8 april 2019 om 10:39

Denzel Domfries denkt dat PSV het nog in eigen handen heeft.

8 april 2019 om 10:43

In principe hebben ze het allebei in eigen hand, of allebei niet. Ajax kan er honderd maken in de laatste wedstrijden, als PSV er honderdtien maakt dan is PSV kampioen.

8 april 2019 om 10:49

Baardgrasmus, dat zei ik gisteren ook, maar dat betekent dus dat je het niet meer in eigen hand hebt omdat je altijd afhankelijk zult zijn van de ander. Hoe onrealistisch voorbeelden ook kunnen zijn (100 maken en de ander 110, misschien maakt Ajax er toch nog 102 😉).

8 april 2019 om 10:59

Dus dan zijn ze beide van elkaar afhankelijk in dit geval.

8 april 2019 om 11:01

@ Formus, dat kan je toch ook de andere kant op redeneren?

8 april 2019 om 11:10

Een doelpuntenverschil van 9 in 5 wedstrijden zie ik niet zomaar gebeuren. Tegenover een psv-de graafschap staat een Ajax-excelsior en uit bij willem 2 of az zie ik psv ook niet zomaar winnen met 0-4. Na de winterstop scoort Ajax ook nog eens veel makkelijker dan psv. Als Ajax dit weekend een monsterscore neer zet tegen excelsior dan zal psv de laatste 4 wedstrijden met 5-0 moeten winnen ervan uit gaande dat Ajax de rest wel met een 2-0 wint en het verschil +- 10 is. Ik denk dat psv gewoon beter 5 keer de focus kan leggen op een overwinning in deze vorm en hopen dat Ajax het nog ergens verspeelt.

8 april 2019 om 11:15

Nolimit, precies dit. Ze zijn afhankelijk van elkaar, dus heb je niks meer in eigen hand. Tuurlijk, je moet je wedstrijden blijven winnen en het liefst dik, maar dan nog is het geen garantie voor de titel. En als dat dan zo is, is het eerder voor Ajax dan voor PSV met nu 9 goals verschil

8 april 2019 om 11:17

PSV-Mark, begrijp je, maar dat kan dus niet. Je blijft afhankelijk van de ander, dus heb je officieel niks in eigen hand. Maar de terminologie boeit eigenlijk helemaal niet, we gaan ons opmaken voor een heerlijk slot van de competitie

8 april 2019 om 11:29

Stel Ajax wint elke wedstrijd met 1-0, dan moet PSV elke wedstrijd met 3-0 winnen en dan hebben ze 1 goal meer gemaakt. Ajax is de meest scorende ploeg dus dat word em niet. In theorie kan het natuurlijk, maar in de praktijk heeft Ajax het gewoon in eigen handen.

8 april 2019 om 13:30

Als AZ op de laatste speeldag per se moet winnen om de derde plek te heroveren of behouden, dan zal AZ dus vol op de aanval moeten en komen er ruimtes voor Psv. Laten zij daar nou net goed mee om kunnen gaan. Ik zie Psv eigenlijk wel ruim winnen bij AZ in dit scenario.

8 april 2019 om 10:40

Angst regeert al het hele seizoen in Eindhoven. Dat er zelfs tegen laagvliegers wordt aangetreden met 2 controlerende middenvelders met nauwelijks kwaliteiten aan de bal, is veelzeggend voor de speelwijze van Van Bommel. Het is zekerheid troef. Geen ruimte voor creatieve spelers en ruim baan voor technisch beperkte werkpaarden

8 april 2019 om 12:24

Een elftal dat weggespeelt wordt zoals Ajax dat werd in Eindhoven dit seizoen ook niet. Nee joh, laten we lekker weer 1 wedstrijd als graadmeter pakken. Ajax heeft met de grootst mogelijke moeite gewonnen van PSV. Dat, terwijl Ajax een veel betere selectie heeft en gewoon favoriet in die wedstrijd was. PSV heeft het naar mijn insziens prima gedaan in de arena. Ze hadden de wedstrijd alleen moeten beslissen na de 1-1.

8 april 2019 om 13:23

Als ze met een man meer met 3-1 verliezen, hoe kan jij het dan "prima gedaan" noemen?

8 april 2019 om 13:37

@voetbaltjer

Ajax werd toen idd weg gespeeld maar dat lag meer aan Ten Hag dan aan de spelers. Ten Hag dacht dat je het met 2 oorspronkelijke middenvelders in het centrum van je achterhoede (blind en Frenkie De Jong) wel red in zo een topwedstrijd maar dat had hij totaal verkeerd ingecalculeerd destijds

Ik denk dat het in de laatste speelronde beslist gaat worden, waarbij Ajax iets meer kans maakt. Ajax mag thuis tegen Utrecht, en ik vermoed dat de Arena dezelfde sfeer krijgt als Ajax-Twente in 2011. Psv mag daarentegen uit tegen Az, die strijdt voor de derde plaats.

8 april 2019 om 10:30

Eerst nog een paar belangrijke wedstrijden daarvoor, die moet Ajax niet onderschatten. Als het op de laatste wedstrijd, met deze stand, aankomt, zal Ajax het thuis niet meer weggeven neem ik aan. Dat komt door de Arena in dit soort belangrijke wedstrijden. Als laatste: misschien strijdt AZ nergens meer voor hè het laatste weekend en geven ze spelers vrijaf voor de play-offs

8 april 2019 om 10:41

Of AZ is nog in de race voor plek 3 en ze weten nu hoe het is om van een topclub te winnen. Het kan gewoon alle kanten nog op. En natuurlijk heeft Ajax het in eigen hand, maar dat had psv ook. Als het zo simpel was allemaal .......met deze voorsprong geef ik Ajax wel het voordeel als het op de laatste wedstrijd aan komt, de Arena kan zomaar een Europese sfeer worden (of idd kampioensjaar 2011) dat scheelt zeker wel.

8 april 2019 om 10:41

Dan moet Ajax Willem II wel laten winnen op 5 mei anders is de 4e plek ook goed voor Europees voetbal

8 april 2019 om 10:50

Maar latere instroom in de voorronde EL.

8 april 2019 om 10:58

@kingo
Haha. Saillant detail dit.

8 april 2019 om 12:33

@Formus

1 voorronde of 3e is verschil 3e of 4e plaats?

Wat een gelul. Werd PSV een aantal jaar geleden niet twee jaar tweede met Van Bommel op het veld?

8 april 2019 om 10:38

Lezen blijft een vak apart he..

8 april 2019 om 10:40

wat leest hij verkeerd volgens jou?

8 april 2019 om 10:54

Dat het in het verhaal van Waterreus specifiek gaat over de trainer van Bommel en zijn elftal, niet over de veldvoetballer van Bommel.

8 april 2019 om 11:14

Klopt, het stukje gaat over de trainer. Toch kan ik de verwijzing naar het ‘Van Bommel gif’ niet enkel in dát perspectief zien.

8 april 2019 om 12:02

Dat mag, echter is het natuurlijk niet zo relevant om het te vermelden als het puur om de woorden van Waterreus gaat.

Uiteraard kon hij zichtbaar het gif als speler in zijn laatste jaren als actief voetballer niet op de ploeg overbrengen, maar leidinggeven en boven ern groep staan, is natuurlijk een hele andere disipline dan er tussen staan.

8 april 2019 om 12:00

Is ook gelul. Ik zie sinds de winterstop helemaal geen gif meer bij Psv; ik zie alleen een sterke Luuk de Jong die de onkunde van de gemiddelde Nederlandse centrumverdediger keihard afstraft en een duikelaar die het scheidsrechterscorps zand in de ogen strooit en hier en daar een punt steelt.

Maar belangrijker: ik zie een zwetser die ontkent dat PSV voetballend de weg kwijt is. Ik zag gisteren een man die opeens geen leren bekleding in zijn auto wil en toch een ander merk wasmachine wenst; ik zag wanhoop in zijn ogen.

Toch heeft PSV inderdaad nog kans op de titel, al is het alleen maar omdat ook Ajax na de winter veel heeft laten liggen en een loodzwaar programma heeft en PSV toch een paar ijzersterke wapens heeft voorin, die zomaar weer in vorm kunnen raken.

Dat ze deze week allemaal zijn mond maar houden en gewoon hard trainen en aankomende week volle bak op de aanval. Ik zie het niet gebeuren, maar je moet de supporters ook het idee geven dat ze er vol op willen. En een Waterreus neem ik in geen 5 jaar meer serieus...

8 april 2019 om 11:10

Precies, zoals ze in R'dam zouden zeggen, geen woorden maar daden. je had al 13 punten los kunnen staan zonder die foeilelijke gelijkspellen.

Ze doen allemaal alsof PSV nog 2 punten voorstaat op Ajax, denk dat het gelijkspel gisteren een enorme boost geeft aan Ajax om deze laatste speelronden nog goed door te komen

Wij van wc eend.....

Achterstand was 6 punten. Dat is binnen no time verdampt. Het krampachtige spelen van Psv. Veel te snel wordt de lange bal gezocht naar Luuk de Jong. Ze voetballen met poep in de broek. Het wordt met de week slechter

8 april 2019 om 11:08

Ik denk zelf dat de titelstrijd nog lang niet beslecht is. PSV weet in de slotminuten vaak nog de wedstrijd te kantelen, dat is een kwaliteit en zegt veel over de vechtlust en mentaliteit van de ploeg.

Het kampioenschap kan ook zomaar beslist worden door onnozele stommiteiten, zoals de terugspeelbal van Nico of de domme overtreding van Blind zondag j.l. We hebben dacht ik ook nog steeds de goal in 2016 van Bryan Smeets van De Graafschap op het netvlies gebrand staan. De kampioenstress kan onverwachte uitslagen geven.

De selectie van Ajax is dit seizoen top, maar heeft nog te maken met de CL en de bekerfinale. Dat maakt het programma een stuk zwaarder dan dat van PSV imo. We zullen het pas weren over vijf competitiewedstrijden.

8 april 2019 om 13:40

@buitenspelval

je gaat niet 34 wedstrijden winnen op inzet, mentaliteit en vechtlust. af en toe zijn er ook wedstrijden waarin er om voetballend vermogen gevraagd word en dat mist PSV in de huidige opstelling. je moet nu 5 wedstrijden op rij winnen. als je dan weer met dat middenveld met Rosario en Hendrix komt aanzetten kan je dat kampioenschap echt vergeten. die twee brengen voetballend veel te weinig dus een van die twee moet vervangen worden met een voetballende middenvelder

8 april 2019 om 13:55

Nee, zeker gaat het niet alleen om inzet, vechtlust en mentaliteit, maar mijn reactie is ook op flokyrs, die schreef dat PSV krampachtig met poep in de broek speelt. Wanneer je verkrampt en angstig bent, dan valt dat nauwelijks te rijmen met punten binnen slepen in de dying seconds op basis van vechtlust en mentaliteit.

Verder ben ik uiteraard ook totaal niet onder de indruk van het veldspel van PSV en vind ik ook dat de ploeg een chronisch gebrek asn voetballend vermogen en creativiteit mist. Maar tot op heden zijn ze er wonderwel mee weg gekomen en staan ze op basis van inzet, vechtlust en mentaliteit op 5 wedstrijden voor het slot opnog op punten gelijk met Ajax.

Ik hoorde gisteren op Fox Sports dr commentator zeggen voor de 3-3, dat PSV dit seizoen vanaf de 85 minuut 18x gescoord heeft. Dat betekent dus met de goal van gisteren 19x scoren en de wedstrijd kantelen op basis van inzet, vechtlust en mentaliteit na vaak belabberd spel. Dat is ook grote kwaliteit.

Als ze dat nog 5 wedstrijden weten vol te houden, dan wordt het een close finnish ondanks een zeker gebrek aan voetballende kwaliteiten en tactische durf t.o.v. Ajax.

Leuk hoor dat van Bommel gif, maar je ziet toch liever een trainer met een positieve voetbalvisie die zijn elftal aantrekkelijk voetbal laat spelen. Iedereen doet nu opeens alsof PSV het ongelooflijk knap doet met een matig elftal, maar dat is natuurlijk helemaal niet waar. Na Ajax hebben ze verreweg het beste elftal en met dat elftal laten ze al maanden angsthazen voetbal zien. Dat gaat ze nu opbreken. Het is in mijn ogen ook veel meer ondanks dan dankzij van Bommel dat PSV zolang bovenaan heeft gestaan.

Nou Ronald, je wordt pas kampioen als er ook wedstrijden tussen zitten waar eens een keer niet veerkracht nodig is, waar het eens een wedstrijdje gewoon lekker loopt vanaf t begin. Wat Momus hierboven zegt is natuurlijk onzin, zo kansloos was PSV daar nou ook weer niet.

8 april 2019 om 10:34

Kansloos was PSV zeker niet, maar met een iets positievere insteek was PSV waarschijnlijk zelfs nog minder kansloos geweest. Dat heeft de wedstrijden van Ajax tegen Heracles, Heerenveen en PSV-uit ons wel geleerd. Maar in plaats daarvan gaat ie met 3 controleurs spelen. Maar misschien kent ie de beperkingen van zijn spelers/team veel beter dan wij.

Helaas niet eens met de woorden van Waterreus. Een elftal dat het van Bommel gif had, zou nooit een punt verspelen in Arnhem. Ik vond PSV verdedigend zo enorm zwak. Het probleem zit hem bij PSV echt op het middenveld, waar Hendrikx bij een gemiddelde eredivisieclub niet zal opvallen en Pereiro gewoon helemaal niks doen. Voor Rosario is er ook geen eer te behalen daar.

Verder was Bergwijn gister, net zoals de afgelopen weken, onzichtbaar. Eigenlijk had ik verwacht dat hij de stap zou gaan maken, maar ik denk toch dat Lozano momenteel wat belangrijker is nog. Ik zeg niet dat PSV geen kampioen wordt, want beide teams zijn na de winter alles behalve stabiel, maar voetballend vind ik Ajax net even wat soepeler ogen.

We zullen zien, maar van Bommel verdient momenteel geen complimenten voor z'n prestaties als trainer voor Psv. Sterker nog, wanneer ze geen kampioen worden hebben ze een enorm matig seizoen gedraaid. In de CL gefaald, beker eruit en een ruime koppositie weggegeven.

Tja Waterreus je kan het zo uitleggen. Waarbij het een beetje preken voor eigen parochie is. In een Limburgse krant toch nog positieve dingen over de Limburger van Bommel zeggen.
Maar laten we ook de andere kant van die zogenaamde winnaatsmentaliteit bekijken (Waarbij de realiteit is dat de terugkeer van Mark bij psv ook geen winnende landstitels bracht).
PSV is hard op weg de meest arrogante en irritante club van de Eredivisie te worden, wilde men vroeger de arrogante Amsterdammers koste wat het kost punten afpakken, nu lijkt de gunfactor bij Ajax te liggen en zijn ploegen erop gebrand (zie Vitesse) om psv een lesje te leren. Heeft mijns inziens alles te maken met het stuitende gedrag van Van Bommel, de Jong, Lozano en de media domheid/arrogantie van onder andere Dumfries.
En zeker AZ zal in eigen huis erop gebrand zijn te laten zien dat ze een titelkandidaat pootje kunnen haken.

8 april 2019 om 10:37

Nou soccersup, laatste wedstrijd, kans op schorsingen/blessures voor eventuele playoffs. Bovendien ligt Ajax niet heel goed in Alkmaar. Ik moet het nog zien. Maar dat is allemaal speculeren, we weten niet hoe het eruit ziet bij de laatste wedstrijd. Misschien is 1 vd 2 al kampioen.

8 april 2019 om 11:02

Ik zie als Ajacied ook liever dat Ajax niet meer van AZ afhankelijk is in die laatste wedstrijd. 'gewoon' je eigen wedstrijden blijven winnen nu en dat is moeilijk zat. Zeker de uitwedstrijden. Voor ploegen als Groningen en De Graafschap is het natuurlijk gewoon extra mooi als je Ajax 'de titel kunt ontnemen'. Dat hebben we eerder gezien. En Vitesse is gewoon een hele aardige ploeg. Als je daar thuis niet scherp tegen bent krijg je het daar ook gewoon lastig tegen. Het is gewoon heel spannend, waarbij Ajax het mooiere voetbal speelt, maar PSV gewoon in slechte wedstrijden het vaak nog voor elkaar krijgt om in ieder geval niet te verliezen.

8 april 2019 om 15:07

Grappig dat jij dit zegt. Bij de harde kern van AZ (maar die is vrij klein) kan dit het geval zijn. Maar heel veel mensen in die streek zijn voor Ajax en AZ. De een heeft Ajax als eerste club en vind het leuk als AZ het goed doet of omgekeerd,
En natuurlijk vind AZ het leuk als ze, zoals dit jaar, van Ajax winnen. Maar AZ zal gewoon van psv willen winnen en vinden het dan helemaal niet erg als ze daar Ajax de titel mee bezorgen.
In Alkmaar is echt niet hetzelfde sentiment als in Utrecht.

8 april 2019 om 16:02

Het sentiment is inderdaad niet hetzelfde als in Utrecht, Den Haag of Rotterdam, maar dat komt ook vooral omdat die steden en dus clubs wel groot zijn, terwijl Amsterdam (en dus Ajax) nog vele malen groter is. Plus de iets meer bravoure die ze in het rijke Amsterdam van huis uit hebben, geeft daar natuurlijk meer sentimenten (en de prijzen). Maar in Alkmaar voelen ze zich ook nog wel eens ondergesneeuwd door de grote broer uit dezelfde provincie. Er zijn zeker veel supporters die voor AZ en Ajax zijn, maar binnen de club AZ heerst(e) er nogal wat a-sympathie naar Ajax. Vooral ook door het wegkapen van spelers. Maar ik geef direct toe dat dat minder is dan het was, maar ze zullen niet tot het gaatje gaan om Ajax een handje te helpen als er voor AZ niks meer op het spel staat, maar erna nog play-offs volgen. Denk ik hoor. Maar laten we er niet op speculeren 😉

Ik ga geen grote mond hebben, want weet dat je een titel gewoon op de Vijverberg kunt verspelen. Na 34 wedstrijden weten we wie kampioen is!

8 april 2019 om 10:39

Ik zeg ook niets meer. De naam van De Vijverberg alleen al geeft me nog steeds rillingen, laat staan de naam Bryan Smeets 😉

8 april 2019 om 11:49

We hebben lekker achter het net gevist op de vijverberg toen destijds

Mooi verhaal van deze vriend van Van Bommel. Maar of PSV er ook beter van gaat voetballen. Na de winterstop erg veel punten verspeeld, en de punten die wel werden behaald waren ook nog eens zwaar bevochten en niet altijd verdiend. Persoonlijk vindt ik dat alleen Angelino en Luuk de Jong ook na de winterstop constant presteren. De rest heeft het erg moeilijk. Kampioen worden zit er nog steeds in, en met De Graafschap hebben ze komend weekend een ideale tegenstander om het vertrouwen weer op te poetsen.

Daar hebben we kwakzalver Waterreus ook weer hoor. Blijft dat toch een vermoeiende gozer. Allemaal nergens op gebaseerd dit. Kan ik er ook wel 1 ingooien 'een elftal met de kwaliteiten van dit Ajax wordt gewoon kampioen''.

Voor de neutrale toeschouwer is het een droomscenario zo. Spanning om de landstitel.. qua spel geniet ik wat meer van Ajax, maar het is ook weer lekker om een vechtend Psv te zien. Hopelijk gaan ze nog een paar potjes gelijk op.

"op grootse wijze" Grappige manier van bekijken.

Ik ben de eerste die toegeeft dat PSV nog alle kans heeft hoor, maar deze redeneertrant is flauwekul.

Je kunt het elftal prijzen voor het wegpoetsen van achterstanden maar je kunt het ze ook verwijten dat ze uberhaupt achter komen te staan en pas gaan voetballen bij een achterstand.

De 3 wedstrijden waarop Waterreus doelt werden door Ajax allemaal makkelijk gewonnen. Ja, tuurlijk, Ajax verloor weer punten in andere wedstrijden maar het gaat om het principe.

En ook in de wedstrijd Ajax-PSV zag ik pas 'gif' bij PSV toen Ajax met 10 man kwam te staan. En datzelfde 'gif' zag ik aanzienlijk minder worden bij de 2-1.





Dat "gif" is dus gewoon winnaarsmentaliteit. Ten koste van alles willen winnen. Dan ben je niet bezig met mooi of goed voetbal. Dan wil je gewoon winnen. Hoe is niet relevant. Toen dit PSV in de schwung zat zag je dat spelers gingen groeien. ook door wat van Bommel overbracht. Het punt alleen met deze mentaliteit is dat het ook gigantisch destructief kan (met nadruk op kan) worden. Want je hebt verloren. Je hebt gefaald. Je was niet goed genoeg. Dat kan bij sommige type spelers zorgen voor een mineur en juist doemdenken. Ik heb na de winter niet het idee dat er nog een positieve vibe in de groep van PSV zit. Als je de interviews ook ziet. Heel negatief en slachtofferrol. Ik denk dat dit ook de crux van PSV gaat worden en dat ze daarom het niet gaan redden. Het is knap wat ze bij PSV doen en wat van Bommel heeft gedaan maar bij tegenslag zie ik nog niet een opbouwende trainer.

Weer zo’n PSV Dweep die wat loopt te schreeuwen tegen beter weten in. Man man schei toch uit. Dat het beste team van Nederland (Ajax) geen kampioen wordt moet je niet eens willen met oog op de directe plaatsing championsleague volgend seizoen.
Ajax heeft kapitaal, talent en daadkracht. Dat is de toekomst en dat harkt coefficient binnen.

8 april 2019 om 11:03

Alleen directe plaatsing als Ajax minimaal 1x gelijkspeelt in de CL

On:
Ik zie PSV ook nog wel kampioen worden, 3 mazzeltreffers, een VAR ingreep en een rode kaart bij de tegenstanders in de volgende 5 wedstrijden en ze redden het.

8 april 2019 om 11:53

Ehm, die directe plaatsing voor de CL is sowieso niet volgend seizoen, maar het seizoen erop.

8 april 2019 om 11:59

Deze opmerking slaat ook nergens op. Als mensen voor PSV of bijvoorbeeld Feyenoord zijn dat mogen ze toch wel hopen dat hun club kampioen wordt. En het is ook geen zekerheid dat die club uit Amsterdam volgend jaar wel goed gepresteerd in Europa, want er kunnen heel wat belangrijke spelers nog weggaan in de zomer. PSV kan volgend seizoen ook gewoon goede prestaties op de mat leggen in Europa.

Tsja Ronald. Ik weet niet welk gif jij bedoeld, maar er schijnt na de winterstop een tegengif voor zijn uitgevonden.

Natuurlijk kan PSV nog kampioen worden. Ze hebben het zelfs nog 'in eigen hand', al is het nog maar een klein handje. Als Ajax en PSV hun vijf wedstrijden winnen en PSV daarbij de achterstand in doelsaldo wegpoetst, dan is PSV kampioen. Moeten ze wel compleet anders gaan spelen: een winnende goal in blessuretijd is niet meer genoeg.

Maar Ajax heeft meer kans om kampioen te worden, simpelweg omdat zij gewoon moeten doorgaan met waarmee ze bezig zijn (waar PSV het roer nu compleet moet omgooien). En voor wie van voetbal houdt, zou dat ook niet meer dan terecht zijn. PSV zou een respectabele kampioen zijn als ze aan het eind van de rit bovenaan staan hoor, maar dit unieke Ajax, dat er na dit seizoen hoe dan ook niet meer is, verdient een hoofdprijs. En dat zeg ik als Feyenoord-supporter.

Dat gif in is na de winterstop compleet verdwenen, PSV won van de 7 uitwedstrijden er slechts 2.

Als MvB geen kampioen wordt heeft hij gefaald dit seizoen en zal er terecht naar zijn functioneren worden gekeken. Of komt MvB er mee weg, aangezien hij zogenaamd een kroonprins is voor Psv???

8 april 2019 om 11:17

Ik zou het eerder omdraaien (en zo zal hij het ook bekijken als dat gebeurt): als hij wél kampioen wordt heeft hij het gewoon verdomd goed gedaan en heeft Ajax keihard gefaald. Het wordt alsmaar duidelijker dan Ajax simpelweg een betere selectie heeft en doorgaans het betere voetbal speelt, maar ze hebben op basis van mentaliteit dan toch nog bizar veel punten laten liggen. Die hadden met hun kwaliteiten nu gewoon een punt of 8 a 10 los moeten staan van dit Psv. Dat het nu nog spannend is en Ajax überhaupt nog een kans maakte heeft Ajax aan zichzelf te wijten.

Dat gezegd hebbende mag er alsnog wel kritisch gekeken worden naar wat Van Bommel heeft gedaan toen het in de tweede seizoenshelft gewoon een stuk minder ging. Hij had al lang wat andere dingen moeten en kunnen proberen, zeker op het middenveld, maar lijkt dat simpelweg te weigeren. Dat is een kwalijke zaak en ik moet er ook niet aan denken dat dit PSV kampioen wordt en dan met die houding en dat voetbal resultaat gaat proberen te halen in de CL.

Ik zie bij PSV nu wat op een gegeven moment bij het Oranje van Van Marwijk zichtbaar werd. Die had er op een gegeven moment een systeem ingeslepen waarmee hij in Zuid-Afrika bijna wereldkampioen werd. Die ploeg groeide daarna nog een jaartje in de kwalificatie door naar grotere hoogten en werd eerste op de Fifa ranking, maar raakte daarna over the hill, een dik half jaar te vroeg voor het EK. En waar hij toen had moeten doorselecteren of in ieder geval iets anders had moeten proberen hield hij ontzettend star vast aan zíjn systeem, met een paar minimale variaties. Dat EK werd een ramp, mede daardoor. Bij PSV zie je het nu ook: te weinig creativiteit en de drive vanuit de backs is gewoon niet meer wat het de eerste seizoenshelft was, met name bij Dumfries. Nou komt dat bij Dumfries ook doordat het zijn eerste seizoen op dit niveau is, maar op het middenveld heb je toch nog wat opties om in ieder geval wat dingen anders te proberen. Dat weigert Van Bommel en het is daardoor niet om aan te gluren.

8 april 2019 om 11:19

De enige reden dat Van Marwijk presteerde op het WK was door de kwaliteit voorin. Dan kun je met zon achterlijk blok verdedigend spelen. Sneijder was toen de beste speler van de wereld.
Van Bommel heeft die aanvallende kwaltieiten niet , dus wordt het heelsnel sneu voetbal

8 april 2019 om 11:27

Klopt. Mijn punt is dat Oranje destijds ondanks dat het die aanvallende kwaliteiten nog steeds had op het EK in 2012 alsnog niet voor de dag kwam omdat het in de linies daar achter gewoon allemaal nog minder was geworden. Inclusief Van Bommel zelf trouwens. Dat werd al maanden en maanden van tevoren door iedereen geconstateerd, maar Van Marwijk weigerde iets te veranderen, terwijl daar wel mogelijkheden voor waren. Op z'n minst om het te proberen. Van Bommel zie je nu hetzelfde doen. Hij brengt af en toe een jonkie in, maar daar blijft het bij. Altijd op z'n minst die 2 controleurs op het middenveld.

Waterreus werd door de stadionspeaker van PSV bij zijn afscheid aangekondigd als Ronald Koeman, dat zegt het voor mij allemaal; een grijze muis die zich tegenwoordig wil onderscheiden door opvallende uitspraken zodat er ook nog naar hem geluisterd wordt. PSV bezit helemaal niet het v. Bommel gif, de speler v. Bommel was een winnaar ten koste van alles, die trapte bij tijden zijn tegenstander doormidden en zoog net zo lang totdat zijn tegenstander een elleboog uitdeelde. Wie bezit dat bij Psv? Hendrix of Rosario; dat zijn ideale schoonzonen. Degene die het misschien nog het meest hebben zijn de Jong (maar die heeft de kwaliteit verder niet behalve zijn scorend vermogen) en Lozano (die kan kaarten en overtredingen aannaaien, maar geeft in beslissende wedstrijden vaak niet thuis). Waterreus verpakt het alsof het een kwaliteit is dat PSV steeds achterstanden wegpoetst, maar eigenlijk geeft het juist de zwakte van het elftal weer dat het zo vaak moet gebeuren.

Het wordt helemaal niet beslist op doelpunten. PSV wint niet in Tilburg en Arnhem. Ajax verspeelt niks meer.
Enkele jaren geleden verspeelde Ajax het kampioenschap in Doetinchem tegen de Graafschap. Dit seizoen pakt Ajax daar juist de titel.
Bij Waterreus is de wens de vader van de gedachte.

8 april 2019 om 13:00

Ajax laat dit hele seizoen al zien dat het tussendoor wel eens een punt verspeelt. Ik zie Ajax nu ook niet de volle punten pakken. Het is gewoon afwachten wie van de twee als eerste een wedstrijd door de mand valt.

Met dat typische van Bommel gif hadden ze beter kunnen zorgen dat ze nu nog 5 punten los stonden. Want hoe giftig het ook moge zijn, als Ajax alles wint met 1-0 zijn die gewoon kampioen

toch grappig dat iedereen het hier maar over het doelsaldo heeft,
als 1 van de 2 een misstap begaat ziet het er in eens heel anders uit,
op het moment heeft geen van beide ploegen het in eigen hand en zullen ze dus beide 5 "finales" moeten gaan spelen om de kampioen te worden.,

ik snap de instelling van PSV niet. in het kampioensjaar van Feyenoord hadden die een veel mindere selectie als Ajax maar Feyenoord ging wel altijd van eigen kracht uit en ging met de intentie het veld in een tegenstander kapot te spelen. die gingen vaak stormen voorin ipv uit te gaan van behoudend spel en uiteindelijk werden ze daarvoor beloond. het spel van PSV momenteel is veel te risicoloos en laf

Het gaat al weken niet goed met PSV, en het word eigenlijk alleen maar negatiever.. Ik heb er echt een hekel aan, hoe van Bommel omgaat met de arbitrage.. Het geduik van Lozano en de getoonde instelling van sommige spelers..
Op deze manier word het lastig kampioen worden...
Sinds Emmen uit is het belabberd..

Ik vind een hoop gezwam van waterreus,, desondanks moet psv natuurlijk niet denken dat 't niet meer kan, ze staan in punten gewoon gelijk. Hoe gek 't ook is, misschien geeft dit ajax wel meer druk. Ik denk zeker als psv de laaste 5 X wint dat ze kampioen zijn, maar of ze dat doen is een 2e

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren