Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermoedelijke opstelling PSV: deze elf moeten Bosz eerste prijs bezorgen

Laatste update:

Bekerwinnaar PSV neemt het vrijdagavond om 20.00 uur in de strijd om de Johan Cruijff Schaal op tegen landskampioen Feyenoord. Peter Bosz kan vrijdagavond met de Eindhovenaren de eerste prijs van het seizoen winnen. Het Algemeen Dagblad verwacht dat PSV in dezelfde formatie aantreedt als tijdens de oefenzege op Nottingham Forest (1-0) van afgelopen zondag.

Bosz startte tegen de Premier League-club met Walter Benítez op doel. Shurandy Sambo begon als rechtsback, terwijl André Ramalho en Olivier Boscagli het hart van de Eindhovense defensie vormden. Patrick van Aanholt was tijdens de tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen al de onbetwiste linksback bij de Eindhovenaren en zal vrijdagavond ook vanaf het eerste fluitsignaal aantreden. Onder anderen Jordan Teze moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Op het middenveld heeft Bosz nog weinig smaken om uit te kiezen. Joey Veerman en Ibrahim Sangaré vormen naar verwachting het defensieve blok. Nu Xavi Simons is vertrokken bij PSV en Guus Til nog niet fit is, lijkt het erop dat Babadi vrijdagavond als nummer 10 gaat starten wanneer de Eindhovenaren het in de strijd om de Johan Cruijff Schaal opnemen tegen Feyenoord. Het achttienjarige toptalent maakte indruk tijdens de voorbereiding en kreeg toen ook al het vertrouwen van zijn trainer. In de voerhoede wordt aanvoerder Luuk de Jong op de vleugels ondersteund door Johan Bakayoko en Noa Lang.

PSV de underdog?
Voormalig trainer Aad de Mos is van mening dat PSV vrijdagavond tegen Feyenoord de underdog is “Ik moet het allemaal nog maar zien, die zogenaamde hand van Bosz", zegt de Hagenaar tegenover het Algemeen Dagblad “Ik vraag me serieus af of je, gezien de achterhoede waar hij mee moet werken, zijn beoogde voetbal kan spelen met PSV. Ik denk het niet. En dat is toch een groot verschil met Feyenoord. Dat elftal stáát gewoon.”

Vermoedelijke opstelling PSV (volgens het AD)
Benítez; Sambo, Ramalho, Boscagli, Van Aanholt; Sangaré, Veerman, Babadi; Bakayoko, De Jong, Lang.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de basis 11 van PSV wordt je inderdaad niet bang. Ik voorspel een simpele zege voor Feyenoord.

4 augustus 2023 om 07:37

We gaan het zien. Feyenoord is ook een stuk verder. Maar ik denk dat PSV er ook een stuk beter voor staat dan de meesten hier denken.

4 augustus 2023 om 07:52

Ik vind het anders geen onaardige basis zo. Zou alleen graag pepi in plaats van de jong zien

4 augustus 2023 om 08:54

En iemand anders ipv Ramalho. Verder benieuwd naar Babadi en Sambo en hopelijk wordt dit het seizoen van Bakayoko.

4 augustus 2023 om 09:15

Ja dat centrum van PSV blijft imo toch uitermate zwak met Ramalho-Boscagli hoor. Die moeten we pijn kunnen doen vanavond. Op het middenveld vrees ik wel dat PSV sterker is....als Veerman er zin in heeft tenminste.
Ook de aanval van Feyenoord is imo sterker. De enige die bij Feyenoord zou spelen is Lang.

Hoop op een mooi avondje.

4 augustus 2023 om 12:05

ik ben niet onder de indruk van deze verdediging en als Feyenoord hoog druk zet dan heb je ook niet veel meer Luuk de Jong.

4 augustus 2023 om 12:50

Dan gaat Bosz de lange bal spelen. deed hij vorig jaar met Lyon tegen Feyenoord ook al gedaan eerst een korte opbouw om Feyenoord te lokken en daarna de lange bal achter de backs.

Moet wel zeggen dat die keeper van hun elke bal perfect onder druk weg legde.
Interessante wedstrijd vanavond

4 augustus 2023 om 17:17

Vind het beetje onzin om voor het seizoen al te zeggen dat enkel Lang zou spelen bij Feyenoord. Gimenez en Pepi zijn denk ook aan elkaar gewaagd, waarbij het nu ook de vraag is hoe goed Luuk nu nog is (had vorig jaar meer G/A per minuut dan Gimenez). Verder zijn die portugees en Bakayoko ook aan elkaar gewaagd, en Lang moet het ook eerst maar eens laten zien. Het grootste voordeel wat Feyenoord heeft, is dat een groot deel van de machine van vorig jaar nog staat, en denk dat ze daarom ook vanavond gaan winnen. Benieuwd hoe ver Bosz is met de huidige selectie!

4 augustus 2023 om 08:01

Vind dat makkelijk praten, PSV heeft nog steeds een sterk middenveld. Aanval is ook gewoon sterk. Misschien dat Pepi rustig wordt ingebracht voor Luuk. Goede backs en goede keeper. Enige waar je bedenkingen zou kunnen hebben is centrale verdediging.

Feyenoord moet nog maar blijken hoe het middenveld gaat lopen en voorin.

4 augustus 2023 om 09:52

Want Gimenez moet het nog bewijzen? Net als Paixca?

4 augustus 2023 om 10:02

Beide heren staan er pas 2e helft van het seizoen. Moet eerlijk bekennen beide zijn wel geweldige spelers. Alleen Gimenez gaat geen volledig 90 min spelen en Paixao vind ik wel hele goede.

4 augustus 2023 om 08:46

Blijf de psv verdediging matig vinden. Ramalho heeft niet de rust die je van hem verwacht, Boscagli is vooral goed aan de bal en de rechtsback is afwachten.Verder lees ik dat Bosz een beetje het spel van Feyenoord speelt, vroeg afjagen etc....benieuwd of Veerman de longinhoud heeft om dat vol te kunnen houden.

4 augustus 2023 om 08:49

Sambo is een uitstekende back. Technisch goed en agressief in het verdedigen.

4 augustus 2023 om 09:10



@psv18, toch is het afwachten. Niet iedereen haakt een niveau hoger moeiteloos aan. Als spelers van Twente, Utrecht en Heerenveen naar de top 3 gaan is het altijd afwachten of ze de stap kunnen zetten. Dat is bij een speler die het goed deed bij Sparta niet anders.
Overigens denk ik dat het wel allemaal dichter bij elkaar ligt dan iedereen denkt. Verwacht 2-1

4 augustus 2023 om 10:50

Alleen is Sambo niet je typische Sparta speler. Hij is een jeugdspeler van PSV die verhuurt werd aan Sparta.

4 augustus 2023 om 10:59

Dan is het nog afwachten of hij aanhaakt.

4 augustus 2023 om 11:42

Dat is waar, maar dat is wat anders dan hoe jij het brengt. Als ik jouw reactie lees dan denk ik aan de spelers die vanuit de subtop gehaald worden door de topclubs en het dan niet waarmaken zoals een Wijndal.

4 augustus 2023 om 12:33

Dat moet wel goed komen. Veerman zat steeds bij de spelers met de meest gelopen km.

4 augustus 2023 om 08:54

Toch op zeker 5 posities de betere speler.

4 augustus 2023 om 08:55

Ben toch benieuwd welke 5 jij dan gaat noemen

4 augustus 2023 om 09:05

Ik zal achterin beginnen. Benitez beter dan Bijlow, Sambo beter dan Pedersen, Veerman beter dan Zerrouki, Lang beter dan Paixao, Baka beter dan Jahanbakfiets.



4 augustus 2023 om 09:13

Benitez wordt wel erg overhyped door PSV'ers. Degelijke keeper met hier en daar bepalende blunders en voor een topclubkeeper toch wel veel tegengoals vorig seizoen. Ik schat Bijlow hoger in. Verder vind ik niet dat Bakayoko zoveel meer dan Jahanbaks heeft laten zien. Sambo, Lang en Veerman eens.

4 augustus 2023 om 09:15

Benitez en Bijlow is gelijkwaardig. Benitez heeft mooiere reddingen maar ook meer foutjes.
Sambo beter dan Pedersen is opportunistisch. Deed het leuk bij Sparta, maar afwachten wat hij kan als er druk bij komt kijken.
Veerman en Zerrouki zijn totaal andere spelers. Zerrouki verdedigend beter, Veerman creatiever.
Qua buitenspelers denk ik dat Lang en Paixao elkaar niet veel ontlopen. En Baka heeft nog alles te bewijzen. Deed het leuk bij België, maar bij psv heeft hij nog weinig rendement opgeleverd.
Ik kom niet verder dan Sangare die beter is en Lang die wellicht beter is. Bij Feyenoord kom ik op Geertruida Hancko Hartman en Gimenez. Misschien Stengs, maar dat is afwachten. De rest zit dicht bij elkaar

4 augustus 2023 om 09:17

Sangaré is beter dan elke middenvelder van Feyenoord

4 augustus 2023 om 09:18

Lang heeft nog helemaal niks laten zien in de Eredivisie. Op basis van Eredivisie ervaring is Paixao zeker wel beter. Jahanbakhsh heeft vorig jaar de meeste assist gegeven bij Feyenoord. Baka is pas 20 en komt er wel, maar vorig jaar in grote wedstrijden niet echt gezien, jij wel?

Benitez en Bijlow zijn wel aan elkaar gewaagd. Sambo en Pedersen ook wel, enige betere vind ik Veerman voor Zerrouki.

4 augustus 2023 om 09:19

@psv18,

Dankje voor je portie humor op de Vrijdagochtend.
Veerman beter dan Zerrouki..... Raap me op.
Veerman is goed als het baltempo lager ligt dan bij de gemiddelde wedstrijd van Agovv, bij een hoger tempo is hij nutteloos.

Daarbij Bakayoko beter dan Jahanbaksz? Bakayoko heeft echt nog he-le-maal niets laten zien. Jahanbaksz had afgelopen seizoen per 100 minuten een goal of assist, daar waar Bakayoko er 130 nodig had.

4 augustus 2023 om 09:19

Als ik als 'neutrale' Ajacied kijk zou ik zeggen dat Bijlow, Hancko, Geertruida, Hartman, Wieffer, Gimenez de betere op de positie zijn t.o.v. de PSV'ers en aan de andere kant Lang, Sangare en Sambo (puur obv van Sparta).

4 augustus 2023 om 09:26

@forlan, denk wel dat Sangare nog beter is dan Wieffer

4 augustus 2023 om 09:36

"toch op zeker 5 posities de betere speler."

Niet helemaal zeker....er zitten absoluut een paar gelijkwaardige / twijfel gevalletjes tussen.

Maar goed,....laat ik voor de lol met je mee gaan.
Op 6 posities is Feyenoord dus sterker

4 augustus 2023 om 10:16



Bijlow is niet beter, hancko gelijkwaardig, alleen Geertruida misschien, hartman is wel lomper dat wel, wieffer is nog paar klasses minder, Gimenez is met de voeten beter Luuk de Jong met de kop beter.

4 augustus 2023 om 10:28

Hancko gelijkwaardig en Geertruida misschien hahahahahahah dan ben je al niet serieus te nemen. Met wie vergelijk je ze nou?

En Hartman lomp noemen dan heb je letterlijk 2 wedstrijden van hem gezien.
En Gimenez is wel degelijk beter dan de Jong op het moment. Er zijn zelfs Psvers die liever Pepi in de spits willen zien, dat zegt genoeg.

4 augustus 2023 om 10:45

@fr010frdam Kan toch zijn dat Psv'ers liever Pepi zien, maar dat De Jong nog steeds beter is dan Gimenez? Dan zou de volgorde van beste spitsen zijn: Pepi - Luuk - Gimenez. Ik weet niet of ik het daarmee eens ben overigens, maar wat jij zegt klopt niet.

4 augustus 2023 om 10:52

Paixao en Lang ontlopen elkaar niet veel? Komop Lang heeft echt al veel meer laten zien dan Paixao die nu pas voor het eerst basisspeler gaat zijn bij Feyenoord. Die kon vorig seizoen banken voor huurspelers.

4 augustus 2023 om 10:53

@nikos.....er is in heel Eindhoven.....wat....nederland geen verdediger te vinden die gelijkwaardig is aan Hancko.

4 augustus 2023 om 10:56

Een deel van die fouten zijn ook wel echt toe te schrijven aan het onrustige duo dat voor hem staat.

4 augustus 2023 om 11:01

@achterman, Paixao was de laatste 10 wedstrijden en in de voorbereiding enorm goed. Speelde ook gewoon basis.
Voordeel is dat hij inmiddels een jaar bij de club en speelstijl zit, waar Lang zich een nieuwe speelstijl en teamgenoten moet wennen. Uiteindelijk zeg ik ook in de conclusie dat Lang nog beter is, maar het ontloopt elkaar niet veel.

Ga anders ook even in op je medesupporter, die blijkbaar vindt dat jullie centrale duo gelijkwaardig is aan jullie centrale duo.

4 augustus 2023 om 11:05

@rubentje, dat zou kunnen en dat mogen ze vinden, maar naar mijn ideee was de De Jong van het laatste half jaar niet beter dan de Santi van het laatste half jaar. Eens?

4 augustus 2023 om 11:26

@psv18: serieus? Veerman is duidelijk,Lang ook net aan....de rest is onzin natuurlijk

4 augustus 2023 om 11:39

Jeroen, dat jij er totaal geen kijk op hebt is al langer duidelijk. Bespaar je de moeite.

4 augustus 2023 om 11:45

@fr10

Nou, 10 hele wedstrijden was hij enorm goed. En wat potjes in de voorbereiding (sinds wanneer hecht iemand daar waarde aan?). En op basis daarvan zeg je dat die speler 'ongeveer net zo goed is' als een speler die het zowel in België als Europees (champions League) heeft laten zien en nu ook bij Oranje steeds belagnrijker wordt?

Daar zit naar mijn mening een wereld van verschil tussen.

4 augustus 2023 om 12:08

Benitez beter dan Bijlow? Op basis van wat? Veerman beter dan Zerrouki? Dat moet nog blijken (vind ik). Lang beter dan Paixao? Qua rendement betwijfel ik dat. En je noemt niet alle spelers.

Geertruida verkies ik over iedere verdediger van PSV, Wiefers boven iedere middenvelder van PSV en Gimenez boven iedere aanvaller van PSV en zeker boven Luuk de Jong. P.S. ik heb geen clubvoorkeur in NL

4 augustus 2023 om 12:21

Liever Wieffer dan Sangaré? Daar ben ik het niet mee eens. En Paixoa is toch niet beter dan lang. Zoals Fr10 hier al zegt: 10 potjes goed gespeeld afgelopen seizoen. Lang heeft al veel meer laten zien.

4 augustus 2023 om 12:40

Benitez-Sambo-Geertruida-Hanco-PvA-Sangare-Veerman-Wieffer-Lang-de Jong- Bakayoko.

4 augustus 2023 om 13:13

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat jij PvA blokbaar verkiest boven Hartman en Benitez boven Bijlow, maar daar valt nog over te discussieren.

Maar de Jong ipv Santi? En Bakayoko die leuk dribbelt maar 0 rendement heeft boven Paixao?
Die moet je echt ff toelichten.

En.....een middenveld met Wieffer Sangare Veerman???
Zet dan Stengs daar voor.

4 augustus 2023 om 13:47

Als je Baka 1 ding niet kunt verwijten is het een gebrek aan rendement. Qua minuten ongv elke wedstrijd betrokken bij een goal/assist

4 augustus 2023 om 13:50

Sambo beter dan Pedersen? Wat een grote grap hahaha

4 augustus 2023 om 18:29

Daarom kwamen ook de echte topclubs voor Hancko..ik zou je uit de droom helpen er kwam er geen 1.. dus zo goed is Hancko..

4 augustus 2023 om 10:13

Simpele zege..je hebt het iets te hoog in je bol.. alsof Feyenoord Man city is ofzo met simpele zege..ze mogen blij zijn als ze die thuiswedstrijd uberhaupt kunnen winnen.

Hmm ik ben bang dat Psv met deze 11 het aankomende seizoen niet echt gaat vlammen. Ik had graag gezien dat Ramalho al weg was en dat daar een ander verdediger voor terug kwam. Wat is ook de bedoeling met de RB? Willen ze weer het seizoen in met Mwene en Sambo? En de rechtsbuiten positie vind ik mager bezet. Dus je mist eigenlijk op 3 linies nog 3 toppers, ik ben benieuwd hoe Bosz het hier mee gaat doen.

4 augustus 2023 om 07:42

Wat er niet is kan je niet uitgeven. Vertrekt Sangaré dan zal de selectie op meerdere posities versterkt worden. Ook wanneer PSV de voorrondes CL door komt. Gebeurt dat niet, dan zal er hooguit een blik huurlingen open getrokken worden.

4 augustus 2023 om 08:00

@storing hoe kom je erbij dat het afhankelijk is van het vertrek van Sangaré? Onzin. PSV is nu allang bezig met middenvelders en een CV terwijl Sangaré nog niet eens in gesprek is.

4 augustus 2023 om 10:24

Als er wat te besteden viel zou men de selectie compleet maken aan het begin van de voorbereiding, niet?

4 augustus 2023 om 11:23

Nee, niet. Dat gebeurt vrijwel nooit, bij geen enkele club.

4 augustus 2023 om 17:27

Yelle
Kijk eens naar de transferperiode van AZ.

4 augustus 2023 om 08:38

"willen ze weer het seizoen in met Mwene en Sambo?"

Hoezo weer? Sambo zat vorig jaar helemaal niet bij de selectie.

4 augustus 2023 om 09:15

De weer sloeg op Mwene, excuus voor mijn onduidelijke zin. Sambo is een leuk talent maar je kan helaas niet op hem rekenen en Mwene vind ik geen psv materiaal.

4 augustus 2023 om 09:25

Prima wissel is hij. Geen hoogvlieger inderdaad maar als je vertrouwen hebt in Sambo zie ik niet in waarom je nog een nieuwe back moet kopen. Zeker omdat het geld beter op andere posities gebruikt kan worden. Als PSV nog 2 middenvelders en een centrale verdediger toe kan voegen dan denk ik dat dit een prima transferzomer was.

4 augustus 2023 om 09:33

Sparta kon anders goed op hem rekenen en Mwene is een prima stand-in. Er is een tijd dat je een talent dat zich knap staande hield in de subtop van de Eredivisie een kans moet gunnen, omdat hij dit verdiend heeft.

Sambo heeft dat m.i. verdiend. Er zijn andere posities waar versterking veel dringender nodig is.

Het is een beetje van hetzelfde als vorig jaar. Nog niet top maar er kan natuurlijk nog altijd verandering in komen. Misschien is het voor PSV wel handig als Sangare voor een mooie prijs weg gaat zodat ze zich op een paar posities kunnen versterken

4 augustus 2023 om 08:07

Mis je wel ineens de beste middenvelder. Van de competitie denk ik zelfs. Dus met zijn vertrek moet je juist nog vele malen meer gaan bouwen.

4 augustus 2023 om 08:11

Maar die stond er begin vorig jaar ook nog niet in.

4 augustus 2023 om 08:13

Klopt. Hij zal zeker een aderlating zijn. Ben ook wel een fan van hem. Maar als je je daardoor wel op 2 plekken kunt verbeteren dan is het voor het team misschien wel beter

4 augustus 2023 om 11:52

Maar "een mooi bedrag" is ook slechts 37,5 miljoen euro. Dat is te weinig. Het is een mooi bedrag natuurlijk, maar daarvoor kan je nooit die posities bezetten en zeker niet nog een Sangaré halen

4 augustus 2023 om 15:49

Vorig jaar werd er gezegd dat er dan 25 miljoen netto van dat bedrag zou overblijven. Daarvoor zou je dus zeker twee basisspelers ter waarde van 12,5 miljoen euro zou kunnen halen. Plus dan heb je nog de overige bedragen die PSV ontvangt door de verkoop van spelers.

Ik denk dat PSV mocht Sangare verkocht worden direct meerdere versterkingen binnenhaalt.

Waarom Pepi niet in de basis? Je moet tegen Feyenoord meer stoot kracht hebben. Het wordt sowieso moeilijk Ik denk dat Feyenoord een goed elftal heeft.

4 augustus 2023 om 08:57

Of Luuk valt deze wedstrijd zwaar door de mand en Pepi start in de competitie, of Luuk grijpt zijn kans en daarmee het vertrouwen. Hij is (volgens mij nog steeds) de aanvoerder, dus dat je met hem start, begrijp ik wel. Hoop wel met je mee, dat hij snel als stormram gebruikt wordt en Pepi in de basis staat.

4 augustus 2023 om 10:18

Of Luuk kopt er 2 in en iedereen vind Luuk weer geweldig.

4 augustus 2023 om 15:51

Ja precies, het is maar net hoe je het bekijkt. Luuk de Jong houd altijd wel meerdere spelers bezig in het veld. Sleuren, kopgevaarlijk, kapstok, etc, etc. Wanneer het niet werk met zijn tactiek kan Bosz Pepi inbrengen als joker.

4 augustus 2023 om 09:17

Omdat Luuk bijna altijd thuisgeeft in finales

4 augustus 2023 om 16:16

Dit is sowieso de vermoedelijke opstelling. Wellicht verrast ie ons nog met Pepi.

Het zou wel wat zijn, Bosz die een prijs wint. Maar nee dit gaat een eitje worden voor Feyenoord. 2 vingers in de neus potje! 4-0 moet kunnen.

Ik gun Bosz zijn prijs maar ik heb toch altijd meer met Feyenoord gehad dan met psv. Dat klinkt raar als Ajax fan maar ik hoor meer Ajacieden in mijn buurt dat zeggen. Feyenoord is ook een stuk verder dus ik denk ook wel dat zij deze prijs gaan winnen.

4 augustus 2023 om 08:38

Ik heb dat precies hetzelfde, maar dan andersom. Ben voor Feyenoord en heb meer met Ajax dan met PSV.

Was overigens in de jaren 70 heel normaal als ik de interviews van generatie Van Hanegem en Cruijff mag geloven.

Daarnaast zeg ik altijd je kunt gewoon voor je eigen club zijn zonder tegen een andere club te zijn, maar misschien ben ik gewoon oud aan het worden.

4 augustus 2023 om 08:47

Grappig, ik ben een PSV supporter en heb echt totaal niets met beide clubs.

4 augustus 2023 om 15:02

Eens, Feyenoord is de aartsrivaal, de tegenpool, de favoriete vijand, maar in elk geval een club met karakter. De bluf tegen de nuchterheid, de techniek tegen het harde werken. PSV daarentegen? Zonder enige identiteit, zielloos. Sportief natuurlijk succesvol de laatste decennia, maar altijd bij elkaar gekocht, zonder enige uitstraling, zou niet weten waar die voor staan, zeker nadat Philips de handen eraf trok, los van wat gebral over trots op hun provincie en ‘boeren’ (wat ik meer bij de Graafschap vindt horen dan in de moderne stad die Eindhoven is). Decennia lang (uit)wedstrijden bezocht en psv heeft ook met afstand het meest inspiratieloze, humorloze en eentonige publiek. Een club van niks wat mij betreft. Er staan nu weer wat buitengewoon succesvolle lokale ondernemers achter, en uit geldnood hebben ze zich eindelijk op opleiden gestort. Misschien krijgt het smoel op een dag. Maar natuurlijk heeft elk weldenkend mens buiten Brabant meer sympathie voor een club als Feyenoord.

4 augustus 2023 om 15:53

in west-brabant zijn er ook veel meer feyenoord en ajax supporters (nac is wel de prominentste club waar ik vandaan kom)

4 augustus 2023 om 16:07

Manodedios, je bent wel erg negatief over PSV, teksten als zielloos, zonder enige uitstraling, gebral, inspiratieloos, humorloos, eentonig, etc. En dat allemaal in zo'n klein stukje tekst. Eigenlijk doet PSV ergens iets heel goed, want fans van de concurrent hebben er geen goed woord voor over.

Ik vind het persoonlijk heerlijk om te lezen. Al die mooie woorden voor Feyenoord, die al decennia lang geen rol van betekenis speelden qua kampioenschappen en onderlinge ontmoetingen voor Ajax. En dan de afkeer tegen PSV, de enige club waar Ajax een negatieve balans tegen heeft, waar grote spelers naartoe vertrokken uit Amsterdam. Van mij mogen Ajax en Feyenoord supporters nog zeer lang elkaar met mooie woorden aanspreken (al komen die woorden veel meer vanuit Amsterdamse kant) en vooral negatief zijn over PSV. Dat betekent dat men in Eindhoven iets goed doet.

4 augustus 2023 om 16:37

Kun je ook inhoudelijk ingaan op mijn argumenten, waarom ik het anders zou moeten zien, wat psv dan wel uitstraalt? Je blijft een beetje steken bij de sportieve successen die ze hebben geboekt, maar dat benoemde ik zelf ook al. Afkeer is het niet zozeer, het is meer dat ik het als gezegd een club van niks vind. Los van dat iemand er in de buurt opgroeit en het mooi vindt als de lokale club succes heeft, kan ik met de beste wil niet bedenken waarom een buitenstaander zich met psv zou identificeren. En met Feyenoord wel, die staan ergens voor.

4 augustus 2023 om 08:39

Ik hoor dat ook echt van alle Feyenoorders en Ajacieden om me heen (inclusief mezelf haha)

4 augustus 2023 om 08:54

Hier net zo, Ajacied in hart en nieren en Feyenoord mag dan de aartsrivaal zijn ik heb vele malen meer met Feyenoord dan met PSV.
Misschien omdat ik Feyenoord net als Ajax toch meer een volksclub vind. PSV begon als sportclub van de fabriek, het bezit van de Hoge heren. Plus dat ik Eindhoven gewoon in vergelijking met Amsterdam en Rotterdam gewoon weinig uitstraling vind hebben, net als het stadion. Verder aan niemand een hekel of zo.

4 augustus 2023 om 09:00

ajax is absoluut geen volksclub en het Philips Stadion heeft altijd meer charme dan de arena. En nu door.

4 augustus 2023 om 09:04

Het Philips Stadion heeft toch heel wat meer historie dan de Arena.

4 augustus 2023 om 09:22

@psv18,

Het PSV stadion had 1 keer per jaar meer charme dan de Arena, en dat is nu ook niet meer, gezien Guus Meeuwis gaat stoppen met Groots.

4 augustus 2023 om 09:29

Daarentegen zijn de meeste Ajacieden en Feyenoorders veel arroganter en is PSV een meer bescheiden en rustigere club altijd geweest. Dat heeft mij ertoe bewogen om voor PSV te worden als niet Brabander. Amsterdam en Rotterdam zijn grotere steden ja, maar hebben aan de kant ook weer meer problemen wat hen niet siert naar mijn mening. Daarbij denk ik dat veel het gewoon niet kunnen hebben dat slechts een “provincieclub” zo succesvol is en de grotere steden vaak te slim af is 😉

4 augustus 2023 om 09:31

Dat zal het inderdaad wel zijn, misschien vinden ze het wel lastig te verkroppen dat een relatief kleine club als PSV zo succesvol kan zijn.

4 augustus 2023 om 09:35

@j3ro3ntj33__,

Dit jaar ook wanneer de CL hymne weer door het Philips stadion galmt.

4 augustus 2023 om 09:37

Het verschil is dat Ajaxax het als een mening brengt en op basis van zijn gevoel, terwijl psv18 en Pieterpost gepikeerd reageren en zaken brengen als feiten.

4 augustus 2023 om 09:39

@woenselaar,
Doen ze in de voorronde ook al de CL hymne?

4 augustus 2023 om 09:57

Ajax een volksclub? Dan hebben we daar toch echt een ander beeld bij. Wij komen notabene uit de fabriek en een arbeiderswijk! Binnen mijn familie (Reker) krijgt niemand Ajax uit zijn strot en zeker niet boven Feyenoord. Voor mijn schoonfamilie (Beenhakkers) geldt dat net zo. Het is natuurlijk een eigen referentiekader, maar de gemiddelde Feyenoord fan heeft toch echt een voorkeur voor PSV als hij echt moet kiezen. Daarnaast speelt het ook mee dat PSV simpelweg door jullie gehaat wordt omdat we gewoon de grootste concurrent waren in de afgelopen 50 jaar

4 augustus 2023 om 10:56

Pieterpost en de rest fans. Het gaat hier echter over opstellingen🤣

4 augustus 2023 om 08:57

Als PSV 'er heb ik werkelijk helemaal niets met ajax en Feijenoord. En van juist merendeel van de Feijenoorders die ik ken kiezen altijd PSV boven ajax. Ligt net aan waar je komt.

4 augustus 2023 om 09:02

Ik wou het net zeggen inderdaad, ik ken dus werkelijk geen een Feyenoorder die Ajax boven PSV kiest, haha.

4 augustus 2023 om 10:59

Ik kom uit Rotterdam.
Meeste Rotterdammers roepen Ajax niet eens uit hun mond.
En gunnen iedereen wat behalve Ajax.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

4 augustus 2023 om 13:46

Echte Rotterdammers zullen dat inderdaad niet doen. Zullen wel geen Rotterdammers zijn hierboven.

4 augustus 2023 om 17:24

Ik heb met Ajax en PSV allebei niet erg veel, maar bij Ajax PSV ben ik wel voor PSV 😬

4 augustus 2023 om 09:50

@soccerfan_1 Ik vind het niet zo vreemd dat je meer met Feyenoord hebt, die Rotterdammers pakken jullie altijd wel. PSV is echter een ander verhaal, volgens mij is PSV in Nederland ook nog altijd de enige club die van Ajax vaker won dan verloor.

4 augustus 2023 om 10:55

Zoveel prijzen heeft Feyenoord niet van Ajax afgepakt dus dat kan ik wel begrijpen.

4 augustus 2023 om 12:54

Volgens mij hebben de meeste Ajacieden respect voor de club Feyenoord en hebben dit veel minder voor PSV. Heeft misschien ook te maken dat PSV 1 Europese prijs heeft gewonnen door spelers van Ajax te kopen.

4 augustus 2023 om 13:50

Ligt denk aan je omgeving. Brabantse Feyenoord supporters in mijn omgeving hebben een tering hekel aan je club.

4 augustus 2023 om 15:32

Haha, ga je zelfs onze EC1 op naam van Ajax schrijven? Het wordt steeds gekker..

4 augustus 2023 om 18:06

Klopt en zeker in de kuip is psv deze eeuw nog geen enkel probleem geweest. Wordt een saaie pot denk ik. Psv nog steeds met veerman, de jong en een gammele defensie. Weinig om vrolijk vam te worden

Pfff die verdediging kan echt niet keer... prima dan Sambo de kans krijgt maar moet echt een versterking bijkomen. Zelfde geldt voor het middenveld mbt Babadi.
Aanval prima, al had ik ook graag Pepi gezien.

4 augustus 2023 om 09:20

Ik zou Saibari opstellen ipv Babadi, voor de rest lijkt me dit voor nu het beste elftal wat we hebben (met fitte spelers). Boscagli hoort overigens gewoon tot de beste verdedigers van de eredivisie en is voetballend misschien wel de allerbeste.

4 augustus 2023 om 15:58

En waarom als ik vragen mag? (pure interesse) De wedstrijden die ik heb gezien van Saibari vind ik hem altijd vrij kleurloos spelen en allemaal net niet. Bij hem krijg ik altijd het idee dat hij niet op zijn juiste plek staat op het veld. Alleen in een samenvatting van Marokko vond ik hem positief opvallen.
Wat betreft Babadi, een leuk talent maar bij lange na nog niet goed genoeg om veel minuten te laten draaien. Mag toch hopen dat er een ervaren kracht het gat van Xavi samen met Babadi gaat opvullen.

Toch knap hoe PSV het ieder jaar weer voor elkaar krijgt om de selectie niet op tijd op orde te hebben. Weinig zin om naar Ramalho en de Jong te kijken.

4 augustus 2023 om 10:21

Daarom ook simpel de 0 tegen een premier league club en gewonnen ook omdat het niet op orde is.

4 augustus 2023 om 10:45

Dat zegt wel veel ja. Ze verloren ook van Sint Truiden.

Er is nog geen verdediger gehaald, geen vervanger voor Xavi en geen vervanger voor Guti. Selectie is duidelijk niet op orde en het seizoen begint vanavond, terwijl je dinsdag al een enorm belangrijke wedstrijd hebt.

Tja, als je heel objectief kijkt heeft Feyenoord op minimaal 9 postities in het veld een betere voetballer dan PSV. Sangaré kwalitatief beter dan Alireza alleen een mindere drive. Noa Lang krijgt (vooralsnog) het voordeel van de twijfel tov Paixao. Voor de rest heeft Feyenoord aantoonbaar een betere voetballer op de overige posities. De trainers redelijk in evenwicht qua spelopvatting alleen wint de een wel een prijs en de ander na zoveel jaar alleen een prijs in 2005 in de KKD. Kortom: Feyenoord is zwaar favoriet en er moet heel wat gebeuren wil PSV met deze prijs terugrijden naar Eindhoven.

4 augustus 2023 om 08:42

Minimaal 9 posities nog wel? Sangaré is geen twijfelgeval en als Feyenoorder moet je toch ook gewoon erkennen dat Noa Lang de voorkeur krijgt boven jullie wingers? Daarnaast zou ik Veerman ook maar al te graag aan je selectie toevoegen en is naar mijn mening het verschil tussen de keepers ook minimaal.

Feyenoord overigens wel gewoon de favoriet inderdaad, dat lijkt me logisch.

4 augustus 2023 om 08:54

Veerman zou interessant zijn qua passing, maar ben er niet rouwig om dat hij niet naar ons is gekomen.
Ben ook benieuwd of hij de intensiteit aan zou kunnen.
Keepers zijn idd gelijkwaardig.
Lang en Paixao zie ik niet veel verschil, aangezien Paixao ook enorme potentie heeft, maar Lang heeft het ook al in de CL laten zien. Lang had ik er wel graag bij gehad, benieuwd wat hij gaat brengen

4 augustus 2023 om 09:39

Ben je niet bang dat jullie linie (zerrouki/ Wieffer) tegenover Sangaré en Veerman het voetballend afleggen? Als ik Feyenoorder zou zijn had ik denk ik liever Wieffer/ Veerman langs elkaar gehad in ieder geval.

Wat betreft Lang/ Paixao, ik denk dat Lang wat meer zelfvertrouwen heeft. Dat zie je terug op het moment dat hij zijn acties in zet. Nooit half werk en daardoor altijd dreigend. In de loop van dit jaar kunnen we betreft deze vergelijking pas echt een verschil gaan zien maar heb er in ieder geval zin in!

4 augustus 2023 om 09:44

Het zou kunnen dat ze het voetballend afleggen, gebeurde vorig jaar eigenlijk ook.
Echter zijn het nu twee verdedigend ingestelde middenvelders tegen twee voetballende middenvelders, dan zou je dus met het drukzetten de bal veroveren en als Wieffer en Zerrouki de bal direct inleveren bij 1 van de buitenspelers of de 10 (want passend op de korte afstanden zijn ze prima), dan kan dat voor een tegenstoot zorgen.

Wat betreft Lang en Paixao. Ik ben benieuwd, Paixoa leek juist de laatste wedstrijden van het seizoen goed te zijn en trekt dat in de voorbereiding door, terwijl Lang natuurlijk moet wennen aan het team en de speelstijl.
Wel een leuke speler om er weer bij te hebben in de eredivisie.

Ik denk een 2-1 of een 1-2. Het zal dichtbij elkaar liggen.

4 augustus 2023 om 11:02

Paixao en Lang verschillen niet veel? Gezien je naam snap ik enige subjectiviteit, maar Lang heeft echt al veel meer laten zien. En die potentie van Paixao is leuk en aardig, maar is Ihatarran dan ook beter dan Lang? Want Ihatarran heeft nog wel meer potentie maar is nu net zo rond als Wesley Sneijder.

4 augustus 2023 om 11:17

@achterman, k leg ook uit waarom ik ze dichtbij elkaar vind staan, maar als je Paixao gaat vegrelijken met Ihatarran dan is de discussie met jou niet zinvol. Wat een onzinnig argument zeg. Paixao heeft juist een prima mentaliteit.
I

4 augustus 2023 om 11:47

Het gaat niet om mentaliteit. Het gaat, zoals jij zelf zegt, om potentie. Lang is op dit moment gewoon beter dan Paixao. Is ook niet erg. Lang is ook een paar jaar ouder. Maar jij zegt dat ze 'ongeveer even goed zijn' gebasseerd op de potentie van Paixao. Daarom haal ik Ihatarran erbij: Op basis van potentie nog beter dan die twee maar daar koop je helemaal niets voor.

4 augustus 2023 om 12:16

Niet alleen op basis van potentie, ook gewoon op het niveau dat hij al heeft laten zien en het feit dat Lang in een totaal nieuwe omgeving/speelstijl komt. Daarbij is Lang vrij grillig gebleken.
Had Lang er graag bij gehad, maar denk dat Paixao gelijkwaardige cijfers gaat halen

4 augustus 2023 om 12:24

Je zegt letterlijk dat je Paixao ongeveer net zo goed vindt als Lang door zijn enorme potentie. Ik kijk vrij veel voetbal. Zie ook veel potjes van Feyenoord. Maar ik heb Paixao echt nog niet zo zien spelen als Lang.

Dit was de kop van een nieuwsbericht nadat Lang in de CL tegen PSG had gespeeld:

"noa Lang is door de UEFA benoemd tot Man Of The Match van de Champions League-wedstrijd tussen Club Brugge en Paris Saint-Germain."

Paixao kan daar op dit moment alleen nog maar van dromen.

4 augustus 2023 om 12:59

''ben je niet bang dat jullie linie (zerrouki/ Wieffer) tegenover Sangaré en Veerman het voetballend afleggen?''

Hier ben ik idd wel bang voor aan de andere kant brengt Stengs wel weer meer voetbal met zich mee.
Ik hoop gewoon dat PSV gaat opbouwen en dan komen wieffer en zerrouki in hun kracht. ballen afpakken en weggeven.

Wordt sws heel interessant vanavond. na mijn mening moet je er alles aan doen dat PSV niet de lange bal trapt en Veerman kort op zijn flikker zitten.

4 augustus 2023 om 14:38

Interessante krachtmeting. Waar PSV tegen Nottingham zichzelf opbouwend heeft kunnen testen verwacht ik vandaag juist het tegenovergestelde. Een Feyenoord dat in eigen huis een prijs kan pakken en er kort op zit.

PSV zal snel de bal uit het midden willen halen om niet in de val Zerrouki/ Wieffer te lopen denk (en hoop) ik. Lang en Bakayoko tegenover jullie vleugels zie ik namelijk wel zitten.

4 augustus 2023 om 10:24



Don Era en toen ging je wekker.. Feyenoord is op nog geen 4 posities beter laat staan 9 grappemaker.. ook 1x kampioen en denken dat ze de beste van Europa zijn ofzo.. daarom is er zeker ook zo weinig interesses in die toppers..

Word ieder jaar geroepen dat Feyenoord of Ajax favoriet is en toch wint Psv m meestal.. wie heeft het vaakst de JC schaal gewonnen..oowja Psv ..

4 augustus 2023 om 16:10

@nikos, ik ben ook benieuwd ja wie er beter is. Feyenoord word sterker verwacht omdat ze vorig jaar terecht eerste zijn geworden en veruit de beste coach hebben. Bij PSV heb ik het idee dat ze nog in de opbouwende fase zitten en heb werkelijk waar geen idee waar ze precies staan. Onder Bosz hebben we in ieder geval een coach met een duidelijkere visie dan van Nistelrooy.
Iedereen heeft het over de zwakke verdediging en middenveld bij PSV, terwijl alleen Branthwaith, Max, Hoever en Xavi zijn vertrokken. Waarvan alleen Xavi extreem gemist gaat worden.
Bij Feyenoord hebben ze natuurlijk het verlies van Kokcu en Szymanski dat ook moeilijk is om op te vangen.

We gaan het zien vanavond. Hoop dat Bosz gaat verassen in ieder geval!

Vermoedelijke opstelling PSV: deze elf moeten Feyenoord eerste prijs bezorgen.

4 augustus 2023 om 10:26

Vermoedelijke opstelling Psv: deze 11 walsen over Feyenoord heen..

4 augustus 2023 om 11:05

Bescheidenheid siert de mens. Feyenoord is vanavond gewoon favoriet. Natuurlijk hebben we vertrouwen, maar wat is daar mis mee?

5 augustus 2023 om 01:49

Dat niet, maar wel gefeliciteerd!

Als Psv'er zijnde hoop ik dat Feyenoord wint. Deze prijs is toch nog niet zo belangrijk en je moet een keer een reality check krijgen dat de selectie niet kampioenswaardig is. Liever in deze wedstrijd dan in voorronde CL of eredivisie. Hopelijk gaat Ramalho een paar keer goed in de fout zodat er nog wat extra druk komt op het halen van een nieuwe verdediger.

4 augustus 2023 om 09:19

Je gaat toch niet serieus zeggen dat je als PSV fan hoopt dat je verliest vanavond. Ik hoop dat PSV gewoon wint eigenlijk en dat Ramalho een goede pot speelt. Die centrale verdediger gaat sowieso wel komen en met het oog op de CL is het belangrijk dat je een goede pot neerzet, zowel individueel als collectief. Vertrouwen opbouwen, op elkaar ingespeeld raken en een goed gevoel meenemen.

4 augustus 2023 om 10:30

Nee als PSV wint en Ramalho speelt een goede pot dan acht ik de kans bij PSV groot dat er geen CV bij gaat komen. Uiteindelijk verprutsen ze dan weer de kwalificatie voor de CL en wordt het weer een seizoen Europa League spelen. Dit zou namelijk tekenend zijn voor de afgelopen zoveel seizoenen bij PSV.

4 augustus 2023 om 10:43

Ik denk echt dat het niet uitmaakt of Ramalho wel of niet goed speelt. Die centrale verdediger gaat er sowieso komen, kijk alleen al naar de namen die genoemd worden. PSV is daar echt serieus mee bezig. Geloof zelfs dat PSV Ramalho of Teze nog wil verkopen.

4 augustus 2023 om 16:13

Liever verkopen ze Obispo dan. Aan Teze en Ramalho kan je nog enigszins iets hebben. Obispo kost je uiteindelijk punten. Vind hem een echte speler voor het fysieke Championship. Zie hem daar wel passen en opbloeien eerlijk gezegd. Al mogen ze bij een redelijke bieding alledrie vertrekken wat mij betreft

4 augustus 2023 om 16:26

Ramalho kost je ook punten. Tegen Heerenveen vorig seizoen stond hij te klungelen en tegen de Rangers mede-debet aan de uitschakeling (na die matige pass van Benitez). Kost je net zoveel punten als Obispo, dus liever gewoon beiden weg en 1 topper halen. Heb je Boscagli, Teze en in de jeugd nog VD Blaak met tenminste 1 aankoop.

Dat word het verschil vanavond: ramalho. Ik snap niet dat er geen goede vervanger voor hem is gehaald. Een brok onrust.

4 augustus 2023 om 16:35

Misschien schittert hij dit jaar, je weet het nooit. Dat gebeurde onlangs ook met Unnerstal. Vanmorgen keek ik nog naar de transfers die PSV deze periode heeft gedaan, maar ik zie geen hele bijzondere uitschieters. Het is te hopen dat de trainer het verschil kan maken zoals Slot dat bij Feyenoord doet anders wordt het een lang seizoen.

Iedereen is wel erg zeker van het feit dat Feyenoord wel ff wint. PSV heeft deze wedstrijd 2 keer op rij gewonnen als underdog en ja, leuk dat we Benfica verslaan in een oefenpot, maar zeker zo'n 2e helft slaat natuurlijk nergens op in een oefenwedstrijd als je 11 keer wisselt. We zijn favoriet, maar m'n broek zakt niet af als PSV opeens wint.

4 augustus 2023 om 09:40

Ik zag in het Feyenoord topic schaamteloze uitslagen als 4-0 en 6-1 voorbij komen. Ik denk vooral dat een aantal Feyenoorders nog niet om kunnen gaan met de rol als favoriet waardoor ze ineens wat Amsterdamse arrogantie vertonen.

4 augustus 2023 om 09:48

Het zijn volgens mij juist eerder Ajacieden en Psv'ers die opeens doen alsof we zo goed zijn heb ik het idee, maar dat zal een verschil in perspectief zijn (er zijn vast ook te zelfverzekerde Feyenoorders).

4 augustus 2023 om 09:57

Dat eerste mag je dan als compliment zien, toch? Feyenoord lijkt ook stabiel door de zomer heen te zijn gekomen. Maar er wordt wel erg hoog van de toren geblazen door een aantal leden.

4 augustus 2023 om 11:07

Iedereen ziet, ook in de oefenwedstrijden dat Feyenoord gewoon stukken verder is. Ze spelen thuis en kunnen dat tandje extra bijschakelen. Dat heb ik PSV nog niet zien doen. Maar laten we hopen op een mooie pot!

Zou wel wat zijn als Bosz in zijn eerste wedstrijd voor Psv presteert wat ie in de 10 jaar ervoor niet voor elkaar kreeg: een prijs pakken. Ik hoop het uiteraard niet

Zet saibari op 10. Die is zoveel sterker dan die babadi. Op de 10 positie krijg je te maken met sterke verdedigers.

Ik zal dan ook even een duit in het spreekwoordelijke zakje doen:
Keepers gelijkwaardig (en dus speelt Benitez, want ik ben toch echt een psv-er )
Verdediging rb gelijkwaardig, lb nipt Hartman en centraal Hancko en Geertruida
Middenveld Veerman Sangare en dan maar Wieffer. Zeerouki leuk bij Twente, maar moet het nog maar laten zien. Een nummer 10 heeft psv niet (Til vind ik niets, Babadi en Saibari hebben alles nog te bewijzen en Stengs, tja, laat hem het maar eens zien. Vandaar dan maar Wieffer, hoewel Veerman ook geen 10 is.
Aanval Baka Gimenez Lang.

Afgelopen jaar speelden wij nipt gelijk in de Kuip en wonnen in Eindhoven. Ik denk een spannende pot waarbij Gimenez de matchwinnaar wordt na een foutje van Ramalho…helaas.

4 augustus 2023 om 15:39

BijlowSambo Geertruida Hancko HartmanSangare WiefferVeermanBakayoko Gimenez Lang.Dat is mijn onafhankelijke oordeel. Nu moet ik zeggen dat ik die Babadi niet ken, wie is dat? En Sambo en Bakayoko zijn nipt.

Heb toch wel zin in deze wedstrijd. Even kijken waar het team nu staat. Verwacht veel van de jongens voorin en heb ondanks de bakken kritiek die Ramalho krijgt toch wel vertrouwen in hem. Ga er in ieder geval lekker voor zitten!

Ik ben totaal niet geïnteresseerd in deze wedstrijd, maar deze wedstrijd betekent wel dat het voetbalseizoen weer begint. Dus voor dat ben ik blij dat deze wedstrijd gespeeld gaat worden vanavond.

Wat een Triest Elftal heeft PSV Toch🫣
Ze gaan het vanavond niet Redden, Feyenoord is veel verder en heeft een Stabiele ploeg.
Hoop dat die Stewart en Brands vandaag ontwaken uit hun Nachtmerrie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren