Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Harde kern van PSG wil nieuwe aanwinst niet, want die is geboren in Marseille

Laatste update:

De aanstaande transfer van Lucas Hernández naar Paris Saint-Germain is niet met gejuich ontvangen door de fanatieke supportersschare van de Parijzenaars. Onder meer Romain Mabille, de leider van de ultragroeperingen van PSG, zou fel tegen de komst van de linksbenige verdediger zijn. Dat heeft te maken met het feit dat Hernández afkomstig is uit Marseille, net als aartsrivaal Olympique Marseille.

Jean-François Hernández speelde in 1996 voor l'OM toen zijn zoon Lucas werd geboren. Vervolgens verhuisde de familie naar Spanje, waar zoon Hernández uiteindelijk de jeugdopleiding van Atlético Madrid doorliep en daar doorbrak in het eerste elftal. Toch zien de Parijse fans de komst van de linksback annex centrale verdediger niet zitten, omdat hij dus in Marseille geboren is. In een boze brief op Instagram liet Mabille weten dat Hernández 'niet welkom' is en dat de aanhang 'hem dat wel zou laten weten'. RMC Sport schrijft dat ook andere groeperingen tegen de komst van de Frans international zijn.

De onvrede heeft ook te maken met hoe Hernández en zijn ploeggenoten van Bayern München in 2020 het winnen van de Champions League vierden. In de finale won der Rekordmeister met 1-0 van PSG en tijdens de festiviteiten na afloop zouden de spelers van de Parijzenaars naar verluidt voor schut zijn gezet door Hernández en zijn ploeggenoten. Ook zou er gerefereerd zijn aan het feit dat Marseille nog altijd de enige Franse ploeg met een Champions League-titel is, al zei Hernández later dat hij het niet zo had bedoeld.

PSG heeft naar verluidt al een persoonlijk akkoord bereikt met Hernández, zo meldde transfermarktexpert Fabrizio Romano eerder al. Les Parisiens moeten nog wel tot een deal zien te komen met Bayern, waar de Fransman tot medio 2024 onder contract staat. De Duitse grootmacht verlangt volgens L'Équipe een bedrag van tussen de 35 en 40 miljoen euro, terwijl Sky-journalist Florian Plettenberg eerder nog over een som van 60 miljoen euro sprak.

Hernández werd in de zomer van 2019 voor maar liefst tachtig miljoen euro overgenomen van Atlético Madrid. In Beieren werkte de verdediger zich op tot basisklant, maar zijn periode in de Bundesliga werd ook gekenmerkt door blessureleed. Als speler van Bayern miste hij 65 wedstrijden en moest hij in totaal 481 dagen toekijken. Tijdens het vorige seizoen, op 22 november, scheurde de onfortuinlijke Hernández op het WK tegen Australië (4-1 winst) de voorste kruisband in zijn rechterknie. De linksback werd in die wedstrijd vervangen door zijn broer Theo Hernández. Nog altijd is hij herstellende van zijn kwetsuur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat het maar goed onrustig blijven in Parijs. Zal Xavi alleen maar dichter bij een nieuw contract brengen.

On: Één van de weinige dingen waar wij geen invloed op hebben is waar wij geboren worden.. Om hem dan hierop te boycotten is wel erg sneu. Zou lekker verder kijken Hernandez.

26 juni 2023 om 13:31

Het is gewoon erg hypocriet vind ik. Galtier is in Marseille geboren en heeft daar gespeeld, en ik heb nog niemand gehoord die daar moeilijk over deed.

26 juni 2023 om 13:33

Haha serieus?! zo goed ben ik niet op de hoogte, maar dat zou wel heel aparte zijn. vrije selectieve blik op wat ze wel en niet accepteren dus.

26 juni 2023 om 13:41

Heeft Galtier na een tegen PSG gewonnen CL-finale ook verwezen naar het feit dat Marseille de enige Franse ploeg met een CL-overwinning was?

26 juni 2023 om 13:50

Lierse, feitelijk zegt hij toch niks verkeerd? Beetje het alfa mannetje spelen na een CL winst, hoort er een beetje bij. Geen reden om nu al aan zijn stoelpoten te zagen. En in de tekst staat overigens dat hij het niet zo bedoeld had.

26 juni 2023 om 13:59

Het is wel een belangrijke nuance. Ze zijn niet kwaad hierover omdat hij uit Marseille komt, maar door de combinatie van geboorteplaats, vader en recente uitlatingen.

Verder wordt dit door de harde kern gedaan. Dat zijn vaak dwazen. De F-Side zal ook geen fan zijn van een speler die uit Rotterdam komt en eerder laatdunkend over Ajax heeft gesproken en positief over Feyenoord.

26 juni 2023 om 14:27

Ja ach, en toch is het al zo vaak gebeurd zonder noemenswaardige incidenten.

Diezelfde dwazen staan nu namelijk ook op de banken hun handen stuk te klappen als Berghuis een goal maakt voor hun Ajax.

26 juni 2023 om 14:50

Natuurlijk staan die kerels gewoon op de banken als hij er drie jaar speelt. Zoals gezegd, echt helder zijn ze niet in de bovenkamer.

26 juni 2023 om 15:11

Hij heeft net zijn tweede seizoen er op zitten - bovendien klapte ze al na de eerste wedstrijd voor hem.

26 juni 2023 om 15:38

Dat was een hypothetisch voorbeeld, ik had het niet over de specifieke casus berghuis.

26 juni 2023 om 15:51

En hoop van die dwazen vonden het maar machtig mooi dat de aanvoerder en “beste” speler van Feyenoord overkwam. Toont natuurlijk de hiërarchie. Dat er vervolgens professor pannenkoek (schreuder) word aangesteld en je dan als nog achter Feyenoord eindigt is echt lachwekkend. Een drama seizoen om heel snel te vergeten. Enige hoogpunten waren oplevingen van enkele spelers maar geen een die het vast kon houden. Aankoop Sanchez, Grillitsch maar ook Bergwijn dieptepunten. Kaplan gaat hopelijk nog wel wat toevoegen. Oh niet te vergeten (wij zijn de beste linkerflank van Nederland) Wijndal. Ik word al chagrijnig als ik zijn naam typ.

26 juni 2023 om 14:18

Stb040

"om hem dan hierop te boycotten is wel erg sneu. "

Het beste zou zijn, als de eigenaar gewoon de boel verkoopt en vertrekt uit Parijs. Het is de fans echt naar hun hoofd gestegen. Laat ze maar weer lekker in middenmoot Frankrijk spelen.

26 juni 2023 om 15:03

@mrkillin, ik zie ook geen andere optie.

26 juni 2023 om 15:30

Voor wie zou dat het beste zijn?

26 juni 2023 om 20:08

Zou als ik hem was niet eens meer naar psg willen zoek t maar uit zou ik zeggen

Wel schattig deze reactie van de fans van Parijs, vooral omdat het juist de Parijzenaars zijn die door de rest van Frankrijk vaak met de nek worden aangekeken. Die 'rivaliteit' tussen PSG en Olympique Marseille is volgens mij ook nogal kunstig aangezien PSG pas sinds een paar jaar dominant in de divisie is. Volgens mij bestaat er veel grotere rivaliteit tussen andere clubs binnen Frankrijk.

26 juni 2023 om 13:32

Le Classique gaat terug naar 1985/1986 zoiets, wellicht niet een eeuw historie maar om het kunstig te noemen is wel een heel andere kijk op de beleving tussen de 2 clubs (zijn toch de 2 grootste volksclubs). De grootste derby, helaas dit jaar en komend jaar ook niet, is toch wel tussen ASSE-OL (derby du Rhone), maar PSG-OM is met OM-OL toch een beste grote match.

Aanvulling;
ASSE - AS Saint Etienne
OL: Olympique Lyonnais
OM: Olympique Marseille.

26 juni 2023 om 13:36

De rivaliteit stamt al sinds de jaren 70 en is met ASSE-OL de grootste wedstrijd van Frankrijk.

26 juni 2023 om 13:36

Dat klopt niet helemaal. PSG vs Marseille wordt niet voor niks Le Classique genoemd, gewoon hetzelfde als Ajax tegen Feyenoord of Barcelona tegen Real, maar dan in Frankrijk. Inmiddels zijn PSG en Marseille historisch gezien de 2 grootste clubs van Frankrijk dus zo heel gek is dat ook niet. En los daarvan zijn Parijs en Marseille de 2 grootste steden van Frankrijk. Hartstikke logisch dat er rivaliteit is. Desalniettemin gewoon niet acceptabel dat de fans daardoor Hernandez afkeuren.

26 juni 2023 om 14:02

De rivaliteit is natuurlijk niet alleen op voetbalgebied maar gaat al terug van voor er gevoetbald werd. Parijs is de elitaire, snobistische stad waar Marseille de ruwe arbeidersstad is. Er leeft een groot cultureel verschil tussen de twee steden.

Toen Parijs besloot te dekoloniseren was Marseille daar de dupe van. De handel viel stil en de stad kreeg financieel klap op klap met een grote leegloop tot gevolgen vanwege het gebrek aan arbeidsplaatsen. Marseille heeft dit Parijs nooit vergeven.

Door Parijse ogen is Marseille altijd een ongeregeld zooitje geweest. Een plaats voor charlatans, criminelen en ander gespuis wat in de ogen van de elitaire Parijsenaars de zuurstof die zij inademen niet waard zijn. De mensen in Marseille vinden de Parijsenaars dan weer een stel in satijn gehulde ijdeltuiten die doen alsof de wereld om hen draait.

En zo zijn er meerdere steden in Frankrijk die elkaar om uiteenlopende redenen niet liggen. Bordeaux is ook een stad die jarenlang is uitgemolken door Parijs. Hoge belastingen op daar geproduceerde wijnen maakte het zo dat Bordeaux zelfbestuur eiste. Parijs heeft dat met harde hand de kop in geduwd met bloedgieten tot gevolg. Vandaag de dag wonen er veel gepensioneerde parijsenaars in Bordeaux omwille van het klimaat en de rust die de stad uitstraalt. De officiële inwoners van Bordeaux ergeren zich groen en geel aan die lui die alles beter weten en voortdurend aankaarten waar Bordeaux volgens hen in tekort schiet.

En dan heb je nog het Vichy Frankrijk uit de 2e Wereldoorlog. De opvatting in Parijs is dat de hoofdstad gebukt ging onder het juk van Nazi Duitsland terwijl in het Vichy Frankrijk (het vrije Frankrijk) waar onder anderen Marseille en Lyon toebehoorde een beetje de bloemetjes buiten werden gezet. In werkelijkheid was dat natuurlijk niet zo maar die perceptie is altijd blijven hangen.

Het klopt dat Frankrijk een land is. Maar in niet een land lopen de culturele verschillen zo uiteen als daar.

26 juni 2023 om 14:49

Vind het een leuk stuk om te lezen elninoo, zeer informatief. Aan het einde sla je de plank imo toch iets mis. In Frankrijk zijn er idd veel culturele verschillen, echter zijn er toch nog best een aantal landen waar deze verschillen echt nog groter zijn. Vooral landen die later zijn 'ontstaan', landen waar verschillende talen zijn, landen waar van origine verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar moeten leven.

26 juni 2023 om 15:03

‘Het klopt dat Frankrijk een land is. Maar in niet een land lopen de culturele verschillen zo uiteen als daar.’

Spanje: hold my beer.

26 juni 2023 om 20:04

Formus,

Dank voor je reactie maar ik denk dan dat de Franse geschiedenis allicht een te onbekend gebied voor je is om daarover te oordelen. Neem alleen al de talen als Bretons, (in Bretagne) gesproken, Occitaans (het zuiden), Baskisch (in de westelijke Pyreneeën), Duits (Elzas-Lotharingen), Nederlands (Frans Vlaanderen), Catalaans (Roussillon), Italiaans (rond Nice), Corsicaans (op Corsica) en dan vergeet ik vast nog wel het een en ander. Dat zijn pakweg allemaal culturen die in een land zijn samengevoegd.

Tel daar de voormalige kolonies van Afrika, de Cariben, noord Amerika, Oceanië en Azië bij op en je hebt vrijwel alle onderdelen waar ik volgens jou de plank mis sla bij elkaar in een land.

Feit dat het over het algemeen prima samengaat neemt niet weg dat de culturele verschillen heel groot zijn in grote delen van het land. Dat heeft bijzonder veel tijd gekost. In Nederland ziet men Frankrijk als een land maar vertel een Bask die ik Frankrijk woont dat hij een Fransman is en je krijgt een pak rammel van jewelste.

Maar als je een land zoekt met verschillende talen culturen en gewoontes dan kom ik zelf en persoonlijk bij Frankrijk uit. Maar wellicht heb ik tekort kennis over andere landen.

26 juni 2023 om 15:56

Los van dat ik deze reactie bij geen enkele club echt begrijp vind ik het in dit geval eigenlijk nog best wel mooi. Niet omdat ik hem goedkeur, maar omdat we met zijn allen PSG door alle oliedollars toch een kunstmatige club zijn gaan vinden en dan vind ik het toch mooi dat er nog een groep fans zit die hetzelfde reageert als fans van andere clubs.

Hun huidige coach komt uit Marseille? Dit zijn waarschijnlijk dezelfde gasten die zouden juichen als Zidane de nieuwe coach word.

Dan kom je toch niet meer naar de thuis wedstrijden van PSG als je een speler vanwege zijn geboortestad niet bij je club wil. Gewoon een zielig hoopje supporters zijn het daar in Parijs

Ach daar heb je deze gasten weer. Messi en Neymar zorgden voor de remontada waarmee PSG vereeuwigd werden in de geschiedenisboeken, maar dat is blijkbaar wel okee?

Belachelijk dat deze supporters denken dat ze iets te vertellen hebben. Sowieso heb ik het gevoel dat bij meer clubs dit soort mensen denken de lakens uit te delen. Absoluut uitschot.

26 juni 2023 om 13:32

En dan wil je liever exoten van andere landen/ werelddelen die vervolgens 'geen binding hebben met de club' en slechts passanten zijn. Neem inderdaad dan liever een Fransman. Je kan als iinwoner van Marseille dus nooit voor PSG zijn?

Dus je gaat nu zelfs spelers boycotten die uit een andere stad komen? Dan wordt je achtervang wel beperkt natuurlijk. Je hoeft dus niet eens voor Marseille te hebben gespeeld om te worden gecanceld. En Marseille de enige andere Franse club met een CL titel? Had Monaco hem ttt niet ook gewonnen?

26 juni 2023 om 13:44

Nee, Monaco heeft wel de finale gehaald tegen ik meen Porto.

26 juni 2023 om 13:44

Nee, die verloren van Mourinho's Porto in ik geloof 2004.

Ik snap ook niet waarom Hernandez naar PSG gaat. Een veel mindere club en alleen maar vedettes, zal vast om het geld gaan.

Het feit dat Lucas dan ook nog eens van Bayern Munchen komt zal niet helpen om die HH supporters van Parijs beter te stemmen

Wat is het toch zonde dat gezond verstand niet te koop is! Zou toch een grap zijn als er naar dit soort jongens geluisterd wordt. Ineens ben je zware aanhang van PSG en denk je een stem te hebben, beetje zelf benoemd groepie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren