Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Weg mogelijk vrij voor Overmars na vertrek van Mislintat

Laatste update:

Sven Mislintat wordt de laatste dagen in verband gebracht met een vertrek bij Arsenal. De technisch eindverantwoordelijke zou bij the Gunners onder meer in de clinch liggen met trainer Unai Emery, waardoor een afscheid aanstaande zou zijn volgens diverse Engelse en Duitse media. Volgens Kicker is Marc Overmars een van de kandidaten om Mislintat bij Arsenal op te volgen.

De directeur spelersbeleid van Ajax zou een van de namen zijn waar de club momenteel aan denkt. Overmars speelde van 1997 tot 2000 in het shirt van de Londenaren. Hij werd eerder ook al in verband gebracht met een hoge functie bij Arsenal, maar een transfer is nimmer aanstaande geweest. Nu zou Overmars wederom op het lijstje staan.

Mislintat sloot zich eind 2017 aan bij Arsenal, maar Arsène Wenger en Ivan Gazidis, die beiden verantwoordelijk waren voor de komst van de voormalig bestuurder van Borussia Dortmund, zijn inmiddels vertrokken. Mislintat ligt nog tot medio 2020 vast in Londen, maar volgens onder meer The Independent en BILD komt aan de samenwerking vroegtijdig een einde.

Arsenal zou zich nu aan het oriënteren zijn wie de 46-jarige Duitser, die in de belangstelling zou staan van Bayern München, kan opvolgen. Naast Overmars is ook onder anderen Eduardo Cesar Daud Gaspar, voetbalnaam Edu, in beeld bij Arsenal. De oud-middenvelder, die tweeënhalf jaar bij de Engelse club heeft gespeeld, is momenteel bij de Braziliaanse voetbalbond als technisch coördinator werkzaam.

Update 21 januari 14.16 uur - Weg mogelijk vrij voor Overmars na vertrek van Mislintat
Arsenal heeft maandagmiddag het vertrek van head of recruitment Sven Mislintat bevestigd. De technisch eindverantwoordelijke stopt per 8 februari met zijn dienstverband. "Het was een geweldige ervaring om bij een grote club als Arsenal te werken in een tijd waarin veel veranderde", vertelt Mislintat. "Ik zie uit naar wat de toekomst voor de club in petto heeft en kijkt uit naar nieuwe uitdagingen voor mezelf." Eerder meldde Kicker dat directeur Marc Overmars van Ajax een kandidaat zou zijn om de Duitser op te volgen. Naast Overmars is ook onder anderen Eduardo Cesar Daud Gaspar, voetbalnaam Edu, in beeld bij Arsenal.

Verwacht jij dat Marc Overmars in de toekomst bij Arsenal aan de slag gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die zou ik erger vinden dan welke speler dan ook als hij vertrekt! Hopelijk blijft hij Ajax trouw!

16 januari 2019 om 17:15

Tot wanneer heeft Overmars eigenlijk contract?

16 januari 2019 om 17:29

Contract Overmars loopt tot eind 2020

16 januari 2019 om 17:48

Voor Overmars min. 40 miljoen eigen vermogen. Hij doet het dus erg goed! Plus minus aan en verkoop staat we er goed voor. Was een aantal jaren geleden een stuk minder, financieel dan. Zonde als hij weggaat. Hij beheert ook bungolowpark, hij weet wem hoe je met geld om gaan. Daar zit zijn eigen vermogen in. Dus Netto Overmars blijven.

17 januari 2019 om 00:43

Inderdaad dit is echt heel slecht nieuws. Overmars is de man die Ajax samen met Frank de Boer uit het financiele dal getrokken heeft en Ajax terug gebracht heeft naar de Europese sub top.

Hopelijk blijft Overmars nog heel lang bij Ajax.

21 januari 2019 om 15:36

Ajax wordt geroemd om zijn brede selectie terwijl ze geen back-up hebben voor de LB positie en keeper.
Sinkgraven is een leuke voetballer maar bewijst keer op keer geen verdediger te zijn.
Lamprou is een topclub onwaardig.
Marc Overmars wordt bewierookt door zijn dure verkopen.
Napoli: Overmars we bieden 34 mlj voor Milik.
Overmars: ja is goed.
Dat kan mijn oma ook.
Hij is niet in staat om in 2 weken een transfer door te drukken waar Betis maar 1 dag voor nodig heeft.
Heeft een waslijst met miskopen cq huurcontracten (zimling, Sanogo, Siem de Jong etc.) wat een vermogen gekost heeft.
Is niet instaat om met het grootste budget en de breedste selectie een evenwichtige selectie samen te stellen.
En maar juichen met zijn allen als er een speler met winst verkocht wordt.
Ik juich wanneer we kampioen worden.

Nee blijf van onze marc af... Hij zit dr met zo lekker in

Zou een geweldige club en stap zijn voor Marc! Voor ons wel erg jammer, want Marc lijkt goed van zijn fouten te leren en doet het aardig met in- en verkoopbeleid

16 januari 2019 om 17:17

Hij begint het steeds beter onder de knie te krijgen. Maar hij heeft wel veel fouten gemaakt wat Ajax landstitels heeft gekost.

16 januari 2019 om 17:23

Uhm in zijn eerste jaren heeft hij inderdaad fouten gemaakt, maar Ajax pakte toen juist steeds de landstitel......

16 januari 2019 om 18:52

Inderdaad. Overmars levert gewoon puik werk. Dat PSV op dit moment gelijkwaardig is, is gewoon pech, anders stond je nu dik bovenaan.

Naast dat ik Overmars het liefst bij Ajax wil zien blijven, zou dit ook een aderlating voor Arsenal zijn als Mislintat weg zou gaan. Ik had echt goede hoop op Mislintat. Kan iemand vertellen waarom hij in de clinch ligt met Emery? Al zie ik Overmars graag komen met Frenkie en Matthijs voor een schappelijk prijsje.

16 januari 2019 om 17:34

Emery wil zo graag de 2015/16 sevilla squad hij wilt banega en die denis en scen wilt andere spelers zoals dembele en skriniar. Maar daar krijgt ie de geld niet voor door die gierige Kroenke dus ja dan snap ik wel dat je weg wilt gaan..

16 januari 2019 om 19:12

Dembélé en Skriniar gaan sowieso niet naar Arsenal, al zou je het gehele fortuin van Saudi Arabië achter je hebben.

16 januari 2019 om 20:02

Ik heb wel gekkere dingen gezien in de voetballerij. Voor mindere bedragen dan wat jij nu noemt.

21 januari 2019 om 14:54

Van Özil en Alexis Sanchez had ook niemand verwacht dat ze naar Arsenal zouden gaan, je weet nooit in de voetballerij.

16 januari 2019 om 17:40

Volgens The Guardian is het vertrek van Ivan Gazidis indirect een reden dat Sven Mislintat weg wil. Nadat Gazidis is vertrokken, hebben Raul Sanllehi en Vinai Venkatesham het overgenomen van Gazidis. Laat Mislintat nu net in een clinch liggen met Sanllehi, die tevens ook Director of Football is, over hoe de club transferdoelwitten moet benaderen.

Ook schijnt het zo te zijn dat Emery meer inspraak heeft op transferdoelwitten dan van tevoren werd gedacht. Ik persoonlijk vind het ook jammer dat het allemaal zo gaat, had inderdaad ook hoge verwachtingen. Het gaat wel steeds lekkerder bij Arsenal, verdomme.

16 januari 2019 om 17:46

Mislintat ligt niet in de clinch met emery. Hij ligt eerder in de clinch met kroenke die geen cent wil investeren van zijn vermogen. Als je bij arsenal head of recruitment wordt en dan te horen krijgt dat je geen spelers mag kopen maar alleen huren, terwijl de eigenaar een geschat vermogen heeft van 8,5 miljard.. dan had ik het ook wel geweten. Hij heeft echt een oog voor talent maar voorlopig gaat daar niks mee gedaan worden. Bovendien is mislintat aangenomen door gazidis, die al is vertrokken.

16 januari 2019 om 18:00

@maatjegooner

Het geschatte vermogen van een eigenaar zegt niets over de club. Arsenal heeft voldoende inkomsten om spelers te kunnen kopen. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven betreft die eigenaren. Ik heb bij Arsenal meer het idee dat ze een visie ontberen. Dat lieten ze eigenlijk al zien door zowel Lacazette als Aubameyang te kopen. Dat neigt naar pure wanhoop in plaats van een duidelijk tactisch plan.

16 januari 2019 om 19:36

Maatje

Wat je hier neerzet is compleet onjuist. Mislintat ligt niet in de clinch met Kroenke om geld, sterker nog hij heeft de baan geaccepteerd met de wetenschap dat hij relatief weinig te besteden zou hebben. Dat was voor hem totaal een probleem.

Het probleem is dat hij is aangenomen als een soort technisch manager, maar door de personele wijzigingen sinds zijn komst wordt zijn takenpakket steeds verder versmald. Hij wil nu weg omdat hij steeds verder richting de baan van luxe scout wordt gedrukt, iets waar hij absoluut niet voor getekend had.

16 januari 2019 om 17:56

Waarom een aderlating? Hij zit er 'net' en heeft nog niet bijster veel laten zien waaruit zou moeten blijken dat hij een aderlating is. Jongens als Aubameyang en Lacazette zijn nou niet bepaald lastig te scouten en een club als Arsenal kan dat soort spelers makkelijk betalen.

Ik zou het wel begrijpen. Hij heeft bij Ajax weer een ijzersterk fundament neergelegd en Overmars weet heel goed dat Arsenal veel meer potentie heeft dan Ajax. Ik denk persoonlijk niet dat Overmars vertrekt, maar Arsenal is natuurlijk wel een enorme uitdaging en hij heeft er al een verleden als voetballer.

16 januari 2019 om 18:05

Als Arsenal dit geen aderlating vindt, hebben ze er wel heel slecht aan gedaan om hem (voor heel veel geld) weg te kopen bij Dortmund. Het probleem van Arsenal ligt niet bij de trainer of scouting: Kroenke wil alleen verdienen aan Arsenal. Met hem aan het roer wordt Arsenal net zo vaak weer kampioen als Leicester City!! Kroenke-OUT !

16 januari 2019 om 18:22

Maar goed, wie heeft nou echt de cijfers of bewijs dat die eigenaren geld uit de club halen? Naar mijn weten kan dat ook niet zomaar. Bovendien heeft Arsenal ook zoiets als een Raad van Commissarissen, mag ik aannemen.

Ik bedoel; ze hebben echt wel kwaliteit in de selectie, maar er is geen plan. Een deel complementeert elkaar, maar een deel van de spelers ook niet. Hun aanval schreeuwt countervoetbal, hun middenveld schreeuwt aantrekkelijk voetbal op balbezit en hun verdediging is erg statisch. Er is geen sprake van logica betreft deze Arsenal-selectie.

16 januari 2019 om 19:25

@Sirius. Ik vind het ook vreemd hoor, maar het zou mij niets verbazen. Kroenke heeft nu ook 100% van de aandelen. Daarnaast zegt een Raad van Commissarissen niet zoveel als het bijvoorbeeld allemaal mensen zijn die Kroenke in positie heeft gebracht.. Die gaan natuurlijk niet tegen hem in.

Wat betreft de selectie ben ik het niet met jou eens. Er ontbreekt eerder een tactiek en de juiste spelers op de juiste plekken. Emery leek een tactiek erin te slijpen met de 4231 high press, maar daar is hij nu vanaf gestapt.. zelfs ondanks dat nagenoeg alle spelers weer fit zijn. Dat vind ik gewoon raar.

Daarnaast is het geld schijnbaar op. Dat vind ik toch zeer frappant. En ja, Ozil verdient veel, maar als spelers als Jenkinson en Elneny samen 110k per week vertegenwoordigen, dan vind ik dat een groter probleem. En dat er geen geld is, komt wel omdat Kroenke dus 0 euro in de club heeft geïnvesteerd. Zelfs al is het niet waar dat hij geld uit de club haalt, dan nog is het schandalig dat hij niks investeert. De club boeit hem niets. Daarom gaan we er ook nooit bovenop komen zolang Kroenke blijft....

16 januari 2019 om 19:55

Daarnaast zal Kroenke de club eerder verkopen dan investeren. Zodra Arsenal minder gaat presteren wordt het minder 'winstgevend'. Dan heb je twee keuzes: Investeren of vertrekken.

16 januari 2019 om 20:05

Arsenal staat momenteel vijfde, is eigenlijk kansloos voor de titel en hebben gewoon een aantal matige spelers in de selectie. Dan is constant pressing spelen gewoon risicovol en bovendien erg zwaar voor zo'n groep als je zoveel wedstrijden speelt.

Verder vind ik deze groep totaal niet in balans. Dat zie je ook al een aantal jaren terug in het spel. Veelal worden de wedstrijden beslist op individuele kwaliteiten van spelers met een geweldige omschakeling als gevolg. Verder is het allemaal best pover voor een club met hele hoge verwachtingen.

16 januari 2019 om 20:40

Sirius, dat Kroenke geld uit de club haalt is gewoon op internet terug te vinden omdat de cijfers gepubliceerd worden. Zelfde geval als met Utd. Men koopt een club met geleend geld en haalt geld uit de club om die lening af te lossen tegen een hoge rente.

4 jaar geleden had menig ajacied om dit nieuws moeten juichen en nu moet er waarschijnlijk geen ajacied aandenken. Heeft goed werk geleverd, natuurlijk ook fouten gemaakt, maar als je kijkt wat er onder aan de streep over blijft heeft die gewoon geweldig werk geleverd. Al heeft ajax dan al 4 jaar? geen prijs gepakt, met dit beleid en het geld wat er is, is dit slechts een kwestie van tijd.

16 januari 2019 om 17:18

Onder aan de streep heeft hij ook wel veel miskopen gehaald jammer genoeg.
Iets van 30 miskopen heeft hij naar Ajax gehaald heb ik wel eens op een lijstje gezet. Dat is zo'n 6 miskopen gemiddeld per seizoen. Ik vind dat toch wel een vrij fors aantal.

16 januari 2019 om 17:24

Gaat erom wat er bovenaan de streep overblijft. En dat is een Ajax met een eigen vermogen van +100 miljoen, investeringen in het stadion, investeringen over de hele wereld, uitbreiding van de toekomst en nog veel meer.

16 januari 2019 om 17:28

Kan je dat lijstje nog ergens oprakelen? Ben wel benieuwd. Heb nu een lijstje tot aan 2015 en daar staan weinig echte miskopen tussen. Tuurlijk wel spelers die zijn mislukt, maar hebben niet veel gekost of waren huurspelers.

16 januari 2019 om 17:29

Natuurlijk heeft Overmars goed werk gedaan! Maar dat eigen vermogen kan je eerder danken aan de jeugdopleiding want daardoor heeft Ajax voor een erg groot deel al die miljoenen binnen gekregen.

16 januari 2019 om 17:34

Dat klopt gedeeltelijk, maar het gaat er ook om of hij een goede selectie samenstelt. En hij had het nog beter voor Ajax kunnen doen als hij bepaalde dingen beter had geregeld. Zoals minder onnodige miskopen te halen als bijvoorbeeld Orejuela, Cassierra, Zimling, Sana, Hoesen enzovoorts. Ook had hij Bazoer eerder moeten verkopen, had hij het kaas niet van zijn brood moeten laten eten met die transfer van Lainez, had hij betere opties kunnen halen dan de spelers die hij gehaald heeft.

16 januari 2019 om 17:35

@ Wyzijnkampioen,

Overmars begon in het seizoen 12-13 bij Ajax en juist toen werd Ajax nog wel kampioen, aangezien ze in het seizoen 12-13 en 13-14 kampioen zijn geworden, terwijl in 2013 de Johan Cruijff Schaal werd gewonnen.

Het seizoen 14-15 werd Ajax geen kampioen, het seizoen 15-16 weet iedereen hoe dat tijdens de wedstrijd tegen de Graafschap is afgelopen (dat vond ik meer aan de Boer te wijten dan aan Overmars, aangezien Ajax toen doelpunten nodig had en de Boer besloot om Milik eruit te halen en ik zeg niet dat Ajax met Milik kampioen geworden zou zijn, maar je clubtopscorer eruit halen op het allerbelangrijkste moment dat je goals nodig hebt is alles behalve handig), het seizoen 16-17 (van dat seizoen vind ik dat de aankopen van Overmars echt gewoon verbeterd zijn met o.a het aantrekken van Bosz als trainer en Ziyech en Sánchez in de zomer en Neres in de wintertransferperiode, waarschijnlijk ook doordat hij dus meer te besteden heeft) was gewoon een goed seizoen, alleen was het balen dat er geen prijs werd behaald want in dat seizoen had Ajax sowieso recht op minimaal 1 prijs.

Vorig seizoen was gewoon een seizoen om snel te vergeten, maar in mijn ogen ook niet echt aan Overmars te verwijten. In tegenstelling tot o.a Bergkamp, Spijkerman en van der Sar, stond Overmars niet achter de aanstelling van Keizer als hoofdtrainer en wilde hij aan de wensen van Bosz voldoen en indien Bosz alsnog vertrok (wat ook gebeurde), wilde hij een andere trainer dan Keizer hebben en nadat Keizer werd ontslagen, kwam ten Hag, die het ook moeilijk had het afgelopen seizoen maar het dit seizoen prima op orde heeft.

16 januari 2019 om 17:54

Dat is natuurlijk achteraf makkelijk zeggen. Als al zijn aankopen zo waren geëindigd, had die het inderdaad slecht gedaan. Het waren aankopen van een paar miljoentjes. Dat zijn uiteindelijk gewoon gokjes die je neemt. Wat hebben zijn miskopen bij elkaar gekost en wat hebben de goede aankopen opgeleverd? Dat is een balans opmaken ipv alleen de slechte punten eruit halen. Natuurlijk had die uiteindelijk het geld beter kunnen besteden aan andere aankopen, maar je kan gewoon niet altijd goed gokken. Vind het wel knap dat je lainez eruit pakt als die had je moeten halen. Zijn statistieken waren niet heel geweldig, dus ook gewoon een gok. Hij kan slagen bij betis, maar ook compleet falen. Dan heb je mooi 15 miljoen bespaard, dan doe je toch iets goeds.

16 januari 2019 om 18:05

Een dergelijke lijst heb je bij grote clubs in het veelvoud door al die jeugdspelers die gekocht worden en nooit relevant worden. Overmars is voor Ajax cruciaal gebleken en hij heeft toch laten zien dat je een club winstgevend kunt maken zonder daarvoor bepaalde prestaties nodig te hebben. Er zijn maar weinig mensen die dat met een voetbalclub kunnen.

Bovendien heb je een brede bank nodig. Aankopen als Labyad zijn dus geen miskopen, maar versterkingen voor de breedte. Zo'n jongen kan invallen zonder dat de ploeg daar aanzienlijk slechter op word. Verder heeft elke club z'n miskopen. Niemand kan een dergelijke functie foutloos en perfect invullen.

16 januari 2019 om 18:34

Ik denk dat we Overmars het beste op de meetlat kunnen leggen met Marcel Brands.
Die heeft sinds zijn aanstelling in 2011 bij Psv zeer weinig miskopen gedaan. Eigenlijk alleen Ramselaar en Maher zijn de grootste miskopen geweest. Als je dat afzet tegen Overmars heeft Brands het toch wel veel beter gedaan qua goed inkopen doen. Dus dat Overmars gemiddeld 6 miskopen per seizoen haalt is echt wel fors te noemen als je dat afzet tegenover Marcel Brands die maar twee grote miskopen heeft gedaan sinds zijn aanstelling in 2011.
Dus een forse reducering van het aantal miskopen is wel degelijk mogelijk.

16 januari 2019 om 19:12

@wijzijnkampioen: 30 miskopen? Marc is een van de beste Td's die Nederland ooit heeft gehad, noem er eens 20?

16 januari 2019 om 19:20

Opmerkelijk dat je vol blijft houden aan jouw (domme) opmerking dat Overmars Ajax kampioenschappen heeft gekost, terwijl hierboven meerdere keren is uitgelegd dat dat niet is gebeurd. Je hebt het over 30 miskopen. Plaats je even een lijst van deze 30 en van het geld dat ze hebben gekost? Maar dan ook graag een lijst van de verkopen met het geld dat ze hebben opgeleverd. Ik persoonlijk ben heel benieuwd naar die lijst!

16 januari 2019 om 19:24

Dat positieve eigen vermogen ligt vooral aan de naam die Ajax nog steeds heeft. Want het is abnormaal wat er voor bankzitters betaald worden die vervolgens floppen. Hij zal heus wel goed werk gedaan hebben maar we moeten het niet overschatten.

16 januari 2019 om 19:31

Vooruit hier het lijstje met 30 miskopen:

Lamprou
Van Leer
Heitinga
Gudelj
Bazoer
Johnsen
Hendriks
Cerny
Meleg
Muric
Duarte
El Ghazi
Zivkovic
Lobotka
Siem De Jong
Sinkgraven
Vd.Hoorn
Westermann
Dijks
Zimling
Sana
Hoesen
Andersen
Fischer
Cuenca
Bojan
Orejuela
Kristensen
Cassierra
Sanogo

16 januari 2019 om 20:04

Ok, ik heb je lijstje even doorgenomen en komt tot een conclusie dat ik weinig echte miskopen zie:
Lamprou (prima ervaren 2e of 3e keeper), Heitinga (kostte niets), Gudelj (lang basisspeler geweest en is geen verlies op geleden), Bazoer (is notabene met een gigantische winst verkocht, hoezo miskoop?), Hendriks (werd voor Jong Ajax gehaald omdat men wel een fatsoenlijke selectie voor Jong Ajax moest hebben, deed het daar naar behoren), Cerny (zit gewoon in de selectie en is dus nog niet afgeschreven), Meleg (ja, een talent dat het niet haalde en voor een prikkie werd gehaald), Muric (hetzelfde geval als Meleg), Duarte (door blessureleed uiteindelijk nooit meer het niveau gehaald wat hij bijvoorbeeld tegen Milan liet zien), El Ghazi (voor een veelvoud verkocht), Zivkovic (inderdaad een speler die totaal niet bij Ajax paste qua spel), Lobotka (dit was een huurspeler), Siem De Jong (voor 6 miljoen minder gekocht dan verkocht, helaas niet zo'n goede ervaringen mee als voorheen), Sinkgraven (een vaste basisspeler voor zijn blessure, hoe kun je dit een miskoop noemen?), Vd.Hoorn (inderdaad met 1,3 miljoen verlies verkocht, maar heeft toch 48 wedstrijden gespeeld en dus wel degelijk zijn waarde gehad), Westermann (transfervrij, dus dat is geen koop), Dijks (ook Dijks heeft genoeg basisplaats en gehad om zijn waarde te hebben), Zimling (huur), Sana (koste geen drol en begon heel sterk, maar inderdaad geen succes geworden, maar ik noem dit geen miskoop, omdat hij uiteindelijk zijn transfersom wel heeft terugverdiend), Hoesen (talent wat bijna niets kostte en uiteindelijk in 44 wedstrijden bij 19 goals betrokken was, genoeg gepresteerd om die transfersom goed te praten), Andersen (duurder verkocht en meer dan 50 wedstrijden), Fischer (dikke winst op gemaakt en wel degelijk erg belangrijk geweest in zijn eerste jaar), Cuenca (huur), Bojan (huur), Orejuela (inderdaad een miskoop), Kristensen (speelt regelmatig en is de eerste backup van Mazraoui, die kun je toch nog niet afschrijven?), Cassierra (miskoop), Sanogo (huur).
Misschien dat onze definitie van miskoop anders is, maar voor mij is dat iemand die een gigantische financiële domper is geweest en ook op het veld niets heeft kunnen laten zien. Spelers die regelmatig speelden, kan ik daar niet onder zien, al durf ik best te zeggen dat een speler die 10 miljoen kost best een miskoop is als die pas als deze in zijn Ajax-tijd alleen de bank warm houdt.

16 januari 2019 om 20:08

wyzijnkampioen

Veelal jeugdtalenten of spelers die niet veel hebben gekost. Ook staan er een aantal huurspelers tussen. Ik vind dit wel een heel simpel lijstje. Doe dit bij PSV en je krijgt ook gewoon een behoorlijke lijst. Vooral omdat een aantal spelers ook gewoon in de basis hebben gestaan bij Ajax.

Alsof Viergever of Schwaab bijvoorbeeld zulke geweldenaren zijn. Die had je prima op een dergelijk lijstje kunnen zetten. Doelmannen vind ik sowieso al niet relevant, want je hebt nou eenmaal een tweede en derde doelman nodig.

Wil je Overmars op de meetlat leggen met Brands? Prima, maar dan ook het gehele spectrum en niet alleen de aankopen. PSV koopt namelijk spelers die het eigenlijk niet kan betalen en door bepaalde constructies spelen ze er, maar gaan ze nauwelijks iets opleveren.

Ook maakt PSV financieel geen stappen op het selectiebeleid, waardoor ze op den duur zullen afhaken als er niet snel iets verandert. Brands heeft ook genoeg fout gedaan.

16 januari 2019 om 20:18

Mijn definitie van miskoop ligt wat anders inderdaad.
Ik vind bijvoorbeeld wel dat Sinkgraven een miskoop is omdat Ajax hem als basisspeler heeft gekocht voor plus 8 miljoen. Uiteindelijk valt het dan tegen dat hij vaak geblesseerd is en alleen af en toe als back up als linksback mag opdraven.
Ook van Bazoer, El Ghazi, Fischer, Andersen, Bojan, Cuenca, Cerny en Gudelj werd veel meer van verwacht dan dat ze uiteindelijk hebben laten zien op sportief gebied. Dus op sportief gebied vind ik ze wel miskopen.

16 januari 2019 om 20:21

Overigens heb ik ook een lijstje van Brands, gebaseerd op jouw manier van oordelen:
Sinouh, Derijck, Engelaar, Ibrahim, Matavz,
Vennegoor, Jorgensen, Swinkels, Jozefzoon, Schaars, Pasveer, Maher, Isimat, Boljevic, Koopmans, Poulsen, Pereiro, Lestienne, Jurjus, Siem de Jong, Ramselaar, Zinchenko, Room, Luckassen, Mauro Junior, Romero en Gudmundsson. En ook hier vind ik niet iedereen echt een miskoop, omdat velen toch wel ergens een toevoeging hebben gehad. Niet iedereen die niet door de voordeur met een gigantische transfersom vertrekt is direct een miskoop.

16 januari 2019 om 20:39

Ik vind dat het woord miskoop wel een bepaalde interpretatie met zich meeneemt. Een Zimling is een echte miskoop. Of Sana. Maar ik noem van der Hoorn bijvoorbeeld geen miskoop, want die is echt wel van waarde geweest voor Ajax. In de tweede seizoenshelft in het laatste jaar van de Boer was hij redelijk goed. Een speler als Gudelj kan je ook geen miskoop noemen vind ik.

17 januari 2019 om 14:07

Nijogeth, met alle respect maar je zit de gefaalde aankopen/huren wel heel erg met een roze bril op te verdedigen.
Je doet net of spelers als Zimling, Heitinga, Sanogo etc contributie betaalden.
Ik schat dat, gezien de salarissen in Engeland, Heitinga en Sanogo etc niet minder dan 1 miljoen per jaar kostten?
Hoe je het went of keert dit zijn kostenposten en niet zo zuinig ook.
Dat mag je Overmars toch wel aanrekenen?

17 januari 2019 om 14:42

Nijogeth

Over wat een 'miskoop' is, of flop of wat aan ook, daar kunnen we met zijn allen eeuwig over twisten. Of het nou over aankopen van PSV of van Ajax gaat.

Maar het gaat uiteraard over het beeld van de prestaties van Overmars als meest verantwoordelijke technische man. Althans, dat is hier de discussie.

Daarbij gaat alle aandacht uit naar de topverkopen die Overmars voor elkaar kreeg. Milik, Klaassen, Sanchez, vooral. En in de zomer komen daar dan De Ligt en De Jong waarschijnlijk nog bij. Maar, uiteindelijk praten we over een aantal klappers dat tussen de vijf en de tien ligt. Voor een heleboel geld, dat wel. Maar dus geen tientallen klappers.

En als je dan dat lijstje dat wijzijnkampioen tegenover stelt, dan is aanstonds wel duidelijk dat er tegenover elke topverkoop ook gewoon een veelvoud aan missers en miskopen staan. En nogmaals, ik vind het prima dat jij vindt dat je Sinkgraven (voor negen miljoen gehaald, maar uiteindelijk nooit verder gekomen dan een veredelde reserve linksback) en dat Van den Hoorn een aanwinst was omdat hij zonder verlies is doorverkocht, maar ik denk dat de meesten hier het er eerder mee eens zijn dat het hier ook gewoon om missers gaat. En niet om voorbeelden van die uitstekende aankopen van Overmars.

En tuurlijk kun je ook de visie hebben dat je nu eenmaal niet alleen maar volstreffers kunt halen en dat voor iedere misser van 5,5 miljoen Euro (cassiera) ook een succesverhaal te melden is (sanchez). Maar daarmee haal je uiteraard automatisch ook zelf alle glans weg van die succesverhalen. Alsof je succes dus de serie missers moet dekken. Daar zit iets onbevredigends in. Het gevoel dat het met het inzicht van die technische man dus niet helemaal goed zit.

En daar komt nog een kritiekpunt van Overmars bij. Hij is een goed verkoper, momenteel. Maar ik vind hem geen goede aankoper. Als al gezegd, hij haalt veel meer missers dan successen, én het is algemeen bekend dat hij structureel teveel betaald voor de spelers die hij haalt. En ja, zolang hij dikke verkopen realiseert kun je dat als 'niet boeiend' afdoen. Maar de realiteit blijft de realiteit. Negen miljoen voor Bandé, ze zijn in Mechelen nog steeds niet uitgelachen over dat bedrag. Zoals ze in Kopenhagen ook nog steeds feest vieren dat er 5,5 mlljoen is betaald voor Kristensen.

Dus ja, het lijstje van Overmars zegt wel degelijk iets over zijn kwaliteiten. Daarnaast, nog véél belangrijker dan de discussie over subjectieve zaken (zijn Cassiera, Orajuela, Kristensen en Sinkgraven miskopen of niet?) is de enige objectieve benchmark die je kunt hanteren uiteraard hoeveel succes Ajax met Overmars en zijn aankoopbeleid heeft gehaald. Vooralsnog is dat succes nul. Ajax haalde al vier seizoenen helemaal niks. Ik lees dan wel heel vaak dat dát dan weer niet Overmars zijn schuld is, maar dat de trainer daarvoor verantwoordelijk zou zijn, maar zo zwart-wit ligt dat uiteraard niet. Overmars is verantwoordelijk voor het aankoopbeleid. En langs die lijnen moet je zijn beleid ook beoordelen. Als Ajax dit seizoen kampioen wordt, dan heeft Overmars het dus goed gedaan maar als Ajax geen kampioen wordt dan blijkt het beleid van Overmars, dat gericht moet zijn op succes, dus helemaal niet te deugen.

21 januari 2019 om 15:04

Je moet ook kijken naar de tijd waarin de aankopen gedaan werden. Ajax zat zonder geld, dus moest Overmars creatief zijn. Dus haalde hij in het begin veel gratis en goedkope spelers in de hoop dat er wat tussen zat.

Later kwam er meer geld beschikbaar dus ging Overmars betere spelers halen. En dan heb je meteen betere aankopen dus meer kans op succes.

Overigens wordt Benjamin van leer een miskoop genoemd. Geen idee waarom. Cassierra zat in een koppel deal met Sanchez, die top verdediger. Moet je dus ook niet meenemen. Sinkgraven was een groot talent maar zwaar geblesseerd geweest, dat is pech hebben.

Uiteindelijk heeft Overmars samen met Frank de Boer vele titels gewonnen en Ajax van een lege kas naar een van de rijkste clubs gebracht. En daar zijn veel supporters hem heel dankbaar voor.

21 januari 2019 om 15:10

Je hebt een goed punt. Wel ben ik van mening dat voetballers soms net mensen zijn, waardoor ze niet overal hetzelfde presteren. Zelfs een Fernando Torres, die bij vlagen fenomenaal was bij Liverpool, viel hopeloos door de mand bij Chelsea. Dat kan liggen aan de omgeving, de spelersgroep, de manier van spelen en de klik die een speler heeft met een trainer. Ik vind dat Van de Hoorn inderdaad een goede aankoop is geweest, aangezien hij het bij Utrecht heel erg goed deed. Hetzelfde kan gezegd worden over Sinkgraven, (die ik nog lang niet afgeschreven heb, al was het gister niet heel denderend) Sulejmani (wat was die jongen onnavolgbaar bij Heerenveen), Anderssen, Zivkovic, Johnson en Fischer. Dat waren in mijn ogen allemaal potentiële toppers, waar (zoals je wel vaker ziet) het er niet helemaal uit is gekomen. Dat er miskopen bij zitten zoals Orejuela/kristensen (heeft iemand die uberhaubt gescout?), Casseira, Duarte, Sanogo???, Sana???, Zimling???, Heitinga, dat komt bij iedere club voor. Ajax is echter zo groot en populair dat alles onthouden wordt. (ook bij fans van andere clubs) Bij pak em beet Zwolle of Vitesse staat er ook om het jaar een dozijn aan nieuwe spelers, alleen daar wordt het niet zo opgeblazen. Overmars heeft ervoor gezorgd dat Ajax er financieel goed voor staat en dat er een overvloed aan kwaliteit rondloopt in de selectie. Daar mag hij dan best af en toe de credits voor krijgen. Net zoals Brands ook een uitstekende TD is gebleken.

21 januari 2019 om 18:27

Sanchez en Cassierra een koppeldeal?
Cassierra komt van Deportivo Cali en Sanchez van Atlético Nacional.
Cassierra is ook gewoon een miskoop van Overmars.
5,5 mlj en al 3 jaar salaris.

16 januari 2019 om 17:21

4 jaar geleden zou ik ook niet staan te juichen doet al goed werk vanaf dat hij er zit had alleen last van de RVC.

17 januari 2019 om 00:45

Nee hoort, vier jaar geleden zagen Ajacieden ook al wat een geweldig werk Overmars samen met Frank de Boer geleverd heeft. Ondanks de financiele problemen vier landstitels op rij. En tergerlijkertijd alle financiele problemen opgelost.

Trainers zijn over het algemeen voorbijgangers.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beleidsmatige functie plaat moet maken voor een trainer.

Of er moet meer mis zijn.
Marc weg bij Ajax zou moeilijk te vervangen zijn.

16 januari 2019 om 17:26

Anderzijds komt zijn opvolger wel heerlijk terecht. Er is voldoende budget om aankopen te doen en er zitten een hoop spelers bij Ajax die de hoofdprijs op gaan leveren. Als Ziyech, De Jong, De Ligt na dit seizoen vertrekken dan komt er waarschijnlijk zo’n 150 miljoen binnen misschien nog wel meer. Met dure aankopen zul je toch wat minder snel fouten maken.

16 januari 2019 om 17:29

Hij zou geen trainer bij Arsenal worden, maar ook een beleidsmatige functie. Het is niet Emery die ter discussie staat.

16 januari 2019 om 17:40

Hij heeft het natuurlijk over de huidige beleidsmaker die zou moeten vertrekken omdat hij niet Emery overeen komt. Ben benieuwd of dat waar is inderdaad, waarschijnlijk is het gewoon één van de redenen dat hij graag naar München gaat

16 januari 2019 om 19:16

Mislintat vertrok bij Dortmund omdat hij ruzie had met Tuchel. Verder heeft Emery een heel clubje om zich heen met beleidsbepalers en staat Mislintat in dat opzicht nogal alleen. Dan heeft hij weinig te zeggen en wordt er niet naar hem geluisterd.

Geen idee hoe hij zit privé, dus wat zijn familie hier heeft. Verder zou het natuurlijk een enorme aderlating zijn. Zou een enorm gat achterlaten met alle connecties die hij heeft. Kan verkopen als de beste!

16 januari 2019 om 18:07

Hij heeft hier nogal wat zakelijke dingen lopen die beheerd worden door zijn familie. Het lijkt me dus een moeilijke keuze voor hem worden.

Dat zou de pijn van het vertrek van Mislintat enigszins kunnen verwlichten.

Maar even de vraag aan een Ajax supporter hier: ik volg Ajax niet in het bijzonder, klopt het dat over Overmars in het begin heel negatief werd gedacht, maar er tegenwoordig, nu Ajax wat meer geld besluit uit te geven op de transfermarkt, positiever over hem gedacht wordt? Komt dit dan alleen doordat Ajax nu meer geld heeft om bepaalde spelers te halen die hij eerder niet kon halen?

In dat laatste geval kan hij beter bij Ajax blijven, want bij Arsenal zal hij het ook met een minimumbudget moeten doen vrees ik.

16 januari 2019 om 17:29

Mwaa, in het begin koopjes gehaald waarvan sommige een succes werden en andere faalde. Echter is hij mede met de Boer verantwoordelijk voor dat mega budget wat Ajax nu heeft. Een club die orde op zaken moet stellen heeft aan Overmars een hele goede. Hij verzameld ook duidelijk de juiste mensen om zich heen. Dus ja Overmars doet het uitstekend nu hij meer kan spenderen, maar hij heeft er zelf voor gezorgd dat hij meer mag spenderen. Zijn sterkste punt is verkopen. Dat is niet normaal. Als je je bedenkt dat Depay werd verkocht voor 34 mil en millik voor 32 dan weet je eigenlijk voldoende. Als Arsenal hem echt wilt, hoop ik dat hij zichzelf verkoopt...

16 januari 2019 om 17:35

Oke, dat klinkt ook al een stuk beter dan het huidige regime die contracten van sterspelers (ozil en Sanchez) en van andere waardevolle spelers (wilshere, Ramsey en Welbeck) zomaar heeft laten aflopen. Arsenal ontvangt, mede daardoor, al jaren bodemprijzen voor alle spelers die het verkoopt.

Haha Depay kwam van Psv, dus je bedoelt iemand anders neem ik aan? Dat ze voor Milik zo veel hebben kunnen krijgen is zeker prijzenswaardig.

Bedankt!

16 januari 2019 om 17:40

Hij wil denk ik een contrast trekken tussen Depay (sterspeler van PSV) en Milik, die op dat moment echt niet slecht was, maar absoluut geen wereldtopper. In die vergelijking is 32 miljoen dus heel veel.

16 januari 2019 om 17:49

Ah, op die manier. Ik zie het, thanks!

16 januari 2019 om 18:00

In mijn ogen komt dat vooral door het beschikbare geld. Natuurlijk is Overmars daar deels verantwoordelijk voor maar ik denk dat menig technisch directeur hiervoor had kunnen zorgen, gezien de Europese prestaties en het spelersmateriaal. En de stukgelopen deals van onder andere Richarlison en Lainez tonen in mijn ogen aan dat hij geen echte topper is, en dat heeft Arsenal toch wel nodig.

16 januari 2019 om 19:25

Hoe denk je dat dat geld is gegenereerd? Zoals hierboven al staat: PSV heeft voor een sterspeler 34 miljoen gekregen. Ajax voor een veel mindere speler 32. Overmars is gewoon een geweldige verkoper. Hij heeft alles gedaan om Richarlison binnen te halen, maar werd teruggefloten door de RvC. Daar kon hij niets aan doen. Hetzelfde geldt voor Lainez. Aangezien niemand weet waarom Lainez voor Betis heeft gekozen, kan je hem dat ook niet verwijten. Kortom, als je niet weet waar je het over hebt, stel ik voor dat je je eerst goed informeert.

16 januari 2019 om 20:18

Ik denk dat wat overmars laat zien niet heel bijzonder is. Hij verkoopt spelers voor veel geld maar die presteren zelf op het veld en komen veelal uit de jeugdopleiding. Die jeugdopleiding bestaat al jaren en de markt is pas op hol geslagen. Dan is het logisch dat hij voor veel verkoopt, zeker als het om jongens uit de eigen jeugd gaat: el ghazi, Kishna, Bazoer, riedewald, Tete, en dergelijken waar hij een klap geld voor kreeg terwijl ze eigenlijk niet het gewenste niveau waren. Ik denk dat je hem pas Kunt beoordelen op de laatste drie seizoenen waar de hand van de knip ging en er geïnvesteerd mocht worden. Dat was tweemaal niet best van de drie seizoenen. Pas dit jaar ben ik van mening dat hij het spelletje een beetje onder de knie heeft (vervangers halen voor de vaste waardes zijn vertrokken). Hij maakt dus stappen maar het had veel beter gekunt.

16 januari 2019 om 20:28

Valt ook allemaal wel mee Kyle66. Milik en Klaassen zijn de enige die echt voor een hoog bedrag verkocht zijn. Er zijn ook genoeg namen waar Overmars meer uit had kunnen halen. Milik was ook een jaar later he. Dat maakt zeker verschil met de snelle marktontwikkeling van de afgelopen jaren. En de afgeketste transfers kun je echt niet goed praten voor Overmars. Hij is hoofdverantwoordelijk voor het mislopen van die transfers. Je hoeft niet goed geïnformeerd te zijn om te zien dat Ajax al een lange tijd bezig was met Lainez en Betis het binnen een paar dagen kan regelen. Overmars is in beide gevallen niet daadkrachtig genoeg geweest.

Leuk om te zien hoe Overmars nu op handen wordt gedragen hahaha

16 januari 2019 om 18:38

Alleen door domme en kortzichtige mensen werd hij in het verleden niet gewaardeerd. Wanneer je iets verder kijkt zag je zijn kwaliteit direct al.

16 januari 2019 om 19:20

Die mensen riepen gewoon maar wat zonder te weten dat overmars gewoon aan de ketting lag bij de RVC

16 januari 2019 om 20:23

Tuurlijk lag hij aan de ketting. Maar je kunt toch niet anders concluderen dat vorig seizoen gewoon belachelijk slecht gehandeld is? Net als het jaar daarvoor overigens. Europa league finale werd gehaald en het jaar erna kun je je niet eens plaatsen voor diezelfde Europa league. Reden daarvoor? Al je verdedigers laten gaan en er niets op tijd voor terughalen. Dan zijn de punten te verdienen en dan loop je achter de feiten aan door niemand te halen. Het leek wel een sterfhuisconstructie. Dat vond ik hem bepaald wel kwalijk te nemen. Over het geheel genomen gaat het prima maar ik denk dat als je een echt goede bestuurder daar had zitten dat je al veel verder was geweest dan je nu bent. Je moet het wel in perspectief blijven zien.

kan me nog herinneren dat iedereen hem weg wou

16 januari 2019 om 19:21

Onterecht. De RVC zat hem steeds te blokkeren. Mocht geen dubbeltje teveel uit geven. Nu kan ie zn gang gaan en zien we zn kwaliteiten

Voor Overmars zou dit een schitterende stap zijn, maar als Ajacied hoop ik niet dat het van een overstap komt en dat Overmars nog een aantal jaar bij Ajax zal blijven.

In de beginperiode van Overmars, had ik (niet als enigste) kritiek op het aankoopbeleid van Overmars. Maar uiteindelijk kwam na een paar jaar naar buiten dat Overmars wel wilde investeren, maar dat hij tegen werd gehouden door de mensen boven hem en natuurlijk was de portemonnee in de beginperiode van Overmars kleiner dan dat het momenteel is, maar Overmars was bereid om betere spelers binnen te halen dan dat er destijds werd gedaan (denk aan o.a Hoesen, Sana, Zimling, Duarte, etc.).

Op het verkoopbeleid van Overmars heb ik nooit kritiek gehad. Dat is iets wat hij eigenlijk al vanaf zijn beginperiode bij Ajax echt heel goed doet en mede door het verkopen, heeft Ajax de afgelopen jaren een mooi vermogen op kunnen bouwen en dat wordt de laatste jaren goed besteed (bijv. Sánchez, Neres, Tagliafico, Ziyech, Frenkie, Onana, Tadic, Blind, etc.) en tuurlijk heeft hij weleens miskopen, maar ik ken geen enkele bestuurder in de functie van Overmars niet geen enkele miskoop heeft gehad.

Ondanks dat ik als Ajacied echt hoop dat Overmars gewoon blijft, sluit ik op de een of andere manier toch niet uit dat hij na afloop van dit seizoen zal vertrekken en spelers als Ziyech, de Ligt, de Jong, Onana, Neres, Tagliafico, etc. worden genoemd bij andere clubs en als Ajax deze spelers kwijt zou raken dan zou dat een groot verlies zijn ondanks dat ze waarschijnlijk miljoenen binnen zullen halen, maar het zal denk ik nog een groter verlies zijn als Ajax Overmars kwijtraakt want zo 1,2,3 kan ik niet een goede opvolger voor Overmars bedenken.

16 januari 2019 om 17:35

Kan me niet voorstellen dat Ajax meer dan 3 spelers zou laten gaan die ze liever behouden. Als je dat in stand houdt kan je met goede schaduwlijsten dit opvangen. Er van uitgaande dat een basisspeler een prima bedrag oplevert.

16 januari 2019 om 20:37

Je kunt beter alles in een klap verkopen en opnieuw beginnen. Anders implodeert de boel. Een team zoals nu kun je toch niet vervangen, dan kun je naar mijn mening beter helemaal opnieuw beginnen met jongens met langlopende contracten waarvan er niet steeds een om een vertrekt. Als je de goede spelers van nu met de mindere goden laat voetballen dan presteren die goede spelers ook minder. Dat zag je ook na de Europa league finale. Je moet toch opnieuw bouwen. Dan kan je beter al het geld pakken en dan opnieuw beginnen.

Ik denk eerlijk gezegd dat je met Ajax op dit moment meer mogelijkheden hebt dan met Arsenal, de concurrentie in Engeland is moordend en bij Ajax klotst het geld tegen de plinten waardoor er voor een technisch directeur gigantische mogelijkheden zijn.

Dat zou ik nooit doen als ik Overmars was, geen eer te behalen. Ze gaan niet mee in transfergeweld met de concurrentie, wat inhoudt dat plek 5/6 jet hoogst haalbare is. Oppassen dat Everton niet langs zij komt, want die kijken niet naar miljoentje meer of minder

16 januari 2019 om 17:38

Het is wel een uitdaging, terwijl die bij Ajax toch min of meer over is. Verder zal hij daar misschien beter kunnen verdienen en is de PL natuurlijk een veel mooiere competitie dan de eredivisie.

16 januari 2019 om 18:13

Ik denk juist dat er bij Ajax een hele grote uitdaging ligt. Men probeert aansluiting te maken richting de Europese subtop, terwijl komende zomer waarschijnlijk een aantal sterkhouders gaan vertrekken. Er zal dus opnieuw een selectie moeten worden samengesteld waar toekomst in zit, maar waar ook weer Europees meegedaan kan worden. De financiële mogelijkheden liggen er uiteraard, maar er is ook een grote drempel en dat is de competitie zonder aanzien.

16 januari 2019 om 18:22

Het is een onmogelijke uitdaging. Er zijn al plannen voor een superleague, als die er niet komt gaan ze weer CL plaatsen inpikken let maar op, dit goede seizoen is leuk maar de verschillen worden groter. Ook is het verschil in televisie gelden zo ongelofelijk groot en ook dat verschil wordt alsmaar groter. Verder zijn er een hoop spelers die nog steeds niet eens zouden denken om in de eredivisie te komen spelen. Ik ben het met je eens dat een nieuwe selectie samenstellen natuurlijk een uitdaging is en natuurlijk is het zonde dat hij al het opgebouwde geld dan niet uit zou kunnen geven. Maar zulk soort kansen komen niet heel snel voorbij, hij kan met een hoger budget werken en de uitdaging om van Arsenal weer een top 4 club te maken is natuurlijk ook erg groot.

16 januari 2019 om 19:40

Voorlopig zal het niet zo'n vaart lopen met de Superleague, aangezien de Premier League clubs prima kunnen rekenen en zich beseffen dat het huidige concurrentievoordel wat ze halen met TV gelden zal verdwijnen in een superleague. Harstikke leuk 2x zoveel tv geld in een Superleague, maar als je concurrenten dan 4x zoveel tv geld krijgen en op gelijke hoogte komen ben je toch wel behoorlijk dom om daarmee in te gaan stemmen. Plus het feit dat een deel van de gedroomde superleague teams in Duitsland ook te maken hebben met een conservatieve achterban die een vinger in de pap heeft. Die voelen daar waarschijnlijk ook niet veel voor. De superleague is voor alsnog niet aan de orde en eigenlijk alleen maar echt intressant voor de gevallen topclubs uit Italie die niet instaat zijn met fatsoenlijk beleid de aansluiting bij de Europese top te hervinden. Extra plaatsen voor de grote competities in de CL is recent ingevoerd, waarmee ze de helft van de CL vullen. Er zal bijzonder weinig animo zijn elders om nog meer toe te geven zeker na zo'n recente wijziging.

Dat een kans als Arsenal niet dagelijks voorbij komt ben ik met je eens, alleen dit zou wel een bijzonder slecht moment zijn om in te stappen. Zolang als de huidige eigenaar moet Arsenal eigenlijk werken met de handrem erop, plus het feit dat met het vertrek van Wenger in ieder geval een constante factor weg is. In tegenstelling tot sommige mensen ben ik van mening dat met het vertrek van Wenger niet bijzonder veel is opgelost. Arsenal zet niet de middelen in die ze bij United, City, Chelsea en Liverpool wel gebruiken. Dan heb je ook nog Tottenham als concurrent, waar het beleid gewoon veel beter is (zeker in vergelijking tot de meeste Engelse clubs). Je bent dus al afhankelijk van het falen van minimaal 1 van de 4 clubs die meer spenderen en dan moet je ook nog eens Tottenham achter je houden.

16 januari 2019 om 21:11

Nou ik denk toch echt dat je jezelf daarin vergist. Er zal zeker niet bijzonder weinig animo zijn om meer CL plaatsen aan de toplanden te geven. Misschien vanuit Nederland, Belgie, Schotland etc. niet maar de rest van de toplanden heeft er maling aan en terecht overigens want dat er maar 4 Engelse ploegen mee mogen doen slaat natuurlijk nergens op. Als supporter van PSV vind ik het natuurlijk leuk dat ze in de CL actief kunnen zijn maar in de meeste seizoenen is de nr1 van Nederland niet beter dan de NR 5 van Engeland.

Verder is er natuurlijk wel degelijk overleg geweest over de superleague en natuurlijk zitten daar een hoop haken en ogen aan maar dat het er een keer gaat komen daar ben ik eigenlijk vrij overtuigd van.

Bij Arsenal is er daarnaast zeker wel meer mogelijk. Maar er zijn de afgelopen jaren gewoon fouten gemaakt waardoor ze niet meer aan kunnen haken met Tottenham bijvoorbeeld. Maar dat kan natuurlijk ook zomaar weer veranderen.
Als je daar de jeugd weet te verbeteren en wat goede talenten aan weet te trekken kan je echt wel bouwen aan een nieuw elftal maar dat lukt inderdaad niet binnen een seizoen. Ook clubs als Liverpool hebben jaren niet meer bij de top 4 gezeten maar ook zij weten uiteindelijk weer de weg naar boven te vinden en dat kan bij Arsenal ook gewoon gebeuren.

Lijkt me niet dat Overmars dit gaat doen. Mislintat schijnt te willen vertrekken omdat er een nieuw technisch manager komt in de persoon van Edu. Dit zou Mislintat tot veredelde scout maken. Ik zie Overmars ook die positie niet innemen. Daarbij heeft hij bij Ajax meer financiele mogelijkheden dan bij Arsenal op dit moment. En vergeet daarbij de gierige eigenaar die geld uit de club haalt niet..

16 januari 2019 om 20:43

Edu gaat niet komen. Zit ook prima op zijn plek in zijn vaderland bij de nationale ploeg. Jong gezin en heeft helemaal niet zo’n grote link met Arsenal.

Hij kreeg in zijn beginperiode het hele land over zich heen en word wekelijks uitgelachen en de uitgang uit geschreeuwd. Maar inmiddels by far de beste technisch directeur van de Eredivisie. Hij is door en door Ajax en staat echt ergens voor. Ik hoop daarom voor Ajax dat hij blijft. Continuiteit is belangrijk. Verder zijn ze daar niet moeilijk om sleutelspelers een jaartje langer te houden tegen hoge salaris. Dat mag bij Overmans ook gebeuren als het moet.

16 januari 2019 om 18:10

Ajax kan niet concurreren tegen het soort salaris wat Arsenal hem kan bieden. Op basis daarvan zou je het dus kunnen schudden. Ik heb alleen niet het idee dat Overmars zijn keuzes af laat hangen van geld. Als hij vertrekt, denk ik dat hij dat doet vanwege de uitdaging bij Arsenal. Ik denk niet dat hij nog heel veel meer uit dit Ajax kan halen. Vooral omdat de sleutelspelers deze zomer vertrekken en dat zijn geen jongens die je zomaar even vervangt.

Ik ga echt schreeuwen als Overmars weg gaat, welke dingen ook niet successvool zijn geweest, Ajax heeft een selectie waar je u tegen zegt en de zaken goed voor elkaar.
Ik hoop echt dat Overmars zo lang mogelijk bij Ajax blijft, belangrijker dan welke speler dan ook

16 januari 2019 om 18:15

Ik denk niet dat hij nog heel veel meer uit dit Ajax kan halen. Z'n sleutelspelers vertrekken deze zomer en die jongens ga je niet vervangen voor gelijkwaardige spelers. In Jong Ajax loopt momenteel ook geen volgend toptalent die je binnen twee jaar voor de bedragen verkoopt als bij De Ligt en De Jong waarschijnlijk het geval gaat zijn.

Schuurs en Botman zijn lang niet zo goed als De Ligt en jongens als Lang hebben niet het talent van Frenkie de Jong. Brobbey heeft wel potentie, maar het is afwachten bij die jongen, terwijl Gravenberch nog maar 16 jaar is en na dit seizoen minstens 4-5 seizoenen nodig heeft om bepalend te worden mits hij zich blijft ontwikkelen. Het is namelijk geen tweede Messi.

16 januari 2019 om 19:52

Onzin, er valt genoeg rek uit te halen, niemand had gedacht 2 jaar geleden dat deze selectie er zou staan. Overmars is een topper die niet als een coach maar even geluk heeft met een top selectie dit jaar, hij kijkt op een veel langer traject.
Alsof er rek bij Arsenal zit? Het is een heel project daar en vooralsnog word er nauwelijks geld uitgegeven zoals de concurrentie, nou dan raak je achterop.
Verder weer je niet hoe bepaalde spelers zullen groeien, Gravenberch kan echt goed voetballen man

16 januari 2019 om 20:17

Is hij nu al klaar om volgend jaar Champions League te spelen en De Jong op te volgen? Nee!

Verder wil ik dan van jou wel eens weten hoe jij denkt De Ligt, Ziyech, Onana en De Jong te gaan vervangen. Denk je echt dat je dat soort spelers op de transfermarkt vind voor de bedragen die Ajax uitgeeft?

Er is geen rek uit te halen, want je bent afhankelijk van een aanwas van uitzonderlijk talent. Die jongens hebben altijd minstens twee seizoenen nodig als je ze haalt (mits ze zich stormachtig ontwikkelen) en momenteel is er niemand vanuit de jeugd die in hun voetstappen kan treden in een tijdsbestek van hooguit een jaar.

Ik bedoel; wat was de laatste potentiele topspeler waarvoor Ajax de hoofdprijs heeft gekregen? Dat was volgens mij Suarez en dat is de aankomende zomer vijf jaar geleden. De kans is dus groot dat het weer zolang duurt voordat je een volgende De Ligt, De Jong of Suarez produceert/doorverkoopt.

Het is dus of heel naief om te denken dat je bijna de gehele kern van het elftal weer makkelijk vervangt of het is gewoon een enorme overschatting van de mogelijkheden dat zelfs neigt naar pure arrogantie. Ajax kan stappen blijven zetten op financieel gebied, maarals die vier vertrekken, is Ajax volgend jaar kwalitatief veel slechter.

17 januari 2019 om 11:20

Sanchez vergeten?

17 januari 2019 om 15:53

@nijogeth

Die was ik inderdaad even vergeten. Maar dat doet niet veel af aan mijn betoog. Iedereen gaat er maar blindelings vanuit dat De Ligt, Ziyech, De Jong en Onana even vervangen worden, maar ondanks de centen zijn dat soort spelers uitzonderingen.

Als je een jonge speler haalt waarvan je verwacht dat ze zo goed gaan worden, duurt het eerst 3-4 jaar voordat ze rijpen en als je direct zo'n speler wilt halen, kost het je 40-70 miljoen euro. Dat gaat Ajax niet neertellen voor een speler en die spelers gaan ook niet naar Ajax.

Net als met de Jong en de Ligt, het zijn maar geruchten.

Kunnen die Engelsen of ‘Engelsen’ op dat gebied nu helemaal niets zelf? Denk dat Overmars prima op zijn plek zit bij Ajax. Uitstekende TD, al jarenlang.

17 januari 2019 om 15:58

Heb je de trainerscarrousel wel eens gezien daar? Trainers slaan flater na flater, maar het jaar erop coachen ze de volgende Premier League club weer naar degradatie. De beste coaches in Engeland zijn buitenlanders. Voor de functie TD zal dat dus niet anders zijn. Tactiek is nou niet bepaald het sterke punt van de Engelsen.

Dit bericht is feitelijk onjuist, Sven is geen TD maar Hoofd Scouting. Sven wil weg omdat promotie hem wordt onthouden. Sven wil nl TD worden. Benieuwd dus of Overmars Hoofd Scouting wil worden. Bron: Bild Zeitung.

16 januari 2019 om 20:45

Bild....waarheidsgehalte laag dus

Dat Ajax nu spelers uit zuid Amerika haalt vind ik meer het succes van die scout die ze bij Groningen hebben weg gehaald dan van overmars.

Hoe kan een Edu nou een kandidaat zijn voor zo’n zware functie?

16 januari 2019 om 22:18

Heeft dezelfde soort functie nu ook

21 januari 2019 om 14:48

Dat zegt nog niets hé. Ik mag toch ook hopen dat we met wat beters op de proppen komen dan een onervaren Edu...

22 januari 2019 om 09:59

Edu heeft ook al aangegeven geen oren hiernaar te hebben.

Als Ajax een betere inkoper kan krijgen als TD zeg ik doen en verkoop Overmars maar aan Arsenal. Overmars heeft toch veel kostbare fouten gemaakt met zijn aankoopbeleid en dat blijkt ook nu weer omdat we met Lamprou opgescheept zitten die weer voor 2 dure punten verlies heeft gezorgd. Haal liever een goede inkoper die Ajax wel naar de landstitel kan leiden met goede en verstandige aankopen.
Vd.Sar mag dan ook gelijk zijn biezen pakken want ook hij is medeverantwoordelijk voor de prijzendroogte.
Ik zie graag Jordi Cruijff komen als nieuwe TD. Wellicht kan hij wat Barca talenten strikken voor Ajax.

21 januari 2019 om 14:39

Gast, wat een onzin. Dit is echt je onderbuik laten spreken na gistermiddag. Overmars heeft het uitstekend gedaan en doet dat nog steeds.ik hoop in ieder geval dat hij blijft.

21 januari 2019 om 15:03

Liever een topinkoper die wel een selectie kan samenstellen waar Ajax prijzen mee zal pakken dan een topverkoper waar Ajax geen prijzen mee pakt. Krediet begint zo langzamerhand op te raken voor Overmars en Vd.Sar ook al hebben ze veel geld binnen gehaald voor Ajax. Maar het allerbelangrijkste blijft toch prijzen winnen en daarmee schieten ze de laatste jaren tekort.
Nu is het zaak om ook een topinkoper te krijgen die het aantal miskopen flink kan reduceren.

Overmars is een van de drie of vier kandidaten. Na vertrek van Wenger en Glazidis is er een interne machtstrijd ontstaan binnen Arsenal waarbij er wel erg veel mensen nu weg zijn.
Als ik Overmars was, zou ik op dit moment niet in deze slangenkuil stappen. Even wachten tot de wind is gaan liggen.
Daarnaast moet Overmars lekker naar de absolute top gaan of bij Ajax blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren