Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waanzinnige voorselectie van regerend kampioen Spanje

Laatste update:

Bondscoach Vicente del Bosque van regerend wereldkampioen Spanje heeft zijn voorselectie van dertig spelers bekendgemaakt. Zoals verwacht mocht worden van de groepsgenoot van het Nederlands elftal zijn het louter spelers van naam. Met name op het middenveld en in de aanval is de selectie ijzersterk. De belangrijkste afwezigen lijken Roberto Soldado (Tottenham Hotspur), Isco en Álvaro Arbeloa (beiden Real Madrid) te zijn.

/

Del Bosque heeft dertig fantastische spelers opgeroepen en het lijkt voor de coach nog een behoorlijk probleem te gaan worden om zeven spelers af te laten vallen. Ander Iturraspe van Athletic Bilbao is wellicht de meest verrassende naam in de voorselectie. De middenvelder zal het WK waarschijnlijk niet gaan halen, maar door een fantastisch seizoen heeft hij het toch geschopt tot de voorselectie.

Andere belangrijke spelers die Del Bosque niet heeft opgeroepen, naast de in de introductie genoemde namen, zijn Mario Suárez (Atlético Madrid), Beñat (Athletic Bilbao), Iñigo Martínez (Real Sociedad), Marc Bartra (Barcelona), Gabi (Atlético Madrid), Asier Illarramendi (Real Madrid), José Callejón (Napoli) en Ander Herrera (Athletic Bilbao).

De voorlopige selectie:

Doel: Iker Casillas (Real Madrid), José Reina (Napoli), David de Gea (Manchester United)

Verdediging: Sergio Ramos (Real Madrid), Gerard Pique (Barcelona), Raul Albiol (Napoli), Juanfran (Atlético Madrid), Jordi Alba (Barcelona), Daniel Carvajal (Real Madrid), Alberto Moreno (Sevilla), Cesar Azpilicueta (Chelsea), Javi Martinez (Bayern München)

Middenveld: Xavi (Barcelona), Andrés Iniesta (Barcelona), Cesc Fàbregas (Barcelona), Xabi Alonso (Real Madrid), Koke (Atlético Madrid), Sergio Busquets (Barcelona), Santi Cazorla (Arsenal), Juan Mata (Manchester United), David Silva (Manchester City), Ander Iturraspe (Athletic Bilbao), Thiago Alcántara (Bayern München), Jesús Navas (Manchester City)

Aanval: Diego Costa (Atlético Madrid), David Villa (Atlético Madrid), Fernando Llorente (Juventus), Álvaro Negredo (Manchester City), Pedro (Barcelona) en Fernando Torres (Chelsea).

Voorlopige selecties

Rusland
Bosnië-Herzegovina
Duitsland
Ghana
Algerije
Kameroen
Verenigde Staten
Costa Rica
Uruguay

Definitieve selecties

Brazilië
Engeland
Japan
Mexico
Honduras
Zuid-Korea
Zwitserland

Dit Spanje wordt wereldkampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeven spelers moeten er nog afvallen dus, dat lijkt me nog een behoorlijke klus. Gelukkig zit Arbeloa er niet bij, daartegenover mis ik Isco en Raul Garcia. Andere afwezigen zijn Gabi, Callejon en Diego Lopez. Maar goed, dat is aan de coach.

Ik lees wel in de spaanse media in allerlei peilingen en verschillende sites dat bijvoorbeeld Torres, Villa, Fabregas en ook Xavi op basis van dit seizoen eigenlijk niet mee zouden mogen, maar ik vraag me af of Del Bosque zulke jongens zomaar laat vallen.

13 mei 2014 om 13:27

Denk dat het het laatste kunstje wordt van Xavi en zijn generatie genoten, dus die neemt del bosque zeker mee.
Zou wel een unieke prestatie zijn wanneer het ze lukt 3x Europees en 2x wereldkampioen.

13 mei 2014 om 13:43

2x Europees kampioen is het vooralsnog.

Wat ik misschien nog wel het opvallendst vind, is dat deze selectie mogelijk gewoon nog beter is dan de vorige selecties op eindtoernooien. De spitspositie en de backs waren het zwakke punt maar daar hebben ze nu ook meer dan genoeg goede keuzes. Bovendien is de selectie alleen maar dieper geworden met namen als Javi Martinez en Koke.

13 mei 2014 om 14:51

zitten toch wel heel veel spelers tussen die een matig jaar hebben gehad of die nu gigantisch uit vorm zijn.

13 mei 2014 om 14:59

Dat klopt maar dat is altijd. Aan de andere kant staat ongeveer de helft van de basis ook gewoon in de Champions League finale dit jaar. De overige zijn kampioen in Duitsland, Engeland en eventueel ook Spanje als Barcelona kampioen wordt.

13 mei 2014 om 15:17

3x 1968, 2008, 2012

13 mei 2014 om 15:18

Bayern wat al een tijdje niet goed speelt, Navas en Negredo moeten het toch doen met invalbeurten. Barcelona speelt echt Dramatisch en Atletico madrid speelt echt heel anders dan ze bij de Nationale ploeg doen, dus of die jongens mee kunnen of gaan in dat systeem is maar de vraag.

Verder vind ik Sergio Ramos wel echt de man in Vorm.

13 mei 2014 om 15:19

Ik bedoel 1964.

13 mei 2014 om 16:20

Ik nam natuurlijk aan dat hij op rij bedoelde anders heb je natuurlijk ook Duitsland met 3 van beiden waardoor het niet uniek is.

13 mei 2014 om 23:40

Idd je hebt gelijk.

13 mei 2014 om 13:27

Een Xavi zal die lijkt mij sowieso niet laten vallen. Deel van de kern van dit Spanje. Echter een Torres, Villa en Fabregas hebben niet bovengemiddeld gepresteerd dit seizoen. Een Fabregas is echter wel een speler die je denk ik altijd kan gebruiken voor de voorhoede en het middenveld. Is als die bij Barcelona speelt echt wel een belangrijke schakel omdat het altijd een speler is met diepgang.
Villa en Torres blijven natuurlijk altijd goede spitsen, maar voor hun club hebben ze niet echt goed gepresteerd dit seizoen. Villa heeft het echter altijd goed gedaan bij Spanje, waardoor die lijkt mij toch wel geselecteerd wordt. Torres blijft ook gewoon een spits met genoeg kwaliteiten, die ook genoeg heeft gescoord voor Spanje. We shall see, maar het is zeker een lastige taak.

13 mei 2014 om 13:33

Fabregas een belangrijke schakel voor Barcelona? Wanneer je socios, penyes en culers erna zal vragen, zal vrijwel elke ondervraagde aangegeven dat Fabregas dit seizoen waardeloos was. Vooral de laatste seizoenshelft.

13 mei 2014 om 13:35

2e seizoenshelft idd waardeloos. Komt ook omdat hij verkeerd werd gebruikt, namelijk in de spits. 1e seizoenshelft 1 vd meeste assists van Europa. Al met al zou ik Cesc zeker meenemen

13 mei 2014 om 14:20

Fabregas is zeker een belangrijke schakel voor Barcelona. Heeft echt een hoop diepgang als die speelt en heeft toch ook echt voldoende creativiteit voor Barcelona. Speelde eerste seizoenshelft echt gewoon goed, maar tweede inderdaad minder. Echter speelde heel Barcelona minder, dus om hem dat nou te verwijten.

13 mei 2014 om 14:38

Ik zou hem zeker meenemen, dat staat buiten kijf. Echter vond ik de uitspraak dat hij een belangrijke schakel voor Barcelona is misplaats, en nog steeds. Cesc heeft geweldige kwaliteiten, maar daar is dit seizoen weinig van uiting gekomen. En dan vooral die tweede seizoenshelft. Hij werd inderdaad misbruikt, maar dat doet niets af van mijn stelling dat Cesc geen belangrijke schakel is geweest voor Barcelona, en dat hij waardeloos heeft gespeeld de afgelopen wedstrijden. Dat zijn gewoon eigenlijk feitjes.

Echter heeft hij inderdaad zijn kwaliteiten, en is La Roja een heel ander verhaal..met een ander team en andere coach. Hem niet meenemen zou een vergissing zijn.

13 mei 2014 om 16:20

Cesc zal komen voor de bank, had persoonlijk hier liever Isco gezien. Selectie is eigenlijk niet heel anders dan de afgelopen jaren. Alleen hebben ze nu nog een sterke spits erbij die in vorm is.

Ik denk dat Del Bosque de meeste wedstrijden zo zal spelen (zie opstelling), hoewel het fysiek zwaar gaat worden voor spelers als Alonso en Xavi. Maar over de wissels mag hij niet klagen.

Casillas
Azpili
Pique
Ramos
Alba
Javi/ Alonso
Busquets
Silva
Xavi
Iniesta
Costa
13 mei 2014 om 13:34

Del Bosque is loyaal aan Reina altijd geweest dus logisch dat hij hem niet laat vallen zelfde geld voor Casillas, de Gea heeft gewoon veel meer potentie dus logisch dat die mee gaat.

Torres in de nationale ploeg is toch nog wel vaak belangrijk, was de topscoorder van de Confederations Cup en dan waren er wel 4 bij tegen Tahiti maar hij heeft een bak aan ervaring. Tot nu toe heeft die Torres nooit laten vallen maar hij heeft nu wel met Negredo, Diego Costa en Llorente meer opties.

Enige voordeel wat Torres heeft is dat hij in het verleden heeft bewezen goed te functioneren in het spelletje wat Spanje speelt, de andere spitsen niet.

Niet zo gek dat Raul Garcia er niet bij is, veelal invaller bij Atletico en nog nooit opgeroepen door del Bosque, zelfde geld voor Callejon al heeft die een goed jaar achter de rug maar del Bosque is loyaal.

13 mei 2014 om 14:43

Reina gaat alleen mee voor de gezelligheid hoor. Enorm goede sfeermaker en ligt goed in de groep.

13 mei 2014 om 14:52

Speelt ook gewoon wekelijks bij Napoli natuurlijk en doet het goed, tuurlijk ook voor de sfeer dat weet ik maar hij keept ook gewoon constant.

13 mei 2014 om 15:01

Gewoon een uitstekende derde keeper die al jaren mee gaat. Nu Valdes geblesseerd is, is dat gewoon de meest logische keuze.

13 mei 2014 om 14:04

Haha Raul García ben je mal ofzo

13 mei 2014 om 15:34

Moet je eens nagaan! Bij de spaanse selectie zitten spelers als Isco en Callejon er niet eens bij, op de bank hebben ze spelers als kaliber Silva, Cazorla en Fabregas.

En dan komen wij met Clasie, de Guzman, Veltman. Om maar even het verschil aan te geven in kwaliteit.

13 mei 2014 om 18:08

Villa, Torres, Cesc en Xavi staan wellicht (op Cesc na) voor hun laatste WK. Deze mannen hebben Spanje de successen van de afgelopen jaren gebracht. Torres scoorde in de EK-finale de winnende. Xavi was dé regisseur op het Spaanse middenveld en Villa is topscorer aller tijden van La Furia Roja.
Deze mannen kan Del Bosque niet laten vallen. Zij zullen zeker nog van waarde zijn voor Spanje. Ik ben zelf altijd een enorme fan geweest van David Villa. Na zijn blessure bij Barça is hij achteruit gegaan, maar hij blijft een geweldige spits. Hopen dat Villa en zijn ploeggenoten het laten zien komende zomer.

De namen die niet geselecteerd zijn, zouden al de dragers zijn van het Nederlands Elftal van nu zowat.

13 mei 2014 om 13:47

Idd. Als ik al die namen lees van Spanje voel ik me als Nederlander wel heel klein. Wie van Nederland zou mee kunnen met de Spanjaarden. Alleen Robben en Van Persie lijkt me.

13 mei 2014 om 13:59

Daley Blind?

13 mei 2014 om 14:21

Ik gun het die jongen en hij heeft veel progressie geboekt, maar meekunnen op een middenveld met Xabi Alonso, Iniesta en Xavi is nu nog geen sprake van he. Het niveauverschil tussen de competities is daar te groot voor, dus dan zal Daley eerst moeten verkassen naar Spanje of Engeland.

13 mei 2014 om 14:23

@haarlemmer. Als wat zou je hem meenemen dan? Waterdrager?

13 mei 2014 om 14:45

Hahahahahahaha.

13 mei 2014 om 13:52

Ja en als je tegen dit Spanje 4-3-3 gaat spelen (denk gerust weer aan onze verdedigende kwaliteiten) teken je al voor 0 punten.

13 mei 2014 om 14:28

Gelukkig gaat voetbal niet alleen om namen en individuen, alhoewel sommige quasi kenners dat nog steeds lijken te denken. Blijft ook een ingewikkeld team, motivatie, sociaal proces. Zo kunnen al die spelers van Spanje bij elkaar denken dat ze allemaal geweldig zijn en dat kan natuurlijk een gevoel van overschatting en verslapping oproepen. Denk ook dat je veel beter een goede mix kunt hebben van uitmuntende spelers en waterdragers. Niet dat ik hiermee zeg dat Nederland het beter voor elkaar heeft, maar als je daar net tussen in zou zitten, bedoel voeg Ramos en Busquets toe aan Nederland dan zit je denk beter.

Zoveel goede spelers...i'm jelly

Denk toch dat er een Zuid Amerikaans land het WK wint door het 'thuis'voordeel. of in geval van Brazilie zonder aanhalingstekens.

13 mei 2014 om 13:51

Phoe ja zeg wat een namen. Zet daar die van ons tegenover en je lacht je de ballen uit je broek helaas. Hoewel het verschil op het Wk2010 ook groot was qua selecties hebben wij het de Spanjaarden toch verdomd lastig gemaakt in de finale.

Als Louis het voor elkaar krijgt een zeer hecht collectief te smeden, van mijn part door 5-3-2, kunnen wij, Nederland nog steeds vice-wereldkampioen, het iedereen lastig maken. Niemand op de hele planeet voetbalt graag tegen Hollanda. Zelfs na een desastreus verlopen Ek2012 praat men nog altijd met veel respect over ons kleine landje. Wij zijn en blijven voor al deze landen een hele lastige tegenstander. Nu zal ik wel een giga lading aan kritiek en hoongelach over me heen krijgen maar daar lig ik niet wakker van. In Nederland is men alleen kampioen in het afbranden van haar eigen nationale trots! Totdat het WK begint en dan weer massaal als oranje leeuwen achter de ploeg gaan staan. Lukt het niet dan gaan ze weer met z'n allen brullen, zie je, ik zei het toch.

Als Van Marwijk ons wereldkampioen had gemaakt in 2010 was het verdedigende blok op het middenveld met N. de Jong en M. van Bommel de meest geniale vinding geweest uit onze voetbalgeschiedenis.

Tegen het hedendaagse Spanje is dominant willen voetballen gewoon een domme tactiek.
De Spanjaarden hebben zoveel technisch zeer begaafde spelers, nou laat ze maar lekker tikken dan. Belangrijkste is dat je als gehele team verdedigend goed staat en super gevaarlijk bent in de counter, dan kun je ze pijn doen. Met wingbacks die enorm snel omschakelen zoals een Janmaat en van der Wiel, een dirigent als Sneijder die de dieptepass verzorgd, de enorme snelheid van Robben en wellicht Depay én het uiteindelijke afmaken door van Persie. Laatstgenoemde zullen we enorm afhankelijk van zijn en dit is dan ook het toernooi om voor eens en voor altijd het ongelijk van de critici te bewijzen.

13 mei 2014 om 19:12

@koempel

Helemaal met je eens. Je legt de vinger precies op de goede plek.

Heelijke selectie uiteraard! Overigens blij dat Llorente er voorlopig tussen zit, deed het bij juve zeker niet slecht. Al denk ik wel niet dat hij veel zou spelen

13 mei 2014 om 13:35

Ze zullen Llorrente zeker nodig hebben. Hoewel de selectie op papier gruwelijk goed is, hebben ze in Spanje zeker behoefte aan elke aanvaller die de diepte in kan duiken. Llorrente is daar zeker een kei in.

Wauw wat een selectie. Dat wordt nog moeilijk om uit deze groep 7 man af te laten vallen. Wie van deze sterren moet je in godsnaam thuis laten. Ik denk ituraspe en torres verder zou ik het niet weten.

13 mei 2014 om 13:37

albiol, moreno, ituraspe, llorente, torres, Carzola en juafran denk ik dan.

Sws spelers die bij nederland toch dicht bij de basis zouden staan, zegt wel een beetje wat over het machtsvertoon van spanje.

13 mei 2014 om 14:26

Juanfran sowieso niet. Die gaat basis rechtsbak spelen volgens mij.

13 mei 2014 om 16:18

Lijkt mij toch echt carvajal.

13 mei 2014 om 16:19

Cazorla dicht bij de basis? Ha, laat me niet lachen. 10 (overdreven natuurlijk, voor de mierenneukers) klassen beter.

13 mei 2014 om 18:12

Zijn jullie Azpilicueta vergeten als rechtsback? Die maakt een even zo grote kans na dit seizoen..

Deze selectie is toch niet normaal man! Puilt uit van de kwaliteit.

Ppff, ik krijg nu nog minder zin in de eerste wedstrijd van Nederland op het Wk...

13 mei 2014 om 13:52

Echt he, ben blij dat Van Gaal 5 verdedigers gaat opstellen. Wat mij betreft belt hij even of hij Mourinho's bus mag lenen....dat we gaan verliezen is een gegeven, maar hopelijk niet met een 5-0.
Dan heeft die hele WK helemaal geen waarde meer.

13 mei 2014 om 14:58

Bij voorbaat ben je nooit kansloos en je kunt vooraf nooit zeggen dat verliezen een gegeven is dus overdreven reactie. Spanje is favoriet, maar je hebt altijd kans, in het verleden al vaak genoeg verrassingen gezien.

Best bizar dat er bijna geen een speler tussen zit die niet de halve finale van de cl heeft gespeeld.

13 mei 2014 om 13:27

Of kwart finale bedoel ik.

13 mei 2014 om 14:41

Koke, juanfran, Torres Sergio Ramos, Xabi Alonso, Diego Costa
Casilias genoeg spelers die dit
Seizoen die de halve finale hebben gespeeld.

13 mei 2014 om 14:54

Precies wat hij beweert dus..

13 mei 2014 om 14:56

hij zegt het wat raar misschien, maar hij bedoeld het net juist ook andersom elke speler heeft dus bijna in de kwartfinale van de cl gespeeld is eigenlijk wat hij zegt (geen een speler die niet in de kwartfinale heeft gespeeld)

13 mei 2014 om 21:15

Dat zeg ik.
Eigenlijk meer spelers in de kwartfinale.
In mijn ogen ook weer de favoriet voor de titel.

Wat een selectie
Moet je al die spitsen zien terwijl hun kracht op het middenveld is
Achterin ook sterk en op doel een fenomeen

Hopelijk haalt torres het! Negredo en llorente mogen wel afvallen en dan kunnen costa & torres in de spits

13 mei 2014 om 13:34

llorente en negredo verdienen het meer dan Torres, hebben allebei een goed seizoen achter de rug en bij Torres wil het maar weer niet lukken.

Pff wat een middenveld. Zij beschikken tot de beste middenveld van alle WK landen.

13 mei 2014 om 14:18

Ik schat het middenveld van Duitsland net zo hoog in

13 mei 2014 om 13:31

Want Barcelona is geen goede ploeg?

13 mei 2014 om 13:33

Haha zielige reactie een beetje. Valt allemaal wel mee..? 3 eindtoernooien op rij gewonnen.... Allemaal spelers van topclubs... Veruit de beste selectie van alle 32 deelnemende landen... Maarja zodra het Barca is is het niet goed meer he

13 mei 2014 om 13:34

..............

Want die kunnen er alle 7 helemaal niets van natuurlijk?..

13 mei 2014 om 13:39

Helemaal mee eens Fitbal.
Spanje is inderdaad geen favoriet.

@ donjoe, Beste selectie van alle 32 landen?
mwa, ik vindt Duitsland en Brazilie net zo goed hoor.

13 mei 2014 om 13:49

Brazilie is ook goed maar halen het qua selectie niet bij Spanje in mijn ogen, zeker niet in de breedte.

Duitsland is ook geweldig, deze 3 teams samen met Argentinie lijken mij toch de grootste kanshebbers. Duitsland en Brazil hebben bijv. Geen echte topspits.

13 mei 2014 om 13:51

Klose is wel een echte toernooispits.
Die moet je niet onderschatten

13 mei 2014 om 13:57

Klopt ja daar twijfelde ik nog over evenals Mario Gomez. Zijn prima spitsen maar inmiddels toch niet echt wereldtop meer. Klose staat er wel altijd op een WK, nu is ie alleen wat jaartjes ouder

ik zou torres lekker thuis laten, straalt laatste 2 jaar echt helemaal niks uit

Gabi had er best bij gemogen in plaats van Mata of Cazorla ofzo. Je hebt genoeg van dat soort type spelers rondlopen, en Gabi heeft het 5 keer zo goed gedaan dit seizoen.

Schandalig goede selectie...

En toch gaan we van ze winnen de 1e poulewedstrijd. Ondanks dat ze best wel wat kwaliteit hebben

13 mei 2014 om 13:34

"best wel wat kwaliteit"

Understatement²

13 mei 2014 om 13:49

Sorry nee.. gaat em niet worden

13 mei 2014 om 15:02

Ja denk je? 8-0?

Wat een selectie zeg!
Op papier sterker dan Brazilie nog...

Die namen zijn één voor één om van te watertanden wat kwaliteit betreft. Zelfde geldt voor de lijst van afwezige belangrijke spelers. De concurrentie is moordend in Spanje. Je zou gekscherend kunnen stellen dat het bijna 'cheaten' is om de beschikking te hebben over deze namen. Absolute topfavoriet voor de titel. Voor Oranje wordt het letterlijk en figuurlijk een schoolreisje ben ik bang...

13 mei 2014 om 13:33

Ja, letterlijk een schoolreisje? Dat zal mij benieuwen dan. Als Oranje gewoon degelijk speelt, dan kan men van zowel Australië als Chili winnen en dat volstaat voor de volgende ronde, maar het is ook geen schande als het huidige team niet weet te winnen van Chili.

13 mei 2014 om 13:54

Ja, zeker de helft van de selectie van Oranje mag deze trip dadelijk als schoolreisje beschouwen. Volop proeven, genieten en zoveel mogelijk leren. Natuurlijk overdrijf ik wat en zal de tweede plek in de poule zeker haalbaar moeten zijn. Zeker met Van Gaal als coach. Die moet in mijn ogen samen met Robben en V. Persie dat extra brengen wat nodig is om o.a. van een Chili te kunnen winnen. Ben benieuwd wat hij uit zijn hoge hoed zal toveren.

Keeper is eigenlijk de enige "zwakke" plek die ik in deze selectie zie.
Waarschijnlijk staat bijv een Koke gewoon wissel en dat vind ik persoonlijk een van de beste middenvelders op dit moment.

13 mei 2014 om 13:36

Casillas en De Gea zwak? Dacht het niet!

13 mei 2014 om 13:37

Keeper zwakke punt, ben jij wel goed in je hoofd. Casillas en De Gea zijn wereldkeepers.

13 mei 2014 om 23:51

Ja ik ben goed bij mijn hoofd en ja ik vind zowel de Gea als Casillas beide geen wereldtop.
Er zijn nu zeker vijf kepers beter, dus kun je ze moeilijk wereld top noemen.
Courtois, Cech Buffon neuer Sirigu muslera. En dan komen de Spaanse keepers een keer.

13 mei 2014 om 13:41

Casilias is nog steeds een geweldige keeper, volgens die redenering heeft dan elk land buiten Duitsland en Italie op het wk een "matige" keeper.

13 mei 2014 om 13:57

België mag je ook in dat zogezegde rijtje plaatsen met Courtois...

14 mei 2014 om 13:21

Ja en Mourinho en Ancelotti snappen er beide niets van. Casillas was een geweldige keeper, nu zijn er velen beter.

14 mei 2014 om 18:10

@nerrazzurri9 ja belgie inderdaad ook maar ik was snel aan het schrijven en dat waren de landen die toen bij me opkwamen.

13 mei 2014 om 13:44

Keeper zwakke plek? Dus je vind Casillias (1 vd beste keepers van afgelopen decennium), Reina (prima keeper Liverpool / Napoli) en de Gea (grootste keeperstalent vd wereld met Courtois) zwakke keepers?

13 mei 2014 om 13:49

De Gea is zo enorm overhyped.
Casillias, Neuer, Courtois, Buffon, Muslera, Cech, Hart, allemaal beter dan De Gea.

13 mei 2014 om 14:02

Muslera en Hart..? Nou dan heb ik liever de Gea. Zit al jaren bij een topclub en is nog hartstikke jong. Wordt zichtbaar beter en beter.

13 mei 2014 om 14:08

De Gea zit nu pas 2 jaar bij een echte grote club. Dit jaar is United niet eens een topclub te noemen eerlijk gezegd.

13 mei 2014 om 15:13

Een topclub ben je, onafhankelijk van de vorm waarin de club verkeerd. En Courtois heeft ook nog niet bij een grote club gezeten dus wat is je punt?

13 mei 2014 om 15:26

Gozer, ga niet fakking bijdehand lopen doen.
De Gea zit nog niet jaren bij een topclub -- feit.

Dus ik zeg niets geks, daarnaast reageerde ik op Don Joe, en meot jij eens verder lezen dan je neuslang is ajaxcunian.

13 mei 2014 om 23:37

Nou en? Overigens won de Gea met Atletico al de Europa league..

Hij is een wereldkeeper en zou op basis van zijn prestaties eerste keeper moeten zijn.

Ik stoor me nog steeds als Braziliaan aan Diego Costa in de selectie van Spanje..... Precies de speler die we nodig hebben.

Echt een fantastische selectie... Hoop dat het gebrek aan diepgang en het eindeloze breien ze opbreekt dit WK. Toch echt een favoriet wel gebaseerd op het spelers materiaal.

13 mei 2014 om 13:51

Ja kan ik me wel voorstellen. Diego Costa zou jullie team compleet maken. Fred en Jo vind ik toch minder. Coutinho ook niet mee tja.. Daarentegen wel thuisvoordeel en Neymar gaat sowieso.vlammen

13 mei 2014 om 14:07

Ja thuisvoordeel is zeer belangrijk voor Brazilie. (ondanks alle perikelen rondom het Wk)
Fred past goed in het systeem, dus dat zou zomaar kunnen werken. Feit is wel gewoon dat een Diego Costa gewoon een vergelijkbaar type is met veel meer mogelijkheden en kwaliteit.

Ik hoop echt dat Scolari er wel echt alles aan gedaan heeft om hem bij Brazilie te krijgen en dat hij zelf die (in mijn ogen onbegrijpelijke) keuze heeft gemaakt. Anders vind ik dat toch vrij apart van hem.

13 mei 2014 om 14:09

Tja regels moeten gewoon veranderen slaat kant noch wal. Spelen ca. 3 elftallen met brazilianen op WK.

Prachtige selectie, maar we moeten ons niet rijk rekenen. Vooral waken voor Chili. Dat is een geoliede machine die al een aantal sterke landen totaal van de mat hebben gespeeld. Indien Chili het voor elkaar krijgt om ons van de eerste plek af te houden, zie ik de bui hangen. Dan tref je waarschijnlijk Brazilie en dan kan het alle kanten op. Zeker in Zuid Amerika.

13 mei 2014 om 14:07

Brazilie speelt denk ik liever tegen een team met de spelopvatting van Spanje dan Chili. Dus dat ben ik met je eens.

13 mei 2014 om 14:40

In Brazilie, tegen Brazilie heb je denk ik echt heel veel geluk aan je zijde nodig om te winnen. Spanje moet alles op alles zetten om Brazilie te ontwijken. Ik snap verder ook niet dat hier makkelijk gedacht wordt over Chili. Ik speel liever tegen Nederland, dan tegen Chili.

13 mei 2014 om 15:54

Ja logisch snap ik ook. Al moet ik zeggen dat Spanje echt een selectie heeft om jaloers op te worden. (met name op de spits....)

Een wereldspeler van Mata die nog fris is, Iniesta die weer een goed seizoen speelt... En dan ook nog de Silva's van deze wereld. Ik ben heeeeel benieuwd of ze het tempo hoog kunnen houden. Als dat zo is, zie ik maar weinig ploegen in staat om ze te kloppen.

Oei, wat een krankzinnige selectie is dit. Het zou zijn als Spanje een 4e eindtoernooi op rij pakt. Echter zie ik dit WK naar een Brazilie of Argentinie gaan. Spanje heeft zo een ongelofelijke selectie. Die hebben de beste lichtingen die ik ooit bij een landen team hebben gezien (Brazil jaren 90 was ook goed maar niet zo een brede selectie). In dit team zijn zelfs spelers 15 tm 30 van topkwaliteit

We kunnen ook nog uitschrijven jongens.....

mooie namen, maar daar blijft het ook bij.. je hebt meer een echte team nodig om de WK te winnen, Spanje gaat niet makkelijk krijgen zoals 4 jaar terug! spelers als Xavi, iniesta, Alonso zijn ook ouder geworden.. en dat zijn toch de regisseurs op het veld in de spaanse team de voorhoede stelt niks voor want er speelt toch maar 1 spits.. de rest zal middenvelders worden zoals altijd bij spanje

13 mei 2014 om 13:36

Die mooie namen hebben op zowel club als landen niveau alles gewonnen wat er te winnen viel, dus met dat team zit het volgens mij wel goed. Dan hebben ze dit jaar in tegenstelling tot voorgaande jaren ook nog eens een spits die in vorm is en makkelijk het net weet te vinden. En dat middenveld is zo verschrikkelijk gruwelijk, die tikken iedereen weg!!

13 mei 2014 om 16:29

alles heeft een einde ook in de voetballerij .. kijk naar Barca die zijn zelf tegen alles en nog wat weg getikt! ik ga wedden dat Spanje niet eens half finale haalt... kijk es naar Belgische team prachtige namen maar dat wordt hem ook njiet!! deze WK gaat een hele Gekke worden mark my words

13 mei 2014 om 16:41

Overdrijven is ook een vak, dat Barca niet lekker draait ok maar tegen wie zijn ze dan weggetikt?? En begin nou niet over Munchen vorig jaar want we zijn inmiddels meer dan een jaar verder.

En om nou de vergelijking met Belgie te trekken, wat hebben die gewonnen dan? De spelers van Spanje hebben echt alles gewonnen dus die weten wel wat erbij komt kijken om grote wedstrijden te spelen.

Tsja... dit zeg ik al een tijdje, denk je nou echt dat er ook maar één land kans maakt tegen dit team? Die gaan het gewoon weer winnen joh. Een brazillie, duitsland, argentinie of wat dan ook maakt geen enkele kans. Al drie toernooien op rij denken we dat er iemand is die ze uit het toernooi kan gooien, maar dat is echt missie kansloos.

13 mei 2014 om 13:50

Brazilie geen enkele kans... Ben jij de confederations cup vergeten vorig jaar? Lijkt me toch een graatmeter. Spanje werd compleet weggespeeld en kwam niet onder de druk van Brazilië uit.

13 mei 2014 om 14:33

Ben het met je eens dat Spanje overrompeld is. Toch denk ik dat deze vernedering alleen maar in het voordeel van Spanje zal zijn.

Dit overkomt ze denk ik geen tweede maal. Mocht Spanje Brazilië in welke ronde dan ook tegenkomen, zal ik mijn geld op Spanje zetten.

Het enige wat Spanje tegen zich heeft, zijn de eindzeges van de vorige toernooien. Het is toch haast ondenkbaar dat ze nog een toernooi zullen winnen???

Wat een geweldige voorselectie, echt om jaloers op te zijn. En dan te bedenken dat spelers als isco, soldado, Garcia en gabi nog geen eens geselecteerd zijn. En dan worden er ook nog eens 7 spelers verwijderd voor de definitieve lijst, wat een klus moet dat zijn voor del bosque.

Pfff wat een selectie zeg! Zal dit de opstelling worden dan?

Casillas
Carvajal
Pique
Ramos
Alba
Busquets
Alonso
Silva
Fabregas
Iniesta
Costa
13 mei 2014 om 13:35

Denk wel dat Xavi basis zal staan.

13 mei 2014 om 13:50

Ja daar twijfelde ik over, maar zou goed kunnen inderdaad.

13 mei 2014 om 13:36

Op basis van wat verdiend Fabregas een basisplaats?

13 mei 2014 om 13:51

Op basis wat hij altijd laat zien bij Spanje en het vertrouwen van Del Bosque in hem heeft denk ik dat die voor hem kiest. En dat Fabergas dodelijk kan zijn met ruimte achter een verdediging en Costa 1 op 1 voor de keeper zetten.

13 mei 2014 om 13:54

Vind hem juist bij Spanje altijd enorm tegenvallen, was nooit de speler die we zagen bij Arsenal bijvoorbeeld.

Maar een andere mening mag je hebben.

13 mei 2014 om 14:00

Maar Del Bosque houdt altijd lang vertrouwen in zijn spelers, daarom denk ik dat ie gewoon speelt. Hij heeft ook meer diepgang in zijn passing dan Xavi en dat kun je met Costa in de spits goed gebruiken.

13 mei 2014 om 14:04

Fabregas heeft nog nooit op een groot toernooi in de basis gestaan, zal mij dus verbazen dat hij na een matig seizoen het opeens wel staat.

13 mei 2014 om 13:47

Denk dat Carvajal vervangen wordt door Azpilicueta, Busquets door Xavi en Fabregas door Mata, om Silva dan op 10 te laten spelen.

13 mei 2014 om 13:53

Heb je Del Bosque ooit weleens over Busquets horen praten? Dan weet je dat die als een van de eerste op het wedstrijdformulier staat, die speelt dus altijd indien fit. En Mata heeft bij Spanje nooit een basisplaats weten te bemachtigen, denk niet dat dat er nu wel van gaat komen. Silva komt altijd vanaf de zijkant, bij City en ik denk ook bij Spanje.

13 mei 2014 om 14:21

Busquets haalt del Bosque er nooit uit. Waarschijnlijk stelt hij Pedro ook op. Die is eigenlijk de enige speler die veel diepgang achter de verdediging heeft.

13 mei 2014 om 18:48

Jesus Navas ook, maar die heeft een iets minder seizoen gehad, ondanks dat ik hem altijd wel wat vind toevoegen bij Spanje.

13 mei 2014 om 14:34

Zou Carvajal nog omruilen voor Azpilicueta, die jongen speelt echt ijzersterk.
Carvajal heeft zeker potentie, maar mijn keuze zou zeker Azpilicueta zijn

Ook zou ik er voor kiezen om met 2 snelle buitenspelers te spelen, Iniesta naar het midden dan. En dan Jesus Navas (niet zo'n heel sterk seizoen gespeeld, maar kan toch zeker ballen) en Silva op de vleugels

Edit : Zie nu pas dat Pedro ook is opgeroepen, dan zou je met Silva en Pedro op de vleugels kunnen spelen

13 mei 2014 om 14:46

Carvajal speelt ook ijzersterk. Foutloos onder andere tegen Bayern zegt wel wat.

13 mei 2014 om 15:00

Ja daar heb je gelijk in, in mijn ogen is Spanje er alleen nog maar sterker op geworden. Vorige eindtoernooien vond ik de LB positie hun achilleshiel. Nu kunnen ze kiezen tussen Carvajal en Azpilicueta.
2 top spelers, die verdedigend zeker hun mannetje staan. Azpilicueta is nog maar 24 en Carvajal is nog maar 22. Dus die kunnen nog heel wat jaartjes mee

Ook hebben ze nu een spits in vorm (al vind ik hem nog geen geweldenaar, eigenlijk zijn eerste seizoen waarin hij vlamt) Maar blijf het vreemd vinden om Diego Costa tussen de selectie te zien, net als ik het vreemd zou vinden om Douglas of de Guzman bij Nederland te zien spelen

13 mei 2014 om 16:20

Dan zie ik het toch liever zo.

Casillas
Jaunfran
Ramos
Pique
Alba
Thiago
Xavi
Navas
Silva
Iniesta
Llorrente
13 mei 2014 om 16:34

Waarom speel je met 2 Cm's op de CVM posities? En geloof me Busquets is daar onomstreden hoor! Ik zou Thiago daar nooit neerzetten, die leidt nog te vaak onnodig balverlies en dat is op die positie dodelijk! Xavi speelt daar ook nooit dus waarom je die 2 daar neerzet is me echt een raadsel!

13 mei 2014 om 16:58

Jij denkt serieus dat Xabi zijn basis plaats verliest aan Thiago

13 mei 2014 om 17:02

Thiago kan daar prima spelen hoor, is ook zijn plek bij Bayern. Xavi leidt daarnaast ook niet of nauwelijks balverlies dus kan daar ook prima uit de voeten. Met hun 2 heb je zoveel meer voetballend vermogen dan met een Busquets of een Xabi. Vooral voor het spel dat Spanje wil spelen. Spanje zal net als op ieder ander toernooi iedere wedstrijd 65%+ balbezit hebben, dus kan je beter meer proberen te creeeren in de tijd dat je de bal hebt, dan extra defensieve kwaliteiten inbouwen voor de overige 35% dat je de bal niet hebt. Maargoed, dat zal voor jou ook wel een raadsel zijn, jij weet het allemaal!

13 mei 2014 om 18:22

Was dat die wedstrijd waarin hij balverlies leed waar een goal uitkwam en een oorvijg van Pep kreeg?

Als je al zegt dat je met Alonso en Busquets geen voetballend vermogen hebt dan heb je te weinig weddingen van hun gezien denk ik. Die 2 zijn juist geniaal op die positie, e kunnen het spel verlegen met 1 à 2x raken en ze weten bij balverlies precies waar ze moeten lopen om de pass eruit te halen. Jij onderschat het belang van die 2 echt enorm!!

14 mei 2014 om 16:33

Xabi Alonso wordt te oud, hij heeft niet meer de kwaliteiten die hij vroeger had. Het spel van Madrid past daarom perfect bij hem. Achteruit leunend, zodat hij alleen zijn verdedigende taken hoeft te doen en het lanceren van Ronaldo/bale. Dan nog liever Busquets, al denk ik dat Xavi die rol beter in kan vullen. Thiago heeft daarnaast de creativiteit om iemand vrij voor de keeper te zetten, iets wat je Busquets ook maar zelden ziet doen. Ik onderschat de kwaliteiten van Xabi niet hoor en van Busquets voor Barcelona al helemaal niet. Ik zie alleen liever die andere 2 het spel maken centraal op het middenveld. Maar jij hebt hier kennelijk een andere kijk op. Kan gebeuren

Edit: Je moet niet gaan muggenziften over een bepaalde fout, aangezien Alonso niet zo kort geleden ook een enorme blunder beging dmv een terugspeelbal op de keeper.

15 mei 2014 om 22:31

Op de plaats van Fabregas Mata of Cazorla en dan is het elftal top.

Komen wij aan met onze echte mannen in Oranje, hahaha man wat zie ik hier naar uit. Hopelijk geven de Spanjaarden gewoon direct vol gas (wat ik wel verwacht) en spelen ze onze Eredivisie kindjes gewoon flink zoek.

Man man man wat een kwaliteit. Doe even normaal zeg, zoveel goede spelers bij elkaar, alles is driedubbel bezet.

13 mei 2014 om 13:49

Ja, op papier moet dit toch echt wel de sterkste selectie zijn van alle deelnemende landen. En ze hebben al bewezen dat ze een (toernooi)ploeg zijn.

Aan de andere kant: ze hebben wel allemaal een lang seizoen achter de rug bij topclubs en je ziet nu dat sommigen onder hen toch wat minder bezig zijn. Het WK is wel nog even natuurlijk ... Maar toch, iedereen heeft daar al prijzen zat en het gebrek aan passie kan in het voordeel van andere landen spelen.

Geen Isco, maar wel spelers Thiago en Cazorla. Thiagp is het halve seizoen geblesseerd geweest en Isco vind ik de laatste tijd prima spelen.

13 mei 2014 om 13:39

Isco is een ander type speler als Thiago. En ik denk dat Thiago ook nog wel afvalt hoor.

Er is totaal geen plek voor Isco in de selectie, en dat zegt eigenlijk ook wel weer genoeg over de kwaliteiten van de selectie.

13 mei 2014 om 13:54

Thiago zal ook geen basis staan lijkt me. Waar Thiago en Isco bij NL elftal zeker basis zouden staan (en meer teams) is er bij Spanje gewoon geen plek voor hun. Isco zat trouwens meer bank dan op het veld tot aan het eind vh seizoen

Kunnen de 7 afvallers niet met ons meegaan?

Laat maar komen, we zijn er klaar voor !
Wraak voor de verloren finale 2010

Villa, Negredo, Iturraspe, Cazorla, Fabregas, Moreno en Juanfran zou ik persoonlijk thuislaten. Wat een geweldige selectie zeg, met Diego Costa voorin een absolute favoriet. Misschien qua selectie zelfs beter als Brazilie, al denk ik dat ze het dit keer niet gaan redden.

13 mei 2014 om 18:14

Jij wil de spits van Man City (negredo) en de topscorer aller tijden van Spanje (villa) thuislaten?
Denk daar nog maar eens een keer over na.

Wat een selectie, gewoon om moedeloos van te worden als je als tegenstander dat moet lezen. Ik had graag Ander Herrera aan het werk gezien, maar dat zal pas voor het EK zijn denk ik.

Deze selectie is gewoon nog beter dan de laatste jaren. Er is in tegenstelling tot de laatste jaren nu wel een goede spits en er zijn ook goede backs aan beide kanten nu. Het enige minpuntje dat ik uberhaupt kan bedenken is dat er geen echte buitenspelers bij zitten op Navas na en die vind ik persoonlijk niet goed genoeg.

13 mei 2014 om 13:47

Pedro is een echte buitenspeler? Vind ik persoonlijk een hele goede speler. En Navas is erg bruikbaar voor dit Spanje vanwege zijn snelheid en diepgang.

13 mei 2014 om 13:53

Navas is zeker bruikbaar daarom noem ik hem ook, het is echter wel een alles of niets speler. Ik vind hem over het algemeen niet goed genoeg om echt op hem te vertrouwen. Vandaar dat ik dit de enige mogelijke zwakte vind.

Pedro is wel een buitenspeler maar niet echt iemand met een actie of snelheid, meer een teamspeler. Niet een klassieke buitenspeler wat ik bedoelde. Bovendien vind ik hem niet meer zo goed de laatste anderhalf jaar.

13 mei 2014 om 14:07

Hoe kan je nou zeggen dat Pedro iemand zonder snelheid is, dan neemt niemand je post toch meer serieus?

13 mei 2014 om 14:29

Wil jij dan zeggen dat Pedro vaak een wedstrijd openbreekt door op snelheid een actie te maken? Dan is Torres in de huidige vorm ook snel.

13 mei 2014 om 18:15

Iedereen roept dat er de laatste jaren geen goede spits was bij Spanje. Ik begrijp dat niet, wat is dat voor een onzin. David Villa is dus geen goede spits schijnbaar? Oké, hij is nu op zijn retour, maar Villa is gewoon topscorer aller tijden van Spanje en schitterde in 2008 en 2010. Waarom is hij geen goede spits als ik vragen mag?

13 mei 2014 om 19:19

Ik vond David Villa nu juist een geweldenaar, zeker bij Spanje. Hij schitterde alleen wat je zelf al zegt in 2008 en 2010, en dus de laatste jaren niet. Ik vind Villa helaas sinds zijn beenbreuk niet meer de oude en mede daarom heeft Spanje al een tijd geen wereldspits.

Vind het toch wel jammer dat Isco er niet bij zit. Heeft een geweldig jeugdtoernooi gehad, samen met Thiago en zie ze nog steeds als de nieuwe leiders van Spanje wanneer Xavi gestopt is, en Iniesta het niet meer kan belopen. Al kan Iniesta nog wel even mee..

Maar Isco had ik zo graag op het WK gezien.. Baal hier echt van!

13 mei 2014 om 14:37

Ik denk dat Isco vanaf 2016 wel aan zijn trekken zal komen. Vanaf dan zal hij een vaste waarde worden en vele eindtoernooien meemaken.

Ondanks dat ik Isco een mooie voetballer vind, denk ik dat hij nog te onervaren en te licht is.

13 mei 2014 om 14:47

Had hem zeker meegenomen in plaats van Cazorla, maar goed, Del Bosque beslist.

Denk dat je mannen als Villa en Torres wel mee kunt nemen, al wordt Villa een irritant ventje als hij op de bank zit. Zoals vorig jaar in Brazilie. Llorente heeft het goed gedaan bij Juve maar denk niet dat hij echt een Spanje-spits is.
Ondanks matige prestaties van Torres de laatste seizoenen, heeft hij toch altijd wel naar behoren gepresteerd bij het nationaal team. Zoals op het EK 2012 en vorig jaar bij de Confederations cup. Daar begon hij als 2e of 3e spits, en vocht zich terug en werd na Nigeria toch weer de eerste spits.
Denk wel dat hij mee zal gaan, aangezien hij in Europa toch wel zijn goaltjes heeft meegepikt.

Arbeloa opvallende afwezige....? Ik vond hem juist altijd een opvallende aanwezige!

Pff en ik was even vergeten hoe goed het team van Spanje was. Het kleine beetje hoop dat ik hierdoor kreeg is nu weer helemaal vervolgen...

Ik denk dat dit ongeveer het beste startelftal is, eventueel Busquets ipv Alonso tegen betere ploegen

Casillas
Juanfran
Pique
Ramos
Alba
Alonso
Xavi
Koke
Silva
Iniesta
Costa
13 mei 2014 om 15:14

Zou dan eerder Mata op de positie van Koke zetten als ik eerlijk mag zijn. Totaal objectief bekijkend. Volgens mij is dat ietwat aanvallend voor Koke, Pedro zou daar ook kunnen spelen. Brengt meer diepgang, snelheid, directheid in het spel.

13 mei 2014 om 19:34

Ik zou dan kiezen voor navas of inderdaad pedro. Mata heeft te weinig diepgang en er zijn al genoeg creatieve spelers

Wat een zieke selectie, pff. Ik denk dat de volgende spelers afvallen:
Juanfran, Moreno, Cazorla, Itturraspe, Thiago, Llorente en Torres

13 mei 2014 om 13:45

Inderdaad zieke selectie, denk dat alleen Duitsland hier tegenop kan. Als je spelers als Isco en Callegon al thuislaat. Niet normaal meer.

13 mei 2014 om 13:47

Ik denk inderdaad ook dat Duitsland deze keer gaat winnen in het geval ze Spanje tegenkomen. Ook de kansen van Brazilië schat ik net wat hoger in.

Goede selectie natuurlijk maar vind de kop en het artikel wel wat overdreven.
Eerst maar is zien of ze nog kunnen presteren. Natuurlijk 1 voor 1 goede spelers, maar is het nog een goed team? Dat is de vraag.

@ Freshzone: beetje opkomen voor je eigen land mag wel vind ik. Anders kun je beter in spanje gaan wonen.

De opdracht voor Argentinië en Brazilië is duidelijk: Spanje onder druk zetten en met hoge pressie wegvagen. Zo deed Brazilië het ook op de Confederations Cup toen ze met 3-0 wonnen. De enige tactiek om Spanje te ontmantelen.

Hopelijk wordt Argentinië wereldkampioen. Ben het saaie getik van Spanje meer dan zat en het Barcelona gehalte is wel erg hoog. Viva Argentina!

Dit zou mijn basisopstelling zijn, tussen Navas en fabregas twijfel ik omdat navas belangrijk kan zijn met zijn snelheid en voorzetten richting Costa, Fabregas is ondanks wat mindere tijden bij barca altijd belangrijk in het nationaal elftal (ook qua goals) dus vandaar dat ik hem altijd zou gebruiken.

Wisselspelers:
Reina
De gea

javi Martinez
Azpilicueta
Juanfran

Xabi Alonos
Juan mata
Santi cazorla
Thiago Alcantara

Negredo
Pedro
Fabregas/navas

Casillias
Carvajal
Ramos
Pique
Alba
Xavi
Busquets
iniesta
Navas/fabreg
Diego Costa
David Silva

dit zou de sterkste opstelling kunnen zijn, maar ik zou niet goed weten of costa nou zoveel beter is dan Negredo

casilias
azpilicueta
martinez
ramos
alba
koke
busquets
xavi
silva/pedro
costa
iniesta

Ongelofelijk dat Spanje gewoon twee teams kan opstellen die beter zijn dan Nederland. Ik heb echt het idee dat de selectie van Spanje elk jaar beter wordt. Ik zou zo spelen.

Casilias
Azpi
Ramos
Pique
Alba
Xabi Alonso
Xavi
Koke
Silva
Iniesta
Diego Costa
13 mei 2014 om 14:05

Het is inderdaad vrij bijzonder dat ze het ook zonder de sterren van de competitie zoals Messi en Ronaldo zo'n sterk achterveld overhouden. Ik ben het bijna met je eens:

Casillas
Juanfran
Pique
Ramos
Azpilicueta
Martinez
Busquets
Silva
Xavi
Iniesta
Diego Costa
13 mei 2014 om 14:08

Xavi op 10? Alba op de bank? Ik vond Alba in 2010 de revelatie van het Spaanse team. Die zou ik er ten alle tijden in zetten!

13 mei 2014 om 14:22

Alba 2010?? volgens mij stond capdevilla toen linksback. In 2012 speelde Alba wel

Van de spelers die niet meegaan en die na mijn inzien gaan afvallen kun je nog een fantastisch elftal maken.

diego lopez
arbeloa
albiol?
moreno
juanfran
Illarramendi
koke
herrera
Isco
cazorla
torres/negre

Wat is het nummer van de Fifa? We kunnen nog uitschrijven

Wow. Wat een namen zeg. Fantastische selectie. Tsja hier valt weinig tegen te doen.
Ik denk dat het tussen Brazilië Spanje en Argentinië zal gaan.
Kan niet wachten totdat het gaat beginnen!

En er zijn nog steeds mensen die erin geloven dat Nederland misschien nog kans maakt met de jonkies.. Stop maar!

Zieke selectie. Ik denk dat dit de 23 worden van Spanje

1. I.casillas
2. Raúl Albiol
3. Piqué
4. Javi Martínez
5. Azpilicueta
6. A. Iniesta
7. Thiago
8. Xavi
9. A.negredo
10. Fábregas
11. Pedro
12. De Gea
13. Mata
14. Xabi Alonso
15. Sergio Ramos
16. Sergio Busquets
17. Koke
18. Jordi Alba
19. Diego Costa
20. Juanfran
21. David Silva
22. Jésus Navas
23. Reina

Casillas
Azpilicueta
Piqué
S. Ramos
Jordi Alba
Xavi
Busquets
Thiago
David Silva
Diego Costa
A. Iniesta
13 mei 2014 om 18:12

Geen David Villa? Geen Fernando Torres? En dan wel Thiago?!
Dat kun je niet menen. Villa en Torres zijn de iconen die Spanje naar zijn successen hebben geholpen. Zou het een schande vinden als deze geweldige spelers worden gepasseerd voor hun laatste WK ten koste van 'nep-Spanjaarden' als Thiago en Diego Costa.

13 mei 2014 om 18:23

Ik realiseer dit op de realiteit. De kans dat David Villa en Fernando Torres opgeroepen gaan worden lijkt me redelijk klein. Thiago zat er de laatste keren al bij. En Diego Costa is niet voor niets Spanjaard geworden lijkt mij?

13 mei 2014 om 20:57

Hoe graag je het ook zou willen, ik vrees ook voor een absentie van Villa. Torres zie ik wel meegaan, maar Villa heb ik mijn twijfels over. Del Bosque heeft altijd gezegd dat Villa omwille van zijn verdiensten een streepje voor heeft, maar het houdt een keer op. Villa was er in de laatste interlands niet altijd bij, en hij heeft daarnaast een matig seizoen gedraaid.

Ikzelf hoop overigens ook heel erg dat hij mee gaat hoor. Ik denk dat hij ondanks zijn leeftijd en zijn matige seizoen nog van grote waarde kan zijn.

Velen hebben hier waaronder ik ook soms met afschuw gekeken naar het spel van Chelsea, vooral uit tegen Atletico. Alleen zouden wij het volgens mij totaal niet erg vinden als we op z'n Chelsea's de bussen parkeren en er minimaal 1 punt aan overhouden tegen Spanje. Heb ik gelijk??

Is natuurlijk een geweldige selectie van 30 man.
Maar het grappige is dat je er maar 11 kan opstellen.
Verdediging van Spanje is helemaal niet zo geweldig buiten Pique dan.
Ramos is een achterlijke kan op elk moment tegen een rode kaart aanlopen.
En Alba is verdedigend zeer kwetsbaar.
Het is een hele sterke selectie maar het is niet zo dat Nederland op voorhand kansloos is, zeker op het Fysieke vlak niet.

13 mei 2014 om 14:07

Ga toch fietsen man! De verdediging van Spanje is op elke positie zoveel beter dan die van Nederland. Misschien alleen Robben en van Persie zouden kans maken op een plekje in dat team, Nederland is kansloos!

13 mei 2014 om 15:26

Wat een onzin... als er al een verdediger overhyped wordt, dan is het Piqué. Had in 2010, voor aanvang van het vorige WK, een geweldig seizoen gedraaid. Toen had ik ook verwacht dat hij zich zou ontwikkelen tot een van de beste centrale verdedigers. Dat is er naar mijn mening niet van gekomen. Piqué is ondanks zijn lengte helemaal niet zo sterk. Heeft zijn handen altijd vol aan fysiek sterke aanvallers. Daarnaast is hij te traag en oogt hij soms lomp.

Ramos heeft soms rare fratsen, maar bezit wel alles wat een topverdediger moet hebben.

On: Waanzinnige selectie. Hoop dat Spanje een slechte dag heeft tegen Nederland, dan is er wel het een en ander mogelijk. Het loopt de laatste tijd vaak stroef. Zelf heb ik meer vrees voor Chili.

Spanje wordt lachend wereldkampioen. Staan er altijd wanneer het moet. Ze hebben alles in huis: ervaring, leiders en een spelopvatting die garant staat voor succes. Denk dat alleen Brazilië zou kunnen stunten, zoals vorig jaar in de confederations cup, opgezweept door het publiek. Al is die wedstrijd eigenlijk geen graadmeter natuurlijk. In 2009 verloren ze die ook. Ze nemen dat niet serieus.

Op papier zeker de beste selectie, daar kunnen zelfs brazilië, duitsland en argentinië niet aan tippen

13 mei 2014 om 14:07

Enkel op papier? Haha.. Zij combineren met elkaar als geen andere, er zit zoveel automatisme in dit elftal van Del Bosque.

Snap niet dat iedereen Pedro buiten de basiself laat.

Ten eerste is deze jongen al jaren één van de bepalende spelers met ontzettend veel goals. Hij werkt hard en met hem is er diepte. (een Iniesta, Xavi of David Silva kan nu gebruik maken van zijn loopacties)

Casillas
Carvajal
Martinez
Ramos
Alba
Xavi
Busquets
Silva
Pedro
Costa/Negred
Iniesta

Ik snap echt niet waarom Inigo Martinez niet mee gaat.. Die man is zo goed, zoveel beter dan die lange clown genaamd Pique..

Als ik Del Bosque was zou ik Pique wel meenemen maar nooit in de basis zetten, oké hij vormt met Ramos een geweldige duo maar wie doet dat nou niet met Ramos? Ramos is zo compleet dat voor elke verdediger gemakkelijk is om naast Ramos te spelen.. Maar goed.

Ook zal Thiago er gewoon uitvallen, Carvajal zal wel een basisplekje krijgen dat kan gewoon niet anders zijn, was vorig jaar de beste back van Duitsland(!) en nu van Spanje.

De bal is rond en de wedstrijd begint met 11 tegen 11.

Ahum... zullen we anders gewoon de wedstrijd tegen Spanje overslaan? Wat een geweldige selectie zeg. Pique en Ramos als centraal duo terwijl wij hier moeten kiezen uit de Vrij, Veltman, Vlaar en Heitinga.

Het middenveld is ook echt fenomenaal. Silva, Xavi, Iniesta en Alonso. Wat een berg aan kwaliteit heeft Spanje lopen. De aanvallende linie is naar mijn idee nog het minst. Diego Costa is goed maar daar ben ik niet heel erg van ondersteboven. Natuurlijk topspelers maar vooral het middenveld is niet normaal goed.

Op papier toch wel favoriet wat mij betreft wederom! Sterker dan een Brazilie al genieten die wel thuis voordeel en hebben die ook een geweldige ploeg!

Doel; Casillas
Defensie; carvajal, Pique, Ramos, Alba
Middenveld; Xavi, Xabi Alonso, Iniesta
Voorhoede; Pedro, Llorente/andere spits, Silva

Zoveel verschillende mogelijkheden wat een team.. Op elke positie buiten voorin zouden alle spelers in selectie bij NL erin staan gok ik!

Allemachtig, wat een subjectieve berichtgeving. Allereerst de titel, maar aanvankelijk was ook geschreven dat Iturraspe sowieso de definitieve selectie niet zou halen. Curieus.

Desondanks heeft Spanje inderdaad een fantastische selectie. De beste prestaties worden echter geleverd door het beste team en niet door de beste verzameling spelers. Ik ben benieuwd hoe de Spaanse selectie omgaat met het grote aantal toppers.

13 mei 2014 om 14:49

Waarom ben je benieuwd hoe La Roja omgaat met de aanwezigheid van verschillende toppers? Immers heeft het verleden uitgewezen dat dit totaal geen probleem vormt. Daaruit durf ik de conclusie te trekken dat dit wederom geen probleem zal vormen. Ik ben eerder benieuwd hoe Spanje zal starten op het WK, aangezien dit in het verleden vaak stroef ging met her en der een gelijkspel. Je zal je in deze groep geen puntverlies mogen permitteren tegen een Nederland en Australië. Immers is de eerste plek heilig ivm een eventuele vroege strijd tegen Brazilie, en het feit dat ik Chili heel hoog heb zitten.

Verder ben ik benieuwd in hoeverre de weersomstandigheden een rol gaan spelen.

Ach, in 2010 wist Zwitserland ook de eerste groepswedstrijd van Spanje te winnen. Ook Ajax heeft Barcelona dit seizoen pijn gedaan thuis. Dan kan iedereen wel zeggen dat "ze toch al door waren", maar iedereen die in het stadion zat kon de spelers van Barcelona tegen elkaar zien schreeuwen en wijzen. Ze wisten gewoon niet wat ze met Ajax aanmoesten.

Spanje moet de eerste wedstrijd dus ook gewoon maar zien te winnen. Als Nederland de eerste wedstrijd 100 scherp is en Spanje niet laat voetballen, dan is een hoop mogelijk hoor. Dat geldt eigenlijk voor alle tegenstanders. Nederland heeft echt wel een paar prima namen hoor. Vooral voorin zou Nederland dodelijk kunnen zijn:

Huntelaar, Van Persie, Robben, Lens, Sneijder.

Ik vind het heerlijk dat er helemaal niets van Oranje wordt verwacht. Dat is ook prettig voor de spelers denk ik. Een groepsfase zoals het EK van 2008 behoort zeker wel tot de mogelijkheden.

Bizar, wat een team. En daar moeten er nog 7 van afvallen? Ga er maar aan staan zeg.

13 mei 2014 om 14:30

Torres en Villa, zou ik sowieso niet meenemen zou nog eerder spelers uit positie halen dan hen opstellen. Fabregas heb je ook betere alternatieve voor maar andere vier inderdaad ga er maar aanstaan. Luxe voor Del Bosque

Jammer dat Isco er niet bij zit, maar begrijpelijk

Ik zag deze selectie ook al voorbij komen op een andere site.
Maar inderdaad een geweldige selectie , absurd hoeveel goede spelers del bosque tot zijn beschikking heeft.
Blijft toch echt 1 van de favoriete wederom.
Zo we mogen onze borsten wel nat maken tegen Spanje zeg hallooo.,.

tuurlijk is dit een topteam, maar geen favoriet denk ik.
ze missen toch wel wat diepgang, ze hebben eigenlijk alleen navas die een echte buitenspelers is. daarnaast in mindere mate pedro nog. verder is die verdediging ook kwetsbaar, met name pique en alba zijn defensief niet erg stabiel. alba is aanvallend wel een goede back. daarnaast is xavi ook al ver over zijn top.
ik verwacht dat spanje zo gaat spelen:

Casillas
Carvajal
Sergio Ramos
Piqué
Jordi Alba
Xavi
S. Busquets
Jesús Navas
David Silva
A. Iniesta
Diego Costa

Wat een kleffe bende hier. Het is nog altijd 11 tegen 11. Een uitvalletje, overtreding, penalty en rood. 1-0. Boel dicht timmeren en 3 punten!

Pff, als je die spelers ziet kan Spanje drie teams maken die allemaal kans hebben om het WK te winnen.

Zoals Cruijff zegt: het is 11 tegen 11. Je kunt wel een enorm brede selectie hebben maar je kunt ze niet allemaal tewgelijk opstellen. Je bent echt nooit kansloos hoor tegen Spanje. Ze hebben een waanzinnige selectie maar het gaat er op een toernooi ook om dat je een sterk team hebt.

Waarom is iedereen eigenlijk zo verbaads over de sterkte van de selectie? Het is toch eigenlijk gewoon algemeen bekend welke spelers de Spaanse nationaliteit hebben? Het is niet dat deze selecie ineens uit de hoge hoed wordt getoverd...

Mijn god, kwalitatief kan je bijna geen betere ploeg bij elkaar krijgen. Komen wij aankakken met 'rookie' Kongolo en zijn eredivisie vriendjes...

De vraag is alleen of het een team kan worden. Zo ja dan staan ze zeker in de halve finale.

Ik ga er van uit dat Spanje hoe dan ook de halve finale gaat halen. Del Bosque heeft al genoeg ervaring met dit soort sterrenteams.

Villa, Itturaspe, Moreno en Negredo blijven denk ik thuis, van de 7 namen

Supersterke selectie van de spanjaarden. Gaan waarschijnlijk weer een gooi doen naar de titel.

Casillas
Carvajal
Ramos
Pique
Alba
Busquets
Xavi
Silva
Iniesta
Pedro
Costa

Zoveel goede voetballers / sterren, dat kan alleen maar fout gaan. Bovendien zijn 19 van de 30 spelers nog niet uitgespeeld met hun club. Sommigen met een voldaan winst gevoel, anderen met een kater van verloren prijzen. Zwaar seizoen en in Brazilie heb je zware omstandigheden.

Tja je gaat toch excuses zoeken om jezelf (nederland) een beter gevoel (lees: minder hopeloos) te geven

Een vreselijk goede selectie zeg ongelofelijk, ik denk in totaal de beste van het hele wk zeker in de breedte. Toch blijf ik vooralsnog mijn geld inzetten op brazilie, met het thuisvoordeel en ook een vreselijk goede selectie. Bovendien hebben ze met scolari een coach die weet wat het is om wereldkampioen te worden als coach. Daarnaast hoop ik ook op een ander land dan in ieder geval Spanje, na 3 keer op rij (en dus nu 8 jaar geleden dat we andere winnaar hadden), heb ik dat wel gezien en ben ik het een beetje zat.

Pfff wat een selectie zeg. Vraag me af of hij het barcelona middenveld uitelkaar haald want die waren in europa en in de competie niet heel erg constant dit seizoen. Maar het blijft een toernooi je weet het nooit. Reken er maar niet op dat deze spelers enig respect hebben voor een janmaat bmi blind veltman of kongolo.

Mooie selectie maar ze zijn best te verslaan. Ze zijn namelijk lang niet altijd effectief. Soms spelen ze bal eindeloos rond zonder ook maar een doelpoging van buiten de 16 te ondernemen.

Dodelijke selectie vooral het middenveld is echt super.

Dit zijn gwn drie basiselftallen die op het wk nog zouden strijden tegen elkaar voor een plek in de finale gwn niet normaal deze selectie op naar de wk titel viva spain

Pff pique en ramos dat word zoals gewoonlijk weer genieten van de ijzersterke duo want pique moet het al maanden doen met halve verdedigers bij barca nu gaan we zijn kwaliteiten weer zien

Jammer dat er nog 7 spelers moeten afvallen dit zou mijn selectie
Selectie zijn

1:casilias
2:juanfran
3: Pique
4: Javi Martinez
5: Azpiliqueta
6: Iniesta
7: Pedro
8:xavi
9: Diego Costa
10: Fabregas
11:thiago
12: De Gea
13:mata
14 Xabi Alonso
15 Sergio Ramos
16 Sergio Busquets
17 Navas
18jordi Alba
19liorente
20: Cazorla
21:silva
22lbiol
23:reina

Als Cesar Azpilicueta geen basisplaats zal krijgen dan weet ik ook niet wat hij moet doen om te bewijzen. Speelde echt een seizoen van z'n leven, heeft Ashley Cole uit de basis geknikkerd en voor gezorgd dat hij z'n pensioen nam. En dan nog nagaan dat hij van natuur een rechtsback is. Veel beter dan alle andere rechtsbacks die Spanje kan bieden.
Juanfran wellicht schuiven naar de CB naast Ramos, lijkt me een logische kwestie.

Zieke selectie overigens, wellicht Torres op de bank en Costa in de basis.
Namen zegt mij niks maar de spelers in vorm wel.

Bank: Lorente, Torres, De Gea, Cazorla, Mata en Pique

Casillas
Azpilicueta
Juanfran
Ramos
Alba
Xavi/Martine
Busquets
Pedro/Navas
Silva
Iniesta
Costa
14 mei 2014 om 13:36

Mooie opstelling inderdaad, Navas geniet voor mij nog de voorkeur, dus Pedro op de bank. En ik denk toch dat ik Pique op zou stellen naast Ramos. Verder exact dezelfde opstelling. Hij moet Azpilicueta idd wel een basisplaats geven.

sterke selectie heeft spanje maar ik denk niet dat ze de finale gaan winnen, ik zie eerder een zuid amerikaans land winnen, brazilie, argentinie, ook omdat ze het thuisvoordeel hebben. landen die technisch goed voetbal spelen zoals japan die zelfs beter voetbal speelde dan duitsland moet je ook niet vergeten..

Jezus wat een spelers.. Moet je er ook nog 7 van thuis laten.. Vraag me af of Cazorla hoger in de pikorde staat dan Mata. Eerst wel altijd. Beide geen spetterend seizoen, maar vind Cazorla zo ontzettend goed dat die echt wel mee moet.
Xavi op het bankje en Fabregas centraal daar hoop ik ook op. Rest geen idee, wat een luxe dit.

13 mei 2014 om 15:50

Cazorla boven Mata? Wat? Zegt toch genoeg dat als er word gediscussierd over de beste nummers 10 altijd de namen Ozil, Silva, Mata wordt genoemd of niet?

13 mei 2014 om 18:03

Eerst had Cazorla de voorkeur volgens mij, maar geen idee hoe het nu zit. Wordt Mata bij de beste nummers 10 genoemd? Vind hem hetzelfde niveau als Cazorla en dat is een niveau lager dan Silva en Ozil etc.
Maar ik zie veel van Cazorla en vorig seizoen was hij immens goed, dus ben niet helemaal objectief natuurljik. Mata is ook geweldig. Ongelooflijk die selectie.

13 mei 2014 om 18:13

Ik vind Mata wel degelijk van een hoger niveau dan Cazorla, kwam ook steeds in team of the year. Ook heeft Mata het meeste rendement van alle nummers 10 maar is hij wel minder briljant dan Silva en Ozil. Zoek maar op google Silva, Mata , Ozil. Cazorla staat er nooit bij.

13 mei 2014 om 23:42

Mata is anders dan Ozil maar minstens zo goed. Ozil geeft meer assists maar Mata heeft veel meer scorend vermogen.

Moreno, Torres, Lorrente, Thiago, Cazorla, Fabregas en Mata/silva vallen af.. denk ik

Waarom is het zo verbazingwekkend dat Soldado niet mee is? Hij was toch gewoon waardeloos dit hele jaar?

13 mei 2014 om 15:52

Denk eerder dat Iturraspe niet mee gaat dan Mata/silva

13 mei 2014 om 17:49

Silva valt sowieso niet af. Die man speelt vaak bij het Spaanse elftal en is gewoon heel erg goed.

13 mei 2014 om 18:04

Silva sws basis. Wereldspeler.

Kan iemand mij uitleggen waarom Javi Martinez bij de verdedigers staat? hij is toch een Cvm?

En Borja Valero van Fiorentina staat er ook niet eens tussen. Geweldige namen verder. Wat een selectie! Isco, Callejon, Diego Lopez vind ik persoonlijk de grootste afwezigen.

De aanval behalve Diego Costa valt juist nog wel mee voetbalzone, de verdediging is veel indrukwekkender in mijn ogen. Ik gok een 4-0 voor Spanje tegen onze leeuwtjes.

Spanje wint het WK

cassilias
Carvajal
Martinez
Ramos
Alba
Alonso
Xavi
Pedro
Silva
Iniesta
Costa

WAT EEN VOORSELECTIE.

Stel dit Spanje wint het WK, en eigenlijk ook als het niet lukt, dan zullen mensen nog jaren zich erover verbazen hoe goed een team kan zijn.

Italie 2006: Buffon, Zambrotta, Cannavaro, Nesta, Pirlo, Gattuso, Del Piero, Toni, Totti, Inzaghi.
Brazilie 2002: Dida, Cafu, Carlos, Ronaldinho, Adriano, Ronaldo, Kaka, Robinho.

Maar dit Spanje overtreft beide teams.
Echt ongelooflijk. En de laatste jaren hebben ze ook nog redelijk gerenoveerd. Als je kijkt naar spelers die er een paar jaar geleden bij zaten en nu niet meer!

Casillas
Juanfran
Ramos
Pique
Alba
Alonso
Busquets
Iniesta
Pedro
Costa
Silva

Spanje kan bijna drie wereldteams maken. Alleen achterin wordt het wat minder bij het 3e wereldteam, maar voor de rest? Wereldklasse.

Ben ik even blij dat ik in Mallorca zit als NL - Spanje is... I'm lucky they have invented alcohol!

Zeker een sterke selectie, maar daar zijn er meer van.
Je kan er uiteindelijk maar 11 opstellen en als ik verder kijk dat er in Z-Amerika gespeeld wordt en naar het speelschema, verwacht IK niet dat Spanje bij de laatste 4 komt.
De Spanjaarden zijn de 1ste wedstrijd nooit top en als Nederland dan een punt kan pakken en waarom ook niet als het accent meer achterin wordt gelegd, dan zal het ook voor Spanje een opgave worden om de poulefase als 1ste of 2e door te komen. Worden ze 2e dan volgt Brazilie en dan leggen ze het m.i. in Z-Amerika en tegen het thuisland af.
Worden ze 1ste dan komen ze hoogstwaarschijnlijk in het verdere verloop tegen een Uruquay, Colombia of Italie uit. Wordt het 1 van de Z-Amerikaanse landen, dan geef ik die beide toch het voordeel vanwege het spelen in Z-Amerika en ook de kwaliteit van deze selecties en Italie kan ook zo maar van ze winnen als die eenmaal de poulefase zijn doorgekomen, want dat is het manco van Italie.
Kortom de landen bij de 1ste 4 zijn voor mij in willekeurige volgorde: Brazilie, Duitsland, Argentinie en een verrassing: bv Chili, Uruquay, Colombia en Italie.

Pffff wat een namen.....denken jullie niet dat ze dalijk over vermoeid zijn tijdens het wk... ik denk zelf dat oranje 1 ste word in deze poule....wat denken jullie?????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren