Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City wint EFL Cup na onwerkelijk wisselmoment Kepa

Laatste update:

Manchester City heeft zondagavond ten koste van Chelsea beslag gelegd op de EFL Cup. Nadat de reguliere speeltijd op Wembley geen doelpunten had geleverd en er ook niet was gescoord in de verlenging, trok het team van Josep Guardiola in de strafschoppenserie aan het langste eind. Kepa Arrizabalaga vertolkte een hoofdrol: de Chelsea-doelman weigerde in de blessuretijd van de verlenging gewisseld te worden.

Met de 6-0 afstraffing van twee weken geleden nog vers in het geheugen begon Chelsea behoudend aan de wedstrijd op Wembley. Maurizio Sarri koos ervoor om Marcos Alonso te vervangen door Emerson, terwijl hij Gonzalo Higuaín eveneens aan de kant hield. De Londenaren slaagden er in de eerste helft dan ook in om de gelederen gesloten te houden en Manchester City had moeite om een bres in de verdediging van de tegenstander te slaan. Met een aanval bestaande uit Pedro, Eden Hazard en Willian liet Chelsea the Citizens al loerend op de counter het spel maken en grote kansen bleven uit in de eerste helft.

Nicolás Otamendi zorgde vlak voor de onderbreking voor zowel het doel van Kepa als zijn eigen goal nog voor het grootste gevaar. De Argentijn dwong de Spaanse doelman met een leep balletje in de verre hoek op slag van rust eerst tot een redding en in de blessuretijd was hij ook gevaarlijk voor zijn eigen goal. Een op het oog onschuldig voorzet van Willian werd door de stopper bijna tot een goal gepromoveerd, maar tot opluchting van Otamendi verdween de bal net langs het doel van Ederson.

Met Vincent Kompany in plaats van de geblesseerde Aymeric Laporte in de ploeg dacht Manchester City een dikke tien minuten na de hervatting van de wedstrijd alsnog op voorsprong te komen. Een goal van Sergio Agüero werd echter afgekeurd wegens buitenspel en ook de VAR kon scheidsrechter Jonathan Moss niet van gedachten doen veranderen. Met nog ruim twintig minuten te gaan creëerde Chelsea ook zijn eerste grote kans van de wedstrijd. Een goede loopactie van Hazard werd op waarde geschat door Willian, waarna de Belg zijn landgenoot Kompany van zich afschudde en N’Golo Kanté vervolgens in staat stelde om het leer net over het doel te knallen.

Deze kans leek het vertrouwen bij Chelsea in de goede afloop een flinke oppepper te geven en the Blues kropen in de slotfase steeds verder uit hun schulp. Dit betekende echter ook dat er meer ruimte ontstond aan de overkant en Jorginho moest een gele kaart accepteren toen hij een bijna doorgebroken Raheem Sterling de doorgang belette. Diep in de blessuretijd verraste Willian zijn landgenoot Ederson nog bijna met een lepe vrije trap, maar doordat de doelman goed redding bracht en Hazard even later in kansrijke positie werd teruggefloten wegens buitenspel viel de beslissing niet in de officiële speeltijd.

In de verlenging die volgde waren de beste kansen voor Manchester City: een knal van Sterling werd geblokt door César Azpilicueta en Agüero stuitte op Kepa. Doordat treffers uitbleven, moesten er strafschoppen aan te pas komen, maar vlak daarvoor deed zich nog een bizarre situatie op. Sarri wenste met het oog op de strafschoppenserie Willy Caballero in te brengen, maar Kepa weigerde, tot groot ongenoegen van een woedende Sarri, plaats te maken voor de tweede doelman van Chelsea. Kepa keerde in de strafschoppenserie een strafschop van Leroy Sané, maar doordat Jorginho en David Luiz misten namens Chelsea, zegevierde Manchester City.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ben ik blij dat city heeft gewonnen en dat allemaal door kepa zijn schandalige houding! Hoe durf je zoiets te flikken tegenover je trainer. Dat was gewoon ook zeer onrespectvol tegenover een penaltykiller zoals cabellero. Dat sterling ook nog eens de winnende doelpunt maakt tegen chelsea is de kers op de taart.

24 februari 2019 om 20:21

Te bizar! Als sarri wilt dat ie wordt gewisseld, dan MOET ie eraf, dus ik snap echt niet wat er gebeurde.. wilde kepa gewoon het veld niet uit??

24 februari 2019 om 20:21

Ja, hij wilde er gewoon niet uit.

Ik denk dat sarri na deze gestoorde actie van kepa gewoon ontslag gaat nemen.

24 februari 2019 om 20:22

Ja hij wilde gewoon niet. Bizar!! Tast natuurlijk autoriteit van Sarri aan.

24 februari 2019 om 20:34

Wat een rattenactie van Kepa. Dit mag niet getolereerd worden! Bestuur moet Sarri 1 vraag stellen "ga jij Jorginho op de bank zetten JA/NEE?". Als hij Nee zegt dan gelijk ontslaan.

24 februari 2019 om 20:36

Ik vraag jullie allemaal om heel even in te beelden wat John Terry zou hebben gedaan als die vandaag speelde. Ik zweer het je Kepa zou 3 maanden door een rietje eten.

24 februari 2019 om 20:38

John terry zou hem van het veld sleuren naar de kleedkamers.

24 februari 2019 om 20:40

Leek ook net of stonden alle spelers achter Kepa, dat zegt ook genoeg dat dit het einde voor Sarri is en terecht ook met zijn Jorginho, wie doet nou zón hupje vlak voordat je een penalty neemt!

24 februari 2019 om 20:40

Schei toch eens uit man, John terry had geen moer gedaan. 😂

24 februari 2019 om 20:41

Waarom zou hij ontslag nemen als hij kepa de rest van het seizoen zou kunnen laten banken. Je weg laten jagen door 1 speler terwijl jij de coach bent is best triest.

24 februari 2019 om 20:43

Zeer ernstig inderdaad dat niemand Kepa even aansprak of iets. Ik zag Pedro en Alonso nog zelfs met elkaar lachen. Die Spanjaarden nemen de boel daar over in Londen.

24 februari 2019 om 20:57

Naar mijn mening is dit in scene gezet. Vanaf het moment dat Kepa tijd ging rekken. Alles is afgesproken. Ik denk dat Sarri en zijn team hadden gegokt op verwarring bij city. En dat hierdoor zijn spelers van zouden kunnen profiteren. Kepa is zo neergezet als een ijzersterke persoonlijkheid die de reeks per se wil winnen.

Sarri houdt van poezie. En houdt van drama.

Kepa is niet de persoonlijkheid ervoor om het gezag van Sarri zo te ondermijnen. Dit kan alleen als Sarri dit zelf mocht regisseren. En je zag ook, hij heeft zijn rol heel goed gespeeld.

Naar mijn mening is dit terug te lezen uit het lachaamstaal van de spelers op het veld en op de bank, en zelfs uit de gezichtsuitdrukkingen van Caballero.. Was een grote show. Iedereen van Chelsea wist hiervan. Ik wacht op de dag dat ze het gaan vertellen, of dat een van hen dat gaat lekken.

24 februari 2019 om 21:01

Leuke fantasie heb jij zeg. Je zag aan alles dat Sarri oprecht verbaasd en boos was, net zoals de rest van de staf.

24 februari 2019 om 21:06

Staf, Sarri, Kepa (met zijn tijdrekken) en Caballero deden het goed om het in scene te zetten. Sarri is opgegroeid met Italiaanse drama en opera. Dit had een kunststukje van hem moeten zijn.

Had hij gewonnen kon hij pronken, maar hij heeft nu verloren. Dus nu wordt een slap verhaal verteld. Over een paar jaar, of misschien eerder gaat 1 van de spelers van dit team hierop terugkomen in een interview. 100 procent dat dit in scene is gezet.

24 februari 2019 om 21:08

In scene gezet... geloof jij ook in andere conspiracies?

Zou daarnaast uitermate belachelijk zijn om dit te verzinnen (dat je er al van uit gaat dat er penalty's zouden komen) en dat x mensen daar dan nog in mee zouden doen, dus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

24 februari 2019 om 21:16

In deze situatie niet. Caballero is een penaltykiller, kent de Cityspelers. Kepa is nog geen penaltykiller en moet meer als persoonlijkheid groeien. Dit is zeker geen verkeerd scenario om van je timide, jongensachtige keeper een grote man te maken. Hadden ze gewonnen, was het een meesterzet. Nu is Kepa alsnog als persoonlijkheid neergezet. Hij is de toekomst van Chelsea. Dus het is zeker geen slechte zet geweest, het heeft alleen niet direct resultaat gehad.

Ik vind het eerder belachelijk dat iedereen maar meegaat in het belachelijke idee dat Kepa het gezag van Sarri zou ondermijnen. Kepa is de type er niet voor. En ook op het veld heeft geen een speler de moeite genomen om te camoulferen dat dit iets was waar ze niet op hadden gerekend.

Feitelijk doet iedereen nu aan conspiracy. Mensen die stellen dat Kepa Sarri's gezag heeft onderminnd, en ik die meent dat het in scene heeft gezet. Beide weten we het niet. Ik denk dat mijn stelling plausibeler is.

24 februari 2019 om 21:38

Jouw stelling is plausibel? Erg om dit te horen.

Stel dat het is afgesproken zoals jij zegt en zoals je ziet is het niet goed afgelopen want Chelsea verliest. Dan zou Sarri nu naar buiten moeten komen in zijn interview en dit ook toegeven om Kepa te helpen en te redden van alle backlash.

Kepa krijgt nu namelijk al alle shit over zich heen en dat is voor hem als speler niet interessant. Naar andere clubs toe niet, andere trainers, spelers, nationale ploeg, de media en zijn eigen sponsors en andere marketing interesses die daar op kunnen afhaken.

Dan neem je als speler zijnde een gigantisch risico om in een spelletje van Sarri mee te gaan.

24 februari 2019 om 23:05

@Medellin
Sarri heeft het heel tactisch opgelost. Als hij had gewonnen kon hij zich wellicht op de borst kloppen. Plan b, als het zou mislukken, was misverstand naar aanleiding van de blessure. Vandaar ook die hele 2e helft vd verlengingen waarin Kepa continu 'kramp' acteert.

De vraag is alleen of men dan gaat nadenken waarom Sarri op dat moment boos doet, als die achteraf zegt dat het een misverstand was. Naar mijn mening des te meer een reden dat hij te enthousiast zijn rol in scene wilde zetten. Allemaal drama, om bij de tegenstander de concentratie weg te nemen, verbazing op te wekken, en wellicht hiermee net dat extratje mee te krijgen. Dudek deed het clownesque. Sarri en Kepa hadden een andere strategie, meer een drama. Had kunnen slagen.

25 februari 2019 om 00:01

Zomaar conclusies erin gooien zonder te weten wat er precies aan de hand is. Geeft maar weer eens aan hoe we zo snel ongefundeerde conclusies kunnen trekken die nergens op gebaseerd zijn. We zien alleen iets en denken het meteen te weten. Nou blijkt dat het anders lag en dat heeft Sarri duidelijk aangegeven. Of het waar is of niet, daar kunnen wij niet veel aan doen.

25 februari 2019 om 08:08

@Sociofan
Dit zijn geen conclusies. Dit zijn hypotheses. Ze zijn gebaseerd op wat wij hebben gezien. Het is niet ongefundeerd.

Tegelijk geef ik in 1 van mij reacties aan dat alles wat wij nu zeggen en doen conspiracy is.

Maar we hebben wel meerdere instrumenten. De eerste is het waarnemen en psychologisch analyseren van hoe de spelers en de trainers op deze situatie hebben gereageerd, het tweede instrument is het meten van wat we zien aan ons eigen logica.

Dat laatste maakt het verhaal van Sarri niet logisch. Het is duidelijk een interne aangelegenheid die ze nu nie topenbaar gaan maken. Want als je als trainer jouw keeper voor de penaltyreeks wilt behouden, en hij lijkt geblesseerd te raken, waardoor je besluit dat hij moet wisselen, raak je opgelucht wanneer hij aangeeft dat hij gewoon verder kan keepen. Dan ga je niet met veel bombarie terug naar je stoel en doe je niet alsof je niks mag beslissen, en loop je niet naar de kleedkamer alsof je al je ontslag hebt ingediend.. En kom je daarna weer terug. Dit is niet de wijze waarin een trainer of een mens zich opgelucht uit.

Eigenlijk zegt zijn antwoord niets. Er was van alles aan de hand, behalve het verhaal wat Sarri en Kepa hebben verteld. Dat strookt niet met wat wij op het veld zagen. We mogen onze logica niet zo negeren dat we dit klakkeloos maar aannemen. Hiermee zeg ik niet dat mijn stelling klopt. We zullen het moeten afwachten. Dat gaat op een gegeven moment naar buiten komen. Maar ontkracht is mijn hypothese zeker niet.

24 februari 2019 om 20:26

Gezien de verhoudingen is het natuurlijk wel terecht dat City wint. Trouwens ook weer typisch dat Jorginho en Luiz de penalty missen, die twee kunnen letterlijk niks goed doen.

De actie van Kepa was schandalig, ben mn sympathie voor Sarri kwijt maar dit is niet hoe je hoort te reageren als de trainer je wilt wisselen. Het toont ook wel aan dat Sarri de spelers niet meer in hand heeft. Tijd voor een ontslag en Kepa moet door de club ook gestraft worden.

24 februari 2019 om 20:31

Welke verhoudingen? Ik zag nauwelijks kansen bij city. Chelsea veel meer mogelijkheden Rn city had balbezit en hier wint de gelukkige vind ik.

24 februari 2019 om 20:37

Inderdaad, de penalty’s van jorginho en luiz zijn typerend van hun prestaties op het veld, maar je kan hierover toch niet blij zijn als chelsea fan dat kepa zoiets flikt. Als de volgende trainer ballen heeft laat hij kepa gewoon maandenlang banken hiervoor, want ik denk dat sarri gewoon zelf ontslag gaat nemen. Ik heb in mijn hele leven zoiets niet gezien. Een speler die weigert om er af te komen. Ik dacht altijd dat het een beetje overdreven was dat de spelers van chelsea de macht hebben binnen de club. Maar na deze wedstrijd heb ik gewoon gezien dat de spelers alles beslissen.

24 februari 2019 om 20:55

Ik zeg ook zeker niet dat ik blij ben met de actie van Kepa, zeg alleen dat het duidelijk maakt dat de groep niet meer achter Sarri staat. Verder ben ik het met je eens dat hij iig dit seizoen niet meer in actie zou moeten komen, geef maar een signaal af aan de rest.

24 februari 2019 om 20:41

"Dat sterling de winnende doelpunt maakt tegen chelsea is de kers op de taart." Heeft Sterling een Chelsea verleden dan? Dat gedeeltje snapte ik niet..

24 februari 2019 om 20:44

Ja speelde bij Chelsea voor Liverpool toch?

24 februari 2019 om 20:46

Ik denk dat BJK Sterling en Sturbridge hier door elkaar haalt.

24 februari 2019 om 20:46

Tijdens de wedstrijd op Stamford Bridge is hij lastig gevallen door imbecielen die racistische dingen naar hem riepen.

24 februari 2019 om 20:46

Het incident op stamford bridge bedoel ik hiermee.

24 februari 2019 om 20:47

Dat is sturridge...
Die speelt nog steeds bij liverpool

24 februari 2019 om 20:48

Heeft volgens mij te maken met dat hij racistisch werd bejegend door de chelsea fans.

24 februari 2019 om 21:03

QPR ja. Heel goed.

24 februari 2019 om 22:52

bij chelsea.....man toch , verkoop toch zulke onzin niet !

25 februari 2019 om 11:10

Misschien omdat die opgegroeid is naast Wembley?

24 februari 2019 om 22:04

Onzin. Het feit dat Kepa dit doet en de rest van de selectie het accepteert en hem steunt geeft aan hoe Sarri in de groep ligt. Hazard geeft aan weg te willen en niks om de trainer te geven, en de rest van de selectie straalt dit ool uit.
Dit was ook het geval bij Pogba/ Mourinho bijvoorbeeld. De selectie loopt geen meter extra voor deze trainer en dat zou het bestuur moeten zien. Deze man presteert werkelijk waar niks met dit Chelsea, die in potentie een van de titelkandidaten zouden moeten zijn. Dit is een zuivere weerspiegeling van de werkvloer.

Zeer bizar, is duidelijk dat sarri z'n spelers niet meer onder controle heeft

24 februari 2019 om 20:36

Alsof dit bij elke coach gebeurt die z'n spelers niet onder controle heeft, dit is gewoon te gek voor woorden.

Daar ging Sarri.. Niet zijn tactiek, niet zijn wissels maar zijn keeper doet hem de das om! Niemand gaat ook maar iets wat die man zegt ooit nog serieus nemen als je je zo af laat bluffen door je keeper. Sarri en vooral Kepa moeten helemaal kapot schamen!

Chelsea was het grootste gedeelte van deze pot de beste maar wint niet, dat hebben ze aan zichzelf te danken. Jammer genoeg is door Kepa de wedstrijd bijzaak geworden!

De keuzes voor wie de penalty’s moesten nemen vond ik erg bizar. Wie bepaalt dat??

24 februari 2019 om 20:22

Selectie van Chelsea is ook niet meer serieus te nemen vind ik! Dit laat je toch niet gebeuren... triest!

24 februari 2019 om 20:24

Inderdaad. Het feit dat de hele groep dit toe laat zegt genoeg over de mentaliteit en het besef van wat wel en niet kan binnen deze groep spelers! David Luiz, Azipiliqueta en Rudiger hadden hem van het veld moeten schoppen!

24 februari 2019 om 20:24

neem je de selectie van sarri niet serieus? Ze speelden anders behoorlijk

24 februari 2019 om 21:11

Ja precies, kijk ik vond het gedurfd van Kepa, je wil ook niet eruit terwijl je motm moment wellicht eraan zit te komen, maar damn dit is wel fout uiteraard. Vreemd dat niemand van de spelers hem eruit halen, er is geen gezag meer ala Terry. Ze leken het wel oke te vinden, dan kan Sarri maar snel vertrekken. Schandalige selectie zowat.

24 februari 2019 om 20:23

Sorry het lag eerder aan Kepa dan aan Sarri, de hele staff team inclusief Zola schreeuwde Kepa eruit maar die jongen ging er niet uit.

24 februari 2019 om 20:25

Het lag zeker aan Kepa ja, maar jij hoort als trainer dan je poot stijf te houden.. Sarri lijkt gewoon boos weg te lopen! Het zou mij niets verbazen als Sarri zelf opstapt trouwens...

24 februari 2019 om 20:29

Sarri is niet de meest profesioneel coach, hij rookt vaak ook op trainingvelden althans bij Napoli, scheld vaak etc.. dus het verbaasde me niet dat hij zo reageerde maar Kepa mag van mij part geschorst worden.

24 februari 2019 om 20:29

En wat het meest erge was nog dat je alonso zag lachen met kepa daarna. Man wat een bende is t bij chelsea

24 februari 2019 om 20:32

Serieus? Is hier een fragment van? Dat zou helemaal te gek zijn.

24 februari 2019 om 20:32

Direct terugzetten naar het 2e team!

24 februari 2019 om 20:32

Helemaal, Kepa moet door de club echt hard aangepakt worden.. Dit kan echt niet!

24 februari 2019 om 20:42

Schelden is als coach nog best acceptabel. De befaamde haardroger van SAF was dat wat minder.

24 februari 2019 om 21:01

Niet dat.ik.weet ik zag alleen.Na verlenging alonso naar hem toe lopen en lachend iets in zijn oor fluisteren.
Slaat helemaal nergens op

24 februari 2019 om 22:57

...en weet je ook wat Alonso in Kepa's oor fluisterde?.....

24 februari 2019 om 20:23

Chelsea was zeker de bovenliggende partij en verdiende eigenlijk ook deze prijs. Wat kepa doet was zeker bizar en sloeg totaal nergens op.

24 februari 2019 om 20:24

Sarri heeft absoluut niets om zich voor te schamen. Wat moet ie doen, het veld inlopen en hem er af sleuren? Dit is ziek onprofessioneel van Kepa, Sarri valt niets te verwijten.

24 februari 2019 om 21:08

Hij moet gewoon de wissel doorzetten. Hij laat zichzelf overrulen door Kepa. Als jij tegen de vierde man zegt dat hij dat bord omhoog moet houden dan gaat Kepa er gewoon af. Hij laat zich leiden door zijn emoties door de wissel niet door te zetten nadat de scheidsrechter met hem heeft gesproken. Je zag de verbazing op het gezicht van Zola dat Willy opeens weer van de bank af moest komen.

24 februari 2019 om 20:26

Waarschijnlijk Kepa..?

24 februari 2019 om 20:26

Lijkt me ook wel een hele bizarre situatie om op te reageren, vanaf de bank thuis is het makkelijk oordelen. Volstrekt bizar wat die keeper doet, heb al best een hoop voetbal in m'n leven gezien maar dit nog nooit.

24 februari 2019 om 20:26

Yoeri, Kepa heeft ook bepaald wie de penals ging nemen

24 februari 2019 om 20:27

Chelsea speelde vooral in de tweede helft redelijk goed voetbal. Dus ik vind ook zeker dat we het daarover mogen hebben. Vooral hazard was heerlijk bezig. Het moment met Kepa neem ik ook Azpi kwalijk. Als aanvoerder hoor je je hier te laten gelden.

24 februari 2019 om 20:31

Volledig met je eens, wat een zwakke capitain is dat zeg. Luiz bemoeide zich ermee terwijl Azpi niet eens in beeld kwam! Hij moest zijn doelman overigens ook zijn landgenoot kalmeren en hem naar buiten duwen.

24 februari 2019 om 20:35

Dan zie je het verschil tussen Azpiliqueta en Terry.. Terry zou Kepa aan zijn haren van het veld gesleurd hebben! Dit kan echt niet...

24 februari 2019 om 21:13

Maar dat toch veel, blijkbaar staan ze allemaal niet echt achter Sarri. Geven ze niet alles voor hem maar spelen ze gewoon hun voetbal. Hazard riep het zelfs al, toen hij en Sarri een publiekelijke conflictje hadden.

Bizarre situatie. Sarri lijkt totaal geen gezag te hebben. Kepa heeft te luisteren naar Sarri, ook niet erg collegiaal naar Willy toe.

24 februari 2019 om 20:22

Wat moet een Willy wel niet denken Haha dit was echt een bizarre moment ongelofelijk

24 februari 2019 om 20:22

Klopt misschien heeft Kepa wel het idee van ik luister niet want hij vliegt toch de laan uit maar dit kan echt niet.

24 februari 2019 om 20:26

Ik denk dat Kepa weinig gaat spelen bij Chelsea de komende tijd. Andere trainer of niet, dit gedrag is onmogelijk te accepteren.

24 februari 2019 om 20:25

En wie is de aanvoerder van dit team? Die is toch degene die Kepa van het veld moet sleuren. Wat een gek! Kepa reserve voorlopig ? Of zou het eind Sarri zijn nu ??

24 februari 2019 om 20:30

Azpilicueta had hier natuurlijk moeten optreden. Ongelooflijk zwak van de gehele spelersgroep. Dit gedrag moet je niet accepteren. Sarri valt in principe weinig te verwijten. Ik denk dat Kepa de komende wedstrijden mag gaan banken.

24 februari 2019 om 21:07

Lol dit was wel legendarisch zeg. Ik vond het wel sterk van Kepa, kom nou. Tuurlijk het is niet goed en hij moest gewoon wisselen maar toch gedurfd van Kepa. Dit is zo wel klaar ook met die Sarri. De hele selectie van Chelsea is zo zuur, teveel macht.

Zo enorm pijnlijk dit. We waren zo dichtbij maar natuurlijk doen we weer gek en geven we het weer weg.

Heb je spelers als Higuain, Odoi, Cheek laat je 4 verdedigende speler een penalty nemen? Zucht

24 februari 2019 om 20:22

Die logica ontging mij ook volledig ja..

24 februari 2019 om 20:24

David Luiz is normaal gesproken een standaard penalty nemer. Jorginho ook. Alleen Azpilicueta was vreemd maar die ramt em de kruising in. Jonge spelers nemen vaker geen penalties in een reeks hoor

24 februari 2019 om 20:25

Die verdedigendr spelers staan normaal wel garant voor goede penalties, jorginho doet dit vaker waar hij een dressuur opzet om de keeper op t verkeerde been te zetten.. die van azpi was super goed. En die van Luiz nouja zoals de 'commentator zei: een goede penalty aleen de paal zat in de weg xD xD ' maar pipita had er wel een kogen nemen ja

24 februari 2019 om 20:29

Nou ja, Jorginho was volgens mij vaste nemer bij Napoli en Azpilicueta schoot hem zelfs nog het beste in. David luiz vond ik onbegrijpelijk. Ik weet niet wie hem verteld heeft dat hij een goede trap heeft maar iemand moet hem toch vertellen dat dit niet zo is. Vrije trappen keer op keer hoog in de tribune en bij die penalty had ik ook al het gevoel dat hij hem erover zou rammen.

24 februari 2019 om 20:51

Niet omdat zij hem missen, ook als zij hem allemaal gemaakt hadden had ik t raar gevonden. Emerson trapt hem ook binnen maar ik had hem persoonlijk niet op mijn lijstje gezet en Luiz ook niet. Jorginho had ik wel laten nemen normaal gesproken maakt hij hem wel. Ik had gekozen voor Hazard, Azpi, Jorginho, Cheek en Kante/Higuain als eerste 5

24 februari 2019 om 21:32

Pipita is specialist in missen van cruciale penalties. Dus als je iemand geen penals moet laten nemen is het Higuain wel.

Verder is dit ook een tactische zet vaak. Verdedigers nemen minder frequent een penalty, dus weten keepers minder goed welke hoek hun favoriete penaltytrap is. Van aanvallers is er veel meer data bekend.

Ik zag het op beeld gebeuren ongelofelijk. Eigenlijk vind ik dat Kepa bestraft moet worden. Je luistert naar je trainer No matter what.

24 februari 2019 om 20:28

Ook een lekkere captain die Azpilicueta, die moet toch ingrijpen bij zo'n moment. Terry had dat bv nooit laten gebeuren, maar die Azpilicueta doet lekker niks en laat z'n landgenoot staan. Laffe hap daar.

24 februari 2019 om 20:40

Terry had hem onder de grond gestopt.

25 februari 2019 om 02:14

Terry had geen shit gedaan. Waarom mensen doen alsof Terry zo een grote man was zal k nooit begrijpen.

24 februari 2019 om 20:30

Ook lekker collegiaal naar je collega toe? De reservekeeper staat voor jan lul langs de lijn. Kepa is nu echt de klos.

24 februari 2019 om 21:53

En terecht

Deze man zou ik de rest van het seizoen niet opstellen, kwaliteitsverschil of niet de trainer kan niet op deze manier met zich laten sollen.

24 februari 2019 om 20:25

Compleet mee eens. Als je als trainer je geloofwaardigheid enigzinds wil behouden moet je hem minstens twee wedstrijden schorsen.

Ongeloofelijk finale, wat was Hazard goed, genoten van Hazard en Kanté City was niet zo goed als paar weken terug maar dat kwam mede dankzij hoe goed Chelsea zat te voetballen. Jorginho dramatisch slecht. Over Kepa, neem je vliegtuig terug naar Baskenland dit mag en kan niet, zelf Zola werd helemaal gek.

Schandalig. Nog nooit zoiets onrespectvols gezien. Ze hebben daar totaal geen respect bij Chelsea. Duidelijk dat de kleedkamer daar de baas is. Walgelijk, hij zet zijn manager daar zo voor schut.

24 februari 2019 om 20:23

Ik hoop dat Kepa voor de rest van het seizoen geschorst wordt door de club. Daarmee laat je als club zien dat je achter Sarri staat.

Wat een rampzalig seizoen voor Chelsea. Zonde want ze speelden een ijzersterke wedstrijd. Kepa is echt een komediant, niet normaal. Dit kun je nooit maken naar je manager toe.

Lijkt me ook einde Sarri nu. Als dit je overkomt, waarin je de autoriteit compleet kwijt bent, valt er niks meer aan te doen.

Jorginho hahahaha wat een penal zeg. Kritiek zal niet minder worden.

24 februari 2019 om 20:27

WAT was dat een slechte penal zeg, mijn buurjongen van 5 schiet betere penalties in de tuin, De aanloop was van buiten de 16 en vervolgens zo een voorspelbaar rolletje. De keeper had m met binnenkant voet kunnen stoppen

24 februari 2019 om 20:28

Dat sprongetje voor zijn schot sloeg ook totaal nergens op. Net zoals de penal van David Luiz overigens, die als een dwaas op de bal komt afrennen.

25 februari 2019 om 11:19

Die van Luiz vond ik wel meevallen.. Gewoon rennen en knallen, niet nadenken. Alleen jammer dat die op de paal kwam want de keeper had er nooit bijgekunt.

Hoezo wisselde sarri arrizbalaga daarna niet gewoon alsnog? Er was wat miscommunicatie waarin arrzibalaga aangaf niet geblesseerd te zijn maar daarna had sarri hem toch alsnog kunnen wisselen want de bal ging een paar keer uit nog. Wel een gekkie die arriz want die ene bal had hij kunnen hebben maar misschien door zijn blessure ging hij niet vol uit, en daarna tijdens de penalty serie ging die rekken en strekken achter het doel.. gekkie.. zeer oncollegiaal tegen de 2e keeper ook. Als abramovic hier achter sarri staat dan speelt arrizbalaga misschien wel nooit meer voor chelsea maar dat kan ik mij niet voorstellen want hij is recentelijk voor duur gekocht, weer een doem moment voor sarri dus, zal dit seizoen nog wel afmaken maar daarna niet vrees ik

Wat een achterlijke die Kepa. Lekker naar je collega Caballero toe ook, die had mooi z'n moment kunnen pakken hier. Wel fijn dat Kepa nog die fout maakt tijdens de penaltyreeks, net goed.

Respect voor Kepa! Eerste doelman zijn, en dan door een trainer lullig naar de hand gehaald willen worden voor een strafschoppenserie. Zo'n serie is juist wanneer je als keeper moet laten zien wat je kan. Om als trainer dan je eerste keeper niet dat vertrouwen te geven is werkelijk een schande. Mooi dat Kepa zich niet zo laat misbruiken! In ieder geval nog eens een voetballer met een beetje persoonlijkheid.

24 februari 2019 om 20:25

Dan hoeft nooit iemand gewisseld te worden dus?

24 februari 2019 om 20:27

Met veldspelers ligt het anders. Als keeper ben je eerste, of tweede keeper. Keepers wisselen is hoogst ongebruikelijk. Een keeper met persoonlijkheid laat zich toch niet zo behandelen. Of denk jij dat Ter Stegen dit zou pikken?

24 februari 2019 om 20:34

Als Mats 2x geblesseerd acht te zijn dan ja. Die zal zeker plaats maken als de trainer dat wilt.

24 februari 2019 om 20:25

Hahaha, betekent dus dat een manager niet meer nodig is voor een team als ik deze redenatie zo mag lezen. De spelers bepalen zelf wel lekker wat er gebeurt! Wat een onzin, als Sarri zegt dat Kepa er af moet, moet hij er af, simpel.

24 februari 2019 om 20:37

Zei je dat ook toen Cillessen werd gewisselt voor Krul? Toen we de halve finale haalden..

25 februari 2019 om 00:49

Ja. Dat was zeer respectloos naar de eerste keeper, Cillessen. Als die ballen had gehad had die ook geweigerd. Maarja, die persoonlijkheid heeft die blijkbaar niet.

Wat denk jij dan? Als je de situatie toepast op een andere club/land het principe en achterliggende rendering opeens veranderd?

Echt bizar moment met Kepa en Sarri maar kan beide wel begrijpen vind het ook niet echt de schuld van Kepa dat ze de strafschoppen verliezen eerder door die vreselijk slechte penaly van Jorginho verder helaas de volgende topper geweest die teleurstelde

24 februari 2019 om 20:52

Denk je dat het Kepa moment geen invloed heeft gehad op de penaltyserie? Ik denk dat Chelsea het te danken heeft aan Kepa dat ze de beker verloren hebben.

Niet meer opstellen die kepa, dat is de enige manier waarop sarri zich hier nog uit kan redden lijkt me

Zou Sarri graag zien blijven om te zien wat er met Kepa zou gebeuren.

Wat een held die Kepa. Zo jammer dat die niet alle pingels pakte, dan had ik weleens willen zien wat er was gebeurd haha nu gaat ie natuurlijk banken for life.

Nee, zonder gekheid! Waarom deed de rest van Chelsea niks? De aanvoerder voorop had natuurlijk altijd kepa weg moeten sturen. Zit niet iets helemaal goed daar.

Als ik Chelsea was zou ik deze Kepa een maand schorsen wegens dit bizarre gedrag. Wat kansloos dit zeg. Jammer dat door zijn toedoen deze beker bijzaak is geworden bij Chelsea. Gefeliciteerd aan City!

Kan je die Kepa niet gewoon ontslaan nu? Ongehoord dit, heb dit nog nooit meegemaakt ... Wel sneu voor Sarri dat juist dit m de kop gaat kosten waarschijnlijk

24 februari 2019 om 20:25

Zal nooit gebeuren, dan heeft Chelsea 80(?) miljoen de Maas in gegooid. Neemt niet weg dat het erg triest is.

24 februari 2019 om 20:32

Dat is inderdaad de andere kant van de medaille... Lijkt me wel dat er een flinke straf op m de wachten staat, want het neigt gewoon naar insubordinatie

24 februari 2019 om 20:36

Naar de B ploeg sturen en volgende transferperiode verkopen. Ontslaan is financieel gezien dom. Maar deze rotte appel moet eruit.

De penalty van Hazard mag nog wel 25x herhaald worden, wat een baas!

24 februari 2019 om 21:20

Aha! Jij bent dus degene die Ederson heeft geïnspireerd om een gele smiley achter z'n oor te tatoeëren!

25 februari 2019 om 18:24

Haha jij snapt het!

Sarri doet er goed aan om zelf ontslag te nemen. Kijk de beste man heeft misschien niet altijd de beste keuzes gemaakt, maar het mag nu toch wel duidelijk zijn dat je als coach bij Chelsea geen zeggenschap meer hebt. We hebben dat in het verleden ook al meegemaakt met Mourinho en Conte bijvoorbeeld. Bij Chelsea ga je om een leuke ontslag vergoeding te vangen. Wat een disgrace hun mentaliteit vergeleken met de vorige generaties..

24 februari 2019 om 20:27

Dat 1 snotjoch niet gewisseld wilt worden betekent niet dat het gezag weg is. Het is nu wachten welke maatregelen Sarri gaat treffen. Vanavond nog een statement afgeven en aangeven dat Kepa een probleem heeft.

24 februari 2019 om 20:29

Er is nooit gezag geweest, althans voor een korte tijd. Het is onmogelijk om met een groep te werken als zijn zulke gedrag blijven vertonen. Het is niet iets van vandaag met deze Chelsea spelersgroep.

24 februari 2019 om 20:37

Het feit dat niemand van de ploeg Kepa er op wees dat hij eraf moest of zelfs van het veld schopte, zegt al genoeg over de mentaliteit van de hele groep!

24 februari 2019 om 20:44

Inderdaad, ik heb zelf een tijdje (weliswaar) gebasketbalt. Los of ik het goed kon vinden met mijn coach of niet tolereerde ik dit soort gedrag nooit van mijn team genoten. Dit is een problematische groep spelers met een onwijs slechte mentaliteit. Chelsea moet helemaal op 0 beginnen en de komende 3 jaar een nieuw elftal bouwen en een hoop interne veranderingen. (mogelijk 4 als die transferban door gaat inclusief hogerberoep etc).

24 februari 2019 om 20:30

Nou eigenlijk liet sarri juist zien dat ze hem moeten houden, want ze speelde goed na die afstraffing van vorige week. Nu speelde ze prima en dat kan je aan sarri te danken hebben. Maar ach ontsla maar weer de trainer, koop een nieuwe en ontsla die weer want je succes blijft uit. Toon gewoon wat vertrouwen in je trainer lol

24 februari 2019 om 20:35

Lees mijn reactie eens goed in plaats van blindelings te gaan reageren. Ik sta juist volledig achter Sarri. Ik zeg dat hij er Zelf goed aan doet om ontslag te nemen omdat het coaches onmogelijk wordt gemaakt. Daarmee bedoel ik dus dat ik het hem niet kwalijk zou nemen als hij er zelf voor kiest om te vertrekken.

Probeer de volgende keer eens rustig door te lezen in plaats van steeds confrontaties aan te gaan.

24 februari 2019 om 20:45

Of jij kan eenigzins niet geïrriteerd reageren en gewoon proberen je punt duidelijk te maken, ik snap dat je vol frustraties zit na deze pot maar schijt dat lekker uit op de wc. Jij stelt dat sarri beter zelf ontslag kan nemen. Ik stel dat hij aanblijft en dat er veranderingen ten gunste van hem doorgevoerd worden met oog op volgend jaar ipv een nieuwe bobo voor deze groep te zetten want dan hou je dus het probleem wat je zelf aankaart. Nog een fijne trouwens ik hoop dat je teentjes heel zijn en dat dit niet als een confrontatie overkomt.

24 februari 2019 om 20:50

Als je gewoon volgende keer beter leest (begrijpend lezen) dan begrijp je wat ik schreef. Je reageert puur om een confontatie aan te gaan waardoor je mijn gehele reactie op jouw manier intrepeteert.

Ik zeg niets geks, ik sta 100 procent achter Sarri. Als hij weg gaat neem ik het HEM niet kwalijk. In zijn positie zou ik waarschijnlijk zelf weggaan. Dat is heel iets anders dan dat ik hoop dat hij ontslagen wordt. Nogmaals met alle respect, begrijpend lezen.

24 februari 2019 om 20:49

Dit is een nieuw dieptepunt voor deze selectie, na eerder inderdaad zowel Mourinho als Conte in de steek te hebben gelaten, was deze actie van Kepa het toppunt van alles. Ik weet niet of Sarri de eer aan zichzelf zou houden en ik begrijp nog steeds niet waarom hij ontslagen zou moeten worden, vandaag toonde de ploeg karakter en speelden ze best wel een sterke wedstrijd. Maar dat je uiteindelijk zo in de steek wordt gelaten door enerzijds je keeper, maar anderzijds door een totaal gebrek aan leiderschap op het veld en niemand die naar Kepa toeloopt om hem eraf te halen, dat is gewoon pijnlijk en dat verdient Sarri echt niet. Ik vind het zeer jammer voor hem.

24 februari 2019 om 20:55

@levski

Ik zou de eer inderdaad aan mezelf houden. Maar de incompetente bestuur van Chelsea zal hem waarschijnlijk ontslaan en voor Zidane gaan. Vervolgens zal het precies hetzelfde gaan met Zidane en is hij ook weg.

Misschien reageer ik zo o.a. omdat ik vanuit een oogpunt van een ondernemer bekijk. Dit soort gedrag heb ik 2x eerder mee gemaakt en niet getolereerd. Helaas voor Sarri heeft een coach bij de Bridge weinig zeggenschap.

Ik schaam me diep als Chelsea-fan...

Persoonlijk denk ik dat Kepa zijn excuses moet aanbieden en om de tafel moet met Sarri & Co, dit kan namelijk echt niet.

Verder moet de directie, ondanks dit drama, gewoon werk maken van Zidane. Ik las ergens dat hij wel interesse heeft en zijn spel past beter bij DIT Chelsea met zijn huidige spelers.

24 februari 2019 om 20:43

Je naam is superspits en je afbeelding laat 2 chelsea flops zien😂😂😂
Voor de rest volledig akkoord met wat je zegt.

Nou, Kepa mag wat mij betreft even op de tribune zitten. Hem niet meer opstellen, dat is de enige manier waarop Sarri zijn autoriteit kan herstellen. Het is alleen de vraag hoelang hij nog voor de ploeg staat, de resultaten zijn niet goed. Hoe durft Kepa zo'n houding aan te nemen.. Als je een levende legende als Buffon bent heb je recht van spreken, maar zelfs Buffon zou wanneer hij het oneens is toch naar de zijlijn lopen. Doei Kepa

Ik neem aan dat Kepa is op te halen voor een appel en een ei na deze wedstrijd XD! Serieus dit is niet echt professioneel.

24 februari 2019 om 20:30

Uit principe contract uit laten dienen bij het 2e. Bizar dat een speler gewoon weigert. Wat moet die Caballero wel denken...

25 februari 2019 om 11:27

Uit principe 80 miljoen + salaris weggooien.. Jij zal een geode ondernemer worden!
Maand bij het 2e laten spelen en Caballero voorlopig eerste keeper maken. Kan je in de zomer altijd nog kijken wat met Kepa te doen.

En het ergste is, die scheids moet dit gewoon oplossen. Bord omhoog, wissel doorvoeren en als die niet gaat, dan krijgt die geel voor tijdrekken. Blijft die alsnog staan, dan weer geel. Hij hoeft helemaal niets aan die kepa te vragen of uit te leggen, wissel is wissel. Die sarri en zola worden hier gewoon voorschit gezet door een pikkie met een grote bek. Ook bij die pingel van aguero zo stoer doen en dan volledig mis zitten. Blij dat chelsea verloren heeft door dit ventje met grootheidswaanzin. Zeker na de onterecht afgekeurde goal.

Einde Sari? Jammer dat hij er zo uit moet gaan (als het allemaal klopt), zelf wel erna gemaakt met zijn tactiek/opstellingen, maar op deze manier gun ik het niemand.

Als Sari mag aanblijven: keeper wisselen voorlopig en een andere aanvoerder kiezen.

Eerste helft was echt enorm saai, tweede helft eigenlijk ook, maar langzaam werd het op het einde toch wat leuker. Luiz blijft veel te wild en Jorinho zijn rol lijkt ook wel uitgespeeld, al zal die voorlopig ook wel in de basis blijven staan.

24 februari 2019 om 20:28

Idd, de aanvoerder had ook wel wat mogen doen. Die koos geen partij nu terwijl hij het verlengstuk is van de trainer.

Wauw. Men zal hier nog lang over spreken. Niet de overwinning van City, de ridicule aanloop van Jorginho of de fenomenale panenka van Hazard maar het moment was Kepa die zijn vervanging weigert! Nog nooit gezien. Benieuwd of er disciplinaire sancties volgen. Moet haast wel, wat een schande, zeer oncollegiaal ook. Zou hem nooit mee opstellen. En dan verlies je ook nog met hem in doel. Stel dat hij 4 penaltys had gepakt, was het toch net ietsje minder erg geweest.

Jammer voor Sarri, dit zal einde verhaal zijn. Niet onterecht natuurlijk maar het is wel jammer. Maar er moet wel echt iets gebeuren. Eigenlijk heeft Sarri geluk dat Abramovich het allemaal wat minder gepassioneerd volgt dit jaar.

24 februari 2019 om 20:28

Hahaha wat een zelfingenomen lulletje zeg..
Speelt voorlopig niet meer lijkt me

Respectloos en dan ook nog blunderen, bizar! Die zou geen minuut meer moeten spelen. Waarom zoveel verdedigers de penalty trouwens? Jorginho zou bij mij in de kleedkamer ook een oorveeg krijgen, wat is dat in godsnaam voor aanloop en penalty haha

Pentalties is dus alles behalve een loterij, als je even het verschil ziet tussen hoe sterling hem neemt en hoe jorghinho hem neemt...

24 februari 2019 om 20:45

Snap die kritiek niet op jorginho.
Tegen spurs ging ie erin en zei iedereen hoe geniaal het was...
Pens kunnen gescoord en gemist worden...

24 februari 2019 om 20:55

Ja zoals sane m mist is prima maar als je m neemt zoals jorghino dan gaat de bal er nooit in

Ongeacht zijn redenen om niet gewisseld te worden zou ik persoonlijk hem ontslaan als speler en de deur wijzen. Wat voor debiel ben je als je denkt boven de coach te staan??

Idioot die Kepa, hij ondermijnt het gezag van de coach. Ook teleurgesteld in Azpiliquata. Hij moet die Kepa eruit trekken, de coach mag het veld niet in

Waanzin van Kepa. En stopt dan ook die slechte penalty van Aguero niet. Nu al met afstand het gekste wat ik dit seizoen gezien heb. Dit verdient die Sarri nu ook niet. Maar de man heeft deze groep niet onder controle. Pijnlijk duidelijk nu. En eigenlijk al wel langer.

Die trainer is ook klaar. Grotere vernedering als trainer bestaat niet.

Wat een spectaculaire wedstrijd met een bizar einde! Maar waarom wilde Sarri nu in eerste instantie Kepa wisselen? Is Willy nu zo'n zekerheidje met penalties, volgens mij niet toch? Je gaat toch niet een doelman van 80 miljoen naar de kant halen als er strafschoppen zijn te nemen? In Oranje hadden we natuurlijk ook ooit zo'n moment, maar dat vind ik onvergelijkbaar met deze situatie.

24 februari 2019 om 20:35

Omdat kepa 2x gebleseerd acht te zijn gedurende de ET. Heeft een minuut + met kramp op de grond gelegen. Explosiviteit is met penalties wel gewenst. En willy kan wel een pingel pakken

24 februari 2019 om 20:37

Heb jij niet gezien dat kepa tot twee keer toe last had van kramp. Reden genoeg om hem eruit te halen. Als je penalties wil stoppen, heb je springkracht nodig. Kepa moet zich diep schamen

24 februari 2019 om 20:40

Willy staat wel degelijk bekend als penaltykiller en is bovendien ex-keeper van City, wat ook een voordeel zou kunnen zijn tegenover sommige voormalige ploeggenoten.

24 februari 2019 om 20:45

Willy is een specialist, jazeker.

Hij dacht vast kepabel genoeg te zijn om de penalties te stoppen en nam zijn coach niet sarrieus

24 februari 2019 om 20:46

Jij bent thuis de grappigste zeker?

Ik verheug me nu al op de persconferentie van sarri :D

Wow nog nooit meegemaakt. Gelijk verkopen die keeper. Alsof hij zo goed is. Als Sarri slim is moet hij hem slachtofferen. Hij heeft hem gewoon banaan laten zien. Damn zo vies en dan ook nog niet de penaltie reeks winnen. Weg met die Kepa zou ik zeggen..

Caballero staat bekend als penalty killer, echt laf van arrizbalaga om de wissel te weigeren

De spelersgroep van United en Chelsea bestaat uit een stel karakterloze, over het paard getilde pubers. Hoe Pogba over het veld slenterde onder Mourinho en hoe hij sindsdien als een gek vecht en het middenveld domineert zegt genoeg. Hoe de groep bij Chelsea speelde in het eerste jaar onder Mourinho en vervolgens het tweede jaar; onder Conte idem dito. En bij Sarri heb je ook een enorm verschil tussen het eerste seizoenshelft en het tweede seizoenshelft.
Hazard met zijn transfersoap en nu weer Kepa met dit gedrag etc.

1 ding weet ik wel zeker; als Sarri wordt ontslagen zal het met dezelfde spelersgroep op de lange termijn weer niet goed gaat en gaan ze de coach weer opvreten als ze er weer geen zin in hebben. Hoe Willian na de wedstrijd liep te grijnzen in de armen van Guardiola is ook tekenend voor de mentaliteit van de spelers.
Het meest verstandige wat Chelsea kan doen is Hazard verkopen, Kepa (die toch te matig is voor Chelsea) de rest vh seizoen niet laten spelen en wegdoen, rest vd spelers waar Sarri het niet meer in zien zitten ook wegdoen en bouwen aan een fris, nieuw elftal.

Met deze irritante kutpubers kan je toch niet doorgaan.

De spelersgroep van City is zo'n mooi voorbeeld. Guardiola, Mancini, Pellegrini. Allemaal coaches met verschillende keuzes en totaal verschillende speelstijlen. Maar niet onder 1 coach lieten ze het afweten, altijd deden ze 100 hun best en gaven ze alles.....

Sarri hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen. Die heeft zijn spelers totaal niet in de hand. Uit het feit dat deze keeper de wissel weigert, blijkt wel dat dit schijnbaar niet was afgesproken, want anders had ie wel meer support van zijn selectie gehad. Wat een faaltrainer.

24 februari 2019 om 20:38

Ligt echt niet aan Sarri. Dit was jaren geleden ook zo, er zitten een paar rotte appels in dit team die een negatieve invloed hebben. Ik denk zelf dat Hazard een soort brutaliteit overbrengt op andere spelers.

24 februari 2019 om 20:46

Als trainer je autoriteit verliezen dat je zelfs niet eens meer normaal een wissel kan uitvoeren ligt echt wel aan de trainer hoor. Dit hoor je van tevoren allemaal door te nemen en dat heeft hij duidelijk niet gedaan, want hij krijgt 0 support van welke speler dan ook. Er is geen trainer ter wereld die dit overkomt en zo door zijn speler voor schut wordt gezet. Ook niet Mourinho, Conte en al die andere trainers die deze selectie heeft weggewerkt. Dit ligt echt aan de trainer die al zijn autoriteit kwijt is.

Club Moet Kepa serieus straffen, zoiets kan gewoon niet. rest van het seizoen bank.

Als ik Sarri was zou ik Kepa bij de reserves laten spelen voor de rest van het seizoen, a la football manager stijl. Wat een lompe actie van Kepa, je hoort te luisteren naar de trainer wanneer je gewisseld wordt, hoe irritant je 't ook vindt.

24 februari 2019 om 20:39

Dat zou inderdaad passende straf zijn.

City verdiende het meer. Maar wat laat die Kepa zich kennen zeg. Als zou Sarri de slechtste coach in het universum zijn, dit kan je gewoon niet maken. Die gek verdiend een lange schorsing en als coach zijnde zou ik mischien zelfs ontslag nemen. Dit is een gigantische daad van geen respect en ontzag tonen. Als je met dit soort idioten als Kepa te maken krijgt sta je gewoon machteloos. Chelsea moet hier keihard tegen optreden en doen ze dat niet dan is het smerig gehandeld van het bestuur.

Edit: Die aanvoerder is zijn band ook niet waardig. Je bent captain en de verlengstuk van de coach. Bij dit soort gedrag dien je Kepa bij zijn shirt te pakken en over de lijn te flikkeren. Als je als captain hier niet tegen ingrijpt steun je indirect de coach niet en keur je een slechte naam voor je club toe. Band inleveren!

Met Cabelero op doel ben ik heilig van overtuigd dat Chelsea penaltys had gewonnen kepa kan pis balletje van Aguero niet eens pakken.

Kepa zou ik echt 3 maanden in het tweede terug sturen wat een schandalige wsn gedrag van die snotneus walgelijk......

Dit zegt natuurlijk alles over de status van Sarri binnen de selectie. Hij wordt niet serieus genomen. David Luiz deed nog een halve poging om Kepa te overtuigen er af te gaan maar haalde al snel zijn schouders op. Verder heeft geen Chelsea speler zich er mee bemoeit. Als je echt achter je manager staat zorg je dat Kepa er af gaat, of je het er mee eens bent of niet. Trainer bepaalt altijd.
Dit kan twee kanten op nu. Sarri is er klaar mee en maakt dat ie weg komt uit Londen. Of Kepa heeft zijn laatste wedstrijd onder Sarri gespeeld wat natuurlijk weer een hoop gedoe gaat opleveren, heeft een enorme berg geld gekost en is bovendien een uitstekende keeper. Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Denk zelf dat het wel klaar is voor Sarri in ieder geval.

Waarom wilde de coach de wissel doorvoeren?

24 februari 2019 om 20:42

Om de penaltys neem ik aan wat logisch is aangezien Willy een penaltykiller is...

24 februari 2019 om 20:44

Met dezelfde reden als Van Gaal toen hij op het WK Cilessen eruit haalde voor Vorm.

24 februari 2019 om 20:46

Kunnen een paar redenen zijn: hij wilde een (volledig) fitte keeper op goal of hij is van mening dat Caballero beter met penalty's is.

Hoe dan ook, al wilde Sarri 'm alleen al wisselen omdat z'n sok verkeerd zat, als de coach je eruit haalt, moet je eruit. Ongelooflijk bizarre situatie dit.

24 februari 2019 om 20:48

Of als coach bereid je zo'n keeper voor op een mogelijke wissel en spreek je op voorhand door dat dit een serieuze optie is. Dat is duidelijk niet gebeurd, want anders doet Kepa dit niet en krijg je vanuit je selectie meer support. Gewoon dramatisch gemanaged van Sarri die geen enkele autoriteit meer heeft binnen zijn selectie.

24 februari 2019 om 21:22

Nja is ook zo; dat Willy ingebracht zou worden voor penalty's was dus niet het geval.

Maar goed; dramatisch gemanaged? Kepa wordt gewisseld en weigert gewoon. Dan ben je to-taal niet professioneel en heb je geen respect voor je coach of je team.

Bizar maar Sarri heeft het er zelf naar gemaakt. Hopelijk trekt Chelsea Zidane aan en gaat Sarri maar Barcelona om daar lekker zijn speelstijl uit te oefenen. Vast houden aan dezelfde spelers past wel bij Barça sinds Messi beslist dat zijn maatje Suárez altijd moeten spelen.

24 februari 2019 om 21:22

Dit is al een langer symptoom bij Chelsea. Er is ergens op Youtube een filmpje waarin Mourhinho ervoor waarschuwt dat de Chelsea spelers in de toekomst weinig tot geen schuld zal worden gegeven door slechte prestaties, en dat de trainer onterecht de schuld zal worden gegeven. Kan 'm niet snel vinden nu, maar wat hij zei zat zeer dicht bij de waarheid iig

Sarri is zijn ontzag kwijtgeraakt en wordt nu totaal niet meer seieus genomen.hij is niet meer de baas in de kleedlkamer.ze moeten kepa gewoon ontslaan als voorbeeld voor de andere spelers dat je zoiets niet kan flikken bij een grote club als chelsea.

Pfff wat is dat toch met die chelsea spelers.het zijn echt de ergste spelers van alle toplubs.ze hebben ook hetzelfde geflikt met conte en mourinho.echt onrespectvol naar hun trainers.welke trainer wil nou chelsea coachen als ze elke keer zoiets blijven doen.

Wat je maar over Sarri zegt dit soort jongen kwalletjes zijn echt om van te kotsen. Puur omdat de markt van het zotte is gewordrn denken die gassies dat ze echt zo geweldig zijn. Dat zou SAF nooit geaccepteerd hebben maar ook spelers van vroeger niet. Terry en Pampard of een Materazzi of Keane zou die knul het veld getrapt hebben. Respectloos!

Ben nog steeds in shock. Wat een onwerkelijk moment. Ik was gek genoeg voor Chelsea in deze wedstrijd. Ben altijd een beetje voor de underdog. Maar na dat Kepa momentje wenste ik dat Kepa geen enkele penalty zou tegenhouden. Dan gaf hij ook nog een knipoog.

Wat mij ook ergerde is hoe David Luiz een camera wilde wegduwen. Wat een malloot is dat ook toch.

In de reacties kwam het al ter sprake. Wat zou John Terry in deze situatie gedaan hebben? Die Kepa zou met een bloedneus het veld uitgeflikkerd worden. Chelsea mist een leider als Terry. Sarri kan alleen maar zijn baan redden door de aanvoerdersband van Azpiliqueta, die op een laffe manier zijn landgenoot beschermde, af te pakken

Belachelijke actie van Kepa. En zwak van sarri dat de speler wint. Maar ik denk dat ze daar ook van captain mogen switchen want een echte captain had Kepa opgetild en de lijnen uit gegooid

Als er geen concrete afspraken waren op voorhand tussen keeper, ploeg en trainer kan ik de actie van Kepa wel begrijpen.
Dus op deze situatie kan ik moeilijk antwoord geven.

Chelsea moet ingrijpen. Het is duidelijk dat het niet meer goedkomt tussen Chelsea en Sarri.

24 februari 2019 om 23:02

Kan jij de actie wel begrijpen? Man het is gewoon een van de 11. Als de coach je wil wisselen dan wisselt hij je en heb je maar te gehoorzamen. Dat je dit begrijpt is echt te zot voor woorden...sorry. Chelsea moet idd ingrijpen en de speler straffen.

pfff die had ik als trainer desnoods door de beveiliging van het veld laten halen!!

Wat betekent uitg dat staat er in plaats van een score

Schandalige actie van Kepa. Ik zou hem als club schorsen en niet meer laten spelen. Wat je ook van je coach vindt dit flik je niet. Mag hopen dat Chelsea die gast even goed aanpakt en niet de speler laat winnen en de coach laat vallen.

Onvoorstelbaar wat Kepa hier flikt tegenover Sarri, ergste vindt ik nog is dat Kepa wint ook! Ik was als trainer het veld opgerend en had hem bij z’n oren gepakt en van t veld getrokken. Lijkt me trouwens ook dat de captain hier wat van had moeten zeggen. Lampard/terry hadden deze jongeman hard aangepakt en terecht! Als ik Sarri was zou ik de club voorstellen om een fixe boete te geven en hem een aantal weken laten meetrainen met de onder-23. Misschien leert ie het dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren