Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern München maakt van Lucas Hernández duurste aankoop ooit

Laatste update:

Lucas Hernández maakt na dit seizoen de overstap naar Bayern München, zo communiceert de Duitse club via de officiële kanalen. Der Rekordmeister maakt een bedrag van tachtig miljoen euro over naar Atlético Madrid, waarmee de 23-jarige vleugelverdediger de duurste aankoop in de clubgeschiedenis is. Hernández ondertekent in München een vijfjarig contract, dat hem tot medio 2024 aan de club verbindt.

De Franse vleugelverdediger doorliep de jeugdopleiding van Atlético Madrid en speelde inmiddels 110 wedstrijden in de hoofdmacht van los Colchoneros, waarvan 22 dit seizoen. Hernández maakte afgelopen zomer deel uit van de Franse nationale ploeg, die in Rusland wereldkampioen werd. Het contract van de verdediger in de Spaanse hoofdstad liep nog tot medio 2024 en bevatte een afkoopclausule van tachtig miljoen, die Bayern nu dus geactiveerd heeft. Er werd al een tijdje gespeculeerd over de komst van Hernández naar München.

"Ik ben zeer blij dat we met Lucas een van de beste verdedigers én een wereldkampioen hebben kunnen binnenhalen. Hij kan als centrumverdediger en back uit de voeten en zet de traditie van Franse spelers in dienst van Bayern voort", zo laat sportief directeur Hasan Salihamidzic weten op de website van Bayern München. Bij de medische keuring is schade aan de rechterknie ontdekt, waaraan Hernández direct geopereerd zal worden. Hierdoor zal de vleugelverdediger weer fit zijn voor de start van volgend seizoen.

"Dit is een hele belangrijke dag in mijn carrière. Bayern is een van de grootste clubs in Europa en ik ben trots dat ik met deze club om de prijzen mag gaan strijden. Ik wil Atlético bedanken voor de geweldige tijd, die club zal altijd in mijn hart zitten. Het is mooi dat ik nu bij Bayern de volgende stap kan gaan zetten", zo laat Hernández weten. De Franse vleugelverdediger was de belangrijkste naam die werd genoemd in de renovatieplannen van Bayern. Der Rekordmeister versterkte zich eerder al met Benjamin Pavard, die overkomt van VfB Stuttgart.

Goede aankoop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neem aan dat de Ligt dan afvalt voor bayern. Verder goede aankoop. Multifunctioneel en talentvol

27 maart 2019 om 17:47

Is de Ligt een linkervleugelverdediger dan?

27 maart 2019 om 17:53

Hernandez is gehaald voor centraal achterin naast Hummels of Sule, Alaba blijft linksback

27 maart 2019 om 17:54

Nee. Maar is Lucas Hernández een multifunctionele verdediger die van nature centraal achterin staat? Ja.

Tachtig miljoen euro is een volstrekt belachelijke transfersom voor een speler die je haalt wegens zijn multifunctionaliteit, maar waarschijnlijk ziet Bayern München in hem een centrale verdediger van absolute wereldklasse. Anders betaal je niet zulke absurde bedragen. En tot op zekere hoogte kan ik mee gaan in hun redenatie; Lucas Hernández heeft alles wat een moderne centrale verdediger zou moeten hebben. Technisch sterk, razendsnel, fysiek sterk, kan me behoorlijke ruimte in zijn rug spelen en kan in meerdere spelsystemen spelen. Heerlijk om zo'n jongen erbij te hebben. Maar tachtig miljoen euro? Dat lijkt me wel erg veel. Als je zo broodnodig een linksbenige multifunctionele centrale verdediger moest hebben had je in mijn ogen beter Aymeric Laporte op kunnen pikken toen hij nog bij Athletic Bilbao speelde. Dat is in mijn ogen een groter talent, maar helaas speelt hij nu onder Guardiola bij Manchester City.

27 maart 2019 om 17:55

Hernandez is een centrale verdediger die vanwege de aanwezigheid van Godin en Gimenez op de linksback positie speelt. Mits Alaba blijft bij Bayern ga ik er ook van uit dat Hernandez is gehaald voor de CV positie. In dat geval valt de Ligt waarschijnlijk af voor Bayern.

27 maart 2019 om 18:20

Alaba droomt al jaren van Arsenal. Sinds kind zijn. Sluit niet uit dat Hernandez gewoon LB gaat spelen en Bayern nog de markt op gaat voor een (back-up) CV naast Hummels of Sule. Hernandez kan dan van oorsprong CV zijn, hij heeft toch vooral naam gemaakt als LB.

27 maart 2019 om 18:22

Deze jongen is zo overschat niet normaal. Veel spelers van de Franse selectie trouwens. Ze zijn met soortgelijk voetbal als Griekenland in 2004 wereldkampioen geworden. Combineer dat met sociale media en je krijgt zulke absurde bedragen. Jammer van Bayern dat ze hun transferrecord verbreken en dat voor zo een speler...

27 maart 2019 om 18:29

Hoe weet jij dat Hernandez is gehaald voor centraal? Zat je bij de bestuursvergadering? Gewoon even benieuwd he!

27 maart 2019 om 19:00

Zeker weten doe je het niet maar het lijkt me een logische beredenering gezien het centrum bij Bayern wat dunner bezet is terwijl ze met Alaba al 1 van de beste linksbacks ter wereld in de gelederen hebben.

27 maart 2019 om 19:43

Hernandez is aan de bal lang niet van het niveau dat Bayern voor een back moet willen. Zelfs in het verdedigende past hij beter als centrale middenvelder.

80 miljoen is denk ik wel marktcomform tegenwoordig. Goede versterking voor een heropbouwend Bayern.

27 maart 2019 om 18:05

Dat denk ik niet. 80 miljoen voor Hernandez is ook in deze tijd veels te veel. Goede speler, maar ik denk met een beetje goede scouting had je twee soortgelijke spelers voor hetzelfde bedrag kunnen halen.

27 maart 2019 om 18:41

De jong dan? Helaas is dit de normale bedragen ana her wordrn. Wil je een topaanvaller dan tel je nu rustig minimaal 140. Neymar en mbappe hebben de transfermarkt compleet veranderd ma goed dat deden Zidane etc ook. Elke tijdperk zijn eigen verhaal. Iedereen kan de clubs gaan blamen, ma de grootste schuldige zijn WIJ. Think about it. Verder prima versterking van Bayern.

27 maart 2019 om 21:10

Onzin, de hogere uitgaven komen door hogere inkomsten. Hogere inkomsten komen door globalisering. Internet maakt het mogelijk voor clubs om geld over de hele wereld te verdienen. Het aantal clubs dat deze inkomsten verdeeld blijft nagenoeg gelijk. Ik zie deze stijgingen alleen stoppen wanneer een ander continent net zoveel entourage kan brengen als het Europese voetbal. Kleine kans dus. In feite is er helemaal niets veranderd behalve een paar extra nullen, want de verhoudingen zijn nogsteeds gelijk.

De Jong is zo uniek qua talent en toegevoegde waarde, daarom is hij zo duur.

Eindelijk! En nu Tagliafico tekenen.

27 maart 2019 om 17:22

Tagliafico? Daar heb je toch gewoon alaba?

27 maart 2019 om 17:24

Voor Atleti..

27 maart 2019 om 17:24

Hij zal bij Atletico bedoelen

27 maart 2019 om 17:24

Hij is een Atleti fan. Van die 80 miljoen kunnen we Tagliafico kopen en nog een centrale verdediger die Godin gaat opvolgen

27 maart 2019 om 17:25

Tagliafico naar Atletico bedoelt hij waarschijnlijk

27 maart 2019 om 17:34

Tagliafico heeft denk ik niet het niveau dat je als Atletico wilt nastreven.

27 maart 2019 om 17:47

Hahaha daan je maakt jezelf echt belachelijk. Je hebt duidelijk geen enkele wedstrijd van Ajax gezien dit seizoen. Ik kan zo 1, 2, 3 geen back opnoemen die verdedigend zo ijzersterk is, maar ook aanvallend niet onder doet voor menig linksbuiten in Europa

27 maart 2019 om 18:33

Markievarkie tegen iemand zeggen dat die zichzelf belachelijk maakt om vervolgens te schrijven dat die aanvallend niet onderdoet voor menig linksbuiten Hahah. Je bedoeld dan in de kelderklasse van Europa want je bedoelt hoop ik toch niet in de top competities. Daarnaast omdat jij niet iemand kan opnoemen die jij net zo goed vind wilt niet zeggen dat iemand anders een andere mening is toegedaan. Maar blijkbaar mag dat niet want dan maak je jezelf belachelijk hahah

27 maart 2019 om 19:03

Ik neem aan dat dit een tikfout is en dat hij bedoelt "die aanvallend niet onder doet voor menig linksback in Europa". Dat had je zelf ook wel kunnen achterhalen denk ik gezien Tagliafico een linksback is.

27 maart 2019 om 19:11

Ook dat is gewoon onjuist. Aanvallend kan ik minstens 10 betere linksbacks noemen. Tagliafico zou wel een goede back kunnen zijn voor atleti, arias een vergelijkbare back naar mijn mening speelt er ook vaak in de basis.

27 maart 2019 om 19:17

Ik ben benieuwd welke linksbacks er allemaal 3 goals en 2 assists in de (voorrondes) CL kunnen overleggen. Geen 10, dat weet ik wel zeker. Tagliafico heeft echt ijzersterk gespeeld Europees dit jaar hoor!

27 maart 2019 om 19:58

Wat een onzin. Die statistieken van zijn goals in de CL hebben niets te maken met aanvallende kwaliteiten, dat is nou een typisch voorbeeld van scorebord journalistiek. Hij staat bij corners vaak op de goede plek dat moet ik hem nageven maar dat kan je slecht onder aanvallende kwaliteiten zetten. Daarbij kijk ik toch vooral naar de dribbel, de pass en de voorzet van een linksback en dan vind ik met alle respect: Marcelo, Telles, Alba, Alaba, Mendy, Ferland Mendy, Alonso, Sandro, Bernat, Willems, Angelino, Grimaldo, Kolarov, aanvallend toch echt sterker. Het is ook helemaal niet erg dat hij aanvallend niet zo sterk is omdat hij verdedigend wel beter is dan sommige van de genoemde spelers.

27 maart 2019 om 20:24

Fair enough, het gaat zeker niet alleen om de goals of assists. Een dribbel heeft Nico niet echt, maar qua rushes, combinatie en voorzetten vind ik hem niet onderdoen voor sommigen uit jouw lijstje. Tuurlijk, er staat een paar mannen bij die nog stukken beter zijn, dat zijn dan ook echt de absolute topbacks. Maar er staan ook een paar jongens tussen die ik niet per se aantoonbaar beter vind hoor. Ik vind een van Nico's grote kwaliteiten namelijk dat hij altijd tot het gaatje gaat, onmogelijke ballen op de achterlijn binnen houdt en voor de pot slingert. En zijn voorzetten zijn ook zeker niet slecht, er komen echt vrij vaak doelgevaarlijke kansen via hem hoor. Maar goed, echt zo'n specifieke top-10 ofzo noemen is sowieso lastig. Ik vind Tagliafico in ieder geval een erg complete moderne back en ik ben heel blij met hem, hopelijk houdt Ajax nog een jaartje aan!

Frenkie is relatief toch echt niet duur gebleken

27 maart 2019 om 17:22

Hoezo? Lucas Hernandez staat bekend als een van de beste linksbacks/linker centrale verdedigers ter wereld. Hij heeft zich al bewezen bij een topclub en is wereldkampioen geworden. Dan is het vrij logisch dat hij veel waard is. Frenkie de Jong moet zich nog maar zien te bewijzen... Vind het overigens vreemd dat je De Jong erbij haalt in een topic over Lucas Hernandez, Bayern Munchen en Atletico Madrid. De wereld draait niet om Ajax...

27 maart 2019 om 17:24

Nederlandse site, Nederlandse speler, vergelijkbaar bedrag. Niet zo heel gek toch?

27 maart 2019 om 17:25

Ajax staat zelfs in zn naam, je moet hem dan niet te serieus nemen... al kon ik het ook niet laten om hem de feiten op zn neus te drukken

27 maart 2019 om 17:22

Waarom niet? Deze jongen heeft goed gedaan bij betere club op hoger niveau

27 maart 2019 om 17:24

Zucht, kom op...

Totaal andere spelers en Hernandez speelt al aantal jaar in de wereld top i.t.t Frenkie. Hernandez is zelfs wereldkampioen geworden. Ajax mag echt in zn handjes knijpen voor een speler die het nog moet laten zien op n hoger niveau, het hele jaar door, ipv paar CL wedstrijden. Frenkie is een enorm talent maar ik acht hernandez eerder zn transfersom waard dan Frenkie

27 maart 2019 om 20:31

Altijd dat 'laten zien op een hoger niveau van. Maak jezelf niet zo belachelijk. Frenkie heeft het op alle niveaus alle laten zien behalve bij een topclub. Maar die kan s had die natuurlijk niet

27 maart 2019 om 17:27

Toch wel, deze jongen speelt bij een absolute topclub en is vaste basisspeler bij een land wat wereldkampioen is geworden. 75 tot 86 miljoen voor iemand die niets heeft gewonnen en in de Eredivisie speelt is gewoon peperduur.

27 maart 2019 om 20:42

Joh ben Ajacied maar zit toch nog wel een verschil in de waarde van een speler van Atleti of Ajax.. de bedragen die Ajax nu ontvangt en gaat ontvangen zijn gewoon al knap!

Uitstekende aankoop. En 80 mil is (helaas tegenwoordig) een eerlijke prijs. Uitstekend speler die past bij Bayern en vice versa

27 maart 2019 om 17:37

Vind 80mln nog steeds te veel voor hem , ook in de huidige markt. 50 tot 60mln had ik nog mee kunnen leven.
Voor 80mln had je ook zijn compagnon Gimenez kunnen halen , die ik een stuk beter acht dan Hernandez. Maar dan had je in eerste instantie wel voor Gimenez moeten gaan.
En anders Kimpembe van PSG , die zullen vroeg of laat wel moeten verkopen anders wordt het ze te heet onder de voeten.
Pavard voor 40mln dacht ik? Ook te veel.
Had niet meer dan 20mln gegeven voor hem, heel bijzonder is ie namelijk niet, plus hij zal zowel centraal als op de back 2e keus zijn.
Als Bayern nu nog Ben Yedder voor 30mln en Christensen voor 25/35mln haalt dan zijn ze in ieder geval van de spits positie en verdediging goed voorzien.

27 maart 2019 om 17:46

Als ik me niet vergis speelt Jimenez centraal en is Hernandez linkervleugelverdediger. Dan had je voor dat geld inderdaad ook Jimenez kunnen halen, maar dan had je nog steeds geen nieuwe linkervleugelverdediger. Alaba zal nu wel vertrekken, die droomt van kinds af aan al van Arsenal gaf hij laatst aan.

27 maart 2019 om 17:57

Dan denk ik dat je je vergist want hij speelt meer wedstrijden centraal dan als back. Die komt gewoon voor centraal achterin en Alaba zal gewoon blijven.

27 maart 2019 om 18:01

Lulkoek, ten eerste, Heernandez zal centrale staan en Alaba gewoon rechtsback. Ten tweede gaat Arsenal nooit minimaal 70 miljoen uitgeven aan een linksback.

27 maart 2019 om 18:15

Waarom zouden ze Christensen halen? Ze hebben met Lucas, Pavard en Süle al drie hele goede en jonge centrale verdedigers. Ook vanuit het perspectief van Christensen zou hij op geen enkel aspect vooruit gaan

27 maart 2019 om 18:26

Lulkoek, ten eerste is Alaba geen rechtsback en ten tweede, 70 miljoen? Jij hebt hier nu even de prijs van Alaba bepaald? Alaba ligt vast tot 2021. Ben benieuwd wat Bayern doet als Arsenal 45 miljoen biedt en Alaba zegt:” als ik nu niet kan vertrekken dien ik m’n contract uit en ga ik over 2 jaar gratis.” Dan is het toch wel verleidelijk die 45 miljoen te pakken, Hernandez LB te zetten en met die 45 een nieuwe speler te shoppen (back-up LB/CV) die je jaren kan vastleggen.

27 maart 2019 om 18:26

Lulkoek, ten eerste is Alaba geen rechtsback en ten tweede, 70 miljoen? Jij hebt hier nu even de prijs van Alaba bepaald? Alaba ligt vast tot 2021. Ben benieuwd wat Bayern doet als Arsenal 45 miljoen biedt en Alaba zegt:” als ik nu niet kan vertrekken dien ik m’n contract uit en ga ik over 2 jaar gratis.” Dan is het toch wel verleidelijk die 45 miljoen te pakken, Hernandez LB te zetten en met die 45 een nieuwe speler te shoppen (back-up LB/CV) die je jaren kan vastleggen.

27 maart 2019 om 18:27

Alaba een rechtsback, Pavard een centrale verdediger. Ik weet niet wat jij rookt maar denk dat wel mensen graag wat van dat spul willen hebben.

27 maart 2019 om 18:35

Alaba is een top 3 beste linksback en zal zeker niet voor 45 miljoen verkocht worden. Misschien dat ze vanaf de 60 gaan praten. Dat van rechtsback was uiteraard een foutje. Maar dat begrijp je zelf ook

27 maart 2019 om 18:35

Pavard is een inderdaad een centrale verdediger die net als Hetnandez op de back positie kan

27 maart 2019 om 19:04

Pavard zie ik toch meer als rechtsback die ook al centrale verdediger kan. Hij begon pas echt op te vallen als RB in de Franse ploeg. Goed, we gaan allemaal wel zien wie waar gaat spelen.

27 maart 2019 om 19:45

Pavard en hernandez zijn beide van nature centrale verdedigers, zeker in zo'n aanvallend team als Bayern.

Ik vind het een goede speler, maar als back heb je alaba. Als een CV lijkt het me een beetje duur voor een speler waarvan z’n natuurlijke positie geen CV is. Maar al met al ben ik benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

27 maart 2019 om 17:23

Alaba is vrij multifunctioneel, zal wel plekje voor gevonden worden

27 maart 2019 om 17:28

Hoe vaak moet het nog gezegd worden...?! Lucas' natuurlijke plaats is CV maar Frankrijk heeft hem gebruikt als linksback omdat dat verdedigend stabieler was dan Mendy, die volgens mij ook nog eens geblesseerd was. Daarnaast gebruikte Atleti hem op de linksback positie als Luis geblesseerd was en dat is redelijk vaak. Bayern zal hem gewoon als CV gaan gebruiken als voetballende verdediger naast houthakker Süle.

27 maart 2019 om 17:30

Volgensmij is zijn natuurlijke positie toch gewoon centraal? Daar heeft hij tenminste de meeste wedstrijden gespeeld. Lijkt me een prima versterking. Ze hebben nu Boateng, sule hummels, parvard en Lucas die centraal kunnen spelen en de laatste 2 kunnen ook als back spelen. En ik gok dat hummels of boateng misschien wel zullen verstrekken.

27 maart 2019 om 17:32

Zal waarschijnlijk als centrale verdediger gehaald zijn. Bij een blessure of gewoon rust voor Alaba kan hij als linksback spelen. Vind het persoonlijk een hele goede aankoop. In een drukke schema zijn spelers die op meerdere posities kunnen spelen van belang. Bovendien is het gewoon een hele goede verdediger die nog jong is en de tijd heeft om zich te ontwikkelen bij Bayern.

Heeft zichzelf aardig goed ontwikkelt, maar op het WK vond ik hem een van de minste spelers bij Les Blues. Wat een geld tegenwoordig he, ik kan er nog maar moeilijk aan wennen. 10 jaar geleden gingen voor dat soort bedragen de beste spelers ter wereld weg..

Natuurlijk, het is een goede speler, maar voor dit geld vind ik het een bezopen aankoop. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in een team dat meer op balbezit en op de helft van de tegenstander speelt dan Atletico (en Frankrijk).

Geweldige aankoop! FC Hollywood moet verjongen!

Snap niet waarom Atleti hem laat gaan ookal is 80miljoen wel een fors bedrag

27 maart 2019 om 17:29

Omdat ze de afkoopclausule hebben geactiveerd en Atletico dus weinig te zeggen heeft.

28 maart 2019 om 08:38

thx for the info. Naja ze konden hem alsnog verlengen en zodoende een hogere afkoopclausule implementeren

28 maart 2019 om 16:01

Zeker waar inderdaad. Al liep het huidige contract ook al tot 2024, dus dat is vrij lang. Als zij die ook nog eens zouden verlengen dan heeft hij wel een heel erg lang contract. Lijkt me niet verantwoord.

Kan iemand mij specifiek uitleggen wat deze Hernandez zo speciaal maakt? Een absurd hoog bedrag voor hem. Dit is een oprechte vraag. Ik heb hem tijdens het WK gezien, maar hij heeft niet echt veel indruk op mij gemaakt. Zijn collega bij Frankrijk aan de andere kant, maakte naar mijn mening meer indruk.

27 maart 2019 om 17:24

Hij is snel en kan als cv spelen, ook al is hij een linksback

27 maart 2019 om 17:29

Eerder andersom. Is begonnen als CV, maar omgeturnd tot LB. Persoonlijk vind ik hem als CV beter, maar doet het op de back ook niet gek. Bayern kan de komende jaren met deze jongen weer vooruit.

27 maart 2019 om 17:30

Hernandez is een centrum verdediger, hij speelt alleen bij nood linksback. Op het WK omdat Mendy niet 100% fit was en bij Atletico omdat Filipe Luis oud wordt

27 maart 2019 om 18:37

Dus eigenlijk speelt hij nagenoeg altijd LB.

27 maart 2019 om 18:43

Omdat er vaak nood is.

27 maart 2019 om 17:29

Volgens mij hebben ze zijn collega van de andere Franse vleugel ook al gekocht, toch? Meen dat Hernandez bij voorkeur centraal speelt.

80 miljoen voor een back. Dat moet wel een hele goede zijn.

'' bayern zou nooit mee gaan in het transfergeweld "' - het past niet bij een club als bayern om veel geld voor een speler te betalen, wij voeren ander beleid. ' bayern in 2017' lol

27 maart 2019 om 17:23

@dr.jero

dat statement was toen idd erg naief van Bayern. wil je kunnen blijven concurreren met de Europese top dan zal je toch echt veel meer geld moeten uitgeven als wat ze in het verleden hebben gedaan. zo een City geeft 1 miljard uit in 3 jaar tijd. dan ga je het niet redden met alleen aankopen van rond de 38 miljoen

27 maart 2019 om 17:40

Ik zou maar nog eens kijken wat Bayern allemaal hebben gezegd. Ook hebben zij gezegd dat Bayern binnenkort ook transfers tussen de 80 en 100 miljoen gaat betalen.

net zo duur ongeveer als Van Dijk. het schijnt een goede speler te zijn maar of hij van het kaliber van VVD is daar twijfel ik aan

Vanwaar eigenlijk deze aankoop. Ze hebben toch al Alaba voor de linksback positie. Of gebruiken ze Hernandez als CV?

27 maart 2019 om 17:29

Hernandez zal de voetballende centrale verdediger worden naast Süle.

27 maart 2019 om 17:37

Ja dat is logischer inderdaad. Dat betekent dus wel dat het binnenkort gedaan is met hummels en boateng. Dat vind ik ergens toch ook wel jammer.

27 maart 2019 om 18:04

Beide al lang niet meer wat ze geweest zijn. En dan met name Boateng

27 maart 2019 om 18:06

Hummels heeft zijn vorm gewoon weer opgepikt. Speelt prima en op dit moment zeker beter als Hernandez nog.

Wellicht kan iemand mij dit even uitleggen? Ze hebben toch Alaba rondlopen en Hernandez is toch niet eens een vaste basisspeler bij Atletico?

Mooi bedrag waar we leuke dingen mee kunnen doen. Wel jammer, want hij is uit eigen jeugd en erg talentvol. Maar er zijn genoeg andere goede verdedigers zoals Upamecano. Als we hem en Tagliafico kunnen strikken vind ik het prima. Overigens vraag ik me wel af waar Boateng en/of Hummels heen zullen gaan ivm de komst van Lucas en Pavard.

27 maart 2019 om 17:35

Er zal wel meer dan één linksback gaan komen toch? Filipe Luis zal ook stoppen en dubbelbezette positie lijkt me geen overbodige luxe bij Atleti.

Verwacht dat één van de twee wel zal blijven (ik denk Hummels). Vind Boateng wel een type die nog ergens goed geld gaat verdienen, bijvoorbeeld in de VS. Eventueel zou hij nog wel goed meekunnen bij een subtopper in Europa. Echter zal voor die clubs zijn salaris een probleem vormen.

Nu gaat Bayern München uiteindelijk toch mee in het betalen van absurde bedragen en ze hebben nu natuurlijk ook zelf ingezien dat het niet anders kan.

Eerlijk gezegd vind ik dit bedrag voor Lucas Hernández wel overdreven, ondanks dat het 'de markt van tegenwoordig' is. Hij is een prima speler en kan als centrale verdediger en linksback uit de voeten, maar op beide posities vind ik hem goed maar niet meer dan dat, want het is niet zo dat ik hem bij een van de beste verdedigers van de wereld vind horen.

27 maart 2019 om 17:39

Bayern heeft daarvoor wel bewust een sabbatjaar genomen op de transfermarkt vorige zomer om deze transfers te bekostigen zonder lange termijnnen en zonder leningen bij de bank.

27 maart 2019 om 17:45

Als ze dit bedrag voor een topspeler hadden betaald had ik het nog begrepen, maar een breedte speler van Atletico? Voor 80 miljoen kan je volgens mij wel betere spelers halen. Zeker als je Alaba hebt voor op links en spelers als Hummels, Boateng en Sule hebt als CV, is dit een vreemde aankoop. Lijkt een beetje op een paniekaankoop.

27 maart 2019 om 17:51

Dit heeft totaal niet de tekenen van een paniek aankoop maar gewoon een aankoop met visie op de toekomst. Boateng die hoogstwaarschijnlijk vertrekt en Hummels die 30 is.

Voor volgend seizoen zijn er 2 backs, 1 van 24 en 1 van 27. 4 centrale verdedigers van 30, 23, 23 en 23 jaar. 2 die ook op de back positie kunnen zijn. Dat betekend dat er voor 1 linie dus de komende jaren geen spelers bij hoeven te komen.

27 maart 2019 om 17:57

Veel te veel geld voor een breedte speler van Atletico en je vind dat het geen tekenen van een paniekaankoop heeft?

27 maart 2019 om 18:02

Veel te veel geld is allemaal relatief. Bij zo'n transfer wordt er naar zoveel dingen gekeken. Leeftijd, hoe lang kan een speler mee. Op hoeveel posities kan zo'n jongen spelen. Welke alternatieven zijn er. Hoe goed is hij op dit moment al en zo kan je doorgaan. Maak je zo'n optel som dan valt het allemaal reuze mee. Het kopen van De Jong voor 75 miljoen terwijl hij circa 60 volle wedstrijden heeft gespeeld voor Ajax werd ook geen paniekaankoop genoemd.

Nu ben ik benieuwd. Welke andere spelers ken jij die centraal achterin kunnen spelen, plus goed is als linksback. En dan nog jong zodat hij jaren mee kan.

27 maart 2019 om 18:41

Ja zo kan je elke te dure transfer goed praten. Ze betalen 80 miljoen voor iemand die nog niet eens een basisplek heeft bij zijn club en niet beduidend beter is dan wat er nu rond loopt. Ja hij kan nog jaren mee, maar wie zegt dat hij al die jaren bij Bayern door zal brengen en niet na drie jaar om een transfer zal vragen? Welke alternatieven zijn er? Voor 80 miljoen kan je echt wel een andere CV of LB halen. Zeggen dat dit allemaal mee valt is net zo vreemd als dat ik zou zeggen dat het bedrag voor Kepa wel mee viel.

27 maart 2019 om 18:45

Vraagt hij na 3 jaar om een transfer dan levert hij weer geld op. Dan is het opeens een multifunctionele speler geworden die slechts 30 miljoen heeft gekost.

Maar welke alternatieven zijn er dan? Het is wel heel makkelijk om dit als paniekaankoop te stempelen en dan niet aan tegeven welke opties beter waren. Daar draait het namelijk wel om.

Je zegt overigens nu CB of LB. Daarmee geef je dus 2 spelers aan, iets wat hoogstwaarschijnlijk duurder was uitgevallen. Daarnaast had Bayern dan met 2 spelers gezeten wat een grotere kans betekent op ontevreden spelers als iedereen voor langere tijd fit is.

27 maart 2019 om 19:26

Ik zeg CV OF LB, niet CV EN LB, dus ik geef niet aan dat ze twee spelers moeten halen. Voor de CV positie heeft Bayern Sule, Boateng, Hummels en daarnaast nog Martinez en voor de komst van Kovac kreeg dat jochie Mai(volgens vele een heel groot talent) ook nog kansen. Maar als je d'r per se een jonge CV bij wilt is Christensen een betere en goedkopere optie.

Als je liever een LB voor de breedte wilt kan je bijvoorbeeld Tagliafico halen of Digne of Jose Gaya, allemaal goedkoper en prima opties achter Alaba.

27 maart 2019 om 19:50

Bayern heeft 1 linksback dus Bayern moet een extra speler hebben die daar uit de voeten kan. Dus het is of 1 speler als Hernandez, of 2 spelers. Dat is het hele punt nu juist wat de transfer overall helemaal niet zo duur maakt.

Boateng is gaat zo goed als zeker weg. Martinez is inmiddels ook al wat ouder en Mai is gewoon een degelijk talent meer niet.

Christensen is zeker niet beter en speelt bij Chelsea wat hem automatisch niet goedkoop maakt. Die gaat echt niet voor onder de 40-50 miljoen weg. Om daarnaast nog Tagliafico/digne/gaya te moeten halen dan ga je 100 procent zeker over het totaal bedrag heen wat er voor Hernandez is betaald (transfersom en salaris)

27 maart 2019 om 20:00

Volledig mee eens Isimic.

80 miljoen lijkt heel veel maar past wel perfect in de strategie van Bayern. Men koopt heel graag multifunctionele spelers die op meerdere posities ingezet kunnen worden. Zo kun je toch met een kleine kern competitief zijn.

Nu heb je Pavard gekocht en Hernandez. Beide spelers kunnen zowel centraal achterin, als op de Lb/rb ingezet worden.

Voor mij is het redelijk duidelijk dat we geen verdere aankopen voor de verdediging moeten verwachten deze zomer en dat de oefening er als volgt gaat uitzien.

Basisopstelling:
Alaba ---- Sule --- Hernandez --- Kimmich

Back-up LB: Hernandez
Back-up CV: Pavard, Hummels en desnoods ook Javi Martinez
Back-up RB: Pavard

Vertrekkende spelers: Rafinha (einde contract) en Boateng.

Zo heb je toch een zeer sterke verdediging waar iedereen redelijk veel aan spelen zal toekomen.

27 maart 2019 om 20:04

Vind het veels te voorbarig om Hernandez al zo de basis in te praten. Je basisopstelling is in de toekomst misschien zo maar voorlopig schat ik Hummels zeker nog hoger in. Dat en dat hij al bekend is met het team zie ik Hernandez zeker in het begin van het seizoen niet gelijk starten.

27 maart 2019 om 20:16

Ja in het begin zou dit zeker wel kunnen. Uiteindelijk moet iedereen een basisplaats verdienen. Aan de andere kant zou het mij sterk verbazen dat Bayern hier 80 miljoen gaat betalen voor een speler op de bank te plaatsen.

Dus tenzij Hernandez slechte prestaties levert op het veld zie ik hem toch redelijk snel een basisplaats krijgen.

Welkom Lucas! Dit hing al een tijd in de lucht

kan alaba eindelijk op het middenveld spelen, wat hij al zo lang, zo graag wil.
ik ken deze man helaas niet echt, te weinig wedstrijden van atletico gezien.

27 maart 2019 om 17:30

Hij is een centrale verdediger die ook als linksback uit de voeten kan, dus Alaba zal gewoon als linksback spelen.

Hopelijk komt Alaba nu naar Arsenal zijn droomclub

80 miljoen voor Hernandez.. De wereld is echt gek geworden! Zelfs het o zo verstandige Bayern doet nu zulke aankopen. Alaba zal wel vertrekken, maar hiervoor kan je twee toppers kopen, waaronder een super linksback. Ik snap hem niet eerlijk gezegd

27 maart 2019 om 17:42

Hernandez komt Alaba niet vervanger maar, Hummels of Boateng die zal vertrekken.

28 maart 2019 om 19:58

Uit de reacties en opmerkingen die Alaba de laatste tijd geeft in interviews kan je er voor 99% vanuit gaan dat ie vertrekt. Dat was nog voordat Hernandez officieel werd ingelijfd

Ik denk dat deze deal voor beide partijen redelijk gunstig is. Bayern Müchen heeft een jonge, Franse speler die zowel centraal als op linksback kan spelen. Hij zal dus gewoonlijk een duo vormen met Süle in het centrum en bij een blessure van Alaba op de linksback. Bayern heeft dan, indien Boateng en Hummels vertrekken, een linksback die op het middenveld kan , een rechtsback die op het middenveld kan, een centrale verdediger, een centrale verdediger die als linksback kan en nog een centrale verdediger die op rechtsback kan. Ideale situatie voor Bayenr dus. Daarnaast krijgt Atletico 80 miljoen euro voor een jongen die hen niks gekost heeft. Daarvan kunnen ze zijn vervanger voor rond de 50 miljoen halen en heb je nog 30 miljoen voor een linksback. Ik denk dan aan Upamecano en Tagliafico. Kortom, mooie deal voor beide clubs.

27 maart 2019 om 18:19

Iemand die het snapt. Er wordt hier van alles geschreeuwd zonder erbij na te denken. 80 miljoen is veel maar dat zal zich wel uitbetalen als hij laat zien, dit is precies hetzelfde verhaal als Van Dijk.

27 maart 2019 om 18:25

Precies. Aangezien jij de Bundesliga nauwlettend volgt, hoe goed is die Upamecano nou eigenlijk? Zou hij een geschikte vervanger zijn en hoeveel schat jij dat Leipzig voor hem vraagt?

27 maart 2019 om 18:33

Als je een jonge verdediger zoekt moet je echt zijn bij De Ligt en Upamecano. Ik ben eerder een grote fan van Upamecano omdat hij snel en sterk is, ik zie hem nog zeker groeien. Het enige waar hij niet beter in is dan De Ligt is zijn voetballende kwaliteit. Als ik het goed heb heeft hij een clausule van 100 miljoen en dat was wat leipzig toen vroeg, nu zou zijn vraagprijs rond de 60 miljoen zitten.

Conclusie: Upamecano is goed maar als je een geschikte vervanger zoekt vooral het meevoetballende gedeelte moet je bij De Ligt of een andere jonge verdediger zijn. Upamecano moet je niet naast een krachtpantser als Sule plaatsen.

27 maart 2019 om 18:37

Dank voor deze informatie! Godin is voetballend ook niet heel sterk dus dan zou Upamecano hem wel kunnen vervangen

Bayern heeft goede ervaringen met Franse spelers. Ribéry, Coman en in het verleden Sagnol en Lizarazu. Dat speelt wellicht ook mee!

27 maart 2019 om 18:30

En niet te vergeten, Valerien Ismael!

27 maart 2019 om 23:40

Inderdaad oud-speler van Strasbourg !

Graag meer internationale aankopen. Dit zal een boost geven aan de Bundesliga. Hoop dat Bayern nog een aantal buitenlandse sterren er bij weet te halen.

27 maart 2019 om 19:08

Bundesliga heeft er niks aan als vervolgens Sane, Kroos, De Bruyne, Ozil, Ter stegen de andere kant op gaan.

27 maart 2019 om 19:09

Dat kun je toch niet ontlopen. Je hebt er ook niks aan dat ze allemaal na Bayern gaan. Daarnaast betalen de Engelse clubs ook gewoon veel meer.

Vreemd dat dit bedragen voor zo een doodgewone speler betaald kunnen worden. En dat nota bene Bayern dit doet is nog vreemder. Snap er niets van.

Miaaasanmiaaaa de prullenbak in die oeroide traditie! He he eindelijk eens een echte versterking. Hernandez gaat wss het centrale duo vormen met Sule. Als je daarachter dan nog s Boa en Hummels hebt dan zit je echr wel snor. Hernandez is sterk, snel en heel goed aan de bal. Nu nog een tweede rechtsback(Atal, karsdorp?), tweede linksback(Tierney). En nog een keer geld smijten voor een buitenspeler die er meteen staat, dan zijn we weer terug!! Dit is een goed teken!

27 maart 2019 om 20:09

Waarom zouden er nog backs bij moeten komen? Achterin lopen er nu zat spelers.

28 maart 2019 om 14:03

Ja als je het spel van Deschamps of Simeone wil spelen wel ja. Pavard en Hernandez brengen aanvallend niet genoeg voor het spel dat ik Bayern graag zie spelen. Zie Laporte bijvoorbeeld, die kan ook als linksback. Maar Pep gebruikt hem bij de meest urgente gevallen, anders speelt Zinchenko gewoon daar. Dus ik vind dat we gewoon echte backs moeten hebben, is mooi meegenomen als ze ook als backs uit de voeten kunnen. Maar dat is niet genoeg.

27 maart 2019 om 23:27

Pavard kan als rechtsback dus dat lijkt en overbodig. Middenveld is ook goed bezet met Thiago, Tolisso, Martinez, James, Goretzka en Sanches, dus ik zou voornamelijk investeren in de voorhoede. Pépé en Werner lijken me wel wat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren