Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voorbeeld voor Go Ahead in ArenA verklapt: ‘Wij dachten: dat kunnen we beter’

Laatste update:

Luuk Brouwers verklapte na afloop van de verrassende remise tegen Ajax (0-0) dat de speelstijl van FC Groningen als voorbeeld had gediend voor Go Ahead Eagles. FC Groningen bestreed de Amsterdammers eerder dit seizoen met een 5-3-2-systeem, maar ging desondanks met 3-0 onderuit in de Johan Cruijff ArenA. Brouwers zei in gesprek met ESPN dat het doelpuntloze gelijkspel voor Go Ahead voelde als een overwinning.

“Dit voelt als een overwinning voor ons. We hebben naar de fragmenten van Groningen gekeken, die speelden ook 5-3-2. Wij dachten: dat kunnen we beter. Je komt hier met maar één doel: elke bal wegtrappen die je tegenkomt en hopen dat je de nul houdt. Het voelt als een overwinning dat dat gelukt is”, vertelde Brouwers. Zijn trainer Kees van Wonderen zei dat hij zijn spelers meer voorbeelden had voorgehouden voor de formatie die in Amsterdam gehanteerd werd.

“We hebben de wedstrijd van Oranje bij Portugal, de tweede wedstrijd onder Ronald Koeman, ook in ons achterhoofd gehouden”, gaf Van Wonderen - destijds de assistent van Koeman bij Oranje - te kennen. “Als je tegen een ploeg speelt die met 4-0 van Borussia Dortmund wint, 5-0 van PSV en 9-0 van SC Cambuur, dan kun je hier wel heel open spelen, maar daar kun je ons niet mee vergelijken. Je moet iets verzinnen waardoor je op een andere manier iets kunt halen. Ik denk dat ook topvoetbal is.”

“'Een groot compliment aan de jongens hoe ze het ingevuld hebben”, benadrukte Van Wonderen. “Het kwam uit zoals we het voor ogen hadden. Als je alle geluk van de wereld had gehad, hadden we met die kans van Marc zelfs nog kunnen winnen. We hebben op het juiste moment natuurlijk ook het geluk aan onze zijde gehad. We zijn ongelooflijk blij en trots.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Knap resultaat van Go Ahead, natuurlijk niet de speelstijl die de meeste voetbal liefhebbers graag zien maar het levert wel degelijk resultaat op.

Ajax had de kansen af moeten maken, we hebben het puur aan ons zelf te danken dat we gisteren punten verspeelde.
Overigens vielen de wissels wel echt ontzettend ongelukkig in zeg..

Tadic van de linksbuiten halen vond ik echt een grove fout, ik had liever Danilo gelijk in de spits erbij willen zien.

Op die 10 positie waar Tadic kwam te staan daar was veel te weinig ruimte voor hem.

Ook vond ik het vreemd dat Schuurs werd in gebracht (ik dacht als stormram) en vervolgens misschien 1x voor de goal is geweest..
Had hem er in de spits bij gezet en Anthony de opdracht gegeven om alleen maar voorzetten die 16 in te slingeren op Schuurs en Haller..

Maar goed, op naar volgende speelronde.

8 november 2021 om 08:42

Het is zeker niet de leukste speelstijl, maar ik snap ploegen als GAE wel.
Je wilt ook net geslacht worden dat voorbeeld hebben we ook al gezien.

Iedereen looft natuurlijk ten Hag. Maar als het dan niet loopt kan hij het ook niet omzetten.
Uiteraard lig dit niet alleen ten Hag de spelers moeten het wel laten zien uiteraard.

Wat ik ook wel mooi vind is dat er een hoop mensen dachten dat Ajax met een overmacht kampioen zou worden en dat het tot nu toe wel een spannende competitie is.
Ajax is voor mij nog steeds de favoriet hoor maar vind het zo wel een leuke competitie.

8 november 2021 om 09:10

Afgelopen tijd waren de wissels van ten Hag juist prima, waar hij vroeger wel vaker rare capriolen uithaalde. Afgelopen woensdag nog zet hij het om door Alvarez eruit te halen en Klaassen erin te zetten. Mede hierdoor kon Ajax de druk er goed ophouden. De wissels van gisteren vond ik ook geen eens zo raar, je wilt wat frisse benen in brengen. Daramy kwam nog geen pepernoot voorbij, desondanks had je gewoon minimaal 1 x moeten scoren.

8 november 2021 om 09:35

Sorry hoor, maar die wissel had mijn moeder nog bedacht. Je speelde tegen 10 man en Alvarez had geel. Nou niet eentje die uit de hoge hoed is getoverd

8 november 2021 om 18:29

Daramy viel tegen inderdaad, terwijl ik hem in eerdere invalbeurten heel veelbelovend en dreigend vond. Kan een keer gebeuren natuurlijk, zijn tijd komt wel.

8 november 2021 om 20:18

Welke wedstrijd is er open gebroken door wissels van Ten Hag ? Ik kan het mij niet herinneren. Maar je kunt je afvragen of dat aan ten hag licht of aan ...

8 november 2021 om 09:09

Hoop dat Ten Hag hier een les uittrekt en misschien de winterstop gebruikt om toch een stormram tactiek te verfijnen. Je weet nu dat de rest vd competitie weet dat je zo resultaat kan halen, want als Ajax zijnde kan je niet zo aantreden tegen met alle respect Heracles en GAE. Laat Schuurs, Haller en Alvarez voorin hangen, en breng desnoods Nico erin voor een extra alternatief die zowel kan aanvallen en verdedigen en die ook nog aardig kan koppen. Al vielen Daramy en Danilo gister echt waardeloos in. Hoop dat Daramy gewoon nog wat onwennig is, anders heeft hij minder techniek dan ik dacht.

8 november 2021 om 09:25

Denk dat Schuurs er ook vooral in is gezet om vanaf buiten de 16 ballen op het doel te poeieren, dat kan hij wel lekker. Enige manier om te scoren tegen zo'n defensieve speelstijl.

8 november 2021 om 09:48

Veel.mensen hebben een zwak voor de underdog. Een club waarvan van te voren wordt afgevraagd met hoeveel gaan we die oprollen. Juist van dat soort ploegen is het mooi om te zien dat ze met passie en strijd resultaat kunnen halen. Ik denk dat juist dat heel veel mensen dat mooi vinden. Ook als het met 11 man in de doelmond parkeren is.

8 november 2021 om 10:03

Als je een begroting hebt van nog geen 9 mln, is dat een zeer begrijpelijke speelstijl tegen een team dat op elke positie een minstens 2 klassen betere speler heeft staan.
Het geklaag achteraf over speelstijl en amusementswaarde is dan heel flauw.

Goed strijdplan, dit leren ze op de knvb cursus!

Begrijp de kritiek van vele Ajacieden op de speelwijze niet zo. Als je met Ajax mee gaat voetballen word je afgeslacht. En als Ajax zo goed is dat men volgens sommigen zelfs de CL kan winnen moeten ze zo'n muur toch kunnen beslechten?

8 november 2021 om 07:58

Natuurlijk wel. Enerzijds frustratie en anderzijds teleurstelling dat je regelmatig naar een zaadpot zit te kijken omdat goed voetbal tegen zo'n speelstijl niet mogelijk is.

8 november 2021 om 10:03

Onzin, Ajax heeft vaak zat teams met een dergelijke speelwijze aan de kant gezet. Nu een keer niet.

8 november 2021 om 20:19

Nu een keer niet ? Dit seizoen heeft ajax al meerdere punten verspeeld aan zulk soort ploegen.

8 november 2021 om 07:59

Ik denk dat geen Ajacied hier zal zeggen dat we de Champions League gaan winnen. Genoeg Ajacieden steken ook de hand in eigen boezem, want van zo een team moet je no matter what winnen. Ik denk dat alleen genoeg Ajacieden zich ook irriteren aan de apathische arbitrage, iets wat het anti-voetbal bevordert. Vorige week geen penalty voor een ondersteboven geschopte Rensch, nu een arbiter die twee duidelijke penaltysituaties negeert (eentje waarbij zelfs de speler zelf schrikt van zijn overtreding), al het tijdrekken toelaat, nooit ingrijpt, een keeper die na veertig seconden al begint niet op de bon slingert en het etteren van de Eagles nooit bestraft. Het was echt bizar.

8 november 2021 om 08:29

@suarez 7 ik snap ook niet dat het geen penalty was op Klaassen, net zoals vorige week bij Rensch het geval was. Ik ben nog steeds op zoek naar de beelden van de overtreding, op tv lieten ze ook maar één keer snel de herhaling zien. Dit is al de tweede wedstrijd op rij waar we er 1 hadden moeten krijgen. Los van die penalty moet je gewoon zorgen dat je scoort natuurlijk, maar dat soort momenten breken wel een pot open tegen een stugge ploeg als Gae.

8 november 2021 om 08:57

Zat recht achter de overtreding op Klaassen en geloofde echt mijn ogen niet toen de scheidsrechter niet naar de stip wees.

8 november 2021 om 09:21

Jullie aller Ajax kan toch wel een potje tegen GAE en Heracles winnen zonder penalties?

8 november 2021 om 11:26

Natuurlijk moeten ze zulke wedstrijden winnen.. Maar de overtreding op Klaassen was toch aardig vroeg in de wedstrijd, de 1-0 maken maakt een wedstrijd tegen een zo goed georganiseerde tegenstander meteen een stuk makkelijker. De druk is er af om te scoren en de tegenstander staat met 1-0 achter, gaan ze aanvallen of blijven ze zo staan.

Nee deze gelijkspellen zijn echt de schuld van ajax zelf, de instelling in de eerste helft is gewoon niet goed. En dan speel je in de 2e helft eigenlijk al tegen 12 man, de tijd gaat dan ook extra drukken. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet echt meezat tegen GAE en Heracles, Hahn die na 50 blunders ineens alles eruit houdt, de bal van de lijn, de kopbal van Tadic in de laatste secondes. En dan zijn niet gegeven strafschoppen welke van Klaassen er volgens mij echt een was, de klap op de vuurpijl zeg maar.

8 november 2021 om 13:30

Vind het vooral typisch dat dit moment en het moment van Rensch amper getoond of besproken wordt. Als dit andersom was gebeurd zou het tot in den treuren herhaald en besproken worden.

8 november 2021 om 08:12

Ik vind het zo gek dat er gedaan word alsof Ajacieden hebben gezegd dat we de CL gaan winnen. Dat is toch echt Pierre van Hooijdonk geweest.

8 november 2021 om 08:21

@messibazoer, "sommigen", niet veel dus, maar heb hier reacties gelezen die het met Pierre eens waren. Maar het laat zien hoe goed iedereen Ajax op dit moment terecht vindt. Ze doen het al een tijd enorm knap en zetten Nederland weer op de kaart. Dan vind ik het gezeik om een tegenstander die zich goed wapent wel een beetje flauw.

8 november 2021 om 08:29

@FR010, zo gaat het toch altijd, je hebt altijd supporters die over enthousiast zijn na een goede periode, zo zullen er bij Feyenoord nu ook wel een handvol supporters zijn die denken kampioen te gaan worden.. Ajax mist gewoon motivatie, als je het tempo van de laatste weken vergelijkt met de CL lijkt er echt een heel ander elftal te staan, dit Ajax is heel sterk maar als ze niet scherp genoeg zijn valt het ook net zo hard tegen, we zijn niet goed genoeg om te denken dat alles vanzelf gaat, snap ook niet dat de spelers dat niet door hebben na Twente en Heracles uit en ook tegen Utrecht, blijkbaar zijn ze hardleers

8 november 2021 om 08:34

Helemaal mee eens Kokkie. Ik zie op Fr12 inderdaad al mensen die het over de Coolsingel hebben, maar gelukkig is 95% een stuk realistischer. Ik ben al enorm blij dat er weer voetbal en passie in het elftal zit. We zien wel waar het schip strandt. Vorig seizoen bleven we de eerste seizoenshelft ook bij en viel het de tweede seizoenshelft terug en Ajax is dan vaak sterk, dus ik denk dat we gewoon meedoen voor de 2e plaats.

8 november 2021 om 08:34

Dat is opzich wel te begrijpen kokkie dat Ajax minder scherp is. Maar dat vind ik een mooie taak voor ten Hag om daar iets aan te doen. Desnoods spelers opstellen die wel scherp zijn. Dat dit nu al voor de 4de keer gebeurt is wel heel beroerd natuurlijk. Vooral door de middelen en kwaliteiten die Ajax heeft.

8 november 2021 om 09:10

Vind ik niet, als je al 3x op je bek bent gegaan omdat je te makkelijk denkt, zelfs vorige week nog dus dat is redelijk vers, dan snap ik niet dat spelers denken dat ze het wel even doen.. Toen de opstellingen bekend werden was iedereen blij dat het grote orakel Kudus eindelijk mocht spelen, nou ook hij heeft net als Klaassen gewoon laten zien waarom ze doorgaans op de bank zitten, Daramy viel helemaal dramatisch in en Danilo en Neres hadden te weinig tijd om te oordelen..

8 november 2021 om 09:35

Ligt het ook niet aan de speelstijl van de tegenstander? De wedstrijden dat Ajax dit jaar goed voetbalde was tegen tegenstanders die ''mee'' wilden voetballen, daarmee breng je Ajax in hun kracht. De wedstrijden dat het minder liep voor Ajax, (0-4 tegen PSV, Utrecht en de Overijselse ploegen) speelden ze tegen tegenstanders die hun kont in de krip gooien en hopen op snelle uitbraken.

In iedergeval een stuk betere tacktiek om Ajax te bestrijden dan wat Cambuur kwam doen in de Arena. ''lekker meevoetballen'' tegen Ajax word voor ploegen als Cambuur en GAE natuurlijk volledig afgestraft.

8 november 2021 om 11:02

Daarentegen lukt het in Europa wel, tegen Besiktas en Sporting en ook tegen 10 man van Dortmund die vol verdedigde kwamen we er regelmatig doorheen.. Waar scoren in Europa zo makkelijk gaat, zo moeilijk gaat het in de eredivisie de laaste weken en dat is gewoon concentratie en motivatie

8 november 2021 om 08:54

Verdedigende speelstijl an sich vind ik zelf vrij logisch, uiteindelijk spelen ze voor resultaat. Maar zo’n Hahn die als een complete loser vanaf de eerste minuut aan het tijdrekken is vind ik dan weer super zielig

8 november 2021 om 08:57

Nou, daar ben ik het helemaal mee eens. Wordt tijd voor een netto speeltijd, onsportief gedrag wordt beloond

8 november 2021 om 09:30

Grote probleem met tijdrekken is dat er geen duidelijke grens die wordt overschreden. Zo wordt er aan het begin van de wedstrijd er altijd anders naar gekeken als op het laatst.

8 november 2021 om 09:43

Exact en dat is dus een probleem in het hedendaagse voetbal, puur spelbederf en een hoog naai gehalte. Als Ajax dat doet irriteert het me ook mateloos.

8 november 2021 om 20:22

Ik weet dat Onana niet meer geliefd is, maar ik heb hem dit ook meerdere keren zien doen. Ik vind dat dat harder tegen opgetreden moet worden, net zoals tegen het vragen van kaarten of het wegschieten/ gooien van ballen als er al gefloten is.

8 november 2021 om 09:06

Als bayern zo goed is dat ze de CL met gemak gaan winnen zouden die toch ook niet met 5-0 pak slaag moeten krijgen als je het zo brengt FR010RDAM?

8 november 2021 om 09:17

Ja, je hebt een punt hoor en iedere grote club maakt af en toe een misstap. Het gaat er mij vooral om dat men mekkert over de speelstijl van de tegenstander en over de scheids. Steek gewoon de hand in eigen boezem. En waar het me nog meer om gaat is dat men na de wedstrijd tegen psv al deed alsof de competitie beslist was, want Ajax was te goed voor de competitie. Als ze dus echt zo goed zijn, moeten ze ook een tegenstander die zich ingraaft kapot kunnen spelen en dat lukt al 2x op rij niet. Dan ligt dan aan Ajax, niet aan de scheids.

8 november 2021 om 09:40

Jaa dat ligt meer aan de fanatieke supporter die het niet kan verkroppen dat ajax niet elke wedstrijd oogstrelend met 5-0 wint. Ik ben wel realistisch en zag het eigenlijk halverwege al aankomen. Go ahead heeft gewoon echt goed compact verdedigt en dan moet je als ajax zijnde gewoon in de spiegel kijken. Ik denk oprecht dat ajax iedere ploeg kapot kan spelen in de eredivisie MITS ajax de volledige concentratie heeft. Het ligt totaal niet aan de scheidsrechter maar aan go ahead en aan ajax dat het 0-0 is geworden en dat is gewoon terecht als ik de wedstrijd bekijk. Het is gewoon pure frustratie dat men naar excuses gaat zoeken bij de scheidsrechter of de speelstijl van Go ahead, je moet altijd naar jezelf kijken vind ik en Ajax speelde gisteren niet denderend en creerde alsnog wel kansen die er bijna ingingen.

Groot compliment naar GA eagles . Ben benieuwd of Ajax er in de toekomst wel een oplossing heeft als de tegen zo’n verdedigend team staan.

Denk dat Henk de Jong en zijn ‘schatten’ dit even moeten lezen. Hier spreekt Kees van Wonderen, iemand die zich niet bij voorbaat neerlegt bij de voortekenen en naar Amsterdam gaat om zich als makke lammeren naar de slachtbank laten leiden en na tijd zonder schaamte voor de camera verschijnen alsof ze een uitje naar Ajax’ fandag hebben gemaakt. Het is sowieso knap hoe Van Wonderen met Kowet presteert, maar vanavond zie je dat de man meer in zijn mars heeft dan een mediocre ‘oom op je verjaardag’ Henk de Jong.

8 november 2021 om 08:27

Dat kun je nu wel zeggen maar in principe maakt het geen d*nder uit.
Cambuur staat een punt boven Kowet en beide ploegen - 5 doelpunten.

Sowieso knap dat deze 2 ploegen zich zo laten zien in de eredivisie en dit is een mooi voorbeeld dat er meerdere wegen naar Rome leiden.

Ik ben het wel met je eens dat van Wonderen heel wat meer in zijn mars heeft dan de Jong.

8 november 2021 om 08:46

Tja, dat is altijd heel erg makkelijk, beetje van hetzelfde treurige niveau als de Ajacieden die roepen dat dit soort ploegen alleen tegen Ajax hun best doen. Misschien kunnen Schmidt en Rose dan ook wat leren van Van Wonderen, want die gingen er ook vrij hard af in Amsterdam. Of mag je dat PSV en Dortmund niet kwalijk nemen, maar Cambuur wel? Groningen hanteerde een soortgelijke speelstijl en daar lukte het ook niet. Niemand komt naar Amsterdam om even een flink pak slaag te krijgen (ook niet naar Eindhoven of Rotterdam). Soms pakt het verkeerd uit en als een topploeg dan een goede dag heeft kan het hard gaan. Soms valt het wel goed en dan kan je een resultaat pakken. Maar als een topploeg een echt goede dag heeft, ga er maar aan staan. Er is nog altijd zoiets als een kwaliteitsverschil, en ik vind het wel erg treurig om dat dan een ploeg als Cambuur kwalijk te gaan nemen met 100 miljoen minder budget dan Ajax.

8 november 2021 om 09:12

Tegen groningen ging het ook stroef alleen valt die bal dan net wel binnen waardoor je makkelijker voetbalt. De bal is rond en soms heb je hem mee en soms heb je hem tegen.

8 november 2021 om 09:15

Sorry hoor maar elke keer dat gezeik op Henk de Jong, Ajax schoot toen gewoon alles raak en alles kwam goed aan. Zelfs met het rommelige spel vam gisteren kreeg Ajax 4, 100 procent kansen. Als er daar een van in gaat , komt goa er wat meer uit en komen er meer ruimtes.

8 november 2021 om 09:35

Sowieso, maakt Ajax 20% van hun kansen dan wordt het 5-0. En mensen vergeten dat dit spel vorig jaar ook de basis was van GAE, voetballen om geen goals tegen te krijgen. Cambuur heeft twee seizoenen vol op de aanval gespeeld en kan dat voor één wedstrijd niet zomaar veranderen. Neemt niet weg dat GAE gisteren een knap een punt heeft meegenomen maar je kan het nooit 1op 1 vergelijken. Dat is hetzelfde als zeggen dat Cambuur van Utrecht gaat winnen omdat ze tot nu toe van alle clubs hebben gewonnen waar Ajax punten tegen verspeeld heeft.

8 november 2021 om 10:08

Ja, als mijn oma wieltjes had was ze een fiets... die kansen gingen er niet in en dat lag echt niet alleen aan Ajax zelf. Gewoon goed gedaan. En het zal wel dat Go Ahead zich beter raad weet met zo'n spelopvatting en het is ook geen schande als je er afgaat tegen Ajax. Maar hoe Cambuur met 9-0 het mes inliep daar en de manier waarop daar toch met luchtigheid over werd gedaan was ED-onwaardig. Een coach die na een 4-0 kloppartij in de Arena zegt dat er niet meer inzat kan ik hebben, maar een trainer die met naief spel de schade tot 9-0 laat oplopen en daarna zonder knipperen zegt dat hij 'zijn schatten' niets verwijt en de verslaggever retorisch vraagt of hij 'toch niets verkeerd heeft gedaan... hou op met me hoor! Ga dan maar weer lekker in de KKD voetballen!

8 november 2021 om 10:30

Toch grappig dat supporters van PSV zich drukker om een verlies van cambuur lijken te maken dan cambuur zelf.

8 november 2021 om 09:56

Lol. Henk de Jong staat voorlopig 2 plekken boven Go Ahead met zijn Cambuur en versloeg Go Ahead met 5-2 in een onderling duel. Ga je persoonlijke afkeer nou niet op zo'n simpele wijze ergens neer kwakken joh.

8 november 2021 om 16:27

Wat heeft het met de algemene kwaliteit van Cambuur te maken? Daar heb ik het toch niet over? In dat soort potjes hobbelt iedereen wel mee; als het de volgende keer 5-2 voor Go Ahead wordt kijkt ook niemand er gek van op. Maar wanneer je je eens echt kunt onderscheiden in een duel tegen een grotere club laat je zien uit welk hout je gesneden bent. Go Ahead Eagles logenstrafte gisteravond de domme conclusie dat Henk de Jong machteloos was en niets anders kon dan aanvallen zoals hij ook tegen Go Ahead, FC Groningen en RKC doet.

Raar ook dat jij gelijk meent dat de afkeer persoonlijk is. Ik heb niets tegen Cambuur of Henk de Jong. Iedere andere ploeg of coach veroordeel ik even hard om zo'n zepert toe te staan. En ja, ook PSV en Roger Schmidt. Wat 9-0 verlies voor Cambuur is, is 5-0 voor PSV: regelrechte schande als je zo voor de dag komt!

Ja zo krijgen we dus nooit het niveau omhoog in de eredivisie. Als het weer Ajax - fc muur 1. Of Ajax - cammuur is. 😂. Ned clubs moeten gewoon visie van Ajax opvolgen je eigen spel continueren en dan win je gewoon van real of een Dortmund

8 november 2021 om 08:07

Die visie is wel wat makkelijker te volgen met een begroting van +100 miljoen en CL inkomsten. De meeste Eredivisieploegen moeten het doen met een begroting lager dan 20 miljoen.

8 november 2021 om 09:13

Diegelbereds was die visie ook zo makkelijk toen we ff de europa league finale bereikten zonder een begroting van 100m? Of toen ajax real wegtikte met een begroting van 5x het dubbele van ajax?

8 november 2021 om 08:07

Ja want in de PL, Bundesliga en LaLiga spelen geen clubs verdedigend…

8 november 2021 om 08:10

Natuurlijk moeten ze dat niet elke wedstrijd doen, dat zou alleen Ajax in dit geval hebben geholpen. GAE kan wel weer op die wijze spelen tegen de mindere goden, maar zo nu en dan is aanpassen aan je tegenstander helemaal niet verkeerd.

8 november 2021 om 08:48

Echt extreme onzin natuurlijk. Het niveau gaat omhoog als je leert om dit soort verdedigende ploegen kapot te spelen, niet als iedereen open huis tegen je gaat houden. In Europa (waar je wil acteren met je hogere niveau) gaan ploegen ook verdedigend tegen je spelen. Ik verwijs bijvoorbeeld naar Getafe. Daar moet je dan wel mee om kunnen gaan. Ik juich het alleen maar toe dat ploegen het Ajax moeilijk maken. Ik hoop dat elke ploeg dat doet. Als je thuis niet van Go Ahead kunt winnen moet je alleen naar jezelf kijken.

Ik baal super erg van het resultaat, maar heb wel respect voor GAE voor hoe ze ons bestrijden.

Het slaat echt nergens op om Go Ahead Eagles te verwijten dat ze met 11 man gaan verdedigen. Uiteindelijk strijden ze waarschijnlijk gewoon voor handhaving en dan is elk punt mooi meegenomen. Als ze dan een keer tegen een veel betere tegenstander moeten dan is het helemaal niet gek om nieteens aan winnen te denken. Heb veel liever dit dan Henk de Jong die alle deuren open zet en lekker mee wil gaan in het spel dat ajax veel beter kan.

8 november 2021 om 09:18

Verwijten en benoemen wat er letterlijk is gebeurd is een verschil. Je hoort mij niet janken dat go ahead met zn alle in de 16 stond en dat ajax niet op 100% concentratie speelden, maar de feiten benoemen mag blijkbaar ook niet. Ajax moet 34 wedstrijden winnen en domineren omdat we dat ook tegen dortmund, psv, besiktas en sporting deden? Die indruk krijg ik hier een beetje namelijk. Ze hebben gevochten voor een punt en dat verdient respect maar meer ook niet. Valt die bal wel in het net dan laat go ahead ook meer ruimtes open zo gaat dat nou eenmaal in de arena.. lukt het niet dan gaat het steeds stroever en geforceerder naarmate het eindsignaal dichterbij komt.

8 november 2021 om 09:35

Ook niet iedereen die benoemd wat ze deden maakte verwijten maar heb toch best wat verwijten langs zien komen. Dat kan natuurlijk aan mijn social media bubbel liggen.

8 november 2021 om 09:38

Zolang voetbal geen jury sport is valt GAE sowieso niks te verwijten

8 november 2021 om 09:43

Zijn gewoon zure supporters die gefrustreerd zijn joh, laat lekker gaan maat. Go Ahead heeft het maximale eruit gehaald en dat hebben ze verdient zeg ik als ajacied. Ajax moet naar zichzelf kijken en niemand anders!

Ajax heeft genoeg mogelijkgehad om alsnog de 3 punten te pakken. Helaas bal op de paal en een paar keer geweldige redding van de keeper en bal van de lijn gehaald. Het is Ajax zijn eigen schuld dat ze niet veel gretiger op doel schoten.

Wat ik echt niet begrijp is dat ploegen als Go Ahead het zien als een overwinning als ze 0-0 spelen tegen Ajax. Letterlijk wordt er gezegd: "je komt hier met maar één doel: elke bal wegtrappen die je tegenkomt en hopen dat je de nul houdt.". Dat is toch niet de intentie van voetbal.
Er wordt als argument de wedstrijd van Cambuur aangehaald, maar kijk eens op de ranglijst waar Cambuur staat en waar Go Ahead staat.
Wat is dit puntje nu waard t.o.v. je speelstijl en de energie die je erin moet leggen, want vaak zie je dat ploegen de volgende wedstrijd nog vermoeid zijn dat ze alsnog verliezen. (het grootste voorbeeld hiervan is uiteraard de Graafschap).
Korte termijn visie tegenover lange termijn. Ik wist het wel als coach.

8 november 2021 om 08:29

Het is toch logische waar de winst is?
Voor deze ploegen is elk punt tegen de topclubs een bonus punt( helemaal uit)
Als je onder aan de streep 1 punt te kort komt, dan is dit ene bonus punt toch opeens wel heel lekker..

Daarnaast speelt Go Ahead normaal ander voetbal dan dit.

8 november 2021 om 08:30

Grote onzin. De korte termijn is minimaal een bonuspunt in de Arena, de lange termijn is lijfsbehoud. Dan is het juist verstandig om eenmalig van je speelstijl af te wijken. En dat Cambuur lager staat dan GAE heeft een reden...

8 november 2021 om 09:22

Je weet dat cambuur 8e staat en go ahead 10e? Exact zelfde doelsaldo ook nog! Bekijk eerst de ranglijst voor je onzin vertelt alsof het waarheid is.

8 november 2021 om 09:40

@straatvoetbal, dat wist ik niet haha. Was er echt van overtuigd dat Cambuur weinig punten had gehaald, maar goed. Uiteindelijk klopt de rest van mijn reactie nog wel. Het is gewoon een bonuspunt voor dat soort teams en hoe dat behaald wordt boeit ze dan ook niet.

8 november 2021 om 10:21

En wat voor reden bedoel je ??? Cambuur heeft Go Ahead van de mat gespeeld en die van Wonderen is dus ook geen wondertrainer. En poneer asjeblieft geen stellong als je er niets vanaf weet. Staat een beetje dom.

8 november 2021 om 11:00

Cambuur heeft go ahead helemaal niet van de mat gespeeld. Pure scorebord journalistiek. En van Wonderen is het grootste trainers talent van Nederland. Als je dat niet ziet heb je er maar weinig kijk op

8 november 2021 om 11:31

Plastic mat ja..

8 november 2021 om 08:35

Als je dit voetbal 3/4 keer in het jaar speelt en verder altijd je eigen spel, dan is dat toch helemaal prima? Het lijkt mij juist heerlijk dat je een ploeg hebt die ook dit spel kan spelen wanneer het nodig is. Het is niet het mooiste voetbal, maar ik weet zeker dat zo'n puntje fantastisch is voor het moreel van het team.

8 november 2021 om 08:53

Als Ajax nu 0-0 speelt tegen City of Bayern in een uitwedstrijd in de CL zien ze dat musschien ook als een overwinning. Daar is weinig mis mee imo

8 november 2021 om 09:26

Nee.. gewoon nee Japie. Als je voor ajax was weet je dat het hoogst haalbare altijd het doel is wie de tegenstander ook is. Misschien is dat bij Feyenoord wel het geval maar hier niet.

8 november 2021 om 11:40

Het hoogst haalbare is niet altijd winst. Tuurlijk wil iedereen winnen anders hoef je niet eens te beginnen. Naarmate de wedstrijd vordert ga je kijken hoe je dit kunt behalen en als dat niet kan, dan probeer je niet te verliezen. Als Ajax nu tegen een europese topper speelt en heel de wedstrijd onder druk staat maar toch een 0-0 uit het vuur sleept, zien ze dat ook gewoon als een gewonnen punt. Das logisch al zullen ze misschien zeggen van niet.

8 november 2021 om 15:49

Ajax zal een 0-0 tegen dit Bayern of City natuurlijk vieren als een overwinning. Die clubs zijn, net als Ajax t.o.v. GAE een stuk verder. Natuurlijk wil je altijd winnen, maar je moet zo realistisch zijn om te weten dat dit zeker niet altijd kan en dat het soms "gewoon mooi meegenomen" is.

8 november 2021 om 19:07

Voor ajax is aan het begin van ELKE wedstrijd in ieder geval niet die instelling om angsthaasvoetbal te spelen en om te winnen ongeacht te tegenstander. Daarom speelt ajax juist altijd met grote ballen als ze tegen grote clubs spelen. Iets wat misschien niet het geval is bij jullie cluppie die niet het zelfvertrouwen heeft om in zichzelf te geloven en boven eigen kunnen uit te stijgen. Iedereen is een mens je hebt altijd een kans op de winst.

Ik ben al 50 jaar Ajax-fan. Feit is hier gewoon dat Go Ahead naar zijn mogelijkheden heeft gevoetbald en Ajax niet. GA heeft de maximale mogelijkheid er uitgehaald en Ajax niet. Dat lag niet aan het veld, aan het weer, aan de scheids of wat dan ook. Dat lag aan 'willen' en 'werken'. GA verdient complimenten en de Ajacieden een straftraining.

8 november 2021 om 09:28

Out of all the languages you could speak you chose to speak facts!

Ajax had er geen passend antwoord op. Net die laatste pass die niet aan kwam of niet scherp genoeg voor de goal. Ajax moet in dit soort wedstrijden klinisch zijn .

8 november 2021 om 09:29

Daarvoor moet Ajax dus scherp zijn. Als ze denken het op 80 procent te kunnen doen terwijl het andere team de noppen eraf rent dan ga je altijd tegen dit soort dingen aan blijven lopen.

Ajax zal hier wat voor moeten bedenken, want het zou mij verbazen als niet meer tegenstanders zo de wedstrijd ingaan als zij tegen Ajax spelen, wat natuurlijk hun goed recht is.

Het tempo moet omhoog en er moet echt veel zorgvuldiger met de kansen omgegaan worden.

Voor de kijkers is het geen bal aan om naar te kijken. Dat beton voetbal mag van mij wel hard ten onder gaan. Het is totaal geen reclame voor het voetbal.

8 november 2021 om 12:10

Precies. Het zou veel beter zijn wanneer een Go Ahead lekker frivool gaat aanvallen en ruimte in de rug over houden. Bij voorkeur met een mannetje minder. Lekker in de messen van Ajax lopen. Genieten is dat.

8 november 2021 om 14:43

Waarom kijk je voetbal? Niet voor saaie wedstrijd toch?

Ik zou me doodschamen en zelf NOOIT NOOIT van me leven naar een wedstrijd toe gaan leven en vervolgens uitvoeren met slechts EEN doel: de bal wegtrappen
Vervolgens nog blij zijn
(Zelf op tv;, Wonderen)
En het als een overwinning voelen
Dan verlies ik liever maar ik heb me als een man gedragen en gevochten voor de overwinning.
Maar ja
Ik wil altijd winnen. Een puntje nee die hoef ik niet. Mijn waardigheid is mij meer waard

8 november 2021 om 11:09

Hahaha doodschamen. Alles behalve. Ajax wordt gevreesd door heel Europa en dan zouden wij als Go Ahead zijnde even lekker gaan mee voetballen tegen Ajax? Jij hebt schijnbaar geen idee hoe het is om supporter te zijn van een club als Go Ahead. Daar wordt ieder punt gevierd als een overwinning. De punten liggen niet voor het oprapen en overleven in de eredivisie is voor ons van levensbelang. Dus donder jij maar lekker op met je 'doodschamen' je hebt geen idee waar je het over hebt.

8 november 2021 om 12:14

je weet dat dit een professionele sport is? Een club krijgt betaald na het behalen van punten, niet naar waardigheid. Daarnaast weten ze in Deventer ook dat wanneer ze de boel niet dichtgooien, ze tijdens de rust al op een kansloze achterstand staan. Daarnaast, zonder te weten hoe snel je bent, kan ik mij voorstellen dat je apetrots bent wanneer je Usain Bolt op de 100m bijhoudt, terwijl je hem niet verslaat. Dat gevoel is er voor Go Ahead Eagles ook, door simpel na te gaan dat sommige wisselspelers bij Ajax al meer waard zijn dan de voltallige Eagles selectie

8 november 2021 om 13:17

Ok, maar de punten . Go Ahead zal denk ik of onder in het linker rijtje of boven in het rechterrijtje eindigen, gelet op hun spel en de kwaliteit. Dan zou ik liever willen dat de buitenwereld mij onthoud als de club die Ajax "gewoon" heeft verslagen in de Arena in plaats van een puntje en niemand weet het nog
Iedereen weet nog hoe Graafschap Ajax een aar jaar geleden heeft genekt.
Maar zoals ik al schreef dat is mijn opvatting.
Ik ben nooit voor de boel dichtgooien en hopen op een puntje.
Ook als Ajax tegen Liverpool Real PSG of zo speelt, dan liever een pak slaag dan alleen maar laf tegenhouden.

8 november 2021 om 13:29

En jij denkt dat Go Ahead gewoon van Ajax kan winnen hahaha. Sorry hoor ik kan jou echt niet serieus nemen. Dit gelijkspel is al historisch aangezien go ahead nog nooit een punt had gehaald in zijn historie bij Ajax.

8 november 2021 om 13:50

een punt kan voor Go Ahead het verschil maken tussen degradatie, nacompetitie of lijfsbehoud. Daarnaast tussen tonnen euro's omdat de ranglijst geld oplevert.

Verder is het kansberekening. Met het kwaliteitverschil is de kans dat je wint van Ajax met aanvallend spel x procent, en wint met countervoetbal y procent. Honderd punten dat het percentage bij 2 groter is (waarbij je ook nog altijd de deksel op de neus kan krijgen)

8 november 2021 om 13:53

Je komt overigens wat wereldvreemd over. Wellicht omdat je als Ajaxsupporter bovenaan in de Nederlandse voetbalpiramide staat, maar probeer je eens in te leven in een supporter van een club die altijd balanceert tussen eredivisie en keukenkastjes competitie. Een compleet andere wereld

Zal mij een worst wezen hoe maar een punt hier voelt idd als een overwinning

8 november 2021 om 13:18

Haha, ik ben het totaal niet met je eens, maar geniet wel van je opmerking

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren