Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Xavi hakt hoogstpersoonlijk knoop door over komst van Van de Beek’

Laatste update:

Donny van de Beek gaat in januari niet de overstap naar Barcelona maken, zo meldt Sport. De naam van de middenvelder van Manchester United zong de afgelopen tijd rond in Catalonië, maar Xavi heeft hoogstpersoonlijk een streep gezet door zijn komst. De nieuwe trainer van Barcelona heeft de clubleiding laten weten dat hij op dit moment geen nieuwe middenvelders nodig heeft.

Met Frenkie de Jong, Sergio Busquets, Sergi Roberto, Philippe Coutinho, Nico González, Pedri, Gavi en Riqui Puig heeft Xavi momenteel genoeg te kiezen voor zijn middenveld. Daarom heeft hij laten weten dat de komst van Van de Beek op dit moment niet nodig is. Ramón Planes - die twee weken geleden opstapte als technisch secretaris - bracht de naam van Van de Beek enkele weken geleden weer tot sprake binnen Barcelona. De Catalanen hadden hem ook al op de radar toen hij nog voor Ajax speelde.

Verder dan enkele gesprekken met de entourage van Van de Beek kwam Barcelona destijds niet. Planes besloot nu andermaal contact te zoeken om te zien hoe de situatie van Van de Beek bij Manchester United was. Van de Beek had zelf wel oren naar een overstap naar Barcelona, waarna het aan Xavi werd voorgelegd. Xavi heeft echter een streep gezet door de komst van Van de Beek.

Het is de vraag hoe de toekomst van Van de Beek er uitziet nu Ole Gunnar Solskjaer ontslagen is. De middenvelder kwam onder de Noor nauwelijks een spelen toe en speelde dit seizoen pas in zes wedstrijden, waarvan in twee als basisspeler. Er werd eerder gemeld dat Van de Beek in januari een transfer zou gaan maken als zijn perspectief bij Manchester United niet zou veranderen. De komst van een nieuwe (tijdelijke) manager kan de zaken voor Van de Beek in Manchester doen veranderen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima, dat is ook niet het niveau dat Barcelona moet nastreven.

22 november 2021 om 11:08

Spelers die niet aan spelen toekomen bij hun club, goedkoop zijn op te pikken of uit hun contract zijn gelopen zijn natuurlijk wel de poule waarin je als Barca zijnde in moet vissen. En die poule bestaat niet uit de kroonjuwelen.

Neemt niet weg dat Barca echt geen middenvelders moet gaan zoeken. Je zou (heeeeeeeeeeeeel eventueel) ervoor kunnen kiezen om Frenkie naar de verdediging te halen en Van der Beek als aanvallende middelvelder gebruiken. Maar dan kan je beter op zoek naar een specialist dan dat je iemand omvormt.

22 november 2021 om 11:16

Toch mis ik wel een middenvelder met diepgang bij Barca. Het zijn allemaal middenvelders die opkomen met de bal aan de voet. Vd Beek vind ik echter ook niet van het niveau wat Barca vooruit gaat helpen

22 november 2021 om 13:46

In de tijd van Xavi en Iniesta was r ook geen diepgang vanuit t middenveld. Dat was natuurlijk wel een heel ander niveau dan nu, maar geeft wel aan dat je niet per de diepgang vanuit t middenveld nodig hebt voor het barca spelletje.

22 november 2021 om 15:40



Toen stond er ook wat met Xavi Iniesta en Messi die elkaar blindelings konden vinden. Ik heb regelmatig Barcelona gevolgd icl. het debuut van Xavi als coach, maar het zijn geen echte hoogvliegers die daar op het middenveld staan en begrijp waarom telkens de naam v/d Beek daar valt, die had clubs voor het uitzoeken maar koos voor de verkeerde. Kan gebeuren omdat ik in het verleden ook wel eens voor een werkgever koos waar mijn gevoel zij dat ik het niet moest doen maar toch deed ik het. Heeft niets te maken dat ik dan minder ben maar de werksfeer paste niet bij mij.

22 november 2021 om 11:14

die arrogantie kan barcelona zich tegenwoordig niet meer permitteren luande...haha...van de beek is niveau gezien prima voor barcelona, denk alleen niet dat ze een loper met techniek nodig hebben....
Ik ben het overigens ook niet eens dat Barca geen middenvelders kan gebruiken. Een type als Edgar Davids die en kan schoffelen en ook kan voetballen en ervaring heeft met topwedstrijden op verdedigende middenvelder positie, zoals Rijkaard hem ooit huurde toen hij al trainer werd aangesteld, dat zou Barca en Xavi echt wel helpen in de strijd om punten. Het is nu teveel techniek en een keer raken, maar er moet ook strijd geleverd worden op het middenveld.

22 november 2021 om 13:26

Gavi is naast een geweldige technicus ook een bijtertje die echt vecht voor elke bal en de duels niet schuwt. Nico heeft ook een goed postuur met een sterk fysiek die bikkelt.

22 november 2021 om 11:24

Als Barcelona nou eerlijk zegt we hebben geen cent te makken, voor dure spelers, we zoeken alleen transfers vrij spelers. Anders kunnen we het niet permitteren, ze denken nog steeds in het geld te kunnen zwemmen, ik hoor hier personen zeg haal die speler of die, met welke geld dat er niet eens is, er is geen geld !!!! het is verloppig alleen watertanden voor super spelers , geen geld geen namen speler, met teveel waarde voor Barcelona.....

22 november 2021 om 11:52

Ja ik heb ook nog wat dingen gehoord, Xavi zette Namenlijk ook een streep door Haaland, Neymar en Messi terughalen. Hij speelt Namenlijk liever met de spelers die er al zijn.

22 november 2021 om 11:54

Nou donny zou op dit moment een heel welkome versterking zijn hoor. Eidenlijk iemand die goals kan maken vanuit het middenveld. Verder is donny echt wel goed in positiespel spelen. Spelen, kaatsten en doorbewegen is iets wat deze jongen goed kan. Is erg nuttig in de combinatie.

22 november 2021 om 15:10

Ik kijk de laatste jaren Barcelona. Sinds Frenkie er is eigenlijk. Het grootste probleem sinds ik kijk is het gebrek aan lopende spelers in de diepte. Iedereen (ook in de tijd van Messi) wilt de bal in de voeten. Weinig spelers maken een loopactie of maken ruimte voor andere. Iedereen maakt het voetbal voor elkaar moeilijker.
Zou Donny nou net een speler zijn die juist ruimte maakt voor andere, loopacties maakt en goals maakt. Daar gaat iedereen beter door spelen.

We hebben hier Ajax, die precies elk jaar dat balans zoekt. Nog steeds snappen hier weinig mensen de waarde van spelers als Donny en Klaassen.
Het zijn niet de technisch hoogstaande spelers, maar de dynamiek in het team moet kloppen en zij zorgen daarvoor.

22 november 2021 om 11:55

Misschien niet het niveau, maar aan de andere kant waarschijnlijk niet eens haalbaar voor Barca.

22 november 2021 om 12:11

Inderdaad, best een goede speler maar ze hebben al zoveel middelmaat binnengehaald deze zomer met Depay, de Jong etc. De rest is zo jong dat ze eventueel goed voor de toekomst zijn maar daar heb je nu weinig aan. Ik denk dat de eerste vereiste een buitenspeler met actie is. Iemand die wat kan creëren en iemand die er direct staat, geen belofte, geen aankomende ster, maar een ster. Het zal wat gaan kosten maar zonder wordt het een heel lang seizoen.

22 november 2021 om 12:20

Of andersom, ik zou als Van de Beek niet bij zo’n middelmatige ploeg willen spelen. Afgelopen weekend was Donny echt top, als hij dat niveau kan vasthouden zie ik hem wel bij United in de basis komen. En anders zijn er genoeg andere opties. Fernandes is trouwens ook niet meer zichzelf sinds Ronaldo bij United is…

22 november 2021 om 14:36

Luuk de jong is gehuurd

22 november 2021 om 18:15

Veranderd niks aan het argument.

22 november 2021 om 13:31

Ach, in het Champions League jaar van Ajax heeft Donny laten zien dat hij wanneer hij in zijn kracht gebruikt wordt, een hele nuttige speler kan zijn voor een top spelende ploeg. Het is alleen niet zo sprankelend of verfijnd als bij vergelijkbare spelers. Je moet alleen wel met een systeem spelen waarin hij ook kán uitblinken.

Of denk je dat het puur toeval is dat Man United hem kocht en hij meermaals aan Real Madrid gelinkt is?

22 november 2021 om 14:10

serieus? Fc Barcelona kan hem geen eens betalen. Als FC Barcelona weer wil groeien, zal het eerst stappen terug moeten doen en alle schulden gaan aflossen. FC Barcelona moet nog de nodige transfers en trainers sf betalen. FC barcelona zal denk ik terug moeten grijpen naar de jeugd.

22 november 2021 om 15:57



Eens, Barcelona kan beter shoppen bij Feyenoord dan bij Manchester United dat past meer bij het niveau die zij nu nastreven.

Barcelona is op dit moment alles behalve een top club. Zowel financieel als sportief.

Overigens moet Donny dit zelf ook niet willen, hij moet kiezen voor een club met meer stabiliteit en zekerheid. De huidige situatie brengt ongelofelijk veel stress met zich mee. Als Donny 2 wedstrijden niet presteert dan hebben ze al spijt van hun aankoop. Wat voor vele geldt, geldt helemaal voor Barca. Het geld kan je maar 1x uitgeven.

22 november 2021 om 20:49

Ze hebben behoefte aan goede verdedigers! Middenvelders genoeg.

Onnodig. Nico, Frenkie, Pedri, Gavi , Busquets etc etc.

22 november 2021 om 14:39

Echt he. Haal eens een verdediger of 3. Wat een ellende de technische tak van Barcelona.

Logisch. Middenveld is de laatste linie die barca op dit moment moet versterken. Als je dan weinig geld te spenderen hebt zou het van de zotte zijn om tientallen miljoenen tegen een middenvelder aan te gooien.

Beter ook totaal onnodig en kan totaal het niveau niet aan

22 november 2021 om 11:11

Wat is het niveau dan? Het topniveau (mbappe, Messi, Haaland) ga je niet betalen. Dan moet je dus gaan mikken op de kwaliteit van je huidige selectie/ jeugd. En dan beoordelen wat een (significante) versterking is ten opzichte van die spelers. Directe concurrentie bij Barca voor VD Beek zijn Coutinho, Pedri, Puig en misschien Frenkie. De rest (busquets, Gavi en in mijn ogen Frenkie) spelen meer naar achteren en zijn iets verdedigender. Dus de vraag is: is van de beek beter en hoeveel is dat je waard.

22 november 2021 om 11:15

Het niveau is weer aanhaken bij de wereldtop binnen enkele seizoenen. Oftewel spelers die écht iets toevoegen en uitblinken op hun positie. Van de Beek is overduidelijk niet de juiste speler voor de toekomstige ambities van Barcelona.

22 november 2021 om 11:19

@der Bomberr maar die spelers kan barca niet betalen op het moment en die kunnen ze ook weinig bieden (sportief en financieel)

22 november 2021 om 11:20

Voor dat niveau is geld nodig. Precies hetgeen Barcelona niet heeft op het moment. Barcelona is momenteel een ploeg met veel te hoge verwachtingen. Ik gun ze het beste, begrijp mij niet verkeerd, maar Barca zal een aantal stappen terug moeten doen om er vervolgens weer een vooruit te zetten.

22 november 2021 om 11:26

Spelers die echt toevoegen en uitblinken op hun positie en met welk geld dacht je die te kunnen halen als ik vragen mag? Of denk je dat iedereen voor een appel en een ei bij Barcelona komt voetballen.

22 november 2021 om 13:18

Ja Der Bomberr, mijn eigen amateurploeg heeft die spelers ook nodig. En we hebben ongeveer evenveel geld als Barcelona om die spelers binnen te halen.

Barcelona moet nu uit een ander vaatje tappen dan anders. Dit seizoen overleven, volgend seizoen weer champions league proberen te halen, en ondertussen geen gekke dingen doen.

22 november 2021 om 11:16

Er wordt wel heel dinigrerend gedaan naar Van de Beek. Ik vind Van de Beek dit seizoen in elke pot die die mocht spelen echt prima. Ook United fans zijn lovend over hem. Ik denk in tegenstelling tot veel mensen dat hij dit seizoen wel van waarde kan zijn. Carrick gaat hem zeker wel kansen geven. En persoonlijk denk ik niet dat hij Klaassen achterna gaat. Want Donny is in alles echt wel beter dan Klaassen.

22 november 2021 om 11:22

Ik volg United eigenlijk niet zo maar het verbaasd mij dat veel supporters fan lijken te zijn van Donny. Supporters zijn toch vaak wel een goede graadmeter als het om kwaliteit en prestaties van spelers gaat, hopelijk grijpt hij zijn kans en komt hij gewoon op dat middenveld op de plaats van Mctominay of Fred. Met Bruno concurreren gaat het hem niet worden.

22 november 2021 om 11:23

Prima is niet genoeg voor de absolute wereldtop. En United fans zien Van De Beek natuurlijk nog steeds als een door Real Madrid begeerd supertalent die alle topclubs heeft afgewezen voor United. Op sociale media zag je dezelfde United fans doodleuk beweren dat ze een betere speler van Ajax hadden dan Chelsea want Donny was echt wel beter dan Ziyech hoor. Zo serieus kun je deze clowneske fans dus nemen, die overigens Donny zelden tot nooit wekelijks hebben zien spelen bij Ajax. En wat is er 'denigrerend' aan om te zeggen dat een gemiddelde speler als Donny te kort komt voor de absolute wereldtop?

22 november 2021 om 11:25

@Der Bomberrr, Absolute wereldtop zijn inderdaad Chelsea, Bayern, Liverpool en City op het moment. Daar onder kan Donny dus prima mee in mijn ogen. Wat ik bedoel met denigrerend is dat mensen doen alsof die zo slecht is. Dat vind ik niet terecht. Maar goed iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Ik denk dat hij dit seizoen wel kan slagen bij United. Zeker omdat Ole nu weg is.



22 november 2021 om 11:28

@Der Bomberr,

Laten we niet doen of United supporters totale staatsidioten zijn. Die zien blijkbaar toch iets goeds in die jongen. Ik neem de meningen van supporters die elke wedstrijd kijken van een club toch wel vrij serieus. Als het om mijzelf gaat bijvoorbeeld met Kokcu. Ik zie hem niet wekelijks en als supporters die hem dan weklijks zien spelen roepen dat hij echt met sprongen vooruitgaat, wie ben ik dan om daar iets tegen in te brengen? Zelfde met Donny, supporters die elke pot kijken zijn vrij positief over die jongen. En dan niet een enkelingen maar echt vrij veel. Die zullen er vast meer kijk ophebben dan ik die Donny de afgelopen jaren sporadisch aan het werk heb gezien.

22 november 2021 om 11:31

Hahaha, supporters die ELKE pot kijken hebben Donny dus letterlijk zelden tot nooit zien spelen aangezien... hij ELKE wedstrijd op de bank zit slimmerd. En nogmaals, dezelfde fans die Donny boven Chelsea's Ziyech plaatsen op sociale media zijn natuurlijk nauwelijks serieus te nemen en lijden aan een cognitieve dissonantie waar je u tegen zegt. Totale staatsidioten is idd het juiste woord. Dit groepje United fans denkt oprecht dat Donny begeerd werd door tig absolute topclubs, dus daarom kijken ze bij voorbaat al door een roze Donny bril. Tevens maakt de mening van wat United supporters Donny niet opeens geschikt voor de absolute wereldtop. Dát is mijn punt, leuke sympathieke speler hoor, maar laten we wel reëel blijven

22 november 2021 om 11:50

Je kunt mijn opmerking op een cynische manier wegzetten en weglachen, wat een niveau trouwens, maar dat maakt mijn punt niet minder sterk, vriendelijke vriend. Wat ik natuurlijk bedoelde, en dat begreep je vast wel, is dat mensen die elke wedstrijd zien ook al elke minuut die Donny in actie komt zien. Die hebben er vast een beter beeld van dan ikzelf en de gemiddelde Nederlander die United amper tot niet volgt.

Daarnaast doe je een aanname en ga je er gemakshalve vanuit dat ik het over de supporters heb die op sociale media zitten, omdat dat beter in jouw verhaaltje past. Hartstikke mooi, maar ook hartstikke fout want ik kies er bewust voor om geen sociale media te hebben. Ik heb er een grafhekel aan. Het absolute vergif van onze maatschappij. Ik baseer mijn mening dus niet op die specifieke groep social media warriors.

Haha, je laatste zinnetje vind ik bijzonder ironisch. '' Laten we wel reeel blijven '', aldus de man die een aantal zinnetjes hierboven nog een situatie schetst waarin Barcelona spelers haalt die Barcelona kunnen helpen om de Europese top weer te halen. Ja, precies. Dat is bijzonder onrealistisch.

22 november 2021 om 11:51

@dr. mario, het probleem bij dit soort spelers of spelers die lang geblesseerd is dat naarmate van tijd ze steeds meer opgehemeld worden als het slecht gaat met het team. Je ziet dit ook een beetje bij Kudus bij Ajax. Supporters hopen dat het de oplossing is en klampen zich hier aan vast

22 november 2021 om 11:56

Donny is gewoon een heel nuttige speler die niet van die domme fouten maakt als mc fred en mctominay. Die fans van united worden helemaal gek van die 2 controleurs. Ze herrineren zich allemaal nog dat geweldige seizoen van donny bij ajax en zien hem daarom graag de kans krijgen.

22 november 2021 om 11:58

@primetime,

Dat beeld heeft Kudus zelf verdient door er voor te zorgen dat hij met prima spel zijn naam voorzichtig vestigde, voor hij geblesseerd raakte. Ik snap wat je zegt hoor en ben het er ook niet direct mee oneens, maar om opgehemeld te raken zul je toch eerst goed moeten presteren.

22 november 2021 om 12:35

"Wat ik natuurlijk bedoelde, en dat begreep je vast wel, is dat mensen die elke wedstrijd zien ook al elke minuut die Donny in actie komt zien. Die hebben er vast een beter beeld van dan ikzelf en de gemiddelde Nederlander die United amper tot niet volgt." Zucht, en de gemiddelde Nederlander die Donny elke week bij Ajax zag spelen waar hij letterlijk niet eens bij de top 4 beste spelers hoorde en als eerste onzichtbaar wanneer het tegenzat, die hebben er vast een beter beeld van dan de gemiddelde United supporters die Ajax in de Eredivisie amper tot niet volgde. Dat begrijp je vast wel, mag ik hopen.

22 november 2021 om 12:40



@Der Bomberr,

Maak je geen zorgen. Ik hoor bij die groep dat jij aanhaalt. Ik mis geen enkele pot van Ajax, ook niet in de tijd dat Donny er speelde. Ik zag vooral een speler met specifieke kwaliteiten die prima bij Unteid kan meedraaien als je hem goed gebruikt. Hij past nou eenmaal niet binnen het systeem dat Solsjaer gebruikte. Maar ik twijfel er geen seconden aan dat hij het prima kan redden daar als er een systeem wordt gebruikt waarin hij wel rendeert.

Ironisch trouwens dat je op de rest niet reageert. Cherrypicking for the likes zullen we maar zeggen.

22 november 2021 om 12:49

Nee, ik reageer niet op de rest van je boek omdat het simpelweg teveel tijd kost om al je vooringenomen Donny onzin te gaan ontkrachten. Leuk dat je helemaal hotel de botel bent van Donny en "geen seconde twijfelt" dat hij zou kunnen meedraaien bij een topclub, feit blijft dat z'n United teamgenoten hem veelzeggend opzichtig oversloegen en nauwelijks de bal naar hem speelden. Dat zegt meer dan jouw vooringenomen Donny mening. Fernandes die allesbehalve onder de indruk is kijkend naar hoe hij Donny als een kind de les las, iets wat hij bij geen enkele andere speler heeft gedaan. Als je niet eens bij de beste spelers van Ajax hoort, heb je simpelweg niks te zoeken bij topclubs. 2 goals in de CL veranderen dit niet. Hij past niet bij de wereldtop, je systeem excuus is echt onzin.

22 november 2021 om 13:18

Is Der Bomberrr een alias van Hugo de Jonge? Die concludeert ook van alles uit woorden die helemaal niet zijn uitgesproken. Je doet allemaal aannames, trekt valse conclusies en baseert daar vervolgens een mening op die dus op geen enkel feit gestoeld is. Mijn hemel, of ik met mijn ex aan het discussiëren ben.

Ik ben dus helemaal niet '' hotel de botel '' van Donny, verder stel ik nergens dat ik nergens aan zijn kwaliteiten twijfel. Die jongen komt op heel veel facetten van het spel tekort, dat ziet Stevey Wonder ook nog. Maar op dit moment is United geen topclub, dat kunnen ze wel graag willen maar daar is meer voor nodig. Er zijn op dit moment maar drie topclubwaardige teams in Engeland. Liverpool, City en Chelsea. De rest zit eronder. En laat Donny nou net een speler zijn die te kort komt voor de absolute top maar bij clubs onder de top prima zou kunnen meedraaien. Net als dat hij prima bij Ajax mee heeft gedraaid.ja, als United terug naar de top wilt zullen ze Donny moeten lozen, helder, maar tot die tijd kan hij prima als tussenpaus fungeren tot ze spelers hebben die beter zijn dan Donny. Wat op dit moment niet zo is als je hem op de 6 of 8 positie geruikt. Bruno speelt hij er niet uit, een gemotiveerd Pogba logischerwijs ook niet. Middelmaat als Fred en Mctominay speelt hij er wel degelijk uit als de hij kant krijgt.

22 november 2021 om 13:22

MU en Barca zijn ook geen wereldtop meer dus we hoeven wereldtop niets als graadmeter te nemen. Bovendien heeft Donny echt wel wat minuten gemaakt vorig seizoen 1456 minuten zelfs. In die wedstrijden kwam hij prima mee, en was echt niet minder dan die twee die er nu staan.

22 november 2021 om 13:34

Dit Barcelona heeft geen enkel niveau momenteel

22 november 2021 om 14:24

Welk niveau? Van de Beek kan prima mee met een Spaanse subtopper.

Dat staat los van het feit dat ze sws alleen maar lopers op het middenveld hebben en geen spelers die diepte zoeken.

22 november 2021 om 15:32

Het beoogde niveau misschien niet. Maar als ik jullie zie spelen tegen Espanyol en de rest van het seizoen dan is Donny op dit moment zelfs van hoger niveau.

Barcelona moet niet aan dure huurdeals voor middenvelders gaan denken ook. Een totaal nonsensverhaal.

Er is geen geld voor versterkingen. Als er al gehuurd kan worden dan zal men naar de achterhoede of voorhoede moeten kijken. Coutinho is een ramp, Dembele alleen maar geblesseerd (en ook erg flegmatisch), Luuk de Jong kan niet, Aguero heeft zijn onduidelijkheid omtrent zijn hartproblemen, en Braithwaite is ook nog lang geblesseerd en niet van niveau.

De enige redding voor vd beek bij utd is als er een trainer komt die het aandurft om met 1 nr 6 te spelen en dan met pogba of met vd beek op die nr 6. In het huidig systeem is er geen kans voor vd beek.



Het middenveld is de laatste linie waar men moet denken aan versterkingen. Ik vind dat centraal achterin top prioriteit geniet. Ze kunnen leuk opbouwen en indribbelen, maar we hebben naast Araujo een echte mandekker nodig. Iemand die aanvallers 1 op 1 kan uitschakelen, iemand die gevoel voor timing en positionering heeft en de boel neerzet. Als je ziet hoe makkelijk Espanyol grote kansen kon creã«ren, dat blijft een serieus probleem. Ik zou echt kijken naar de mogelijkheden voor een Rudiger of Sule. De concurrentie kan ze natuurlijk een veel beter salaris bieden dus ja. Een spits zou ook welkom zijn. Keuzes dienen er gemaakt te worden, maar als ik Xavi was zou ik echt voor een centrale verdediger gaan. Krijgt Umtiti nog een kans om zich te laten zien? Die kan toch niet slechter zijn dan Pique en Garcia?

Prima, is ook niet het niveau dat van de Beek moet nastreven

Natuurlijk komt v.d. Beek niet. Xavi wil terug naar het snelle combinatiespel. Daar past deze jongen totaal niet in. ManU is natuurlijk ook veel en veel te hoog gegrepen. Komt eigenlijk alles tekort voor de PL. Zelfde geld voor Laliga en de Buli. Beter doet hij twee of drie stappen terug.

22 november 2021 om 11:22

haha wat een onzin. Ja, hij is niet goed genoeg voor de topploegen, maar die competities bestaan uit 18 tot 20 ploegen. Daarvan zijn er genoeg die blij mogen zijn met vd Beek.

Daarnaast heeft man utd een paar hele beperkte voetballers die wel wekelijks 90 minuten spelen, zolang zulke spelers daar rondlopen, zou Vd Beek het ook kunnen. Alleen op zijn positie lopen wel wat jongens die beter zijn.

22 november 2021 om 11:52

Jij vergist je in het niveau van de PL en in het niveau van v.d. Beek. Ploegen als Newcastle, Leeds, Aston Villa zouden in Nederland met gemak top-3 spelen. V.d Beek heeft simpelweg weinig kwaliteiten: geen snelheid, geen fysiek, geen passeractie, geen goed schot. Tja, dan houdt het snel op. Dat hij er tegen Sparta en Zwolle ooit er een paar inschoot is leuk. Alleen dat niveau kom je (met alle respect) niet tegen in de PL.

22 november 2021 om 12:24

@psvparasiempre, volgens mij speelde vd Beek ook jarenlang basis in de top 3 van Nederland ;-). Dus dat hij dat niveau niet aan kon, klopt niet.

Hij heeft er tegen Sparta en Zwolle een paar in geschoten, maar ook tegen Juve, Tottenham, Chelsea, Sevilla, Lyon en Nice... Of is dat ook allemaal geen PL niveau?

Nogmaals, ik weet dat vd Beek geen wereldspeler is, maar dat er geen clubs zijn in Laliga, Buli en PL waarbij hij wat toe zou voegen is natuurlijk volslagen onzin.

Jij doet net of zn volgende stap Heerenveen zou moeten zijn.

Het middenveld is ook wel de laatste linie waar Barcelona wat nodig heeft. Met Pedri, Nico Gonzalez, Gavi, De Jong, Busquets en Puig is dat wel meer dan prima daar. Ik hoop dat Van de Beek die kansen gaat krijgen bij United van Carrick. Heeft dit seizoen best prima dingen laten zien in die weinig minuten. Beter dan Mctominay en Fred die echt hopeloos zijn. Ik hoop dat hij kan samen spelen met Fernandes en Matic/fred daar. Tegen Watford ging het in de 2e helft echt goed toen hij Mctominay had vervangen. Jammer dan dat Ronaldo de kansen had gemist.

22 november 2021 om 11:37

Mctominay en Fred lijken mij verdedigend wel vele malen sterker dan van de Beek. Concurrentie van Pogba en Bruno Fernandes is ook niet echt makkelijk aangezien zij echt exceptionele kwaliteiten hebben. Bij Pogba komt dat er dan wel niet altijd uit, maar qua talent is hij een van de betere spelers in de wereld. Ik verwacht niet dat van de Beek ooit zo goed kan worden.

22 november 2021 om 12:14

Verdedigend hebben die 2 het ook niet best gedaan. Wat denk je van al die tegengoals. Ik vind Matic, Fernandes en Van de Beek een betere middenveld als je met de punt naar achteren speelt. Fernandes kan ook mee verdedigen en dat zie je wel aan zijn werkethiek. Ook Donny kan prima verdedigen als het moet. Fred en Mctominay hebben genoeg kansen gehad en hopelijk ziet Carrick dat ook.



Logisch, eerst afwachten wie en wat de nieuwe trainer van ManU wil met Donny en anders inzetten op een avontuur in de Bundesliga. Andere omgeving, frisse start, schone lei etc

Verklaar me voor gek, maar zou dit niet juist een prima aanvulling zijn voor de rest van het seizoen? Hoe goed Gavi, Pedri en Nico ook zijn, moeten we niet vergeten dat ze nog ontzettend jong zijn en niet de volle 90 minuten kunnen spelen. Daarnaast is van de Beek wel een middenvelder met diepgang, scorend vermogen en een functionele techniek. Vooral het scorend vermogen ontbreekt bij Barcelona. De doelpuntenproductie kom voornamelijk op naam van Memphis en Ansu (mits hij fit is). Praktisch de enige twee spelers die een doelpunt kunnen maken. Het is weliswaar niet het absolute topniveau, maar er zitten dan ook niet echt grote visjes in de vijver waar Barcelona uit kan vissen.

Als je hem kan huren met een optie tot koop zou ik het wel doen, een middenvelder die 15-20 goals per seizoen maakt is wel nodig bij Barca, zou ook een goede combinatie zijn met Memphis die zich uit laat zakken zoals Tadic dat deed bij Ajax. Maar de prioriteit blijft natuurlijk nog 2 goede verdedigers erbij.

Waar gaat dit allemaal over? Vd Beek is een dure aanvallende middenvelder die in de PL nauwelijks aan spelen toekomt. Als er een line is bij Barcelona waar niemand zich zorgen over hoeft te maken, dan zijn het de middenvelders, Barcleona heeft verdedigers en aanvaller van niveau nodig. Verder heeft Barcelona weinig geld momenteel.
Kortom, een speler niet in vorm die geen directe versterking is voor Barcelona, voor een linie waar meer dan genoeg speler al beschikbaar zijn en een speler die ook nog eens niet te betalen is. Kortom, een broodje aap verhaal.

Ik zou als Barcelona zijnde wel de gok wagen met een Ziyech. Van de Beek komt denk ik gewoon tekort en zou je niet moeten willen bij de absolute top. In de breedte een prima speler maar ik heb niet het idee dat zulke spelers Barcelona verder gaan helpen in de situatie waar zij nu inzitten.

Barcelona heeft al een paar prima aanvallers laten lopen omdat ze te zwaar op het budget drukten. Het is niet heel zinvol om Messi en Griezmann te laten lopen om vervolgens weer bakken geld neer te tellen voor andere aanvallers. Laat ze eerst maar eens kijken hoe ver ze met hun huidige selectie en een nieuwe rainer komen en komende zomer kijken wat er volgens Xavi bij moet en of dat haalbaar is. Ik denk zeker dat v.d. Beek kan slagen bij Barca, maar ik kan mij voorstellen dat hij nu eerst de ontwikkelingen bij United af wil wachten. Krijgt hij daar tot de zomer nog steeds weinig kansen dan denk ik dat hij verder moet kijken. Niet alleen naar Barca maar naar alle mogelijkheden die voorbij komen.


Ik lig echt dubbel als ik lees wat er een onzin wordt gepraat hier over V/d Beek

Niet het niveau voor Barca , en dan pakken we de opstelling tegen Espanyol erbij en dan zie ik namen als Mingueza , Pique , Garcia , Gavira, Akhomach, Gonzales ,
En onder andere Ezzalzouli, Demir, Araujo als invallers
(heb ook gekeken en was echt droevig dit barca, komen nog goed weg in de slotfase)
Dusssss, gelukkig hebben ze nu echt wel spelers met het juiste niveau .

Probleem bij van de Beek is nu hopelijk opgelost door het vertrek van Ole, dan zullen we vanzelf wel zien wat het echte niveau van Donny is als hij nu de kans wel krijgt, was afgelopen weekend al met afstand de beste in een zwalkend MU

Ze hebben middenvelders genoeg bij Barcelona alleen wel veel hetzelfde type. Als je Frenkie de Jong en Pedri het hele seizoen opstelt, mag je blij zijn als ze samen tien keer scoren. Dus qua type speler zou hij er best nog bij passen en ik hoop dat ze bij Barcelona niet de arrogantie hebben om te denken dat ze wel even veel betere spelers dan van de Beek kunnen ophalen.

Nouja zeg, niveau van Barcelona is niet zo hoog op dit moment. Financieel al helemaal niet. Al die wild west verhalen over versterkingen kunnen ook prullenbak in. Iedereen probeert te profiteren van paniek in Barca al was t maar om druk uit te oefenen op andere geïnteresseerde clubs. Olmo is ook zo’n versterking die continue terugkeert. Allemaal kansloos. Maar niet omdat niveau vd speler te laag is dat lijkt me duidelijk

Als ik lees at sommige Barca fans typ[en, zoals: is niet het niveau wat barca moet nastreven.... Ik ben dan benieuwd wat voor niveau wel? Want een van de beek kunnen ze niet eens betalen. barcelona zal stappen terug moeten doen, want topspelers gaan niet voor een euro per maand spelen voor Barcelona. FC barcelona zal de komende jaren niet 1 van de beste clubs ter wereld zijn, maar zal stappen terug moeten doen en hun schulden moeten gaan aflossen. Gooi het op de jeugd en ga weer groeien zou ik zeggen.

Sport had het ook al fout betreffende het nieuws over de komst van Dani Alves (dat hij dus niet zou komen). Ik geloof hier dan ook geen woord van. Naar mijn mening is Van de Beek nooit ter sprake gekomen, Barça heeft al genoeg talentvolle middenvelders in plaats van Van de Beek.

Dat je Van De Beek niet haalt kan ik wel begrijpen, maar hoe wil Xavi aan doelpunten komen dan? Geen van de middenvelders heeft veel diepgang of een behoorlijk rendement, terwijl de aanval nou ook niet bepaald een geoliede doelpuntenmachine is. Met het type middenvelders dat Barcelona heeft heb je aanvallers nodig die uit zichzelf voor doelpunten kunnen zorgen. Ik denk namelijk niet dat Memphis er 20 per seizoen gaat maken. Fati heeft die potentie wel, maar alleen Fati is niet genoeg.

Van welk geld kunnen ze hem dan überhaupt halen? Er is geen geld, dus geen rest maar eens aan de gezondheid van je club werken, voordat jullie nog verder vallen.

Ik zou hem bij Liverpool graag willen hebben, hij was afgelopen weekend ook weer super balvast en constant de bal naar voren. Het beeld van hem klopt op dit moment niet vind ik en met bewegelijke gasten als Salah, Mane, Firmino en Jota kan hij misschien niet zo goed jagen als die 4 (dan doe zij dan grotendeels), zijn voetbalintelligentie is gewoon erg goed en dat is bij die 4 weer minder logisch maar meer gevoelsmatig.

Natuurlijke intelligentie (messi) en aangeleerde (ronaldo) is beiden effectief, gecombineerd dodelijk gok ik zo

Onrealistisch, maar zelf zie ik er wel heil in.

Top. Met Koeman had ik dit ook nog wel zien gebeuren. We zitten goed qua middenvelders en van de Beek heeft al meer dan een jaar stilgestaan. Wat mij betreft mag hij het inderdaad ergens anders zoeken.

Kan ik me goed in vinden. Donny zou daar Coutinho 2.0 worden. Het middenveld is de best bezettte positie / de enige positie dat nog wereldtop is. Met Frenkie en Pedri hebben ze er 2 in de top 5 van meest waardevolle middenvelders ter wereld en Basquets wordt wel ouder maar was vrij recent nog de beste nummer 6 van de wereld. Gavi, Puig, Nico zijn prima opties om Busquets op den duur op te volgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren