Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waterreus ergert zich groen en geel aan ‘circus Frans Hoek’ bij Oranje

Laatste update:

Ronald Waterreus heeft zich 'heel erg geërgerd' aan de beslissingen die de technische staf van Oranje de afgelopen maanden heeft genomen omtrent keepers. In de uitzending van Rondo van zondagavond zei de oud-doelman dat het selectiebeleid rond de keepers 'een beetje het circus Frans Hoek' is geworden. De keeperstrainer eist achter de schermen een prominente rol op, maar mede daardoor worden volgens Waterreus onbegrijpelijke keuzes gemaakt.

"Ik vind het fantastisch dat je een keeperstrainer aanstelt en die een zekere autonomie geeft, daar heb ik niets op tegen", maakte Waterreus duidelijk in het praatprogramma. "Frans Hoek heeft voor dat vakgebied natuurlijk ontzettend veel betekend en dat doet hij nog steeds." Toch was hij niet te spreken over de keuzes van Louis van Gaal en diens keeperstrainer. "Eerst moest Remko Pasveer erbij, want die was zo goed met zijn voeten, maar die was gewoon de reservekeeper van Ajax toen de selectie bekend werd (op 13 augustus, red.). Jasper Cillessen kon je niet van op aan. En nu Justin Bijlow ons in de laatste minuut redt, moeten we opeens Cillessen niet vergeten, want die zit er ook weer aan te komen?"

Waterreus doelt op een opmerking die Van Gaal maakte na de 0-1 zege op Letland. Hoewel Bijlow een late gelijkmaker voorkwam met een goede redding, zei Van Gaal dat er nog steeds een 'strijd onder de lat' plaatsvindt. "Jasper Cillessen is weer fit, speelt en heeft onder mijn leiding altijd goed gepresteerd. Vlak hem niet uit. En Mark Flekken heeft zich afgelopen dagen goed gepresenteerd", gaf de bondscoach aan." Waterreus vond het een 'heel aparte opmerking'. "En hoe fantastisch ik het verhaal van Mark Flekken ook vind, want ik houd van spelers die via niet-geëffende paden de top bereiken, wordt hij nu als soort nieuwe Edwin van der Sar c.q. Gianluigi Buffon voorgesteld als ‘Van Gaal-keeper’."

"En ondertussen zit Joël Drommel, die net eerste keeper van PSV is, moederziel alleen op een tribune in Letland. Waarom selecteer je vier keepers? Geen idee. Om een beetje interessant te doen, denk ik. Ja, ik heb me er heel erg aan geërgerd", vervolgde de zevenvoudig Oranje-international. Behalve Bijlow, Flekken en Drommel zit ook Tim Krul in de selectie. "Je had Drommel gewoon vertellen dat hij deze keer niet meegaat. Dan had hij eindelijk zijn dozen in Eindhoven kunnen uitpakken en een weekje rust kunnen nemen. De jongens hebben wedstrijden genoeg wedstrijden gespeeld. Ik vind het nu een beetje poppenkast worden."

Over de ontwikkeling van Bijlow was Waterreus goed te spreken. "Bijlow heeft vier interlands gespeeld en speelde vier keer alsof hij er al honderd jaar staat." Dat Van Gaal na afloop toch over Cillessen begon, kan volgens Ronald de Boer komen omdat de bondscoach een paar dagen daarvoor had gezegd dat niemand een vaste plek heeft onder hem. "Maar ik vind ook dat hij niets moet zeggen. Bijlow redt ons, heeft het fantastisch gedaan en kan, als hij fit blijft, nog vijftien jaar het shirt van het Nederlands elftal dragen. Geef hem dan ook het vertrouwen."

Waterreus was het daarmee eens en sprak De Boer, Ruud Gullit en Marco van Basten aan. "Jullie hebben alle drie op hoog niveau gespeeld. Dan is het toch gewoon lekker als je iedere week dezelfde keeper hebt staan, van wie je op aan kunt?" Met het selecteren en ophemelen van Flekken blijft de technische staf van Oranje echter de indruk wekken dat de ploeg nog geen vaste nummer één heeft. "Daarom noem ik het een beetje het circus Frans Hoek. Die komt dan ineens met zo’n naam, al weet ik dat Patrick Lodewijks (tussen 2018 en 2021 keeperstrainer van Oranje, red.) zijn naam ook eens heeft laten vallen. Nu is het hun ontdekking en die willen ze ook graag opeisen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nie vaak met reus eens maar nu wel.. waarom 4 keepers voor 2 wedstrijden?. Als er een geblesseerd raakt mag je altijd nog 1 oproepen want djanuma is er ook bij gekomen .

10 oktober 2021 om 20:53

Omdat hij de keepers met eigen ogen wil beoordelen?

10 oktober 2021 om 20:53

Ja slaat ook nergens op. En kijk tegen wat voor tegenstanders je moet.. in een oefencampagne begrijp ik het nog want dan wissel je je keeper wel is.

10 oktober 2021 om 21:40

ik pleit voor 6 keepers. je zal maar de pech hebben dat er 5 geblesseerd raken

10 oktober 2021 om 22:02

Reageer gewoon eens on-topic ipv dat gebash op Japie de hele tijd. Dat is nu wel leuk geweest...

Ben het met Japie zijn sarcastische opmerking eens. Waarom zoveel keepers inschakelen, je kan ze toch prima in actie zien bij de clubs. Ik zou gaan voor Cillessen en Bijlow, derde keeper in laten vullen door de gene die het best in de groep ligt of degene die het beste in vorm is. Nu komt het bij mij over als onnodig gegoochel.

10 oktober 2021 om 22:13

Oke, sorry baas. Doen we 6 keepers voortaan.

10 oktober 2021 om 22:15

Van Gaal wil die gasten ook spreken en zien hoe ze op coaching reageren. Vergeet niet dat hij er net twee maanden zit. Dan is het niet gek dat spelers eerst een tijdje zelf wil zien. Hij maakt binnenkort echt wel een keuze en dan valt er iemand af.

10 oktober 2021 om 23:17

wat vind jij dan van die 4 keepers bij Oranje momenteel?


10 oktober 2021 om 23:32

4 keepers is kansloos vind ik. Ik zou Bijlow en Cillisen sowieso meenemen en een derde zou dan om het even zijn. Of dat Krul Drommel of Flekken desnoods is maakt mij niet zoveel uit

11 oktober 2021 om 01:55

Ik vind het ook overdreven. Bijlow lijkt me onbetwist nummer 1 en de nummer 2 lijkt me Cillissen. Wie de nummer drie wordt dat boeit dan idd eigenlijk niet eens meer

Het is me wat allemaal...

Ik vind die Hoek wel komisch. Nergens wat gepresteerd maar hij wordt bij de KNVB neergezet als het orakel van het keeperstrainer vak en zo voelt hij zich ook

10 oktober 2021 om 20:58

Wat versta je onder presteren voor een keeperstrainer?

Onlangs het boek over van Gaal gelezen en daar komt Hoek toch naar voren als redelijk bekwaam persoon.

10 oktober 2021 om 21:04

@typende Boer dat je bv in je lange carriere bij meerdere grote clubs onder contract hebt gestaan

10 oktober 2021 om 21:10

Dus Ajax, Barcelona, Bayern München, Manchester United zijn geen grote clubs?

10 oktober 2021 om 21:11

Dat heeft hij toch ook? Ajax, barca, polen, bayern, united en oranje.

10 oktober 2021 om 21:12

daar heb je me. mits Van Gaal hem mee heeft genomen naar al die grote clubs want dan snappen we meteen waarom hij daar terecht is gekomen. Anders kunnen we ook gaan stellen dat Andries Jonker, Stuivenberg en Danny Blind ook heel goed zijn in hun vak. Van Gaal neemt graag zijn fanclub overal mee naartoe dus dat zegt niet veel over de capaciteiten van die mensen. Waar hebben Andres Jonker, Blind en Stuivenberg allemaal iets uitzonderlijks gepresteerd als Van Gaal er niet bij was?



10 oktober 2021 om 21:14

Ja japie_krekel: elke trainer heeft vaak een vast team waar ze mee werken. Je bent echt onzin aan praten hier.

10 oktober 2021 om 21:17

@afca_yiddo van mij mag elke trainer zijn pokermaatjes meenemen naar een club maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ze ook veel kwaliteit hebben

10 oktober 2021 om 21:23

@ Japie, jij zorgt altijd voor een lach op me gezicht maar wel altijd met een zachte vorm van schaamte. Eerst heeft iemand niets gepresteerd dan vraagt iemand wat jij daar onder verstaat en kom je met ‘ grote clubs’ dan blijkt deze Trainer echt bij vele topclubs te hebben gezeten dan wil jij er de weg er naar toe betwijfelen en haal je er meteen compleet andere trainers bij.

Ik heb een vermoeden dat jij nooit een schouderklopje hebt gehad en dus alle andere prestaties wilt bagataliseren.

10 oktober 2021 om 21:23

Cor Pot heeft mede door Dick ook bij veel grote clubs gezeten. Maar die kan er ook vrij weinig van..

10 oktober 2021 om 21:24

Kijkend naar de prestaties van die teams + keepers (om man united na) kun je best wat uit opmaken. In Engeland wordt hij zelfs: The Godfather of goalkeeping genoemd. Heeft de allergrootste keepers getraind en jij vraagt je af of hij veel kwaliteit heeft. Echt nogmaals: je praat echt onzin

10 oktober 2021 om 21:29

@Thamike je snapt toch zelf wel dat ik op grote clubs doelde die hem zelf hebben benaderd? Dat Van Gaal zijn fanclub overal mee naartoe neemt dat weet jij ook wel na al die jaren

10 oktober 2021 om 21:41

Vertel eens Japie: hoeveel keepertrainers ken jij die indivueel benaderd zijn door meerdere topclubs? Lol...

Zo hilarisch om te zien altijd. Dat je van die domme statements maakt is niet eens t grappigste. Dat je het erna nog soort probeert te onderbouwen dmv onzinnige argumenten, maakt het zo komisch en pijnlijk om te zien haha.

10 oktober 2021 om 21:49

Hoek is een autoriteit op het gebied van keepen. Hij heeft vijf jaar bij Ajax de keepers getraind onder Cruijff. Dat was voordat Van Gaal kwam.

Naast Van Gaal, heeft hij ook getraind onder Beenhakker en is hij ondermeer in dienst geweest van de FIFA, Denemarken, LA Galaxy en Galatasaray.

Dus iedereen in de voetbalwereld heeft hem hoog zitten, maar jij die niet eens weet waar hij heeft gewerkt, twijfelt aan zijn capaciteiten. Bijzonder

10 oktober 2021 om 21:52

@Japie: laten we het eens omdraaien: bij welke club waar hij werkte is alleen hij ontslagen vanwege zijn wisselvallige prestaties. (Dus niet omdat de hoofdtrainer eruit ging)

10 oktober 2021 om 22:09

@makallelele nu al helemaal niet meer. ik hoor eerst bijna alle Europese topclubs maken gebruik van de trainingen van Frans Hoek en nu hoor ik namen als Ajax, Denemarken, LA Galaxy en Galatasaray die hem dan benaderd hebben op het moment dat hij niet toevallig mee kwam in de zijspan van Van Gaal naar een club



10 oktober 2021 om 22:12

@afca_yiddo dat weet ik niet maar ik ken maar weinig keeperstrainers die ontslagen zijn. die staan meestal niet als hoogste in de rangorde bij een club en ze vinden dat wel prima, iemand die dagelijks een beetje balletjes op de keepers wil schieten en daar wat aanwijzingen bij geeft. de focus ligt meestal meer op de hoofdcoach. ik heb ook niet vaak een assistent coach ontslagen zien worden, mits er een nieuwe trainer kwam die zijn eigen staf wilde formeren

10 oktober 2021 om 22:14

@diegoreyes joh, maar die keeperstrainers worden ook niet zo overdreven gehypt als Frans Hoek. als deze man echt zo geniaal was en allerlei keepers enorm veel beter maakte waardoor ze enorm in transferwaarde stegen en steeds meer punten voor hun club gingen pakken dan hadden die grote clubs hem echt allang uit zichzelf benaderd hoor

10 oktober 2021 om 22:14

Dat je dat nu pas hoort geeft aan dat je geen benul hebt over wie je praat. Eerst een sterke mening verkondigen en dan pas leren wie Hoek eigenlijk is komt erg ongeloofwaardig over.

Welke keeperstrainers zijn in jouw ogen beter dan Frans Hoek?

10 oktober 2021 om 22:31

Japie, lekker weer dit. Loze opmerking maken en dan tot in den treure die opmerking proberen te verdedigen. Als je als keeperstrainer met je hoofdcoach mee kan naar de grootste clubs ter wereld, dan moet je natuurlijk nee zeggen om te wachten op al die andere topcoaches die altijd op zoek gaan naar nieuwe keeperstrainers als ze weer naar een andere club gaan....

10 oktober 2021 om 22:32

Zijn we weer lekker aan het zeuren. Nu gaan we de keeperstrainer aan pakken. Serieus, zometeen zijn de dokter en de perschef aan de beurt.

Who's next😬

10 oktober 2021 om 22:35

De materiaalman hebben we nog niet gehad

10 oktober 2021 om 22:37

@Formus waar zeg ik dat dan dat hij dat niet moet doen? Ik zeg alleen de KNVB hebben hem groter gemaakt dan dat hij is. Dan willen mensen zeggen hij zat bij allemaal grote clubs en dan zie je dat het alleen Ajax coaches zijn geweest die hem hebben meegenomen maar dat hij nooit zelf door een club is gehaald. Dat is verder niet erg maar ga dan niet doen of deze man het orakel is van het keeperstrainersgilde

10 oktober 2021 om 22:45

Misschien is ie wel het orakel van het keepersgilde? Weet jij toch (ook) niet? Maar even zonder onzin, jij zegt dat ie nergens gepresteerd heeft. En dat is zo'n loze opmerking, want dat heeft ie. Of t nou telkens onder Van Gaal was, doet er niet toe. Gepresteerd heeft ie. Dus je opmerking klopt niet, of het moet zijn dat geen enkele keeperstrainer überhaupt kan presteren. Maar heb niet het vermoeden dat je dat bedoelde. En na je opmerking wil je die met hand en tand verdedigen. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je opmerking onjuist was, maar dat je hem niks vindt qua persoon(lijkheid) of je stoort aan zijn houding oid.

10 oktober 2021 om 23:20

@fomus maar wat heeft hij dan precies gepresteerd bij die clubs? zijn die keepers allemaal slechter geworden toen Frans Hoek vertrok of waren ze allemaal slechter voor zijn komst en vele malen beter nadat Frans Hoek was gearriveerd? wat zijn de kwaliteiten van Frans Hoek die andere keeperstrainers niet hebben?

10 oktober 2021 om 23:25

@Japie ik zou voorstellen om het boek zelf eens te gaan lezen. Erg leuk om te lezen en kun je misschien nog iets van leren

11 oktober 2021 om 07:17

@Japie: jouw eigen definitie van iets presteren is langere tijd bij grote clubs onder contract staan. Dat lezen we hierboven allemaal terug. Vervolgens ga je je als een barbapapa in bochten wringen om hier alsnog een andere draai aan te geven. Kun je zonder wedervraag niet gewoon stellen dat je hier de plank misslaat?

11 oktober 2021 om 11:24

Nee, want de meeste coaches nemen altijd hun vriendjes mee. Hoe leg je het anders uit dat een club icoon als l Scholes moest vertrekken bij United voor een Andries Jonker of Stuivenberg?

11 oktober 2021 om 11:53

Ah, toch een wedervraag en geen antwoord.
Even voor jouw informatie: scholes had geen contract bij united en koos ervoor om pundit te worden. Hij moest dus niet vertrekken, hij vertrok zelf.

10 oktober 2021 om 21:01

Japie, het opleidingstraject Goalkeepercoach (C,B en A) van de KNVB is mede ontwikkeld door Frans Hoek. De man verdient in mijn optiek wel wat meer respect. De opleiding staat hoog aangeschreven in de rest van de voetbalwereld.

10 oktober 2021 om 21:04

@messino ik zeg niet dat hij geen respect verdiend. Ik vind alleen dat de KNVB hem een stuk groter heeft gemaakt dan dat hij is

10 oktober 2021 om 21:06

Ik denk altijd dat je moet kijken naar het resultaat. Hebben we geweldige keeperstrainers in de Europese top rondlopen? Leiden we geweldige doelmannen op in het afgelopen decennium? Dat kun je natuurlijk niet in de schoenen van Frans Hoek gaan schuiven, maar ik zie ook niet echt in waarom we 'm zouden ophemelen.

10 oktober 2021 om 21:10

@sirius precies. ik wilde hem ook niet neerzetten als een koekenbakker, alleen bij de KNVB doen ze bijna of hij het keepersvak heeft uitgevonden soms en dat vind ik erg overdreven

10 oktober 2021 om 21:22

“Nergens wat gepresteerd” vind ik anders respectloos overkomen. Heb een kleine drie jaar geleden een symposium van de beste man mogen bijwonen. Heel interessant en verhelderend, Frans is echt een vakman. Wat heb jij overigens gepresteerd om over de prestaties van Frans Hoek te mogen oordelen?

10 oktober 2021 om 21:25

@Japie, soms sla je de plank zo hard mis dat het verstandig is even niet te reageren maar jij gaat gewoon door. Haal die plaat voor je hoofd en praat over mensen waarvan je echt weet wat ze gedaan hebben en kijk dan of jij de competenties hebt om dat te beoordelen want uit je tegenstrijdige berichten blijkt dat je even lost bent.

10 oktober 2021 om 21:25

@messino ik niks, maar wat heb jij gepresteerd dan om je mening op een voetbalforum te verkondigen?

10 oktober 2021 om 21:27

@Thamike hoe weet je zo zeker dat ik de plank mis sla? Werk jij dagelijks wel met Frans Hoek dan om zijn competenties wel te beoordelen als geweldig?

10 oktober 2021 om 21:31

Japie, ik schrijf in mijn reactie dat ik een symposium heb mogen bijwonen. Dat gaf een inkijk in de denkwijze en werkwijze van Frans Hoek. Ik ken tevens de Goalkeeperopleidingen van de KNVB. Vind je het vervelend dat ik dan op een voetbalforum net even wat inhoudelijker reageer dan te roepen dat een Frans Hoek nergens wat gepresteerd heeft?

10 oktober 2021 om 21:36

@messini nogmaals zeg ik niet dat Frans Hoek er helemaal niks van kan maar het lijkt me ook geen toeval dat als Van Gaal niet bij een grote club onder contract staat, dat Frans Hoek met al de kwaliteiten die jij hem toebedeeld ook niet bij een grote club onder contract staat. waarom klopte een City, Real, Barca etc. dan niet voor hem aan toen Van Gaal nergens trainer was?

10 oktober 2021 om 21:47

@Japie, jammer dat je reactie met dat verhaal over de loodgieter door jou aangepast is naar een hele andere post. Toch laat ik mijn reactie daarop hieronder nog even staan.

Ik wil niet mijn gelijk halen hoor, maar dit is echt een lachwekkende reactie. Zelf ben ik een goed opgeleide voetbaltrainer binnen het amateurvoetbal. Ik vind dat ik het symposium dat ik volgde, maar ook de opleidingen bij de KNVB, op waarde kan schatten. Je mag zelf vinden van Frans wat je wilt maar jij geeft gewoon blijk enkel uit te gaan van vooroordelen en aannames. Fijne avond verder.

10 oktober 2021 om 21:53

"waarom klopte een City, Real, Barca etc. dan niet voor hem aan toen Van Gaal nergens trainer was?"

Hoe weet jij of die clubs niet hebben aangeklopt? Hoek heeft altijd een goede baan en aanzien in de voetbalwereld gehad.

10 oktober 2021 om 22:01

@makallelele ja, dan kan je ook zeggen dat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat een Michiel Kramer nooit door een Real of City is benaderd. er zijn maar weinig mensen die die clubs weigeren dus de kans is waarschijnlijker dat ze niet voor hem hebben aangeklopt

10 oktober 2021 om 22:04

@messino maar we hadden het er toch niet over of Frans Hoek goede symposiums kan geven? dat geloof ik direct dat hij dat heel goed kan. mijn reactie was dat de KNVB hem neerzet als een soort orakel van het keeperstrainersvak terwijl hij bijna alleen maar bij grote clubs heeft gezeten als Van Gaal daar toevallig trainer was en dat die clubs hem nooit zelf direct benaderden en als iemand echt zo goed is als dat de KNVB wil doen voorkomen dan waren die clubs echt wel uit zichzelf gekomen. dan zegt iedereen enorm vaal Europese topclubs maken gebruik van zijn keeperstrainingen. dan vraag ik welke clubs dat allemaal zijn en dan weet niemand daar een antwoord op

10 oktober 2021 om 22:10

Japie: jij begint met aannames dat hij nooit zelf benaderd is. Dat is puur speculatie. En zoals wel vaker haal je er puur willekeurige namen bij. Geen idee wat Kramer hiermee te maken heeft.

Daarnaast heb ik al aangegeven dat hij echt niet alleen met Van Gaal is meegegaan. Tenzij je Cruijff en Beenhakker ook koekenbakkers vindt.

Je kent zijn CV niet eens dus ik kan je op dit vlak echt niet serieus nemen.

10 oktober 2021 om 22:17

@makallelele hier bevestig je juist heel mijn punt. hij werd door allerlei Ajax coaches meegenomen. Je weet dat trainers altijd mensen meenemen die ze toevallig al kennen en die ze graag mogen. Welke Europese topclubs hebben hem zelf benaderd dan als hij echt zo geniaal is en keepers zo enorm veel beter maakt dat ze steeds meer punten voor een club pakken? of laat me raden? al die Europese topclubs liggen te slapen

10 oktober 2021 om 22:26

Eerst was het dat hij niet bij grote clubs heeft getraind. Daarna onder Van Gaal en nu is het onder Ajax coaches. Je past je argumenten gedurende de discussie steeds aan. Dan valt er niet normaal te discussiëren.

"Welke Europese topclubs hebben hem zelf benaderd". Dat weten wij geen beiden.

Mijn punt is dat je lichtzinnig doet over een keeperstrainer die alom gerespecteerd wordt in de voetbalwereld, terwijl je Hoek niet eens kent - getuige het gebrek aan kennis over zijn CV. Namen als Blind en Kramer erbij halen maken je argumenten echt niet sterker.

10 oktober 2021 om 22:39

Een keeper die alom wordt gerespecteerd door Ajax trainers en de KNVB betekend niet hetzelfde als gerespecteerd worden over heel de wereld

11 oktober 2021 om 01:15

Dat jii hem niet kent zegt meer over jou dan anderen. Hij wordt door veel clubs en bonden, waaronder de FIFA, ingehuurd. Dat is echt niet alleen Ajax en de KNVB

11 oktober 2021 om 11:02

Japie, naast vooroordelen en aannames die je volop maakt lijkt het er ook op dat begrijpend lezen een dingetje is. Want je verdraait het verhaal compleet man. Je weet volgens mij niet eens wat een symposium is. Ik heb toch geschreven dat Frans een inkijk heeft gegeven over zijn denkwijze en werkwijze? Theorie en praktijk kwamen samen. Hij staat aan de wieg van en methodiek die wereldwijd gebruikt wordt. Vaktechnisch gewoon super interessant. Die man weet waar hij het over heeft. Waarom kom jij dan weer met de opmerking: we hadden het er toch niet over of Frans Hoek goede symposiums kan geven? Jij hebt gewoon een narrige manier van reageren, want het is namelijk geen discussie die jij voert. Het is me inmiddels duidelijk dat niets in Frans Hoek je aanstaat, maar inhoudelijk heb je er verder geen oordeel over. Dat is gewoon lachwekkend. Je zet jezelf op z'n zachts gezegd een beetje voor schut.

11 oktober 2021 om 12:25

Japie...dus omdat jij denkt dat Grote clubs niet om Frans zijn kwaliteiten hebben gevraagd, vind je het te makkelijk om over zijn kwaliteiten te oordelen of die daadwerkelijk zo hoog zijn.

Noem 1 werkende keeperstrainer waar je dat wel kan of die misschien beter is dan Frans voor van Gaal of het Nederlands elftal?

11 oktober 2021 om 13:11

Weet je wat ik eigenlijk het apartste vind Japie, je argumenten snijden op zich wel hout, alleen het is gewoon niet mogelijk jou te overtuigen. Je vraagt veel te concrete informatie, terwijl je eigen mening (Frans Hoek heeft niks gepresteerd) gebaseerd is op het feit dat hij niet bij topclubs onder contract heeft gestaan (heeft hij dus wel). Welk argument is dan voldoende om jou van je (naar je eigen maatstaven) ongefundeerde mening af te helpen? Want je hebt een mening op basis van heel weinig (niks mis mee, als fans heb je weinig om op te oordelen) maar zodra iemand je wil informeren hoe je het ook zou kunnen zien eis je bizarre informatie, zoals elke dag Frans Hoek meemaken in zijn werk. Dus vraag me af 1) herken jij je hierin? En 2) waarom zit je op een discussieforum als je de lat zo hoog legt voor anderen om jou te overtuigen? Dat laatste is een oprechte vraag en geen aanval. Ik vind het leuke aan VZ om met een onderbouwde mening te komen en die te verdedigen, maar als andere met betere argumenten komen laat ik me graag overtuigen.P.S. Mits is niet hetzelfde als tenzij (sterker nog, het is het antoniem).

11 oktober 2021 om 16:16

Niet alleen de KNVB. De Amerikaanse bond volgt hem volledig. En die Amerikanen denken toch altijd alles zelf het beste te weten en te kunnen. Dus als je daar viet aan de geind krijgt dow je dus wel iets goed. En zijn persoonlijkheid daar moet je van houden, maar als keeperstrainer zijn er weinig die beter zijn. Want aps het evolueren gaat in het keepen loopt hij altijd voorop. Alleen vind hij zepf ook heel.erg dat hij de beste is. Ik hou ook niet zo van die borstklopperij. Maar Iknsnap kan je uit eigen ervaring zeggen dat hij gewoon geweldig goed is in zijn vak.

10 oktober 2021 om 21:08

Ik kan eerlijk gezegd geen keeper noemen die onder van Gaal en dus Frans Hoek slecht presteerde. Hij speelde zelfs een tijdje met de oude Butt en piepjonge Kraft destijds, die hebben beiden nooit zo goed gespeeld als toen bij Bayern.

Van Gaal gaf laatst zelf al aan dat hij alles omtrent de keepers aan Frans Hoek overlaat, dus je kunt er ook vanuit gaan dat Frans Hoek het idee Krul in 2014 heeft verzonnen. Als je terugkijkt op zijn carrière en de keepers hierbij beoordeeld heeft hij gewoon altijd goed werk geleverd. Je roept dus maar wat.

10 oktober 2021 om 21:13

Frans hoek is de beste keeperstrainer die Nederland ooit heeft gehad. En nergens wat gepresteerd? Heb je überhaupt wel een idee wie Frans Hoek is?

10 oktober 2021 om 21:18

Frans Hoek is de keepersversie van Andries Jonker. Twee grijze muizen die nooit op eigen houtje iets gepresteerd hebben en vooral met hun neuzen in de theorie-boeken hebben gezeten. Maar als Louis van Gaal je mag, dan kun je best een eind komen.

10 oktober 2021 om 21:24

Dat blijkt wel met Danny Blind. Overal hopeloos gefaald en die is nu weer assistent coach omdat hij toevallig dikke maatjes is met Van Gaal

10 oktober 2021 om 21:55

Dus Cruijff en Beenhakker zagen het ook fout door Hoek mee te nemen? Ik schat hun mening toch echt een stuk hoger in dan Japie van VZ

10 oktober 2021 om 22:06

@makallelele en dat recht heb je ook. als jij wel van mening bent dat de man enorm veel kwaliteiten heeft, enorm vele gepresteerd heeft en zowat de uitvinder is van het keepersvak dan kan ik dat ook respecteren

10 oktober 2021 om 22:49

Eerder de keeperstrainerversie van Johan Cruijff.

10 oktober 2021 om 21:28

Japie_krekel, hier zit je toch echt mis. Frans Hoek is misschien wel de beste keeperstrainer ter wereld. Zijn trainingsmethoden worden bij bijna alle topclubs gebruikt. Ik heb zelf eens een training van hem mee mogen maken, maar de details waar die man op lette, dat had ik nog nooit gezien. Daarna heb ik daar zelf als jeugdtrainer nog wel eens gebruik van gemaakt om mijn keepers wat kleine dingetjes bij te leren.

10 oktober 2021 om 21:38

Ik zeg ook niet dat hij er helemaal niks van kan maar welke Europese topclubs maken allemaal gebruik van zijn trainingen dan?

10 oktober 2021 om 21:49

Japie: stop nou gewoon. Geef gewoon toe dat je ernaast zit. Frans hoek is in zijn vakgebied echt een grootheid.

10 oktober 2021 om 21:55

Dan zal ik je eerst de methode van keeperstraining voor Frans Hoek en van nu moeten uitleggen. Voorheen werd keeperstraining voornamelijk apart gedaan van de groep, Frans Hoek schreef als keeper van Volendam zijn scriptie over keepers en dat was de basis van zijn latere methode. Zijn idee is namelijk dat keepers eigenlijk veel meer leren van wedstrijdsituaties en die kun je niet nabootsen als je ze individueel training geeft. Je kunt veel beter een wedstrijdsituatie pakken en daarop tips geven, dan iedere keer een zelfde trap geven. Uiteindelijk is een keeper geen 100x per wedstrijd aan het duiken, maar vooral zichzelf aan het positioneren en zijn verdediging neer aan het zetten. Na 1992 kwam daar ook nog het voetballende deel bij. De methode van meer groepstrainingen dan individuele keeperstraining is uiteindelijk de standaard methode geworden en wordt bijna overal gebruikt, ik denk letterlijk overal zelfs.

10 oktober 2021 om 22:01

Toen Frans Hoek stopte als keeper pikte Cruijff hem meteen op en haalde hem naar Ajax in 1985. Van Gaal leerde hem in zijn periode als assistent kennen en nam hem in 1997 mee naar Barcelona. Cruijff had daar al de methode van Frans Hoek geïntroduceerd en Frans Hoek heeft daar tot 2003 gezeten (Van Gaal maar tot 2000). Door de jaren heen is Hoek steeds meer groepstraining gaan en steeds minder individuele keeperstraining, waardoor keepers eigenlijk steeds belangrijker zijn geworden in de opbouw van elftallen en daar wordt dus ook meer gebruik van gemaakt door Frans Hoek zijn doorbraak in de jaren 80. In Engeland is hij een legende, noemen ze hem God of Goalkeeping.

10 oktober 2021 om 22:41

Wat is daar dan zo baanbrekend aan? Iedereen weet toch dat er op een wedstrijd hele andere druk staat dan op een trainingspartijtje en dat je spelers daarom beoordeeld op wat ze in een wedstrijd laten zien?

10 oktober 2021 om 22:51

Dat niemand het deed, behalve Frans Hoek. 60 jaar geleden speelde iedereen ook 2-3-5. 4-3-3 was ook baanbrekend toen, nu is daar niets aparts aan. Voor de keeperstraining is hij wat Johan Cruijff voor het totaalvoetbal was, namelijk de grondlegger.

10 oktober 2021 om 22:55

Daarbij is de druk inderdaad anders, maar het ging dus juist om de training. Een individuele training betekent vaak 1 en dezelfde persoon die op dezelfde manier ballen op doel trapt, juist tijdens groepstrainingen kun je op wedstrijdsituaties trainen en daar worden keepers dus beter van dan van 1000x hetzelfde getrapte balletje pakken. Dat iedereen dat nu doet komt doordat iemand het als eerste deed.

11 oktober 2021 om 12:34

Japie snapt dit niet Nijogeth. Ik heb het ook al geprobeerd uit te leggen. Je komt met feiten, Japie reageert oppervlakkig met hele merkwaardige vragen en niet ter zake doende opmerkingen. Japie is niet oprecht geïnteresseerd, dat zie ik hier gebeuren. Hij mist kennis van zaken maar schrijft en passant dat Frans Hoek nergens wat gepresteerd heeft. Daar moeten we het dan mee doen. Een gebrek aan kennis kan maar zoals hij reageert is dat gewoon respectloos richting het adres van Frans Hoek.

Bijlow doet het niet minder dan Cillessen en daar zit veel meer rek in, dus die moet je lekker laten staan. Enige nadeel aan Bijlow is dat hij weinig ervaring heeft met wedstrijden op het allerhoogste niveau. Maar het lijkt wel een jongen die goed met druk om kan gaan, hij stond toch al op een hele jonge leeftijd in een volle kuip.

10 oktober 2021 om 21:04

Hij krijgt die ervaring alleen maar als hij zulke wedstrijden ook mag keepen. Ik zie inmiddels graag dat Bijlow blijft staan. Cillessen heeft bij mij afgedaan, geen goede prof. Veel te veel discussie rondom hem. Bijlow zit in een goede flow. Maakt een steady indruk.

Ik gok dat dit is om Bijlow scherp te houden. Blijven presteren, want er ligt altijd concurrentie op de loer. Daarbij zal Van Gaal van dichtbij willen zien wat zijn opties zijn en dus bijvoorbeeld Flekken erbij halen.

Waar hebben we het over? Het gaat "maar" om de keepers, dit is helemaal geen discussie waard. Bijlow is gewoon de nummer 1 op dit moment, de rest doet er niet toe.

10 oktober 2021 om 21:12

Maar een keeper? Een keeper is cruciaal in een elftal. Bijlow kan geblesseerd raken dus de rest doet er wel degelijk toe. Krul en Drommel wil je echt niet onder de lat hebben en die Flekken ken ik eerlijk gezegd niet. Cilessen wordt je in ieder geval niet zenuwachtig van als die moet spelen dus lijkt me de logische 2e man.

Vier keepers slaat ook nergens op. Misschien dat Flekken nog 1 keertje speelt voor Nederland tussen nu en volgend jaar winter, alleen zodat van Gaal z'n keuze voor hem kan goedpraten, maar dat is toch nul procent concurrentie voor Bijlow, Drommel en Cillessen.

10 oktober 2021 om 21:02

Drommel zit echt wel onder Bijlow en Cillessen hoor. Flecken kan ik niet beoordelen, maar wat ik van Drommel heb gezien is het echt geen Nederlands elftal materiaal

10 oktober 2021 om 22:50

Drommel heeft twee keer bij Twente moeten doorbreken, hij is gruwelijk inconsistent. Maar hij heeft z'n leeftijd mee. Flekken heeft de afgelopen vier jaar volgens mij 25 bundesliga wedstrijden gekeept en is al 28. Meeste wedstrijden heeft ie gekeept op het derde niveau van Duitsland. Zeg nooit nooit natuurlijk maar komaan.

11 oktober 2021 om 13:11

Dus als laatbloeier doe je er niet meer toe? Flekken heeft een wat andere route gevonden in zijn carrière dan de meeste andere spelers maar dat maakt hem niks minder. Gewoon kijken naar zijn kwaliteiten en aangezien ik hem nu beter vind dat Krul en Drommel mag hij lekker de tweede keuze zijn.

Er valt nergens kritiek op te hebben, dan maar het keepersbeleid. Ik vind dat ze een keer positief mogen zijn. Waarom altijd afzeiken? Zijn ze soms niet voor Oranje?

Nederland heeft geen uitgesproken nummer 1 keeper. Het is allemaal om het even. Dus ja ik begrijp Louis en Frans wel dat ze er nog niet helemaal uit zijn.

Heb weinig met Bijlow. Heeft redelijk gekeept. Maar op t moment is het bedroevend met de Nederlandse keepers. Als Cilessen speelt is hij over het algemeen de meest allrounder van allen. En dat zegt jammerlijk genoeg

10 oktober 2021 om 21:17

DieHalveMalle. Wat kan Bijlow dan niet in jouw ogen? In mijn ogen is het toch wel de compleetste keeper sinds Edwin.

10 oktober 2021 om 21:33

Omdat hij waarschijnlijk bij Feyenoord speelt. Is dat het niet dan zou ik ff je bril of lensen schoonmaken..

10 oktober 2021 om 21:34

Bijlow heeft het gewoon nog nooit op een hoger niveau dan de Eredivisie laten zien, dus wat dat betreft vind ik het twijfelachtig. Het zou beter zijn als hij bij een club gaat keepen die ook wat betere tegenstanders in Europa tegenkomt.

Elke keer als ik Bijlow zie keepen word ik blij en ben ik zo dankbaar dat we van Cillessen af zijn. Van alle keepers na prime Stekelenburg eigenlijk. Er staat eindelijk weer een echte topper tussen de palen. Ben het dus helemaal met Waterreus eens dat al dit gedoe interessant doenerij is. Bijlow is gewoon de beste, klaar. Wees blij dat je weer een zekerheidje erbij hebt qua basis elf.

Ach ja, circus Waterreus is ook geopend wanneer hij als analist plaatsneemt. Ergens had het gestructureerder gekund, maar van Gaal wil gewoon meerdere keepers zien. Als ik de keepers zie, snap ik dat ook wel. Bijlow bewijst nu de nummer een te zijn, maar daarachter twijfel ik ook. Zowel Drommel als Krul zijn het voor mij niet, Flekken ken ik niet en Cillesen heeft toch veel interlands gespeeld. Logisch allemaal dus.

Frans Hoek wilde Manuel Neuer niet hebben bij Bayern Munchen.
Ze vonden hem niet goed genoeg. Van Gaal en Hoek kregen ruzie met Uli Hoeness die Neuer graag wilde halen.
Louis van Gaal werd ontslagen en het eerste wat Bayern deed was Neuer halen haha.

11 oktober 2021 om 16:31

Als je feiten weer wilt geven, dan moet je dat wel juist doen. Ze vinden dat er geen 40 miljoen moet betalen als je zelf goede keepers hebt. Dat is ff een heel ander iets als wat jij zegt. Er werden oo dat moment andere prioriteiten gesteld om het elftal te versterken. Dus als je bijdehand dingen wil roeoen, roep dan wel de juiste feiten.

Ik begrijp het wel wat de staf van het Nederlands Elftal aan het doen is. Ze zoeken gewoon naar 3 goede keepers waar we de komende tijd mee vooruit kunnen. Bijlow heeft het nu goed gedaan, die is nu de nr.1. Maar wat hebben we verder dan nog? Pasveer, te oud en net niet top. Krul ook niet goed genoeg. Over Drommel hebben ze duidelijk twijfels. Dus dan ga je het weer over Cillissen hebben en dan probeer je eens iemand uit die je er misschien bij wil halen. Niks mee mee toch? Als je Drommel naar huis had gestuurd geef je een duidelijk signaal af dat je hem niet meer nodig hebt. Nu laat je toch nog zien dat je hem er bij wil houden en dat hij het nu met Flekken moet uitvechten.

Ronald is beledigd omdat de PSV-keeper naar de tribune is verwezen. Gut o gut. Ronald is ook geen coach en in de verste verte geen Frans Hoek, een grootheid in het vak "keeperstrainer".

Waterreus die enorm overdrijft en een aantal dingen verward (dat het gaat om de kwaliteit van de keepers en niet de rangorde die ze bij hun club hebben). Niks nieuws volgens mij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren