Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax gebruikt florissante financiële situatie om Overmars te behouden'

Laatste update:

Het lijkt er niet op dat Marc Overmars de nieuwe technisch directeur van Arsenal wordt. The Gunners willen de directeur spelersbeleid van Ajax graag binnenhalen, maar de Amsterdammers zullen volgens de Daily Mirror ieder bod naast zich neerleggen. Door de florissante financiële situatie hoeft Ajax niet te zwichten voor een forse compensatie voor Overmars.

Ajax wil Overmars voorlopig aan zijn contract houden, waardoor hij minimaal tot het einde van 2020 werkzaam zal zijn in Amsterdam. De clubleiding van de huidige nummer twee van de Eredivisie heeft dit besluit aan Arsenal laten weten en daaraan toegevoegd dat ieder bod van tafel geveegd zal worden. The Gunners willen Overmars eigenlijk per direct aanstellen als technisch directeur. Na het vertrek van Sven Mislintat als head of recruitment is de Engelse club op zoek naar een nieuwe technisch eindverantwoordelijke.

Het werk van Overmars in Amsterdam heeft indruk gemaakt in Noord-Londen. Daarnaast heeft de 45-jarige directeur spelersbeleid van Ajax een verleden als speler van Arsenal, want tussen 1997 en 2000 speelde hij honderd wedstrijden in het shirt van the Gunners. Overmars zou graag aan de slag willen gaan bij Arsenal, wat volgens de berichten uit Engeland te maken heeft met het uitblijven van prijzen bij Ajax. Door zijn status in Amsterdam acht men het aannemelijk dat de oud-aanvaller zijn contract ‘gewoon’ zal uitdienen.

Het betekent dat Arsenal moet kiezen voor zijn ‘plan B’. Monchi, momenteel sportief directeur bij AS Roma, heeft naar verluidt al een concrete aanbieding ontvangen vanuit Londen. De vijftigjarige Spanjaard werkte bij Sevilla jarenlang samen met Unai Emery, sinds afgelopen zomer de manager van Arsenal. Monchi heeft bij AS Roma een clausule in zijn contract, waardoor hij AS Roma komende zomer kan verlaten. Ook Manchester United en Paris Saint-Germain zouden geïnteresseerd zijn in zijn diensten.

Zie jij Marc Overmars naar Arsenal vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 februari 2019 om 10:57

Haha dat is helemaal geweldig! Ik wil vertrekken bij Ajax omdat de prijzen uitblijven, want ik doe al jaren mijn werk niet optimaal! Ik heb namelijk al jaren verzaakt een team vanaf dag 1 op de been te hebben die er staat op prijzen te winnen!

24 februari 2019 om 11:17

Euh, @Niek83 aan wie heeft Ajax deze financieele situatie te danken? Wat gebeurt er als dit nog, laten we zeggen 5tot 10 jaar zo door gaat? Enne, nog bedankt voor jou kortzichtige en ook nog foute 30,31,32 en 33) analyse. 👍🏼

24 februari 2019 om 12:30

Deze financiële situatie is te danken aan Overmars, het geluk dat je hele goede talenten hebt, aan de goede naam die Ajax nog steeds heeft en aan de RvC.

24 februari 2019 om 19:48

Die financiele situatie had veel beter kunnen zijn als Overmars beter en tijdig had gehandeld. Dan was je Champions league voetbal niet zo vaak misgelopen, net als de vele jare nzonder prijzen en daarmee prijzengeld en commerciele waarde. Verkopen zijn zeker goed, maar hoger prijzen werden ook voor Overmars al bewerkstelligd. Dat het nu recordprijzen zijn heeft meer te maken met de huidige marktwerking.

Prijzen uit het verre verleden (30,31,32,33) tellen niet als je al jaren kurkdroog staat door eigen falen (beleidsmatig).

Als Overmars dit zelf heel graag wil zou ik hem gewoon laten gaan. Heeft goed werk geleverd, er staat geld op de bank en Marc krijgt zijn droombaan. Rustig op zoek naar een opvolger met een mooi netwerk. Denk dat er genoeg capabele mensen zijn die het wel zien zitten om met de centen die er op dit moment zijn aan de gang te gaan.

24 februari 2019 om 10:12

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat zowel Ajax als Overmars er zo over denken. Aankomende zomer staat er voor Overmars waarschijnlijk de grootste uitdaging te wachten aangezien de Jong sowieso vertrekt, Ziyech en de Ligt waarschijnlijk ook zullen vertrekken en dan komt er nog best wel wat geld binnen vanuit de deelname aan de CL. Met een goed gevulde portomonnee moet Overmars dan de markt op en dan is het aan Overmars om goede versterkingen te halen en daar heb ik als Ajacied zeker vertrouwen in met Overmars aan het roer.

24 februari 2019 om 10:27

Precies, moet er niet aan denken dat er een nieuwe TD komt vlak voor de zomer. Na de zomer kan ik er wel mee leven als ze het Overmars gunnen, toch zie ik liever dat ze hem belonen met een hoger salaris en een jaar of twee erbij.

24 februari 2019 om 10:37

Goed werk verricht? Ja financieel, maar Ajax is toch een voetbalclub waar de sportieve prestaties (lees prijzen) op de eerste plaats moeten staan. 5 jaar geen kampioen kan ik onmogelijk goed werk noemen.

24 februari 2019 om 10:45

Ten eerste is het 4 jaar en ten tweede: het is niet de schuld van Overmars. Hij zorgt enkel voor de spelers. En als je hem wel de schuld daarvan wilt geven, is het ook dankzij hem dat Ajax 4x op rij kampioen werd. En de EL-finale haalde. En dit jaar de CL.

24 februari 2019 om 10:46

Geen prijzen betekent niet dat Overmars zijn werk niet goed heeft gedaan. Als de selectie niet op orde was geweest dan had je gelijk, maar dit is niet een eerlijke voorstelling van zaken van jouw kant. Een winnend elftal kan je niet kopen, een winnend elftal moet worden gesmeed.

24 februari 2019 om 14:14

Dat Ajax met dit team geen 1e staat kun je vooral een diskwalificatie van Ten Hag noemen.
Je kunt evt. stellen dat ze 't dus qua coaches niet goed hebben gedaan. Leermomentje hopelijk. Al vond ik Keizer dan nog een betere coach dan deze aardappel. Voor zover je dat van buitenaf kunt beoordelen (puur gevoel).

Ik vind dat ze met beleid denken en spelers kopen en/of opleiden. Al zijn er zeker een aantal punten voor verbetering vatbaar. Met name op de vleugels, zowel voorin als achterin. Op Tagliafico na dan. Ziyech en Tadic zijn geen echte vleugelspelers met diepgang. Daardoor rendeert Dolberg bijv ook niet optimaal.

Maar dan kijk je even terug en dan komt dat ook wel omdat ze hadden verwacht dat Ziyech zou vertrekken en daarvoor Tadic hadden gekocht. Toen die niet vertrok moesten ze eigenlijk beide wel opstellen gezien hun status. En dat Bande dan bijv. zwaar geblesseerd raakt kun je ook niet voorspellen.

Achterin zijn er wel wat miskopen geweest, maarja, dat hou je altijd.
Snap alleen niet dat Wober alweer zo snel is vertrokken, had toch best potentie. Ik zie daar meer in dan die Magalan die ze nu hebben. Maar die is er ook pas net, even wat tijd geven.

Maar kijk ook eens naar welke toppers ze wel hebben gehaald en wat die opgeleverd hebben of gaan opbrengen. Met een gezond beleid met redelijke salarissen en een duidelijke visie. Geen rare dingen, weloverwogen versterkingen, paar gokjes met talenten die soms zijn uitgepakt, soms niet. Maar niks waarvan ik zeg, wat een prutser die Overmars. Integendeel, vergelijk het eens met de vele jaren voor hem hoe t eraan toe ging. Een zooitje!

24 februari 2019 om 10:45

Ik vind Overmars een aardige man. Maar heb met hem altijd het idee dat het mijn buurman hetzelfde had gekunt als hij heeft gedaan. Het lijkt erop dat spelers van Ajax vaak zichzelf verkopen. Zie milik, Wober, Bazoer. Overmars had het bijvoorbeeld bij een club als Feyenoord niet beter gedaan dan van Geel.

24 februari 2019 om 10:58

Voor milik heeft ie toch mooi 32 miljoen voor gekregen. Hij heeft van ajax en bij eagels de financiën toch aardig op orde gekregen. En is buiten het voetbal om ook nog eens een goede

24 februari 2019 om 12:34

Is ook aan de RvC te danken dat het weer op orde is. En het is een stuk makkelijker verkopen als je bij Ajax zit dan bij bv Feyenoord. En een speler als de Jong had iedereen voor dat bedrag kunnen verkopen.
Overmars doet prima werk maar is niet meer dan een radertje in het geheel. Hij is ook afhankelijk van de scouting.

24 februari 2019 om 10:47

Precies, zo ga je met professionals om.

Als hij er niet volledig meer met zijn hart bij zit, wordt het tijd door te gaan. Wel zal Ajax dan een goede vervanger op het oog moeten hebben.

Ik ben hier blij mee. Ik vind Mochi stukken beter, meer ervaren en heeft zich al bij meerdere clubs bewezen. Bovendien heeft hij al met Emery jaren samengewerkt bij Sevilla en ging dat super goed. Nu nog hopen dat hij dan ook daadwerkelijk komt.

24 februari 2019 om 10:40

@arsenalfanehv

Quote: "ik ben hier blij mee. Ik vind Mochi stukken beter, meer ervaren en heeft zich al bij meerdere clubs bewezen. Bovendien heeft hij al met Emery jaren samengewerkt bij Sevilla en ging dat super goed".

Goed dat je er blij mee bent, dat zelfde zal ook voor de meeste Ajacieden gelden. De argumenten die je gebruikt, zijn echter niet heel erg sterk. Messi speelt al zijn hele leven bij 1 club, is hij daarom een mindere speler dan Ronaldo die al bij vier clubs heeft gespeeld? De vraag stellen, is deze tegelijkertijd beantwoorden. Monchi heeft bovendien altijd bij clubs gezeten die in 1 van de grote competities spelen en waar veel meer geld beschikbaar is. Dan lijkt het niet meer dan logisch dat hij met betere spelers op de proppen komt dan Overmars. Is hij daarmee ook een betere TD. Dat denk ik niet.

24 februari 2019 om 11:22

Goede vergelijking zeg. Een speler die voetbalt bij een club of een TD die bij meerdere clubs in Europa heeft gewerkt. Bij een TD gaat het veel meer om ervaring en contacten opdoen in verschillende landen, daarnaast kent hij Emery ook nog eens en heeft die al in verschillende landen ervaring opgedaan dat is wel degelijk belangrijk voor een TD, Overmars zit ook bij de club met veruit het grootste budget van Nederland. Voor hem zou het nog minder moeilijk moeten zijn om te winnen van de concurrentie, makkelijker dan bij bijvoorbeeld Sevilla die tegen Atletico, Real en Barca moet opboksen. Dus wat je zegt klopt niet..

Ajax zal Marc die stap echt wel gunnen als hij dat wil. Wat vreemder is, is dat dezelfde krant gisteren nog zei dat Arsenal geen interesse meer had in Overmars en voor Monchi zou gaan, maar nu is het dus weer wat anders. Oh wat zou ik graag 1 seizoen riooljournalist zijn..

24 februari 2019 om 10:25

Natuurlijk zou Ajax hem nu die stap niet gunnen. Komende zomer zal enorm druk worden voor Overmars en hem een paar maanden voor de tijd laten vertrekken omdat je het hem wel gunt zou funest zijn voor de club. Ik neem aan dat Ajax en Overmars al lang bezig zijn met aankomende zomer en Overmars zal zijn beste werk moeten leveren om er niet op achteruit te gaan.

Mocht hij deze zomer weer knap werk leveren kan je het hem altijd nog in september gunnen.

In principe is een TD toch gewoon een normale werknemer, met X dagen opzeg termijn kan hij gewoon z’n contract opzeggen.

24 februari 2019 om 10:25

Maar in dit geval gaat hij naar een concurrent in dezelfde functie. Dan moet er een schadevergoeding betaald worden, ook als je je contract opzegt. Maar die compensatie wil Ajax dus niet accepteren. Best interessant inderdaad, De club kan hem natuurlijk niet dwingen om voor Ajax te werken. Maar los van dit dit alles: iemand die weg wil moet je laten gaan, anders levert het alleen maar problemen op.

24 februari 2019 om 10:37

Sinds wanneer is een club die in een andere competitie uitkomt ook al een concurrent?

24 februari 2019 om 10:38

Het zou goed kunnen dat Arsenal en Ajax elkaar treffen in EL plus ze vissen in dezelfde talentenvijver

24 februari 2019 om 10:47

@mursie

Sinds clubs op zoek gaan bij andere clubs naar versterkingen, op korte maar vooral ook op langere termijn.

24 februari 2019 om 11:38

Volgens het arbeidsrecht is je opmerking "maar in dit geval gaat hij naar een concurrent in dezelfde functie. Dan moet er een schadevergoeding betaald worden" onjuist.

Ook een contract voor bepaalde tijd heeft gewoon een opzeg termijn. Waarom dat hier niet geldt, begrijp ik echter niet. Ik weet dat er bij verdrag voor voetballers een uitzonderg wordt gemaakt, maar geldt dat ook voor Td's?

24 februari 2019 om 10:33

In tijdelijke contracten kan je dit weg laten

Dus... Overmars wilt weg bij Ajax vanwege het uitblijven van prijzen en dus gaat hij maar naar Arsenal? Oke...

Geld is leuk en aardig maar ik denk dat Overmars er behoorlijk wat van heeft. Ajax is een prachtige club maar in een beetje treurige competitie ik kan me voorstellen dat Overmars het een uitdaging vindt om in de grootste en sterkste competitie te werken. Ook bij Arsenal zal hij niet werken voor een appel en een ei....

Iemand die weg wil moet je gewoon laten gaan. Wat heb je aan een td die chagrijnig is en niet meer alles wil geven? Dat moet je niet willen in je organisatie, daar wordt niemand beter van.

24 februari 2019 om 11:15

Is ie chagrijnig dan??

24 februari 2019 om 12:21

Nog niet, misschien wel als Ajax hem zijn gewilde overgang door de neus boord.

Geef die man een nieuw contract tot 2030 met dubbel het salaris en tekensom van 15 miljoen. Onbetaalbaar het werk wat hij levert!

Gisteren of was het eergisteren, stond hier nog dat Monchi kandidaat 1 was en Overmars kandidaat 2. Nu is het weer andersom. Het is elke dag wat anders. Niet serieus te nemen al die verschillende bronnen in de media.

Volgens dichte bronnen bij Arsenal, die qua berichtgeving bijna altijd bij het rechte eind zijn, is Monchi de favoriet en is hij dat altijd al geweest. Bij het niet kunnen binnenhalen van Monchi, wordt gedacht aan Overmars. Dit was overigens weken geleden ook al het verhaal. Dit stuk is gewoon pure onzin om wat aandacht te krijgen..

er is veel kritiek op Overmars omdat Ajax al een tijdje geen prijzen pakt en die kritiek is terecht misschien maar als je ziet hoe hij Ajax financieel vooruit heeft geholpen verdiend dat wel veel respect

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren