Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft ‘een groot probleem’: ‘Daar zijn anderen dan Matthijs de Ligt voor’

Laatste update:

De dramatische herstart van de competitie kreeg voor Ajax zaterdag een nieuw hoofdstuk. De ploeg van trainer Erik ten Hag speelde enkele dagen voor het bezoek van Real Madrid dramatisch tegen Heracles Almelo en verloor met 1-0. Koploper en regerend landskampioen PSV kan de voorsprong zondag bij winst op FC Utrecht naar acht punten brengen. “Een dramatische en schandalige nederlaag”, zo oordeelt Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf.

“Als je ziet hoe je wordt afgetroefd door Heracles”, verzuchtte Driessen na het duel in het Polman Stadion. “Heracles had negen van de laatste elf wedstrijden verloren en dan word je van veld gejaagd. Dat mag Ajax niet overkomen.” Of Ajax de titelaspiraties op een lager pitje moet zetten, hangt volgens de journalist volledig van PSV af. “Blijf het vijf punten, dan denk ik dat er nog een kans voor Ajax ligt.”

“Alhoewel, dit Ajax gaat het bij iedere tegenstander moeilijk krijgen als ze blijven spelen zoals nu. Het zijn gewoon elf bv’tjes”, benadrukte Driessen. “Dat werd al geconstateerd na de Klassieker tegen Feyenoord en dat kun je nu ook weer constateren. Het is totaal geen eenheid. Als PSV weet te winnen, dan is het gat acht punten en is de titelrace gelopen.”

Driessen zag hoe geen enkele speler van Ajax het team op sleeptouw kon nemen. “Er staat natuurlijk niemand op omdat er geen totale acceptatie van iedereen is. Matthijs de Ligt is negentien jaar en een geweldige speler. Maar kan een jongen van negentien jaar op het moment dat het fout gaat bij Ajax, een grote club, een club die al zo lang wacht op de titel, kan die dan de leider spelen? Wordt dat geaccepteerd? Nou, blijkbaar niet.”

“Matthijs speelde individueel nog best een aardige wedstrijd, maar die heeft het gewoon heel druk met zichzelf en kan niet de ploeg op sleeptouw nemen. Daar zijn anderen voor, maar die verschuilen zich ook. Wat dat betreft heeft Ajax een heel groot probleem”, besloot Driessen. “Een probleem dat heel lang gemaskeerd is door de goede resultaten tot eind vorig jaar.”

Het verschil tussen PSV en Ajax bedraagt zondagavond ... punten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ajax mist slopers.. Ajax komt altijd goed weg met de stylisten omdat ze 9 van de 10 keer de domineerde ploeg zijn. Maar op het moment dat ze tegen een ploeg spelen die kwalitatieve gelijk is worden ze puur op inzet strijd fysiek afgetroefd.

Middenvelders in de verdediging kan 9 van de 10 keer maar op den duur kom je ploegen tegen die dat afstraffen. Elke topploeg heeft een stille motor nodig die het vuile werk op knapt maar Ajax mist zo een speler. Schone zou als 6 het vuile werk moeten opknappen maar die kan het niet belopen. Ze missen een type Vurnon Anita die als stofzuiger zijn transfer verdiende naar de PL.

10 februari 2019 om 07:38

Inderdaad. Vroeger hadden ze Barry Hulshoff, Johan Neeskens, Jan Wouters, Ronald Spelbos en Edgar Davids ook broodnodig.

10 februari 2019 om 08:01

Ach onzin. Je beste spelers zijn zwaar uit vorm. Ziyech speelt al sinds de winterstop niets meer klaar. Die komt momenteel een pylon nog niet voorbij. Tadic speelt al weken als een natte krant en breit teveel, de jong die zijn slechtste wedstrijd ooit speelde. Tja, als je 3 belangrijkste spelers uit vorm zijn en je keeper dan ook nog eens zo’n blunder maakt houdt het op.

Ajax had gisteren meer balbezit, meer schoten (14 van binnen de 16), won meer duels en toch wilde de bal er niet in. Ajax is gewoon zwaar uit vorm, daar gaat een sloper op het middenveld niets aan veranderen.

De vraag is: durft Trn Hag eens in te grijpen en Ziyech of Tadic op de bank te zetten. Ik vrees van niet...

10 februari 2019 om 10:12

@LW,

Juist geen onzin mijns inziens. Die slopers zijn er om ballen te veroveren, de balans te bewaren en leiding te geven. Barcelona heeft Busquets, Madrid heeft Casemiro, PSV heeft Hendrix. Ploegen met een identieke opstelling, maar wel allemaal een speler die het vuile werk opknapt.

Sta je dan met je Schone of De Jong.

10 februari 2019 om 11:51

@LW, onzin? Blijf jij maar lekker je kop in het zand steken. Je laat het overkomen alsof vandaag een incident was. Meer balbezit en meer schoten? Dit is geen potje Fifa, Heracles had na 10 minuten al 2-0 voor kunnen staan. Ajax heeft 100% een type Poulsen of Anita nodig. Al dat gebrei achterin en deels op het middenveld, je wordt er schijtziek van.

10 februari 2019 om 13:54

Een stofzuiger zou de jongens die niet in vorm zijn helpen. Als de jongens te beroerd zijn om te lopen en strijden of wat voor reden dan ook dan heb je juist de stofzuiger die in dit soort wedstrijden zich zelf kan onderscheiden. Ballen veroveren en inleveren bij de jongens die creatief en aanvallend meer toevoegen dan dat ze verdedigend willen en kunnen.

10 februari 2019 om 15:10

Onzin? Vraag Real Madrid maar eens hoe het afliep toen ze Makélélé verkochten

11 februari 2019 om 19:31

Of dichter bij huis feyenoord met el ahmadi! Dit middenveld is gewoon broos hebben voor de winterstop het geluk gehad dat ziyech heel veel vuile meters maakte en veel ballen veroverde, nu hij dat minder doet (vormdip?) zie je dat ze het met z'n 3en niet aankunnen. Ik zou zeggen geef donny weer de opdracht om zich meer bezig te houden met verdedigen en zet neres op rechts en Ziyech op 10. Ik zou schöne slachtofferen voegt weinig toe en oa gewoon erg traag.

10 februari 2019 om 08:05

Maar hoezo alleen als die tegenstander kwalitatief gelijk is? De selecties van Feyenoord en Heracles zijn behoorlijk minder lijkt me. Feyenoord mist ook een sloper (type Bosveld) maar levert wel strijd, net als Heracles. Je kunt ook zonder slopers allemaal een stap extra zetten, en dat lijkt de ploeg op dit moment niet te kunnen handelen. Ik ben benieuwd wat er nu nog over is van de branie/ optimisme toen Real Madrid geloot werd.

10 februari 2019 om 08:17

Feyenoord heeft Vilhena.

10 februari 2019 om 12:26

Feyenoord heeft Vilhena en in mindere mate Clasie. Daarvoor natuurlijk jarenlang El Ahmadi, een van de beste middenvelders van de Eredivisie in zijn tijd hier.

10 februari 2019 om 13:56

Misschien is sloper niet het goede woord. Ik denk dat stofzuiger beter is voor mijn verhaal maar zoals anderen al aangegeven Feyenoord heeft Vilhena die daar uitstekend in is.

10 februari 2019 om 14:17

Ze missen juist technischere spelers die samen makkelijker combineren, en onder druk uit kunnen voetballen.

Want dat is het doel; onder druk uit voetballen, en dan de tegenstander zien vast te zetten. Niet dan maar bikkelaars erin en er dan een vechtpot van maken.

Onder Bosz ging het uitstekend zonder brekers, juist zonder brekers, en onder Ten Hag tot de winterstop net zo. Heeft niks met brekers te maken maar een team dat mentaal uit elkaar valt door transferperikelen en dergelijke.

Ook het spelen met een tien, en nog wel een lopende 10, betekent moeizamer opbouwen, en en aanvallen, en onder druk uit voetballen. De Cv's hebben dan namelijk maar 2 centrale middenvelders om in te spelen, en als die ingespeeld worden, zijn ze niet veel hoger op het veld, daar ze voor de verdediging staan. Aanvallend gaat door twee nummers 10 op de flanken en de lopende 10 Van de Beek, alles eerst naar de flanken, en wordt er 8 van de 10 keer kansloos voorgezet.

Daarom ook beter met de punt naar achter te spelen, dus met een 6 en twee diepere halven, en meer type buitenspelers op de flanken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Ajax onbewust al bezig is met Real Madrid?

Ajax wordt na de winterstop vooral afgetroefd op velheid en gezamelijk drukzetten, iets wat juist kenmerkend was voor het Ajax spel voor de winterstop..

Ik denk dat ze er woensdag vol op knallen en daarna de achtervolging op PSV weer vol inzetten!

10 februari 2019 om 08:05

Alles kan.
Als je dat als instelling hebt als ploeg zijnde mag je jezelf ook niet meten als topploeg. Dat zou ik verwachten bij een ploeg als Fc Utrecht die voor het eerst tegen Real zou moeten spelen bijvoorbeeld.

10 februari 2019 om 08:06

Ja, dat zou deze wedstrijd tegen Heracles het geval kunnen zijn. Daarin je de eerste twee wedstrijden na de winterstop niet op afschuiven.
Gezien dat Ajax en PSV, nu meer PSV dan, absurt weinig punten weggeven, is 1 overwinning uit de laatste 4 wedstrijden redelijk killing voor je kampioensaspiraties.... Met je laatste zin doe je net of dit een bewuste taktiek is om Madrid aan te pakken en daarna de competie wel weer veilig te stellen...
Denk dat er meer speelt binnen Ajax en het individualisme van de spelersgroep kan daar een groot aandeel in hebben...

10 februari 2019 om 08:19

Als PSV vandaag wint valt er niet veel achtervolging meer in te zetten want Ajax moet twee keer tegen Real en met deze instelling kan de achterstand dan nog groter worden. En ik betwijfel of het aan Real ligt, spelers als Blind en Tadic zijn ervaren genoeg om zich daar niet door af te laten leiden.

10 februari 2019 om 09:28

Maar als PSV nu eens verliest in Heerenveen en punten moest tegen Feyenoord....

10 februari 2019 om 09:50

Als je kampioen wilt worden altijd uitgaan van eigen kracht nu moet je hopen maar ja dat ben je al 5 jaar gewend dus dat snap ik wel dat je zo denkt

10 februari 2019 om 10:13

Dat maakt toch niet uit want Ajax zal toch eerst zelf moeten winnen en dat doen ze na de winterstop vaker niet dan wel.

10 februari 2019 om 10:29

Maar Psv morst absoluut geen punten tegen Feyenoord. Deze wedstrijd is in het weekend voor de halve finale beker, de enige prijs die voor Feyenoord nog te winnen valt. Feyenoord gaat echt niet volle bak.

10 februari 2019 om 10:42

En als Ajax nou verliest van Utrecht? Of gelijk speelde tegen az?

10 februari 2019 om 08:38

@Hlnes:
Haha ja dat zal het zijn! Dat ze nu al ruim een maand bezig zijn met die 1ne wedstrijd! Dat zou helemaal schandalig zijn dan... ik denk dat ze woensdag een oorwassing krijgen van Real die juist wel in vorm zijn weer.
En 8 punten maak je niet meer goed. PSV laat amper punten liggen.
Lijkt me ook allemaal wat onwaarschijnlijk

10 februari 2019 om 10:41

Ik denk dat momenteel gewoon nederigheid past. Om dit seizoen nog enigzins te redden moet je de beker winnen, iig 2e eindigen en met opgeheven hoofd de CL verlaten. Het kampioenschap is klaar. Al stort PSV compleet in dan laat Ajax het zelf wel liggen, jongens kunnen totaal niet met druk omgaan

10 februari 2019 om 10:55

Nederigheid. Ik schreef het tijdens de winterstop nog, toen onana of schone weer eens hoog van de toren bliezen en wees toen de match in de kuip nog aan als aandachtspunt. Menig medesupporters en zelfs van andere clubs vielen eroverheen. Want waar was enige nederigheid nou voor nodig? Na jaren afhaken op moment supreme is dat wel gepast idd. Mensen hebben zich blind gestaard op de uitslagen vlak voor de winter, terwijl het toen al niet goed zat

In dit soort wedstrijden moeten mensen opstaan zoals ene tadic of blind. Als het goed gaat staan ze vooraan hoe fantastisch ze wel niet zijn. Maar je ziet wel als het niet loopt zijn deze mensen nergens te vinden en voetballen ze allemaal voor zichzelf.

10 februari 2019 om 08:08

Blind is geen leider. Volgens mij heeft hij dat zelfs eens over zichzelf gezegd. Dit wist je toen je hem koch, dus verwacht dat dan ook niet van hem.

10 februari 2019 om 11:30

Blind is gewoon een ordinaire miskoop. En ook nog eens een idioot hoog bedrag voor betaald. Zijn enige pre? Is bij Ajax opgeleid en heeft - niet onbelangrijk! - pa in de Rvc. De N.v. draait op volle toeren, al laat de AFC het al jaren afweten....

10 februari 2019 om 13:33

Je weet ook wie de zaakwaarnemer van Daley was een jaar geleden? Juist, zijn papa. Heb dit al vaker gezegd maar het verklaart veel.

10 februari 2019 om 09:57

Heb jij Tadic en Blind ooit op zien staan om het team op sleeptouw te nemen ? Ik niet. Ze hebben allebei kwaliteiten maar het zijn niet de spelers in moeilijke wedstrijden je verder helpen. Bij blind wist je dit zelfs zonder scouting.

Misschien wordt er wel gewoon veel te veel verwacht van deze spelers. Als je het team bekijkt zitten daar weliswaar een aantal recordaankopen bij, maar zijn die daadwerkelijk zo goed? Blind valt mij eerlijk gezegd nogal tegen, Tadic idem dito. Dan heb je Neres, Ziyech en Magallan, ook drie spelers die in de top 10 duurste inkomende transfers ooit staan van de eredivisie (bron transfermarkt.de). Neres krijgt amper een kans, Ziyech is een speler die geweldige dingen laat zien, maar lijkt ook altijd voor zichzelf te spelen, zal nooit eens met een vuil shirt het veld verlaten. Magallan heeft nog amper gespeeld, maar valt tot nu toe tegen. Dan nog wat andere spelers. Frenkie de Jong lijkt in een mindere fase te zitten, ik denk dat Ajax er heel goed aan heeft gedaan hem te verkopen. Weliswaar speelt hij nu heel slecht, maar je hebt die miljoenen binnen. Ik denk dat als hij deze reeks doorzet dat je nog niet eens de helft nog voor hem zou vangen. Donny vd Beek? Tja, ik heb het nooit zo veel gevonden eigenlijk.
De verwachtingen bij de supporters zijn torenhoog, nog hoger dan bij mijn club. Maar ze zijn net als bij mijn club veel te hoog. Als PSV vandaag wint is het gat tussen Ajax en PSV net zo groot als het gat tussen Ajax en Feyenoord. Ik denk dat dat ook de verhoudingen zijn eigenlijk. Dit zou een mindere fase kunnen zijn, maar ik kan de nederlaag van gisteren onmogelijk onterecht noemen. Net als die andere nederlagen na de winterstop. Ajax heeft denk ik gewoon boven zijn kunnen gepresteerd eerste seizoenshelft, zie ook CL. Iedereen ging er in geloven, zelfs andere clubs die astronomische bedragen boden op spelers. Ik zou ze zsm aannemen. Sec bekeken is dit team echt niet zo geweldig. Ja, potentie en marktwaarde, als de ranglijst daarop werd gebaseerd won Ajax de eredivisie. Maar zo werkt het niet (en dan nog vraag ik me af of ze daadwerkelijk zoveel potentie hebben).

10 februari 2019 om 08:15

Hoe kan Tadic jou tegenvallen? Was voor de winterstop enorm goed. Ook over Ziyech heb je geen gelijk. Die jongen strijdt vaak genoeg keihard, maar het is gewoon niet iemand die fysiek in de duels veel kan doen.

Kwalitatief zijn ze enorm goed, maar als team op dit moment erg zwak.

10 februari 2019 om 08:22

Als ze kwalitatief enorm goed zouden zijn geweest hadden ze niet zoveel balverlies geleden. Ook individueel gaven de meesten niet thuis gisteren. Op persoonlijke kwaliteiten hadden ze gisteren ook kunnen winnen.

10 februari 2019 om 08:25

De Tadic van na de winterstop vind ik anders drie keer niets. Je betaalt een flinke transfersom van een speler van 30, natuurlijk is hij bij aardig wat goals betrokken geweest. Maar het is ook de man die constant met de scheidsrechter bezig is, veel op de grond ligt, in plaats van dat hij met zijn ervaring zijn medespelers helpt. Zie jij hem ooit coachen? Ik vraag me af of hij überhaupt de taal spreekt. Als je een speler haalt voor zo'n bedrag, van die leeftijd en met die ervaring, dan zou ik verwachten dat hij meer brengt dan alleen zijn eigen prestaties. Maar ik zie het niet op het veld. Misschien niet helemaal zijn rol, maar het is ook niet de rol van Blind blijkbaar. Waarom haal je dan dit soort spelers? Je schrijft ze met de wedstrijd af vanwege hun leeftijd. Moet de Ligt dan met al zijn ervaring de rest helpen?

10 februari 2019 om 08:43

@gooner:
Om werk te verzetten hoef je niet fysiek te zijn! Je kan wel alles afjagen en je eigen fouten herstellen. Hij doet niks, speelt altijd zijn eigen wedstrijd.
Tadic net zo wil veel en veel te graag laten zien dat hij de vedette is binnen Ajax....
Blind ach ja Blind, ik heb niks tegen die jonge. Maar er zit ook niet veel smaak aan...
De Jong lijkt het helemaal kwijt sinds zijn transfer.

Maar snap ook niet dat Ajax geen Neres brengt. Heb je eens wat diepte over de vleugels. Het is nu allemaal zo voorspelbaar

10 februari 2019 om 11:02

Ach dat met de scheids bezig komen jullie ook mee aan sinds feyenoord uit. Voor de winter leverde hij strijd en assists en goals, toen heette het gedrag volwassen en leidersrol. Nu hij niet levert en terug verdedigd, worden het ineens maniertjes. En als je eens alle matches bekijkt dan zie je genoeg momenten van coaching. Blind is daarentegen altijd een meevoetballer geweest, maar wordt continu verdedigd omdat ie zo graag terug wilde keren op deze leeftijd. Heeft geen pit in zn lijf zodra het nodig is, snap ook de hosanna stemming toen al niet bij zijn aantrekken voor de cv positie

10 februari 2019 om 08:17

Je legt de vinger op de zere plek. Ze zijn inderdaad lang niet zo goed als ze denken te zijn. Alleen als ze allemaal uitvoeren wat Ten Hag vraagt gaat het goed. Nu na de transfer van de Jong lijkt er iets geknakt te zijn en spelen ze allemaal voor zichzelf en laten ze ten Hag en supporters in de stront zakken.

10 februari 2019 om 10:01

Mee eens, maar ik vind ten Hag ook wel iets te verwijten. Had gisteren na een half uur Tadic eraf gehaald voor Neres en je had een statement gemaakt. Nu voelen een aantal spelers zich te veilig in dit team.

10 februari 2019 om 09:21

@Baardgrasmus: normaliter goede stukjes van je, nu sla je de plank wel mis hoor. Ongeacht hoe ‘goed’ de mannen wel of niet zijn, Heracles moet je altijd oprollen.

Nu meteen over Frenkie beginnen nu hij 2 slechte wedstrijden speelt, is daarentegen gewoon een beetje zielig. Lekker de waan van de dag, waarvan ik altijd vond dat jij daar ver vandaan kon blijven.

Als je kijkt naar Tadic, doet hij het dit seizoen gewoon heel goed (wellicht Perez even nakijken bij Fox afgelopen weekend waarin hij dat haarfijn uitlegt). Nu de selectie bestempelen als ‘niet zo geweldig’ is natuurlijk niet waar (voor ED begrippen). Sinds de winterstop is het drama, de vraag is hoe dit komt. Ze hebben eerder laten zien dat ze het allemaal kunnen, dus dat kan het niet zijn.

Probleem zit, vrees ik, puur mentaal. De vraag is of Ten Hag in staat is dit op te lossen. De wedstrijd tegen Real kan je, hoop ik, op een positieve manier gebruiken.

10 februari 2019 om 09:33

Ik vind de transfersom van Frenkie eerder de waan van de dag. Hij is niet zo goed als dat bedrag suggereert, en ook weer niet zo slecht als gisteren natuurlijk. Ik vind de selectie serieus niet zo geweldig als dat je zou mogen verwachten van de transfersommen. Ik denk dat Ajax nu te slecht presteert voor hun niveau, maar vond ze voor de winterstop te goed als je snapt wat ik bedoel. De aanvoerder is een tiener, leuk voor hem, maar pijnlijk op avonden zoals gisteren. Schone speelt op een cruciale plek, maar ik vind dat hij voor die plek te veel mist. De spitspositie vind ik niet zo geweldig ingevuld, ik denk dat PSV en Feyenoord daar een betere hebben lopen.

Kijk ik zeg niet dat het rommel is, die selectie is beter dan de meeste ploegen in de eredivisie, ook dan Feyenoord. Maar ik vind ze niet beter dan Psv, een hogere marktwaarde ja, maar dat komt ook omdat Blind meer waard is dan Viergever, en Dolberg meer waard is dan De Jong. Maar zijn ze nou echt zoveel beter? Ze presteren in ieder geval veel minder.

10 februari 2019 om 09:39

@Baardgrasmus: je bent in dit commentaar een stuk genuanceerder dan hierboven. In grote lijnen kan ik hier ook echt wel in meekomen. Waarom laat je je dan zo verleiden om zo’n eerste stukje te schrijven?

10 februari 2019 om 09:54

Misschien wek ik een andere indruk in het eerste stuk maar het was mijn bedoeling om in beide genuanceerd over te komen. Kijk, ik zal je eerlijk zeggen ik hoor nooit Psv'ers heel hoog opgeven over hun team, hier soms een enkeling maar ik kom ze in het dagelijks leven niet zo veel tegen. Ik heb wel ajacieden gehoord dat dit team het niveau van 95 kan aantikken, misschien komt het omdat ik veel ajacieden om me heen heb, misschien was het de bekende Amsterdamse bluf. Ik wil de spelers daar ook niet op afrekenen, maar we horen wel al heel lang dat dit een geweldig team is. Ik vind het wel meevallen. Ze zijn niet slecht, maar lang niet zo goed als soms lijkt uit de vraagprijzen en de lovende commentaren.

10 februari 2019 om 10:03

Ik denk vooral dat het geen team is (en daar zijn we sinds 1995/196 nooit meer goed in geweest). En laat PSV daar nu juist heel goed in zijn. Ik ben zelf overtuigd dat wij een betere selectie dan PSV hebben, maar dat PSV mijlenver op ons voor ligt als het om teamvorming gaat.

Dat verklaart het ook dat je in Europa tegen ogenschijnlijker betere opponenten wel goed draait (je bent de underdog dus komt er bij iedereen een soort overlevingsdrang), en tegen ‘mindere’ tegenstanders het een probleem is (mentaal).

De transfersommen zijn leuk, maar daar kan je niet zoveel mee als je het voetbal beoordeelt. Natuurlijk maakte het mij trots dat Frenkie voor een duizelingwekkkend bedrag naar Barca gaat, maar geld voetbalt niet. De Ligt heeft op het middenveld nog een leider nodig, je kan van hem niet verwachten dat hij iedereen voorin zo kan meekrijgen als iedereen zo door z’n grenzen zakt.

10 februari 2019 om 10:46

Frenkie zal iets hebben wat wij nauwelijks zien (4 CL wedstrijden en 2 interlands), maar niet voor niks zat bijna de gehele Europese top achter hem aan. Daarentegen zit achter in onze ogen beste speler bij Ajax (Ziyech) nauwelijks grote clubs die interesse tonen.

Afijn, ik denk eerder dat het aan de opstelling ligt. Dolberg is niet meer de speler dan voor zijn blessure en Huntelaar is een pure afmaker die afhankelijk is van de zijkant.

Waarom niet een middenveld met Blind, De Jong en Ziyech op 10. Neres op de vleugel en Tadic in de spits. Dan dien je nog een andere vleugelspeler te hebben en een goede CV. Mijn inziens had je Wöber nooit mogen verkopen, maar jullie Ajacieden kunnen dat beter beoordelen. Nu staan er teveel zwakke schakels in het veld en spelers op verkeerde posities. Maar dat is hoe ik het zie als buitenstaander.

10 februari 2019 om 10:48

Daar ben ik het toch totaal niet mee eens. Als je individueel gaat kijken, zijn de spelers van Ajax absoluut niet minder dan die van Psv. Natuurlijk zitten er verschillen in de selecties en klopt het niet één op één op één, maar Ajax heeft een groep spelers waarmee je minimaal zo goed moet kunnen presteren als Psv.

Het verschil van 8 punten, is in mijn ogen veel meer te wijten aan de manager. Van Bommel is een trainer die van zijn spelers een groep heeft weten te maken, diie spelers gaan voor elkaar door het vuur. Door die over mijn lijk-mentaliteit van PSV weten ze hun mindere wedstrijden ook vrijwel allemaal. Daar staat dan tegenover dat de Ajacieden hun koppies veel te snel lijken te laten hangen en Ten Hag met zijn wissels ook nog eens niet voor de prikkel kan zorgen die het team weer op scherp zet.

Het zijn nu vooral de oudere spelers die echt onder handen genomen moeten worden. Blind is nooit een leider geweest, maar gisteren speelde hij net als een kip zonder kop. Overal was ie te laat en maakte continue fouten. Tja, wat moet de Ligt dan daar mee?

Waar zijn Schone, Tadic en Ziyech de laatste drie weken? Lasse is alleen goed voor de vrije trappen, Tadic verstopt zich wanneer het team hem echt nodig heeft en Ziyech? Die lijkt ook weer vooral met zichzelf bezig te zijn. Toonde gisteren soms wel inzet, maar deze jongen moet ook gewoon naar een andere club. In moeilijke tijden heb je eigenlijk niks aan hem.

Zo heb je vier oudere spelers in het team die de andere jongens op sleeptouw moeten nemen, maar ze doen het niet. De vijfde veteraan genaamd Huntelaar stond weer eens op een eiland en wanneer hij dan een dot van een kans krijgt gaat de bal er ook niet in. Ik twijfel bij de Hunter niet aan z'n inzet, maar wanneer het team waardeloos is gaat hij smerige overtredingen maken. Dat is ook niet het antwoord.

Al met al zou het vandaag afgelopen kunnen zijn. PSV heeft de sleutel in hun hand. Winnen ze in Utrecht dan lijkt de titelstrijd gelopen.

10 februari 2019 om 10:50

Pijnlijk maar waar. Ziyech is een geweldenaar, voor mij de mooiste voetballer in Ajax shirt sinds Eriksen, maakt ook vele kilometers. Maar in slechte wedstrijden deelt hij helaas vaak mee in de malaise, wat hij gister liet zien was echt bizar. Ondanks dat we individueel een mooie selectie hebben kan ik er bij geen enkele speler echt rouwig om zijn als ze vertrekken. Ze staan er gewoon niet in momenten als deze. En als je er dan Frenkie achtige bedragen voor ontvangt moet je dat direct doen. Misschien zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog van jongens als Ziyech, De Ligt en Tadic. Blind had ik eigenlijk al geen spectacualaire verwachtingen van. Is zeker een vooruitgang t.o.v. Viergever maar is eigenlijk gewoon veel te veel voor betaald.

10 februari 2019 om 14:03

@Diego_Forlan,
Ziyech is een geweldenaar, maar je hebt niks aan hem als het niet loopt. Een leider is hij zeker niet, en waarschijnlijk is z'n karakter dan ook niet helpend. Gisteren probeerde hij het echt wel, maar dan zie ik hem weer rondlopen met zo een negatief gezicht. Soms zelfs apathisch als of het hem echt niks doet. Ik vind dat zo jammer want hij kan echt goed voetballen. Ik vind het allemaal zeer frustrerend want deze negatieve spiraal had ik echt niet zo verwacht.

10 februari 2019 om 15:40

Precies. Hij is vorig seizoen schandalig behandeld door een deel van het publiek en ik kan enorm van hem genieten, maar zoals je al zegt. Tijdens de blamages in Eindhoven, Rotterdam, Almelo en vorig jaar in Enschede, Utrecht, Den Haag, Arnhem. Het loopt niet en hij wist zich helaas geen enkele keer te onderscheiden. Misschien maar goed voor beide partijen als hij een mooie transfer maakt. Is hem van harte gegund want aan inzet heeft het niet gelegen, ook gister weer behoorlijk aan het aanjagen

10 februari 2019 om 12:26

@007
Maar Blind als verdediger.....dat wisten we in de zomer toch ook al dat dat niet ging werken? Nu het minder loopt en er meer gevraagd wordt, valt hij pijnlijk door de mand. Ik vind dat vooral een fout van Overmars. Die kwam in zijn zoektocht naar een CV bij Blind terecht. Niet erg skim, was van te voren bekend.

Ziyech is vooral veel met zichzelf bezig. Maar die zie ik liever van het middenveld spelen. En dan Neres en Tadic aan de buitenkanten.

We hebben de titel definitief verspeeld in een jaar waar geoogst moest worden. Volgend jaar weer opbouwen. Hopelijk met een nieuwe TD die geen amateuristische beslissingen neemt. Het verhaal Lamprou bijvoorbeeld en over de linksback positie ook maar te zwijgen.

10 februari 2019 om 13:58

Wat betreft Blind. Voor de winterstop deed hij het gewoon goed. Het blok Matthijs/Daley was prima. Het probleem begint in mijn mening wanneer het niet gaat lopen en Daley dan de leider moet worden. Dat kan hij totaal niet. De zoon van Danny moet dan ook nog extra meters lopen en dan zien we dat hij snelheid te kort komt. Dit is in mijn mening iets wat een trainer en eventueel technisch manager moet zien.

10 februari 2019 om 16:10

"dit is in mijn mening iets wat een trainer en eventueel technisch manager moet zien"
Ik vind het eigenlijk wel een kwalijke zaak dat het niet gezien wordt. Ten Hag zet hem er neer. Overmars koopt hem als Cv.
Hetzelfde verhaal geldt exact voor Heitinga. Ik vraag me dan af......hoe kan Overmars dit doen?

Kwaliteit missen ze, heb het als Ajacied al vaker aangegeven. Opgehemeld tot en met door echt alles en iedereen, inclusief de media. Frenkie is de nieuwe Cruijff niet maar denken ze bij barca wel met al dat gehype. En de rest van alle Europese topclubs overigens, lopen zo allemaal enigszins blind achter de meute aan. Perfect, heel blij met die 86m. Waarom Neres niet verkocht als je er toch geen gebruik van maakt?!! Op kunstgras, in de kleine ruimte en op achterstand maar Neres laten wel lekker zitten🙃..Tadic kan idd maar zo eens de rotte appel zijn, voor de winterstop liet hij het ieg nog tegen de ploegen in de Eredivisie zien maar nu ook niet meer. Champions league stelt hij alleen maar teleur en komt hij kwaliteit voor tekort. Als je er dan ook nog zo bij gaat lopen in de ED wordt dat door je medespelers niet meer geaccepteerd, stoer doen mag maar maak het dan wel waar. Zelfde geldt in iets mindere mate voor Hakim. Woensdag graag Neres, dolberg en mazraoui basis. Neres rechtsbuiten, zyech op tien. Houten Klaas kristensen thuislaten, verre van een Ajax speler. Enne, zwaar terecht verloren gisteren idd. Hier mag geen enkele excuus voor gelden.

Frank de boer werd 4x kampioen met op papier veel mindere spelers maar wel was er een team. Ondanks dat ze wel strijd leveren Ziyech, tadich, mazroui blijven het toch mannetjes op zich.. zie maar 1 oplossing. Mark maak Louis van gaal belangrijk vraag wat die nodig heeft om kampioen te worden en regel het.

10 februari 2019 om 09:09

mikki, dat gaat hooguit 1 seizoen succes opleveren (het aanstellen van Louis) als je geluk hebt. De spelers van nu zijn niet zoals de spelers van de jaren 90. Kijk bijvoorbeeld maar naar wat er Man U gebeurde toen Louis er zat. Eigenlijk ben je een man nodig die de beste eigenschappen van van Gaal en Hiddink. een tactische coach, die keihard durft in te grijpen als het moet, maar aan de andere kant soms ook op een vaderlijk manier met een speler om kan gaan. Maar goed, waar vind je zo'n type trainer?

10 februari 2019 om 09:30

Man City heeft er een die redelijk in dat profiel past! Maar die zal vast niet willen komen

10 februari 2019 om 10:53

1 seizoen is toch genoeg! Vooral als je al 5 seizoenen niks gewonnen hebt

10 februari 2019 om 12:02

Feelingood, die voldoet meer dan voldoende aan dat plaatje.maar ik had net als jij het vermoeden dat hij ook niet zou willen komen. Voor de rest zou ik niet zo 1 2 3 weten wie ongeveer dezelfde werkwijze hanteert, maar goed als het zo makkelijk was om 1 te vinden dan waren er wel meer kapers op de kust om hem binnen te halen.

10 februari 2019 om 10:03

Je moet niet vergeten dat de boer kampioen werd met een bedroevend aantal punten. Het lag destijds ook aan een PSV dat belachelijk veel punten verspeelde.

10 februari 2019 om 11:21

Het lag helemaal niet aan PSV dat Ajax met weinig punten kampioen werd. In die jaren was de subtop gewoon sterker waardoor Twente en AZ ook kampioen konden worden. Logisch dat er dan meer punten verloren werden....

10 februari 2019 om 12:36

Twente en AZ kampioen? Hahahah. Alleen in 2010-2011. Vanaf het seizoen 2011-2012 was het grotendeels Feyenoord en PSV die de top 3 compleet maakten. Feyenoord zat nog midden in de wederopbouw en was nog helemaal niet klaar om kampioen te worden. PSV liet veel punten liggen en was bij lange na niet het PSV van de afgelopen jaren. Het lag dus wel degelijk aan de zeer matige concurrentie dat F. De Boer in 2012,2013 en 2014 zo makkelijk kampioen kon worden met lachwekkend lage puntenaantallen. Ken je feiten.

10 februari 2019 om 15:21

En wat dan nog? De Boer had ook een veel slechtere selectie dan nu het geval is. Ajax mocht wensen de De Boer weer trainer was. Hij durft tenminste in te grijpen en die zogenaamde vedettes wel aan te pakken. Dit in tegenstelling tot Ten Hag.

10 februari 2019 om 15:40

Dit alles bewijst hoe de voetbal wereld in elkaar zit. De Boer wordt gezien als een goede trainer. Het voetbal was niet om aan te zien en het aantal punten viel tegen. Echter omdat PSV er niets van bakte werd hij kampioen. Onder ten Hag is het voetbal beter, zijn met uitzondering van de laatste wedstrijden (waarbij de spelers het af laten weten) de resultaten goed maar zou hij onder druk liggen. Waarom ? Vooral omdat PSV het nu wel goed doet.

Er wordt niet te veel verwacht zoals sommige schrijven. Ajax wordt altijd overgewaardeerd n overbelicht door media. Ten Hag is een matige trainer die echt geen pr man is voor de camera. Verschrikkelijk om hem voor de camera te zien. Blind is echt een matige speler. Iedereen blij in Amsterdam dat hij terug kwam. Buiten Amsterdam waren wij ook blij. Blind laat altijd zijn man lopen dus een zeer zwakke schakel. Dolberg is geen ene schim meer van 3 jaar geleden.

10 februari 2019 om 10:20

Welke trainer is wel een PR man? Van Bommel met zijn zoetsappige teksten, ideale schoonzoon van Bronckhorst of knorrige advocaat? Het is allemaal drie keer niks voor de camera.

Van al die trainers, is Ten Hag zeker niet de minste.

10 februari 2019 om 13:27

Blind een matige speler? Daarom stelt iedere bondscoach hem op omdat die zo matig is..
Wat betreft ten Hag heb je wel gelijk, tactisch onbekwaam, maakt verkeerde keuzes met wisselen.

Tja met 7 middenvelders op het veld, twee spitsen waar je helemaal niets aan hebt, geen dreigende buitenspelers met snelheid, geen plan B en een stukje zelfoverschatting is dit het resultaat.

Ajax is geen team. Dat zie je als het even lastiger gaat. Leiders die elkaar de waarheid durven zeggen en de boel echt op sleeptouw nemen. Probleem is ook dat Zyech en Tadic nogal mannetjes zijn die naar een de Ligt niet snel zullen luisteren.

Als het eigen spel van Ajax niet lukt dan weten ze niet meer wat ze moeten doen en kunnen ze nergens op terugvallen.

Het is gewoon geen uitgebalanceerd team. Te veel aanvallend ingestelde jongens en weinig bikkelaars. Dat de jong weg gaat is alleen maar positief, zet op dit positie een speler die kan bikkelen en het spel SNEL kan verleggen, i.p.v. als postbode fungeren en te lopen met die bal, en je hebt meer balans. Mooi voorbeeld is Real nu. Njet de 11 duurste/individueel beste spelers spelen, wel het beste team. Bale, Isco, Assensio en Marcelo zitten op de bank. Allen begaafde mooiweervoetballers maar geen winnaars. Misschien zou Ajax ook wat meer op die manier moeten denken.

Het is zo helder als wat, tegen Heerenveen zagen we het al (4-4), iedereen was solistisch aan het spelen, niemand werkte voor elkaar, men wilde alleen voor in de actie maken en bij voorkeur zelf het doelpunt maken, met name Mazraoui en Ziyech springen eruit. Ajax moet een voorbeeld stellen en deze jongens op de bank zetten en niet laten transfereren, met de boodschap: Dit doen we met spelers die hun eigen belang voor het teambelang stellen.
Volgens de week Neres erin (helaas ook zo’n broodvoetballer) en Ziyech eruit. Veltman erin voor Mazraoui. Kristensen op de bank, Mazraoui op de tribune.
Het is niet toevallig dat ze gisteren een offday hadden, Real voor de deur, willen ze fit voor zijn, want op dat podium moeten ze uitblinken om een mooie transfer te kunnen maken.

Ajax is net zo wisselvallig als Feyenoord! Alleen gelooft men bij Ajax in geld en is dat topprioriteit geworden. Frenkie de Jong is het voorbeeld van een gek geworden transfermarkt en zie wat het met hem doet en die club. Een Ziyech komt maar niet weg omdat er geen topclub interesse in hem heeft... dat doet pijn bij het ego van het ventje! Een Tadic is met van alles bezig muv goed voetballen. Dan faalt leiderschap en collectief ook nog eens. Jullie trainer maakt spelers niet beter en kan er geen team van maken. Woensdag Real op bezoek..,
Misschien is de beker nog het enige om mee te doen, maar ja dat vinden de supporters maar een troostprijs, en moet je eerst Feyenoord verslaan.... maar wel lekker veel geld op de bank!

Als je de druk op PSV niet eens op kunt voeren dan maakt het zelfs niet uit wat psv doet. PSV kan nu lekker vrij uit voetballen zonder druk, en dat maakt hun nog gevaarlijker.

10 februari 2019 om 09:36

Hij is de hoofdredacteur van Telesport, het sportkatern van de Telegraaf. Die is doorgaans nogal op Ajax gericht en getuigen zijn stukjes en optredens bij VI is hij wel een Ajaxfan. Je verwart hem denk ik met Leo Driessen, dit is Valentijn. Overigens vind ik het een waardeloze vent, net zo goed als dat De Telegraaf een waardeloze krant is, die ook alles behalve onpartijdig is.

10 februari 2019 om 09:55

Ja klopt ik dacht aan Leo Driessen. Dat Valentijn dit zegt dat past wel in zijn straatje als hoofdredacteur van de sporteditie van de telegraaf dus heb mijn reactie inmiddels aangepast. Valentijn zal ajax ophemelen en afkraken wanneer het hem uitkomt natuurlijk. Maar in dit geval wel terecht.

10 februari 2019 om 10:25

Je kunt misschien wel negatief zijn over Valentijn Driessen maar volgens mij is zijn kritiek nu niet alleen terecht maar heeft hij dit al eerder gezegd. De trainer wordt niet gepruimd en heeft geen gezag. Volgens mij slaat Driessen daar de spijkerkop zijn kop. Er spelen elf bv’tjes en Ten Hag grijpt niet in. Falende vedettes zijn zeker van hun plek. Worden nooit gepasseerd of gewisseld. Dat doet hij niet omdat hij dan het laatste beetje respect kwijt raakt van die spelers. Neres stelt hij niet op omdat die de taal niet machtig is en dus toch niet kan klagen.

10 februari 2019 om 10:28

Als valentijn een fan is van het huidige Ajax, dan moet jij de telesport ietsje vaker open slaan lijkt me baardgrasmus.. Als er 1 journalist is die continu loopt te stomen wanneer er relatieve rust is, dan is het die lapzwans van een Diessen.

10 februari 2019 om 10:51

Dat zegt niet zo veel. Van Hanegem is ook Feyenoordfan, maar heeft altijd subversieve columns. Of wat te denken van De Telegraaf, zogenaamd uitgesproken verdediger van Nederlandse waarde, maar daarmee vooral tweespalt willen zaaien en groepen tegen elkaar opzetten. Liever half Nederland onder water dan een windmolen of zonnepaneel.

10 februari 2019 om 15:25

Wees blij dat er tenminste nog iemand kritisch is i.p.v. blind mee te gaan in de euforie. Hij heeft gewoon gelijk gekregen. Het is juist sterk dat hij kritisch durfde te zijn terwijl iedereen de polonaise liep. Maar goed dat deed natuurlijk zeer hij de hunkerende Ajax supporters. Het is altijd de boodschapper die aangepakt wordt.

Het verschil met toen voor de winterstop en nu is dat ze overal telaat zijn in de duels en niet samen verdedigen en ja ze missen 1 of 2 donkere bikkels op het middenveld . Als iemand goed naar de vorige wedstrijden heeft bekeken zijn we vaak goed weg gekomen door clubs die het zelf niet goed afmaakte of die niet goed druk zette op ajax, maar nu zie je dat ze het wel doen en ajax geen weten er mee heeft en dat zou ajax moeten doen daar waren ze sterk mee eerste helft van het seizoen

Het zou een schande zijn als Ajax tegen Real opeens de sterren van de hemel zou spelen

Ajax heeft zeker een groot probleem, en dat probleem heet Erik ten Hag. Deze trainer past TOTAAL niet bij Ajax, bij Amsterdam en bij de spelers. Maar het erge is pas dat dit bestuur zichzelf een brevet van overmogen opspeldt als men hem zou ontslaan. En daar zijn ze nou net te trots voor, dus dat gaat voorlopig niet gebeuren vrees ik. Het is eigenlijk Godgeklaagd dat je met zoveel geld, en zo'n sterke selectie al 4 jaar niets aan prijzen binnenhaalt. Nee Overmars moest per se Ten Hag als trainer hebben......We zien het resultaat! Slechte of geen wissels, geen strijdplan, geen speler is onder ten Hag beter geworden, een van de betere spelers (Neres) wordt steeds meer ontevreden omdat ten Hag hem niet laat spelen, de slechte communicatie naar de pers en de buitenwereld toe, en tot slot de matige resultaten. Reden genoeg om hem er ONMIDDELLIJK uit te flikkeren!

Houd toch op. Dit is gewoon tactisch onkunde en je verliest omdat de sterspelers de kar niet kunnen trekken. Ten Hag, speel nou eens met echte klassieke snelle vleugelspelers. In deze mickey mouse competitie trek je daarmee het hele veld open. Je hebt die gozer al in je team en dat is Neres. Daarmee forceer je goals. Met vd beek op het middenveld creeer je geen diepte, hij mist zijn kansen ook te vaak. Ziyech gaat te vaak naar binnen, wil die bal ophalen. Op kunstgras rolt de bal ook nog eens 5x trager. Daar moet je anders tegen spelen.

weet je wat Ajax zn problem is? Valentijn Driessen. Al sinds het begin aan de stoelpoten van de trainer zitten zagen, week in week uit alleen maar zitten zeiken alsof ie aandeelhouder is en vervolgens naar zijn criteria het vlees keuren alsof zn redactie in de arena zetelt. deze gast die sjoerd mossou en nog wat van die gasten die denken beleid bij clubs te veranderen door op zaterdag ochtend een column te schrijven in de lokale courant.. het is nooit matthijs zn fout en nooit frenkie ze fout.... deze idioot vind dat jongens die 20 miljoen waard zijn, zoals Donnyvdbeek moeten opstaan als gasten van 86 miljoen dat niet eens doen... en mathijs en frenkie maar uit de wind houden en alle schuld in onana ze schoenen schuiven

Ajax mist helemaal niemand. Voor de winterstop liep het als een trein bij Ajax. Achter de schermen speelt er wat in de winterstop is er volgens mij iets gebeurd.

Grappig hoe iedereen Frenkie de Jong belachelijk maakt terwijl er maar 1 schuldige is en dat Erik Ten Hag. In feite speelt hij een systeem waarbij Frenkie de Jong totaal niet tot zijn recht komt. Hoe kan je als Ajax zijnde met 2 verdedigende middenvelders spelen. Een lasse Schone die werkelijk geen 1 meter voor uit loopt. Hierdoor is het zo makkelijk als tegenstander om druk te zetten tegen Ajax. Mathijs de ligt en Onana hebben geen aanspeelpunt op het middenveld hierdoor. Daarnaast speelt Ajax gewoon in een 4-2-3-1 systeem.

Door dit systeem krijgt Dolberg niet eens 1 bal aangezien Ajax met een nummer 10 speelt wat achterhaalt is. Ook speelt ajax zonder buitspelers. Dit systeem verkracht spelers zoals De Jong en Dolberg. Als Ten Hag door gaat met dit systeem ipv Lasse shone eruit te halen en met een 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren zal Frenkie de Jong en Dolber nooit maar dan ook nooit exceleren. Schandalig systeem. Peter Bosz zou met dit materiaal de Cruijf filosofie hanteren en veel meer eruit halen.

Elke keer hetzelfde met Ajax. Met deze selectie moet je het gewoon kunnen doen! Waarom blijft PSV wel elk jaar stabiel en ajax niet? Terwijl Ajax vaak theoretisch gezien een betere selectie heeft. Ego??

Raar wereldje:
Na een speelronde of 10 werd er gesproken over een angst voor onze competitie, ajax en psv stonden ver boven de rest en zouden van iedereen winnen. De laatste periode verliezen, ajax (weliswaar iets meer) en psv wat punten, en nou spreken we daar weer schande van. Ajax wordt meteen met de grond gelijk gemaakt. Niemand heeft het over heracles, enkel over de wanprestatie van ajax. Heracles speelde gewoon een goede 1e helft.

Overigens lijk je ajax wel op dezelfde manier pijn te kunnen doen. Zowel heracles 2 keer, psv en feijenoord zetten hoog druk op ajax.

Ajax mist ervaring. Misschien moeten ze wat ervaren spelers voor veel geld binnenhalen

10 februari 2019 om 11:25

Hebben ze toch gedaan met Tadic en Blind? Maar in mijn ogen mist Ajax snelheid bij spelers. Daar zit het probleem. Voorin geen snelheid en achterin ook niet. Dat breekt je gewoon op. Ajax moet beter scouten..... Gelukkig veel geld geincasseerd voor Frenkie, dus wel geld voor inkopen....

Frenkie kan je liever niet meer opstellen. Die speelt zo voorzichtig. Die mag natuurlijk van barcelona geen risico meer nemen. Zag gisteren letterlijk hoe hij ze voet terugtrok waar hij voor de winterstop er vol inging. Als je op die positie 30% minder geeft. Donny nergens te bekennen is en schone verdedigend te traag is. Word je middenveld vol overlopen in de omschakeling. Tel daar de matige houthakker van een rechtsback op. Blind die gisteren echt als een blinde speelde. En daar is je probleem

10 februari 2019 om 11:42

Voorin het zelfde verhaal. Tadic lijkt iig niet de ballen uit zijn broek te willen lopen. Ziyech werkt hard maar is in dramatische vorm en de spitsen worden niet bereikt. Plus dat Huntelaar mocht hij bereikt worden alsnog 7 kansen nodig heeft voor hij raak schiet en Dolberg soms uberhaupt maar 2 balcontacten per wedstrijd heeft. Nico bijvoorbeeld speelde slecht gister maar aan inzet zal het bij hem iig nooit liggen

10 februari 2019 om 12:56

Kristensen speelde gister anders prima als een van de weinige.

Als feyenoord fan durf ik te zeggen dat als het loopt het spel van ajax prachtig is om te zien. Mooie stijvolle voetballers en daar wordt ook op geselecteerd. Probleem is dat ze zelf zijn gaan geloven dat dat dus altijd resultaat oplevert. Geen plan B. Niet gewend om met t hele elftal eens te ‘poetsen’. Zit niet in het Dna. Dat soort voetbal wordt in de ajax filosofie gezien als ‘boerenvoetbal’. En dat willen we niet.
Als je daar dan op wordt afgetroefd moet je niet gaan wijzen naar de trainer of individuele spelers. Dat is de oogst van hetgeen waar ajax al decennia voor staat. Dat wordt nu blootgelegd.

Ajax heeft als team moeite om met tegenslagen om te gaan. Het mist echte mannen als (in het verleden) Ronald Koeman, Søren Lerby en Jan Vertongen.

Ziyech krijgt zoals gewoonlijk weer de schuld, maar wie leverde de ballen aan de tegenstander ? Blind, Frenkie, Taliafico, Onana en schone. Iedereen neemt het op voor Frenkie, maar ik heb tot nu toe niets speciaals aan hem gezien. En ik durf te wedden dat hij niets klaar gaat slepen bij Barcelona. Ajax heeft verloren door de keeper, de verdediging en de middenveldspelers. Men kon niet eens normaal opbouwen en de bal inspelen.

10 februari 2019 om 12:37

Het probleem is gewoon dat oeverloze getik van achteruit en ik ben bang dat we weer naar het voetbal toegaan van tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij en dat voetbal kan of kon alleen Barcelona , als je gisteren zag tegen Heracles die waren in een paar tellen bij het doel van Ajax en Ajax doet er zo lang over dat er nooit iemand vrij voor de goal komt , en ten Hag wil een soort Frank de Boer worden maar die werd met dit saaie voetbal wel kampioen en wat heeft hij tegen Neres ? niemand snap toch waarom hij niet speelt onbegrijpelijk nee dit Ajax is uitgeschakeld voor de titel en dat is met deze selectie een grote schande dat je dit nu al moet concluderen .

Irriteer me na de winterstop weer wekelijks aan ziyech die ineens weer alleen voor zichzelf op het veld staat. Aan een blind waarbij ik nooit heb begrepen waarom hij als verlosser is teruggehaald. Die staat continu als een wijf te verdedigen maakt domme fouten en laat totaal niet zien waarom hij in de basis zou moeten staan. Tadic volkomen onzichtbaar na de winterstop en de rest die ook niet meer voor elkaar door het vuur gaat. Ze staan allemaal doodleuk nonchalant de ballen in de voeten van de tegenstander te spelen en sjokken dan terug in plaats van te vechten voor de bal. Bovendien houdt ten hag vast aan spelers die niet presteren en spelers die wel presteren worden genegeerd. Het moet nu ook eens klaar zijn met schöne. Alle respect voor die gast maar die kan het niet meer belopen. Die gaat helemaal overlopen worden tegen real Madrid. Ik hou Mn hart vast voor woensdag. Hoop met heel Mn hart dat de CL weer wat extra’s brengt in de koppies van de spelers want als je zo doorgaat dan zijn we wederom het lachertje van Europa.

Op het veld moet het gebeuren klopt daar laat Men grote steken vallen. Maar hoor van die driesen weer niks over het wisselbeleid ten hag

Ik kan alleen maar hopen dat Ajax tegen Real Madrid een enorme opleving kent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren