Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona niet de enige club met interesse in peperdure Onana’

Laatste update:

Ajax zal André Onana niet zomaar naar Barcelona laten gaan. Dinsdag meldde Radio Catalunya dat de keeper van Ajax in beeld is bij de Spaanse grootmacht en dat nieuws wordt woensdag door zijn zaakwaarnemer bevestigd in De Telegraaf. Barcelona heeft bij belangenbehartiger Albert Botines gepolst hoe Onana tegenover een terugkeer naar Catalonië staat. “Dat klopt”, aldus Botines. “Het is geen geheim dat Barça is geïnteresseerd.”

Barcelona is echter niet de enige club met interesse in de 22-jarige doelman van Ajax. Ook Tottenham Hotspur, Arsenal en West Ham United hebben zich bij de zaakwaarnemer van Onana gemeld. De Kameroense sluitpost moet bij de club waar hij voor een groot deel werd opgeleid de opvolger worden van Jasper Cillessen. Laatstgenoemde is bezig aan zijn derde seizoen als tweede keeper achter Marc-André ter Stegen. Barcelona rekent erop dat de eerste keeper van het Nederlands elftal niet langer houdbaar is.

Het contract van Onana in Amsterdam loopt door tot medio 2021 en in Spaanse media werd gesproken over een transfersom van twintig miljoen euro. Volgens de krant wordt daar in Amsterdam ‘om gelachen’. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heef reeds aangegeven dat Onana niet te koop is. Ajax zal pas bij een bedrag van 30 à 35 miljoen euro willen nadenken over een vertrek. Als Cillessen wordt verkocht, is een dergelijke transfersom voor Barcelona geen probleem.

In het contract van Cillessen is namelijk een afkoopsom van zestig miljoen euro opgenomen. De Spaanse topclub verwacht een groot deel van dat bedrag te ontvangen bij een vertrek van de tweede doelman. De verwachting is dat Cillessen, die in de zomer van 2016 voor dertien miljoen euro werd overgenomen van Ajax, voor een bedrag van ongeveer dertig tot veertig miljoen euro mag vertrekken.

Onana maakte aan het begin van 2015 voor ongeveer 200.000 euro de overstap van de jeugdopleiding van Barcelona naar Ajax. De Amsterdammers troefden destijds clubs als Arsenal, Chelsea en AS Monaco af. Na het vertrek van Cillessen naar het Camp Nou werd Onana voor de leeuwen gegooid. De talentvolle doelman imponeerde en is al drie seizoenen eerste keeper in de Johan Cruijff ArenA.

Een transfersom van 30 á 35 miljoen euro is een mooi bedrag voor André Onana

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima bedrag voor Onana, de genoemde 35 miljoen.

Vraag is alleen, wie haal je terug?

27 februari 2019 om 06:45

Understall van PSV kopen. Zal daar geen 1e keeper worden maar is gewoon de beste keeper van de ED na Onana als je het mij vraagt. Andere optie zou zijn Mignolet van Liverpool. Wil weg deze zomer, echter betwijfel ik of die salaris wil inleveren.

27 februari 2019 om 06:50

Er zijn veel meer opties hoor. Rajkovic, Radu, Skorupski, Steffen, Majecki en je kan natuurlijk Kotarski net als bij Onana voor de leeuwen gooien.

27 februari 2019 om 06:53

Understall is een lijnkeeper, je hebt een voetballende keeper nodig. Kijk naar Krul, prima keeper maar als je niet mee kan voetballen heb je niks aan zulke hoge verdedigers

27 februari 2019 om 06:54

Steffen is volgens mij al naar Manchester City.

27 februari 2019 om 07:05

Oohja mijn fout. Nahja wie weet valt er iets te regelen.

27 februari 2019 om 08:41

Radu wordt komende zomer alweer teruggekocht door Inter.

27 februari 2019 om 09:21

Clã¡udio Ramos, Matheus en Josã© Sá (allen iets ouder, biedt weer mogelijkheid voor doorstroming) zie ik ook als interessante opties.

27 februari 2019 om 10:04

Heb je het over Predrag Rajkovic van Maccabi?
Zo ja, zwaar overschatte keeper is dat. Geloof me ik kan het weten, aangezien het mijn club is en het net als Ajax heel goed volg.

27 februari 2019 om 11:28

Kotarski heeft tot nu toe nog niet direct een overtuigende indruk achter gelaten.
Onana deed dat toen hij bij jong speelde al wel, daar zag je keepend de extra klasse al.
Alleen was hij toen vaak heel onrustig en maakte hij veel rare fouten, dat is veel minder geworden nadat hij in het eerste is gaan spelen.

27 februari 2019 om 13:05

Allemaal exotische namen maar doe mij maar gewoon Jasper Cillessen.
Is bekend met Ajax, heeft dagelijks getraind met Messi en Suarez, is de nummer 1 keeper van Oranje, kan nog wel vele jaren de nummer 1 keeper van Ajax worden.

27 februari 2019 om 13:09

@london Calling
Nou, dan heb je Jong Ajax destijds niet gevolgd en roep je maar wat. Onana maakte een dermate onzekere indruk en maakte veel blunders toen toentertijd erin stond. Dat was ook de reden dat zowat alle Ajacieden er niet blij mee waren dat Onana de directe opvolger was. Opvallend genoeg presteerde hij wel gelijk goed. Wel mooi om te zien wat voor een progressie die jongen gemaakt heeft in zijn ontwikkeling. Zonder enige twijfel de beste doelman in de Eredivisie. Mocht hij vertrekken en naar een van de geïnteresseerde clubs gaan, dan lijkt Arsenal de meest logische en beste stap. Aangezien ze bij de andere clubs al een goede keeper onder de lat hebben staan.

27 februari 2019 om 15:20

Jonkmans. Het klopt zeker wat je zegt, maar wie zegt dat Jasper terug wilt naar Ajax?

27 februari 2019 om 06:45

Inderdaad een prima bedrag, maar wat heb je als Ajax zijnde aan 35 miljoen. Er is toch al genoeg geld en het blijft lastig goeie vervangers naar de ED te lokken.

27 februari 2019 om 06:46

Er zijn wel wat goede keepers in middenmoot/subtop top 5 competitie die kan je overhalen met CL en kampioenschap. Ook heb je wel wat goede keepers in de top van de kleinere competities.

27 februari 2019 om 07:39

Waar baseer je op dat je keepers uit de subtop of middenmoot van een top 5 competitie wel even weg gaat lokken?

Ik denk dat je spelen (figureren) in de CL en meedoen om het kampioenschap in een niet boeiende competitie qua waarde overschat.

Die spelers hebben toch helemaal geen interesse in wedstrijden tegen clubs als Zwolle, Emmen en Groningen?

Zo'n transfer wordt gewoon gezien als stap terug en dat doen ze in de regel zelden tenzij ze uitgerangeerd zijn.

27 februari 2019 om 07:46

Figureren in de CL? Voor een middenmoter uit de top 5 competities kan het ook interessant zijn om de groepsfase te overleven in de CL. We hebben dit jaar kunnen zien dat dit prima mogelijk is en dat we niet alleen hoeven te figureren.

27 februari 2019 om 07:53

Lol figureren hahaha
Er zijn er genoeg hoor die dat heel interessant vinden om prijzen toe te voegen aan hun cv, daarnaast heeft Ajax gewoon een enorme naam in dr wereld. Tadic is daar natuurlijk een voorbeeld van, was voor zijn komst 1 van dr beste spelers van Southampton, een middenmotor in de PL.

Naast dat het sportief leuk is kan het ook nog eens financieel leuk zijn. Niet als je gaat kijken bij middenmoot PL, maar wel vanuit middenmoot Bundesliga, Serie A en Ligue 1.

27 februari 2019 om 08:08

Southampton is geen middenmotor in de PL. Southampton is altijd een degradatiekandidaat als je het mij vraagt.

27 februari 2019 om 08:57

Dat gebeurde niet ;-) Een degradatie kandidaat die paar keer Europees voetbal heeft gehaald de afgelopen jaren?

27 februari 2019 om 09:03

Southampton was absoluut een middenmotor misschien zelfs subtopper in de periode dat Tadic er speelde. Puur door goede aankopen en goed leiderschap.

27 februari 2019 om 09:40

Ik denk juist dat jij onderschat hoe je je als speler etaleert in de etalage als je speelt zoals Ajax de afgelopen jaren in Europa speelt.
Kan voor je carrière een enorme boost zijn om jezelf hier te onderscheiden

27 februari 2019 om 10:04

Natuurlijk zijn Nederlandse clubs niet meer dan een figurant in de CL. Dat is echt niet ineens anders vanwege deze incidentele overwintering van Ajax, of die van PSV enkele jaren geleden.

Deze ronde betekent hoogstwaarschijnlijk de eindhalte van Ajax, net zoals dit voor PSV ook het geval was na hun overwintering.
Heb je jezelf als club daarbij leuk laten zien? Natuurlijk.
Gaat zo'n incident er voor zorgen dat spelers uit de subtop/middenmoot van een topcompetitie ineens naar de Eredivisie willen komen? Dat is in mijn ogen niet het geval.

Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar een Eredivisie titel toevoegen aan het palmares is voor zeer goede spelers gewoon niet boeiender dan het spelen in een competitie die veel hoger aangeschreven staat.

Verstappen kan ook beter in de Formule 3 gaan rijden. Daar wil het absolute topteam hem wel hebben en kan hij de titel makkelijker winnen. Maar er is toch veel meer prestige en aanzien te verdienen door gewoon in de Formule 1 te rijden, ook al is dat (in eerste instantie) bij een team dat niet om de prijzen kan strijden zoals ook iemand als Verstappen bij Torro Rosso heeft moeten doen.

Tadic was met Southampton net boven de degradatiestreep geã«indigd. Die verliet het zinkende schip en dat hij naar Ajax wilde is voor Ajax natuurlijk heel mooi. We praten dan wel over een speler die alweer 30 is en dus richting de herst van zijn carriã¨re ging.

Zijn laatste 2 seizoenen in de Premier League was hij bij 9 goals per seizoen betrokken. Met betrokkenheid van 9 goals kwam hij in 16/17 op plek 64 van de hele PL. In 17/18 op plek 58. Niet heel bijzonder en aansprekend voor een linksbuiten en je kan je dus afvragen in hoeverre er uberhaupt interesse was van wat hoger aangeschreven clubs. Daarnaast had Tadic natuurlijk een historie met de Eredivisie, wat ook van belang is en een overstap terug plausibeler maakte.

Waar het hier om gaat is dat iemand beweert dat keepers uit de subtop/middenmoot van een topcompetitie wel naar Ajax zouden willen komen.
Kijk je naar dergelijke clubs, dan zijn het veel keepers die in hun eigen land spelen, die vaak al 30 of ouder zijn of die opkomende talenten zijn die een tussenstop bij Ajax niet nodig hebben (lafont, Muller).
Daarnaast wil Ajax normaal gesproken ook nog eens een keeper die op kan en wil bouwen, waardoor de spoeling ook al snel dunner wordt.

Bij de PL zie ik sowieso geen keepers die redelijkerwijs logisch zouden zijn. In Duitsland, Spanje en Italiã« eigenlijk ook niet. Hoogstens in Frankrijk dat je ergens kan zou hebben, maar ook daar is er weinig te vinden wat voor beide partijen logisch zou kunnen zijn.

@patrickstern,

Het kan voor een jong talent een boost zijn, omdat andere clubs dan een speler met potentie zien die door kunnen groeien. Hoeveel keepers spelen er momenteel in de subtop/middenmoot van een top 5 competitie voor wie een stap naar de Eredivisie logisch zou zijn omdat ze zich dan via Europese wedstrijden in de kijker kunnen spelen? Als die spelers zich in de kijker willen spelen, dan kunnen ze dat in rechtstreekse duels tegen de topclubs in hun competitie doen.

27 februari 2019 om 10:47

Ik zou even het begrip figurant opzoeken als ik jou was. Ik heb namelijk een figurant nog nooit in tal van de grootste buitenlandse kranten als voorpagina nieuws in het sportkatern gezien.

Ik denk dat jij je verkijkt op de naam CL en de naam Ajax. Ik denk het niet alleen, kijkend naar je reacties weet ik het wel zeker.

Tadic is op het moment dat hij naar Ajax kwam gewoon op de best van zijn kunnen in zijn carriere, spelers kunnen tegenwoordig gewoon tot hun 34ste op topniveau blijven. Kijk maar naar internationale topspelers.

Nahja een Tadic, maar ook een Guardado, Moreno en Schwaab hebben al aangegeven dat wat jij zegt gewoon niet waar is..... Alleen dat wil je waarschijnlijk niet zien of geloven.

Vergelijking met Verstappen is lachwekkend. 1. Formule 1 kan je individuele ritten winnen. 2. Red Bull doet met een betrouwbare motor gewoon mee om de wereldtitel. Een Genoa, Eibar, Leverkusen etc doen echt niet ineens mee om de titel in de toplanden.

Over Tadic zegt wel weer genoeg hoeveel jij weet van het buitenlands voetbal, Tadic was namelijk middenvelder bij Southampton en speelde maar af en toe als linksbuiten. Daarnaast is bij 9 goals betrokken zijn bij een club als Southampton een mooie bijdrage.

Nah er zijn echt tal van keepers die nog geen 30 of nog geen 20 zijn in de top 5 competities hahaha. Jij hebt je statistieken goed op orde.

De PL is idd het moeilijkst mede door de salarissen. In de andere 4 competities zijn er wel degelijk veel mogelijkheden. Doordat Ajax zich wel degelijk weer heeft laten zien de afgelopen 2 van de 3 Europese campagnes.

Ik zie dat we hier te maken hebben met iemand die graag tegen iets aan wil schoppen en de blik op de realiteit heeft verloren.

27 februari 2019 om 11:42

Prima, doe ik. Ik citeer wikipedia maar even: "een figurant 'versiert' of vult het speelveld voor de toeschouwers. Figuranten zijn nodig om de belangstelling gaande te houden, net als publiek in een theaterzaal of tv-kijkers kijken ze naar het spel der protagonisten.".

Het is heel simpel: Nederlandse clubs zijn simpelweg niet in staat om mee te strijden voor de prijzen in de CL. Overleven van de poulefase gebeurt tegenwoordig maar zelden en het behalen van bijvoorbeeld een halve finale door een Nederlandse club is momenteel een utopie. In mijn mening is dat figureren, maar als je pietluttig wil zijn over de terminologie dan wil ik het ook wel veranderen naar 'bijrol spelen'.

'internationale topspelers kunnen wel tot hun 34ste door'. Dat zal best, maar Tadic is geen internationale topspeler. Het is een speler die in zijn beste jaren maar een marginale rol speelde in een grote competitie. Daar is overigens absoluut niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Echter is het dus wel een speler die zich op dat moment bij een club vond die in de bodem van de competitie speelde en zich verder niet dusdanig wist te onderscheiden dat een transfer naar een veel betere club er in zat.

Ik verwijs je even naar mijn laatste zin in mijn originele reactie: 'zo'n transfer wordt gewoon gezien als stap terug en dat doen ze in de regel zelden tenzij ze uitgerangeerd zijn.'

Guardado kwam wam bij Valencia niet echt lekker aan bak en ging op huurbasis naar Leverkusen. Daar kwam hij helemaal niet aan de bak en toen koos hij eieren voor zijn geld en is hij naar PSV gegaan. Precies wat ik bedoel met een uitgerangeerde speler dus. Het is ook dankzij hem dat PSV vervolgens Moreno wist binnen te halen.

Vergelijking met Verstappen is lachwekkend? Hij kan individuele ritten winnen, ja en? Heracles kan van Ajax winnen, maar dat betekent toch niet dat ze een rol van betekenis spelen in de strijd om de titel? Red Bull doet met een goede betrouwbare motor mee om de wereldtitel. Wellicht is dat waar. Ik hoop het van harte. Maar wat ik zei is dat hij er ook niet voor koos om in de F3 te rijden om titels te pakken, maar naar Torro Rosso ging om in de koningsklasse te rijden, ook al kon hij bij dat team geen rol van betekenis spelen in de competitie zelf. Het rijden in de middenmoot van een koningsklasse is meer prestige en aanzien dan rijden in een lager aangeschreven klasse. Door zijn prestaties daar kon hij door naar een team die wellicht binnenkort wel om de titel kan strijden.

Tadic heeft in zijn 134 PL wedstrijden in Southampton 44x als aanvallende middenvelder gespeeld en 86 wedstrijden speelde hij vanaf de flank. Dus tja, als 64 van de wedstrijden 'af en toe is' en ik daardoor geen verstand van zaken heb, dan is het al helemaal geen reclame voor jouw kennis. Buiten dat speelde hij op het middenveld hoe dan ook in een aanvallende rol, dus goals en assists is dan alsnog hetgeen waarvoor hij op het veld stond.

'nah er zijn echt tal van keepers die nog geen 30 of nog geen 20 zijn in de top 5 competities hahaha. Jij hebt je statistieken goed op orde.'

Nou, kom maar op met de keepers van de subtoppers en middenmoters in de top 5 competities waarvan het realistisch is dat ze naar Ajax over zouden willen stappen. Dus dan praten we over keepers van clubs die tussen plek 6 en 12/13 bivakkeren en dus tussen de 20 en 30 zijn. Want dat is hetgeen waar ik het over heb. Met daarbij ook de kanttekening dat Ajax normaliter een meevoetballende keeper zoekt, waardoor de spoeling nog dunner wordt en dat een groot talent als Lafont geen tussenstap in een kleinere competitie nodig heeft. Het is makkelijk om te roepen dat ik geen gelijk heb, maar je leest ten eerste blijkbaar niet goed en ten tweede kom je echt met geen enkel voorbeeld. Je roept wat zonder het te onderbouwen. Ik laat me graag verrassen en ga zonder problemen door het stof als je hierin mijn ongelijk aan kan tonen.

Wat ik hier zie is een supporter van een club die volledig in het straatje van zijn eigen club en spelers spreekt en de wens de moeder van de gedachte laat zijn. Eentje die er niet tegen kan als iemand iets zegt wat niet positief voor zijn club is en dan als een stier op een rode lap tegengas moet geven.

27 februari 2019 om 11:53

Subtopper lijkt me wat overdreven niet voor een club die 8 jaar geleden nog in league one, 3e niveau (dus nog onder de championship), speelde. In de jaren daarna speelden ze tegen degradatie of kwamen ze in de middenmoot uit, waar ze een keer de 6e plaats haalden.

27 februari 2019 om 13:33

Subtop/middenmoot zei ik, maar ik zou ook middenmoot zeggen idd. Ging alleen om dat zulke speler prima haalbaar zijn voor de huidige financien van Ajax.

27 februari 2019 om 13:54

Figureren of meedoen om prijzen is gewoon wat heel anders haha. In Nederland heb je dus 16 clubs die figureren in de Eredivisie volgens jou.....

Sinds wanneer is Tadic geen internationale topspeler? 1 van de belangrijkste spelers van Servisch nationaal team en 1 van de spelers met hoogste goalcontributie in de Champions League (de hoogste competitie ter wereld).

Op Verstappen stuk is zinloos reageren aangezien je het verschil blijkbaar echt niet snapt.

Ooh nu het niet goed uit pakt ga je ineens de statistieken veranderen. Van laatste 2 naar ineens al zijn seizoenen bij Southampton. Dan moet je ook even zijn andere statistieken erbij pakken eh. Zijn 2de seizoen waarin hij dus bijna alleen maar als buitenspeler speelde was hij betrokken bij 21 goals en in zijn 1ste seizoen waarin hij ook alleen als buitenspelers speelde bij 11 goals. Tadic heeft gewoon een veel hoger rendement als hij als buitenspeler speelt. Dit deed hij alleen in de laatste 2 seizoenen veel minder vaak zoals ik al eerder aangaf (alleen jij haalt er nu ipv van laatste 2 seizoenen de statistieken van al zijn seizoenen erbij). Zijn 3de seizoen speelde hij 22 wedstrijden vanuit een centrale rol en in zijn 4de seizoen 19 wedstrijden.

Een goed meevoetballende keeper hoeft niet perse, Cillessen was toen hij naar Ajax kwam ook geen goed meevoetballende keeper, dat is iets wat heel makkelijk te leren is. Daarnaast hoeft de keeper 9 van de 10x de centrale verdediger gewoon in te passen of een redelijk blinde lange bal door de druk. De middenmoot is wel wat groter bij 20 club dan plek 12. In veel compeitites heb je hele duidelijke degradatiekandidaten, dit zijn vaak maar 4 of 5 clubs.

Voorbeelden:
- Cragno van Cagliari
- Bono van Girona
- Radu van Genoa
- Skorupski van Bologna
- Simon van Athletic
- Steffen die gaat aankomende zomer naar City die zou prima als huurdeal kunnen.
- Sels van Strassbourg
- Muller van Mainz
Zo zijn er nog meerdere namen die bij een middenmotor/subtop wel/niet spelen.

27 februari 2019 om 07:39

Varela heb je al gehaald. Dit zou een prima optie zijn voor een a twee seizoenen tot Kotarski de stap kan zetten.

27 februari 2019 om 13:55

Jaa ik heb geen idee hoe goed Varela is. Hoor verschillende geluiden vanuit Portugal.

27 februari 2019 om 12:14

Ruildeal maken met Barcelona. Onana naar Barcelona en Cillessen terug naar Amsterdam.
Ze vertegenwoordigen ongeveer dezelfde waarde.

30 of 40 miljoen voor Cillessen? 3jr bankzitter. Zie dat niet gebeuren. Goede keeper hoor, maar maximaal 20milj waard.

27 februari 2019 om 06:57

Voor 20 mln laat Barca Jasper echt niet gaan. Clausule staat op 60 mln. Omdat Cillessen zo goed voor Barca is geweest willen ze nadenken dat hij mag gaan en 30 35 mln is marktconform voor hem, ondanks dat hij 2e keeper is.

27 februari 2019 om 07:15

Afgelopen zomer had echter niemand 30 miljoen over voor Cillissen. Afwachten of er nu wel clubs zoveel voor een tweede keeper willen betalen.

27 februari 2019 om 07:32

Eens. Maar kun je er ook bijschrijven dat alle topclubs een keeper aan hebben getrokken en voor de mindere clubs zo'n bedrag niet haalbaar is/was of dat Barcelona/cillessen niet met clubs verder hebben gesproken. Word afwachten hoe het in de komende transfer window zal gaan.

27 februari 2019 om 07:40

En anders wanneer Cilessen mee wil werken ruilen met gesloten beurs.

27 februari 2019 om 07:46

Zou voor Ajax een goeie deal zijn. Maar Onana wil volgens mij geen 2e viool spelen, heeft hij eerder laten vallen.

27 februari 2019 om 09:47

Natuurlijk is dat geen goede deal. Onana is begin twintig en aan Cillessen valt straks weinig meer te verdienen. Je zou wel 30miljoen plus Jasper kunnen doen. Dat is een goede deal.

27 februari 2019 om 10:33

30 miljoen en Jasper voor Onana. Leuk bedacht maar dat is naïef en buiten alle realiteitszin. Jij vergeet dat Ajax Onana bij Barca voor 2 ton heeft opgehaald? Dat Jasper +/- 12 mln heeft gekost? Barca zal daar nooit aan mee werken. (Zoals Ajax ook voor Blind en Tadic zijn gegaan, geen rest waarde kunnen ze ook met Jasper doen. Ajax heeft na de zomer voldoende centen op de bank na het vertrek van minimaal 5 spelers)

27 februari 2019 om 07:02

Ik denk dat jij weinig het Spaanse voetbalnieuws omtrent Copa del Rey wedstrijden hebt gevolgd. Hij wordt beste 2de keeper van Europa genoemd.

27 februari 2019 om 07:49

Cillessen is inderdaad beter dan Areola/buffon en Keylor Navas

27 februari 2019 om 07:56

Daar zullen de meningen misschien over verdeeld zijn. Ik vind hem beter dan het huidige niveau van Buffon idd. Die toch wel een sleet begint te laten zien. Keylor Navas ben ik nooit fan van geweest, helemaal niet voot een topclub aangezien hij niet betrouwbaar is. Maakt altijd wel wat fouten.

27 februari 2019 om 13:05

Dit meen je niet serieus toch? Ja Buffon is wat ouder, maar kom op man.. Hij is echt nog wel een klasse beter als Cilissen hoor. Overigens heeft dit niks met de discussie te maken, want naar mijn weten is Buffon gewoon eerste keeper?

27 februari 2019 om 13:57

Nee Areola en Buffon keepen ongeveer om de wedstrijd. Jaa ik meen het serieus. Vorig seizoen had ik dat absoluut niet gezegd, maar vind hem dit seizoen echt hard achteruit gaan. Maakt rare fouten die hij normaal nooit maakte, gaat trager naar hoeken. Daarnaast vind ik Cillissen echt heel erg speciaal, ook dat had ik nooit verwacht na zijn laatste seizoen bij Ajax.

In de huidige markt is Onana toch wel minimaal 40 miljoen waard. Dat is hij echter ook wel over een jaar. Ajax heeft nu al één basisspeler verkocht en het is de vraag of Ajax wel alle topers moet verkopen. De spelers waar veel interesse in is, waarook veel waarfr aan zit zijn Onana, De Ligt, Tagliafico, F. De Jong, Ziyech, Van de Beek, Tadic, Dolberg en Neres. Dat zijn negen spelers, waarvan er al één is verkocht. Ziyech zal verkocht moeten worden ivm de afspraak en zijn contract. Ajax zou ivm de potentiële waardestijging, de waardevastheid of omdat de transfersom toch niet spectaculair zal zijn Onana, De Ligt, Tadic, vdBeek en Dolberg moeten behouden. Neres is geen onbetwiste basiskracht, maar gaat hij het niveau van Ziyech aantikken? Dan moet hij de oplossing voor hem zijn.

Hoop voor komend seizoen op de komst van Doan en evt Reis van Groningen.

27 februari 2019 om 07:03

Alsjeblieft niet. Ik hoop dat we heel wat betere spelers gaan halen.

27 februari 2019 om 07:03

Doan komt op dit moment te kort voor Ajax. Als je ziet in hoeveel speelminuten hij een goal of assist of een keypass levert, dat is echt heel weinig. Daarbij je hebt ook nog Bande die nog niets gespeeld heeft vanwege een beenbreuk. Dus de vleugels zijn volgend seizoen gewoon dubbel bezet.

27 februari 2019 om 07:54

Bande heeft inderdaad nog niets gespeeld, maar ook nog weinig getraind denk ik. Ajax is geen sociale werkplaats, wil Bande aan spelen toekomen bij Ajax dan moet hij zijn plek verdienen, dit plekje in de selectie mag niet gereserveerd zijn voor hem. Ik had sowieso al mijn teijfels bij hem, omdat hij niet echt afgetraind lijkt (vettig hoofd). Komend seizoen zouden Tadic, Dolberg, Traore en Neres de voorkeur moeyen krijgen. Wat ik tot nu toe van Traore gezien heb bevalt mij wel.

Onana moet Ajax gewoon nog een jaar houden. Het gegeven dat Doan niet ontzettend veel scoort en assisten aflevert heeft ook te maken met de spelers om hem heen.

27 februari 2019 om 07:57

Hahaha dus omdat hij Afrikaanse bolle wangen heeft is het geen goede speler. Nah Lukaku kan dan direct beter stoppen met voetballen.

Over Doan dat het met zijn medespelers te maken heeft is natuurlijk veel te makkelijk. Odegaard heeft niet heel veel betere teamgenoten, maar kan veel betere statistieken onderleggen. Meer dan 3x zoveel kansen gecreëerd als Doan.

27 februari 2019 om 09:02

@jaspersj

Hier moest ik toch ontzettend om lachen"

"ik had sowieso al mijn teijfels bij hem, omdat hij niet echt afgetraind lijkt (vettig hoofd)."

Google ff anders een foto van Lassina Traore. Speelt momenteel in jong Ajax, laat toch wel aardige dingen zien waardoor het erop lijkt dat het in de nabije toekomst een Ajax 1 speler gaat worden.

Maar op basis van jouw bolle wangen test, zou die afvallen vooral als zijn achterwerk in beeld komt.

27 februari 2019 om 16:10

@ninjakai

Ik denk dat hij Bande bedoeld en zich positief opstelt als het over Traore gaat.

Naar mijn mening moet ook Bande nog niet worden afgeschreven, we hebben nog hellemaal niets van die beste jongen kunnen zien. Ik denk namelijk dat we volgend seizoen echt kunnen gaan genieten op de vleugels. Als Traore zich ontwikkeld zoals hij de afgelopen maanden heeft laten zien, beloofd dat veel goeds.

27 februari 2019 om 08:59

40 miljoen gebaseerd op wat? Ik zie hem toch zeer regelmatig fouten maken. Kan me nog wat ballen van Heracles en PSV herinneren. Hij is toch echt veel minder dan de keepers die spelen bij de clubs die in dit artikel genoemd worden.

27 februari 2019 om 09:06

Hij maakt niet regelmatig fouten. Hij wil soms alleen iets te veel op voetballend gebied, echter doet een Ederson bij City dit ook. Onana pakt met zijn reflexen gewoon punten en is een absolute topkeeper.

27 februari 2019 om 10:14

Ondanks de weinige wedstrijden die hij keept zijn er toch zo diverse situaties te noemen waar hij op zijn minst niet optimaal handelt en meer had kunnen doen.

Ik ben er niet van overtuigd dat Cillessen bij een subtopper in een grote competitie een onbetwiste eerste keus zal worden waar de supporters van die club op lange termijn blij mee zijn.

Relatief gezien heeft hij in mijn ogen te veel matige momenten waardoor ik er niet van overtuigd ben dat hij het zo goed kan doen dat hij bij een grote club zonder enige controverse eerste keeper zal kunnen zijn. Ik acht de kans op een scenario ala Mignolet verre van uit. Prima en behoorlijke keeper, maar simpelweg geen echte topper.

Tja. Dan zit hij daar op de bank. En wat wil Tottenham dan met Lloris?

27 februari 2019 om 07:04

Lloris wordt 33 en wordt ook al wel wat minder. Kan prima op de bank voor Onana.

27 februari 2019 om 13:22

Je gaat de regerend wereldkampioen inderdaad op de bank zetten voor de keeper van Ajax ja.
Jij hebt echt leuke reacties op dit topic. Echt te ver van de realiteit verwijderd!

27 februari 2019 om 14:00

Ik zeg toch niet dat je dat direct moet doen hahaha. Als een Onana daar heen gata tekent hij voor 5/6 seizoenen. 1 seizoen wennen, dan is Lloris 34 en Lloris maakt nou eenmaal wel rare fouten en is ook wel redelijk wat geblesseerd.

Voor beide spelers zou een stap naar Arsenal goed zijn, of in ieder geval een club in die richting. Zijn beide beter dan Leno.

27 februari 2019 om 07:24

Ik denk niet dat Arsenal nog een keer een eerste keeper haalt. Waarschijnlijk wel nog een tweede keeper omdat cech stopt en ospina verkocht gaat worden.

Bestaat de Tottenham scouting gewoon uit een enkele Ajax watcher misschien?

27 februari 2019 om 08:30

Beetje zoals Ajax een tijdje bij AZ heeft gehad inderdaad. Maar is toch ook niet zo heel gek? Zover ik weet hebben de spurs geen enkele miskoop gehad als het gaat om Ajax spelers? Waarom zou je dan gaan wijken als je bij Ajax een speler ziet met potentie?

Misschien een hele gekke optie, maar waarom niet Onana ruilen voor Cillessen? Ja, je gaat er allicht iets op achteruit, maar vind maar eens een aantoonbaar betere keeper.

27 februari 2019 om 07:48

Wat zou cillessen moeten in de eredivisie? Cillessen kan makkelijk nog in de PL spelen of in Duitsland bij een subtopper.

Dortmund lijkt me ideaal, burki speelt ie er zo uit

Pfff daar heb je “voor een dubbeltje op de eerste rij zitten” totenham weer... hoop dat hij behouden blijft maar anders alsjeblieft geen totenham begrijp overigens heus dat hij meer wil verdienen Onana maar oo de bank belanden en niet meer spelen kan ook je cariere inkorten en dat je na die 3 jaar nergens meer aan de bak komt ik zou als ik hem was alleen gaan bij reeele kans op eerste keeper te worden

Wil Onana daar de bank gaan warm houden dan?

27 februari 2019 om 08:34

Volgens mij heeft hij eerder al aangegeven niet weg te gaan voor een plek op de bank.

27 februari 2019 om 09:16

Maar bij de Spurs kan hij zomaar Lloris uit het doel verdrijven hoor.
En daar kan hij weer samen spelen met Sanchez in de ploeg !
Nee, de Spurs lijkt me de meest realistische nieuwe club voor Onana !

Onana is een atleet een prima ventje een echte winnaar en is zeker talentvol maar voorlopig nog geen Europese topkeeper verre van zelfs. Ik kan zo al 4 kapitale blunders opnoemen het afgelopen halfjaar. Ik moet ook nog maar zien of hij het niveau van de absolute top gaat halen voorlopig is het een prima eredivisie keeper en niet meer en niet minder...

27 februari 2019 om 09:07

Vertel. Heracles en Benfica (waar hij later met katachtig reflex zijn fout herstelt) dat zijn enige 2 tot waar ik kom.

27 februari 2019 om 09:11

Voorronde champions league twee keer...

27 februari 2019 om 09:30

1. Dat is niet afgelopen half jaar
2. Tegen wie dan?

27 februari 2019 om 10:56

de 2e goal van real madrid was ook gewoon een blunder van onana, mag gewoon genoemd worden.

27 februari 2019 om 11:34

Hoe dan? Als hij niet duikt is het ook een doelpunt? Dat is geen blunder.

27 februari 2019 om 13:16

Tuurlijk niet, er is een voorzet die hij wil onderscheppen en hij mist hem, waardoor Asensio vervolgens op een leeg doel kan afwerken. Als jij denkt dat ze daar in Engeland of Spanje niet met enorm veel kritiek op zullen reageren, leef je echt in een droomwereld.

27 februari 2019 om 13:49

Met Kameroen een keer een afgrijzelijke blunder in de kwalificatie.
Onana maakt simpelweg te veel fouten voorlopig om een (aanstaande) topkeeper genoemd te worden. Wat niet wil zeggen dat hij de top nooit zal halen natuurlijk.

27 februari 2019 om 14:01

Wat moet hij dan doen? Als hij blijft staan dan schiet Asensio een bal van 5 meter vrij in? Beiden had hij de bal niet gehad. Soms moet je complimenten geven voor een perfecte voorzet.

27 februari 2019 om 09:25

Man wat een onzin. Hij is 22 en de beste keeper van de eredivisie. Keepers zitten vaak op hun hoogtepunt rond hun 30ste, dus jij wil zeggen dat hij de komende 8 jaar niks meer gaat leren? Als je ziet hoe snel hij zich heeft aangepast in het eerste van Ajax verwacht ik dat hij nu wel een vervolgstap kan maken.

27 februari 2019 om 10:18

Hij zegt toch dat hij hem voorlopig nog geen Europese topkeeper vindt? Met het woordje voorlopig geeft hij duidelijk aan dat hij oordeelt op dit moment maar niet uit sluit dat Onana in de toekomst beter wordt.

Ajax moet er alles aan doen om hem te behouden. Sinds lange tijd weer een keeper die punten voor je pakt! Daarnaast brengt hij rust in de verdediging, de andere jongens hebben blind vertrouwen in hem. Contract verlengen en een prijskaartje van 75 miljoen om z'n nek hangen.

27 februari 2019 om 09:14

En jij denkt dat Ajax het hoogst haalbare is voor Onana .... Nee, die gaat niet meer verlengen en dat lijkt me ook logisch !

27 februari 2019 om 13:25

Als die slim is verlengd die wel. Puur omdat hij eerste keeper wil blijven en ik zie hem op dit moment nog niet een stap hogerop maken als eerste keeper. Kan je beter jezelf nog 1 a 2 jaar etaleren in Europa en dan de stap wel maken.

Marc Overmars zal hem zeker voor niet minder dan 30 miljoen laten gaan. Onana pakt heel veel punten voor Ajax en daardoor krijgen de verdedigers wel vertrouwen indien ze een steekje laten vallen. Zou mij niet verbazen als ze Cillessen in de deal betrekken.

27 februari 2019 om 09:13

Dat zou voor Ajax een goede deal zijn. Maar zit Cillessen alweer te wachten op een terugkeer naar de Eredivisie ? Lijkt me niet.

Ik ben wel benieuwd wie Ajax op het lijstje heeft staan, want een opvolger van Onana lijkt niet in de Eredivisie te keepen.

27 februari 2019 om 13:10

Zou voor Ajax wel gunstig zijn want dan kan hij samen met Blind nog 5 a 6 jaar de vaste ervaren waardes worden van Ajax.

35 miljoen voor deze keeper? Sorry hoor, is barca gek of is ajax slim? Nou ja ruilen met Jasper?

Maar goed eerst zien dan geloven!

"barcelona is echter niet de enige club met interesse in de 22-jarige doelman van Ajax. Ook Tottenham Hotspur, Arsenal en West Ham United hebben zich bij de zaakwaarnemer van Onana gemeld."

Met deze grote clubs verwacht ik dat 35 miljoen makkelijk gaat lukken..

Als je Europees presteert zoals Ajax dit seizoen doet dan mag je qua transfers ook bedragen vragen die daar bij horen. En dan denk ik dat 20 miljoen te weinig is voor Onana. Het is ook zeker niet zo dat Ajax Onana voor een prikkie moet teruggeven aan Barcelona. Uiteindelijk is Onana bij Ajax de keeper geworden die hij nu is. Vooralsnog hanteert Barcelona 3 x het genoemde bedrag voor Onana voor haar eigen reservekeeper. Zolang Cillessen 60 miljoen moet kosten mag er voor Onana zeker 40 worden gevraagd. En als Cillessen zou willen zou ik in eerste instantie proberen een ruil met gesloten beurs te bewerkstelligen. Echter ik kan mij voorstellen dat hij nog zou gaan voor een plek als eerste doelman in een grote competitie.

Onana is gewoon een geweldige keeper
het beste voor hem zou zijn nog wat langer bij ajax te blijven en zich verder te ontwikkelen
met Varela heeft ajax nu een goede reservekeeper/vervanger binnen gehaald
héél amusant dat iedereen een mening heeft over de waarde van spelers
de markt bepaalt de waarde en deze markt is waanzinnig!!
om de "bijzondere" spelers wordt gevochten
speel je één goede match in de CL verdubbelt je waarde direct
bizar
maar zo werkt het in deze wereld
dus héél amusant de reacties van mensen als:
ik vind hem niet meer waard dan 20mio
of
voor minder dan 35 mio moeten ze hem niet laten gaan

@hvdp volgens mij is deze plek ontstaan om tegemoet te komen aan mensen die hun idee/mening over voetbalzaken graag delen. Waarom mag daar dan niet bij horen wat mensen de financiele waarde van bepaalde spelers vinden ? Natuurlijk is het allemaal maar een beetje gokken en suggereren, iets wat in werkelijkheid overigens ook gebeurt. Het is maar net wat de gek er voor geeft. En in dat kader hoop ik dat Onana straks een mooie transfer maakt en dat Ajax en Onana daar beiden een mooi bedrag aan over houden. Uiteindelijk vond Barcelona hem kennelijk vrijwel niets waard enkele jaren geleden, anders had Ajax hem indertijd niet voor 2 ton gekregen.

ik vind het een hele goede keeper maar ik weet niet of hij weg gelegd is voor de absolute Europese top. ik vind dat hij wel erg veel blunders maakt dit seizoen. tegen Real Madrid bij die 2e goal en die 2 afstandsschoten van Standard Luik die hij om zijn oren kreeg zag hij er niet best uit bijvoorbeeld en zo zijn er meer momenten geweest dit seizoen.

als hij die blunders uit zijn spel weet te krijgen zie ik het hem wel redden op dat niveau maar de vraag is of dit structureel in hem zit of dat hij gewoon een minder seizoen draait. bij een Lafont die ook zijn leeftijd is, zie je dat toch een stuk minder

Ajax verkoopt haar spelers al zijnde Europese topclub en heel Europa trapt er nog in ook.
Echt hulde voor Marc....zelden heeft Ajax zo'n persoon in zijn gelederen gehad.

Onana moet niet terugkeren bij Barça.. Hij moet ergens 1e keeper worden. En niet net als Cillessen 2e keeper, en niet alleen maar 1e keeper in bekerwedstrijden. Onana moet veel minuten maken iedere week weer. En dan kan het een hele grote naam worden in de keeperswereld. Maar absoluut geen 2e keus bij Barça..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren