Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman ontsteekt in woede na blamage: ‘Toen was ik nog niet eens geboren’

Laatste update:

Ajax ontbreekt dit seizoen in de groepsfase van de Europa League. De ploeg van trainer Marcel Keizer verloor ook de uitwedstrijd tegen Rosenborg (3-2). Ajax, vorig seizoen nog verliezend finalist van het op een na belangrijkste clubtoernooi van Europa, verloor vorige week ook al van de regerend kampioen van Noorwegen (1-0).

"We begonnen goed aan de wedstrijd, maar dan krijgen we hem tegen. Na rust pakten de omzettingen goed uit en kwamen we op 2-1. Dan heb je verdomme nog een kwartier te spelen… Die derde maakt me geen reet uit, maar die tweede mag echt niet vallen", zo ontstak Veltman in woede tegen Ziggo Sport.

Net voor de 2-2 maakte spits Kasper Dolberg plaats voor verdediger Deyovaisio Zeefuik. Een opmerkelijke wijziging, maar Veltman had daar begrip voor. "We gingen controlerend spelen, maar vrij snel na die wissel valt de goal. Ik ging toen op het middenveld spelen, maar al sta ik in de spits, die 2-2 mag gewoon nooit vallen. Ik ga nu niet naar mensen wijzen, maar we hebben als team gefaald."

Veltman kan niet geloven dat Ajax nu al klaar is in Europa. "Geen Europees voetbal, het is ongelofelijk. Ajax speelde voor het laatst niet Europees toen ik nog niet geboren was. Kan je nagaan wat een klap dit is. Het worden lange weken."

Denk jij dat Ajax dit seizoen een prijs gaat pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou hebben we tenminste 1 ding gemeen joel. Ik ben ook ongeveer ontploft.

24 augustus 2017 om 23:13

Ik heb ook 1 ding gemeen met Joel als ik op het veld sta kan ik er ook geen klote van.

24 augustus 2017 om 23:20

En dan te bedenken dat deze nietsnut zonder uitstraling aanvoerder is.

24 augustus 2017 om 23:27

Eerlijk is eerlijk. Als hij een betere concentratie had was het een wereldverdediger. Het zijn die stomme foutjes die hem slecht maken. Maar qua inzicht, techniek, tackles e.d. is het een prima speler.

24 augustus 2017 om 23:29

Vveltman is slimmer dan menigeen denkt,getuige zijn commentaar waarin ie net doet alsof de nederlaag verwijtbaar is. Ajax had totaal geen intentie om te winnen,elke joker kon dat zien.viergever maakte het wel erg bont met zijn opzichtige toneelstukje.zn man vrij laten inkoppen en voor de show een beetje slap meespringen met zn rug naar de bal. Onana idem dito liet de bal slim onder zich doorschieten.

24 augustus 2017 om 23:33

Ik vind Veltman geen nietsnut. Is gewoon een prima verdediger. Het is De Ligt die elke keer fouten maakt.

24 augustus 2017 om 23:46

Veltman bij de 1-0 anders ook hoor...

24 augustus 2017 om 23:52

Want Bendtner was ook echt de man van Veltman.. Kom op nou, Donny maakt de fout en het centrum is zijn man kwijt waardoor Veltman tegenover 2 man staat. Dat hij vervolgens lucht dekt is slecht, maar hij wordt door zijn teamgenoten in die positie gebracht

24 augustus 2017 om 23:53

Veltman bij de 1-0 omdat de ligt zijn man in zijn rug weg laat lopen en Veltman toen 2 man moest pakken en koos voor de verkeerde

24 augustus 2017 om 23:56

@feye88, precies, maar wat doet zo'n speler dan jaar in jaar uit in Ajax 1 vraag ik mij dan af? Als hij speler en aanvoerder was geweest van FC Bal op 't Dak momenteel had ik het ook geloofd. Totaal niet serieus te nemen.

Altijd mooi overigens, die oneliners: "het doelpunt mag niet vallen", "Ajax niet in Europa, dat kan niet".

Feit is dat de doelpunten Ajax om de oren vliegen en een succesvolle Europese campagne plus opgebouwde goodwill in Nederland / Europa (voor zover je daar over kunt spreken) drie maanden later compleet weer teniet is gedaan, heel erg zonde.

25 augustus 2017 om 00:45

En dan zo'n reactie terwijl hij zelf ook niet vrij uit gaat bij het eerste tegendoelpunt. Bij ons zeggen ze dan daar kon geen krant meer onder!

24 augustus 2017 om 23:24

Eindelijk wordt het jarenlange wanbeleid eens afgestraft.

Successen onder Frank de Boer en Peter Bosz hebben bij Ajax alleen maar geleid tot blindheid. Als al het geld uit transfers, CL, etc. goed was besteed, was de club veruit de beste van Nederland geweest en nu staat er een elftal op het veld dat totaal geen raad weet op momenten dat het er om gaat..

Hopelijk leidt deze ontploffing er toe dat men bij Ajax eens wakker wordt, maar ik vrees het ergste...

24 augustus 2017 om 23:44

Het elftal is gewoon prima, maar ze halen hun niveau gewoon niet op dit moment. Ik zie Ajax steeds prima investeren, geld om alleen maar aankopen van 12 miljoen te doen hebben we gewoon niet of is onverantwoord op lange termijn, dan gaat je opleiding er weer aan.

Daarnaast een paar miljoen per jaar meer, maakt in de huidige voetbalwereld steeds minder uit.

25 augustus 2017 om 00:25

Dit kan je niet menen Lausho. Jij noemt de verdediging prima? Drie clowns en een jonge jongen die verzuipt omdat hij een goede verdediger naast zich mist. De Ligt komt er wel, maar Dijks, Viergever en Veltman zijn niet het niveau wat Ajax nodig heeft.

Het middenveld valt dan nog wel mee, maar ook v.d Beek is erg jong. Voorin mag ook kwaliteit bijkomen. Kluivert hoeft ook niet alles te spelen en Cerny? Misschien leuk tegen Willem ll of zo.

Van de EL finale tot deze waanzinnige blamage. Van top naar flop in drie maanden. Sorry , maar dit kan echt niet.

25 augustus 2017 om 00:42

Ja zeker met Orejuala en Wober vrij compleet, mooie mix van talenten en wat ervaring. Je moet even in de realiteit landen, mogen blij zijn dat Viergever en Veltman nog voor ons willen spelen met hun leeftijd en staat van dienst (international). Dijks moet naar de bank.

Orejuala - Zeefuik
Veltman - de Ligt
Wober - Viergever
Sinkgraven - Dijks

Ik zou wellicht nog een linksbenige verdediger halen of met Wober en Viergever achterin spelen. Middenveld is een constant probleem, kijk naar de 1-0, typisch.

25 augustus 2017 om 00:46

Ajax is niet compleet, verre van dat....

25 augustus 2017 om 02:41

@007 Volledig eens. Wat zijn die drie; Dijks, Veltman en Viergever toch slecht, werkelijk waar niet te geloven dat deze figuren bij Ajax spelen. Dan gaat er ergens wat mis. Vroeger waren Ajacieden goede technische spelers die wel wat met een bal konden. Nu heb je 3 houthakkers staan, die werkelijk niks kunnen, behalve keer op keer fouten maken en lucht dekken. Et doet gewoon pijn aan mn ogen dit soort figuren in een Ajax shirt te zien. Ronduit schandalig. Ik hoop dat dit probleem snel opgelost gaat worden; Dijks, Viergever, Veltman, Keizer, Spijkerman, Bergkamp en Van der Sar, sodemieter aub op en kom nooit meer terug. Jullie zijn allemaal debet aan dit verval. Als kippen zonder kop maken jullie een van de mooiste clubs ter schande.

25 augustus 2017 om 05:53

Misschien is inderdaad dat het beleid: de selectie op pijl hebben ná de uitschakeling in Europa, want Orejuala heeft nog maar net een werkvergunning en de handtekening van Wöber is nog nat.

Beiden hebben zich natuurlijk al wel bewezen als ervaren spelers en zijn ook direct van toegevoegde waarde voor het elftal.

25 augustus 2017 om 06:33

Hoezo moet Ajax blij zijn dat Veltman en Viergever nog voor Ajax willen spelen? Beiden hebben geen andere keuze. Viergever mag niet weg en Veltman kan niet weg omdat er alleen clubs van een minder niveau interesse hebben. Tete is vertrokken maar voor Veltman was geen serieuze interesse, dat zegt genoeg.

Een opmerkelijke wijziging, maar Veltman had daar begrip voor. "we gingen controlerend spelen"

En dat is dus precies wat wij niet kunnen. Controleren. Een voorsprong verdedigen. Tegen Nice ging het al fout maar Keizer heeft daar blijkbaar niet van geleerd en doet het doodleuk weer. Oftewel de wissel is onbegrijpelijk.

Daarnaast, beste Veltman, ik weet niet wat jij stond te dekken bij de 1-0...

24 augustus 2017 om 23:14

Man, man man, Het is niet meer te tellen hoeveel doelpunten wij tegen krijgen in het laatste kwartier. Valt niemand dat op? En dat wisselen. Hoe TF kan je met 2 middenvelders blijven spelen na de 2-1? Dat snapt die Keizer toch wel, dat je er een pionetje extra neer zet na de 2-1. Je speelt 523 met een giga gat op het middenveld omdat die 2 van oorsprong ook nog aanvallend zijn ingesteld. echt te bizar gewoon,

24 augustus 2017 om 23:28

@ marudangetje,
Ik heb Keizer lang het voordeel van een twijfel willen geven, maar na vanavond ben ik ook definitief om. Met alle respect voor de beste man maar dit kan niet. Ajax topclub en miljoenenbedrijf. Er moet nu rigoureus worden ingegrepen anders wordt het niet alleen dit jaar zonder Europees voetbal maar dan moet je nog maar zien of je je volgend jaar weet te plaatsen. Hij maakt op tactisch vlak keuzes, niet te volgen.

Onvoorstelbaar hoe snel alles kan gaan, 3 maanden geleden zeg de toekomst er zo mooi uit en nu...

Alsjeblieft Overmars verkoop iedereen maar nu bijvoorbeeld Dolberg nog wat waard is. 40 miljoen, gelijk weg. Met een beetje pech is hij volgend jaar 15 miljoen waard. Iedere speler in voor een goede prijs te koop. Vergeet dit seizoen. Ga maar weer bouwen, om te beginnen met een nieuwe trainer. Ik snap dat het misschien een beetje moeilijk ligt maar Louis van Gaal? Kan goed met die jonge gasten overweg, kent het reilen en zijlen binnen Ajax. Ten Hag lijkt me zeer geschikt, alleen denk ik dat hij alles net als Bosz teveel naar zijn hand wil zetten en dat pikt onze grote vriend Bergkamp natuurlijk niet, de man die veel wil bepalen maar geen verantwoording durft te nemen.

Reset'en maar die boel.

En trouwens, nooit meer iemand zeggen ''we gaan dit voor hem doen''. In 2016 zouden we de titel voor Cruijff pakken en je vind dat zo belangrijk dat je de laatste speeldag gelijkspeelt tegen de Graafschap. Nu zouden we het allemaal wel even voor Nouri gaan doen en je ligt in augustus al uit Europa. Niks meer beloven. Cruijff draait zich om in zijn graf en Nouri in zijn ziekenhuisbed.

24 augustus 2017 om 23:55

Ben het met je eens dat Dolberg gewoon voor 50 naar Monaco moet gaan. Met Huntelaar en daarachter Siem als reserve vind ik de voorhoede niet minder. Als je dat de stats ziet van Dolberg is het eigenlijk best waardeloos. Was vorig seizoen ook zo maar toen verbloemde hij het door goede actie's en doelpunten. Maar in de duels is Dolberg echt heel zwak.

25 augustus 2017 om 00:01

Klopt, laat ik vooropstellen dat ik echt het talent van Dolberg zie. Ik vind het nog steeds by far het grootste talent op de Nederlandse velden. Echter vonden we dat van Bazoer een jaar of 2 geleden ook allemaal. Toen kon Ajax op een gegeven moment ook 32 miljoen pakken en uiteindelijk voor 12 miljoen weg gegaan. Bij talenten is en blijft het altijd maar de vraag in hoeverre het eruit komt. 50 miljoen hoef je niet eens over na te denken, 40 miljoen zou ik ook al overwegen.

25 augustus 2017 om 05:56

Het gaat niet alleen om Keizer. Naast hem zit een bank met trainers die schijnbaar veel ervaring hebben (winter, Spijkerman etc.) en zij helpen Keizer dus niet echt verder.

Niet alleen het elftal moet verder worden uitgebouwd, de hele trainersstaf moet ook vernieuwd worden, waarbij er voor trainers wordt gekozen die complementair zijn, vernieuwend, en voor hun eigen mening durven en mogen opkomen.

25 augustus 2017 om 06:36

Van Gaal gaat echt niet komen, die heeft een te sterke eigen mening en dat gaat geheid botsen met het TH.

24 augustus 2017 om 23:17

Veltman als aanvoerder is echt een slechte keuze van Keizer. Als je zijn interviews ziet waar geen fatsoenlijke zin over tactiek etc uitkomt. Faalt week in week uit. Maar niet alleen Veltman, ook de Ligt. Ja, hij is nog heel jong, maar hij maakt echt te veel fouten. Zo iemand moet er nog niet in staan, maar moet rustig gebracht worden. Helaas zijn er geen betere opties, want geld uitgeven willen ze ook al niet. En Dijks is ook middelmaat en zegt eigenlijk al genoeg dat hij terug wordt gehaald. We krijgen veel te makkelijk doelpunten tegen. Kansloos rot beleid bij Ajax. Supporters worden totaal niet serieus genomen. En dan nog de wissel van Keizer waar je gewoon het overwicht had en kon wachten op een Ajax doelpunt. Ergens vind ik het goed dat ze eruit liggen. Nu hoop ik dat ze gaan in zien dat het echt niet kan. Natuurlijk al weer veel te laat en loop je al weer achter de feiten aan, maar zowel in het bestuur als in het team moeten drastische veranderingen komen. Nogmaals, rot beleid en ik hoop dat Ajax snel van de beurs af komt. Winst maken is het hoofddoel en kwaliteit op het veld maar bijzaak. Zolang de aandeelhouders maar veel geld krijgen is het goed. En dat noemt zich een sportclub. Blamage!

25 augustus 2017 om 00:39

En toen ik hetzelfde vorige maand al zei, was ik maar wat aan het kletsen, of niemand het met me eens. Blij dat ik niet aan het roer zou zitten heb ik ook voorbij horen komen, want dan zou AJAX zogenaamd failliet gaan etc. Als Richarlison, Sneijder, Tavarez en Orejuela in juli bij de selectie hadden gezeten, had je in ieder geval Europees voetbal gespeeld; had je ongeveer 35 miljoen gekost, dat terwijl er al 41 miljoen was binnengehaald. Na zo'n wedstrijd "van der Sar" zien is ook echt om te janken; lekker volhouden dat je goed hebt gespeeld etc. Arrogante houding ten top. Trek gewoon een keer het boetekleed aan dan en wees eens eerlijk. Of kom gewoon niet voor de camera als je er geen zin in hebt. Fouten maken zijn menselijk; maar geef ze dan ook toe. AJAX had zoveel verder kunnen zijn nu en staat weer helemaal op 0. Keizer heeft keer op keer bewezen dat hij het niet aan kan; ook al is hij niet helemaal schuldig aan de selectie die hij onder zijn hoede heeft gekregen; dan nog heeft ook Hij, teveel fouten gemaakt. Het is werkelijk waar te triest voor woorden. Geen Europees voetbal en waarschijnlijk te zwak en onervaren qua coach om dit jaar weer eens kampioen te worden. 😓

25 augustus 2017 om 06:37

Weet niet zeker hoor of Ajax dan wel Europees had gespeeld. Die speler van 12 miljoen zit ook weg te roesten ondertussen.

25 augustus 2017 om 11:59

Dat is ook 1 van zijn fouten, Neres moest gewoon vanaf aanvang dit seizoen elke wedstrijd rechtsbuiten spelen. Er zijn zoveel spelers die het hand boven het hoofd gehouden worden wedstrijd na wedstrijd; hij, als aankoop van 12 miljoen verdiend het minimaal 6 a 7 wedstrijden op rij 90 minuten te spelen en een echte kans te krijgen. Keer op keer gaat zijn vertrouwen naar beneden door Keizer, of hij zet hem niet in de basis, of wanneer ie hem kan brengen in een slotfase, brengt ie Cerny, die eerst niet bij de selectie zat, of hij zet hem basis en gaat hem dan wisselen?! Na 60 minuten. (Hij speelde toen niet goed, maar dan nog; lekker laten staan Marcel!) maar toppunt is toch wel; hem meenemen naar Noorwegen en dan zeggen; ga maar op de tribune zitten; WTF?! Geloof me 3 weken trainingskamp met in de basis: Richarlison, Dolberg, Neres, Sneijder, Ziyech, van de Beek, Tavarez, de Ligt, Sanchez, Orejuela, Onana. Dan had je gewonnen van Nice, dus ook Europees voetbal gehad. Je had dan in ieder geval geen Dijks, Viergever en Veltman er in staan. Sterker nog; je had Dijks niet eens terug hoeven halen. Niet zoveel druk op de schouders van Kluivert, de Jong, van de Beek (met Sneijder naast hem) de Ligt (met Sanchez naast hem) en je ploeg was in de breedte ook sterker geweest. Je had na vorig jaar zo mooi door kunnen pakken; misschien had Davinson nog wel willen blijven een jaartje als er kwaliteit was toegevoegd. Het had heel AJAX naar een hoger niveau kunnen tillen. In plaats daar van is het bergafwaarts gegaan is er veel te veel onzekerheid in deze magere en jonge selectie geslopen, met een zeer zwakke aanvoerder als leider. Wederom foute keus Keizer. Oorzaak van alles in de kern is toch echt het beleid; die er niet voor gezorgd heeft op tijd alles op orde te hebben en daar kan ik met mn pet echt niet bij. Ja, ik weet dat Overmars met heel veel zaken te maken heeft en niet de schuldige is van dit alles, maar het moet echt beter kunnen.

24 augustus 2017 om 23:35

Veltman kan als aanvoerder moeilijk zeggen dat het een rare wissel was. Dolk in de rug van Keizer en een trap na richting Zeefuik. Veltman moet niet de handdoek in de ring gooien. Hij is een waardige aanvoerder: geeft niemand anders de schuld dan het collectief; wijst naar niemand anders persoonlijk. Dat is aanvoerder-waardig.

24 augustus 2017 om 23:46

Tussen twee vrije mannen in omdat 1. van de Beek een bal gewoon in de voeten van de tegenstander speelt 2. aan de linker kant een speler vrij op kan lopen omdat men uit positie staat 3. De ligt zijn man niet dekt.

Wie zet Veltman in zo'n cruciale wedstrijd nou in hemelsnaam in de middenveld. Als back is hij al zo matig. Zo'n fout moet je als trainer niet maken, helemaal niet bij zo'n club als Ajax.

Het is 52 jaar geleden dat Ajax zich niet plaatste voor Europees voetbal (dus op die uitsluiting na). Daarna stond Cruijff op. Er is nog hoop.

Of haal gewoon coach Jordi Cruijff op, ontsteek een fluwelen revolutie 2.0 en gooi iedereen die voor die wanbeleid verantwoordelijk is inclusief Keizer er svp uit.

24 augustus 2017 om 23:15

Jonk, Jordi Cruijff, La ling, Trustfull halen. Bergkamp, Spijkerman, L'ami, vd Sar wieberen.

24 augustus 2017 om 23:33

Ik zou die verandering prima vinden en misschien zelfs toejuigen maar heb niet de illusie dat we dan in eens wel goede spelers kunnen aantrekken of behouden.

24 augustus 2017 om 23:47

Inderdaad, ook die hebben gewoon met een fin. krachtenveld te maken en met te lange transferdeadlines, muitende trainers omdat ze een stap omhoog kunnen maken etc. Sterker nog, de ervaring van deze mannen weggooien is doodzonde, je moet doorbouwen, niet steeds weer afbreken.

24 augustus 2017 om 23:59

@xyzz
natuurlijk wel, dat kan nu toch al? Waarom speelt Dijks bij Ajax en Emmanuelson bij Utrecht?

24 augustus 2017 om 23:17

In 1990/1991 heeft Ajax ook geen Europees hoofdtoernooi gespeeld. Dus het is zo'n 27 jaar geleden, een fraaie reeks. PSV had dat overigens ook (en het spijt met dat ik ze erbij betrek, maar ik vind het persoonlijk leuke trivia) met 43 jaar Europees voetbal, alleen Barcelona (59 jaar) heeft een langere reeks.

Edit: PSV had 43 jaar (net als FC Porto, dat nu dus op 44 staat), Barcelona 59 jaar. Foutje aan mijn kant.

Edit 2: Het is voor het eerst in 52 jaar dat zowel Ajax als PSV niet in Europa spelen, misschien dat je dat bedoelde. Hoe dan ook een wanprestatie in het Nederlands voetbal. Hopelijk kunnen Vitesse en Feyenoord (thx Joecartoon) voor een positieve verrassing zorgen.

24 augustus 2017 om 23:21

Alleen was dat vanwege de schorsing ivm het staafincident. Niet dat Ajax te slecht was om zich te kwalificeren.

24 augustus 2017 om 23:25

Edit 3: Vitesse en Feyenoord?

Ben heel benieuwd hoe er bij Ajax gereageerd gaat worden en waar men nog mee op de proppen komt die laatste week. Zal wel helemaal 3x niks worden. Stiekem hoop ik zelfs dat Ajax dit seizoen dan nog een zeperd om de oren krijgt a la de 10-0 van Psv. Misschien dat men dan een keertje wakker wordt.

24 augustus 2017 om 23:27

@ Xyzz Dan was de laatste keer 1965/66 en dat zou dus 52 jaar geleden zijn. Maar je hebt inderdaad gelijk (had nog nooit van het staafincident gehoord). Ajax werd in 1989/1990 overigens eerste en dan zouden ze gewoon recht hebben gehad op Champions League.

@joecartoon gelukkig ben jij scherper dan ik vanavond :-)
Verder denk ik dat het aantrekken van een echte leider een hoop problemen oplost. Wat me opviel was toen Cerny die kans miste niemand hem op zijn flikker leek te geven. Op zo'n manier motiveer je die jongen ook niet om de volgende keer wel af te geven, aangezien hij er niet op wordt aangesproken.

24 augustus 2017 om 23:37

Het is maar net hoe je het beschouwt. Ajax en PSV kwalificeren zich beide voor Europees voetbal alleen halen het hoofdtoernooi niet. Vroeger was kwalificeren als Nederlandse club automatisch het hoofdtoernooi spelen, dus een beetje onvergelijkbaar met nu.

In 2007-2008 herhaalde Ajax hetzelfde kunstje als vanavond, eerst in de voorronde CL verliezen en daarna in de Uefa Cup hetzelfde resultaat. Alleen was de play-off ronde van nu toen de eerste ronde van de Uefa Cup.

Het doet er ook niet toe, het is een van de aller grootste blamages die Ajax in Europa heeft neergezet. Twee keer gelijk spelen tegen Molde is matig, tegen Jablonec met moeite door is genant .. maar dit is vergelijkbaar met 2x verliezen van Slavia Praag in 2007 ....

Echt, ik schaam me kapot voor wat mij eigen club hier neerzet. We laten het Nederlandse voetbal in de steek, we verliezen zelf de aansluiting en zijn weer terug bij af. Het meest genant is misschien wel dat het niet alleen voor de ogen van heel Nederland gebeurd, maar dat heel Europa morgen in de krant en tijdens de loting ziet dat Ajax als EL finalist is uitgeschakeld door de kampioen van Noorwegen ..

24 augustus 2017 om 23:52

ach, gelukkig kunnen we nog ergens om glimlachen vanavond .

En dat moment van Cerny heb je helemaal gelijk. Misschien het men zo'n rol van Huntelaar verwachtte maar om eerlijk te zijn heb ik echt geen idee. Net als met de rest van het beleid bij Ajax in dit korte seizoen. Voor het eerst heb ik er geen verklaring meer voor. Waar je bij PSV en Feyenoord (tot vorig seizoen uiteraard) nog kan wijzen naar je financiã«n mag het bij Ajax gewoon geen excuus zijn. Het is toch onbegrijpelijk dat Ajax zich te goed lijkt te vinden voor spelers van het kaliber Sneijder of Nigel de Jong. Zelfs Utrecht lukt het om spelers zoals Emmanuelson te halen en een balletje op te gooien bij Sneijder. Wij halen Dijks terug en maken Veltman aanvoerder. Die mogen trots zijn op wat hun club heeft laten zien tegen het poenerige Zenith en het seizoen moet nog beginnen.

Het ergste is nog dat waar dingen bij PSV en Feyenoord uitmondden in een relletje, het bij Ajax dikke oorlog zal zijn en paniekvoetbal gespeeld gaat worden. Ik maak me borst maar nat voor het komende jaar.. Of zoals een groot voetballer ooit zei: "het worden lange weken.."

24 augustus 2017 om 23:31

Al zet je Erik of Gerard neer die 5 seizoenen achter elkaar kampioen zijn geworden met Football Manager.. Veel slechter dan dit kan haast niet toch.

Het is en blijft een rommel intern bij Ajax. En ik zie dat Overmars voor de media, fans en voetballiefhebbers vaak als zondebok wordt neergezet. Maar als je ziet hoe hij soms wordt tegengewerkt, ook door vd Sar. Dan zal ook hij een keer de handdoek in de ringgooien. Dan ga je pas echt een zware tijd tegemoet.

Ik heb het vermoeden dat ajax er nu alles aan gaat doen om het kampioenschap binnen te halen. En ik hoop van harte dat het ze niet gaat lukken. Zie liever dat mijn cluppie de titel pakt. Maar ajax moet echt wat doen aan het beleid van ja knikkers en onwetende mensen.

24 augustus 2017 om 23:29

Ik denk dat Ajax het kampioenschap ook laat schieten en zich puur op de beker focust......

24 augustus 2017 om 23:40

Toch nog een glimlach op deze avond, dank.

Er moet een grote schoonmaak plaatsvinden. Die enge vriendjeskliek met Spijkerman, Bergkamp, Winter etc. eruit. La Ling, Jonk terug en Jordi Cruijff erbij. Op die manier kan je op de voet van vorig jaar verder, zo niet.

24 augustus 2017 om 23:23

AjaxRevo-lutie?

Ja. Ben het absoluut met je eens. Sterker nog. Zou het niet kunnen zijn dat de goede coaches hebben bedankt omdat ze na een paar gesprekken erachter zijn gekomen dat de omstandigheden gewoon niet goed zijn voor een coach met veel ervaring of competentie?

24 augustus 2017 om 23:27

Absoluut, ik denk dat Ajax de enige club ter wereld is waar de assistenten de macht over de coach (willen) hebben. Logisch dat Bosz hier weg wilde. Keizer is een marionet van de bovengenoemde heren.

Dat interview sloeg ook nergens op, totaal een gebrek aan zelfinzicht. Achja wat verwacht je van de op Schone na meest ervaren speler die nog wekelijks kinderlijke fouten maakt.

24 augustus 2017 om 23:32

Balotelli begrijpt het niet he?
De meest ervaren speler is by far de slechtste!
Die Schone heeft voor Ajax uitsluitend degradatievoetbal gespeeld. Daar heeft die ervaring in.
Afbraakvoetbal.
Bij de 1-0 loopt hij weer naar voren te sjokken, zonder ook maar een moment aanspeelbaar te zijn. Daardoor volgt de breedtepass naar links die onderschept wordt,
Verdediging en de andere middenvelders staan door hem voor Jan met de korte achternaam!
Eigenlijk sta je voortdurend met 10 man,
Zolang die pannekoek nog opgesteld wordt, hoef ik Ajax niet meer te zien

Het is gewoon zielig om te zien, Veltman als rb. Voorheen met Kenny als concurrent liet Veltman nog prima spel zien, maar nu? Met de aanvoerdersband derbij lijkt hij onomstreden en ziet het erna uit dat hij wekelijks ''moet'' spelen. Zeer onterecht als je het mij vraagt. Wat een verzwakking op dit moment deze vent evenals Dijks op links. Ik vraag mezelf serieus hardop af of Ajax sinds het jaar 1997 (sindsdien volg ik Ajax wekelijks) slechtere back heeft gehad op het veld.

24 augustus 2017 om 23:15

Man man man...ik heb net zitten huilen om de omschakeling van dijks bij het eerste doelpunt van rosenborg. En dan dat luchtdekken door nota bene aanvoeder van ajax....

Ga nu aub weer niet collectief Veltman afzeiken. De Ligt mag wekelijks crucialere fouten maken.
Ergste vind ik gewoon dat de goede spelers ook totaal geen vertrouwen lijken te hebben en de trainer onbegrijpelijke dingen doet. Ik zeg het niet graag, maar Keizer niet gewoon weg. Aan de selectie ligt het niet. Hopelijk kunnen ze Ten Hag nog halen. Dat zou de beste actie zijn deze transferperiode

24 augustus 2017 om 23:27

100%meijer
Helemaal met je eens, Veltman krijgt de hele bak met ellende over zich heen maar bij de gelijkmaker was het toch echt de Ligt die in het strafschopgebied z'n mannetje helemaal kwijt was. De man wordt gebombardeerd tot het grootste verdedigende talent van Nederland maar ik zie het niet, hij is traag niet wendbaar en als je hem tijdens de wedstrijd volgt is hij positioneel zwak waardoor zijn directe tegenstander altijd de ruimte heeft en dan koopt Ajax een even oude Oostenrijker als centrumverdediger dat wordt een drama.

24 augustus 2017 om 23:28

Natuurlijk ligt het wel aan de selectie. Deze verdediging is bijzonder zwak. Sanchez wist vorig jaar een hoop te camoufleren/corrigeren.

25 augustus 2017 om 00:12

De Ligt is gewoon nog piepjong en het is heel normaal om een terugval te krijgen. Veltman doet ongelooflijk zijn best maar is gewoon niet heel veel beter. En bovendien, wat is het alternatief voor Veltman of de Ligt voor Ajax.. Zeefuik/orejuela of Wã£â¶ber?

Ben het verder met je eens dat we niet met zijn allen moeten inhakken op Veltman. maar ik kon me ook helemaal vinden in Kieft z'n woorden. Waarom maak je die jongen in godsnaam aanvoerder? Hij lijkt er geen plezier van te hebben en volgens mij alleen maar op basis van het feit dat hij al lang bij Ajax zit. Zoiets verstoord ook de verhouding in de kleedkamer.
Had die band aan jongens die de kar kunnen trekken en uitstralen dat ze de sterkste zijn of de grootste bek hebben, ook ten opzichte van de groep zelf. Een Sanchez of een Ziyech, net zoals een Jol jaren terug deed bij Suarez. Met die verantwoordelijkheid erbij is de kriebel om te vertrekken een stuk minder en groeien ze als voetballer.

25 augustus 2017 om 00:15

Ga nou niet Veltman blindelings verdedigen. Veltman heeft veeel meer ervaring en is notabene aanvoerder, maar stapelt fout op fout en mist alle persoonlijkheid. Hij is in de afgelopen jaren alleen maar slechter geworden.

Pffff, moet ik dit nog lezen? Als ik van iemand niets meer aanneem, dan is het wel van de dhr. Veltman. Hij begreep ook de verdedigende wissel wel.
Het is te hopen voor Nederland dat hij nooit trainer wordt.

24 augustus 2017 om 23:14

Ben je ook zo blij dat hij geen namen gaat noemen?

24 augustus 2017 om 23:17

Ach, het begint met V, en het eindigd met eltman. Al is de echte hoofdschuldige Keizer. Híj is het die de verkeerde spelers op de verkeerde positie (zelfs tribune) zet. Dat Veltman niet kan voetballen is niet zijn schuld. Maar koop dan een ander! Keizer heeft vandaag echt alles, maar dan ook echt alles fout gedaan wat je maar fout kunt doen. Wat een onkunde. Echt onthutsend.

24 augustus 2017 om 23:24

Je zag gewoon dat Ajax 2 a 3 keer overlopen werd op het middenveld. Dus ik snapte Keizer wel om er een aanvaller af te halen. Ajax wordt ook gewoon geklopt uit zo'n standaar situatie wat niet heel gek is met dit elftal met jongens als Veltman, de Ligt, Huntelaar en Viergever heb je vier jongens die redelijk kunnen koppen maar dat zijn geen spelers zoals bijvoorbeeld een Isimat of Botteghin die de meeste duels gewoon winnen. Daarnaast komt Ajax ook gewoon lengte, kracht en ervaring te kort naar mijn mening.

24 augustus 2017 om 23:34

Allemaal prima. Ik denk er anders over, maar ok. Echter, hoe kun je nu Zeefuik inbrengen in zo'n belangrijk duel. Waar is dan jouw ervaring? En Veltman op het middenveld? Daar heb ik hem nog nooit gezien. Maar ach, weet je wat? We doen het gewoon. Het is toch maar de EL?
Buiten dat. Hoe vaak hebben we het nu de laatste tijd al gezien dat defensieve wissels gelijk staat aan het op je afroepen van de problemen/tegengoals? Ook bij PSV hebben we dat maar al te vaak gezien onder Cocu. En nu dus weer. Leren ze het dan nooit?

25 augustus 2017 om 00:10

Ik had Zeefuik er ook niet ingezet maar de Jong. Kijk er moest gewoon wat meer balans komen want een middenveld met Ziyech en Schone is gewoon een vorm van blufpoker en dat kunnen de meeste mensen ook wel inzien.

Zelfs toen het 1-2 stond had ik het gevoel dat het niet goed zou komen. Ik wist echt niet waar ik naar zat te kijken. Behalve 20 min waarin ajax pressie speelde. Maar dan zo'n wissel...cerny die blijkbaar sinds zijn misser tegen graafschap gewoon stilstaat. Beste wat overmars morgen kan doen is dolberg voor 50 mio naar monaco brengen. Al vrees ik dat monaco nu hooguit 25 mio gaat neerleggen. Ik zal me onthouden over dijks en veltman.........................

Echt wat een drama. Daar gaan alle punten voor het Nederlands voetbal weer. Kunnen we dalijk lekker meerdere jaren in de voorrondes meedoen als Nederlands kampioen. Dan maar hopen dat Vitesse gunstig loot maar die zitten vgm in pot 4 dus er is weinig hoop.

Is Veltman nog maar 10 jaar oud? In 2007-2008 speelde Ajax ook geen Europees voetbal nadat het in de voorronde uitgeschakeld werd door Dinamo Zagreb. Mandzukic en Modric scoorde toen nog.

24 augustus 2017 om 23:21

Opzet van het toernooi was toen nog anders. De laatste play-offronde waar jij op doelt, hoorde toen wel bij het eigenlijke toernooi. Na die play-offronde werden er pouls van 5 teams gemaakt waarin iedere club 1 keer tegen de anderen speelde, waarna de beste 3 doorgingen naar de knock-outfase.

In 2007 werden ze ook in deze ronde uitgeschakeld.. door Slavia en Dinamo Zagreb. Zijn geheugen is blijkbaar ook niet erg scherp..

Veltman ontsteekt in woede? Hij sprak precies hetzelfde als altijd. Vrij kalm en lichtelijk geïrriteerd. Sensatiezoekende titel.

Weer die Cerny net als bij de Graafschap uit. Weg met die man. Legt hij hem op Dolberg is het 1-3.

Hij durft tenminste nog iets te zeggen voor de camera. Keizer durfde het niet gelijk na de wedstrijd. Vooral benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Wissels doen je de das om: zowel tegen Nice, als tegen Rosenborg en verdedigend staat Ajax dramatisch. Daar gaat het constant mis. Meer is er niet over te zeggen. Oh jawel: ik schaam me op dit moment dat ik Ajacied ben. SCHANDE

Veltman is de Rienstra van Ajax. Lange tijd handhaven en zelfs aanvoerder maken maar uiteindelijk niets presteren en weg.

Het grote probleem voor Ajax is de verdediging; middenveld & aanval wat er nu staat is echt niet verkeerd... en jonkies V/D Beek en De Jong schat ik hoog in. Maar de verdediging, in 1 woord DRAMA!! Veltman, hoevaak mag hij nog fout op fout maken... en aanvoerder ook nog! Dijks; je kan die jongen niks kwalijk nemen maar heeft het niveau helemaal niet! Zou bij Heerenveen het moeilijk genoeg hebben. Viergever is prima als man vanaf de bank maar niet als basis. En de Ligt... tja dit komt allemaal veel te vroeg.

Met zo'n verdediging kan je geen voorsprong behouden! Ze hebben maar een paar keer wat te doen gehad en keer op keer ging het mis.

Daarnaast natuurlijk een cruciale flater van Keijzer om zeefuik nu juist te brengen. Die 3-2 was illustratief voor de verdedigende kwaliteit!
L

24 augustus 2017 om 23:30

Dit elftal komt gewoon te kort. Met Ziyech heb je natuurlijk een hele goede speler en Dolberg, Younes en Kluivert zijn ook goed maar dan moeten ze wel hun dag hebben. De verdediging is eigenlijk gewoon om te janken Dijks komt leuk mee op maar een goede voorzet af leveren ho maar die jongen is een leuke speler voor clubs als AZ, Viergever heeft vorig seizoen boven zichzelf uitgestegen maar dat gaat die niet vast houden die jongen is een ideale voor in de verdediging, de Ligt is ook al goed genoeg maar heeft wel iemand langs zich nodig en Veltman is uit vorm en misschien ligt centraal achterin hem toch beter.

Het vervelende is nu dat de spelers van Ajax een stuk minder waard zijn en de spelers waarschijnlijk ook zelf weg willen. Best wel een crisis situatie denk ik als jongens als Ziyech, Dolberg en Younes weg willen/gaan blijft er weinig over. Ajax stond er echt heel goed voor een paar weken geleden alleen de doofpot is nog niet leeg.

25 augustus 2017 om 00:01

Wat kan ons dat toekomstig geld nou in hemelsnaam schelen? We hebben nu al tientallen miljoenen die tegen 0.1 procent rente ergens op een vergeten bankrekening staan. Denk je werkelijk dat geld ook maar enig probleem is?

Die spelers die weg willen hebben helemaal niks te klagen, het zijn allemaal spelers die ook mede verantwoordelijk zijn voor de uitschakeling van Ajax. Dat ze niet Europees spelen moeten ze zichzelf ook aantrekken, maar weglopen en de club met extra personele problemen opzadelen? vergeet het maar. Ze mogen niet meer weg, hadden ze eerder hun transferverzoek moeten indiennen. Als de gifbeker nog verder leegmoet, dan drinken zij hem wat mij betreft ook mee en niet alleen wij als supporters.

De enige die mogen (lees moeten vertrekken) zijn de trainer vanwege de waardeloze tactiek, de assistenten die Peter Bosz eruit hebben gewerkt, de mensen verantwoordelijk voor het technisch beleid en de bestuurders die Ajax tot een soort geldpakhuis van Dagobert Duck hebben omgebouwd zonder enige visie om Ajax sportief weer succesvol te maken.

"ik ga nu niet naar mensen wijzen, maar we hebben als team gefaald"

Veltman, jij hebt bij de 1-0 gefaald door lucht te dekken; natuurlijk wil jij niet naar mensen wijzen.
Als je 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er vier naar jezelf.

24 augustus 2017 om 23:28

Oke, maar je meot voor de grap zien hoe dijks terug kroop, terwijl zijn tegenstander die naar AZ komt sprint van zijn leven inzette om vervolgens voorzet van zijn leven te leveren.

24 augustus 2017 om 23:31

Hij was zeker niet de enige die schuld had aaan de goal, maar hij zag er (weer) slecht uit.

Surrealistisch. Eerst Nouri.. Vervolgens wordt je onnodig uitgeschakeld door Nice. En met klap op de vuurpijl 2 verliespartijen tegen een club waar je beide keren met minimaal 2-0 van moet winnen. En als toetje levert dit seizoen geen directe plaatsing op voor de CL (die nog heel ver weg is). Ajax had geen mooier jaar kunnen uitzoeken om uitgeschakeld te worden. Drama! Nu zie je wederom waarom het zo belangrijk is dat je elftal op orde is, een goede mix van oud en jong, talent en ervaring. Jammer dat we vorig seizoen net een punt te weinig hadden, had ons een hoop leed gespaard.

25 augustus 2017 om 00:51

En met deze selectie de CL in? Ik ga niet zeggen dat Feyenoord het beter gaat doen, maar Ajax had zich moeten wapenen in juli. Dan begint voor iedere nummer 2 (en binnenkort dus ook nummer 1) het seizoen. Het technisch hart vergeet door te pakken terwijl het geld aanwezig is.

Nou, woede, dat viel wel mee. Hij stond een beetje te stamelen. Bracht geen zinnig woord uit. Deze jongen mag echt geen aanvoerder zijn.

Hoe kan je een van je slechtste spelers aanvoerder maken... Daarbij heb je nog een coach met 0 charisma, dat Ajax juist nodig heeft omdat het zo vaak niet vooruit te branden is/niet overtuigend speelt. Wat een slappe hap was het vandaag weer tot Huntelaar erin kwam en dat was weer weg toen Dolberg werd gewisseld.

Ik snap die ophef niet. Ajax staat bekend als opleidingsclub en alle ajacieden zijn daar enorm trots op. Je kan dan eens onderuit gaan door onervarenheid met fouten van Van Beek, Zeefuik en Keizer. Beetje hypocriet om alleen in goede tijden zo'n beleid te steunen.

24 augustus 2017 om 23:36

Verliezen kan en is niet erg. Maar de EL mislopen door een club uit Noorwegen mag absoluut niet. Het zijn meerdere facetten die nu tegen zitten en dat heeft niet zozeer met de mooie jeugdopleiding te maken.

24 augustus 2017 om 23:42

Helemaal mee eens, ik blijf ook trots en onze club steunen, zeker ook het beleid want op lange termijn hebben we een mooie toekomst, daar geloof ik in, in voor en tegenspoed.

De domper is echter wel groot, deels sta je machteloos met Nouri, de lange transferperiode, de interesse in spelers en trainer na de onverwachte finale en prestatie in de EL. Behalve het vertrek van Sanchez en Klaassen (beide overmijdelijk), lijken Ziyech en Dolberg ook door interesse niet goed meer te spelen. De tijd is gewoon tekort om dit allemaal in korte tijd op te vangen, na ook nog de domper tegen Nice.

Teveel spelers halen hun niveau niet, ze spelen angstig en dat is dodelijk voor Ajax, het is wel een alles of niets aanvallende tactiek, half werk, werkt niet.

Ik snap die ophef niet. Ajax staat bekend als opleidingsclub en alle ajacieden zijn daar enorm trots op. Je kan dan eens onderuit gaan door onervarenheid met fouten van Van Beek, Zeefuik en Keizer. Beetje hypocriet om alleen in goede tijden zo'n beleid te steunen.

Dit wordt een lang seizoen vrees ik... Met geen prijs vrees ik Wordt tijd dat Overmars weg gaat of wat met het geld gaat doen. Spelers die nu gekomen zijn kun je niet opbouwen. Op Huntelaar na dan.

24 augustus 2017 om 23:36

Overmars? Die wilde Bosz houden en Keijzer eerst laten wennen achter Laudrup.
Zolang die eigenwijze assistenten er zitten wordt het niks.

Tuurlijk is hij weer het pispaaltje. Hij was overigens ook niet goed, maar wat een slap zooitje op het veld, niet vooruit te branden die spelers, echt mentaal zit het niet lekker op dit moment. Veltman pakt die band ook niet echt op een gelukkig moment vrees ik.

Bij de 1-0 moet je gewoon naar van de Beek kijken en dan ook nog naar die RB of middenvelder die die voorzet gewoon vrij kan geven, plus het niet dekken van de Ligt op Bendtner. Veltman staat weer met twee man, net als tegen Rosenborg thuis. Middenveld loop je zo doorheen op dit moment bij Ajax.

Wat is die jongen sterk he...voor de camera. Jezus wat een drama, zowel op het veld als er naast.

Ach Veldman, ik ontplof telkens als ik jou zie spelen. Je mag bij Ajax elke wedstrijd een stuk of 5 cruciale fouten maken, en dan wordt je zelfs beloond met een aanvoerdersband.

Er moeten toch heel wat mensen met dementie rondlopen bij Ajax. Ook Keizer, die man heeft het tactisch inzicht van een mol, werkelijk waar ongehoord.

Je wordt overlopen op het middenveld, en wat doe je, haal je er maar een middenvelder af???
Zo ben je als bestuurders van Ajax toch totaal niet geloofwaardig, er zit gewoon een berg onkunde wat de dienst uitmaakt.

Ik zag het al zwaar in het seizoen, maar als Keizer niet snel opkrast is de schade zo groot, dan kan je ook de competitie vergeten.

Ik heb het verdedigend nog nooit zo slecht zien staan, maar ja wat wil je, je maakt Veldman aanvoerder, dan zal de rest ook wel denken, nou dan hoeven wij ook niet meer.

Ik bedoel, coachen doet ie niet, laat standaard zijn man lopen, lijkt soms knetter stoned omdat ie totaal afwezig lijkt. Als ik fatsoenlijk zou kunnen voetballen, en bij Ajax zou spelen, zou die van mij tijdens de trainingen verschrikkelijke rot schoppen krijgen...jammer dat Ibra niet meer bij ons speelt, die zou hem in 2 schoppen.

Nee, wanbeleid, je doet Tete weg, al hou je die nog maar voor 1 jaar, en Riedewald, haalt eigenlijk niets terug, verkoopt ook Sanchez en blijft met die clown van een Veldman achter.

Als ik trainer zou zijn, zou hij geen seconde meer spelen, zou hem gratis wegdoen...

Wat een totaal drama voor het Nederlands voetbal. Feyenoord in een sterkte poule. Met eeb beetje pech haal je amper een punt voor Europa. Zo kunnen we directe CL plaatsing wel vergeten, en zullen we in de toekomst enkel sporadisch er zijn.

Ze willen de aansluiting met de top vinden? laat me niet lachen, ik geloof er niks van, anders haal je niet zoveel middelmatige spelers.

25 augustus 2017 om 01:27

Feyenoord in een sterke poule, ja dat klopt. Maar het had allemaal veel erger gekund. Onderschat Feyenoord thuis niet waar ze zeker minimaal 1 hopelijk 2x kunnen stunten tegen deze ploegen. Het is geen Barca/Real/Bayern noem maar op.

Ajax speelde in seizoen 2007-2008 toch ook niet Europees? (Eruit tegen slavia in de vcl en eruit tegen zagreb in de vuc) Waarom heeft iedereen het over "voor het eerst niet in Europa sinds 1990"?

25 augustus 2017 om 00:31

Opzet van het toernooi was toen anders. De laatste voorronde hoorde toen wel bij het hoofdtoernooi.

Ga aub op zwemmen voetballen kan je niet! Bij de 1e goal leek het wel of je aan het zwemmen was, je sprong nog wel voor de schijn maar het was bedroevend om te zien. Je was wederom de zwakste schakel Veltman!

Als ik Veltman achteraf commentaar hoor geven na een bepaalde wedstrijd krijg ik altijd het idee dat hij het over een andere wedstrijd heeft dan die net is gespeeld. Onzinnige teksten zonder enige zelfreflectie. Wat het nog erger maakt is dat hij zelf niet in de gaten heeft wat hij daar staat te bazelen. Datzelfde heb ik trouwens ook met babbelbox Keizer. Die was na - en tijdens - de wedstrijd de kluts volledig kwijt. Natuurlijk moet er voor 1 september nog een grondige schoonmaak plaatsvinden bij Ajax, maar degenen die dat zouden moeten initiã«ren zijn nu juist degenen die absoluut niet meer in hun functie moeten blijven. Dus wat er gebeurt is dat deze tegenslag wordt geã¯ncasseerd en iedereen verteld dat het beter moet. Op naar de volgende nederlaag in Venlo! Het is net als met konijnen, als ze in de schijnwerpers staan, blijven ze stokstijf zitten....

Toen ik vorig seizoen riep dat Sánchez in z'n eentje de hele verdediging overeind hield waren er hier een paar die daar fel tegen in verweer kwamen. Zie hier nu hij weg is.

25 augustus 2017 om 08:14

Precies dit, Sanchez was zo belangrijk afgelopen seizoen, veel mensen denken daar veel te licht over, net als dat ze met klaassen doen. Die twee hebben afgelopen seizoen de kar getrokken, en zijn nu beide vervangen door jeugdspelers die beide nog niet klaar zijn voor het grote werk, voor de Eredivisie zijn het prima spelers, maar in Europa wordt meer gevraagd dan wisselvallig presteren. Zo jammer dit..

Als Veltman een beetje zelfreflectie heeft dan levert hij morgen de aanvoerdersband in. Van je aanvoerder mag je toch verwachten dat hij enigszins stabiel speelt en niet zulke fouten maar blijft maken. Het is te hopen dat die nieuwe rechtsback goed is zodat die dan misschien binnenkort op rechtsback kan gaan spelen.

Veltman, kijk eens na iedere wedstrijd naar jouw beoordeling. Steek je hand eens in eigen boezem. Zowel in de vorige als in deze wedstrijd heb je hopeloos gefaald en zijn er doelpunten ontstaan die op jouw conto bij geschreven kunnen worden. Als aanvoerder hoor je het voorbeeld te geven.

De verdediging was vorig seizoen in een aantal Europese uitwedstrijden ook niet geweldig maar onder Bosz bleef men in elk geval op jacht naar meer goals. Het spel van dit Ajax lijkt totaal niet meer op dat gedurfde, aanvallende spel van toen.

Eerste en enige doelpunt Rosenborg in Amterdam: Veltman staat de ruimte te dekken en maait over de bal heen

Eerste doelpunt Rosenborg in Noorwegen: Veltman kopt onder de bal door, staat lucht te dekken en heeft geen idee wie er in zijn rug staat

Commentaar Veltman: die 2-2 had nooit mogen vallen, want ik stond op het middenveld

Mijn conclusie: de uitschakeling is voor 80 procent aan Veltman te wijten

Commentaar Veltman: "we hebben als team gefaald", "we moeten nu niet gaan wijzen"

Nee, als we gaan wijzen dan weet ik naar wie er gewezen gaat worden

0.0 zelfreflectie, schande dat dit je aanvoerder moet zijn

Alsjeblieft Advocaat, geen Veltman op rechtsback in het Nederlands elftal tegen Frankrijk: dat wordt dan de volgende deceptie

Zonder Veltman: waarschijnlijk

Met Veltman: met grote zekerheid

Ja inderdaad als team gefaald, maar meneer Veltman is weer in de fout gegaan en speelde op een mooie voorzet na weer een slechte wedstrijd! Je bent aanvoerder dus met de trainer ook een stukje verantwoording. Geef zelf ook eens een keer toe... Wel zeggen dat die 2e niet mag vallen, maar die 1e had ook helemaal niet mogen vallen!
Een verdedigende wissel is aan de ene kan te begrijpen, maar dan ga je verder naar achteren hangen en kan het juist mis gaan, wat dus ook gebeurde.
Zo zonde dit! Nu alleen Vitesse in de Europa League, Ajax had er ook gewoon bij moeten zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren