Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veel details komen naar buiten: veldbestormer PSV hád al een stadionverbod

Laatste update:

De fan die Sevilla-doelman Marko Dmitrovic donderdavond aanviel is een bekende van PSV, zo weet het Eindhovens Dagblad donderdagavond te melden. De sluitpost werd op slag van het eindsignaal met de vuisten aangevallen door een veldbestormer, die, zo blijkt achteraf, nooit in het stadion had mogen zitten. PSV kent de identiteit van de dader, die in het verleden al vaker voor problemen zorgde.

Een supporter van PSV heeft donderdagavond een gewelddadig incident veroorzaakt in het Philips Stadion. De onverlaat kwam het veld op, duwde de nietsvermoedende Marko Dmitrovic in de rug en belandde daarna bovenop de doelman van Sevilla. Dmitrovic kreeg snel hulp van PSV-spits Luuk de Jong en toegesnelde stewards, waarna de belager door de beveiliging werd afgevoerd. Het incident heeft mogelijk vergaande gevolgen voor PSV. Een forse straf van de UEFA hangt de club boven het hoofd.

Volgens de berichtgeving gaat het om een twintigjarige man die door de politie is meegenomen. De dader had al een stadionverbod vanwege een eerder incident bij de club, maar wist desondanks de toegangscontrole te omzeilen. Hoe de aanvaller precies langs de beveiliging heeft kunnen glippen is vooralsnog onbekend. “Dat hij ondanks een stadionverbod bij de toegangscontrole aan de aandacht is ontsnapt, valt PSV aan te rekenen omdat de Eindhovense club eindverantwoordelijk is voor een ordentelijk verloop van wedstrijden”, zo schrijft de krant.

Algemeen directeur Marcel Brands gaat zich hard maken voor een hele zware straf, zo vertelde hij. "Helaas hebben we in de maatschappij te maken met dit soort mensen. Onze eigen supporters zijn ook woedend op hem en inmiddels heeft hij van hen ook al een paar klappen gehad, heb ik begrepen. Het is zeer ernstig wat hier is gebeurd en dit roept dan weer reactie op omdat onze mensen dit niet pikken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is toch niet echt een geheim dat de controle en naleving van stadionverboden in Nederland er zo goed als niet is. Paar dagen ophef nu, roep om meer controle en uiteindelijk weer op dezelfde voet verder naar het volgende incident.

24 februari 2023 om 00:28

Schoolvoorbeeld waarom er een voetbal wet ingevoerd moet worden. Op wedstrijddagen melden bij de politie, anders een fikse boete of celstraf.

24 februari 2023 om 00:56

Dit zou zoveel schelen. Ik hoor altijd dat de politie daar geen tijd of mankracht voor heeft, maar hoeveel van dit soort debielen lopen er nou werkelijk rond? En hoeveel blijven ervan over als er een meldplicht is? Keepers worden niet elk weekend aangevallen. In dit soort extreme en uitzonderlijke gevallen moet de rechter gewoon wettelijke handvaten hebben.

24 februari 2023 om 01:08

Of iig een gebiedsverbod voor de relevante gebieden en een enkelband.

24 februari 2023 om 02:03

*handvatten

24 februari 2023 om 02:23

Die is er deels al, namelijk de (wijzigingswet) Wet maatregelen bestrijding voetbalvandalisme en ernstige overlast (Wet Mbveo/voetbalwet). Op grond van bijv. art. 172a Gemeentewet kan een burgemeester een rellende voetbalsupporter een meldplicht opleggen.

Of deze middelen voldoende zijn en over de handhaving valt verder te twisten. Zo is een dergelijke maatregel op dit moment in duur beperkt en kan deze niet voor langere tijd opgelegd worden. Maar de juridische instrumenten bestaan (deels) wel.

24 februari 2023 om 06:16

Handvaten is gewoon goed Nederlands vandaag de dag.
Bron: Vandale en onzetaal.

24 februari 2023 om 06:25

Gewoon een flinke geldsom laten a 5 of 10k zijn ze zo genezen

24 februari 2023 om 07:09

Mee eens, gewoon een meldplicht invoeren op wedstrijddagen want deze gasten komen altijd binnen door kaarten ergens te ronselen. De beveiliging bij de poorten is zelf niet op de hoogte van wie nu wel of niet een stadionverbod heeft, waardoor zij het stadion kunnen betreden. Daar moet ook iets aan worden gedaan. Dat zou al een hoop schelen. Hang desnoods duidelijke foto's met namen op bij de controlepunten. Is er twijfel of het de persoon is, wordt er om legitimatie gevraagd. Dat zal al wat kunnen helpen.

24 februari 2023 om 09:09

Nee man, want in bepaalde kringen is hij nu heel stoer en na 2 dagen crowdfunding is de boete betaald!

24 februari 2023 om 10:09

Mt87, ik hoor dat ook maar het is natuurlijk een drogreden. De situatie lijkt me dat je of tientallen agenten inzet om ze te zoeken in en rondom het stadion, of je zet er 10 in om ze even in een celletje te zetten en een boterhammetje te smeren.

Te weinig plek zal wel het argument zijn, want in zoetsappig NL mogen we natuurlijk geen 5 man in een celletje zetten. Om te janken is het.

24 februari 2023 om 03:35

Klopt helemaal, je komt met een stadionverbod meestal makkelijk weer het stadion in. Toen ik zelf nog een seizoenkaart had zaten in mijn vak vlak bij mij meerdere gasten die agewoon llemaal een jaar of langer een stadionverbod hadden op dat moment. Het is een farce.
Maar ik moet meer denken aan de straf die PSV gaat krijgen. Want reken maar dat die niet mals gaat zijn. Kan zomaar paar wedstrijden zonder publlek, of niet eens thuis mogen spelen zijn. En dat heeft zo'n zot dan op zijn geweten. Tja.

24 februari 2023 om 07:54

Zou PSV in zo'n geval dan (een deel van) misgelopen inkomsten op hem kunnen verhalen?

24 februari 2023 om 09:49

Vind het ook heel sneu voor psv. Van alle topclubs hebben zij verreweg het minste gezeik met supporters. En dan komt er zo’n sukkel tussendoor.

24 februari 2023 om 10:10

Kale kip? nep jassie en een buideltassie. Deze gast woont nog bij mamma joh.

24 februari 2023 om 11:04

Mwa dat valt ook wel mee. Mochten laatst nog geen supporters meenemen na aanleiding van rellen.

Geef zulke mensen een meldingsplicht bij de politie en je bent hiervan af. Geen idee of dat überhaupt uitvoerbaar is trouwens in de praktijk.

24 februari 2023 om 00:29

Technisch gezien kan al een meldplicht opgelegd worden. Probleem is dat rechters dat nauwelijks doen, want 'het is een te grote inbreuk op de privacy'. Het wordt wel gebruikt, maar veel te weinig. Zeker voor menselijk afval zoals dit soort lui die alleen maar denken aan het in elkaar meppen van anderen.

Sommige lui slagen erin op eea duistere wijze een vechtsportcarriere daarmee te krijgen (bv Badr Hari) ondanks dat ze verwikkeld zijn in zware criminaliteit, anderen slagen erin een voetbalcarriere ermee op te bouwen (alvarez, Pepe).

Helaas is het zonder een enkelbandplicht wat minder praktisch omdat de 'supporter' zich bij de politie moet melden zonder dat de politie weet waar hij (of zij) zich bevindt op dat moment. Zorg ervoor dat dit soort lui een enkelbandplicht krijgen vanwege openbare geweldpleging icm een stadionverbod, en het wordt een stuk effectiever.

24 februari 2023 om 08:20

Als de “supporter” zich moet melden, dan weet de politie toch precies waar hij is.. 30 min voor de aftrap melden en dan kan je bij de aftrap weer naar huis. Reistijd naar het stadion incalculeren en doordat er minder drukte is, kan er bij de ingang ook makkelijk gecontroleerd worden op ID. Iets wat anders nagenoeg onmogelijk is door de drukte

25 februari 2023 om 03:45

Of iets met een app waar je locatie op zichtbaar is.

Zo zie je maar, meldplicht is (blijkbaar) de enige optie. Het is namelijk overal ter wereld een fluitje van een cent om met een stadionverbod binnen te komen.

Overigens pleit ik dan wel voor een meldplicht zodra de rechter heeft besloten dat het stadionverbod terecht is. Het komt nu namelijk veel te vaak voor dat iemand een stadionverbod krijgt, een x-aantal maanden niet naar binnen mag en achteraf oordeelt de rechter dat het stadionverbod niet terecht bleek. In sommige gevallen blijft ook zelfs dán het stadionverbod staan (wat dus onterecht blijkt te zijn).

24 februari 2023 om 07:20

Helemaal met je eens. Met een kaartje op andermans naam kom je zo binnen.

Ik denk dat men dan ook onderscheid moet maken waarvoor het stadionverbod wordt gegeven. Meldplicht voor het afsteken van een fakkel lijkt me wat overdreven. Voor het bestormen van t veld of rellen op de tribune lijkt me dan weer terecht.

24 februari 2023 om 09:19

In dit geval heel zuur als iemand onterecht een stadionverbod krijgt, maar als er afentoe een misser bij zit wat de veiligheid in het stadion voor de andere 99,9% ten goede komt, dan is dat maar zo.

Sterk, effectief middel, zo'n stadionverbod

Ik wil niet oproepen tot geweld of iets dergelijks, maar als je al een stadionverbod hebt (en dus al hebt bewezen je niet te kunnen gedragen) en dan ook nog zoiets flikt, verdien je het eigenlijk wel om met een goeie rechtse van die keeper knock-out geslagen te worden. En het liefst dan ook zo hard dat 'ie een paar tanden mist. Dit soort idioten leren het anders nooit.

24 februari 2023 om 00:07

Tsja, dan krijgt die keeper weer rood enzo, wil je ook niet..

24 februari 2023 om 00:41

En applausse van bijna iedere voetbalsupporter ter wereld.....dat wil je dan weer wel👏

24 februari 2023 om 03:37

Geweld, tja wanneer heeft dat eigenlijk echt iets opgelost? Daarbij, en sommigen weten dat niet, een speler kan voor zelfs het geven van een klap of trap naar een veldbestormer rood krijgen.

24 februari 2023 om 06:25

Weten ze bij AZ maar al te goed.

24 februari 2023 om 08:40

@ Airbags

Volkomen mee eens met jouw stelling.

Maar hoe triest ben je eigenlijk als je op je 20e al een stadion verbod hebt dan ben je toch ook gewoon een loser eerste klas en niet echt goed opgevoed!

Het schijnt wel dat hij en dat vind ik van de echte supporters dan wel weer mooi, dat ie door hun al wel een paar flinke klappen heeft gehad, kunnen er niet genoeg zijn wat een verschrikkelijke flapdrol.

Wat misschien ook zou helpen is dit soort stumpers met naam toenaam en (actie)foto op schermen tonen bij iedere ingang, gewoon aan de publieke schandpaal ermee.

24 februari 2023 om 09:52

Maar Bergwijn is ook zo’n gast die altijd wil vechten met de tegenstander, krijgt hij dan ook een stadionverbod?

OT: Dit soort mensen moet je keihard aanpakken met een meldplicht en ik had het terecht gevonden als die keeper hem ko had geslagen. (maar dan krijg je rood) Zie AZ

24 februari 2023 om 09:53

Je wil niet oproepen tot geweld, maar doet het vervolgens toch onomwonden

Ik wil wel oproepen tot geweld. Als jij als keeper op het veld wordt aangevallen, dan zou ik me zeker met geweld verdedigen.

24 februari 2023 om 10:34

@vernon: Klopt. Ik bedoelde meer te zeggen dat ik geweld doorgaans afkeur, maar dat het bij zo'n idioot als deze wellicht de enige manier is om tot hem door te dringen.

24 februari 2023 om 12:28

Geweld als aanvalsmiddel is in de meeste gevallen sowieso fout. Maar er zijn tokkies die soms gewoon ff een dreun nodig hebben om hun belachelijke gedrag te corrigeren.

Laten we aub dit soort figuren geen supporters noemen. Het is gewoon tuig dqt het voetbal verziekt en nu PSV waarschijnlijk veel schade toebrengt. De Uefa mensen maken overuren om uit te rekenen hoeveel de schade wordt.

Wat mij betreft moeten dit soort figuren een enkelband hebben zodat zij traceerbaar zijn.

24 februari 2023 om 10:08

Waarom niet? Laten we ze juist wel supporters noemen en onderkennen dat er achtwrlijke supporters rondlopen ipv onze handen er vanaf trekken. Ik ga er zomaar vanuit dat deze gast meer met zn club bezig is dan ik en ik ben ook supporter.

Verder eens met de enkelband. Het liefst met zo'n zware ijzeren bal eraan.

24 februari 2023 om 14:31

Eens met Migi. Het zijn gewoon supporters. Alleen is het ook tuig.

Volgens mij heb ik wel eens gezien via een documentaire dat er niet streng wordt gecontroleerd op stadionverboden. Dat je er wel door de toegangspoorten heen komt.

24 februari 2023 om 00:03

@Elmago

Dat klopt, zodra jij een pet en een zonnebril op doet dan is er geen steward die je tegenhoudt. Op zich ook niet raar, omdat je moeilijk het paspoort van elke toeschouwer kunt controleren.

Normaliter gaan mensen met een stadionverbod op een ‘normaal’ vak zitten en houden ze zich koest, maar deze gozer doet het tegenovergestelde..

24 februari 2023 om 00:06

1 op de 3 wordt hooguit gefouilleerd en controle of het kaartje wel bij die persoon hoort, gebeurt helemaal amper, tenminste is mijn ervaring.

24 februari 2023 om 04:04

Ik weet nog toen ik als jong pikkie voor het eerst naar een risicowedstijd wilde ik een clubkaart moest hebben. Ik die aanschaffen voor een paar euro. De kosten van de clubkaart kreeg je in de vorm van korting op je eerst wedstrijdkaart terug. Dus na een paar dagen een envelop in de bus met een clubkaart. Hier staan heel summier wat gegevens op maar geen foto. Ik daarna naar de primera om de westrijdkaarten de halen via de ticketbox. Uiteindelijk hoefde ik alleen maar mijn clubkaart te laten zien en kon ik zo mijn ticket halen. Bij ingang stadion scannen ze alleen je ticket. Toen wist ik gelijk al dit gaat helemaal nergens over!

Trieste is als de keeper zichzelf verdedigd hij met rood kan vertrekken.

Maar wat bezield zo'n gast. Minimale geldboete van UEFA is 15.000,- en een levenslang stadionverbod. Vervolgens zal PSV voor een jaar worden uitgesloten? Derving inkomsten van een paar ton tot miljoenen.
Die gast moet wel zwakzinnig zijn en ontoerekeningsvatbaarheid.

24 februari 2023 om 00:43

Wel lekker voor die extra CL plek die dan doorschuift.😉

24 februari 2023 om 08:55

Moet je wel boven Ajax eindigen

Geen populaire gedachte hier, maar: straf PSV maar. En flink ook.

Straf de clubs zelf gewoon veel en veel harder. Los van het gegeven dat zij voor de veiligheid moeten zorgen, is het straffen van de club de enige manier waarop de eencelligen begrijpen dat ze dit niet moeten doen. Er is altijd wel iemand met twee of drie cellen in hun groep, die dit soort idioten tegen gaat houden dan.

24 februari 2023 om 00:13

@Almogaver

Dus eigenlijk hoop je dat clubs maar massaal hoge hekken, grachten en netten gaan plaatsen voor de tribunes?

Clubs massaal straffen heeft geen zin, want er hoeft maar 1 iemand een kronkel in z’n hoofd te hebben om dit te veroorzaken. Zelfs op het WK of bij de CL finale zie je mensen op het veld rennen. Denk je dat de UEFA/FIFA dan Qatar of Parijs gaat straffen?

Dadergerichte aanpak (in dit geval een levenslang stadionverbod) is de enige oplossing. Of denk je dat een straf van PSV iemand meer raakt dan een boete van €10,000+, een levenslang stadionverbod en op de voorpagina van elke krant in Nederland staan?

24 februari 2023 om 00:15

Begin eerst eens met wat meer te controleren of de naam op het kaartje ook de naam is van degene die het stadion wil betreden. Er is werkelijk geen enkele controle op zover ik weet. Bij de twee grootste stadions in Nederland in ieder geval niet.

24 februari 2023 om 00:19

@lfc11

Dat zorgt imo voor onnodig lange wachtrijen en wat levert het uiteindelijk op? Dat je eens per 4 wedstrijden toevallig 1 of 2 gasten eruit pikt? Daar tegenover staat dat er tienduizenden mensen onnodig lang moeten wachten om naar binnen te gaan.

De gasten met een stadionverbod houden zich normaliter koest en zitten op een totaal andere tribune als waar ze voorheen een seizoenskaart hadden. Als mensen met een stadionverbod voor problemen zorgen, dan is dat over het algemeen buiten het stadion en daar helpen maatregelen in het stadion dus niet bij.

24 februari 2023 om 00:25

Er zit nog wel een hoop tussen iedereen controleren en helemaal niemand. De pakkans is nu nihil. Verder is het argument lange wachtrijen natuurlijk een argument voor niks. Meer toegangspoorten, capaciteit personeel uitbreiden, allemaal opties om wachtrijen gelijk te houden en extra te controleren.

Verder hadden clubs geen enkele moeite om extra controles uit te voeren toen mensen aan een bepaalde voorwaarde moesten voldoen om naar het stadion te mogen iets meer dan een jaar geleden, dus het is vooral niet willen.

24 februari 2023 om 00:33

@lfc11

Ook dan moet je je afvragen, wat levert het op?

Meer toegangspoorten is natuurlijk geen optie, je kunt (in ieder geval rondom de Kuip) niet opeens 15 extra toegangspoorten uit de grond stampen. Daarnaast is er nu al een groot tekort aan stewards en beveiligers en als je de controles wilt opschalen dan wordt dat probleem alleen maar groter.

Feit is dat het kinderspel is om met een stadionverbod het stadion in te komen, maar voor zover ik kan oordelen wegen de kosten voor clubs niet op tegen de keren dat ze iemand met een stadionverbod het stadion uit kunnen zetten. Vooral omdat dit ‘probleem’ er al jaren is en het maar heel af en toe (zoals vanavond) relevant is en er dus over wordt gesproken.

24 februari 2023 om 00:38

Dat mensen eens echt op de blaren moeten zitten voor hun asociale gedrag. Het is nu een exces dat iemand het veld oploopt, maar die gasten hebben niet eens het recht om in het stadion te zijn. Dat levert het op en op die manier gaan we misschien ooit weer eens toen naar enige normaliteit in Nederlandse voetbalstadions. En al die gasten die maar overal naar binnen lopen met een stadionverbod dragen daar in ieder geval zeker niet bij.

Maar inderdaad wel goede praktische kanttekeningen en daar kan ik me in vinden. Vandaar ook mijn opmerking eerder in dit topic: "paar dagen ophef nu, roep om meer controle en uiteindelijk weer op dezelfde voet verder naar het volgende incident."

24 februari 2023 om 00:40

"begin eerst eens met wat meer te controleren of de naam op het kaartje ook de naam is van degene die het stadion wil betreden."

Besef je dat je dan voortaan bij elke wedstrijd een uur in de rij kunt gaan staan voordat je op je plek zit? En dat allemaal omdat er eens in de zoveel jaar één doorgesnoven idioot het veld op rent?

24 februari 2023 om 01:18

Klopt! Ik kom al jaren in stadions en heb nog never nooit iets wat op identificeren lijkt moeten doen

24 februari 2023 om 02:55

Tot nu toe zie ik de dadergerichte aanpak niet bepaald werken. Deze is er en die hoge boetes... het is ook niet zo alsof de mensen die deze dingen flikken chirurgen zijn met dat loon.

Het gaat erom (mij althans) dat die idioten zichzelf gaan reguleren. Op dit moment gaat het om mensen die overduidelijk weinig inzicht hebben in wat het voor hen doet. Ik verwacht dat die idioten ook niet door hebben wat het voor hun club doet, maar de overige idioten zullen eerder geneigd zijn in te grijpen. Althans, dat is mijn verwachting.

24 februari 2023 om 04:15

Het is niet zo moeilijk als het lijkt je veroordeling hangt aan je bsn nummer. Dus geldig id mee en die ook scannen staat gelijk een foto op (ff checken en 2 dingen scannen ipv 1) Zo veel extra tijd kost dit niet. Diegene die tickets scant is sowieso sneller dan diegene die fouilleert.

24 februari 2023 om 11:13

@FR 4fr

En hoe wil je omgaan met kaarten die overgekocht zijn? Er zijn talloze seizoenskaarthouders die niet elke wedstrijd gaan en die geven hun kaart door aan vrienden en familie, waardoor de naam op de ID-kaart sowieso niet overeenkomt met de naam op de kaart.

In theorie klinkt het als een leuk idee, maar in de praktijk is dit niet de oplossing. Los van het feit dat ik mijn ID-kaart en/of paspoort niet overal ga laten controleren. Ik ben toch geen crimineel?

24 februari 2023 om 08:47

Haha is wel te merken dat jij nooit in stadions komt. Een hele club straffen voor de acties van 1 persoon. Wat een onzin zeg. Gewoon een torenhoge boete aan psv geven en die verhalen op deze gast zodat hij jaren aan het betalen is. We moeten echt stoppen met de hele tijd collectief straffen.

Bij cambuur (wat echt een geweldige awayday is) mogen nu bijvoorbeeld het hele jaar geen uitfans meer komen omdat er en een paar gassies uit heerenveen een paar kliko’s over de hekken probeerden te gooien. Slaat nergrnd op.

24 februari 2023 om 08:49

Wel beetje kortzichtig hè wat jij oppert!!!

De clubs zouden zeker strenger moeten controleren bij de toegang op dit soort lui maar wat kan de club eraan doen dat er zo een doorgesnoven dronken m*** dit soort fratsen uithaalt! Daar vraagt toch geen enkele club om.

Je zou als club dit soort gasten aan de publiekelijke schandpaal moeten nagelen door bij alle toegangspoorten en op alle schermen voor aanvang deze lui met foto naam enz te tonen dan worden ze echt wel herkent en pik je ze er zo uit.

Meldingsplicht van 5 minuten ten voor de wedstrijd en 5 minuten na de wedstrijd zou nog extra optie zijn.

24 februari 2023 om 09:42

"geen populaire gedachte hier, maar: straf PSV maar. En flink ook."

Ook geen slimme gedachte overigens, en ik zal je uitleggen waarom.
Het straffen van de club zorgt er op geen enkele wijze voor dat het gedachtepatroon van een eencellige zoals deze jongen doorbroken wordt. Of denk je dat iemand die nota bene al een stadionverbod heeft ineens afgeschrikt wordt als die boete voor PSV (en dus niet voor hem) hoger is? Met dat stadionverbod op zak en willens en wetens toch naar de wedstrijd gaan was hij er sowieso al op uit om de club schade te doen.

Je laatste argument raakt ook kant noch wal. De intenties van dit gastje waren pas duidelijk toen hij het veld op rende. Wat ik heb begrepen is dat die gast daarna ook nog een paar serieuze tikken heeft gekregen van de lui op Oost. Als die zijn intenties eerder hadden begrepen, was hij preventief gestopt hoor.

De enige haalbare oplossing op korte termijn is gewoon het invoeren van een meldplicht. Hoe kan het zijn dat Nederland op dit gebied mijlenver achter loopt op het Verenigd Koninkrijk?

24 februari 2023 om 12:31

Je dringt niet tot die eencelligen door. Gaat gewoon niet gebeuren. Ze denken niet na, hebben issues, etc. Hoe zwaar je de club ook treft, er zijn altijd weer nieuwe eencelligen die domme dingen doen.

Tja zo zie je dus, er lopen overal debielen rond. Kei en keihard straffen zodat de rest er ook van schrikt om het nog in hun hoofd te krijgen!

Ik hoop niet dat hij credits krijgt met deze actie bij een bepaalde groep supporters. Dit is gewoon echt achterlijk om een speler aan te vallen. Je zal maar een jaar worden uitgesloten voor Europees voetbal door zo’n debiel.

24 februari 2023 om 00:21

Wees maar niet bang, ook in die wereld wordt deze gozer met de nek aangekeken. Hij zal eerder wat klappen krijgen en de mededeling dat hij zich nooit meer hoeft te vertonen dan dat hij een schouderklopje krijgt.

24 februari 2023 om 00:22

Wees maar niet bang, integendeel zelfs. Dit soort acties zoals vandaag worden echt, maar dan ook echt niet gewaardeerd.

''onze eigen supporters zijn ook woedend op hem en inmiddels heeft hij van hen ook al een paar klappen gehad, heb ik begrepen''

Ik neem aan dat deze man nu in een celletje zit, hoe kan die dan in godsnaam klappen krijgen van mede fans.

24 februari 2023 om 01:25

Dat dacht ik ook.... Dat zou alleen kunnen als hij gewoon weer terug is gezet tussen het publiek, maar dat zo echt krankzinnig zijn. Denk dat Brands gewoon een beetje stoere taal uit wil slaan om de aandacht op het falen van PSV zelf af te leiden. Deze man had nooit in het stadion aanwezig mogen zijn.

24 februari 2023 om 07:29

Niet zo ruig praten, hij is door security opgepakt van het veld. je snapt toch wel dat er nog een stap zit tussen security en politie cel?

Zag indd veel mede supporters die het hier niet mee eens waren, en een paar zijn zeker verhaal gaan halen toen hij het veld af gedragen werd

24 februari 2023 om 09:08

Tuurlijk, dan heb je het over een paar tikken. De security laat hem echt niet ff in elkaar rossen om vervolgens hem een halte verder weer af te leveren.

Dan dubbel stadionverbod opleggen, net als in sommige landen 300 jaar gevangenisstraf!

20 jaar, al een stadionverbod, en nu weer zo'n trieste actie. Zo iemand lijkt me verstandelijk achtergesteld, en je vraagt je af waar zijn verzorgers c.q. ouders zijn in dit verband. Helaas zullen sommige kinderen nooit zelfstandig worden.

Prutser.. benadeeld psv er ook mee.. die zaten in een flow.

Haha lekker, vol met zn kop in beeld. Zou hier eigenlijk geen balkje voor zn ogen moeten? Voor heel wat zwaardere vergrijpen (criminelen) wordt die courtesy wel verleend. Niet dat het van mij hoeft, maar toch frappant

Conclusie is dan dat een stadionverbod een wassen neus is en je je zonder sancties in een stadion kan misdragen. PSV is hier tekort geschoten ondanks dat Brands dat probeert weg te moffelen.

Met alle respect maar het is zo makkelijk om in Nederland, ( niet alleen bij PSV) een stadion binnen te komen met een sv. Totaal geen controle of meldplicht in vergelijking met Engeland bijvoorbeeld.

Zielig voor zo'n jongen. Zonder grappen. Sommige mensen kunnen er gewoon niks aan doen dat er wat verbindingen in hun hersenen ontbreken of totaal verkeerd lopen. Aannemelijk dat er een afwijking te zien is aan de voorkant als je deze jongen door de scan haalt. Dat daargelaten, waanzinnig trieste actie. Meldplicht voor dit soort jongens; investeer in de politie als ze het niet aankunnen. Voetbal-'supporters' kosten onevenredig veel geld en tijd. Wees proactief en zorg dat dit soort jongens niet meer aanwezig zijn rondom wedstrijden. Scheelt uiteindelijk ook inzet van politie aldaar.

24 februari 2023 om 08:48

Sorry maar totaal geen medelijden mee.

Deze gast was niet nuchter, daar durf ik mijn spaargeld op te zetten.
En dat is toch echt zijn eigen schuld.

25 februari 2023 om 10:22

Ik heb er ook zeker geen medelijden mee, maar het blijft toch zielig voor hem. Lijkt me moeilijk om een leven te leiden waarin je de wereld om je heen eigenlijk niet begrijpt, omdat alles veel te snel gaat voor je. Helemaal in het hedendaagse leven. Hopelijk krijgt hij goede begeleiding zodat hij toch op de een of andere manier een nuttige bijdrage gaat leveren aan de maatschappij en ook zelf een relatief fijn leven tegemoet gaat.

Volledige boete verhalen op deze randdebiel. Kan zo een paar ton zijn. Kan hij zijn hele leven weken voor dit achterlijk gedrag. Tijd voor een voetbalwed

24 februari 2023 om 08:47

Die boete zal niet het ergste zijn voor PSV vrees ik.
Ik gok ook ene wedstrijd of 3 zonder publiek..

Over crimineel gedrag gesproken. Waarom wordt het levensgevaarlijke uitvak voor Spanjaarden volledig open gegooid. En geldt er een beperking voor de Nederlandse supporter? Het leven van een Nederlander is toch niet meer waard dan die van een Spanjaard? Tijd voor kamervragen..

Zo ingewikkeld is het niet om een stadionverbod te ontlopen. Er worden als steekproef enkele mensen gevraagd hun ID te laten zien die ze vergelijken met een lijstje. Op de minder fanatieke tribunes is het al helemaal een lachertje.

Nu zullen ze bij PSV de eerst volgende wedstrijd plots heel streng controleren. Maar daarna is het business as usual.

Het enige wat er gecontroleerd word zijn de tickets.

Gisteren was ik er ook bij en wederom is er verder niets gecontroleerd.

Dit soort mensen moeten ze gewoon per direct een levenslang stadion verbod geven (voor zover het uithaalt) en bij elke thuis wedstrijd verplicht melden op het politiebureau. Zo niet? Dikke boete.

Ik zat gisteren in vak OO en iedereen was zo bloedlink op die gozer. Wat doe je je club, maar vooral ook jezelf aan.
Als hij al een baan had is hij nu in ieder geval werkloos.

24 februari 2023 om 09:56

Nou dat laatste vraag ik me af. Dat is denk ik afhankelijk van zijn soort werkzaamheden.
Als hij voor zijn werk klanten moet bezoeken en deze klanten hem kunnen herkennen kan ik me er iets bij voorstellen dat hij ontslagen kan worden i.v.m. slechte naam voor het bedrijf, imago, etc.

Wanneer hij aan de lopende band ergens doosjes staat te vouwen zonder externen te ontmoeten en zijn werk gewoon goed doet, wordt het wel een lastiger verhaal denk ik.

Maar ik ben geen jurist, dus kan er helemaal naast zitten.

En als hij wel werkeloos is of straks is, kunnen wij als maatschappij zijn boete ophoesten.

24 februari 2023 om 10:27

Ik snap je punt.
Maar ik weet niet of ik zo iemand in dienst zou willen hebben, ongeacht je werk.

Gelukkig hoef ik dat niet te beslissen ;-)

Ik baal er nog het meeste van dat PSV gewoon een giga probleem heeft nu.
In het ergste geval gewoon uitsluiting van europees voetbal voor komend jaar..

24 februari 2023 om 10:56

Dat is inderdaad wat anders, ik zou hem er ook uitgooien als dat juridisch allemaal zou kunnen.

Het zegt wel wat over je als persoon als je daar een keeper op het veld op z'n bakkes wil slaan, omdat je club niet door dreigt te gaan. Dat het überhaupt in je opkomt...kansloos.

Controle in stadions. Of zeg meer geen controle in stadions. Je kan er een boek over schrijven. En hoe vaak vrouwen gewoon doodleuk gewoon door mogen lopen terwijl de ( een deel ) van de mannen wel wordt gefouilleerd….. heel apart.

Alles laten betalen door deze man lijkt me de beste straf. Zal wel een flinke boete worden voor psv, kan deze man zich de rest van zen leven bezig houden met afbetalen, ipv proberen. Voetbal wedstrijden te bezoeken

Waarom niet je id-kaart koppelen aan je clubkaart/seizoenskaart, en dan bij de ingang controleren op kaart en id kaart. Het is balen voor goed willende supporters maar die moeten toch leiden onder deze debielen

24 februari 2023 om 09:43

Misschien heel ver gezocht maar ze zouden het moeten combineren met je Digid.

Inloggen met je Digid en dan kom je in de ticketshop.

Helaas is Digid daar (nog) niet voor bedoeld

24 februari 2023 om 09:59

Losse kaartverkoop stoppen en alleen nog toegang met seizoenskaart i.c.m. vingerafdruk o.i.d.
Als jij wat doet wat niet mag en een stadionverbod krijgt gaat er een rood lampje branden en gaat voor jou het poortje niet open.

24 februari 2023 om 10:11

Het klinkt zo makkelijk.
Vraag me daarom ook echt af hoe zoiets nog niet bestaat.

24 februari 2023 om 10:24

Oplossingen bedenken is makkelijk, het uitvoeren ervan is vaak wat lastiger, i.v.m. privacy, kosten, belangen, etc.

En helaas zijn dit soort hersenloze figuren bij elke club te vinden.

24 februari 2023 om 11:16

@svenieman

Vindt je dit nou werkelijk waar een goed idee of maak je een grap? Vingerafdrukken om het stadion in te komen? We zijn toch geen China hier?

24 februari 2023 om 12:17

@jjr12: Wanneer je wilt voorkomen dat ongewenste personen het stadion binnenkomen moet je gebruik maken van iets wat uniek is voor elk mens en fraude lastig maakt. Uniek aan elk mens zijn volgens mij een vingerafdruk en een iris, gezien een irisscan niet werkbaar is lijkt me een vingerafdruk een prima alternatief.
Voordat je naar binnen gaat even je duim op zo'n scanner en klaar, ik zie het probleem niet. En voor een club makkelijk te beheren, vinkje achter de naam weghalen en direct geen toegang meer.

En nee we zijn geen China, ik denk dat in China niemand het in z'n hoofd haalt om het veld te bestormen, de boel te slopen, dingen op het veld te gooien, etc.

Laten we niet uit het oog verliezen dat wanneer iedereen gewoon normaal doet, dit soort oplossingen helemaal niet nodig zijn.

Maar wat mij betreft is een eerste stap in de vorm van een meldplicht ook prima hoor.

Wat zie jij als oplossing om te voorkomen dat mensen met een stadionverbod nog naar binnen kunnen dan?

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou als ik PSV was proberen deze gast hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor alle schade die zij krijgen nav zijn actie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren