Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘We hadden verwacht dat hij bij een grotere club zou terechtkomen’

Laatste update:

Feyenoord bereikte dinsdag overeenstemming met Southampton over de transfer van Jordy Clasie en de kans is groot dat de aanvoerder van de Rotterdammers, als hij het zelf ook eens is geworden met de club van zijn ex-trainer Ronald Koeman, een handtekening onder een vierjarig contract zal zetten.

/

Het ene na het andere op Varkenoord opgeleide talent uit de eigen jeugdafdeling maakt zodoende een mooie transfer, nadat Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi een jaar geleden al naar respectievelijk Lazio en FC Porto verhuisden. Behalve trots is er echter ook ongeloof in Rotterdam, aangezien het niet de echte topclubs in Europa zijn waarvoor voetballers De Kuip deze jaren verruilen.

“Southampton is een prachtige club en we weten dat Jordy een gevoelsmens is. Die vindt het prettig dat zijn oude trainer Ronald Koeman daar zit”, vertelt voormalig Feyenoord-aanvaller Gaston Taument, tegenwoordig werkzaam in de jeugdopleiding van de club, aan de Volkskrant. “Maar we hadden verwacht dat hij bij een grotere club zou terechtkomen. Dat hebben we bij meer jongens.”

Had je verwacht dat Jordy Clasie naar een grotere club dan Southampton zou gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 juli 2015 om 11:08

IIk vind het helemaal niet raar dat de overstap naar een middenmoot club in een topcompetitie wordt gedaan door eredivisie spelers. Het niveau ligt daar vele malen hoger. Bij een topclub kom je waarschijnlijk niet direct aan spelen toe, dus deze 'tussenstap' zie ik als ideaal. Aanpassen aan het niveau, en als je echt goed bent bewijs je jezelf ook bij dit soort clubs. Vervolgens kun je makkelijker doorstoten naar een topclub. Ideaal scenario, voetballen en ervaring op doen, jezelf bewijzen en dan doorgroeien in de loop van de jaren.

15 juli 2015 om 12:19

Porto is wel een topclub vind ik alleen geen top competitie.
Clasie maakt de goede stap als hij niet beter kan dan zit hij goed en maakt hij bij Southampton nog een stap dan speelt hij over 2 jaar bij een absolute topclub dus goede keuze voor hem en ook voor het nl elftal gezien de speeltijd.
De Vrij maakt ook kans op een transfer dus eigenlijk hebben ze allemaal de juiste stap gemaakt,ook Janmaat is bij Newcastle het niveau al aan t ontstijgen nog zo'n seizoen en dan maakt hij ook de stap naar de absolute top. Deze spelers hebben dus allen of een goede zaakwaarnemer of zelf een goede carrière planning.

15 juli 2015 om 13:10

Eens. De stap naar de echte top kan je alleen maken als je duidelijk de beste van de eredivisie bent. Dat is de afgelopen jaren niet meer voorgekomen. Denk dat Suarez de laatste echt grote speler was die uit Nederland vertrok. Ook hij ging niet eens direct naar een topclub. Hij was wel direct een van de beste van een topcompetitie.

Ideaal niveau voor Clasie lijkt me, past daar perfect op zijn plaats in een prachtige competitie met een trainer die hem het vertrouwen zeker zal geven! Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.

15 juli 2015 om 11:33

Ja na 2 goede seizoenen belandt hij waarschijnlijk bij liverpool

15 juli 2015 om 11:41

1 goed seizoen is genoeg om liverpool te overtuigen, aangezien het een southampton speler is

Dan zien ze het of zelf verkeerd en overschatten ze hun eigen spelers of de topclubs schatten de spelers van feyenoord te laag in..

15 juli 2015 om 11:04

Dat laatste niet denk ik. Alle 'toppers' uit NL komen bij subtop clubs terecht de Vrij, Wijnaldum, Clasie.
Enige uitzondering is Depay.
Zegt genoeg

15 juli 2015 om 11:06

En Blind, al valt het te bezien hoe verstandig die keuze is geweest gezien het aantal versterkingen op zijn plek dat Man Utd aantrekt.

15 juli 2015 om 11:06

En Blind. Alderweireld kwam in eerste instantie ook bij Atletico, die dat jaar de finale van de CL haalde.

15 juli 2015 om 11:09

Misschien is hij in principe geen basisspeler meer, hij kan echter alsnog aan veel wedstrijden komen. Als ie 25-30 wedstrijden speelt, heeft ie het super goed gedaan. Hij heeft ook het voordeel dat ie naast cvm ook linksback en eventueel lcv kan. Dat is bij bijvoorbeeld Clasie niet zo, waardoor het voor hem al veel moeilijker zou zijn om aan spelen toe te komen (bij ManU). Shaw is namelijk erg vaak geblesseerd en moet zich bij United ook nog bewijzen.

15 juli 2015 om 11:10

Bony zit op dit moment ook bij City.

15 juli 2015 om 11:12

Dan overschatten ze toch zichzelf
Suarez, Ibra, Afellay gingen ook naar topclubs. Dus de echte toppers gaan wel naar topclubs... Sneijder en KJH vergeet ik dan nog... die staken er echt bovenuit net als Depay dit jaar.

15 juli 2015 om 11:22

VD Wiel PSG.

15 juli 2015 om 11:25

Stap vooe stap van nederland naar engeland is al een grote stap. Laat hem nu maar eens lekker wennen . Stap hoger op kan altijd nog wanneer hij voldoende vooruitgang boekt. En het is echt geen schande als hij daar een jaartje langer over doet.

15 juli 2015 om 11:29

ja want het staat al vast dat depay het gaat redden .

15 juli 2015 om 12:00

Eriksen ging ook maar naar de Spurs.

15 juli 2015 om 12:59

Wijnaldum speelt nu bij een club die vorig jaar vocht om degradatie te voorkomen hoor. Newcastle is al jaren geen subtop.

15 juli 2015 om 11:05

Het eerste.

15 juli 2015 om 11:05

Inderdaad grappig dat alleen de fey mensen dit telkens denken. Verder een prima transfer voor hem. Ben benieuwd of hij een plekje kan afdwingen.

15 juli 2015 om 11:35

Kijk naar de vrij. Die stond als verdediger in het elftal van het jaar van italie. Het is ook een ontwikkeling. De jeugdopleiding gaat nu vruchten afwerpen. Zodra er meer spelers zijn die succesvol worden worden er hogere bedragen betaald.

15 juli 2015 om 11:07

Clasie is een leuke speler voor de Eredivisie en in grotere competities voor de middenmoot, maar ik denk dat hij in Nederland iets te overschat word. Ik mis bij Clasie iets, het venijnige voor een topcompetitie. Het is niet iemand die op z'n positie angst inboezemt bij spelers van Bpl. Er komt toch meer kracht bij kijken en hij zal het zwaar krijgen. Hij heeft inzicht, maar mist snelheid, techniek en kracht.

15 juli 2015 om 11:10

Voor mijn gevoel had hij voor een topclub ook al is hij meer een verdedigende middenvelder moeten scoren of inderdaad meer body moeten hebben.

15 juli 2015 om 11:17

Ik denk dat het niet per se snelheid is wat hij mist, maar hij heeft gewoon totaal geen fysiek (komt ook doordat hij klein is) en het 'belangrijkste' is dat hij na 70 min. Eredivisie al op is. Dan heeft meneer al kramp etc., terwijl hij hier spelers als Immers, Toornstra en El Ahmadi bij zich heeft, die meeverdedigen en veel meters maken. Laat staan dat hij een luie 10 a la Özil voor zich krijgt en het tempo (in de PL) nog hoger is, dan denk ik dat hij tekort komt. Tegenwoordig moeten middenvelders van alles wat kunnen, zoals Pogba, Touré, Bazoer. Of je moet een middenveld hebben waar iedereen elkaars tekortkomingen aanvult, zoals bij Barça wel een beetje het geval is (natuurlijk hebben zij ook exceptionele kwaliteiten).

15 juli 2015 om 11:36

Hou eens op over dat scoren. Hoeveel scoren busquets, guardado, verratti etc. Onzin voor die positie

15 juli 2015 om 11:41

Deze spelers die jij opnoemt hebben wel wat meer talent dan Clasie, he... je moet het wel in juist perspectief zien.

15 juli 2015 om 11:43

@world, je hebt gelijk, maar ik bedoel met snelheid, meer de handelingssnelheid in de Bpl. Denk jij dat ook?

15 juli 2015 om 19:49

Ik denk dat hij dat ook wel tekort komt voor het topniveau in de PL, maar bij Southampton is dat denk ik minder 'opvallend' / 'belangrijk' dan als hij bijvoorbeeld bij Arsenal had gespeeld.

15 juli 2015 om 11:11

Volgens mij heeft hij het niet over spelers van Feyenoord in het algemeen, maar geeft hij aan dat hij naast Clasie nog wat andere voorbeelden kan bedenken. In het geval van Clasie heeft hij ook gewoon gelijk: als Roma en Schalke ook op de loer lagen, kan het prima zo zijn dat hij verbaasd is dat Clasie voor het wat zwakker geachte Southampton koos.

15 juli 2015 om 11:15

Zo las ik het in ieder geval wel. Dat ze van al die spelers die genoemd worden hadden verwacht dat ze naar grotere clubs zouden gaan dan waar ze nu naar toe zijn gegaan...

Ik denk dat dat een beetje het probleem is van Nederland op het moment. Iedereen denkt nog steeds dat goede spelers in onze competitie gelijk naar topclubs kunnen. Dat is echter allang niet meer zo alleen incidenteel een uitschieter. We overschatten de spelers in onze competitie gewoon!

een grotere club? Ik vind dit een grote club in een grote competitie. 15 miljoen ontvang je voor een simpele stofzuiger. Denk dat je blij moet zijn als Feyenoord zijnde. Je krijgt er nog een betere speler voor een schijntje voor terug.

15 juli 2015 om 11:06

Hou eens op met dat denigrerende gepraat. Je kletst echt uit je nek, Clasie is gewoon de beste verdedigende middenvelder van Nederland op dit moment. Behalve zijn lengte kan hij alles. Vejinovic is echt niet beter dan Clasie.

15 juli 2015 om 11:13

Ik denk dat Vejinovic komend seizoen meer zijn stempel op Feyenoord gaat zetten dan Clasie het afgelopen jaar heeft gedaan. Ik denk dat Vejinovic goud waard gaat zijn, zeker ook als het even een beetje tegenzit.

15 juli 2015 om 11:19

Guardado?

15 juli 2015 om 11:24

Alleen een groot aantal supporters van Feyenoord zijn van mening dat Clasie zo goed is. Met van Hanegem op kop. En dat je zegt de beste verdedigende middenvelder? Guardado ook maar even vergeten? Daarnaast vind ik persoonlijk Vijnovic en Gudelje veel beter.

Veijnovic gaat jou en nog een hele grote groep verrassen. Hij wordt een stuk belangrijker dan Clasie ooit was.

15 juli 2015 om 11:25

Ik vind Vejinovic beter dan Clasie, omdat Clasie niet compleet genoeg is. Vejinovic beheerst alles redelijk, behalve het verdedigen, maar dat komt omdat hij van origine een 10 is. Dat kan hij nog leren en anders zet je een stofzuiger er naast en is het 'probleem' opgelost.

15 juli 2015 om 12:45

Ik zeg toch ook beste verdedigende middenvelder van nederland? Niet van de eredivisie, ik weet ook wel dat guardado dan beter is.

15 juli 2015 om 13:16

Beter dan Nigel de Jong, beter dan Blind? Daar denken de bondscoaches toch anders over.

15 juli 2015 om 13:23

Ik vind Gudelj en Veijnovic beter dan Clasie. Beide spelen in de Eredivisie. Dat hij dat niet vindt is jouw goed recht hoor. Ieder zijn mening.

15 juli 2015 om 13:33

Nigel de Jong was niet eens opgeroepen afgelopen interlands. Blind is verdedigend af en toe een slapjanus en daarom vind ik Clasie net wat beter.

15 juli 2015 om 19:50

De Jong werd niet opgeroepen omdat Hiddink Nederland overschatte.. We hebben meteen gezien hoe het afliep. Hij liet hem tegen de verkeerde tegenstanders wel spelen en tegen de goede niet..

15 juli 2015 om 11:14

In 88 hadden we Wouters. In 98 Numan. In 2010 Kuyt. Zonder deze stofzuigers en stille krachten red je het niet. Dus iets meer respect. Verder laat jouw reactie zien dat je weinig van voetbal weet.

15 juli 2015 om 11:41

Dus jij gaat Clasie vergelijken met deze bovenstaande mensen? Wouters was een stuk verder. Gemeen wanneer het moest. Numan en Kuyt zijn totaal andere spelers. En dan mij betitelen als een persoon die weinig van voetbal weet. Haha.

Ik vind Clasie een stofzuiger. Leuk voor de eredevisie maar gaat net als Blind gewoon af in Engeland. Alleen zijn Fysiek al is lachwekkend in zon competitie

15 juli 2015 om 11:56

Hij is eerder een verdedigende spelmaker, dan een stofzuiger, al is hij in beide erg ver ontwikkeld, wat natuurlijk ideaal is. Hij kan een bal afpakken en in één beweging door de spits alleen voor de keeper zetten, dat soort spelers zijn zeldzaam.

15 juli 2015 om 12:42

Is Blind afgegaan in Engeland? Heb niet uitsluitend slechte verhalen gehoord en hij speelt regelmatig, dus afgegaan lijkt me niet. Met de nieuwe transfers zal zijn speeltijd wel beperkt worden, maar Blind houdt zich prima staande.
Daarnaast denk ik ook dat clasie kan slagen bij Soton, mede dankzij Koeman

15 juli 2015 om 13:21

Klopt. Dit zijn spelers die door Nederlandse trainers gehaald worden en een jaar alle tijd krijgen om zich aan te passen.
Ook van Gaal ziet nu in dat het met Blind nooit de titel pakt, en haalt 2 versterkingen op zijn plek.

Dit verwacht ik ook met Clasie. Maar dat wil niet zeggen dat ik Clasie slecht vind. Ik denk dat hij beter zou slagen in de Duitse competitie dan in Engeland gezien zijn fysiek.

15 juli 2015 om 13:57

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat Clasie niet slaagt, maar bedenk wel even dat het hier om een top-drie record gaat qua transfersom betaald door Southampton. We weten nog niet de exacte cijfers, maar de Engelse media meldt 12 miljoen pond, dan is alleen Osvaldo (13) duurder geweest en Wanyama (12.5), Shane Long, Ramirez, Mané, Lovren, Pelle en Bertrand waren allemaal goedkoper dan Clasie.

Misschien goed voor het perspectief van ons in Nederland en verklaart ook waarom de Southamptonfans zo blij zijn met deze transfer (en noemen hem zelfs nog een bargain!).

Ik ben wel benieuwd welke ploegen uit Spanje in hem geïnteresseerd waren. Verder heeft Clasie de juiste stap gemaakt. Hier is hij zeker van een basisplaats, de coach die vertrouwen in hem heeft en ook nog al eerder heeft samengewerkt met hem. Hopelijk kan hij zich staande houden in de premier.

Dat zegt misschien wel veel over hoe snel eigen spelers daar worden overschat. Clasie is 'al' 24 jaar oud, heeft nooit CL hoofdtoernooi gespeeld en heeft geen basisplek in Oranje, hoezo verwacht je hem dan bij een absolute topclub?

15 juli 2015 om 11:27

En geen prijzen gepakt, slechts aanvoerder geweest van een team dat 4e werd in de Eredivisie. Amper Europese ervaring.. hij heeft nog geen enkele keer tegen een club als Barcelona of een land als Spanje gespeeld.

15 juli 2015 om 11:29

En die wedstrijd tegen Brazilië die er niet meer toe deed (waar hij nota bene alleen mocht invallen door een blessure) telt niet. Brazilië was allang gebroken.. bovendien stond het al 2-0 oid. Laat het eerst maar eens zien op een hoog niveau, voordat er allemaal hoge verwachtingen komen, dat is toch wat Feyenoorders zouden moeten doen: geen woorden, maar daden.

15 juli 2015 om 12:47

Ja blablabla prijzen dit prijzen dat. Kijk gewoon naar wat hij brengt in het veld, dat is enorm veel. Voetbal is een teamsport, die prijzen kan hij nooit in zijn eentje winnen.

15 juli 2015 om 19:53

Het is wel een feit dat zowel Louis van Gaal als Guus Hiddink Clasie niet beter opstelde ipv Nigel de Jong en Daley Blind. Ook lijkt Clasie de 209123e keuze geweest te zijn van Ronald Koeman, er zijn namelijk heel veel namen in de media verschenen waar Southampton mis greep.

Ik snap deze gedachten wel, maar de spelers van Feyenoord lijken vrijwel allemaal erg verstandige keuzes te maken. Clasie is een speler die als jong broekie al had besloten dat een jaar Excelsior hem meer zou opleveren dan een jaar op de bank bij Feyenoord, en hij kreeg natuurlijk gelijk. Een jaar later debuteerde hij al in Oranje. Deze jongen heeft een route uitgestippeld naar de top en als hij bij Southampton net zo presteert als bij Feyenoord dan zit hij daar over twee jaar. De Vrij is bij Lazio de leider van de verdediging, Janmaat was de beste speler van het seizoen, Pelle heeft het zeer behoorlijk gedaan bij Southampton, alleen Martins Indi viel wat tegen (al wisten de Feyenoordvolgers al wel dat dit niet hét talent was, dat was Stefan). Ik denk dat de Feyenoorders stuk voor stuk zeer verstandige keuzes maken, ze konden wellicht naar grotere clubs, maar bewijzen bij hun huidige clubs allemaal wel meerwaarden te zijn, en dat lijkt me toch ook wel wat waard. De Vrij, Janmaat en Clasie zullen nog wel een stap vooruit maken, en ook voor Pelle en Martins Indi sluit ik dat niet eens uit.

Southampton is iig een grotere club dan Feyenoord. Ik vind dat Clasie een betere overstap heeft gemaakt dan Wijnaldum.

Helaas is de keiharde realiteit dat niet alle Nederlandse talenten de stap rechtstreeks naar de top van Europa aan kunnen. Uitzonderlijke talenten zoals Depay misschien wel, maar het gat tussen de Nederlandse top en de Europese top is nog te hoog waardoor veel jongens een tussenstop nodig gaan hebben. Een Stefan de Vrij bijvoorbeeld kan - mits hij het goed doet - met nog 1 a 2 seizoenen een stap naar Juventus of Milan maken. Hetzelfde geldt voor Clasie. Hij zou zich eerst moeten bewijzen bij Southampton (wat overigens helemaal geen schande is). Mocht hij daar ook uitblinken (wat ik gezien zijn talent best verwacht), zie ik hem best een stap naar Arsenal of City maken met een jaar of 2-3 ervaring de Bpl...

Dit is toch juist ideaal? Als je echt goed bent bewijs je jezelf ook bij dit soort clubs in topcompetities. Je komt veel aan spelen toe en doet ervaring op. Vervolgens kun je die stap nog maken naar een topclub.

Ik vind het juist slim, de topclubs staan niet in de rij, dus kies je een leuke club, en als je daar goed speelt komt er vanzelf een club zie Schneiderlin. Ik zie trouwens vrijwel niemand bij een topclub terecht komen op Blind en Depay na, de laatste jaren. Zelfs Eriksen ging naar een subtopper.

Southampton speelt gewoon europa league en is sub top in engeland. Of kunnen daar iig naar toe groeien.
Clasie kan wel gewoon ja zeggen tegen een grotere club maar als hij daar geen aansluiting vind wordt het een moeilijk verhaal. Clasie heeft een coach als Koeman nodig en ik denk dat Koeman ook heel goed met dit soort jongens om kan gaan.

Boeiend, perfecte transfer dit voor Clasie niet te hoog en precies op zijn niveau, als die echt zo goed is dan kan die altijd nog een stap hoger maar hij moet eerst hier zich bewijzen.

Hij mag blij wezen met iedere club. Zal daar toch niet slagen, want is te klein. Komt alleen tot zijn recht in een Mickey Mouse competitie. De rest is te hoog gegrepen voor hem . Gelukkig heeft hij een coach die hem een handje boven zijn hoofdje zal houden, maar slagen doet hij niet

15 juli 2015 om 11:40

Goed dat je al weet dat hij niet zal slagen Opa.
Ik weet niet of je het wel eens doorhad, maar de beste voetballers ter wereld zijn juist 9 van de 10 x klein (geweest)
Denk aan pele, maradona, messi kan nog uren doorgaan. Lengte zegt echt niet zoveel als je wilt beweren.

Enfin,
Ik vind hem eigenlijk erg goed passen bij italiaanse competitie dacht ook dat hij voor een italiaanse club zou kiezen, maar dit is ook wel een leuke transfer waar hij lijkt me erg bij kan groeien. En idd wel fijn dat hij herenigd is met Koeman.

Is een mooie stap voor hem. Bij een grotere club zou hij verzuipen want niemand die hem kent. Met Koemans vertrouwen kan hij later eventueel nog een stapje maken naar een grotere club als Everton of Tottenham.

Southampton is onder Koeman gewoon een subtopper in Engeland. Spelen nog Europees ook dus wat wil je nog meer. Spelers gaan van Feyenoord meestal niet direct naar Man United, Barca, of Bayern nee. Daarvoor is het gat in niveau te groot. Zo'n tussenstap is daarom logisch.

15 juli 2015 om 12:26

hopen dat the saints een tussenstap is..en niet zijn plafond..en daar kan jordy alleen voor zorgen door hard te werken en stappen te maken echter met zijn 'vertrouwde' trainer daar aan het roer maakt het wel een stuk makkelijker dat te verwezelijken..

Prima club voor hem. Nieuwe omgeving en toch vertrouwde mensen om zich heen met Pelle en Koeman. Slim gekozen. Verwacht dat het begin wellicht wat stroef gaat verlopen maar dan hij na 2-3 maand een absolute aanwinst gaat blijken voor Southampton

Tja binnen Feyenoord-kringen worden al tijden termen gebruikt als "de nieuwe Xavi". Dan is het een koude douche als de buitenwereld het niveau van je speler(s) lager inschaalt dan dat je zelf doet. Maar het zegt vooral iets over Feyenoord: zelfoverschatting. Er zit zo vreselijk veel geld bij de topclubs, als die ook maar enige reden zien om een speler te halen, dan doen ze het echt direct.

We zitten in Nederland nu in een periode waarin er weinig echte toptalenten zijn. Dan kunnen we zelf wel grote woorden gebruiken, maar dat verandert niks. Alleen Blind en Depay hebben de laatste jaren echt een toptransfer gemaakt, waarbij die van Blind eigenlijk nog best een verrassing was. Alleen bij Depay was het onvermijdelijk, en dat zeg ik als Ajacied.

Toch weer een teruggang in nivo daar bij the Saints. Scheiderlin was hun beste speler. Daar haal je dan Clasie voor, die dan tegen die middenvelders van minimaal 190 moet opboksen.

Daarbij spelen ze met hun kleine selectie nu ook nog eens veel meer wedstrijden. De kans dat hun veel lager eindigen dat dit seizoen is zeer reeel.

Had ie beter naar Duitsland of Spanje kunnen gaan. Veel minder fysiek.

Als Cvm gaat ie in ieder geval de Engelse top niet halen. Daar moet je echt minimaal 190 zijn, en heel sterk, om de duels aan te gaan.

Ik had niet verwacht dat hij bij een grotere club terecht zou komen als ik eerlijk ben. Ik denk dat Southampton een prima club is voor Clasie en ik denk ook dat dit het plafond zal zijn van hem. Maar ik ben heel benieuwd wat hij kan laten zien in de Bpl, ik laat me verrassen!

gaston denkt dat ie hulptrainer is bij een real, een barcelona of een bayern munchen..het is slechts feyenoord dus zo geweldig zijn die jongens niet die daar spelen..met alle respect..!

Ja denk toch dat ze dan bij Feyenoord heel anders kijken naar hun spelers en er te hoge verwachtigingen bij hebben en inzien.

Al denk ik dat deze jongen gewoon een goede keuze maakt lekker bij een subtop club in Engeland naam maken en wennen aan het niveau en met Koeman daar aan het roer weet je dat je niet meteen ernaast gezet wordt en dat is ook wel lekker.

Als hij komend seizoen een top seizoen draait kan hij altijd een niveau hoger proberen en komen de clubs vanzelf.

Denk dat Taument een beetje teveel door een roze bril kijkt. Het niveauverschil tussen Eredivisie en Premier League is gewoon te groot om direct van een Nederlandse topclub naar een Arsenal of Man United te verhuizen. Of naar Barca, Real of Juventus... Dan is Southampton gewoon een prima club voor Clasie. En als hij één of twee seizoenen goed speelt, pikken die topclubs hem vanzelf op... het is hem echt gegund, want het gewoon een goede speler met een uitstekende mentaliteit...

Waar die verwachting vandaan komen dat ze hem bij een grotere club zagen is mij echt een raadsel. Clasie heeft het in de grote wedstrijden bij Feyenoord nou niet echt laten zien. Laat hem zich eerst eens bewijzen bij een kleinere club, mocht hij het daar goed doen kan hij altijd nog hogerop.

Had ik niet verwacht. Deze jongens waaren stuk voor stuk (nog) niet klaar voor een topclub. Vind nog steeds dat Southampton een risico neemt door Clasie te kopen als vervanger van Schneiderlin. Je vervangt een grote sterke middenvelder nu met een kleine middenvelder, maar we gaan het zien. Hopelijk bewijst hij mijn ongelijk en ontwikkelt hij zich daar verder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren