Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax betaalt miljoenen en neemt Marin over van Standard Luik

Laatste update:

Ajax heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Razvan Marin. De 22-jarige Roemeense middenvelder komt na deze voetbaljaargang over van Standard Luik en heeft zijn handtekening gezet onder een vijfjarig contract. Met de overgang is een transfersom van 12,5 miljoen euro gemoeid, zo heeft de club uit Amsterdam bekendgemaakt via de officiële kanalen.

De transfer van Marin komt niet volledig uit de lucht vallen. Enkele weken geleden meldden diverse media al dat een overstap aanstaande was. Erik ten Hag ging in aanloop naar de wedstrijd tegen PSV op een persconferentie al in op de kwaliteiten van Marin. Hij ziet in de vijftienvoudig international een ‘dynamische’ speler die goed in het spel van Ajax past. “In het lopen, maar ook in de passing. Zowel kort als lang. Het is een echte verbindingsspeler”, aldus Ten Hag. “Ik zal niet ontkennen dat we hem op de radar hebben. Hij viel ons op toen we tegen Standard Luik gingen spelen (in de voorrondes van de Champions League, red.). In de voorbereiding op dat duel viel hij op en toen zijn wij hem gaan volgen: de staf en de scouting.”

Marin maakte in januari 2017 voor ruim twee miljoen euro de overstap van Viitorul naar Standard Luik. Hij ontwikkelde zich stormachtig en door zijn goede prestaties in België werd hij vorig jaar verkozen tot Roemeens Voetballer van het Jaar. Behalve Ajax hadden naar verluidt ook AS Monaco, Fiorentina en AS Roma interesse in de middenvelder, die tussentijds zijn contract in Luik nog verlengde tot medio 2023. Donderdag onderging hij met succes een medische keuring in Amsterdam, waarna zijn transfer werd afgerond.

Marin is de eerste aankoop van Ajax voor volgend seizoen. Naar verwachting maakt de Eredivisie-club binnenkort ook de komst van Kjell Scherpen wereldkundig. De talentvolle doelman gaat FC Emmen verlaten voor een langdurig contract in Amsterdam. Naar alle waarschijnlijkheid krijgt Ten Hag volgend seizoen ook de beschikking over Kik Pierie. De verdediger staat nu nog onder contract bij sc Heerenveen, maar is met Ajax in gesprek over een overgang. Tegenover zijn komst staat waarschijnlijk het vertrek van Matthijs de Ligt, die al maandenlang in verband wordt gebracht met de grootste clubs uit Europa.

Goede zet van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 april 2019 om 17:35

Hele enge speler deze. Heb elke wedstrijd van hem gezien en ze zullen veel plezier aan hem beleven daar in Amsterdam. Succes!

4 april 2019 om 17:36

Wat is er eng aan?

4 april 2019 om 17:37

Hij is een alleskunner, je wordt er bijna bang van

4 april 2019 om 17:37

Eng als in...?

4 april 2019 om 17:37

Ben benieuwd. Wel acties gezien, maar behalve tegen Ajax geen volledige wedstrijden. Maar neem aan dat ie goed gescout is.

4 april 2019 om 17:42

Blijkbaar al voor het tweeluik met Ajax op de radar dus neem aan van wel haha.. ben zelf ook benieuwd gaan het volgend jaar zien

4 april 2019 om 17:48

Bij Magallan kon je dat ook aannemen, maar dat is echt een aanfluiting

4 april 2019 om 17:54

Na drie wedstrijden en een paar maanden in Nederland en ook nog geblesseerd en afgelopen week invallen in een wedstrijd met tien man...Geef hem wat tijd

4 april 2019 om 17:55

@Xenethar,

Magallan heeft amper twee volledige wedstrijden meegedaan. Is dat niet wat snel afgeschreven? De man stond in de Zuid-Amerikaanse equivalent van de Champions League. Dan moet je toch wel iets kunnen?

4 april 2019 om 17:59

Braafheid heeft een wk finale gespeeld, dus dat zegt ook niet alles...

4 april 2019 om 18:13

Precies, laten we anders ook al het commentaar op Neres in het begin meenemen en hadden we hem toen maar verkocht

4 april 2019 om 20:25

@Tommie,

Deze man was basisspeler. Dat is wel net ff anders.

Ben erg benieuwd. Heb hem zelf nog niet zien spelen maar goede verhalen gaan rond. Lijkt me geen slechte aankoop en lekker dat overmars weer op tijd spelers aantrekt ivm voorronde cl. Dat ze dan niet net aan t wennen zijn pas.

4 april 2019 om 17:36

Hele goede speler, ik zie hem wekelijks spelen. Heeft tien longen, is een ware kilometervreter maar is daarnaast ook zeer technisch begaafd, kan aanvallen en verdedigen, heeft een heerlijk schot en een goeie kop erop. Genieten geblazen!

4 april 2019 om 17:39

Dankje. Klinkt goed, ik hoop dat je gelijk hebt.

4 april 2019 om 17:41

Laten we hopen, met wie kan je hem vergelijken?

4 april 2019 om 17:44

Een mix van MARadona en INiestsa.. zou zeggen beoordeel hem volgend jaar als Marin ipv hem te gaan vergelijken met iemand

4 april 2019 om 17:45

Fernandes van sporting

4 april 2019 om 17:47

Een betere versie van Gudelje

4 april 2019 om 17:48

Hij doet me denken aan de legendarische Frenkie

4 april 2019 om 19:12

Ik vind spelers vergelijken altijd moeilijk. Iedereen heeft unieke kwaliteiten.

Om je vraag toch te beantwoorden, Verratti is de eerste naam die me te binnen schiet. Verratti is uiteraard een stuk beter, maar Marin combineert ook die felheid met aardig wat voetballend vermogen, weinig middenvelders bezitten beide.

Hele enge speler deze. Heb elke wedstrijd van hem gezien en ze zullen veel plezier aan hem beleven daar in Amsterdam. Succes!

4 april 2019 om 17:38

Wat is er zo eng aan hem dan?

4 april 2019 om 17:40

Schijnt op Halloween altijd uit te pakken met angstaanjagende kostuums.

Goed nieuws! Leuke speler. Maakte afgelopen weekend en daarvoor ook al indruk! Welkom bij Ajax

Volgens mij een leuke aankoop. Ben erg benieuwd!

Ben zeer benieuwd naar deze jongen! Hoop dat hij gaat slagen bij onze club een goede middenvelder kunnen we wel gebruiken na t vertrek van Frenkie.

Goeie voetballer zie analyse bij VTBL. Blij mee

4 april 2019 om 18:50

Nou van die analyse daar werd ik gematigd 'blij', paar keer zag je hem zijn man lopen. Wat gevaarlijke situaties opleverde, welkom Marin! Ik hoop dat hij ons sterker maakt, succes bij m'n mooie cluppie!

4 april 2019 om 19:21

Was Ziyech ook bij Twente en drie maanden later liep hij zich de longen uit het lijf. Goed druk zetten en verdedigend positioneren kun je leren.

Goed dat er snel gehandeld word door ajax om de vertrek van frenkie op te vangen. Nu nog even verder kijken voor een verdediger en een 10 of dat kan intern op gevangen worden .

Zowel Scherpen als Pierie worden voor de toekomst gehaald, hopelijk kunnen zij hun potentie waarmaken. Als de Ligt vertrekt moet er toch nog een knaller bij achterin. Ben benieuwd naar Marin, hoewel het een andere voetballer is lijkt het me toch lastig om de Jong te doen vergeten

4 april 2019 om 17:47

Laat scherpen maar achterwege! Een dee van het publiek moet hem niet en na gisteren maakte hij ook geen indruk. Zal misschien best een goede keeper worden, maar ga maar naar Feyenoord, die kunnen ook wel een goede keep gebruiken.
Ik zie het wel zitten in Marin, maakt een goede indruk als ik zn analyse bekijk😎

4 april 2019 om 19:02

Dat een deel van het publiek hem niet wil, daar zal Overmars echt z'n schouders over moeten ophalen. We zien allemaal hoe intelligent dat deel van het publiek is.

Maar hij zal idd nog wel flink moeten groeien om in Ajax 1 gelijk te kunnen staan. Als Ajax hem koopt zou ik hem op z'n minst nog 2 seizoenen aan Emmen verhuren, zodat hij daar meters maakt, in hopelijk de Eredivisie.

4 april 2019 om 19:18

Uhm Ziyech Ziyech, Ziyech. Dat was onder flinke publieksdruk.

Ik ben erg benieuwd waar hij komt te spelen. Mensen moeten dit niet zien als een 1 op 1 vervanger van de Jong want ik verwacht uberhaupt dat het middenveld een heel andere samenstelling zal opleveren met sterk verschillende rollen. Wellicht iets als donny en marin als Cm's en dan een 10 er bij

4 april 2019 om 18:19

Maar hetgeen wat Ajax dit seizoen sterk maakt zijn juist de kwaliteiten van onder andere De Jong en Ziyech. Van de Beek is sowieso geen geweldenaar en deze Marin zie ik ook niet zo belangrijk worden in mindere mate kwaliteit, maar vooral in potentie.

Dit Ajax gaat het nog heel moeilijk krijgen om enigszins een gelijkwaardige selectie op de been te brengen, want het blijkt wel dat het heel lastig is om de huidige spelers te vervangen. Ook deze transfer laat zien dat de vijver waarin Nederlandse clubs kunnen vissen gewoon gering is.

Ben benieuwd. Hij is mij eerder dit seizoen niet opgevallen toen Ajax tegen Standard speelde. Volg de Belgische competitie ook niet echt, om een goed oordeel te kunnen geven.

Ik betwijfel of Overmars hiermee de juiste keuze maakt. Viel me positief op in het Champions League tweeluik tegen Ajax, maar ik zie in hem niet de vervanger van De Jong. Realistisch of niet, als ik Overmars was geweest had ik ingezet op Ihattaren

4 april 2019 om 17:47

Denk ook niet dat hij als vervanger van Frenkie gehaald is. Media maakt dat er gelijk van omdat hij een middenvelder is.

4 april 2019 om 17:57

Overmars kan inzetten wat hij wil, maar dat is wel extreem onrealistisch. Ihattaren staat gewoon nog 3 jaar onder contract bij PSV, en als Ajax aanklopt vermenigvuldigt PSV de vraagprijs met 100.

4 april 2019 om 17:58

Want Ihattaren (die overigens volstrekt onhaalbaar is, waarom zou PSV daar aan meewerken?) is wel een vervanger van De Jong? Die verschilt qua speelstijl nog meer van Frenkie dan deze Marin lijkt me.

4 april 2019 om 18:00

Je ziet Marin niet als vervanger voor de Jong. Hier kan ik inkomen omdat het toch een ander type speler is die (als ik de verhalen moet geloven) iets minder technisch onderlegt is en iets meer een allrounder is. Maar dan je Ihattaren, dat is toch ook een totaal ander type dan Frenkie? Ik heb hem niet zo vaak zien spelen nog maar Ihattaren is toch veel meer een nummer 10? In ieder geval geen nummer 6.

4 april 2019 om 18:13

Had ik wat beter kunnen toelichten wellicht, maar ik zie graag Blind doorschuiven naar de 6 positie als vervanger van De Jong. Ook is Van de Beek erg solide op 6, zo heeft hij bewezen onder Bosz. Los van het vertrek van De Jong zou ik Ihattaren graag bij Ajax zien, okan voor zover ik weet op 10 en als buitenspeler uit de voeten. Met naderende vertrekken van Ziyech, Neres en Van de Beek vind ik het een verstandigere investering.

4 april 2019 om 19:11

Alsof Mo een directe versterking is. Is gewoon een toptalent. Op hem kun je niet bouwen. Vandaar dat hij ook bankt @ PSV

4 april 2019 om 18:02

@Aad47official: Marin is een stuk ouder, speelde goed eerder tegen Ajax en is al international. Een 1-op-1 vervanging is het niet, maar die is er ook niet. Ihattaren doet het leuk, maar die laat het nu een paar wedstrijdjes zien, speelt bij de concurrent met een lang contract. Kortom, dat zou niet verstandig zijn geweest. Als je iemand anders zou willen, had ik op een gearriveerde speler in Engeland, Duitsland of Spanje gekeken. Talenten hebben we voldoende lopen in de jeugdopleiding.

4 april 2019 om 18:23

Leeftijd is geen garantie voor kwaliteit en mag ook niet bepalend zijn vind ik. Mijns inziens hebben we in Blind de vervanger van De Jong al in huis. Ihattaren laat het overigens al jaren zien, doet me vaak denken aan Nouri. Op Unuvar na zie ik op zijn positie niemand in de Ajax jeugd rondlopen met zoveel talent.

4 april 2019 om 18:30

Als je een vervanger voor de Jong wil zal je dieper in de buidel moeten tasten.

4 april 2019 om 18:35

Denk ook niet dat Ihattaran Frenkie kan vervangen. Ihattaren staat veel dichter tegen de 16 van de tegenstander.
PSV zou deze jongen nooit laten gaan en als Ajax het wel zou doen zouden er bakken met geld moeten komen waar je je echt gaat af vragen of dat wel logisch is voor
n jochie die pas een paar wedstrijdjes heeft gespeeld

4 april 2019 om 19:40

Wij verkopen Ihattaren niet zomaar, dan had je ook flink mogen betalen voor een speler die welliswaar veel talent heeft maar nog niet veel bewezen heeft (paar potjes in het eerste waarin hij het doorgaans naar behoren heeft gedaan, maar ook over de gehele lijn niet meer dan dat) en nog in veel moet groeien. Lijkt mij dan ook niet de juiste keuze, naast dat ik Ihattaren graag bij ons zie blijven

Ben benieuwd of dit de vervanger van Frenkie is of dat er nog een speler a la Davy Propper wordt gehaald. Lekker bezig Overmars.

Goeie speler dit, Gaat Ajax veel plezier aan beleven.

Huh, maar dit kan toch niet. Scepticus 38 had eerder vandaag nog een sterke argumentatie waarom Ajax spelers moest huren en niet kon kopen. Had iets te maken met geen mogelijkheden tot uitgeven, daarom goedkope spelers als Pierie en Scherpen omdat er anders problemen ontstonden met de FFP regels........

4 april 2019 om 17:49

In welk artikel heb je dit gelezen? Ben zelf best benieuwd naar dat verhaal namelijk.

4 april 2019 om 18:03

Misschien heel dom van mij, maar hoe kan Ajax nou weer problemen hebben rondom Ffp? FFP is kort gezegd toch de regelgeving dat er op lange termijn niet meer uitgegeven mag worden dan er binnenkomt? Ajax maakt de afgelopen jaren structureel winst en dit jaar gaat met de verkoop van Frenkie de Jong en consorten + CL inkomsten een mega winst geboekt worden. Waar zit het 'em dan in dat Ajax volgens jou zoveel kan uitgeven?

4 april 2019 om 18:14

Hij @ninjakai is ook sarcastisch. Ajax is een van de gezondste clubs en kan dit met gemak op hoesten inderdaad.

4 april 2019 om 18:13

Ajax heeft meer dan genoeg omgezet en kan dus gewoon kopen. Wellicht verwarde hij dit met het verkopen van spelers, want dit Ajax is kerngezond en zal na de transfersom van De Jong nog veel meer uit kunnen geven als het zou willen. Verder heeft Ajax in tegenstelling tot veel clubs een eigen vermogen zonder relevante schulden. Als Ajax dus al geen geld meer kan uitgeven, heeft elke club in Europa een groot probleem.

4 april 2019 om 19:23

Het was bij een artikel over de mogelijke samenwerking tussen Barcelona en Ajax. Toen schreef hij een heel stuk waarom huren beter zou zijn dan kopen.

4 april 2019 om 19:20

Er zijn wel redenen te bedenken waarom Ajax moeite kan krijgen met de FFP regels.
Ajax vergroot met de aankoop van Marin haar begroting met 2,5mln (afschrijving van 12,5mln delen door 5, ivm contractjaren).

Maar aan de andere kant kan Ajax natuurlijk fluitend haar begroting verhogen door een deel uit de agio/winstreserve te pakken en dat aan de begroting toe te voegen.

Begroting 80mln, Frenkie weg kosten nog steeds 80mln
Marin erbij, kosten 82,5 mln. Dus verlieslatende begroting. Zo simpel is het gek genoeg, maar in de praktijk kan Ajax de komende 5 jaar 20mln verlies lijden en nog steeds rijk zijn

Bijzonder griezelige speler.

Heb er alle vertrouwen in, een 1 op 1 kopie van Frenkie ga je niet krijgen, en als ik de verhalen mag geloven is dit een prima middenvelder om erbij te hebben. Ben nu al benieuwd naar volgend seizoen, Hopen dat er naast De Ligt en Ziyech niemand meer vertrekt en dan met gerichte aankopen stappen maken!

Prima eerste versterking, in eerste instantie lijkt het een middenvelder met veel loopvermogen die technisch onderlegd is. Dat heeft Ajax wel nodig, er is meer diepgang vanuit het middenveld nodig, maar ook duelkracht. Hoe ziet dat bij deze jongen?

Scherpen en Pierie lijken mij prima breedte versterkingen. Ik zou kijken of je de Ligt nog een jaar kan terug huren, Alvarez oppikken, of de Ligt nou blijft of niet. Dat is namelijk een verdediger die ook snelheid heeft.

Dan zou ik verder Dilrosun en Mensah erbij halen en wellicht Dost, Propper nog en dan heb je een geweldig team, waarbij je vooral ook naar de jeugd moet blijven kijken. Matusiwa moet in mijn ogen bv. terugkomen, Lang, Gravenberch, Timber, Brobbey doorschuiven.

4 april 2019 om 17:58

Kijk VTBL analyse, interessant om de data te zien en dat het juist geen duel spelers is, of in ieder geval dat moet gaan leren

4 april 2019 om 18:09

Alvarez of Mensah kan ik inkomen. Als de Ligt weg gaat zal er nog een centrale verdediger bij moeten komen. Pierie moet vlieguren maken en zou ik nog minimaal een seizoen uitlenen aan Heerenveen.

Maar Dost? Ten eerste heeft Ajax al twee spitsen? Lijkt mij pure kapitaalsvernietiging als Ajax nu een derde spits gaat halen. Zeker omdat, zoals jij aangeeft ook Brobbey doorgeschoven kan worden? Dan heeft Ajax 4 spitsen; Dolberg, Huntelaar, Dost en Brobbey terwijl ze er 1 kunnen opstellen? Dat lijkt me dus als er niemand vertrekt geen goed plan. Verder heeft Ajax meer aan een spits die spelers om zich heen in stelling brengt, gezien een spits van Ajax weinig voorzetten krijgt. Dan heb je dus praktisch niks aan Dost.

Dilrosun vraag ik me af. Ik zou het als Ajax zijnde niet doen. Eerste gratis weg gaan en dan nu waarschijnlijk de hoofdprijs betalen om hem terug te nemen. Daar zou ik voor passen. Er zijn genoeg andere opties.

Toch wel jaloersmakend dat Ajax gewoon even 12.5 miljoen, oftewel slechts 1/7e Frenkie, kan neertikken alsof het niks is

4 april 2019 om 18:11

Maar je ziet aan deze aankoop wel dat jongens als De Jong en Ziyech eigenlijk niet te vervangen zijn. Deze Marin is goed, maar niet van het kaliber van die twee en ook de spelers die nu de wandelgangen passeren zijn soms zelfs aanzienlijk minder dan hun voorgangers. Dat laat wel zien dat je als Nederlandse club wel veel geld kan hebben, maar de vijver waaruit je kunt vissen blijft simpelweg gering.

4 april 2019 om 18:28

Hoe kun je Marin nou vergelijken met Ziyech? Het is toch een totaal andere positie? Je gaat ook niet ramos en een Suarez vergelijken, toch..?

4 april 2019 om 18:30

Reactie wil niet aanpassen. Bedoelde te zeggen dat je een Lovren en een Suarez ook niet gaat vergelijken, totaal ander kaliber én een andere positie..

4 april 2019 om 19:26

Dat slaat nergens op eigenlijk. Het is denk ik een markt conform bedrag. Barcelona haalt ook zovaak spelers die er niet slagen en betalen bijvoorbeeld 20 miljoen voor een speler die eigenlijk niets toevoegd (maar wel opgesteld wordt en vervolgens weer kan vertrekken)

5 april 2019 om 01:12

Ik vergelijk hem niet direct met Ziyech, maar over het algemeen met middenvelders. Leuk dat Ziyech dit seizoen veelal aan de buitenkant staat, maar van origine is het gewoon een aanvallende middenvelder die eventueel ook centraal op het middenveld uit de voeten kan, mocht dat nodig zijn. Eigenlijk vergelijkbaar met z'n huidige positie die hij goed invult, maar die niet zijn voorkeur geniet.

5 april 2019 om 01:13

@flexje

Het verwachtingspatroon en de eisen bij Barcelona zijn dan ook vele malen hoger....

Dit zegt wel dat jongens als Ziyech, De Jong enzovoort onvervangbaar zijn. Begrijp me niet verkeerd; Marin is een goede speler, maar niet het soort speler waarvan er weinig van rondlopen op de Europese velden. Eigenlijk hebben Ajax en PSV altijd wel spelers van dit niveau.

Ik denk dus niet dat Ajax het niveau van dit seizoen (als het loopt) volgend jaar enigszins kan evenaren. Allereerst mis je twee ras-voetballers met Ziyech en De Jong en als ik zie waar ze momenteel achteraan zitten, lever je in kwaliteit en zeker in potentie in. Bovendien zal De Ligt hoogstwaarschijnlijk ook vertrekken waardoor je volgend seizoen verdedigende zekerheid zal moeten inbouwen.

4 april 2019 om 19:18

Ziyech is toch nog niet weg? Ik zie hem zo maar blijven. Wat presteert hij meer dan de afgelopen seizoenen? In mijn ogen niks, dus ik zie ook niet in waarom clubs hem nu ineens wel zouden willen kopen. En dat klinkt misschien gek, omdat wij hem bijna wekelijks beslissend zien zijn. Clubs in het buitenland hebben ondanks dat echter nog steeds hun vraagtekens blijkbaar. Anders had hij al lang en breed weg geweest.

4 april 2019 om 19:23

Behalve dat je in herhaling blijft vallen, heeft het verleden wel bewezen dat je spelers nooit van te voren moet beoordelen op onderbuik gevoelens. Deze jongen wordt niet voor niets gehaald en van wat ik gezien en gehoord heb, is hij absoluut een aanwinst. Laten we lekker afwachten en kijken Marin uit de verf komt en wat Overmars allemaal nog meer in petto heeft deze zomer.

5 april 2019 om 01:17

Onderbuikgevoelens? Wat het verleden vooral bewezen heeft is dat je zeer getalenteerde spelers nodig hebt om te overleven en met alle respect, daaronder valt deze Marin nou ook weer niet en het is nou niet bepaald structureel dat Nederlandse ploegen zo'n selectie hebben.

De selectie dit seizoen bij Ajax is simpelweg uniek voor een Nederlandse club, want kwalitatief kan het wel 10 jaar duren voor je weer zoveel talent binnen een selectie hebt. Wederom heeft het verleden dat wel uitgewezen. Ik vind het dan nogal naief om te denken dat je het kunstje op basis van kwaliteit zomaar even weer flikt.

Zou een Talisca voor het middenveld uit China te hoog gegrepen zijn voor Ajax (financieel)? Dat is echt een geweldenaar en als Ziyech vertrekt heb je dan een waardige opvolger (misschien zelfs beter dan)

4 april 2019 om 18:31

Is te hoog gegrepen denk ik ja, verdient natuurlijk bakken met geld in China en is ook nog vrij jong, als die jongen doorgaat hoe hij nu bezig is gaat die echt niet naar Ajax.

Nou hopen dat Ajax niet dezelfde scout heeft ingezet als bij Lainez. 12.5 mln, dan mag het niet meer een gok heten.

Toch wel grappig dat er vaak wordt beweert dat het de opvolger van de jong gaat worden, terwijl ik persoonlijk denk dat dat onmogelijk is. De kans dat dit de vervanger van schöne lijkt mij groter, zodat Blind kan worden doorgeschoven naar het middenveld.

4 april 2019 om 19:55

Dus Marin i.p.v. Schone en dan Blind i.p.v. de Jong?

Ik ben hier heel tevreden mee, geld zat, goede speler die nog veel zal groeien (hoop ik) en iemand met een heerlijke mentaliteit en daar kunnen we bij Ajax niet genoeg van hebben. Dit is voor mij de vervanger van Schone, but we shall see.

Niemand wordt blij van het stempel 'de vervanger van'. We zien wel hoe goed hij is, hij kan bij Ajax denk ik nog wel beter worden, is pas 22. Ik vond hem de beste speler van Standard in het tweeluik tegen Ajax in de vcl. Ging best veel dreiging van uit.

En dit is natuurlijk ook niet de laatste versterking.

Prima speler.
Al had ik eerder Sander Berge van Genk gehaald.
Die speelt Schone zo uit de ploeg.

4 april 2019 om 20:05

Maar Berge is meer een cvm, toch?

4 april 2019 om 20:05

Of een 6, hoe je het ook wilt noemen.

5 april 2019 om 09:05

Klopt, speelt schone makkelijk uit de ploeg.
Ik zie in zowel België als Nederland geen betere 6.
Met zijn jonge leeftijd zit er nog veel groeimarge dus die investering zal altijd lonen.

4 april 2019 om 20:12

Berge is niet haalbaar. Financieel wel natuurlijk (boven de 20 miljoen wel), maar niet het project. Die jongen is klaar voor een subtopper in een grote competitie.

5 april 2019 om 09:03

5jaar geleden sloegen de top spelers uit de Belgische competitie ook ajax over .
De Europese prestaties van de laatste jaren hebben er terug voor gezorgd dat ajax terug aantrekkelijk is.
Daar moet je van profiteren.

5 april 2019 om 17:12

Ja daarmee dat Marin geinteresseerd was. Deze jongen is dit niveau dan ook nog niet ontgroeid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren